Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:43
In dit topic kunnen discussies gevoerd worden en ervaringen gedeeld worden over Trade Republic
Lees de gehele topic start door om eventuele problemen en teleurstellingen te voorkomen!!!
---

Inleiding:

Trade Republic (afgekort: TR) is een nieuwe financiële dienstverlener, die zich vooral focust op particulieren die willen beleggen tegen lage kosten.
Ze zijn echter vooral bekend geworden door hun hoge rente op de kas/spaarrekening en bieden ook een betaalkaart aan met cashback op de betalingen die daarmee worden verricht.
Het aanbod van instrumenten om in te beleggen wordt langzamerhand verder uitgebreid met ETF's, MMF's, obligaties, grondstoffen en zelfs crypto.

Belangrijke kenmerken:

- Beleggen in een ruim aanbod aan aandelen en ETF's
- Orders worden uitgevoerd op een 'tussenbeurs', wat negatief zou kunnen uitpakken voor de bied/laat prijs
- Enkel €1 transactiekosten per manuele order, periodieke orders zijn gratis
- Geen kosten voor het aanhouden van de rekening zelf, geen bewaarloon
- 2,25% rente p/j (effectief vanaf 23 april 2025) op het kassaldo, maandelijks uitgekeerd, op maximaal een saldo van €50K
Trade Republic heeft eerder aangegeven dat ze de ECB depositorente volgen
- 1% cashback (Cashsave) op aankopen met de debitcard, in vorm van aandelen of ETF's

Belangrijk voordat je een rekening opent bij Trade Republic:

- Trade Republic kan moeilijk doen over de tenaamstelling van de tegenrekening die je gebruikt, om vertragingen te voorkomen moet je er daarom om denken dat de tenaamstelling van de rekening die je opent bij Trade Republic zoveel mogelijk overeenkomt als die van jouw tegenrekening.
Je kunt ook enkel een persoonlijke rekening openen bij Trade Republic, het gebruik van een gezamenlijke rekening als tegenrekening is om deze reden dan ook af te raden.
Mocht je geen persoonlijke rekening hebben, dan is een persoonlijke gratis rekening openen bij Revolut mogelijk een goede optie.
Revolut communiceert de tenaamstelling ook voluit, precies zoals Trade Republic dat ook doet en is daarom ook een succesvolle combinatie, mochten andere opties niet werken.

- Indien je geld terug laat storten komt dit van een ander rekeningnummer dan je eigen rekeningnummer van TR, stort hier geen geld naartoe om problemen te voorkomen, maar doe dit dus enkel naar jouw toegewezen IBAN.
Jouw toegewezen IBAN kun je vinden in je account, als je rechtsbovenin op je profielicoontje klikt en dan onder ' Rekeninggegevens '.

- Om de rente te ontvangen op je kassaldo bij TR moet je dit eerst nog activeren in de app, doe je dit niet ontvang je ook geen rente.

- In het weekend en op speciale/feestdagen worden inkomende boekingen niet verwerkt en laten soms nog enkele dagen op zich wachten.
Plan je overboekingen naar je rekening bij Trade Republic dus goed in! Doe bijvoorbeeld geen storting op vrijdag avond, maar stel deze uit naar maandag ochtend.
Trade Republic is een van oorsprong Duitse bank en kent hierdoor ook net iets andere speciale/feestdagen dan we in Nederland kennen, zie hier voor een lijst: https://www.tuxx.nl/duitsland/feestdagen/
Het is echt aan te raden je overboekingen ruim voor deze dagen in te plannen of anders uit te stellen totdat ze geweest zijn.

- De laatste 4 cijfers van je documentnummer waarmee je je hebt aangemeld worden gebruikt voor een zogenaamde PUK code.
Noteer deze eventueel ergens en bewaar deze op een veilige plek mocht je ID (binnenkort) verlopen, deze heb je namelijk nodig voor handelingen als account herstel en het terugboeken van grote bedragen.
Gebruikers die een rekening vóór 2025 hebben geopend hebben een PUK code ontvangen in de omschrijving van een betaling van 1 cent.

Extra tip: Als je het antwoord op je vraag in dit topic niet kunt vinden, kijk dan ook even in Het spaartopic - Deel 4 waar Trade Republic (afgekort: TR) ook veel is besproken.

Extra tip 2: Je kunt bij het aanmelden van een nieuwe rekening ook nog €10 cadeau krijgen in aandelen, hiervoor heb je een zogenaamde referral/verwijzings code nodig van een al bestaande gebruiker.
Het is niet de bedoeling om in dit topic hiernaar te vragen of deze te delen, maar zoek deze elders op.

Na het openen van de rekening moet je nog wel aan het volgende voldoen om het gratis aandeel te ontvangen:

- Stort minimaal €100 naar je TR rekening
- Koop 3 beleggingen, periodieke aankopen zijn uitgesloten

Een reguliere (niet periodieke) transactie kost je een euro, dus wil je alles gelijk weer verkopen is de uiteindelijke opbrengst wel minder.

De voorwaarden en hoogte van deze welkomstbonus zijn al verschillende keren een beetje gewijzigd en worden hier niet altijd geupdate, dus let hier op en bekijk de actuele voorwaarden bij het aanmeld proces zelf.

Veel gestelde vragen:

- Betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer, ook al geeft jouw bank waarvan je de overboeking doet aan dat het geld direct wordt ontvangen.
De ervaringen zijn sowieso erg wisselend wat betreft de ontvangst van de tegoeden op de TR rekening.
Bij de één is dit binnen een paar minuten en bij de ander gaat er soms een dag overheen, waarom dit zo is is vooralsnog onduidelijk.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening kán binnen een aantal uren aankomen, maar kost doorgaans een dag.
In het weekend en tijdens feestdagen kan het nog wat langer duren, houd hier dus rekening mee.
Het is dus ook aan te raden opnames vooraf goed in te plannen zodat je je geld zo snel mogelijk terug ontvangt en zo min mogelijk rentedagen misloopt.
Door aankomende Europese wetgeving zal bovenstaand nadeel op termijn gaan verdwijnen omdat Instant Payments moeten worden geïmplementeerd.
- Op de eerste van de maand ontvang je je rente, dit wordt meestal ergens die dag verwerkt maar kan door een zondag of feestdag ook weleens vertraging oplopen. Maar: het komt goed :)
- Voor degenen die nooit eerder belegd hebben: net als bij elke andere broker wordt ook een (periodieke) belegging die je buiten werktijden geeft, pas tijdens openingstijden van de beurs verwerkt. Dat is dus op werkdagen. De order wordt dan open gezet, maar pas als iemand jou de ETF/aandelen/obligaties wil verkopen zie je ze verschijnen, daar kan dus ook een paar dagen overheen gaan.
- TR gebruikt diverse partnerbanken om jouw kassaldo aan te houden, welke bank aan jou is toegewezen kun je terugvinden in de app, dit kun je niet zelf bepalen.
- Op jouw kassaldo is het DGS van toepassing van het desbetreffende land waar de partnerbank zich heeft gestationeerd.
- De belastingdienst heeft aangegeven dat ze het kassaldo ook daadwerkelijk zien als spaargeld en het dus onder het lagere VRH-tarief valt, zie het spaartopic voor de bron hiervoor
Mogelijk gaat TR in de toekomst ook rente bieden op een saldo boven de €50K, echter geven ze aan dat de tegoeden dan naast de partnerbanken, ook in zogenaamde MMF's wordt ondergebracht.
Indien dat het geval zal zijn, zal hierover waarschijnlijk wel het hogere VRH-tarief van toepassing zijn.
- De Visa betaalkaart/debit kaart werkt o.b.v. het kassaldo dat je hebt staan op je rekening, je hebt dus géén krediet zoals bij de meer bekendere Visa creditcard.
- Los van de Visa debit kaart, kun je enkel bancaire transacties uitvoeren van en naar je tegenrekening.
De TR rekening is dus niet vergelijkbaar met een reguliere bankrekening, andere overboekingen waaronder ook automatische incasso's zullen niet worden uitgevoerd.

Met dank aan @DeNachtwacht @xxaixx @GroteVoet459 @W1ck1e voor aanvullingen

[ Voor 110% gewijzigd door JohanNL op 17-04-2025 17:35 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Zijn er kosten voor het overmaken van/naar de spaarrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:31
Boerenlater schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:40:
Zijn er kosten voor het overmaken van/naar de spaarrekening?
Nee, die zijn er niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Handmatige overmakingen naar een IBAN of SEPA zijn kosteloos, overmakingen direct via Apple Pay is de eerste keer na openen van de rekening gratis, daarna rekenen ze kosten voor gebruik van Apple Pay voor instant overboekingen.

De verwachting is dat n.a.v. de komende Europese wetgeving, deze instant payments ook kosteloos gaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 17:01
Cashback (of eigenlijk cashsave) is 1% van de aankopen, maar hier moet wel een periodieke order voor zijn van minimaal 50 euro de maand. De cashsave (tot een maximum van 15 euro) wordt hierbij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Voor de mensen die een vreemd 'gedrag zien' rond hun rentestand en nieuwe nieuwe maand mei;
Het heeft mij geholpen om de TR app op de iPhone *geheel* te sluiten, en te heropenen. Daarna stond alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm, ik heb half april een rekening geopend, er bouwde toen rente op, maar nu in de nieuwe maand is dat opgebouwde weg en ook niet overgemaakt. Hebben meer mensen hier last van?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:13
DeNachtwacht schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:57:
Hmm, ik heb half april een rekening geopend, er bouwde toen rente op, maar nu in de nieuwe maand is dat opgebouwde weg en ook niet overgemaakt. Hebben meer mensen hier last van?
Duurt hoogstwaarschijnlijk gewoon even. Ik heb sinds ergens in maart ook Trade Republic, en gisteren was mijn opgebouwde rente voor april ook even weg, toen een paar uur later kreeg ik de melding dat het overgemaakt was op m'n spaarrekening, en nog wat later stond het ook daadwerkelijk pas bij het totaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:56
Klopt. Zelfde verhaal hier. Deze afgelopen maand geopend dus ik weet ook niet hoe snel het normaal gaat, hoe en waar het precies beschreven staat. Wel hebben we te maken met een 'duits' bedrijf en was 1 mei een behoorlijke feestdag, ook op de beurzen en de meeste andere europe landen. Ik verwacht dus dat er wat vertraging in zit. Wel een beetje knudde dat je nergens meer iets ziet staan. Ik houd de topics hier eventjes in de gaten en ga uiterlijk maandag er zelf achter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Morwen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:01:
[...]

Klopt. Zelfde verhaal hier. Deze afgelopen maand geopend dus ik weet ook niet hoe snel het normaal gaat, hoe en waar het precies beschreven staat. Wel hebben we te maken met een 'duits' bedrijf en was 1 mei een behoorlijke feestdag, ook op de beurzen en de meeste andere europe landen. Ik verwacht dus dat er wat vertraging in zit. Wel een beetje knudde dat je nergens meer iets ziet staan. Ik houd de topics hier eventjes in de gaten en ga uiterlijk maandag er zelf achter aan.
Gewoon altijd rekening houden dat het een werkdag of 2 kan duren bij alles wat je doet met Trade Republic.

Om er zeker van te zijn dat ik niet zomaar geld kwijt ben en het allemaal wel goed aankomt, heb ik eerst een klein bedrag op TR gezet, dat er vervolgens weer afgehaald, en later in een paar delen er meer op gezet.

Uiteindelijk kwam het allemaal goed, meestal in een dag of 2, maar tussendoor lijkt je geld soms even verdwenen. Daar moet je niet gelijk van in paniek raken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
In principe wordt het rente bedrag bijgeschreven op je TR rekening. Ik verwacht dat je het vandaag of morgen op de rekening kunt zien. Anders morgen even contact opnemen met TR. Ik heb het idee dat nieuwe TR rekeningen altijd even moet uit trillen.

Ik ben zelf tevreden TR spaarder.

De rente is 4% maar dat is nominaal, waarbij wordt gerekend met 360 dagen per jaar. Dit schrikkeljaar krijg je dus 6 dagen extra rente. Als je hele saldo steeds rentedragend blijft (dus beneden de 50k) dan heb je effectief per jaar ongeveer 4,14%.

stortingen vanaf mijn ING rekening worden binnen een paar uur uitgevoerd.
opnames naar mijn ING rekening kosten een dag, echter een opname gisteren op 1 mei is vandaag nog niet aangekomen.

edit 1 juni 2024: ik heb inmiddels een 2de tegenrekening. Bij de ASN, stortingen zijn dan instant, opnames kosten ook hier een dag.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 01-06-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:06:
[...]
In principe wordt het rente bedrag bijgeschreven op je TR rekening. Ik verwacht dat je het vandaag of morgen op de rekening kunt zien. Anders morgen even contact opnemen met TR. Ik heb het idee dat nieuwe TR rekeningen altijd even moet uit trillen.

Ik ben zelf tevreden TR spaarder.

De rente is 4% maar dat is nominaal, waarbij wordt gerekend met 360 dagen per jaar.
Aah, dat ze met 360 dagen rekenen is nieuw voor me. Ik vroeg me al af waarom de dagelijkse rente die ik kreeg altijd een paar cent meer was dan ik zelf had berekend. Maar ik rekende met 365 dagen per jaar :P
Dit schrikkeljaar krijg je dus 6 dagen extra rente. Als je hele saldo steeds rentedragend blijft (dus beneden de 50k) dan heb je effectief per jaar ongeveer 4,14%.
Dit lijkt me alleen niet helemaal te kloppen. Als je 4% door 360 deelt, en vervolgens keer 366 doet, dan kom ik op 4,067% uit, niet 4,14% ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 02-05-2024 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:07:
...

Dit lijkt me alleen niet helemaal te kloppen. Als je 4% door 360 deelt, en vervolgens keer 366 doet, dan kom ik op 4,067% uit, niet 4,14% ;)
Je vergeet de rente op rente (was ik vergeten expliciet te noemen) ;)
hints waren echter de kreten "nominaal" & "effectief"

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 02-05-2024 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:10:
[...]
Je vergeet de rente op rente (was ik vergeten expliciet te noemen) ;)
hints waren echter de kreten "nominaal" & "effectief"
Aah, dat was ik vergeten inderdaad :) Hoe dan ook, 4% is mooi, nog meer is nog mooier! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 19:16
Alles werkt prima, sparen en beleggen. Ben benieuwd naar de kaart, ik ben o.a. benieuwd naar de wisselkoersen / bijkomende kosten voor betalen in andere valuta.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
Bij mij kwam het vorige maand pas nadat ik er achter aan gegaan ben. Ik kreeg toen een paar euro hoger bedrag dan ik verwachtte. En het kwam ook niet overeen met het bedrag wat er daarna bij uitgekeerde rente stond. Dat was meer passend bij wat ik verwachtte. Misschien compensatie omdat ik langer moest wachten?

En ook deze maand lijkt het niet vanzelf te gaan. Ik wacht ook tot maandag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 02:49
Volgens de faq kan het bijschrijven vd rente 1 tot 3 dagen duren. Waarschijnlijk werkdagen. Oftewel uiterlijk maandag moet het bijgeschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-05 23:55
W1ck1e schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:06:
[...]
IK kreeg zelf gistermiddag een notificatie van TR over mijn rente. Leek me eigenlijk wel logisch dat een computersysteem gewoon doorwerkt op 1 mei ook al is er geen werkend personeel.

Inmiddels heb ik me ook opgegeven voor de kaart, kan interessant zijn voor gebruik buiten de EU aangezien Visa Debit in sommige landen wrs beter wordt geaccepteerd dan V Pay. En de kosten voor betalen in vreemde valuta lijken ook lager te zijn dan bij de ING. Ben benieuwd naar de ervaringen hiermee, maar wrs moeten die nog opgedaan worden aangezien de kaart pas sinds kort beschikbaar is.

Is die Saveback functie eigenlijk echt interessant? Ik begrijp dat je max 15 euro per maand kunt verdienen, en dan daarvoor 1500 euro zou moeten uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
pirke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:21:
Volgens de faq kan het bijschrijven vd rente 1 tot 3 dagen duren. Waarschijnlijk werkdagen. Oftewel uiterlijk maandag moet het bijgeschreven staan.
Alleen vorig jaar maandag 2 oktober kreeg ik de rente NIET op de eerste van de maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:53
DeadKennedy schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:25:
Alles werkt prima, sparen en beleggen. Ben benieuwd naar de kaart, ik ben o.a. benieuwd naar de wisselkoersen / bijkomende kosten voor betalen in andere valuta.
Volgens de documentatie rekent TR helemaal geen koersopslag bij vreemde valuta. Ik heb het kortgeleden uitgeprobeerd met een online betaling in GBP en dat lijkt inderdaad zo te zijn!:) Het was precies de koers die de Oanda currency converter (zonder opslag) op dat moment aangaf.

Dat is interessant. Vanwege de 1% saveback is het daarom zelfs beter dan N26 en Openbank met Travel+ (die totnutoe de beste koersen buiten de eurozone gaven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
Tips voor mensen die beginnen met geld overmaken naar TR:
- vergeet niet je BSN in te voeren voordat je een groter bedrag overmaakt (een klein testbedragje kan zonder BSN doorkomen maar is dus geen bewijs dat alles werkt)
- maak alleen geld over van je opgegeven tegenrekening op je eigen naam

(Dit waren oorzaken van vertraagde overboekingen in klachten op Trustpilot.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:52
Is die Saveback functie eigenlijk echt interessant? Ik begrijp dat je max 15 euro per maand kunt verdienen, en dan daarvoor 1500 euro zou moeten uitgeven.
Of het interessant is hangt af van je eigen uitgave patroon. Sinds ik de kaart heb is het mijn primaire kaart geworden voor al mijn uitgaven in winkels, tankstations, internet enz. De saveback gaat dan best hard en is dan mooi meegenomen. Daarnaast vind ik de optie voor wereldwijd gratis cash opnemen ook erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zelf sinds kort ook een account bij TR. Uiteraard vooraf goed verdiept in alle voorwaarden en garanties. Hoewel ik enige twijfels heb over het volwassenheidsniveau van cybersecurity bij het bedrijf (ik heb hier eerder wat uitgebreider over gepost in het spaartopic), geeft het voor mij vooralsnog voldoende vertrouwen om er geld te stallen.

Echter merk ik dat TR behoorlijk mainstream aan het gaan is. Gisteren hoorde ik twee collega's erover praten, waarvan de een absoluut niet bezig is met (fin)tech. Hoe kijken jullie naar zoiets? Is dit een risico, bijvoorbeeld omdat TR aan zijn eigen succes ten onder kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sOid schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:08:
Ik heb zelf sinds kort ook een account bij TR. Uiteraard vooraf goed verdiept in alle voorwaarden en garanties. Hoewel ik enige twijfels heb over het volwassenheidsniveau van cybersecurity bij het bedrijf (ik heb hier eerder wat uitgebreider over gepost in het spaartopic), geeft het voor mij vooralsnog voldoende vertrouwen om er geld te stallen.

Echter merk ik dat TR behoorlijk mainstream aan het gaan is. Gisteren hoorde ik twee collega's erover praten, waarvan de een absoluut niet bezig is met (fin)tech. Hoe kijken jullie naar zoiets? Is dit een risico, bijvoorbeeld omdat TR aan zijn eigen succes ten onder kan gaan?
If it sounds too good to be true... ik ben vooral benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om bovenaan alle lijstjes te staan met 4% rente. Wat doen zij met je gestalde geld? Beleggen ze dat weer? Kon dat zo snel nog niet vinden in de voorwaarden.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:09:
[...]

If it sounds too good to be true...
Ja precies dat. Hoewel 4% ook weer niet zo énorm veel hoger is dan andere aanbieders. Ik heb ook een deel gestald bij een ander bedrijf in USD, voor geloof ik 5.75%. Maar dat valt natuurlijk niet onder DGS en is voor mij een geaccepteerd risico. Bij TR is het risico me niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Die 4% rente is volgens mij gewoon een lokketje, zodat mensen die eigenlijk geen interesse hebben in beleggen tóch mogelijk klant bij ze worden.
En dan nu die debitcard met cashback functionaliteit, dat is zo'n mooi aanbod dat velen van ons daadwerkelijk beleggingen bij ze aan het aanhouden zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxaixx
If it sounds too good to be true... ik ben vooral benieuwd hoe ze het voor elkaar krijgen om bovenaan alle lijstjes te staan met 4% rente. Wat doen zij met je gestalde geld? Beleggen ze dat weer? Kon dat zo snel nog niet vinden in de voorwaarden.
De 4% rente is gelijk aan de rente van de ECB. De partner banken van TR ontvangen deze vergoeding op het aangehouden saldo bij de ECB. TR schruift deze vergoeding door naar de rekeninghouder. Als de ECB rente daalt, dan zal TR de vergoeding zeer waarschijnlijk verlagen naar het nieuwe ECB tarief. Geld verdienen zal TR voornamelijk doen via de beleggers en sinds kort de visa card. Door deze hoge rente te geven hope ze veel nieuwe klanten aan te trekken die dan alsnog starten met beleggen en dus weer meer inkomsten gaan genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
CodeCaster schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Volgens mij gunnen ze de spaarders de rente die de banken zelf ook krijgen bij "de ecb". Dat heb ik onthouden van toen ze in januari 2023 in het nieuws en met een spaarrekening op de markt kwamen.
Mochten ze het geld echter beleggen dan is dat ook niks spannends. Volgens mij doet elke (spaar-) bank dat.
Of hoe denk jij waar een bank de spaarrente van betaalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

W1ck1e schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:27:
[...]
Volgens mij doet elke (spaar-) bank dat. Of hoe denk jij waar een bank de spaarrente van betaalt ?
Daar waren regels voor, toch? Zo sinds 2008 of zo, iets met reserves.

Dus van spaargeld moet een bank sowieso 20% in kas houden, en het leeuwendeel mogen ze alleen uitlenen als hypotheek/consumptief krediet/obligaties, dingen met lagere risico's. Of zoiets heb ik van horen zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 03-05-2024 09:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
xxaixx schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:24:
[...]

De 4% rente is gelijk aan de rente van de ECB. De partner banken van TR ontvangen deze vergoeding op het aangehouden saldo bij de ECB. TR schruift deze vergoeding door naar de rekeninghouder. Als de ECB rente daalt, dan zal TR de vergoeding zeer waarschijnlijk verlagen naar het nieuwe ECB tarief. Geld verdienen zal TR voornamelijk doen via de beleggers en sinds kort de visa card. Door deze hoge rente te geven hope ze veel nieuwe klanten aan te trekken die dan alsnog starten met beleggen en dus weer meer inkomsten gaan genereren.
Waardevolle input, dat wist ik niet. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is zelf bij TR problematisch vind is dat je account id is je telefoonnummer. Mij is niet duidelijk hoe je dan bij je account weer komt als je telefoon of telefoonnummer kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 08:22
Ik heb na 3 maanden wachten vorige week de TR card ontvangen. Tot nu toe geen enkel probleem met accepteren bij betalen met Apple Pay. De saveback laat ik storten in een ETF, waarin ik maandelijks € 50,- beleg. Bij een saveback van € 10,- per maand heb je al een rendement van 20%. Hiernaast maakt ik ook gebruik van de mogelijkheid om de afrondingen te beleggen in dezelfde ETF. Na de eerste week staat het saldo al op € 63,-. Het is klein bier, maar toch interessant om hiermee te experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiqH
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-12-2024
Zijn hier meer mensen die sinds vandaag opeens geen 4% rente per jaar tussen de voordelen heeft staan in de TR app? Hierdoor kan ik ook niet meer mijn opgebouwde rente zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:39:
Wat ik zelf bij TR problematisch vind is dat je account id je telefoonnummer is. Mij is niet duidelijk hoe je dan bij je account weer komt als je telefoon of telefoonnummer kwijt bent. ;)
https://support.traderepu...o-to-log-in-to-my-account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-05 13:25
MiqH schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:43:
Zijn hier meer mensen die sinds vandaag opeens geen 4% rente per jaar tussen de voordelen heeft staan in de TR app? Hierdoor kan ik ook niet meer mijn opgebouwde rente zien.
Bij mij laden alle voordelen in de app van TR op dit moment niet. Zal vermoedelijk weer snel terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Some0ne schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Bij mij laden alle voordelen in de app van TR op dit moment niet. Zal vermoedelijk weer snel terugkomen.
In de android app (ook na de update van deze ochtend) zie ik de rente niet. In chat wordt echter bevestigd dat de rente 4% is.

edit 11:16 : de rente en het percentage is nu weer te zien in de app. Echter de opgebouwde rente is maar van 1 dag. Dus de helft van wat het moet zijn. Dus werk in uitvoering.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 03-05-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Globalcitizen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:57:
[...]

Volgens de documentatie rekent TR helemaal geen koersopslag bij vreemde valuta. Ik heb het kortgeleden uitgeprobeerd met een online betaling in GBP en dat lijkt inderdaad zo te zijn!:) Het was precies de koers die de Oanda currency converter (zonder opslag) op dat moment aangaf.

Dat is interessant. Vanwege de 1% saveback is het daarom zelfs beter dan N26 en Openbank met Travel+ (die totnutoe de beste koersen buiten de eurozone gaven).
Bizar, dan halen ze ineens idd N26/Revolut/Openbank/Wise links in wbt betalen in vreemde valuta. Dit in combinatie met de hoogste rente (met het lage vermogensrendementsheffingstarief) en goede voorwaarden qua beleggen lijkt het nu wel echt een uitzonderlijk competitief platform.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Het gebrek aan contactmogelijkheden is wel een ding. Moet via de app via een wizard, niet simpelweg een emailadres of telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
pirke schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:30:
Het gebrek aan contactmogelijkheden is wel een ding. Moet via de app via een wizard, niet simpelweg een emailadres of telefoonnummer.
Vandaar dat ik in andere topic schrijf : Het is leuk totdat een keer misgaat. Dan kan jij verder niemand bellen en hopen dat je email wordt gezien / beantwoordt terwijl je b.v. op je rekening daar E x duizend hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
Harbo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Vandaar dat ik in andere topic schrijf : Het is leuk totdat een keer misgaat. Dan kan jij verder niemand bellen en hopen dat je email wordt gezien / beantwoordt terwijl je b.v. op je rekening daar E x duizend hebt staan.
De helpdesk reageert heel snel is mijn ervaring. Vorige maand kreeg ik de rente niet vanzelf. Na contact met de helpdesk was het snel geregeld. Nu heb ik de rente ook nog niet maar wacht ik tot na het weekend om te kijken of het vanzelf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DeadKennedy schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Bizar, dan halen ze ineens idd N26/Revolut/Openbank/Wise links in wbt betalen in vreemde valuta. Dit in combinatie met de hoogste rente (met het lage vermogensrendementsheffingstarief) en goede voorwaarden qua beleggen lijkt het nu wel echt een uitzonderlijk competitief platform.
Dat zal ook zeker het plan zijn om in korte tijd zoveel mogelijk klanten te krijgen. Ik verwacht ook niet dat dit nog jaren zo zal blijven.

Het zou me niks verbazen als ze binnen een paar maanden de rente al iets naar beneden bijstellen. Maar hopelijk blijft het nog een hele tijd 4% :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
pirke schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:30:
Bij mail verkeer met TR blijkt dat "service-nl@traderepublic.com" hun mail adres is. Dus tenzij je echt wil bellen moet dat voldoende zijn.

En in het geval dat je telefoon is gestolen: (met dank aan @Harbo )
Bei Verlust Deines Mobilgeräts oder Deiner SIM-Karte oder wenn der Verdacht besteht, dass ein Dritter von den Sicherheitsmerkmalen Deines Kontos Kenntnis erlangt hat, hast Du die Möglichkeit unseren Kundenservice zu kontaktieren. Bitte schreibe “Kontosperrung” in die Betreffzeile und wir werden deine Nachricht priorisieren
Het op 1 mei opgenomen bedrag is inmiddels vandaag bijgeschreven op mijn asn rekening. Dus 1 dag extra vanwege de 1 mei viering.

[ Voor 44% gewijzigd door W1ck1e op 03-05-2024 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozwuito
De hoge rente en de voordelen van de kaart zijn natuurlijk bedoeld om je te verleiden tot beleggen. De kosten hiervan financiert TR vast met de inkomsten uit de beleggingsactiviteiten. Het is wel duidelijk dat ze het rentedragend deel van je spaarrekening bewust beperkt houden tot max 50k.

Voor mij is dat genoeg, ik spreid mijn spaargeld sowieso over een paar banken. Niet alleen TR.
Ik zie wel of ik ook kleinschalig wil beleggen als ik de kaart eenmaal heb, daar ga ik me nog in verdiepen. Welke ETF's er allemaal zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Je hoeft niet te beleggen om de kaart te gebruiken. Je krijgt dan alleen niet de 1% saveback. Als je er alleen geld zet icm de kaart dan heb je dus een betaalrekening met rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiphost
Het issue van het verdwenen item rente is opgelost. Alleen mis ik nu nog een dag opgebouwde rente. Het contact met de klantenservice via e-mail loopt trouwens probleemloos. Snelle response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Shiphost schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:30:
Het issue van het verdwenen item rente is opgelost. Alleen mis ik nu nog een dag opgebouwde rente. Het contact met de klantenservice via e-mail loopt trouwens probleemloos. Snelle response.
Vorige maand had ik ook een week lang ofzo dat de rente een dag achterliep. Is uiteindelijk vanzelf goedgekomen.

De klantenservice bij TR zal ook wel gek worden van de constante stroom aan mensen die bij elke storing en vertraging contact opnemen :+ (Zelf vorige maand ook contact opgenomen, omdat er €10 op 'pending' bleef staan, wat voor 1 werkdag zou kunnen, maar bij mij was het al meerdere weken zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:37:
[...]

Vorige maand had ik ook een week lang ofzo dat de rente een dag achterliep. Is uiteindelijk vanzelf goedgekomen.

De klantenservice bij TR zal ook wel gek worden van de constante stroom aan mensen die bij elke storing en vertraging contact opnemen :+ (Zelf vorige maand ook contact opgenomen, omdat er €10 op 'pending' bleef staan, wat voor 1 werkdag zou kunnen, maar bij mij was het al meerdere weken zo.)
Gisteren klopt het bij mij wel, alleen vandaag mis ik de rente over gisteren. Het komt inderdaad vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:41:
[...]
Gisteren klopt het bij mij wel, alleen vandaag mis ik de rente over gisteren. Het komt inderdaad vast goed.
Ja, ik heb nu precies hetzelfde. Ik wacht het gewoon even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 13:24

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wordt de rente betaald over het gemiddelde saldo? Dit zie ik als je naar het saldo gaat en dan op de rente door klikt.

Als je bijvoorbeeld vorige maand 10 euro heb gestort, en deze maand weer 10 euro. Dan staat er bij het gemiddeld saldo 15 euro. Wordt dan de rente over die 15 euro, of over 20 euro uitgekeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadKennedy
Lawwie schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:52:
Wordt de rente betaald over het gemiddelde saldo? Dit zie ik als je naar het saldo gaat en dan op de rente door klikt.

Als je bijvoorbeeld vorige maand 10 euro heb gestort, en deze maand weer 10 euro. Dan staat er bij het gemiddeld saldo 15 euro. Wordt dan de rente over die 15 euro, of over 20 euro uitgekeerd?
Gemiddelde saldo van de maand waarover wordt uitbetaald. Rente over mei dus over het gemiddelde saldo in mei.

[ Voor 10% gewijzigd door DeadKennedy op 03-05-2024 11:57 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicao
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-11-2024
Morwen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:01:
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal, begin april mijn rekening geopend, rentesaldo opgebouwd zien worden t/m 30 april, rente gereset zien worden naar 0 op 1 mei en niets bijgeschreven.
Ik heb al een mail gestuurd en helaas een standaardantwoord teruggekregen zonder verklaring of uitleg waarom de aangegeven betaling op de eerste van de maand niet gehaald is:

"At the beginning of each month, you will receive the interest after deducting any applicable fees.

In some cases, it may take some time for the system to show the payment in your timeline. The payment is made on the first day of the month and should be visible under Transactions in the next days."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

Met dat gemiddelde saldo wordt niks gedaan, snap ook niet helemaal waarom ze dat benoemen.

Je krijgt per dag rente over wat je op die dag op je rekening hebt staan, dus in jouw voorbeeld in maand 1 over 10 euro en in maand 2 over 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Helpdesk reageert inderdaad snel. Alleen jammer dat ze niet ingaan op de echte vraag: waarom is de rente nog niet bijgeschreven?
Hello ***,

Thank you for your message regarding your interest.

We apologise for the inconvenience. There is currently a technical fault that makes it impossible to retrieve the interest in the app. Our IT department is working flat out to find a solution. This should not take much longer.

Thank you for your understanding and patience.

I wish you a relaxing weekend!

Best regards,

[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 03-05-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
Vicao schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:06:
[...]
Ik heb al een mail gestuurd en helaas een standaardantwoord teruggekregen zonder verklaring of uitleg waarom de aangegeven betaling op de eerste van de maand niet gehaald is:
Ik vraag me af waarom er gelijk emails gestuurd worden? Soms loopt er iets een vertraging op, bijvoorbeeld op 1 mei (feestdag). TR / bank kan een betaling altijd een valuta datum meegeven (de dag waarop een saldo rente dragend wordt). Dus als TR besluit om de rente pas op de 5e dag van de maand te verwerken en dit doet met een valuta datum van de 1e dan is er qua rente vergoeding niets aan de hand. (Mocht je de rente direct willen opnemen op de 1e, ja dan is dat inderdaad even vervelend als het er niet gelijk op staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online

@Lawwie

Uit het algemene spaartopic deel 4:
W1ck1e schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:48:
...
Elke dag dat een saldo, aan het einde van de dag, op de rekening staat bouw je per 90 euro 1 cent aan rente op. In de app van TR kan je elke dag zien hoeveel rente je de huidige maand aan rente opgebouwd hebt. Controleer dit maar eens op 2 opeenvolgende dagen, in de app. Het verschil is de rente over de voorgaande dag. Per 90 euro saldo is dat dus precies 1 eurocent.

Aangelogd op de website is de opgebouwde rente niet te vinden.
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
xxaixx schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:16:
Ik vraag me af waarom er gelijk emails gestuurd worden? Soms loopt er iets een vertraging op, bijvoorbeeld op 1 mei (feestdag). TR / bank kan een betaling altijd een valuta datum meegeven (de dag waarop een saldo rente dragend wordt). Dus als TR besluit om de rente pas op de 5e dag van de maand te verwerken en dit doet met een valuta datum van de 1e dan is er qua rente vergoeding niets aan de hand.
...
Mogelijk omdat het anders verloopt dan verwacht of gewend (bij TR). En TR "is een beetje spannend" ;) Met name voor klanten die in de voorgaande maand een rekening hebben geopend.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 03-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
[...]

Ik vraag me af waarom er gelijk emails gestuurd worden?
Omdat de rente niet uitbetaald is en ook niet meer zichtbaar in de app. Geeft geen vertrouwen, heb pas sinds begin april een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Hier ook geen rente bijgeschreven van April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiphost
Ik heb sinds september 2023 een account bij TR. Tot nu toe is de rente keurig bijgeschreven op de 1e dag van de maand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeadKennedy
[...]

Ik vraag me af waarom er gelijk emails gestuurd worden? Soms loopt er iets een vertraging op, bijvoorbeeld op 1 mei (feestdag). TR / bank kan een betaling altijd een valuta datum meegeven (de dag waarop een saldo rente dragend wordt). Dus als TR besluit om de rente pas op de 5e dag van de maand te verwerken en dit doet met een valuta datum van de 1e dan is er qua rente vergoeding niets aan de hand. (Mocht je de rente direct willen opnemen op de 1e, ja dan is dat inderdaad even vervelend als het er niet gelijk op staat).
Ik zou het persoonlijk ook erg prettig vinden als er niet tig posts gemaakt worden als een rente uitbetaling of overschrijving een dag of twee later is dan verwacht, scheelt de helft aan (naar mijn mening oninteressante) posts.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DeadKennedy schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:26:
Ik zou het persoonlijk ook erg prettig vinden als er niet tig posts gemaakt worden als een rente uitbetaling of overschrijving een dag of twee later is dan verwacht, scheelt de helft aan (naar mijn mening oninteressante) posts.
Aangezien TR geen vlekkeloze reputatie heeft, kan het voor TR spaarders prettig zijn dat ze hier berichten kunnen lezen over ervaringen met precies dat: hoe goed verlopen de stortingen, opnames en rente uitkeringen. Het enige doel zal voor de meesten toch echt het ontvangen van, zoveel mogelijk, rente zijn. En daarvoor moet het saldo goed geadministreerd worden. Op sites als trustpilot is er volgens mij een negatief beeld van TR. Hier op tweakers is er volgens mij een genuanceerder beeld.

Ik vind het van belang om op berichten te reageren of er zelf een te plaatsen als ik dat relevant vind. Omdat ikzelf tevreden ben over TR gun ik anderen dat ook. Terwijl de keuze om wel of niet te sparen bij TR altijd een persoonlijke is, als TR voldoet aan je persoonlijke voorwaarden zie ik namelijk geen reden om niet te sparen bij TR.

Het staat een ieder vrij om de berichten al dan niet te lezen en kennis van te nemen, en vervolgens al dan niet op te reageren. Mits on topic "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic" lijkt mij dat geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 03-05-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:28

The Third Man

The Third Jellyfish

Harbo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:30:
Hier ook geen rente bijgeschreven van April.
Bij mij wel, en de dagelijkse berekening loopt tot nu toe ook probleemloos door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Heb jij deze handleiding al gelezen?

"Therefore, first close the app completely, i.e. from the multitasking view, and restart the App to return to entering the number. Then log in with the old number."

Inloggen met oud nummer dat jij niet hebt en waarop je een SMS moet ontvangen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Heb jij deze handleiding al gelezen?

"Therefore, first close the app completely, i.e. from the multitasking view, and restart the App to return to entering the number. Then log in with the old number."

Inloggen met oud nummer dat jij niet hebt en waarop je een SMS moet ontvangen. :?
Blijkbaar niet, dus dan is het bij mij ook niet duidelijk. Ik denk echter wel dat TR het wel weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Bij verlies van je telefoon vraag je een nieuwe simkaart aan gewoon met je oude nummer. En je kan gewoon weer inloggen. Daarnaast heb je ook nog altijd je veilige code die je hebt ontvangen van TR via een bankoverschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
1. Ik weet niet of dit altijd mogelijk is. Voornamelijk als jij een zakelijk nummer gebruikt. Dat betekent ook dat de oude SIM geblokkerd moet worden.
2. PUK is de TR terminologie wordt gebruikt om telefoonnummer te wijzigen. Om deze te gebruiken moet jij wel ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 23:30
Ik volg, ook halverwege april een rekening geopend. Netjes rente opgebouwd zien worden tot eind april.

Tot op heden geen rente bijgeschreven. Op 1 mei is de teller gereset. Tot op heden maar 1 dag aan rente "ontvangen'" en loop dus ook 1 dag achter.

Edit: Zojuist is de opgebouwde rente van deze maand verdubbeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Ren-z op 03-05-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:55
Ik gebruik TR sinds september. Bij mij werkt het vlekkeloos. Ik had gebruik gemaakt van een referral actie. Ben benieuwd hoe lang ze de 4% volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 27-05 14:51
Is er nog een scheiding tussen spaargeld en geld wat je via de TR Debet card gebruikt? Dit weerhoudt mij om op dit moment om een debet card aan te vragen. Er staat toch veel geld op die rekening. Ik zit niet te wachten op misbruik van de debet kaart als een bedrijf waar ik hem gebruikt heb zijn security niet op dikte heeft en mijn rekening wordt leeg getrokken vanwege misbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 17:01
falconxp schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:10:
Is er nog een scheiding tussen spaargeld en geld wat je via de TR Debet card gebruikt? Dit weerhoudt mij om op dit moment om een debet card aan te vragen. Er staat toch veel geld op die rekening. Ik zit niet te wachten op misbruik van de debet kaart als een bedrijf waar ik hem gebruikt heb zijn security niet op dikte heeft en mijn rekening wordt leeg getrokken vanwege misbruik.
Voor zover ik kan zien niet, de card gebruikt direct het geld op de cash rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 27-05 14:51
Remigius schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:15:
[...]

Voor zover ik kan zien niet, de card gebruikt direct het geld op de cash rekening.
Daar was ik al bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ren-z schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:06:
Tot op heden maar 1 dag aan rente "ontvangen'" en loop dus ook 1 dag achter.

Bij mij ook, als dat nu deze maand elke dag gebeurt dan ben ik multimiljonair.
( Daar is een saldo van 90 euro al voldoende voor ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han2 retail
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik gebruik inmiddels de contactloze kaart van TR in mijn google wallet, als reserve heb ik een fysieke ING kaart bij me, maar paar seconden geduld en alles functioneert. .

En altijd wat contant, laatst viel bij de ACTION de stroom uit, blinde paniek.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
falconxp schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:10:
Dit is een heel goed punt want sommigen hebben er wel tot €50K op staan, wat ook klaar staat om uitgegeven te worden.
In principe kunnen ze de transacties terug draaien in geval van fraude, maar hoe dit in de praktijk werkt bij TR, geen idee.
In de meeste gevallen van fraude gaat het via de kaartgegevens, die je nodig hebt voor online betalingen, je zou dat soort betalingen dus kunnen vermijden als je hier bang voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
JohanNL schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:14:
[...]

In de meeste gevallen van fraude gaat het via de kaartgegevens, die je nodig hebt voor online betalingen, je zou dat soort betalingen dus kunnen vermijden als je hier bang voor bent.
Is het mogelijk om een daglimiet in te stellen, zoals andere banken dat aanbieden?

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxaixx
In de instellingen van de kaart kan je verschillende betaalmethoden aan of uit zetten (internet betalingen, cash opnemen, contactloos betalen enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpzandt
  • Laatst online: 28-05 20:12
Ren-z schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:06:
Ik volg, ook halverwege april een rekening geopend. Netjes rente opgebouwd zien worden tot eind april.

Tot op heden geen rente bijgeschreven. Op 1 mei is de teller gereset. Tot op heden maar 1 dag aan rente "ontvangen'" en loop dus ook 1 dag achter.

Bij mij hetzelfde. Helaas ook nog geen rente mogen ontvangen. Mailen naar de helpdesk heeft weinig zin. Krijg een standaard mail terug met hoe de rente opbouw in zijn werking gaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
jpzandt schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:39:
[...]

Bij mij hetzelfde. Helaas ook nog geen rente mogen ontvangen. Mailen naar de helpdesk heeft weinig zin. Krijg een standaard mail terug met hoe de rente opbouw in zijn werking gaat. 8)7
Pas sinds vorige maand klant ?
Wel rente opbouw gezien ?
2 maal ja: even wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 03-05-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpzandt
W1ck1e schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:43:
[...]
Pas sinds vorige maand klant ?
Wel rente opbouw gezien ?
Jazeker!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-05 12:01
Ik kreeg net een notificatie en de rente over de maand april is bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Laatst online: 20:56
denneappel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:09:
Ik ook! De rente is binnen. Eind goed al goed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpzandt
Morwen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:11:
[...]

Ik ook! De rente is binnen. Eind goed al goed. :*)
Jaaahhh.... rente is binnen *O* .. nu lekker gaan uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
XWB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:21:
[...]

Is het mogelijk om een daglimiet in te stellen, zoals andere banken dat aanbieden?
Zo te zien niet, wel blokkades dus voor bepaalde transactietypes.
In de regel krijg je wel een 2FA code bij online transacties.
Bij grotere bedragen willen kaartverstrekkers ook nog wel eens contact met je opnemen voordat de transactie wordt uitgevoerd, maar geen idee hoe het bij TR zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
jpzandt schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:15:
[...]

Jaaahhh.... rente is binnen *O* .. nu lekker gaan uitgeven verder sparen .
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier kwam de rente netjes op 1 mei binnen. Meteen afgeroomd naar een andere spaarrekening.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
fsfikke schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:39:
[...]

Hier kwam de rente netjes op 1 mei binnen. Meteen afgeroomd naar een andere spaarrekening.
Ik heb maar 49k gestort, zodat ik niet elke maand bezig ben om het saldo onder de 50k te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozwuito
JohanNL schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:14:
[...]

Dit is een heel goed punt want sommigen hebben er wel tot €50K op staan, wat ook klaar staat om uitgegeven te worden.
In principe kunnen ze de transacties terug draaien in geval van fraude, maar hoe dit in de praktijk werkt bij TR, geen idee.
In de TR FAQ staat:
"you can choose to deactivate online transactions on your card. This won’t affect your card payments using your digital wallet."
Op deelfde manier kan je in de app contactloos betalen en geld opnemen bij automaat afzonderlijk ven elkaar aan of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 12:32

CIM

Geen problemen met rente-bijschrijving, maar gewone overboekingen naar Trade Republic begint mij echt aan het twijfelen te brengen. Mijn allereerste SEPA-overboeking werd binnen 1 minuut geretourneerd, de tweede verliep vrij snel. De derde duurde een paar uur, en die van vandaag (verstuurd voor 8:00) is spoorloos verdwenen, met een weekend voor de deur (zucht).

Sowieso weinig toegankelijke informatie over beleggen te vinden. Er staat nergens iets over transactiekosten, en al helemaal niet in combinatie met fractioneel en/of savings plans. Jammer. Want nu weet ik het niet. Als het gratis is, zou je dan toch pontificaal op je website zetten, toch? Misschien leuke tool voor zoomers, maar voor mensen met meer inkomen dan tijd is dit nou niet bepaald attractief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
pirke schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Ik heb maar 49k gestort, zodat ik niet elke maand bezig ben om het saldo onder de 50k te houden.
Toen ik vorig jaar "een aanzienlijke hoeveelheid geld" op TR had gestort ontving ik een mailtje van hen. ( Ik had al eerder een groot bedrag gestort en later ook weer opgenomen maar bij die eerste grote storting kreeg ik de mail niet )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGN9bW3sIMkcbtqyEfjrXEMow8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y06bNe6blKQHsVqvuSjOoo4c.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPa4qM_T95cO3b1Z47jxCL_vSnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JPg3XC8EK6xkI4KbvNGIrqsK.png?f=user_large

Jouw storting zal zeker in dezelfde catagorie vallen. De vragen die ik moest beantwoorden stelden volgens mij niets voor. Mocht je een vergelijkbare mail krijgen, gewoon even doen. Om problemen te voorkomen.

BTW: ik heb nog steeds niets belegd bij TR.

Ook in het 3de deel van het Spaartopic zijn er nogal wat berichten geplaatst over TR. Het ging los meteen na de introductie van de rente van 2% op de spaarrekening rond 4 januari 2023.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 03-05-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
denneappel schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:09:
Ik kreeg ook een notificatie, en er staat dat de rente er is. Bij transactie zie ik de rente staan, maar het is niet opgeteld bij mijn totaalbedrag. Dat is gelijk gebleven… Hopelijk volgt dat ook nog…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Magreet1 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:50:
[...]

Ik kreeg ook een notificatie, en er staat dat de rente er is. Bij transactie zie ik de rente staan, maar het is niet opgeteld bij mijn totaalbedrag. Dat is gelijk gebleven… Hopelijk volgt dat ook nog…
Dat had ik woensdag ook. De processen bij TR zijn blijkbaar niet helemaal goed afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-05 17:24
Bijzonder vind ik dat de rente standaard op 2% staat, en dat je de 4% rente moet activeren. (Nog niet gevonden hoe).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik ben in de app naar Cash gegaan, omlaag scrollen naar Benefits, Interest aangetikt en daarmee geactiveerd.

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 04-05-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ter info:
Een overschrijving naar TR werd vanmiddag geretourneerd (vrijwel meteen).

Als ik het nu opnieuw probeer, krijg ik in het overboekingsscherm een mededeling (screenshot nemen is geblokkeerd):

"Uw overboeking kan wat langer duren.
De bank van de ontvanger is op dit moment niet bereikbaar.(...)"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

CIM schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:09:
en die van vandaag (verstuurd voor 8:00) is spoorloos verdwenen, met een weekend voor de deur (zucht).
Maar met een verwerkingstijd tot enige werkdagen is er toch niks ‘verdwenen’ als je niet dezelfde dag nog je overboeking verwerkt hebt? We hebben het over een beleggingsplatform, ik ben niks anders gewend wat dat tempo betreft. Het is geen normale bankrekening waar je snellere verwerking kan verwachten (en dan nog is buitenlands SEPA slechts same-day als alles meezit).
Sowieso weinig toegankelijke informatie over beleggen te vinden. Er staat nergens iets over transactiekosten, en al helemaal niet in combinatie met fractioneel en/of savings plans. Jammer. Want nu weet ik het niet. Als het gratis is, zou je dan toch pontificaal op je website zetten, toch? Misschien leuke tool voor zoomers, maar voor mensen met meer inkomen dan tijd is dit nou niet bepaald attractief.
Men heeft pontificaal op https://traderepublic.com/en-nl staan dat het 1 euro per transactie is. Met de genoemde kennis van beleggingsplatforms kan ik je op een briefje geven dat hun verdienmodel in transactiebundeling zit, gebruik dus nooit market en stop orders. Sowieso zou ik voor beurshandel een afgewogen platform kiezen en niet ‘toevallig’ die waar je geld opgepot hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CIM

CIM

The Third Man schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:32:
[...]
Maar met een verwerkingstijd tot enige werkdagen is er toch niks ‘verdwenen’ als je niet dezelfde dag nog je overboeking verwerkt hebt? We hebben het over een beleggingsplatform, ik ben niks anders gewend wat dat tempo betreft. Het is geen normale bankrekening waar je snellere verwerking kan verwachten (en dan nog is buitenlands SEPA slechts same-day als alles meezit).
Het is gewoon een IBAN-rekening, waarover je rente krijgt. Sterker nog, je kan zelfs een betaalpas krijgen (800k mensen voor in rij, maar vooruit). Genoeg Duitse partijen waar overboekingen er wel snel op komen te staan. Die Duitse traagheid met overboeken kost ze gewoon Nederlandse klanten. Ik ben daar echt niet uniek in.
[...]
Men heeft pontificaal op https://traderepublic.com/en-nl staan dat het 1 euro per transactie is. Met de genoemde kennis van beleggingsplatforms kan ik je op een briefje geven dat hun verdienmodel in transactiebundeling zit, gebruik dus nooit market en stop orders. Sowieso zou ik voor beurshandel een afgewogen platform kiezen en niet ‘toevallig’ die waar je geld opgepot hebt zitten.
Dat staat er dus niet. Er staat "Beleg al vanaf € 1", en ook in de App staat dat er duidelijk. Maar dat zijn niet de kosten; dat betreft aankopen van fractionele shares. En daarmee blijft mijn bezwaar staan: geen verborgen kosten, maar ook geen zichtbare kosten. Ik weet het nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CIM

CIM

Globalcitizen schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:17:
Ter info:
Een overschrijving naar TR werd vanmiddag geretourneerd (vrijwel meteen).

Als ik het nu opnieuw probeer, krijg ik in het overboekingsscherm een mededeling (screenshot nemen is geblokkeerd):

"Uw overboeking kan wat langer duren.
De bank van de ontvanger is op dit moment niet bereikbaar.(...)"
Ja, dit had ik dus ook. Toevallig ook op een zaterdag. Opgelost door __EXACT__ dezelfde voornaam/voorletters/tussenvoegsels/achternaam te gebruiken als van de tegenrekening. Beetje silly dit en gaf weinig vertrouwen. De IBAN-naamcheck werkt natuurlijk niet in Duitsland ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
Het zou ook kunnen dat je eigen bank voor de vertragingen zorgt. Misschien hebben zij geen instant payments met TR of de partner bank. Stortingen vanaf Revolut staan er binnen enkele minuten op, zelfs in het weekend.

Voor wat betreft de kosten "beleg vanaf 1 euro": heb je al op het tabblad tarieven gekeken? Daar staat bijvoorbeeld dat de aankoop of verkoop 1 euro kost, maar dat het aanmelden voor een aandeelhouder vergadering 10 euro kost. Dus beleg inderdaad vanaf 1 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CIM schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:47:
[...]

Het is gewoon een IBAN-rekening, waarover je rente krijgt. Sterker nog, je kan zelfs een betaalpas krijgen (800k mensen voor in rij, maar vooruit). Genoeg Duitse partijen waar overboekingen er wel snel op komen te staan. Die Duitse traagheid met overboeken kost ze gewoon Nederlandse klanten. Ik ben daar echt niet uniek
Gisteravond als test twee overboekingen gedaan, een van ABN en een van een Duitse betaalrekening (C24 Bank). Die laatste stond binnen een half uurtje op TR, ABN is nog niet aangekomen. Dus het is de vraag of dat Duitse of Nederlandse traagheid is ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

CIM schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 18:47:
[...]

Het is gewoon een IBAN-rekening, waarover je rente krijgt. Sterker nog, je kan zelfs een betaalpas krijgen (800k mensen voor in rij, maar vooruit). Genoeg Duitse partijen waar overboekingen er wel snel op komen te staan. Die Duitse traagheid met overboeken kost ze gewoon Nederlandse klanten. Ik ben daar echt niet uniek in.
Er bestaat niet iets generieks als een 'IBAN-rekening'. Een rekening kan een of meer IBAN's gekoppeld hebben maar je weet niet wat voor rekening daarachter schuilt, wat voor transactie SLA's er gelden, wat de bank/instelling heeft afgesproken met hun platform, en bovenal hoe vaak een web-only dienst als TR hun backend ermee synced. Je depositorekening waar je maar 1 keer per week een transactie op kan doen kan ook gewoon een IBAN hebben, om maar een extremer voorbeeld te geven. Meer en meer belegginsplatforms bieden ondertussen ook klantgebonden-IBAN aan zodat je niet meer afhankelijk bent van de omschrijvingscode en zoekgeraakte betalingen als die verkeerd/vergeten is en zo. En crypto-platforms net zo, en ook die bieden steeds vaker betaalkaarten aan, oftewel dat zijn allemaal geen indicatoren dat iets opeens flitsend snel zal gaan. Of het ze klanten zal kosten lijkt me stug, zij kunnen dat beter inschatten met al hun analytics dan jij of ik, dus ga er maar van uit dat als ze zoiets geen prioriteit geven ze weten dat het niet zo veel boeit.
Dat staat er dus niet. Er staat "Beleg al vanaf € 1", en ook in de App staat dat er duidelijk. Maar dat zijn niet de kosten; dat betreft aankopen van fractionele shares. En daarmee blijft mijn bezwaar staan: geen verborgen kosten, maar ook geen zichtbare kosten. Ik weet het nog steeds niet.
Je hebt gelijk ja, ondertussen gevonden in de app: Avatar -> Documents -> Legal Documents -> General Documents -> List of Prices and Services.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste