Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 05:50
Wel een aardig plaatje over het bestedingspatroon van de gemiddelde Revolut klant:

Schijnbaar gebruiken veel mensen uit het Verenigd Koninkrijk hun Revolut pas ter vervanging van hun oude bank (of gebruiken het er naast). En ook nog eens veel Londenaren.

• Facepalm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-08 13:10
Ik had de afgelopen dagen al wat geruchten gehoord maar als ik nu een nieuwe kaart wilt bestellen kan ik inderdaad ook kiezen voor Maestro. Helaas kan je maar 2 kaarten tegelijk koppelen, maar volgens mij kan je er wel meerdere kaarten hebben zolang ze maar niet allemaal gekoppeld zijn.

[Voor 17% gewijzigd door Facepalm op 14-03-2018 20:16]

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-08 13:21
Pixelmagic schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:11:
Meer mensen die vanuit de app een push bericht van Revolut hebben gehad met “The game is over” en binnenkort meer games ?

Maanden lang geen enkel bericht gehad en nu ineens naar mijn gevoel bijna spam.
Ik kreeg er ook steeds meer. Bij "Profile" kan je onder "privacy" wat schuifjes omzetten.

Ik krijg nu alleen maar de "Brexit" pushes en de berichten die daadwerkelijk over mijn geld gaan.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• oohh
In de app kun je nu een gratis “pride” card aanvragen. Dit is een Mastercard (@Jazco2nd;)) en wordt gratis verzonden. Ik vind het een positief initiatief 🏳️‍🌈

[Voor 28% gewijzigd door oohh op 01-07-2019 16:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:30
Een ander uiterlijk voor de Donations card kan ook? Er staan ook andere kleuren bij. Of dan geen gratis card?

(pic van Revolut community)

https://blog.revolut.com/revolut-charity-donations/

https://community.revolut.com/t/pride-cards-donations/95777

[Voor 89% gewijzigd door U123456 op 01-07-2019 19:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:33
oohh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:42:
In de app kun je nu een gratis “pride” card aanvragen. Dit is een Mastercard (@Jazco2nd;)) en wordt gratis verzonden. Ik vind het een positief initiatief 🏳️‍🌈
[Afbeelding]
OMG OMG OMG supervet!!! :D

Ik raakte al lichtelijk in paniek toen ik hem er niet tussen zag staan bij het bestellen van een nieuwe kaart. Maar een app update, cache wipe en vervolgens opnieuw inloggen did the trick! Kon hem daarna gratis en zonder verzendkosten bestellen. Binnenkort eigenaar van deze flashy kaart (naast de Maestro- en prepaid Visa-kaart):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:33
Ik heb 2 dagen geleden via een Visa-creditcard opgewaardeerd en tot mijn grote schrik zag ik vandaag dat het bedrag twee keer van m'n creditcard was afgeschreven. Ik wilde een chat beginnen binnen de app en kreeg toen deze mededeling:

Het vreemde is dat op de community geen enkele thread staat die hierover gaat. Dus blijkbaar moet ik dan zelf maar periodiek kijken of het is teruggestort.

Heeft iemand anders dit nog meegemaakt? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het wordt opgelost.

• oohh
Hebben jullie de Pride kaart al ontvangen? :)

Revolut is op dit moment met een select aantal bèta-testers bezig om 3D Secure te testen. Vanaf 14 september is 3D Secure 2.0 verplicht, dus ze moeten aan de bak. Hieronder twee screenshots van de Revolut Community. De bèta is alleen voor RevP testers. Je moet betaling via de app accorderen:

Betaalscherm (Mastercard)

App (Visa)

• oohh
U123456 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:54:
[...]
Verstandig. Maar precies dat gedrag (CC steeds invullen en weghalen) was destijds wel de reden dat Revolut mijn account om de haverklap blokkeerde.

@Jazco2nd: het ging inderdaad steeds om dezelfde CC van ICS.
Ik moet anders wel mijn CVC/CVV code invoeren als ik wil "opladen." En het is niet de eerste keer dat ik deze kaart gebruik:

• oohh
straydog_50 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:05:
[...]

Hoe heb jij deze kaart bemachtigd?, ik kan alleen maar Mastercard of Visa bestellen. En ik heb liever Maestro want Mastercard wordt niet overal geaccepteerd hier in Nederland. Had al gesproken met Support, maar die zeggen dat het systeem zelf bepaald wat voor kaart je krijgt ( wat ik een apart verhaal vind ) Ik heb Revolut Free
Woon je wel in Nederland? En sta je wel in Nederland geregistreerd in de app? Welke versie van de app heb je?

Ik kon kiezen uit Visa of Maestro. Zie ook onderstaand screenshot ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:34
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:44:
Revolut gaat op korte termijn met een Visa Infinite komen die wel Debit is getuige onderstaande link
Verderop in die thread staat ook dit:

Zowel Curve, Revolut, N26 en de DKB Visa kaart doen het trouwens prima in India - morgen mag de Revolut weer het werk doen met de 1% cashback :)

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:40
@Vinnienerd De klanten die een Nederlandstalig bericht hebben ontvangen zien alleen iets over opwaarderen via iDEAL. Maar in het Engelstalige bericht staat wel degelijk dat er ook online betaald kan worden met iDEAL. Zie ook hier en:

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:40
Via een iDEAL-betaalverzoek verstuurd vanuit Rabobank is Revolut nu te kiezen als bank om de betaling mee te voldoen. Nadat tegoed storten eerder al mogelijk was via iDEAL, is betalen zelf nu dus ook mogelijk. Al zullen veel websites hun lijst met banken die iDEAL-betalingen ondersteunen eerst nog moeten updaten.

[Voor 38% gewijzigd door NY_Giant op 24-11-2020 13:51]

• El_Blanco
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 27-05 19:13
CalvinGra schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:39:
Tikkie betalen met revolut nu ook mogelijk zojuist gestest
Wat raar, hier ook net getest maar ik kreeg volgende foutmelding! Je kan Revolut selecteren als bank maar als ik wil autoriseren in de Revolut app krijg je dus dit ..

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:38
Goed om te zien dat Revolut nu ook al bij Tikkie tevoorschijn komt tussen de iDEAL lijst. Een teken dat er op de achtergrond in ieder geval flink aan gewerkt wordt d:)b

Uiteraard heb ik het zelf ook even geprobeerd maar helaas lijkt het maar heel even live gestaan te hebben. Ik krijg ook een foutmelding.

Ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging en datum. Het zal sowieso even gaan duren voordat elke webshop Revolut ertussen heeft staan, maar de grotere betaalproviders zullen het dan hopelijk redelijk snel doorvoeren.

• Bigf00t
Zojuist weer getest en mijn Tikkie nu via Revolut kunnen betalen zonder foutmeldingen. Top!

Ik krijg nu wel vragen over het ABN AMRO account welke Tikkie gebruikt. Beantwoord dat dit een iDEAL betaling via Tikkie was. Zullen ze daar intern nog niet allemaal kennen denk ik :*)

[edit]
Gedurende de dag nog een aantal berichten met Monika uitgewisseld waarbij ik uitgelegd had wat Tikkie en iDEAL voor de Nederlandse markt betekende inclusief enkele screenshots. In eerste instantie kreeg ik nog te horen dat er bepaalde security checks uitgevoerd werden, maar waarschijnlijk heeft ze in de tussentijd intern ook wat navraag gedaan want ineens was het allemaal in orde, bedankte ze me voor de informatie en werd de chat beëindigd.

[Voor 115% gewijzigd door Bigf00t op 03-12-2020 18:55]

• Bigf00t
Na PAY. lijkt nu ook smart2pay met Revolut aan het testen te zijn (zie hun iDEAL Test Data).

• Bigf00t
We kunnen inmiddels ook viamijnbank (platform van Bluem payment services) aan het iDEAL lijstje toevoegen :) Het logo mist nog wel.

• Bigf00t
De blogpagina met titel '🇳🇱 Hey Netherlands, now you can pay with iDEAL from your Revolut account! 🎉' heeft korte tijd online gestaan en is weer offline gehaald.

De iDEAL aankondiging is dus duidelijk op de achtergrond al voorbereid en het zal een kwestie van (korte) tijd zijn tot het officieel bekend gemaakt wordt.

De URL was https://blog.revolut.com/ideal-live-in-the-netherlands/ en geeft nu een 404.

FullRes screenshot van de complete pagina heb ik hier geüpload.

Copy/paste van de tekst:
At Revolut, we believe in a better payment experience for our customers, regardless of where they live. This is why we continuously push ourselves to provide new and innovative services, globally and locally.

We took this step forward on our mission to deliver an even better local experience by unlocking seamless iDEAL payments for our Dutch users and businesses.

Working closely with the team at iDEAL, we’re delighted to have become the first non-Dutch participant in this incredibly popular e-commerce solution.

Now you’ll be able to make iDEAL online payments through your Revolut account with the click of a button.

Why iDEAL?
iDEAL allows you to pay online using your account details in a reliable and secure way with more than 130,000 online shops and local institutions (including utility payments, taxes, and more). This simple payment method will make the tedious checkout process faster than ever. Just select pay with iDEAL on the merchant site to see the magic happen.

This payment scheme is integrated by major Dutch payment institutions who are always looking for the highest level of safety and security to protect your money against fraud. We’re proud to say that Revolut is the first non-Dutch institution joining the scheme.

iDEAL benefits:
🔒 Secure Payments

Authorise payments on your Revolut App

💫 Fast and Easy
All payment details are pre-filled automatically, and you’ll instantly know if your payment succeeded or not

🤑 Free payments
Paying with iDEAL is free

How do I pay with iDEAL?
No registration necessary! You can use it directly by selecting iDEAL as a payment method on the merchant site:

1. Select pay with iDEAL at the checkout
2. Choose Revolut from the participating partner list
3. Authorise the payment in your Revolut app or from the desktop

After you’ve authorised the payment you’ll be redirected to the online shop and see the payment confirmation page.

Please be aware that iDEAL payments are only available for Dutch users for now, make sure you have your address registered in the Netherlands.

Do you still have questions about paying with iDEAL and Revolut? Visit our iDEAL FAQs page.{Link to FAQ}

Paying online just got easier. Instant. Intuitive. iDEAL.
Er staan ook al verschillende IDEAL help pagina's online:
- What is iDEAL?
- How can I pay with iDEAL?
- Are there any fees for making iDEAL payments?
- Can I use iDEAL to pay internationally?
- Can I cancel or undo an iDEAL payment?
- I can’t see the refund of an iDEAL payment, what can I do?

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-08 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

BREAKING NEWS:

Revolut is per vandaag 17-dec, of in ieder geval deze week in alle stilte live is gegaan met iDEAL als eerste echte bonafide buitenlandse issuer bank, ze boden al een tijdje topups aan via iDEAL om vanaf een andere Nederlandse bank je Revolut rekening op te waarderen, maar per heden dus ook om betalingen in webshops/apps te verrichten,

werkt nog niet overal, omdat websites en apps nog altijd hun lijst met banken dienen bij te werken, o.a. bij bunq bleek dit voor een aantel webshops een hele klus, met uitschieter Large.nl die er maar liefst 3,5 jaar over deed om bunq en moneyou en handelsbanken toe te voegen, doorgaans zou het niet langer dan een maand mogen duren omdat de richtlijnen welke iDEAL accepterende webshops mee akkord dienen te gaan voorschrijven dat men maandelijks hun lijst met banken bij moet werken, bij Tikkie bijvoorbeeld is dit wel vandaag al gebeurd en daar werkt het dan ook,

de manier hoe ideal bij revolut werkt is anders dan bij andere banken, en wat omslachtiger op de computer log je in met je telefoon nr, je persoonlijk app-passcode en dan een bevestigingscode die je per sms krijgt om de betaling te bevestigen, maar vanaf, in mijn geval een iPhone werkt het ook door in Safari op 'Open' te drukken in de zgn app balk: (*echter als je zo'n app balk van revolut of welke app dan ook eerder al hebt gedismissed in ios safari, zul je die hier niet te zien krijgen)

Maar het werkt wel. ik verwacht/hoop dat Revolut dit proces tzt nog refined, bijv. door met zo'n qr code te werken zoals bijv. bij een bunq of ing ideal betaling het geval is, en dan ook minimaal een in-page positionering van een 'voer deze transactie uit met de revolut app op dit toestel' -knop... _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 18-12-2020 00:45]

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-08 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

NY_Giant schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 02:26:
@DaveFlash Dat is bepaald geen Breaking News als je dit topic de laatste weken een beetje in de gaten gehouden hebt. ;) Maar verder een prima ontwikkeling uiteraard en de fine-tuning kan inderdaad nog wat beter.
je komt idd via die app balk uiteindelijk wel op dit scherm:

in de revolut app, probleem met deze is dat als je op iOS eenmaal zo'n app balk hebt weggedrukt, dat die dan niet meer standaard opnieuw komt, dat is nou eenmaal hoe apple dat heeft gebouwd voor iOS safari.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:27
Hoe kun je in Revolut een betaalverzoek maken en versturen. Als ik kies voor 'aanvragen via koppeling' met als.opmerking Test gaat er iets fout in de app, maar wat weet ik niet? Alvast dank voor de tip.

Update: support gaf uit te loggen en opnieuw in te loggen en als dat niet werkte de app opnieuw te installeren. Het eerste werkte niet dus opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen alleen open free account selecteren....ik hoop wel dat dat Revolut mijn huidige account herkent...

De email voor verificatie komt vooralsnog niet aan.

Ik hoop dat ik nog bij mijn geld kan. Gelukkig staat er niet te veel op. Maar dit is wel behoorlijk onduidelijk zo.

Update 2: na contact met support via Facebook is het uiteindelijk gelukt weer in te loggen. Echter lukt en nog steeds niet en betaalverzoek via een link te maken. Lukt dit iemand anders wel?

[Voor 92% gewijzigd door FJP84 op 20-12-2020 14:17]

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
kwon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:48:
@Mozzy vraagje; staat er ergens op (de achterkant van) de Maestro-pas minuscuul het woord 'prepaid' gedrukt?
Yep! Alhoewel je wel erg goed moet kijken.
Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Jij wel @kwon?

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik begrijp het Google Pay gedeelte niet? Ik kan niet eens Amex er aan koppelen (voor betalingen in winkels), dat lukt niet met NL Amex kaart volgens mij. En vreemd dat dit dan voorkomt dat je Revolut kunt koppelen. Wellicht 2e Google Pay account aanmaken?
Hier heb ik AMEX gewoon gekoppeld

Ze zeggen dat ze per 2021 alleen nog VISA en Mastercard accepteren voor nieuwe accounts.

[Voor 50% gewijzigd door PWM op 06-01-2021 11:47]

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 03-08 17:32
Glup schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Ja ik kreeg ook een keer een enquete met de vraag wat er nodig is om hen mijn primaire bank te laten worden. Dus heb ik aangegeven dat zij eerst maar een echte bank moeten worden en dat de berichten van het willekeurig laten blokkeren van rekeningnummers mij nou ook niet echt vertrouwen schonk.

Edit: Het blijkt wat ingewikkelder in elkaar te steken:
Revolut blijkt in Litouwen met 2 licenties te werken: een bank en een e-money licentie.

Gelukkig heeft iemand het op Reddit het netjes samengevat.

Overigens kan je zelf zien onder welke licentie je valt door je Euro rekening te openen (op de EU vlag/symbool klikken) en dan linksboven staat er rechts naast het bedrag een beveiligingssymbooltje. Als je daarop klikt dan zie je onder welke licentie je valt.

Of: https://www.revolut.com/e...-provide-me-with-services
Hej dat wist ik niet! Heb even gekeken en ben verzekerd tot 100K. Betekent dit dat ik dus onder het bank gedeelte val en niet te e money license?

Add me op Stadia: Gloogle

• usain
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-06 18:11
Siask schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:35:
Dat is niet waar, het Litouwse nummer is prima aan je naam gekoppeld, met verzamelrekeningen werkt Revolut al heel lang niet meer (ik denk al sinds 2016 of 2017 niet meer).

Ik heb al een behoorlijk aantal machtigingen voor mijn Revolut rekening afgegeven. Dat gaat allemaal zonder problemen, van tijd tot tijd geld ontvangen is ook geen probleem (maar de Belastingdienst zit daar niet bij), de aankomende afboekingen zie je ook prima aangekondigd.

De Postcodeloterij en hypotheek heb ik nog over op een Nederlandse rekening, de rest gaat van mijn Revolut rekening af. Heeft vanaf eind 2020 geen enkel probleem opgeleverd, bevalt mij verder prima.
Hartstikke bedankt voor het delen van je ervaringen! Ik heb bij Tele2 omslachtig via de klantenservice de incasso IBAN kunnen wijzigen. Kon niet zelf online omdat het om een buitenlandse IBAN gaat. En bij de belastingdienst is hij nu mijn Revolut IBAN in behandeling. Ben benieuwd eind van de maand of alles goed gaat!

https://tweakers.net/i/2sknR87TMPu7x0ghNzRAWzXs4CM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/inYzC7lrWPsq3IuSAkssNwAk.png?f=user_large
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True