Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:36
Zoals velen weten heeft Revolut sinds enkele dagen een eigen IBAN nummer (Litouws maar goed).

Ook zijn hun premium kaarten al verzonden en worden deze week thuisgeleverd voor de NL
Gebruikers (muv Rose Gold die is vertraagd). Deze passen zijn door Wirecard uitgegeven en hebben andere BINS.

Verder lijkt het me handig om deze topic puur voor de discussies en ervaringen van Revolut te gebruiken en de overige topics algemeen houden.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

Sorry, ik heb even iets gemist denk ik... Uit een snelle googlesearch bleek dat Revolut kennelijk een bank is maar daar houdt het voor mij dan ook mee op. Zou je in de OP nog wat meer duiding kunnen geven?

Acties:
  • +10Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:17
Revolut is een Britse financiële instelling. Dit zijn de kenmerken van hun 'basic'-betaalproduct:
+ app voor Android en iPhone
+ gratis account met IBAN bankrekeningnummer (EUR)
+ zonder extra kosten UK salaris ontvangen en rekeningen betalen via je eigen GBP current account
+ betaalkaart: gratis fysieke debitcard (wel verzendkosten) of virtuele debitcard (1e 'free')
+ keuze uit Maestro, Mastercard en VISA debitcards
+ geld omwisselen in de app: van EUR naar 28 andere munteenheden tegen interbancaire koers
+ geen koersopslag op card betalingen en geldopnamen vreemde valuta
+ geld naar account overmaken (top up) d.m.v. creditcard (VISA, Mastercard) en sommige debitcards

- wel koersopslag bij card transacties vreemde valuta in het weekeinde (0.5-1.5%)
- kosten verzending fysieke card (Standard Delivery £5 or currency equivalent)
- beperkt geld opnemen zonder kosten (200 EUR per maand)
- geen iDeal
- geen incasso (direct debit) mogelijk
- alleen via app te openen
- Revolut is (nog) geen bank en valt niet onder het garantiestelsel
- geen website, app of klantenservice in het Nederlands
- klantenservice is vooral via chat bereikbaar, niet telefonisch

Verder is er nog een Premium en Business product:
- https://revolut.com/premium
- https://revolut.com/business

website: www.revolut.com
video tutorial: https://vimeo.com/135368941

voorwaarden: https://www.revolut.com/legal/terms
kosten: https://www.revolut.com/our-pricing-plans
fair usage: https://www.revolut.com/fair-usage-policy
help: https://www.revolut.com/help
koersopslag weekeinde: https://www.revolut.com/h...-cash-withdrawal-is-wrong

reviews Trustpilot: https://nl.trustpilot.com...revolut.com?languages=all
review Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/revolut
review Business Insider: https://www.businessinsid...eus-voor-moeten-oppassen/

[Voor 41% gewijzigd door U123456 op 20-02-2019 14:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Revolut heeft geen eigen vergunning, maar maakt gebruik van Wirecard:
quote:
1.3 The card is issued by Wirecard Card Solutions Limited (the "Revolut Card Issuer") being a company incorporated in England & Wales, with company number 07875693, whose registered office is at Third Floor, Grainger Chambers, 3-5 Hood Street, Newcastle-upon-Tyne, NE1 6JQ. Wirecard Card Solutions Limited is also authorised by the Financial Conduct Authority as an Electronic Money Institution under the Electronic Money Regulations 2011 for the issuing of electronic money. Wirecard Card Solutions Limited is included in the FCA's Register of Electronic Money Institution firms (Form Reference Number 900051) which can be found on the FCA website.

1.4 The card is an e-money product, and as such it is not covered by the Financial Services Compensation Scheme. In the unlikely event that Wirecard Card Solutions Ltd becomes insolvent, your funds may become valueless and unusable, and as a result you may lose your money.
Bron: https://revolut.com/cardholder-terms

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 12:16
Vandaag een Revolut aangemaakt, identiteitscontrole was in een paar minuten geregeld waarna ik een IBAN heb aangevraagd.
Via overboeking van N26 naar Revolut een overboeking gedaan om 11:09 en dit stond om 14:57 al op de Revolut bankrekening. Overboeking via de N26 debit MasterKarte gaat per direct en is kosteloos.

Virtuele MasterCard aangevraagd (kosteloos), nog niet gebruikt voor transacties.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:05
Misschien dat het IBANs zijn, maar juridisch gezien niet op jouw naam maar die van Revolut? Dan is het dus geen persoonlijke bankrekening, maar toevallig een IBAN nummer dat aan je kaart is gekoppeld. Ofzo.

N26 is wel een echte bankrekening.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 29-05 13:32

rob_erwt

What does this button do?

Even uit nieuwsgierigheid: waarom zou ik bij Revolut een rekening openen? Voor zover ik op hun website zie, bieden ze niets wat mijn eigen bank niet ook gewoon biedt?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 29-05 13:32

rob_erwt

What does this button do?

quote:
U123456 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:07:
Geen enkele 'gewone' bank heeft:
[...]
Meestal rekenen banken zo'n 1,5 tot 2,5% koersopslag op Visa en Mastercard betalingen.
Ah ok, dat was me nooit zo opgevallen. Ik betaal of pin slechts sporadisch in vreemde valuta eigenlijk. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2017

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Is het mogelijk dit te koppelen aan paypal? Geld opnemen is niet nodig, wat wel belangrijk
is dat er geld ontvangen kan worden en er gewoon kan worden betaald met de paypal 'rekening'.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:49
quote:
Geprobeerd maar is niet mogelijk helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-05 17:24
Je hoeft je paypal accoutn toch niet aan je iban-nummer te koppelen? Je kan je paypalrekening aan de revolut mastercard koppelen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
quote:
Pajaras schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 23:36:
Ohh ik dacht dat je het IBAN-nummer bedoelde. Ja hoor, je kaart koppelen werkt gewoon! Wel opletten dat PayPal het bedrag niet voor je omrekent naar andere valuta.
Uitleg daarover staat in deze forum posts.

Zorg er ook even voor dat er tegoed staat op je Revolut account. Anders werkt het niet.Ter controle word er namelijk een klein bedrag afgeboekt, krijg je later vanzelf weer terug.

[Voor 15% gewijzigd door U123456 op 19-07-2017 09:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:57
ICBC had ook moeite met de LT IBAN. Vanmorgen kreeg ik een mail van ICBC of ik de BIC nog wilde nasturen. Ben benieuwd.

Edit: een dag later stond het geld op Revolut.

[Voor 17% gewijzigd door Napsju op 23-07-2017 02:46]

Lekker!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15
Revolut gebruik ik al een jaar of 2 en vooral voor online aankopen in vreemde valuta.
Top-up via bankoverschrijving duurde altijd enkele dagen. Later is daar de top-up via creditcard bij gekomen (1% fee).

De fysieke kaart heb ik alleen in Zweden gebruikt. Dat ging prima, wel is een aandachtspunt dat sommige betaalautomaten in winkels naar een fysieke, op de chip opgeslagen pincode kijken ipv online verificatie. Die pincode staat default niet op de chip (want online in te stellen) en betalingen mislukken daardoor. Zorg dat je met de kaart eerst een geldopname bij een ATM doet, deze zorgt dat de code automatisch op de chip geschreven.

M.b.t. de nieuwe IBAN heb ik vorig weekend (zaterdag) twee test-overschrijvingen van 0,01 euro gedaan, vanaf N26 en ASN. Beide overschrijvingen heb ik met dezelfde omschrijving gedaan. Beide zijn volgens deze banken verwerkt en staan als 'afgeschreven' te boek.

Maandag tegen 10u op de nieuwe IBAN van Revolut echter maar 1 bijschrijving ontvangen.
Doordat de Revolut app geen IBAN-nr laat zien bij de overschrijving kan ik niet herleiden welke van de twee doorgekomen is. Ook zou het kunnen zijn dat ze beiden doorgekomen zijn en Revolut er een puinhoop van maakt.
Contact opgenomen met Revolut, via de in-app support. Contact verliep prima, maar de support kon mij niet vertellen van welke bank/IBAN de overschrijving was die wel was doorgekomen. Die info hebben ze niet werd gemeld. Ik werd gevraagd om bij de verzendende bank een confirmation of settlement te vragen en daarna weer contact op te nemen.
Nu dus maar vraag gesteld richting ASN en N26.

Het is dus nog niet duidelijk waar het precies mis gaat, sowieso vind ik het wel een nadeel dat Revolut niet de IBAN laat zien bij de transactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
quote:
Iemt schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:32:
Probleem is om nu te klagen is beetje onnodig.

Heb van het forum van Revolut begrepen, dat er GB IBANS aan komen omdat de LT niet overeenkwamen met de BIC
Er zijn wat trage banken waar het nog niet werkt. Niks aan de hand, met een paar week bestaat het IBAN/BIC herkenningsprobleem niet meer.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlapJacks
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23-05 18:14
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor Revolut zou moeten gaan en waarom niet voor N26 (of andersom)? N26 is toch ook een debit mastercard? Thanks alvast!

Oops, I did it again.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:22

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Revolut is met name interessant als je in andere valuta dan Euro's wil betalen, dat scheelt zo een paar procent ten opzichte van gewone banken, en ik geloof iets van een procent ten opzichte van N26 (door de week). In het weekend is N26 dan weer interessanter, schijnt.

Als je alleen in de Eurozone op vakantie gaat, en ook online niks buiten de Eurozone koopt, dan heb je er inderdaad weinig aan.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
quote:
Frugalicious schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:19:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor Revolut zou moeten gaan en waarom niet voor N26 (of andersom)? N26 is toch ook een debit mastercard? Thanks alvast!
De belangrijkste verschillen zijn:
- Banklicentie: N26 heeft een Duitse banklicentie, dit biedt dezelfde bescherming als je NL bank (depositogarantiestelsel 100.000 euro). Revolut heeft alleen een 'e-money' licence in GB en is afhankelijk van derde partijen. Ze claimen wel dat je geld op aparte rekeningen staat.
- Revolut wil wanneer je per jaar boven een bepaalde top-up limiet uitkomt aanvullende documentatie zien (ivm witwassen).
- Geld erop zetten kan bij Revolut ook via creditcard (1% fee).
- Revolut kun je geld aanhouden in de volgende valuta: USD, GBP, EUR, PLN, CHF, DKK, NOK, SEK, RON, SGD, HKD, AUD, NZD, TRY, ILS en ZAR. Dat geeft je mogelijkheden om te anticiperen op koerswisselingen. N26 is uitsluitend euro-rekening.
- Wisselkoersen: Revolut = mid market rate, N26 = Mastercard rate. Mid market rate is vaak fractie goedkoper. Echter in het weekend hanteert Revolut een opslag van 0,5-1,5%. En boven 6.000 eur/maand komt er 0,5% bovenop.
- Revolut werkt alleen via App, bij N26 kun je ook via browser.
- In de Revolut-app zie je geen IBAN vermeld bij de transacties.
- fysieke kaart: bij N26 vooralsnog gratis. Revolut volgens mij nu tegen kleine vergoeding.
- Geld uit de muur (ATM): in EUR 5x gratis/maand bij N26, daarna 2 eur per keer. Vreemde valuta altijd 1,7% fee. Revolut: 200 euro of equivalent per maand gratis, daarna 2% fee.
- N26: voor NL gebruikers ook Maestro kaart gratis beschikbaar mits 100 euro op rekening staat (gezien acceptatie van Mastercard in NL)

Belangrijkste voordeel van Revolut is wat mij betreft de mogelijkheid om meerdere valuta aan te houden, de iets gunstiger mid-market rate door de weeks en gratis ATM opname tot 200 eur/maand ook vreemde valuta.
Voor gebruik als volwaardige bankrekening vind ik N26 er beter uit springen.

Edit: autoverhuurbedrijven nemen volgens mij nooit genoegen met een Debit Mastercard en willen een echte creditcard zien. Zelf geen ervaring mee maar in het creditcard draadje hier op GoT komt dat meerdere malen voorbij.

[Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 26-07-2017 07:39]

• U123456
quote:
Wally2002 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 07:38:
Edit: autoverhuurbedrijven nemen volgens mij nooit genoegen met een Debit Mastercard en willen een echte creditcard zien.
Onlangs op Bonaire gelukt met Revolut. Wel bij (online) boeking de huursom met Full Coverage vooruitbetaald. Maar dat zou daar met een "gewone" creditcard ook het geval zijn geweest.
quote:
Moet ik over een creditcard beschikken om bij jullie een auto te kunnen huren? Ja, een Visa of Mastercard. Indien u ons Full Coverage Plan afsluit heeft u een eigen risico van $0,00 en heeft u geen creditcard nodig.
Bron: https://www.foxbonairecarrental.com/nl/FAQ/#Topic1

Op veel Middellandse Zee bestemmingen schijnt het ook bij Sunny Cars te kunnen (zelf geen ervaring mee):
- https://www.sunnycars.nl/...-huren-zonder-creditcard/

[Voor 33% gewijzigd door U123456 op 27-07-2017 16:58]

• Wally2002
quote:
MichielFRL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:12:
[...]

Even een omschrijving erbij zetten ;)
gedaan, maar beide dezelfde omschrijving ... ;)

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Zojuist ook Revolut aangemaakt voor de vele buitenlandse reizen die gaan volgen. Vanaf de Rabobank lukt het overmaken niet, maar vanaf mijn (gratis) bunq-rekening wel. Is er in ieder geval 1 reden om die gratis rekening open te houden. Ik had geen zin om hiervoor ook nog een andere (buitenlandse) rekening te openen.

Wel een beetje omslachtig, maar het geld stond er binnen een paar uur op vanaf bunq. Waarschijnlijk omdat ik het op de late ochtend overmaakte.

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:43
Vaag, zojuist een sms van Revolout dat je een andere manier van topup moet gebruiken (had dat in de support chat gemeld dat het mij niet duidelijk dat het vervangen was, leek mij meer op extra manier van topup).

Kijk net voor de 2e keer vandaag en zie dat er op 1 rekening het geld binnen is, gestort met abn amro dus. Op de 2e rekening nog niet maar dat is ook een dag later overgemaakt.

Ook het bedrag dat via de oude manier deze week overgemaakt is staat er nu bij. Vertrouwen begint weer een beetje terug te komen, nog maar eens een paar keer testen, was toch wel handig in de usa, een extra kaartje voor broodjes enzo

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl PVoutput van mijn 4950Wp

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01:00
Ik heb van bunq naar revoltut overgemaakt volgende dag erop.

• Toptrader2000
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14-09-2017
Begreep van de customer service van Revolut dat de nieuwe IBAN nummers uit Litouwen met een GB bic code inderdaad nog niet door alle NL banken (o.a. Rabo, ABN, Knab) geaccepteerd worden en als ongeldig worden gezien.

Stortingen van deze banken zullen na X aantal dagen worden teruggestuurd naar de bankrekening waar het vandaan komt.

Een storting van bijvoorbeeld ING of Bunq naar Revolut kan echter weer wel dus wie nu precies aan het falen is (de NL banken of Revolut) weet ik niet.

Wel heb ik vernomen dat Revolut bezig is om op korte termijn nieuwe IBAN nummers uit te geven met het format GBXXREVO0123456789 en de bijbehorende GB bic code. Stortingen van ING, Rabo, ABN etc worden wel gewoon geaccepteerd en binnen 24 uur bijgeschreven op de Revolut rekening.

Op dit moment kan je de Revolut rekening opwaarderen 'op de oude manier', dwz door middel van een bank transfer naar de Lloyds EUR bankrekening van Revolut. Het is dan wel belangrijk dat je de correcte betaalomschrijving vermeld.

Deze gegevens kan je opvragen in de chat van Revolut.

• MegaCookie
  • Niet online
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:45:
Kan je met de gratis virtuele Mastercard ook bij de Wehkamp's en Bol.com van deze wereld bestellen of niet? Dus gewoon internetshoppen.

Zo ja, ga ik ook eens Revolut uitproberen.
Kan prima, je kan het ook nog eens aan Paypal koppelen (moet je alleen de koersconversie van Paypal uitzetten). Je kunt praktisch overal betalen.

• MegaCookie
  • Niet online
quote:
alwaysleft schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Aw super, en hoe zet je dat uit bij Paypal?
Dit zet je hier uit: https://www.paypal.com/us...ile-merchant-pull-funding
quote:
Pixelmagic schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Waarom zou je dat willen ipv bv via ideal te betalen ? Je moet op revolut toch eerst geld er op zetten ?
Tja voor Nederlandse webshops is het inderdaad niet erg handig, maar voor internationale webshops die alleen credit cards accepteren werkt het prima (als je geduld hebt)

• Wally2002
Wat betreft de overboekingsperikelen naar de Litouwse IBAN zouden volgens de Duitse Nationale Bank (zie dit artikel) alle relevante systemen inmiddels de juiste informatie hebben. Oftewel de BIC wordt correct geassocieerd met LT IBANs en betalingen zouden zonder problemen gerouteerd moeten worden.
Eventuele problemen zouden dus aan de kant van de verzendende bank moeten zitten.

Terugkijkend op de introductie van IBAN nummers voor Euro-betalingen kan denk ik wel gesteld worden dat dit erg haastig is uitgerold door Revolut, er zijn in de online community van Revolut veel klachten over niet ontvangen betalingen. Dit heeft vervolgens ook weer veel werk voor de support opgeleverd wat het er ook niet beter op heeft gemaakt.

Ook zou volgens berichten in het forum op Revolut.com er gewerkt worden aan UK IBAN nummers. Ik vermoed dat dit verband houdt met een eigen banklicentie waar ze mee bezig zijn. Het zou me niets verbazen als op termijn de LT IBAN's worden ingewisseld voor een GB IBAN van Revolut zelf.

• Pixelmagic
quote:
MichielFRL schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:18:
[...]

De oorzaak ligt echt bij de verzendende banken, die zijn traag met updaten.
Bij de overgang van Number26 naar N26 ging het precies zo.
Prutswerk van de oude banken!
Dat zal wel een bewuste actie zijn om nieuwkomers te frustreren. Ze vinden het niet zo leuk hun riante monopolie positie kwijt te raken aan een paar geeks met snelle acties >:)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:43
Wel een aardig plaatje over het bestedingspatroon van de gemiddelde Revolut klant:

Schijnbaar gebruiken veel mensen uit het Verenigd Koninkrijk hun Revolut pas ter vervanging van hun oude bank (of gebruiken het er naast). En ook nog eens veel Londenaren.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04:03
quote:
oohh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:33:
Schijnbaar gebruiken veel mensen uit het Verenigd Koninkrijk hun Revolut pas ter vervanging van hun oude bank (of gebruiken het er naast). En ook nog eens veel Londenaren.
Dat vind ik wel een hele snelle conclusie.

Zo gebruik ik mijn Revolut alleen maar als ik buiten het Euro-gebied ben, dat zal voor meer weldenkende mensen gelden (punten binnenharken als je geen koersopslag hoeft te betalen), en als ik buiten het Euro-gebied ben, dan geef ik vooral geld uit in het VK.

Als dat nu eens voor meer gebruikers van Revolut geldt, dan krijg je een oververtegenwoordiging van het VK in de totale uitgaven. Over de herkomst van die gebruikers heeft dat niet zo veel te zeggen, lijkt mij.

Overigens doet de kaart het ook in de VS en nu in Zuid-Afrika heel prima. In het weekend de N26 erbij, en dan door de week weer met de Revolut aan de slag :)

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 28-05 23:34
quote:
oohh schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:33:
Wel een aardig plaatje over het bestedingspatroon van de gemiddelde Revolut klant:
[afbeelding]
Toen ik dat zag kreeg ik eerder wat kriebels in mijn buik. Wie weet wat ze nog meer bijhouden. Afijn, aluhoedje gaat weer af.. Voor nu ben ik fan van Revolut. :)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• Wally2002
quote:
Barrycade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
Daarnaast lijkt het voordeel wat veel Tweakers hier schetsen van Revolut dus niet voor de veelgebruikers te gelden. Gewoon veel betalingen voor een dienst of voedsel. En geen ecommerce in eem vreemde valuta.
De voordelen van de Revolutkaart zijn toch gewoon duidelijk? Daar doet zo'n staatje met het aantal transacties per merchant niets aan af.
Genoemde bedrijven komen vooral uit het UK, het is echter te kort door de bocht om te stellen dat dit allemaal transacties zijn die door inwoners uit UK worden gedaan (niet zijnde vreemde valuta).
Sterker nog als toerist kom je al snel in aanraking met openbaar vervoer, McD, Pret, Starbucks, Hostel.

TFL betreft het openbaar vervoer (gebruik als ov-chipkaart) dus dat zijn relatief lage bedragen en veel transacties.

• Iemt
Het is uiteindelijk de bedoeling dat Revolut een volwaardige bank gaat worden die hun huidige kaarten volledig debit (en op termijn ook als Credit worden gelezen) uitgeven.

Zelfs leningen willen ze gaan aanbieden, of dat ook in NL komt is maar de vraag voor nu.. Heb begrepen van de community dat dit wel het doel is uiteindelijk (heel EU te dekken met hun producten), of het gaat lukken is nog maar de vraag.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
https://medium.com/revolu...tocurrencies-462df9c822b1

Revolut voegt binnenkort cryptocurrencies toe, kunt wel alleen fiat omzetten in crypto via hun app, niet externe crypto laden op de kaart.

• Facepalm
Zojuist heb ik mijn Britse IBAN-gekregen in de app, mogelijk ook bij jullie? Benieuwd of het nummer weer gaat veranderen na de Brexit, zal wel afhankelijk zijn of het VK een SEPA-land blijft of niet.

BIC is hetzelfde gebleven, nummer begint met GB**REVO.

[Voor 12% gewijzigd door Facepalm op 22-08-2017 17:03]

• MichielFRL
quote:
oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Yep, hier ook. Je kunt je "oude" Letse IBAN ook nog gewoon gebruiken. :)
Ik kan de LT IBAN niet meer vinden in de app.
Direct een test overboeking gedaan om te kijken of een oveboeking nog steeds zo snel gaat als voorheen.

Apple pay staat ook in het menu :)

• oohh
quote:
MichielFRL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Apple pay staat ook in het menu :)
Bedoel je in het "top up" menu? Daar stond al een tijdje Apple Pay ;)

• MichielFRL
quote:
oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:47:
[...]

Bedoel je in het "top up" menu? Daar stond al een tijdje Apple Pay ;)
Ja die bedoel ik. Was me nog niet eerder opgevallen. 8)7

• Pixelmagic
Even testje gedaan, gisteravond rond 19:00 geld overgemaakt (Abn-amro) naar de nieuwe GB iban nummers van twee van onze kaarten en tot mijn grote verassing vanmorgen voor 8:00 al bericht dat het bijgeschreven was. Dat gaat wel even beter dan de oude litouwse nummers, zelfs beter dan de generieke rekening.

Dat geeft een mens vertouwen :)

• U123456
Vanochtend om 7.40 uur overboekingen gedaan vanaf ING naar zowel GB als LT IBAN. Beide betalingen waren al om 10 uur zichtbaar in de Revolut app. Helaas ook bij de GB IBAN geen nummer van tegenrekening zichtbaar, wel naam en omschrijving.

[Voor 24% gewijzigd door U123456 op 23-08-2017 12:13]

• MichielFRL
quote:
Pixelmagic schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:18:Dat gaat wel even beter dan de oude litouwse nummers, zelfs beter dan de generieke rekening.
De Litouwse IBAN ging als de brandweer, de nieuwe GB IBAN trouwens ook.
Gisteren om 17:35 een overboeking vanaf Revolut naar bunq gedaan en vanochtend om 07:45 al een push melding van bunq dat de betaling ontvangen is.

Triest om te zien hoe traag Knab dan is. Gisteren rond dezelfde tijd overgeboekt en vandaag bij bunq om 12:25 bijgeschreven.

• Pixelmagic
quote:
MichielFRL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

De Litouwse IBAN ging als de brandweer, de nieuwe GB IBAN trouwens ook.
Gisteren om 17:35 een overboeking vanaf Revolut naar bunq gedaan en vanochtend om 07:45 al een push melding van bunq dat de betaling ontvangen is.

Triest om te zien hoe traag Knab dan is. Gisteren rond dezelfde tijd overgeboekt en vandaag bij bunq om 12:25 bijgeschreven.
Ik vond volgende dag al meer dan chique, vanmiddag voor de lol nog eens geprobeerd naar gb iban, om 12:30 overgemaakt en om 15:00 push bericht, dat maakt het nog eens bruikbaar voor in het buitenland.

• Wally2002
Ja, dat kan interessant zijn als je schommelingen in de wisselkoers verwacht. Ik neem wel aan dat dit soort transacties meetellen voor je maandelijkse/jaarlijkse limiet, waarboven je wel extra fee/koersopslag gaat betalen.

• thafusion
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik heb zelf de proef op de som genomen, door een account aan te maken, geld erop te storten en de credit-card besteld. Het is een handige app waarin je een aantal 'beveiligingen' kunt instellen voor je kaart (zoals uitzetten magneetstrip/wireless payment/atm opnamen, optie om enkel te kunnen betalen als je telefoon ook in de buurt is).

De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd! Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!

• Pixelmagic
quote:
MichielFRL schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:43:
MasterCard doet het probleemloos in Duitsland, zowel ATM als (NFC) betalen in winkels. 1x een mislukte transactie bij een mobiele betaalautomaat i.v.m. locatie beveiliging.
In Frankrijk ook, zelfs bij de Lidl enzo werkt het perfect.

• DouweGNL
  • Laatst online: 29-05 16:05

DouweGNL

Ik ben tof.

quote:
2d0 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:32:
Revolut aangemaakt en kaart is onderweg. Gisteravond een storting gedaan vanaf mijn n26 rekening. Alleen die is nog niet verwerkt. Zal dan pas na het weekend zijn.
Als je toch je N26 gebruikt kun je ook storten met je MasterCard. Is ook gratis, en dan is de betaling direct verwerkt.

• MichielFRL
quote:
Wally2002 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:49:
[...]

Revolut rekent een toeslag van 1% voor het storten met MasterCard/Visa, of heb ik iets gemist?
Vanaf debit MasterCard is gratis en N26 geeft alleen debit cards uit.

• U123456
De huidige cijfers van Revolut:
quote:
Customers 855,000
Transactions 30,520,926
Total value $4,562,510,476
Link: https://www.revolut.com/nl/?lang=en

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:01
Via support (van Curve) zojuist te horen gekregen dat Revolut aan Curve kaarten toegevoegd kan worden.

[Voor 4% gewijzigd door Shamalamadindon op 28-09-2017 15:33]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-05 12:46
Ahh, dat was een foutje: Net een revolut account aangemaakt, snel een kaart bestellen, en omdat ik iets online ging kopen en dat eigenlijk vandaag nog wou doen, een "virtual" kaart aangevraagd.
Waar ik niet over na dacht, en wat ik eigenlijk ook niet verwacht had: je krijgt maar één kaart gratis, of dat nou een virtuele of een echte kaart is. Nu kost een eventuele echte kaart mij dus straks €6,- (plus de €6,- verzendkosten, die je altijd moet betalen voor een echte pas).

Misschien had ik het achteraf gezien ook wel zo willen doen trouwens, zo kost het namelijk lekker niks, en er is toch ook al een N26 kaart onderweg, maar ik was me er in ieder geval niet bewust van toen ik op het knopje drukte.

• MichielFRL
quote:
MaffeMaarten schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:02:
[...]

Heb jij (of iemand anders) hier echt eerste hand ervaring mee trouwens? Anders gooi ik straks m'n virtuele kaart weg en kan ik alsnog extra betalen, zelfs om de virtuele kaart weer te hebben..
Eigen ervaring. Ik had eerst een virtuele kaart, ook gebruikt en daarna wilde ik een fysieke kaart en omdat die €6 zou gaan kosten heb ik de virtuele kaart verwijderd en daarna kon ik kosteloos een fysieke kaart bestellen.

• remcoboy1479
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 23:59
https://revolut.com/nl/universities

Als student gratis jaar Revolut Premium als er universiteitbreed veel wordt aangemeld.

• U123456
quote:
There are some merchants that are not supported with your Revolut card. At the moment, this includes:
Financial securities brokers and dealers
Foreign exchange bureaus (including TravelEx ATMs)
Unmanned petrol stations (although you can still pay inside!)

Some merchants we allow up to a cumulative limit, after which you will need to verify your ID and confirm your top up cards to continue using them:
Payment services ($200 or equivalent)
Prepaid cards ($200 or equivalent)
Dating & Escort services ($200 or equivalent)
Betting/gambling services ($120 or equivalent)
Merchants are categorized by their merchant category code (MCC), and this is how we recognize what type of merchant they are. A merchant can sometimes wrongfully categorise under an MCC.
If you receive a push notification saying 'This merchant isn't supported' when it isn't listed above, it is likely to be because of their MCC.
Bron: https://community.revolut...pported-by-revolut/9383/5

[Voor 11% gewijzigd door U123456 op 27-10-2017 19:51]

• Iemt
Revolut bied momenteel Visa kaarten voor testgebruikers.

Indien je daar ook aan wil deelnemen moet je via het forum
https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/20

Als het goed is zal de Visa ook V Pay supporten (heb ik van een van de moderators begrepen) wat inhoud dat deze pas ook in de winkels bruikbaar zal worden

• Yen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-05 13:26
Wel de relatie tussen V Pay en Visa is zoals de relatie tussen Maestro en Mastercard. Hetzelfde bedrijf maar een ander betaalmerk.

Verder kan ik ook weinig redenen bedenken dat Revolut beide niet zou ondersteunen aangezien de interchange fees voor particuliere transacties binnen de EEA identiek zijn voor beide betaalmerken. Buiten de EEA kan Revolut veel hogere commisies nemen met Visa Debit en daar werkt V Pay toch niet omdat dit merk EEA-only is.

De enige reden dat ik mij kan bedenken is dat de implementatie kost hoger ligt, maar dat lijkt mij slechts een fractie te zijn van de fysieke kaart en het hele logistieke verhaal erachter.

• MichielFRL
quote:
Iemt schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:13:
Ik krijg de kaart eind deze week/begin volgende week dus laat het nog wel weten.
Heb de Visa kaart ook aangevraagd. Ben benieuwd of er V-pay op zit.

• Brent
quote:
Iemt schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

We gaan het zien, zo niet kan dit aan ze worden teruggekoppeld. Word dan vast wel toegevoegd.
Tsja, dat kost geld. Als het zo eenvoudig was werd het wel vanaf het begin gedaan, en door andere banken ook. Ik zou er maar niet op rekenen.

• Brent
Dat kan ook gewoon met debit CC, maar die reservering houd dan simpelweg in dat je betalingsplafond tot de reservering wordt vrijgegeven met dat bedrag wordt verlaagt.

Overigens is mijn ervaring dat hotels zelden daadwerkelijk die reservering doen (ik kan me 't niet herinneren het gezien te hebben), volgens mij slaan ze gewoon je CC gegevens op en gebruiken ze die eventueel pas indien nodig.

• ikbenwouter
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:39
Ik heb Revolut zonder problemen gebruikt voor Uber, hotels, cash uit atm's in India, Vietnam, Cambodia, Thailand, etc.

........................................................................................................................................................

• U123456
quote:
Iemt schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:12:
Revolut bied momenteel Visa kaarten voor testgebruikers.
Als het goed is zal de Visa ook V Pay supporten (heb ik van een van de moderators begrepen)
Geen V-Pay logo op de card:
Voorkant: https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/81
Achterkant: https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/80
Met dank aan Jock1

• Iemt
quote:
Ik zag het heel jammer eigenlijk.
Had er toch hoop in dat Revolut ons tegemoet zou komen.

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:01
quote:
Breezers schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:34:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het voordeel of nadeel hiervan is ? Kan jij dit kort toelichten ?
Staat in de in de tweet gelinkte blogpost ;)
Grootste voordeel is dat dan je geld verzekerd is tot €100,000 mocht Revolut bankroet gaan.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

quote:
U123456 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:29:
Afgaande op deze berichten kan het nog wel even gaan duren voordat de VISA van Revolut bij de aanvragers op de deurmat ligt.

Zelf op 30 oktober het formulier ingevuld, tot nu toe hier ook géén enkele notificatie, mail, post of VISA in de app zichtbaar ...
Gister het formulier ingevuld, vandaag staat ie als extra card in de app, shipping date staat op morgen, expected arrival op 21 november...

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

quote:
U123456 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:38:
VISA card vandaag ontvangen in zo'n geinig hoesje. Precies 14 dagen na aanvragen.
Helaas geen V-Pay logo, toch gewoon proberen bij de AH supermarkt?

@xabre: Wanneer ik het hoesje van de VISA uitschuif en ontdraai, dan staat er dat de kaart al actief is.
Ik heb m ook! Exact na 5 dagen 8)

Nu kon ik bij deze kaart geen pincode kiezen, dus nu heb ik een hoerige default code die ik natuurlijk wil wijzigen. Nou staat er dat dit bij élke ATM kan, heeft iemand daar ervaring mee?

• MichielFRL
quote:
U123456 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:55:
De kaart wordt in de AH supermarkt trouwens niet herkend door de betaalterminal, dus er zit zeker geen V-Pay op de VISA card van Revolut. Kaart is dus onbruikbaar bij vrijwel alle AH winkels.
Jammer, V-Pay zou voor Nederlandse klanten van Revolut een forse plus geweest zijn.
AppieHappie afstraffen door daar geen boodschappen meer te doen. Veel Jumbo's en alle Lidl's accepteren MasterCard en Visa.

• MichielFRL
quote:
U123456 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:55:
De VISA card van Revolut is volgens de transactiebon:
- Geldautomaat ING (in AH winkel): VISA Prepaid
- Geldautomaat YourCash (in Plus winkel): Revolut Prepaid
Het wijzigen van de PIN is niet mogelijk bij die automaten.
Mocht iemand een ATM vinden waar het wel mogelijk is dan hoor ik het graag.
Volgens de VISA ATM locator zouden de automaten van ABN AMRO "PIN change" ondersteunen, maar de 2 ATM's die ik geprobeerd hebben bieden de optie niet.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 28-05 22:02
Ja, maar alleen als je Creditcard aantikt (met de bijbehorende €0,50 toeslag).

(Heb geen Revolut, heb dit niet geprobeerd maar met buitenlandse debit cards die toeristen wel eens meenemen naar Nederland moet het wel zo)

[Voor 13% gewijzigd door AlbertJP op 05-12-2017 00:55]

• bitbiljet
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06-01-2018
quote:
Iemt schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:31:
[...]
Kan ook andersom dat Allesco de kaart niet vertrouwd.

De kaart is namelijk:

-Uitgegeven in UK of Roemenië
-Debit prepaid
Dat is een situatie die ik vaker tegenkom (vooral online bij bepaalde processors), maar dan krijg ik daar geen melding van in de Revolut app. In die gevallen zie ik in de app of niks, of een tijdelijke reservering die later weer verdwijnt.

Anders dan in die gevallen lijkt het er deze keer echt op dat Revolut weigert, en niet de merchant of processor.

• Iemt
quote:
bitbiljet schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:55:
[...]

Dat is een situatie die ik vaker tegenkom (vooral online bij bepaalde processors), maar dan krijg ik daar geen melding van in de Revolut app. In die gevallen zie ik in de app of niks, of een tijdelijke reservering die later weer verdwijnt.

Anders dan in die gevallen lijkt het er deze keer echt op dat Revolut weigert, en niet de merchant of processor.
Al Revolut gesproken?

• Sv3n
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Net een mailtje dat ik naast mijn (niet contactless) Mastercard een gratis contactless Visa kaart kan krijgen, erg nice :)

Last.fm
Films!

• U123456
quote:
MichielFRL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:16:
Volgens de VISA ATM locator zouden de automaten van ABN AMRO "PIN change" ondersteunen, maar de 2 ATM's die ik geprobeerd hebben bieden de optie niet.
Ik heb afgelopen week de PIN van mijn Revolut Visa gewijzigd bij een ATM van Barclays in Engeland.
Kies ‘PIN services’ en daarna ‘select a new PIN’.

• oohh
Ik zie nu dat je met Revolut nu ook payment requests kunt maken voor non-Revolut users. Zij geven dan gewoon hun creditcardgegevens op en betalen jou daarmee het gekozen bedrag. :)

• MichielFRL
quote:
Iemt schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:51:
https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/revolut#no5

Revoluts Reisverzekering is ook uitgelegd door de Consumentenbond. (Iets wat meer duidelijkheid verschaft)
Echt een peperdure verzekering. Noodzakelijke medischekosten worden al vergoed vanuit de basisverzekering. Voor eventuele tariefverschillen geldt er een vergoeding vanuit een doorlopende reisverzekering welke de meesten toch al zullen hebben als optie bij hun woonhuisverzekering.

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:33
sinds kort een revolute card. Eerste indruk is erg goed. App werkt perfect en transfer rates zijn meer dan redelijk. Morgen vertrekken we op reis en willen we alles met deze kaart gaan betalen, hopelijk gaat alles goed :P

Update 24jan: nog geen hickup gehad, acceptatie en gebruik gaan zonder problemen

[Voor 15% gewijzigd door darklord007 op 23-01-2018 23:38]

• U123456
quote:
LAUNCHING 24/7 SUPPORT 📣
We're super excited to announce the launch of 24/7 support for all retail customers. From today, no matter where you are or what timezone you're in, you'll be able to chat to our support agents directly from the app.

Over the course of the last year, we know that our customer support has been a little up and down. Bullshit aside, we have simply struggled to keep up with demand.

You've been loud and clear about your frustrations with our support. The waiting times were too long and limited operating hours were impractical. So, we've listened to you and now we're taking action.
Link: https://blog.revolut.com/announcing-24-7-support/

• MichielFRL
Revolut komt voor o.a. de Nederlandse markt met een https://www.it-finanzmaga...o-sepa-lastschrift-66463/ Maestro pas.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Daarmee een echte concurrent voor N26 dus. :)
Ze waren ook bezig met een bankvergunning meende ik.

[Voor 37% gewijzigd door Xabre op 27-02-2018 11:15]

Google Stadia: xabre16v

• U123456
Voor bestaande (en nieuwe) klanten die nog geen fysieke card hebben:
quote:
In celebration of Revolut hitting 1.5M users, we've decided to allow all new and existing customers who have not previously ordered a physical card to get their first one for free.
Link: https://blog.revolut.com/how-to-order-a-free-card/

[Voor 11% gewijzigd door U123456 op 01-03-2018 19:20]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 28-05 07:00
quote:
U123456 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:18:
Voor bestaande (en nieuwe) klanten die nog geen fysieke card hebben:
[...]
Link: https://blog.revolut.com/how-to-order-a-free-card/
Net mijn virtuele verwijderd en de fysieke besteld. Via de support de 6 euro verzendkosten teruggekregen,
Leuke was dat de kaart, die pas over twee weken komt, direct virtueel te gebruikten was. Ik ga over een maand naar NY en heb bij Groupon een New York pas kunnen kopen. Dat was me nog niet gelukt met een andere kaart. Dus actief binnen seconden, perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
quote:
Iemt schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:57:
[...]

En je geld js veilig natuurlijk
Ben inmiddels wat tegengekomen in het officiële forum.

Het geld mag dan wel veilig zijn, het werkt toch iets anders dan een bankvergunning, want die hebben ze dus (nog) niet. Ze zijn een e-money instelling, en ze bieden geen bankrekeningen aan maar UK current accounts. Die zijn ondergebracht bij derden (echte banken) en 1 op 1 gekoppeld aan je Revolut account. En in die zin dus wel veilig.
Revolut zelf valt niet onder de FSCS (het depositogarantiestelsel tot 85k UK pound).

Daarom is de vraag of ze al een bankvergunning hebben nog steeds relevant, en vooralsnog hebben ze die volgens mij dus nog niet.

• Iemt
Het is nu ook mogelijk om een Maestro kaart te bestellen bij Revolut.
Jammer genoeg kun je max 2 kaarten hebben. Een Visa Mastercard en Maestro zit er helaas nog niet in.

• Brooky
  • Laatst online: 29-05 07:58
Nog niks over gehoord. Hoe weet je dat?

[Edit] Zie inderdaad nu ook wat op het forum :)

[Voor 40% gewijzigd door Brooky op 14-03-2018 20:15]

• Facepalm
Ik had de afgelopen dagen al wat geruchten gehoord maar als ik nu een nieuwe kaart wilt bestellen kan ik inderdaad ook kiezen voor Maestro. Helaas kan je maar 2 kaarten tegelijk koppelen, maar volgens mij kan je er wel meerdere kaarten hebben zolang ze maar niet allemaal gekoppeld zijn.

[Voor 17% gewijzigd door Facepalm op 14-03-2018 20:16]

• Damir
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 25-05 10:36
quote:
Iemt schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:51:
Het is nu ook mogelijk om een Maestro kaart te bestellen bij Revolut.
Jammer genoeg kun je max 2 kaarten hebben. Een Visa Mastercard en Maestro zit er helaas nog niet in.
Mochten ze gisteren wel mee komen toen ik mijn Visa card aan het bestellen was. Helaas doen ze niet aan refunds :'(

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

https://community.revolut...ro-direct-debits/31609/28

En nu ook direct debit op je Euro-account... op het ontbreken van een banklicentie na is het nu wel echt een volwaardig N26 / bunq alternatief voor dagelijkse bankzaken.

• Iemt
quote:
DouweGNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:49:
https://community.revolut...ro-direct-debits/31609/28

En nu ook direct debit op je Euro-account... op het ontbreken van een banklicentie na is het nu wel echt een volwaardig N26 / bunq alternatief voor dagelijkse bankzaken.
Zijn ze mee bezig!
Metalen kaarten zijn ook onderweg

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 29-05 12:46
Nieuw dingetje voor premium klanten: https://blog.revolut.com/...disposable-virtual-cards/
Een virtual credit card met uniek nummer, voor één betaling. Na elke betaling veranderd de kaart.

Kan wel een extra veiligheid zijn. Vooral tegen hacks bij webshops. Wel mooi dat ze blijkbaar alles zo erg in eigen beheer hebben dat ze zo makkelijk kaartnummers kunnen uitdelen en ongeldig verklaren.

• Pixelmagic
quote:
U123456 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:18:
[...]
En dat vinden zij bij Revolut dus zo belangrijk dat het alleen voor premium klanten beschikbaar is ....

[...]

Link: https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R7%22%7D
Tja, kan je ze kwalijk nemen dat ze geld willen binnenhalen ?

Het veiligheidsverhaal lijkt mij vooral in hun eigen voordeel, minder kans op misbruik is hoe dan ook minder risico voor hun zelf, dus vanuit dat standpunt vreemd. Maar wat kan je meer bieden aan extra’s voor betalende klanten....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
Kwam dit tegen over het aantal medewerkers bij de klantenservice van Revolut:
quote:
Revolut uses a chat-bot to handle most of its support cases with employees standing by to handle more complex needs. This allows Revolut to reduce its number of support staff significantly.

If you look at other banks who handle roughly the same number of customers that we do, you will typically see them have between 5.000 and 7.000 employees working with support.
At Revolut, that number is just 120.
Ter vergelijking: Bunq heeft in totaal ruim 100 medewerkers, dus alle afdelingen samen.

[Voor 3% gewijzigd door U123456 op 06-04-2018 14:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• oohh
Revolut heeft vandaag de Vault functie voor iedereen opengezet. Je kunt nu dus je betalingen afromen naar een soort spaarpotje.

Uiteraard kun je ook zelf geld in deze potjes bijstorten. Helaas krijg je hier nog geen rente over. Maar dat zal wel de volgende stap zijn :)

• Iemt
quote:
oohh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:06:
Revolut heeft vandaag de Vault functie voor iedereen opengezet. Je kunt nu dus je betalingen afromen naar een soort spaarpotje.

Uiteraard kun je ook zelf geld in deze potjes bijstorten. Helaas krijg je hier nog geen rente over. Maar dat zal wel de volgende stap zijn :)
Leuk idee, maar de bank bied er toch rente over dus is in mijn ogen een betere oplossing.

Voor cryptotransacties zag ik dit

"Funds received by us in relation to cryptocurrency transactions will not be safeguarded (under the UK Electronic Money Regulations 2011) or covered by the Financial Services Compensation Scheme."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
quote:
U123456 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:12:
Opeens lukt het mij niet meer om met mijn N26 Mastercard of Maestro geld op mijn Revolut account te zetten via de Top-up functie. Met een bankoverschrijving lukt wel, maar daar gaat extra tijd overeen. Meer Revolut klanten hebben dit probleem:

[...]

Link: https://community.revolut...ccepted-as-top-up/3474/30
Misschien dat N26 niet wil dat e bij de concurrent oplaad? :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Iemt
Revolut heeft vanavond de nieuwe Platinum accounts gepresenteerd.

De kosten hiervan zullen omgerekend 15euro per maand kosten en je krijgt hiervoor een Metalen Platinum kaart. 1% cashback, een Concierge service en nog extra's.

Zie de FB pagina voor de aankondiging. (het gaat om de laatste 15min)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
quote:
Iemt schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:53:
[...]
Ik moet toegeven dat N26 meer oplevert dan Revolut voor de prijs helaas.
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf hoe je het bekijkt.

Zo lang je je Revolut-rekening met credit card voor niks kunt opladen, is het voor mij een zeer aantrekkelijke optie. Jammer dat ze voorlopig niet meer dan € 30.000 als limiet willen toekennen.

N26 lijkt een beetje stil te staan in opties en bij de app zie ik ook niet echt vernieuwing.

[Voor 9% gewijzigd door Siask op 05-05-2018 10:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichielFRL
quote:
Siask schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:56:N26 lijkt een beetje stil te staan in opties en bij de app zie ik ook niet echt vernieuwing.
N26 is alleen maar bezig met groeien, app ontwikkelingen staan volledig stil.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Siask
quote:
Iemt schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:40:
[...]
Maar als we de Revolut Premium en N26 Black naast elkaar houden zie je dat in verhouding de Black toch meer voordelen oplevert.

Hoewel Revolut toch goedkoper is in gebruik denk ik dat het Premium niet veel extra bied.
Als je dan toch betalen wilt voor een creditcard (doe ik ook tenslotte), neem dan gewoon een Nederlandse American Express (kun je tenminste een auto mee huren) en gebruik een gratis Revolut account buiten de Eurozone om de koersopslag van American Express te vermijden.

Dan heb je een behoorlijk compleet pakket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
quote:
Iemt schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:00:
[...]
Kun je met een Amex je Revolut opladen?
Ik denk dat dat wel op de website van Revolut vermeld staat.

Mochten er trouwens nog mensen zijn die een blanco kredietkaart van Revolut willen hebben, dan kunnen ze mij een DM sturen, tegen porto + beetje stuur ik ze graag op, ik heb nog VISA en ik heb nog MC.

Die is dus zonder naam, maar kun je zo in de app aanmelden en dan is-ie actief en kun je hem gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:49
quote:
Iemt schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Kun je met een Amex je Revolut opladen?
Nee werkt niet en ook niet via de Android pay omweg

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
quote:
oohh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:04:
[...]
Ik hoorde alleen laatst dat de kaarten die op naam zijn niet overal geaccepteerd worden. Heb jij hier ervaring mee? :)
Die *niet* op naam staan bedoel je denk ik.

Ik heb er zelf geen ervaring mee (in de zin van een paar maand zonder gedoe gebruikt, ik heb nu een Maestro naast mijn Revolut Visa, beide op naam), maar de enige situatie waar ik problemen verwacht is in Duitsland.

In Duitsland willen ze namelijk nog wel eens je ID vergelijken met je kaart, kan me van de laatste reizen de laatste 2-3 jaar niet herinneren dat ik ergens anders gevraagd werd (door de hele EU, USA, Canada, Zuid-Afrika).

Al naar gelang ik zin heb laat ik het zien of weiger ik, ik heb uiteindelijk altijd kunnen betalen met de kaart die ik wilde (het wordt namelijk niet expliciet verlangd in de card schemes, heb ik me laten vertellen). Hangt er een beetje vanaf hoe goed je discussiëren kunt in het Duits. Een paar keer ook de kaart op het contactloze gedeelte gelegd: biep, betaald! :)

Overigens doen ze dan vaak ook moeilijk over bunq passen (hebben geen vak voor een handtekening) en over dat ik kaarten heb die op voorletter. voorletter. achternaam zijn gesteld in plaats van volledige voornamen achternaam.

Oh en bij een imprinter (de rits-rats) zou ik ook problemen verwachten, maar die heb ik al lang niet meer gezien (en die gozer die me in Kaapstad verhuurde had niet eens een imprinter maar wreef gewoon met een pen om een afdruk te maken).

Kortom: theoretisch vraagstuk, zou ik me niet druk over maken. Als het je enige kaart is, dan wat cash mee, en anders maar eens een andere kaart gebruiken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:47
Een 'voordeeltje' dat Revolut ook kan bieden:

Geld opnemen met je credit card kost geld en misschien zelfs rente. Het opladen van je Revolut-account met een credit card (uitgegeven binnen de EER) brengt geen kosten met zich mee. Op deze manier kun je je Revolut-account in realtime opladen en het vervolgens meteen weer overmaken naar je Nederlandse (of Duitse, of wat dan ook) bankrekening. Het geld staat dan binnen een werkdag op je 'gewone' (betaal)rekening. Of zelfs een rentedragende spaarrekening.

Bij veel credit cards betaal je geen rente als je na afloop van de maand het openstaande saldo binnen 3 weken terugbetaalt. Op deze manier kun je dus theoretisch gezien kosteloos een cash-krediet van maximaal 7 weken krijgen ter hoogte van de kredietlimiet van je credit card.

De ethiek hieromtrent laat ik in het midden.
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True