• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:33

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Dus de NLse gebruikers gebruiken het voor Uber, gezien de BV? Of zit Uber met hun postbus voor de EU in NL wegens belasting voordeel?

Daarnaast lijkt het voordeel wat veel Tweakers hier schetsen van Revolut dus niet voor de veelgebruikers te gelden. Gewoon veel betalingen voor een dienst of voedsel. En geen ecommerce in eem vreemde valuta.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Barrycade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
Dus de NLse gebruikers gebruiken het voor Uber, gezien de BV? Of zit Uber met hun postbus voor de EU in NL wegens belasting voordeel?
Ik vond Uber BV ook opmerkelijk, maar het gaat dus om een belastingconstructie :)

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23
Barrycade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
Daarnaast lijkt het voordeel wat veel Tweakers hier schetsen van Revolut dus niet voor de veelgebruikers te gelden. Gewoon veel betalingen voor een dienst of voedsel. En geen ecommerce in eem vreemde valuta.
De voordelen van de Revolutkaart zijn toch gewoon duidelijk? Daar doet zo'n staatje met het aantal transacties per merchant niets aan af.
Genoemde bedrijven komen vooral uit het UK, het is echter te kort door de bocht om te stellen dat dit allemaal transacties zijn die door inwoners uit UK worden gedaan (niet zijnde vreemde valuta).
Sterker nog als toerist kom je al snel in aanraking met openbaar vervoer, McD, Pret, Starbucks, Hostel.

TFL betreft het openbaar vervoer (gebruik als ov-chipkaart) dus dat zijn relatief lage bedragen en veel transacties.

Anoniem: 886251

Topicstarter
Het is uiteindelijk de bedoeling dat Revolut een volwaardige bank gaat worden die hun huidige kaarten volledig debit (en op termijn ook als Credit worden gelezen) uitgeven.

Zelfs leningen willen ze gaan aanbieden, of dat ook in NL komt is maar de vraag voor nu.. Heb begrepen van de community dat dit wel het doel is uiteindelijk (heel EU te dekken met hun producten), of het gaat lukken is nog maar de vraag.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
https://medium.com/revolu...tocurrencies-462df9c822b1

Revolut voegt binnenkort cryptocurrencies toe, kunt wel alleen fiat omzetten in crypto via hun app, niet externe crypto laden op de kaart.

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:56
Zojuist heb ik mijn Britse IBAN-gekregen in de app, mogelijk ook bij jullie? Benieuwd of het nummer weer gaat veranderen na de Brexit, zal wel afhankelijk zijn of het VK een SEPA-land blijft of niet.

BIC is hetzelfde gebleven, nummer begint met GB**REVO.

[Voor 12% gewijzigd door Facepalm op 22-08-2017 17:03]

• oohh
  • Nu online
Pajaras schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:02:
Zojuist heb ik mijn Britse IBAN-gekregen in de app, mogelijk ook bij jullie? Benieuwd of het nummer weer gaat veranderen na de Brexit, zal wel afhankelijk zijn of het VK een SEPA-land blijft of niet.

BIC is hetzelfde gebleven, nummer begint met GB**REVO.
Yep, hier ook. Je kunt je "oude" Letse IBAN ook nog gewoon gebruiken. :)

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-06 21:39
oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Yep, hier ook. Je kunt je "oude" Letse IBAN ook nog gewoon gebruiken. :)
Ik kan de LT IBAN niet meer vinden in de app.
Direct een test overboeking gedaan om te kijken of een oveboeking nog steeds zo snel gaat als voorheen.

Apple pay staat ook in het menu :)

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

• oohh
  • Nu online
MichielFRL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Apple pay staat ook in het menu :)
Bedoel je in het "top up" menu? Daar stond al een tijdje Apple Pay ;)

• MichielFRL
oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:47:
[...]

Bedoel je in het "top up" menu? Daar stond al een tijdje Apple Pay ;)
Ja die bedoel ik. Was me nog niet eerder opgevallen. 8)7

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:19

Pixelmagic

Ubergeek

Even testje gedaan, gisteravond rond 19:00 geld overgemaakt (Abn-amro) naar de nieuwe GB iban nummers van twee van onze kaarten en tot mijn grote verassing vanmorgen voor 8:00 al bericht dat het bijgeschreven was. Dat gaat wel even beter dan de oude litouwse nummers, zelfs beter dan de generieke rekening.

Dat geeft een mens vertouwen :)

PVoutput van mijn 4950Wp

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Vanochtend om 7.40 uur overboekingen gedaan vanaf ING naar zowel GB als LT IBAN. Beide betalingen waren al om 10 uur zichtbaar in de Revolut app. Helaas ook bij de GB IBAN geen nummer van tegenrekening zichtbaar, wel naam en omschrijving.

[Voor 24% gewijzigd door U123456 op 23-08-2017 12:13]

• MichielFRL
Pixelmagic schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:18:Dat gaat wel even beter dan de oude litouwse nummers, zelfs beter dan de generieke rekening.
De Litouwse IBAN ging als de brandweer, de nieuwe GB IBAN trouwens ook.
Gisteren om 17:35 een overboeking vanaf Revolut naar bunq gedaan en vanochtend om 07:45 al een push melding van bunq dat de betaling ontvangen is.

Triest om te zien hoe traag Knab dan is. Gisteren rond dezelfde tijd overgeboekt en vandaag bij bunq om 12:25 bijgeschreven.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

MichielFRL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

De Litouwse IBAN ging als de brandweer, de nieuwe GB IBAN trouwens ook.
Gisteren om 17:35 een overboeking vanaf Revolut naar bunq gedaan en vanochtend om 07:45 al een push melding van bunq dat de betaling ontvangen is.

Triest om te zien hoe traag Knab dan is. Gisteren rond dezelfde tijd overgeboekt en vandaag bij bunq om 12:25 bijgeschreven.
Ik vond volgende dag al meer dan chique, vanmiddag voor de lol nog eens geprobeerd naar gb iban, om 12:30 overgemaakt en om 15:00 push bericht, dat maakt het nog eens bruikbaar voor in het buitenland.

PVoutput van mijn 4950Wp

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23
Hebben jullie ook wel eens geld naar de dollar en gpb rekeningen overgeboekt en daarna weer omgezet naar euro's?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Wally2002
Ja, dat kan interessant zijn als je schommelingen in de wisselkoers verwacht. Ik neem wel aan dat dit soort transacties meetellen voor je maandelijkse/jaarlijkse limiet, waarboven je wel extra fee/koersopslag gaat betalen.

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:09
Ik heb zelf de proef op de som genomen, door een account aan te maken, geld erop te storten en de credit-card besteld. Het is een handige app waarin je een aantal 'beveiligingen' kunt instellen voor je kaart (zoals uitzetten magneetstrip/wireless payment/atm opnamen, optie om enkel te kunnen betalen als je telefoon ook in de buurt is).

De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd! Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!

• oohh
  • Nu online
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:02:
Ik heb zelf de proef op de som genomen, door een account aan te maken, geld erop te storten en de credit-card besteld. Het is een handige app waarin je een aantal 'beveiligingen' kunt instellen voor je kaart (zoals uitzetten magneetstrip/wireless payment/atm opnamen, optie om enkel te kunnen betalen als je telefoon ook in de buurt is).

De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd! Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!
Moet je tegenwoordig eigenlijk (verzendkosten) betalen voor je eerste Revolut kaart? :)

• MichielFRL
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:02:De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd!
Grappige schuifverpakking 8)
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:02:Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!
Bij de Praxis doet ie het prima. Handig dat je ook een kassabon (of een foto van iets anders) en een omschrijving kan toevoegen.

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:14
oohh schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:08:
[...]

Moet je tegenwoordig eigenlijk (verzendkosten) betalen voor je eerste Revolut kaart? :)
Ja €6.

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:09
MichielFRL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:30:
[...]

Grappige schuifverpakking 8)

[...]

Bij de Praxis doet ie het prima. Handig dat je ook een kassabon (of een foto van iets anders) en een omschrijving kan toevoegen.
Ja erg leuke schuifverpakking! Volgens mij kan je bij de Jumbo ook gratis met je creditcard afrekenen, bij de Praxis ook dus?

Kost eenmalig €6 geldig tot 2020 of gratis als je het abbo neemt.

• MichielFRL
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:47:Volgens mij kan je bij de Jumbo ook gratis met je creditcard afrekenen, bij de Praxis ook dus?
Sommige Jumbo’s, wel bij Gamma, Karwei, Dirk van den Broek, Lidl, MediaMarkt en nog veel meer winkels.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23
Wally2002 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:05:
Ja, dat kan interessant zijn als je schommelingen in de wisselkoers verwacht. Ik neem wel aan dat dit soort transacties meetellen voor je maandelijkse/jaarlijkse limiet, waarboven je wel extra fee/koersopslag gaat betalen.
Ik heb nu bitcoins welke in dollars omgerekend staan. Ik zou die graag naar euro's omzetten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• MichielFRL
MasterCard doet het probleemloos in Duitsland, zowel ATM als (NFC) betalen in winkels. 1x een mislukte transactie bij een mobiele betaalautomaat i.v.m. locatie beveiliging.

• 2d0
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 15:56
Revolut aangemaakt en kaart is onderweg. Gisteravond een storting gedaan vanaf mijn n26 rekening. Alleen die is nog niet verwerkt. Zal dan pas na het weekend zijn.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

MichielFRL schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:43:
MasterCard doet het probleemloos in Duitsland, zowel ATM als (NFC) betalen in winkels. 1x een mislukte transactie bij een mobiele betaalautomaat i.v.m. locatie beveiliging.
In Frankrijk ook, zelfs bij de Lidl enzo werkt het perfect.

PVoutput van mijn 4950Wp

• DouweGNL
  • Laatst online: 07-06 07:44

DouweGNL

Ik ben tof.

2d0 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:32:
Revolut aangemaakt en kaart is onderweg. Gisteravond een storting gedaan vanaf mijn n26 rekening. Alleen die is nog niet verwerkt. Zal dan pas na het weekend zijn.
Als je toch je N26 gebruikt kun je ook storten met je MasterCard. Is ook gratis, en dan is de betaling direct verwerkt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:55
Pixelmagic schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:56:
[...]

In Frankrijk ook, zelfs bij de Lidl enzo werkt het perfect.
psss, alleen in NL werken CCs meestal niet ;) bijna alle andere landen hebben een CC als standaard bankpas.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Brent schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:35:
[...]

psss, alleen in NL werken CCs meestal niet ;) bijna alle andere landen hebben een CC als standaard bankpas.
Helemaal eens, wel vreemd overigens dat wij kaaskoppen zo weinig met cc doen. In NL mag je trouwens bijna overal toeslag betalen als je met cc wilt afrekenen.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Wally2002
DouweGNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:12:
[...]
Als je toch je N26 gebruikt kun je ook storten met je MasterCard. Is ook gratis, en dan is de betaling direct verwerkt.
Revolut rekent een toeslag van 1% voor het storten met MasterCard/Visa, of heb ik iets gemist?

• MichielFRL
Wally2002 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:49:
[...]

Revolut rekent een toeslag van 1% voor het storten met MasterCard/Visa, of heb ik iets gemist?
Vanaf debit MasterCard is gratis en N26 geeft alleen debit cards uit.

• U123456
  • Nu online
De huidige cijfers van Revolut:
Customers 855,000
Transactions 30,520,926
Total value $4,562,510,476
Link: https://www.revolut.com/nl/?lang=en

• Wally2002
MichielFRL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:59:
[...]

Vanaf debit MasterCard is gratis en N26 geeft alleen debit cards uit.
Bedankt voor de tip, inderdaad geeft de Revolut app aan dat er geen fee voor de debit MasterCard van toepassing is.

edit

[Voor 53% gewijzigd door Wally2002 op 24-09-2017 09:25. Reden: Inmiddels opgelost, opwaarderen is gelukt. Waarschijnlijk een storing/probleem bij N26.]

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik heb Revolut het afgelopen jaar gebruikt tijdens mijn verblijf in London. Werkt echt super. Nieuwe GB IBAN werkt hier ook snel. Wij gebruiken het in onze vriendengroep ook om kleine bedragen met elkaar af te rekenen.

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:20
Ook maar eens een Revolut-kaart aangevraagd, als aanvulling op N26. Ben benieuwd. :)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:27
Via support (van Curve) zojuist te horen gekregen dat Revolut aan Curve kaarten toegevoegd kan worden.

[Voor 4% gewijzigd door Shamalamadindon op 28-09-2017 15:33]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• 2d0
Leo1010 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:32:
Via support (van Curve) zojuist te horen gekregen dat Revolut aan Curve kaarten toegevoegd kan worden.
Is Curve een handige toepassing naast N26 en Revolut?

• Shamalamadindon
@2d0 Dat kan ik je vertellen zodra mijn Revolut en N26 kaarten binnenkomen ;)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• 2d0
Ik ben wel benieuwd hoe dat bevalt. Met N26 en revolut heb ik weer 2 passen er bij waar ik al zoveel passen heb.

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 07-06 16:41
Ahh, dat was een foutje: Net een revolut account aangemaakt, snel een kaart bestellen, en omdat ik iets online ging kopen en dat eigenlijk vandaag nog wou doen, een "virtual" kaart aangevraagd.
Waar ik niet over na dacht, en wat ik eigenlijk ook niet verwacht had: je krijgt maar één kaart gratis, of dat nou een virtuele of een echte kaart is. Nu kost een eventuele echte kaart mij dus straks €6,- (plus de €6,- verzendkosten, die je altijd moet betalen voor een echte pas).

Misschien had ik het achteraf gezien ook wel zo willen doen trouwens, zo kost het namelijk lekker niks, en er is toch ook al een N26 kaart onderweg, maar ik was me er in ieder geval niet bewust van toen ik op het knopje drukte.

• MichielFRL
MaffeMaarten schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:21:
Ahh, dat was een foutje: Net een revolut account aangemaakt, snel een kaart bestellen, en omdat ik iets online ging kopen en dat eigenlijk vandaag nog wou doen, een "virtual" kaart aangevraagd.
Waar ik niet over na dacht, en wat ik eigenlijk ook niet verwacht had: je krijgt maar één kaart gratis, of dat nou een virtuele of een echte kaart is. Nu kost een eventuele echte kaart mij dus straks €6,- (plus de €6,- verzendkosten, die je altijd moet betalen voor een echte pas).

Misschien had ik het achteraf gezien ook wel zo willen doen trouwens, zo kost het namelijk lekker niks, en er is toch ook al een N26 kaart onderweg, maar ik was me er in ieder geval niet bewust van toen ik op het knopje drukte.
De virtuele kaart kan je weer opzeggen en dan een fysieke bestellen.
Dan betaal je alleen €6 verzendkosten.

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 07-06 16:41
MichielFRL schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:53:
[...]

De virtuele kaart kan je weer opzeggen en dan een fysieke bestellen.
Dan betaal je alleen €6 verzendkosten.
Ah, dat is goed om te weten, ik dacht vanuit een ander forum te begrijpen dat dat niet zo was, en dat alle tweede kaarten geld kostte, ook al had je geen andere kaart actief.

Heb jij (of iemand anders) hier echt eerste hand ervaring mee trouwens? Anders gooi ik straks m'n virtuele kaart weg en kan ik alsnog extra betalen, zelfs om de virtuele kaart weer te hebben...

Ben verder al wel tevreden trouwens, binnen een uur of 5 rekening geopend, geld naar overgemaakt, virtuele kaart ontvangen, en ermee betaald!

• MichielFRL
MaffeMaarten schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:02:
[...]

Heb jij (of iemand anders) hier echt eerste hand ervaring mee trouwens? Anders gooi ik straks m'n virtuele kaart weg en kan ik alsnog extra betalen, zelfs om de virtuele kaart weer te hebben..
Eigen ervaring. Ik had eerst een virtuele kaart, ook gebruikt en daarna wilde ik een fysieke kaart en omdat die €6 zou gaan kosten heb ik de virtuele kaart verwijderd en daarna kon ik kosteloos een fysieke kaart bestellen.

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:14
https://revolut.com/nl/universities

Als student gratis jaar Revolut Premium als er universiteitbreed veel wordt aangemeld.

• oohh
  • Nu online
Net bij Nando’s in Londen wat eten gehaald. Ik kreeg gelijk drie notificaties:
Congratulations with making your first purchase. You can now use contactless payments
Het is zeker niet mijn eerste payment, en al helemaal niet contactloos. Én ook niet de eerste in de UK. Gaat dus niet helemaal lekker bij Revolut.

• MichielFRL
Vandaag wilde ik bij een onbemand tankstation tanken en betalen met de Revolut MasterCard, maar de transactie was “Declined”. In de app is zichtbaar dat het tankstation een reservering van €125 heeft aangevraagd, maar de transactie is lichtgrijs en met de toevoeging “Merchant is not supported”.
Snel googlen leert dat deze melding vaker voorkomt, maar de oorzaak/reden heb ik nog niet gevonden. Iemand die het wel weet?

• U123456
  • Nu online
There are some merchants that are not supported with your Revolut card. At the moment, this includes:
Financial securities brokers and dealers
Foreign exchange bureaus (including TravelEx ATMs)
Unmanned petrol stations (although you can still pay inside!)

Some merchants we allow up to a cumulative limit, after which you will need to verify your ID and confirm your top up cards to continue using them:
Payment services ($200 or equivalent)
Prepaid cards ($200 or equivalent)
Dating & Escort services ($200 or equivalent)
Betting/gambling services ($120 or equivalent)
Merchants are categorized by their merchant category code (MCC), and this is how we recognize what type of merchant they are. A merchant can sometimes wrongfully categorise under an MCC.
If you receive a push notification saying 'This merchant isn't supported' when it isn't listed above, it is likely to be because of their MCC.
Bron: https://community.revolut...pported-by-revolut/9383/5

[Voor 11% gewijzigd door U123456 op 27-10-2017 19:51]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Krijg je alleen een IBAN bij de "Premium" variant of ook bij de gratis "Basic" versie?

• MichielFRL
xabre16v schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:19:
Krijg je alleen een IBAN bij de "Premium" variant of ook bij de gratis "Basic" versie?
Ook bij de gratis.

Topicstarter
Revolut bied momenteel Visa kaarten voor testgebruikers.

Indien je daar ook aan wil deelnemen moet je via het forum
https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/20

Als het goed is zal de Visa ook V Pay supporten (heb ik van een van de moderators begrepen) wat inhoud dat deze pas ook in de winkels bruikbaar zal worden

• xabre16v
  • Niet online
Aha. Dan kunnen ze dus de concurrentie aan met de Maestro kaart van N26. :P

• MichielFRL
xabre16v schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:48:
Aha. Dan kunnen ze dus de concurrentie aan met de Maestro kaart van N26. :P
Ja maar dan in 1 pasje 8)

• xabre16v
  • Niet online
Debit Visa + V-Pay Visa in 1 begreep ik inderdaad. Kun je die mooi gebruiken als je een Bunq free rekening hebt.

[Voor 13% gewijzigd door xabre16v op 30-10-2017 10:27]

• Yen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 08:30
Anoniem: 886251 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:12:

Indien je daar ook aan wil deelnemen moet je via het forum
https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/20

Als het goed is zal de Visa ook V Pay supporten (heb ik van een van de moderators begrepen) wat inhoud dat deze pas ook in de winkels bruikbaar zal worden
Vanuit die thread kan ik helaas enkel maar afleiden dat het om een reguliere Visa Debit gaat en niet om (een co-branded) V Pay. :/

Topicstarter
Yen schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Vanuit die thread kan ik helaas enkel maar afleiden dat het om een reguliere Visa Debit gaat en niet om (een co-branded) V Pay. :/
Ik heb zelf een gesprek gehad met een van de moderators en die zei:
As far as I know Vpay is by Visa anyway. So I don’t see the reason why the card doesn't support it.
Ik neem aan dat de V-Pay er gewoon op zit.
Anders zal het nog even wachten worden dat dit later word toegevoegd. Ik krijg de kaart eind deze week/begin volgende week dus laat het nog wel weten.

• Yen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 08:30
Wel de relatie tussen V Pay en Visa is zoals de relatie tussen Maestro en Mastercard. Hetzelfde bedrijf maar een ander betaalmerk.

Verder kan ik ook weinig redenen bedenken dat Revolut beide niet zou ondersteunen aangezien de interchange fees voor particuliere transacties binnen de EEA identiek zijn voor beide betaalmerken. Buiten de EEA kan Revolut veel hogere commisies nemen met Visa Debit en daar werkt V Pay toch niet omdat dit merk EEA-only is.

De enige reden dat ik mij kan bedenken is dat de implementatie kost hoger ligt, maar dat lijkt mij slechts een fractie te zijn van de fysieke kaart en het hele logistieke verhaal erachter.

• Brent
Anoniem: 886251 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:13:
[...]

Ik neem aan dat de V-Pay er gewoon op zit.
V-Pay is van VISA, maar dat maakt zeker niet dat het standaard op een kaart van VISA zit. Als jij een Golf koopt krijg je ook geen Passat omdat ze toevallig allebei van Volkswagen zijn.

• MichielFRL
Anoniem: 886251 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:13:
Ik krijg de kaart eind deze week/begin volgende week dus laat het nog wel weten.
Heb de Visa kaart ook aangevraagd. Ben benieuwd of er V-pay op zit.

Topicstarter
Brent schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:08:
[...]

V-Pay is van VISA, maar dat maakt zeker niet dat het standaard op een kaart van VISA zit. Als jij een Golf koopt krijg je ook geen Passat omdat ze toevallig allebei van Volkswagen zijn.
We gaan het zien, zo niet kan dit aan ze worden teruggekoppeld. Word dan vast wel toegevoegd.

• Brent
Anoniem: 886251 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

We gaan het zien, zo niet kan dit aan ze worden teruggekoppeld. Word dan vast wel toegevoegd.
Tsja, dat kost geld. Als het zo eenvoudig was werd het wel vanaf het begin gedaan, en door andere banken ook. Ik zou er maar niet op rekenen.

• xabre16v
  • Niet online
MichielFRL schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:21:
[...]

Heb de Visa kaart ook aangevraagd. Ben benieuwd of er V-pay op zit.
Keep us posted :)

Topicstarter
Brent schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

Tsja, dat kost geld. Als het zo eenvoudig was werd het wel vanaf het begin gedaan, en door andere banken ook. Ik zou er maar niet op rekenen.
Denk eerder dat de NL gebruiker of niet veel van zich laat horen bij Revolut of dat het er te weinig zijn.

Als de vraag namelijk groot genoeg is zullen ze er echt wat mee gaan doen namelijk

• Brent
V-pay is relatief nieuw in Nederland, in Griekenland en Australie is het al langer gangbaar (al zijn de Grieken over op Mastercard Debit overgegaan volgens Wikipedia).

De NLse gebruiker is toch niet de meest urgente denk ik dan. Wel is het zo dat CC acceptatie hier zo'n beetje het slechtst van de wereld is, maar of Revolut daar nu een heel nieuwe kaart voor zal leveren... Ik geloof het wanneer ik het zie ;)

• Shamalamadindon
Daarom denk ik eigenlijk ook dat Revolut zal verliezen tegen N26, daar kun je immers gewoon een Maestro kaart krijgen.

Natuurlijk als Android Pay beschikbaar komt in in beide apps en in Nederland dan zou het een ander verhaal kunnen zijn.

Topicstarter
Leo1010 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:40:
Daarom denk ik eigenlijk ook dat Revolut zal verliezen tegen N26, daar kun je immers gewoon een Maestro kaart krijgen.

Natuurlijk als Android Pay beschikbaar komt in in beide apps en in Nederland dan zou het een ander verhaal kunnen zijn.
Ja of niet, het is maar net waar je de kaart voor wil gebruiken. Voor mij is dit in het buitenland de kaart om mee te betalen. In Nederland hou ik namelijk gewoon mijn rekening aan met de bijbehorende bankpas ervan.

Op het moment dat je al je bankzaken wil onderbrengen onder 1 van di e2 spelers dan is N26 zeker de winnaar.

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:26
Heeft iemand al ervaring met de Revolut card in het buitenland als het gaat om hotels en dergelijke? Meestal wil het hotel een reservering doen toch (borg bijvoorbeeld)? Gaat dat dan niet mis omdat het een debit card is?

• Brent
Dat kan ook gewoon met debit CC, maar die reservering houd dan simpelweg in dat je betalingsplafond tot de reservering wordt vrijgegeven met dat bedrag wordt verlaagt.

Overigens is mijn ervaring dat hotels zelden daadwerkelijk die reservering doen (ik kan me 't niet herinneren het gezien te hebben), volgens mij slaan ze gewoon je CC gegevens op en gebruiken ze die eventueel pas indien nodig.

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:26
Brent schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:29:
Dat kan ook gewoon met debit CC, maar die reservering houd dan simpelweg in dat je betalingsplafond tot de reservering wordt vrijgegeven met dat bedrag wordt verlaagt.

Overigens is mijn ervaring dat hotels zelden daadwerkelijk die reservering doen (ik kan me 't niet herinneren het gezien te hebben), volgens mij slaan ze gewoon je CC gegevens op en gebruiken ze die eventueel pas indien nodig.
Oké, thanks voor de info!

Topicstarter
Het is alleen geen full debit kaart maar Debit Prepaid.
Ik denk dat dit problemen gaat geven met hotels etc.
iTunes en Uber weigeren mijn kaart bijvoorbeeld omdat het prepaid debit is.

• Brent
Hmm, ik gebruik geen iTunes of Uber, maar heb hem nu in een paar hotels zonder problemen gebruikt.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Ik heb Revolut zonder problemen gebruikt voor Uber, hotels, cash uit atm's in India, Vietnam, Cambodia, Thailand, etc.

........................................................................................................................................................

• U123456
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:12:
Als het goed is zal de Visa ook V Pay supporten (heb ik van een van de moderators begrepen)
Geen V-Pay logo op de card:
Voorkant: https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/81
Achterkant: https://community.revolut...out-revolut-visa/15160/80
Met dank aan Jock1

Topicstarter
Ik zag het heel jammer eigenlijk.
Had er toch hoop in dat Revolut ons tegemoet zou komen.

• oohh
  • Nu online
Zien jullie de aanvraag van jullie Visa al in de app terug? :)

• U123456
  • Nu online
Nog geen nieuws in mijn App. Wel vanuit de Revolut Community:
Everyone, due to the large demand this post has created. The Visa trial is live again!
Please fill out this typeform soon if you want a card! https://revolut.typeform.com/to/ZGpswx
Link: https://community.revolut...ut-revolut-visa/15160/112

[Voor 5% gewijzigd door U123456 op 07-11-2017 13:45]

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 21:35

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

U123456 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:44:
Nog geen nieuws in mijn App. Wel vanuit de Revolut Community:
[...]

Link: https://community.revolut...ut-revolut-visa/15160/112
Bedankt, ik heb er een aangevraagd!

---

Kaarten kunnen wel Visa en Vpay tegelijk ondersteunen. In Nederland heeft Pay2d dit ook (een pre paid kaart), maar het is zeker niet standaard. Wordt even afwachten dus, maar dat het logo niet op de kaart zegt geeft mij er niet veel vertrouwen in...

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• U123456
  • Nu online
Afgaande op deze berichten kan het nog wel even gaan duren voordat de VISA van Revolut bij de aanvragers op de deurmat ligt.

Zelf op 30 oktober het formulier ingevuld, tot nu toe hier ook géén enkele notificatie, mail, post of VISA in de app zichtbaar ...

Edit: kaart is onderweg en sinds 9-11 in de app

[Voor 34% gewijzigd door U123456 op 10-11-2017 08:25]

• Shamalamadindon
https://twitter.com/RevolutApp/status/928286452416499718
We're incredibly excited to announce that we have applied for a European Banking Licence!

Topicstarter
Hierom vind ik Revolut dus beter dan N26.

Daar waar N26 Black in een beperkt aantal landen brengt en credit in Duitsland wil Revolut de hele EU meepakken.

Word wel interessant hoe je geld kan lenen bij hun(aangezien er geen BKR is zullen veel mensen hier misbruik van maken ben ik bang) en welke controles er aan te pas komen

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het is mij niet helemaal duidelijk wat het voordeel of nadeel hiervan is ? Kan jij dit kort toelichten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Shamalamadindon
Breezers schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:34:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat het voordeel of nadeel hiervan is ? Kan jij dit kort toelichten ?
Staat in de in de tweet gelinkte blogpost ;)
Grootste voordeel is dat dan je geld verzekerd is tot €100,000 mocht Revolut bankroet gaan.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Leo1010 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:43:
[...]

Staat in de in de tweet gelinkte blogpost ;)
Grootste voordeel is dat dan je geld verzekerd is tot €100,000 mocht Revolut bankroet gaan.
argh, stom van me, sorry ik had die link even gemist :)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• xabre16v
  • Niet online
Aha een bankvergunning,goed bezig daar. Nu moeten ze alleen nog een Maestro of VPay pas aanbieden anders wordt het hier bij de Albert Heijn niks ;)

• Wally2002
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:04:
[...]

Hierom vind ik Revolut dus beter dan N26.

Daar waar N26 Black in een beperkt aantal landen brengt en credit in Duitsland wil Revolut de hele EU meepakken.

Word wel interessant hoe je geld kan lenen bij hun(aangezien er geen BKR is zullen veel mensen hier misbruik van maken ben ik bang) en welke controles er aan te pas komen
Het lijkt mij dat banken die een EU vergunning hebben en leningen aanbieden zich te houden hebben aan de relevante wet- en regelgeving en daarbij een zekere zorgplicht hebben m.b.t. het verstrekken van leningen. Is ook hun eigen belang.
In NL wordt gebruik gemaakt van BKR maar andere EU-landen hebben ongetwijfeld vergelijkbare methodes.

Dat is wellicht ook de reden dat het uitrollen van credit-mogelijkheden bij N26 niet vanzelf gaat, omdat het wellicht per EU-lidstaat geregeld moet worden en elk land z'n eigen kredietwaardigheidschecks kent.

Overigens is het niet hebben van een bankvergunning voor mij de belangrijkste reden om alleen incidenteel geld op m'n Revolut te zetten, op het moment dat ik uitgaven ga doen.

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

U123456 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:29:
Afgaande op deze berichten kan het nog wel even gaan duren voordat de VISA van Revolut bij de aanvragers op de deurmat ligt.

Zelf op 30 oktober het formulier ingevuld, tot nu toe hier ook géén enkele notificatie, mail, post of VISA in de app zichtbaar ...
Gister het formulier ingevuld, vandaag staat ie als extra card in de app, shipping date staat op morgen, expected arrival op 21 november...

• xabre16v
  • Niet online
DouweGNL schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:55:
[...]
Gister het formulier ingevuld, vandaag staat ie als extra card in de app, shipping date staat op morgen, expected arrival op 21 november...
Is die VISA vooralsnog gratis of tegen 6 euro verzendkosten?

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Van wat ik uit dat forumtopic begreep is t gratis omdat het een test is. Er is vooralsnog ook niks van mijn Revolut account afgeschreven.

• U123456
  • Nu online
Mijn VISA is nu opeens zichtbaar in de app. Heb de kaart zelf op ‘freeze’ gezet voor extra veiligheid.
Kaart is geldig tot 11/22, fijn want mijn Mastercard verloopt in het komende jaar en was nog niet contactless.

[Voor 50% gewijzigd door U123456 op 10-11-2017 11:12]

• Wally2002
Hier ook zichtbaar in de app. 9 november aangevraagd, 10 november verzonden, verwacht 21 nov.

• xabre16v
  • Niet online
Gisteren de MasterCard ontvangen. Is activeren gewoon een aankoop doen ergens?

Topicstarter
xabre16v schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:41:
Gisteren de MasterCard ontvangen. Is activeren gewoon een aankoop doen ergens?
Kaart komt geactiveerd binnen. Voor contactless een betaling met de pas doen.

• U123456
  • Nu online
VISA card vandaag ontvangen in zo'n geinig hoesje. Precies 14 dagen na aanvragen.
Helaas geen V-Pay logo, toch gewoon proberen bij de AH supermarkt?

@xabre: Wanneer ik het hoesje van de VISA uitschuif en ontdraai, dan staat er dat de kaart al actief is.

[Voor 34% gewijzigd door U123456 op 14-11-2017 17:47]

• MichielFRL
U123456 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:38:
VISA card vandaag ontvangen in zo'n geinig hoesje. Precies 14 dagen na aanvragen.

@xabre: Wanneer ik het hoesje van de VISA uitschuif en ontdraai, dan staat er dat de kaart al actief is.
In de app is de kaart bij mij geblokkeerd / veiligheidsopties niet beschikbaar.

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

U123456 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:38:

Ik heb m ook! Exact na 5 dagen 8)

Nu kon ik bij deze kaart geen pincode kiezen, dus nu heb ik een hoerige default code die ik natuurlijk wil wijzigen. Nou staat er dat dit bij élke ATM kan, heeft iemand daar ervaring mee?

• Wally2002
Hier ook de VISA vandaag ontvangen.
Wel opvallend dat er 'prepaid' op staat, zijn hierdoor de acceptatiemogelijkheden wellicht minder dan Visa Debit? (denk aan autoverhuur).

• xabre16v
  • Niet online
Yup, prepaid is de minst geaccepteerde. Op volgorde meest naar minst geaccepteerd: creditcard - debitcard - prepaidcard. Dit kan zowel VISA als MasterCard zijn.

Verder hanteert VISA nog VPAY en de tegenhanger daarvan van MasterCard is Maestro. Dit is wat we in Nederland kennen als je pinpas van de bank. :) voor zover ik weet geven bijna alle Nederlandse banken Maestro kaarten bij hun betaalrekening. Alleen SNS had een tijdje VPAY meende ik.

• MichielFRL
Wally2002 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:31:
Hier ook de VISA vandaag ontvangen.
Wel opvallend dat er 'prepaid' op staat, zijn hierdoor de acceptatiemogelijkheden wellicht minder dan Visa Debit? (denk aan autoverhuur).
Op de MasterCard staat zowel debit als prepaid.
Op de VisaCard inderdaad alleen prepaid.

• xabre16v
  • Niet online
Bij mij staat er alleen prepaid op de MasterCard.

• U123456
  • Nu online
De VISA card van Revolut is volgens de transactiebon:
- Geldautomaat ING (in AH winkel): VISA Prepaid
- Geldautomaat YourCash (in Plus winkel): Revolut Prepaid
Het wijzigen van de PIN is niet mogelijk bij die automaten.
Mocht iemand een ATM vinden waar het wel mogelijk is dan hoor ik het graag.

De Revolut App laat niet zien welke kaart (VISA/MASTERCARD) je gebruikt hebt.
In de N26 App staat wel duidelijk of het een Mastercard of Maestro payment is.

De kaart wordt in de AH supermarkt trouwens niet herkend door de betaalterminal, dus er zit zeker geen V-Pay op de VISA card van Revolut. Kaart is dus onbruikbaar bij vrijwel alle AH winkels.
Jammer, V-Pay zou voor Nederlandse klanten van Revolut een forse plus geweest zijn.

[Voor 18% gewijzigd door U123456 op 15-11-2017 18:09]

• MichielFRL
U123456 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:55:
De kaart wordt in de AH supermarkt trouwens niet herkend door de betaalterminal, dus er zit zeker geen V-Pay op de VISA card van Revolut. Kaart is dus onbruikbaar bij vrijwel alle AH winkels.
Jammer, V-Pay zou voor Nederlandse klanten van Revolut een forse plus geweest zijn.
AppieHappie afstraffen door daar geen boodschappen meer te doen. Veel Jumbo's en alle Lidl's accepteren MasterCard en Visa.

Pagina: 1 2 3 ... 27 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee