Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kroon2
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-09-2018
Hi All!

Ik probeer een beslissing te nemen tussen Revolut, N26 en Bunq. Ik wil het als mijn hoofdrekening gebruiken. Om mijn dagelijkse transacties (boodschappen, winkelen, café) te doen, mijn salaris te ontvangen op de rekening, online betalingen maken en gebruiken tijdens mijn reizen in Azië, Europa en Amerika.

De klantenondersteuning moet uiteraard goed zijn en ik wil de kaart op zoveel mogelijk plaatsen kunnen gebruiken. Natuurlijk zijn beveiliging en betrouwbaarheid ook erg belangrijk.

Ik heb wat onderzoek gedaan, maar het is een moeilijke keuze. Dus daarom vroeg ik me af of iemand mij wat advies kan geven :)

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:40
Als je de topics van de banken doorleest kom je tegen wat de meest voorkomende problemen zijn. Revolut heeft meer functies voor vreemde valuta maar kan niet werken met onbemande tankstations. Bunq heeft als enige iDeal maar is duurder, zeker als je een Mastercard wilt. Verder zijn er niet heel veel klachten.

N26 heb ik zelf als hoofdrekening en dat gaat prima, alleen voor iDeal en OV-chipkaart (automatisch opladen) heb ik nog Rabobank.

AlbertJP wijzigde deze reactie 24-09-2018 21:40 (4%)

• kroon2
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 25-09-2018
@AlbertJP bedankt voor je antwoord! Ik twijfel nog tussen Revolut en N26 ivm de features. Maar daar kom ik wel uit :)

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09:10
Revolut heeft geen bank locentie, iets wat de andere wel hebben!

Je kan ook overwegen om Monese te nemen trouwens

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 123Arne123
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07-10-2018
Persoonlijk zou ik dan voor N26 gaan. Heel toevallig dat ik dit nu lees, want ik sta letterlijk nu zelf op het punt om van Revolut over te schakelen op N26.
Een héél groot voordeel vind ik dat N26 je een échte debetkaart geeft, terwijl Revolut je een prepaidkaart geeft. Die worden nl. geweigerd voor sommige zaken. Persoonlijk liep ik zelf al tegen een paar kleine probleempjes met Revolut in de US, bijvoorbeeld (auto huren, enkele aankopen in winkels, niet geaccepteerd bij Postmates, ...).
Ik had een N26-kaart voor in de auto (voor door een drive thru te gaan of benzine te kopen), maar dit wordt nu mijn standaardkaart, en ik ga een Maestro van hun bestellen voor in de auto.

Ik heb ook nog een traditionele credit VISA, maar de N26 is voor vrijwel alles tot nu toe een goed alternatief!
Dingen zoals geld afhalen in een vreemde valuta, daar komt wel 1,7% transactie bij, maar dan nog... met je kaart kom je toch vrijwel overal. Buiten mijn lokale broodautomaat heb ik denk ik geen enkele keer cash betaald in het voorbije jaar...

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:45
Maar ja, met een Debit card een auto huren wordt ook geen gemakkelijk verhaal. Daarvoor heb je gewoon een echte credit card nodig.

Ik heb ze alle drie, en als ik zou moeten kiezen blijft Revolut voor mij de topper. VISA, MC, Maestro + GooglePay, allemaal met een account en op te laden met een creditcard.

Het enige nadeel is het voor het weekend te moeten wisselen om geen toeslag in het weekend te hebben voor niet-Euro-valuta, maar de rest is helemaal prima.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Bunq is in mijn ogen nogal een onbetrouwbare partij geweest ivm onaangekondigd verplichte dataverzameling door Google op android en extreme prijsverhogingen.

N26 biedt verrassend veel.

• diedbase
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-03 20:37
Je kan een gratis Bunq rekening combineren met N26, dan heb een NL rekening voor iDeal en bv je salaris of hypotheek, maar wel alle gratis voordelen

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 06:48
Siask schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:25:
Maar ja, met een Debit card een auto huren wordt ook geen gemakkelijk verhaal. Daarvoor heb je gewoon een echte credit card nodig.

Ik heb ze alle drie, en als ik zou moeten kiezen blijft Revolut voor mij de topper. VISA, MC, Maestro + GooglePay, allemaal met een account en op te laden met een creditcard.

Het enige nadeel is het voor het weekend te moeten wisselen om geen toeslag in het weekend te hebben voor niet-Euro-valuta, maar de rest is helemaal prima.
Auto huren is geen probleem, gewoon zorgen dat je genoeg cash hebt. Ik vind credit cards stom, omdat ik liever betaal voor dingen dan krediet neem op dingen. Dus in zorg voor voldoende cash op mijn N26 en ik kan alles doen wat ik wil.

Soms wordt een debit card geweigerd bij de kassa, bij het tanken bijvoorbeeld in de USA. Als je dan vraagt om het gewoon te proberen dan gaat hij gewoon door, ze reserveren een X bedrag voordat je gaat tanken en storten terug wat je niet gebruikt. Meestal is dat iets van $150-200 en als je dat op je debit MasterCard hebt staan: geen probleem :)

Ik heb zelf nog geen Maestro van N26 maar loop bij Bunq vaak tegen problemen aan in het buitenland. Zo was ik in Ierland, Hongarije en Portugal en daar werden de eerste betalingen geweigerd. In de app stel je in welke landen je betalingen toestaat. Daar had ik Europese Unie ingesteld maar dat werkte blijkbaar niet. Ik moest die landen apart invullen en toen deed hij het pas. Los daarvan doen sommige pinautomaten het niet om vage redenen, mijn Rabo als backup pas doet het dan wel altijd.

hy.lp

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:38
@kroon2 Waarom niet een bankrekening bij een ''normale'' bank?

Fable wijzigde deze reactie 08-10-2018 09:44 (9%)

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:32
Wat is een normale bank?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Fable schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:43:
@kroon2 Waarom niet een bankrekening bij een ''normale'' bank?
Waarom een bankrekening bij een "oude" "niet revolutionaire" bank?

Is het al bijna vrijdag?

• Fable
DennusB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:49:
[...]

Waarom een bankrekening bij een "oude" "niet revolutionaire" bank?
Omdat die vaak al een lange geschiedenis hebben en je op die manier goed kan bepalen welke je wilt nemen.
Ook zie ik het voordeel niet van een revolutionaire bank, en ook niet wat daar nu beter aan is dan de oude bank.

Daarom was mijn vraag dan ook, waarom zo'n nieuwe bank ipv een ''normale'' bank.

• DennusB
  • Niet online
Fable schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Omdat die vaak al een lange geschiedenis hebben en je op die manier goed kan bepalen welke je wilt nemen.
Ook zie ik het voordeel niet van een revolutionaire bank, en ook niet wat daar nu beter aan is dan de oude bank.

Daarom was mijn vraag dan ook, waarom zo'n nieuwe bank ipv een ''normale'' bank.
Omdat Bunq geen gezeik heeft met kantoren waar je langs moet? Omdat ik nu Apple Pay kan gebruiken? Omdat ik super makkelijk rekeningen kan delen met m'n wederhelft?

Do i need to continue? ;)

Is het al bijna vrijdag?

• Fable
DennusB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Omdat Bunq geen gezeik heeft met kantoren waar je langs moet? Omdat ik nu Apple Pay kan gebruiken? Omdat ik super makkelijk rekeningen kan delen met m'n wederhelft?

Do i need to continue? ;)
Graag, ik wil wel eens weten wat het echt toe kan voegen voor mij.

-Apple pay gebruik ik niet, maar is bij ING gewoon mogelijk.
-Ik ben volgens mij 10 jaar geleden een keer langs geweest op een kantoor voor legitimatieplicht.
-Rekening delen is een kwestie van een paar klikken.

• DennusB
  • Niet online
Fable schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Graag, ik wil wel eens weten wat het echt toe kan voegen voor mij.

-Apple pay gebruik ik niet
-Ik ben volgens mij 10 jaar geleden een keer langs geweest op een kantoor voor legitimatieplicht.
-Rekening delen is een kwestie van een paar klikken.
Ik denk dat je dat pas kan ervaren zodra je het probeert :) Een Bunq account openen is letterlijk 10 minuten werk, in een app, niks legitimatieplicht op een kantoor, alles thuis regelen.
Idem voor al je pinpassen, live pincodes aanpassen, 2 pincodes op 1 pas (zodat als je pincode 1 je pint van je persoonlijke rekening, en bij de andere pincode bijvoorbeeld van je boodschappen rekening), gedeelde rekeningen live koppelen aan je pinpas voor als je even wat moet kopen voor je vriend/vriendin enz.
Het is gewoon zoveel moderner en makkelijker opgezet allemaal!

Is het al bijna vrijdag?

• Fable
DennusB schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat je dat pas kan ervaren zodra je het probeert :) Een Bunq account openen is letterlijk 10 minuten werk, in een app, niks legitimatieplicht op een kantoor, alles thuis regelen.
Idem voor al je pinpassen, live pincodes aanpassen, 2 pincodes op 1 pas (zodat als je pincode 1 je pint van je persoonlijke rekening, en bij de andere pincode bijvoorbeeld van je boodschappen rekening), gedeelde rekeningen live koppelen aan je pinpas voor als je even wat moet kopen voor je vriend/vriendin enz.
Het is gewoon zoveel moderner en makkelijker opgezet allemaal!
Dat zijn inderdaad wel handige functies.

Als ik naar de kosten kijk vind ik die toch wel hoog met 7,95 per maand, de ING kost 1,55 per maand en als je er een echte credit card bij wilt hebben betaal je 3 euro per maand.
Je hebt dan inderdaad niet de mogelijkheid om 25 bankrekeningen te openen maar voor de meeste is 1 toch wel genoeg.

Fable wijzigde deze reactie 10-10-2018 11:10 (16%)

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-03 14:34
Waarom bij Bunq € 7,99 per maand betalen als je bij MoneYou een gratis bankrekening (MoneYou Basic) kan openen waarbij je geen pas maar wel iDeal krijgt? Zie deze pagina

Ik heb een N26 rekening (met een bankpas en een debit Mastercard) gecombineerd met deze gratis MoneYou rekening voor de hypotheek en salarisbetalingen. Ik wil alleen nog een goedkope creditcard voor autohuur, etc. op vakantie.

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:42
Fable schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Als ik naar de kosten kijk vind ik die toch wel hoog met 7,95 per maand, de ING kost 1,55 per maand en als je er een echte credit card bij wilt hebben betaal je 3 euro per maand.
Je hebt dan inderdaad niet de mogelijkheid om 25 bankrekeningen te openen maar voor de meeste is 1 toch wel genoeg.
Ik denk dat het ook belangrijk is om te vermelden dat het betalen in vreemde valuta veel goedkoper is. Zo betaalde ik in Australië vast 2 euro bij een transactie, een hoge opslag van ongeveer 2 procent en nog eens de koers opslag. Bij n26 alleen de koersopslag van de bepaalde currency bij betalingen en geld afhalen 1.7%.

Uffje wijzigde deze reactie 17-10-2018 05:41 (6%)

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:04
Uffje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 05:40:
Ik denk dat het ook belangrijk is om te vermelden dat het betalen in vreemde valuta veel goedkoper is. Zo betaalde ik in Australië vast 2 euro bij een transactie, een hoge opslag van ongeveer 2 procent en nog eens de koers opslag. Bij n26 alleen de koersopslag van de bepaalde currency bij betalingen en geld afhalen 1.7%.
Maar ook dat is sterk bank-afhankelijk. Bij ING betaal ik ook alleen koers opslag (weet zo niet wat de fee is bij cash opnames, dat zal vast hoger zijn).

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:42
Croga schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 05:53:
[...]

Maar ook dat is sterk bank-afhankelijk. Bij ING betaal ik ook alleen koers opslag (weet zo niet wat de fee is bij cash opnames, dat zal vast hoger zijn).
Ah dat is een goed punt, dat wist ik niet 👍🏿

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Fable schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

-Apple pay gebruik ik niet, maar is bij ING gewoon mogelijk.
jij zou de allereerste klant van de ING zijn waar Apple Pay 'gewoon' mogelijk is, zoals jij noemt.

Ofwel, complete onzin wat je zegt, behalve bunq is er in Nederland geen enkele bank waar Apple Pay mogelijk is.

• Iemt
nathalia schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:38:
Waarom bij Bunq € 7,99 per maand betalen als je bij MoneYou een gratis bankrekening (MoneYou Basic) kan openen waarbij je geen pas maar wel iDeal krijgt? Zie deze pagina

Ik heb een N26 rekening (met een bankpas en een debit Mastercard) gecombineerd met deze gratis MoneYou rekening voor de hypotheek en salarisbetalingen. Ik wil alleen nog een goedkope creditcard voor autohuur, etc. op vakantie.
Omdat je naast Moneyou ook verplicht een andere NL bank met iDeal support nodig hebt..

• Fable
Geert1976 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

jij zou de allereerste klant van de ING zijn waar Apple Pay 'gewoon' mogelijk is, zoals jij noemt.

Ofwel, complete onzin wat je zegt, behalve bunq is er in Nederland geen enkele bank waar Apple Pay mogelijk is.
Je hebt gelijk, ING ondersteund het nog niet in NL.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:39
Moneyou Go is er ook nog. Banklicentie is voor mij essentieel, dus geen Revolut. Gratis CC/Maestro, dus dan N26. Evt Bunq/MoneyouGo/Knab voor de iDeal (ik kies knab, heb je meteen die spaarrekening erbij) en basta.
Iemt schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Omdat je naast Moneyou ook verplicht een andere NL bank met iDeal support nodig hebt..
Kun je opheffen zodra je alles opgezet hebt.

Brent wijzigde deze reactie 22-10-2018 13:47 (7%)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Iemt
Brent schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:45:
Moneyou Go is er ook nog. Banklicentie is voor mij essentieel, dus geen Revolut. Gratis CC/Maestro, dus dan N26. Evt Bunq/MoneyouGo/Knab voor de iDeal (ik kies knab, heb je meteen die spaarrekening erbij) en basta.

[...]

Kun je opheffen zodra je alles opgezet hebt.
In de AV. Van Moneyou staat dat ze je kunnen laten identificeren met iDeal (zie post in N26).

Ik heb nu Knab en N26 en vind dat prima. Revolut is geen bank en heb daar sws geen goede ervaring met mijn telefoonverzekering.

• Brent
Iemt schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:13:
[...]

In de AV. Van Moneyou staat dat ze je kunnen laten identificeren met iDeal (zie post in N26).
Bij het openen van de rekening (Knab idem). Daarna heb je die rekening dus niet meer nodig.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-03 19:33

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

3x3 schreef op Monday 8 October 2018 @ 00:04:
Bunq is in mijn ogen nogal een onbetrouwbare partij geweest ivm onaangekondigd verplichte dataverzameling door Google op android en extreme prijsverhogingen.

N26 biedt verrassend veel.
bunq is nieuw en jong en heeft inderdaad vorig jaar augustus Premium geintroduceerd. Maar als je met 3 mensen in een pack gaat (vergelijkbaar met een Spotify familiy bundel), dan krijg je voor 5 euro per maand best veel voor je geld (incl. Apple Pay op je maestro pas).

Daarnaast ben ik wel benieuwd waar die info over die onaangekondigde dataverzamelijk door Google vandaan hebt en wat dit met bunq te maken heeft.
Fable schreef op Wednesday 10 October 2018 @ 11:01:
[...]

Tja...1 bankrekening is meer dan genoeg, dat is een bekende natuurlijk . Maar misschien even kijken wat ze allemaal bieden en misschien is dat dan toch een reden (iig voor een Tweaker) om wel die stap te zetten. Lees anders hier ff : https://bunq.love/nl/waarom/

JackSparrow wijzigde deze reactie 31-10-2018 12:16 (33%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• nuc8
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 03-01 21:09

nuc8

End the net!

Dankzij Bunq en Revolut is mijn N26 rekening een beetje in ongebruik geraakt. Ik ruim graag dingen op, dus ik overwoog N26 op te zeggen in de veronderstelling dat ik, zonodig, er altijd weer een nieuwe rekening kan openen.

Maar nu lees ik dit op de website van N26:
We’re required by law to keep your personal data for 10 years after your account has been closed. You won’t be able to open another account with us until this time has passed. You can read more in our Privacy Policy.
Dit is toch wel een dingetje vind ik. Bunq kent deze beperking niet. En andere banken volgens mij ook niet. Zijn dit Duitse regels? Een rare vorm van vendor-lockin? Of?

Edit, bron: https://support.n26.com/read/000001282?locale=en

nuc8 wijzigde deze reactie 06-11-2018 17:13 (4%)

• Rijno95
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online
Ik heb zelf N26 en moet zeggen dat het allemaal prima werkt. De rede dat ik voor N26 gekozen heb is de gratis MasterCard en het feit dat ze een banking licence hebben.

ardana wijzigde deze reactie 08-11-2018 20:10 (37%)

• deef-
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:27
Revolut voor mij. Mijn vrienden en mijn 2 nanny's hebben veelal revolut en dat werkt handig met overbeamen van geld, lekker snel en geen gedoe met QR codes, linkjes via whatsapp e.d. Verder fijn om gratis virtuele kaart te hebben die ik voor bepaalde aankopen kan gebruiken waar ik niet mijn main kaart voor wil gebruiken. In NL overal te gebruiken met de Maestro kaart en in Amsterdam meestal ook de VISA kaart. Daarnaast ook veel in Engeland en daardoor bespaar ik veel geld met Revolut. Nog nooit problemen gehad.

• Brent
N26 heeft volgens dit sinds gisteren SEPA instant transfers.

• AlbertJP
... waar ook ING sinds 2017 op staat, terwijl zij het in 2019 willen gaan aanbieden (https://www.ing.nl/partic...stant-payments/index.html), dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Ik zou graag eerst even zien dat een van de forumleden met een ABN Amro-rekening het uitprobeert.

• jvd-nl
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-03 23:48
Brent schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:50:
N26 heeft volgens dit sinds gisteren SEPA instant transfers.
Zowel vanuit ABN naar N26 als andersom werkt het op dit moment nog niet.

• 4myra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-02 08:39
sinds sns dit jaar haar voordelige mastercard heeft verruild met visa 2% koersopslag heb ik het e.e.a uitgeprobeerd met onderstaande bankrekeningen:

1- n26, prima app en website, met mastercard/maestro betalen zonder koersopslag, incasso's werken, helaas is geld pinnen in NL met een credit card duur (4,50 euro) en accepteert sommige banken en verzekeraars alleen NL IBAN's als tegenrekening (bijv. FBTO en Leaseplan bank). Dus helaas niet als hoofdrekening aan te houden, maar wel voor goedkoop betalen met Mastercard incl koppeling met Paypal

2- voor geld pinnen en alle incasso's dus genoodzaakt te kiezen voor een grootbank, ABN Amro is eerste jaar gratis. Deze hou ik dus aan als hoofdrekening. Daarnaast zien de afschriften er compleet en betrouwbaar uit, terwijl die van andere fintech bedrijven zoals bunq er nog niet zijn. Belangrijk bij specifieke instanties zoals ambassades voor visum aanvragen

3- heb Moneyou Go geprobeerd vanwege de rente op de betaalrek. Helaas de app op Android en de service is heel slecht. Sommige spaarbanken accepteert Moneyou ook niet als tegenrekening, omdat ze dit als spaarrekening bank beschouwen. Incasso's worden ook niet ondersteund en betaalpas is te duur (voorlopig nog gratis). Wat ook slecht is dat je altijd een NL betaalrekening voor de Ideal identificatie moet aanhouden, om zo de app van toestel te wijzigen, mocht deze gestolen worden

4- Transferwise (TFW) borderless account hou ik aan voor geld overmaken naar vreemde valuta. N26 kan het ook en gebruikt ook TFW, maar met TFW kan je met Ideal direct je account en credit card top-uppen. Met N26 is het wachten op de implementatie van Sepa instant transfer in 2019. De gratis mastercard voor prive en zakelijk zijn ook handig. De tenaamstelling van de zakelijke rekening hoeft niet dezelfde te zijn als je eigen naam.

5- voor de gein ook de Duitse Fidor geopend, helaas kwam ik niet in aanmerking voor een fysieke mastercard, alleen een virtuele, aangezien mijn salaris niet gestort wordt.

Voor de leuk ook bunq en revolut geopend, ik moet nog zien dat realtime koers van Revolut gunstiger is dan de Mastercard koers van N26. In ieder geval is Revolut ongunstig als je bijv in Thailand op vakantie gaat.

Mijn voorlopige conclusie, vanwege prijs/prestatie zal ik voor het grootste deel gebruiken:

1) AAB - hoofdrekening/geld pinnen in NL/incasso's/Ideal
2) N26 - betalen online/buitenland met Mastercard en Paypal (koersopslag 0%)
3) Transferwise - geld overmaken naar vv rekeningen en als backup voor betalen met mastercard (koersopslag 0.3-0.6%)
4) cash geld in buitenland: het gunstigst is cash meenemen en deze omwisselen en geen gebruik te maken van credit card of betaalpas, vanwege koersopslag en dubbele transactiekosten

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:37
4myra schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:15:
1- n26, prima app en website, met mastercard/maestro betalen zonder koersopslag, incasso's werken, helaas is geld pinnen in NL met een credit card duur (4,50 euro)
Nee, kan gewoon 5x per maand gratis met je N26 Mastercard binnen de Eurozone:
Cash withdrawals using your Mastercard depend on your T&C country (the address you originally shipped your first card to):

France, Spain, the Netherlands, and the Rest of Europe
5 free ATM withdrawals per month in your country of residence and the eurozone

There’s always a €2 fee if you use your Maestro card to withdraw cash (only available in Germany, Austria, and the Netherlands).
Link: https://support.n26.com/read/000001324?locale=en

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:45
[b]4myra in "Revolut vs N26 vs Bunq"
4) cash geld in buitenland: het gunstigst is cash meenemen en deze omwisselen en geen gebruik te maken van credit card of betaalpas, vanwege koersopslag en dubbele transactiekosten
Gewaagde stelling. Let erop dat je er een 'wij kopen' en een 'wij verkopen' koers geldt, tenzij je naar een land gaat (Argentinië, Brazilië schieten me zo te binnen) waar valutabeperkingen gelden.

• 4myra
U123456 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:09:
[...]
Nee, kan gewoon 5x per maand gratis met je N26 Mastercard binnen de Eurozone:
[...]
Link: https://support.n26.com/read/000001324?locale=en
sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben, de NL bank, eigenaar van de geldautomaat, vraagt 4.50 euro per transactie, omdat het om een credit card gaat. Met Maestro betaal je 2 euro. Het maximum bedrag voor een gast-transactie is beperkt tot 250 euro. Maw 1x per maand met N26 pinnen is duurder dan de kosten van een ABN Amro standaard rekening.

• AlbertJP
Ik ben dan wel benieuwd om welke bank dat gaat, want die toeslag ben ik tot nu toe nog bij geen enkele bank tegengekomen. Ik heb hier in Utrecht regelmatig geld gehaald bij ABN, Rabo en ING, en ik zie op mijn bankafschrift dat ik ook een keer bij de SNS ben geweest. Ook de geldautomaat van GWK Travelex op Utrecht Centraal rekent niets extra's. (edit: voor de duidelijkheid, dit gaat om de N26 Mastercard.)

AlbertJP wijzigde deze reactie 30-11-2018 22:35 (19%)

• Brent
Ik neem eigenlijk nooit geld op, maar ik herinner me 2x dat ik het met de N26 CC deed en dat was elke keer gratis. Ergens in Frankrijk en ik meen de ABN.

• 4myra
Jullie hebben gelijk, ik was in de veronderstelling dat NL atm's een tarief hanteren voor gastgebruik door credit cards, doch dit blijkt niet zo te zijn, itt landen in ZO Azie. In het weekend heb ik met N26 master card gratis kunnen pinnen. PS een goede bron om achter te komen of een land kosten voor gastgebruik hanteert, google "Transferwise atm <land>".

Mijn conclusie om N26 niet als hoodrekening aan te houden blijft overeind, redenen zijn Ideal ondersteuning, incasso's door sommige bedrijven niet worden ondersteund. Aan de andere kant, van alle nieuwe spelers vind ik N26 de beste tot nu toe.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:53
4myra schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:13:
Jullie hebben gelijk, ik was in de veronderstelling dat NL atm's een tarief hanteren voor gastgebruik door credit cards, doch dit blijkt niet zo te zijn, itt landen in ZO Azie. In het weekend heb ik met N26 master card gratis kunnen pinnen. PS een goede bron om achter te komen of een land kosten voor gastgebruik hanteert, google "Transferwise atm <land>".

Mijn conclusie om N26 niet als hoodrekening aan te houden blijft overeind, redenen zijn Ideal ondersteuning, incasso's door sommige bedrijven niet worden ondersteund. Aan de andere kant, van alle nieuwe spelers vind ik N26 de beste tot nu toe.
Ik kan uit je post history niet achterhalen of je ervaringen hebt met bunq, klopt dat? Ik ben benieuwd namelijk of je deze optie ook verkend hebt :)

• 4myra
Miki schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:31:
[...]

Ik kan uit je post history niet achterhalen of je ervaringen hebt met bunq, klopt dat? Ik ben benieuwd namelijk of je deze optie ook verkend hebt :)
ik heb de gratis versie geprobeerd; plus-punten: ideal werkt snel, kan ook geld storten met ideal, maar je kunt ook instant payments doen, het is een NL account, dus geen beperkingen met incasso's die alleen NL IBAN accepteren. Minpunten: afschrift heeft een vette disclaimer, dus niet bruikbaar om te laten zien dat je hier je salaris gestort krijgt voor evt visumaanvragen, geen gratis fysieke of virtuele pas.

Wat ik in de toekomst wel ga overwegen is een combi van Bunq en N26, na een jaar ervaring met N26:
Bunq voor ideal betalingen en de vaste lasten = NL incasso's, en N26 voor inkomsten en pasuitgaven (Mastercard en Maestro). Dan zal instant payment hopelijk ook werken met N26.

• 4myra
mocht je als reiziger in Thailand weten, wat de gebruikerservaringen zijn met N26, Revolut en Transferwise lees svp dit artikel https://www.thailandblog....tis-debitpas-in-thailand/

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-03 15:43
Spuit 11.

ebia wijzigde deze reactie 18-12-2018 23:10 (98%)

• jvandevliet
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-03 05:10
Revolut werkt niet in China. Kaarten noch app. Bijstorten kan dus niet, communiceren ook niet want via app. In het geval van Premium Revolut; de gratis reisverzekering is een beetje ehh..... ranzig. N26 werkte prima.

• kees_1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-03 18:27
Let bij Revolut erop dat de magneetstrip standaard uit staat (swipe payment). In sommige landen is dat nog de standaard ipv van de pincode en dan werkt het niet.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:52
jvandevliet schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:19:
Revolut werkt niet in China. Kaarten noch app. Bijstorten kan dus niet, communiceren ook niet want via app. In het geval van Premium Revolut; de gratis reisverzekering is een beetje ehh..... ranzig. N26 werkte prima.
Revolut MasterCard werkt prima in China, maar kijk wel uit dat in China het keypad andersom zit in een ATM. Ook de app werkt. In de meeste winkels ook geen problemen ervaren.

Napsju wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:20 (10%)

Lekker!

• ebia
Ik heb recent een pasje ontvangen van TransferWise, een debet MasterCard.

Nu wil ik graag de pincode van deze pas wijzigen iets wat in theorie bij elke geldautomaat moet kunnen. Echter het blijft bij theorie, want ik heb nog geen enkele automaat gevonden die mij mijn pincode laat wijzigen.

(Eerder had ik met een Monese pas hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik die tijdens een tripje in Duitsland Oostenrijk bij een Sparkasse Raiffeisenbank geldautomaat kunnen wijzigen.)

Ik zou dus graag in Nederland mijn pincode willen aanpassen. Ik ben al bij een paar ABN Amro, Rabo, en ING automaten in de buurt geweest, maar dat werkt geen van allen. Iemand succes ergens gehad?

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:38

Orinoco

Unter den Linden

ebia schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:59:
Ik heb recent een pasje ontvangen van TransferWise, een debet MasterCard.

Nu wil ik graag de pincode van deze pas wijzigen iets wat in theorie bij elke geldautomaat moet kunnen. Echter het blijft bij theorie, want ik heb nog geen enkele automaat gevonden die mij mijn pincode laat wijzigen.

(Eerder had ik met een Monese pas hetzelfde probleem. Uiteindelijk heb ik die tijdens een tripje in Duitsland bij een Sparkasse geldautomaat kunnen wijzigen.)

Ik zou dus graag in Nederland mijn pincode willen aanpassen. Ik ben al bij een paar ABN Amro, Rabo, en ING automaten in de buurt geweest, maar dat werkt geen van allen. Iemand succes ergens gehad?
Volgens de TransferWise support centre faq gaat dat bij atm's in NL niet lukken!

• ebia
Orinoco schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Volgens de TransferWise support centre faq gaat dat bij atm's in NL niet lukken!
Klopt, en er staat ook dat het niet kan bij Duitse en Oostenrijkse geldautomaten, terwijl juist mijn ervaringen daar positief waren (met Monese in ieder geval). Dus vandaar dat ik die informatie niet 100% vertrouw.

Ik ben komende tijd nog wel her en der, dus ik blijf het proberen. Als het me ergens lukt laat ik het wel even weten.

Over een tijdje komen die nieuwe geldautomaten in Nederland, ik las dat die sowieso allemaal een optie krijgen om pincodes te wijzigen (waarschijnlijk afhankelijk van de bank of dat ondersteund wordt).

ebia wijzigde deze reactie 05-01-2019 23:01 (20%)

• hubertgruber
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-03 13:49
Met N26 heb ik goede ervaringen. De (debit) Mastercard lijk ik overal te kunnen gebruiken, ook bij onbemande tankstations. En het is mogelijk om een gratis Meastro-kaart aan te vragen voor plekken waar ze geen creditcards accepteren (Albert Heijn). Op elk moment via de app je pincode wijzigen, de pas blokkeren en gratis deblokkeren zo vaak je wilt en een volwaardig IBAN, zonder maandelijkse kosten. Alleen jammer dat het gebruik in Nederland nog wat belemmeringen kent, zoals gebrek aan iDeal en automatische incasso's.

Welke alternatieven zijn er voor deze 'rest-betalingen'? Bunq kost meer dan een 'reguliere' Nederlandse bankrekening en de kosten lonen niet voor het gebruik als tweede rekening.

• Brent
bunq free kun je nog altijd iDeal mee doen. Idem knab basis en moneyou gratis.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:29
Brent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:30:
bunq free kun je nog altijd iDeal mee doen. Idem knab basis en moneyou gratis.
De app ontwikkeling bij Moneyou gaat helaas niet zo snel.
COMING SOON
• Automatische incasso’s
• Periodieke betalingen
• Pushnotificaties
Dat staat er nou al een tijdje, maar een releasedatum kunnen ze steeds maar niet geven. En zo ontbreken er nog wel wat dingen. Gebruik nu zelf Bunq Free (i.c.m. N26), maar ik zou graag helemaal over willen naar de Moneyou app (zolang het maar gratis blijft dat is): 20 potjes, rente over je totale saldo, gratis pinpas, pinpas koppelen via de app koppelen aan een potje.

• Brent
Vraag was, hoe kom je aan de iDeal als je al N26 hebt. Zo dus :)

• Freakster86
@Brent
hubertgruber schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:29:
[..] zoals gebrek aan iDeal en automatische incasso's.
Welke alternatieven zijn er voor deze 'rest-betalingen'?
Dus Moneyou valt (voor nu) af ;)

• Brent
Ah, OK. Merk op dat Knab Basis het officieel ook verbied, maar wel lijkt te accepteren. In elk geval, in mijn ervaring is het geen groot probleem: je zet er na overleg een vaste overboeking in en dan hou je als bonus controle :)

• Iemt
Moneyou kun je alleen aanhouden als je een andere bank met iDeal hebt!

Ik sta dus exact met dezelfde vraag, want ben heel blij met N26, maar wil een (gratis) NL rekening puur voor automatische incasso’s en iDeal.

Bunq Free zou de beste oplossing zijn, maar na het wegwerken van een klant (zie bunq topic) heb ik grote twijfels aan de betrouwbaarheid.

Zit nu bij Knab, waar ik overigens tevreden ben maar 5eu per maand is wat aan de hoge kant. De service daar is inderdaad zeer goed, maar afgelopen twee jaar heb ik daar hoogstens 6x gebruik van gemaakt.
(aangezien ik maar 1rekening en spaar heb lopen)

• Iemt
Brent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:10:
Ah, OK. Merk op dat Knab Basis het officieel ook verbied, maar wel lijkt te accepteren. In elk geval, in mijn ervaring is het geen groot probleem: je zet er na overleg een vaste overboeking in en dan hou je als bonus controle :)
Wat bedoel je precies?

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-03 19:33

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Monday 11 February 2019 @ 18:37:
Moneyou kun je alleen aanhouden als je een andere bank met iDeal hebt!

Ik sta dus exact met dezelfde vraag, want ben heel blij met N26, maar wil een (gratis) NL rekening puur voor automatische incasso’s en iDeal.

Bunq Free zou de beste oplossing zijn, maar na het wegwerken van een klant (zie bunq topic) heb ik grote twijfels aan de betrouwbaarheid.

Zit nu bij Knab, waar ik overigens tevreden ben maar 5eu per maand is wat aan de hoge kant. De service daar is inderdaad zeer goed, maar afgelopen twee jaar heb ik daar hoogstens 6x gebruik van gemaakt.
(aangezien ik maar 1rekening en spaar heb lopen)
Dat valt allemaal reuze mee, is vooral een druktemaker die vooral heel erg irritant is O-)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Brent
Dat een excuus hebben om auto incasso's niet te hebben wat mij betreft een voordeel is ;)

• Freakster86
Iemt schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:37:
Geen whatabout of iets dergelijks, maar na alle staatssteun, witwas schandalen, grove loonsverhogingen, schimmige producten en weet ik wat nog meer heb ik grote twijfels bij de betrouwbaarheid van [vul naam bestaande bank in]. Denk dat Bunq er onderaan de streep netjes uitkomt. En dat verhaal van die ene klant; topje van de ijsberg volgens mij.
Brent schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Dat een excuus hebben om auto incasso's niet te hebben wat mij betreft een voordeel is ;)
Huur, telefoonabonnementen etc. moet veelal wel via automatische incasso. Voordeel van Bunq is dat je die wel handmatig kunt goedkeuren en daardoor dus wel de controle houdt (en bewust ben van de uitgave).

• Brent
Freakster86 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:15:
[...]

Huur, telefoonabonnementen etc. moet veelal wel via automatische incasso.
Blijkt in praktijk reuze mee te vallen ;)

• Iemt
Brent schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:50:
[...]
Blijkt in praktijk reuze mee te vallen ;)
Een voorbeeld:
Hollandsnieuwe wil als t goed is alleen maar met Incasso en wijzigen kan alln met iDeal.

Amex wil alln een NL Iban

Als N26 nou iDeal aanbied was het perfect.

• Brent
Hoe het bij mij in praktijk werkt: gewoon je niet-NL IBAN opgeven. Gaat dat goed, dan is het een probleem voor hullie. idd, zo tegen het eind van de maand wil je dan weleens de melding krijgen 'meneer ons systeem accepteert nog geen niet-NL IBAN'. 'Nou,' zeg ik dan, 'dan zet ik hem er toch zelf in? Geef uw IBAN maar.' en in bijna alle gevallen is dat in orde. Soms niet, dan kun je even de DNB inschakelen (heb al 2x gehad dat halsoverkop het systeem toch opeens geupdate kon worden). En als het echt niet anders kan, ook geen iDeal, tsja, dan niet he ;)

Het is tweeduizend-modderfokking-negentien. SWIFT betalingen kunnen als sinds de intrede van de euro door heel Europa. Er zijn mensen geboren en volwassen geworden tussen toen en nu. Als een bedrijf echt zo hard achterloopt, kun je je afvragen of zakendoen überhaupt verstandig is met zo'n toko ;)

Ik hou een paar honderd aan op m'n bunq en knab voor iDeal-gevallen, verder heb ik ze eigenlijk nooit echt nodig.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:37
Onlangs meegemaakt: creditcardmaatschappij wil ter controle van het IBAN nummer een overboeking van 1 cent via iDeal. Tsja, dat is ook een manier om buitenlandse IBANs (zoals N26) buiten de deur te houden. Je moet dus een NL bankrekening hebben, Bunq of whatever..

• Brent
Heel irritant zijn die iDeal-als-id ja, maargoed, daar kun je dus dan een van de gratis NL rekeningen voor aanhouden. Bij simpel had ik het ook. Daarna direct IBAN aangepast en ging prima.

• trenjeska
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 17:37

trenjeska

there can be only one (WC)

nuc8 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:12:
Dankzij Bunq en Revolut is mijn N26 rekening een beetje in ongebruik geraakt. Ik ruim graag dingen op, dus ik overwoog N26 op te zeggen in de veronderstelling dat ik, zonodig, er altijd weer een nieuwe rekening kan openen.

Maar nu lees ik dit op de website van N26:

We’re required by law to keep your personal data for 10 years after your account has been closed. You won’t be able to open another account with us until this time has passed. You can read more in our Privacy Policy.

Dit is toch wel een dingetje vind ik. Bunq kent deze beperking niet. En andere banken volgens mij ook niet. Zijn dit Duitse regels? Een rare vorm van vendor-lockin? Of?

Edit, bron: https://support.n26.com/read/000001282?locale=en
Dat staat er nu niet meer. Blijkbaar is dat aangepast in de afgelopen paar maanden?

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:17
Hoe ik het al een poosje heb (2016):

N26 - pasgebruik en niet-iDeal online betalingen:
Maestro voor NL, MasterCard voor alle andere dingen. Voordeel (net als Revolut): je saldo is je limiet.

Revolut - Vreemde valuta, cash:
MasterCard om gratis vreemde valuta op te nemen.
Nadeel: is van het type prepaid-debit. Kan je bijvoorbeeld geen auto mee huren en zelfs niet tanken aan de pomp. Als dit niet zo was, zou ik standaard Revolut kaarten gebruiken ipv N26.

EuroClix MasterCard - CC reserveringen:
Zoals autohuur borg. Bij bovenste 2 wordt namelijk gewoon van je bank saldo afgeschreven. €1500 borg wil dus zeggen dat je dat kwijt bent tijdens de reserving.
Ik ben heel tevreden over EuroClix/ICS.

Bunq - salaris, vaste lasten, iDeal:
Ik heb nog het oude Bunq product. Dus gewoon 10 rekeningen. Betaal alleen 0.04 per pin transactie maar ik doe helemaal niet aan pasgebruik bij Bunq.

Is deze situatie ideaal? Nee.
De dag dat Revolut ook een debit MasterCard ipv prepaid levert en niet actief MCC codes van pompstations blokkeert stap ik over op Revolut. De app is veel beter en wordt actief ontwikkeld. De N26 app heeft 2 jaar stil gestaan, inclusief bugs. Apple Pay werd vlak voor de US intro toegevoegd, duidelijk om de lancering daar te stuwen. De Revolut app vind ik beter. Kan ik ook instant opwaarderen. Dat kan bij N26 niet.

Jazco2nd wijzigde deze reactie 21-02-2019 15:21 (4%)

• Adion
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:01
In Belgie werkte Revolut voor mij prima om te tanken.
Je moet mogelijk wel voldoende geld op je rekening hebben, want tijdens het tanken kwam dit in de app als een 'pending transaction' van 150 euro ofzo, en tegen het einde van de dag/volgende dag wijzigde dit dan in het correcte bedrag waarvoor getankt was.

VirtualDJ 8 - Fast Image Resizer - Instagram

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:06
Jazco2nd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:19:
Hoe ik het al een poosje heb (2016):

N26 - pasgebruik en niet-iDeal online betalingen:
Maestro voor NL, MasterCard voor alle andere dingen. Voordeel (net als Revolut): je saldo is je limiet.

Revolut - Vreemde valuta, cash:
MasterCard om gratis vreemde valuta op te nemen.
Nadeel: is van het type prepaid-debit. Kan je bijvoorbeeld geen auto mee huren en zelfs niet tanken aan de pomp. Als dit niet zo was, zou ik standaard Revolut kaarten gebruiken ipv N26.

EuroClix MasterCard - CC reserveringen:
Zoals autohuur borg. Bij bovenste 2 wordt namelijk gewoon van je bank saldo afgeschreven. €1500 borg wil dus zeggen dat je dat kwijt bent tijdens de reserving.
Ik ben heel tevreden over EuroClix/ICS.

Bunq - salaris, vaste lasten, iDeal:
Ik heb nog het oude Bunq product. Dus gewoon 10 rekeningen. Betaal alleen 0.04 per pin transactie maar ik doe helemaal niet aan pasgebruik bij Bunq.

Is deze situatie ideaal? Nee.
De dag dat Revolut ook een debit MasterCard ipv prepaid levert en niet actief MCC codes van pompstations blokkeert stap ik over op Revolut. De app is veel beter en wordt actief ontwikkeld. De N26 app heeft 2 jaar stil gestaan, inclusief bugs. Apple Pay werd vlak voor de US intro toegevoegd, duidelijk om de lancering daar te stuwen. De Revolut app vind ik beter. Kan ik ook instant opwaarderen. Dat kan bij N26 niet.
Ik heb revolut ook al een tijdje (2016 volgens mij) en heb geen problemen met betalingen aan de pomp (ook onbemand). Het enigste wat er gebeurd is dat er 80 euro wordt gereserveerd (staat op pending) en na een paar uur is dat bedrag veranderd naar wat ik heb betaald aan de pomp. Ok.. De eerste keer schrok ik mij het laplazerus..., maar hier in Cyprus (woon daar), en heb nog nooit problemen gehad. Ook via de support ben ik eigenlijk altijd wel goed geholpen. Zie regelmatig klachten komen van "chat" werkt niet of ze komen nooit online, maar heb dit zelf nog nooit gehad.

Ik heb sinds een dag Revolut Metal, was een actie van "invite 5 vrienden" en krijg Metal 1 jaar gratis. >:)
Ben alleen benieuwd naar de reisverzekering, werkt dit nu echt zo goed?

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:38

Orinoco

Unter den Linden

da_PSI schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:30:
[...]

Ik heb revolut ook al een tijdje (2016 volgens mij) en heb geen problemen met betalingen aan de pomp (ook onbemand). Het enigste wat er gebeurd is dat er 80 euro wordt gereserveerd (staat op pending) en na een paar uur is dat bedrag veranderd naar wat ik heb betaald aan de pomp. Ok.. De eerste keer schrok ik mij het laplazerus..., maar hier in Cyprus (woon daar), en heb nog nooit problemen gehad. Ook via de support ben ik eigenlijk altijd wel goed geholpen. Zie regelmatig klachten komen van "chat" werkt niet of ze komen nooit online, maar heb dit zelf nog nooit gehad.

Ik heb sinds een dag Revolut Metal, was een actie van "invite 5 vrienden" en krijg Metal 1 jaar gratis. >:)
Ben alleen benieuwd naar de reisverzekering, werkt dit nu echt zo goed?
Hier ook Metal, betaald😀
Reisverzekering nog geen ervaring mee, hou ons op de hoogte👍😀

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:06
Orinoco schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Hier ook Metal, betaald😀
Reisverzekering nog geen ervaring mee, hou ons op de hoogte👍😀
Ik denk er wel overna om voor metal te gaan, als de 12 maanden voorbij zijn. Betaal iedere maand 5 euro aan de bank en ook iedere betaling kost een euro :/...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:58
Na het lezen van dit artikel ga ik misschien minder gebruik maken van mijn Revolut en heb vandaag een rekening geopend bij N26

Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise

• Deezers
  • Laatst online: 23:04
Chillmeister schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:16:
Na het lezen van dit artikel ga ik misschien minder gebruik maken van mijn Revolut en heb vandaag een rekening geopend bij N26

Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise
Helaas bij veel startups zo, N26 is Duits, die hebben vaak ook niet zo'n gezonde bedrijfscultuur hoor...
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True