Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anakha in "Revolut (incl IBAN en Premium)"
Het gaat overigens ook om een voortschrijdende maand, niet een kalendermaand.
Dat hangt er vanaf wanneer je Revolut voor het eerst gebruikt hebt, als je vóór 16 maart 2017 al bij Revolut was (zoals ik), heb je een kalendermaand. Je kunt dan bijvoorbeeld op 31 maart € 200 op nemen, en op 1 april opnieuw € 200 zonder extra kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 29-03-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:40
Mijn vrouw en ik kregen een mailtje over het opnieuw moeten verifiëren van onze ID’s. Dat gaat dus niet, want de roze knop in de app doet niks. Support zegt er aan te werken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:08
The Revolut app was already available in:
English, French, Greek, German, Italian, Japanese, Lithuanian, Polish, Portuguese, Romanian and Spanish

Today, we're excited to announce the addition of another 13 languages, including:
Bulgarian, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Estonian, Finnish, Hungarian, Latvian, Norwegian, Slovakian, Slovenian and Swedish

Once you've updated to the latest version of the app, simply set your mobile device to your language of choice and the Revolut app will automatically set the in-app language to match.
Link: https://blog.revolut.com/...vailable-in-24-languages/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:44:
Mijn vrouw en ik kregen een mailtje over het opnieuw moeten verifiëren van onze ID’s. Dat gaat dus niet, want de roze knop in de app doet niks. Support zegt er aan te werken.
Ik kreeg gisteren bericht dat het niet meer nodig is.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 12:26

Pixelmagic

Ubergeek

icecreamfarmer schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:24:
[...]

Ik kreeg gisteren bericht dat het niet meer nodig is.
Serieus ? Die heb ik niet gehad, maar dan wel droevig van al die paniek berichten van hen vandaan.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Pixelmagic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:00:
[...]

Serieus ? Die heb ik niet gehad, maar dan wel droevig van al die paniek berichten van hen vandaan.
Brexit is uitgesteld.
You're probably Reesly sick of hearing about Brexit by now. We understand. It's all very Merkely and confusing.

We're sorry to Boris you with more Brexit stuff, but please don't send this email to your Juncker folder. We have an important message you May want to hear.

For now, all our politicians have stopped having a Barnier about what deal to sign. This is good news. It means that you'll stay as part of our UK entity for the foreseeable future, and that you don’t need to do anything on your side for now. There's a Chancellor this will change in the future, but we will keep you up to date as developments continue.

We suggest that you celebrate by using your Revolut card to go out and buy a sweet treat. Maybe a strawberry Macron.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb sinds 2 weken een pas van Revolut en het viel me deze week pas op dat het een Maestro kaart is. Ik begreep dat Revolut zelf bepaalt welke pas je ontvangt (gebasseerd op je land), ik had namelijk MC gekozen.

Support geeft aan dat ook de Maestro tot EUR 200 kosteloos kan pinnen, heeft iemand hier dat getest?

EDIT/extra vraag:
Hoe vinden jullie de reisverzekering van Revolut t.o.v. een 'conventionele' verzekering?

[ Voor 14% gewijzigd door Verkoper1000 op 28-04-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Revolut says it's cleaning up its act. Evidence suggests otherwise
https://www.wired.co.uk/a...plication-toxic-storonsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:57
Ik heb zelf het gratis product en zat laatst in de app (die bij mij in het Nederlands werkt) te kijken onder het aanbod voor Metal.
Onder cashback lees ik:
Verdien 0,1% in je eigen land en 1% wereldwijd in een van onze ondersteunde valuta’s, inclusief cryptovaluta’s
Mooi dacht ik, die 1% zou dan gelden voor online aankopen in Europa, met name Amazon en ook PayPal transacties. 1% is best een hoog percentage. De Bijenkorfkaart via ICS geeft bijvoorbeeld 0,5% shoptegoed bij aankopen buiten de Bijenkorf. En afhankelijk hoe je flying Blue Miles waardeert zit je op ongeveer 0,5-0,7% bij de Gold card van Amex.

In combinatie met de andere voordelen, met name verzekeringen zou dit dan wel eens een interessant alternatief kunnen zijn voor mijn American Express Gold kaart. Ja, ik besef me dat de Debit Mastercard niet een echte creditcard is zoals Amex, daarvoor zou ik dan nog de Bijenkorfkaart tegen relatief lage kosten aanhouden. De Amexkaart (Flying Blue) had ik ooit aangevraagd om mijn Miles te behouden en inmiddels ook flink Miles mee gespaard.

Omdat de app wel erg summiere info van het Metal product laat zien ben ik vervolgens op zoek gegaan op de website. Jammer genoeg zijn niet op 1 plek alle voorwaarden te vinden van het Metal product.

Als ik deze info lees blijkt dat de 0,1% voor Europa geldt ! En dus niet alleen ‘in je eigen land’.

Zijn hier mensen die Metal hebben en dit kunnen bevestigen voor de Nederlandse situatie? Of is het echt 1% buiten Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik gebruik Metal. Het is 0.1% in Europe en daarbuiten 1%. Als je veel andere valuta gebruikt dus een prima keuze :) Congierge is wel compleet nutteloos voor boeken van hotels / auto.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
Blijft wel een nadeel dat het prepaid kaart is, dat was ook de reden dat ik terug naar N26 ging omdat Debit iets betere acceptatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Coldcat schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:04:
Ik gebruik Metal. Het is 0.1% in Europe en daarbuiten 1%. Als je veel andere valuta gebruikt dus een prima keuze :) Congierge is wel compleet nutteloos voor boeken van hotels / auto.
Dank je wel. Op zich ga ik binnen Europe wel vreemde valuta gebruiken (UK, Zweden) maar dat is beperkt. het
gaat dus echt over 'buiten Europa'.
Hoe wordt de cashback trouwens uitbetaald? In je base currency of in de betreffende valuta van de transactie?

Wel een serieuze fout in de NL vertaling dan. Ik weet niet wat je tijdens het afsluiten via de app nog meer aan schermen krijgt, maar zo wordt je m.i. wel misleid.

Alhoewel ik wel benieuwd ben naar jouw negatieve ervaringen met de conciërge service is het voor mij geen doorslaggevende feature om metal te nemen. Dat zou echt de cashback moeten zijn.
Als ik de verzekeringsvoorwaarden van de ziektekosten en vertraagde reisverzekering lees, lijken deze redelijk, als ik het goed lees in de summary is er geen verplichting dat de reis met de kaart betaald moet zijn.
Wel lijkt het me iets minder handig dat de verzekering via Ierland loopt en de voertaal Engels is.
Helaas geen aankoopverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 15:01
Wally2002 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:09:
[...]

Wel een serieuze fout in de NL vertaling dan. Ik weet niet wat je tijdens het afsluiten via de app nog meer aan schermen krijgt, maar zo wordt je m.i. wel misleid.
De Engelse tekst is:
Earn 0.1% Cashback in Europe, 1% outside of Europe in any of our 29 supported currencies, including cryptocurrencies.
Dit komt natuurlijk door de EU-eisen aan creditcardmaatschappijen dat ze hun transactiekosten laag moeten houden. Dan blijft er geen marge over voor cashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wou Revolut eens proberen. Maar in de Google Play Store staat "Your device isn't compatible with this version."

Mijn smartphone is een Xiaomi Mi 5 met Android Pie (9). Heeft iemand deze telefoon en kan hij bevestigen of ontkennen dat dit zo is?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Gillonde schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:28:
Dit komt natuurlijk door de EU-eisen aan creditcardmaatschappijen dat ze hun transactiekosten laag moeten houden. Dan blijft er geen marge over voor cashbacks.
Inderdaad. Alhoewel ik me goed kan voorstellen dat een deel ook gedekt wordt vanuit de maandelijkse bijdrage. Ik vond 1% al veel, vandaar dat ik op zoek ging naar de kleine lettertjes. Ik ga in ieder geval niet upgraden naar Premium of Metal. Alhoewel hierin ook meespeelt dat de bankvergunning volgens mij nog steeds niet geïmplementeerd is, en er ook nog wat onzekerheden zijn m.b.t. Brexit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Wally2002 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:09:
[...]

Dank je wel. Op zich ga ik binnen Europe wel vreemde valuta gebruiken (UK, Zweden) maar dat is beperkt. het
gaat dus echt over 'buiten Europa'.
Hoe wordt de cashback trouwens uitbetaald? In je base currency of in de betreffende valuta van de transactie?
Je kan zelf kiezen in welke currency je wil 'sparen'. Het Vault te staan die je op ieder moment kan uitbetalen. Switchen tussen currency waarin je wilt 'sparen' zorgt voor automatische uitbetaling
Voor mij was altijd helder dat Europa 0.1% is en de rest van de wereld 1%. Matcht ook met de kostenstructuur van Credit Cards. 1% in het buitenland moet voor je gevoel al niet kloppen, er moet ergens marge gemaakt worden.
Alhoewel ik wel benieuwd ben naar jouw negatieve ervaringen met de conciërge service is het voor mij geen doorslaggevende feature om metal te nemen. Dat zou echt de cashback moeten zijn.
Als ik de verzekeringsvoorwaarden van de ziektekosten en vertraagde reisverzekering lees, lijken deze redelijk, als ik het goed lees in de summary is er geen verplichting dat de reis met de kaart betaald moet zijn.
Wel lijkt het me iets minder handig dat de verzekering via Ierland loopt en de voertaal Engels is.
Helaas geen aankoopverzekering.
Conciërge reageert te traag en verwijst je door naar websites waar je zoveel gegevens in moet vullen dat je zelf in die tijd al 3 keer een auto geboekt kan hebben. Daarna komt de reactie dat ze je op die locatie nog niet kunnen helpen aangezien de service niet beschikbaar is.

Ik heb het voornamelijk genomen omdat ik veel valuta moest wisselen. En met onbeperkte transacties was Revolut daar perfect voor. Helemaal omdat je zelf het moment van wisselen kan kiezen en er bij fluctuatie best wat verschil in zat. Daarmee al ruimschoots Metal goedgemaakt qua kosten. Daar komt dan nog het makkelijk geld opnemen bij, en cashback. Voor dit jaar voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ook ik heb metal genomen. Natuurlijk als voornaamste reden dat het een metalen kaart is en dus supercool :+

Ik ga namelijk een jaar naar Canada en dit is voor mij dd goedkoopste manier om valuta te wisselen. Daarnaast heeft bijna elke bank transactiekosten in het buitenland en ook conversie fee. Ook is maestro natuurlijk niet al te goed.

Voor noodgevallen heb ik mijn Amex. Het enige wat ik ga missen is de verzekering voor autohuur van eigen risico bij mijn abn. Maar dan koop ik wel af.

Mijn huisbank wordt ASN (lekker duurzaam).

Ook de gratis lounge pass ga ik zeker gebruiken! En ook de discount is super.

Ik vermoed dat ze het nog wel gaan uitbreiden, de diensten bij metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:16:
Ook ik heb metal genomen. Natuurlijk als voornaamste reden dat het een metalen kaart is en dus supercool

[...]

Ik ben natuurlijk bij met iedere gebruiker die Metal neemt - dat maakt het mogelijk om langer voor niks de standaard kaart te blijven gebruiken :)

Maar ook de Metal kaart is 'gewoon' een debit kaart, die je niet of nauwelijks voor autohuur gebruiken kunt. Let ook op dat je 1 (één) maal gratis toegang krijgt tot een lounge, daarna moet je per keer dat je in een lounge wilt betalen, iets van € 30 per keer. Moet je aardig zuipen, wil je het er uit hebben :)

Misschien wist je het allemaal al, maar voor eventuele meelezers die dat niet door hadden meld ik het toch maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:37:
[...]

Ik ben natuurlijk bij met iedere gebruiker die Metal neemt - dat maakt het mogelijk om langer voor niks de standaard kaart te blijven gebruiken :)

Maar ook de Metal kaart is 'gewoon' een debit kaart, die je niet of nauwelijks voor autohuur gebruiken kunt. Let ook op dat je 1 (één) maal gratis toegang krijgt tot een lounge, daarna moet je per keer dat je in een lounge wilt betalen, iets van € 30 per keer. Moet je aardig zuipen, wil je het er uit hebben :)

Misschien wist je het allemaal al, maar voor eventuele meelezers die dat niet door hadden meld ik het toch maar even.
Bedankt voor je toevoeging, het klopt inderdaad dat veel autoverhuur bedrijven geen debit kaart accepteren.

Met mijn Amex gold kan ik goed een auto huren. Daar heb ik ook een andere verzekering op en ook nog korting. Ik ga mijn revolut puur gebruiken voor boodschappen en aankopen op Amazon.ca etc.

Net zoals de gebruiker hierboven heb ik Metal gebruiken om koersopslagen te ontwijken. Als ik in NL was gebleven waren er inderdaad betere alternatieven. (Maar geen met een metalen CC 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 455473 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:45:
[...]
Als ik in NL was gebleven waren er inderdaad betere alternatieven.(Maar geen met een metalen CC 8) )
Nou daarnaast is het best prijzig zo een Metal abonnement en als je dat niet als je hoofdrekening kan gebruiken zit je ook met dubbele pakketkosten waarschijnlijk. Dat is jammer met dit sort Fintech bedrijven, dat je ze haast niet volledig kan gebruiken in NL als bank. Bunq is hier wellicht de uitzondering zolang je zonder iDin kan rondkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 17:11
Anoniem: 455473 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:16:
Ook ik heb metal genomen. Natuurlijk als voornaamste reden dat het een metalen kaart is en dus supercool :+

Ik ga namelijk een jaar naar Canada en dit is voor mij dd goedkoopste manier om valuta te wisselen. Daarnaast heeft bijna elke bank transactiekosten in het buitenland en ook conversie fee. Ook is maestro natuurlijk niet al te goed.

Voor noodgevallen heb ik mijn Amex. Het enige wat ik ga missen is de verzekering voor autohuur van eigen risico bij mijn abn. Maar dan koop ik wel af.

Mijn huisbank wordt ASN (lekker duurzaam).

Voor autohuur verzekering ben je sowieso beste af met deze verzekering, zeker in de VS/Canada/Australië: https://www.huurautoverzekering.com

Bij het boeken en ophalen van de auto kies je voor de hoge borg ipv verzekering (volhouden, niet laten ompraten).
Om die borg te voldoen (tis een reservering op je CC, al kon dat via Revolut of N26, dat wil je niet want dan is je saldo grotendeels geblokkeerd) gebruik ik de goedkoopste normale CC (EuroClix, via ICS, was €12.50 per jaar. Nu €15).

Zo ben je en heel goed verzekerd én het goedkoopste uit. De kosten van bovenstaande verzekering heb je na een weekje autohuur per jaar al terug verdiend.

Ondertussen vervalt mijn Revolut free CC bijna, in augustus. Weet iemand of je dan gratis een Maestro ipv MasterCard kan krijgen?
Ik wil Revolut graag als standaard voor pasbetalingen (ipv N26 nu) gaan gebruiken. Maar dan is een Maestro in NL wat handiger.
Ik vind het raar om €5.99 voor de Maestro pas te betalen. Een MasterCard kost hetzelfde..

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 25-05-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Voor autohuur verzekering ben je sowieso beste af met deze verzekering, zeker in de VS/Canada/Australië: https://www.huurautoverzekering.com

Bij het boeken en ophalen van de auto kies je voor de hoge borg ipv verzekering (volhouden, niet laten ompraten).
Om die borg te voldoen (tis een reservering op je CC, al kon dat via Revolut of N26, dat wil je niet want dan is je saldo grotendeels geblokkeerd) gebruik ik de goedkoopste normale CC (EuroClix, via ICS, was €12.50 per jaar. Nu €15).

Zo ben je en heel goed verzekerd én het goedkoopste uit. De kosten van bovenstaande verzekering heb je na een weekje autohuur per jaar al terug verdiend.

Ondertussen vervalt mijn Revolut free CC bijna, in augustus. Weet iemand of je dan gratis een Maestro ipv MasterCard kan krijgen?
Ik wil Revolut graag als standaard voor pasbetalingen (ipv N26 nu) gaan gebruiken. Maar dan is een Maestro in NL wat handiger.
Ik vind het raar om €5.99 voor de Maestro pas te betalen. Een MasterCard kost hetzelfde..
Thanks!

Ik heb nog wat research gedaan en heb naast mijn Revolut nu ook een ANWB Visa gold genomen, die is het eerste jaar gratis, wat mooi is meegenomen.

Wellicht dat ik ook voor gemak kies, ik vind een verzekering apart toch wel een stuk meer gedoe dan een verzekering bij de autoverhuurder zelf. Maar als ik hem 3 weken zou huren, dan is het zeker wel goedkoper. Nu is het waarschijnlijk ongeveer het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Iedereen zegt altijd dat Revolut niet handig is om een auto te reserven, ik heb hier juist hele andere ervaringen mee. Eigenlijk wordt alles overal geaccepteerd alleen wordt er een reservering gemaakt op een deel van je debit saldo. Dat wordt achteraf weer meteen vrijgegeven als je erom vraagt. Het enige is dat je geld op de kaart moet hebben, maar dat is ook niet erg want als je schade maakt heb je het altijd nodig. Het voordeel is dan ook dat ze niet achteraf nog kosten van je kaart af kunnen halen, wat met een CC dan wel weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Wat ik in Slowakije met N26 meemaakte is dat er een gewone betaling werd gedaan en bij terugkomst de borg werd 'retourgepind' door de kaart weer in de pinautomaat te steken en een negatief bedrag in te vullen. Ze schreven wel het kaartnummer e.d. op voor het geval er achteraf iets afgeschreven moest worden, debit/credit maakte niet uit.

Kan dus ook zo, het hangt er maar net vanaf welke verhuurder je treft. Dit was overigens een budgetverhuurder die net buiten het vliegveld zat i.p.v. erin, daar is het misschien wat simpeler geregeld dan bij de grotere verhuurbedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

AlbertJP schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:46:
Wat ik in Slowakije met N26 meemaakte is dat er een gewone betaling werd gedaan en bij terugkomst de borg werd 'retourgepind' door de kaart weer in de pinautomaat te steken en een negatief bedrag in te vullen. Ze schreven wel het kaartnummer e.d. op voor het geval er achteraf iets afgeschreven moest worden, debit/credit maakte niet uit.

Kan dus ook zo, het hangt er maar net vanaf welke verhuurder je treft. Dit was overigens een budgetverhuurder die net buiten het vliegveld zat i.p.v. erin, daar is het misschien wat simpeler geregeld dan bij de grotere verhuurbedrijven.
Weet je zeker dat je betaalde of werd er een reservering gemaakt? Bijna alle keren lijkt het alsof je pint maar er wordt dan echt een reservering gedaan. Vaak betaal je twee keer (eenmaal huur en eenmaal voor borg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Was niet mijn N26-pas dus ik kan het niet nakijken in de app, maar voor zover ik kon zien wel. Het zal wel een uitzondering zijn die je bij de grotere bedrijven niet tegenkomt. Het waren geen 2 betalingen, borg zat erbij in en werd retourgepind met dezelfde automaat bij terugkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Wat ik in Slowakije met N26 meemaakte is dat er een gewone betaling werd gedaan en bij terugkomst de borg werd 'retourgepind' door de kaart weer in de pinautomaat te steken en een negatief bedrag in te vullen.
Slowakije heeft de Euro, dus van een eventueel (negatief) koersverschil was geen sprake. Iets wat bij vreemde valuta wel zou kunnen gebeuren, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Revolut kaart heeft een verkeerde afslag genomen en was vanmorgen nog in Amsterdam, nu in Lissabon. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Och, kan altijd erger. Ik heb een keer een pakket uit China gehad wat een afslag maakt van ergens in een Europees sorteercentrum en dan naar Paraguay.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat ik in Slowakije met N26 meemaakte is dat er een gewone betaling werd gedaan en bij terugkomst de borg werd 'retourgepind' door de kaart weer in de pinautomaat te steken en een negatief bedrag in te vullen.
Dan ben je dus mooi de sjaak als je een gesloten autoverhuurder aantreft en je de sleutel in een dropbox moet gooien alvorens het vliegtuig te pakken.

De borg kan flink oplopen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:24
Sinds vanochtend werkt Apple Pay: https://community.revolut.com/t/apple-pay-support/181/2270

Bij mij werkt het met de MasterCard (BIN 459654, UK) en de Visa (539123, USA?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Zojuist de VISA kaart succesvol toegevoegd aan Apple Pay. BIN 459654
iPhone even op regio UK gezet om toe te voegen (NL gaf hij nog geen mogelijkheid).
Kreeg tijdens het proces een SMS dat ik in de Wallet app de kaart moet tappen en een code moest invoeren, maar die optie was niet beschikbaar in de Wallet app en kreeg berichtje in Wallet app: 'Revolut Visa' is gereed voor Apple Pay'.
Nog geen gelegenheid gehad om betaling te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 01:03
Net is mijn VISA van Revolut op niet beschikbaar gezet.. Had niet verwacht dat ze dit ook actief gingen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik probeer via support een gratis Maestro te bemachtigen (omdat ik in NL woon en mijn MasterCard vervalt in augustus, geef me dan een Maestro) maar ze werken echt totaal niet mee :(
Heb al zeker 7 mensen aangemeld (niet binnen een week, binnen een maand) maar dat mocht niet baten. Erg streng/inflexibel.
Coldcat schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:16:
Iedereen zegt altijd dat Revolut niet handig is om een auto te reserven, ik heb hier juist hele andere ervaringen mee. Eigenlijk wordt alles overal geaccepteerd alleen wordt er een reservering gemaakt op een deel van je debit saldo. Dat wordt achteraf weer meteen vrijgegeven als je erom vraagt. Het enige is dat je geld op de kaart moet hebben, maar dat is ook niet erg want als je schade maakt heb je het altijd nodig. Het voordeel is dan ook dat ze niet achteraf nog kosten van je kaart af kunnen halen, wat met een CC dan wel weer kan.
Wat jij omschrijft is echt omgekeerde van handigheid. Een borg is al gauw 700 euro of meer. Dat is dus 700 euro van je saldo waar je minimaal tijdens de huurperiode niet bij kan, ook niet om reparaties, tanken etc onderweg te betalen (als je te ver bent van hun eigen hulp moet je vaak voorschieten).
En daar komt nog bij dat je reservering echt niet altijd teruggepind kan worden. Vaak heb je tegenwoordig unattended checkout. Dan is er hooguit een mannetje op de parkeerplaats die tekent voor eventuele schades maar geen desk ofzo.

Dit soort grote reserveringen gooi ik daarom nooit op een CC die direct aan een saldo is gekoppeld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Sandermm schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:58:
Net is mijn VISA van Revolut op niet beschikbaar gezet.. Had niet verwacht dat ze dit ook actief gingen doen..
Haha, vanochtend werd eerst mijn Visa en een paar uur later mijn MasterCard verwijderd. Had het ook niet verwacht, maar soit. Over een paar maanden moet het hier ook wel officieel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de app maar weer gedownload en geprobeerd, maar zonder succes.

Zie overigens dat Metal Lounge Access bied, is het ze eindelijk gelukt om dit te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:41:
Zie overigens dat Metal Lounge Access bied, is het ze eindelijk gelukt om dit te leveren?
Is meer een eenvoudige manier om een ticket voor de lounge te boeken.

Op vakantie een medisch ongeval gehad, eens kijken hoe de verzekering van Metal werkt. Tot nu toe is de reactie zeer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Coldcat schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:20:
[...]

Op vakantie een medisch ongeval gehad, eens kijken hoe de verzekering van Metal werkt. Tot nu toe is de reactie zeer vlot.
Gaat alle communicatie in het Engels, of kun je ook in het Nederlands terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Alle communicatie is in het Engels. Zou raar zijn als ze met een Nederlandse partner zouden samenwerken in een internationale app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met dubbele afboeking? Heb geld op m'n Revolut account gezet (vanaf CC) en dat is dubbel afgeschreven op CC...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Coldcat schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:23:
Alle communicatie is in het Engels. Zou raar zijn als ze met een Nederlandse partner zouden samenwerken in een internationale app.
Dank. aangezien de app tegenwoordig in het NL beschikbaar is was ik daar benieuwd naar. En de partner hoeft niet perse NL te zijn, om in het Nederlands te communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Wally2002 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Dank. aangezien de app tegenwoordig in het NL beschikbaar is was ik daar benieuwd naar. En de partner hoeft niet perse NL te zijn, om in het Nederlands te communiceren.
Ja dat is waar, zijn ook veel technologische ontwikkelingen daarin.

De communicatie is in het Engels, formulieren ook. Maar op zich wijst dat allemaal voor zich. Je hoeft maar 5 pagina's in te vullen, 1 voorblad, 1 persoonlijke details, 1 handtekening, 1 medisch overzicht. Heb het wel anders gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
wimpie schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:37:
Iemand ervaring met dubbele afboeking? Heb geld op m'n Revolut account gezet (vanaf CC) en dat is dubbel afgeschreven op CC...
Je bent schijnbaar (recent) niet de enige: https://community.revolut.com/t/topup-charged-twice/18056/8

Overigens kreeg ik afgelopen week een melding van Revolut. Er was bij een "pony ride" in Los Angeles een bedrag van ~16 USD geprobeerd af te schrijven. Gelukkig stond er geen geld op mijn rekening. Klantenservice had binnen een aantal minuten de pas geblokkeerd en een nieuwe pas is onderweg.

Na allerlei horrorverhalen gelezen te hebben, was ik eerlijk gezegd was ik verbaasd over de snelheid en het gemak waarmee dit contact met de klantenservice verliep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik had vorig jaar veel problemen met geld overboeken omdat de tussenbank de betaalcode wegliet. Dat was nog in de tijd dat er geen directe IBAN was. Met IBAN is dat probleem sowieso verholpen. Echter was de service via de klantenservice erg goed. Je wordt snel geholpen en het wordt meteen opgelost. Geen extra notificaties of wat dan ook nodig, helder en eenvoudig.

Af en toe heb ik bij een betaling wel eens dat Revolut automatisch blokkeerd. Dit als het een raar land is of vreemde transactie. Je moet dan even op akkoord drukken en dan wordt de betaling uitgevoerd. Dat geef mij wel een beetje extra vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Je bent schijnbaar (recent) niet de enige: https://community.revolut.com/t/topup-charged-twice/18056/8

Overigens kreeg ik afgelopen week een melding van Revolut. Er was bij een "pony ride" in Los Angeles een bedrag van ~16 USD geprobeerd af te schrijven. Gelukkig stond er geen geld op mijn rekening. Klantenservice had binnen een aantal minuten de pas geblokkeerd en een nieuwe pas is onderweg.

Na allerlei horrorverhalen gelezen te hebben, was ik eerlijk gezegd was ik verbaasd over de snelheid en het gemak waarmee dit contact met de klantenservice verliep. :)
En zojuist teruggestort door Revolut. Dit zijn wel zaken waardoor ik heel snel klaar ben met een bedrijf/dienst }:O

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Coldcat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:50:
Af en toe heb ik bij een betaling wel eens dat Revolut automatisch blokkeerd. Dit als het een raar land is of vreemde transactie.
Nog nooit gehad. Recentelijk best ‘vreemde’ landen bezocht, maar Oost Timor, Fiji, Vanuatu, Zimbabwe en Guyana vond Revolut dus niet vreemd genoeg. Misschien snapt het algoritme van Revolut mijn uitgavepatroon niet helemaal.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Napsju schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:03:
[...]

Nog nooit gehad. Recentelijk best ‘vreemde’ landen bezocht, maar Oost Timor, Fiji, Vanuatu, Zimbabwe en Guyana vond Revolut dus niet vreemd genoeg. Misschien snapt het algoritme van Revolut mijn uitgavepatroon niet helemaal.
Betaal je daar met CC of haal je het geld uit de muur? Kan me voorstellen dat ze daar niet overal betaalautomaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Coldcat Beiden. Alleen in Noord Korea kon ik er niet veel mee.. >:)

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Binnen week is de travel insurance verzoek ingediend en verwerkt. Ondanks dat ik door dubbelzijdig scannen een paar pagina's verkeerd had aangeleverd. Communicatie was zeer vlot. Er staat Thomas Cook op de logo's.
Your claim payment will be issued within the next 3 working days and will be paid into your nominated bank account.
75 pound eigen risico gaat er vanaf maar verder wordt het netjes ovegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Na de afgelopen maanden zonder problemen Revolut in binnen en buitenland te hebben gebruikt, vanavond wat problemen ondervonden met betalen bij AH met de Maestro kaart. kreeg twee maal een foutmelding in de terminal bij de zelfscankassa, iets in de trant van 'pay differently'. Dit met contactloos betalen en na invoeren van de juiste pincode (bedrag hoger dan limiet contactloos betalen). Derde maal maar de pas van Rabo gebruikt. In de app nu twee transacties op pending staan. Maar even in de gaten houden of deze teruggedraaid worden. Overigens zojuist ook een melding in de app dat er problemen zijn met top-ups, dus wellicht heeft e.e.a. met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand zei op dit forum Bunq, Revolut en N26 te hebben. "Revolut voor op vakantie". Ik kan het zo snel niet terugvinden, dus weet niet wie het zei, maar wat is het voordeel van Revolut ten opzichte van N26?

Over de N26 card kan ik het volgende vinden:

- Free ATM withdrawals in euros.
- Free payments in any currency with no surcharge for paying abroad.
- ATM foreign currency withdrawal 1,7% conversion fee.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
Bij Revolut heb je geen conversion fee, geld wisselen is gratis tegen de dan geldende koers zonder opslag. Dit geldt alleen niet in het weekend, als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Wally2002 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:07:
N Maar even in de gaten houden of deze teruggedraaid worden. Overigens zojuist ook een melding in de app dat er problemen zijn met top-ups, dus wellicht heeft e.e.a. met elkaar te maken.
Zojuist kreeg ik pushberichten via de app (1 per transactie) dat de transacties zijn teruggedraaid.
Helemaal goed dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Sando schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 01:03:
Iemand zei op dit forum Bunq, Revolut en N26 te hebben. "Revolut voor op vakantie". Ik kan het zo snel niet terugvinden, dus weet niet wie het zei, maar wat is het voordeel van Revolut ten opzichte van N26?
Volgens mij heb je al eerder vergelijkbare vragen gesteld in een ander topic... neem aan dat je dat bedoeld.
'Revolut vs N26 vs Bunq'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 15:43
Ben tevreden met transferwise, maar hun conversie fee wordt steeds hoger. Daarom revolut aan het proberen en 10 euro overgemaakt. Dit staat nu al bijna 5 uur in behandeling in hun app. Duurt de verwerking altijd zo lang?
Edit: Nu, 8 uur later is het geregeld. Blijkbaar willen ze eerste keer de tegenrekening verifiëren. Ik moest naam en land bevestigen via chat.

[ Voor 24% gewijzigd door Bulldock op 19-06-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wally2002 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Volgens mij heb je al eerder vergelijkbare vragen gesteld in een ander topic... neem aan dat je dat bedoeld.
'Revolut vs N26 vs Bunq'.
Ah daar stond het! Ik meende inderdaad zoiets gevraagd te hebben maar betrapte mezelf erop nog steeds met de zelfde vraag te zitten en kon dit niet terugvinden.

Lijkt er op dat het een beetje neerkomt op voorkeur van de app. Plus enkele verschillen bij geld opnemen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alort
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 07:41
Lijkt er op dat het een beetje neerkomt op voorkeur van de app. Plus enkele verschillen bij geld opnemen.
Voor mij persoonlijk maakt het alle verschil dat Revolut de mogelijkheid heeft om sub-accounts te hebben in verschillende valuta. Het is ook mogelijk geld van de ene naar de andere sub-account over te hevelen zonder extra fees en direct. Ook kun je instellen dat als een bepaalde wisselkoers wordt bereikt er automatisch een X bedrag van de ene naar de andere sub-account wordt overgeheveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Sando schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:25:
[...]

Ah daar stond het! Ik meende inderdaad zoiets gevraagd te hebben maar betrapte mezelf erop nog steeds met de zelfde vraag te zitten en kon dit niet terugvinden.

Hangt af waar je naartoe gaat. Azie heeft N26 betere rates dan Revolut.
Wally2002 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:07:
Na de afgelopen maanden zonder problemen Revolut in binnen en buitenland te hebben gebruikt, vanavond wat problemen ondervonden met betalen bij AH met de Maestro kaart. kreeg twee maal een foutmelding in de terminal bij de zelfscankassa, iets in de trant van 'pay differently'. Dit met contactloos betalen en na invoeren van de juiste pincode (bedrag hoger dan limiet contactloos betalen). Derde maal maar de pas van Rabo gebruikt. In de app nu twee transacties op pending staan. Maar even in de gaten houden of deze teruggedraaid worden. Overigens zojuist ook een melding in de app dat er problemen zijn met top-ups, dus wellicht heeft e.e.a. met elkaar te maken.
Hoe kun je een Maestro kaart aanvragen bij Revolut?

[ Voor 47% gewijzigd door Coldcat op 23-06-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Coldcat schreef op zondag 23 juni 2019 @ 13:18:

[...]

Hoe kun je een Maestro kaart aanvragen bij Revolut?
Als het goed is gewoon via de app. Maestro is niet in alle landen beschikbaar, bij de lancering (begin 2018) was het in NL, DE, AT en CH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Klopt het dat NL gebruikers met een MasterCard geen Mastercard meer kunnen aanvragen?

Mijn MasterCard loopt af 08/2019. De optie om deze gratis te vervangen voor een nieuwe zou 28 dagen van tevoren moeten verschijnen in de app. Ik ben erg benieuwd of ik dan een MasterCard krijg. Dat hoop ik wel, want een Visa is natuurlijk geen vervanger, dat is gewoon een heel andere kaart.

[ Voor 63% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2019 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Jazco2nd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:38:
Klopt het dat NL gebruikers met een MasterCard geen Mastercard meer kunnen aanvragen?

Mijn MasterCard loopt af 08/2019. De optie om deze gratis te vervangen voor een nieuwe zou 28 dagen van tevoren moeten verschijnen in de app. Ik ben erg benieuwd of ik dan een MasterCard krijg. Dat hoop ik wel, want een Visa is natuurlijk geen vervanger, dat is gewoon een heel andere kaart.
Je kunt inderdaad alleen een Visa of Maestro kiezen. Mijn oude Mastercard was ook geldig tot augustus, maar ik kreeg als vervanging een Visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
oohh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Je kunt inderdaad alleen een Visa of Maestro kiezen. Mijn oude Mastercard was ook geldig tot augustus, maar ik kreeg als vervanging een Visa.
Verdorie. "Vroeger" werd Visa in bepaalde delen van de wereld echt veel minder geaccepteerd. Kan me herinneren 2010 noordelijk Thailand waar je met je Visa vrij weinig kon.
Online lastig om info te vinden wat de status van acceptatie is wereldwijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Mogelijk is jouw ervaring specifiek voor Azië. In sommige Afrikaanse landen wordt Visa namelijk breder geaccepteerd dan Mastercard. Nog steeds zie je in Kenia tankstations met alleen een Visa-logo, die in de praktijk tegenwoordig ook Mastercard accepteren omdat een paar lokale banken Mastercards zijn gaan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
oohh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Augustus 2019? Heb jij dan al de mogelijkheid gehad te vervangen?
En heb je ook overwogen een Maestro erbij te nemen voor NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Jazco2nd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Augustus 2019? Heb jij dan al de mogelijkheid gehad te vervangen?
En heb je ook overwogen een Maestro erbij te nemen voor NL?
Nee, was een paar weken geleden in de VS geskimmed, dus heb via de klantenservice een nieuwe kaart aangevraagd.

Maestro heb ik niet nodig. Heb drie andere Maestro's: Knab (spaarrekening, participatie), bunq free (boodschappenrekening, paar potjes) en N26 (gebruik ik op dit moment niet; wacht op joint accounts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
oohh schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:39:
[...]

Nee, was een paar weken geleden in de VS geskimmed, dus heb via de klantenservice een nieuwe kaart aangevraagd.

Maestro heb ik niet nodig. Heb drie andere Maestro's: Knab (spaarrekening, participatie), bunq free (boodschappenrekening, paar potjes) en N26 (gebruik ik op dit moment niet; wacht op joint accounts).
Ah dat snap ik.
Bunq kost mij €0.04 per pastransactie. Pasgebruik doe ik niet via Bunq (wel de andere bankzaken).
N26 Maestro is mijn standaard voor pasgebruik maar ben beetje klaar met N26.

Wil dus over (voor alle pas transacties, creditcardzaken (excl borg)) op Revolut die ik tot nu toe alleen gebruikte voor alle non-€ transacties.

Maar om nou €5.99 fee + €5.99 verzendkosten voor 1 pas te betalen 8)7 dat houd mij dus tegen.
Maar na 4 pogingen met Support lijkt het erop dat het niet anders kan..

Ben ook wel benieuwd of je met je Revolut Maestro kaart wél gewoon bij onbemande pompstations kan betalen (mits genoeg saldo)?

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 30-06-2019 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Jazco2nd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 17:01:
[...]
Ben ook wel benieuwd of je met je Revolut Maestro kaart wél gewoon bij onbemande pompstations kan betalen (mits genoeg saldo)?
In Zweden hier geen problemen mee gehad, er werd eerst een reservering gedaan (equivalent van 120 of 150 euro, hing van betreffende pomphouder af) en dit werd enige tijd na het tanken omgezet naar de definitieve transactie (dat is dus niet instant maar een uur (of twee) later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Maar om nou €5.99 fee + €5.99 verzendkosten voor 1 pas te betalen 8)7 dat houd mij dus tegen.
Maar na 4 pogingen met Support lijkt het erop dat het niet anders kan..
Ach, met die 12 euro ben je wel vier jaar voorzien van een Maestro-pas. Goedkoper kun je het bijna niet krijgen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:56
Als ik nu een prepaid creditcard zou willen aanschaffen welke raden jullie mij aan, revolut of n26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
MarioMark1541 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:35:
Als ik nu een prepaid creditcard zou willen aanschaffen welke raden jullie mij aan, revolut of n26
Beetje eigen inzet kan geen kwaad. De vergelijking is al vele keren gemaakt.
Zie ook dit topic.

Als het echt een prepaid card moet zijn dan Revolut, want N26 heeft een debit Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Wally2002 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:40:
[...]

Beetje eigen inzet kan geen kwaad. De vergelijking is al vele keren gemaakt.
Zie ook dit topic.

Als het echt een prepaid card moet zijn dan Revolut, want N26 heeft een debit Mastercard.
Ik wil het vooral gaan gebruiken voor online aankopen e.d
Hoe zit het met de bankgarantie bij revolut ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

MarioMark1541 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Geen bank, dus geen bankgarantie.

Voor een beetje online shoppen is Revolut prima. Voor serieuzere bedragen zou ik N26 aanraden. Dat is een echte bank. Met bankgarantie iirc.

https://www.siliconrepubl...-european-banking-licence

[ Voor 38% gewijzigd door Sando op 02-07-2019 17:16 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Sando schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:33:
[...]

Geen bank, dus geen bankgarantie.

Voor een beetje online shoppen is Revolut prima. Voor serieuzere bedragen zou ik N26 aanraden. Dat is een echte bank. Met bankgarantie iirc.
Oke en monese?

Enige jammere vind ik dat het soms wat langer duurt als je wat stort op de n26 rekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Ik wil het vooral gaan gebruiken voor online aankopen e.d
Ligt eraan of je veel in andere valuta koopt. Ik koop veel in USD en stort regelmatig bij een gunstige koers USD in de revolut USD wallet.
Die heb ik aan paypal gekoppeld, waarbij paypal geen conversie meer mag doen (setting). Dan heb je de paypal garantie, maar de koersvoordelen van revolut.
Ik reis ook 2-3x per jaar naar UK/US en gebruik alleen maar revolut met de gevulde wallets.
N26 heb ik als backup, die heeft geen wallets dus geen voordeel van een spaarportje van buitenlands geld.

(vb.. begin vorig jaar stond de EUR/USD op iets van $1.26 voor een euro, nu 1.13.. Ik doe nog steeds aankopen voor die 1.26..
Ook kan revolut zelf wisselen bij opgegeven koersen, bv enige tijd geleden had de pond een kleine daling naar iets van 1.10. Ik had ergens in de settings staan dat bij die koers er 200 pond gekocht mocht worden.. Dat gebeurde dus en bijna direct weer hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[...] ben beetje klaar met N26.
Waarom eigenlijk?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oohh
In de app kun je nu een gratis “pride” card aanvragen. Dit is een Mastercard (@Jazco2nd;)) en wordt gratis verzonden. Ik vind het een positief initiatief 🏳️‍🌈
Afbeeldingslocatie: https://sjc1.discourse-cdn.com/business6/uploads/revolut/original/2X/1/163e48d73ae1694d37699d0dfb00951a08ea76eb.jpeg

[ Voor 28% gewijzigd door oohh op 01-07-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
oohh schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:42:
In de app kun je nu een gratis “pride” card aanvragen. Dit is een Mastercard (@Jazco2nd;)) en wordt gratis verzonden. Ik vind het een positief initiatief 🏳️‍🌈
[Afbeelding]
Thanks! Gelijk geupdate. Wel het Donations tabje erbij maar niks over een Pride ook wanneer ik handmatig een nieuwe kaart wil bestellen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
Een ander uiterlijk voor de Donations card kan ook? Er staan ook andere kleuren bij. Of dan geen gratis card?

Afbeeldingslocatie: https://sjc1.discourse-cdn.com/business6/uploads/revolut/optimized/3X/1/a/1af11faf59459df334ae80394febbee7cbde52b8_2_236x500.jpeg

(pic van Revolut community)

https://blog.revolut.com/revolut-charity-donations/

https://community.revolut.com/t/pride-cards-donations/95777

[ Voor 89% gewijzigd door U123456 op 01-07-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip! Ik kon er daarnet nog een aanvragen, mooie vervanging voor mijn Mastercard die in december afgelopen zou zijn :)

Ze lijken niet voor iedereen beschikbaar te zijn, maar ik heb een redelijk actief account dus dat scheelt misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 20:58

ikbenwouter

! w t R

Ik moest mijn Revolut app updaten en daarna bij profile uitloggen en opnieuw inloggen. Daarna had ik bij, Cards - New physical card - Standard - Colors, de optie voor de pride 🌈 versie. Dank voor de tip!

Edit: gratis verzendkosten kreeg ik niet, goedkoopste was €1,68. Schijn je via de klantenservice wel gratis te kunnen regelen.

[ Voor 24% gewijzigd door ikbenwouter op 01-07-2019 21:08 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:51
[Afbeelding]
OMG OMG OMG supervet!!! :D

Ik raakte al lichtelijk in paniek toen ik hem er niet tussen zag staan bij het bestellen van een nieuwe kaart. Maar een app update, cache wipe en vervolgens opnieuw inloggen did the trick! Kon hem daarna gratis en zonder verzendkosten bestellen. Binnenkort eigenaar van deze flashy kaart (naast de Maestro- en prepaid Visa-kaart):

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/Screenshot_20190701-211915_Revolut.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het is hier ook gelukt maar heb de app eerst moeten verwijderen, daarna lukte het nog niet pas paar uur later.. wel heel blij! Mooier dan de standaard Revolut.

Over paar dagen mag ik mijn MasterCard gratis vervangen, dan kies ik lekker voor de Maestro en ben ik helemaal voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
JoebarRC schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:53:
[...]

Ligt eraan of je veel in andere valuta koopt. Ik koop veel in USD en stort regelmatig bij een gunstige koers USD in de revolut USD wallet.
Die heb ik aan paypal gekoppeld, waarbij paypal geen conversie meer mag doen (setting). Dan heb je de paypal garantie, maar de koersvoordelen van revolut.
Ik reis ook 2-3x per jaar naar UK/US en gebruik alleen maar revolut met de gevulde wallets.
N26 heb ik als backup, die heeft geen wallets dus geen voordeel van een spaarportje van buitenlands geld.

(vb.. begin vorig jaar stond de EUR/USD op iets van $1.26 voor een euro, nu 1.13.. Ik doe nog steeds aankopen voor die 1.26..
Ook kan revolut zelf wisselen bij opgegeven koersen, bv enige tijd geleden had de pond een kleine daling naar iets van 1.10. Ik had ergens in de settings staan dat bij die koers er 200 pond gekocht mocht worden.. Dat gebeurde dus en bijna direct weer hoger
Day is dan wel een voordeel.
Maar kan helaas niet aanvragen ivm ik geen ID kaart heb alleen een rijbewijs :-(

Mijn oog viel ook nog op bunq travel card isnook gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Krijg je bij revolut ook een digitale kaart in de app of enkel te gebruiken met de fysieke kaart ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt direct ook gebruik maken van een virtuele kaart in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
TexMex schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:50:
Je kunt direct ook gebruik maken van een virtuele kaart in de app.
Oke en hoe lang duurt het voordat je je geld stort en het op de rekening staat bijvoorbeeld van ING naar revolut ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

MarioMark1541 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:21:
[...]

Oke en hoe lang duurt het voordat je je geld stort en het op de rekening staat bijvoorbeeld van ING naar revolut ?
1 werkdag. In de morgen staat het meestal er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inderdaad, vaak lukt het op werkdagen zelfs al binnen enkele uren. Overigens gaat het nog sneller als je opwaardeert vanaf een creditcard. Dan staat het direct op je Revolut-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
ikbenwouter schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:06:
Ik moest mijn Revolut app updaten en daarna bij profile uitloggen en opnieuw inloggen. Daarna had ik bij, Cards - New physical card - Standard - Colors, de optie voor de pride 🌈 versie. Dank voor de tip!

Edit: gratis verzendkosten kreeg ik niet, goedkoopste was €1,68. Schijn je via de klantenservice wel gratis te kunnen regelen.
Waar zie je de eventuele verzendkosten staan, voor of na het bevestigen van je adresgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Na het bevestigen van je adres krijg je drie verzendopties inclusief kosten te zien. Op dat moment kun je nog afzien van de aanschaf van je nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Oke ik heb ook een bunq travel card did vanaf daar zou ik het dan ook eventueel over kunnen storten.

Maar wat me wel een beetje tegen houdt is dat revolut geen. Banklicentie heeft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Mag weg al opgelost

[ Voor 84% gewijzigd door MarioMark1541 op 02-07-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

MarioMark1541 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:50:
Maar wat me wel een beetje tegen houdt is dat revolut geen. Banklicentie heeft ....
Ik zie dat mijn kennis wat verouderd is, want:

Blijkbaar heeft Revolut een banklicentie sinds een maand of 6. Ik weet echter niet of je bij Revolut ook je eigen IBAN rekening krijgt, want volgens mij geldt bankgarantie alleen op een IBAN rekening. Volgens hun eigen website zijn ze een "Electronic Money Institution", geen bank. Vermoedelijk zijn ze hard aan het werk om een bank te worden met hun nieuwe licentie.

Maar:

Mogelijk verliest ze deze licentie weer wegens Russische banden en sancties die daarbij horen.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik weet wel dat we in een Plutocratie leven.

Trouwens, ik snap dat niet iedereen even handig is met zoeken, maar veel van je vragen zijn wel erg simpel te vinden. Simpel als in: Eerste resultaat van eerste zoekopdracht. Als je zelf zoekt heb je altijd het meest recente antwoord, en ik zie dat je je hier laat tegenhouden door mijn verouderde antwoord.

edit:
Interessante ycombinator comments over vorige link:

https://news.ycombinator.com/item?id=19746734

Ik ga uit voorzorg nog maar even geen Revolut uitproberen. Genoeg alternatieven met minder rook.

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 02-07-2019 17:31 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Sando schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:15:
Ik weet echter niet of je bij Revolut ook je eigen IBAN rekening krijgt, want volgens mij geldt bankgarantie alleen op een IBAN rekening.
Wel of geen IBAN staat los van bankgarantie.
Bij Revolut krijg je wel degelijjk een (UK)-IBAN, dat is zelfs in dit topic te vinden :) :

Revolut (incl IBAN en Premium)

De tegoeden van Revolut-klanten worden voorlopig nog aangehouden bij andere banken:
So I understand it basically still takes some waiting until ca. 2020 when the banking licence will be fully in place along with the deposit insurance to have funds properly secured up to GBP 85k.
https://community.revolut.com/t/deposit-insurance/74483/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Ik heb 2 dagen geleden via een Visa-creditcard opgewaardeerd en tot mijn grote schrik zag ik vandaag dat het bedrag twee keer van m'n creditcard was afgeschreven. Ik wilde een chat beginnen binnen de app en kreeg toen deze mededeling:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/Screenshot_20190708-182217_Revolut.jpg

Het vreemde is dat op de community geen enkele thread staat die hierover gaat. Dus blijkbaar moet ik dan zelf maar periodiek kijken of het is teruggestort.

Heeft iemand anders dit nog meegemaakt? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hebben jullie de Pride kaart al ontvangen? :)

Revolut is op dit moment met een select aantal bèta-testers bezig om 3D Secure te testen. Vanaf 14 september is 3D Secure 2.0 verplicht, dus ze moeten aan de bak. Hieronder twee screenshots van de Revolut Community. De bèta is alleen voor RevP testers. Je moet betaling via de app accorderen:

Betaalscherm (Mastercard)
Afbeeldingslocatie: https://sjc1.discourse-cdn.com/business6/uploads/revolut/original/3X/b/2/b2c2a2ca56056673c5f7228772ecacb6dc4354bb.jpeg

App (Visa)
Afbeeldingslocatie: https://sjc1.discourse-cdn.com/business6/uploads/revolut/optimized/3X/1/8/18b1f3d8de1ccf49f7a1a0629fe3143e319b892f_2_472x1000.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
oohh schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:43:
Hebben jullie de Pride kaart al ontvangen? :)
Hier nog niet, jij wel?
Revolut is op dit moment met een select aantal bèta-testers bezig om 3D Secure te testen. Vanaf 14 september is 3D Secure 2.0 verplicht, dus ze moeten aan de bak. Hieronder twee screenshots van de Revolut Community. De bèta is alleen voor RevP testers. Je moet betaling via de app accorderen:
Ik ben zeker geen beta-tester maar heb dit scherm een paar dagen geleden wel voorbij zien komen. Moest op exact dezelfde manier een online betaling bevestigen en dat ging verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
kwon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Hier nog niet, jij wel?
Nee, wacht ook nog steeds. Volgens de app zou de kaart allang binnen moeten zijn.
kwon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Ik ben zeker geen beta-tester maar heb dit scherm een paar dagen geleden wel voorbij zien komen. Moest op exact dezelfde manier een online betaling bevestigen en dat ging verder prima.
Ik dacht dat 3D Secure nog in de bètafase zat, maar dan is het voor meerdere users uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
oohh schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:44:
Ik dacht dat 3D Secure nog in de bètafase zat, maar dan is het voor meerdere users uitgerold.
Vandaag kwam dat scherm weer voorbij. Deze keer op een website waar je sowieso niet zonder 3-D Secure kan betalen.

Het was telkens een betaling met een virtuele Visa-kaart, mocht dat nog relevant zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 53 Laatste