Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-01 19:35
4myra schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:08:
Hier een update met mijn ervaringen:

NL/euro transacties: hoofdrekening AAB met pinpas/zonder cc. Zakelijk KNAB met pinpas/zonder cc.
Waarom geen Bunq: kosten wegen nog niet op tegen de voordelen. Bunq free biedt geen pinpas.

Vreemde valuta:
- transfers: Transferwise heeft nog altijd de beste all-in kosten - fee + koers, beter dan N26/Bunq, al zeggen deze dat ze Transferwise fees hanteren, doch toch nog een ongunstigere vv-koers dan wat Transferwise biedt. Revolut heeft nog slechtere koers dan N26/Bunq
Mijn opmerkingen en vragen:

Dat wat je zegt over Revolut is interessant, dat wist ik allemaal niet van de slechte koers e.d. (nooit op gelet). Nog iets dat me opviel aan de Revolut gratis account: hun opslag voor pinnen (zelfs in EUR) is echt belachelijk: 6 EUR voor 1 pin actie in NL laatst. De limiet is blijkbaar elke pin actie boven de 200 EUR per maand. Zelfs de duurste account gaat maar tot 600 EUR per maand max. Niet echt handig als je veel reist en veel met cash doet dus. Enige dat wel leuk is aan Revolut is een aardige korting op de luchthaven lounges bij de betaalde accounts. De Revolut kaart gaat na het lezen van dit topic direct terug de tas in als nood kaart.

Dat is bij N26 wel een stuk beter. De gratis account rekent 1,7 % over de dagkoers heen. De betaalde accounts 0 %. Max 5 pin acties per maand. Iets om op te letten bij N26: de kosten voor het vervangen van een metal kaart (het duurste abbo) zijn 45 EUR + 20 EUR als je een expres verzending nodig hebt. Helemaal van de pot gerukt dus :P Wat krijg je terug voor het duurste abbo ten opzichte van het goedkopere abbo? "Exclusive access to unique Metal Experiences" met als uitleg "kijk in de app voor details". Nou moe. Niet doen dus die duurste kaart ;) Van dat soort lege onzin krijg ik gelijk al zin om af te haken.

Pinnen met Transferwise schiet overigens ook niet op: 2 EUR voor elke pin actie boven de 200 EUR per maand. Voor betalingen lijkt het dan wel weer perfect geschikt. Ik ga gelijk een account aanmaken.

Mijn conclusie:
Neem N26 en Transferwise. Gebruik de Transferwise kaart zoveel mogelijk voor betalingen. Gebruik voor geld opnemen N26 nadat je de pin limiet bij Transferwise (200 GBP per maand) hebt opgemaakt. OF: N26 betaalde account, maar dan moet je wel echt rond de 1000 EUR per maand opnemen wil dat goedkoper zijn dan wat ik eerder noemde :P

Mee eens?

Oh en ga je op reis en wil je lokale valuta: neem dan een lekkere dikke stapel EUR cash mee en wissel die ter plaatse om. Bijna altijd goedkoper te doen dan via welke bank ook maar. Zelfs goedkoper dan Transferwise :P

Vergeet ook niet dat banken lokaal bij pinnen ook kosten kunnen rekenen bovenop die van je eigen bank (de groeten uit Filipijnen met 10 EUR per pin actie). Bij dat soort landen kan Geld versturen in crypto en dan lokaal pinnen (via een lokale dienst) een uitkomst zijn. Zelfs als de wisselkoers opslag daarmee op een paar % uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlejames77
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09-2020
Good morning all,
I read all your messages, it is a great discussion! Very interesting, detailed and professional.
I would open a second account, using a digital bank.
I have now ABN for salary and ICS for credit card.
After Dutch Banks announced they will no longer pay interested on savings, I'm looking for a digital bank that maybe do it. And maybe move everything from ABN to this new digial account.
Any suggestions?
We are now in July 2020, N26 is still not working with iDEAL?

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Hi Littlejames77,

Edit after typing: Sorry my mistake. I thought you would switch from ABN to a digital bank, but you keep your ABN-account as your first bank (or not?). So not everything is that relevant anymore, but I will keep it this way, maybe someone else finds it useful in 1 way or another.

In your case, if you open a second digital bank account for savings, I wouldn't put to much money on it. "real" banks or fintech banks with a valid EU banking license are mostly part of a fund that gives you back your money when they go bankrupt. (in Holland till 100.000 euro pp right now). Not all fintechs are part of such a fund or are officially a bank, so check this first! And better separate your money between 2 or more banks, also your savings. I don't know what the interests and exact offers are right now, but most of the fintechs who offer savings in 1 way or another are free, so you could try them first (and also use them for example for the free debit master- or visacard with much cheaper rates on holidays etc.).

Extra tip: a list of (not so fintech, mostly Dutch) banks with interests on savings. Maybe you can open an account there as well, if you want: https://www.vanspaarbankveranderen.nl/

No still no IDEAL with N26.

N26 has a real banking license, same as Bunq and Openbank. Revolut I still don't know if they have/had and if it changed or if it's (still?) valid, they weren't very clear on that.

Further: check OpenBank, Revolut, N26, Bunq etc. -websites for there offers, possibilities and rates on savings etc. It all changes now and then.

----------

First answer, before edit:

I would stay with ABN for several reasons. It's one of the big banks in the EU/The Netherlands. Not really worth all the troubles to switch everything for only almost zero interest on savings. And don't forget, with many digital banks or fintechs you don't get a dutch Iban (but a Spanish, British or German one) this can cause problems at some point! Not every service or company works with foreign iban-accounts (although I think they should by now, according to EU-law).

Also, only Dutch banks have identification by IDIN (it is called I guess, something like that), maybe you need that sooner or later. Foreign banks or fintechs have no IDEAL and Tikkie. Only (real) banks, not many fintechs are backed up by the national Dutch/EU fund that gives you back your money when they go bankrupt (till 100.000 euro pp right now). With ABN you can put cash-money on your account at a machine. ABN still has offices which you can go to if you have problems of any sort. ABN is one of the few banks right now, who uses all 3 systems for instant payments in NL and the EU etc etc.

I think N26 still hasn't IDEAL. Why should they, for just a few dutch customers and probably it costs them money.

Why don't you open 1 or 2 extra accounts just for savings.... and keep your ABN as vital primary bank. I always advice to keep 1 "normal" "old" bank at least. Or you can open a free Revolut , N26 or Openbank + savings option or.......X account as an extra. Or several. Most of them are (still) free.
Or save at 1 of the other mostly Dutch banks: https://www.vanspaarbankveranderen.nl/

I don't work for ABN but it has it pro's in my opinion. ING a good alternative I think (but only have 1 of the 3 instant payments systems implemented right now, but I like the ING app en possibilities more). Also have many of the digital banks myself, but still don't trust them with bigger amounts. Quite often you read that someones account is totally frozen and they are being investigated, which can take a while. Traditional banks are better with that, I think.

-------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlejames77
  • Laatst online: 21-09-2020
Thanks a lot!
very interesting comment.
I agree to stay with one bank, like ABN/ING, and try with a digital bank just for free card and have better travel exchange rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 09:04
Hoi! Ik zit te overwegen (omdat MoneYou ermee gaat stoppen) om naar N26 te overstappen. Ik ben ZZP'er en zou mijn rekening dan ook voor mijn bedrijf willen gebruiken. Ik heb 4 vragen over N26. Hoop dat iemand mij misschien kan helpen. Misschien hebben anderen hier ook wat aan :)

1. Wat is het voordeel van een N26 business account tov een normaal account? Op een N26 business komt niet op je bedrijfsnaam , maar gewoon op eigen naam, dus wat is überhaupt het verschil?

2. Tot in hoeverre ben ik beschermd bij het omvallen van de bank? Ik zie dat ze vallen onder het Duitse deposito garantiestelsel. Is dit voor een Nederlander ook relevant of ben ik mijn geld kwijt als ze om zouden vallen?

3. Ik lees wel eens dat account wel eens worden geblokkeerd en dat customer support dan ook niet altijd even goed meewerkt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

4. Tot in hoeverre vinden jullie het gebrek aan iDeal een gemis? Je kunt bij de meeste webshops ook betalen per bankoverschrijving. Enige nadeel dat ik zou kunnen verzinnen is dat de transactie misschien wat langer duurt. Of mis ik dingen?

Hartelijk dank alvast voor jullie tijd/moeite om op al deze vragen te antwoorden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
Zaanone schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:58:
Hoi! Ik zit te overwegen (omdat MoneYou ermee gaat stoppen) om naar N26 te overstappen. Ik ben ZZP'er en zou mijn rekening dan ook voor mijn bedrijf willen gebruiken. Ik heb 4 vragen over N26. Hoop dat iemand mij misschien kan helpen. Misschien hebben anderen hier ook wat aan :)

1. Wat is het voordeel van een N26 business account tov een normaal account? Op een N26 business komt niet op je bedrijfsnaam , maar gewoon op eigen naam, dus wat is überhaupt het verschil?
Durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee.
2. Tot in hoeverre ben ik beschermd bij het omvallen van de bank? Ik zie dat ze vallen onder het Duitse deposito garantiestelsel. Is dit voor een Nederlander ook relevant of ben ik mijn geld kwijt als ze om zouden vallen?
Je bent gewoon beschermd, de Duitse Centrale Bank staat conform EU regelgeving garant tot 100.000 euro.
3. Ik lees wel eens dat account wel eens worden geblokkeerd en dat customer support dan ook niet altijd even goed meewerkt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Zelf geen ervaring mee, wellicht in het N26 topic meer over terug te vinden. Mijn indruk van wat ik zo her en der lees is dat het in veel gevallen gaat om KYC (Know Your Customer) /anti-witwas/terrorisme regelgeving, waarbij bepaalde transacties gevlagd worden. De bank zal dan onderzoek doen en zonodig nadere informatie opvragen (waar komt het geld vandaan). Het punt is dat de bank daar niet teveel inhoudelijke mededelingen over wil/mag doen, het is niet handig dat openbaar wordt hoe die controles e.d. zijn afgesteld dat werkt omzeiling in de hand. En de eerstelijns support zal er al helemaal niets over kunnen zeggen.
4. Tot in hoeverre vinden jullie het gebrek aan iDeal een gemis? Je kunt bij de meeste webshops ook betalen per bankoverschrijving. Enige nadeel dat ik zou kunnen verzinnen is dat de transactie misschien wat langer duurt. Of mis ik dingen?
iDeal is heel populair en in die zin ook goed 'aan de man gebracht' door de Nederlandse banken, maar voor de klant is het eigenlijk helemaal niet zo'n goede betaalmethode. De betaling is namelijk definitief en niet terug te draaien, dus als een webshop niet levert o.i.d. ben je je geld kwijt. Het wordt vaak als 'veilige' methode genoemd maar dat is puur omdat het via de online omgeving van je eigen bank werkt en daar dus gebruik maakt van de veiligheidsfeatures van je bank. Het voordeel voor merchants is dat de kosten van een iDeal betaling relatief laag zijn. Bankoverschrijving is/wordt door de EU-regelgeving ook instant (SEPA Instant Payments), maar dan moet de webshop e.e.a. daar wel voor in gericht hebben.
Aankopen doe ik altijd met credit card (of PayPal met daaraan gekoppeld een creditcard) en shops die dat niet aanbieden doe ik geen zaken mee.
Mijn grootste ergernis is dat iDeal in NL helaas een defacto standaard is geworden en veel bedrijven het gebruiken voor bijvoorbeeld 1 cent verificatiebetalingen. Als je een bank hebt die dat niet ondersteund moet je vaak meer moeite doen via de customer service, en er zijn zelfs bedrijven die je weigeren als je geen NL IBAN hebt (wat wettelijk verboden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 09:04
Super bedankt voor je uitgebreide antwoord Wally! Daar heb ik zeker wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-03 11:08
Ik heb openbank N26 en nu revolut geprobeerd

En voor de Nederlandse markt is Revolut het beste.

Revolut meastro pas werkt met Google en Apple pay zonder beperkingen zoals bij openbank.

N26 alleen de Mastercard waar je niet mee kan betalen bij oa Appie Heijn.

Als klap op vuurpijl kan je met revolut ook Tikkie,s betalen. Daar dit via Ideal gaat zie ik meerdere Ideal acceptanten Revolut in korte tijd toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
fcnevland schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:48:
Ik heb openbank N26 en nu revolut geprobeerd

En voor de Nederlandse markt is Revolut het beste.

N26 alleen de Mastercard waar je niet mee kan betalen bij oa Appie Heijn.
Om botweg te stellen dat Revolut voor de NL'e markt het beste is gaat wat kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld nog geen volwaardige bank; Openbank wel. En zo zijn er veel, soms subtiele, verschillen.

N26 heeft ook Maestro kaarten. Moet je alleen apart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-03 11:08
Verschil met Meastro van N26 en Revolut is dat de Meastro van revolut wel met Google pay werkt en bij n26 alleen de Mastercard waar je bij heel veel Nederlandse winkels niet mee kan betalen

En Revolut ondersteund sinds kort Ideal.
Glup schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:11:
[...]

Om botweg te stellen dat Revolut voor de NL'e markt het beste is gaat wat kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld nog geen volwaardige bank; Openbank wel. En zo zijn er veel, soms subtiele, verschillen.

N26 heeft ook Maestro kaarten. Moet je alleen apart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
Deze is ook wel weer leuk, zoals iedereen weet is Revolut tijdelijk verhuisd naar Litouwen i.v.m. Brexit. Als de bankvergunning met Ierland rond is, wordt het definitief.

Al jaren maak ik gratis geld over naar Kaapverdië, via Revolut. Omdat het een swift overboeking is komen er nu overboekingskosten bij. Euro - Euro rekening zelfde naam. Het is maar 5 euro...maar toch.

Bij N26 gaat het al helemaal niet, ook niet via transferwise. Ik wil niet te grote bedragen overmaken (wat is groot?) om te voorkomen dat het aangezien wordt voor witwas praktijken. Tja, je moet tegenwoordig oppassen hoe en wat je met je geld doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12
atlas1302 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:36:
Deze is ook wel weer leuk, zoals iedereen weet is Revolut tijdelijk verhuisd naar Litouwen i.v.m. Brexit. Als de bankvergunning met Ierland rond is, wordt het definitief.

Al jaren maak ik gratis geld over naar Kaapverdië, via Revolut. Omdat het een swift overboeking is komen er nu overboekingskosten bij. Euro - Euro rekening zelfde naam. Het is maar 5 euro...maar toch.

Bij N26 gaat het al helemaal niet, ook niet via transferwise. Ik wil niet te grote bedragen overmaken (wat is groot?) om te voorkomen dat het aangezien wordt voor witwas praktijken. Tja, je moet tegenwoordig oppassen hoe en wat je met je geld doet.
Hoe gaat dat bij N26 niet? Ik maak hier regelmatig geld over naar andere landen i.v.m. mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Kaapverdië, probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@atlas1302 Misschien als je in Revolut een GBP rekening aanmaakt (die dus in GB is) en je vanaf daar naar Kaapverdië overmaakt, lukt het nog steeds zonder overboekingskosten :)

Ben benieuwd, laat je het ons weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Nee dat lukt niet. De ontvangende bank bepaalt nu eenmaal de basis van zijn valuta en dat is Euro in dit geval. Bovendien is het een swift nummer en niet een gebruikelijk IBAN, in het eerste geval kan je alleen dollars gratis versturen.

Ponden wil je al helemaal niet als valuta in je knip hebben, je moet dat spul ook weer wisselen. Maar ik vind die 5 euro aan kosten geen probleem, het staat dezelfde dag op je rekening en dat is ook wat waard.

De rente op Kaapverdië maakt het weer goed, sparen kan hier nog tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:32
Ik zit binnenkort voor langere tijd in Indonesië en zoek de meest voordelige manier om daar regelmatig te kunnen pinnen. ING heeft een koersopslag van 1,2% + 2 euro per opname en daar zit je bij Indonesië aan een daglimiet van 250 euro.
Mijn vriendin heeft een Visa card bij DKB en die kan zonder koersopslag geld opnemen. Dat is dus al heel fijn, alleen onhandig omdat alles dan telkens via haar rekening moet. Is er nog een aanbieder waarbij je zonder koersopslag geld op kan nemen en met een iets hoger limiet dan 200 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Viavia28 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:24:
Ik zit binnenkort voor langere tijd in Indonesië en zoek de meest voordelige manier om daar regelmatig te kunnen pinnen. ING heeft een koersopslag van 1,2% + 2 euro per opname en daar zit je bij Indonesië aan een daglimiet van 250 euro.
Mijn vriendin heeft een Visa card bij DKB en die kan zonder koersopslag geld opnemen. Dat is dus al heel fijn, alleen onhandig omdat alles dan telkens via haar rekening moet. Is er nog een aanbieder waarbij je zonder koersopslag geld op kan nemen en met een iets hoger limiet dan 200 euro?
Bij veel gratis banken heb je een limiet van pakweg € 200 inderdaad. Je zou kunnen kijken naar een gratis rekening bij Openbank. En dan voor de periode dat je daar zit het Travelplan aanzetten. Dat kost € 7,99 per maand en geeft o.a. recht op 5x gratis opnemen per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 17:08
kroon2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:04:
Hi All!

Ik probeer een beslissing te nemen tussen Revolut, N26 en Bunq. Ik wil het als mijn hoofdrekening gebruiken. Om mijn dagelijkse transacties (boodschappen, winkelen, café) te doen, mijn salaris te ontvangen op de rekening, online betalingen maken en gebruiken tijdens mijn reizen in Azië, Europa en Amerika.

De klantenondersteuning moet uiteraard goed zijn en ik wil de kaart op zoveel mogelijk plaatsen kunnen gebruiken. Natuurlijk zijn beveiliging en betrouwbaarheid ook erg belangrijk.

Ik heb wat onderzoek gedaan, maar het is een moeilijke keuze. Dus daarom vroeg ik me af of iemand mij wat advies kan geven :)
Klantenondersteuning is bij Bunq bijzonder slecht: chatten via de app met Bulgaarse helpdeskmedewerker. Dat is echt dramatisch.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

Ik heb sinds kort een Revolut account om te testen en voor gebruik tijdens vakantie in Canada/US. Twee weken geleden een fysieke kaart aangevraagd en die binnen een week in huis. Combinatie met Apple Pay werkt goed. Alleen overboeken van mijn zakelijke KNAB werkt niet naar mijn Revolut account. Gisteren een aantal betalingen gedaan in verschillende winkels en dat ging helemaal zonder problemen totdat het saldo te laag was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Anoniem: 1027889 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:28:
Ik heb sinds kort een Revolut account om te testen en voor gebruik tijdens vakantie in Canada/US. Twee weken geleden een fysieke kaart aangevraagd en die binnen een week in huis. Combinatie met Apple Pay werkt goed. Alleen overboeken van mijn zakelijke KNAB werkt niet naar mijn Revolut account. Gisteren een aantal betalingen gedaan in verschillende winkels en dat ging helemaal zonder problemen totdat het saldo te laag was ;-)
Ik heb nu nog een Bunq pack voor het hele gezin. Ik wil echter weg bij Bunq. Met name vanwege de bizar slechte ondersteuning/helpdesk, het eindeloze gedram over bomen en de steeds hogere tarieven: nu 23,99 per maand voor een Pack met 4 gezinsleden.

Ik overweeg Revolut. Is Revolut een vervanger voor een traditionele Nederlandse bank of zijn er nog beperkingen ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

wpeterw schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb nu nog een Bunq pack voor het hele gezin. Ik wil echter weg bij Bunq. Met name vanwege de bizar slechte ondersteuning/helpdesk, het eindeloze gedram over bomen en de steeds hogere tarieven: nu 23,99 per maand voor een Pack met 4 gezinsleden.

Ik overweeg Revolut. Is Revolut een vervanger voor een traditionele Nederlandse bank of zijn er nog beperkingen ?
Geen idee of ze een vervanging zijn. Ik gebruik ze als aanvulling i.v.m. de creditcard oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Anoniem: 1027889 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:32:
[...]

Geen idee of ze een vervanging zijn. Ik gebruik ze als aanvulling i.v.m. de creditcard oplossing.
Bekende problemen waar je tegen aan kan lopen:

-Iban discriminatie omdat het om een Litouwse IBAN gaat
-iDeal ondersteuning is beperkt, niet alle webshops hebben dit geüpdatet maar dit is een half jaar terug
-Geen iDin voor zover je hier gebruik van maakt

Zelf gebruik ik Bunq maar hiervoor gebruikte ik ING/Revolut. Persoonlijk durfde ik Revolut niet volledig als bank te gebruiken en koos ik voor Bunq wat ik qua gemak beter vond maar de stijgende prijs van afgelopen zomer en dat je minder krijgt voor meer zet me toch weer aan het denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miossiom
  • Laatst online: 10-08-2022
wpeterw schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:57:
[...]

Ik ben volledig overgestapt op N26 als betaalrekening: heb alleen nog een spaarrekening bij ASN Bank en sinds kort ook Revolut voor iDeal, maar bijna alles wat voor N26 geldt, geldt ook voor Revolut.

- Zoals eerder gezegd, inderdaad de lichte IBAN-discriminatie, maar dat is voornamelijk contact opnemen met de klantenservice. Automatische incasso is namelijk Europees geregeld dus alle bedrijven die dat doen, kunnen ook afschrijven van alle rekeningen binnen SEPA (Wikipedia: Single Euro Payments Area). Het probleem is alleen de software die is ingesteld op alleen IBAN's met NL. Dit kan op meerdere plekken binnen of buiten het bedrijf zijn. Dus het kan een kwestie zijn van het aan de IT-mensen vragen of het bedrijf waar jij contact mee hebt, moet contact opnemen met hun boekhouder of zo. Wettelijk zijn bedrijven verplicht om alle IBAN's van SEPA te accepteren en de DNB heeft een meldpunt voor discriminatie. Mijn ervaring: het kan altijd, maar hoe kleiner het bedrijf, hoe meer gezeik. Bij grote instellingen gaat het altijd goed (op de NS na, maar daarover later meer).

- Andere beperking van Revolut is, is dat het geen echte bank is. De Litouwse bankvergunning die ze hebben, gebruiken ze niet in andere EU-landen. Dit zou wel moeten kunnen, want je hoeft maar in 1 EU-land een bankvergunning te hebben en dan kun je die 'passporten' zoals het heet naar de hele EU. Waarom ze dit niet doen? Geen idee, maar het betekent wel dat in Nederland Revolut geen bankvergunning heeft en dus dat je geld niet onder het depositogarantiestelsel van de EU valt. In dat stelsel is je geld beschermd tot € 100.000, mocht de bank omvallen. N26 heeft haar Duitse bankvergunning wel gepassport naar de hele EU en hierdoor is je geld ook in Nederland beschermd. En mocht Revolut in de toekomst haar Litouwse bankvergunning passporten, dan zou ik nog steeds argwaan hebben, want Revolut is Brits en heeft haar hoofdkantoor in Londen. Dus als het dan fout gaat, hoe goed zal de communicatie zijn met de Litouwse instellingen? Naast de taal en cultuur is er ook de fysieke afstand. Terwijl N26 zelf ook Duits is met hoofdkantoor in Berlijn en dus zullen de lijntjes veel korter zijn.

- Het grote voordeel van Revolut is wel weer iDeal! Geen idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, want ik dacht dat Currence (organisatie achter iDeal) alleen maar Nederlandse bankrekeningen accepteerde. Misschien omdat Revolut geen echte bank is en daardoor altijd moet samenwerken met een andere bank, waar je geld eigenlijk op staat ('safe guarding' in vaktermen) en misschien is dat wel een Nederlandse bank. Dat op sommige plekken Revolut er nog niet tussenstond, is inmiddels verholpen: op bijna alle plekken staat het er wel. En dan nu terugkomend op NS: zij willen via iDeal de automatische incasso opzetten en als je dat niet hebt, moet je contact met ze opnemen, maar ja sinds kort heb ik daar dus Revolut voor. Je kunt trouwens prima zonder iDeal leven en ik vermijd het als de pest voor de rest, maar heel af en toe ontkom je er niet aan.

- Laatste punt is het beleid omtrent overlijden bij zowel Revolut als N26. Die is er namelijk niet. Deze bedrijven zijn zo jong dat er ze er blijkbaar niet vaak mee te maken hebben gehad en dus is het nog niet een probleem voor ze is. En laten we hopen dat wij er voorlopig ook niet mee te maken krijgen, maar mocht dat zo zijn, dan is het wel handig dat je familie bij je geld kan. En hoewel N26 een bankvergunning heeft en dus je geld beschermd is tot 100k, zou ik er nog steeds niet meer dan een paar duizend max. op laten staan en de rest van je geld bij een bank met beleid in het geval van overlijden. Bij Revolut zou ik niet meer dan een paar honderd euro op laten staan, want daar is je geld niet beschermd. ASN Bank was en is misschien nog steeds een goede optie, want daar kun je 2 spaarrekeningen hebben met als tegenrekening een buitenlandse IBAN. Helaas moet je sinds kort al een klant zijn bij ASN voordat je er een spaarrekening kan openen. Misschien kun je tijdelijk een betaalrekening daar openen en daarna weer sluiten: even kijken wat er precies in de voorwaarden staat of gewoon proberen. ASN investeert trouwens niet in clustermunitie en zo, maar wel in duurzame projecten en dergelijke.

Als je te lui bent om te lezen:
In Nederland zijn de grote banken volledig te vervangen met N26 voor je betalingen en een traditionele bank voor je spaargeld (alleen spaarrekening openen) en als je per se iDeal wil, dan kun je er ook Revolut bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wel benieuwd hoeveel Tweakers Bunq/N26/Revolut als hoofdbank hebben (waarbij je minimaal +85% van je dagelijkse bankzaken bij deze bank doet).

Ik zit al geruime tijd bij Bunq en gebruik deze 100% heb er niks anders naast. Voordelen zijn (meerdere rekeningen voor potjes, de gratis koersopslag)

En omdat ik serieus overweeg om te switchen naar N26 of Revolut als vervanger van Bunq

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 05-11-2021 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 21:38
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:45:
Ik ben wel benieuwd hoeveel Tweakers Bunq/N26/Revolut als hoofdbank hebben (waarbij je minimaal +85% van je dagelijkse bankzaken bij deze bank doet).

Ik zit al geruime tijd bij Bunq en gebruik deze 100% heb er niks anders naast. Voordelen zijn (meerdere rekeningen voor potjes, de gratis koersopslag)

En omdat ik serieus overweeg om te switchen naar N26 of Revolut als vervanger van Bunq
Mijn salaris komt binnen op Revolut, daarmee betaal ik mijn eigen privé zaken (telefoon abbo, Apple Music, iCloud opslag, sport contributie). Daarnaast maak ik vanaf daar een deel over naar onze gezamenlijke ING waarmee we boodschappen doen en het huis betalen. Zo eens het kwartaal leeg ik mijn Revolut vault op N26 waar ik geniet van het depositogarantiestelsel. Ook word N26 wel geaccepteerd als tegenrekening voor Degiro.

Dus in principe is Revolut mijn hoofdbank, ik mis alleen nog de "Revolut Bank" functionaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 11:09
Ik gebruik Revolut alleen voor buitenlandse valuta. Ik vind het risico te groot bij N26 en Revolut om die als primaire bank te gebruiken. Ze kunnen je rekening snel blokkeren als er door algoritmes iets raars wordt gezien. Kan dan best wel een tijd duren om dat weer ongedaan te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:20
Ik ben op zoek naar recente ervaringen van mensen die Revolut gebruiken, en dan vooral icm het ontvangen van je salaris op de LT iban rekening van Revolut. Gaat dat nog steeds goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mikkelnl schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:15:
Ik ben op zoek naar recente ervaringen van mensen die Revolut gebruiken, en dan vooral icm het ontvangen van je salaris op de LT iban rekening van Revolut. Gaat dat nog steeds goed?
Ja geen problemen zolang je werkgever dit ook toestaat/doet. Werkt prima geen gedoe gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 21:38
Hier ook geen enkel probleem bij het ontvangen van salaris.
Het enige waar ik tegen aan loop is dat Revolut niet als tegenrekening bij beleggingstoko's (de Giro, Robeco) geaccepteerd word..

N26 wel bij de Giro, Robeco staat helemaal geen buitenlandse IBAN toe.

[ Voor 16% gewijzigd door usain op 15-06-2022 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
Anoniem: 981489 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Ja geen problemen zolang je werkgever dit ook toestaat/doet. Werkt prima geen gedoe gehad.
usain schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:02:
Hier ook geen enkel probleem bij het ontvangen van salaris.
Het enige waar ik tegen aan loop is dat Revolut niet als tegenrekening bij beleggingstoko's (de Giro, Robeco) geaccepteerd word..

N26 wel bij de Giro, Robeco staat helemaal geen buitenlandse IBAN toe.
Dank beide!

Is hier nu afwachten: vandaag is salaris gestort (vanochtend, rond 9:30), ik heb bewijsje gekregen van de boeking... bij mijn collega (KNAB) is het binnen, bij Revolut nog niet.

Klinkt dit bekend bij jullie, dat het iets langer duurt dan bij anderen?

/edit: Never mind, reeds binnen. Prima dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:09
Heeft iemand ervaring met de aankoopbescherming van Bunq Easy Money of Bunq Easy Bank?

Ik vind Revolut een ongelooflijk kutbedrijf, maar wat ik wel makkelijk vond is dat je bijvoorbeeld met een niet geleverde Aliexpress-aankoop een geschil kunt openen via de betaling en dan heel snel je geld terug hebt. Zou dat met Bunq ook kunnen?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:19
Ample Energy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:26:
Heeft iemand ervaring met de aankoopbescherming van Bunq Easy Money of Bunq Easy Bank?

Ik vind Revolut een ongelooflijk kutbedrijf, maar wat ik wel makkelijk vond is dat je bijvoorbeeld met een niet geleverde Aliexpress-aankoop een geschil kunt openen via de betaling en dan heel snel je geld terug hebt. Zou dat met Bunq ook kunnen?
Waarom vind je revolut een ongelooflijk kutbedrijf? In principe kan je elke aankoop met een credit card betwisten bij je bank.

• Wally2002

Dit zijn chargebacks, dit loopt via het onderliggende betaalkaartschema (dus: Mastercard en VISA). De bank/kaartuitgevende instantie is daarin niet veel meer dan een doorgeefluik.
Je zou bij Bunq in principe dezelfde bescherming moeten hebben.
Er zou uiteraard wel verschil kunnen zijn in hoe gemakkelijk dit gemaakt wordt via apps of andere wijze.

• Ample Energy
Deezers schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:36:
[...]

Waarom vind je revolut een ongelooflijk kutbedrijf?
Het regelmatig aanpassen en uithollen van de servicevoorwaarden, het niveau van de klantenservice en de manier van omgaan met geld van hun klanten vind ik niet gepast voor een bank.
[...]

In principe kan je elke aankoop met een credit card betwisten bij je bank.
Maar hoe was jouw ervaring?
Wally2002 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:10:
[...]

Dit zijn chargebacks, dit loopt via het onderliggende betaalkaartschema (dus: Mastercard en VISA). De bank/kaartuitgevende instantie is daarin niet veel meer dan een doorgeefluik.
Je zou bij Bunq in principe dezelfde bescherming moeten hebben.
Er zou uiteraard wel verschil kunnen zijn in hoe gemakkelijk dit gemaakt wordt via apps of andere wijze.
Ah, dat is mooi. Heb jij ervaring met hoe dat gaat bij Bunq? Helpt Bunq of hun app ook om dat eenvoudig te doen of wordt je doorverwezen naar bijvoorbeeld Mastercard?
Niet dat ik verwacht veel chargebacks te doen, maar ik wil wel graag weten hoe dat gaat bij Bunq voordat ik ze overweeg als nieuwe bank.

[ Voor 40% gewijzigd door Ample Energy op 17-09-2022 14:12 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Wally2002
[...]

Waarom vind je revolut een ongelooflijk kutbedrijf? In principe kan je elke aankoop met een credit card betwisten bij je bank.
Revolut geeft debetkaarten uit. Daar kun je transacties ook betwisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Ja, dat kan ook bij Bunq maar het is daar uiteraard weer een enorm gedoe. Je zult ook eerst 50 euro borg moeten betalen:
Mastercard Chargebacks
Chargebacks are situations in which you dispute a card payment you made. Please note that Mastercard can decide the dispute was unjustified (either before or after
arbitration), for which the costs will be charged to you. Any additional costs charged by Mastercard for fraudulent or incorrect chargebacks (on top of the above-mentioned
cases), we hold the right to pass these costs on to you when your case gives reason to do so. We want to stipulate that these costs can be substantial. For more information
on these costs, please refer to the Mastercard Chargeback Guide.

A €50 deposit will be deducted from your account, which will be returned after the chargeback process. In case of a false or unjust chargeback request, we may decide to
retain the deposit.
Bunq probeert het gebruik hiervan dus zwaar te ontmoedigen. Serieuze aankoopbescherming krijg je alleen met het overbetaalde Easy Green en dan alleen bij betalingen met de Metal Card.

Heel typisch weer hoe Bunq zich in allerlei bochten wringt om hier maar niet aan mee te hoeven werken. Zelfs met het duurste pakket moet je dus wél de juiste kaart gebruiken om voor deze betere bescherming in aanmerking te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ample Energy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:10:
[...]

Het regelmatig aanpassen en uithollen van de servicevoorwaarden, het niveau van de klantenservice en de manier van omgaan met geld van hun klanten vind ik niet gepast voor een bank.
Als dát je reden is om over te stappen, zou ik niet voor Bunq kiezen. Dan zul je van een koude kermis thuiskomen, want Bunq is op dat gebied nauwelijks beter dan Revolut (eerder nog slechter), terwijl de kosten wel een stuk hoger liggen.

Check vooral ook de ervaringen die vele Tweakers de afgelopen jaren bij Bunq hebben gehad: Discussie over & Ervaringen met bunq.

[ Voor 13% gewijzigd door TexMex op 17-09-2022 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Ample Energy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:10:
[...]

Grappig hoe verschillend ervaringen kunnen zijn, ik ben juist weggegaan bij Bunq (al wat langer geleden) omdat ze continue zaken aan het aanpassen waren, en allerlei toeters en bellen aan het toevoegen die niets met een bankproduct te maken hadden. Revolut heeft weliswaar voorwaarden aangepast voor wat betreft de limieten in o.a. het gratis product, maar dat lag wel in de lijn der verwachting (ze waren inmiddels flink gegroeid, en werd het tijd om ook geld te verdienen) en het gratis product heeft van alle gratis pakketten van de fintechs wat mij betreft nog steeds het meeste te bieden. Klantenservice Revolut nog geen ervaring mee, maar van de eerstelijns klantenservice zie je bij veel bedrijven een matig niveau, het moet uit de lengte of de breedte komen, if you pay peanuts you get monkeys.

Wat bedoel je met 'omgaan met geld van hun klanten' ?
Ah, dat is mooi. Heb jij ervaring met hoe dat gaat bij Bunq? Helpt Bunq of hun app ook om dat eenvoudig te doen of wordt je doorverwezen naar bijvoorbeeld Mastercard?
Niet dat ik verwacht veel chargebacks te doen, maar ik wil wel graag weten hoe dat gaat bij Bunq voordat ik ze overweeg als nieuwe bank.
Geen ervaring met chargebacks bij Bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Chargebacks bij Bunq heb ik twee keer eerder gehad (een keer product niet geleverd en andere keer zou webshop terugbetalen maar deed het niet)

Het is inderdaad best gedoe om dit op te zetten en al, ook de communicatie in dit proces was best traag vond ik. Die borg van €50,- is ook belachelijk hoog voor een verplichte dienst die Mastercard en Visa eisen voor hun gebruikers.

Wat betreft het verschil tussen de genoemde banken in dit topic.
Ik heb over afgelopen 5 jaar wel alledrie gehad/geprobeerd en eigenlijk is het een pot nat is de bottomline.

Bunq heeft bijvoorbeeld een paar leuke features waar ik gebruik van maak (Dual pin en digicards) maar hun Greenwashing is van de zotte als ook hoe Ali continu een andere koers vaart.

Revolut oogt vrij stabiel maar is niet volledig in NL te gebruiken en de garantie in Litouwen roept vraagtekens op mocht de bank omvallen hoe ze dit gaan terugbetalen.

N26 schijnt een bende intern te zijn en een hoop niet op orde te hebben. Vond deze qua gebruik vrij neutraal eigenlijk maar ontbrak een iDeal functie en als je een incasso opzet en die lukt niet kost je dat €3....

Wat je eigenlijk zou willen in het bankwezen is dat er een bank is die al het goede heeft van de drie fintechs maar ook bijvoorbeeld aangesloten is op Geldmaat, iDin support en een bereikbare NL ondersteuning heeft (Bunq is dan wel een NL bank maar die spreken amper Nederlands).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
TexMex schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:17:
[...]

Ja, dat kan ook bij Bunq maar het is daar uiteraard weer een enorm gedoe. Je zult ook eerst 50 euro borg moeten betalen:

[...]

Bunq probeert het gebruik hiervan dus zwaar te ontmoedigen. Serieuze aankoopbescherming krijg je alleen met het overbetaalde Easy Green en dan alleen bij betalingen met de Metal Card.

Heel typisch weer hoe Bunq zich in allerlei bochten wringt om hier maar niet aan mee te hoeven werken. Zelfs met het duurste pakket moet je dus wél de juiste kaart gebruiken om voor deze betere bescherming in aanmerking te komen.
Bedankt voor het uitzoeken en delen! Ik stel het op prijs.

Dan is dat voor mij waardeloos. Ik heb bijvoorbeeld nu een chargeback lopen omdat ik bij een bestelling niet alle onderdelen geleverd kreeg. Maar voor 20 euro aan onderdelen ga ik geen 50 euro borg inzetten.

Ik durf nu ook al niet meer te kijken naar de verzekering :P
TexMex schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:23:
[...]

Als dát je reden is om over te stappen, zou ik niet voor Bunq kiezen. Dan zul je van een koude kermis thuiskomen, want Bunq is op dat gebied nauwelijks beter dan Revolut (eerder nog slechter), terwijl de kosten wel een stuk hoger liggen.

Check vooral ook de ervaringen die vele Tweakers de afgelopen jaren bij Bunq hebben gehad: Discussie over & Ervaringen met bunq.
Dankjewel! Via de zoekfunctie kwam ik op dit topic uit. Zal dat topic zeker doornemen.
Wally2002 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:24:
[...]

Grappig hoe verschillend ervaringen kunnen zijn, ik ben juist weggegaan bij Bunq (al wat langer geleden) omdat ze continue zaken aan het aanpassen waren, en allerlei toeters en bellen aan het toevoegen die niets met een bankproduct te maken hadden. Revolut heeft weliswaar voorwaarden aangepast voor wat betreft de limieten in o.a. het gratis product, maar dat lag wel in de lijn der verwachting (ze waren inmiddels flink gegroeid, en werd het tijd om ook geld te verdienen) en het gratis product heeft van alle gratis pakketten van de fintechs wat mij betreft nog steeds het meeste te bieden. Klantenservice Revolut nog geen ervaring mee, maar van de eerstelijns klantenservice zie je bij veel bedrijven een matig niveau, het moet uit de lengte of de breedte komen, if you pay peanuts you get monkeys.

Wat bedoel je met 'omgaan met geld van hun klanten' ?
Ah, wat jammer om te horen. Nieuwe functies toevoegen zou ik geen problemen mee hebben, maar bestaande functies wijzigen vind ik heel vervelend. Bij Revolut moet je elke maand weer nieuwe voorwaarden doorlezen en accepteren om te zien hoeveel extra je die maand kwijt gaat zijn. En ik had juist Metal genomen, hun duurste abonnement, om niet snel tegen limieten aan te lopen. Maar onderhand heeft alles waar ik klant voor ben geworden nieuwe limieten gekregen en moet ik overal voor bijbetalen.

En met dat laatste bedoel ik dat zij wanneer zij willen transacties kunnen terugdraaien bijvoorbeeld. Als ik geld ontvang moet ik er van uit kunnen gaan dat ik het geld heb ontvangen, niet dat het na 5 dagen terug staat bij de verzender en ik daar moet aankloppen. Net als dat wanneer ik geld verstuur en daar een bevestiging van heb en voor de transactie heb betaald, dat dat geld dan onderweg moet zijn en niet door een systeem van Revolut moet worden onderschept. Heb het over dingen als huur betalen of het verkopen van een telefoon, dus niet bepaald bedragen waarvoor de autoriteiten toestemming moeten geven of controles moeten doen of zo :P
Support (die bij Metal ook extra goed zou moeten zijn) kan niet anders dan scripts in de chat plakken en blijven vertragen en doorgeven aan andere teams totdat je er geen zin meer in hebt. De ene persoon zegt ook totaal andere dingen dan de ander en er is niemand met de bevoegdheid om de verantwoordelijkheid te nemen.

"Klantenservice Revolut nog geen ervaring mee, maar van de eerstelijns klantenservice zie je bij veel bedrijven een matig niveau, het moet uit de lengte of de breedte komen, if you pay peanuts you get monkeys."

Revolut heeft geen tweedelijns en ik betaal voor het hoogste abonnement dat ze hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Ample Energy schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:21:
En met dat laatste bedoel ik dat zij wanneer zij willen transacties kunnen terugdraaien bijvoorbeeld. Als ik geld ontvang moet ik er van uit kunnen gaan dat ik het geld heb ontvangen, niet dat het na 5 dagen terug staat bij de verzender en ik daar moet aankloppen. Net als dat wanneer ik geld verstuur en daar een bevestiging van heb en voor de transactie heb betaald, dat dat geld dan onderweg moet zijn en niet door een systeem van Revolut moet worden onderschept. Heb het over dingen als huur betalen of het verkopen van een telefoon, dus niet bepaald bedragen waarvoor de autoriteiten toestemming moeten geven of controles moeten doen of zo :P
Dat is inderdaad waardeloos. De verzendende bank ofwel Revolut zou toch moeten kunnen aangeven waarom transacties teruggedraaid worden.
Support (die bij Metal ook extra goed zou moeten zijn) kan niet anders dan scripts in de chat plakken en blijven vertragen en doorgeven aan andere teams totdat je er geen zin meer in hebt. De ene persoon zegt ook totaal andere dingen dan de ander en er is niemand met de bevoegdheid om de verantwoordelijkheid te nemen.
Dat lees je bij veel fintechs terug. De helpdesk heeft maar beperkt inzage, ook ivm privacy-overwegingen. Als er iets is met transacties kunnen ze dat niet zelf inzien, maar moet een ander team dat doen.
"Klantenservice Revolut nog geen ervaring mee, maar van de eerstelijns klantenservice zie je bij veel bedrijven een matig niveau, het moet uit de lengte of de breedte komen, if you pay peanuts you get monkeys."

Revolut heeft geen tweedelijns en ik betaal voor het hoogste abonnement dat ze hebben.
Met mijn laatste zin doelde ik niet op de betalende klanten of specifiek jouw geval, maar meer het bedrijf zelf waar alles, en dus ook een helpdesk, niet teveel mag kosten. Het wordt ook vaak uitbesteed. een goede klantenservice met mandaat wordt volgens mij steeds meer de uitzondering. Dan krijg je al snel dat er standaard scripts worden afgedraaid en er andere teams ingeschakeld moeten worden.
En met tweedelijns bedoel ik de teams die jij ook noemde, waar dan vragen naar doorgezet moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
Wally2002 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:41:
[...]

Dat is inderdaad waardeloos. De verzendende bank ofwel Revolut zou toch moeten kunnen aangeven waarom transacties teruggedraaid worden.

[...]

Dat lees je bij veel fintechs terug. De helpdesk heeft maar beperkt inzage, ook ivm privacy-overwegingen. Als er iets is met transacties kunnen ze dat niet zelf inzien, maar moet een ander team dat doen.
Tja, ze zullen het ongetwijfeld kunnen, maar doen het simpelweg niet :P
De verzendende banken kunnen geen problemen vinden, want die voltooien de transacties gewoon succesvol en melden geen problemen en zeggen ook geen verzoeken tot terugbetalingen te hebben gedaan. En Revolut schermt altijd met dat ze met geautomatiseerde platformen werken en dat ze geen inzage hebben in hoe die werken. Wat natuurlijk onzin is, maar ga maar eens langs bij een Litouwse bank… :P

De helpdesk van Revolut heeft altijd inzage in al je transacties, maakt niet uit welk team of welke laag. Pas als er actie moet worden ondernomen gaat het door naar een ‘gespecialiseerd’ team. Vervolgens kan dat team alleen niks, want computer says no :P

Ging gisteravond naar bed met €1800 op de betaalrekening en werd vanochtend wakker met €50. Lekker als je op vakantie bent en je vanavond uit eten en naar een concert wilde… Support kan niks anders dan aanraden na 5 werkdagen contact op te nemen met de andere bank en die zal ongetwijfeld van niks weten. Ik zit een beetje door mijn betalingen te scrollen en het totaal aan teruggestuurde betalingen zit op ruim €6000. Misschien pakken ze rente over die 7 dagen (het is altijd een vrijdag dus er zit een weekend tussen) of hebben ze betalingsproblemen en gebruiken ze daar mijn geld voor en wassen ze dat zo wit, geen idee.

Overigens is mijn Revolut bijna leeg en geef ik het nummer niet meer door aan mensen. Aan de Vaults (spaarrekeningen) lijken ze nooit te komen. Durfde alleen niet in ene mijn Vaults te legen en naar mijn echte bank te sturen, want ik verwacht dat ze daar ook problemen mee gaan hebben. Dacht, ik betaal met wat daar in zit nog mijn vakantie en huur, vandaar dat ik nog geld in Revolut had.

Was wel een heel bijzonder avontuur, dat Revolut/fintech. Denk dat ik qua geld door de abonnementskosten vs. transactiekosten niet veel goedkoper uit was over het algemeen, maar het kost je wel heel veel tijd en energie en daarom blijf ik voorlopig maar bij echte banken. De app zit wel erg leuk in elkaar, met wisselgeld sparen en telkens een nieuwe kaart voor online winkelen. Notificaties en autoriseren werkt ook prettig. Chargebacks gingen over het algemeen ook heel goed en eenvoudig. Maar uiteindelijk is je geld beheren de basis en dat kan niet met Revolut. Daarnaast is de support niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Knab, ASN of Rabo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Soms hoop je dat de huidige banken de voordelen van de fintechs ook overnemen, dan betaal je miss wat meer voor een ‘premium’ pakket bij een grote bank in NL maar heb je wel de zekerheid en garanties.

Denk aan lage wisselkoers, goedkope internationale overboekingen doen(zoiets als Wise) en eventueel een aankoopverzekering op je pinpas (alleen SNS bied dit nu).

Denk dat er genoeg consumenten zijn die ipv Bunq, N26 of Revolut overwegen dan opeens wel bij de ING, Rabo of SNS zouden blijven. Natuurlijk moet dit ‘premium’ pakket niet belachelijk duur zijn maar zo rond de €5-7 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:20
Ik zou graag een eenmalige betaling willen doen met een virtuele creditcard, en ik was benieuwd of dit met Revolut mogelijk is, of dat jullie een andere partij aan kunnen raden.

Nogmaals, het gaat om een eenmalige aanschaf, dus het liefst maak ik geld over naar een partij om zodat het alss een soort saldo op de V-card komt te staan.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wachten... schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:23:
Ik zou graag een eenmalige betaling willen doen met een virtuele creditcard, en ik was benieuwd of dit met Revolut mogelijk is, of dat jullie een andere partij aan kunnen raden.

Nogmaals, het gaat om een eenmalige aanschaf, dus het liefst maak ik geld over naar een partij om zodat het alss een soort saldo op de V-card komt te staan.
Ja, dat gaat prima met Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooieboot
  • Laatst online: 24-08-2023
ik wil een pinpas bestellen voor mijn revolut rekening.
mijn openbank passen hebben allemaal het maestro logo, is het dan handig om bij revolut juist voor visa te kiezen? kun je hiermee ook gewoon overal pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Visa van Revolut is een debit kaart, werkt op de meeste plaatsen intussen maar lang niet overal. (Sommige kleinere winkels en parkeerautomaten bijvoorbeeld)

Maestro gaat er straks uit maar voor nu nog steeds het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
mooieboot schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:40:
ik wil een pinpas bestellen voor mijn revolut rekening.
mijn openbank passen hebben allemaal het maestro logo, is het dan handig om bij revolut juist voor visa te kiezen? kun je hiermee ook gewoon overal pinnen?
Ik zou inderdaad voor Visa kiezen, zeker als je al Maestro van Openbank hebt. Als het goed is kun je binnen niet al te lange tijd vrijwel overal in Nederland met Visa Debit betalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:32
Mijn ervaringen in de afgelopen jaren(2017-nu):

Bunq: Vrij instabiele bank als het gaat over de doelgroep waar het zich op wil richten waarbij het de laatste jaren vooral op klimaat is gaan richten met alle heisa en layouts. V2 was inderdaad beter dan V3/4 maar de functionaliteiten van de bank zijn wel erg fijn dual pin, je eigen CVC code kunnen kiezen en een debit 'credit' card. Echter vind ik wel dat ze bij Bunq te veel geld rekenen voor wat ze bieden en dat is wel jammer. €8.99 voor een Easy Money account zonder een fatsoenlijke aankoopverzekering of reisverzekering is wel een dealbreaker.

N26: Hier heb ik gemengde gevoelens over, de app werkt fijn en geen koersopslag in het weekend is een dikke plus. De interface vind ik 10x beter dan die van Bunq omdat het basic is en overzichtelijk, het ontbreken van iDeal en een NL IBAN zijn wel minpuntjes. Maar ik heb hier verschillende verhalen over gelezen dat de bank zijn zaken niet echt op orde heeft en dat ze onder verscherpt toezicht zitten van BaFIN. Dat deze bank nu crypto gaat aanbieden lijkt mij niet echt een slimme zet van ze omdat dit meer problemen kan opleveren voor ze.

Revolut: Momenteel mijn tweede bank die ik het meest gebruik. De app zelf werkt fijn, het is overzichtelijk allemaal en met de iDeal support kan ik er op heel veel plekken mee betalen online (waaronder Tikkies :D). De Support bij Revolut is bij Premium en Metal ook heel snel beschikbaar, afgelopen jaar heb ik nooit langer dan 45 min hoeven wachten om reactie te krijgen waarbij je in het weekend en in de nacht langer moet wachten dan door de weeks. Kunnen ze bij Bunq nog erg veel van leren! Nadeel is wel dat de bank de klanten soms wil blokkeren voor controles en verificaties en dat dit als je pech hebt dagen/weken kan duren. Het ontbreken van betaalverzoeken met iDeal/Sofort/Trustly is een gemiste kans dit zou waarschijnlijk meer klanten aantrekken en al helemaal als er een NL IBAN zou komen. Weet heel zeker dat Bunq en N26 hun klantenbestand flink ziet teruglopen dan in de NL markt. Een ander nadeel is dat ze een koersopslag van 1% rekenen in het weekend ondanks dat je een betalende klant bent..

Momenteel doen deze drie banken en OpenBank goeie zaken in NL door de voordelen die ze bieden of spaarrentes of het aanbieden van een debit Mastercard/Visa, maar ik vraag mij af of dit vanaf juli 2023 gaat veranderen als alle NL banken ook verplicht over moeten met de debit cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:49

Ves

A gadget addicted Bounty

Bedankt voor je delen van jouw ervaringen.

Zit momenteel weer rond te kijken, omdat ik in mijn Bunq app al 2 maanden met een bug zit. Die veroorzaakt is omdat ik een bug report van iets anders maakte.
En het gewoon niet serieus wordt genomen. Vooral voor de prijs die zij vragen, met functionaliteiten die gewoon niet in een bank app horen (Green opties, Spin the wheel)

Ben weer aan het kijken naar Revolut. De mogelijkheid om mijn ABN rekening te koppelen is zeer interessant.

De andere waar ik naar kijk is Wise, omdat ik verwacht wat vaker te reizen naar landen die geen Euro gebruiken.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:17:

Revolut: Een ander nadeel is dat ze een koersopslag van 1% rekenen in het weekend ondanks dat je een betalende klant bent..
De koersopslag in het weekend kun je vermijden door door de weeks de conversie te doen naar vreemde valuta.
Voor de meeste vreemde valuta kun je een apart potje aanhouden.
Momenteel doen deze drie banken en OpenBank goeie zaken in NL door de voordelen die ze bieden of spaarrentes of het aanbieden van een debit Mastercard/Visa, maar ik vraag mij af of dit vanaf juli 2023 gaat veranderen als alle NL banken ook verplicht over moeten met de debit cards.
Ze doen vooral goede zaken omdat ze een gratis product aanbieden denk ik.
Acceptatie van MasterCard/VISA debit card was natuurlijk een issue die binnen NL juist een nadeel was, vandaar dat revolut en N26 ook een Maestro kaart uitgeven.

Met uitfaseren van Maestro zal er niet wezenlijk iets veranderen denk ik. Voor de fintechs is dit eerder een versimpeling omdat er geen Maestro kaarten meer uitgegeven hoeven te worden.
Het onderscheid blijft denk ik wel bestaan maar je ziet bv revolut langzaam aan ook sleutelen aan fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:27:
[...]

De koersopslag in het weekend kun je vermijden door door de weeks de conversie te doen naar vreemde valuta.
Voor de meeste vreemde valuta kun je een apart potje aanhouden.
Klopt maar begreep dat als je maar een paar cent over dat bedrag gaat bij betalingen en opnames dat dan alles via de EUR rekening word afgeschreven, ook niet heel handig.

Vind overigens wel jammer dat ook de betaalde accounts (Premium en Metal) ook in het weekend 1% fee kennen en niet bijvoorbeeld 0.5% of geen zoals N26 heeft.

Verder is de app heel fijn in gebruik en de Support snel bij je.
Wally2002 schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:27:
[...]
Ze doen vooral goede zaken omdat ze een gratis product aanbieden denk ik.
Acceptatie van MasterCard/VISA debit card was natuurlijk een issue die binnen NL juist een nadeel was, vandaar dat revolut en N26 ook een Maestro kaart uitgeven.

Met uitfaseren van Maestro zal er niet wezenlijk iets veranderen denk ik. Voor de fintechs is dit eerder een versimpeling omdat er geen Maestro kaarten meer uitgegeven hoeven te worden.
Het onderscheid blijft denk ik wel bestaan maar je ziet bv revolut langzaam aan ook sleutelen aan fees.
Ja het gratis product is voor de meeste wel de reden om het ernaast te houden en te gebruiken als extra potje. Ik ben wel benieuwd of dit gaat veranderen met NL IBANS en er dan meer consumenten over zullen stappen en misschien zelfs bereid zijn om ook de betaalde pakketten af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46
Ik zoek nog een handig systeem voor mijn wereldreis. Prioriteit heeft met name 1) geld opnemen bij ATM's en 2) betalen, beide zo goedkoop mogelijk, dus zonder transactiekosten en op basis van de werkeljke koers zonder opslag door de bank. Allemaal Non-euro currencies overigens. Of dit kan met Maestro, Visa of Mastercard maakt me geeneens veel uit. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Drakentemmer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:26:
Ik zoek nog een handig systeem voor mijn wereldreis. Prioriteit heeft met name 1) geld opnemen bij ATM's en 2) betalen, beide zo goedkoop mogelijk, dus zonder transactiekosten en op basis van de werkeljke koers zonder opslag door de bank. Allemaal Non-euro currencies overigens. Of dit kan met Maestro, Visa of Mastercard maakt me geeneens veel uit. Wat denken jullie?
Neem een paar gratis buitenlandse banken.

Ik vind N26 al jaren een fijne bank en ook de app is top. Snelle klantenservice ook. Zo goedkoop mogelijk is gratis en dat is N26. Tegenwoordig staan N26 stortingen ook direct op je rekening. Alles valt onder het Duitse Depositogarantiestelsel.

Hier een handig overzicht: https://www.consumentenbo...ening/buitenlandse-banken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Drakentemmer schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:26:
Kijk in het topichttps://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2090280 over gratis banken. De openingspost heeft een mooi overzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
Vandaag de proef op de som gedaan met de klantenservice van Bunq, N26 en Revolut samen met een vriend (die heeft N26 en zijn vriendin Bunq).

Om 10:30 een bericht verstuurd aan support met alle drie de banken.

Bunq (zij heeft er een bunq easy money)
Wachttijd 4 dagen......

N26 (hij is er You member)
3 min wachttijd aan de telefoon

Revolut (heb een Metal plan)
5 min wachttijd voor eerste reactie van Support medewerker. Bied mij wel een telefoongesprek aan (dacht dat dit alleen voor Ultra was)

Blijf het bijzonder vinden dat juist Bunq die in verhouding even duur is als een N26 You en Revolut Premium een veel langere wachttijd heeft dan een traditionele bank met bankkantoren. Bij de ABN/ING/Rabo heb je afhankelijk van je probleem binnen 1/2 dagen antwoord en een oplossing, terwijl je bij Bunq 4 dagen zal moeten wachten voor de 1e lijns support agent reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06 13:31
Vorige week overgestapt van Bunq Easy Savings naar N26 Metal!

Betere klantenservice, 4% rente, en aankoopverzekering op mijn iDeal & Mastercard aankopen.
Kan niet beter 👍

[ Voor 4% gewijzigd door Idree op 30-03-2024 13:29 ]

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23
Inmiddels al ruim een jaar tevreden gebruiker van gratis Revolut, daarnaast heb ik ook nog mijn sns rekeningen. Het was me al opgevallen dat SNS ogenschijnlijk meer hordes heeft ingebouwd voor oplichters dan Revolut. Nu lees ik het artikel (NOS/NRC) over Bunq en realiseer ik me dat ik niet weet of Revolut overschrijvingen limiteert en zgn. afkoelperiodes hanteert. Dit kan de impact op schade aanzienlijk verkleinen. Weet iemand of en zo ja hoe Revolut dat geregeld heeft? Ander punt ging over slechte bereikbaarheid CS v Bunq. Ik heb zelf die van Revolut nog nooit nodig gehad. Mijn eerste contact wordt dus om ze bovenstaande vraag voor te leggen.

Geprobeerd maar ik had na bijna 10 minuten nog geen enkele reactie gekregen van de mdw via de chat. Los van de standaard beleefde openingsfrase. Toch maar eens heroverwegen, ik ben niet zo’n dappere onfeilbare techneut.

[ Voor 15% gewijzigd door peacelord op 25-05-2024 11:03 . Reden: Aanvulling ervaring cs Revolut ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
peacelord schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:44:
Ander punt ging over slechte bereikbaarheid CS v Bunq. Ik heb zelf die van Revolut nog nooit nodig gehad. Mijn eerste contact wordt dus om ze bovenstaande vraag voor te leggen.
Op het gebied van klantenservice is Revolut Bunq sowieso zwaar de baas. Zelfs met het gratis pakket heb ik eigenlijk altijd binnen een paar minuten (net nog even gecontroleerd door mijn eerdere contactmomenten terug te zoeken in de app) een nette reactie van een echt persoon. De klantenservice van Bunq is zo bedroevend slecht dat je zelfs met je duur betaalde pakket niet op goede hulp hoeft te rekenen. De reacties zijn traag en je wordt in eerste instantie geholpen door veelal Oost-Europeanen die niets kunnen of mogen of er gewoon niets van snappen. Voordat je serieus geholpen wordt ben je vaak een flink aantal stappen (en tijd) verder. Bij écht serieuze problemen kan dat natuurlijk dramatische gevolgen hebben.

Ik sta er serieus van te kijken hoe ik met mijn gratis pakket bij Revolut al jarenlang goed en snel geholpen wordt door de klantenservice. Daar kunnen genoeg bedrijven nog wat van leren!

Edit: heb je wel gevraagd om een live chat (of iets dergelijks)? Je moet eerst even door de robotchat heen.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-05-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23
Zeker had ik een mdw en geen chatbot. Tsja, iedereen maakt hierin natuurlijk een eigen afweging.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik ben aan het oriënteren op een extra rekening, bij voorkeur zo goedkoop mogelijk ;)

Voor revolute en N26 vond ik alleen online een negatieve recensie voor de privacy:

Banken met matige privacyscores:

N26
De app communiceert met derde partijen die actief zijn in de online-marketing.
De website vraagt niet op de juiste wijze toestemming voor advertentiecookies.

Banken met slechte privacyscores:

Revolut uploadt klantgegevens naar Facebook, om via dit platform bij klanten te adverteren.
De Revolut-site plaatst direct advertentiecookies zonder toestemming en vraagt niet op de juiste wijze toestemming.

https://www.consumentenbo...st-jonge-banken-slordiger

Nemen jullie dit mee in de overweging voor een rekening bij Revolut & N26?

[ Voor 2% gewijzigd door kortenhoef86 op 26-05-2024 14:32 . Reden: URL aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
peacelord schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:44:
Inmiddels al ruim een jaar tevreden gebruiker van gratis Revolut, daarnaast heb ik ook nog mijn sns rekeningen. Het was me al opgevallen dat SNS ogenschijnlijk meer hordes heeft ingebouwd voor oplichters dan Revolut. Nu lees ik het artikel (NOS/NRC) over Bunq en realiseer ik me dat ik niet weet of Revolut overschrijvingen limiteert en zgn. afkoelperiodes hanteert. Dit kan de impact op schade aanzienlijk verkleinen. Weet iemand of en zo ja hoe Revolut dat geregeld heeft? Ander punt ging over slechte bereikbaarheid CS v Bunq. Ik heb zelf die van Revolut nog nooit nodig gehad. Mijn eerste contact wordt dus om ze bovenstaande vraag voor te leggen.

Geprobeerd maar ik had na bijna 10 minuten nog geen enkele reactie gekregen van de mdw via de chat. Los van de standaard beleefde openingsfrase. Toch maar eens heroverwegen, ik ben niet zo’n dappere onfeilbare techneut.
Ik heb alleen nog Revolut bank.
Al een aantal jaar nu, en zeer tevreden mee.
Ook de support gaat super snel en netjes.
Altijd wel gelijk antwoord, ook in het weekend.
Ook keer verzekering nodig gehad voor dubbele transactie via bol.com, en na in te vullen gelijk geld terug.
Bij bol.com deden ze weken moeilijk en werd ik er gek van.
Hiervoor Rabobank gehad.
Ben weg gegaan door velen vragen transacties met crypto en of werd rekening geblokkeerd.
Daarna alles via alleen nog maar Revolut.
Ik ben er zeer tevreden mee met Revolut. 🔆
N26 heb ik gratis er bii... nooit problemen mee.
Alleen Revolut vind ik fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-06 18:34
Gebruik zelf Revolut als dagelijkse rekening voor de boodschappen, benzine, kleding, etc. Daarnaast nog Rabobank voor de inkomsten, vaste lasten en wat spaargeld.

Ik zou Revolut altijd boven N26 verkiezen. Het is, zeker voor de Nederlandse markt, gewoon een beter en meer ontwikkeld product. NL IBAN, Apple Pay top-up (wellicht heeft N26 dat ook), virtuele credit card die na elke aankoop opnieuw genereert, virtuele credit cards in de bredere zin, prima support, goede rente.

Ben geneigd om mijn N26 op te zeggen, want gebruik het dus nooit. Enige reden om dat (nog) niet te doen is omdat ik die rekening al 5 jaar heb en het geen kwaad kan om het te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Houd er wel rekening mee dat de functionaliteit van een gezamenlijke rekening bij Revolut zeer beperkt is:

- geen ideal
- geen single-use creditcard
- geen tikkie

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasThiaan
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
wpeterw schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:11:
Houd er wel rekening mee dat de functionaliteit van een gezamenlijke rekening bij Revolut zeer beperkt is:

- geen ideal
- geen tikkie
Sinds kort ondersteunen ze wel Tikkie. Ideal wordt al langer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:00

- geen ideal
- geen tikkie
Mijn Revolut Personal heeft wel de mogelijkheid tot single-use creditcard. Komt bovenstaand wellicht door de gezamenlijke rekening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Revolut kent (vooralsnog) alleen debetcards, geen creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
@HappyPinguin @SebasThiaan: die functionaliteit heb ik ook voor het hoofdaccount maar niet voor de gezamenlijke rekening. Dat is het punt, heb je een gezamenlijke rekening dan is Revolut niet de beste keuze.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
wpeterw schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:49:
@HappyPinguin @SebasThiaan: die functionaliteit heb ik ook voor het hoofdaccount maar niet voor de gezamenlijke rekening. Dat is het punt, heb je een gezamenlijke rekening dan is Revolut niet de beste keuze.
Ideal met joint kan wel degelijk maar via de browser, niet via mobile.
Tikkie werkt prima met joint account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
DarkFire1985 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:14:
[...]

Ideal met joint kan wel degelijk maar via de browser, niet via mobile.
Tikkie werkt prima met joint account.
Dat kan bij Revolut echt niet, bij een iDeal betaling kan je kiezen voor Personal of Business en daarna zie je alleen het hoofdaccount en niet het joint account. Op het forum van Revolut valt ook te lezen dat Tikkie en iDeal alleen werken met het hoofdaccount.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Je hoeft het niet te geloven. Ik gebruik het echter wel degelijk.

Qua ideal zei ik het wel precies andersom. Via de app kun je bij een ideaal betaling kiezen voor je joint account en ik ben niet de enige waar dit zo werkt: bllb in "Discussie over & Ervaringen met Revolut bank"
Bij Tikkie heb ik mijn joint account gekoppeld staan en kan ik verzoeken uitsturen en betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
kortenhoef86 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 14:31:
Ik ben aan het oriënteren op een extra rekening, bij voorkeur zo goedkoop mogelijk ;)

Voor revolute en N26 vond ik alleen online een negatieve recensie voor de privacy:

Banken met matige privacyscores:

N26
De website vraagt niet op de juiste wijze toestemming voor advertentiecookies.

Banken met slechte privacyscores:

Revolut uploadt klantgegevens naar Facebook, om via dit platform bij klanten te adverteren.
De Revolut-site plaatst direct advertentiecookies zonder toestemming en vraagt niet op de juiste wijze toestemming.

https://www.consumentenbo...st-jonge-banken-slordiger

Nemen jullie dit mee in de overweging voor een rekening bij Revolut & N26?
Je link geeft een 404 bij mij. Maar dit klinkt inderdaad niet heel best. Ben ook wel verbaasd dat niemand anders hier op let blijkbaar?

Mijn vrouw en ik zitten al jaren bij ING maar ik twijfel toch wel om naar iets anders te kijken. Op zich heb ik niks te klagen, maar wil ik vooral voor de rente iets anders zoeken. Momenteel hebben we een gratis gedeelde spaarrekening bij Bunq en dat bevalt wel. Voor ons kind willen we nog een extra rekening maken, maar dan moet je dus gaan betalen.

Zo te zien is de spaarrente bij N26 en Revolut best wel laag, tenzij je een enorm duur abonnement neemt... Dan kan ik net zo goed 3,99 of 7,99 bij Bunq betalen (afhankelijk van welk pakket ik wil), die kosten haal je er dan makkelijk uit met de rente. Dat gaat de gemiddelde spaarder nooit lukken met een belachelijk maandbedrag van 50 euro ofzo zoals bij Revolut...

Wat zijn meningen nu van mensen? Ik zie vooral veel oude berichten die inmiddels al niet meer 'geldig' zijn, zoals over Litouwse IBAN's of geen Ideal ondersteuning en zulke dingen.

Heb bij bunq nu een paar keer support aangevraagd en met de SOS-optie (kan 1x per maand geloof ik) heb je heel snel hulp in mijn ervaring.

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 15:14
Bose321 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:17:
[...]
maar wil ik vooral voor de rente iets anders zoeken.
Als het je primair om betere (gratis) spaarrekening gaat dan kan je kijken naar:
- Santander https://www.santanderconsumerbank.nl/nl (Prima NL site, wel BE IBAN)
- Advanzia https://www.advanziakonto.com/Home (is wel in het Duits, niet Nederlands)
- Klarna https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/ (zelf geen ervaring mee)
- Raisin https://www.raisin.nl/ (extra leuk met 100 euro extra per gezinslid)

Allemaal volledig gratis en betere rente dan Bunq, laat staan ING...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
namliam_eht schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:47:
[...]

Als het je primair om betere (gratis) spaarrekening gaat dan kan je kijken naar:
- Santander https://www.santanderconsumerbank.nl/nl (Prima NL site, wel BE IBAN)
- Advanzia https://www.advanziakonto.com/Home (is wel in het Duits, niet Nederlands)
- Klarna https://www.klarna.com/nl/flex-rekening/ (zelf geen ervaring mee)
- Raisin https://www.raisin.nl/ (extra leuk met 100 euro extra per gezinslid)

Allemaal volledig gratis en betere rente dan Bunq, laat staan ING...
Thanks, Klarna en Santander zien er goed uit. Ik kan alleen nog niet vinden of ze ook een gezamenlijke spaarrekening hebben, dat zou wel het fijnste zijn.

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Bose321 schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:17:
[...]

Je link geeft een 404 bij mij. Maar dit klinkt inderdaad niet heel best. Ben ook wel verbaasd dat niemand anders hier op let blijkbaar?

Mijn vrouw en ik zitten al jaren bij ING maar ik twijfel toch wel om naar iets anders te kijken. Op zich heb ik niks te klagen, maar wil ik vooral voor de rente iets anders zoeken. Momenteel hebben we een gratis gedeelde spaarrekening bij Bunq en dat bevalt wel. Voor ons kind willen we nog een extra rekening maken, maar dan moet je dus gaan betalen.

Zo te zien is de spaarrente bij N26 en Revolut best wel laag, tenzij je een enorm duur abonnement neemt... Dan kan ik net zo goed 3,99 of 7,99 bij Bunq betalen (afhankelijk van welk pakket ik wil), die kosten haal je er dan makkelijk uit met de rente. Dat gaat de gemiddelde spaarder nooit lukken met een belachelijk maandbedrag van 50 euro ofzo zoals bij Revolut...

Wat zijn meningen nu van mensen? Ik zie vooral veel oude berichten die inmiddels al niet meer 'geldig' zijn, zoals over Litouwse IBAN's of geen Ideal ondersteuning en zulke dingen.

Heb bij bunq nu een paar keer support aangevraagd en met de SOS-optie (kan 1x per maand geloof ik) heb je heel snel hulp in mijn ervaring.
Ervaringen bij Revolut (die ik bijna als main bank gebruik) zijn prima, Support reageert vrij vlot (onder 30 min ook in het weekend) en door NL IBAN en iDeal kan ik hem vrijwel overal gebruiken voor incasso en dergelijke.

Van deze drie banken kies ik toch liever N26/Revolut over Bunq omdat die een bagger support kent waar je een paar dagen moet wachten voor je antwoord krijgt. Leuk die SOS feature maar ook dan kan het zomaar een paar uur duren voor je antwoord krijgt..

• Bose321
Ik heb nu inderdaad ook een vrij negatieve ervaring met Bunq support. 2 weken geleden van mijn ING rekening een redelijk bedrag overgemaakt vanuit de Bunq app naar mijn spaarrekening, echter staat dat nog steeds niet op mijn Bunq rekening. Het gaat via Ideal naar een Adyen tussenrekening en dan naar Bunq, maar dit is niet goed gegaan. Ik hoor al 2 weken dat ze er naar kijken maar er is nog altijd niks gebeurd. Ik probeer ze nu elke dag te stalken voor hulp.

On-topic: Zo te zien heeft Revolut geen gezamenlijke spaarrekening. Dat vind ik wel jammer, zou graag voor mij en mijn vrouw een gezamenlijke spaarrekening willen openen waar we allebei bij kunnen. Dat werkt nu wel prima bij Bunq. Ik had nog wat berekend, en een abo afnemen bij Revolut van 19 euro per maand loont best wel met de hogere rente... Helaas dus geen optie. Ik ga nog verder kijken waar ze een gezamenlijke rekening met goede rente hebben.

edit: N26 doet ook niet aan gezamenlijke spaarrekeningen helaas.

Is er iemand die dit anders heeft opgelost? Dat je toch nog allebei bij een spaarrekening kan?

[ Voor 8% gewijzigd door Bose321 op 19-09-2024 09:36 ]

Fanaleds.com

• SURFivor
  • Niet online
Met Revolut kan je ook betalen via iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online

- geen ideal
- geen tikkie
iDeal werkt wel met Revolut en sinds kort werkt het ook met de "Tikkie" app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24
SURFivor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:16:
[...]

N26 ook.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
@SURFivor ideal en tikkie werken inderdaad met Revolut maar niet vanaf een gezamenlijke rekening. Heel soms kan ik bij een idealbetaling een rekening kiezen maar in 99 van de 100 gevallen kan ik alleen het hoofdaccount gebruiken.

PV Output

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
SURFivor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:16:
[...]

Kijk even naar de datum. Jullie hebben gereageerd op een bericht van mij uit 2018. Sinds die tijd is er bij alle drie de banken veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10
Ik wil wat grote bedragen betalen en Zweedse kronen. Nou zit ik momenteel bij Bunq en heb ik een gratis account bij Revolut. Bij beide kan je een SEK rekening openen. Ik probeer nu alleen te achterhalen of het de moeite waard is om een betaald plan te nemen bij Revolut. De duurdere abbo's geven ook korting op internationale betalingen. Ik kom er alleen niet helemaal uit.

De koers bij Revolut is gunstiger dan bij Bunq, maar de transactiekosten bij Revolut lijken wel weer heel erg hoog.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar ik dit kan vinden.

Dit was mijn eigen redenatie:

Bunq:
100.000 euro x 11,595 = 1.159.500 SEK
Transactiekosten ?? Loopt via Wise lees ik in de pricing sheet van Bunq

Revolut:
100.000 euro x 11,63818 = 1.163.818
Transactiekosten: 1140 euro

Je krijgt alleen bij Revolut wel 4318 kronen meer, wat bij Bunq een waarde heeft van ongeveer 372 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:14:

Revolut:
100.000 euro x 11,63818 = 1.163.818
Transactiekosten: 1140 euro

Je krijgt alleen bij Revolut wel 4318 kronen meer, wat bij Bunq een waarde heeft van ongeveer 372 euro.
Neem (tijdelijk) het premium plan bij Revolut. Dan heb je geen transactiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
polson schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:11:
[...]

Neem (tijdelijk) het premium plan bij Revolut. Dan heb je geen transactiekosten
Is dat niet alleen als je van Revolut naar Revolut overmaakt? Dan heb je in ieder geval geen transactiekosten. Met premium krijg je volgens mij 20% korting en met een nog hoger pakket 40%.

[update]
Heb de comparison chart even opgezocht en zie nu dat je met het Ultra plan helemaal geen transactiekosten hebt. Dat is 600 euro per jaar, maar kan dan misschien toch de moeite waard zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_oH_6Dr-M1rO3eluEzFKFseZoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PNkOkFF78ByaNxkTgHHj9CB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Criminelis op 05-11-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:44:
[...]

Is dat niet alleen als je van Revolut naar Revolut overmaakt? Dan heb je in ieder geval geen transactiekosten. Met premium krijg je volgens mij 20% korting en met een nog hoger pakket 40%.

[update]
Heb de comparison chart even opgezocht en zie nu dat je met het Ultra plan helemaal geen transactiekosten hebt. Dat is 600 euro per jaar, maar kan dan misschien toch de moeite waard zijn.

[Afbeelding]
In de voorwaarden staat: Wissel onbeperkt geld om in meer dan 29 valuta's, zonder dat daarvoor extra wisselkosten in rekening worden gebracht, van maandag tot en met vrijdag

Meer dan dit weet ik ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:14:
Ik wil wat grote bedragen betalen en Zweedse kronen. Nou zit ik momenteel bij Bunq en heb ik een gratis account bij Revolut. Bij beide kan je een SEK rekening openen. Ik probeer nu alleen te achterhalen of het de moeite waard is om een betaald plan te nemen bij Revolut. De duurdere abbo's geven ook korting op internationale betalingen. Ik kom er alleen niet helemaal uit.

De koers bij Revolut is gunstiger dan bij Bunq, maar de transactiekosten bij Revolut lijken wel weer heel erg hoog.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand waar ik dit kan vinden.
Bij Revolut betaal je toch geen transactiekosten, althans dit zit toch in de Revolut wisselkoers ingebakken.

En wil je nu geld overschrijven naar Zweedse rekeningen? Als het niet belangrijk is dat de ontvanger een exact bedrag ontvangt, zou ik aanraden om te checken of je niet gewoon een EUR betaling kunt doen. Het is mijn beeld dat overschrijvingen van/naar SEK rekeningen volgens EU wetgeving als 'interne' overschrijving moeten worden gezien en er dus geen opslag gerekend mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Wally2002 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:27:
[...]

Bij Revolut betaal je toch geen transactiekosten, althans dit zit toch in de Revolut wisselkoers ingebakken.

En wil je nu geld overschrijven naar Zweedse rekeningen? Als het niet belangrijk is dat de ontvanger een exact bedrag ontvangt, zou ik aanraden om te checken of je niet gewoon een EUR betaling kunt doen. Het is mijn beeld dat overschrijvingen van/naar SEK rekeningen volgens EU wetgeving als 'interne' overschrijving moeten worden gezien en er dus geen opslag gerekend mag worden.
Ik heb juist het idee dat dat bij Bunq zo is (daarom is de koers ook lager) en bij Revolut juist niet. Als je bij hun calculator kijkt zie je wel transactiekosten. Zie https://www.revolut.com/nl-NL/money-transfer/. Ik zie nu dat ze het in het i-tje ook uitleggen.

Dit is wat betreft het wisselen van Euro naar SEK:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUeFXKH0-1atinUt7h8PY6rpvSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsNNuXrMKErl6YxLyfYRK18w.jpg?f=fotoalbum_large

En voor het doen van een internationale transactie hanteren ze wel een fee. Bij Premium krijg je 20% korting, Metal 40% en Ultra is het gratis.(bron)

Dan blijft alleen nog de vraag over of, wanneer je vanuit je Revolut app een SEK rekening opent en vervolgens kronen wil overmaken naar een Zweedse rekening, dat gezien wordt als een internationale betaling.

Bij Bunq is dat in ieder geval wel zo. Een SEK rekening bij Bunq begint ook met GBxxx (= buiten EU). Weet iemand waar een SEK rekening van Revolut mee begint? Let wel, als je dus Nederlandse klant bent he. Mogelijk dat iemand in Zweden met Revolut wel gewoon een SE IBAN krijgt.

[update]
Wat ik op Reddit lees lijkt een betaling voor mij als Nederlandse klant naar een Scandinavisch land (NOK/SEK/DKK) altijd als een internationale betaling te worden gezien. Wat zou betekenen dat ik als Nederlandse klant, ook al heb ik kronen op mijn rekening staan, ik toch een transfer fee moet betalen. Op die fee krijg ik 20% korting met een Premium plan, 40% met een Metal plan en ik hoef geen fee te betalen bij een Ultra plan.

Omdat het in mijn geval om een heel groot bedrag gaat, loont het volgens mij de moeite om een Ultra plan te nemen (€600) waardoor ik helemaal geen internationale transfer fee betaal. Enige uitzondering hierop is volgens mij als de begunstigde zelf ook een Revolut rekening heeft, maar dat is in mijn geval helaas niet het geval en ook niet te regelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Criminelis op 05-11-2024 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:26:

Ik heb juist het idee dat dat bij Bunq zo is (daarom is de koers ook lager) en bij Revolut juist niet. Als je bij hun calculator kijkt zie je wel transactiekosten. Zie https://www.revolut.com/nl-NL/money-transfer/. Ik zie nu dat ze het in het i-tje ook uitleggen.
Je hebt gelijk, vanaf 1000 euro komt er idd een opslag bij. Ik was die limiet even vergeten.
Dan blijft alleen nog de vraag over of, wanneer je vanuit je Revolut app een SEK rekening opent en vervolgens kronen wil overmaken naar een Zweedse rekening, dat gezien wordt als een internationale betaling.
Bij Revolut open je geen Zweedse rekening maar slecht een valuta-potje in SEK, een overboeking in SEK wordt dan gezien als een internationale betaling.
Bij Bunq is dat in ieder geval wel zo. Een SEK rekening bij Bunq begint ook met GBxxx (= buiten EU). Weet iemand waar een SEK rekening van Revolut mee begint? Let wel, als je dus Nederlandse klant bent he. Mogelijk dat iemand in Zweden met Revolut wel gewoon een SE IBAN krijgt.
het is dus niet zo dat een nieuwe Zweedse rekening nr geopend wordt bij Revolut. Je houdt alleen een saldo in SEK aan. Je huidige IBAN blijft de afzender.
[update]
Wat ik op Reddit lees lijkt een betaling voor mij als Nederlandse klant naar een Scandinavisch land (NOK/SEK/DKK) altijd als een internationale betaling te worden gezien. Wat zou betekenen dat ik als Nederlandse klant, ook al heb ik kronen op mijn rekening staan, ik toch een transfer fee moet betalen. Op die fee krijg ik 20% korting met een Premium plan, 40% met een Metal plan en ik hoef geen fee te betalen bij een Ultra plan.
Check mijn vorige tip, in mijn ervaring kun je een overboeking in EUR (dus niet in Kronen) doen naar een Zweedse rekening, dan wordt het als EU/'binnenlandse' betaling gezien. De ontvanger in Zweden krijgt dan alleen de wisselkoers voor z'n kiezen, maar voor zover ik weet mag er geen opslag gerekend worden.

Edit: dit laatste gaat dus om een SEPA betaling binnen EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Thx voor je reactie en het meedenken. Dat laatste is in mijn geval helaas niet mogelijk omdat ik een exact bedrag in kronen moet overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Criminelis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:57:
Thx voor je reactie en het meedenken. Dat laatste is in mijn geval helaas niet mogelijk omdat ik een exact bedrag in kronen moet overmaken.
Wellicht kun je afspraken maken met de ontvanger? Voor honderden euro's besparing is dat nog wel even de moeite waard lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Dat is helaas niet mogelijk. Toch bedankt voor het meedenken.

[ Voor 72% gewijzigd door Criminelis op 06-11-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Nu Bunq (weer) een gratis betaalpakket opent ben ik toch benieuwd of dit een goed alternatief is voor N26 of Revolut of juist een combinatie misschien goed werkt.

- Bij N26 heb je een Duits IBAN, iDeal support en geen wisselkoers kosten voor kaartbetalingen en twee gratis ATM opnames per maand in de EU. Fysieke kaart kost je €10.

- Revolut krijg je een NL IBAN, iDeal support incl Tikkie, geen wisselkoers kosten tot €1000 per maand en €200 gratis ATM opname. Kosten fysieke kaart €7.99.

- Bunq krijg je geen fysieke kaart maar heb je een NL IBAN, iDeal + iDin en geen wisselkoers kosten tot €1000 per jaar.

Wat mij wel opvalt is dat valuta wisselen beter is bij Bunq dan Revolut (verschil is +/- €1.5)

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 18-12-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:15
Youtl schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:23:
Nu Bunq (weer) een gratis betaalpakket opent ben ik toch benieuwd of dit een goed alternatief is voor N26 of Revolut of juist een combinatie misschien goed werkt.

- Bij N26 heb je een Duits IBAN, iDeal support en geen wisselkoers kosten voor kaartbetalingen en twee gratis ATM opnames per maand in de EU. Fysieke kaart kost je €10.

- Revolut krijg je een NL IBAN, iDeal support incl Tikkie, geen wisselkoers kosten tot €1000 per maand en €200 gratis ATM opname. Kosten fysieke kaart €7.99.

- Bunq krijg je geen fysieke kaart maar heb je een NL IBAN, iDeal + iDin en geen wisselkoers kosten tot €1000 per jaar.

Wat mij wel opvalt is dat valuta wisselen beter is bij Bunq dan Revolut (verschil is +/- €1.5)
Dat iDEAL bij sommige banken wel/niet zou ik mij niet zo druk om maken: in de nabije toekomst gaat dat toch alom Wero worden. Ik weet eigenlijk niet wat er met iDIN gaat gebeuren en of dat misschien ook in SEPA wordt uitgerold nadat de transformatie naar iDEAL compleet (genoeg) is.

Dat geen wisselkoers bij N26 zal ook niet eeuwig blijven, dat is duidelijk marketing en verlieslatend bij een gratis bankrekening. Sowieso is dat geld wisselen volgens mij nu nog marketing en zal dat, zeker voor gratis bankrekeningen, op termijn geld gaan kosten.

ATM opnames in NL zullen denk ik alle banken met een NLs IBAN mee moeten/willen gaan doen met Geldmaat.

Probleem met bunq is dat zij hun plannen net zovaak lijken te wijzigen als het weer, hoewel het ook wel eens zou kunnen dat zij, nu zij weer bij gratis zijn beland, eindelijk een langere termijn koers hebben gevonden. Maar het tussentijds wijzigen van de voorwaarden van die gratis account lijkt zeker :+
Wat in ieder geval raar is, is dat je met bunq free maar 1 virtuele kaart krijgt, dus óf CC óf debit card. Maar ook dat zal wel veranderen omdat bunq met beide kaarten geld verdiend en beiden dus winstgevend voor bunq zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2024 19:21 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15:15
Het probleem dat ik voorzie met gratis bankrekeningen zoals van Revolut, N26, bunq, en Openbank, is dat zij tot nu toe geld verdienen op 2 mogelijke manieren:
1. Debit/Credit-card transacties;
2. Banksaldo.

Weinigen hebben aanvullende diensten behalve sparen, beleggen, en sommigen crypto.
Sparen doe je net zo makkelijk bij een ander als die een betere rente heeft. Beleggen is bij andere platformen vaak goedkoper (gratis) en net zo makkelijk. Crypto zal aan steeds stringentere wetgeving moeten voldoen vanwege de vele scams, wat de kosten weer opdrijft.

Vooral door de opkomst van Wero als algemene betaalmethode in SEPA, waar geen verdienmodel in zit voor de banken, kan het wel eens zijn dat gratis banken op termijn in ieder geval in SEPA gaan verdwijnen of toch abonnementsgeld gaan vragen. Simpelweg om toch nog te kunnen verdienen :-(

[ Voor 2% gewijzigd door GeEkIe op 18-12-2024 19:22 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
Let op dat ZeroFX bij Bunq niet zero kosten betekent.

• Youtl
alson schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:18:
[...]

Let op dat ZeroFX bij Bunq niet zero kosten betekent.
Klopt, vergeten te vermelden. Echter heeft Revolut een eigen wisselkoers rekenmethode die iets ongunstiger is dan de werkelijke. Op die manier verdienen ze toch een beetje op de wisselkoers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Youtl schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:48:
Klopt, vergeten te vermelden. Echter heeft Revolut een eigen wisselkoers rekenmethode die iets ongunstiger is dan de werkelijke. Op die manier verdienen ze toch een beetje op de wisselkoers.
De Mastercard koers van N26 rekent meestal ook enkele tientallen procenten toeslag ten opzichte van de ECB koers. Kijk maar eens in je N26 transactieoverzicht. Het is alleen de vraag wie het minste verdient. Daarvoor zou je langdurig meerdere valuta moeten vergelijken. Van de Mastercard koers is die informatie waarschijnlijk wel te vinden, maar ik weet niet of iemand historische data van Revolut en Bunq verzamelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Criminelis
Ik kwam juist tot een tegenovergestelde conclusie. Ik moest vorige maand Euro's wisselen voor Zweedse kronen en ik kreeg bij Revolut meer Kronen dan bij Bunq. Net ook nog even gekeken, en ook vandaag krijg ik bij Revolut meer dan bij Bunq. Wellicht scheelt het ook nog per valuta, daar heb ik niet naar gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Criminelis op 19-12-2024 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
Criminelis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:54:
Ik kwam juist tot een tegenovergestelde conclusie. Ik moest vorige maand Euro's wisselen voor Zweedse kronen en ik kreeg bij Revolut meer Kronen dan bij Bunq. Net ook nog even gekeken, en ook vandaag krijg ik bij Revolut meer dan bij Bunq. Wellicht scheelt het ook nog per valuta, daar heb ik niet naar gekeken.
Naar mijn idee zitten zowel N26 als Revolut normaal ruim onder de 0.5% ten opzichte van de interbancaire koers, terwijl Bunq 0.5% boven de Mastercard koers zit (die weer een stukje boven de interbancaire koers zit, afhankelijk van de valuta).
Pagina: 1 2 3 Laatste