4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid
bron: https://www.ingwb.com/ins...rvices-add-ons/pin-changeIn the Netherlands PIN change currently only works at ING ATM’s that support MasterCard.
[Voor 39% gewijzigd door U123456 op 15-11-2017 20:24]
Veel plekken waar je kan betalen met CC word de Visa geweigerd want t is prepaid
Vandaag een betaling gedaan met de Visacard. Probleemloos.
Direct daarna waren de beveiligingsopties in de app ook beschikbaar.
4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid
[Voor 99% gewijzigd door dirk_mec op 29-11-2017 01:20]
Welke kaart van Revolut? VISA of Mastercard?dirk_mec schreef op woensdag 29 november 2017 @ 01:03:
Ik kan de pas niet gebruiken bij de NS-automaten: hij wordt niet herkend. Hebben jullie dat ook?
Bron: https://blog.revolut.com/...ay-with-cryptocurrencies/
[Voor 4% gewijzigd door ikbenwouter op 29-11-2017 19:09]
........................................................................................................................................................
Ik lees iets anders.ikbenwouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:07:
Alleen exposure, je kunt niet daadwerkelijk Bitcoin deposits of withdrawals maken helaas. En dus ook niet je bitcoins uitgeven met je creditcard.
Er staat wel dat je het kan versturen maar niet naar echte cryptourrency adressen, alleen naar je Revolut-vrienden.
Hopelijk maken ze het snel mogelijk om ook echt cryptocurrencies te versturenNo external loads/transfers in crypto
Ze rekenen 1% boven de laatste koers, ik ben dan benieuwd waar ze die koers op baseren, hoe ze de onderliggende bitcoins aanschaffen en of/hoe ze proof of solvency aantonen.MegaCookie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:53:
Nice, in ieder geval een goed begin. Ik ben wel benieuwd naar de prijzen t.o.v. van andere exchanges.
Exact.Er staat wel dat je het kan versturen maar niet naar echte cryptourrency adressen, alleen naar je Revolut-vrienden.
Daar willen ze wel naartoe na deze komende eerste variant.Hopelijk maken ze het snel mogelijk om ook echt cryptocurrencies te versturen
........................................................................................................................................................
Mastercard, heb jij dat probleem ook?U123456 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:45:
[...]
Welke kaart van Revolut? VISA of Mastercard?
Er staat hier dat het geaccepteerd wordt:
https://www.ns.nl/reisinf...matie-op-het-station.html
[Voor 25% gewijzigd door dirk_mec op 05-12-2017 00:48]
(Heb geen Revolut, heb dit niet geprobeerd maar met buitenlandse debit cards die toeristen wel eens meenemen naar Nederland moet het wel zo)
[Voor 13% gewijzigd door AlbertJP op 05-12-2017 00:55]
Daar is dan weer TenX voor.ikbenwouter schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:07:
En dus ook niet je bitcoins uitgeven met je creditcard.
https://www.tenx.tech/
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Kan ook toeval zijn maar ik denk t niet
Heb hier nog niet eerder last van gehad.
Er zal vast een goede reden zijn dat ze Allesco niet accepteren, maar het blijft vervelend dat het MasterCard logotje kennelijk geen garantie is dat het ook werkt.
Kan ook andersom dat Allesco de kaart niet vertrouwd.bitbiljet schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:01:
Wilde vandaag tanken bij Tamoil: card declined. Melding in de app: Unsupported Merchant. (Merchant voor deze Tamoil is Allesco.)
Er zal vast een goede reden zijn dat ze Allesco niet accepteren, maar het blijft vervelend dat het MasterCard logotje kennelijk geen garantie is dat het ook werkt.
De kaart is namelijk:
-Uitgegeven in UK of Roemenië
-Debit prepaid
Dat is een situatie die ik vaker tegenkom (vooral online bij bepaalde processors), maar dan krijg ik daar geen melding van in de Revolut app. In die gevallen zie ik in de app of niks, of een tijdelijke reservering die later weer verdwijnt.Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:31:
[...]
Kan ook andersom dat Allesco de kaart niet vertrouwd.
De kaart is namelijk:
-Uitgegeven in UK of Roemenië
-Debit prepaid
Anders dan in die gevallen lijkt het er deze keer echt op dat Revolut weigert, en niet de merchant of processor.
Al Revolut gesproken?bitbiljet schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:55:
[...]
Dat is een situatie die ik vaker tegenkom (vooral online bij bepaalde processors), maar dan krijg ik daar geen melding van in de Revolut app. In die gevallen zie ik in de app of niks, of een tijdelijke reservering die later weer verdwijnt.
Anders dan in die gevallen lijkt het er deze keer echt op dat Revolut weigert, en niet de merchant of processor.
Hoe zou je dat willen doen met het CC nummer ipv het IBAN nummer? Je kunt wel met een (andere) CC geld naar je Revolut account sturen tegen een kleine fee.nubcaek schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:55:
Hi, weet iemand toevallig of je USD op je CC kan depositen? Specifiek; kan ik op basis van het CC nummer USD currency op mijn revolut account depositen, of moet ik dit specifiek naar het IBAN nummer overmaken?
Dit is bij sommige kaarten mogelijk.AlexFL schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:48:
[...]
Hoe zou je dat willen doen met het CC nummer ipv het IBAN nummer? Je kunt wel met een (andere) CC geld naar je Revolut account sturen tegen een kleine fee.
Als je online "gokt" bieden sommige spelaanbieders aan om je saldo over te maken op je Creditcard. Of Revolut dit ondersteunt weet ik niet, komt ook omdat het een debit prepaid kaart is.
Klopt. Revolut ondersteunt helaas geen onbemande tankstations.bitbiljet schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:01:
Wilde vandaag tanken bij Tamoil: card declined. Melding in de app: Unsupported Merchant. (Merchant voor deze Tamoil is Allesco.)
Waarschijnlijk kan er begin volgend jaar al een nieuwe "platinum" kaart worden geleverd met metalen kaart.\
Ik heb afgelopen week de PIN van mijn Revolut Visa gewijzigd bij een ATM van Barclays in Engeland.MichielFRL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:16:
Volgens de VISA ATM locator zouden de automaten van ABN AMRO "PIN change" ondersteunen, maar de 2 ATM's die ik geprobeerd hebben bieden de optie niet.
Kies ‘PIN services’ en daarna ‘select a new PIN’.

Revoluts Reisverzekering is ook uitgelegd door de Consumentenbond. (Iets wat meer duidelijkheid verschaft)
Echt een peperdure verzekering. Noodzakelijke medischekosten worden al vergoed vanuit de basisverzekering. Voor eventuele tariefverschillen geldt er een vergoeding vanuit een doorlopende reisverzekering welke de meesten toch al zullen hebben als optie bij hun woonhuisverzekering.Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:51:
https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/revolut#no5
Revoluts Reisverzekering is ook uitgelegd door de Consumentenbond. (Iets wat meer duidelijkheid verschaft)
Heb mijn doorlopende reisverzekering via mijn zorgverzekeraar, maar de prijzen die Revolut aanhoud en wat ze bieden is wel duur ja.MichielFRL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:35:
[...]
Kan echt een peperdure verzekering. Noodzakelijke medischekosten worden al vergoed vanuit de basisverzekering. Voor eventuele tariefverschillen geldt er een vergoeding vanuit een doorlopende reisverzekering welke de meesten toch al zullen hebben als optie bij hun woonhuisverzekering.
Bij SNS een doorlopende reisverzekering met annuleringsverzekering, automobilistenhulp in het buitenland en werelddekking €9,09 voor 2 personen.Yen schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:20:
Kunnen jullie delen wat jullie betalen voor een doorlopende reisverzekering?
12EUR bij Unigarant werelddekking met alles erop en eraan +annuleringsYen schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:20:
Kunnen jullie delen wat jullie betalen voor een doorlopende reisverzekering?
Anoniem: 567735
Die voor Revolut staan hier.
Mij valt op dat balkonspringen in ieder geval niet gedekt is, en dat zal behoorlijk in het aantal claims schelen (al is een fataal ongeluk voor een reisverzekering goedkoper dan eentje met uitgebreid letsel).
Bagage- en vertragingsdekking is er ook niet, daarmee is het in ieder geval op basis van de voorwaarden niet de meest uitgebreide verzekering

Update 24jan: nog geen hickup gehad, acceptatie en gebruik gaan zonder problemen
[Voor 15% gewijzigd door darklord007 op 23-01-2018 23:38]
Link: https://blog.revolut.com/announcing-24-7-support/LAUNCHING 24/7 SUPPORT 📣
We're super excited to announce the launch of 24/7 support for all retail customers. From today, no matter where you are or what timezone you're in, you'll be able to chat to our support agents directly from the app.
Over the course of the last year, we know that our customer support has been a little up and down. Bullshit aside, we have simply struggled to keep up with demand.
You've been loud and clear about your frustrations with our support. The waiting times were too long and limited operating hours were impractical. So, we've listened to you and now we're taking action.
Heb een nieuwe kaart al 2 weken en die zit onder de krassen(en ben er nog zuinig op)
Vraag me af hoe dit gaat lopen met Metalen kaarten als die uitgaan komen
Is daar al meer van bekend?

Ze waren ook bezig met een bankvergunning meende ik.
[Voor 37% gewijzigd door xabre16v op 27-02-2018 11:15]
Link: https://blog.revolut.com/how-to-order-a-free-card/In celebration of Revolut hitting 1.5M users, we've decided to allow all new and existing customers who have not previously ordered a physical card to get their first one for free.
[Voor 11% gewijzigd door U123456 op 01-03-2018 19:20]
enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen is dat onbemande tankstations niet werden ondersteund. Hier moest je dan alsnog voor naar binnen of een andere kaart gebruiken
Net mijn virtuele verwijderd en de fysieke besteld. Via de support de 6 euro verzendkosten teruggekregen,U123456 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:18:
Voor bestaande (en nieuwe) klanten die nog geen fysieke card hebben:
[...]
Link: https://blog.revolut.com/how-to-order-a-free-card/
Leuke was dat de kaart, die pas over twee weken komt, direct virtueel te gebruikten was. Ik ga over een maand naar NY en heb bij Groupon een New York pas kunnen kopen. Dat was me nog niet gelukt met een andere kaart. Dus actief binnen seconden, perfect.
Als het goed is hebben ze die alxabre16v schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:14:
Daarmee een echte concurrent voor N26 dus.
Ze waren ook bezig met een bankvergunning meende ik.
Graag een linkje, want op hun website kan ik er niets over vinden.
(het gaat hier om een EU vergunning, ze hebben natuurlijk wel een GB licentie maar die kent toch mindere voorwaarden mbt bescherming van tegoeden)
[Voor 25% gewijzigd door Wally2002 op 03-03-2018 19:35]
Ze hebben alleen van de UKWally2002 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:33:
[...]
Graag een linkje, want op hun website kan ik er niets over vinden.
(het gaat hier om een EU vergunning, ze hebben natuurlijk wel een GB licentie maar die kent toch mindere voorwaarden mbt bescherming van tegoeden)
“
Client funds are stored under a segregated account at Lloyds. As an FCA authorised institution, your funds are safeguarded as per FCA requirements, the Electronic Money Regulations 2011 and the Payment Services Regulations 2017. In the event of an insolvency, you will be able to claim your funds from this segregated account and your claim will be paid above all other creditors.
All your card transactions are processed by the Mastercard or Visa network and are protected by Mastercard or Visa rules.“
En je geld js veilig natuurlijk
Ben inmiddels wat tegengekomen in het officiële forum.
Het geld mag dan wel veilig zijn, het werkt toch iets anders dan een bankvergunning, want die hebben ze dus (nog) niet. Ze zijn een e-money instelling, en ze bieden geen bankrekeningen aan maar UK current accounts. Die zijn ondergebracht bij derden (echte banken) en 1 op 1 gekoppeld aan je Revolut account. En in die zin dus wel veilig.
Revolut zelf valt niet onder de FSCS (het depositogarantiestelsel tot 85k UK pound).
Daarom is de vraag of ze al een bankvergunning hebben nog steeds relevant, en vooralsnog hebben ze die volgens mij dus nog niet.
Jammer genoeg kun je max 2 kaarten hebben. Een Visa Mastercard en Maestro zit er helaas nog niet in.
[Edit] Zie inderdaad nu ook wat op het forum

[Voor 40% gewijzigd door Brooky op 14-03-2018 20:15]
[Voor 17% gewijzigd door Facepalm op 14-03-2018 20:16]
Zelf ben ik voorstander van een dual card zoals in het forum al word gediscussieerd. Het is nu een beetje onhandig zoveel passen te hebben.Facepalm schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:13:
Ik had de afgelopen dagen al wat geruchten gehoord maar als ik nu een nieuwe kaart wilt bestellen kan ik inderdaad ook kiezen voor Maestro. Helaas kan je maar 2 kaarten tegelijk koppelen, maar volgens mij kan je er wel meerdere kaarten hebben zolang ze maar niet allemaal gekoppeld zijn.
[afbeelding]
Het design is wel minder van de Maestro, daar heeft N26 wel wat mooiers weten te zetten
Mochten ze gisteren wel mee komen toen ik mijn Visa card aan het bestellen was. Helaas doen ze niet aan refundsAnoniem: 886251 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:51:
Het is nu ook mogelijk om een Maestro kaart te bestellen bij Revolut.
Jammer genoeg kun je max 2 kaarten hebben. Een Visa Mastercard en Maestro zit er helaas nog niet in.

Mijn Revolut Mastercard loopt namelijk in december 2018 af.
Gevonden in de voorwaarden:
Ik denk dat ik dan ga vragen of het een Maestro mag worden i.p.v. de Mastercard. De VISA is dan namelijk nog wel geldig.7.2 If you have used your card in the period of two weeks before its expiry date we will send you an email to inform you that we will automatically transfer the outstanding balance to a new card. You must tell us if you do not want your card to be renewed. To do this, contact us via the in-app support chat function in the Revolut mobile application.
En nu ook direct debit op je Euro-account... op het ontbreken van een banklicentie na is het nu wel echt een volwaardig N26 / bunq alternatief voor dagelijkse bankzaken.
Zijn ze mee bezig!DouweGNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:49:
https://community.revolut...ro-direct-debits/31609/28
En nu ook direct debit op je Euro-account... op het ontbreken van een banklicentie na is het nu wel echt een volwaardig N26 / bunq alternatief voor dagelijkse bankzaken.
Metalen kaarten zijn ook onderweg
Ik dacht dat dat via die Litouwse bank ging?DouweGNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:49:
https://community.revolut...ro-direct-debits/31609/28
op het ontbreken van een banklicentie na
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Een virtual credit card met uniek nummer, voor één betaling. Na elke betaling veranderd de kaart.
Kan wel een extra veiligheid zijn. Vooral tegen hacks bij webshops. Wel mooi dat ze blijkbaar alles zo erg in eigen beheer hebben dat ze zo makkelijk kaartnummers kunnen uitdelen en ongeldig verklaren.
En dat vinden zij bij Revolut dus zo belangrijk dat het alleen voor premium klanten beschikbaar is ....Fintech start-up Revolut is launching disposable virtual cards today in an effort to combat online card fraud.
Link: https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R7%22%7DVraag van klant: Will Disposable Virtual Cards be launched on standard accounts as well?
Antwoord Revolut: Just for Premium accounts. Come upgrade!
Tja, kan je ze kwalijk nemen dat ze geld willen binnenhalen ?U123456 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:18:
[...]
En dat vinden zij bij Revolut dus zo belangrijk dat het alleen voor premium klanten beschikbaar is ....
[...]
Link: https://www.facebook.com/...%7B%22tn%22%3A%22R7%22%7D
Het veiligheidsverhaal lijkt mij vooral in hun eigen voordeel, minder kans op misbruik is hoe dan ook minder risico voor hun zelf, dus vanuit dat standpunt vreemd. Maar wat kan je meer bieden aan extra’s voor betalende klanten....
Ze bieden een heel "basis" product gratis aan, het Premium account is wat uitgebreider maar niet alles wat je zou verwachten heeft het.Pixelmagic schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:03:
[...]
Tja, kan je ze kwalijk nemen dat ze geld willen binnenhalen ?
Het veiligheidsverhaal lijkt mij vooral in hun eigen voordeel, minder kans op misbruik is hoe dan ook minder risico voor hun zelf, dus vanuit dat standpunt vreemd. Maar wat kan je meer bieden aan extra’s voor betalende klanten....
Ik denk dat met de intrede van de Metalen Mastercard ze een nog duurder pakket kunnen aansmeren met iets meer voordelen. Zo heb je als bedrijf nog speling in duurdere pakketten.
Zie het maar als Low cost vliegen... Er was een tijd dat ze niet bestonden, tot men zag dat er veel geld bij valt te halen.
Revolut lijkt me dus goedkoper.
Dat lijkt me wel? Misschien moet je de prijslijst even doornemenErapaz schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:14:
Hebben jullie al ervaringen met Revolut in Australië? ING rekent 1,1 % bovenop de wisselkoers bij binnen in de winkel. Voor geld opnemen komt hier nog 2,25 euro bij.
Revolut lijkt me dus goedkoper.

(In Noord Korea geen enkele ATM of betaalautomaat gezien

Lekker!
Find an ATM: https://www.co-opfs.org/Shared-Branches-ATMsNEARLY 30,000 SURCHARGE-FREE ATMS
That's more than most of the biggest banks. And it includes selected locations where you shop, like 7-Eleven, Circle K, Costco, Publix, Dunkin Donuts and Rite-Aid.
Ook voor Japan werken de ATMs in 7-11's erg goed.U123456 schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:58:
Tip om geld te trekken met Revolut en andere kaarten in de USA:
[...]
Find an ATM: https://www.co-opfs.org/Shared-Branches-ATMs
Ter vergelijking: Bunq heeft in totaal ruim 100 medewerkers, dus alle afdelingen samen.Revolut uses a chat-bot to handle most of its support cases with employees standing by to handle more complex needs. This allows Revolut to reduce its number of support staff significantly.
If you look at other banks who handle roughly the same number of customers that we do, you will typically see them have between 5.000 and 7.000 employees working with support.
At Revolut, that number is just 120.
[Voor 3% gewijzigd door U123456 op 06-04-2018 14:16]
Het zal een metalen kaart bevatten en hoogstwaarschijnlijk airport lounge toegang.
Vind de huidige "premium" kaarten maar niks overigens voelt te goedkoop in de hand. De Moneyou passen voelen beter aan
Uiteraard kun je ook zelf geld in deze potjes bijstorten. Helaas krijg je hier nog geen rente over. Maar dat zal wel de volgende stap zijn

Leuk idee, maar de bank bied er toch rente over dus is in mijn ogen een betere oplossing.oohh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:06:
Revolut heeft vandaag de Vault functie voor iedereen opengezet. Je kunt nu dus je betalingen afromen naar een soort spaarpotje.
Uiteraard kun je ook zelf geld in deze potjes bijstorten. Helaas krijg je hier nog geen rente over. Maar dat zal wel de volgende stap zijn
Voor cryptotransacties zag ik dit
"Funds received by us in relation to cryptocurrency transactions will not be safeguarded (under the UK Electronic Money Regulations 2011) or covered by the Financial Services Compensation Scheme."
Link: https://community.revolut...ccepted-as-top-up/3474/30as of today I can not Top Up using my N26 Debit MC. I have last used it for Top Up on friday 13th of April. I have tried to delete the card and adding it again but without any luck. I have also tried to clear cache and data of Revolut app on my phone, uninstalling the app and also installing the previous version (4.15.2) all without any success.
Edit: met een Visa van ICS wel gelukt. Zonder fee of opslag
[Voor 4% gewijzigd door U123456 op 20-04-2018 10:29]
Misschien dat N26 niet wil dat e bij de concurrent oplaad?U123456 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:12:
Opeens lukt het mij niet meer om met mijn N26 Mastercard of Maestro geld op mijn Revolut account te zetten via de Top-up functie. Met een bankoverschrijving lukt wel, maar daar gaat extra tijd overeen. Meer Revolut klanten hebben dit probleem:
[...]
Link: https://community.revolut...ccepted-as-top-up/3474/30

De kosten hiervan zullen omgerekend 15euro per maand kosten en je krijgt hiervoor een Metalen Platinum kaart. 1% cashback, een Concierge service en nog extra's.
Zie de FB pagina voor de aankondiging. (het gaat om de laatste 15min)
Ik moet toegeven dat N26 meer oplevert dan Revolut voor de prijs helaas.alienfruit schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:48:
En zekers nog steeds maar £200-400 kunnen pinnen per maand? Dat vond ik al zo stom bij de £7/maand Premium
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf hoe je het bekijkt.Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:53:
[...]
Ik moet toegeven dat N26 meer oplevert dan Revolut voor de prijs helaas.
Zo lang je je Revolut-rekening met credit card voor niks kunt opladen, is het voor mij een zeer aantrekkelijke optie. Jammer dat ze voorlopig niet meer dan € 30.000 als limiet willen toekennen.
N26 lijkt een beetje stil te staan in opties en bij de app zie ik ook niet echt vernieuwing.
[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 05-05-2018 10:57]
N26 is alleen maar bezig met groeien, app ontwikkelingen staan volledig stil.Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:56:N26 lijkt een beetje stil te staan in opties en bij de app zie ik ook niet echt vernieuwing.
Daar weet ik niks van op dit moment heb namelijk geen N26.MichielFRL schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:02:
[...]
N26 is alleen maar bezig met groeien, app ontwikkelingen staan volledig stil.
Maar als we de Revolut Premium en N26 Black naast elkaar houden zie je dat in verhouding de Black toch meer voordelen oplevert.
Hoewel Revolut toch goedkoper is in gebruik denk ik dat het Premium niet veel extra bied.
Ik ben ook bang dat het Metal gebeuren voor 15EU per maand weinig extras zal opleveren dan de concurrent.
Maar ik hoop er naast te zitten

Als je dan toch betalen wilt voor een creditcard (doe ik ook tenslotte), neem dan gewoon een Nederlandse American Express (kun je tenminste een auto mee huren) en gebruik een gratis Revolut account buiten de Eurozone om de koersopslag van American Express te vermijden.Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:40:
[...]
Maar als we de Revolut Premium en N26 Black naast elkaar houden zie je dat in verhouding de Black toch meer voordelen oplevert.
Hoewel Revolut toch goedkoper is in gebruik denk ik dat het Premium niet veel extra bied.
Dan heb je een behoorlijk compleet pakket.
Kun je met een Amex je Revolut opladen?Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 14:00:
[...]
Als je dan toch betalen wilt voor een creditcard (doe ik ook tenslotte), neem dan gewoon een Nederlandse American Express (kun je tenminste een auto mee huren) en gebruik een gratis Revolut account buiten de Eurozone om de koersopslag van American Express te vermijden.
Dan heb je een behoorlijk compleet pakket.
Ik denk dat dat wel op de website van Revolut vermeld staat.Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:00:
[...]
Kun je met een Amex je Revolut opladen?
Mochten er trouwens nog mensen zijn die een blanco kredietkaart van Revolut willen hebben, dan kunnen ze mij een DM sturen, tegen porto + beetje stuur ik ze graag op, ik heb nog VISA en ik heb nog MC.
Die is dus zonder naam, maar kun je zo in de app aanmelden en dan is-ie actief en kun je hem gebruiken.
De 1% cashback klinkt goed, in de presentatie hoorde ik een nuance dat het 'up to 1%' is, en afhangt waar je de uitgave doet. Afhankelijk van de specifieke voorwaarden en overige perks kan dit nog best een interessant product zijn vergeleken met bijvoorbeeld de Amex Gold kaart. Ervan uitgaande dat de premium-voorwaarden van toepassing zijn mis je dan wel een annulerings- en bagageverzekering.Anoniem: 886251 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:22:
Revolut heeft vanavond de nieuwe Platinum accounts gepresenteerd.
De kosten hiervan zullen omgerekend 15euro per maand kosten en je krijgt hiervoor een Metalen Platinum kaart. 1% cashback, een Concierge service en nog extra's.
Zie de FB pagina voor de aankondiging. (het gaat om de laatste 15min)
Grootste punt is m.i. nog steeds dat Revolut geen bankvergunning heeft.
Inmiddels werkt de Top-up met Mastercard vanaf N26 -> Revolut weer!U123456 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 23:12:
Opeens lukt het mij niet meer om met mijn N26 Mastercard of Maestro geld op mijn Revolut account te zetten via de Top-up functie.
Nee werkt niet en ook niet via de Android pay omwegAnoniem: 886251 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:00:
[...]
Kun je met een Amex je Revolut opladen?
Ik hoorde alleen laatst dat de kaarten die op naam zijn niet overal geaccepteerd worden. Heb jij hier ervaring mee?Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:45:
[...]
Ik denk dat dat wel op de website van Revolut vermeld staat.
Mochten er trouwens nog mensen zijn die een blanco kredietkaart van Revolut willen hebben, dan kunnen ze mij een DM sturen, tegen porto + beetje stuur ik ze graag op, ik heb nog VISA en ik heb nog MC.
Die is dus zonder naam, maar kun je zo in de app aanmelden en dan is-ie actief en kun je hem gebruiken.

Die *niet* op naam staan bedoel je denk ik.oohh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:04:
[...]
Ik hoorde alleen laatst dat de kaarten die op naam zijn niet overal geaccepteerd worden. Heb jij hier ervaring mee?
Ik heb er zelf geen ervaring mee (in de zin van een paar maand zonder gedoe gebruikt, ik heb nu een Maestro naast mijn Revolut Visa, beide op naam), maar de enige situatie waar ik problemen verwacht is in Duitsland.
In Duitsland willen ze namelijk nog wel eens je ID vergelijken met je kaart, kan me van de laatste reizen de laatste 2-3 jaar niet herinneren dat ik ergens anders gevraagd werd (door de hele EU, USA, Canada, Zuid-Afrika).
Al naar gelang ik zin heb laat ik het zien of weiger ik, ik heb uiteindelijk altijd kunnen betalen met de kaart die ik wilde (het wordt namelijk niet expliciet verlangd in de card schemes, heb ik me laten vertellen). Hangt er een beetje vanaf hoe goed je discussiëren kunt in het Duits. Een paar keer ook de kaart op het contactloze gedeelte gelegd: biep, betaald!

Overigens doen ze dan vaak ook moeilijk over bunq passen (hebben geen vak voor een handtekening) en over dat ik kaarten heb die op voorletter. voorletter. achternaam zijn gesteld in plaats van volledige voornamen achternaam.
Oh en bij een imprinter (de rits-rats) zou ik ook problemen verwachten, maar die heb ik al lang niet meer gezien (en die gozer die me in Kaapstad verhuurde had niet eens een imprinter maar wreef gewoon met een pen om een afdruk te maken).
Kortom: theoretisch vraagstuk, zou ik me niet druk over maken. Als het je enige kaart is, dan wat cash mee, en anders maar eens een andere kaart gebruiken.
Sorry, ik had het beter toe moeten lichten. Het ging om kaarten zonder naam die bij bepaalde terminals niet geaccepteerd werden. De normale kaart, mét naam, werd dan wel gewoon geaccepteerd.Anoniem: 567735 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:16:
[...]
Die *niet* op naam staan bedoel je denk ik.
Ik heb er zelf geen ervaring mee (in de zin van een paar maand zonder gedoe gebruikt, ik heb nu een Maestro naast mijn Revolut Visa, beide op naam), maar de enige situatie waar ik problemen verwacht is in Duitsland.
In Duitsland willen ze namelijk nog wel eens je ID vergelijken met je kaart, kan me van de laatste reizen de laatste 2-3 jaar niet herinneren dat ik ergens anders gevraagd werd (door de hele EU, USA, Canada, Zuid-Afrika).
Al naar gelang ik zin heb laat ik het zien of weiger ik, ik heb uiteindelijk altijd kunnen betalen met de kaart die ik wilde (het wordt namelijk niet expliciet verlangd in de card schemes, heb ik me laten vertellen). Hangt er een beetje vanaf hoe goed je discussiëren kunt in het Duits. Een paar keer ook de kaart op het contactloze gedeelte gelegd: biep, betaald!
Overigens doen ze dan vaak ook moeilijk over bunq passen (hebben geen vak voor een handtekening) en over dat ik kaarten heb die op voorletter. voorletter. achternaam zijn gesteld in plaats van volledige voornamen achternaam.
Oh en bij een imprinter (de rits-rats) zou ik ook problemen verwachten, maar die heb ik al lang niet meer gezien (en die gozer die me in Kaapstad verhuurde had niet eens een imprinter maar wreef gewoon met een pen om een afdruk te maken).
Kortom: theoretisch vraagstuk, zou ik me niet druk over maken. Als het je enige kaart is, dan wat cash mee, en anders maar eens een andere kaart gebruiken.
Mij niet bekend en dus ook zelf niet ervaren. Met googlen alleen een voorbeeld gevonden van een huurauto, en dat is nu net een dienst die je met een pre-paid kaart sowieso niet afnemen wilt/kunt (de borgsom wordt direct volledig afgeschreven, en de verhuurmaatschappij weet niet zeker of je een semi-vast product hebt zoals N26 of Revolut, of dat je een kaart met cash bij de plaatselijke Walmart gekocht hebt).oohh schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:29:
[...]
Sorry, ik had het beter toe moeten lichten. Het ging om kaarten zonder naam die bij bepaalde terminals niet geaccepteerd werden. De normale kaart, mét naam, werd dan wel gewoon geaccepteerd.
Geld opnemen met je credit card kost geld en misschien zelfs rente. Het opladen van je Revolut-account met een credit card (uitgegeven binnen de EER) brengt geen kosten met zich mee. Op deze manier kun je je Revolut-account in realtime opladen en het vervolgens meteen weer overmaken naar je Nederlandse (of Duitse, of wat dan ook) bankrekening. Het geld staat dan binnen een werkdag op je 'gewone' (betaal)rekening. Of zelfs een rentedragende spaarrekening.
Bij veel credit cards betaal je geen rente als je na afloop van de maand het openstaande saldo binnen 3 weken terugbetaalt. Op deze manier kun je dus theoretisch gezien kosteloos een cash-krediet van maximaal 7 weken krijgen ter hoogte van de kredietlimiet van je credit card.
De ethiek hieromtrent laat ik in het midden.
Klopt, komt als normale betaaltransactie op het overzicht van je VISA / Mastercard.kwon schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:57:
Het opladen van je Revolut-account met een credit card (uitgegeven binnen de EER) brengt geen kosten met zich mee. Op deze manier kun je je Revolut-account in realtime opladen
Hou wel rekening met je jaarlijkse persoonlijke top-up limiet bij Revolut.
Te vinden in de App: More > Profile > Verification & Limits.
[Voor 13% gewijzigd door U123456 op 18-05-2018 06:05]
Met de Maestro kun je in NL natuurlijk echt veel meer dan met de Visa card. Heb je een linkje van de huidige actie van Revolut?Cinner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:27:
Ze geven momenteel weer een gratis pas weg. Je kunt kiezen uit Maestro of Visa. Is er een voordeel aan de Visa pas in plaats van Maestro?
Ik zou de kaart alleen buiten Nederland gebruiken. Zijn er dan meer mogelijkheden met een Visa? Ik heb al een Maestro van mijn huidige bank dus ik heb niet zoveel aan twee Maestro cards. Dus eigenlijk beantwoord ik mijn eigen vraag...U123456 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:11:
[...]
Met de Maestro kun je in NL natuurlijk echt veel meer dan met de Visa card. Heb je een linkje van de huidige actie van Revolut?
Ik kreeg de aanbieding via mail:
A few months back, you signed up to Revolut but never ordered a card. While a lot of companies may let that slip, we wanted to let you know that you made a huge mistake. 😉
You see, Revolut is gradually beginning to take over the world of finance, and we’re doing this by slicing the fees, cutting the bureaucracy and building a world class app.
So, how does a free Revolut sound so that we can break the ice? We promise there are no catches or obligations. Simply give Revolut a little test drive and we’re confident that you’ll be hooked in no time.
Just head on over to the Cards tab in the app and order your Revolut card for free. Hurry though, this offer ends on the 1st July, 2018.
Heb de MasterCard gebruikt tijdens mijn vakantie in Azië en erg tevreden over de app. Ze voegen ook vaak nieuwe functies toe en zijn vrij innovatief naar mijn mening in vergelijking met bijvoorbeeld bunq of de groot banken.