Nah. Beide banken ondersteunen toch instant payments. Dus in zoverre voldoen ze aan de wetgeving (die per oktober in gaat). Dat ze vervolgens onderling "incompatibel" zijn door geen overlap in het clearing house te hebben is dan jammer. En gezien er maar 3 (grote) clearing houses zijn en de meeste banken bij (minimaal) twee stuks zijn aangesloten is het des te knapper dat ING & Revolut blijkbaar geen overlap hebben. Betekent dus dat minimaal 1 van beide maar bij eentje is aangesloten en de ander die niet gebruikt.GeEkIe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:24:
[...]
Als het goed is, is dit probleem voor het begin van volgend jaar opgelost (voor alle banken in SEPA)
Ik dacht dat allen over moesten gaan op TIPS?RobertMe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:44:
[...]
Nah. Beide banken ondersteunen toch instant payments. Dus in zoverre voldoen ze aan de wetgeving (die per oktober in gaat). Dat ze vervolgens onderling "incompatibel" zijn door geen overlap in het clearing house te hebben is dan jammer. En gezien er maar 3 (grote) clearing houses zijn en de meeste banken bij (minimaal) twee stuks zijn aangesloten is het des te knapper dat ING & Revolut blijkbaar geen overlap hebben. Betekent dus dat minimaal 1 van beide maar bij eentje is aangesloten en de ander die niet gebruikt.
Ik heb geen idee. En als ze allemaal verplicht over moeten naar één partij dan introduceert dat vast weer een single point of failure. Naast dat de EU normaliter nogal voor marktwerking is. Vervolgens gaan verplichten dat iedereen (minimaal) een systeem ondersteund gaat daar natuurlijk ook nogal hard tegenin. (Of de bestaande commerciële partijen worden uit de markt gedrukt als TIPS vanuit de overheid is of als TIPS zelf een commerciële partij is helpt de EU die om semi monopolist te worden).GeEkIe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:51:
[...]
Ik dacht dat allen over moesten gaan op TIPS?
We hebben je de verkeerde informatie gestuurdWild Chocolate schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:04:
[...]
En je weet zeker dat die van Revolut afkomstig is? En niet van scammers?
Hallo Haiko,
We hebben je per ongeluk een of meer marketingberichten gestuurd op 19 augustus 2025 over onze Revolut-producten. Deze berichten kun je negeren, lees verder voor een belangrijke update.
Waarom was het fout?
Onze producten verschillen per land, en daarom is de informatie die we je hebben gestuurd niet correct voor jouw land van verblijf. Hoewel ons doel is om Revolut-producten wereldwijd beschikbaar te maken, zijn sommige producten momenteel mogelijk niet beschikbaar op jouw markt.
Wat moet ik nog meer weten?
Dit geldt alleen voor de marketingcommunicatie die je per ongeluk hebt ontvangen. Als je op dezelfde dag ook berichten van ons hebt ontvangen over je bestaande producten, dan blijven deze geldig en belangrijk.
Onze excuses voor de mogelijke verwarring.
Nah.RobertMe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:44:
[...]
Nah. Beide banken ondersteunen toch instant payments. Dus in zoverre voldoen ze aan de wetgeving (die per oktober in gaat). Dat ze vervolgens onderling "incompatibel" zijn door geen overlap in het clearing house te hebben is dan jammer. En gezien er maar 3 (grote) clearing houses zijn en de meeste banken bij (minimaal) twee stuks zijn aangesloten is het des te knapper dat ING & Revolut blijkbaar geen overlap hebben. Betekent dus dat minimaal 1 van beide maar bij eentje is aangesloten en de ander die niet gebruikt.
Instant payments dienen binnen 10 seconden beschikbaar te zijn volgens de instant payments verordening , punt 4 c zoals ingevoegd onder artikel 5 bis. Dit is verplicht vanaf 9 oktober 2025 (punt 8 ).
Er wordt geen specifieke clearinginstelling voorgeschreven.
ING naar Revolut is bij mij altijd een instant transfer?RobertMe schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:44:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bij mij ook, maar van KNAB naar Revolut niet.YakuzA schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:37:
[...]
ING naar Revolut is bij mij altijd een instant transfer?
En vanaf 9 oktober 2025 zou dit volgens de verordening wel moeten, mits beide rekeningen in EUR zijn.Talkshowhost schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 07:48:
[...]
Bij mij ook, maar van KNAB naar Revolut niet.
Voor het tiende jaar op rij gebruik gemaakt van Revolut in de VS. Het is toch nog steeds een fantastische bank om op deze manier te gebruiken. Maanden vantevoren telkens dollars kosteloos wisselen en overal wordt de kaart geaccepteerd.
Zodra ze een creditcard gaan aanbieden wordt dit mijn hoofdbank maar tot die tijd wacht ik het nog even af.
Zodra ze een creditcard gaan aanbieden wordt dit mijn hoofdbank maar tot die tijd wacht ik het nog even af.
Waarom zou je maanden van tevoren euros naar dollars inwisselen? De euro staat op dit moment veel hoger dus je hebt hier geen voordeel van gehad. Natuurlijk kun je de koers niet echt voorspellen, maar daarom kun je mijns inziens net zo goed niet omwisselen en gewoon Revolut laten omrekenen.pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:25:
Voor het tiende jaar op rij gebruik gemaakt van Revolut in de VS. Het is toch nog steeds een fantastische bank om op deze manier te gebruiken. Maanden vantevoren telkens dollars kosteloos wisselen en overal wordt de kaart geaccepteerd.
omdat het dan gratis is.oohh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:35:
[...]
Waarom zou je maanden van tevoren euros naar dollars inwisselen?
of de koers ging dalen of stijgen wist je natuurlijk niet (zeker) dus dat is een gok geweest. Had net zo goed wel goed uit kunnen pakken. Daar achteraf een conclusie uit trekken slaat nergens op
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 25-08-2025 15:40 ]
Goed om te lezen, ik ben wel even benieuwd of je tegen problemen bent aangelopen als je borg moet staan met de Revolut card.pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:25:
Niet geheel kosteloos want ze berekenen een koersopslag. Mijn ervaring is dat Trade Republic altijd goedkoper is (ook bij pinnen buiten de euro zone als je meer dan 100 euro pint).pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:25:
Als ik op www.xe.com kijk voor de koers zie ik om 13:30 vandaag een koers van $1,- = €0,8549 waarbij revolut de koers $1,- = €0,8569 heeft gebruikt. Idd niet geheel kosteloos maar ongeveer 0,2%. Valt dus aardig mee, €2 per €1000.Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:45:
[...]
Niet geheel kosteloos want ze berekenen een koersopslag. Mijn ervaring is dat Trade Republic altijd goedkoper is (ook bij pinnen buiten de euro zone als je meer dan 100 euro pint).
Vooral doen ja als je je account geblokkeerd wil hebbenthe-body schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:26:
Ik heb via Revolut enkele crypto gekocht. Nu heb je via Revolut die crypto niet in eigen bezit en Revolut heeft hun cryptodiensten volgens mij ondergebracht bij Fireblocks. Nu lees je regelmatig over cryptodiefstallen en hacks. Weet iemand hoe de garanties en de veiligheid bij Revolut zijn ingeregeld mocht er iets mis gaan met hun crypto?
Uhhhh, wat moet ik doen? Mijn vraag ging over de garanties die Revolut geeft op de crypto die ik via hun heb aangekocht.MTT schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:37:
[...]
Vooral doen ja als je je account geblokkeerd wil hebben
This title is for sale, please send me a PM
Los van de koers, meer dan 1000 euro per maand wisselen is transactiekosten betalen en die lopen behoorlijk op. Heb overigens nooit gekeken naar wat Revolut rekent als je in dollars afrekent vanaf je euro account.oohh schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:35:
[...]
Waarom zou je maanden van tevoren euros naar dollars inwisselen? De euro staat op dit moment veel hoger dus je hebt hier geen voordeel van gehad. Natuurlijk kun je de koers niet echt voorspellen, maar daarom kun je mijns inziens net zo goed niet omwisselen en gewoon Revolut laten omrekenen.
Borg proberen met Revolut lukte me voorheen nooit dus heb ik dat nu niet eens meer geprobeerd. En daarom hoop ik dat ze zsm met een creditcard komen, dan kan ik de hoofdgraaibank vaarwel zeggen.Talkshowhost schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:13:
[...]
Goed om te lezen, ik ben wel even benieuwd of je tegen problemen bent aangelopen als je borg moet staan met de Revolut card.
Je kan ook een losse creditcard nemen en de gemaakte kosten af laten schrijven van je Revolut rekening? Dan heb je geen andere bank nodig. Bijvoorbeeld de euroclix mastercard die maar 15 euro/jaar kost (eerste jaar gratis).pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:20:
[...]
Borg proberen met Revolut lukte me voorheen nooit dus heb ik dat nu niet eens meer geprobeerd. En daarom hoop ik dat ze zsm met een creditcard komen, dan kan ik de hoofdgraaibank vaarwel zeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 25-08-2025 23:47 ]
Of de gratis bunq free nemen met hun gratis Credit Card die overigens geen krediet geeft; je moet dus de borg wel telkens echt ophoesten.
[ Voor 30% gewijzigd door GeEkIe op 25-08-2025 23:51 . Reden: aanvulling ]
Dat geeft toch geen voordelen tegenover de Revolut kaart? Dat is namelijk ook gewoon een debit card en zal geweigerd worden bij bijvoorbeeld hotels of autoverhuurbedrijven.GeEkIe schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:50:
Of bunq free nemen met een Credit Card die overigens geen krediet geeft; je moet dus de borg wel telkens echt ophoesten.
Nee, het is qua code echt een creditcard en wordt dus ook als zodanig herkend (en tarief gerekend!), maar accepteert de reservering alleen als er genoeg op staat.Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:52:
[...]
Dat geeft toch geen voordelen tegenover de Revolut kaart? Dat is namelijk ook gewoon een debit card en zal geweigerd worden bij bijvoorbeeld hotels of autoverhuurbedrijven.
Die 1000 euro geldt alleen voor het standaard plan. Bij het Plus plan is het 3.000 euro en de hogere plans is er geen fee voor het wisselen en dus onbeperkt.pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:20:
[...]
Los van de koers, meer dan 1000 euro per maand wisselen is transactiekosten betalen en die lopen behoorlijk op. Heb overigens nooit gekeken naar wat Revolut rekent als je in dollars afrekent vanaf je euro account.
Nu zullen veel mensen op het gratis plan zitten waaronder ook degene die voor de reis al maanden aan het wisselen was. Maar als je veel moet wisselen kan een hoger plan interessant zijn.
Weet iemand wanneer de blokkade van de NS en OV Pay eraf gaat? Alle kaarten van Revolut zijn geblokkeerd. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik te vaste, dus geen wegwerp of eenmalige versies ervan.
Ik heb de fysieke dinsdag nog gebruikt bij de NS.gpon schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:41:
Weet iemand wanneer de blokkade van de NS en OV Pay eraf gaat? Alle kaarten van Revolut zijn geblokkeerd. Voor alle duidelijkheid, ik gebruik te vaste, dus geen wegwerp of eenmalige versies ervan.
Telt een fysieke toegevoegd aan je Google Wallet ook als fysieke, of heb je echt een fysiek exemplaar gebruikt?Sandermm schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:59:
[...]
Ik heb de fysieke dinsdag nog gebruikt bij de NS.
Echt fysiek, Apple wallet deed het niet. Wel nog bij de HTM overigens.Hugo__Boss schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:12:
[...]
Telt een fysieke toegevoegd aan je Google Wallet ook als fysieke, of heb je echt een fysiek exemplaar gebruikt?
Je kan ook als je lid bent van ANWB een credit kaart aanvragen. 50% korting 1e jaar.pixels66 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:20:
[...]
Borg proberen met Revolut lukte me voorheen nooit dus heb ik dat nu niet eens meer geprobeerd. En daarom hoop ik dat ze zsm met een creditcard komen, dan kan ik de hoofdgraaibank vaarwel zeggen.
/f/image/4AeoFnjZt5L0MgmLhLVS5lMt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n3Xl1Chd0zHhw59kkR3tadmq.png?f=fotoalbum_large)
Er zijn uiteraard meer aanbieders van credit cards, maar daarvoor kun je beter in het creditcard topic terecht.Niann-Tsyr schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:45:
Je kan ook als je lid bent van ANWB een credit kaart aanvragen. 50% korting 1e jaar.
De kans dat revolut zelf met iets komt is best groot, ze hebben namelijk hiervoor al de mogelijkheid via de Nederlandse tak. En het wordt al in andere EU landen aangeboden.
Zojuist een mail gehad dat de Terms and Conditions voor Joints accounts per 9 oktober 2025 gewijzigd zijn. Je kan straks Pockets maken voor Joint account. Eindelijk de vaste lasten los van de rest!
EDIT: Het kan nu al!
[ Voor 5% gewijzigd door jugger naut op 29-08-2025 19:58 ]
Mijn ervaring met Revolut is dat al de kaarten van Revolut nu automatisch door bol worden geblokkeerd als geweigerde creditcard. Wie heeft hetzelfde probleem?
[ Voor 10% gewijzigd door Maijerevol op 31-08-2025 15:29 ]
Ik betwijfel of Revolut zit te wachten op een eigen creditcard in NL. Hun huidig CC aanbod in andere opererende landen is dat het een echte creditcard is (Doorlopend krediet) en geen charge card waarbij je uitstaande saldo in een keer moet worden betaald (zoals ICS, ING, Rabo). Ik twijfel of het rendabel is voor Revolut om een creditcard uit te geven met de vrij 'strenge' regels die gelden in Nederland voor krediet en er nog geld op verdienen (indien er geen rente inkomsten zijn). Aan de andere kant kan het klanten in NL bij de grootbanken over de streep trekken als die volledig om kunnen zonder iets te missen (hoogstens cash geld en iDin).Wally2002 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 01:27:
[...]
Er zijn uiteraard meer aanbieders van credit cards, maar daarvoor kun je beter in het creditcard topic terecht.
De kans dat revolut zelf met iets komt is best groot, ze hebben namelijk hiervoor al de mogelijkheid via de Nederlandse tak. En het wordt al in andere EU landen aangeboden.
Hypotheken en Persoonlijke leningen verwacht ik wel binnenkort te zien bij Revolut.
[ Voor 10% gewijzigd door Youtl op 31-08-2025 16:08 ]
Tja, Rabo, ING, ICS en Amex geven ook creditcards (charge cards) uit, dat is blijkbaar ook rendabel. De inkomsten zitten dus meer in de kaartbijdrage en koersopslag voor vreemde valuta. En wat je zegt: het kan aantrekkelijk zijn om een totaalpakket aan te bieden. En Revolut heeft natuurlijk ook nog schaalvoordeel.Youtl schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:07:
[...]
Ik betwijfel of Revolut zit te wachten op een eigen creditcard in NL. Hun huidig CC aanbod in andere opererende landen is dat het een echte creditcard is (Doorlopend krediet) en geen charge card waarbij je uitstaande saldo in een keer moet worden betaald (zoals ICS, ING, Rabo). Ik twijfel of het rendabel is voor Revolut om een creditcard uit te geven met de vrij 'strenge' regels die gelden in Nederland voor krediet en er nog geld op verdienen (indien er geen rente inkomsten zijn). Aan de andere kant kan het klanten in NL bij de grootbanken over de streep trekken als die volledig om kunnen zonder iets te missen (hoogstens cash geld en iDin).
Hypotheken en Persoonlijke leningen verwacht ik wel binnenkort te zien bij Revolut.
iDin komt nog wel denk ik, zeker als er hypotheken enzo komen. Cash geld missen hoeft niet bij Revolut, je kunt dat gewoon pinnen bij iedere bank (€800 met metal) op vakantie in Madrid ook een Revolut automaat gebruikt (ongelofelijk snel is dat ding vergeleken met NL of buitenlandse automaten!) kun je ook storten en opnemen.
Dat komt omdat ik kennelijk wel weet wat de regeltjes zijn en bijvoorbeeld een Revolut niet.Domino schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:20:
[...]
Ik zie regelmatig organisaties die weigeren jou (heel specifiek jou) van dienst te zijn.
Ik zag al een post over Naga, Bybit en nu weer Revolut.
Opmerkelijk
De zaak bij KiFid erin geschoten en opeens hoeft het document, waarvan ze zeggen dat deze strict noodzakelijk is, ineens niet meer voorgelegd te worden. Dat is raar!
En daar blijft het niet bij. Mijn geeiste schadevergoeding heb ik ook volledig gehad nadat ze eerst zeiden dat ik een paar miezerige rotcenten zou krijgen.
Vreemd dat mensen hier gaan lopen wijzen terwijl diegene niets fouts heeft gedaan.
Krijg je een schadevergoeding als je onterecht bent geweigerd als klant?MTT schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:23:
[...]
Dat komt omdat ik kennelijk wel weet wat de regeltjes zijn en bijvoorbeeld een Revolut niet.
De zaak bij KiFid erin geschoten en opeens hoeft het document, waarvan ze zeggen dat deze strict noodzakelijk is, ineens niet meer voorgelegd te worden. Dat is raar!
En daar blijft het niet bij. Mijn geeiste schadevergoeding heb ik ook volledig gehad nadat ze eerst zeiden dat ik een paar miezerige rotcenten zou krijgen.
Vreemd dat mensen hier gaan lopen wijzen terwijl diegene niets fouts heeft gedaan.
Ik ben zelf inmiddels al weer 7 jaar klant van revolut maar gebruikte het vooral voor vreemde valuta tijdens reizen. Nu overweeg ik echter om voor het spaargedeelte primair revolut te gaan gebruiken door de rente van 2 en 2,5% die ze bieden op ultra en premium.
Hoe is jullie ervaring met de verzekeringen die ze bieden in deze programma's? en hoe werkt dit met bijvoorbeeld een partner als het gaat om de reisverzekeringen e.d.? Of bij schade aan de huurauto, wordt dit intern direct afgehandeld bij revolut?
Hoe is jullie ervaring met de verzekeringen die ze bieden in deze programma's? en hoe werkt dit met bijvoorbeeld een partner als het gaat om de reisverzekeringen e.d.? Of bij schade aan de huurauto, wordt dit intern direct afgehandeld bij revolut?
Zit zelf sinds kort bij revolut vanwege de 2,5% rente. Heb nog geen schade gevallen gehad. Maar Revolut handelt ze niet intern af. Dit doet een externe partij.dikkiedik schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:25:
Ik ben zelf inmiddels al weer 7 jaar klant van revolut maar gebruikte het vooral voor vreemde valuta tijdens reizen. Nu overweeg ik echter om voor het spaargedeelte primair revolut te gaan gebruiken door de rente van 2 en 2,5% die ze bieden op ultra en premium.
Helaas. Zie je vaker natuurlijk, maar lees diverse dingen op reddit e.d. over vage afhandelingen. Nu zal je na een goede ervaring niet zo snel een forum opzoeken. Maat lijkt er op dat ze toch alles er aan doen om niet uit te betalen.Nicap schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:24:
[...]
Zit zelf sinds kort bij revolut vanwege de 2,5% rente. Heb nog geen schade gevallen gehad. Maar Revolut handelt ze niet intern af. Dit doet een externe partij.
Opzich is dat revolut ultra er wel uit te halen qua spaarrente met het bedrag wat ik er eil parkeren. Dan zijn extratjes zoals financial times, lounge acces, nord vpn e.d. leuk meegenomen.
Ergens terug in dit topic heeft een Tweakers volgens mij een keer een positieve ervaring gedeeld over de afhandeling..dikkiedik schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:30:
[...]
Helaas. Zie je vaker natuurlijk, maar lees diverse dingen op reddit e.d. over vage afhandelingen. Nu zal je na een goede ervaring niet zo snel een forum opzoeken. Maat lijkt er op dat ze toch alles er aan doen om niet uit te betalen.
Opzich is dat revolut ultra er wel uit te halen qua spaarrente met het bedrag wat ik er eil parkeren. Dan zijn extratjes zoals financial times, lounge acces, nord vpn e.d. leuk meegenomen.
Dat was ik (goede ervaring met verzekering en Revolut als primaire bank): nlboy in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Klopt, mega fijn! Ik heb nu een gezamenlijke pockets aangemaakt: eentje voor het reizen en eentje voor renovatie huis. Vorige keren dat ik het probeerde kreeg ik telkens een foutmelding.jugger naut schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:02:
Zojuist een mail gehad dat de Terms and Conditions voor Joints accounts per 9 oktober 2025 gewijzigd zijn. Je kan straks Pockets maken voor Joint account. Eindelijk de vaste lasten los van de rest!
Jup, hier helaas nog een Euroclix creditcard in gebruik voor borg van autohuur en heeel soms een hotel.Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:46:
[...]
Je kan ook een losse creditcard nemen en de gemaakte kosten af laten schrijven van je Revolut rekening? Dan heb je geen andere bank nodig. Bijvoorbeeld de euroclix mastercard die maar 15 euro/jaar kost (eerste jaar gratis).
[ Voor 27% gewijzigd door nlboy op 08-09-2025 21:23 ]
dat klinkt wel goed inderdaad. Zeker met huurauto's om deze te huren zonder aanvullende verzekeringen is natuurlijk heel erg gunstig. Tenminste met het hoogste eigenrisico. Vaak rond de 1500-2000 euro.
Ik denk dat ik begin met metal voor 18 euro per maand en tegen 2,0% rente over het gehele bedrag. Dat heb ik er sowieso wel uit. Kan ik eventueel nog uitbreiden naar ultra als ik meer gebruik wil maken van de perks.
Ik denk dat ik begin met metal voor 18 euro per maand en tegen 2,0% rente over het gehele bedrag. Dat heb ik er sowieso wel uit. Kan ik eventueel nog uitbreiden naar ultra als ik meer gebruik wil maken van de perks.
Beetje offtopic maar is die Euroclix wel een 'echte' creditcard op credit? Dat is verplicht bij veel autoverhuur (creditcards zonder echte credit worden dan niet geaccepteerd). Ik kan het niet goed vinden en dit is wel een stukje goedkoper dan een Visa World Card (waar ik zeker van weet dat die credit is).
Mocht de Revolut Debitcard niet geaccepteerd worden bij autohuur, enz. dan is de Euroclix Creditcard een optie. Dat is inderdaad een echte card op credit: https://www.euroclixmastercard.nl Is trouwens ook van ICS (tevens uitgever van o.a. die Visa World Card )jojost1 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:21:
Beetje offtopic maar is die Euroclix wel een 'echte' creditcard op credit? Dat is verplicht bij veel autoverhuur (creditcards zonder echte credit worden dan niet geaccepteerd).
[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 09-09-2025 17:10 ]
Mijn Revolut-kaart werd ook in veel situaties niet geaccepteerd. De oprichters komen uit Rusland, dus ik dacht dat het iets met de sancties te maken kon hebben.
Dat is niet perse waar.Andylowe schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:14:
Mijn Revolut-kaart werd ook in veel situaties niet geaccepteerd. De oprichters komen uit Rusland, dus ik dacht dat het iets met de sancties te maken kon hebben.
Vlad Yatsenko is een Oekraïner met Britse nationaliteit. Geboren in Oost-Duitsland.
Nikolay Storonsky is wel een Rus, maar met France en Britse nationaliteit.
En de bank zelf is opgericht in Litouwen. Denk niet dat Nikolay zijn geboorteland te maken heeft met dat je kaart niet werd geaccepteerd. Wat wel, geen idee dat zal wel van de situatie afhangen.
Ik ben tot volle tevredenheid "premium", ik gebruik Revolut als mijn belangrijkste rekening, krijg er salaris op, doe er alle betalingen mee, ik spaar, heb er crypto en beleggingen in. Op dit moment heb ik nog een doorlopende huurauto verzekering elders, als die afloopt stap ik over naar metal. Ik zou je adviseren om iets lager in te stappen dan je doelstatus, want je krijgt met regelmaat een bericht met aanbieding om over te stappen. Dan heb je toch iets van twee maanden gereduceerd tarief.dikkiedik schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:50:
dat klinkt wel goed inderdaad. Zeker met huurauto's om deze te huren zonder aanvullende verzekeringen is natuurlijk heel erg gunstig. Tenminste met het hoogste eigenrisico. Vaak rond de 1500-2000 euro.
probleem zit in de rente. Ik heb een metal abbo door de 0,5% hogere rente er al ruim uit alleen al aan extra ontvangen rente. Dus die betaald zich gratis terug.Song schreef op woensdag 10 september 2025 @ 06:48:
[...]
Ik ben tot volle tevredenheid "premium", ik gebruik Revolut als mijn belangrijkste rekening, krijg er salaris op, doe er alle betalingen mee, ik spaar, heb er crypto en beleggingen in. Op dit moment heb ik nog een doorlopende huurauto verzekering elders, als die afloopt stap ik over naar metal. Ik zou je adviseren om iets lager in te stappen dan je doelstatus, want je krijgt met regelmaat een bericht met aanbieding om over te stappen. Dan heb je toch iets van twee maanden gereduceerd tarief.
Weet iemand hoe de credits werken bij ClassPass in combinatie met Revolut? Ik heb ClassPass eerder gebruikt in combinatie met korting. Die zijn alleen toegankelijk voor de "gyms". Als je erna een abonnement neemt, kan je ook gebruik maken van "food" en "massage". Weet iemand of je hier ook gebruik van kan maken zonder al een abbo te hebben van ClassPass?
Ik overweeg sterk om naar Ultra te gaan, en dan zou dit een mooie opsteker zijn
Volgens mij werkt dit gewoon met eten en massage. Als ik zoek op eten en drinken dan krijg ik gewoon resultaten te zien. Kan ook gewoon verder klikken.Quazzy schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:27:
Weet iemand hoe de credits werken bij ClassPass in combinatie met Revolut? Ik heb ClassPass eerder gebruikt in combinatie met korting. Die zijn alleen toegankelijk voor de "gyms". Als je erna een abonnement neemt, kan je ook gebruik maken van "food" en "massage". Weet iemand of je hier ook gebruik van kan maken zonder al een abbo te hebben van ClassPass?
Je krijgt bij ultra ook gewoon een normaal abbo, maar met 20 credits. Alleen jammer dat waar ik woon niets zit wat met classpass doet. Alleen basic fit, maar ben geen gymshark.
Ah, top. Woon zelf in Amsterdam, dus kan mooi gebruik maken van de massages en eettentjes hiervan. ThanksNicap schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:57:
[...]
Volgens mij werkt dit gewoon met eten en massage. Als ik zoek op eten en drinken dan krijg ik gewoon resultaten te zien. Kan ook gewoon verder klikken.
Je krijgt bij ultra ook gewoon een normaal abbo, maar met 20 credits. Alleen jammer dat waar ik woon niets zit wat met classpass doet. Alleen basic fit, maar ben geen gymshark.
Helaas is bij een vriend van mij niet gelukt om bij het aanvragen van een revolut account, het paspoort te laten scannen. Revolut wil een biometrische chip kunnen scannen/inlezen maar is niet gelukt. Paspoort is nog geldig tot oktober 2026. Na een uur proberen heeft ie het maar opgegeven.
Meer mensen hier, dit probleem gehad?
Misschien ff een NFC tag reader app (zoals deze voor Android, iOS kun je vast ook wel vinden) downloaden en dan checken of die het paspoort kan lezen, en zo niet of die een recente ID-kaart of recent rijbewijs kan lezen? Dan weet je zeker of het aan de Revolut app, de telefoon of het paspoort ligt.Datisraar schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:57:
Helaas is bij een vriend van mij niet gelukt om bij het aanvragen van een revolut account, het paspoort te laten scannen. Revolut wil een biometrische chip kunnen scannen/inlezen maar is niet gelukt. Paspoort is nog geldig tot oktober 2026. Na een uur proberen heeft ie het maar opgegeven.
Vorige week lukte het met de ID-kaart niet, met paspoort wel.Datisraar schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:57:
@Datisraar Is het lezen via de NFC sowieso wel absoluut nodig, of kan het ook door de gegevens handmatig in te vullen?
Wat is mensen hun ervaring met Revpoints? Ik heb GPT gevraagd welke inwisselmethode het meest oplevert:
1. Hotels
2. Vluchten
3. Rest zoals cadeaubonnen.
Vorige keer mijn Revpoints omgezet naar Flyingblue, maar nog niet echt een goede aanbieding (vlucht) kunnen vinden. Cadeaubon is goed bruikbaar (Zalando, Bol, Thuisbezorgd, Nike), maar is qua wisselkoers erg laag begreep ik. Iemand tips/ervaringen?
1. Hotels
2. Vluchten
Vorige keer mijn Revpoints omgezet naar Flyingblue, maar nog niet echt een goede aanbieding (vlucht) kunnen vinden. Cadeaubon is goed bruikbaar (Zalando, Bol, Thuisbezorgd, Nike), maar is qua wisselkoers erg laag begreep ik. Iemand tips/ervaringen?
Kreeg net een e-mail van revolut dat Ultra abonnementen vanaf nu telefonische support kunnen krijgen middels een belfunctie in de app. Ik heb niet vaak support nodig gehad maar ik vind een probleem uitleggen en bespreken over de telefoon toch makkelijker dan over de chat.
Koersopslag omdat hij Dollars heeft gekocht?Schweino schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:45:
[...]
Niet geheel kosteloos want ze berekenen een koersopslag. Mijn ervaring is dat Trade Republic altijd goedkoper is (ook bij pinnen buiten de euro zone als je meer dan 100 euro pint).
Als je kijkt naar andere rewards programma’s kun je de meeste waarde uit je punten halen door de punten in te zetten op last minute of business class. Via de gelinkte website kun je wat informatie vinden wat over basics.nlboy schreef op maandag 15 september 2025 @ 22:47:
Wat is mensen hun ervaring met Revpoints? Ik heb GPT gevraagd welke inwisselmethode het meest oplevert:
1. Hotels
2. Vluchten
https://onemileatatime.com/flying-blue/
Vanaf een premium abo kun je gratis wisselen vanuit een andere valuta, zonder limit. Iemand hier ervaring mee met grote bedragen die worden gestort in een andere valuta ? (omvang luxe auto) Zijn er tips om het het soepel te laten lopen?
Kan uit ervaring zeggen dat bij een premium account dit zeer soepel en geheel goed gaat.Bulldock schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:11:
Vanaf een premium abo kun je gratis wisselen vanuit een andere valuta, zonder limit. Iemand hier ervaring mee met grote bedragen die worden gestort in een andere valuta ? (omvang luxe auto) Zijn er tips om het het soepel te laten lopen?
Je doet je wissel-order en krijgt eerst een nette samenvatting van je order. Daar staat ook o.a: “geen kosten”, dan bevestig je je order en klaar.
Heeft Revolut al een fix als het gaat om de blokkade van de NS en OV-Pay te omzeilen? Apple Pay werkt niet meer.
Erg jammer dat nu ook normale klanten, die wel betalen, gedupeerd raken. Verbaast mij wel dat Bunq niet is geblokkeerd terwijl zij exact dezelfde functionaliteit hebben.
Erg jammer dat nu ook normale klanten, die wel betalen, gedupeerd raken. Verbaast mij wel dat Bunq niet is geblokkeerd terwijl zij exact dezelfde functionaliteit hebben.
Volgens mij werkt een fysieke kaart wel?gpon schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:04:
Heeft Revolut al een fix als het gaat om de blokkade van de NS en OV-Pay te omzeilen? Apple Pay werkt niet meer.
Weet ik niet, omdat ik tegenwoordig nooit meer met pasjes rondloop. Ik gebruik altijd Apple Pay welke is gekoppeld aan mijn vaste pas. Nooit de disposable gebruikt.Deezers schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:30:
[...]
Volgens mij werkt een fysieke kaart wel?
Wel een vreemde keuze van de NS. Wat betreft die wegwerpkaarten, dat je die blockt kan ik begrijpen ivm misbruik maar er zijn ook een hoop (buitenlandse) gebruikers met Revolut die hun normale pas aan Apple of Google pay hebben, maar dit nu niet meer kunnen gebruiken.
Onlangs nog in London geweest, daar werkt alles nog gewoon.
Fysieke pas werkt bij mij (althans in juni van dit jaar).Deezers schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:30:
[...]
Volgens mij werkt een fysieke kaart wel?
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Maar niet als je de fysieke pas onder Apple Pay hebt zitten.Bravertal schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:19:
[...]
Fysieke pas werkt bij mij (althans in juni van dit jaar).
Heb net Revolut geopend, ging op zich prima. Totdat ik geld overgeboekt heb vanaf een andere bank, nu is de transactie geblokkeerd omdat er meer informatie nodig is.
Ze willen bewijs, of salarisstrook of belastingaangifte
Meer mensen hier problemen mee ?
Verschillende rekeningen bij verschillende banken, zover ik weet is mij dit nog nooit gevraagd.

Verschillende rekeningen bij verschillende banken, zover ik weet is mij dit nog nooit gevraagd.
Ja, heb ik ook gehad. Bij verschillende "banken" ook. Vrij normaal tegenwoordig.Viper® schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:48:
Heb net Revolut geopend, ging op zich prima. Totdat ik geld overgeboekt heb vanaf een andere bank, nu is de transactie geblokkeerd omdat er meer informatie nodig is.
Ja regelgeving is wat strenger, AML en Fatca.Nicap schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:49:
[...]
Ja, heb ik ook gehad. Bij verschillende "banken" ook. Vrij normaal tegenwoordig.
Toch zou paspoort controle voldoende moeten zijn lijkt mij, zeker als het komt van een rekening die op dezelfde naam staat.
Ik ga in ieder geval niks aanleveren, zie het wel.
@Viper® Revolut is ondertussen een hele betrouwbare en prettige bank.
Als ik jou was zou ik even via de Support in de app een vraag stellen over wat ze willen hebben en waarom. Als dit een overtuigend antwoord is, kan je overwegen het toch te sturen, de rekening zelf is van harte aan te raden.
Als ik jou was zou ik even via de Support in de app een vraag stellen over wat ze willen hebben en waarom. Als dit een overtuigend antwoord is, kan je overwegen het toch te sturen, de rekening zelf is van harte aan te raden.
Banken mogen er al jaren niet meer er vanuit gaan dat andere banken het werk voor hun hebben gedaan. Dat het geld afkomstig is van een rekening op dezelfde naam zegt dus helemaal niks v.w.b. de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering terrorisme).Viper® schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:01:
[...]
Ja regelgeving is wat strenger, AML en Fatca.
Toch zou paspoort controle voldoende moeten zijn lijkt mij, zeker als het komt van een rekening die op dezelfde naam staat.
Ik ga in ieder geval niks aanleveren, zie het wel.
Verwijderd
Bron?RobertMe schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:08:
[...]
Banken mogen er al jaren niet meer er vanuit gaan dat andere banken het werk voor hun hebben gedaan. Dat het geld afkomstig is van een rekening op dezelfde naam zegt dus helemaal niks v.w.b. de Wwft (Wet ter voorkoming van witwassen en financiering terrorisme).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2025 15:21 ]
Met een simpele zoekopdracht kun je natuurlijk zelf ook relatief snel wat vinden.
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft in 2020 opheldering gevraagd bij de DNB over hun publicatie van de "Leidraad Wwft en Sw". Hoewel ik het document van de DNB niet kan vinden, zegt de NVB hierover dat afgeleide verificaties zoals het overmaken van 1 cent via iDeal niet voldoende zijn voor een verificatie. Hoe hoog dit bedrag is maakt natuurlijk niet zoveel uit; afgeleide identificatie is in het algemeen niet voldoende.
Hier de Leidraad (2020) via een derde partij. Link via de DNB website werkt niet.
https://www.trivvy.nl/upl...ad-wwft-en-sw_12_2020.pdf
Reactie NVB:
https://www.nvb.nl/consul...d-wwft-en-sw-reactie-nvb/
https://www.dnb.nl/media/mxnhlakt/leidraad-wwft-sw.pdfoohh schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:59:
[...]
Met een simpele zoekopdracht kun je natuurlijk zelf ook relatief snel wat vinden.
De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft in 2020 opheldering gevraagd bij de DNB over hun publicatie van de "Leidraad Wwft en Sw". Hoewel ik het document van de DNB niet kan vinden, zegt de NVB hierover dat afgeleide verificaties zoals het overmaken van 1 cent via iDeal niet voldoende zijn voor een verificatie. Hoe hoog dit bedrag is maakt natuurlijk niet zoveel uit; afgeleide identificatie is in het algemeen niet voldoende.
Hier de Leidraad (2020) via een derde partij. Link via de DNB website werkt niet.
Reactie NVB:
Verwijderd
Wat ik bij snel zoeken tegenkom is dat je beweringoohh schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:59:
[...]
Reactie NVB:
onjuist is.Dat het geld afkomstig is van een rekening op dezelfde naam zegt dus helemaal niks v.w.b. de Wwft
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2025 16:16 ]
Een overboeking waarbij de opdrachtgever en begunstigde dezelfde persoon zijn wordt volgens mij niet als interne overboeking gezien als de transactie plaatsvindt tussen bankrekeningen bij verschillende instellingen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:15:
[...]
Wat ik bij snel zoeken tegenkom is dat je bewering
[...]
onjuist is.
Verwijderd
Ja dat zegt mijn ChatGPT ook. Maar als ik hem dan de vervolgvraag stel:Talkshowhost schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:18:
[...]
Een overboeking waarbij de opdrachtgever en begunstigde dezelfde persoon zijn wordt volgens mij niet als interne overboeking gezien als de transactie plaatsvindt tussen bankrekeningen bij verschillende instellingen.
Dan krijg ik als antwoord:Dus bij het risicogebaseerd onderzoeken doet de afzender er niet toe?
Anders zou t wel verklaren waarom de banken handen tekort komen.Bij risicogebaseerd onderzoek onder de WWFT is de afzender (opdrachtgever) wél relevant.
Uhm..., ik meen zoiets eens gelezen te hebben. Uiteraard ook semi in relatie met de afgeleide identificatie die niet meer mag (bron: LeasePlan Bank jaren terug toen ze me vroegen te (her)identificeren letterlijk om deze reden. De "overboeking van 1 cent" die ik eerder gedaan had was niet meer rechtsgeldig en dus moest ik opnieuw identificeren op een rechtsgeldige manier).
En als banken elkaar niet (meer) mogen vertrouwen v.w.b. identificatie. Waarom zouden ze een andere bank dan wel nog mogen vertrouwen v.w.b. de Wwft controles? Dat zou ook super raar zijn.
Dus toen je ChatGPT suggestief vroeg naar het antwoord dat je wilde lezen kreeg je uiteindelijk dat antwoord? Volgens mij is dat ook exact waar LLMs bekend om staan: suggestieve vragen / correcties met "ja" / "je hebt gelijk" beantwoorden, al is dat dus fout of totale onzin. Een LLM antwoord nooit "dat weet ik niet". (Nee, ik zeg niet dat het in dit geval fout/totale onzin is, alleen dat ik er geen waarde aan hecht. Omdat LLMs gewoon niet betrouwbaar zijn).Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:23:
[...]
Ja dat zegt mijn ChatGPT ook. Maar als ik hem dan de vervolgvraag stel:
[...]
Dan krijg ik als antwoord:
[...]
Anders zou t wel verklaren waarom de banken handen tekort komen.
Verwijderd
Nee ik confronteerde ChatGPT met de tegenstrijdigheid, omdat degene waarop ik reageerde zijn antwoord van ChatGPT had gekregen. Want ook in de gegeven bron vanRobertMe schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:15:
Dus toen je ChatGPT suggestief vroeg naar het antwoord dat je wilde lezen kreeg je uiteindelijk dat antwoord? Volgens mij is dat ook exact waar LLMs bekend om staan: suggestieve vragen / correcties met "ja" / "je hebt gelijk" beantwoorden, al is dat dus fout of totale onzin. Een LLM antwoord nooit "dat weet ik niet". (Nee, ik zeg niet dat het in dit geval fout/totale onzin is, alleen dat ik er geen waarde aan hecht. Omdat LLMs gewoon niet betrouwbaar zijn).
staat dat er sprake is van risico-gebaseerd onderzoeken, dus dan kan de door jou geponeerde bewering:
niet langer standhouden. Reden waarom meerdere berichten daarvoor nodig waren is omdat mensen zoals jij een dergelijke bewering ongefundeerd poneren, of daar ongefundeerd bevestigend op reageren, terwijl je met je gezonde verstand ook wel kan bedenken dat het een onzinnig standpunt is. Mensen zoals jou poneren misinformatie, ongefundeerd, en gaan dan bijdehand reageren waardoor iemand die waarde hecht aan het tegengaan van onjuiste informatie, tijd en energie moet steken om het gefundeerd te ontkrachten. Zou bijna denken dat het intentioneel is en je dan dus desinformatie verspreidt.RobertMe schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:08:
[...]
Dat het geld afkomstig is van een rekening op dezelfde naam zegt dus helemaal niks v.w.b. de Wwft
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2025 17:36 . Reden: typo ]
Maar heb jij dan wel een bron, behalve "risico gebaseerd" waar je vervolgens een eigen invulling aan geeft.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:26:
[...]
Nee ik confronteerde ChatGPT met de tegenstrijdigheid, omdat degene waarop ik reageerde zijn antwoord van ChatGPT had gekregen. Want ook in de gegeven bron van
[...]
staat dat er sprake is van risico-gebaseerd onderzoeken, dus dan kan de door jou geponeerde bewering:
[...]
niet langer standhouden. Reden waarom meerdere berichten daarvoor nodig waren is omdat mensen zoals jij een dergelijke bewering ongefundeerd poneren, of daar ongefundeerd bevestigend op reageren, terwijl je met je gezonde verstand ook wel kan bedenken dat het een onzinnig standpunt is. Mensen zoals jou poneren misinformatie, ongefundeerd, en gaan dan bijdehand reageren waardoor iemand die waarde hecht aan het tegengaan van onjuist informatie, tijd en energie moeten steken om het gefundeerd te ontkrachten. Zou bijna denken dat het intentioneel is en je dan dus desinformatie verspreidt.
Zo kwam ik in een voorbeeld van DNB tegen dat een bank prima kan "triggeren" op een bedrijf dat 20k stort waarbij bij nader onderzoek blijkt dat het om horeca gaan en ze elke maand tussen de 5k en 15k storten en 20k dus niet perse verdacht is.
Een nieuwe klant die ineens vele duizenden euro's over maakt lijkt mij dan ook prima te classificeren als een risico.
Edit:
En volgens jou uitleg zouden spaarbanken (alleen een spaarrekening, met één vaste tegenrekening, op naam van de klant, waarvan alle geld afkomstig moet zijn en alleen daar naartoe kan) dus niks met de Wwft te maken hebben? Want "alle overboekingen zijn afkomstig op naam van de klant".
Terwijl, bv, GarantiBank dit heeft staan in de voorwaarden van hun spaarrekening (niet eens de AV dus, maar specifiek van een product waar alleen geld naar kan worden over gemaakt vanaf een rekening op dezelfde naam).
Ergo: ze moeten gewoon aan de Wwft voldoen. Ook al komt het geld van een rekening op dezelfde naam.3.4 In gevallen waar GarantiBank stelt dat er is sprake van een verhoogd integriteit risico vindt een verscherpt klantonderzoek plaats zoals vereist door de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme of een daarvoor in de plaats tredende regeling. GarantiBank behoudt zich het recht om alleen een zakelijke relatie aan te gaan met klanten die voldoen aan integriteit en acceptatiebeleid.
En dan is dit één bron. Maar er zijn vast veel meer spaarbanken die naar de Wwft verwijzen. Ik ben nu dus benieuwd naar een bron die zegt dat dit nergens voor nodig is en "dezelfde tenaamstelling" voldoende is.
[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 23-09-2025 17:59 ]
Verwijderd
Stop gewoon met gegaslight en je desinformatie. Je bewering dat geld van jezelf of een derde in het kader van wwft er niet toe doet is gewoon onzin. Het hele bestaansrecht van wwft is om te voorkomen dat criminelen gewoon kunnen afstorten.RobertMe schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:38:
[...]
Maar heb jij dan wel een bron, behalve "risico gebaseerd" waar je vervolgens een eigen invulling aan geeft.
Zo kwam ik in een voorbeeld van DNB tegen dat een bank prima kan "triggeren" op een bedrijf dat 20k stort waarbij bij nader onderzoek blijkt dat het om horeca gaan en ze elke maand tussen de 5k en 15k storten en 20k dus niet perse verdacht is.
Een nieuwe klant die ineens vele duizenden euro's over maakt lijkt mij dan ook prima te classificeren als een risico.
Edit:
En volgens jou uitleg zouden spaarbanken (alleen een spaarrekening, met één vaste tegenrekening, op naam van de klant, waarvan alle geld afkomstig moet zijn en alleen daar naartoe kan) dus niks met de Wwft te maken hebben? Want "alle overboekingen zijn afkomstig op naam van de klant".
Terwijl, bv, GarantiBank dit heeft staan in de voorwaarden van hun spaarrekening (niet eens de AV dus, maar specifiek van een product waar alleen geld naar kan worden over gemaakt vanaf een rekening op dezelfde naam).
[...]
Ergo: ze moeten gewoon aan de Wwft voldoen. Ook al komt het geld van een rekening op dezelfde naam.
En dan is dit één bron. Maar er zijn vast veel meer spaarbanken die naar de Wwft verwijzen. Ik ben nu dus benieuwd naar een bron die zegt dat dit nergens voor nodig is en "dezelfde tenaamstelling" voldoende is.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2025 18:28 ]
Dan kom eens met een bron aanzetten i.p.v. alleen maar anderen beschuldigen van het verspreiden van desinformatie. Dat is immers een vele makkelijkere manier om me stil te krijgen. Maar blijkbaar heb jij die bron ook niet.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:11:
[...]
Stop gewoon met gegaslight en je desinformatie. Je bewering dat geld van jezelf of een derde in het kader van wwft er niet toe doet is gewoon onzin. Het hele bestaansrecht van wwft is om te voorkomen dat criminelen gewoon kunnen afstorten.
En sure, afkomst van het geld is wellicht niet irrelevant. Maar het is hoogstens een "plusje", en bij genoeg "minnetjes" (nieuwe klant? Hoog bedrag? ...) is dat "plusje" "te weinig" om de minnetjes te negeren.
En zelfs de discussie waar je zelf op reageert is bewijs dat iemand vragen over herkomst van zijn geld krijgt terwijl het geld van een rekening op eigen naam afkomstig is. Oftewel: vragen in het kader van Wwft ondanks "eigen geld".
Verwijderd
Misschien moet je je tweede volzin van je eerste bericht eens herlezen. Jij beweerde dat het feit dat het geld van je eigen rekening afkomstig is niks zegt in het kader van wwft. En nu opeens gaslighten door het te beperken tot triggeren of het vragen krijgen over. Nee, dat voorbehoud maakte je niet. Gewoon een gaslight-poging van je in de hoop dat ik daar op in ga. Het is echter niet relevant.RobertMe schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:55:
[...]
En sure, afkomst van het geld is wellicht niet irrelevant. Maar het is hoogstens een "plusje", en bij genoeg "minnetjes" (nieuwe klant? Hoog bedrag? ...) is dat "plusje" "te weinig" om de minnetjes te negeren.
En zelfs de discussie waar je zelf op reageert is bewijs dat iemand vragen over herkomst van zijn geld krijgt terwijl het geld van een rekening op eigen naam afkomstig is. Oftewel: vragen in het kader van Wwft ondanks "eigen geld".
Pfoe mijn tweede bericht, op dit forum, dat is al vele jaren geleden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:00:
[...]
Misschien moet je je tweede volzin van je eerste bericht eens herlezen.
Daar ging de hele discussie toch over. Iemand die vragen kreeg op basis van een overboeking van een rekening op eigen naam.Jij beweerde dat het feit dat het geld van je eigen rekening afkomstig is niks zegt in het kader van wwft. En nu opeens gaslighten door het te beperken tot triggeren of het vragen krijgen over.
Ik zie je verdere bron(en) wel tegemoet.
Nog een prettige avond.
Wat zijn de ervaringen van mensen bij Revolut? Zijn er ook mensen die dit als hun bankpas gebruiken waar salaris etc opkomt.?
Ben heel benieuwd omdat ik steeds meer mensen hier mee zie.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
dit is al heeeel erg vaak besproken in dit topic. gebruik de zoekfunctie even.sten123 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:40:
Wat zijn de ervaringen van mensen bij Revolut? Zijn er ook mensen die dit als hun bankpas gebruiken waar salaris etc opkomt.?
Nee ik gebruik dit niet als mijn bankpas, want ik heb geen bankpas. Betaal alleen via mijn telefoon. Maar Revolut is al wel 2 jaar mijn enige bankrekening waar gewoon salaris op binnen komt en de hypotheek mee betaald wordt.
Ik gebruik het sinds Revolut Nederlandse rekeningnummers ging aanbieden voor alles en zonder enige problemen. Het valt mij op dat Revolut zelfs veel minder storingen lijkt te hebben dan de Nederlandse stenen banken.sten123 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:40:
Wat ik ook belangrijk vind is dat Revolut geen extreme wijzigingen meer doorvoert, zoals in UI of met prijsbeleid, zoals je nog wel bij bv bunq ziet. Dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar vooralsnog bevalt het mij heel goed
Ik heb gisteren een rekening geopend, dat scannen van het paspoort ging eerst ook niet goed. Leg de telefoon eens op een andere plek op het paspoort, dat werkte bij mij. Niet in het midden maar aan de onderkant van de voorpagina, of was het nu de bovenkant? Weet het niet meer, maar als het goed is kun je meekijken dat hij daadwerkelijk data inleest.Datisraar schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:57:
De foto moest ook al twee keer over, maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Nu bezig om Revolut te ontdekken. Bovenaan rechts staat een knopje Analyse maar eenmaal die pagina geopend kan ik niet meer terug. Linksboven staat een plusje maar die doet niks. Kan alleen nog maar de app sluiten en opnieuw openen. IOS 18, de laatste versie.
Verder was het even zoeken naar de scanner om een QR code in te lezen als je iets wil betalen bij een webwinkel. Maar goed, ik weet nu waar die te vinden is. Had dat icoontje liever op de voorpagina gehad zoals bij de ING.
Voor de rest bevalt Revolut prima. Heb het idee dat hij ook sneller is dan de ING app bij contactloos betalen.
Hier ook IOS, linksboven hoort een kruisje te zijn die de pagina sluit.grun93 schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:09:
[...]
Nu bezig om Revolut te ontdekken. Bovenaan rechts staat een knopje Analyse maar eenmaal die pagina geopend kan ik niet meer terug. Linksboven staat een plusje maar die doet niks. Kan alleen nog maar de app sluiten en opnieuw openen. IOS 18, de laatste versie.
Voor diegenen die zoeken: een nieuwe betaling opstarten (Betalingen > Verzenden), in het zoekveld zit rechts een knop om een code te scannen.Verder was het even zoeken naar de scanner om een QR code in te lezen als je iets wil betalen bij een webwinkel. Maar goed, ik weet nu waar die te vinden is. Had dat icoontje liever op de voorpagina gehad zoals bij de ING.
Je bedoelt de notificatie zodra je een betaling gedaan hebt? Dat ligt niet zozeer aan de apps maar aan de achterliggende infrastructuur die de berichten verstuurd. Vaak genoeg meegemaakt dat je bij Revolut eerder op je device een bevestiging hebt ontvangen dan dat de betaalterminal het bevestigdVoor de rest bevalt Revolut prima. Heb het idee dat hij ook sneller is dan de ING app bij contactloos betalen.
Dat is ook de juiste routeWally2002 schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:21:
[...]
Hier ook IOS, linksboven hoort een kruisje te zijn die de pagina sluit.
[...]
Voor diegenen die zoeken: een nieuwe betaling opstarten (Betalingen > Verzenden), in het zoekveld zit rechts een knop om een code te scannen.
[...]
Je bedoelt de notificatie zodra je een betaling gedaan hebt? Dat ligt niet zozeer aan de apps maar aan de achterliggende infrastructuur die de berichten verstuurd. Vaak genoeg meegemaakt dat je bij Revolut eerder op je device een bevestiging hebt ontvangen dan dat de betaalterminal het bevestigd
Uiteraard, het ging erom dat bij sommige banken/in sommige gevallen dit 'groene licht' signaal eerder verwerkt is op de betaalterminal dan dat je het op je mobiele device krijgt, en dat dit niet zozeer aan de apps zelf ligt maar aan de infrastructuur erachter.Deezers schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:41:
[...]
Dat is ook de juiste routeeerst moet je bank groen licht geven over de transactie voordat de betaalterminal ook akkoord is.
Dat kruisje heb ik ook linksboven, maar die doet niks. Maar er valt nog niet veel te analyseren, misschien moet ik wat meer betalingen verrichten.Wally2002 schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:21:
Hier ook IOS, linksboven hoort een kruisje te zijn die de pagina sluit.
Je bedoelt de notificatie zodra je een betaling gedaan hebt?
Ik bedoelde eigenlijk niet de notificatie maar de betaling zelf, dat gaat echt razendsnel. Je houdt de telefoon bij de terminal en poef, klaar alweer, meteen een groen vinkje. Niet echt belangrijk, maar het viel meteen op.
Revolut heeft al een Help pagina aangemaakt voor Wero in NL.
Sinds kort heb ik Revolut als rekening erbij. Nu heb ik nog niet heel veel afschrijvingen gehad en overboekingen maar als ik ze doe dan krijg ik daar een email bevestiging van met "Je overschrijving was succesvol" en dan nog wat details. Ik zou kunnen begrijpen als dit bij grote bedragen gebeurt maar ik zie het nu niet ervan in als dit bij kleiner bedragen gebeurt.
Kan ik dit ergens uitzetten? De meldingen die ik kan uitzetten in de app gaan allen over gepersonaliseerde aanbiedingen en meldingen m.b.t. handel maar niks m.b.t. overschrijvingen. Op de pagina van Revolut zelf laat zich ook niks regelen.
Kan ik dit ergens uitzetten? De meldingen die ik kan uitzetten in de app gaan allen over gepersonaliseerde aanbiedingen en meldingen m.b.t. handel maar niks m.b.t. overschrijvingen. Op de pagina van Revolut zelf laat zich ook niks regelen.
Dit is, helaas, niet uit te zetten vanwege veiligheid van je rekening. Ik heb dit opgelost door deze e-mails te filteren in Gmail, zodat ik er geen melding van krijg.ratzz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:57:
Sinds kort heb ik Revolut als rekening erbij. Nu heb ik nog niet heel veel afschrijvingen gehad en overboekingen maar als ik ze doe dan krijg ik daar een email bevestiging van met "Je overschrijving was succesvol" en dan nog wat details. Ik zou kunnen begrijpen als dit bij grote bedragen gebeurt maar ik zie het nu niet ervan in als dit bij kleiner bedragen gebeurt.
Ik heb zelf sinds 2022 een Revolut rekening en krijg alleen push notificaties. Heb net even getest wat er gebeurt wanneer ik vanuit android settings de push notificaties voor de app uit zet en nu krijg ik nietsratzz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:57:
Wel apart dat je dit niet gewoon zelf kan instellen. Bij Rabobank kan dat wel.
Ik had de notificaties uit en heb ze nu aangezet in de hoop dat ik dan geen email zou krijg en maar dat was wishful thinking. Ik krijg nu een notificatie en een email.Tobeqz schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:44:
[...]
Ik heb zelf sinds 2022 een Revolut rekening en krijg alleen push notificaties. Heb net even getest wat er gebeurt wanneer ik vanuit android settings de push notificaties voor de app uit zet en nu krijg ik niets.
Wel apart dat je dit niet gewoon zelf kan instellen. Bij Rabobank kan dat wel.
Ik heb via Revolut diverse crypto gekocht. Rendement gaat lekker op en neer.... Echter valt me nu opeens op dat er een flink verschil in rendement is als ik switch tussen euro en dollar. Met euro als valuta sta ik op +€25 (+0,68%), echter met dollar als valuta sta ik op +$86 (+2%).
Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is??
PS: je kunt switchen door op je totaalsaldo te klikken, boven de grafieklijn
Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is??
PS: je kunt switchen door op je totaalsaldo te klikken, boven de grafieklijn
This title is for sale, please send me a PM