Discussie over & Ervaringen met Trade Republic

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:34
irongalaxy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:49:
[...]

... Ik had liever 3% rente gezien voor bestaande klanten i.p.v. referral voorwaarden.
Een referral waarbij belegd moet worden zou ik niet doen. Dit is wat mij betreft mooi genoeg.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:22
"wat biedt jouw bank?" ... Twee procent meneer.

• W1ck1e
Totdat ik kan terug vinden hoe lang voor de nieuwe klanten de 3% gegarandeerd is, en het dus minder dan 12 maanden kan zijn is het voor bestaande klanten (van eerder dan 12 mei 2026) een leukere deal dan voor de klanten na 12 mei 2026 want die zijn uitgesloten van referrals vesturen naar vrienden. Waar ik dit precies gelezen heb ben ik al weer vergeten, sorry.

Maar dit is dus een actie die voor bestaande klanten eventueel leuker is.

• Sinny
  • Laatst online: 22:01
Inmiddels genoeg DM's gehad :+

[ Voor 90% gewijzigd door Sinny op 12-05-2026 22:25 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
irongalaxy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:49:
[...]

Ik had liever 3% rente gezien voor bestaande klanten i.p.v. referral voorwaarden.
Dat hadden alle bestaande klanten liever gezien, maar ze doen het om nieuwe klanten binnen te lokken. Bestaande klanten hebben toch niet veel opties die beter zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 12-05-2026 21:44 ]

The devil is in the details.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Dus als ik mijn vrouw via referral een rekening laat openen. Het spaargeld die kant op verhuis gaan we van 2% naar 3% toe?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• W1ck1e
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:22:
Dus als ik mijn vrouw via referral een rekening laat openen. Het spaargeld die kant op verhuis gaan we van 2% naar 3% toe?
Ik zou het geld lekker houden ;)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:23:
[...]

Ik zou het geld lekker houden ;)
Want? Die 1% meer krijg je niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• W1ck1e
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:27:
[...]

Want? Die 1% meer krijg je niet?
Je vrouw opent de rekening, jij krijgt 3%

• W1ck1e
Sinny schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:37:
Inmiddels genoeg DM's gehad :+
Kan jij laten weten of en hoelang je 3% krijgt ?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:30:
[...]

Je vrouw opent de rekening, jij krijgt 3%
Ah zij krijgt dan gewoon 2%? Wat een gedoe :)

• W1ck1e
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:00:
[...]

Ah zij krijgt dan gewoon 2%? Wat een gedoe :)
Neen. Ik verwacht dat zij ook 3% krijgt. Vandaar mijn vraag aan @Sinny

• Hahn
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:04:
[...]

Neen. Ik verwacht dat zij ook 3% krijgt. Vandaar mijn vraag aan @Sinny
Ik volg niet helemaal wat je er zo onduidelijk aan vindt?

Nieuwe klanten krijgen 3% rente:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrRmrtIJGBVt7osNMVOVnTxL4DI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5HdPsWKIiZlpz8UfYkhtbDEw.png?f=user_large
https://traderepublic.com/en-nl/interest

Hoe lang die 3% voor nieuwe klanten blijft gelden zeggen ze niet, omdat ze waarschijnlijk flexibel ermee willen zijn en het over een tijdje weer naar beneden kan gaan.

Bestaande klanten kunnen via referrals 3 maanden 3% rente krijgen, tot een max van 12 maanden (4 referrals x 3 maanden), mits die referrals binnen de eerste 21 dagen minimaal €300 hebben gestort.

• W1ck1e
@Hahn Ik wil zeker weten dat iemand die via een referral klant ook 3% krijgt, en zichzelf niet benadeelt. Los daarvan kan ik niet vinden hoelang een nieuwe klant die 3% krijgt. Een week, een maand .... ?

Misschien zeggen ze het wel tegen een nieuwe klant.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2026 23:23 ]

• Hahn
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:20:
@Hahn Ik wil zeker weten dat iemand die via een referral klant ook 3% krijgt, en zichzelf niet benadeelt. Los daarvan kan ik niet vinden hoelang een nieuwe klant die 3% krijgt.
... dat zeg ik:
Hoe lang die 3% voor nieuwe klanten blijft gelden zeggen ze niet, omdat ze waarschijnlijk flexibel ermee willen zijn en het over een tijdje weer naar beneden kan gaan.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik een referall link klik. Zie ik staan:

"Je beloning wacht op je.

Sluit je aan bij Trade Republic. Accepteer de uitnodiging om je welkomstbonus veilig te stellen.

Krijg je beloning. Stort binnen 21 dagen geld.

Je vriend(in) krijgt ook een beloning, zodra jij de jouwe hebt ontvangen."

Maar ligt het aan mij dat ik nergens zie staan wat de beloning (voor de nieuwe klant en/of uitnodiger) is?

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 03:50
Weggejorist.

[ Voor 89% gewijzigd door brabosnol1 op 13-05-2026 06:23 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

xileS schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 03:20:
Als ik een referall link klik. Zie ik staan:

"Je beloning wacht op je.

Sluit je aan bij Trade Republic. Accepteer de uitnodiging om je welkomstbonus veilig te stellen.

Krijg je beloning. Stort binnen 21 dagen geld.

Je vriend(in) krijgt ook een beloning, zodra jij de jouwe hebt ontvangen."

Maar ligt het aan mij dat ik nergens zie staan wat de beloning (voor de nieuwe klant en/of uitnodiger) is?
De 3% dus. Maar voor hoelang is de vraag.

• Smile
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13-05 15:30
Oekol schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 06:52:
[...]

Ik heb al een rekening bij Trade Republic en ik heb de vraag aan hen gesteld via de chat.

Zij geven het volgende aan: de rente van 3% geldt zolang het nieuw geopende account aangehouden wordt.
Op mijn specifieke vraag of dit voor altijd is en onafhankelijk of de basisrente 0%, 2% of bijvoorbeeld 5% is, geven zij aan dat deze 3% inderdaad voor altijd is en onafhankelijk van de dan geldende rente.

Bij een doorverwijzing krijgt de nieuwe klant naast de 3% rente nog eenmalig 10 euro extra bonus bij het openen van een rekening en na een storting van ten minste 300 euro. De oude klant die doorverwijst krijgt dan ook voor 3 maanden 3% rente, met een maximum van 4 doorverwijzingen en 12 maanden 3% rente.

Ik heb zelf net iemand doorverwezen en ik zie dat degene die doorverwijst (ikzelf in dit geval) geen 10 euro bonus krijgt. Wel gaat de 3% rente meteen in, nadat de nieuwe klant 300 euro gestort heeft. De nieuwe klant krijgt wel direct 10 euro bonus. Let op dat de nieuwe klant in de app de rente nog moet activeren, pas na deze activatie ontvang je rente.

Wil je een verwijzing ontvangen dan kun je me een DM sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door Smile op 13-05-2026 09:13 ]

• W1ck1e
Smile schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:40:
...
Zij geven het volgende aan: de rente van 3% geldt zolang het nieuw geopende account aangehouden wordt.
Op mijn specifieke vraag of dit voor altijd is en onafhankelijk of de basisrente 0%, 2% of bijvoorbeeld 5% is, geven zij aan dat deze 3% inderdaad voor altijd is en onafhankelijk van de dan geldende rente.
...
Als antwoord op
Ik twijfel er niet aan dat dit aan jou geantwoord is. Maar ik vind het niet realistisch, bij een lage ecb rente is het niet houdbaar, bij een hoge ecb rente rennen de klanten weg.

Ik zelf ben nog aan het twijfelen omdat ik ook gebruik maak van Scalable waar mijn spaargeld elke dag kan wisselen van bank zonder dat ik daarop invloed heb. Mocht ik daarnaast ook geld bij TR hebben dan zou ik over de 100k kunnen gaan.

Daarnaast voor alle geinteresseerden: ga alleen sparen bij een bank waar je zelf vertrouwen in hebt. Dit is mijn enige advies, zie mijn berichten hier dus niet als zodanig.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53

KL643

beeldaandemuur

TRADE REPUBLIC
24‌/‌7 hulp: Bellen en chatten

Beste..

Jullie hebben erom gevraagd, en wij hebben geluisterd. Vandaag lanceren we onze nieuwe klantenservice.

Bellen of chatten: Neem 24 uur per dag telefonisch of via de chat contact met ons op.

Persoonlijk: Krijg direct een van onze duizend experts aan de lijn, geen chatbot.

Transparant: Volg de status van je aanvragen in de app.

De nieuwe service zal de komende weken voor iedereen beschikbaar zijn, zonder extra kosten.

beeldaandemuur

• W1ck1e
KL643 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:41:
TRADE REPUBLIC

Beste..
...
kreeg ik in een berichtje op mijn gekoppelde telefoon.

voor mij persoonlijk is een echt normaal telefoonnummer voor de reguliere klantenservice (meteen te bellen zonder eerst te chatten) het belangrijkst.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 09:56 ]

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

KL643 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:41:
TRADE REPUBLIC

Beste..

Jullie hebben erom gevraagd, en wij hebben geluisterd. Vandaag lanceren we onze nieuwe klantenservice.

Bellen of chatten: Neem 24 uur per dag telefonisch of via de chat contact met ons op.

Persoonlijk: Krijg direct een van onze duizend experts aan de lijn, geen chatbot.

Transparant: Volg de status van je aanvragen in de app.

De nieuwe service zal de komende weken voor iedereen beschikbaar zijn, zonder extra kosten.
1000 man vind ik nogal veel voor Europa.

2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850

• W1ck1e
Internet Janny schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:41:
[...]

1000 man vind ik nogal veel voor Europa.
Brad Pitt is wereldwijd merk ambassadeur.
Hun medewerkers werken 8 uur per dag dan is het op elk moment (24/7) maar 333. En ze zullen ook wel eens verlof/weekend/vakantie hebben. Is het dan nog veel ?

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 10:50 ]

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:10
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Brad Pitt is wereldwijd merk ambassadeur.
Hun medewerkers werken 8 uur per dag dan is het op elk moment (24/7) maar 333. En ze zullen ook wel eens verlof/weekend/vakantie hebben. Is het dan nog veel ?
Voor 18 landen (volgens Gemini). Lijkt me inderdaad reuze mee te vallen. Gemiddeld 18,5 per land per dienst.

[ Voor 11% gewijzigd door Elandenmelk op 13-05-2026 11:02 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb mijn TR sinds 2024 niet gebruikt. Destijds verliep alles vlot qua stortingen (heen en weer) en volgens mij was het ook IP. Nu lees ik dat er geen IP meer is maar ook lees ik hier dat boekingen vanaf de TR rekening worden ook tegengehouden. Hoe wordt dit dan opgelost? Wordt geld dan automatisch vrijgegeven na bepaalde tijd of moet men dan hun benaderen (en op welke manier)?

• W1ck1e
Mijn vriendin heeft zich aangemeld, duurt wat langer dan een paar minuten. Rekening is vlot geopend, doet het ook, "heen en weer". We wachten nog even met de storting van 300 euro. Let er op dat je de rente activeert in de app. Als dat niet gebeurt krijgt de nieuwe klant geen rente (tot het wel geactiveerd wordt). Door rente te activeren accepteer je bepaalde voorwaarden, die de nieuwe klant moet lezen. Bij de vermelde 3% geeft 365 euro per dag 3 cent rente. Voor de spaarders die dat graag in de gaten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 11:38 ]

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 10:04
Youtl schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:43:
Is er al iets bekend over iDeal/Wero implementatie? Vind het erg stil op dat onderwerp terwijl je daarmee in theorie volledig op TR kan overstappen en bijna niks zal missen.
Inderdaad bijna. Maar nog niet helemaal. Waar ik met name tegenaan loop is dat het TRBK bankrekeningnummer niet overal wordt geaccepteerd.

Voorbeeld 1: Marktplaats kent online betalingen via een betaalverzoek. Je moet dan je rekeningnummer van je bank bij je gegevens gaan invullen. Een TRBK rekeningnummer wordt echter niet geaccepteerd.

Voorbeeld 2: ik wilde een spaarrekening afsluiten bij Centraal Beheer. Dan heb je een tegenrekeningnummer nodig om naar af en toe te boeken. Ook hier werd een TRBK rekeningnummer niet geaccepteerd.

Het gaat soms wel goed, bijv. Bij Degiro. Maar blijft irritant.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Harbo
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:35:
Mijn vriendin heeft zich aangemeld, duurt wat langer dan een paar minuten. Rekening is vlot geopend, doet het ook, "heen en weer". We wachten nog even met de storting van 300 euro. Let er op dat je de rente activeert in de app. Als dat niet gebeurt krijgt de nieuwe klant geen rente (tot het wel geactiveerd wordt). Door rente te activeren accepteer je bepaalde voorwaarden, die de nieuwe klant moet lezen. Bij de vermelde 3% geeft 365 euro per dag 3 cent rente. Voor de spaarders die dat graag in de gaten houden.
Ik wil iemand uitnodigen om zelf 3% rente te krijgen. Hoe lang moet E 300 lang staan op de rekening van iemand die ik ga uitnodigen?

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:19
elmerblues schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Inderdaad bijna. Maar nog niet helemaal. Waar ik met name tegenaan loop is dat het TRBK bankrekeningnummer niet overal wordt geaccepteerd.

Voorbeeld 1: Marktplaats kent online betalingen via een betaalverzoek. Je moet dan je rekeningnummer van je bank bij je gegevens gaan invullen. Een TRBK rekeningnummer wordt echter niet geaccepteerd.

Voorbeeld 2: ik wilde een spaarrekening afsluiten bij Centraal Beheer. Dan heb je een tegenrekeningnummer nodig om naar af en toe te boeken. Ook hier werd een TRBK rekeningnummer niet geaccepteerd.

Ik denk dat het nog tijd heeft om bij alle partijen de nieuwe IBAN lijst door te voeren. Ook met Revolut was dit eerst nog een probleem wat later opgelost werd.

Wat betreft de betaalverzoeken, dit kan misschien te maken hebben met de partij waar Marktplaats mee samenwerkt voor betaalverzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 13-05-2026 11:48 ]

• Youtl
JohanNL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Vraag is even of je dat überhaupt wil; compleet overstappen op één bank en niets anders. Ik zou het in iedergeval niet aanraden en zeker niet bij TR waarvan nog onduidelijk is hoe behulpzaam en betrouwbaar die klantenservice is als het er op aan komt. Ideal/Wero zal tzt wel komen, maar je kunt ook een Bunq rekening er bijvoorbeeld bij doen voor dit soort type betalingen. Voor mij blijft TR vooral interessant voor de rente en de cashback op aankopen met de debitkaart.
Grappig, ik zou juist niet op Bunq inzetten. Die vertrouw ik juist minder omdat die vaak hun product willen aanpassen en dan is een gratis pakket leuk tot Bunq met update X weer hun betaalplannen omgooit.

Maar TR zou dan niet de enige bankrekening zijn maar meer een hoofdrekening als vervanger voor een traditionele bank. Klarna/N26/Wise zou dan daarnaast nog actief blijven bijvoorbeeld. Het heeft inderdaad tijd nodig om te zien hoe betrouwbaar TR zal zijn bij echte problemen waarbij je niet bij je geld kan of iets.

• W1ck1e
Youtl schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Grappig, ik zou juist niet op Bunq inzetten. Die vertrouw ik juist minder omdat die vaak hun product willen aanpassen en dan is een gratis pakket leuk tot Bunq met update X weer hun betaalplannen omgooit.

Maar TR zou dan niet de enige bankrekening zijn maar meer een hoofdrekening als vervanger voor een traditionele bank. Klarna/N26/Wise zou dan daarnaast nog actief blijven bijvoorbeeld. Het heeft inderdaad tijd nodig om te zien hoe betrouwbaar TR zal zijn bij echte problemen waarbij je niet bij je geld kan of iets.
Eens over bunq. Ik zou wel altijd een traditionele bank aanhouden. En daarnaast TR. Minstens.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:35:
Done geactiveerd en de eerste €1K staat er :)F

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:32
[...]

Het was als voorbeeld :)

Iedereen kan ineens zijn beleid en kosten wijzigen, zou TR ook ineens kunnen doen, denk aan enkel nog ' gratis bankieren ' als je ook actief gaat beleggen. Bij Vivid hebben we dat al eerder gezien in vergelijkbare strekking. Maar zolang dat niet aan de orde is kun je leuke combinaties maken met diverse gratis betaalrekeningen.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 13-05-2026 12:45 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

• W1ck1e
@WiLLoW_TieN

van hier

Bent u een bank ?
Trade Republic is een volledig Duitse bank. We staan onder toezicht van de BaFin (Federale financiële toezichthoudende autoriteit). Sommige activiteiten en diensten worden aangeboden via onze Nederlandse vestiging die onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank.
Is mijn geld beschermd ?
Klantgelden worden aangehouden op een omnibus trustrekening bij gerenommeerde partnerbanken van Trade Republic. Deze gelden worden beschermd door het depositogarantiestelsel van de desbetreffende partnerbank tot € 100.000 per klant. De huidige partnerbanken zijn Citibank Europe plc, Crédit Agricole CIB, Deutsche Bank AG, HSBC Continental Europe S.A., J.P. Morgan SE, Natixis CIB en SEB AB.

De effecten in je bewaarrekening vallen niet onder het depositogarantiestelsel, maar zijn jouw eigendom. Ze worden bewaard door Trade Republic Bank GmbH in de respectievelijke nationale en internationale depots. Daarom zijn de effecten altijd van jou.
er is dus wat overlap met de banken die door scalable capital worden gebruikt.
eventueel van belang als je niet over de 100k van het dgs wil gaan bij de bank die door SC voor jou worden gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 14:59 ]

• Harbo
  • Niet online
Ik zit in de app te kijken maar zie ik daar nergens de huidige rente. Is dat afhankelijk van saldo (staat op dit moment niet veel)?

• Vanquish92
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Harbo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:29:
Ik zit in de app te kijken maar zie ik daar nergens de huidige rente. Is dat afhankelijk van saldo (staat op dit moment niet veel)?
Kies op het hoofdscherm Saldo, klik vlak onder Beschikbaar op het blokje Rente, daar zie je de huidige rente.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Harbo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:29:
Klik op het blokje Rente, dat opent en dan lees je o.a. daar je huidige rente.
@Vanquish92 Was mij een halve seconde voor _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 13-05-2026 16:34 ]

• Sinny
  • Laatst online: 22:01
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:50:
[...]

Kan jij laten weten of en hoelang je 3% krijgt ?
3% inderdaad geactiveerd, kon zo snel geen datum/tijdspanne vinden :)

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
elmerblues schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:37:
[...]

In dit soort gevallen moet men je via een ander kanaal verder helpen, om je rekeningnummer alsnog te accepteren (als dit in een online formulier niet werkt).
Men mag namelijk niet discrimineren op IBAN.

Er zijn een aantal uitzonderingen zoals financiële diensten waar expliciet om een Nederlandse IBAN van een tegenekening gevraagd mag/moet worden. Denk aan creditcards of inderdaad spaarrekeningen.

En ik zie dat ook betaalverzoeken uitgezonderd zijn, maar daarbij wordt er vanuit gegaan dat alsnog op een andere manier de betaling plaats kan vinden.

Zie ook de pagina van DNB hierover.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
Gister namiddag nog iets meer overgeboekt naar TR. De eerste paar €€ aan rente zijn gemaakt 👍🏻

Ik was ja ook maf dat ik het gewoon bij ING had staan waarvoor circa 1,0% kreeg…

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-05-2026 19:10 ]

• W1ck1e
@WiLLoW_TieN Geen bedragen noemen. Noch het effectieve percentage bij ING. Gaat niemand iets aan. Wijzig je bericht.
BTW het is geen ver-pis-wedstrijd. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2026 08:24 ]

• W1ck1e
Voor bestaande spaarders bij TR die ingaan op "stuur mij maar een referral" berichten van andere tweakers: besef wel dat daarbij jouw echte naam aan hen bekend worden gemaakt. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:15
[...]

Idem hier, ik heb in de begintijd bij hen gezeten wegens Apple Pay maar ten eerste bleven ze relatief duur en daarnaast was het elke maand weer spannend of het complete abonnement, de app en alles eromheen weer helemaal overhoop werd gegooid en je weer moest uitvogelen hoe alles werkte en wat voor jou het beste abonnement was. Ik ben altijd wel een early adaptor maar ik vond het op een gegeven moment ook iets te veel een zichzelf hip voelende yuppenbank ipv echt technologisch vooruitstrevend dus heb opgezegd.

Trade Republic bevalt me vanaf moment 1 eigenlijk, ik zit er nu 2 jaar. De app en features worden constant beter maar juist ook op een gezond en stabiel tempo.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-05-2026 10:04 ]

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:17:
@WiLLoW_TieN Geen bedragen noemen. Noch het effectieve percentage bij ING. Gaat niemand iets aan. Wijzig je bericht.
:? Laat mensen lekker zelf weten wat ze delen?

Iemand erop wijzen dat persoonlijke data delen gevoelig kan zijn, sure, maar mensen vertellen dat ze geen bedragen mogen noemen en dat ze hun bericht moeten wijzigen is nergens voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 14-05-2026 10:22 ]

• W1ck1e
Hahn schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:21:
[...]

:? Laat mensen lekker zelf weten wat ze delen?

Iemand erop wijzen dat persoonlijke data delen gevoelig kan zijn, sure, maar mensen vertellen dat ze geen bedragen mogen noemen en dat ze hun bericht moeten wijzigen is nergens voor nodig.
Jij hebt deze mening, ik heb die andere. Beide prima.

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:33:
[...]

Jij hebt deze mening, ik heb die andere. Beide prima.
Dat jij mensen gaat vertellen wat ze moeten doen ('Geen bedragen noemen', 'Wijzig je bericht') vind ik helemaal niet prima.

Als je je mening wilt delen, deel het als je mening, bijvoorbeeld met 'Ik vind niet dat je bedragen moet noemen hier', maar ga geen opdrachten geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 14-05-2026 10:40 ]

• W1ck1e
Hahn schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:37:
[...]

Dat jij mensen gaat vertellen wat ze moeten doen ('Geen bedragen noemen', 'Wijzig je bericht') vind ik helemaal niet prima.
Het is prima dat we van mening verschillen
Als mijn advies of opdracht niet wordt gevolgd ga/kan/wil ik daar niets aan doen. ;)

• Youtl
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Trade Republic bevalt me vanaf moment 1 eigenlijk, ik zit er nu 2 jaar. De app en features worden constant beter maar juist ook op een gezond en stabiel tempo.
Het is nu wachten dat er meer features bij komen, zo kan het een echte concurrent gaan worden net als Revolut bijvoorbeeld. Ook het app design is simpel en overzichtelijk.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:15
Welke features mis jij dan? Ik vind wero/ideal nog handig, maar verder zie ik eigenlijk weinig dat wat mij betreft nog echt beter kan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 11:53
Wally2002 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 04:53:
[...]

In dit soort gevallen moet men je via een ander kanaal verder helpen, om je rekeningnummer alsnog te accepteren (als dit in een online formulier niet werkt).
Men mag namelijk niet discrimineren op IBAN.

Er zijn een aantal uitzonderingen zoals financiële diensten waar expliciet om een Nederlandse IBAN van een tegenekening gevraagd mag/moet worden. Denk aan creditcards of inderdaad spaarrekeningen.

En ik zie dat ook betaalverzoeken uitgezonderd zijn, maar daarbij wordt er vanuit gegaan dat alsnog op een andere manier de betaling plaats kan vinden.

Zie ook de pagina van DNB hierover.
Centraal beheer zegt toch echt "computer says no" in dit geval. Ik heb ze er vorige week over gebeld. Zowel met een TR als ook een Revolut rekening als tegenrekening kan je daar geen spaarrekening openen (want geen IDIN). Het advies was om via een bank die wel IDIN ondersteunt de aanmelding bij centraal beheer te doen en later handmatig de tegenrekening aan te passen (schriftelijk met kopie paspoort en rekeningsfafschrift)....

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:38
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:55:
Welke features mis jij dan? Ik vind wero/ideal nog handig, maar verder zie ik eigenlijk weinig dat wat mij betreft nog echt beter kan.

***members only***
Dit jaar was dat bij mij rond half april.. zelf maar voor 1 april opgezocht via de kwartaaloverzichten bij TR.

• Youtl
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:55:

***members only***
Dat, maar ik mis bijvoorbeeld iDeal/Wero, klantenservice 24/7 (binnenkort beschikbaar!), duidelijke incassobeheer voor automatische incasso's. iDin/itsme ondersteuning. Mogelijkheid op meerdere apparaten tegelijk in te kunnen loggen (momenteel kan ik alleen op me iPhone, op me iPad inloggen betekent dat ik weer word uitgelogd.

• KeizerWilmer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-05 15:11
Spaarpotjes zou ook een hele mooie toevoeging zijn.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
Schweino schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:41:
[...]

Centraal beheer zegt toch echt "computer says no" in dit geval. Ik heb ze er vorige week over gebeld. Zowel met een TR als ook een Revolut rekening als tegenrekening kan je daar geen spaarrekening openen (want geen IDIN). Het advies was om via een bank die wel IDIN ondersteunt de aanmelding bij centraal beheer te doen en later handmatig de tegenrekening aan te passen (schriftelijk met kopie paspoort en rekeningsfafschrift)....
Interessante. Enerzijds positief dat CB de optie geeft om later aan te passen, maar je moet alsnog een bankrekening hebben bij een bank die IDIN heeft. En niet elke bank heeft dit.

Ik ben geen jurist maar mij lijkt het verplichten van IDIN niet houdbaar, zolang je een Nederlands bankrekeningnummer van een betaalrekening als tegenrekening hebt. En het gaat echt niet alleen om "nieuwe" fintechs die net opgericht zijn waar je nog gegronde twijfels zou kunnen hebben, het gaat ook over Triodos of Revolut dat volwaardige NL bankrekeningen zijn, maar geen IDIN ondersteunen.
Het is daarmee wat mij betreft een ongewenst instrument van de grote banken waarmee, onder het mom van veiligheid, de consument gedwongen wordt om daar te bankieren.

• W1ck1e
Youtl schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Het is nu wachten dat er meer features bij komen, zo kan het een echte concurrent gaan worden net als Revolut bijvoorbeeld. Ook het app design is simpel en overzichtelijk.
Als ze willen concurreren met Scalable Capital. En omdat ze adverteren met 3% over gehele saldo (volgens mij is er geen maximum saldo): saldo verdelen over verschillende banken zodat je per gekoppelde bank 100k aan dgs garantie hebt. Dat doet SC namelijk ook. En omdat er overlap is tussen de banken die SC gebruikt en die van TR ben ik nog even aan het twijfelen wat ik doe.

• Harbo
  • Niet online
Iemand gisteren uitgenodigd vandaag beide 3% ontvangen (nieuwe klant ook E 10 bonus). Overboekingen van en naar Rabo zijn IP (ook vandaag). Daarna overboekingrn tussen 2 TR rekeningen uitgeprobeerd (ook IP). Wat mij wel opviel is bij het toevoegen van de nieuwe IBAN (in dit geval TR) de enige vraag die ik krijg is of ik deze persoon vertrouw. Dus doorklikken en gaat de transactie door. Dat betekent als iemand mijn telefoon en pin code heeft er is verder geen andere controle stap om geld over te boeken naar een willekeurige rekening? Heeft iemand ervaring hiermee?

• W1ck1e
@Harbo Als je op 2-FA zoekt dan vind je wel wat berichten hierover. Die je de goede kant op wijzen.

• Harbo
  • Niet online
Mijn vraag gaat niet over 2FA. TR heeft ook niet een echte 2FA (niet in de zin die ik ken bij andere banken):

"Trade Republic secures accounts using 2FA, primarily pairing your account with a single trusted smartphone via a PIN."

Mijn vraag ging over het transacties naar een willekeurige IBAN (wat zelf in te voeren is). Bij andere banken zoals Openbank is dit ook mogelijk echter om een transactie uit te voeren moet men dan echt een SMS (2FA) + een aantal cijfers van Secret Key invoeren. Hier is gewoon op Ja klikken en doorgaan.

• W1ck1e
Volgens mij is het met 2FA mogelijk om je tegen acties van derden te beschermen. Maar ik kan mij vergissen.

• Harbo
  • Niet online
En hoe zet jij deze aan als ik mag vragen?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Harbo schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:26:
Mijn vraag gaat niet over 2FA. TR heeft ook niet een echte 2FA (niet in de zin die ik ken bij andere banken):

"Trade Republic secures accounts using 2FA, primarily pairing your account with a single trusted smartphone via a PIN."

Mijn vraag ging over het transacties naar een willekeurige IBAN (wat zelf in te voeren is). Bij andere banken zoals Openbank is dit ook mogelijk echter om een transactie uit te voeren moet men dan echt een SMS (2FA) + een aantal cijfers van Secret Key invoeren. Hier is gewoon op Ja klikken en doorgaan.
Maar op het begin om in de app te komen heb je je biometrische gegevens, / pincode en optioneel nog een extra authenticator code nodig als je dat instelt. Je bent vrij om die authenticator app op een andere mobiel te installeren voor 'echte' 2fa.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:22
Heb sinds vandaag ook een TR rekening. Eerste indruk is positief.

Vooral de 3% regeling is prettig.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mijn vrouw overigens maar rekening aan laten maken en zij heeft nu haar spaargeld op TR staan. Binnen een paar minuten stond de 10 euro welkomstaanbieding er ook op trouwens en bij mij instant 3%. Heerlijk!

Wel grappig om te horen hoe anderen denken over een buitenlandse bank. Het gros heeft liever 1% blijkbaar omdat dat een 'bekende bank' is. En dat is hun goedrecht, je zal maar je hele leven gewerkt hebben om 1 domme fout te maken en je geld kwijt te zijn.

• W1ck1e
@Oekol Ik zou wel aanraden altijd te spreiden tussen meerdere banken. Al is het maar om te voorkomen dat je niet aan je geld kan komen (door een storing met de betreffende bank) Dan maar een beetje minder rente op een deel van je vermogen.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:11
Oekol schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:32:
Mijn vrouw overigens maar rekening aan laten maken en zij heeft nu haar spaargeld op TR staan. Binnen een paar minuten stond de 10 euro welkomstaanbieding er ook op trouwens en bij mij instant 3%. Heerlijk!

Wel grappig om te horen hoe anderen denken over een buitenlandse bank. Het gros heeft liever 1% blijkbaar omdat dat een 'bekende bank' is. En dat is hun goedrecht, je zal maar je hele leven gewerkt hebben om 1 domme fout te maken en je geld kwijt te zijn.
Ik hoor het ook, zelfs in m'n vriendenkring. Een rekening openen waar je een hogere rente krijgt is net een te grote stap voor ze. Geen zin in meerdere rekeningen, of geen zin om het geld te verplaatsen etc.

Zolang je je maar goed verdiept in een bank voordat je een (groot) deel van je spaargeld verplaatst.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
Heb me rekening zojuist maar ff opgezegd met die rare actie dat alleen nieuwe klanten 3 procent rente krijgen. Volgende maand wellicht ff kijken of ik dan als nieuwe klant weer die kant op ga.

• Dugal
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:21
Geeft men eigenlijk vaker van die speciale acties? Een tijdje geleden was het een aandeel t.w.v. €100 of een storting van €30 dacht ik gehoord te hebben. Maar om op 3 maanden met 1% extra rente €100 te verkrijgen…

En kan je aan meerdere acties na elkaar deelnemen? Of zegt men; je hebt in 2023 al 4 mensen aangebracht, dus mag je nu niet meer deelnemen?

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:42
TweakerMarco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:33:
Heb me rekening zojuist maar ff opgezegd met die rare actie dat alleen nieuwe klanten 3 procent rente krijgen. Volgende maand wellicht ff kijken of ik dan als nieuwe klant weer die kant op ga.
Als ik me niet vergis, weigert Trade Republic voormalige klanten opnieuw een rekening te openen. Op hun website is het niet zo duidelijk verwoord, maar ik heb hier en daar gelezen dat dit voormalige klanten van Trade Republic is overkomen.

• rr7r
"Bestaande klanten hebben al jaren kunnen profiteren van het doorgeven van de ECB-rente."

Aldus Trade Republic op reddit: https://www.reddit.com/r/traderepublic/comments/1tb6g64/comment/oliy2xv/

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:29
TweakerMarco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:33:
Houdt er rekening mee dat TR je in principe niet meer terug wil hebben als klant na opzegging. Eenmaal opgezegd, mag je niet meer terugkomen. Bij veel andere bank instellingen mag een spijt op tant weer verwelkomt worden, maar bij TR zijn ze blijkbaar daar niet van gediend. Ik heb althans nog niet gelezen hier van opzeggers uit het verleden die hier een nieuwe bankrekening mogen openen.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 15-05-2026 10:29 ]

• TweakerMarco
  • Laatst online: 00:02
We gaan het meemaken of ze me ooit weer willen :-). Was daar ook net begonnen met wat aandelenfondsen, dus de cross sell werkt wel een beetje.

• RoRoNL
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:26:
[...]

...Bij veel andere bank instellingen mag een spijt op tant weer verwelkomt worden, ...
Off-topic; spijtoptant is een (heel mooi) woord O+ (Anders raad ik aan Spijt op tand te gebruiken)

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 15-05-2026 14:09 ]

• Harbo
  • Niet online
Ik krijg in de app pop up om ETF portfolio in te stellen. Deze kan ik wegklikken maar ik wil liever niet dat hij voorkomt. Echter zie ik in de instellingen geen optie om deze uit te zetten.

• RoRoNL
  • Niet online
Harbo schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:02:
Ik krijg in de app pop up om ETF portfolio in te stellen. Deze kan ik wegklikken maar ik wil liever niet dat hij voorkomt. Echter zie ik in de instellingen geen optie om deze uit te zetten.
Ik had die vraag eerder gesteld via 'klantenservice', na een zeer lange verwerkingstijd begreep ik dat dit niet mogelijk is, het is wel 'genoteerd'..

• Harbo
  • Niet online
Wat is het grootste bedrag dat opgenomen kan worden naar tegenrekening? Ik las hier dat bedragen tot 5k met IP worden overgeboekt.

• W1ck1e
Harbo schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:39:
Wat is het grootste bedrag dat opgenomen kan worden naar tegenrekening? Ik las hier dat bedragen tot 5k met IP worden overgeboekt.
Neen, mag ook meer. En sowieso kan je opnames in meerdere delen achter elkaar doen. ik hak het in stukken van 9855. Vaak komen de bedragen dan instant binnen bij ASN. Indien niet meteen dan pauzeer ik even.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 15:46 ]

• Harbo
  • Niet online
9855 is een magisch getal of groter bedrag gaat niet door?

• W1ck1e
Harbo schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:42:
9855 is een magisch getal of groter bedrag gaat niet door?
Als jij dat wil wel. Voor mij is dat het hoogste hele veelvoud van 365 beneden de 10k. Dan ben ik met een paar overboekingen wel klaar. 365 geeft 2 of 3 cent rente per dag. Afhankelijk van het percentage.

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:43
Je kunt bij het maken van de overboeking zien of het instant of 1-3 dagen duurt, voordat je het overmaakt.

Recent in delen van 10.000 instant overgemaakt. Hij deed wel raar. De ene keer gaf hij bij 12k ook instant aan en daarna weer niet.

• Harbo
  • Niet online
@FCTW Dit heb ik ook recent meegemaakt met Consors. Het zelfde bedrag op zelfde dag ging naar mijn Rabo instant en bij mijn vrouw (van haar Consors ook naar Rabo ) niet. Ik heb indruk dat ze per dag een bescikbaar limiet hebben voor het IP en als dat op is dan gaat naar Sepa automatisch.

• W1ck1e
Harbo schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:51:
@FCTW Dit heb ik ook recent meegemaakt met Consors. Het zelfde bedrag op zelfde dag ging naar mijn Rabo instant en bij mijn vrouw (van haar Consors ook naar Rabo ) niet. Ik heb indruk dat ze per dag een bescikbaar limiet hebben voor het IP en als dat op is dan gaat naar Sepa automatisch.
Bij mij, als het bij TR niet instant gebeurt, dan alsnog wel een paar uur later. In beide richtingen.

• rr7r
2FA is nu wel voor het huidige gekoppelde apparaat instelbaar om over te slaan. Ook kan je nu een lang wachtwoord kiezen ipv een PIN.

• ratzz
rr7r schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:46:
2FA is nu wel voor het huidige gekoppelde apparaat instelbaar om over te slaan. Ook kan je nu een lang wachtwoord kiezen ipv een PIN.
Top, meteen de 2FA verwijderd voor mijn telefoon. Een 6 cijferige pin was ook een fijne toevoeging geweest maar dat is persoonlijk.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53

KL643

beeldaandemuur

ratzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:03:
[...]

Top, meteen de 2FA verwijderd voor mijn telefoon. Een 6 cijferige pin was ook een fijne toevoeging geweest maar dat is persoonlijk.
Gooi het in de ideeën bus bij TR 😊

beeldaandemuur

• W1ck1e
[...]

Ik kan er nog niet voor kiezen. Hat zal wel een gefaseerde uitrol zijn.
Is een wachtwoord van 6 cijfers niet ook een 6-cijferige pin ?

• ratzz
W1ck1e schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Jawel maar dat tikt niet zo lekker weg als bij een numeriek toetsenbord.

• W1ck1e
ratzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:44:
[...]

Jawel maar dat tikt niet zo lekker weg als mij een numeriek toetsenbord.
Lees nog eens ;)

• ratzz
mij=bij

• W1ck1e
Neen, mijn bericht.

• rr7r
W1ck1e schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Ik zit wel op iOS, jij op Android, maar: beveiliging > toegangscode, en dan goed kijken of je in lichtgrijs ziet staan 'maak nieuw wachtwoord ipv nieuwe PIN'.

• rr7r
[...]

Ik had liever (fysieke) passkeys ondersteuning gezien, wat ook wel bij een moderne Fintech zou passen. Waarschijnlijk te niche. Maar de beveiliging is in elk geval goed opgehoogd nu.

• W1ck1e
rr7r schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:44:
[...]

Ik zit wel op iOS, jij op Android, maar: beveiliging > toegangscode, en dan goed kijken of je in lichtgrijs ziet staan 'maak nieuw wachtwoord ipv nieuwe PIN'.
Neen, nog niet. Zal wel per account gaan.

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:20
[...]

Waarom zou je de 2FA willen verwijderen?

• ratzz
postvoordennis schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:51:
[...]

Waarom zou je de 2FA willen verwijderen?
Op mijn telefoon log ik in en op de app log ik in, dat voelt voor mij veilig genoeg. Maar bij een nieuw device vind ik het wel geruststellend als daar 2FA bovenop komt, dat zou zomaar iemand anders kunnen zijn.

• ratzz
Ja dat een wachtwoord van 6 cijfers ook een soort van pin is, ja dat klopt maar zoals gezegd, een pin op een numeriek toetsenbord tikt net wat lekkerder weg.

• W1ck1e
rr7r schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:44:
[...]

Gevonden, bij "Stel een nieuwe pincode in", staat onderin in grijs: "Stel in plaats daarvan een wachtwoord in".

• W1ck1e
ratzz schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:22:
[...]

Ja dat een wachtwoord van 6 cijfers ook een soort van pin is, ja dat klopt maar zoals gezegd, een pin op een numeriek toetsenbord tikt net wat lekkerder weg.
Ik besefte niet dat je bij wachtwoord een alfanumeriek toetsenbord en bij een pincode een numeriek. En dan ben ik het wel eens dat een pincode lekkerder werkt op een telefoon.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:57
Ergens dit jaar moet het mogelijk worden om weer opnieuw klant te kunnen worden wanneer je eerder je account verwijderd hebt.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:29
Raymon89 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:15:
Ergens dit jaar moet het mogelijk worden om weer opnieuw klant te kunnen worden wanneer je eerder je account verwijderd hebt.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Ze maken ook volop reclame op TV voor nieuwe klanten, dus kan me voorstellen dat ze ook oud-klanten dan ook weer in hun armen terug gaan sluiten. Tot nu toe een harde ‘Njet’ maar dan kan dus weer veranderen.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste