Discussie over & Ervaringen met Trade Republic

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-04 14:32
Ok, duidelijk.
Maar voor zover ik weet is mijn tegoed bij TR nog steeds gegarandeerd onder het DGS want ik heb nog geen bericht ontvangen dat het anders is geworden, dus ga ik er vanuit dat dit inderdaad nog niet voor Nederlandse klanten het geval is. En DGS is voor mij toch wel echt een voorwaarde.

[ Voor 12% gewijzigd door GeEkIe op 02-03-2025 13:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

@GeEkIe ik zou TR kennende nergens vanuit gaan qua (pro)actieve communicatie. Maar zolang je IBAN niet wijzigt is het technisch onmogelijk dat TR iets anders met je geld doet, het staat dan namelijk niet bij hen geparkeerd maar bij de partnerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:30
Als ik bij mijn rekening gegevens kijk in de app dan noemen ze het een effectenrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
ratzz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:55:
Als ik bij mijn rekening gegevens kijk in de app dan noemen ze het een effectenrekening.
Dat is niet de rekening waarover het hier gaat.

Deze wel:
Bij rekeninggegegevens
onder je naam
die rekening met dat lange IBAN nummer.
met saldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
W1ck1e schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Dat is niet de rekening waarover het hier gaat.

Deze wel:
Bij rekeninggegegevens
onder je naam
die rekening met dat lange IBAN nummer.
met saldo
Ik zie nergens anders rekening gegevens in de app staan dan deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LY9behGkpCCFDdLMApJUos_7MWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX4jTyRqeT9mH8IqFHeYJEuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ratzz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:05:

Ik zie nergens anders rekening gegevens in de app staan dan deze:

[Afbeelding]
DE62 "123456789" is de spaarrekening waarop je 2,75% rente krijgt.
02 "123 456 78" is de effectenrekening
Ik heb alleen maar spaargeld op mijn spaarrekening
ik maak geen gebruik van mijn effectenrekening.

De vraag over hoe de belastingdienst het ziet gaat alleen over de spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
W1ck1e schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:10:
[...]

DE62 "123456789" is de spaarrekening waarop je 2,75% rente krijgt.
02 "123 456 78" is de effectenrekening
Ik heb alleen maar spaargeld op mijn spaarrekening
ik maak geen gebruik van mijn effectenrekening.

De vraag over hoe de belastingdienst het ziet gaat alleen over de spaarrekening.
Ik maak ook alleen gebruik van de spaarrekening en ik ben nieuwsgierig naar dezelfde info als jij. Maar dan heb ik de informatie verkeerd begrepen zoals die bij rekening gegevens staat en volgens jou is mijn spaarrekening geen effectenrekening maar een aparte rekening.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:31
Je kunt heel eenvoudig checken waar TR je 'saldo' dus je spaarcenten gestald heeft. Je gaat daarvoor naar het tabblad "Saldo" en dan helemaal naar onderen in de app. Daar staat:

Het saldo toont de totale niet-geïnvesteerde contanten. Ontdek hoe je geldmiddelen worden toegewezen HIER.

En als je dan op 'HIER' klikt, krijg je een pop-up met meer informatie. Onder andere dus 'Waar houden wij je geld aan' en bij mij is dat Citibank (altijd al). Het saldo bij Citibank komt overeen met mijn totaal saldo, mijn geld is dus niet ergens anders voor ingezet en daarom is 't gewoon een spaarrekening. Je kunt er nog verder klikken als je nog meer informatie wil.

Ik ben eigenlijk 99% zeker dat Nederlandse klanten hun geld (nog) niet op andere plekken hebt staan, maar ze zijn wel gepartnerd met verschillende banken, dus bij jullie kan iets anders staan. Maar geen beleggingen en dus gewoon een spaarrekening. Als je bij de duitse reddit /finanzen rondkijkt zie je dus wél mensen met een nieuwe IBAN en die hebben dus op die plek staan waar precies hun geld staat en dat kan heel verschillend zijn

Het knopje is niet zo heel vindbaar dus ik snap wel dat NL'ers het niet goed kunnen vinden en gaan twijfelen, maar als je het eenmaal weet is het weer heel simpel. Eigenlijk zoals 't altijd bij TR gaat dus. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

ratzz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Ik maak ook alleen gebruik van de spaarrekening en ik ben nieuwsgierig naar dezelfde info als jij. Maar dan heb ik de informatie verkeerd begrepen zoals die bij rekening gegevens staat en volgens jou is mijn spaarrekening geen effectenrekening maar een aparte rekening.
Het kan wellicht helpen om doel en praktisch gebruik van de rekening los van elkaar te zien. Het doel van de rekening is (op papier) om mee te beleggen. Ze heten tenslotte Trade Republic en niet Save Republic. Net als bij andere brokers zoals DeGiro of IBKR, heb je dan een effectenrekening waar je aandelen e.d. op staan en een geldrekening waar je cash op staat. Op die krijg je vaak ook wat rente. Bij TR is die dan de ECB-rente, erg riant, daardoor kan die nuttig zijn om mee te sparen. Voor veel mensen wordt het dan een 'spaarrekening' maar dat slaat dan slechts op het praktisch gebruik. TR noemt het zelf dus niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Morwen schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:30:
...
Het knopje is niet zo heel vindbaar dus ik snap wel dat NL'ers het niet goed kunnen vinden en gaan twijfelen, maar als je het eenmaal weet is het weer heel simpel. Eigenlijk zoals 't altijd bij TR gaat dus. :+
Helemaal top, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
The Third Man schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:00:
[...]
Het kan wellicht helpen om doel en praktisch gebruik van de rekening los van elkaar te zien. Het doel van de rekening is (op papier) om mee te beleggen. Ze heten tenslotte Trade Republic en niet Save Republic. Net als bij andere brokers zoals DeGiro of IBKR, heb je dan een effectenrekening waar je aandelen e.d. op staan en een geldrekening waar je cash op staat. Op die krijg je vaak ook wat rente. Bij TR is die dan de ECB-rente, erg riant, daardoor kan die nuttig zijn om mee te sparen. Voor veel mensen wordt het dan een 'spaarrekening' maar dat slaat dan slechts het praktisch gebruik. TR noemt het zelf dus niet zo.
Voor mij is het een spaarrekening. Ik zocht gewoon de bevestiging dat dit dan ook zo geldt voor de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
The Third Man schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:00:
[...]
Het kan wellicht helpen om doel en praktisch gebruik van de rekening los van elkaar te zien. Het doel van de rekening is (op papier) om mee te beleggen. Ze heten tenslotte Trade Republic en niet Save Republic. Net als bij andere brokers zoals DeGiro of IBKR, heb je dan een effectenrekening waar je aandelen e.d. op staan en een geldrekening waar je cash op staat. Op die krijg je vaak ook wat rente. Bij TR is die dan de ECB-rente, erg riant, daardoor kan die nuttig zijn om mee te sparen. Voor veel mensen wordt het dan een 'spaarrekening' maar dat slaat dan slechts op het praktisch gebruik. TR noemt het zelf dus niet zo.
Maar het is dus niet beleggen, het is saldo op een bankrekening waarop je ECB-rente krijgt (vooralsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

GeEkIe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:37:
[...]

Maar het is dus niet beleggen, het is saldo op een bankrekening waarop je ECB-rente krijgt (vooralsnog).
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg "daar heb je dan een effectenrekening waar je aandelen e.d. op staan en een geldrekening waar je cash op staat. ". Geldrekening is geld, simpeler wordt het niet.

Maar waar ik op doelde is dat TR geen "spaarbank" is die "spaarrekeningen" uitgeeft. Het is een broker ('trade') die net als de rest een geldrekening heeft, bedoeld om mee te gaan beleggen. Alleen mensen gaan het nu een 'spaarrekening' noemen, zie bijv het bericht hierboven, omdat ze er geld op parkeren puur om de rente te verdienen. Dan wordt het snel verwarrender als je vanuit dat perspectief op de TR website/app gaat kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 03-03-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Ik bedoelde jou geen woorden in de mond te leggen hoor maar simpelweg een soort samenvatting te geven van wat het volgens mij feitelijk is/lijkt 🙂

Eigenlijk komt het erop neer wat de belastingdienst definieert als spaarrekening. Is een spaarrekening niet simpelweg een bankrekening waar je rente op krijgt? Of moet die bankrekening dan spaarrekening worden genoemd? Maar zelfs als het dan formeel niet een spaarrekening is lijkt het mij dan simpelweg saldo op je bankrekening?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

@GeEkIe het is zelfs simpeler dan dat: de Belastingdienst kijkt simpelweg naar tegoeden, niet naar rekeningen. Als het tegoed stuks van een belegging is, dus obligatie, aandeel, ETF, geldmarktfonds, windparkparticipatie, whatever, dan is het een investering = hoog tarief. Als het tegoed cash is, of het nou op een spaarrekening, betaalrekening, geldrekening-bij-de-broker staat, dan is het geen investering = laag tarief.

Dat mensen vaak zeggen 'spaarrekening is laag tarief' en 'beleggingsrekening is hoog tarief' maakt het alleen maar verwarrender dat het zou gaan om het type rekening. Dat is simpelweg irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:52:
@Wally2002 @edwin99_8 @Hyack @Lunaticc

In de app, naar help gegaan. Daar kom ik een melding tegen:

[...]

Strekking van het verhaal: komt vast wel goed, even geduld aub.

Voor mij is dat voldoende voor mijn vertrouwen, prettig weekend ;)

...
Een week later is een overboeking van ASN binnen 15 minuten zichtbaar. In het saldo en als transactie. Dat probleem is dus opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De Europese rente gaat weer verder naar beneden. Van 2,75 naar 2,50%.
Zonder twijfel volgt Trade Republic binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 09:42
RoRoNL schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:33:
Per 12 maart 2025 zie ik net op X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:02

amphora

Websites & Fotografie

Is er eigenlijk een beleggen topic waar wat meer inhoudelijk wordt ingegaan op aandelen/etf's en beursnieuws? Heb zin om te klagen over de Amerikaanse beurs ellende door Trump en Musk plannen maar weet even niet zo goed waar :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
amphora schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:21:
Is er eigenlijk een beleggen topic waar wat meer inhoudelijk wordt ingegaan op aandelen/etf's en beursnieuws? Heb zin om te klagen over de Amerikaanse beurs ellende door Trump en Musk plannen maar weet even niet zo goed waar :)
Zeker niet in het TR of spaartopic wat mij betreft. En ik denk ook niet in het beleggingstopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:18
amphora schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:21:
Ik denk dat je hier wel iets kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RoRoNL schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:33:
De melding in de app suggereert dat het al gebeurd is. Er staat "sinds" 12 maart en niet "vanaf" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:42
W1ck1e schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:20:
[...]

De melding in de app suggereert dat het al gebeurd is. Er staat "sinds" 12 maart en niet "vanaf" ;)
Dat klopt volgende week ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

W1ck1e schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:20:
[...]

Jij hebt een andere app? Ik zie dit “De Europese Centrale Bank heeft de depositorente gewijzigd naar 2,5 %. Deze nieuwe rente is vanaf 12 maart van kracht”

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58
amphora schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Jij hebt een andere app? Ik zie dit “De Europese Centrale Bank heeft de depositorente gewijzigd naar 2,5 %. Deze nieuwe rente is vanaf 12 maart van kracht”
In de iOS app hier ook ‘sinds’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
amphora schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Ik vermoed dat ik een andere app heb. Ik ben niet zeker want ik weet niet welke jij hebt. Maar wat dat dan zou moeten zijn is mij een raadsel aangezien @Wally2002 iOS heeft. Ik heb die andere. Mijn app is up2date.

Als ik in de app de opgebouwde rente opzoek zie & lees ik dus
Nieuwe ECB rente 2,5%
De ECB heeft de rente aangepast naar 2,5 %. Dit is
effectief sinds 12 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

W1ck1e schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:20:
[...]

Ik vermoed dat ik een andere app heb. Ik ben niet zeker want ik weet niet welke jij hebt. Maar wat dat dan zou moeten zijn is mij een raadsel aangezien @Wally2002 iOS heeft. Ik heb die andere. Mijn app is up2date.

Als ik in de app de opgebouwde rente opzoek zie & lees ik dus

[...]
Hier ook iOS. Kreeg de melding wel pas gisteren avond. Misschien hebben ze de melding later aangepast omdat er iemand die wel goed Nederlands spreekt wakker werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
amphora schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:53:
[...]

Hier ook iOS. Kreeg de melding wel pas gisteren avond. Misschien hebben ze de melding later aangepast omdat er iemand die wel goed Nederlands spreekt wakker werd :)
Dan komt het door, in goed Nederlands, "agile" ;)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-04 14:38
ratzz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Voor mij is het een spaarrekening. Ik zocht gewoon de bevestiging dat dit dan ook zo geldt voor de belastingdienst.
@W1ck1e @Morwen @The Third Man @dirk_mec @GeEkIe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0b0Rd8cjxLIGsUpzxUMM2nm-sc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MaxR69Vq4e2GmSearD65oJq7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDOlz_I0xvTxuXlRsE6181D7ZfQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2JcshSTHykWApdtUR4aTz5Xs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik zou zeggen:
Pinnen !
Misschien wel de belangrijkste post in dit draadje !

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 07-03-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De grote vraag is natuurlijk hoe dit verder gaat als ze net als ze al in Duitsland doen en eigen IBANs uit gaan geven waarbij het saldo wel in QMMFs gestald wordt....

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

@fsfikke het jaaroverzicht is dan leidend, daar moeten ze sowieso op differentiëren welke waarde waarin zat op 1 jan en 31 dec. Niet anders dan Trading212 of andere clubs die ook MMF’s gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:31
Ik schrik vooral van de zorgvuldigheid en compleetheid van de brief haha. Wat gaaf dat 'ze' zo goed meedenken en uitleggen.

Supergoed dat je deze informatie gedeeld hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:51
Morwen schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:16:
Ik schrik vooral van de zorgvuldigheid en compleetheid van de brief haha. Wat gaaf dat 'ze' zo goed meedenken en uitleggen.

Supergoed dat je deze informatie gedeeld hebt!
Ik schrik vooral van het gebrek aan objectief taalgebruik. Ik denk dat de belastingdienst niet blij is met deze brief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Hyack Getriggerd door bovenstaand bericht, denk ik dat het misschien handig is om de naam/email adres van de medewerker ook even te blurren.
Voor de rest lijkt mij het een nette brief, misschien alleen een paar uitroeptekens te veel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:15
Ik gebruik TR al tijden als tweede rekening voor sparen en betalen (vooral voor de cashback). Nu had ik dit weekend bij de Albert Heij nog een flink aantal volle zegelboekjes in de app dus ik dacht ze te laten storten. Omdat ik geen pinpas bij me had heb ik dit met de digitale betaalpas op mijn mobiel terug laten storen.

Gaf geen probleem. Het geld staat zelfs al op mijn rekening. Echter, ik krijg vandaag een mail van TR dat ze een recente storting weer terug gaan draaien:

We hebben een storting op je kasrekening geconstateerd die niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een geldige storting. Voor je storting moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

Je volledige naam is opgegeven als naam van de ontvanger.

Het is een SEPA-overschrijving.

Je bent eigenaar van de rekening van waaruit je de overschrijving doet. Dit kan ook een gezamenlijke rekening zijn.

Houd er rekening mee dat we de volgende overschrijvingen niet accepteren omdat we die niet ondersteunen of niet duidelijk aan jou kunnen toewijzen:

Stortingen vanuit bedrijfsrekeningen

Vooral dat laatste punt is denk ik het probleem. Beetje jammer. Had ik waarschijnlijk zelf kunnen weten als ik wat onderzoek had gedaan.

Ik weet niet wat ik hiermee wil zeggen. Waarschijnlijk gewoon FYI.

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:44
ijhas schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:54:
Ik gebruik TR al tijden als tweede rekening voor sparen en betalen (vooral voor de cashback). Nu had ik dit weekend bij de Albert Heij nog een flink aantal volle zegelboekjes in de app dus ik dacht ze te laten storten. Omdat ik geen pinpas bij me had heb ik dit met de digitale betaalpas op mijn mobiel terug laten storen.

Gaf geen probleem. Het geld staat zelfs al op mijn rekening. Echter, ik krijg vandaag een mail van TR dat ze een recente storting weer terug gaan draaien:

We hebben een storting op je kasrekening geconstateerd die niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een geldige storting. Voor je storting moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

Je bent eigenaar van de rekening van waaruit je de overschrijving doet. Dit kan ook een gezamenlijke rekening zijn.

Houd er rekening mee dat we de volgende overschrijvingen niet accepteren omdat we die niet ondersteunen of niet duidelijk aan jou kunnen toewijzen:

Vooral dat laatste punt is denk ik het probleem. Beetje jammer. Had ik waarschijnlijk zelf kunnen weten als ik wat onderzoek had gedaan.

Goed punt, retourpinnen kan dus sowieso niet neem ik aan.
Nu de vraag hoe dit zich administratief weer gaat oplossen, waarschijnlijk zal je erachteraan moeten gaan bij de AH klantenservice om het geld alsnog te ontvangen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51
Ik heb gevraagd om de Avantis factor ETFs beschikbaar te maken in TR. Ze vroegen om de ISINs door te geven dus dat heb ik gedaan voor AVWS, AVEM en AVWC. Daarna zeiden ze het te zullen toevoegen :*)

Iemand ervaring met hoe lang dat ongeveer duurt?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Het blijft natuurlijk een beleggingsrekening, ik kan naar DeGiro ook alleen maar geld overmaken vanaf een bankrekening die op dezelfde naam staat.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
@XWB Ja, eens. Ik betaal dagelijks met de virtuele kaart. Dan sta je er niet altijd bij stil dat het eigenlijk gewoon een beleggingsrekening is.

@JohanNL Nou ja, op zich lukt het retourpinnen wel. De betaling is ontvangen. Nadat ze het weer retour boeken zal ik wel contact opnemen met de klantenservice van AH.

Les geleerd :)

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
XWB schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Het blijft natuurlijk een beleggingsrekening, ik kan naar DeGiro ook alleen maar geld overmaken vanaf een bankrekening die op dezelfde naam staat.
Betalingen gaan vanaf een spaarrekening (zie geposte brief van belastingdienst hiervoor). Daaraan kunnen idd ook eisen mbt de vaste tegenrekening gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik heb gisteravond 10k ontrokken van TR naar m'n tegenrekening. Het staat niet bij de transacties. Ben ik nu fucked of komt het gewoon goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Boerenlater schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:36:
Ik heb gisteravond 10k ontrokken van TR naar m'n tegenrekening. Het staat niet bij de transacties. Ben ik nu fucked of komt het gewoon goed?
Ik weet niet wat je met ontrokken bedoelt, maar wanneer ik geld opneem doe ik dat op een werkdag met de app van TR via "overboeken" & "verzenden" en dan de tegenrekening kiezen.

Als ik dat vroeg in de ochtend doe dan komt het bedrag binnen een aantal uren binnen, wel nog op de dezelfde dag. Als ik het opneem tijdens kantooruren dan duurt het tot de volgende dag voordat het op de tegenrekening staat. Met een dag rente rente verlies. Dit is allemaal met mijn beide tegenrekening bij ING & ASN.

Ik verwacht dat jij vandaag (1 dag later) het bedrag ziet verschijnen op jouw tegenrekening.

Ik kan mij niet herinneren dat ik geld kwijt ben geraakt bij TR. En ook grotere opnames en stortingen zijn allemaal goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Boerenlater schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:36:
Komt goed. Saldo is wel gelijk lager maar de transactie zelf laat even op zich wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:50
Zelfde ervaringen hier.
Opnames en stortingen zijn altijd...ik herhaal: altijd goedgekomen.

Het kan in sommige situaties wel eens een dagje duren, maar uiteindelijk gaan boekingen gewoon goed.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinus11
  • Laatst online: 20-04 17:43
Op zich ben ik een tevreden gebruiker van TR. Het sparen en beleggen spreekt voor zich. Transacties duren soms ietsie langer, maar bij een buitenlandse rekening kan dat nou eenmaal zo uitpakken.

Enige minpunt tot nu toe: communicatie bij vragen. Tot op heden heb ik geen jaaropgave ontvangen. Wil ik daarover een vraag stellen, dan blijf ik in een loop zitten van info/antwoorden die per app gevonden kunnen worden. Rechtstreeks contact lijkt onmogelijk.

Ik heb maar één specifieke vraag: wanneer kan ik mijn jaaropgave verwachten? Hebben jullie daar het antwoord op? Wellicht is het hier al ergens voorbij gekomen, maar (nog) niet kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Stinus11 op 29-03-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 28-04 13:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik gebruik TR al tijden als tweede rekening voor sparen en betalen (vooral voor de cashback). Nu had ik dit weekend bij de Albert Heij nog een flink aantal volle zegelboekjes in de app dus ik dacht ze te laten storten.

Stortingen vanuit bedrijfsrekeningen[/i][/i]

Ik doe dit zelf al ruim een jaar zonder problemen, ook nog nooit melding van gehad. Retourpinnen gaat bij mij altijd goed, ook bij andere winkels. Misschien heb je echt een fors bedrag laten retourpinnen en is dat de trigger? Ik wissel meestal een vol boekje direct om.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Stinus11 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:13:
Op zich ben ik een tevreden gebruiker van TR. Het sparen en beleggen spreekt voor zich. Transacties duren soms ietsie langer, maar bij een buitenlandse rekening kan dat nou eenmaal zo uitpakken.

Enige minpunt tot nu toe: communicatie bij vragen. Tot op heden heb ik geen jaaropgave ontvangen. Wil ik daarover een vraag stellen, dan blijf ik in een loop zitten van info/antwoorden die per app gevonden kunnen worden. Rechtstreeks contact lijkt onmogelijk.

Ik heb maar één specifieke vraag: wanneer kan ik mijn jaaropgave verwachten? Hebben jullie daar het antwoord op? Wellicht is het hier al ergens voorbij gekomen, maar (nog) niet kunnen vinden.
Komt waarschijnlijk pas medio april binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 10:14
W1ck1e schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Ik weet niet wat je met ontrokken bedoelt, maar wanneer ik geld opneem doe ik dat op een werkdag met de app van TR via "overboeken" & "verzenden" en dan de tegenrekening kiezen.

Als ik dat vroeg in de ochtend doe dan komt het bedrag binnen een aantal uren binnen, wel nog op de dezelfde dag. Als ik het opneem tijdens kantooruren dan duurt het tot de volgende dag voordat het op de tegenrekening staat. Met een dag rente rente verlies. Dit is allemaal met mijn beide tegenrekening bij ING & ASN.

Ik verwacht dat jij vandaag (1 dag later) het bedrag ziet verschijnen op jouw tegenrekening.

Ik kan mij niet herinneren dat ik geld kwijt ben geraakt bij TR. En ook grotere opnames en stortingen zijn allemaal goed gegaan.
Ik zit nu ook een beetje in hetzelfde schuitje. Een groot deel van mijn spaargeld staat op mijn TR rekening. Ik zou op maandag bij een andere bank nog een deposito willen openen, want ik verwacht dat de rente de komende periode nog wel een aantal keer gaat zakken.

Maandag is echter de laatste dag dat je zo'n deposito kan openen tegen een bepaalde rente. Dus als ik het goed begrijp moet je het dan maandagochtend vroeg (lees rond 07:00u in mijn geval) overmaken als je het bedrag die dag nog op je tegenrekening wil hebben?

Stel het is een groter bedrag (niet meer dan 10k), kan je het dan beter 2x 50% doen of alles in 1x?

Ik heb zitten zoeken hoe het bij de vorige transactie ging, maar ik heb hier niet echt informatie over gevonden in de app.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinus11
  • Laatst online: 20-04 17:43
JohanNL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Komt waarschijnlijk pas medio april binnen.
Ok, dank. Dat is uiteindelijk dan nog keurig op tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobinNL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Ik zit nu ook een beetje in hetzelfde schuitje. Een groot deel van mijn spaargeld staat op mijn TR rekening. Ik zou op maandag bij een andere bank nog een deposito willen openen, want ik verwacht dat de rente de komende periode nog wel een aantal keer gaat zakken.

Maandag is echter de laatste dag dat je zo'n deposito kan openen tegen een bepaalde rente. Dus als ik het goed begrijp moet je het dan maandagochtend vroeg (lees rond 07:00u in mijn geval) overmaken als je het bedrag die dag nog op je tegenrekening wil hebben?

Stel het is een groter bedrag (niet meer dan 10k), kan je het dan beter 2x 50% doen of alles in 1x?

Ik heb zitten zoeken hoe het bij de vorige transactie ging, maar ik heb hier niet echt informatie over gevonden in de app.
Mijn ervaring (ik geef geen garantie) is inderdaad dat mijn opnames bijvoorbeeld 7 uur in de ochtend dezelfde dag nog aankomen op mijn tegenrekening. ING is dan wat sneller dan ASN. Maar het kan wel tot in de middag duren. Maar als je toevallig toch nog wakker bent kan je het ook net na middernacht doen, maar ook dan kan het tot in de middag duren.

tip 1: maak het over naar een rekening waar je al eerder geld naar hebt overgemaakt
tip 2: 10k (of grotere bedragen) is geen probleem om in een keer op te nemen. In 2 keer voegt naar mijn mening niets toe.
tip 3:zorg dat je overschrijflimiet bij de tegenrekening hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
W1ck1e schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Mijn ervaring (ik geef geen garantie) is inderdaad dat mijn opnames bijvoorbeeld 7 uur in de ochtend dezelfde dag nog aankomen op mijn tegenrekening. ING is dan wat sneller dan ASN. Maar het kan wel tot in de middag duren. Maar als je toevallig toch nog wakker bent kan je het ook net na middernacht doen, maar ook dan kan het tot in de middag duren.

tip 1: maak het over naar een rekening waar je al eerder geld naar hebt overgemaakt
tip 2: 10k (of grotere bedragen) is geen probleem om in een keer op te nemen. In 2 keer voegt naar mijn mening niets toe.
Net na 12 uur in de nacht ben ik nog wel wakker. Stel het komt pas laat in de middag aan, dan is dat ook helemaal in orde. Zolang het maar voor 23:00u is (zodat ik nog net op tijd ben om een deposito te openen). Ik heb al vaker van m'n Rabo rekening wat gestort naar TR en van TR naar Rabo.

Soms heb je met banken dat ze trager zijn wanneer je grotere bedragen wil overmaken, zoals bij Ayvens.

Edit: Het lijkt nog spannend te gaan worden, of het vandaag (maandag) nog op m'n tegenrekening komt te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 31-03-2025 16:13 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobinNL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:50:

Net na 12 uur in de nacht ben ik nog wel wakker. Stel het komt pas laat in de middag aan, dan is dat ook helemaal in orde. Zolang het maar voor 23:00u is (zodat ik nog net op tijd ben om een deposito te openen). Ik heb al vaker van m'n Rabo rekening wat gestort naar TR en van TR naar Rabo.

Soms heb je met banken dat ze trager zijn wanneer je grotere bedragen wil overmaken, zoals bij Ayvens.

Edit: Het lijkt nog spannend te gaan worden, of het vandaag (maandag) nog op m'n tegenrekening komt te staan.
Dit laatste verrast mij wel, heb je nog een update ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
W1ck1e schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:12:
[...]

Dit laatste verrast mij wel, heb je nog een update ?
Zojuist op m'n tegenrekening ontvangen. Ik had het liever gisteren willen hebben, vanwege verlaging van de rentes op verschillende deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobinNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:18:
[...]

Zojuist op m'n tegenrekening ontvangen. Ik had het liever gisteren willen hebben, vanwege verlaging van de rentes op verschillende deposito's.
Jammer, je tegen rekening is bij de rabo, toch ?
Ik heb vanmorgen om 5 uur wat geld opgenomen, richting de asn, eens kijken of dat wel nog vandaag binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
W1ck1e schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:24:
[...]

Jammer, je tegen rekening is bij de rabo, toch ?
Ik heb vanmorgen om 5 uur wat geld opgenomen, richting de asn, eens kijken of dat wel nog vandaag binnenkomt
Yes, Rabo. Hier heeft het zo'n 33 uur geduurd voordat het erop stond. Gister rond 00:10 overgemaakt naar de Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobinNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:30:

Yes, Rabo. Hier heeft het zo'n 33 uur geduurd voordat het erop stond. Gister rond 00:10 overgemaakt naar de Rabo.
Dan lijkt "TR en Rabo" een ongelukkige combinatie. Je kunt eenvoudig een tegenrekening toevoegen als je nog een 2de betaalrekening hebt met passende tenaamstelling door daarvandaan geld over te maken. Dan is ook die rekening beschikbaar om een opname te doen (die eventueel wel snel genoeg aankomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
W1ck1e schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:35:
[...]

Dan lijkt "TR en Rabo" een ongelukkige combinatie. Je kunt eenvoudig een tegenrekening toevoegen als je nog een 2de betaalrekening hebt met passende tenaamstelling door daarvandaan geld over te maken. Dan is ook die rekening beschikbaar om een opname te doen (die eventueel wel snel genoeg aankomt)
Rabo is de enige die ik heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Zojuist is mijn opgenomen bedrag aangekomen op mijn asn rekening, dus dat is nog goed gegaan.

Een extra betaalrekening openen alleen voor het voorkomen van die dag renteverlies bij opnames van TR gaat een beetje ver. De kosten van die rekening krijg je niet gauw terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Lijkt ook in sommige gevallen geen peil op te trekken, hier zijn overboekingen van Rabo naar TR er altijd binnen zo'n 10 minuten zichtbaar op de TR rekening, overboekingen van TR naar Rabo binnen een werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Is er een storing bij TR of is de beurs nu echt gecrashed? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOlgp-5_P3qgdxSj4sXAysNrdT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwg4TJsCiTrQqWqLZDO0eXNc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@amphora, geen problemen hier....
Update: Nu ook het zelfde inderdaad

Het zal wel drukker zijn met mensen die willen checken hoe slecht het gaat en willen verkopen.

[ Voor 14% gewijzigd door NIMIC op 07-04-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 16:03
amphora schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:18:
Is er een storing bij TR of is de beurs nu echt gecrashed? [Afbeelding]
Same. En de hele ochtend is het al bijzonder traag c.q. half werkend. Ze kunnen de drukte niet helemaal aan geloof ik.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
amphora schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:18:
Is er een storing bij TR of is de beurs nu echt gecrashed? [Afbeelding]
Ik durf de app niet eens meer te open zo erg is het, keek vanmorgen heel even, snel weer afgesloten,
alles nog verder in het rood 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 20-04 09:42
Deze 'storing' komt ze misschien wel goed uit om de verkoop af te remmen...maar ik berg mijn aluminium hoedje snel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:55
JdJtA schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:38:
Deze 'storing' komt ze misschien wel goed uit om de verkoop af te remmen...maar ik berg mijn aluminium hoedje snel weer op.
Lijkt me wat ver gezocht, denk dat door alle media berichten mensen massaal de schade willen bekijken. Zo positief zijn de aandelen niet deze ochtend :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 07-04-2025 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Vorige week was er ook al wat mis met de grafiek.
Maar waar je nu vooral mee moet opletten is de spread van de koersen, deze zijn mogelijk aanzienlijk hoger tijdens volatiele tijden zoals nu het geval is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04 22:54
koersen vliegen omhoog in de US na Trump de tariffs 90 dagen uitstellen.
Wil even wat winstnemen en jahoor Traderepublic ligt er weer uit! Tweede keer deze week.
Juist als je wilt handelen om gebruik te maken van deze grote schommelingen kun je niet traden..

Zo jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Tmaster schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:18:
koersen vliegen omhoog in de US na Trump de tariffs 90 dagen uitstellen.
Wil even wat winstnemen en jahoor Traderepublic ligt er weer uit! Tweede keer deze week.
Juist als je wilt handelen om gebruik te maken van deze grote schommelingen kun je niet traden..

Zo jammer dit.
Gelukkig gebruik ik TR niet voor het traden (gebruik deze voor de kaartvoordelen in het buitenland en gemak met betalen tov ING/SNS), maar ook je saldo is niet zichtbaar wat mij wel irriteert. Ik snap wel dat ze overlopen nu iedereen wil kijken, hoop dat ze het meenemen in hun evaluatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Youtl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:23:
[...]

Gelukkig gebruik ik TR niet voor het traden (gebruik deze voor de kaartvoordelen in het buitenland en gemak met betalen tov ING/SNS), maar ook je saldo is niet zichtbaar wat mij wel irriteert. Ik snap wel dat ze overlopen nu iedereen wil kijken, hoop dat ze het meenemen in hun evaluatie.
Je kunt die lijn van de grafiek indrukken, dan zie je je belegde vermogen.
Of bedoel je je gewone spaarsaldo, die is wel normaal zichtbaar bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
JohanNL schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:30:
[...]

Je kunt die lijn van de grafiek indrukken, dan zie je je belegde vermogen.
Of bedoel je je gewone spaarsaldo, die is wel normaal zichtbaar bij mij.
Spaarsaldo inderdaad, momenteel kan ik die ook zien maar kreeg eerst een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Youtl schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:23:
[...]

Welke kaartvoordelen in het buitenland kent TR?
Dat is toch de gratis geldopname (boven bedrag van 100 euro)?
Verder dan een gunstige wisselkoersopslag voor niet-euro betalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wally2002 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:38:
[...]

Welke kaartvoordelen in het buitenland kent TR?
Dat is toch de gratis geldopname (boven bedrag van 100 euro)?
Verder dan een gunstige wisselkoersopslag voor niet-euro betalingen?
Precies en geen opslag kosten voor je wisselkoers voor kaartbetalingen en geldopnames, iets wat bij ING/SNS toch aantikt. En dit bieden ze dan ‘gratis’ als je een kaart hebt besteld van €5/€50 (plastic/metal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51
Mja, en de 1% cashback geldt natuurlijk ook voor uitgaves in het buitenland :*)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Heeft iemand problemen met online creditcard betalingen vandaag? Gisteren werkte deze nog en vandaag niet.

Customer service kan ik ook niet vinden in de app...

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Temraakle schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:05:
Heeft iemand problemen met online creditcard betalingen vandaag? Gisteren werkte deze nog en vandaag niet.

Customer service kan ik ook niet vinden in de app...
Misschien krijg je wel contact via mail: service-nl@traderepublic.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Dat heeft geen nut... Wel bedankt voor de reactie en het e-mailadres, kijk wel of het morgen weer werkt...
Thank you for reaching out
We are unable to process this request via e-mail. Please submit your request in the Trade Republic app. This allows for a faster response and keeps things secure. You will find many instant self help solutions in our help centre.
/Edit
Op dag 2 werkt hij ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Temraakle op 13-04-2025 06:40 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:54
Lees net dit in de openingspost

“ Om de rente te ontvangen op je kassaldo bij TR moet je dit eerst nog activeren in de app, doe je dit niet ontvang je ook geen rente.”

Goed gekeken en inderdaad je moet nog activeren op de “cash pagina”. Beetje vreemd dus dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Twee vragen: we hebben al een tijd Trade Republic en alleen voor de hogere spaarrente. Zijn er door de ellende met Trump tekenen dat het niet goed met ze gaat of liggen ze er uit doordat de aandelen bekeken worden in die app?

Ik kreeg een melding dat ik mijn geboorteplaats moet toevoegen. Verder niet hoe. Meer dit gehad?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 16:47
Bij mij is vanavond (bij openen app) ook gevraagd om aanvullende informatie voor aanvullende verificatie (iets van “department nummer”). Ik klikte eigenlijk direct op de melding dus niet goed genoeg gelezen wat voor info het exact betrof. Vervolgens na klikken naar de chat geleid, welke aangaf momenteel niet beschikbaar te zijn. De melding ben ik echter kwijt.

Beetje vreemd, want er staat verder niets meer in de app erover en ook geen mail over gehad. Alle velden onder persoonlijke gegevens zijn voorzien van de juiste informatie en ben al een tijdje klant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
THE_BASE schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:36:
Zijn er door de ellende met Trump tekenen dat het niet goed met ze gaat of liggen ze er uit doordat de aandelen bekeken worden in die app?
Hier eigenlijk tot nu toe geen problemen met de app. Ook niet bij het bekijken van de portefeuille.

En wat bedoel je met ‘niet goed met ze gaat’? Dat TR zelf omvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:55:
[...]

Hier eigenlijk tot nu toe geen problemen met de app. Ook niet bij het bekijken van de portefeuille.

En wat bedoel je met ‘niet goed met ze gaat’? Dat TR zelf omvalt?
Ik las wat pagina's terug en een beetje tussen de regels door, maar dat ging meer over de app die plat lag door de beleggingsgeïnteresseerden.

Overigens weet ik toch zeker dat ik eerst Citibank had en nu ineens JP Morgan, dus dat verbaasd me wel. Mijn partner is van Citibank naar HCSB Bank gegaan.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:51:
[...]

...
Overigens weet ik toch zeker dat ik eerst Citibank had en nu ineens JP Morgan, dus dat verbaasd me wel. Mijn partner is van Citibank naar HCSB Bank gegaan.
Ikzelf zit nu bij HSBC ;), eerst was het iets anders als ik mij niet vergis.

Ik heb geen (aanlog) problemen met de app (gehad).

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 15-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
W1ck1e schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:01:
[...]

Ikzelf zit nu bij HSBC ;), eerst was het iets anders als ik mij niet vergis.

Ik heb geen (aanlog) problemen met de app (gehad).
Ook geen nieuwe IBAN gekregen voor overnaken van geld naar je TR rekening? Mag hopen dat ze je dan formeel informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Youtl schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:24:

Ook geen nieuwe IBAN gekregen voor overnaken van geld naar je TR rekening? Mag hopen dat ze je dan formeel informeren.
Neen, mijn iban is ongewijzigd.

volgens mij heb ik mij zojuist vergist.

de bic code is nog steeds "citideff"
mijn geld is geparkeerd bij "hsbc". Ik weet niet of dat altijd zo was.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 15-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijhas
DeNachtwacht schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:54:
[...]

Ik doe dit zelf al ruim een jaar zonder problemen, ook nog nooit melding van gehad. Retourpinnen gaat bij mij altijd goed, ook bij andere winkels. Misschien heb je echt een fors bedrag laten retourpinnen en is dat de trigger? Ik wissel meestal een vol boekje direct om.
Het ging om E 468,- aan boekjes. Ik spaar ze meestal even op :)

Interessant genoeg is het bedrag nooit daadwerkelijk weer terug naar AH gestort. Het zal dus waarschijnlijk een geautomatiseerd bericht zijn.

Het retourpinnen gaat dus gewoon goed ondanks de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ijhas schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:40:
[...]

Het ging om E 468,- aan boekjes. Ik spaar ze meestal even op :)

Interessant genoeg is het bedrag nooit daadwerkelijk weer terug naar AH gestort. Het zal dus waarschijnlijk een geautomatiseerd bericht zijn.

Het retourpinnen gaat dus gewoon goed ondanks de melding.
Je hebt ook al voor minimaal €468 aan aankopen gedaan met de TR kaart neem ik aan, wellicht dat ze het dan door de vingers zien.
Het is namelijk een Wwft dingetje dat ze niet willen dat er geld - anders dan vanaf je tegenrekening - wordt gestort op je TR rekening.
Maar als je bijvoorbeeld €1000 aan aankopen hebt gedaan bij de AH en er komt daarna €468 terug van de AH, dan kunnen ze dat natuurlijk gewoon tegen elkaar wegstrepen.

Ik zou echter in het vervolg het niet meer via TR doen, het heeft voor zover ik weet ook geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:29:
[...]

Neen, mijn iban is ongewijzigd.

volgens mij heb ik mij zojuist vergist.

de bic code is nog steeds "citideff"
mijn geld is geparkeerd bij "hsbc". Ik weet niet of dat altijd zo was.
Je hebt gelijk, dat was het! BIC is CITIDEFF, maar heb nooit verder gekeken, dus zal wel altijd al bij JP Morgan hebben gezeten. Verwarrend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Floxs schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:33:
Bij mij is vanavond (bij openen app) ook gevraagd om aanvullende informatie voor aanvullende verificatie (iets van “department nummer”). Ik klikte eigenlijk direct op de melding dus niet goed genoeg gelezen wat voor info het exact betrof. Vervolgens na klikken naar de chat geleid, welke aangaf momenteel niet beschikbaar te zijn. De melding ben ik echter kwijt.

Beetje vreemd, want er staat verder niets meer in de app erover en ook geen mail over gehad. Alle velden onder persoonlijke gegevens zijn voorzien van de juiste informatie en ben al een tijdje klant…
Klopt, same here. Ik heb de melding niet meer gezien, maar ze vroegen dus de geboorteplaats. Chat bleek gesloten. Geen idee hoe aan te leveren, bovendien hebben ze toch mijn ID destijds gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triteron
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-04 08:14
Ik zit te kijken om een deel van mijn spaargeld beter te verspreiden en ben op zoek naar een nieuwe bank. Eerst zat ik te kijken naar een deposito ladder/trein om wat meer rente te vangen, maar het lijkt erop dat Trade Republic meer rente geeft zonder dat je geld op 'slot' staat.

Zie ik hier dan iets over het hoofd? Ik dacht te lezen dat geld op je rekening gewoon geteld wordt als spaargeld en niet als investering voor de belastingaangifte. Misschien dat de rente in de toekomst snel naar beneden gaat? Ik vergelijk het nu vooral met Raisin of Klarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Triteron schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:14:
Ik zit te kijken om een deel van mijn spaargeld beter te verspreiden en ben op zoek naar een nieuwe bank. Eerst zat ik te kijken naar een deposito ladder/trein om wat meer rente te vangen, maar het lijkt erop dat Trade Republic meer rente geeft zonder dat je geld op 'slot' staat.

Zie ik hier dan iets over het hoofd? Ik dacht te lezen dat geld op je rekening gewoon geteld wordt als spaargeld en niet als investering voor de belastingaangifte. Misschien dat de rente in de toekomst snel naar beneden gaat? Ik vergelijk het nu vooral met Raisin of Klarna.
TR volgt de ECB depositorente welke best hoog is aangezien de rest van de banken hier doorgaans onder gaan zitten.
Maar als de ECB depositorente daalt, dan gaat TR dus mee, dat terwijl je met een deposito je geld voor een langere periode vast kunt zetten.
En als deze depositorente van de ECB richting 0 gaat of zelfs daaronder, dan zijn er waarschijnlijk nog wel banken die nog wel daarboven willen zitten en TR niet meer interessant zal zijn.
Maar geen idee wat ze dan zullen doen en of ze dan hun beleid wijzigen.
Het geld telt in iedergeval als spaargeld (kijk bij de pinned posts)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De ECB verlaagt de rente naar 2,25%, (per 23 april lijkt het?). We verwachten dat TR dit zal volgen.

[ Voor 20% gewijzigd door RoRoNL op 17-04-2025 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
RoRoNL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:11:
De ECB verlaagt de rente naar 2,25%, (per 23 april lijkt het?). We verwachten dat TR dit zal volgen.
Per 23 april inderdaad: https://www.dnb.nl/de-eur...id-ecb/ecb-rentetarieven/

En let op: morgen is het goede vrijdag en zondag/maandag pasen, dus beperkt bankverkeer.
Om te voorkomen dat overboekingen weer kwijt raken, stel je stortingen/opnames uit tot dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
RoRoNL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:11:
Heb een melding in de app gekregen, 23 april word het 2.25%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Youtl schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:01:

Heb een melding in de app gekregen, 23 april wordt het 2.25%.
Met weer die kromme formulering:
Nieuwe ECB rente 2,25%
De ECB heeft de rente aangepast naar 2,25 %. Dit is
effectief sinds 23 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:15
Ik gebruik TR alleen om te sparen en ben op zoek naar een jaaroverzicht 2024

Sterker nog, ik kan niet eens het saldo op 1 januari 2024 en van 31 december 2024 vinden.

Ik heb gezocht op de website en de android app

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Sensai schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:39:
Ik gebruik TR alleen om te sparen en ben op zoek naar een jaaroverzicht 2024

Sterker nog, ik kan niet eens het saldo op 1 januari 2024 en van 31 december 2024 vinden.

Ik heb gezocht op de website en de android app
In de android app:
klik rechtsboven op het icoontje met je initiaal
scroll naar beneden tot je "Activiteit", "Nettowaarde" & "Overzichten" ziet.
dat staat vlak boven "Afmelden"

Klik op "Overzichten"
Klik op "Rekeningoverzicht"
Klik op "..."
Kies een periode beginnend voor 1 jan 2024, eindigend na 31 dec 2024
Klik op "Volgende"

Volgens mij heb je dan wat je zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
Ik wilde geld van mijn TR rekening afhalen maar dat lukt me niet omdat de sms met de pincode veel te laat of helemaal niet aankomt... Ik ben dan wel niet in europa maar dit is wel heel erg vervelend.

Hebben jullie er misschien ook wel eens last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:26
@Sensai heb je revolut rekening? Dan kan je mits je iphone heb apple pay gebruiken is instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
crryp schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:05:
@Sensai heb je revolut rekening? Dan kan je mits je iphone heb apple pay gebruiken is instant
Ja ik heb een Revolut rekening en ik kan inderdaad als ik op de plus druk zowel met mijn Iphone als met mijn Android phone instat geld van TR halen limiet is 4000€ ....

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste