Wat werkt niet, geld opnemen of betalen in een winkel? Heb je die locatie beveiliging aan op de kaart? Als je roamt met een esim wil die nog weleens verkeer via een ander land routeren.codegro schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:20:
Hmm...ben nu op Bali en daar werkt Revolut niet, 2 jaar geleden geen probleem. Trade Republic werkt wel. Revolut pas is Mastercard, Trade Republic is Visa. Wellicht licht het daaraan?
Beide werken niet. Ik gebruik inderdaad een E-sim, maar de fysieke kaart werkt ook niet, dat heeft niks met een E-sim te maken.nielsiejjj92 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:55:
[...]
Wat werkt niet, geld opnemen of betalen in een winkel? Heb je die locatie beveiliging aan op de kaart? Als je roamt met een esim wil die nog weleens verkeer via een ander land routeren.
Ik had afgelopen vakantie in Europa ook een probleem met mijn Revolut digitale en fysieke kaart. Oplossing voor mij was het uitschakelen van de locatiegebaseerde beveiliging.codegro schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:39:
[...]
Beide werken niet. Ik gebruik inderdaad een E-sim, maar de fysieke kaart werkt ook niet, dat heeft niks met een E-sim te maken.
Everyone faces darkness on their own. As I have done, so will you.
Ik heb de lokatie beveiliging uitgezet op mijn fysieke pas. Gisteravond geprobeerd af te rekenen in een restaurant en weer deed ie het niet. Helaas.Radiohoofd schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:41:
[...]
Ik had afgelopen vakantie in Europa ook een probleem met mijn Revolut digitale en fysieke kaart. Oplossing voor mij was het uitschakelen van de locatiegebaseerde beveiliging.
Wat zegt Revolut hierover?codegro schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 05:04:
[...]
Ik heb de lokatie beveiliging uitgezet op mijn fysieke pas. Gisteravond geprobeerd af te rekenen in een restaurant en weer deed ie het niet. Helaas.
Na lange discussie zegt Revolut dat Mastercard Debit Card door veel terminals in Indonesië wordt geweigerd. Ik heb nu een virtuele Visa Card aangemaakt, eens zien of ik hier wel mee kan afrekenen.
Niks over het datalek hier? Onderstaande zag ik via reddit. Zit zelf gelukkig niet bij een gratish bank.
• Revolut sent customer PII after a spoofed government email request. "Revolut confirmed it complied with a fraudulent government request using a spoofed official email and valid credentials, exposing PII belonging to a group of customers."
• Leaked items included passports, IDs, selfies, addresses, IBANs and transaction histories. "The leaked data reportedly includes passports/driving licences, verification selfies, names, DOBs, occupations, home addresses, emails, phone numbers, IBANs, account statements and full transaction histories, including Bitcoin activity."
• Revolut sent customer PII after a spoofed government email request. "Revolut confirmed it complied with a fraudulent government request using a spoofed official email and valid credentials, exposing PII belonging to a group of customers."
• Leaked items included passports, IDs, selfies, addresses, IBANs and transaction histories. "The leaked data reportedly includes passports/driving licences, verification selfies, names, DOBs, occupations, home addresses, emails, phone numbers, IBANs, account statements and full transaction histories, including Bitcoin activity."
[ Voor 6% gewijzigd door rekeewt op 12-09-2026 23:05 ]
Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)
Zeker het nieuws over ING gemist? nieuws: ING waarschuwt Punten-klanten voor mogelijk gestolen gegevensrekeewt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:05:
Niks over het datalek hier? Onderstaande zag ik via reddit. Zit zelf gelukkig niet bij een gratish bank.
Nieuws waarop hij doelt: https://www.reuters.com/legal/litigation/revolut-confirms-sensitive-customer-data-breach-falling-fake-government-requests-2026-09-12/
Dit gaat om CEVA Logistics, niet om ING. Ik zit overigens niet bij ING, bij een bank, bankier ik. Daar spaar ik niet voor korting op producten van Philips e.d.rr7r schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:53:
[...]
Zeker het nieuws over ING gemist? nieuws: ING waarschuwt Punten-klanten voor mogelijk gestolen gegevens
Aston Martin DBX S (April 2026: Iridescent Emerald)
Laten we het hier vooral over Revolut hebben.
Volgens dit Reddit draadje hebben ze vooral gegevens van 'high net worth' klanten opgevraagd. Mogelijk uit meerdere landen.
Edit:
Gegevens van Nederlanders zijn betrokken.
https://www.bnr.nl/nieuws...anten-met-cybercriminelen
Volgens dit Reddit draadje hebben ze vooral gegevens van 'high net worth' klanten opgevraagd. Mogelijk uit meerdere landen.
Edit:
Gegevens van Nederlanders zijn betrokken.
https://www.bnr.nl/nieuws...anten-met-cybercriminelen
[ Voor 25% gewijzigd door Wally2002 op 14-09-2026 12:37 ]
Ook hier in de Telegraaf.rekeewt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:05:
Revolut trapt in nep overheidsmail
Dus als je niet bij een ‘gratish’ bank zit, loop je geen of in ieder geval minder risico dat je persoonsgegevens worden gejat? Dat is natuurlijk gelul.rekeewt schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:05:
(…) Zit zelf gelukkig niet bij een gratish bank. (…)
Eens. Santander had het laatst ook grootschalig. En ING, maar dat telt volgens hem niet.Wispe schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 06:42:
[...]
Dus als je niet bij een ‘gratish’ bank zit, loop je geen of in ieder geval minder risico dat je persoonsgegevens worden gejat? Dat is natuurlijk gelul.
Wat ik bij Revolut zelf wel twijfelachtig vond is dat ze nooit de fatsoenlijke moeite hebben genomen een banklicentie te verkrijgen in een land als Duitsland, terwijl Trade Republic dat wel gewoon gedaan heeft. Dat zegt wel iets over je prioriteiten (groei vs behoedzaamheid).
Nieuws op BNR:
"Revolut: 680 klanten getroffen door fraudepoging, waaronder 36 Nederlanders."
Het is dus gelukkig niet een grootschalig iets.
BNR artikel:ratzz schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 08:47:
Nieuws op BNR:
Nou lekker dan.De cybercriminelen wisten Revolut om de tuin te leiden door mails te sturen vanaf officiële overheidsdomeinen. Tegen BNR zeggen de criminelen dat ze die konden bemachtigen via ambtenaren die hun mail vrijwillig hebben gedeeld.
Ik mag hopen dat die medewerkers een zware gevangenisstraf krijgen nu.
Deze casus toont wel aan dat de wetgeving checks mist en ook aangepast moet worden in mijn ogen.
Revolut heeft sinds kort een Franse banklicentie en als het goed is gaat de hele West EU markt daar op over stappen op termijn.rr7r schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:00:
[...]
Wat ik bij Revolut zelf wel twijfelachtig vond is dat ze nooit de fatsoenlijke moeite hebben genomen een banklicentie te verkrijgen in een land als Duitsland, terwijl Trade Republic dat wel gewoon gedaan heeft. Dat zegt wel iets over je prioriteiten (groei vs behoedzaamheid).
De vergelijking met Trade Republic gaat niet op, dat is een Duits bedrijf waardoor het voor de hand ligt om in Duitsland ook je licentie aan te vragen(anders krijg je weer vraagtekens bij het grote publiek). Bij Revolut ligt het anders, deze begonnen als "Britse" fintech en hadden een banklicentie nodig in de EU. Toevallig is Litouwen een erg fintech friendly land. Dat Revolut nu kiest voor een Franse licentie laat al zien dat men de groei juist wil doorzetten en laten zien dat ze ook een serieuze licentie kunnen verkrijgen.
Ik wil daarmee dus niet zeggen dat Revolut super is maar meer waarom er andere keuzes werden gemaakt dan bijv bij een Bunq, N26 en Trade Republic.
Hoe werkt dat dan? Hebben ze hun laptop uitgeleend of telefoon? Of inloggegevens en daarna even gebeld voor de code van de authenticator? Dit is dan natuurlijk zo te achterhalen
Ik kan me ook niet voorstellen dat de desbetreffende medewerkers niet zullen worden gepakt.tjubbie schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:59:
[...]
Hoe werkt dat dan? Hebben ze hun laptop uitgeleend of telefoon? Of inloggegevens en daarna even gebeld voor de code van de authenticator? Dit is dan natuurlijk zo te achterhalen
Revolut heeft toch sowieso ook een Nederlandse banklicentie? I.v.m. de NL IBANs en dergelijke. Dus "voor ons" hebben ze gewoon al een volledige licentie, in West-Europa.Youtl schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:58:
[...]
Revolut heeft sinds kort een Franse banklicentie en als het goed is gaat de hele West EU markt daar op over stappen op termijn.
De vergelijking met Trade Republic gaat niet op, dat is een Duits bedrijf waardoor het voor de hand ligt om in Duitsland ook je licentie aan te vragen(anders krijg je weer vraagtekens bij het grote publiek). Bij Revolut ligt het anders, deze begonnen als "Britse" fintech en hadden een banklicentie nodig in de EU. Toevallig is Litouwen een erg fintech friendly land. Dat Revolut nu kiest voor een Franse licentie laat al zien dat men de groei juist wil doorzetten en laten zien dat ze ook een serieuze licentie kunnen verkrijgen.
Ik wil daarmee dus niet zeggen dat Revolut super is maar meer waarom er andere keuzes werden gemaakt dan bijv bij een Bunq, N26 en Trade Republic.
Mja "Fintech friendly" betekent gewoon 'minder lastige vereisten'. Franse bankvergunning was mij ontgaan maar je hebt gelijk daarin: https://www.banken.nl/nieuws/27309/revolut-krijgt-franse-bankvergunningYoutl schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:58:
[...]
Revolut heeft sinds kort een Franse banklicentie en als het goed is gaat de hele West EU markt daar op over stappen op termijn.
Nee, ze hebben alleen een bijkantoor in Nederland. Statuair zijn ze niet in Nederland gezeteld.RobertMe schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:44:
[...]
Revolut heeft toch sowieso ook een Nederlandse banklicentie? I.v.m. de NL IBANs en dergelijke. Dus "voor ons" hebben ze gewoon al een volledige licentie, in West-Europa.
Vraag me niet wat dit onderscheid exact inhoudt en behelst, maar er is zeker verschil tussen.
Zie: https://www.dnb.nl/openbaar-register/registerdetailpagina/?registerCode=WFTKF&relationNumber=R183723
Vandaag een mail ontvangen van zowel Revolut als een ex-partner van hun Drivewealth....
' Dear Valued Customer,
DriveWealth currently provides executing and clearing services to a number of global investment firms and historically contracted directly with you to provide such services under our clearing broker agreement. DriveWealth recently discovered unauthorized access to its network that occurred between September 4, 2026 and September 5, 2026, which was a result of a sophisticated social engineering campaign conducted against us by unknown third parties. This security incident involved unauthorized access to historic personal data we held about you when you directly contracted with us in the past. This data remains to date contained in certain systems of DriveWealth. DriveWealth currently holds this historic personal data as it is required to under its own regulatory retention period requirements.
The historic personal data involved in this security incident may include:
' Dear Valued Customer,
DriveWealth currently provides executing and clearing services to a number of global investment firms and historically contracted directly with you to provide such services under our clearing broker agreement. DriveWealth recently discovered unauthorized access to its network that occurred between September 4, 2026 and September 5, 2026, which was a result of a sophisticated social engineering campaign conducted against us by unknown third parties. This security incident involved unauthorized access to historic personal data we held about you when you directly contracted with us in the past. This data remains to date contained in certain systems of DriveWealth. DriveWealth currently holds this historic personal data as it is required to under its own regulatory retention period requirements.
The historic personal data involved in this security incident may include:
- Customer profile data, such as your name, email address, phone number, postal addresses, and employment information
- Biographical data, such as your country of citizenship, age, and gender
- Partial DriveWealth account number
In vino veritas, in aqua sanitas
Probeer een Tikkie te betalen maar dit werkt helaas niet vanaf de pocket. Omweg is betalen vanaf de hoofdrekening en dan geld overmaken van de pocket. Leuk is anders.
Everyone faces darkness on their own. As I have done, so will you.