Ik heb zelf het gratis product en zat laatst in de app (die bij mij in het Nederlands werkt) te kijken onder het aanbod voor Metal.
Onder cashback lees ik:
Verdien 0,1% in je eigen land en 1% wereldwijd in een van onze ondersteunde valuta’s, inclusief cryptovaluta’s
Mooi dacht ik, die 1% zou dan gelden voor online aankopen in Europa, met name Amazon en ook PayPal transacties. 1% is best een hoog percentage. De Bijenkorfkaart via ICS geeft bijvoorbeeld 0,5% shoptegoed bij aankopen buiten de Bijenkorf. En afhankelijk hoe je flying Blue Miles waardeert zit je op ongeveer 0,5-0,7% bij de Gold card van Amex.
In combinatie met de andere voordelen, met name verzekeringen zou dit dan wel eens een interessant alternatief kunnen zijn voor mijn American Express Gold kaart. Ja, ik besef me dat de Debit Mastercard niet een echte creditcard is zoals Amex, daarvoor zou ik dan nog de Bijenkorfkaart tegen relatief lage kosten aanhouden. De Amexkaart (Flying Blue) had ik ooit aangevraagd om mijn Miles te behouden en inmiddels ook flink Miles mee gespaard.
Omdat de app wel erg summiere info van het Metal product laat zien ben ik vervolgens op zoek gegaan op de website. Jammer genoeg zijn niet op 1 plek alle voorwaarden te vinden van het Metal product.
Als ik
deze info lees blijkt dat de 0,1% voor Europa geldt ! En dus niet alleen ‘in je eigen land’.
Zijn hier mensen die Metal hebben en dit kunnen bevestigen voor de Nederlandse situatie? Of is het echt 1% buiten Nederland.