Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 21:59
quote:
jvel92 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:04:
Hebben mensen hier ervaring met gebruik van Revolut voor hun dagelijkse uitgaven hier in Nederland in combinatie met de Maestro kaart? Overweeg namelijk om revolut te gebruiken voor mijn dagelijkse uitgaven (boodschappen etc).

Heb de MasterCard gebruikt tijdens mijn vakantie in Azië en erg tevreden over de app. Ze voegen ook vaak nieuwe functies toe en zijn vrij innovatief naar mijn mening in vergelijking met bijvoorbeeld bunq of de groot banken.
Hier heb ik dus slechte ervaringen mee; lidl transacties worden geweigerd en tevens bij de onbemande tank. Daarbij ook te vaak bij een bar/restaurant toch maar even de ING pas moeten trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:04
quote:
Hebben mensen hier ervaring met gebruik van Revolut voor hun dagelijkse uitgaven hier in Nederland in combinatie met de Maestro kaart?
quote:
nubcaek schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:52:
Hier heb ik dus slechte ervaringen mee; lidl transacties worden geweigerd en tevens bij de onbemande tank. Daarbij ook te vaak bij een bar/restaurant toch maar even de ING pas moeten trekken.
Mijn ervaringen zijn geheel positief, ik gebruik de kaart in Nederland overal waar ik geen creditcard gebruiken kan. Ik heb nog niet meegemaakt dat de Maestro kaart *niet* geaccepteerd werd.

Voor wat betreft tankstations wordt dat duidelijk kenbaar gemaakt.

Dit jaar alweer meer dan ¤ 5000 uitgegeven met Revolut, en ik blijf enthousiast :) Naast de Maestro betalingen in NL eigenlijk vooral alles buiten de Eurozone en natuurlijk gewone overschrijvingen, en dan opgeladen met een creditcard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:23

DouweGNL

Ik ben tof.

Ik gebruik ook eigenlijk alleen nog maar Revolut voor dagelijkse zaken. Ook ik heb nog niet meegemaakt dat mijn Maestro het ergens níet deed. Wel komt het soms voor dat je een kassiere moet uitleggen dat het toch écht geen creditcard is 😉

Wel grappig, de meeste pinautomaten schieten direct naar het Engels als je er mee betaald 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02:19
Mijn ervaringen in Curacao:
  • Cash pinnen is erg duur in Curacao ($3 per opname), maar bij Revolut was dat geheel gratis. Of Revolut moet achteraf nog deze kosten in rekening brengen natuurlijk. De opnames gaan echt tegen realtime koersen: twee identieke opnames vlak achter elkaar en het scheelde ¤0,02. Op een beperkt bedrag (300NAF ~ ¤145 heb ik dus al meer dan ¤12 bespaard. Hier 5/5 sterren voor Revolut
  • Betalen (pinnen) liep niet overal even vlekkeloos en ben na drie dagen proberen maar geswitched naar mijn reguliere bankpas en creditcard. De automaten daar (her)kennen de kaart wel, maar accepteren deze uiteindelijk niet. Je kan bij het betalen kiezen voor opname van een checking- of savingsaccount; beiden werkten niet. Ik zie ook geen afgewezen melding in de Revolut app. Uiteindelijk heb ik niks betaald met de maestro-kaart: 0/5 sterren.
In Nederland werkt betalen best goed. Je moet er geen huurauto of vliegtickets e.d. mee willen betalen, maar verder gaat dit altijd wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
CIM schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:49:
Mijn ervaringen in Curacao:
  • Cash pinnen is erg duur in Curacao ($3 per opname), maar bij Revolut was dat geheel gratis. Of Revolut moet achteraf nog deze kosten in rekening brengen natuurlijk. De opnames gaan echt tegen realtime koersen: twee identieke opnames vlak achter elkaar en het scheelde ¤0,02. Op een beperkt bedrag (300NAF ~ ¤145 heb ik dus al meer dan ¤12 bespaard. Hier 5/5 sterren voor Revolut
  • Betalen (pinnen) liep niet overal even vlekkeloos en ben na drie dagen proberen maar geswitched naar mijn reguliere bankpas en creditcard. De automaten daar (her)kennen de kaart wel, maar accepteren deze uiteindelijk niet. Je kan bij het betalen kiezen voor opname van een checking- of savingsaccount; beiden werkten niet. Ik zie ook geen afgewezen melding in de Revolut app. Uiteindelijk heb ik niks betaald met de maestro-kaart: 0/5 sterren.
In Nederland werkt betalen best goed. Je moet er geen huurauto of vliegtickets e.d. mee willen betalen, maar verder gaat dit altijd wel goed.
Volgens mij behoren Nederland en Duitsland ook tot een de weinige landen waar Maestro de standaard is. Ik denk dat je op Curacao meer aan een VISA of Mastercard had gehad.

Gebruik Revolut (premium) ook al een tijdje en ben er erg tevreden over. Enige waar ik een beetje over inzit zijn de horrorverhalen m.b.t. de support.

Mahoek wijzigde deze reactie 24-06-2018 16:58 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
quote:
Mahoek schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:56:
[...]
Volgens mij behoren Nederland en Duitsland ook tot een de weinige landen waar Maestro de standaard is. Ik denk dat je op Curacao meer aan een VISA of Mastercard had gehad.
Maestro wordt op Curaçao al jaren lang goed geaccepteerd voor Nederlandse pinpassen en is ook de handigste manier om in Naffels te betalen. Ze worden door bijvoorbeeld de MCB ook gewoon uitgegeven.

Betalingen met creditcard moeten eerst naar USD omgerekend worden, en alhoewel vaste wisselkoers, wordt er meestal wat extra bij gedaan voor de zekerheid.

Zeer handig om te weten dat je zo de USD 3 extra fee ontwijken kunt, en die komt er niet meer bij, want direct bij de machine wordt-ie ingehouden. Dus als je bijvoorbeel 200 Naf pint wordt er 200 Naf + USD 3 afgeboekt (in één transactie, weliswaar).

Maestro wordt overigens over de hele wereld graag gezien, ook in bijvoorbeeld de USA. Veel nationale betalingssystemen zijn ondertussen Maestro geworden. Ik zou zelfs zeggen dat in Duitsland Maestro minder populair is, vanwege de Girocard.

Af en toe heb je in Duitsland zelfs winkels die géén Maestro/V-Pay, geen MC/VISA maar alleen Girocard accepteren. Sta je dan zonder cash :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-11 20:45
quote:
Mahoek schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:56:
Gebruik Revolut (premium) ook al een tijdje en ben er erg tevreden over. Enige waar ik een beetje over inzit zijn de horrorverhalen m.b.t. de support.
Toevallig vandaag aan het begin van de middag de support chat gebruikt. Ik had namelijk per abuis mijn Mastercard verwijderd (terminated). Binnen letterlijk 2 minuten met iemand verbonden en de card weer geactiveerd en hersteld in mijn account. Viel mij dus erg mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:28
Bedankt voor alle reacties. Ervaringen zijn dus vooral positief. Ga dan binnenkort ook de Maestro proberen, en kijken wat mijn ervaringen zijn.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10:02
De telefoonverzekering van revolut is niks!

Heb me defecte telefoon opgestuurd. Nou word de schade niet gedekt en krijg ik mijn telefoon alleen terug als ik de gehele reparatie voldoe.

Revolut kan niks betekenen voor mij omdat zij slechts een tussenpersoon zijn.

Ik denk dan ook maar te stoppen met Recolut.

Iemt wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:39 (76%)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07:45
quote:
Iemt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:38:

Heb me defecte telefoon opgestuurd. Nou word de schade niet gedekt en krijg ik mijn telefoon alleen terug als ik de gehele reparatie voldoe.

Maar wat is dan de reden dat de verzekering de schade niet dekt?

• deef-
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-09 22:50
quote:
Hebben mensen hier ervaring met gebruik van Revolut voor hun dagelijkse uitgaven hier in Nederland in combinatie met de Maestro kaart? Overweeg namelijk om revolut te gebruiken voor mijn dagelijkse uitgaven (boodschappen etc).

Heb de MasterCard gebruikt tijdens mijn vakantie in Azië en erg tevreden over de app. Ze voegen ook vaak nieuwe functies toe en zijn vrij innovatief naar mijn mening in vergelijking met bijvoorbeeld bunq of de groot banken.
Nadat ik gelezen heb dat de Visa kaart in NL ook op veel plekken zou moeten worden geaccepteerd heb ik deze besteld. Tot nu toe zijn mijn ervaringen redelijk positief, op alle plekken waar een modern apparaat staat werkt het.

• U123456
Er zijn kennelijk zoveel vragen over plots door de afdeling compliance geblokkeerde accounts dat Revolut er een blog over gepost heeft:
quote:
There's nothing more frustrating than loading up your Revolut app, only to find out your account has been locked. But why does this happen in the first place? 🤔
Long story short, Revolut is a financial services company dealing with other people's money.
Naturally, this means we must adhere to a set of rules and regulations governing this type of service.
Lees verder: https://blog.revolut.com/...and-how-to-regain-access/

• Iemt
quote:
oohh schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Maar wat is dan de reden dat de verzekering de schade niet dekt?
Men beweerde dat de schade niet word gedekt, (valschade). Omdat ik deze bewust schade heb toegebracht.

Lang verhaal kort: Telefoon valt op straat, heeft meerdere barsten en deuken. Contact met
klikzeker erover, en hieruit volgt schade niet gedekt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:05
quote:
Iemt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:38:

Merkwaardig verhaal.

Revolut zou juist wel hierin iets moeten betekenen als tussenpersoon, anders had je wel rechtstreeks een verzekering afgesloten. Zij verkopen de verzekering.

Verder begrijp ik dat men de telefoon al heeft gerepareerd? Anders is er m.i. geen grond om de telefoon niet terug te sturen, het is en blijft jouw eigendom.

M.b.t. het wel of niet verzekerd zijn van valschade: het lijkt me heel moeilijk zo niet onmogelijk om onderscheid te maken tussen bewuste valschade en valschade die per ongeluk ontstaat.
Het lijkt me dat valschade gewoon verzekerd moet zijn.
Wat staat er over in de voorwaarden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
quote:
Wally2002 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:40:
[...]

Merkwaardig verhaal.

Revolut zou juist wel hierin iets moeten betekenen als tussenpersoon, anders had je wel rechtstreeks een verzekering afgesloten. Zij verkopen de verzekering.

Verder begrijp ik dat men de telefoon al heeft gerepareerd? Anders is er m.i. geen grond om de telefoon niet terug te sturen, het is en blijft jouw eigendom.

M.b.t. het wel of niet verzekerd zijn van valschade: het lijkt me heel moeilijk zo niet onmogelijk om onderscheid te maken tussen bewuste valschade en valschade die per ongeluk ontstaat.
Het lijkt me dat valschade gewoon verzekerd moet zijn.
Wat staat er over in de voorwaarden?
Ik heb er verder weinig verstand van, zal het overdragen aan mijn RB verzekering. Die willen het graag oplossen voor mij. Maar het vertrouwen van revolut is mij erg gezakt, zo niet weg

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
quote:
Facepalm schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:13:
Helaas kan je maar 2 kaarten tegelijk koppelen, maar volgens mij kan je er wel meerdere kaarten hebben zolang ze maar niet allemaal gekoppeld zijn.
Je kunt nu zelfs 3 fysieke kaarten (VISA/Mastercard/Maestro) actief hebben:
quote:
You can have up to 3 active physical cards and 5 active virtual cards linked to your Revolut account.
Link: https://www.revolut.com/n...card/getting-a-spare-card

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
Revolut staat nu ook op de pagina van Apple Pay Frankrijk. https://www.apple.com/fr/apple-pay/

En aangezien de kaarten van Revolut geen landspecifieke BIN nummers hebben, hoop ik dat het ook direct in Nederland werkt.

Google Pay werkt nu trouwens al. Alleen de MasterCard werkt, de Visa doet het op dit moment niet.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:59
Het staat daar nog onder het kopje "Binnenkort beschikbaar".

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• oohh
quote:
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:09:
Het staat daar nog onder het kopje "Binnenkort beschikbaar".
Sorry, iets te enthousiast. Is inderdaad pas “binnenkort” beschikbaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
Sinds vanavond is mijn account geblokkeerd:
"Your account is currently blocked for security reasons. To keep your account safe, please contact our support team".

Ik weet dat meer klanten dit probleem zullen herkennen, maar ik ging er vanuit dat mij dat niet zou overkomen. Probeer nu contact te krijgen met support, helaas nog geen zicht op een live agent.

Gelukkig is mijn saldo sinds vorige week 0 euro, maar je zal maar (serieus) geld hebben staan bij Revolut!

Update 25/7: na ruim 36 uur eindelijk contact via de in-app support.
"Your account has been flagged by our automated security system". Na een aantal veiligheidsvragen is mijn account gedeblokkeerd. Een van de vragen was of ik nog steeds een VISA CC (van ICS) gebruik als top-up card. Die VISA heb ik destijds 1 keer gebruikt toen een top-up met N26 (Mastercard) tijdelijk niet werkte.

Nog een update (26/7): Vandaag de knoop doorgehakt en via chat mijn Revolut account laten opheffen.
Mijn ervaring met de blokkade van afgelopen week was voor mij toch een druppel te veel in de Revolut emmer.

Ik wil gewoon kunnen betalen zonder dat een card declined of een account plots door een computer als verdacht wordt aangemerkt omdat het safety system van Revolut kennelijk nogal strikt is gemaakt. Bij N26 werkt dat toch ook gewoon?

Maar het meest stoort mij de klantenservice. Lange wachttijden, nooit per telefoon te bereiken en personeel met soms maar 17 dagen werkervaring (echt waar: klik maar op de R rechtsboven in het chatscherm wanneer je met een medewerker chat). Tot slot heeft Revolut nog steeds geen banking license.

U123456 wijzigde deze reactie 27-07-2018 15:31 (169%)

• StephRS
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 12-11 11:34
Ligt het aan mij of is het onmogelijk om bij de Rabobank je Revolut kaart te gebruiken om geld op te nemen? Iemand een lijst waar dit, binnen Nederland, wel mogelijk is?

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
quote:
StephRS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:25:
Ligt het aan mij of is het onmogelijk om bij de Rabobank je Revolut kaart te gebruiken om geld op te nemen? Iemand een lijst waar dit, binnen Nederland, wel mogelijk is?
Had ik ook met de Revolut Maestro bij de Rabobank. Bij een Yourcash werkte het wel.

Lekker!

• StephRS
Lekker is dat, terwijl het wel een Maestro kaart is. In mijn omgeving enkel Rabobank automaten. Is er ergens een lijst met banken waar dit wel werkt?

• U123456
quote:
StephRS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:25:
Ligt het aan mij of is het onmogelijk om bij de Rabobank je Revolut kaart te gebruiken om geld op te nemen?
In ieder geval wel bij de ING automaten in AH winkels. Maar dat was een Revolut VISA.
Ik neem aan dat je security settings in de Revolut app wel goed staan?

U123456 wijzigde deze reactie 31-07-2018 11:37 (4%)

• Iemt
Sinds vandaag is Revolut Metal gelanceerd

14eu per maand krijg je iets betere voorwaarden dan premium, een metalen kaart en 0.1% cashback. En een concierge service(vraag me af hoe dat werkt)

Nou vraag ik me af of je voor dat bedrag niet beter een ICS Visa Platinum/MC Black/Amex Gold kan afnemen.

Daar heb je iig betere verzekeringen

• Siask
quote:
Iemt schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:58:
Sinds vandaag is Revolut Metal gelanceerd

14eu per maand krijg je iets betere voorwaarden dan premium, een metalen kaart en 0.1% cashback. En een concierge service(vraag me af hoe dat werkt)

Nou vraag ik me af of je voor dat bedrag niet beter een ICS Visa Platinum/MC Black/Amex Gold kan afnemen.

Daar heb je iig betere verzekeringen
Ik zou zeggen: vergelijk en maak je keuze.

Je hebt overigens 1% cashback op uitgaven buiten de Eurozone, en binnen de Eurozone wordt de cashback in crypto uitbetaald.

Ten opzichte van de koersopslagen die normale kaarten in rekening brengen (om nog maar te zwijgen van de AMEX) is Revolut sowieso een interessant product, en als je maar genoeg buiten de Eurozone uitgeeft, kan de kaart zich natuurlijk zelf terug verdienen - en dan heb je nog een coole metalen kaart voor niets erbij.

• Facepalm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-11 21:02
Ik gebruik Revolut ook best vaak ik Nederland. Toen ik gisteren geld wilde opnemen bij een automaat van ING viel het me op dat ik een aanbod kreeg om het bedrag door ING in ponden (want Britse bankpas) te laten wisselen tegen een extra koersopslag van 3,25%, oftewel DCC. Iets wat je in het buitenland ook wel veel ziet.

Ben ik de enige of is dit meer mensen opgevallen? Ik hoop toch niet dat dit in Nederland nu ook standaard gaat worden, naast dat het heel vervelend is is het gewoon oplichterij.

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:22
Hoe zit het precies met je account opwaarderen in andere valuta? Je kan euro's omzetten naar de vreemde valuta in de app als je een bijbehorend valuta account opent. Maar je kan ook euro's overmaken naar je vreemde valuta IBAN. Stel ik maak 50 euro over naar mijn USA rekening.. hoe zit dat? Brengt mijn bank hier kosten voor in rekening? Zet Revolut die euro's weer om in je valuta? Is het dus niet slimmer om inderdaad via de app je euro's om te wisselen?

• alort
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03:12
quote:
Deezers schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:41:
Hoe zit het precies met je account opwaarderen in andere valuta? Je kan euro's omzetten naar de vreemde valuta in de app als je een bijbehorend valuta account opent. Maar je kan ook euro's overmaken naar je vreemde valuta IBAN. Stel ik maak 50 euro over naar mijn USA rekening.. hoe zit dat? Brengt mijn bank hier kosten voor in rekening? Zet Revolut die euro's weer om in je valuta? Is het dus niet slimmer om inderdaad via de app je euro's om te wisselen?
Ik weet niet zeker of je dit bedoelt, maar dit is iets dat ik doe:
Ik heb een subaccount in HKD en waardeer die subaccount met grote regelmaat op met HKD (verstuurd vanaf een HK account). Geen fees en ik ontvang precies de bedragen die ik verstuur.

• Deezers
quote:
alort schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Ik weet niet zeker of je dit bedoelt, maar dit is iets dat ik doe:
Ik heb een subaccount in HKD en waardeer die subaccount met grote regelmaat op met HKD (verstuurd vanaf een HK account). Geen fees en ik ontvang precies de bedragen die ik verstuur.
En hoe verstuur je dan precies HKD vanaf je HK account? Via Revolut zelf?

• alort
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03:12
quote:
Deezers schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

En hoe verstuur je dan precies HKD vanaf je HK account? Via Revolut zelf?
Ik verstuur via het banking system van de HK bank. Revolut is alleen ontvangende partij.

• Deezers
quote:
alort schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:00:
[...]

Ik verstuur via het banking system van de HK bank. Revolut is alleen ontvangende partij.
Ik zie nu twee opties:
1. USD of euro's overmaken vanaf mijn Nederlandse bankrekening naar de GB IBAN van Revolut horende bij het USD-account. Dit brengt mogelijk kosten met zich mee en moet alsnog worden omgezet door Revolut. Ze accepteren alleen Swift dus extra kosten.
2. In de Revolut app euro's omwisselen die je gratis kan storten voor dollars en die komen dan in mijn Revolut dollar account. Alleen heb ik gemerkt dat de wisselkoers die Revolut gebruikt lager is dan de normale wisselkoers, ook al claimen ze dat het een gunstige koers is.

• U123456
Iets meer info over compliance en security bij Revolut:
quote:
Reuters, July 17, 2018 / 1:46 PM :
Revolut reports suspected money laundering to UK authorities

Digital bank Revolut has reported suspected money laundering activities on its network to British law enforcement and regulatory agencies, a spokesman said on Tuesday, adding that the sums of money involved were not significant.

The spokesman confirmed an article in the Financial Times newspaper which said the bank had flagged a spate of suspected money laundering a couple of months ago to both the Financial Conduct Authority (FCA) and the National Crime Agency (NCA).

He said the report filed with authorities was routine and that Revolut would normally flag this kind of activity to both the NCA and the FCA. He did not disclose the amount of money involved.
Link: https://www.reuters.com/a...authorities-idUSKBN1K71C0

Schrijfster van onderstaand artikel kon een Revolut account op naam van haar hond openen en daar 10 pond op storten. Pas daarna vroeg Revolut om ID van deze nieuwe klant. Revolut accepteert op die manier geld van een klant waarvan zij de identiteit nog niet kennen. Bij bijvoorbeeld N26 kan je pas gebruik maken van je account nadat je identiteit is vastgesteld.
quote:
August 26 2018, 12:01am, The Sunday Times:

Revolut’s dash for customers leaves compliance trailing

The cash transfer app Revolut declared in a blog post last month that it was taking a “different approach” to compliance. It railed against the “payment experts” who said its strategy — using new technology to combat fraud — would be impossible to scale up, patting itself on the back for its “dynamic” system.

Comments on the post were less enthusiastic. “It would appear your fabulous technology is letting you down on a huge scale,” warned a user, Sally Bustos.

She criticised Revolut for freezing users’ accounts as part of measures to combat money laundering, before her killer blow: “You’re not running a kids’ club — you [run] a financial institution.”
Link (jpg): https://pbs.twimg.com/media/DljKUCVW0AAFdCf.jpg (via Twitter)

U123456 wijzigde deze reactie 29-08-2018 20:04 (41%)

• Siask
Dat proces kun je bij iedere fintech zo doen.

Maar dan komt het moment dat je je paspoort of ID moet tonen voor de VideoIndent of soortgelijk iets om je identiteit vast te stellen, en dan wordt het gecorrigeeerd.

Totdat je dat moment voorbij bent, kun je eigenlijk helemaal niets met je account.

Dan kun je je beter druk maken over PayPal, dat een hogere limiet heeft zonder identificatie en gekoppeld is aan een mailadres, niet aan een telefoonnummer.

Siask wijzigde deze reactie 29-08-2018 17:38 (7%)

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:05
quote:
Deezers schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Alleen heb ik gemerkt dat de wisselkoers die Revolut gebruikt lager is dan de normale wisselkoers, ook al claimen ze dat het een gunstige koers is.
Wellicht gaat het hier om transacties in het weekend, dan is er een kleine koersopslag. Of bepaalde valuta zoals Roebel.

• Deezers
quote:
Wally2002 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Wellicht gaat het hier om transacties in het weekend, dan is er een kleine koersopslag. Of bepaalde valuta zoals Roebel.
Nee ook de Turkse lira bijvoorbeeld. Koers is 7,66 maar bij Revolut krijg je 7,59. Op grote bedragen scheelt dat. Natuurlijk nog veel beter dan een GWK.. staat ie op 5 nog wat haha.

• StephRS
quote:
Facepalm schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:25:
Ik gebruik Revolut ook best vaak ik Nederland. Toen ik gisteren geld wilde opnemen bij een automaat van ING viel het me op dat ik een aanbod kreeg om het bedrag door ING in ponden (want Britse bankpas) te laten wisselen tegen een extra koersopslag van 3,25%, oftewel DCC. Iets wat je in het buitenland ook wel veel ziet.

Ben ik de enige of is dit meer mensen opgevallen? Ik hoop toch niet dat dit in Nederland nu ook standaard gaat worden, naast dat het heel vervelend is is het gewoon oplichterij.
Op zich niet gek dat het hier in Nederland ook voor komt. Dat het een bak extra geld kost (voor niets) is inderdaad pure oplichterij. Goed opletten als de vraag komt, zie ook:

https://community.revolut...dcc-on-foreign-atms/44099

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 20:19
Ik zit voor kaartbetalingen (Maestro in NL en Mastercard daarbuiten) en online niet-iDeal betalingen al sinds eind 2015 bij N26. Nu overweeg ik voor deze dingen over te stappen op Revolut (heb ik ook al sinds 2015, maar gebruikte het tot nu toe sporadisch).
Voor vaste lasten, salaris, iDeal, betaalverzoeken, meerdere rekeningen, gedeelde en en/of zit ik bij Bunq Free, de initiele Free (10 rekeningen gratis en gratis Maestro pas die lekker stof hapt want dat kost me 0,04 per betaling, was wel noodzakelijk voor een auto aankoop, N26 gaat tot 2.5K betaling per keer).

Het feit dat de N26 app sinds eind 2015 vrijwel niet is verbeterd (terwijl ik sindsdien al wat bugs ervaar) en vrijwel geen features erbij heeft gekregen begint nu irritant te worden. En daarnaast ben ik nog nooit op een normale manier behandeld door hun Support. Tel daarbij op dat Peter Thiel een grote investeerder is en er zijn genoeg redenen om verder te kijken.

De UI van de Revolut app is een stuk beter geworden dan in het begin. Ook kan je nu een Maestro aanvragen voor ¤6, zodat ik in NL gewoon in de winkels die geen CC accepteren kan betalen. En Revolut (mastercard) ondersteund Google Pay. Maar Revolut blokkeert MCCs van tankstations (en wie weet wat nog meer). Dat was voor mij doorslaggevend om Revolut sinds het begin links te laten liggen.
Ik tank echter meestal met mijn EuroClix Mastercard, maar dat is geen noodzakelijkheid geweest omdat het ook met N26 kan.

Zijn er mensen hier met ervaringen met beide die nog meer pluspunten van Revolut (Free) tov N26 (Free) kunnen opnoemen?

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 16:56

redrohX

errr....

Jazco2nd schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:19:

Zijn er mensen hier met ervaringen met beide die nog meer pluspunten van Revolut (Free) tov N26 (Free) kunnen opnoemen?
Revolut kan intern pinbedragen naar boven afronden en het resterende bedrag in een apart potje stoppen. Zo kan je ergens voor 'sparen'. Je kan verdubbelaars aanzetten zodat je sneller aan het gewenste bedrag komt. In vergelijking met de nieuwe potjes/vaults van N26 is deze functionaliteit van Revolut een tikkeltje uitgebreider.

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Zit een beetje met hetzelfde, ook al lang bezig met N26 en bunq voor al mijn betalingsverkeer, met Revolut on the side ;)

Heb een maandje of 2/3 bijna alles met Revolut gedaan. Sowieso is dat even proberen vrij eenvoudig omdat je vanaf je N26 in real-time he Revolut account kan “opladen”. Qua betalen, pinnen en de app absoluut geen klachten. Pas werkt tot nu toe overal, de notificaties zijn vet en de budgetterings opties zijn best handig.
Het enige wat echt beroerd geregeld is in Revolut is het overmaken van geld naar anderen (die geen Revolut hebben dan, naar vrienden met Revolut is het wel simpel). Je moet veel invullen en het duurt lang, niet zelden een dag of 2.

Verder is de bankvergunning van N26 natuurlijk fijn. Revolut is daar wel mee bezig, maar een roadmap daarvan hebben ze volgens mij niet echt.

• Jazco2nd
DouweGNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:12:
Het enige wat echt beroerd geregeld is in Revolut is het overmaken van geld naar anderen (die geen Revolut hebben dan, naar vrienden met Revolut is het wel simpel). Je moet veel invullen en het duurt lang, niet zelden een dag of 2.

Verder is de bankvergunning van N26 natuurlijk fijn. Revolut is daar wel mee bezig, maar een roadmap daarvan hebben ze volgens mij niet echt.
N26 heeft toch ook geen makkelijke manier om naar niet-N26 mensen over te maken? Kwestie van reknr, naam invullen toch? Via N26 staat het er de volgende dag op. Wel raar dat het bij Revolut zo lang duurt.

Bankvergunning: had verwacht dat ze die inmiddels wel zouden hebben.

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Jazco2nd schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:02:
[...]

N26 heeft toch ook geen makkelijke manier om naar niet-N26 mensen over te maken? Kwestie van reknr, naam invullen toch? Via N26 staat het er de volgende dag op. Wel raar dat het bij Revolut zo lang duurt.
Nee je moet eerst specificeren of het een bedrijf is of een persoon, je hebt de BIC/SWIFT code nodig, je bent verplicht ze eerst toe te voegen als contact...

• Jazco2nd
DouweGNL schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:46:
[...]
Nee je moet eerst specificeren of het een bedrijf is of een persoon, je hebt de BIC/SWIFT code nodig, je bent verplicht ze eerst toe te voegen als contact...
Je hebt gelijk, vooral BIC eis is verschrikkelijk irritant en het moet altijd een contact worden.

Maar het staat er wel dezelfde dag op: overgeboekt van Revolut naar N26 en naar Bunq vanochtend 8.15 en het stond er een paar uur later op.

Omgekeerd: overgeboekt van N26 naar Revolut Iban en ik kreeg binnen enkele minuten een sms dat ik het bedrag heb ontvangen en het later vandaag op mijn rekening zichtbaar zou zijn, wat klopt, 4 uur later.

Overgeboekt van Bunq naar Revolut en het staat er ook dezelfde dag op, bijna net zo snel als de N26 overboeking maar ik ontving geen sms direct nadat ik de overboeking had gedaan.

De nadelen tov N26:
Geen bankvergunning.
Overboekingen zijn omslachtig.
BIC eis is irritant.
MCCs van tankstations en mogelijk meer geblokkeerd.

Vooral de eerste 3 zorgen ervoor dat ik nog ff bij N26 blijf..

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:32
Gebruik nu voor het eerst Revolut (prepaid Visa) op een reis in de VS. Valt me toch ietwat tegen. In mijn ervaring wordt hij in 1 op de 4 gevallen niet geaccepteerd. Plaatsen waar de kaart is geweigerd zijn bijvoorbeeld een restaurant, dierentuin en tankstation (niet de pomp zelf maar gewoon binnen). In die gevallen gebruikte ik dan toch maar weer een 'echte' Visa credit card (van ICS), want die werkt echt altijd en overal. Alleen jammer van de 2% koersopslag die je dan betaalt.

Vier maanden geleden was ik ook in de VS en toen gebruikte ik altijd m'n debit Mastercard van N26. Die werd slechts een keer geweigerd in een kledingwinkel. M'n N26-kaart had ik deze keer thuisgelaten, maar dat had ik beter niet kunnen doen.

Ik weet niet of het bovenstaande toeval is, maar voor mijn gevoel wordt de debit Mastercard toch (veel) breder geaccepteerd dan de prepaid kaart van Revolut.

kwon wijzigde deze reactie 21-09-2018 03:13 (23%)

• ikbenwouter
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14-11 14:03
Revolut heeft ook een optie voor een prepaid debetkaart van Mastercard. Werkt prima in India, Zuidoost Azië, Canada, etc.

........................................................................................................................................................

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:32
ikbenwouter schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 04:18:
Revolut heeft ook een optie voor een prepaid debetkaart van Mastercard. Werkt prima in India, Zuidoost Azië, Canada, etc.
Er zijn los van de branding (Visa/Mastercard) grofweg drie soorten betaalkaarten:

- Debit (in NL zijn dit gewoon Maestro of VPAY-kaarten)
- Credit
- Prepaid

Ik denk niet zozeer dat het aan de branding ligt, maar meer aan het feit dat het geen echte debit (of credit) card is. Het is een prepaid card. De terminal leest hem zelfs als type 'Revolut Prepaid', dus niet eens als Visa Prepaid of zo. Mijn theorie is dat de apparatuur van veel merchants er geen trek meer in hebben als ze als kaartidenficatie 'Revolut Prepaid' zien, want dat type is gewoon niet zo bekend als Visa/Mastercard Debit of Credit.

Maar goed, gelukkig hebben we vrije keuze en ik realiseer me ook dat ik voor die prijs niet mag klagen :)

kwon wijzigde deze reactie 21-09-2018 07:31 (14%)

• CIM
CIM schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:49:
Cash pinnen is erg duur in Curacao ($3 per opname), maar bij Revolut was dat geheel gratis. Of Revolut moet achteraf nog deze kosten in rekening brengen natuurlijk. De opnames gaan echt tegen realtime koersen: twee identieke opnames vlak achter elkaar en het scheelde ¤0,02. Op een beperkt bedrag (300NAF ~ ¤145 heb ik dus al meer dan ¤12 bespaard. Hier 5/5 sterren voor Revolut
Nou, dat gratis pinnen is ook niet meer mogelijk in Curaçao. Voorheen kreeg ik dit niet (ATM van BdC). Je betaalt nu NAF8 per opname plus 2% toeslag (na ¤200). Rabobank rekent 1,1% toeslag met andere koers (2,07 t.o.v. 1,99 bij Revolut).

Ben er nog niet uit of pinnen via mijn reguliere bank duurder of goedkoper is ten opzichte van Revolut. Al met al gaat de Revolut kaart even terug de portemonnee in in plaats van telefoon hoesje.

Min vrouw heeft wel de VISA kaart; wellicht gaat betalen daar wel goed mee.

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-11 19:35
Deezers schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:09:
[...]

Ik zie nu twee opties:
1. USD of euro's overmaken vanaf mijn Nederlandse bankrekening naar de GB IBAN van Revolut horende bij het USD-account. Dit brengt mogelijk kosten met zich mee en moet alsnog worden omgezet door Revolut. Ze accepteren alleen Swift dus extra kosten.
2. In de Revolut app euro's omwisselen die je gratis kan storten voor dollars en die komen dan in mijn Revolut dollar account. Alleen heb ik gemerkt dat de wisselkoers die Revolut gebruikt lager is dan de normale wisselkoers, ook al claimen ze dat het een gunstige koers is.
Optie 2 is uiteraard de logische optie als je euro's hebt. Heb je een USD rekening in NL dan kun je dit overmaken naar de USD GB IBAN en dan hoeft er niets te worden omgezet.

• Siask
CIM schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:17:
[...]
Min vrouw heeft wel de VISA kaart; wellicht gaat betalen daar wel goed mee.
Ik vermoed het niet, want niet-locals krijgen "echte" creditcard (VISA/MC/AMEX) betalingen op Curaçao niet in Naffels maar in USD aangeboden, waardoor een normale betaling met je Nederlandse pinkaart goedkoper uitvalt.

Voor het retour krijgen van die NAƒ 8 moet je Denizen gebruiken, die belooft dat terug te betalen.

• CIM
Siask schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:10:
[...]

Ik vermoed het niet, want niet-locals krijgen "echte" creditcard (VISA/MC/AMEX) betalingen op Curaçao niet in Naffels maar in USD aangeboden, waardoor een normale betaling met je Nederlandse pinkaart goedkoper uitvalt.

Voor het retour krijgen van die NAƒ 8 moet je Denizen gebruiken, die belooft dat terug te betalen.
In USD betalen op Curaçao is alleen handig voor de domme Amerikaanse cruiseschip toeristen: de gehanteerde koers is doorgaans veel ongunstiger in USD dan NAF->EUR->USD. Scheelt iets van 15% meen ik.

Dat denizen ga ik zeker eens uitzoeken, dank!

• U123456
Een puntsgewijze samenvatting van An open letter from our CEO (12 October 2018):
Customer growth
In January 2017, customer numbers stood at 450,000, and we were opening around 1,000 new accounts each day.

By the end of the year, we trebled our customer base to over 1.2 million and we were opening 3,500 new accounts each day. Fast forward to the present day, and we have nearly 3 million customers, and we're opening around 8,000 new accounts each day.

We increased revenue
In 2016, our revenues stood at £2.4 million and by the end of 2017, we increased our revenues by nearly five times to £12.8 million.

We increased transaction volumes
Since we introduced analytical features such as budgeting controls, savings vaults and recurring payments, we've seen daily active users spike to 350,000, weekly active users jump to 800,000 and we recently hit 1.2 million monthly active users

Between 1 January and 31 December 2017, our monthly transaction volume increased from $200 million to $1.5 billion, and if you fast forward to today, we're now processing $3 billion a month

Customer support
We never want to give the impression that we are anything but a customer centric brand, but we know our customer support has been a little up and down this year.

I'm going to spare you the excuses and cut right to the point - we need to move as fast as we are growing. And even though we increased the number of support agents to 200, there is clearly more to be done.

To help keep things running smoothly, we'll be opening a second support centre in Europe later this year.
Helaas staat er niets over de bankvergunning te lezen, die Revolut in november 2017 aangevraagd heeft.

De hele tekst staat op: https://blog.revolut.com/an-open-letter-from-our-ceo/

• Neyluzz
  • Laatst online: 09:53
kwon schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:27:
[...]

Er zijn los van de branding (Visa/Mastercard) grofweg drie soorten betaalkaarten:

- Debit (in NL zijn dit gewoon Maestro of VPAY-kaarten)
- Credit
- Prepaid

Ik denk niet zozeer dat het aan de branding ligt, maar meer aan het feit dat het geen echte debit (of credit) card is. Het is een prepaid card. De terminal leest hem zelfs als type 'Revolut Prepaid', dus niet eens als Visa Prepaid of zo. Mijn theorie is dat de apparatuur van veel merchants er geen trek meer in hebben als ze als kaartidenficatie 'Revolut Prepaid' zien, want dat type is gewoon niet zo bekend als Visa/Mastercard Debit of Credit.

Maar goed, gelukkig hebben we vrije keuze en ik realiseer me ook dat ik voor die prijs niet mag klagen :)
Viel me op dat ''prepaid'' ook heel stiekem links onderin op de achterkant van de kaart gedrukt staat. Verklaart een hoop.

• Jazco2nd
Linkje kwijt maar schijnt dat Revolut in november hun bank license in Luxemburg krijgt. Dan "duurt het nog maanden" voordat users in andere EU landen dit merken.
Geen idee wat ze dan ruim een jaar geleden in Litouwen hebben aangevraagd...

• Siask
Even terug naar de feiten:

a) Revolut heeft een volledige bankvergunning aangevraagd in Litouwen
b) Revolut heeft een e-money-vergunning aangevraagd in Luxemburg

Achtergrond informatie hier.

De FT heeft ook nog een interessant artikel met als titel "Revolut seeks to hedge Brexit risk with Luxembourg licence", helaas achter een paywall maar wel te lezen als je de titel in Google plakt.

• CIM
CIM schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:53:
[...]

Dat denizen ga ik zeker eens uitzoeken, dank!
Dat heb ik inmiddels gedaan. Zie hieronder mijn bevindingen:

Wat is er goed:
  • Contact met klantenservice. Altijd antwoord binnen 1 werkdag
Wat is er niet goed:
  • De app. Mijn hemel, dat je zoiets durft te releasen. Traag, ouderwets, totaal niet logisch opgebouwd. Lange tijd niet zoiets beneden peil gezien;
  • Sign-up proces zat vol eigenaardigheden. Zo is een postcode verplicht maar die bestaan niet waar ik woon. Miste ook enkele landen in de enorme lijst van beschikbare landen die je moest opgeven. Wonder boven wonder kwam de kaart toch aan;
  • Je moet en je zal al je bancaire transacties delen met Denizen. Voor ingewijden, conform de PSD2 richtlijn mogen klanten toestemming geven om alle bank-transacties te delen met een partij buiten de bank (Denizen). Denizen doet er alles aan om je bank-transacties te laten delen. Veel mensen zijn daar huiverig voor (incl. mijzelf). Anders kun je simpelweg veel moeilijk geld storten naar een rekening buiten Denizen;
  • Na veelvuldig mijn bevindingen te hebben gedeeld, geld te hebben gestort en zelfs enquetes te hebben ingevuld kreeg ik de volgende e-mail (zie onder). Dat was toch wel de druppel.
We are very sorry that we're unable to continue doing business with you at this time. We hope you understand that we are unable to disclose specifics on the tools that we use or how we determine eligibility. Per our terms and conditions, Denizen reserves the right to end a relationship at any time.

Before we can close your account you need to withdraw all the remaining funds, you currently have a remaining balance. Please confirm when funds have been moved out.

Once your balance is confirmed as 0, we will initiate the close process for your Denizen and underlying bank accounts. Along with your bank accounts, all cards issued to you will be terminated and your login to the Denizen app will be disabled. We will confirm when the process is complete, it can take a few business days to process the request.
Samengevat: blijf weg van deze rommel and FU Denizen >:) .
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True