Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:04
the-body schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:26:
Ik heb via Revolut diverse crypto gekocht. Rendement gaat lekker op en neer.... Echter valt me nu opeens op dat er een flink verschil in rendement is als ik switch tussen euro en dollar. Met euro als valuta sta ik op +€25 (+0,68%), echter met dollar als valuta sta ik op +$86 (+2%).
Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is??

PS: je kunt switchen door op je totaalsaldo te klikken, boven de grafieklijn
Omdat de euro meer waard is geworden dan de dollar in de periode dat wordt gemeten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
the-body schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:26:
Ik heb via Revolut diverse crypto gekocht. Rendement gaat lekker op en neer.... Echter valt me nu opeens op dat er een flink verschil in rendement is als ik switch tussen euro en dollar. Met euro als valuta sta ik op +€25 (+0,68%), echter met dollar als valuta sta ik op +$86 (+2%).
Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is??

PS: je kunt switchen door op je totaalsaldo te klikken, boven de grafieklijn
Koersverschil? :? Die is flink verpest door het beleid van Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

JohanNL schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:31:
[...]

Omdat de euro meer waard is geworden dan de dollar in de periode dat wordt gemeten.
Dacht ik ook aan, maar ik vind het verschil wel heel groot eigenlijk. Wat ik eigenlijk niet weet is in welke valuta in het algemeen crypto worden gekocht. Is dat altijd in dollars of niet persé?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
the-body schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:36:
[...]

Dacht ik ook aan, maar ik vind het verschil wel heel groot eigenlijk. Wat ik eigenlijk niet weet is in welke valuta in het algemeen crypto worden gekocht. Is dat altijd in dollars of niet persé?
Verschil komt idd door de wisselkoersschommelingen over de periode dat je de crypto in bezit hebt. wat daarnaast ook nog zou kunnen is dat de koers in dollar afwijkt van de eurokoers doordat er meestal meer handelsvolume is in dollars dan in euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik probeer voor Revolut te registreren, maar moet daarbij mijn ID kaart scannen. Nu heb ik een ID kaart uit 2017, maar het blijft hangen op de Reading DG2 stap. Nu begrijp ik uit online zoeken dat sommige NFC chips in kaarten traag kan zijn, maar hoe weet ik of ik daar ook last van heb? :? Aan de andere kant zie ik het ook niet echt zitten om vroegtijdig mijn ID te vervangen. Zijn er nog andere tips die ik proberen kan?

EDIT:
Als test heb ik net ook de ID-check gedaan in de DigiD app, dat ging wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2025 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Nicap

Tsssk....

CH4OS schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:39:
Ik probeer voor Revolut te registreren, maar moet daarbij mijn ID kaart scannen. Nu heb ik een ID kaart uit 2017, maar het blijft hangen op de Reading DG2 stap. Nu begrijp ik uit online zoeken dat sommige NFC chips in kaarten traag kan zijn, maar hoe weet ik of ik daar ook last van heb? :? Aan de andere kant zie ik het ook niet echt zitten om vroegtijdig mijn ID te vervangen. Zijn er nog andere tips die ik proberen kan?

EDIT:
Als test heb ik net ook de ID-check gedaan in de DigiD app, dat ging wel goed.
Ik weet niet hoe het met een ID kaart gaat, maar ik had met het uitlezen van mijn paspoort ook redelijk wat pogingen nodig. Volgens mij is het best gevoelig waar je de chip precies houd met de telefoon. Maar vreemd dat het met de DigiD app wel in een keer lukt.
Gewoon een paar keer op verschillende plekken houden icm je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nicap schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:57:
Ik weet niet hoe het met een ID kaart gaat, maar ik had met het uitlezen van mijn paspoort ook redelijk wat pogingen nodig. Volgens mij is het best gevoelig waar je de chip precies houd met de telefoon. Maar vreemd dat het met de DigiD app wel in een keer lukt.
Gewoon een paar keer op verschillende plekken houden icm je telefoon.
Ja, dat dacht ik ook te proberen, maar voor alsnog is het vrij gevoelig waar ik de kaart houden moet en vele pogingen verder, lukt het nog altijd niet. Als telefoon heb ik een iPhone 15 Pro Max. Ook als ik de boel gewoon voor mijn neus op mijn bureau leg, gaat het ook altijd mis, ongeacht hoe en waar ik de kaart hou. Ook kwam ik op hun Github precies een issue hierover tegen, die dan juist weer zegt dat eea komt door de gebruikte chip in de kaart waardoor eea zo lang duurt.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2025 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19:06
CH4OS schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:05:
[...]

Ja, dat dacht ik ook te proberen, maar voor alsnog is het vrij gevoelig waar ik de kaart houden moet en vele pogingen verder, lukt het nog altijd niet. Als telefoon heb ik een iPhone 15 Pro Max. Ook als ik de boel gewoon voor mijn neus op mijn bureau leg, gaat het ook altijd mis, ongeacht hoe en waar ik de kaart hou. Ook kwam ik op hun Github precies een issue hierover tegen, die dan juist weer zegt dat eea komt door de gebruikte chip in de kaart waardoor eea zo lang duurt.
Het viel mij laatst op bij het scannen vd NFC voor een andere App, waar voortgang werd weergegeven, dat het scannen best lang kan duren: zo'n 15 seconden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:36
Handig is ook om te weten waar de chip zit op je telefoon. Als thuiszorgmedewerker moeten we bij de klanten "klokken" door de telefoon tegen de klantpas te houden. Als je geen idee hebt waar de chip zit ben je wel even zoet voordat die de pas registreert, daarna is het een fluitje van een cent... en wat geduld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GeEkIe schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:30:
Het viel mij laatst op bij het scannen vd NFC voor een andere App, waar voortgang werd weergegeven, dat het scannen best lang kan duren: zo'n 15 seconden!
Hier duurt het veel langer dan dat en blijft het hangen op DG2. Ook de DigiD app gaf een voortgangsbalk, dat was wel fijn om te weten. Al duurde het daar weer geen 15 seconden eer het allemaal geregeld was. Bij de Revolut app weer wel.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ratzz schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:02:
Handig is ook om te weten waar de chip zit op je telefoon. Als thuiszorgmedewerker moeten we bij de klanten "klokken" door de telefoon tegen de klantpas te houden. Als je geen idee hebt waar de chip zit ben je wel even zoet voordat die de pas registreert, daarna is het een fluitje van een cent... en wat geduld natuurlijk.
Ik heb intussen ook geprobeerd door te schuiven met mijn ID onder de telefoon (niet wanneer eea authenticated was uiteraard), maar het blijft hangen.

Geen idee of het uitmaakt, maar mijn ID pas is uit 2017.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 05-10-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10 06:43
Ik heb vandaag, 6 oktober, een aanbod ontvangen om over te stappen naar metal en twee maanden geen extra fee te betalen. Het aanbod zou ik voor 10-09-2025 moeten verzilveren, maar dat is al voorbij......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oMJOqYEZj8cZFajR8uhJ4x3ND8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKmmcAzgZ0UPE2L01Bxd36Qs.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb contact opgenomen via help, maar die konden niets voor mij betekenen, beetje jammer dit. Ik wacht wel op een nieuw aanbod....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Song schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:58:
Ik heb vandaag, 6 oktober, een aanbod ontvangen om over te stappen naar metal en twee maanden geen extra fee te betalen. Het aanbod zou ik voor 10-09-2025 moeten verzilveren, maar dat is al voorbij......
[Afbeelding]
Ik heb contact opgenomen via help, maar die konden niets voor mij betekenen, beetje jammer dit. Ik wacht wel op een nieuw aanbod....
Waarschijnlijk US datum notatie. Kreeg deze ook inapp een paar dagen geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aoQoLwv80IBCCqs4e8Ao7UR1hM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrgmtdFIwjUsLVoMmutfCOSb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Wel extreem slechte verkoop zeg. Revolut geeft kapitalen uit aan marketing om nieuwe klanten binnen te harken en al helemaal voor Metal. Komt er zomaar eentje uit eigen beweging naar je toe, sturen ze die met een kluitje het riet in, terwijl ze die aanbieding sowieso telkens herhalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:03
Let op dat ze je vaak wel laten betalen voor de metalen kaart mocht je downgraden na je gratis trial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:55
Song schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:58:
[Afbeelding]
Ik heb het aanbod ook gekregen:
Bedankt dat je Revolut gebruikt – ontvang 2 maanden Premium gratis.

Upgrade vóór 09-10-2025 en krijg toegang tot exclusieve abonnementen, hogere limieten voor wisseltransacties en geldautomaten dan bij Standard, en meer RevPoints om meer uit je dagelijkse uitgaven te halen.
Ik blijf gewoon op het Standaard pakket alles kosteloos per maand. Ik heb 1 Fysieke kaart van Revolut Mastercard dat mij eenmalig €7,50 heeft gekost. Ik zie het nut niet in om nu 2 maanden gratis het Premium pakket te gebruiken, en daarna terug te gaan op het Standaard pakket. Mijn gebruik is ook niet dagelijks, daarom hier het Standaard pakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 07-10-2025 11:09 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Van der Berg schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:33:
Ik blijf gewoon op het Standaard pakket alles kosteloos per maand. Ik heb 1 Fysieke kaart van Revolut Mastercard dat mij eenmalig €7,50 heeft gekost. Ik zie het nut niet in om nu 2 maanden gratis het Premium pakket te gebruiken, en daarna terug te gaan op het Standaard pakket. Mijn gebruik is ook niet dagelijks, daarom hier het Standaard pakket.
Met Curve heb ik oorspronkelijk de 'Black' account & card gekocht voor €50 en Curve waardeert die oorspronkelijk vrijwillige upgrade tot op de dag van vandaag met gratis Curve Pay Plus (€9,99). Bij Openbank kreeg ik als 'early adopter' Travel+ levenslang gratis op 5 passen. Dat zijn leuke incentives. Revolut heeft, voor zover ik weet, nog nooit een aantrekkelijk aanbod gedaan, waardoor ik zou overwegen mijn Standard account te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:14

HSG

Domino schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:03:
[...]

Waarschijnlijk US datum notatie. Kreeg deze ook inapp een paar dagen geleden:

[Afbeelding]
Heb je het geactiveerd? Is het de moeite waard?

Ik vraag mij overigens wel af of de aanbieding daarna automatisch stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
HSG schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:18:
[...]

Nee, geen behoefte. Ik heb genoeg aan de gratis revolut rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
HSG schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 07:18:
[...]

"Aanbieding", je krijgt een aantal dagen de mogelijkheid om op het aanbod in te gaan om over te stappen naar een hoger plan. De aanbieding is, dat je dan twee maanden niet de prijs betaald voor dat hogere plan. Na die twee maanden gaat automatisch de prijs van het nieuwe, hogere plan in en wordt automatisch afgeschreven. Het is dus niet echt een proefperiode. Ergens in dit forum staat een voorbeeld van iemand die het wel als proefperiode heeft gedaan en na de twee maanden de kosten voor de metal kaart daarom alsnog moest betalen. Of een hoger plan wel of niet aantrekkelijk is, is voor iedereen anders. Heb je veel spaargeld, dan kan het uitmaken dat je bij een ander plan een hogere rente krijgt. Heb je veel beleggings transacties of crypto transacties via Revolut dan kan een hoger plan voordelig zijn. Voor mij haal ik de kosten van metal er al uit vanwege de huurauto verzekering. Er zijn nog andere voordelen, of je er wel of niet gebruik van maakt kan de keuze voor een bepaald plan bepalen. Op de website of in de app kun je de verschillende plannen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 17:52
Vanaf 9 oktober jl is het toch Instant binnen Europa? Net vanaf Revolut naar mijn Spaanse IBAN (doet ook mee met IP) een kleine overschrijving gedaan van 40€ maar wordt als normale 1 werkdags behandeling gedaan ipv IP. Meer mensen die dit hebben vanaf Revolut ?

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 13-10-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

JRR

Datisraar schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:29:
Vanaf 9 oktober jl is het toch Instant binnen Europa? Net vanaf Revolut naar mijn Spaanse IBAN (doet ook mee met IP) een kleine overschrijving gedaan van 40€ maar wordt als normale 1 werkdags behandeling gedaan ipv IP. Meer mensen die dit hebben vanaf Revolut ?
Dit zal eerder aan de Spaanse bank (ik vermoed Openbank) liggen dan aan Revolut. Geld wat ik vanaf een Nederlandse grootbank naar Openbank overboek, wordt soms nog steeds niet instant overgemaakt. Vorige week een wat groter bedrag wat instant op de rekening stond. Een dag later met een kleiner bedrag duurde het een slordige 7 uur voor de overboeking aankwam. Net een klein bedrag van Revolut naar Openbank overgemaakt als test en dat ging nu instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Datisraar schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:29:
Je hebt SEPA en je hebt SEPA IP. Niet alle banken zijn aangesloten aan SEPA IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
HSG schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:40:
[...]

Je hebt SEPA en je hebt SEPA IP. Niet alle banken zijn aangesloten aan SEPA IP.
Maar alle betaalrekeningen moeten sinds 9 januari? IP inkomende ondersteunen en per 9 oktober? IP uitgaande ondersteunen ;)

Dus als het om 2 betaalrekeningen gaat hoort sinds een paar dagen IP toch echt te werken. (In het geval dat het dus SEPA is, uiteraard niet als het buiten SEPA valt, maar Revolut naar OpenBank zal gewoon SEPA zijn en met de wettelijke verplichting tot IP...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

RobertMe schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:55:
[...]

Maar alle betaalrekeningen moeten sinds 9 januari? IP inkomende ondersteunen en per 9 oktober? IP uitgaande ondersteunen ;)

Dus als het om 2 betaalrekeningen gaat hoort sinds een paar dagen IP toch echt te werken. (In het geval dat het dus SEPA is, uiteraard niet als het buiten SEPA valt, maar Revolut naar OpenBank zal gewoon SEPA zijn en met de wettelijke verplichting tot IP...)
Misschien zijn het kleine storingjes die nog opgelost moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Laatst online: 17:52
HSG schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:43:
[...]

Misschien zijn het kleine storingjes die nog opgelost moeten worden?
Bij mij ging het van Revolut naar Caixa bank. Deze Spaanse bank is aangesloten op IP en ging om een overboeking van 40€. Blijkbaar werkt Instant niet altijd, 100%.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 14-10-2025 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik vond toevallig dit topic en dacht dat het wel leuk zou zijn om een Revolut anecdote te posten.

Ik had al een hele tijd een standaard prepaid Visa credit card van Revolut, handig voor online betalingen. In januari dit jaar kwam eindelijk mijn naams- en geslachtswijziging door de raderen van de bureaucratie heen dus toen klopte de tenaamstelling van die pas niet meer... In de app kon ik mijn naam aanpassen (moest weer een ID verificatie doen - maar daar stond dus netjes die nieuwe naam op dus dat ging vlekkeloos) maar ik kreeg geen nieuwe pas... Dus op een gegeven moment de klantenservice eens gevraagd hoe dat zat en die zeiden dat ik in de app een nieuwe pas kon aanvragen, daar moest ik dan als reden bij aangeven dat het wegens een naamswijziging is. Wel jammer dat dat niet automatisch gedaan werd, maar prima, doe ik het zo, dus ik ga naar nieuwe pas aanvragen... Daar stonden allerlei mogelijke redenen bij, maar niet "naamswijziging", dus toen heb ik maar gekozen voor "pas kapot" en toen kreeg ik inderdaad een nieuwe pas met de juiste naam. Dat was een Mastercard, wel jammer, want ik had al een normale Maestro bankpas en ik vind het juist wel fijn om zowel een Mastercard/Maestro als een Visa pas te hebben voor de zekerheid. Maar toen stapte ik ook over van Rabobank naar Triodos en van Triodos kreeg ik een Visa pas, dus uiteindelijk is alles pais en vree en heb ik weer een Mastercard en een Visa pas. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Mx. Alba schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:42:
Ik had al een hele tijd een standaard prepaid Visa credit card van Revolut,
Creditcards worden door Revolut helaas nog niet uitgegeven. Jij bedoelt een debit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

de Peer schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:50:
Creditcards worden door Revolut helaas nog niet uitgegeven. Jij bedoelt een debit card.
I know maar in de Nederlandse volksmond wordt zo'n pas vooralsnog een creditcard genoemd ook al is het een debit card :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

I know maar in de Nederlandse volksmond wordt zo'n pas vooralsnog een creditcard genoemd ook al is het een debit card :D
Help de goede zaak en draag bij aan de juiste naamgeving voor duidelijkheid voortaan :-D
Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
In de volksmond wordt dat ding dat je gewoon van de bank krijgt (en geen CC is die je expliciet aanvraagt) in mijn ervaring toch echt een pinpas genoemd. En dat terwijl PIN al een jaar of 20 niet meer bestaat. Of noem het lekker genderneutraal een betaalpas of bankpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:18
Vraagje,ben bezig om wat rekeningen om te zetten naar revolut maar krijg bij odido de meldng dat de naam niet overeen komt ,bij andere heb ik dit nog niet gehad
Is dit een odido probleem of ligt dit bij revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:54
tippie62 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:04:
Vraagje,ben bezig om wat rekeningen om te zetten naar revolut maar krijg bij odido de meldng dat de naam niet overeen komt ,bij andere heb ik dit nog niet gehad
Volgens mij is dit sinds kort bij Odido, ik kan wel mijn Revolut bankrekening koppelen aan Odido maar niet mijn Knab rekening (zakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04
RoRoNL schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:02:
Help de goede zaak en draag bij aan de juiste naamgeving voor duidelijkheid voortaan :-D
Behalve een Revolut rekening sinds kort, heb ik ook een ING oranje betaalrekening waar alles op binnenkomt en die komt standaard met een betaalpas of pinpas. Daarnaast heb ik een creditcard van de ING en dat noem ik expres een creditcard omdat je er geen saldo op hoeft te zetten om hem te kunnen gebruiken. Het saldo op de creditcard is negatief (=credit), en wordt binnen een maand volledig aangevuld vanuit de betaalrekening. Betalen in termijnen kan niet meer, iets wat vroeger vaak wel kon.

Een debitcard zoals de ICS GO card moest je wel van tevoren opladen om hem te kunnen gebruiken. Die kaart bestaat trouwens sinds begin deze maand niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Dit is m.i. een probleem van Odido. Voor hun dienstverlening hebben ze een IBAN nodig. Die moeten ze gewoon verwerken in hun administratie. Ze mogen daarbij geen onderscheid maken in bank of land waar de IBAN van is. Het is blijkbaar de keuze van Odido om hier een naamcheck op te doen. Als die dan niet lukt om technische redenen (ook al zit de oorzaak van de fout wellicht bij je bank) is het m.i. nog steeds het probleem van Odido.

Mogelijk is het kortdurende storing en kun je het later nog eens proberen. Anders neerleggen bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkshowhost
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:54
Wally2002 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 06:46:
[...]

Dit is m.i. een probleem van Odido. Voor hun dienstverlening hebben ze een IBAN nodig. Die moeten ze gewoon verwerken in hun administratie. Ze mogen daarbij geen onderscheid maken in bank of land waar de IBAN van is. Het is blijkbaar de keuze van Odido om hier een naamcheck op te doen. Als die dan niet lukt om technische redenen (ook al zit de oorzaak van de fout wellicht bij je bank) is het m.i. nog steeds het probleem van Odido.

Mogelijk is het kortdurende storing en kun je het later nog eens proberen. Anders neerleggen bij Odido.
Het is geen kortdurende storing want dit speelt zeker al een aantal weken.

Ik denk dat het een bewuste keuze van Odido is om te voorkomen dat iemand een abonnement afsluit en daarna het bankrekeningnummer wijzigt naar dat van iemand anders. Ik zal het eens navragen, moet toch mijn abonnement nog verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Talkshowhost schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat het een bewuste keuze van Odido is om te voorkomen dat iemand een abonnement afsluit en daarna het bankrekeningnummer wijzigt naar dat van iemand anders. Ik zal het eens navragen, moet toch mijn abonnement nog verlengen.
Het is voor Odido natuurlijk een makkelijke automatische extra check die relatief goedkoop is en mogelijke fraude voorkomt. Maar daar moet de klant m.i. geen last van hebben en als het niet automatisch kan moet men het handmatig verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Hopelijk heeft iemand ervaring met het volgende:

Vandaag wilde ik bij in de Duitsland bij de Sparkasse geld opnemen. Echter ik krijg de melding dat geld opnemen niet mogelijk was.

- in de app staat dat ik met mijn pas geld kan opnemen.
- ik heb nog niet eerder geld opgenomen
- ik heb voldoende saldo.

Wat zou er mis kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

HSG schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:04:
Hopelijk heeft iemand ervaring met het volgende:

Vandaag wilde ik bij in de Duitsland bij de Sparkasse geld opnemen. Echter ik krijg de melding dat geld opnemen niet mogelijk was.

- in de app staat dat ik met mijn pas geld kan opnemen.
- ik heb nog niet eerder geld opgenomen
- ik heb voldoende saldo.

Wat zou er mis kunnen zijn?
Kon het met een andere pas wel?

mogelijk was er een storing of onvoldoende biljetten aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:19
Wat bij mij werkte was het aan de chatbot vragen. Die kon de wijziging wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

de Peer schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:07:
[...]

Kon het met een andere pas wel?

mogelijk was er een storing of onvoldoende biljetten aanwezig.
Nee dat heb ik niet geprobeerd want dat is een pas voor de gezamenlijk rekening en ik wilde geld opnemen puur voor mijzelf. Ik zal eens keer bij een andere bank proberen want misschien dat Sparkasse moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

HSG schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Nee dat heb ik niet geprobeerd want dat is een pas voor de gezamenlijk rekening en ik wilde geld opnemen puur voor mijzelf. Ik zal eens keer bij een andere bank proberen want misschien dat Sparkasse moeilijk doet.
Ik heb zelf zovaak in het buitenland gepind, ook Sparkasse, nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

de Peer schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelf zovaak in het buitenland gepind, ook Sparkasse, nooit een probleem gehad.
Heb je Mastercard of Visa van Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

HSG schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:17:
[...]

Heb je Mastercard of Visa van Revolut?
Visa, maar ik gebruik eigenlijk vrijwel altijd mijn telefoon en niet de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

de Peer schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

Visa, maar ik gebruik eigenlijk vrijwel altijd mijn telefoon en niet de pas.
Hmmmm misschien was er iets mis met de automaat waar ik het probeerde. Zal later eens bij een andere bank proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Over 2 maanden ga ik naar Amerika toe Miami. Het wordt spannend mijn eerste keer met een Revolut kaart ga gebruiken. Afgelopen zomer kon ik met Revolut al betalen buiten de EU. Ik heb een Fysieke kaart van Revolut Mastercard. Ik heb het standard pakket (kosteloos) per maand. Met mijn oude credit card een ANWB VISA GO Card van Visa kon ik in Amerika alles mee doen. Deze ANWB GO Card was ICS maar je moest eerst je eigen geld erop zetten voor gebruik. Helaas stopte ANWB met de VISA GO Card.

Is het voor mij voordelig om mijn Revolut profiel om te zetten in dollars of maakt het niets uit? Bij de ANWB deed ik nooit om zetten en werd gewoon de koers aangehouden. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik met de Revolut borg ga betalen en ik weer terug krijg. Bij de ANWB GO Card ging dat zonder problemen in Amerika.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 20-10-2025 12:42 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR

JRR

Als je denkt dat binnen nu en twee maanden de koers van de Dollar t.o.v. de Euro ongunstiger is dan nu dan kun je beter nu dollars op je account zetten. Maakt die (speculatieve) koers je verder niet uit dan maakt het wat betreft koers en kosten niet of je de transactie via je USD of EUR account laat gaan.

En zoals al heel veel vaker geschreven is; een Revolut kaart is een debitcard en een heel ander product dan je ANWB creditcard. Het zal per aanbieder verschillen of ze een borg kunnen inhouden op je debitcard of dat je daar toch echt een creditcard voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
De ANWB VISA Go Card dat ik had was ook een debitcard van ICS. Ik moest er geld opzetten voordat ik er mee kon betalen. Ik heb paar vakantie de borg kunnen betalen in Amerika met dat kaart. Dus ga ervan uit dat dit mogelijk blijft. het gaat via een betaalautomaat. Ik denk als ik er genoeg geld op heb staan het zonder problemen lukt net als bij de ANWB, daar op dat kaart had ik geen krediet op mijn kaart (Was ook geen reguliere Credit Card van ANWB)

In mijn Revolut app wordt aangegeven Kaart MASTERCARD

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 20-10-2025 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR

JRR

Die ANWB go card werkte als een creditcard (uitgegeven door ICS) maar had eigenlijk als prepaidkaart in de markt gezet moeten worden. Daarom is die kaart ook gestopt omdat hij niet meer aan de regelgeving van de toezichthouder voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
JRR schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:37:
Maakt die (speculatieve) koers je verder niet uit dan maakt het wat betreft koers en kosten niet of je de transactie via je USD of EUR account laat gaan.
Er is de wissel opslag in het weekend, dus kan het slim zijn tenminste telkens voor het weekend even genoeg om te zetten voor het gebruik in dat weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeEkIe
Van der Berg schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:39:
Over 2 maanden ga ik naar Amerika toe Miami. Het wordt spannend mijn eerste keer met een Revolut kaart ga gebruiken. Afgelopen zomer kon ik met Revolut al betalen buiten de EU. Ik heb een Fysieke kaart van Revolut Mastercard. Ik heb het standard pakket (kosteloos) per maand. Met mijn oude credit card een ANWB VISA GO Card van Visa kon ik in Amerika alles mee doen. Deze ANWB GO Card was ICS maar je moest eerst je eigen geld erop zetten voor gebruik. Helaas stopte ANWB met de VISA GO Card.

Is het voor mij voordelig om mijn Revolut profiel om te zetten in dollars of maakt het niets uit? Bij de ANWB deed ik nooit om zetten en werd gewoon de koers aangehouden. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik met de Revolut borg ga betalen en ik weer terug krijg. Bij de ANWB GO Card ging dat zonder problemen in Amerika.
Het is misschien verstandig om ook even een (gratis) bunq free te openen en dan de gratis CC (dus niet de debit card, je mag maar 1 kaart totaal bij bunq free!) aan te vragen. Dat werkt hetzelfde als de VISA Go Card.

[ Voor 1% gewijzigd door GeEkIe op 20-10-2025 14:25 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR

JRR

Die was ik even kwijt maar je hebt gelijk wat betreft het weekend met 1% opslag.

Iets om ook rekening mee te houden: met het gratis pakket kun je slechts €1000 per maand wisselen of zonder opslag betalen. Daarna gaat de teller lopen.

Als je op vakantie bent en je gebruikt voor alles die Revolut kaart, dan gaat het hard. Daarom heb ik zelf ook nog altijd een N26 kaart mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:37
Van der Berg schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:53:

In mijn Revolut app wordt aangegeven Kaart MASTERCARD
Mastercard is de naam van een bedrijf net zoals Philips, Volkswagen of Albert Heijn een bedrijfsnaam is. Bedrijven hebben verschillende producten. Mastercard heeft verschillende type betaalkaarten o.a. debit cards en credit cards en banken maken gebruik van de producten van het bedrijf Mastercard. Revolut maakt gebruik van de debit card van het bedrijf Mastercard. Sommige bedrijven accepteren geen borg via een debit card, dit zal je over 2 maanden vanzelf gaan ervaren in de usa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Het zal ook wel hier komen, want volgens AI heeft Revolut in de volgende landen al een echte CC:
- Brazilië
- Ierland
- Litouwen
- Polen
- Spanje
- Verenigde Staten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
GeEkIe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

Het is misschien verstandig om ook even een (gratis) bunq free te openen en dan de gratis CC (dus niet de debit card, je mag maar 1 kaart totaal bij bunq free!) aan te vragen. Dat werkt hetzelfde als de VISA Go Card.
Beankt kan ik hier ook een Fysieke kaart aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Van der Berg schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:41:
[...]

Beankt kan ik hier ook een Fysieke kaart aanvragen?
https://www.bunq.com/en-nl/personal-account/banking-plans

In feite komt het erop neer dat je gratis een virtuele bunq CC kan krijgen, en voor € 48 pj een fysieke, naast een virtuele MC debit.

[ Voor 21% gewijzigd door GeEkIe op 20-10-2025 18:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
GeEkIe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:33:
Het zal ook wel hier komen, want volgens AI heeft Revolut in de volgende landen al een echte CC:
- Brazilië
- Ierland
- Litouwen
- Polen
- Spanje
- Verenigde Staten
Ik kijk daar eigenlijk wel naar uit; de optie voor een volwaardige creditcard van Revolut, zodat je die kunt gebruiken bij bijvoorbeeld borg. Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat werken. Het krediet van mijn huidige ics card staat geregistreerd bij bkr en maandelijks betaal ik het volledige gebruikte krediet via mijn Revolut rekening. Het zou mooi zijn als Revolut ook een creditcard gaat aanbieden, in een nieuw plan of als extra optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:18
GeEkIe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:33:
- Brazilië
- Ierland
- Litouwen
- Polen
- Spanje
- Verenigde Staten
Ik heb de Spaanse Revolut en heb er even naar gekeken.

MAAR na een vrij normaal vragenlijstje (inkomen, hypotheeklasten, sector waarin je werkt, hoelang je bij je huidige werkgever zit), moet ik Revolut toestemming geven om alle transacties van de afgelopen twaalf maanden na te laten kijken bij m'n andere bank. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij de aanvraag van een credit card (in zowel Spanje als Nederland).

Ik dacht het niet, joh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZswID7SjFRDyUFSUSJ65ncxJJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCeiWXWRbyylhTFlLDv02hse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Elandenmelk schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:50:
[...]

Ik heb de Spaanse Revolut en heb er even naar gekeken.

MAAR na een vrij normaal vragenlijstje (inkomen, hypotheeklasten, sector waarin je werkt, hoelang je bij je huidige werkgever zit), moet ik Revolut toestemming geven om alle transacties van de afgelopen twaalf maanden na te laten kijken bij m'n andere bank. Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij de aanvraag van een credit card (in zowel Spanje als Nederland).

Ik dacht het niet, joh.
Heb je aangegeven dat je je salaris/inkomen op een andere bank ontvangt?
Het is op zich een gebruikelijke werkwijze om je inkomen te toetsen, ook bij grootbanken bijvoorbeeld bij Rabo voor het aanvragen van roodstand op je betaalrekening. Maar daar wordt geeist dat je het inkomen op de betreffende rekening ontvangt (en wordt ook duidelijk aangegeven dat ze je transacties van de laatste 12 maanden gaan nalopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Wally2002 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:55:
[...]

Heb je aangegeven dat je je salaris/inkomen op een andere bank ontvangt?
Het is op zich een gebruikelijke werkwijze om je inkomen te toetsen, ook bij grootbanken bijvoorbeeld bij Rabo voor het aanvragen van roodstand op je betaalrekening. Maar daar wordt geeist dat je het inkomen op de betreffende rekening ontvangt (en wordt ook duidelijk aangegeven dat ze je transacties van de laatste 12 maanden gaan nalopen).
Correct. Ik heb eigenlijk altijd een credit card bij derden gehad zoals ICS en Amex (m.u.v. de rabo chargecard toen ik studeerde), en daar is volledig inzicht nooit van mij gevraagd terwijl ik daar logischerwijs geen salaris liet/laat storten.

EDIT: Goed om te horen dat het niet ongebruikelijk is, maar dat betekent niet dat ik bereid ben Revolut hiervoor toegang te geven. Op het gebied van privacy scoren zij niet bepaald goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Elandenmelk op 21-10-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Elandenmelk schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Correct. Ik heb eigenlijk altijd een credit card bij derden gehad zoals ICS en Amex (m.u.v. de rabo chargecard toen ik studeerde), en daar is volledig inzicht nooit van mij gevraagd terwijl ik daar logischerwijs geen salaris liet/laat storten.

EDIT: Goed om te horen dat het niet ongebruikelijk is, maar dat betekent niet dat ik bereid ben Revolut hiervoor toegang te geven. Op het gebied van privacy scoren zij niet bepaald goed.
Het is (helaas) wel waar het steeds meer naar toe gaat. waarom iemand duur inhuren wat ook door de computer gecontroleerd kan worden.

Kun je overigens duiden waar het bij Revolut op gebied van privacy niet goed gaat/niet hoog scoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Wally2002 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

Het is (helaas) wel waar het steeds meer naar toe gaat. waarom iemand duur inhuren wat ook door de computer gecontroleerd kan worden.

Kun je overigens duiden waar het bij Revolut op gebied van privacy niet goed gaat/niet hoog scoort?
Is alweer enkele jaren oud en ik heb de actuele privacyvoorwaarden niet doorgespit maar:
Ook de Consumentenbond volgt neobanken met interesse. ‘Ze worden graag gebruikt door expats’, zegt woordvoerder Joyce Donat. ‘Het is snel, voordelig, mobiel en internationaal. Dat is handig als je veel reist.’ In 2020 deed de Consumentenbond onderzoek naar de omgang van neobanken met de privégegevens van klanten. ‘We zagen dat er wat aan schortte. Deels ging het om kinderziektes, die inmiddels zijn verholpen, en deels om het, zonder toestemming, delen van gegevens met derden.’ Zo bleken Bunq, N26 en Revolut te communiceren met bedrijven die iets doen in (mobiele) marketing of ‘productoptimalisatie’.

Momenteel blijkt uit de privacyverklaring van Revolut dat ze je naam en e-mailadres kunnen delen met sociale media zoals Facebook, zodat die daar reclames op kunnen baseren. Als je daar bezwaar tegen hebt, moet je een mail sturen of je privacyinstellingen in de app handmatig aanpassen.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving...ankieren-wel-of-niet-doen
Als dit de algemene houding is van Revolut t.o.v. de privacy van klanten, ben ik niet bepaald happig om hen toegang te geven tot mijn data bij een andere bank.

[ Voor 5% gewijzigd door Elandenmelk op 22-10-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb een Bunq gratis geopend dank hiervoor. Bij de ANWB VISA GO CARD stond er dat geen borg mogelijk was om mee te betalen in Amerika. Ik was dus toen heel erg bang dat ik daarmee niet kon betalen toen ik naar Amerika ging, en wat als het niet deed. Uiteindelijk is het toch gelukt met de VISA GO CARD van ANWB om borg te betalen, en tijdens andere vakanties in Amerika. Ik heb het ook terug gekregen.

Ik heb gezien dat er op Booking.com nu ook de optie is om apart als betaalmiddel "Revolut" te kiezen en ik zag bij het boeken van ons hotel geen borg staan. Er staat bij mijn Revolut op Booking.com bij de accomodatie betaald u €0 ($0) voorheen in Amerika altijd borg.

Als ik toch borg moet betalen wil ik als eerste Revolut testen en mocht het niet lukken doe ik met Bunq

Ik heb gekozen voor Free Credit card bij de Bunq. Ik had 2 gratis keuze. Ik heb gekozen voor Creditcard. Ik had ook de mogelijkheid voor Mastercard.

Zo makkelijk, mijn pas gratis wordt kennelijk ook toegestuurd staat er. Ik heb het toegevoegd aan mijn Google Wallet naast mijn ABN AMRO en Revolut. Ik heb Bunq Elite uitgezet 29 dagen proef naar gratis. Revolut betaalde ik €7,50 voor een Fysieke pas.

Mooi dat alles gratis kan. Ik had ooit een reguliere ABN AMRO Mastercard met een krediet erop van €2.500. Ik heb deze toen afgezegd nadat ik na jaren achter kwam dat er prepaid kaarten waren. Ik wilde niet met €2.500 op zak rood kunnen staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 22-10-2025 12:44 ]

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste