Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroon2
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02-2022
Hi All!

Ik probeer een beslissing te nemen tussen Revolut, N26 en Bunq. Ik wil het als mijn hoofdrekening gebruiken. Om mijn dagelijkse transacties (boodschappen, winkelen, café) te doen, mijn salaris te ontvangen op de rekening, online betalingen maken en gebruiken tijdens mijn reizen in Azië, Europa en Amerika.

De klantenondersteuning moet uiteraard goed zijn en ik wil de kaart op zoveel mogelijk plaatsen kunnen gebruiken. Natuurlijk zijn beveiliging en betrouwbaarheid ook erg belangrijk.

Ik heb wat onderzoek gedaan, maar het is een moeilijke keuze. Dus daarom vroeg ik me af of iemand mij wat advies kan geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Als je de topics van de banken doorleest kom je tegen wat de meest voorkomende problemen zijn. Revolut heeft meer functies voor vreemde valuta maar kan niet werken met onbemande tankstations. Bunq heeft als enige iDeal maar is duurder, zeker als je een Mastercard wilt. Verder zijn er niet heel veel klachten.

N26 heb ik zelf als hoofdrekening en dat gaat prima, alleen voor iDeal en OV-chipkaart (automatisch opladen) heb ik nog Rabobank.

[ Voor 4% gewijzigd door AlbertJP op 24-09-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroon2
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02-2022
@AlbertJP bedankt voor je antwoord! Ik twijfel nog tussen Revolut en N26 ivm de features. Maar daar kom ik wel uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Revolut heeft geen bank locentie, iets wat de andere wel hebben!

Je kan ook overwegen om Monese te nemen trouwens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 123Arne123
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-08-2019
Persoonlijk zou ik dan voor N26 gaan. Heel toevallig dat ik dit nu lees, want ik sta letterlijk nu zelf op het punt om van Revolut over te schakelen op N26.
Een héél groot voordeel vind ik dat N26 je een échte debetkaart geeft, terwijl Revolut je een prepaidkaart geeft. Die worden nl. geweigerd voor sommige zaken. Persoonlijk liep ik zelf al tegen een paar kleine probleempjes met Revolut in de US, bijvoorbeeld (auto huren, enkele aankopen in winkels, niet geaccepteerd bij Postmates, ...).
Ik had een N26-kaart voor in de auto (voor door een drive thru te gaan of benzine te kopen), maar dit wordt nu mijn standaardkaart, en ik ga een Maestro van hun bestellen voor in de auto.

Ik heb ook nog een traditionele credit VISA, maar de N26 is voor vrijwel alles tot nu toe een goed alternatief!
Dingen zoals geld afhalen in een vreemde valuta, daar komt wel 1,7% transactie bij, maar dan nog... met je kaart kom je toch vrijwel overal. Buiten mijn lokale broodautomaat heb ik denk ik geen enkele keer cash betaald in het voorbije jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Maar ja, met een Debit card een auto huren wordt ook geen gemakkelijk verhaal. Daarvoor heb je gewoon een echte credit card nodig.

Ik heb ze alle drie, en als ik zou moeten kiezen blijft Revolut voor mij de topper. VISA, MC, Maestro + GooglePay, allemaal met een account en op te laden met een creditcard.

Het enige nadeel is het voor het weekend te moeten wisselen om geen toeslag in het weekend te hebben voor niet-Euro-valuta, maar de rest is helemaal prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Bunq is in mijn ogen nogal een onbetrouwbare partij geweest ivm onaangekondigd verplichte dataverzameling door Google op android en extreme prijsverhogingen.

N26 biedt verrassend veel.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-04 06:21
Je kan een gratis Bunq rekening combineren met N26, dan heb een NL rekening voor iDeal en bv je salaris of hypotheek, maar wel alle gratis voordelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Anoniem: 567735 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:25:
Maar ja, met een Debit card een auto huren wordt ook geen gemakkelijk verhaal. Daarvoor heb je gewoon een echte credit card nodig.

Ik heb ze alle drie, en als ik zou moeten kiezen blijft Revolut voor mij de topper. VISA, MC, Maestro + GooglePay, allemaal met een account en op te laden met een creditcard.

Het enige nadeel is het voor het weekend te moeten wisselen om geen toeslag in het weekend te hebben voor niet-Euro-valuta, maar de rest is helemaal prima.
Auto huren is geen probleem, gewoon zorgen dat je genoeg cash hebt. Ik vind credit cards stom, omdat ik liever betaal voor dingen dan krediet neem op dingen. Dus in zorg voor voldoende cash op mijn N26 en ik kan alles doen wat ik wil.

Soms wordt een debit card geweigerd bij de kassa, bij het tanken bijvoorbeeld in de USA. Als je dan vraagt om het gewoon te proberen dan gaat hij gewoon door, ze reserveren een X bedrag voordat je gaat tanken en storten terug wat je niet gebruikt. Meestal is dat iets van $150-200 en als je dat op je debit MasterCard hebt staan: geen probleem :)

Ik heb zelf nog geen Maestro van N26 maar loop bij Bunq vaak tegen problemen aan in het buitenland. Zo was ik in Ierland, Hongarije en Portugal en daar werden de eerste betalingen geweigerd. In de app stel je in welke landen je betalingen toestaat. Daar had ik Europese Unie ingesteld maar dat werkte blijkbaar niet. Ik moest die landen apart invullen en toen deed hij het pas. Los daarvan doen sommige pinautomaten het niet om vage redenen, mijn Rabo als backup pas doet het dan wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@kroon2 Waarom niet een bankrekening bij een ''normale'' bank?

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 08-10-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Wat is een normale bank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ernemmer schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:43:
@kroon2 Waarom niet een bankrekening bij een ''normale'' bank?
Waarom een bankrekening bij een "oude" "niet revolutionaire" bank?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Waarom een bankrekening bij een "oude" "niet revolutionaire" bank?
Omdat die vaak al een lange geschiedenis hebben en je op die manier goed kan bepalen welke je wilt nemen.
Ook zie ik het voordeel niet van een revolutionaire bank, en ook niet wat daar nu beter aan is dan de oude bank.

Daarom was mijn vraag dan ook, waarom zo'n nieuwe bank ipv een ''normale'' bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Omdat die vaak al een lange geschiedenis hebben en je op die manier goed kan bepalen welke je wilt nemen.
Ook zie ik het voordeel niet van een revolutionaire bank, en ook niet wat daar nu beter aan is dan de oude bank.

Daarom was mijn vraag dan ook, waarom zo'n nieuwe bank ipv een ''normale'' bank.
Omdat Bunq geen gezeik heeft met kantoren waar je langs moet? Omdat ik nu Apple Pay kan gebruiken? Omdat ik super makkelijk rekeningen kan delen met m'n wederhelft?

Do i need to continue? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Omdat Bunq geen gezeik heeft met kantoren waar je langs moet? Omdat ik nu Apple Pay kan gebruiken? Omdat ik super makkelijk rekeningen kan delen met m'n wederhelft?

Do i need to continue? ;)
Graag, ik wil wel eens weten wat het echt toe kan voegen voor mij.

-Apple pay gebruik ik niet, maar is bij ING gewoon mogelijk.
-Ik ben volgens mij 10 jaar geleden een keer langs geweest op een kantoor voor legitimatieplicht.
-Rekening delen is een kwestie van een paar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Graag, ik wil wel eens weten wat het echt toe kan voegen voor mij.

-Apple pay gebruik ik niet
-Ik ben volgens mij 10 jaar geleden een keer langs geweest op een kantoor voor legitimatieplicht.
-Rekening delen is een kwestie van een paar klikken.
Ik denk dat je dat pas kan ervaren zodra je het probeert :) Een Bunq account openen is letterlijk 10 minuten werk, in een app, niks legitimatieplicht op een kantoor, alles thuis regelen.
Idem voor al je pinpassen, live pincodes aanpassen, 2 pincodes op 1 pas (zodat als je pincode 1 je pint van je persoonlijke rekening, en bij de andere pincode bijvoorbeeld van je boodschappen rekening), gedeelde rekeningen live koppelen aan je pinpas voor als je even wat moet kopen voor je vriend/vriendin enz.
Het is gewoon zoveel moderner en makkelijker opgezet allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat je dat pas kan ervaren zodra je het probeert :) Een Bunq account openen is letterlijk 10 minuten werk, in een app, niks legitimatieplicht op een kantoor, alles thuis regelen.
Idem voor al je pinpassen, live pincodes aanpassen, 2 pincodes op 1 pas (zodat als je pincode 1 je pint van je persoonlijke rekening, en bij de andere pincode bijvoorbeeld van je boodschappen rekening), gedeelde rekeningen live koppelen aan je pinpas voor als je even wat moet kopen voor je vriend/vriendin enz.
Het is gewoon zoveel moderner en makkelijker opgezet allemaal!
Dat zijn inderdaad wel handige functies.

Als ik naar de kosten kijk vind ik die toch wel hoog met 7,95 per maand, de ING kost 1,55 per maand en als je er een echte credit card bij wilt hebben betaal je 3 euro per maand.
Je hebt dan inderdaad niet de mogelijkheid om 25 bankrekeningen te openen maar voor de meeste is 1 toch wel genoeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 10-10-2018 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:36
Waarom bij Bunq € 7,99 per maand betalen als je bij MoneYou een gratis bankrekening (MoneYou Basic) kan openen waarbij je geen pas maar wel iDeal krijgt? Zie deze pagina

Ik heb een N26 rekening (met een bankpas en een debit Mastercard) gecombineerd met deze gratis MoneYou rekening voor de hypotheek en salarisbetalingen. Ik wil alleen nog een goedkope creditcard voor autohuur, etc. op vakantie.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2024

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ernemmer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Als ik naar de kosten kijk vind ik die toch wel hoog met 7,95 per maand, de ING kost 1,55 per maand en als je er een echte credit card bij wilt hebben betaal je 3 euro per maand.
Je hebt dan inderdaad niet de mogelijkheid om 25 bankrekeningen te openen maar voor de meeste is 1 toch wel genoeg.
Ik denk dat het ook belangrijk is om te vermelden dat het betalen in vreemde valuta veel goedkoper is. Zo betaalde ik in Australië vast 2 euro bij een transactie, een hoge opslag van ongeveer 2 procent en nog eens de koers opslag. Bij n26 alleen de koersopslag van de bepaalde currency bij betalingen en geld afhalen 1.7%.

[ Voor 6% gewijzigd door Woopdedooo op 17-10-2018 05:41 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Uffje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 05:40:
Ik denk dat het ook belangrijk is om te vermelden dat het betalen in vreemde valuta veel goedkoper is. Zo betaalde ik in Australië vast 2 euro bij een transactie, een hoge opslag van ongeveer 2 procent en nog eens de koers opslag. Bij n26 alleen de koersopslag van de bepaalde currency bij betalingen en geld afhalen 1.7%.
Maar ook dat is sterk bank-afhankelijk. Bij ING betaal ik ook alleen koers opslag (weet zo niet wat de fee is bij cash opnames, dat zal vast hoger zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2024

Woopdedooo

THT: Zie signature

Croga schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 05:53:
[...]

Maar ook dat is sterk bank-afhankelijk. Bij ING betaal ik ook alleen koers opslag (weet zo niet wat de fee is bij cash opnames, dat zal vast hoger zijn).
Ah dat is een goed punt, dat wist ik niet 👍🏿

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ernemmer schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

-Apple pay gebruik ik niet, maar is bij ING gewoon mogelijk.
jij zou de allereerste klant van de ING zijn waar Apple Pay 'gewoon' mogelijk is, zoals jij noemt.

Ofwel, complete onzin wat je zegt, behalve bunq is er in Nederland geen enkele bank waar Apple Pay mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nathalia schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:38:
Waarom bij Bunq € 7,99 per maand betalen als je bij MoneYou een gratis bankrekening (MoneYou Basic) kan openen waarbij je geen pas maar wel iDeal krijgt? Zie deze pagina

Ik heb een N26 rekening (met een bankpas en een debit Mastercard) gecombineerd met deze gratis MoneYou rekening voor de hypotheek en salarisbetalingen. Ik wil alleen nog een goedkope creditcard voor autohuur, etc. op vakantie.
Omdat je naast Moneyou ook verplicht een andere NL bank met iDeal support nodig hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

jij zou de allereerste klant van de ING zijn waar Apple Pay 'gewoon' mogelijk is, zoals jij noemt.

Ofwel, complete onzin wat je zegt, behalve bunq is er in Nederland geen enkele bank waar Apple Pay mogelijk is.
Je hebt gelijk, ING ondersteund het nog niet in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41
Moneyou Go is er ook nog. Banklicentie is voor mij essentieel, dus geen Revolut. Gratis CC/Maestro, dus dan N26. Evt Bunq/MoneyouGo/Knab voor de iDeal (ik kies knab, heb je meteen die spaarrekening erbij) en basta.
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Omdat je naast Moneyou ook verplicht een andere NL bank met iDeal support nodig hebt..
Kun je opheffen zodra je alles opgezet hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 22-10-2018 13:47 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brent schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:45:
Moneyou Go is er ook nog. Banklicentie is voor mij essentieel, dus geen Revolut. Gratis CC/Maestro, dus dan N26. Evt Bunq/MoneyouGo/Knab voor de iDeal (ik kies knab, heb je meteen die spaarrekening erbij) en basta.

[...]

Kun je opheffen zodra je alles opgezet hebt.
In de AV. Van Moneyou staat dat ze je kunnen laten identificeren met iDeal (zie post in N26).

Ik heb nu Knab en N26 en vind dat prima. Revolut is geen bank en heb daar sws geen goede ervaring met mijn telefoonverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 886251 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:13:
[...]

In de AV. Van Moneyou staat dat ze je kunnen laten identificeren met iDeal (zie post in N26).
Bij het openen van de rekening (Knab idem). Daarna heb je die rekening dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47

TheVMaster

Moderator WOS
3x3 schreef op Monday 8 October 2018 @ 00:04:
Bunq is in mijn ogen nogal een onbetrouwbare partij geweest ivm onaangekondigd verplichte dataverzameling door Google op android en extreme prijsverhogingen.

N26 biedt verrassend veel.
bunq is nieuw en jong en heeft inderdaad vorig jaar augustus Premium geintroduceerd. Maar als je met 3 mensen in een pack gaat (vergelijkbaar met een Spotify familiy bundel), dan krijg je voor 5 euro per maand best veel voor je geld (incl. Apple Pay op je maestro pas).

Daarnaast ben ik wel benieuwd waar die info over die onaangekondigde dataverzamelijk door Google vandaan hebt en wat dit met bunq te maken heeft.
Ernemmer schreef op Wednesday 10 October 2018 @ 11:01:
[...]

Tja...1 bankrekening is meer dan genoeg, dat is een bekende natuurlijk . Maar misschien even kijken wat ze allemaal bieden en misschien is dat dan toch een reden (iig voor een Tweaker) om wel die stap te zetten. Lees anders hier ff : https://bunq.love/nl/waarom/

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 31-10-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1111801

Dankzij Bunq en Revolut is mijn N26 rekening een beetje in ongebruik geraakt. Ik ruim graag dingen op, dus ik overwoog N26 op te zeggen in de veronderstelling dat ik, zonodig, er altijd weer een nieuwe rekening kan openen.

Maar nu lees ik dit op de website van N26:
We’re required by law to keep your personal data for 10 years after your account has been closed. You won’t be able to open another account with us until this time has passed. You can read more in our Privacy Policy.
Dit is toch wel een dingetje vind ik. Bunq kent deze beperking niet. En andere banken volgens mij ook niet. Zijn dit Duitse regels? Een rare vorm van vendor-lockin? Of?

Edit, bron: https://support.n26.com/read/000001282?locale=en

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1111801 op 06-11-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijno95
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik heb zelf N26 en moet zeggen dat het allemaal prima werkt. De rede dat ik voor N26 gekozen heb is de gratis MasterCard en het feit dat ze een banking licence hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 08-11-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Revolut voor mij. Mijn vrienden en mijn 2 nanny's hebben veelal revolut en dat werkt handig met overbeamen van geld, lekker snel en geen gedoe met QR codes, linkjes via whatsapp e.d. Verder fijn om gratis virtuele kaart te hebben die ik voor bepaalde aankopen kan gebruiken waar ik niet mijn main kaart voor wil gebruiken. In NL overal te gebruiken met de Maestro kaart en in Amsterdam meestal ook de VISA kaart. Daarnaast ook veel in Engeland en daardoor bespaar ik veel geld met Revolut. Nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
N26 heeft volgens dit sinds gisteren SEPA instant transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
... waar ook ING sinds 2017 op staat, terwijl zij het in 2019 willen gaan aanbieden (https://www.ing.nl/partic...stant-payments/index.html), dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Ik zou graag eerst even zien dat een van de forumleden met een ABN Amro-rekening het uitprobeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:09
Brent schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:50:
N26 heeft volgens dit sinds gisteren SEPA instant transfers.
Zowel vanuit ABN naar N26 als andersom werkt het op dit moment nog niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
sinds sns dit jaar haar voordelige mastercard heeft verruild met visa 2% koersopslag heb ik het e.e.a uitgeprobeerd met onderstaande bankrekeningen:

1- n26, prima app en website, met mastercard/maestro betalen zonder koersopslag, incasso's werken, helaas is geld pinnen in NL met een credit card duur (4,50 euro) en accepteert sommige banken en verzekeraars alleen NL IBAN's als tegenrekening (bijv. FBTO en Leaseplan bank). Dus helaas niet als hoofdrekening aan te houden, maar wel voor goedkoop betalen met Mastercard incl koppeling met Paypal

2- voor geld pinnen en alle incasso's dus genoodzaakt te kiezen voor een grootbank, ABN Amro is eerste jaar gratis. Deze hou ik dus aan als hoofdrekening. Daarnaast zien de afschriften er compleet en betrouwbaar uit, terwijl die van andere fintech bedrijven zoals bunq er nog niet zijn. Belangrijk bij specifieke instanties zoals ambassades voor visum aanvragen

3- heb Moneyou Go geprobeerd vanwege de rente op de betaalrek. Helaas de app op Android en de service is heel slecht. Sommige spaarbanken accepteert Moneyou ook niet als tegenrekening, omdat ze dit als spaarrekening bank beschouwen. Incasso's worden ook niet ondersteund en betaalpas is te duur (voorlopig nog gratis). Wat ook slecht is dat je altijd een NL betaalrekening voor de Ideal identificatie moet aanhouden, om zo de app van toestel te wijzigen, mocht deze gestolen worden

4- Transferwise (TFW) borderless account hou ik aan voor geld overmaken naar vreemde valuta. N26 kan het ook en gebruikt ook TFW, maar met TFW kan je met Ideal direct je account en credit card top-uppen. Met N26 is het wachten op de implementatie van Sepa instant transfer in 2019. De gratis mastercard voor prive en zakelijk zijn ook handig. De tenaamstelling van de zakelijke rekening hoeft niet dezelfde te zijn als je eigen naam.

5- voor de gein ook de Duitse Fidor geopend, helaas kwam ik niet in aanmerking voor een fysieke mastercard, alleen een virtuele, aangezien mijn salaris niet gestort wordt.

Voor de leuk ook bunq en revolut geopend, ik moet nog zien dat realtime koers van Revolut gunstiger is dan de Mastercard koers van N26. In ieder geval is Revolut ongunstig als je bijv in Thailand op vakantie gaat.

Mijn voorlopige conclusie, vanwege prijs/prestatie zal ik voor het grootste deel gebruiken:

1) AAB - hoofdrekening/geld pinnen in NL/incasso's/Ideal
2) N26 - betalen online/buitenland met Mastercard en Paypal (koersopslag 0%)
3) Transferwise - geld overmaken naar vv rekeningen en als backup voor betalen met mastercard (koersopslag 0.3-0.6%)
4) cash geld in buitenland: het gunstigst is cash meenemen en deze omwisselen en geen gebruik te maken van credit card of betaalpas, vanwege koersopslag en dubbele transactiekosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
4myra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:15:
1- n26, prima app en website, met mastercard/maestro betalen zonder koersopslag, incasso's werken, helaas is geld pinnen in NL met een credit card duur (4,50 euro)
Nee, kan gewoon 5x per maand gratis met je N26 Mastercard binnen de Eurozone:
Cash withdrawals using your Mastercard depend on your T&C country (the address you originally shipped your first card to):

France, Spain, the Netherlands, and the Rest of Europe
5 free ATM withdrawals per month in your country of residence and the eurozone

There’s always a €2 fee if you use your Maestro card to withdraw cash (only available in Germany, Austria, and the Netherlands).
Link: https://support.n26.com/read/000001324?locale=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]4myra in "Revolut vs N26 vs Bunq"
4) cash geld in buitenland: het gunstigst is cash meenemen en deze omwisselen en geen gebruik te maken van credit card of betaalpas, vanwege koersopslag en dubbele transactiekosten
Gewaagde stelling. Let erop dat je er een 'wij kopen' en een 'wij verkopen' koers geldt, tenzij je naar een land gaat (Argentinië, Brazilië schieten me zo te binnen) waar valutabeperkingen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
U123456 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:09:
[...]
Nee, kan gewoon 5x per maand gratis met je N26 Mastercard binnen de Eurozone:
[...]
Link: https://support.n26.com/read/000001324?locale=en
sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben, de NL bank, eigenaar van de geldautomaat, vraagt 4.50 euro per transactie, omdat het om een credit card gaat. Met Maestro betaal je 2 euro. Het maximum bedrag voor een gast-transactie is beperkt tot 250 euro. Maw 1x per maand met N26 pinnen is duurder dan de kosten van een ABN Amro standaard rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
Ik ben dan wel benieuwd om welke bank dat gaat, want die toeslag ben ik tot nu toe nog bij geen enkele bank tegengekomen. Ik heb hier in Utrecht regelmatig geld gehaald bij ABN, Rabo en ING, en ik zie op mijn bankafschrift dat ik ook een keer bij de SNS ben geweest. Ook de geldautomaat van GWK Travelex op Utrecht Centraal rekent niets extra's. (edit: voor de duidelijkheid, dit gaat om de N26 Mastercard.)

[ Voor 19% gewijzigd door AlbertJP op 30-11-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik neem eigenlijk nooit geld op, maar ik herinner me 2x dat ik het met de N26 CC deed en dat was elke keer gratis. Ergens in Frankrijk en ik meen de ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
Jullie hebben gelijk, ik was in de veronderstelling dat NL atm's een tarief hanteren voor gastgebruik door credit cards, doch dit blijkt niet zo te zijn, itt landen in ZO Azie. In het weekend heb ik met N26 master card gratis kunnen pinnen. PS een goede bron om achter te komen of een land kosten voor gastgebruik hanteert, google "Transferwise atm <land>".

Mijn conclusie om N26 niet als hoodrekening aan te houden blijft overeind, redenen zijn Ideal ondersteuning, incasso's door sommige bedrijven niet worden ondersteund. Aan de andere kant, van alle nieuwe spelers vind ik N26 de beste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
4myra schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:13:
Jullie hebben gelijk, ik was in de veronderstelling dat NL atm's een tarief hanteren voor gastgebruik door credit cards, doch dit blijkt niet zo te zijn, itt landen in ZO Azie. In het weekend heb ik met N26 master card gratis kunnen pinnen. PS een goede bron om achter te komen of een land kosten voor gastgebruik hanteert, google "Transferwise atm <land>".

Mijn conclusie om N26 niet als hoodrekening aan te houden blijft overeind, redenen zijn Ideal ondersteuning, incasso's door sommige bedrijven niet worden ondersteund. Aan de andere kant, van alle nieuwe spelers vind ik N26 de beste tot nu toe.
Ik kan uit je post history niet achterhalen of je ervaringen hebt met bunq, klopt dat? Ik ben benieuwd namelijk of je deze optie ook verkend hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4myra
Miki schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:31:
[...]

Ik kan uit je post history niet achterhalen of je ervaringen hebt met bunq, klopt dat? Ik ben benieuwd namelijk of je deze optie ook verkend hebt :)
ik heb de gratis versie geprobeerd; plus-punten: ideal werkt snel, kan ook geld storten met ideal, maar je kunt ook instant payments doen, het is een NL account, dus geen beperkingen met incasso's die alleen NL IBAN accepteren. Minpunten: afschrift heeft een vette disclaimer, dus niet bruikbaar om te laten zien dat je hier je salaris gestort krijgt voor evt visumaanvragen, geen gratis fysieke of virtuele pas.

Wat ik in de toekomst wel ga overwegen is een combi van Bunq en N26, na een jaar ervaring met N26:
Bunq voor ideal betalingen en de vaste lasten = NL incasso's, en N26 voor inkomsten en pasuitgaven (Mastercard en Maestro). Dan zal instant payment hopelijk ook werken met N26.

• 4myra
mocht je als reiziger in Thailand weten, wat de gebruikerservaringen zijn met N26, Revolut en Transferwise lees svp dit artikel https://www.thailandblog....tis-debitpas-in-thailand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Spuit 11.

[ Voor 98% gewijzigd door ebia op 18-12-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandevliet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11-2023
Revolut werkt niet in China. Kaarten noch app. Bijstorten kan dus niet, communiceren ook niet want via app. In het geval van Premium Revolut; de gratis reisverzekering is een beetje ehh..... ranzig. N26 werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees_1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:14
Let bij Revolut erop dat de magneetstrip standaard uit staat (swipe payment). In sommige landen is dat nog de standaard ipv van de pincode en dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
jvandevliet schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:19:
Revolut werkt niet in China. Kaarten noch app. Bijstorten kan dus niet, communiceren ook niet want via app. In het geval van Premium Revolut; de gratis reisverzekering is een beetje ehh..... ranzig. N26 werkte prima.
Revolut MasterCard werkt prima in China, maar kijk wel uit dat in China het keypad andersom zit in een ATM. Ook de app werkt. In de meeste winkels ook geen problemen ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://www.geo.tv/assets/uploads/updates/2018-02-02/180026_083652_updates.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Napsju op 04-01-2019 16:20 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Ik heb recent een pasje ontvangen van TransferWise, een debet MasterCard.

Nu wil ik graag de pincode van deze pas wijzigen iets wat in theorie bij elke geldautomaat moet kunnen. Echter het blijft bij theorie, want ik heb nog geen enkele automaat gevonden die mij mijn pincode laat wijzigen.

(Eerder had ik met een Monese pas hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik die tijdens een tripje in Duitsland Oostenrijk bij een Sparkasse Raiffeisenbank geldautomaat kunnen wijzigen.)

Ik zou dus graag in Nederland mijn pincode willen aanpassen. Ik ben al bij een paar ABN Amro, Rabo, en ING automaten in de buurt geweest, maar dat werkt geen van allen. Iemand succes ergens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

ebia schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:59:
Ik heb recent een pasje ontvangen van TransferWise, een debet MasterCard.

Nu wil ik graag de pincode van deze pas wijzigen iets wat in theorie bij elke geldautomaat moet kunnen. Echter het blijft bij theorie, want ik heb nog geen enkele automaat gevonden die mij mijn pincode laat wijzigen.

(Eerder had ik met een Monese pas hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik die tijdens een tripje in Duitsland bij een Sparkasse geldautomaat kunnen wijzigen.)

Ik zou dus graag in Nederland mijn pincode willen aanpassen. Ik ben al bij een paar ABN Amro, Rabo, en ING automaten in de buurt geweest, maar dat werkt geen van allen. Iemand succes ergens gehad?
Volgens de TransferWise support centre faq gaat dat bij atm's in NL niet lukken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebia
Anoniem: 217504 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Volgens de TransferWise support centre faq gaat dat bij atm's in NL niet lukken!
Klopt, en er staat ook dat het niet kan bij Duitse en Oostenrijkse geldautomaten, terwijl juist mijn ervaringen daar positief waren (met Monese in ieder geval). Dus vandaar dat ik die informatie niet 100% vertrouw.

Ik ben komende tijd nog wel her en der, dus ik blijf het proberen. Als het me ergens lukt laat ik het wel even weten.

Over een tijdje komen die nieuwe geldautomaten in Nederland, ik las dat die sowieso allemaal een optie krijgen om pincodes te wijzigen (waarschijnlijk afhankelijk van de bank of dat ondersteund wordt).

[ Voor 20% gewijzigd door ebia op 05-01-2019 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:23
Met N26 heb ik goede ervaringen. De (debit) Mastercard lijk ik overal te kunnen gebruiken, ook bij onbemande tankstations. En het is mogelijk om een gratis Meastro-kaart aan te vragen voor plekken waar ze geen creditcards accepteren (Albert Heijn). Op elk moment via de app je pincode wijzigen, de pas blokkeren en gratis deblokkeren zo vaak je wilt en een volwaardig IBAN, zonder maandelijkse kosten. Alleen jammer dat het gebruik in Nederland nog wat belemmeringen kent, zoals gebrek aan iDeal en automatische incasso's.

Welke alternatieven zijn er voor deze 'rest-betalingen'? Bunq kost meer dan een 'reguliere' Nederlandse bankrekening en de kosten lonen niet voor het gebruik als tweede rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
bunq free kun je nog altijd iDeal mee doen. Idem knab basis en moneyou gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Brent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:30:
bunq free kun je nog altijd iDeal mee doen. Idem knab basis en moneyou gratis.
De app ontwikkeling bij Moneyou gaat helaas niet zo snel.
COMING SOON
• Automatische incasso’s
• Periodieke betalingen
• Pushnotificaties
Dat staat er nou al een tijdje, maar een releasedatum kunnen ze steeds maar niet geven. En zo ontbreken er nog wel wat dingen. Gebruik nu zelf Bunq Free (i.c.m. N26), maar ik zou graag helemaal over willen naar de Moneyou app (zolang het maar gratis blijft dat is): 20 potjes, rente over je totale saldo, gratis pinpas, pinpas koppelen via de app koppelen aan een potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Vraag was, hoe kom je aan de iDeal als je al N26 hebt. Zo dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Brent
hubertgruber schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:29:
[..] zoals gebrek aan iDeal en automatische incasso's.
Welke alternatieven zijn er voor deze 'rest-betalingen'?
Dus Moneyou valt (voor nu) af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ah, OK. Merk op dat Knab Basis het officieel ook verbied, maar wel lijkt te accepteren. In elk geval, in mijn ervaring is het geen groot probleem: je zet er na overleg een vaste overboeking in en dan hou je als bonus controle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moneyou kun je alleen aanhouden als je een andere bank met iDeal hebt!

Ik sta dus exact met dezelfde vraag, want ben heel blij met N26, maar wil een (gratis) NL rekening puur voor automatische incasso’s en iDeal.

Bunq Free zou de beste oplossing zijn, maar na het wegwerken van een klant (zie bunq topic) heb ik grote twijfels aan de betrouwbaarheid.

Zit nu bij Knab, waar ik overigens tevreden ben maar 5eu per maand is wat aan de hoge kant. De service daar is inderdaad zeer goed, maar afgelopen twee jaar heb ik daar hoogstens 6x gebruik van gemaakt.
(aangezien ik maar 1rekening en spaar heb lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:10:
Ah, OK. Merk op dat Knab Basis het officieel ook verbied, maar wel lijkt te accepteren. In elk geval, in mijn ervaring is het geen groot probleem: je zet er na overleg een vaste overboeking in en dan hou je als bonus controle :)
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 886251 schreef op Monday 11 February 2019 @ 18:37:
Moneyou kun je alleen aanhouden als je een andere bank met iDeal hebt!

Ik sta dus exact met dezelfde vraag, want ben heel blij met N26, maar wil een (gratis) NL rekening puur voor automatische incasso’s en iDeal.

Bunq Free zou de beste oplossing zijn, maar na het wegwerken van een klant (zie bunq topic) heb ik grote twijfels aan de betrouwbaarheid.

Zit nu bij Knab, waar ik overigens tevreden ben maar 5eu per maand is wat aan de hoge kant. De service daar is inderdaad zeer goed, maar afgelopen twee jaar heb ik daar hoogstens 6x gebruik van gemaakt.
(aangezien ik maar 1rekening en spaar heb lopen)
Dat valt allemaal reuze mee, is vooral een druktemaker die vooral heel erg irritant is O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Dat een excuus hebben om auto incasso's niet te hebben wat mij betreft een voordeel is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:37:
Geen whatabout of iets dergelijks, maar na alle staatssteun, witwas schandalen, grove loonsverhogingen, schimmige producten en weet ik wat nog meer heb ik grote twijfels bij de betrouwbaarheid van [vul naam bestaande bank in]. Denk dat Bunq er onderaan de streep netjes uitkomt. En dat verhaal van die ene klant; topje van de ijsberg volgens mij.
Brent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Dat een excuus hebben om auto incasso's niet te hebben wat mij betreft een voordeel is ;)
Huur, telefoonabonnementen etc. moet veelal wel via automatische incasso. Voordeel van Bunq is dat je die wel handmatig kunt goedkeuren en daardoor dus wel de controle houdt (en bewust ben van de uitgave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Freakster86 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:15:
[...]

Huur, telefoonabonnementen etc. moet veelal wel via automatische incasso.
Blijkt in praktijk reuze mee te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:50:
[...]
Blijkt in praktijk reuze mee te vallen ;)
Een voorbeeld:
Hollandsnieuwe wil als t goed is alleen maar met Incasso en wijzigen kan alln met iDeal.

Amex wil alln een NL Iban

Als N26 nou iDeal aanbied was het perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Hoe het bij mij in praktijk werkt: gewoon je niet-NL IBAN opgeven. Gaat dat goed, dan is het een probleem voor hullie. idd, zo tegen het eind van de maand wil je dan weleens de melding krijgen 'meneer ons systeem accepteert nog geen niet-NL IBAN'. 'Nou,' zeg ik dan, 'dan zet ik hem er toch zelf in? Geef uw IBAN maar.' en in bijna alle gevallen is dat in orde. Soms niet, dan kun je even de DNB inschakelen (heb al 2x gehad dat halsoverkop het systeem toch opeens geupdate kon worden). En als het echt niet anders kan, ook geen iDeal, tsja, dan niet he ;)

Het is tweeduizend-modderfokking-negentien. SWIFT betalingen kunnen als sinds de intrede van de euro door heel Europa. Er zijn mensen geboren en volwassen geworden tussen toen en nu. Als een bedrijf echt zo hard achterloopt, kun je je afvragen of zakendoen überhaupt verstandig is met zo'n toko ;)

Ik hou een paar honderd aan op m'n bunq en knab voor iDeal-gevallen, verder heb ik ze eigenlijk nooit echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Onlangs meegemaakt: creditcardmaatschappij wil ter controle van het IBAN nummer een overboeking van 1 cent via iDeal. Tsja, dat is ook een manier om buitenlandse IBANs (zoals N26) buiten de deur te houden. Je moet dus een NL bankrekening hebben, Bunq of whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Heel irritant zijn die iDeal-als-id ja, maargoed, daar kun je dus dan een van de gratis NL rekeningen voor aanhouden. Bij simpel had ik het ook. Daarna direct IBAN aangepast en ging prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 18:18

trenjeska

there can be only one (WC)

Anoniem: 1111801 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:12:
Dankzij Bunq en Revolut is mijn N26 rekening een beetje in ongebruik geraakt. Ik ruim graag dingen op, dus ik overwoog N26 op te zeggen in de veronderstelling dat ik, zonodig, er altijd weer een nieuwe rekening kan openen.

Maar nu lees ik dit op de website van N26:

We’re required by law to keep your personal data for 10 years after your account has been closed. You won’t be able to open another account with us until this time has passed. You can read more in our Privacy Policy.

Dit is toch wel een dingetje vind ik. Bunq kent deze beperking niet. En andere banken volgens mij ook niet. Zijn dit Duitse regels? Een rare vorm van vendor-lockin? Of?

Edit, bron: https://support.n26.com/read/000001282?locale=en
Dat staat er nu niet meer. Blijkbaar is dat aangepast in de afgelopen paar maanden?

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
Hoe ik het al een poosje heb (2016):

N26 - pasgebruik en niet-iDeal online betalingen:
Maestro voor NL, MasterCard voor alle andere dingen. Voordeel (net als Revolut): je saldo is je limiet.

Revolut - Vreemde valuta, cash:
MasterCard om gratis vreemde valuta op te nemen.
Nadeel: is van het type prepaid-debit. Kan je bijvoorbeeld geen auto mee huren en zelfs niet tanken aan de pomp. Als dit niet zo was, zou ik standaard Revolut kaarten gebruiken ipv N26.

EuroClix MasterCard - CC reserveringen:
Zoals autohuur borg. Bij bovenste 2 wordt namelijk gewoon van je bank saldo afgeschreven. €1500 borg wil dus zeggen dat je dat kwijt bent tijdens de reserving.
Ik ben heel tevreden over EuroClix/ICS.

Bunq - salaris, vaste lasten, iDeal:
Ik heb nog het oude Bunq product. Dus gewoon 10 rekeningen. Betaal alleen 0.04 per pin transactie maar ik doe helemaal niet aan pasgebruik bij Bunq.

Is deze situatie ideaal? Nee.
De dag dat Revolut ook een debit MasterCard ipv prepaid levert en niet actief MCC codes van pompstations blokkeert stap ik over op Revolut. De app is veel beter en wordt actief ontwikkeld. De N26 app heeft 2 jaar stil gestaan, inclusief bugs. Apple Pay werd vlak voor de US intro toegevoegd, duidelijk om de lancering daar te stuwen. De Revolut app vind ik beter. Kan ik ook instant opwaarderen. Dat kan bij N26 niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 21-02-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 09:48
In Belgie werkte Revolut voor mij prima om te tanken.
Je moet mogelijk wel voldoende geld op je rekening hebben, want tijdens het tanken kwam dit in de app als een 'pending transaction' van 150 euro ofzo, en tegen het einde van de dag/volgende dag wijzigde dit dan in het correcte bedrag waarvoor getankt was.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:03
Jazco2nd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:19:
Hoe ik het al een poosje heb (2016):

N26 - pasgebruik en niet-iDeal online betalingen:
Maestro voor NL, MasterCard voor alle andere dingen. Voordeel (net als Revolut): je saldo is je limiet.

Nadeel: is van het type prepaid-debit. Kan je bijvoorbeeld geen auto mee huren en zelfs niet tanken aan de pomp. Als dit niet zo was, zou ik standaard Revolut kaarten gebruiken ipv N26.

EuroClix MasterCard - CC reserveringen:
Zoals autohuur borg. Bij bovenste 2 wordt namelijk gewoon van je bank saldo afgeschreven. €1500 borg wil dus zeggen dat je dat kwijt bent tijdens de reserving.
Ik ben heel tevreden over EuroClix/ICS.

Bunq - salaris, vaste lasten, iDeal:
Ik heb nog het oude Bunq product. Dus gewoon 10 rekeningen. Betaal alleen 0.04 per pin transactie maar ik doe helemaal niet aan pasgebruik bij Bunq.

Is deze situatie ideaal? Nee.
De dag dat Revolut ook een debit MasterCard ipv prepaid levert en niet actief MCC codes van pompstations blokkeert stap ik over op Revolut. De app is veel beter en wordt actief ontwikkeld. De N26 app heeft 2 jaar stil gestaan, inclusief bugs. Apple Pay werd vlak voor de US intro toegevoegd, duidelijk om de lancering daar te stuwen. De Revolut app vind ik beter. Kan ik ook instant opwaarderen. Dat kan bij N26 niet.
toon volledige bericht
Ik heb revolut ook al een tijdje (2016 volgens mij) en heb geen problemen met betalingen aan de pomp (ook onbemand). Het enigste wat er gebeurd is dat er 80 euro wordt gereserveerd (staat op pending) en na een paar uur is dat bedrag veranderd naar wat ik heb betaald aan de pomp. Ok.. De eerste keer schrok ik mij het laplazerus..., maar hier in Cyprus (woon daar), en heb nog nooit problemen gehad. Ook via de support ben ik eigenlijk altijd wel goed geholpen. Zie regelmatig klachten komen van "chat" werkt niet of ze komen nooit online, maar heb dit zelf nog nooit gehad.

Ik heb sinds een dag Revolut Metal, was een actie van "invite 5 vrienden" en krijg Metal 1 jaar gratis. >:)
Ben alleen benieuwd naar de reisverzekering, werkt dit nu echt zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

da_PSI schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Ik heb revolut ook al een tijdje (2016 volgens mij) en heb geen problemen met betalingen aan de pomp (ook onbemand). Het enigste wat er gebeurd is dat er 80 euro wordt gereserveerd (staat op pending) en na een paar uur is dat bedrag veranderd naar wat ik heb betaald aan de pomp. Ok.. De eerste keer schrok ik mij het laplazerus..., maar hier in Cyprus (woon daar), en heb nog nooit problemen gehad. Ook via de support ben ik eigenlijk altijd wel goed geholpen. Zie regelmatig klachten komen van "chat" werkt niet of ze komen nooit online, maar heb dit zelf nog nooit gehad.

Ik heb sinds een dag Revolut Metal, was een actie van "invite 5 vrienden" en krijg Metal 1 jaar gratis. >:)
Hier ook Metal, betaald😀
Reisverzekering nog geen ervaring mee, hou ons op de hoogte👍😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 217504 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Hier ook Metal, betaald😀
Reisverzekering nog geen ervaring mee, hou ons op de hoogte👍😀
Ik denk er wel overna om voor metal te gaan, als de 12 maanden voorbij zijn. Betaal iedere maand 5 euro aan de bank en ook iedere betaling kost een euro :/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:19
Na het lezen van dit artikel ga ik misschien minder gebruik maken van mijn Revolut en heb vandaag een rekening geopend bij N26

Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Chillmeister schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:16:
Na het lezen van dit artikel ga ik misschien minder gebruik maken van mijn Revolut en heb vandaag een rekening geopend bij N26

Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise
Helaas bij veel startups zo, N26 is Duits, die hebben vaak ook niet zo'n gezonde bedrijfscultuur hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb vandaag ook een N26 rekening geopend, ik denk dat ik mijn Nederlandse ING rekening ook opzeg (ik heb nog twee andere belgische rekeningen en er lopen toch geen automatische incasso's meer op).Maar klopt het dat je een duits IBAN nummer van ze krijgt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Nu online
Marzman schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:14:
Ik heb vandaag ook een N26 rekening geopend,
Maar klopt het dat je een duits IBAN nummer van ze krijgt?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

da_PSI schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Dat heb ik in België ook wel eens gehad met de ING bank. Ik denk dat dit standaard is bij tanken en niet perse anders werkt bij die nieuwe banken, je betaald vooraf maar je weet dan nog helemaal niet voor welk bedrag en het benzinestation wil wel dat het afgeschreven kan worden dus ze reserveren een bepaald bedrag. Volgens mij was het bedrag zelfs 150 euro, maar misschien dat de benzine in Cyprus een stuk goedkoper is. Een paar uur later was het weer weg bij mijn afschrijvingen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zoek een oplossing om met Fitbit Pay te kunnen betalen. Volgens mij kan dat met ICS (€20/jaar), Revolut (free?) en Boon (€17,88/jaar). Wel irritant dat dit niet met American Express Silver (€75/jaar) of BUNQ (€95,88/jaar) kan.

Elk wissewasje kost tegenwoordig maar geld, ook al kunnen ze je complete saldo beleggen. Daarom klinkt Revolut wel interessant, maar ik weet niet hoe nutteloos de gratis versie is. BUNQ was ooit ook interessant, maar dat fijne account van ons "early adopters" is officieel niet meer beschikbaar.

ICS is aantrekkelijk omdat het niet weer een zoveelste bankrekening is, maar je kan net als bij Amex gewoon automatische incasso's naar je bestaande IBAN sturen.
Jazco2nd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:19:
Over welk account heb je het dan? Free? Is dat noemenswaardig goedkoper dan N26 en ICS Mastercard?

Verder hoor ik wat tegenstrijdige berichten over wat wel en niet zou kunnen. Ik zou wel eens een up-to-date vergelijking willen zien tussen Bunq, N26, Revolut, Boon en Holvi.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij heb je bij N26 ook een gratis MasterCard (debet, met het geld wat al op je rekening staat)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 00:26:
Over welk account heb je het dan? Free? Is dat noemenswaardig goedkoper dan N26 en ICS Mastercard?
Ja, je kunt met Revolut in de gratis uitvoering toe, dat maakt geen verschil voor de wearables-betalingsmogelijkheden. Ik heb Revolut ook in dagelijks gebruik (zij het niet voor wearables), bevalt prima.
Verder hoor ik wat tegenstrijdige berichten over wat wel en niet zou kunnen. Ik zou wel eens een up-to-date vergelijking willen zien tussen Bunq, N26, Revolut, Boon en Holvi.
Ik zou zeggen: laat je niet tegen houden. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:05
Deezers schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Helaas bij veel startups zo, N26 is Duits, die hebben vaak ook niet zo'n gezonde bedrijfscultuur hoor...
Ik werk in Berlijn en ben er eens op sollicitatiegesprek geweest. Ze zijn het afgelopen jaar van ~250 naar ~800 werknemers gegroeid en dat merk je wel aan de cultuur. Overigens zijn de oprichters van N26 Oostenrijkers.

[ Voor 7% gewijzigd door Fulgora op 05-05-2019 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:20
@Sando

Fitbit Pay durf ik niets over te zeggen, wel zijn door ICS uitgegeven creditcards een wezenlijk ander product dan de debetcards van Revolut, N26 en Bunq.

Ik heb zelf de gratis producten van Revolut en N26.

Weet niet welke tegenstrijdige berichten je precies hoort en waar je naar op zoek bent, maar er zijn sowieso wel een aantal verschillen te benoemen.

Allereerst Revolut: vooral interessant met vreemde valuta. Gunstige marketrate wisselkoers (op werkdagen, in weekend kleine markup). Je kunt meerdere valuta aanhouden en dus profiteren van koerswisselingen, zelfs via automatische regels. Zelfs een aantal cryptocurrencies. Ook maestro kaart beschikbaar (in ieder geval in NL). Nadelen: ze zijn al tijden bezig met een EU banklicentie, die schijnt er sinds eind vorig jaar te zijn maar is nog niet geïmplementeerd. Dus vooralsnog geen depositogarantie, alleen de UK e-money licence. Verder uiteraard de onzekerheden rondom Brexit zolang het niet via een ander EU-land geregeld is (schijnt Litouwen te worden). Geen i-deal. Alleen bankieren via app.

N26: Duitse banklicentie, tegoeden gedekt via depositogarantiestelsel. Ze rekenen de Mastercard-wisselkoers zonder koersopslag. Maestrokaart beschikbaar in NL. Geen i-deal. Webinterface beschikbaar.

Qua App geeft Revolut mij beter overzicht en inzicht in vergelijking met N26. Die laatste is al tijden niet geüpdatet, maar dat is niet perse een slecht teken, de basisfunctionaliteit werkt blijkbaar prima.

Zodra je geld gaat opnemen, zeker met de maestro pas, kom je al snel aan fair use policy of extra kosten dan wel koersopslag voor vreemde valuta.

De kwaliteit van de customer service schijnt voor beiden niet altijd goed te zijn. Heeft waarschijnlijk te maken met het snelle groeien van deze bedrijven.

Bij automatische incasso’s kunnen bedrijven in Nederland nog wel eens moeilijk doen over buitenlandse IBAN nummers (mag niet, is IBAN-discriminatie).

verder hier een aardig overzicht van diverse fintech startups gezien vanuit iemand die in NL woont, artikel is mogelijk wel iets verouderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Wally2002 bedankt voor de uitgebreide reactie!

Tegenstrijdige berichten die ik hoor gaan voornamelijk over (1) ervaringen. Ik hoor veel positieve dingen over zowel Bunq, Revolut en N26. Maar op Reddit barst het in tegenstelling tot Bunq en N26 van de slechte ervaringen met Revolut. Om het minste of geringste wordt je account bevroren en moet je tot drie jaar terug allemaal financiële bewijzen aanleveren om weer toegang tot je geld te hebben. Als je teveel geld ontvangt. Als je geld over maakt naar een exchange. Als je geld ontvangt van (legale) goksites. Ik heb iemand gefrustreerd zien schrijven dat Revolut handig is om in het buitenland Starbucks coffee te kopen zonder exchange fees zolang je onder het transactievolume van €1000 per maand blijft. Daarboven ben je alles kwijt.

Verder hoor ik tegenstrijdige berichten over (2) tankstations in verschillende landen. De ene zegt dat Revolut niet wordt geaccepteerd, de ander zegt dat het alleen werkt bij bemande stations, en weer iemand anders zegt dat het prima lukt. Volgens mij is dat per land (of per station?) verschillend.

Dan zijn er nog de kosten (3) op vakantie. N26 heeft maar één currency versus N26 is voor de meeste valuta's net zo goedkoop als Revolut. En buiten Europa (VS): Bijna geen kosten versus in de VS heb je altijd 3% fee vanwege [insert naam betaalprovider waar alle Europese banken mee te maken hebben, iets met een 's' geloof ik] dus N26 en Revolut zijn even 'matig' voor vakantie in de VS.

Revolut, N26 en N26 business (met twee kaarten, deze optie lijkt me handig) zijn zowel gratis als betaald te krijgen, maar lijken alle gunstige tarieven en 'integraties' (apple/google/fitbit pay) ook voor het gratis (4) account te krijgen. Klopt dit? Want bij Bunq is vanwege de kosten van bijvoorbeeld alleen al Apple Pay het gratis account heel erg uitgekleed, en ontkom je haast niet aan de betaalde versie, welke aanzienlijke kosten met zich meebrengt, en dan nog lijdt Bunq verlies. Is het mogelijk of zelfs waarschijnlijk dat bijvoorbeeld een gratis N26- of Revolut-account vanaf volgend jaar ook opeens €3 per maand per kaart gaat vragen?

Als laatste ben ik tot nu toe erg tevreden met Bunq (ik heb nog een oud bijna gratis account tot 2022) maar ik zou een gratis Revolut en N26 account kunnen aanvragen. Ze hebben allebei erg veel legale documentatie om door te spitten maar ik heb nog geen antwoord op de vraag kunnen vinden: (5) Wat als ik een jaar lang (bijna) geen transacties heb gedaan. Komen er dan extra kosten bij? Wordt mijn account dan weer gesloten? "Only for businesses". Klinkt alsof ze veel transacties verwachten, maar er staan geen harde voorwaarden bij. Beetje vaag.
Wally2002 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:55:
@Sando

wel zijn door ICS uitgegeven creditcards een wezenlijk ander product dan de debetcards van Revolut, N26 en Bunq.
Dit snap ik. Een non-prepaid creditcard is voor veel zaken een vereiste in bijvoorbeeld de VS. Dus volgens mij ontkom je niet aan zo'n kaart, en wil je in feite een IBAN rekening hebben en een creditcardverstrekker. American Express is wel erg duur. ICS lijkt de goedkoopste speler in Nederland. Hier een overzichtje:
  1. Revolut: Prepaid debit card
  2. N26: Non-prepaid debit card
  3. ICS: Credit card
  4. Amex: Credit card
En hoewel de verschillen tussen de eerste twee mij niet helemaal duidelijk zijn weet ik uit ervaring dat de debit card vaker wordt geaccepteerd bij het huren van een auto dan een prepaid debit card, maar allebei niet zo vaak als een echte credit card. Daarnaast kon ik met debit cards (van Mastercard) geen snacks afrekenen in een intercontinentale vlucht, maar met een echte Credit card wel.

Ik kon in Amerika met mijn ING credit card geen auto huren omdat de maandlimiet vanwege allerlei reserveringen niet voldoende was voor een huurauto. Ik kon met een pre-paid card van Mastercard geen auto huren bij alle verhuurders op het vliegveld, ondanks dat ik er twee maandsalarissen op had staan. Ik kon ergens op een industrieterrein voor een haast dubbele prijs een auto kunnen huren met de prepaid card. Ik ga nooit meer weg zonder echte credit card. Dus de ICS of Amex komt er sowieso bij.

Tip: Amex silver: 1e jaar (à €75 gratis). ICS Mastercard: 1e jaar (à €20) gratis. Ik ben door mijn gratis cards heen. Iemand nog een tip?

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 05-05-2019 17:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sando schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:50:

Dit snap ik. Een non-prepaid creditcard is voor veel zaken een vereiste in bijvoorbeeld de VS. Dus volgens mij ontkom je niet aan zo'n kaart, en wil je in feite een IBAN rekening hebben en een creditcardverstrekker. American Express is wel erg duur. ICS lijkt de goedkoopste speler in Nederland. Hier een overzichtje:
  1. Revolut: Prepaid debit card
  2. N26: Non-prepaid debit card
  3. ICS: Credit card
  4. Amex: Credit card
Is dat echt zo? Ik ga het toch eens proberen hoe bruikbaar zo'n debitcard is. Volgens sommige gebruikers hier kun je er ook een auto mee huren. Ok, ik heb geen 2000 euro credit wat ik bij ING heb en het is mastercard ipv visa, maar als er nou 2000 euro op mijn rekening staat? Is er dan verschil in acceptatie?

Wat ik me ook afvraag, bij een creditcard ben je ook verzekerd tegen misbruik. Hoe zit dat bij zo'n debitcard? Je kan het zelf denk ik nog wel beveiligen door de limiet laag te houden en die gewoon te verhogen in de app als dat eens nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 05-05-2019 17:33 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Sando schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:50:
Tegenstrijdige berichten die ik hoor gaan voornamelijk over (1) ervaringen. Ik hoor veel positieve dingen over zowel Bunq, Revolut en N26. Maar op Reddit barst het in tegenstelling tot Bunq en N26 van de slechte ervaringen met Revolut. Om het minste of geringste wordt je account bevroren en moet je tot drie jaar terug allemaal financiële bewijzen aanleveren om weer toegang tot je geld te hebben. Als je teveel geld ontvangt. Als je geld over maakt naar een exchange. Als je geld ontvangt van (legale) goksites. Ik heb iemand gefrustreerd zien schrijven dat Revolut handig is om in het buitenland Starbucks coffee te kopen zonder exchange fees zolang je onder het transactievolume van €1000 per maand blijft. Daarboven ben je alles kwijt
Ook in de eigen communities van Revolut en N26 (en Bunq) kom je horrorverhalen tegen. Vraag is of dat representatief is als je kijkt naar totaal aantal gebruikers. E.e.a. heeft te maken met anti-fraude en anti-witwassen, het lastige is dat de banken nooit zullen aangeven waarom e.e.a. geblokkeerd wordt, want dat geeft aanwijzingen hoe hun filters zijn ingesteld. Ik las ergens (mogelijk in het Bunq-draadje hier) dat daar iemand z'n account bevroren werd, bleek vermoedelijk te gaan om overboekingen van/naar N26. Het lijkt erop dat N26-rekeningen gebruikt werden/worden voor fraude/oplichting. Zeker de fintech startups zullen alles liever iets te strak dan te ruim instellen om zoveel mogelijk risico te mijden en gedoe met de toezichthouder te voorkomen.
Verder hoor ik tegenstrijdige berichten over (2) tankstations in verschillende landen. De ene zegt dat Revolut niet wordt geaccepteerd, de ander zegt dat het alleen werkt bij bemande stations, en weer iemand anders zegt dat het prima lukt. Volgens mij is dat per land (of per station?) verschillend.
Volgens mij ook. Ik heb er zelf geen ervaring mee, je leest inderdaad verschillende ervaringen. Een ondernemer kan het nodige instellen qua wat hij wel/niet acceptateerd. Wat zou kunnen helpen is in ieder geval voldoende saldo, zodat er een reservering op de kaart gezet kan worden. Als backup zou ik altijd een volwaardige creditcard meenemen.
Dan zijn er nog de kosten (3) op vakantie. N26 heeft maar één currency versus N26 is voor de meeste valuta's net zo goedkoop als Revolut. En buiten Europa (VS): Bijna geen kosten versus in de VS heb je altijd 3% fee vanwege [insert naam betaalprovider waar alle Europese banken mee te maken hebben, iets met een 's' geloof ik] dus N26 en Revolut zijn even 'matig' voor vakantie in de VS.
Mij is niet duidelijk waar je op doelt. US Dollar is bij beide banken ondersteund, in principe zonder koersopslag (bij Revolut in weekend wel). Online transacties gaan bij mij altijd tegen de wisselkoers zonder opslag. Wel oppassen bij contant geld opnemen (sommige ATM's rekenen zelf een fee) en al helemaal voor Dynamic Currency Conversion (ongunstige wisselkoers door in je eigen valuta af te laten rekenen, waardoor de gunstige wisselkoers van je bank niet gebruikt wordt).
Is het mogelijk of zelfs waarschijnlijk dat bijvoorbeeld een gratis N26- of Revolut-account vanaf volgend jaar ook opeens €3 per maand per kaart gaat vragen?
Tja, alles is mogelijk. Ik denk zelf dat het verdienmodel is dat er eerst zoveel mogelijk klanten worden aangetrokken (door gratis product aan te bieden), vervolgens sommige diensten wat terugschroeven (aantal of limiet van gratis geldopnames bv). In ieder geval zolang klanten niet massaal opstappen. Verder natuurlijk door premium features aan te bieden. N26 biedt ook een platform voor derde partijen aan om hun diensten aan te bieden, dat geeft ook inkomsten. Plus een deel van de fees bij betalingen.
Denk zelf wel dat, gezien het ruime aanbod van nieuwe banken/fintechs, de concurrentie wel goed op scherp wordt gezet. De grootbanken moeten nu ook wel mee, zie bv ING met Apple Pay.
(5) Wat als ik een jaar lang (bijna) geen transacties heb gedaan. Komen er dan extra kosten bij? Wordt mijn account dan weer gesloten?
Geen idee, moet je toch ff voorwaarden doorlezen.
Een non-prepaid creditcard is voor veel zaken een vereiste in bijvoorbeeld de VS. Dus volgens mij ontkom je niet aan zo'n kaart, en wil je in feite een IBAN rekening hebben en een creditcardverstrekker. American Express is wel erg duur. ICS lijkt de goedkoopste speler in Nederland.
niet alleen in VS noodzaak, maar zo'n beetje wereldwijd. Autohuur (ivm borg/evt schades) en in principe ook waar off-line transacties gedaan worden.
ICS heeft ook 'dure' producten (mastercard black). Dure kaart hoeft geen slechte deal te zijn, het is maar net welke features/voordelen zo'n kaart geeft (denk aan sparen van punten/miles, reisverzekering, loungetoegang op vliegvelden, etc).
De goedkoopste creditcards zijn momenteel inderdaad die van ICS.
Daarnaast kon ik met debit cards (van Mastercard) geen snacks afrekenen in een intercontinentale vlucht, maar met een echte Credit card wel.
Logisch, de apparatuur heeft geen internetverbinding en kan dus geen verificatie doen bij betaling met debitcard. Creditcardtransactie kan offline afgehandeld worden.
Ik kon in Amerika met mijn ING credit card geen auto huren omdat de maandlimiet vanwege allerlei reserveringen niet voldoende was voor een huurauto. Ik kon met een pre-paid card van Mastercard geen auto huren bij alle verhuurders op het vliegveld, ondanks dat ik er twee maandsalarissen op had staan. Ik kon ergens op een industrieterrein voor een haast dubbele prijs een auto kunnen huren met de prepaid card. Ik ga nooit meer weg zonder echte credit card. Dus de ICS of Amex komt er sowieso bij.
Je hebt natuurlijk al een echte creditcard van ING. Je kunt hier ook eerder aflossen of een positief saldo aanhouden, zodat je bestedingsruimte omhoog gaat.
Tip: Amex silver: 1e jaar (à €75 gratis). ICS Mastercard: 1e jaar (à €20) gratis. Ik ben door mijn gratis cards heen. Iemand nog een tip?
ICS VISA worldcard is eerste jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wally2002 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:08:
[...]

ICS VISA worldcard is eerste jaar gratis.
Ik snap eigenlijk het verschil tussen Visa en Mastercard niet zo goed. American Express is duidelijk een vreemde eend in het wak, maar ik heb eigenlijk altijd "we accept" Visa/Mastercard of Visa/Mastercard/Amex gezien in de VS.

Maar voor Fitbit Pay heb je Mastercard nodig, daarom heb ik die aangevraagd ipv Visacard.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Sando schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:12:
[...]

Ik snap eigenlijk het verschil tussen Visa en Mastercard niet zo goed. American Express is duidelijk een vreemde eend in het wak, maar ik heb eigenlijk altijd "we accept" Visa/Mastercard of Visa/Mastercard/Amex gezien in de VS.

Maar voor Fitbit Pay heb je Mastercard nodig, daarom heb ik die aangevraagd ipv Visacard.
Visa is het bekendste en grootste CC merk in de wereld. Word voornamelijk door creditcsrd instanties uitgegeven in NL. En Mastercard is het 2e grote netwerk in de wereld dacht ik.en deze word door de banken verstrekt.

Grootste verschil is de prijs, Mastercards zijn in de regel goedkoper dan Visa kaarten. Uitzonderingen daar gelaten.

Afhankelijk van waar je reist kan een Mastercard beter geaccepteerd zijn dan een Visa.

Altijd handig om beide kaarten op zak te hebben als je reist naar een non EU land of de plas oversteekt. Dat scheelt nate verrassingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:28
Ik heb een rekening bij zowel Bunq, N26 als Revolut en ik moet zeggen dat mijn voorkeur wel uitgaat naar Bunq met de beste prijs- kwaliteitsverhouding voor N26.

Revolut is leuk inderdaad voor vreemde valuta, maar hun klantenservice is erggg langzaam in mijn persoonlijke ervaring. Daarnaast krijg je bij revolut met een gratis account maar 1 kaart, een Maestro OF een Mastercard. Juist de combinatie van N26 van een gratis Maestro + Mastercard is ideaal. De Maestro voor binnenlandse betalingen (aangezien Mastercard niet door alle Nederlandse winkels wordt geaccepteerd) en een Mastercard voor buitenland en online (als vervanging voor het ontbreken van iDeal).

Ook spamt Revolut mij met 'games' waarbij je 'speelt' dat je 5 vrienden uitnodigt in ruil voor een 'prijs', gratis een jaar Revolut premium. De marketing ligt er iets te dik bovenop.

N26 is gewoon heel mooi als je goedkoop wilt bankieren. De app en website (niet onbelangrijk als backup) werken prima en met een Maestro + Mastercard ben je in principe voorzien voor online- en offline betalingen. Ook is de dekking door het depositogarantiestelsel een fijne gedachte. De N26 service is (nog) niet brilliant, ze maken fouten maar na wat doorvragen wordt het eigenlijk altijd wel opgelost.

Maar ik mis in de praktijk wat kleine dingetjes waardoor ik toch kies voor Bunq. Zo kun je bij N26 geen tweede rekening of een zakelijke rekening naast een persoonlijke rekening openen. Ook werkt iDeal in de praktijk toch wel handig voor erbij (meer uit gewoonte, in de praktijk kun je ook wel zonder).

Daarnaast ben ik toch wel gehecht geraakt aan sommige slimmigheden van Bunq, zoals twee pincodes op 1 pasje, ideaal is dat. Net als N26 maakt ook de Bunq service fouten maar lossen ze het meestal wel wat op. Bunq is nog een beetje zoekende qua richting/koers maar ik denk dat dat voor de meeste fintech startups geldt.

Wil je een slimme bank dan is Bunq gewoon de meeste complete, ook vergeleken met Holvi en Monese. Wil je een gratis bank dan is N26 naar mijn inziens de meest stabiele/volwassen ervaring, ook vergeleken met Moneyou.

Edit: Overigens snap ik niet dat zoveel mensen vallen over de kosten van Bunq (zonder pack grofweg 8 euro p/m vs 3 euro per maand bij een andere bank). Een bankrekening is zo ongeveer de belangrijkste persoonlijke dienst die je afneemt, je wilt dat je geld in goede handen is, dit is toch wel 5 euro per maand waard? Door het gratis principe te hanteren zoals ook bij veel apps en games in de appstores ondermijn je feitelijk het bankwezen. Immers het geld moet ergens vandaan komen, dus bij een gratis bank zijn dit aanvullende diensten of je bent zelf het product. Wat dat betreft zit ik dus ook liever bij Bunq, al moet ik wel toegeven dat ook die nog wat te wispelturig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Silvos op 06-05-2019 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In België heeft elke bank nog wel een gratis pakket. Ik heb in België een ING en een Belfius rekening. Nu N26 geprobeerd voor de MasterCard.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Silvos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 03:03:
Ik heb een rekening bij zowel Bunq, N26 als Revolut en ik moet zeggen dat mijn voorkeur wel uitgaat naar Bunq met de beste prijs- kwaliteitsverhouding voor N26.

Revolut is leuk inderdaad voor vreemde valuta, maar hun klantenservice is erggg langzaam in mijn persoonlijke ervaring. Daarnaast krijg je bij revolut met een gratis account maar 1 kaart, een Maestro OF een Mastercard. Juist de combinatie van N26 van een gratis Maestro + Mastercard is ideaal. De Maestro voor binnenlandse betalingen (aangezien Mastercard niet door alle Nederlandse winkels wordt geaccepteerd) en een Mastercard voor buitenland en online (als vervanging voor het ontbreken van iDeal).

Ook spamt Revolut mij met 'games' waarbij je 'speelt' dat je 5 vrienden uitnodigt in ruil voor een 'prijs', gratis een jaar Revolut premium. De marketing ligt er iets te dik bovenop.

N26 is gewoon heel mooi als je goedkoop wilt bankieren. De app en website (niet onbelangrijk als backup) werken prima en met een Maestro + Mastercard ben je in principe voorzien voor online- en offline betalingen. Ook is de dekking door het depositogarantiestelsel een fijne gedachte. De N26 service is (nog) niet brilliant, ze maken fouten maar na wat doorvragen wordt het eigenlijk altijd wel opgelost.

Maar ik mis in de praktijk wat kleine dingetjes waardoor ik toch kies voor Bunq. Zo kun je bij N26 geen tweede rekening of een zakelijke rekening naast een persoonlijke rekening openen. Ook werkt iDeal in de praktijk toch wel handig voor erbij (meer uit gewoonte, in de praktijk kun je ook wel zonder).

Daarnaast ben ik toch wel gehecht geraakt aan sommige slimmigheden van Bunq, zoals twee pincodes op 1 pasje, ideaal is dat. Net als N26 maakt ook de Bunq service fouten maar lossen ze het meestal wel wat op. Bunq is nog een beetje zoekende qua richting/koers maar ik denk dat dat voor de meeste fintech startups geldt.

Wil je een slimme bank dan is Bunq gewoon de meeste complete, ook vergeleken met Holvi en Monese. Wil je een gratis bank dan is N26 naar mijn inziens de meest stabiele/volwassen ervaring, ook vergeleken met Moneyou.

Edit: Overigens snap ik niet dat zoveel mensen vallen over de kosten van Bunq (zonder pack grofweg 8 euro p/m vs 3 euro per maand bij een andere bank). Een bankrekening is zo ongeveer de belangrijkste persoonlijke dienst die je afneemt, je wilt dat je geld in goede handen is, dit is toch wel 5 euro per maand waard? Door het gratis principe te hanteren zoals ook bij veel apps en games in de appstores ondermijn je feitelijk het bankwezen. Immers het geld moet ergens vandaan komen, dus bij een gratis bank zijn dit aanvullende diensten of je bent zelf het product. Wat dat betreft zit ik dus ook liever bij Bunq, al moet ik wel toegeven dat ook die nog wat te wispelturig zijn.
toon volledige bericht
Goede post. Eens met je conclusie m.b.t. N26 vs Revolut.
Nieuw voor mij is dat Revolut maar 1 (gratis) kaart heeft. Zelf heb ik zowel een MasterCard- alsook Maestrokaart gratis kunnen aanvragen (De Maestro kwam later beschikbaar), dus dat is al een stapje terug in het gratis aanbod vanuit Revolut om inkomsten te genereren.
De 'spam' van Revolut is inderdaad wel een klein nadeeltje. Maar wel begrijpelijk.

Of Bunq het waard is zal echt een persoonlijke afweging zijn. Ik kan me goed voorstellen dat mensen die alleen behoefte hebben aan een bankrekening met pinpas, online bankieren en een app, iDealondersteuning en depositogarantiestelsel, voor 1,55 euro per maand prima zitten bij ING of Rabobank. Dan zit je geld ook veilig.
Zoveel mensen zoveel wensen, de nieuwe aanbieders breken de markt van grootbanken, waar weinig concurrentie/ontwikkeling in zat open, en dat is een goed teken.

Het grootste struikelblok om echt weg te gaan bij de grootbanken is voor mij nu nog iDeal. Ja, je kunt online rondkijken en dus kiezen voor een winkel waar je met andere betaalmethode terecht kunt, echter blijven er 'verplichte' zaken waar je niet onder iDeal uit kunt komen, ik denk dan aan de 0,01 euro verificatiebetalingen via iDeal.
Moneyou Go is daarvoor wellicht een goed gratis alternatief met iDealondersteuning, maar ook daar is een verificatiebetaling via iDeal verplicht in het aanmeldproces 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb inmiddels ook N26, en de (oude) gratis versie van Bunq. Van Revolut en Monzo heb ik alleen reviews gelezen en filmpjes gezien.

Tot nu to vind in Bunq ook veruit het fijnste. Het eerste wat opvalt is dat N26 geen methode aanbiedt waardoor ik meteen mijn geld heb. Ik heb wat overgemaakt en moet "2 tot 3 dagen" wachten.

Ik weet nog hoe enthousiast ik was de eerste keer dat ik Bunq opende en geld wou storten. Ik kreeg een linkje, kon betalen met mijn oude bank, en het stond direct op mijn Bunq-rekening. N26 had kunnen kiezen om dit ook te doen (via Sofort) maar dat doen ze niet. Bunq +1.

Ook heb ik op mijn Bunq account (oude gratis versie, weet niet of dat nog steeds kan) 10 IBAN rekeningen. Daar raak je zo snel aan gewend! Aparte rekeningen voor verschillende automatische incasso's, paypal, adwords, zakelijk, spaarrekening, crypto-exchange-potje etc. Zo handig en overzichtelijk. Ja bij ING heb je virtuele spaarrekeningen en bij N26 heb je spaces, maar dat is niet het zelfde. Bij Bunq kan je bijvoorbeeld als je een lunch splitst onder vrienden de betaling direct ontvangen op een IBAN naar keuze, bijvoorbeeld direct op je spaarrekening om zo van alle lunches/terugbetalingen te sparen. Plus als er één partij fraudeert met een incasso of een paypal account wordt gehackt ofzo, dan kunnen ze niet meteen bij je volledige saldo als wanneer je maar één IBAN-rekening zou hebben. Bunq +1.

Laatste dingetje wat ik vaak gebruik is "bunq.me/<gebruikersnaam>", een linkje die je eenvoudig naar mensen kunt sturen waar ze zelf een bedrag in kunnen vullen om naar je over te maken. Of "bunq.me/<gebruikersnaam>/<bedrag>" om alvast een bedrag in te vullen. Dit is handig omdat je dan niet de app hoeft te openen om een betaalrequest aan te maken. Bunq +1.

Ik gebruik, op misschien de pinpas na, iDeal het vaakst voor betalingen. Bunq +1. ING +1. Sofort (N26) wordt nog niet breed bij Nederlandse webshops ondersteund, en wordt ook niet op zo'n slimme manier als bij Bunq gebruikt voor betalingen naar je rekening. Gemiste kans voor N26.

Bij zowel ING als Bunq kost de pinpas geld. Bij Bunq betaal ik €1 per maand voor de pinpas, maar volgens mij kan dit nu niet meer. Creditcard kost extra geld. Van N26 zijn er inderdaad een Maestro en een Mastercard onderweg. Twee kaarten bij de gratis versie! N26 +2.

Dus als mijn standaardverwachtingen een +1 zijn, dan is mijn voorzichtige eerste rating als volgt:

ING: +2
N26: +3
BUNQ: +5

Disclaimer: De rating-schaal is puur arbitrair.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Moet wel zeggen dat het on-the-fly omwisselen van valuta bij Revolut me erg bevallen is. Was in eerste instantie alleen van plan 200 euro (aan JPY) te pinnen om zo goedkoop mogelijk aan contanten te komen in Japan, maar heb uiteindelijk de hele trip mijn Revolut kaart gebruikt voor zowel terminals als ATMs.

Bij Bunq moesten we onze pas nog autoriseren voor Japan, waren we even vergeten. Niet dat dat een enorme moeite is, maar soit. Kwam er ook pas na de trip achter dat je 10x gratis kan pinnen in vreemde valuta en dat het daarna pas 99 cent per pintransactie is. Dat is ook wel beter dan wat ik verwacht had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Onder het motto niet meer te willen betalen (voor de schandalen) ben ik een tijd terug op zoek gegaan naar een werkend (gratis) alternatief voor ING. Geen grote eisen, anders dan gratis, overzicht, ideal en het liefst een CC. Zit nu al een tijd met de volgende combinatie van rekeningen: Bunq Free, Moneyou Go en N26.

Bunq Free
Dit gebruik ik als hoofdrekening. Hier komt het geld binnen en worden de incasso's van afgeschreven.
+ incasso's goedkeuren
+ periodieke betalingen erg goed uitgewerkt
+ solide app over het algemeen.
+ iDeal ondersteuning
- geen betaalpas
- geen creditcard
- slechts één grote pot/rekening
- geen rente
- enkel app (geen website)

Moneyou Go
Dit is nu mijn dagelijkse/spaarrekening. Deze heeft de dagelijkse uitgaven overgenomen van N26. Vrijwel alle uitgaven, afschrijvingen en of spaardoelen kun je op papier mooi budgetteren, maar met die losse potjes bij Moneyou heb je het ook daadwerkelijk gescheiden. Lekker overzichtelijk. Pas on the go koppelen, ideaal.
+ potjes
+ rente over gehele saldo
+ betaalpas (te koppelen aan elk potje)
+ iDeal ondersteuning (betaling uit elk potje mogelijk)
- geen creditcard
- geen periodieke betalingen
- ondermaatse app (veel technische storingen, traag laden of verversen van saldo)

N26
Kort en simpel: Gratis CC zonder koersopslag en daardoor ideaal om te koppelen aan Paypal. De pinpas houd ik achter de hand als backup, maar sinds de overstap op Moneyou niet meer nodig gehad.
Enige nadeel van de CC: de dubbele afschrijvingen / terugboekingen per transactie. Dat vervuilt je overzicht enorm, maar blijkbaar inherent aan het type kaart. Omdat het nu enkel nog online aankopen betreft is daar mee te leven.
+ creditcard
+ pinpas
+ website
+ solide app
- geen iDeal
- geen rente
Silvos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 03:03:
Edit: Overigens snap ik niet dat zoveel mensen vallen over de kosten van Bunq (zonder pack grofweg 8 euro p/m vs 3 euro per maand bij een andere bank). Een bankrekening is zo ongeveer de belangrijkste persoonlijke dienst die je afneemt, je wilt dat je geld in goede handen is, dit is toch wel 5 euro per maand waard?
Hoe bepaal jij a.h.v. die 5 euro dat je geld in goede handen is? Omdat je meer betaalt dan elders? Veel mensen kunnen prima af met een simpel betaalpakket bij een bekende bank en zijn dan ook nog eens goedkoper uit: https://www.consumentenbo...0T3JkZXIiOiJjb3N0X2FzYyJ9
Door het gratis principe te hanteren zoals ook bij veel apps en games in de appstores ondermijn je feitelijk het bankwezen. Immers het geld moet ergens vandaan komen, dus bij een gratis bank zijn dit aanvullende diensten of je bent zelf het product.
Hoe ondermijn je iets als je gebruik maakt van een dienst die ze zelf aanbieden? Mijns inziens zorgt de opkomst van Revolut, N26 en Bunq juist voor meer innovatie bij bestaande instellingen. En dat ze tegelijkertijd een ander verdienmodel ontwikkelen waardoor een product gratis kan worden aangeboden, dan is dat toch juist goed voor de consument? Voor zover ik weet zijn er geen nadelige consequenties verbonden aan die gratis pakketten, afgezien van het feit dat je wat minder functies hebt. Zolang dat zo blijft, zie ik het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:28
Freakster86 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:11:
Onder het motto niet meer te willen betalen (voor de schandalen) ben ik een tijd terug op zoek gegaan naar een werkend (gratis) alternatief voor ING. Geen grote eisen, anders dan gratis, overzicht, ideal en het liefst een CC. Zit nu al een tijd met de volgende combinatie van rekeningen: Bunq Free, Moneyou Go en N26.

Bunq Free
Dit gebruik ik als hoofdrekening. Hier komt het geld binnen en worden de incasso's van afgeschreven.
+ incasso's goedkeuren
+ periodieke betalingen erg goed uitgewerkt
+ solide app over het algemeen.
+ iDeal ondersteuning
- geen betaalpas
- geen creditcard
- geen rente

*knip ivm leesbaarheid*
toon volledige bericht
Ik vind jouw post lichtelijk tegenstrijdig, allereerst zou Bunq voor jou de perfect bank zijn als je 8 euro per maand zou betalen. Dan heb je namelijk een betaalpas, debitcard, meerdere rekeningen en rente, alles want je noemt als nadeel van Bunq free. Voor desktop kun je eventueel bunq desktop gebruiken, een opensource initiatief op basis van de Bunq api, werkt op Linux, iMac en Windows en is bijna net zo goed als een bankieren website. https://bunqdesk.top/.

Maar in plaats van die 8 euro kies je er dan voor om apart 2 bankrekeningen bij te nemen. Prima als dat je voorkeur heeft, maar het klinkt mij als erg veel moeite om toch maar perse niks te hoeven betalen voor een bankrekening.
Hoe bepaal jij a.h.v. die 5 euro dat je geld in goede handen is? Omdat je meer betaalt dan elders? Veel mensen kunnen prima af met een simpel betaalpakket bij een bekende bank en zijn dan ook nog eens goedkoper uit: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/vergelijker
Je hebt natuurlijk gelijk dat een dure bank niet betekend dat je geld perse veiliger of beter beheerd wordt. Echter je zegt zelf dat je bent overgestapt vanaf de ING vanwege de schandalen, een grote bank is dus weliswaar goedkoop maar niet perse een goede bank. Ook vanuit milieu/maatschappij is Bunq (vooralsnog) een beter keuze dan een ING of ABN AMRO. Ik durf dus wel te beweren dat voor die 5 - 6 euro extra mijn geld bij Bunq in betere handen is.
Hoe ondermijn je iets als je gebruik maakt van een dienst die ze zelf aanbieden? Mijns inziens zorgt de opkomst van Revolut, N26 en Bunq juist voor meer innovatie bij bestaande instellingen. En dat ze tegelijkertijd een ander verdienmodel ontwikkelen waardoor een product gratis kan worden aangeboden, dan is dat toch juist goed voor de consument? Voor zover ik weet zijn er geen nadelige consequenties verbonden aan die gratis pakketten, afgezien van het feit dat je wat minder functies hebt. Zolang dat zo blijft, zie ik het probleem niet.
N26, Revolut en Moneyou bieden gratis rekeningen aan voor naamsbekendheid en om klanten te trekken. Het is naief om te denken dat omdat het nu gratis is, het altijd gratis kan blijven. Serverparken, beveiliging, personeel zijn niet gratis, zoals ik zei het geld moet ergens vanadaan komen.

Op dit moment zijn deze banken zeker een goede ontwikkeling voor de consument, maar ik geloof niet dat de financiele markten er gezonder van worden als wij massaal overstappen op gratis rekeningen die niks mogen kosten. Uiteraard is dat wel mijn persoonlijke verwachtingen, we gaan zien welke richting het uit gaat. Het is in ieder geval erg interessant om de fintech ontwikkelingen te gaan volgen de komende jaren.
Wally2002 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Goede post. Eens met je conclusie m.b.t. N26 vs Revolut.
Nieuw voor mij is dat Revolut maar 1 (gratis) kaart heeft. Zelf heb ik zowel een MasterCard- alsook Maestrokaart gratis kunnen aanvragen (De Maestro kwam later beschikbaar), dus dat is al een stapje terug in het gratis aanbod vanuit Revolut om inkomsten te genereren.
De 'spam' van Revolut is inderdaad wel een klein nadeeltje. Maar wel begrijpelijk.

Of Bunq het waard is zal echt een persoonlijke afweging zijn. Ik kan me goed voorstellen dat mensen die alleen behoefte hebben aan een bankrekening met pinpas, online bankieren en een app, iDealondersteuning en depositogarantiestelsel, voor 1,55 euro per maand prima zitten bij ING of Rabobank. Dan zit je geld ook veilig.
Zoveel mensen zoveel wensen, de nieuwe aanbieders breken de markt van grootbanken, waar weinig concurrentie/ontwikkeling in zat open, en dat is een goed teken.

Het grootste struikelblok om echt weg te gaan bij de grootbanken is voor mij nu nog iDeal. Ja, je kunt online rondkijken en dus kiezen voor een winkel waar je met andere betaalmethode terecht kunt, echter blijven er 'verplichte' zaken waar je niet onder iDeal uit kunt komen, ik denk dan aan de 0,01 euro verificatiebetalingen via iDeal.
Moneyou Go is daarvoor wellicht een goed gratis alternatief met iDealondersteuning, maar ook daar is een verificatiebetaling via iDeal verplicht in het aanmeldproces 8)7
toon volledige bericht
Het interessante van nieuwe banken lijkt inderdaad dat ze meer in een niche of specifieke doelgroep gaan zitten. Als je binnen die doelgroep valt gaat je bankervaring er zeker op vooruit. Maar ben het met je eens dat een Bunq, (of N26 of Revolut) niet voor iedereen is.

Wat betreft je iDeal-identificatie verhaal, ik vraag me dus af hoe dat zit in het kader van IBAN discriminatie. Het zou toch praktisch gezien eigenlijk niet mogelijk moeten zijn om bijv. een Moneyou rekening aanvraag te weigeren omdat de klant alleen een N26 hoofdrekening heeft en geen ING rekening zodat hij de iDeal verificatie betaling niet kan doen? Feitelijk is dat het discrimineren van de N26 rekening. Als alternatief lijkt mij dat je toch handmatig 1 cent kan overboeken vanaf je N26 rekening? Maar ik gok dat de Nederlandse financiele regels een indentificatie door middel van een N26 rekening (nog) niet toelaten.

Los daarvan zou iDeal met de invoering van instant Sepa transfers wel eens aan populariteit kunnen verliezen, niet gelijk maar wel in een aantal jaren. Immers als banken een IBAN betaalverzoek of iets dergelijks breed zouden implementeren waardoor je de gegevens van een overboeking gelijk kunt 'inladen' in je mobiel bankieren app is het bijna net zo makkelijk als iDeal. Extra motivatie voor webwinkels is dat zoiets waarschijnlijk goedkoper is dan een iDeal transactie (kost toch 25 cent per keer) en ze kunnen ook klanten bedienen van nieuwe banken zoals N26, Revolut, Monese etc, die natuurlijk alleen maar gaan groeien de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor deze fintech banken de oude banken serieus gaan wegconcurreren.

Los van hun verdienmodel kunnen zij veel goedkoper opereren en dat maakt ze rendabeler operationeel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Silvos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:59:
[...]

Ik vind jouw post lichtelijk tegenstrijdig, allereerst zou Bunq voor jou de perfect bank zijn als je 8 euro per maand zou betalen. Dan heb je namelijk een betaalpas, debitcard, meerdere rekeningen en rente, alles want je noemt als nadeel van Bunq free. Voor desktop kun je eventueel bunq desktop gebruiken, een opensource initiatief op basis van de Bunq api, werkt op Linux, iMac en Windows en is bijna net zo goed als een bankieren website. https://bunqdesk.top/.

Maar in plaats van die 8 euro kies je er dan voor om apart 2 bankrekeningen bij te nemen. Prima als dat je voorkeur heeft, maar het klinkt mij als erg veel moeite om toch maar perse niks te hoeven betalen voor een bankrekening.
Ik ontken ook niet dat Bunq Premium niet goed is (zou het graag willen proberen/gebruiken), maar 96 euro per jaar is voor mij echt een stap te ver. Ze spreken daarmee duidelijk een andere doelgroep aan. Prima, maar ik maak dan inderdaad 2 extra rekeningen aan om vrijwel hetzelfde te krijgen, maar dan gratis. Iets minder gemak, maar dat zorgt tegelijkertijd voor meer inzicht. Persoonlijk zie ik de huidige constructie met meerdere rekeningen dus niet als nadeel, maar juist het tegenovergestelde.

Bunqdesk.top ziet er mooi uit, maar bankieren met een app of programma die niet door de bank zelf is gemaakt? :X Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Past ook niet echt bij het premium prijskaartje imho.
Je hebt natuurlijk gelijk dat een dure bank niet betekend dat je geld perse veiliger of beter beheerd wordt. Echter je zegt zelf dat je bent overgestapt vanaf de ING vanwege de schandalen, een grote bank is dus weliswaar goedkoop maar niet perse een goede bank. Ook vanuit milieu/maatschappij is Bunq (vooralsnog) een beter keuze dan een ING of ABN AMRO. Ik durf dus wel te beweren dat voor die 5 - 6 euro extra mijn geld bij Bunq in betere handen is.
Persoonlijk vertrouw ik geen enkele bank meer, maar zolang ik er niet aan mee betaal zal het allemaal wel. Maar goed, wat dat betreft ben ik het met je eens dat Bunq daarin een streepje voor heeft. Maar ook Bunq is niet heilig en draait voor zover ik weet ook nog steeds verlies. Depositogarantiestelsel maakt dat eigenlijk goed, maar een backup rekening kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freakster86 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:07:
[...]

Bunqdesk.top ziet er mooi uit, maar bankieren met een app of programma die niet door de bank zelf is gemaakt? :X Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Past ook niet echt bij het premium prijskaartje imho.
Het is nog altijd onder eigen risico dat gebruik lijkt me, en zonder officiele support zou ik er niet me geld op inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wally2002 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:08:
[...]

Denk zelf wel dat, gezien het ruime aanbod van nieuwe banken/fintechs, de concurrentie wel goed op scherp wordt gezet. De grootbanken moeten nu ook wel mee
Ik denk dat zolang Fintechbanken geen leningen/hypotheken/(serieuze) verzekeringen gaan aanbieden, dat het wel meevalt.

Cross-post van Reddit:

Is it possible for traditional bankers to switch to FinTech?
I think the traditional banks don't really care about poor customers like us. There is far too much money to be made by cheating. Think about it: The ING bank recently paid close to a billion dollars as a settlement to prevent an investigation in their failure to not facilitate money laundering. A couple dozen of bankers have been murdered. Another couple dozen bankers have "died" or "committed suicide" in suspicious circumstances. I remember not too long ago this one "suicide" was in the news. If you look at the footage (warning: not easy to watch but youtube-approved) you might wonder if he "knew too much" shady stuff going on.

So you got a couple of thousands on the bank. No one (read: no traditional banker) cares. There is no money to be made compared to the loads of money they make from navigating between the lines of legal and illegal. Banks exist for hundreds of years and they rake in so much money and laugh their asses off that they get away with privatizing profits and nationalizing losses.

Perhaps this is an acceptable comparison. Say you started to trade crypto currency one day. You were day-trading hours and hours and made ten dollars per week, saving it up. A few years later you made your first €1000 from just HODLing. From that moment on, you will never ever bother to invest so many hours to earn spare change again.

Fintech startups are the new kids that want to make a buck. They haven't yet cheated 10 billion out of the system, paid 1 billion in fines, and got away with 9 billion in profit. They honestly try to make banking pleasant for the poor kids like you and me. They gladly make our lives easier if it means we choose them to spend a few bucks per month. Hopefully. Otherwise they'll just sell our financial history for 50 cents.

It's like the biggest player in the national railway system over here. They abandoned a couple of connections that they claimed are not profitable. Some smaller players gladly purchased the rail connections and exploit them now. You see, for the smaller players, it's very much profitable to earn say a hundred thousand dollars per year on a connection. But for the bigger player, they are too lazy to even try if it doesn't bring in at least a million per year.
toon volledige bericht

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Inmiddels gebruik ik de volgende combinatie.

-Bunq Free voor alle NL vaste lasten en toeslagen (en deel inkomen)

-N26 (Black) voor alle betalingen met pas. Ook stort ik een deel van het inkomen hier want met Bunq weet je het nooit(zoals wellicht sommige weten is mijn rekening zonder pardon geblokkeerd/gesloten geweest) Vanwege de aankoopverzekering gebruik ik hem steeds meer. In Hotels werkt ie ook :D
Vind deze ook het fijnst in gebruik, jammer dat een DE Iban niet overal word geaccepteerd en geen iDeal ondersteunt.

- Transferwise account voor internationale (non EU) transfers daar waar N26 niet alle valutas ondersteunt en bij Bunq je Premium moet hebben.

- Amex/ICS voor de CC betalingen waar N26 eventueel niet zou worden geaccepteerd

Revolut heb ik nog maar gebruik ik niet meer omdat het geen volledige bank is en prepaid kaarten levert die nog slechter worden geaccepteerd dan debit kaarten zoals N26.

Wat ik nu wel mis is de mogelijkheid om te storten(wat ik 1-2x per jaar nodig heb). En GWK rekent er aardig hoge prijzen voor. Ik zou hiervoor ABN/ING/Rabo/SNS overwegen, waarmee ik dan ook Bunq zou vervangen.(Stiekem hoop ik dat Bunq/MoneYou dit ook gaan bieden, maar verwacht het niet)

Verder heb ik Knab ook maar opgezegd wegens gebrek aan innovatie en niet het geld waard is (vind ik). Hoewel de Klantenservice aangenaam is en misschien wel een van de beste in het bankwezen past het product niet meer bij me.

Ben benieuwd of er meer leden zijn die soortgelijke combi’s hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 23-05-2019 10:08 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste