Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 13:08

CIM

xxaixx schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:11:
Het zou ook kunnen dat je eigen bank voor de vertragingen zorgt. Misschien hebben zij geen instant payments met TR of de partner bank. Stortingen vanaf Revolut staan er binnen enkele minuten op, zelfs in het weekend.

Voor wat betreft de kosten "beleg vanaf 1 euro": heb je al op het tabblad tarieven gekeken? Daar staat bijvoorbeeld dat de aankoop of verkoop 1 euro kost, maar dat het aanmelden voor een aandeelhouder vergadering 10 euro kost. Dus beleg inderdaad vanaf 1 euro.
Ja, daar staat "commissie". Leuk, maar wat zijn de handlingskosten? En het bewaarloon? En geldt dat ook voor fractionele shares? En betaal ik dan €1 aan commissie voor een order van €1? Wie is de custodian (dat staat weer ergens anders)? Hoe werkt dividend in een valuta anders dan Euro? En zo kan ik nog even doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM

CIM

fsfikke schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Gisteravond als test twee overboekingen gedaan, een van ABN en een van een Duitse betaalrekening (C24 Bank). Die laatste stond binnen een half uurtje op TR, ABN is nog niet aangekomen. Dus het is de vraag of dat Duitse of Nederlandse traagheid is ;)
Als je in de ABN Amro App kijkt, zul je zien dat het al aangekomen is. Click maar eens op de betaling in de ABN Amro App. Staat heel mooi zo'n groen vinkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CIM

CIM

The Third Man schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:19:

[...]
Je hebt gelijk ja, ondertussen gevonden in de app: Avatar -> Documents -> Legal Documents -> General Documents -> List of Prices and Services.
Oeh, daar staat het! Nou, lekker verstopt hoor 8)7 En niet te lezen op zo'n telefoonscherm (ja, nu ben ik aan het zeiken O-))

En als je het document dus leest, staat er €25 voor deelnemen aan een aandeelhoudersvergadering in de EU. Ja, wat is het nu? €10 of €25?

Ik weet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CIM schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:28:
[...]

Als je in de ABN Amro App kijkt, zul je zien dat het al aangekomen is. Click maar eens op de betaling in de ABN Amro App. Staat heel mooi zo'n groen vinkje.
Groene vinkjes doen ze iig bij de iPhone app niet aan. Maar het ging er hier ook niet om of het geld overgemaakt is, maar wanneer TR de overschrijving bevestigd.

Ligt dan misschien toch aan een verschil tussen de Nederlandse implementatie van IP en de Duitse Sofortüberweisung.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 04-05-2024 19:34 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Met een paar honderd aandelen heeft het deelnemen aan aandeelhoudersvergaderingen ook weinig nut. Het kan leuk zijn, maar een significante hoeveelheid stemrecht zul je niet snel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:49
Op Trustpilot zijn er ook nog wel aardig wat klachten, inclusief dat geld ' kwijt ' raakt: https://nl.trustpilot.com...traderepublic.com?stars=1
De klantenservice is blijkbaar ook nog steeds niet op orde.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:49
Trustpilot is inderdaad een interessante website om te beoordelen of je zaken wilt doen met een website of bedrijf. Maar ik denk ook dat je niet blind af moet gaan op de 1 ster beoordeling. Bij ING geeft 88% van de reviews een 1 ster beoordeling, toch is de ING de grootste bank van Nederland. Denk sowieso dat de Trustpilot beoordelingen van banken een wat vertekend beeld geven. Mensen die positief zijn, zijn minder snel geneigd om op Trustpilot een review te geven.

Ik denk altijd, heb je twijfels over TR dan gewoon geen rekening nemen. Wil je het toch proberen, doe het dan in kleine stapjes en bouw ervaring op met het bedrijf en de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:11:
Op Trustpilot zijn er ook nog wel aardig wat klachten, inclusief dat geld ' kwijt ' raakt: https://nl.trustpilot.com...traderepublic.com?stars=1
De klantenservice is blijkbaar ook nog steeds niet op orde.
1-5 sterren is ongefilterd. En geeft een iets genuanceerder beeld. In mijn ogen is TR niet een stelletje oplichters, het gaat gewoon niet altijd goed.

Bij de trustpilot reviews wordt niet altijd een follow up gedaan na een slechte review indien het later goed is gekomen. Ook wordt niet altijd duidelijk of de klant iets fout heeft gedaan en of ze eerlijk het hele verhaal vertellen. Volgens mij worden stortingen alleen van rekeningen met dezelfde naam geaccepteerd. En is er een maximum van 2 tegenrekeningen.

Maar de reacties van TR op trustpilot wekken geen vertrouwen. Zoals @xxaixx schrijft: als je het niet vertrouwt moet je het niet doen. Maar je kunt het altijd proberen. De rekening zelf is gratis, je kunt hooguit de inleg verliezen, de tijd en moeite die je er in steekt krijg je echter niet terug of vergoed.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 05-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@W1ck1e : Jij hebt recent een extra tegenrekening toegevoegd aan je TR account. Wat waren verificatiestappen? Moet andere rekening op je naam staan?

Ook de vraag over PUK. Als je de eerste PUK gebruikt heb (komt op je bankrekening) waar krijg je dan de nieuwe PUK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:03:
@W1ck1e : Jij hebt recent een extra tegenrekening toegevoegd aan je TR account. Wat waren verificatiestappen? Moet andere rekening op je naam staan?

Ook de vraag over PUK. Als je de eerste PUK gebruikt heb (komt op je bankrekening) waar krijg je dan de nieuwe PUK?
Geen verificatie stappen bij mij. Ik maakte geld over. Dat kwam meteen aan. Een uur later zag ik dat het een nieuwe extra tegenrekening was. (ik had eerder niet goed gekeken, kan dus ook korter duren). Vervolgens heb ik het test bedrag overgemaakt. Dat duurde een dag. En op 1 mei heb ik ook weer geld overgemaakt naar mijn nieuwe tegenrekening, en dat duurde vanwege "dag van de arbeid" 1 dag langer, dus dat had ik pas 3 mei.

De 2de rekening bij ASN staat op mijn naam, maar volgens mij is de schrijfwijze daarvan wel anders: initialen vs roepnaam vs doopnamen.

Ik heb geen idee waar een nieuwe PUK binnenkomt, want dat is niet gebeurd. Ik heb wel een pdfje gemaakt van de oorspronkelijke PUK transactie. Die transactie is inmiddels meer dan 1 jaar geleden, en ik kan niet gratis onbeperkt terugkijken bij de ING.

Voordeel voor de 2de tegenrekening voor mij is dat stortingen instant zijn. Opnames nog niet, hopelijk later wel. Mijn inkomsten komen binnen op die rekening. En in het kader van redundancy.

Over verdienmodel van TR: Dat opnames 1 dag kosten betekent ook weer 1 dag rente voor TR en partners.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 05-05-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
over Trustpilot: ene "Pieter Steen" schrijft dat je kosten maakt wanneer je stort. Dit is dus alleen wanneer je gebruik maakt van een creditcard. Dat is te lezen in de documenten, ook dat een reguliere overschrijving geen kosten heeft. Dus welk deel van de klachten komt door onzorgvuldigheid van de klant ? Als iemand hier de juiste Pieter kent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

The Third Man

The Third Jellyfish

W1ck1e schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:02:
over Trustpilot: ene "Pieter Steen" schrijft dat je kosten maakt wanneer je stort. Dit is dus alleen wanneer je gebruik maakt van een creditcard. Dat is te lezen in de documenten, ook dat een reguliere overschrijving geen kosten heeft. Dus welk deel van de klachten komt door onzorgvuldigheid van de klant ? Als iemand hier de juiste Pieter kent....
Met nog een klein instinkertje dat de 1e keer de CC storting wel gratis is. Ik gebruikte dat als eerste storting, werkte natuurlijk meteen, toen wilde ik nog een tweede doen en zag ik gelukkig dat er nu wel een fee werd getoond. Apple Pay net zo, dus toen ben ik pas vanaf de bankrekening gaan overschrijven. Maar dit is dus geen verbogen kostenpost die je diep in de documentatie moet opzoeken, het staat er gewoon bij je transactieformulier zoals je zou verwachten.

Heb ook het idee dat 9 van de 10 1-ster reviews gewoon PEBKAC betreft die daar slachtofferrollend/externaliserend mee om gaan, die reviews kan je bij zowat elke dienst tegenkomen. Wat hierboven al werd gezegd zijn er bij ING ook zat voorbeelden. In het dynamische energiecontracten topic kwam ook laatst zo'n voorbeeld voorbij dat iemand per se telefonisch geholpen wilde worden bij het klant worden, en omdat de maatschappij dat niet aanbood ook de cliche's voorbij kwamen met 'dit gaat ze klanten kosten', 'slechte service', 'niet mee in zee gaan/snel vertrekken'.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 05-05-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@W1ck1e

"Ik heb geen idee waar een nieuwe PUK binnenkomt, want dat is niet gebeurd. Ik heb wel een pdfje gemaakt van de oorspronkelijke PUK transactie. Die transactie is inmiddels meer dan 1 jaar geleden, en ik kan niet gratis onbeperkt terugkijken bij de ING."

Nieuwe PUK krijgt jij als jij de eerste gebruikt hebt. En PUK gebruikt jij als je telefoon (wijziging) doet. Dat heb jij niet gedaan vandaar dat jij geen nieuwe PUK ontvangen hebt.

Vraag heb ik gesteld omdat ik op TR pagina las dat jij 2de (en volgende PUK) op je rekening krijgt. Aangezien dat jij nu 2x rekeningen hebt, vraag ik mij af naar welke rekening komt deze dan.

"Please note that each PUK expires after one use and a new PUK is automatically transferred to your reference account. It takes about three banking days until the new PUK is visible on your private reference account."

M.b.t. PUK zoeken / terugvinden : bij Rabo kan ik transacties zien / zoeken van de laatste 8x jaar. Banken zijn denk ik verplicht deze gegevens een aantaal jaren te bewaren. In Rabo bankieren gewoon zoek ik op het woord PUK en hij komt meteen naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Harbo Bewaren is niet gratis beschikbaar maken. Aangelogd op de website van TR kan ik alleen overmaken naar 2de tegenrekening. In de app kan ik kiezen tussen beide rekeningen. Misschien staat daar de laatst gebruikte tegenrekening. Ik vermoed dat de puk naar de op de website vermelde tegenrekening wordt verstuurd.

Aangelogd op de website, bij settings / accounts / reference account staat de 2de tegenrekening. Dus dan zal de nieuwe PUK naar toe gestuurd worden, denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@W1ck1e : Dit is het antwoord m.b.t. op naam staan van de 2de rekening bij TR :

" Also, in accordance with our legal requirements, deposits to your cash account will only be accepted if you are shown as the holder of the sender account and your first and last name are clearly stated as the account holder."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07
Weet iemand of je de spread kan zien van periodieke orders?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DeadKennedy schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:27:
Weet iemand of je de spread kan zien van periodieke orders?
Nee, maar probeer eens met wat kleine orders te kijken tegen wat voor koers op het moment van aankoop wordt gerekend.
Als je die card cashback en roundup gebruikt kun je daar ook al een goed inzicht in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
is TR down?
De support pagina is echt super traag en ik krijg een foutmelding na het invoeren van mijn pincode.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:54
madmaus schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:29:
is TR down?
De support pagina is echt super traag en ik krijg een foutmelding na het invoeren van mijn pincode.
Zelfde hier, zal wel down zijn.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Vreemd dat jullie storing hebben, heb hier geen enkel probleem met het inloggen in de app ( iOS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 22:44
Ik heb een account aangemaakt met de naam op mijn ID, maar de naam van mijn tegenrekening is op basis van initialen en achternaam. Nu wilde ik bij TR mijn naam wijzigigen, maar dan vragen ze om:
  • Marriage certificate
  • Divorce certificate
  • Certificate of adoption
  • Certificate from the competent authorities confirming the name change
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Gait schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:00:
Ik heb een account aangemaakt met de naam op mijn ID, maar de naam van mijn tegenrekening is op basis van initialen en achternaam. Nu wilde ik bij TR mijn naam wijzigigen, maar dan vragen ze om:
  • Marriage certificate
  • Divorce certificate
Hoe kan ik dit oplossen?
Kan je niet de rekening gebruiken zonder wijziging ?
Met een kleine test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
W1ck1e schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:13:
[...]
Kan je niet de rekening gebruiken zonder wijziging ?
Met een kleine test.
Dat had ik al gedaan, maar wordt teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Gait Succes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
  • Laatst online: 11:49
@Gait misschien een beetje omslachtig, maar het werkt wel: open een gratis Revolut bankrekening met NL Iban op basis van je ID naam. Via deze rekening (met instant payments) kan je dan geld naar TR storten (en weer opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07
Gait schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:00:
  • Marriage certificate
  • Divorce certificate
Hoe kan ik dit oplossen?
Vreemd, ik heb hetzelfde en bij mij werkt het zonder problemen.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 21:06
DeadKennedy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:59:
[...]

Vreemd, ik heb hetzelfde en bij mij werkt het zonder problemen.
Bij mij ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Gait Heb je wel je bsn nummer ingevuld (staat in de app onder instellingen/belasting) ?
Bij mij werkt het namelijk wel ondanks het verschil in schrijfwijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
Wat dan misschien bij mij afwijkt ten opzichte van jullie is dat ik ook nog Jr. achter mijn naam heb op de tegenrekening.

@W1ck1e Ja die heb ik wel ingevuld.

Ik heb contact gehad met de support, maar die geven aan dat ze alleen een account volgens de naam van mijn ID mogen gebruiken. Met andere woorden ik moet dan de naam op mijn tegenrekening gaan wijzigen.

@xxaixx Bedankt voor de tip, ga ik daar naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Gait op 16-05-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:46
Gait schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:33:
Wat dan misschien bij mij afwijkt ten opzichte van jullie is dat ik ook nog Jr. achter mijn naam heb op de tegenrekening.

@W1ck1e Ja die heb ik wel ingevuld.

Ik heb contact gehad met de support, maar die geven aan dat ze alleen een account volgens de naam van mijn ID mogen gebruiken. Met andere woorden ik moet dan de naam op mijn tegenrekening gaan wijzigen.

@xxaixx Bedankt voor de tip, ga ik daar naar kijken.
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Na ruim een maand (!!!) kreeg ik eindelijk weer reactie op mijn ticket waar ik al 4 reminders van had gegeven. Een nieuw ticket nog 0 reactie.
Komt er op neer dat ik ook maar mijn Rabo rekening een andere naam moet geven. Doe het nu dan maar via een gratis N26 rekening als tussenstation.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zijn er dan ook mensen met problemen tussen TR en een ING rekening? Die doen namelijk nog een aanhef ervoor zoals ' Hr '
Of Revolut die je voornamen niet afkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr dragon
  • Laatst online: 09:59
JohanNL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:28:
Zijn er dan ook mensen met problemen tussen TR en een ING rekening? Die doen namelijk nog een aanhef ervoor zoals ' Hr '
Of Revolut die je voornamen niet afkort.
Bij mij geen problemen. Heb 3 tegenrekeningen. ING, Bunq en Revolut. Bij de een staat hele naam uitgespeld (incl doopnaam) en bij andere alleen voorletters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
mr dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Bij mij geen problemen. Heb 3 tegenrekeningen. ING, Bunq en Revolut. Bij de een staat hele naam uitgespeld (incl doopnaam) en bij andere alleen voorletters.
Ik dacht dat 2 tegenrekeningen het maximum was. Blijkbaar niet. Ik heb zelf ING & ASN. Bij stortingen zijn die van ASN instant, die van ING niet, die kosten een paar uur. Opnames kosten in beide gevallen 1 nacht, plus extra indien niet tussen werkdagen.
@JohanNL Met beide tegenrekeningen heb ik geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

JohanNL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:28:
Geen problemen mee gehad. Ik heb ook mijn twijfels dat dit ook het letterlijke probleem is, dan zou het halve land problemen met TR hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Maar dan de vraag wat het nou wel is.
In iedergeval werkt hier alles naar behoren, al vanaf het begin inclusief de betaalkaart met cashback en die round-up functionaliteit is ook leuk bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Het heeft weinig zin naar zulke incidentele vragen te gissen zonder dat je bij TR in het backend kan meekijken wat er nou daadwerkelijk gebeurt als de transactie geweigerd wordt.

Meestal gaat het op zo'n support desk ook van domweg het standaardantwoord terugmailen ('naam klopt niet') dat heeft al een 90% success rate en diegenen waar wat anders blijkt te zijn komen vanzelf wel terug ('naam klopt wel'). Ik zou dus ook aan @Gait aanraden om standvastiger hierin te zijn voordat er allemaal workarounds voor verzonnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door The Third Man op 16-05-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35
The Third Man schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:33:
Ik ben in de app naar Cash gegaan, omlaag scrollen naar Benefits, Interest aangetikt en daarmee geactiveerd.
Dat zie ik helaas niet bijstaan. Allemaal erg kaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtA67FGeLqaGHRL_KrZlG5C5hec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwZ2vfOS42ivsfSekBrzP6Ik.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik nog wat anders instellen?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 01:31
Heb je al iets van geld overgemaakt? Op dit scherm zie je normaal je cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
PASware schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:22:
[...]

Dat zie ik helaas niet bijstaan. Allemaal erg kaal:

[Afbeelding]

Moet ik nog wat anders instellen?
Ik denk dat @Remigius gelijk heeft. Als je eerst een (klein) bedrag overmaakt heb je saldo ("cash"). En dan kan je de rente activeren. En als je dan een dag later rente opbouw ziet (1 cent per dag per 90 euro saldo) dan kan je met vertrouwen meer geld storten. Wacht wel even tot dinsdag met dat grote bedrag vanwege Pinksteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
The Third Man schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:55:
Het heeft weinig zin naar zulke incidentele vragen te gissen zonder dat je bij TR in het backend kan meekijken wat er nou daadwerkelijk gebeurt als de transactie geweigerd wordt.

Meestal gaat het op zo'n support desk ook van domweg het standaardantwoord terugmailen ('naam klopt niet') dat heeft al een 90% success rate en diegenen waar wat anders blijkt te zijn komen vanzelf wel terug ('naam klopt wel'). Ik zou dus ook aan @Gait aanraden om standvastiger hierin te zijn voordat er allemaal workarounds voor verzonnen worden.
Ondanks dat het via Revolut gelukt is heb ik alsnog een mail gestuurd en onderstaande reactie gekregen:

Unfortunately there is nothing we can do.

Ask your reference bank to change the sender name to match the one you registered with Trade Republic
- Use another bank account in your name to make a SEPA transfer
- Deposit money using your debit or credit card, or Google/Apple Pay (please only use this option if you have already have a reference account set up for withdrawals)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35
Remigius schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:30:
Heb je al iets van geld overgemaakt? Op dit scherm zie je normaal je cash.
Dat was het. Geld stond er snel op.
W1ck1e schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:04:
[...]
Wacht wel even tot dinsdag met dat grote bedrag vanwege Pinksteren.
Goeie! Ff weekendje overzien.

[ Voor 32% gewijzigd door PASware op 17-05-2024 19:19 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicao
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-06 19:59
Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de virtuele debit kaart van TR?
Kun je deze dan ook gebruiken om bijv. te betalen bij de pinkassa in de supermarkt en hoe werkt dit dan zonder fysieke kaart?
(Er zijn nog meer dan een half miljoen wachtenden voor mij, maar ik dacht laat ik toch maar eens beginnen te informeren)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remigius
Vicao schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:46:
Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de virtuele debit kaart van TR?
Kun je deze dan ook gebruiken om bijv. te betalen bij de pinkassa in de supermarkt en hoe werkt dit dan zonder fysieke kaart?
(Er zijn nog meer dan een half miljoen wachtenden voor mij, maar ik dacht laat ik toch maar eens beginnen te informeren)
Zeker, al een tijdje in gebruik. Gekoppeld aan Google Pay. Gewoon telefoon tegen automaat houden en klaar. Werkt ook goed met saveback van 1%. Slechts bij enkele parkeerautomaat geweigerd, verder werkt het overal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik sta op de lijst voor de debitcard en dat begon op iets van positie 550.000 eergisteren. Gisteren een vriend uitgenodigd en schoof door naar 236.000. Vanmiddag is het al 168.000, dat lijkt dus nog best vlot te gaan. Is dat bij anderen ook zo snel gegaan?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
THE_BASE schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:04:
Ik sta op de lijst voor de debitcard en dat begon op iets van positie 550.000 eergisteren. Gisteren een vriend uitgenodigd en schoof door naar 236.000. Vanmiddag is het al 168.000, dat lijkt dus nog best vlot te gaan. Is dat bij anderen ook zo snel gegaan?
Toen ze er net mee kwamen ging het best traag, maar inmiddels wel sneller ja.
Begon zelf bij ongeveer 900.000 en daar ging per dag maar zo'n 5 tot 10K vanaf, maar toen ik dan eindelijk op plaats 400K was ging het snel en was de kaart na een paar dagen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lxxv
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-06 14:14
Maakt niemand zich hier zorgen over: https://www.vanspaarbankv...-onze-vergelijking-staat/

p dit moment werken ze met de volgende partnerbanken:

Solaris SE - Duitsland
J.P. Morgan SE - Duitsland
Citibank Europe plc - Ierland
HSBC Continental Europe S.A. - Frankrijk
Garantieland geen eigen keuze
Op het moment dat je een rekening opent bij Trade Republic weet je niet van te voren welke partnerbank je toegewezen krijgt. Je kunt niet zelf een keuze maken voor een specifieke bank. Je weet dus ook niet onder welk garantiestelsel jouw geld komt te vallen.

En hoe zit het dan met erfrecht?

En hoeveel rente ontvang je als je boven de 50.000 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Lxxv schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:52:
Maakt niemand zich hier zorgen over: https://www.vanspaarbankv...-onze-vergelijking-staat/

p dit moment werken ze met de volgende partnerbanken:

Solaris SE - Duitsland
J.P. Morgan SE - Duitsland
Citibank Europe plc - Ierland
HSBC Continental Europe S.A. - Frankrijk
Garantieland geen eigen keuze
Op het moment dat je een rekening opent bij Trade Republic weet je niet van te voren welke partnerbank je toegewezen krijgt. Je kunt niet zelf een keuze maken voor een specifieke bank. Je weet dus ook niet onder welk garantiestelsel jouw geld komt te vallen.

En hoe zit het dan met erfrecht?

En hoeveel rente ontvang je als je boven de 50.000 komt?
Er is geen erfrecht (heb ik begrepen), je ontvangt geen rente boven de 50.000 euro.

Ik heb zelf Citibank Europe PC, Ireland toegewezen gekregen (net als schijnbaar velen). Sinds 6 december 2023 heeft het bedrijf een eigen bankvergunning. Dat betekent dat Trade Republic aan alle eisen van de Europese Centrale Bank (ECB) en het Duitse BaFin voldoet. Ze bestaan al een flink aantal jaar en hebben nu miljoenen klanten.

Iers depositogarantiestelsel - Deposit Guarantee Scheme
In Ierland wordt spaargeld gegarandeerd middels het Deposit Guarantee Scheme. Dit depositogarantiestelsel wordt uitgevoerd door de Central Bank of Ireland. Ierland is lid van de Europese Unie (EU), de spaargarantie bedraagt dan ook € 100.000 per persoon, per bank

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 22-05-2024 17:06 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-05 21:39
Waar kan ik ergens vinden naar welke bank mijn geld toe is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ren-z schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:12:
Waar kan ik ergens vinden naar welke bank mijn geld toe is gegaan?
Op je profiel klikken en iets lager. Daar staat het bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:25:
[...]

Toen ze er net mee kwamen ging het best traag, maar inmiddels wel sneller ja.
Begon zelf bij ongeveer 900.000 en daar ging per dag maar zo'n 5 tot 10K vanaf, maar toen ik dan eindelijk op plaats 400K was ging het snel en was de kaart na een paar dagen te bestellen.
Wel tevreden, stortte om 14 uur een behoorlijk bedrag en dat was om 17 uur nog binnen. Dat was ik eerder bij Openbank niet gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
THE_BASE schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Wel tevreden, stortte om 14 uur een behoorlijk bedrag en dat was om 17 uur nog binnen. Dat was ik eerder bij Openbank niet gewend.
Overboekingen naar TR zijn hier zelfs binnen 5 minuten bijgeschreven :)
Openbank is al een tijd IP als het goed is vanaf elke Nederlandse ' huisbank ' inmiddels, alleen een overboeking terug doen ze doorgaans een dag extra over en pakken ze een rentedag van je af.
Wat betreft TR is mijn ervaring wel dat je het geld diezelfde werkdag nog terug krijgt en ze correct zijn in de rentedatum. Bij TR kost het ook een (rente)dag.

[ Voor 13% gewijzigd door JohanNL op 23-05-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-05 21:39
THE_BASE schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:25:
[...]

Op je profiel klikken en iets lager. Daar staat het bij. ;)
En onder welk kopje dan precies?
Bedoel je BIC? Volgens mij zit ik ook bij de Ierse bank. Mijn BIC: CITIDEF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:38:
[...]

...
Wat betreft TR is mijn ervaring wel dat je het geld diezelfde werkdag nog terug krijgt en ze correct zijn in de rentedatum.
Bij een opname van TR naar ING of ASN kost het bij mij altijd 1 werk/rentedag

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 22-05-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ren-z schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:39:
[...]

En onder welk kopje dan precies?
Bedoel je BIC? Volgens mij zit ik ook bij de Ierse bank. Mijn BIC: CITIDEF
Dat is correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:51:
[...]

Bij een opname van TR naar ING of ASN kost het bij mij altijd 1 werk/rentedag
Kan me niet druk maken over een rentedag. En voor snelheid kun je vooralsnog beter een plukje bij de huisbank laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:38:
[...]

Openbank is al een tijd IP als het goed is vanaf elke Nederlandse ' huisbank ' inmiddels, alleen een overboeking terug doen ze doorgaans een dag extra over en pakken ze een rentedag van je af.
Wat betreft TR is mijn ervaring wel dat je het geld diezelfde werkdag nog terug krijgt en ze correct zijn in de rentedatum.
Van ING naar Openbank was nog altijd binnen een werkdag en zeker niet IP, althans, de laatste keer dat ik het probeerde, zo'n 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:34:
[...]

Kan me niet druk maken over een rentedag. En voor snelheid kun je vooralsnog beter een plukje bij de huisbank laten staan.
Ik ook niet, maar ik geloof @JohanNL niet dat een opname van TR dezelfde dag aankomt. Indien wel, dan naar welke bank ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
W1ck1e schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:52:
[...]
Ik ook niet, maar ik geloof @JohanNL niet dat een opname van TR dezelfde dag aankomt. Indien wel, dan naar welke bank ?
Hier moet ik op terug komen, ik zie nu dat de laatste overboeking vanuit TR toch een dag heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr dragon
  • Laatst online: 09:59
ik gebruik een gratis revolut rekening als tussenrekening. ING > Revolut > TR is bij mij instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mr dragon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:10:
ik gebruik een gratis revolut rekening als tussenrekening. ING > Revolut > TR is bij mij instant.
Hier vanaf de Rabo zo goed als instant naar TR, vanaf de ING dus niet(?)
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:23:
[...]
Hier vanaf de Rabo zo goed als instant naar TR, vanaf de ING dus niet(?)
Hier zat gisteren 2 uurtjes tussen ING en TR. Acceptabel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Laatst online: 26-05 23:55
Ik had 1 mei de kaart aangevraagd, toen stond ik ongeveer op positie 850.000. Inmiddels nog 265.000 voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mozwuito schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:44:
Ik had 1 mei de kaart aangevraagd, toen stond ik ongeveer op positie 850.000. Inmiddels nog 265.000 voor me.
Hier maandagavond aangevraagd, toen stond ik nog rond 636.000, nu positie 152.837.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

THE_BASE schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Hier zat gisteren 2 uurtjes tussen ING en TR. Acceptabel voor mij.
Bij mij wisselt het een beetje tussen 2 uur en 12 uur, dus afhankelijk van hoe laat je het doet kun je het same-day noemen :P

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Remigius
Ik heb het volgens mij hier nog niet voorbij zien komen, maar ik heb een positief 'bugje' gevonden bij het betalen met de kaart. Ik had het al eerder gezien, maar toen niet helemaal geregistreerd. Vandaag met mijn motor getankt bij een self-service station. Dan wordt er 200 euro 'geblokkeerd/afgeschreven' en na het tanken is dit aangepast naar 29 euro. Echter de saveback staat op 1% van die 200 euro, dus 2 euro. Dus dat tikt lekker aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Remigius schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:03:
Ik heb het volgens mij hier nog niet voorbij zien komen, maar ik heb een positief 'bugje' gevonden bij het betalen met de kaart. Ik had het al eerder gezien, maar toen niet helemaal geregistreerd. Vandaag met mijn motor getankt bij een self-service station. Dan wordt er 200 euro 'geblokkeerd/afgeschreven' en na het tanken is dit aangepast naar 29 euro. Echter de saveback staat op 1% van die 200 euro, dus 2 euro. Dus dat tikt lekker aan :P
Klopt, had hem ook al eerder opgemerkt, over het gereserveerde bedrag krijg je cashback en dit wordt niet naderhand gecorrigeerd.
Dit valt wellicht ook nog wel met andere zaken te combineren, borg voor een huurauto bijvoorbeeld? Als die de kaart accepteren tenminste.
Zou er echter ook weer niet te gretig misbruik/gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Klopt, had hem ook al eerder opgemerkt, over het gereserveerde bedrag krijg je cashback en dit wordt niet naderhand gecorrigeerd.
Dit valt wellicht ook nog wel met andere zaken te combineren, borg voor een huurauto bijvoorbeeld? Als die de kaart accepteren tenminste.
Zou er echter ook weer niet te gretig misbruik/gebruik van maken.
Dus niet je tankbeurt opdelen in porties van 2 euro. Dan zou het tanken gratis zijn. behoudens renteverlies over de periode dat het geld gereserveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zou me ook niks verbazen als ze dat (veel) later weer corrigeren als de reservering definitief eruit gaat. Omgekeerd zouden namelijk weer de cashback moeten corrigeren als er een extra verrekening binnen de reservering plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
W1ck1e schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:36:
[...]
Dus niet je tankbeurt opdelen in porties van 2 euro. Dan zou het tanken gratis zijn. behoudens renteverlies over de periode dat het geld gereserveerd is.
In theorie zou je dit kunnen doen, alleen ga je dan natuurlijk gegarandeerd opvallen.
Zowel de pomphouder als TR zullen er niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:14:
[...]

In theorie zou je dit kunnen doen, alleen ga je dan natuurlijk gegarandeerd opvallen.
Ik ga het dan ook niet testen. En ik heb die kaart niet. Wel die van N26 maar daar doe ik ook niks mee.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 24-05-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
JohanNL schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:14:
[...]

En vergeet niet dat je vaak ook minimaal 2 liter moet tanken.. met de prijzen van tegenwoordig gaat dat dus niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Remigius schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:03:
Wat ik ook bijzonder vind is dat je je rekening kan opwaarderen met je creditcard/Google Pay zonder extra kosten. Zo kan je bijvoorbeeld 5k via je creditcard op je TR rekening zetten, als je het goed timed hoef je dat bedrag pas zo'n 60 dagen later terug te storten op je creditcard en heb je daarmee weer wat gratis rente verdiend.

/Edit: blijkbaar alleen de eerste keer gratis? Nu worden er wel kosten in rekening gebracht zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 25-05-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Schweino schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:37:
[...]

Wat ik ook bijzonder vind is dat je je rekening kan opwaarderen met je creditcard/Google Pay zonder extra kosten. Zo kan je bijvoorbeeld 5k via je creditcard op je TR rekening zetten, als je het goed timed hoef je dat bedrag pas zo'n 60 dagen later terug te storten op je creditcard en heb je daarmee weer wat gratis rente verdiend.

/Edit: blijkbaar alleen de eerste keer gratis? Nu worden we wel kosten in rekening gebracht zie ik.
Klopt. Storten is de eerste keer gratis via creditcard of Apple Pay/Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Eerste keer is gratis, als ik zojuist probeer om 1000,- te storten vanaf de creditcard dan komt er 7,- fee bij helaas.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Schweino @THE_BASE @Blerp Overschrijvingen vanaf je tegenrekening zijn altijd gratis.
Als je geld over hebt kan je ook met een creditcard geld storten. ;) De kosten zijn dan 0,7% van het overgemaakte bedrag.
RoRoNL schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:49:
Handmatige overmakingen naar een IBAN of SEPA zijn kosteloos, overmakingen direct via Apple Pay is de eerste keer na openen van de rekening gratis, daarna rekenen ze kosten voor gebruik van Apple Pay voor instant overboekingen.

De verwachting is dat n.a.v. de komende Europese wetgeving, deze instant payments ook kosteloos gaan worden.
Er staat heel veel informatie in dit topic en het algemene spaartopic deel 3 & 4. Lees die om fouten te voorkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door W1ck1e op 25-05-2024 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:42
Ik krijg het niet voor elkaar om stortingen te doen op Trade Republic vanaf mijn ING rekening via Apple Pay (als alternatief voor een manuele overboeking waar wat tijd overheen gaat (maar wel werkt), zou Apple Pay ‘instant’ moeten zijn).

De kaarten die ik hiervoor wil gebruiken (ING, Rabobank) worden ‘niet geaccepteerd’ (terwijl ik die dagelijks gebruik voor Apple Pay betalingen). Heeft iemand dit ook gehad, en op kunnen lossen? Bvd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLq4sPCHUQNqY55GMMebGTq6ch0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceI6sCQldTFy5HseY4b8uXjX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:33
Werkt helaas niet nee. Bij werkt werkt VISA credit en VISA debit (Revolut) wel. AmEx credit en ING V-Pay debit werkt niet.

Op dit moment is deze methode van geld overmaken helemaal niet aantrekkelijk gezien de kosten die er aan zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Radiodurans op 26-05-2024 08:39 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:42
Oké, thanks Radiodurans, in mijn geval dus accepteren dat betalingen niet instant zijn (zijn terugboekingen sowieso ook al niet), ik vind dat anno 2024 toch wat storend, maar goed…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
spacefreek schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:44:
Oké, thanks Radiodurans, in mijn geval dus accepteren dat betalingen niet instant zijn (zijn terugboekingen sowieso ook al niet), ik vind dat anno 2024 toch wat storend, maar goed…
Oplossing is nabij, Instant Payment wordt verplicht gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
spacefreek schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:23:
Ik krijg het niet voor elkaar om stortingen te doen op Trade Republic vanaf mijn ING rekening via Apple Pay (als alternatief voor een manuele overboeking waar wat tijd overheen gaat (maar wel werkt), zou Apple Pay ‘instant’ moeten zijn).
...
Ik heb 2 tegenrekeningen voor TR: ING en ASN. ING duurt bij een reguliere overschrijving ongeveer 2 uur, maar dus indien op tijd wel op dezelfde werkdag. Aangezien ik bij TR alleen maar spaar (en niet betaal of beleg), boeit het mij niet dat er 2 uur over heen gaan. ASN is instant. Beide zijn dus snel genoeg. Opnames kosten een nacht (of meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg63
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-06 12:51
Vrijdag 24 mei instant geld van ING naar mijn bunq spaarrekning gestort. Inloggen Bunq via ideal spaarrekening gestort (op Bunq stond eigenlijk niks meer op) dit was instant. Daarna weer doorgestort naar TR stond er eigenlijk ook instant op (binnen half uur) of misschien wel eerder.

Je kunt dit maar 2 keer per maand doen maar 1 maal per maand is voor mij genoeg. (2 opnames per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Laatst online: 26-05 23:55
Ik maak geld over vanuit de ING app, nooit problemen mee gehad. Als ik om ca. 14 uur de overboeking doe, staat het om 18 uur op de TR-rekening. Dat is voor mij snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg63
  • Laatst online: 18-06 12:51
Ik heb het probleem dat ik vanuit ING niet rechtstreeks kan doen omdat dit een en/of rekening is. Bunq is op 1 naam. Maar bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mozwuito schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:07:
Ik maak geld over vanuit de ING app, nooit problemen mee gehad. Als ik om ca. 14 uur de overboeking doe, staat het om 18 uur op de TR-rekening. Dat is voor mij snel genoeg.
Precies dit, ik zit nu een maandje bij Trade Republic en ga er nu gewoon sparen nadat de eerste test-transacties zijn gedaan. Ik zit bij ABN Amro en herken hetzelfde. Betaling van vakantiegeld afgelopen vrijdag 12:42 vanuit ABN is om 12:55 binnen op Trade Republic. Verder:
- in het weekend geen transacties, dus dat is idd een nadeel. Testetaling van gister is nog steeds niet binnen.
- terugstorting van TR naar ABN gaat een stuk trager, dus als je snel cash nodig hebt werkt het niet. Ik denk overigens dat dit ook een veiligheidsmaatregel is dus vind dat zelf wel prettig icm de cashback card.

Tot slot zoals net al boven genoemd, volgens mij is per volgend jaar instant payments in de EU verplicht, dus idd gaat dit probleem sowieso snel verdwijnen. Grote vraag is vooral hoe lang Trade Republic zo aantrekkelijk blijft want het is natuurlijk duidelijk dat dit is om klanten te trekken en zodra dat gelukt is ongetwijfelt verdwijnt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:40:
... Grote vraag is vooral hoe lang Trade Republic zo aantrekkelijk blijft want het is natuurlijk duidelijk dat dit is om klanten te trekken en zodra dat gelukt is ongetwijfelt verdwijnt.
Niet voor mij. Volgens mij is het verdienmodel van TR voornamelijk beleggingen gerelateerd. De spaarrente die ze gunnen volgt enigszins de rente die ze zelf krijgen van "de ecb". Dus zo duur zal dat niet zijn. En ze hebben 1 dag rente van het geld dat je opneemt. Dus niet te vaak opnemen en later weer terug storten. Volgens mij is er nog geen vuiltje aan de lucht met betrekking tot rente verlagingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de geïnteresseerden: ik heb zojuist de card geactiveerd, kleine anderhalve maand moeten wachten dus zonder een referral als boost te hebben gebruikt (11 april rekening geopend). De digitale pas is gratis en werkt via Apple (of Google) Pay, activeren gaat 'gewoon' zoals je met andere Apple Pay kaarten. Moet zeggen dat de metal kaart voor €50 er toch ook wel aanlokkelijk uitziet :9

Ben benieuwd, zodirect naar de supermarkt om te zien hoe het gaat maar tot nu toe wel een leuke passieve geldgenerator, 4% rente maandelijks + cashback in aandelen. Als je €15.000 erop hebt staan is de maandelijkse rente €50, waarmee je periodiek €50 aan ETF inkoopt. Met de cashback krijg je max €15 per maand (hoewel ik daar vrees ik nooit aan ga komen :P) dus in totaal €65 passief inkomen per maand zonder iets te doen :).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Kreeg vanochtend mailtje dat ik m'n card kon bestellen terwijl ik 2 dagen terug nog nr 150.000ish was, dus men heeft aardig de vaart erin gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@DeNachtwacht Let op dat je ingelegde geld wel telkens wat minder waard wordt d.m.v. inflatie, maar het idee is leuk inderdaad ;)
De inflatie in NL zou inmiddels ook onder de 4% moeten liggen, dus we verdienen er daadwerkelijk op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:12:
@DeNachtwacht Let op dat je ingelegde geld wel telkens wat minder waard wordt d.m.v. inflatie, maar het idee is leuk inderdaad ;)
De inflatie in NL zou inmiddels ook onder de 4% moeten liggen, dus we verdienen er daadwerkelijk op :)
Al je niet-in-zaken-die-meer-geld-waard-worden-geïnvesteerde-geld wordt minder waard door inflatie. Dat in je beurs, dat bij de grootbank, dat de kleinere bank & dat bij de fatsoenlijke-rente-gunnende-bank. Dan is voor mij de inflatie een gegeven dat ik slechts deels meer wil aanpakken door te beleggen.

Om te beseffen "hoe rijk" ik ben, kan ik uitrekenen hoe lang ik zonder werkgerelateerd inkomen vooruit kan met mijn vermogen, door te vergelijken met mijn (stijgende) maandelijkse lasten. Ik heb het idee dat die periode nog steeds elke maand langer wordt. In die schatting is de inflatie uit het recente verleden reeds verwerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 26-05-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:12
Zojuist is bij mij ook de kaart goed gekeurd. Hoe moet ik dit zien. Is het hetzelfde als revolut?

Via Revolut betaal ik nu aardig wat abonnementen, kan ik dit dan overzetten naar traderepublic en dan 1% cashback krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ruben0s schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:09:
Zojuist is bij mij ook de kaart goed gekeurd. Hoe moet ik dit zien. Is het hetzelfde als revolut?

Via Revolut betaal ik nu aardig wat abonnementen, kan ik dit dan overzetten naar traderepublic en dan 1% cashback krijgen?
Als die abonnementen lopen via de kaartgegevens kan dat, die heb je namelijk ook bij TR gekregen.
Automatisch incasso's daarintegen ondersteunen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb YouTube Premium ernaar overgezet want daar betaal je via kaart, dat lijkt te gaan werken. Maar idd automatische incasso's niet helaas.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:12
JohanNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Als die abonnementen lopen via de kaartgegevens kan dat, die heb je namelijk ook bij TR gekregen.
Automatisch incasso's daarintegen ondersteunen ze niet.
Mooi. Dan werken HelloFresh, Marley Spoon en Youtube Premium. Das al €4 per maand.

Iemand enig idee wat voor wisselkoersen traderepublic heeft?

Kan hier nog niet zoveel over vinden behalve dit:
Je kunt je kaart online en in winkels gebruiken en voor contactloze betalingen over de hele wereld waar Visa wordt geaccepteerd. Voor transacties in een andere valuta dan de euro brengen wij geen extra omwisselkosten in rekening.
En, maar dit lijkt mij niet van toepassing:

https://support.traderepu...-currency-conversion-work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ruben0s schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:37:
[...]

Mooi. Dan werken HelloFresh, Marley Spoon en Youtube Premium. Das al €4 per maand.

Iemand enig idee wat voor wisselkoersen traderepublic heeft?

Kan hier nog niet zoveel over vinden behalve dit:

[...]

En, maar dit lijkt mij niet van toepassing:

https://support.traderepu...-currency-conversion-work
Mogelijk werkt het net als bij Revolut en heb je ' geen kosten ', maar gebruiken ze de wisselkoersen van Visa zelf.
In de praktijk hanteren die een 0,3% - 0,5% slechtere wisselkoers bij de meest gangbare valuta, dus indirect heb je alsnog kosten.
Maar ik zou zeggen, probeer het uit met een kleine transactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JohanNL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Mogelijk werkt het net als bij Revolut en heb je ' geen kosten ', maar gebruiken ze de wisselkoersen van Visa zelf.
In de praktijk hanteren die een 0,3% - 0,5% slechtere wisselkoers bij de meest gangbare valuta, dus indirect heb je alsnog kosten.
Maar ik zou zeggen, probeer het uit met een kleine transactie.
Yup, ze gebruiken Visa wisselkoersen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:53
Zojuist probeer ik mij aan te melden. Bij het maken van de foto van mijn ID blijft de camera continu "hangen". Mijn vrouw heeft het ook geprobeerd met haar telefoon met precies hetzelfde resultaat.

Morgen nog maar eens proberen en anders maar contact met de klantenservice opnemen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 11:12
Bij mij bleef de camera ook hangen. Heb de foto toen 'zelf' genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
rechtsherstel schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:36:
Bij mij bleef de camera ook hangen. Heb de foto toen 'zelf' genomen.
Hoe doe je dat dan?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb het geloof ik gewoon met de KopieID app gemaakt zelfs, en daarna dus uploaden.

Iets anders dat handig is om te weten: gister even getest, de (Visa) Card werkt met betalingen tot nu toe overal prima, maar interessant om te weten dat ook retourpinnen gewoon werkt. Even met wat lege flessen langs de AH en het bonnetje retour gepind. Wel gaat er een dagje overheen voordat het geld op de rekening staat, maar dat is vaker bij retourpinnen. De kaart werkt dus prima als betaalpas!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
DeNachtwacht schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Ik heb het geloof ik gewoon met de KopieID app gemaakt zelfs, en daarna dus uploaden.

Iets anders dat handig is om te weten: gister even getest, de (Visa) Card werkt met betalingen tot nu toe overal prima, maar interessant om te weten dat ook retourpinnen gewoon werkt. Even met wat lege flessen langs de AH en het bonnetje retour gepind. Wel gaat er een dagje overheen voordat het geld op de rekening staat, maar dat is vaker bij retourpinnen. De kaart werkt dus prima als betaalpas!
Het is gelukt, ik heb een andere telefoon erbij gepakt.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste