• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:38
Zo, deze vakantie toch even de voordelen van Revolut gemerkt. We waren in Turkije, toch niet heel spannend, maar bepaalde zaken wil men ook geen cash meer mee.

Onze default is nog steeds Rabobank, dat werkt eigenlijk prima, maar voor deze vakantie als test Revolut gebruikt, en op last minute nog een VISA versie virtuele kaart toegevoegd. Was het nodig? Neuh achteraf denk ik t niet, maar t gemak is wel groot. Rabobank + Revolut Mastercard + Revolut Visa (beide virt) gaat prima. Alleen de kosten bij t hotel moesten met pincode :S en die zit niet bij een Virt kaart van Revolut dus daar moest ik alsnog Rabobank gebruiken.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BB-One schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:34:
[...]

Ben ik even op het verkeerde been gezet, las bij revolut dat je een mastercard kreeg. Was bij mij synoniem voor creditcard....
....
Je bent niet op het verkeerde been gezet;
Welkom in 2026, waar Mastercard en Visa tegenwoordig náást CreditCards ook heel veel Debit-cards uitgeven. Het is handig als je voortaan denkt in de termen van Debit- en Creditcard als twee aparte kaarten.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
RoRoNL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:55:
[...]

Je bent niet op het verkeerde been gezet;
Welkom in 2026, waar Mastercard en Visa tegenwoordig náást CreditCards ook heel veel Debit-cards uitgeven. Het is handig als je voortaan denkt in de termen van Debit- en Creditcard als twee aparte kaarten.
MasterCard en Visa geven al vele jaren debit kaarten uit. Sterker nog, we hebben het jarenlang in Nederland gebruikt als opvolger van PIN. Alleen waren de productnamen daarvan respectievelijk Maestro en V-Pay.

En zelfs Debit MasterCard en Visa Debit zijn niet nieuw. Beide bedrijven hebben formeel de uitgifte van nieuwe Maestro & V-Pay passen in juli(?) 2024 al stop gezet. Formeel konden banken vanaf toen dus nog alleen de Debit passen uitgegeven, wat sommige grootbanken tot 1,5 jaar hebben weten op te rekken. En uiteraard bestonden Debit MasterCard en Visa Debit ook al (ver) daarvoor.
Pagina: 1 ... 58 59 Laatste