• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25

nlboy

Alles kitz?

jvd-nl schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:51:
Rekening selecteren in de app is inderdaad (wederom, nadat het een tijdje was hersteld) niet meer mogelijk. Via het iDeal profiel lukt het hier ook niet, in alle gevallen kan ik alleen iDeal-betalingen doen via de persoonlijke rekening. Ook na opnieuw toevoegen van de rekeningen aan het iDeal profiel.
Het lijkt wel een bug, want sinds kort heb ik er ook last van dat het profiel selecteren geen effect meer heeft.

edit:
Met de chat (AI) contact gehad en dit lijkt geen bug te zijn maar een huidige bperking op de iDeal functionaliteit te zijn geworden dat je nu alleen via Persoonlijke rekening met iDeal kunt betalen. De bot kan niks vinden in de release notes dat dit bewust is maar wel dat deze ondersteuning niet meer bestaat. Ik heb iig aangegeven dat deze functionaliteit weer terug moet komen, anders is het voordeel van een gezamenlijke rekening een stuk minder geworden.

[ Voor 30% gewijzigd door nlboy op 20-01-2026 11:19 ]

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
nlboy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:09:
[...]

Het lijkt wel een bug, want sinds kort heb ik er ook last van dat het profiel selecteren geen effect meer heeft.

edit:
Met de chat (AI) contact gehad en dit lijkt geen bug te zijn maar een huidige bperking op de iDeal functionaliteit te zijn geworden dat je nu alleen via Persoonlijke rekening met iDeal kunt betalen. De bot kan niks vinden in de release notes dat dit bewust is maar wel dat deze ondersteuning niet meer bestaat. Ik heb iig aangegeven dat deze functionaliteit weer terug moet komen, anders is het voordeel van een gezamenlijke rekening een stuk minder geworden.
Het is heel apart. Ik kan wel met iDeal betalen via de gezamenlijke rekening, mijn vrouw kan dat weer niet.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Bij het premium plan zat Perplexity inbegrepen, bij mij werkt het niet meer en staat ook niet in beschikbare abonnementen. Hebben meer mensen hier last van? Ligt het aan mijn instellingen of is deze mogelijkheid uit het premium plan gehaald?

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Song schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:44:
Bij het premium plan zat Perplexity inbegrepen, bij mij werkt het niet meer en staat ook niet in beschikbare abonnementen. Hebben meer mensen hier last van? Ligt het aan mijn instellingen of is deze mogelijkheid uit het premium plan gehaald?
Ja, het is er feitelijk uitgehaald, ik verwacht dat dit ooit wel een keer bij Revolut op de pages wordt aangepast.

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Bravertal schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:52:
[...]

Het is heel apart. Ik kan wel met iDeal betalen via de gezamenlijke rekening, mijn vrouw kan dat weer niet.
Helaas, ik kan het ook niet meer, is dit blijvend?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

Nicap

Tsssk....

Song schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:44:
Ik kreeg dit weekend wel ineens een mail met betalingsgegevens updaten voor Perplexity pro.
Dus daardoor ging ik kijken en snap ik niet helemaal hoe het zit. Ik zie nog steeds Perplexity pro in de app op mijn telefoon. Maar bij instellingen staat een "reclame" voor onbeperkt onderzoek en speciale toegang tot Perplexity labs met daar weer onder: Pro aanschaffen.

Maar kijk ik iets naar onderen, dan staat daar Perplexity Pro: Geabonneerd.
Volgens mij zag ik op de website onder mijn account staat dat het tot 6 7 augustus actief was.
Dus of het is een foutje dat hij bij de Metal weg is, of ze hebben meer scheiding aangebracht tussen de verschillende plan's.
Zie screenshot dat het nog wel actief is als pro:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFhqKg-UnTLUO4ScO0nsGFMNJG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SM57mwRBqE2bh7sue0BFnegg.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel Ultra member. Dus wellicht dat dat nog wat uitmaakt.

Als het wel wegvalt dan is de kans om Ultra op te zeggen wel aanwezig. De Classpass heeft ook al versoberd en doet Basic Fit niet meer mee. Dus die was ook al weggevallen.

[ Voor 25% gewijzigd door Nicap op 26-01-2026 18:48 ]

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Bij Premium zit volgens de voorwaarden alleen de eerste 12 maanden Perplexity pro. Metal en Utra zolang je het abonnement hebt. Zag ook dat in Belgie Ultra sinds kort 70 euro per maand kost, flinke stijging...

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Die periodiek beperkende voorwaarden zijn wel recent veranderd neem ik aan toch?

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
RoRoNL schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:23:
Die periodiek beperkende voorwaarden zijn wel recent veranderd neem ik aan toch?
Lijkt al een tijdje zo te zijn. Wist het ook niet. Verklaart ook hier de mail van ze om een betaalwijze toe te voegen :-)

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:58
Ik ga samen met mijn vrouw met vakantie 11-nachten eind Mei. Voor mij en mijn vrouw de allereerste keer. Wij gaan naar Kuala Lumpur (Malaysia)/Singapore. We zullen hoogstwaarschijnlijk cash geld mee nemen. Maar heeft iemand daar ervaring of je met Revolut kan betalen?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 22:29
Klopt het dat je in het weekend een wisselkoers extra kosten moeten betalen ? Ik heb het gratis plan dit was toch nooit

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:28
MarioMark1541 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:19:
Klopt het dat je in het weekend een wisselkoers extra kosten moeten betalen ? Ik heb het gratis plan dit was toch nooit
Dat is al sinds jaar en dag zo in het weekend.

• MarioMark1541
Deezers schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:24:
[...]

Dat is al sinds jaar en dag zo in het weekend.
Dacht dat dit nooit was

Zijn er alternatieven die dit niet hebben

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
MarioMark1541 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Dacht dat dit nooit was

Revolut rekende al een weekendopslag toen ze nog UK IBAN's hadden.
Je kunt het overigens makkelijk vermijden, door al eerder je geld om te wisselen.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
Even wat anders, Momenteel hier al sinds afgelopen vrijdagochtend een uitgaande betaling met status ‘wordt beoordeeld’. Ik moest daarvoor wat info aanleveren, waarvoor betaling bedoeld, wat is relatie met ontvanger. In dit geval niet spannend, het gaat om een betaling van een paar tientjes aan een Energieleverancier en dit is 1 van de grote in NL.
Op dit moment echter nog steeds pending, er moet nog naar gekeken worden (handmatige controle) en volgens de chat doen ze dit zo snel mogelijk.

Je zou toch aannemen dat er eerder betalingen naar dit bedrijf zijn gedaan door andere klanten. Ik neem aan dat de “AI” om bepaalde redenen deze er toch uitgepikt heeft.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Dacht dat dit nooit was

Sinds een tijdje heeft revolut dit niet meer met het metal en ultra plan. Wise hanteert een kleine fee ongeacht de dag geloof ik.
En amex word je helemaal niet vrolijk van.

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:51
Nicap schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:22:
[...]

Ik kreeg dit weekend wel ineens een mail met betalingsgegevens updaten voor Perplexity pro.
Dus daardoor ging ik kijken en snap ik niet helemaal hoe het zit. Ik zie nog steeds Perplexity pro in de app op mijn telefoon. Maar bij instellingen staat een "reclame" voor onbeperkt onderzoek en speciale toegang tot Perplexity labs met daar weer onder: Pro aanschaffen.

[...]
Ik kreeg deze e-mail ook toevallig en heb sinds kort een Metal-abonnement. Ik heb Perplexity Pro t/m 6 januari 2027. Ik gok dat Perplexity dit hetzelfde ziet als een proefperiode voor 1 maand, waarbij er na deze gratis periode dus geld van de creditcard wordt afgeschreven. Echter, in mijn geval is deze "proefperiode" dus twee jaar. Ik heb mijn betalingsgegevens ook niet geüpdatet.

• Deurwaarder
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online

Deurwaarder

*blaf*

Van der Berg schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:41:
Ik ga samen met mijn vrouw met vakantie 11-nachten eind Mei. Voor mij en mijn vrouw de allereerste keer. Wij gaan naar Kuala Lumpur (Malaysia)/Singapore. We zullen hoogstwaarschijnlijk cash geld mee nemen. Maar heeft iemand daar ervaring of je met Revolut kan betalen?
Ik heb in 2023 een aantal restaurants in KL betaald met Revolut. Ook wel deels cash gebruikt voor kleine eet-tentjes. Cash had ik daar uit een ATM gehaald.
Er staat me vaag iets bij dat sommige restaurants toen geen MasterCard accepteerden, maar wel Visa.
Mijn Revolut pas is Visa Debit.

Eind 2025 heb ik ook in Indonesie geld uit een ATM gehaald met Revolut, was ook geen probleem.

-Geen deurwaarder-

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:16

Nicap

Tsssk....

Het lijkt er toch op dat perplexity pro niet meer werkt. Ik zie geen pro meer staan bij mijn account.

Nvm, een betaalkaart toevoegen lost het blijkbaar op.

[ Voor 22% gewijzigd door Nicap op 31-01-2026 23:06 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

iDeal van gezamenlijke rekening werkt ook hier al twee maanden niet meer. De persoon van de helpdesk (na de LLM) is uitermate vriendelijk maar zoals altijd maximaal onbehulpzaam.
nlboy schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:52:
Dit lijkt nu veranderd te zijn dat je bij iDeal nu wel het juiste profiel moet selecteren om vervolgens dit in de Revolut-app te bevestigen
Bedoel je dat je eerst zo'n iDeal-profiel aan moet maken (nooit gedaan) en dat je dan wel weer met de gezamenlijke rekening kunt betalen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Sando schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:54:
iDeal van gezamenlijke rekening werkt ook hier al twee maanden niet meer. De persoon van de helpdesk (na de LLM) is uitermate vriendelijk maar zoals altijd maximaal onbehulpzaam.

[...]

Bedoel je dat je eerst zo'n iDeal-profiel aan moet maken (nooit gedaan) en dat je dan wel weer met de gezamenlijke rekening kunt betalen?
Dat werkte helaas tijdelijk wanneer ik de gezamenlijke iDeal rekening profiel selecteerde. Wanneer ik die nu selecteer krijg ik alsnog alleen mijn eigen rekening te zien.

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 16:29
Ik heb een nieuwe telefoon (Android) en kan nu bij een iDeal betaling (die omleidt naar de Revolut app) niet meer een rekening kiezen in de app (ik heb een prive en een gezamenlijke rekening bij Revolut). Op mijn vorige toestel kon ik in de app gewoon van rekening wisselen. Iemand hier een oplossing voor ?

edit: ik zie dat ik niet de enige ben

[ Voor 6% gewijzigd door wpeterw op 07-02-2026 08:41 ]

PV Output

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-02 14:42
Ik heb net een Rus/Oekraïener die een Revolut rekening heeft een betaalverzoek van de ASN laten betalen. Ik zie dat het betaalverzoek is voldaan, maar het geld staat nog niet op mijn rekening.

Is hier iets van een scam mogelijk? Of is alles naar verwachting oké en staat het geld maandag op mijn rekening?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ViktorC schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:50:
Ik heb net een Rus/Oekraïener die een Revolut rekening heeft een betaalverzoek van de ASN laten betalen. Ik zie dat het betaalverzoek is voldaan, maar het geld staat nog niet op mijn rekening.

Is hier iets van een scam mogelijk? Of is alles naar verwachting oké en staat het geld maandag op mijn rekening?
Zie jij dat bij je eigen bank of laten zij dat zien? Als zij het laten zien zou het een scam kunnen zijn, maar het hoeft niet per se. Als jouw eigen bank dit aangeeft zou ik het vertrouwen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Zou even wachten tot je het daadwerkelijk hebt.

Overigens wel een belangrijk nuance wie het betreft. Vrijwel alle reguliere betalingen vanuit Rusland naar Europese landen worden bevroren. Als dat het geval is, dan zul je voorlopig niets van dat geld zien.

• ViktorC
oohh schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:58:
[...]

Zie jij dat bij je eigen bank of laten zij dat zien? Als zij het laten zien zou het een scam kunnen zijn, maar het hoeft niet per se. Als jouw eigen bank dit aangeeft zou ik het vertrouwen.
Ik heb uiteraard gewacht tot in mijn eigen ASN-app stond dat het betaalverzoek betaald is. Echter staat normaal het geld dan ook direct op je rekening, wat niet meer dan logisch is gezien het de eigen infrastructuur van ASN betreft (in tegenstelling tot als ik bijv. gebruik had gemaakt van Tikkie). Dit is de eerste keer dat dat niet het geval is.
Uniciteit schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:02:
Zou even wachten tot je het daadwerkelijk hebt.

Overigens wel een belangrijk nuance wie het betreft. Vrijwel alle reguliere betalingen vanuit Rusland naar Europese landen worden bevroren. Als dat het geval is, dan zul je voorlopig niets van dat geld zien.
Lijkt mij dat Russen helemaal geen Revolut rekening kunnen openen dan? De beste meneer woont in ieder geval sowieso in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door ViktorC op 07-02-2026 17:14 ]

• devrunner
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:04
ViktorC schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:11:
[...]
Echter staat normaal het geld dan ook direct op je rekening, wat niet meer dan logisch is gezien het de eigen infrastructuur van ASN betreft (in tegenstelling tot als ik bijv. gebruik had gemaakt van Tikkie). Dit is de eerste keer dat dat niet het geval is.
[...]
Voor de helft is dat ook zo, maar banken zijn ook afhankelijk van de infra van de tegenpartij. Aan de andere kant, volgens mij ondersteunen alle Nederlandse banken SEPA instant payments. Met andere woorden, als het een Nederlandse bank is zou ik het wel verwachten. Tussen verschillende landen is dit niet altijd het geval, en er kan natuurlijk ook een tijdelijke storing zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door devrunner op 07-02-2026 17:21 ]

• ViktorC
devrunner schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:20:
[...]

Voor de helft is dat ook zo, maar banken zijn ook afhankelijk van de infra van de tegenpartij. Aan de andere kant, volgens mij ondersteunen alle Nederlandse banken SEPA instant payments. Met andere woorden, als het een Nederlandse bank is zou ik het wel verwachten. Tussen verschillende landen is dit niet altijd het geval, en er kan natuurlijk ook een tijdelijke storing zijn.
Ik moet zeggen, de infrastructuur vertrouw ik wel. Wat eigenlijk mijn vraag was:

Zit er in de Revolut-app een knop 'annuleer betaling' o.i.d.? Dan weet ik of die potentieel ingedrukt is/ingedrukt kan zijn.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ViktorC schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:28:
[...]
Ik moet zeggen, de infrastructuur vertrouw ik wel. Wat eigenlijk mijn vraag was:

Zit er in de Revolut-app een knop 'annuleer betaling' o.i.d.? Dan weet ik of die potentieel ingedrukt is/ingedrukt kan zijn.
Die betaalverzoeken uit bank apps zijn normaal iDeal dingen, als asn aangeeft dat die voldaan is, zal dat onomkeerbaar zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ViktorC
For the record: het geld is vanochtend iets na 10 bijgeschreven op mijn rekening.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 21:50
[...]

Dacht dat dit nooit was

Trade Republic en N26. Beiden zijn ook gratis.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23

R.G

Is het zo , dat wanneer je meldingen kreeg om iets te doen dat je dan je crypto kwijt bent dat ze dit hebben verkocht?
Of is dat een fake scam mail of bericht?

Hadden jullie die melding ook met dat als je iets niet accepteren dat ze dan je crypto verkochten?

• MarioMark1541
R.G schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:59:
Is het zo , dat wanneer je meldingen kreeg om iets te doen dat je dan je crypto kwijt bent dat ze dit hebben verkocht?
Of is dat een fake scam mail of bericht?

Hadden jullie die melding ook met dat als je iets niet accepteren dat ze dan je crypto verkochten?
Yup bij mij zijn ze verkocht nu

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23

R.G

MarioMark1541 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:40:
[...]

Yup bij mij zijn ze verkocht nu
Ohnee kunnen we daar wat tegen doen?
Kreeg je dan geld ervoor?
Dit is toch mega hard diefstal?

• MarioMark1541
R.G schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:31:
[...]

Ohnee kunnen we daar wat tegen doen?
Kreeg je dan geld ervoor?
Dit is toch mega hard diefstal?
Werd gestort ja

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Goed nieuws! Het betalen met de gezamenlijke rekening via iDeal lijkt weer te werken (in de beta versie). Je kunt zelfs de spaarrekening selecteren als optie.

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nlboy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:19:
Goed nieuws! Het betalen met de gezamenlijke rekening via iDeal lijkt weer te werken (in de beta versie). Je kunt zelfs de spaarrekening selecteren als optie.
Dat het weer snel in productie mag komen.
Ik heb vanmorgen met de chatbot gebabbeld, die gaf aan dat betalen vanaf gezamenlijk niet meer kan.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
nlboy schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:19:
Bedankt voor de informatie, want ik zat juist met het probleem dat ik me met de gezamenlijke rekening moest identificeren middels iDeal. Ik kan bevestigen dat het met versie 10.118 (beta) weer werkt.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste