Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

nielsiejjj92 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:03:
Wat is jullie ervaring met gezamenlijke rekeningen oftewel Joint accounts? Ik las iets over dat bijv. een iDeal betaling niet altijd lekker werkt, dat je dan de persoonlijke rekening opeens krijgt en niet de joint kan kiezen, dat soort kinderziektes.
Werkt gewoon.

Plus wnneer je een iDeal profiel voor beide rekeningen aanmaakt en via iDeal wilt betalen krijg je een pop-up op je telefoon waarbij je dan kunt kiezen met welke rekening je wilt betalen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
GeEkIe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:13:
[...]

Travel+ heb ik ook gratis levenslang :)
Dat heb ik ook! Toevallig vorig jaar gebruik moeten maken om een hotelovernachting te claimen, vlucht annuleerde, dus moest 1 nacht ergens overnachten. Heb ik het geld teruggehad? Ja, ging het soepel? Nee. Nederlands/engels/spaans, heb alle talen gehad. :+

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-11 11:42
Dacuuu schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:04:
[...]

Dat heb ik ook! Toevallig vorig jaar gebruik moeten maken om een hotelovernachting te claimen, vlucht annuleerde, dus moest 1 nacht ergens overnachten. Heb ik het geld teruggehad? Ja, ging het soepel? Nee. Nederlands/engels/spaans, heb alle talen gehad. :+
Ik las dat in het begin en hoopte dat dat aanvangsproblemen zouden zijn, maar helaas is er dus nog niks veranderd.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:19
Dit topic gaat over Revolut. De ervaringen met andere aanbieders/banken kan beter in een van de andere topics.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:09
Ik heb een bedrag overgemaakt met iDeal naar Revolut. Maar deze keer rechtstreeks via mijn gezamenlijk rekening. Het is geweigerd en het geld komt terug. Normaalgesproken gebruik ik mijn eigen rekening. Is dit normaal?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Van der Berg schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:47:
Ik heb een bedrag overgemaakt met iDeal naar Revolut. Maar deze keer rechtstreeks via mijn gezamenlijk rekening. Het is geweigerd en het geld komt terug. Normaalgesproken gebruik ik mijn eigen rekening. Is dit normaal?
Het antwoord staat op deze pagina: https://help.revolut.com/...ney/add-money-with-ideal/

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Een vraagje: ik heb 2 Revolut-kaarten, Grey en Origineel, en Grey staat ingesteld in Curve.
Ik kan in de Revolut-app niet duidelijk vinden van welke kaart het geld eraf gaat als ik via Curve een transactie afreken. Of maakt de kaart niet uit zolang er maar geld op staat?

• Van der Berg
Bedankt, ik doe normaalgesproken via mijn eigen rekening op mijn eigen naam direct. Deze keer dacht ik laat ik het eens een keer proberen via onze gezamenlijke rekening, wij doen er verder niks mee bij andere bank. Geld is wel afschreven maar in Revolut app staat geweigerd en dat het geld terug wordt gestort.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 18:06

Nicap

Tsssk....

Wispe schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:40:
Een vraagje: ik heb 2 Revolut-kaarten, Grey en Origineel, en Grey staat ingesteld in Curve.
Ik kan in de Revolut-app niet duidelijk vinden van welke kaart het geld eraf gaat als ik via Curve een transactie afreken. Of maakt de kaart niet uit zolang er maar geld op staat?
Als je Grey kaart staat ingesteld bij Curve, dan gaat het geld van de rekening af waar de Grey kaart aan is gekoppelt in Revolut lijkt me.

@Wispe Mocht je bedoelen welke kaart in Revolut aan welke rekening gekoppelt is, dan kun je dat zien door naar je kaarten te gaan en op de afbeelding van je kaart rechtsboven te klikken op het "linkje".
Bij mij staat er nu EUR, maar dat ligt aan de valutarekening die je gekoppelt hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Nicap op 30-10-2025 20:29 ]

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23:11
Ik ben nu fanatiek mijn Revolut kaart aan het gebruiken op mijn reis in Australië en tot nu toe ervaar ik geen enkel probleem. Altijd heb ik eerder bevestiging op mijn telefoon dat de betaling gelukt is dan op de betaalterminal. Bij vier hotels is borg ingehouden bij het inchecken en ook dat goed. Later wordt netjes het bedrag aangepast tot kamerhuur minus borg.

• Van der Berg
Talkshowhost schreef op donderdag 6 november 2025 @ 08:23:
Ik ben nu fanatiek mijn Revolut kaart aan het gebruiken op mijn reis in Australië en tot nu toe ervaar ik geen enkel probleem. Altijd heb ik eerder bevestiging op mijn telefoon dat de betaling gelukt is dan op de betaalterminal. Bij vier hotels is borg ingehouden bij het inchecken en ook dat goed. Later wordt netjes het bedrag aangepast tot kamerhuur minus borg.
Ten eerste een fijne reis! Prachtig Australië en wil er ook eens een keertje gaan. Dus borg betalen met Revolut is gelukt bij jou? Ik was er heel bang voor dat het niet zou gaan werken. Ik heb Revolut kosteloos met een fysieke kaart erbij. Bij de ANWB VISA GO CARD Prepaid debitcard was ik er erg bang voor, maar in Amerika, daar kon ik ook uiteindelijk borg mee betalen (Op het internet stond niet mogelijk) ten minste als er voldoende saldo op stond. Ik heb voor de zekerheid een Bunq free geopend. Ik vertrek in december naar Miami en ik ga als eerste met de Revolut proberen met borg te betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 06-11-2025 11:18 ]

• Talkshowhost
Van der Berg schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:03:
[...]

Ten eerste een fijne reis! Prachtig Australië en wil er ook eens een keertje gaan. Dus borg betalen met Revolut is gelukt bij jou? Ik was er heel bang voor dat het niet zou gaan werken. Ik heb Revolut kosteloos met een fysieke kaart erbij. Bij de ANWB VISA GO CARD Prepaid debitcard was ik er ook bij bang voor, maar in Amerika, daar kon ik ook borg mee betalen ten minste als er voldoende saldo op stond. Ik heb voor de zekerheid ook Bunq free geopend. Ik vertrek in december naar Miami en ik ga als eerste met de Revolut proberen met borg te betalen.
Borg betalen bij hotels levert geen problemen op, is ook maar AUD 100 per keer.

• Van der Berg
Talkshowhost schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:12:
[...]

Borg betalen bij hotels levert geen problemen op, is ook maar AUD 100 per keer.
Ik moet bij onze hotel 350 US dollar borg betalen

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Van der Berg schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:13:
[...]
Ik moet bij onze hotel 350 US dollar borg betalen
Ja, dat is wel een typisch verschil tussen de US en Australië.

• Van der Berg
Tot mijn verbazing heb ik een bericht ontvangen van Revolut. Bericht: Binnenkort gelden er limieten voor contactloze betalingen. Ik hoorde dat alleen pinnen dus geld opnemen via een automaat tot €200 per maand gratis is. Ik doe alleen pinnen bij betaalautomaten en dat contactloze betalingen via mijn Fysieke kaart, is dit ook met een limiet? Ik zag in het bericht staan tot €150 nog, vreemd want ik heb geen geld opgenomen.

Ik heb het pakket Kostenloos bij Revolut

[ Voor 14% gewijzigd door Van der Berg op 07-11-2025 14:16 ]

• RoRoNL
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:14:
Tot mijn verbazing heb ik een bericht ontvangen van Revolut. Bericht: Binnenkort gelden er limieten voor contactloze betalingen. Ik hoorde dat alleen pinnen dus geld opnemen via een automaat €200 per maand is. Ik doe alleen pinnen bij betaalautomaten en dat contactloze betalingen via mijn Fysieke kaart.

Deze mail heb ik nog niet ontvangen.
Kan je de hele tekst hieronder kopiëren s.v.p.? Merci

• Van der Berg
RoRoNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:16:
[...]

Deze mail heb ik nog niet ontvangen.
Kan je de hele tekst hieronder kopiëren s.v.p.? Merci
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WjSbzRYWflPvw2U6s9hIgfX7SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v30haVSX5esLwjsbe6GzjPQm.jpg?f=fotoalbum_large

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:41
Je kan als je limiet geweest is gewoon "doorgaan" dan reset het limiet weer.

Dat is voor als je pas gejat wordt, kunnen ze niet meer dan 200 euro contactloos pinnen zonder dat jij weer in de app moet toestaan dat er weer mee gepint mag worden.

• RoRoNL
  • Niet online
Bovenstaande is niet iets algemeens. Het gaat over een specifieke transactie en een veiligheidscontrole op jouw rekening.
Je kan contact opnemen via de app met vragen.

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
RoRoNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:20:
[...]

Bovenstaande is niet iets algemeens. Het gaat over een specifieke transactie en een veiligheidscontrole op jouw rekening.
Je kan contact opnemen via de app met vragen.
Die 150 euro limiet is dacht ik toch standaard in revolut. Als je doorklikt op de details van een kaart zie je dit onderaan staan. Als je niet vaak contactloos betaalt wordt je hier nooit aan herinnerd.

• Talkshowhost
Van der Berg schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:14:
Tot mijn verbazing heb ik een bericht ontvangen van Revolut. Bericht: Binnenkort gelden er limieten voor contactloze betalingen. Ik hoorde dat alleen pinnen dus geld opnemen via een automaat tot €200 per maand gratis is. Ik doe alleen pinnen bij betaalautomaten en dat contactloze betalingen via mijn Fysieke kaart, is dit ook met een limiet? Ik zag in het bericht staan tot €150 nog, vreemd want ik heb geen geld opgenomen.

Dat lijkt mij een goede veiligheidscontrole van Revolut zodat iemand niet ongelimiteerd geld met jouw fysieke pas kan betalen. Volgens mij heeft de ING Bank ook een veiligheidsmechanisme waarbij je na een x bedrag de pincode moet invoeren. Ik gebruik de fysieke pas nooit en dit raakt niet de betalingen die ik doe via mijn Apple Wallet (iPhone of Watch).

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:56
Talkshowhost schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:52:
[...]

Dat lijkt mij een goede veiligheidscontrole van Revolut zodat iemand niet ongelimiteerd geld met jouw fysieke pas kan betalen. Volgens mij heeft de ING Bank ook een veiligheidsmechanisme waarbij je na een x bedrag de pincode moet invoeren. Ik gebruik de fysieke pas nooit en dit raakt niet de betalingen die ik doe via mijn Apple Wallet (iPhone of Watch).
Nederlandse (groot)banken moet je inderdaad bij betalingen oven de €50 de pin intoetsen. En hetzelfde als je of teveel betalingen doet (zeg maar "2x €49 moet je ook pin intoetsen"), en volgens mij zit er ook een risico analyse achter, als je ergens vaker koopt zal die wellicht minder snel om de pin vragen?
En die €50 limiet per transactie was initieel ook lager. Is tijdens corona verhoogd zodat je geen fysiek contact met de terminal hoefde te hebben.

En bij mobiel betalen is de beveiliging natuurlijk al afgedekt op de telefoon met vingerafdruk / gezichtsherkenning / telefoon pincode.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:45
afgelopen weekend voor het eerst gehad dat mijn revolut-kaart niet werd geaccepteerd, bij thrifty/hertz autohuur op dublin airport. Ze gaven bij het ophalen aan revolut niet te accepteren om de borg te voldoen (had zowel een mastercard als visa, maar dat maakte niet uit).
Toen was ik wel blij dat ik nog een andere creditkaart had om de borg te voldoen en de auto toch kon meenemen.

• Datisraar
  • Laatst online: 23:27
koendio schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:00:
afgelopen weekend voor het eerst gehad dat mijn revolut-kaart niet werd geaccepteerd, bij thrifty/hertz autohuur op dublin airport. Ze gaven bij het ophalen aan revolut niet te accepteren om de borg te voldoen (had zowel een mastercard als visa, maar dat maakte niet uit).
Toen was ik wel blij dat ik nog een andere creditkaart had om de borg te voldoen en de auto toch kon meenemen.
Zo zie je maar weer; Je moet ook nooit en never niet alleen 1 kaart hebben in het buitenland. Altijd een echte creditcard met krediet meenemen naast je Revolut kaart.

• RoRoNL
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:24:
[...]

Zo zie je maar weer; Je moet ook nooit en never niet alleen 1 kaart hebben in het buitenland. Altijd een echte creditcard met krediet meenemen naast je Revolut kaart.
Het is verwarrend zoals jij spreekt vind ik als je het hebt over de Revolut debit card visa of Mastercard. Het is ook geen creditcard, maar een debit card visa of Mastercard. Help de verwarring de wereld uit.

• Datisraar
  • Laatst online: 23:27
RoRoNL schreef op donderdag 20 november 2025 @ 19:47:
[...]
Het is verwarrend zoals jij spreekt vind ik als je het hebt over de Revolut debit card visa of Mastercard. Het is ook geen creditcard, maar een debit card visa of Mastercard. Help de verwarring de wereld uit.
Ik zal dan een voorbeeld geven. Revolut is geen echte card met krediet, maar daarnaast wel een echte ICS credit kaart met wel krediet bijvoorbeeld erbij nemen.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste