• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:20
Zo, deze vakantie toch even de voordelen van Revolut gemerkt. We waren in Turkije, toch niet heel spannend, maar bepaalde zaken wil men ook geen cash meer mee.

Onze default is nog steeds Rabobank, dat werkt eigenlijk prima, maar voor deze vakantie als test Revolut gebruikt, en op last minute nog een VISA versie virtuele kaart toegevoegd. Was het nodig? Neuh achteraf denk ik t niet, maar t gemak is wel groot. Rabobank + Revolut Mastercard + Revolut Visa (beide virt) gaat prima. Alleen de kosten bij t hotel moesten met pincode :S en die zit niet bij een Virt kaart van Revolut dus daar moest ik alsnog Rabobank gebruiken.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BB-One schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Ben ik even op het verkeerde been gezet, las bij revolut dat je een mastercard kreeg. Was bij mij synoniem voor creditcard....
....
Je bent niet op het verkeerde been gezet;
Welkom in 2026, waar Mastercard en Visa tegenwoordig náást CreditCards ook heel veel Debit-cards uitgeven. Het is handig als je voortaan denkt in de termen van Debit- en Creditcard als twee aparte kaarten.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
RoRoNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:55:
[...]

Je bent niet op het verkeerde been gezet;
Welkom in 2026, waar Mastercard en Visa tegenwoordig náást CreditCards ook heel veel Debit-cards uitgeven. Het is handig als je voortaan denkt in de termen van Debit- en Creditcard als twee aparte kaarten.
MasterCard en Visa geven al vele jaren debit kaarten uit. Sterker nog, we hebben het jarenlang in Nederland gebruikt als opvolger van PIN. Alleen waren de productnamen daarvan respectievelijk Maestro en V-Pay.

En zelfs Debit MasterCard en Visa Debit zijn niet nieuw. Beide bedrijven hebben formeel de uitgifte van nieuwe Maestro & V-Pay passen in juli(?) 2024 al stop gezet. Formeel konden banken vanaf toen dus nog alleen de Debit passen uitgegeven, wat sommige grootbanken tot 1,5 jaar hebben weten op te rekken. En uiteraard bestonden Debit MasterCard en Visa Debit ook al (ver) daarvoor.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 19:51
Afgelopen december ben ik op vakantie geweest in Miami, Florida. Ik vond het best spannend, omdat ik een borg van $450 moest betalen. Vroeger gebruikte ik de ANWB Visa Go Card (debit), maar die is per 1 oktober 2025 helaas gestopt. Tegenwoordig gebruik ik een gratis Revolut-pakket met een fysieke Mastercard, en daarnaast Bunq Free (zonder fysieke kaart).

Bij aankomst in het Hilton hotel bestudeerde de receptionist mijn Revolut-kaart uitgebreid aan beide kanten. Het was het moment van de waarheid: de betaling voor de borg ging er gelukkig gewoon doorheen. Na het uitchecken werd de $450 netjes teruggestort op mijn Revolut-rekening. Verder kon ik tijdens de reis werkelijk alles met Revolut betalen.

Er was echter één uitzondering: op het station van Miami International Airport weigerde de automaat voor de trein naar Fort Lauderdale mijn Revolut-kaart. Ik moest met mijn vrouw naar boven sprinten naar een geldautomaat om cash te pinnen. We haalden de trein van 04:25 uur echt op het nippertje; met nog maar 4 of 5 minuten op de klok was dat flink stressen. Hadden we die gemist, dan waren we nooit op tijd op de luchthaven van Fort Lauderdale aangekomen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:59
Van der Berg schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 06:51:
Afgelopen december ben ik op vakantie geweest in Miami, Florida. Ik vond het best spannend, omdat ik een borg van $450 moest betalen. Vroeger gebruikte ik de ANWB Visa Go Card (debit), maar die is per 1 oktober 2025 helaas gestopt. Tegenwoordig gebruik ik een gratis Revolut-pakket met een fysieke Mastercard, en daarnaast Bunq Free (zonder fysieke kaart).

Bij aankomst in het Hilton hotel bestudeerde de receptionist mijn Revolut-kaart uitgebreid aan beide kanten. Het was het moment van de waarheid: de betaling voor de borg ging er gelukkig gewoon doorheen. Na het uitchecken werd de $450 netjes teruggestort op mijn Revolut-rekening. Verder kon ik tijdens de reis werkelijk alles met Revolut betalen.

Er was echter één uitzondering: op het station van Miami International Airport weigerde de automaat voor de trein naar Fort Lauderdale mijn Revolut-kaart. Ik moest met mijn vrouw naar boven sprinten naar een geldautomaat om cash te pinnen. We haalden de trein van 04:25 uur echt op het nippertje; met nog maar 4 of 5 minuten op de klok was dat flink stressen. Hadden we die gemist, dan waren we nooit op tijd op de luchthaven van Fort Lauderdale aangekomen.
Tip: neem altijd meerdere betaalpassen/creditcards mee voor eventuele acceptatie problemen. Daarmee voorkom je dit soort stress ;).

Dit raad overal aan, niet bij alleen Revolut. (RaboCard schijnt ook in het buitenland slecht te werken ondanks dat het een creditcard is).

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 19:51
Youtl schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 10:42:
[...]

Tip: neem altijd meerdere betaalpassen/creditcards mee voor eventuele acceptatie problemen. Daarmee voorkom je dit soort stress ;).

Dit raad overal aan, niet bij alleen Revolut. (RaboCard schijnt ook in het buitenland slecht te werken ondanks dat het een creditcard is).
Bij aankomst op Fort Lauderdale-Hollywood International Airport rond 23:00 uur namen we eerst een taxi (Booking.com). Opvallend genoeg werkte de fysieke Revolut Mastercard een dag later wél gewoon bij de ticketautomaat op Miami International Airport voor onze 7-dagenkaarten. Alleen de automaat van de Tri-Rail richting Fort Lauderdale gaf een weigering, wat voor de nodige verwarring zorgde.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:59
Van der Berg schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Bij aankomst op Fort Lauderdale-Hollywood International Airport rond 23:00 uur namen we eerst een taxi (Booking.com). Opvallend genoeg werkte de fysieke Revolut Mastercard een dag later wél gewoon bij de ticketautomaat op Miami International Airport voor onze 7-dagenkaarten. Alleen de automaat van de Tri-Rail richting Fort Lauderdale gaf een weigering, wat voor de nodige verwarring zorgde.
Kan aan de automaat liggen, kan ook toeval zijn. Heb soms ook dat mijn pas niet werkt als ik op vakantie ben en de dag erna de pas het opeens wel doet. Blijft een mysterie en de bank kan je vaak niet verder helpen.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:49
Youtl schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:13:
[...]

Kan aan de automaat liggen, kan ook toeval zijn. Heb soms ook dat mijn pas niet werkt als ik op vakantie ben en de dag erna de pas het opeens wel doet. Blijft een mysterie en de bank kan je vaak niet verder helpen.
Kan het zijn dat de pas in eerste instantie niet wordt herkend omdat het van een nog onbekende bank is, maar daarna alsnog wordt geautoriseerd en dus gefiatteerd?

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-05 23:22
Krijg net een mail dat premium €1,- duurder wordt per maand. Wel nieuwe benefits:
  1. Mobile eSIM data: you’ve now got 1GB of Global eSIM data included with Premium each month, so you can roam in over 100 countries. eSIM T&Cs apply
  2. Subscriptions worth €1,400: you now have access to brands like Duolingo, Laundryheap, Flo, and Lovable, on top of your existing subscriptions, all as part of your plan. Partnerships T&Cs apply.
Duolingo is wel leuk, en de 1GB Global eSIM is ook zeker handig. Over lovable en Flo kan ik niet echt iets zeggen. Laundryheap vind ik wel echt apart gezien ze alleen in Amsterdam actief zijn in Nederland.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Nicap

Tsssk....

Laundryheap zal wel in andere landen wat meer beschikbaar zijn dan.
Ultra wordt €5 duurder, bah. Wel naar 5GB per maand esim.

Die andere perks gebruik ik verder niet zo. Had wel classpass, maar Basic Fit wordt helaas niet meer ondersteund door classpass. Maar daar kan Revolut ook niks aan doen natuurlijk.

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 23:38
Van der Berg schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Bij aankomst op Fort Lauderdale-Hollywood International Airport rond 23:00 uur namen we eerst een taxi (Booking.com). Opvallend genoeg werkte de fysieke Revolut Mastercard een dag later wél gewoon bij de ticketautomaat op Miami International Airport voor onze 7-dagenkaarten. Alleen de automaat van de Tri-Rail richting Fort Lauderdale gaf een weigering, wat voor de nodige verwarring zorgde
Ik heb ook weleens in Arizona gehad dat mijn creditcard niet werd geaccepteerd. De medewerker gaf aan dat dat wel vaker gebeurde bij internationale kaarten. Snapte ook niet dat wij in Europa al lang niet meer swipen maar met de chip of contactloos betalen. Lopen hopeloos achter. Dat was dan met een ICS kaart waarbij swipen technisch wel kon. Toen had ik nog geen Revolut
.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Vanuit het Spaartopic:

"Spaaractie" spel van Revolut tot 31 mei: https://help.revolut.com/...estion-savings-challenge/

Hoop tekst maar het komt er op neer dat je een jaar lang €10 tot €50 per week (automatisch) moet overmaken naar een Smart Saver Challenge-spaarrekening waarbij elke €1 een deelname is voor een prijstrekking van €100 per maand en een jaarlijkse prijs van €3,000.

Voorwaarden: https://www.revolut.com/n...s_Gamification_Challenge/

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Novax schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:45:
Vanuit het Spaartopic:

"Spaaractie" spel van Revolut tot 31 mei: https://help.revolut.com/...estion-savings-challenge/

Hoop tekst maar het komt er op neer dat je een jaar lang €10 tot €50 per week (automatisch) moet overmaken naar een Smart Saver Challenge-spaarrekening waarbij elke €1 een deelname is voor een prijstrekking van €100 per maand en een jaarlijkse prijs van €3,000.

Voorwaarden: https://www.revolut.com/n...s_Gamification_Challenge/
Persoonlijk vind ik dit soort acties meer bij een Kruidvat of zo horen, en brengen ze een grote bank in diskrediet :|

This title is for sale, please send me a PM

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:39
the-body schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 23:09:
[...]

Persoonlijk vind ik dit soort acties meer bij een Kruidvat of zo horen, en brengen ze een grote bank in diskrediet :|
Heb de voorwaarden even doorgelezen maar erg veel moeite om kàns te maken op een bedrag, er is maar èèn winnaar per maand en/of jaar dus ja de winkans is vrij klein zullen we maar zeggen, jaarlijkse inleg is maximaal 2600 euro voor je 'hoogste' winkansen. Als revolut je standaard bank is kan je dit doen maar andere spaarrekeningen geven vaak gegarandeerd meer rente.

[ Voor 15% gewijzigd door Deezers op 15-05-2026 18:28 ]

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05 00:05
Koepert schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:33:
Zo, deze vakantie toch even de voordelen van Revolut gemerkt. We waren in Turkije, toch niet heel spannend, maar bepaalde zaken wil men ook geen cash meer mee.

Onze default is nog steeds Rabobank, dat werkt eigenlijk prima, maar voor deze vakantie als test Revolut gebruikt, en op last minute nog een VISA versie virtuele kaart toegevoegd. Was het nodig? Neuh achteraf denk ik t niet, maar t gemak is wel groot. Rabobank + Revolut Mastercard + Revolut Visa (beide virt) gaat prima. Alleen de kosten bij t hotel moesten met pincode :S en die zit niet bij een Virt kaart van Revolut dus daar moest ik alsnog Rabobank gebruiken.
Je had je virtuele Revolut kaart kunnen gebruiken via Apple Pay of Google Pay.
Wanneer je met je telefoon betaalt via Apple/Google Pay, vindt de verificatie namelijk plaats via de telefoon zelf (FaceID, TouchID of de toegangscode van je telefoon). De smartphone zegt dan tegen de terminal: "Ik heb de identiteit van de gebruiker al veilig gecontroleerd, een pincode op het apparaat is niet meer nodig."

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:20
erikd_o schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:09:
[...]

Je had je virtuele Revolut kaart kunnen gebruiken via Apple Pay of Google Pay.
Wanneer je met je telefoon betaalt via Apple/Google Pay, vindt de verificatie namelijk plaats via de telefoon zelf (FaceID, TouchID of de toegangscode van je telefoon). De smartphone zegt dan tegen de terminal: "Ik heb de identiteit van de gebruiker al veilig gecontroleerd, een pincode op het apparaat is niet meer nodig."
Dat is de theorie. Evengoed bleef de automaat haken op het invoeren van een PIN.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:32
Even een gebruikers ervaring delen; vorig weekend een vriend laten aansluiten met een nieuwe Revolut rekening, hij heeft de acties ondernomen die erbij horen, en heb ik gisteren van Revolut al de 70€ vrienden actie ontvangen. Dus mocht je mensen in je kennissen of familie kring hebben die dit ook willen, tip ze vooral.

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01:24
Mijn gratis Revolut rekening is nu mijn hoofdrekening. Mijn broker (IBKR) is gekoppeld aan Revolut. Stel ik verkoop mijn portfolio voordat de AI bubbel klapt en boek alles naar mijn Revolut rekening is het dan mogelijk dat Revolut je rekening bevriest of blokkeert? Vroeger met PayPal zulke dingen meegemaakt.

[quote]We kunnen uw account om verschillende redenen beperken, zoals een onvolledige identiteitsverificatie, een niet-geverifieerde bron van geld of verouderde belastinggegevens.[/quote]

https://help.revolut.com/help/profile-and-plan/security-and-personal-data/my-account-is-locked/why-is-my-account-locked/

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ze kunnen bij grote bedragen vragen naar de herkomst van je geld. Bij kleine bedragen (tientjes) trouwens ook.

Geen ervaring bij Revolut, maar bij andere banken is het antwoord “spaargeld”, “beleggingen” of “mijn baan” vaak al voldoende. Dan heeft de bank vaak al aan hun onderzoeksplicht voldaan en is het prima zo.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
NMMNG schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:47:
Mijn gratis Revolut rekening is nu mijn hoofdrekening. Mijn broker (IBKR) is gekoppeld aan Revolut. Stel ik verkoop mijn portfolio voordat de AI bubbel klapt en boek alles naar mijn Revolut rekening is het dan mogelijk dat Revolut je rekening bevriest of blokkeert? Vroeger met PayPal zulke dingen meegemaakt.
Ja, het is mogelijk dat je vragen krijgt over de herkomst van het geld.
(helaas) moeten de banken tegenwoordig in het kader van de zorgplicht en KYC en anti-witwassen veel controles uitvoeren.

Sterker nog, ik moest tot twee keer toe een betaling van het maandelijkse voorschot aan een grote energieleverancier toelichten, wat mijn relatie met die partij was. Die betalingen werden bevroren totdat iemand naar de uitleg had gekeken. Dat duurde de eerste keer een paar minuten maar de tweede keer een dag.

Ik heb wel het idee dat op internet en de socials de negatieve ervaringen wel overheersen, omdat mensen waar alles gewoon prima werkt niet gaan klagen.

• NMMNG
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01:24
Wally2002 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Ja, het is mogelijk dat je vragen krijgt over de herkomst van het geld.
(helaas) moeten de banken tegenwoordig in het kader van de zorgplicht en KYC en anti-witwassen veel controles uitvoeren.

Sterker nog, ik moest tot twee keer toe een betaling van het maandelijkse voorschot aan een grote energieleverancier toelichten, wat mijn relatie met die partij was. Die betalingen werden bevroren totdat iemand naar de uitleg had gekeken. Dat duurde de eerste keer een paar minuten maar de tweede keer een dag.

Ik heb wel het idee dat op internet en de socials de negatieve ervaringen wel overheersen, omdat mensen waar alles gewoon prima werkt niet gaan klagen.
De betalingen werden bevroren maar je kon je rekening wel gewoon gebruiken? Dit is mijn enige rekening nu. Ik doe alles met Revolut.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06
NMMNG schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:55:
[...]

De betalingen werden bevroren maar je kon je rekening wel gewoon gebruiken? Dit is mijn enige rekening nu. Ik doe alles met Revolut.
Ja, de uitgaande betaling stond op 'pending', verder was alles normaal te gebruiken.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste