Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:01

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Dus de NLse gebruikers gebruiken het voor Uber, gezien de BV? Of zit Uber met hun postbus voor de EU in NL wegens belasting voordeel?

Daarnaast lijkt het voordeel wat veel Tweakers hier schetsen van Revolut dus niet voor de veelgebruikers te gelden. Gewoon veel betalingen voor een dienst of voedsel. En geen ecommerce in eem vreemde valuta.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:21
quote:
Barrycade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
Dus de NLse gebruikers gebruiken het voor Uber, gezien de BV? Of zit Uber met hun postbus voor de EU in NL wegens belasting voordeel?
Ik vond Uber BV ook opmerkelijk, maar het gaat dus om een belastingconstructie :)

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:13
quote:
Barrycade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
Daarnaast lijkt het voordeel wat veel Tweakers hier schetsen van Revolut dus niet voor de veelgebruikers te gelden. Gewoon veel betalingen voor een dienst of voedsel. En geen ecommerce in eem vreemde valuta.
De voordelen van de Revolutkaart zijn toch gewoon duidelijk? Daar doet zo'n staatje met het aantal transacties per merchant niets aan af.
Genoemde bedrijven komen vooral uit het UK, het is echter te kort door de bocht om te stellen dat dit allemaal transacties zijn die door inwoners uit UK worden gedaan (niet zijnde vreemde valuta).
Sterker nog als toerist kom je al snel in aanraking met openbaar vervoer, McD, Pret, Starbucks, Hostel.

TFL betreft het openbaar vervoer (gebruik als ov-chipkaart) dus dat zijn relatief lage bedragen en veel transacties.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:33
Het is uiteindelijk de bedoeling dat Revolut een volwaardige bank gaat worden die hun huidige kaarten volledig debit (en op termijn ook als Credit worden gelezen) uitgeven.

Zelfs leningen willen ze gaan aanbieden, of dat ook in NL komt is maar de vraag voor nu.. Heb begrepen van de community dat dit wel het doel is uiteindelijk (heel EU te dekken met hun producten), of het gaat lukken is nog maar de vraag.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
https://medium.com/revolu...tocurrencies-462df9c822b1

Revolut voegt binnenkort cryptocurrencies toe, kunt wel alleen fiat omzetten in crypto via hun app, niet externe crypto laden op de kaart.

• Pajaras
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:34
Zojuist heb ik mijn Britse IBAN-gekregen in de app, mogelijk ook bij jullie? Benieuwd of het nummer weer gaat veranderen na de Brexit, zal wel afhankelijk zijn of het VK een SEPA-land blijft of niet.

BIC is hetzelfde gebleven, nummer begint met GB**REVO.

Pajaras wijzigde deze reactie 22-08-2017 17:03 (12%)

• oohh
quote:
Pajaras schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:02:
Zojuist heb ik mijn Britse IBAN-gekregen in de app, mogelijk ook bij jullie? Benieuwd of het nummer weer gaat veranderen na de Brexit, zal wel afhankelijk zijn of het VK een SEPA-land blijft of niet.

BIC is hetzelfde gebleven, nummer begint met GB**REVO.
Yep, hier ook. Je kunt je "oude" Letse IBAN ook nog gewoon gebruiken. :)

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06:45
quote:
oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:19:
[...]

Yep, hier ook. Je kunt je "oude" Letse IBAN ook nog gewoon gebruiken. :)
Ik kan de LT IBAN niet meer vinden in de app.
Direct een test overboeking gedaan om te kijken of een oveboeking nog steeds zo snel gaat als voorheen.

Apple pay staat ook in het menu :)

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• oohh
quote:
MichielFRL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Apple pay staat ook in het menu :)
Bedoel je in het "top up" menu? Daar stond al een tijdje Apple Pay ;)

• MichielFRL
quote:
oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:47:
[...]

Bedoel je in het "top up" menu? Daar stond al een tijdje Apple Pay ;)
Ja die bedoel ik. Was me nog niet eerder opgevallen. 8)7

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:32
Even testje gedaan, gisteravond rond 19:00 geld overgemaakt (Abn-amro) naar de nieuwe GB iban nummers van twee van onze kaarten en tot mijn grote verassing vanmorgen voor 8:00 al bericht dat het bijgeschreven was. Dat gaat wel even beter dan de oude litouwse nummers, zelfs beter dan de generieke rekening.

Dat geeft een mens vertouwen :)

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 02:20
Vanochtend om 7.40 uur overboekingen gedaan vanaf ING naar zowel GB als LT IBAN. Beide betalingen waren al om 10 uur zichtbaar in de Revolut app. Helaas ook bij de GB IBAN geen nummer van tegenrekening zichtbaar, wel naam en omschrijving.

U123456 wijzigde deze reactie 23-08-2017 12:13 (24%)

• MichielFRL
quote:
Pixelmagic schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:18:Dat gaat wel even beter dan de oude litouwse nummers, zelfs beter dan de generieke rekening.
De Litouwse IBAN ging als de brandweer, de nieuwe GB IBAN trouwens ook.
Gisteren om 17:35 een overboeking vanaf Revolut naar bunq gedaan en vanochtend om 07:45 al een push melding van bunq dat de betaling ontvangen is.

Triest om te zien hoe traag Knab dan is. Gisteren rond dezelfde tijd overgeboekt en vandaag bij bunq om 12:25 bijgeschreven.

• Pixelmagic
quote:
MichielFRL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:12:
[...]

De Litouwse IBAN ging als de brandweer, de nieuwe GB IBAN trouwens ook.
Gisteren om 17:35 een overboeking vanaf Revolut naar bunq gedaan en vanochtend om 07:45 al een push melding van bunq dat de betaling ontvangen is.

Triest om te zien hoe traag Knab dan is. Gisteren rond dezelfde tijd overgeboekt en vandaag bij bunq om 12:25 bijgeschreven.
Ik vond volgende dag al meer dan chique, vanmiddag voor de lol nog eens geprobeerd naar gb iban, om 12:30 overgemaakt en om 15:00 push bericht, dat maakt het nog eens bruikbaar voor in het buitenland.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:30
Hebben jullie ook wel eens geld naar de dollar en gpb rekeningen overgeboekt en daarna weer omgezet naar euro's?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Wally2002
Ja, dat kan interessant zijn als je schommelingen in de wisselkoers verwacht. Ik neem wel aan dat dit soort transacties meetellen voor je maandelijkse/jaarlijkse limiet, waarboven je wel extra fee/koersopslag gaat betalen.

• thafusion
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-09 17:11
Ik heb zelf de proef op de som genomen, door een account aan te maken, geld erop te storten en de credit-card besteld. Het is een handige app waarin je een aantal 'beveiligingen' kunt instellen voor je kaart (zoals uitzetten magneetstrip/wireless payment/atm opnamen, optie om enkel te kunnen betalen als je telefoon ook in de buurt is).

De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd! Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!

• oohh
quote:
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:02:
Ik heb zelf de proef op de som genomen, door een account aan te maken, geld erop te storten en de credit-card besteld. Het is een handige app waarin je een aantal 'beveiligingen' kunt instellen voor je kaart (zoals uitzetten magneetstrip/wireless payment/atm opnamen, optie om enkel te kunnen betalen als je telefoon ook in de buurt is).

De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd! Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!
Moet je tegenwoordig eigenlijk (verzendkosten) betalen voor je eerste Revolut kaart? :)

• MichielFRL
quote:
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:02:De credit-card word trouwens in een leuke verpakking opgestuurd!
Grappige schuifverpakking 8)
quote:
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:02:Nu nog zien hoe de kaart in het wild werkt!
Bij de Praxis doet ie het prima. Handig dat je ook een kassabon (of een foto van iets anders) en een omschrijving kan toevoegen.

• Wuzi
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:30
quote:
oohh schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:08:
[...]

Moet je tegenwoordig eigenlijk (verzendkosten) betalen voor je eerste Revolut kaart? :)
Ja §6.

• thafusion
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-09 17:11
quote:
MichielFRL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:30:
[...]

Grappige schuifverpakking 8)

[...]

Bij de Praxis doet ie het prima. Handig dat je ook een kassabon (of een foto van iets anders) en een omschrijving kan toevoegen.
Ja erg leuke schuifverpakking! Volgens mij kan je bij de Jumbo ook gratis met je creditcard afrekenen, bij de Praxis ook dus?

Kost eenmalig §6 geldig tot 2020 of gratis als je het abbo neemt.

• MichielFRL
quote:
thafusion schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:47:Volgens mij kan je bij de Jumbo ook gratis met je creditcard afrekenen, bij de Praxis ook dus?
Sommige Jumbo’s, wel bij Gamma, Karwei, Dirk van den Broek, Lidl, MediaMarkt en nog veel meer winkels.

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-09 16:30
quote:
Wally2002 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:05:
Ja, dat kan interessant zijn als je schommelingen in de wisselkoers verwacht. Ik neem wel aan dat dit soort transacties meetellen voor je maandelijkse/jaarlijkse limiet, waarboven je wel extra fee/koersopslag gaat betalen.
Ik heb nu bitcoins welke in dollars omgerekend staan. Ik zou die graag naar euro's omzetten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• MichielFRL
MasterCard doet het probleemloos in Duitsland, zowel ATM als (NFC) betalen in winkels. 1x een mislukte transactie bij een mobiele betaalautomaat i.v.m. locatie beveiliging.

• 2d0
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-09 21:25
Revolut aangemaakt en kaart is onderweg. Gisteravond een storting gedaan vanaf mijn n26 rekening. Alleen die is nog niet verwerkt. Zal dan pas na het weekend zijn.

• Pixelmagic
quote:
MichielFRL schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:43:
MasterCard doet het probleemloos in Duitsland, zowel ATM als (NFC) betalen in winkels. 1x een mislukte transactie bij een mobiele betaalautomaat i.v.m. locatie beveiliging.
In Frankrijk ook, zelfs bij de Lidl enzo werkt het perfect.

• DouweGNL
  • Laatst online: 23:15

DouweGNL

Ik ben tof.

quote:
2d0 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:32:
Revolut aangemaakt en kaart is onderweg. Gisteravond een storting gedaan vanaf mijn n26 rekening. Alleen die is nog niet verwerkt. Zal dan pas na het weekend zijn.
Als je toch je N26 gebruikt kun je ook storten met je MasterCard. Is ook gratis, en dan is de betaling direct verwerkt.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:12
quote:
Pixelmagic schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:56:
[...]

In Frankrijk ook, zelfs bij de Lidl enzo werkt het perfect.
psss, alleen in NL werken CCs meestal niet ;) bijna alle andere landen hebben een CC als standaard bankpas.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Pixelmagic
quote:
Brent schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:35:
[...]

psss, alleen in NL werken CCs meestal niet ;) bijna alle andere landen hebben een CC als standaard bankpas.
Helemaal eens, wel vreemd overigens dat wij kaaskoppen zo weinig met cc doen. In NL mag je trouwens bijna overal toeslag betalen als je met cc wilt afrekenen.

• Wally2002
quote:
DouweGNL schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:12:
[...]
Als je toch je N26 gebruikt kun je ook storten met je MasterCard. Is ook gratis, en dan is de betaling direct verwerkt.
Revolut rekent een toeslag van 1% voor het storten met MasterCard/Visa, of heb ik iets gemist?

• MichielFRL
quote:
Wally2002 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:49:
[...]

Revolut rekent een toeslag van 1% voor het storten met MasterCard/Visa, of heb ik iets gemist?
Vanaf debit MasterCard is gratis en N26 geeft alleen debit cards uit.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*