Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:30

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Iemt schreef op Thursday 23 May 2019 @ 10:02:
Inmiddels gebruik ik de volgende combinatie.

-Bunq Free voor alle NL vaste lasten en toeslagen (en deel inkomen)

-N26 (Black) voor alle betalingen met pas. Ook stort ik een deel van het inkomen hier want met Bunq weet je het nooit(zoals wellicht sommige weten is mijn rekening zonder pardon geblokkeerd/gesloten geweest) Vanwege de aankoopverzekering gebruik ik hem steeds meer. In Hotels werkt ie ook :D

- Transferwise account voor internationale (non EU) transfers daar waar N26 niet alle valutas ondersteunt en bij Bunq je Premium moet hebben.

- Amex/ICS voor de CC betalingen waar N26 eventueel niet zou worden geaccepteerd

Revolut heb ik nog maar gebruik ik niet meer omdat het geen volledige bank is en prepaid kaarten levert die nog slechter worden geaccepteerd dan debit kaarten zoals N26.

Wat ik nu wel mis is de mogelijkheid om te storten(wat ik 1-2x per jaar nodig heb). En GWK rekent er aardig hoge prijzen voor. Ik zou hiervoor ABN/ING/Rabo/SNS overwegen, waarmee ik dan ook Bunq zou vervangen.(Stiekem hoop ik dat Bunq/MoneYou dit ook gaan bieden, maar verwacht het niet)

Verder heb ik Knab ook maar opgezegd wegens gebrek aan innovatie en niet het geld waard is (vind ik). Hoewel de Klantenservice aangenaam is en misschien wel een van de beste in het bankwezen past het product niet meer bij me.

Ben benieuwd of er meer leden zijn die soortgelijke combi’s hebben
Interessante combi. Zelf heb ik :

- bunq Premium voor alle vaste lasten, uitgaven en dagelijks betalingsverkeer

- SNS voor hypotheek en inkomen (dat laatste wordt na aftrek hypotheek doorgestort naar bunq)

- ICS voor CC betalingen waarbij de bunq passen niet worden geaccepteerd

N26 en Revolut heb ik wel, maar gebruik ik verder nooit.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Thunder00x
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Interessante combi. Zelf heb ik :

- bunq Premium voor alle vaste lasten, uitgaven en dagelijks betalingsverkeer

- SNS voor hypotheek en inkomen (dat laatste wordt na aftrek hypotheek doorgestort naar bunq)

- ICS voor CC betalingen waarbij de bunq passen niet worden geaccepteerd

N26 en Revolut heb ik wel, maar gebruik ik verder nooit.
Waarom laat je je hypotheek ook niet gewoon bij BUNQ afschrijven? Is daar een speciale reden voor?

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Redsandro schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 18:17:
[...]

Ik denk dat zolang Fintechbanken geen leningen/hypotheken/(serieuze) verzekeringen gaan aanbieden, dat het wel meevalt.

Cross-post van Reddit:

Is it possible for traditional bankers to switch to FinTech?

[...]
Ze lopen wel wat achter.... http://yolt.com/ <- mooie fintech van ING welke dik in zet op PSD2. Kwestie van tijd voordat die EU breed wordt lijkt me.

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Inmiddels >12.500km erop

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
marowi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:11:
[...]

http://yolt.com/ <- mooie fintech van ING welke dik in zet op PSD2.
Dit is interessant. Heb er werkelijk nog nooit van gehoord. Bestaan ze al lang?

Jonge fintech-bedrijven als Bunq pronken juist een beetje met de suggestie dat ze geen oude vastgeroeste bank zijn met een flinke overhead aan bedrijfscultuur en -hiërargie. Ik ben benieuwd hoe ING/Yolt de concurrentie aangaat.

edit:
Yolt is designed to integrate your financial data in read-only mode. (...) once you've initiated a payment, you'll be directed to your banks online banking portal (...) no changes can be made to your account when you sync your account to Yolt.

Het is niet wat ik dacht.

Redsandro wijzigde deze reactie 23-05-2019 12:06 (22%)

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Thunder00x schreef op Thursday 23 May 2019 @ 10:58:
[...]

Waarom laat je je hypotheek ook niet gewoon bij BUNQ afschrijven? Is daar een speciale reden voor?
Krijg korting op de rente als ik het van een SNS rekening laat afschrijven (waar het salaris ook op binnen komt). Volgende hypotheek, als we met paar jaar gaan verhuizen gaat wel gewoon van bunq af....en dan kan de SNS de deur uit ;-)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Thunder00x
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
JackSparrow schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Krijg korting op de rente als ik het van een SNS rekening laat afschrijven (waar het salaris ook op binnen komt). Volgende hypotheek, als we met paar jaar gaan verhuizen gaat wel gewoon van bunq af....en dan kan de SNS de deur uit ;-)
Helder ;)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:28
(meeste banken die ook hypotheken verstrekken hebben zo'n soort regeling. immers, zolang je inkomen bij hen binnenkomt, is het makkelijker beslag leggen/jouw toegang blokkeren ;))

Brent wijzigde deze reactie 23-05-2019 13:42 (42%)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

Brent schreef op Thursday 23 May 2019 @ 13:40:
(meeste banken die ook hypotheken verstrekken hebben zo'n soort regeling. immers, zolang je inkomen bij hen binnenkomt, is het makkelijker beslag leggen/jouw toegang blokkeren ;))
Daarom, zou het nu ook kunnen omzetten...maar geen zin in. Het loopt allemaal smooth...en dat komt wel als we met paar jaar gaan verhuizen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Iemt schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:02:
Inmiddels gebruik ik de volgende combinatie.
(...)
Ben benieuwd of er meer leden zijn die soortgelijke combi’s hebben
Ik heb nu de volgende combo:

- Rabobank: inkomen, vaste lasten, kaartbetalingen in euro waar alleen maestro geaccepteerd wordt, iDeal, cash geld storten.
- ICS mastercard en Amex: kaartbetalingen in euro, online aankopen in euro. Zoveel mogelijk via creditcard ivm sparen punten en aankoopverzekering, uitgaven gerelateerd aan vakantie/reizen waar mogelijk via Amex ivm reisverzekering.
-Revolut: alle vreemde valuta transacties: zowel online aankopen alsook kaartbetalingen in buitenland. Belangrijk nadeel: geen eu bankvergunning, onzekerheid Brexit. Ik hou weinig saldo aan en zorg dat er meer op staat als ik uitgaven ga doen.
- N26: backup voor vreemde valuta in buitenland.

Verder heb ik Bunq promo (= gratis, gelimiteerde premium tot 250/maand) en Moneyou Go om als potentiële vervanger van de Rabobank te dienen (vanwege iDeal).
Daar ben ik nog niet uit: Moneyou is nog in de kinderschoenen met een erg basic app. Bunq is uiteraard erg feature rich, maar dat heb ik niet echt nodig en premium is dan best prijzig.

Transferwise al tijd niet meer gebruikt:: de overboekingsfunctie in Revolut werkt prima en volgens mij ook lagere kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 11:08
Hier een update met mijn ervaringen:

NL/euro transacties: hoofdrekening AAB met pinpas/zonder cc. Zakelijk KNAB met pinpas/zonder cc.
Waarom geen Bunq: kosten wegen nog niet op tegen de voordelen. Bunq free biedt geen pinpas.

Vreemde valuta:
- transfers: Transferwise heeft nog altijd de beste all-in kosten - fee + koers, beter dan N26/Bunq, al zeggen deze dat ze Transferwise fees hanteren, doch toch nog een ongunstigere vv-koers dan wat Transferwise biedt. Revolut heeft nog slechtere koers dan N26/Bunq

- online/pin transacties: prive N26, de debit card wordt beter geaccepteerd dan Transferwise. Revolut gebruik ik niet vanwege ongunstige koers. N26 hanteert Mastercard dagkoers. Transferwise midkoers kan gunstiger zijn, doch acceptatie kaart minder goed dan die van N26.
Zakelijk Transferwise, reden is dat N26 niet op zakelijke naam gezet kan worden. Bij Transferwise kun je dus een prive EN zakelijke kaart/rekening aanhouden.

Waarom geen N26 Black: kosten wegen nog niet op tegen de voordelen. Reisverzekering wereld via FBTO is goedkoper. Waarom geen Revolut: nog steeds geen bank en slechtere koers dan N26 of Transferwise.

Verdere nadelen N26: de app trekt 30% van de batterij, nog steeds geen instant transfers als AAB/KNAB/Bunq.
Een keer last dat N26 debit niet werd geaccepteerd voor het online boeken van een ticket.

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-07 15:36
Bunq ondersteunt geen iDIN. Ik weet niet of er in alle gevallen waar iDIN identificatie wordt gevraagd een alternatief wordt aangeboden.
Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True