Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
namliam_eht schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:47:
[...]

Als het je primair om betere (gratis) spaarrekening gaat dan kan je kijken naar:
- Santander https://www.santanderconsumerbank.nl/nl (Prima NL site, wel BE IBAN)
- Advanzia https://www.advanziakonto.com/Home (is wel in het Duits, niet Nederlands)
- Klarna https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/ (zelf geen ervaring mee)
- Raisin https://www.raisin.nl/ (extra leuk met 100 euro extra per gezinslid)

Allemaal volledig gratis en betere rente dan Bunq, laat staan ING...
Thanks, Klarna en Santander zien er goed uit. Ik kan alleen nog niet vinden of ze ook een gezamenlijke spaarrekening hebben, dat zou wel het fijnste zijn.

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Bose321 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:17:
[...]

Je link geeft een 404 bij mij. Maar dit klinkt inderdaad niet heel best. Ben ook wel verbaasd dat niemand anders hier op let blijkbaar?

Mijn vrouw en ik zitten al jaren bij ING maar ik twijfel toch wel om naar iets anders te kijken. Op zich heb ik niks te klagen, maar wil ik vooral voor de rente iets anders zoeken. Momenteel hebben we een gratis gedeelde spaarrekening bij Bunq en dat bevalt wel. Voor ons kind willen we nog een extra rekening maken, maar dan moet je dus gaan betalen.

Zo te zien is de spaarrente bij N26 en Revolut best wel laag, tenzij je een enorm duur abonnement neemt... Dan kan ik net zo goed 3,99 of 7,99 bij Bunq betalen (afhankelijk van welk pakket ik wil), die kosten haal je er dan makkelijk uit met de rente. Dat gaat de gemiddelde spaarder nooit lukken met een belachelijk maandbedrag van 50 euro ofzo zoals bij Revolut...

Wat zijn meningen nu van mensen? Ik zie vooral veel oude berichten die inmiddels al niet meer 'geldig' zijn, zoals over Litouwse IBAN's of geen Ideal ondersteuning en zulke dingen.

Heb bij bunq nu een paar keer support aangevraagd en met de SOS-optie (kan 1x per maand geloof ik) heb je heel snel hulp in mijn ervaring.
Ervaringen bij Revolut (die ik bijna als main bank gebruik) zijn prima, Support reageert vrij vlot (onder 30 min ook in het weekend) en door NL IBAN en iDeal kan ik hem vrijwel overal gebruiken voor incasso en dergelijke.

Van deze drie banken kies ik toch liever N26/Revolut over Bunq omdat die een bagger support kent waar je een paar dagen moet wachten voor je antwoord krijgt. Leuk die SOS feature maar ook dan kan het zomaar een paar uur duren voor je antwoord krijgt..

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Ik heb nu inderdaad ook een vrij negatieve ervaring met Bunq support. 2 weken geleden van mijn ING rekening een redelijk bedrag overgemaakt vanuit de Bunq app naar mijn spaarrekening, echter staat dat nog steeds niet op mijn Bunq rekening. Het gaat via Ideal naar een Adyen tussenrekening en dan naar Bunq, maar dit is niet goed gegaan. Ik hoor al 2 weken dat ze er naar kijken maar er is nog altijd niks gebeurd. Ik probeer ze nu elke dag te stalken voor hulp.

On-topic: Zo te zien heeft Revolut geen gezamenlijke spaarrekening. Dat vind ik wel jammer, zou graag voor mij en mijn vrouw een gezamenlijke spaarrekening willen openen waar we allebei bij kunnen. Dat werkt nu wel prima bij Bunq. Ik had nog wat berekend, en een abo afnemen bij Revolut van 19 euro per maand loont best wel met de hogere rente... Helaas dus geen optie. Ik ga nog verder kijken waar ze een gezamenlijke rekening met goede rente hebben.

edit: N26 doet ook niet aan gezamenlijke spaarrekeningen helaas.

Is er iemand die dit anders heeft opgelost? Dat je toch nog allebei bij een spaarrekening kan?

[ Voor 8% gewijzigd door Bose321 op 19-09-2024 09:36 ]

Fanaleds.com

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Met Revolut kan je ook betalen via iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wpeterw schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:11:
Houd er wel rekening mee dat de functionaliteit van een gezamenlijke rekening bij Revolut zeer beperkt is:

- geen ideal
- geen single-use creditcard
- geen tikkie
iDeal werkt wel met Revolut en sinds kort werkt het ook met de "Tikkie" app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56
SURFivor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:16:
[...]

N26 ook.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 20:18
@SURFivor ideal en tikkie werken inderdaad met Revolut maar niet vanaf een gezamenlijke rekening. Heel soms kan ik bij een idealbetaling een rekening kiezen maar in 99 van de 100 gevallen kan ik alleen het hoofdaccount gebruiken.

PV Output

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
SURFivor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:16:
[...]

Kijk even naar de datum. Jullie hebben gereageerd op een bericht van mij uit 2018. Sinds die tijd is er bij alle drie de banken veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10
Ik wil wat grote bedragen betalen en Zweedse kronen. Nou zit ik momenteel bij Bunq en heb ik een gratis account bij Revolut. Bij beide kan je een SEK rekening openen. Ik probeer nu alleen te achterhalen of het de moeite waard is om een betaald plan te nemen bij Revolut. De duurdere abbo's geven ook korting op internationale betalingen. Ik kom er alleen niet helemaal uit.

De koers bij Revolut is gunstiger dan bij Bunq, maar de transactiekosten bij Revolut lijken wel weer heel erg hoog.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar ik dit kan vinden.

Dit was mijn eigen redenatie:

Bunq:
100.000 euro x 11,595 = 1.159.500 SEK
Transactiekosten ?? Loopt via Wise lees ik in de pricing sheet van Bunq

Revolut:
100.000 euro x 11,63818 = 1.163.818
Transactiekosten: 1140 euro

Je krijgt alleen bij Revolut wel 4318 kronen meer, wat bij Bunq een waarde heeft van ongeveer 372 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:14:

Revolut:
100.000 euro x 11,63818 = 1.163.818
Transactiekosten: 1140 euro

Je krijgt alleen bij Revolut wel 4318 kronen meer, wat bij Bunq een waarde heeft van ongeveer 372 euro.
Neem (tijdelijk) het premium plan bij Revolut. Dan heb je geen transactiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
polson schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:11:
[...]

Neem (tijdelijk) het premium plan bij Revolut. Dan heb je geen transactiekosten
Is dat niet alleen als je van Revolut naar Revolut overmaakt? Dan heb je in ieder geval geen transactiekosten. Met premium krijg je volgens mij 20% korting en met een nog hoger pakket 40%.

[update]
Heb de comparison chart even opgezocht en zie nu dat je met het Ultra plan helemaal geen transactiekosten hebt. Dat is 600 euro per jaar, maar kan dan misschien toch de moeite waard zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_oH_6Dr-M1rO3eluEzFKFseZoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PNkOkFF78ByaNxkTgHHj9CB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Criminelis op 05-11-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:44:
[...]

Is dat niet alleen als je van Revolut naar Revolut overmaakt? Dan heb je in ieder geval geen transactiekosten. Met premium krijg je volgens mij 20% korting en met een nog hoger pakket 40%.

[update]
Heb de comparison chart even opgezocht en zie nu dat je met het Ultra plan helemaal geen transactiekosten hebt. Dat is 600 euro per jaar, maar kan dan misschien toch de moeite waard zijn.

[Afbeelding]
In de voorwaarden staat: Wissel onbeperkt geld om in meer dan 29 valuta's, zonder dat daarvoor extra wisselkosten in rekening worden gebracht, van maandag tot en met vrijdag

Meer dan dit weet ik ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:14:
Ik wil wat grote bedragen betalen en Zweedse kronen. Nou zit ik momenteel bij Bunq en heb ik een gratis account bij Revolut. Bij beide kan je een SEK rekening openen. Ik probeer nu alleen te achterhalen of het de moeite waard is om een betaald plan te nemen bij Revolut. De duurdere abbo's geven ook korting op internationale betalingen. Ik kom er alleen niet helemaal uit.

De koers bij Revolut is gunstiger dan bij Bunq, maar de transactiekosten bij Revolut lijken wel weer heel erg hoog.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar ik dit kan vinden.
Bij Revolut betaal je toch geen transactiekosten, althans dit zit toch in de Revolut wisselkoers ingebakken.

En wil je nu geld overschrijven naar Zweedse rekeningen? Als het niet belangrijk is dat de ontvanger een exact bedrag ontvangt, zou ik aanraden om te checken of je niet gewoon een EUR betaling kunt doen. Het is mijn beeld dat overschrijvingen van/naar SEK rekeningen volgens EU wetgeving als 'interne' overschrijving moeten worden gezien en er dus geen opslag gerekend mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Wally2002 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:27:
[...]

Bij Revolut betaal je toch geen transactiekosten, althans dit zit toch in de Revolut wisselkoers ingebakken.

En wil je nu geld overschrijven naar Zweedse rekeningen? Als het niet belangrijk is dat de ontvanger een exact bedrag ontvangt, zou ik aanraden om te checken of je niet gewoon een EUR betaling kunt doen. Het is mijn beeld dat overschrijvingen van/naar SEK rekeningen volgens EU wetgeving als 'interne' overschrijving moeten worden gezien en er dus geen opslag gerekend mag worden.
Ik heb juist het idee dat dat bij Bunq zo is (daarom is de koers ook lager) en bij Revolut juist niet. Als je bij hun calculator kijkt zie je wel transactiekosten. Zie https://www.revolut.com/nl-NL/money-transfer/. Ik zie nu dat ze het in het i-tje ook uitleggen.

Dit is wat betreft het wisselen van Euro naar SEK:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUeFXKH0-1atinUt7h8PY6rpvSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsNNuXrMKErl6YxLyfYRK18w.jpg?f=fotoalbum_large

En voor het doen van een internationale transactie hanteren ze wel een fee. Bij Premium krijg je 20% korting, Metal 40% en Ultra is het gratis.(bron)

Dan blijft alleen nog de vraag over of, wanneer je vanuit je Revolut app een SEK rekening opent en vervolgens kronen wil overmaken naar een Zweedse rekening, dat gezien wordt als een internationale betaling.

Bij Bunq is dat in ieder geval wel zo. Een SEK rekening bij Bunq begint ook met GBxxx (= buiten EU). Weet iemand waar een SEK rekening van Revolut mee begint? Let wel, als je dus Nederlandse klant bent he. Mogelijk dat iemand in Zweden met Revolut wel gewoon een SE IBAN krijgt.

[update]
Wat ik op Reddit lees lijkt een betaling voor mij als Nederlandse klant naar een Scandinavisch land (NOK/SEK/DKK) altijd als een internationale betaling te worden gezien. Wat zou betekenen dat ik als Nederlandse klant, ook al heb ik kronen op mijn rekening staan, ik toch een transfer fee moet betalen. Op die fee krijg ik 20% korting met een Premium plan, 40% met een Metal plan en ik hoef geen fee te betalen bij een Ultra plan.

Omdat het in mijn geval om een heel groot bedrag gaat, loont het volgens mij de moeite om een Ultra plan te nemen (€600) waardoor ik helemaal geen internationale transfer fee betaal. Enige uitzondering hierop is volgens mij als de begunstigde zelf ook een Revolut rekening heeft, maar dat is in mijn geval helaas niet het geval en ook niet te regelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Criminelis op 05-11-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:26:

Ik heb juist het idee dat dat bij Bunq zo is (daarom is de koers ook lager) en bij Revolut juist niet. Als je bij hun calculator kijkt zie je wel transactiekosten. Zie https://www.revolut.com/nl-NL/money-transfer/. Ik zie nu dat ze het in het i-tje ook uitleggen.
Je hebt gelijk, vanaf 1000 euro komt er idd een opslag bij. Ik was die limiet even vergeten.
Dan blijft alleen nog de vraag over of, wanneer je vanuit je Revolut app een SEK rekening opent en vervolgens kronen wil overmaken naar een Zweedse rekening, dat gezien wordt als een internationale betaling.
Bij Revolut open je geen Zweedse rekening maar slecht een valuta-potje in SEK, een overboeking in SEK wordt dan gezien als een internationale betaling.
Bij Bunq is dat in ieder geval wel zo. Een SEK rekening bij Bunq begint ook met GBxxx (= buiten EU). Weet iemand waar een SEK rekening van Revolut mee begint? Let wel, als je dus Nederlandse klant bent he. Mogelijk dat iemand in Zweden met Revolut wel gewoon een SE IBAN krijgt.
het is dus niet zo dat een nieuwe Zweedse rekening nr geopend wordt bij Revolut. Je houdt alleen een saldo in SEK aan. Je huidige IBAN blijft de afzender.
[update]
Wat ik op Reddit lees lijkt een betaling voor mij als Nederlandse klant naar een Scandinavisch land (NOK/SEK/DKK) altijd als een internationale betaling te worden gezien. Wat zou betekenen dat ik als Nederlandse klant, ook al heb ik kronen op mijn rekening staan, ik toch een transfer fee moet betalen. Op die fee krijg ik 20% korting met een Premium plan, 40% met een Metal plan en ik hoef geen fee te betalen bij een Ultra plan.
Check mijn vorige tip, in mijn ervaring kun je een overboeking in EUR (dus niet in Kronen) doen naar een Zweedse rekening, dan wordt het als EU/'binnenlandse' betaling gezien. De ontvanger in Zweden krijgt dan alleen de wisselkoers voor z'n kiezen, maar voor zover ik weet mag er geen opslag gerekend worden.

Edit: dit laatste gaat dus om een SEPA betaling binnen EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Thx voor je reactie en het meedenken. Dat laatste is in mijn geval helaas niet mogelijk omdat ik een exact bedrag in kronen moet overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:57:
Thx voor je reactie en het meedenken. Dat laatste is in mijn geval helaas niet mogelijk omdat ik een exact bedrag in kronen moet overmaken.
Wellicht kun je afspraken maken met de ontvanger? Voor honderden euro's besparing is dat nog wel even de moeite waard lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Dat is helaas niet mogelijk. Toch bedankt voor het meedenken.

[ Voor 72% gewijzigd door Criminelis op 06-11-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Nu online
Nu Bunq (weer) een gratis betaalpakket opent ben ik toch benieuwd of dit een goed alternatief is voor N26 of Revolut of juist een combinatie misschien goed werkt.

- Bij N26 heb je een Duits IBAN, iDeal support en geen wisselkoers kosten voor kaartbetalingen en twee gratis ATM opnames per maand in de EU. Fysieke kaart kost je €10.

- Revolut krijg je een NL IBAN, iDeal support incl Tikkie, geen wisselkoers kosten tot €1000 per maand en €200 gratis ATM opname. Kosten fysieke kaart €7.99.

- Bunq krijg je geen fysieke kaart maar heb je een NL IBAN, iDeal + iDin en geen wisselkoers kosten tot €1000 per jaar.

Wat mij wel opvalt is dat valuta wisselen beter is bij Bunq dan Revolut (verschil is +/- €1.5)

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 18-12-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:09
Youtl schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:23:
Nu Bunq (weer) een gratis betaalpakket opent ben ik toch benieuwd of dit een goed alternatief is voor N26 of Revolut of juist een combinatie misschien goed werkt.

- Bij N26 heb je een Duits IBAN, iDeal support en geen wisselkoers kosten voor kaartbetalingen en twee gratis ATM opnames per maand in de EU. Fysieke kaart kost je €10.

- Revolut krijg je een NL IBAN, iDeal support incl Tikkie, geen wisselkoers kosten tot €1000 per maand en €200 gratis ATM opname. Kosten fysieke kaart €7.99.

- Bunq krijg je geen fysieke kaart maar heb je een NL IBAN, iDeal + iDin en geen wisselkoers kosten tot €1000 per jaar.

Wat mij wel opvalt is dat valuta wisselen beter is bij Bunq dan Revolut (verschil is +/- €1.5)
Dat iDEAL bij sommige banken wel/niet zou ik mij niet zo druk om maken: in de nabije toekomst gaat dat toch alom Wero worden. Ik weet eigenlijk niet wat er met iDIN gaat gebeuren en of dat misschien ook in SEPA wordt uitgerold nadat de transformatie naar iDEAL compleet (genoeg) is.

Dat geen wisselkoers bij N26 zal ook niet eeuwig blijven, dat is duidelijk marketing en verlieslatend bij een gratis bankrekening. Sowieso is dat geld wisselen volgens mij nu nog marketing en zal dat, zeker voor gratis bankrekeningen, op termijn geld gaan kosten.

ATM opnames in NL zullen denk ik alle banken met een NLs IBAN mee moeten/willen gaan doen met Geldmaat.

Probleem met bunq is dat zij hun plannen net zovaak lijken te wijzigen als het weer, hoewel het ook wel eens zou kunnen dat zij, nu zij weer bij gratis zijn beland, eindelijk een langere termijn koers hebben gevonden. Maar het tussentijds wijzigen van de voorwaarden van die gratis account lijkt zeker :+
Wat in ieder geval raar is, is dat je met bunq free maar 1 virtuele kaart krijgt, dus óf CC óf debit card. Maar ook dat zal wel veranderen omdat bunq met beide kaarten geld verdiend en beiden dus winstgevend voor bunq zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2024 19:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:09
Het probleem dat ik voorzie met gratis bankrekeningen zoals van Revolut, N26, bunq, en Openbank, is dat zij tot nu toe geld verdienen op 2 mogelijke manieren:
1. Debit/Credit-card transacties;
2. Banksaldo.

Weinigen hebben aanvullende diensten behalve sparen, beleggen, en sommigen crypto.
Sparen doe je net zo makkelijk bij een ander als die een betere rente heeft. Beleggen is bij andere platformen vaak goedkoper (gratis) en net zo makkelijk. Crypto zal aan steeds stringentere wetgeving moeten voldoen vanwege de vele scams, wat de kosten weer opdrijft.

Vooral door de opkomst van Wero als algemene betaalmethode in SEPA, waar geen verdienmodel in zit voor de banken, kan het wel eens zijn dat gratis banken op termijn in ieder geval in SEPA gaan verdwijnen of toch abonnementsgeld gaan vragen. Simpelweg om toch nog te kunnen verdienen :-(

[ Voor 2% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2024 19:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Let op dat ZeroFX bij Bunq niet zero kosten betekent.

• Youtl
  • Nu online
alson schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:18:
[...]

Let op dat ZeroFX bij Bunq niet zero kosten betekent.
Klopt, vergeten te vermelden. Echter heeft Revolut een eigen wisselkoers rekenmethode die iets ongunstiger is dan de werkelijke. Op die manier verdienen ze toch een beetje op de wisselkoers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Youtl schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:48:
Klopt, vergeten te vermelden. Echter heeft Revolut een eigen wisselkoers rekenmethode die iets ongunstiger is dan de werkelijke. Op die manier verdienen ze toch een beetje op de wisselkoers.
De Mastercard koers van N26 rekent meestal ook enkele tientallen procenten toeslag ten opzichte van de ECB koers. Kijk maar eens in je N26 transactieoverzicht. Het is alleen de vraag wie het minste verdient. Daarvoor zou je langdurig meerdere valuta moeten vergelijken. Van de Mastercard koers is die informatie waarschijnlijk wel te vinden, maar ik weet niet of iemand historische data van Revolut en Bunq verzamelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Criminelis
Ik kwam juist tot een tegenovergestelde conclusie. Ik moest vorige maand Euro's wisselen voor Zweedse kronen en ik kreeg bij Revolut meer Kronen dan bij Bunq. Net ook nog even gekeken, en ook vandaag krijg ik bij Revolut meer dan bij Bunq. Wellicht scheelt het ook nog per valuta, daar heb ik niet naar gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Criminelis op 19-12-2024 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
Criminelis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:54:
Ik kwam juist tot een tegenovergestelde conclusie. Ik moest vorige maand Euro's wisselen voor Zweedse kronen en ik kreeg bij Revolut meer Kronen dan bij Bunq. Net ook nog even gekeken, en ook vandaag krijg ik bij Revolut meer dan bij Bunq. Wellicht scheelt het ook nog per valuta, daar heb ik niet naar gekeken.
Naar mijn idee zitten zowel N26 als Revolut normaal ruim onder de 0.5% ten opzichte van de interbancaire koers, terwijl Bunq 0.5% boven de Mastercard koers zit (die weer een stukje boven de interbancaire koers zit, afhankelijk van de valuta).
Pagina: 1 2 3 Laatste