Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
Zojuist een eerste storting proberen te maken vanuit een en/of rekening. Onderstaande mail kreeg ik 15 minuten na mijn eerste (poging) tot storting. Wat gaat er fout?

Beste,

We hebben een storting op je kasrekening geconstateerd die niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een geldige storting. Voor je storting moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

Je volledige naam is opgegeven als naam van de ontvanger.

Het is een SEPA-overschrijving.

Je bent eigenaar van de rekening van waaruit je de overschrijving doet. Dit kan ook een gezamenlijke rekening zijn.

Houd er rekening mee dat we de volgende overschrijvingen niet accepteren omdat we die niet ondersteunen of niet duidelijk aan jou kunnen toewijzen:

Stortingen vanuit bedrijfsrekeningen

Stortingen vanuit niet-SEPA-rekeningen

Stortingen met een andere naam van de ontvanger

Stortingen via Lightning-overschrijvingen (bijv. Target2)

Stortingen die niet duidelijk aan jou kunnen worden toegewezen (bijv. PayPal, Payback, Transferwise)

De betaling wordt in de komende werkdagen teruggestort op de rekening van de afzender.

© Trade Republic Bank 2024

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bravertal schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:41:
Zojuist een eerste storting proberen te maken vanuit een en/of rekening. Onderstaande mail kreeg ik 15 minuten na mijn eerste (poging) tot storting. Wat gaat er fout?

Beste,

We hebben een storting op je kasrekening geconstateerd die niet voldoet aan de eisen die we stellen aan een geldige storting. Voor je storting moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

Je volledige naam is opgegeven als naam van de ontvanger.

Het is een SEPA-overschrijving.

Je bent eigenaar van de rekening van waaruit je de overschrijving doet. Dit kan ook een gezamenlijke rekening zijn.

Houd er rekening mee dat we de volgende overschrijvingen niet accepteren omdat we die niet ondersteunen of niet duidelijk aan jou kunnen toewijzen:

Stortingen vanuit bedrijfsrekeningen

Stortingen vanuit niet-SEPA-rekeningen

Stortingen met een andere naam van de ontvanger

Stortingen via Lightning-overschrijvingen (bijv. Target2)

Stortingen die niet duidelijk aan jou kunnen worden toegewezen (bijv. PayPal, Payback, Transferwise)

De betaling wordt in de komende werkdagen teruggestort op de rekening van de afzender.

© Trade Republic Bank 2024
Als je dit topic hebt gelezen zul je terugvinden dat het storten van een en/of rekening niet mogelijk lijkt te zijn, de naam van de tegenrekening moet exact zo zijn als de rekening bij Trade Republic.

Mogelijk is dus J. Jansen en Jan Jansen en als ik het goed zeg geen J. Jansen en/of P. Pieters o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 27-05-2024 19:44 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik heb gisteren een account aangemaakt en eerste storting van € 100,- overgemaakt. Vandaag kon ik al de kaart aanvragen en heb ik ook al via Apple Pay kunnen betalen. Erg snel geregeld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Reckoner schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:47:
Ik heb gisteren een account aangemaakt en eerste storting van € 100,- overgemaakt. Vandaag kon ik al de kaart aanvragen en heb ik ook al via Apple Pay kunnen betalen. Erg snel geregeld dus!
Hoe heb je die Card zo snel?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Blijkbaar hebben ze de volledige wachtlijst in de laatste weken er doorheen gejaagd, en is er dus ook voor nieuwe klanten (bijna) geen wachtlijst meer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik had me bijna direct aangemeld voor de kaart en toen stond ik nog op 150k ofzo in de rij. Heb verder niets anders gedaan dan een referral geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 18:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEvIhG-hUWn7nHtWrZShGXvni7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LOFmgUPAor3x8qysHBdIk1So.png?f=fotoalbum_large
Heeft iemand de optie om limieten in te stellen bij de beveiligings instellingen van de card ook niet ? Bij mij zie ik ze er niet bij staan. Een vriend van me ziet het er wel bij staan zoals op de foto te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOW1baHsFaGyc8dRwhDp3GQ8__w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ad1hQRSaWLNa7vWrMYmotgdO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door martk2280 op 27-05-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de limieten ook, zowel een daglimiet als een maandlimiet. Daarnaast ook een Freeze knop in het hoofdmenu van de pas. Combinatie van die 3 zaken geeft me wel veilig gevoel, naast dat natuurlijk sowieso alleen naar mijn eigen tegenrekening onder mijn naam geld kan worden overgemaakt. Ben benieuwd wat mensen met meer expertise op het gebied van beveiliging ervan vinden, maar mij valt het alles mee. Lekker gebruiksvriendelijk, maar (op het oog) behoorlijk failsafe.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
Wel grappig, bij TR zijn ze er denk ik achter gekomen dat je met die spaarrekening met 4% wel veel mensen aantrekt maar die gaan dan lang niet allemaal beleggen. Daarom hebben ze de nieuwe actie bedacht met de cashback. Nu krijgen ze veel meer mensen aan het beleggen. Met hun eigen beurs waar ze zelf aan orders kunnen verdienen kunnen ze het geld dat de actie kost op termijn weer terugverdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:39
Waarom denk je dat deze "actie" TR geld kost? Voor elke transactie met de kaart wordt provisie in rekening gebracht bij de winkelier, hotel, webshop enz. Een gedeelte van deze provisie wordt door TR teruggegeven aan de kaarthouder. De winkelier is dus degene die de cashback mag betalen. Daarnaast is er een maximum van 15 euro, daar boven gaat TR extra verdienen. Door ook de verplichting van het maandelijks beleggen verdienen ze inderdaad ook nog aan de beurs orders. (In heel veel landen zijn er creditcards met een cashback functies, soms in geld soms in punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In hoeverre is het handig om een fysieke kaart te hebben? Binnenkort verloopt mijn ICS Gold Card van 40 euro per jaar die ik zeer weinig gebruik.

Is de TR Card een alternatief. Zal het bijvoorbeeld geaccepteerd worden door autoverhuurbedrijven? Ik begrijp dat ik niet verzekerd zal zijn voor aankopen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:39
Volgens mij is de fysieke kaart alleen interessant als je van plan bent om cash geld op te nemen (gratis wereldwijd boven de eur 100) of als je naar landen gaat waar Google / apple Pay niet werkt. Het is een debit card, dus voor borg is het afhankelijk of de verhuurder dit zal accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:28
Inderdaad, niet in alle landen kan je zomaar met je virtuele kaart betalen. En geld opnemen is best een handige.
Ik heb hem voor 5 euro besteld gisteren. Binnenkort op vakantie naar Frankrijk, daar zal ik hem zoveel mogelijk gebruiken. Eens kijken wat ik er allemaal mee kan betalen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Voor opname in het buitenland heb ik Openbank met Travel+ ook. Uiteraard geen Saveback. Maar als ik het goed begrijp is dat een percentage wat geld wordt om te beleggen en geen vrij opneembaar saldo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
xxaixx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:56:
Waarom denk je dat deze "actie" TR geld kost?
Punt is dat er aan een gratis rekening en gratis betaalpas geen droog brood valt te verdienen. Ze moeten mensen aan het beleggen krijgen om het echt rendabel te maken. En ik vermoed dat ze dat goed lukt met deze cashback actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
THE_BASE schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:30:
Voor opname in het buitenland heb ik Openbank met Travel+ ook. Uiteraard geen Saveback. Maar als ik het goed begrijp is dat een percentage wat geld wordt om te beleggen en geen vrij opneembaar saldo?
Ja dat klopt. Je moet een maandelijkse automatische belegging doen van minimaal 50 euro. Daarbij komt dan je cashback.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
Pistachenootje schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:01:
[...]

Punt is dat er aan een gratis rekening en gratis betaalpas geen droog brood valt te verdienen. Ze moeten mensen aan het beleggen krijgen om het echt rendabel te maken. En ik vermoed dat ze dat goed lukt met deze cashback actie.
Ik denk dat er ook wel daadwerkelijk mensen zijn die buiten de acties om bij ze gaan beleggen.
Met periodieke orders kunnen ze ook best interessant zijn.
Wat niet uitsluit dat ze de rente en cashback kunnen versoberen en extra kosten kunnen introduceren.
Ook geen idee hoe lucratief die ' tussenbeurs ' voor hun is, want Flatex ging destijds uiteindelijk ook normale kosten voor orders introduceren, omdat ' gratis ' uiteindelijk toch niet kon blijkbaar.
Bux zelfde verhaal.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
Vraag mij af wat het verdienmodel wordt van Trade Republic vanaf 2026. Dan wordt payment for order flow verboden (PFOF) in de Europese Unie. Het is nu al verboden in Nederland.

PFOF maakt volgens de 'cost information' veruit het grootste gedeelte uit van de vergoeding van Trade Republic. Dit is een vergoeding welke ze krijgen van de market maker.

Zou mij niet verbazen dat ze nu heel veel klanten binnen harken met aantrekkelijke rente en mooie andere voordeeltjes en dan de boel verkopen aangezien hun verdienmodel verboden wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Ruben0s op 28-05-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ruben0s schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:47:
Vraag mij af wat het verdienmodel wordt van Trade Republic vanaf 2026. Dan wordt payment for order flow verboden (PFOF) in de Europese Unie. Het is nu al verboden in Nederland.

PFOF maakt volgens de 'cost information' veruit het grootste gedeelte uit van de vergoeding van Trade Republic. Dit is een vergoeding welke ze krijgen van de market maker.

Zou mij niet verbazen dat ze nu heel veel klanten binnen harken met aantrekkelijke rente en mooie andere voordeeltjes en dan de boel verkopen aangezien hun verdienmodel verboden wordt.
Als je er alleen maar spaart ben je indien nodig dan ook weer snel genoeg weg. Ik zie het dan wel weer. Tot dan een mooie rente (vergeleken met andere).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
Kreeg deze in mijn aanbevolen media:

Tien vragen over de 4% rente bij Trade Republic: YouTube: Tien vragen over de 4% rente bij Trade Republic

Kan nuttig zijn voor mensen, hoewel wij het meeste al wisten natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Degene die zich bij TR aan kan melden heeft mooi geluk. Hier blijft de verificatie van het ID-bewijs (Fourthline) telkens hangen op:
Oh nee! We konden je gegevens niet uploaden
Het spijt ons. Er is iets misgegaan met het uploaden van de gegevens. Maar geen zorgen. Je kunt het opnieuw proberen.
WiFi en LTE+ geprobeerd. Resultaat is steeds hetzelfde: We konden je gegevevns niet uploaden.

NB TR Android app v.2.2421.0, stap "Verifieer je identiteit Met een officieel identiteitsbewijs"

[ Voor 11% gewijzigd door cj1 op 29-05-2024 10:04 . Reden: NB toegevoegd ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
(dubbel)

[ Voor 155% gewijzigd door alson op 28-05-2024 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
cj1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:00:
Degene die zich bij TR aan kan melden heeft mooi geluk. Hier blijft de verificatie van het ID-bewijs (Fourthline) telkens hangen op:

[...]

WiFi en LTE+ geprobeerd. Resultaat is steeds hetzelfde: We konden je gegevevns niet uploaden.
Ik had me gisternacht aangemeld en was binnen 1 minuut na ID scannen en selfie geverifieerd. Maar misschien heb ik geluk gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Roadster112 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:58:

Tien vragen over de 4% rente bij Trade Republic: YouTube: Tien vragen over de 4% rente bij Trade Republic

Lijkt wel een advertorial, maargoed, een Q&A met iemand van TR zelf is altijd nuttig natuurlijk.
Zodra de ECB rente gaat wijzigen, gaat TR daar dus waarschijnlijk ook z.s.m. in mee en keren dit aan de spaarder uit zonder hier winst op te willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09

Moeten we dan tijdig onze aandelen/ETF's verkopen? Kan dit een leegloop bij TR betekenen en daarmee potentieel een faillissement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Wel van het niveau Jip & Janneke en spieken op mijn lijstje voor de volgende vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

cj1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:00:

[...]

Tijdelijk dns 8.8.8.8 gebruiken? Weet even niet waar ik m eerder vandaag voorbij zag komen, maar dat was toen ook ineens zon wonderbaarlijke fix

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 16:26

Wel een interessant filmpje hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:15
JdJtA schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:30:
[...]

Wel een interessant filmpje hierover :)
Bedankt voor het filmpje. Dit legt het inderdaad goed uit.
Roodey schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:40:
[...]

Moeten we dan tijdig onze aandelen/ETF's verkopen? Kan dit een leegloop bij TR betekenen en daarmee potentieel een faillissement?
Geen idee. Dat is speculeren. Ze kunnen ook over gaan op commissies of een ander verdienmodel vinden (ze hebben tenslotte een bankvergunning gekregen).
TradeRepublic is niet de enige partij welke werkt middels PFOF, volgens mij werkt DeGiro ook deels zo.

[ Voor 52% gewijzigd door Ruben0s op 28-05-2024 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Sinds vandaag ingeschreven en via Revolut bankoverschrijving stond mijn bedrag meteen op de Trade Republic rekening, erg fijn. Ik ben zeer benieuwd komende tijd naar deze bank en vooral de rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
nlboy schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:10:
Sinds vandaag ingeschreven en via Revolut bankoverschrijving stond mijn bedrag meteen op de Trade Republic rekening, erg fijn. Ik ben zeer benieuwd komende tijd naar deze bank en vooral de rente.
Om teleurstellingen te voorkomen: let er op dat je de rente activeert. Op het "saldo" tabblad, zie je als het gelukt is onder "voordelen" een tegel met "rente". Voor mij is het een tijdje geleden. Het zal vast beschreven zijn in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Like this:
The Third Man schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:33:
Ik ben in de app naar Cash gegaan, omlaag scrollen naar Benefits, Interest aangetikt en daarmee geactiveerd.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 28-05-2024 22:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:54
Binnenkort bij TR rente over hele saldo (ook boven 50k€):
https://x.com/traderepublic/status/1795348575406215184

Wordt in stappen uitgerold; vandaag begonnen in Duitsland.

Ze zeggen ook de ECB-rente te zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Globalcitizen schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:39:

Dat klinkt heel interessant, ook dat met een eigen IBAN van TR is een goed teken en neemt mogelijk nog wat onzekerheden weg in de toekomst.
Alhoewel het toch wel spannend blijft om er meer dan €100K p.p. aan te houden i.v.m. het DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:31

Zo te lezen geldt dit dan alleen voor degenen die upgraden naar een Trade Republic IBAN... Doet vermoeden dat die upgrade niet gratis is, ben benieuwd naar de voorwaarden van die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online

Het lijkt mij een reactie op de N26 Metal rekening van 4%. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Globalcitizen op 28-05-2024 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:54:
[...]

Tijdelijk dns 8.8.8.8 gebruiken? Weet even niet waar ik m eerder vandaag voorbij zag komen, maar dat was toen ook ineens zon wonderbaarlijke fix
Bedankt, maar de DNS stond dynamisch (DHCP) al ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Zelfs met een vaste DNS instelling op 8.8.8.8 blijft de "Oh nee! We konden je gegevens niet uploaden bij Trade Repulic/Fourthline identificatie bestaan.

NB TR Android app v.2.2421.0, stap "Verifieer je identiteit Met een officieel identiteitsbewijs"

[ Voor 9% gewijzigd door cj1 op 29-05-2024 10:03 . Reden: NB toegevoegd ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Fraaie firma dat Trade Repulic, ze communiceren op https://support.traderepu...s-policies-and-procedures als adres voor klachten: "complaints-de@traderepublic.com". Maar die mailbox bestaat helemaal niet... (volgens Remote-MTA: dns; aspmx.l.google.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zag dat mijn vrouw nu ook gewoon een virtuele kaart kon toevoegen zonder wachtrij.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Olifant123 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:47:
[...]

Zo te lezen geldt dit dan alleen voor degenen die upgraden naar een Trade Republic IBAN... Doet vermoeden dat die upgrade niet gratis is, ben benieuwd naar de voorwaarden van die upgrade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dm07VFFxqDChPbOsvSq_X6r6b94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eyc9jATQyxSz9dmLi8LZNTab.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
cj1 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:41:
Fraaie firma dat Trade Repulic, ze communiceren op https://support.traderepu...s-policies-and-procedures als adres voor klachten: "complaints-de@traderepublic.com". Maar die mailbox bestaat helemaal niet... (volgens Remote-MTA: dns; aspmx.l.google.com)
Stuur anders even een mail naar "service-nl@traderepublic.com" om te vragen welk adres je kunt gebruiken.
W1ck1e schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:41:

Bij mail verkeer met TR blijkt dat "service-nl@traderepublic.com" hun mail adres is. Dus tenzij je echt wil bellen moet dat voldoende zijn.
...

[ Voor 34% gewijzigd door W1ck1e op 29-05-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14:21

Ik had het filmpje ook gezien.
Er wordt gezegd dat de rente berekend wordt over het gemiddelde saldo in de maand. :/
Ik had het idee dat het over het actuele saldo de rente berekend wordt.

Iemand in het spaartopic heeft eerder de renteberekening over het gemiddelde van het saldo genoemd. Maar er werd toen door users gezegd dat dit niet klopte.
Vraag mij af hoe de rente nou berekend wordt door TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:07
THE_BASE schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Als je dit topic hebt gelezen zul je terugvinden dat het storten van een en/of rekening niet mogelijk lijkt te zijn, de naam van de tegenrekening moet exact zo zijn als de rekening bij Trade Republic.

Mogelijk is dus J. Jansen en Jan Jansen en als ik het goed zeg geen J. Jansen en/of P. Pieters o.i.d.
Dat klopt niet. Een vriend van mij heeft via zijn en/of rekening zonder problemen een rekening geopend.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:58
Bravertal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:43:
[...]

Dat klopt niet. Een vriend van mij heeft via zijn en/of rekening zonder problemen een rekening geopend.
Hier ook. Ik heb een en/of rekening als tegenrekening bij TR. De eerste naam is de naam van mijn partner, en zelfs dat gaat goed. De logica ontgaat me als ik de berichtjes van andere lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 14:10
Bravertal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:43:
[...]

De "en/of" is niet het probleem. De voorletters zijn het probleem.
Mij lukte het ook niet om van een "J.K.L. Jansen en/of P.Q. Pieters"-rekening (wij hebben meerdere voorletters) overgemaakt te krijgen.
Ik doe het nu via mijn N26-rekening (zonder gebruik te maken van "€ 0,90 direct overmaken"). Staat er het binnen 24 uur op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Hier gaat een en/of ook niet goed. Contact met support is erg lastig en geeft geen goede reacties op de vragen die ik stel. Enige opties zijn volgend TR: Bankrekening bij de Rabo een andere naam geven of overboeken vanaf een andere rekening. Nu dus N26 als tussenstap.
Iets omslachtig en jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
irongalaxy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Er wordt gezegd dat de rente berekend wordt over het gemiddelde saldo in de maand. :/

Iemand in het spaartopic heeft eerder de renteberekening over het gemiddelde van het saldo genoemd. Maar er werd toen door users gezegd dat dit niet klopte.
Rente wordt over het saldo van die dag verdiend. Als ze dat niet zouden doen, maar daadwerkelijk het gemiddelde zouden gebruiken, dan zou je bijvoorbeeld vrijwel al je geld eraf kunnen halen, maar nog steeds rente van het gemiddelde krijgen.

Ik heb daar in het begin op gelet, en met mijn berekeningen kwam ik altijd op rente over mijn huidige saldo uit (niet het gemiddelde).

Als je het zeker wilt weten, kan je er zelf mee testen:
  • Zet €1000 op je rekening, dat levert €0,11 rente per dag op bij 4% per jaar.
  • Je gemiddelde staat niet gelijk op €1000 (want dat is niet het gemiddelde), maar als je al wel €0,11 per dag rente krijgt, dan weet je genoeg :P

• Geloof je het nog niet, zet er dan een bedrag extra bij, bijvoorbeeld €4000 extra.
    Dan heb je er dus €5000 op staan, wat €0,55 rente per dag oplevert. Als je dat direct de volgende dag krijgt (of 2 dagen later, soms zit er beetje vertraging in), dan heb je weer bewijs dat de dagelijkse rente indicatie niet over het gemiddelde gaat. Want dat zou ergens tussen de €0,11 en €0,55 moeten zitten dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
irongalaxy schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Het klopt dat Erik (in de video) het zegt, maar het klopt niet wat hij zegt. Bij gelijkblijvende rente zou je kunnen zeggen dat je rente 4% is over het (gewogen) gemiddelde van alle dagelijkse saldo's.

Maar een betere formulering zou zijn: elke dag bouw je rente op over het saldo op het eind van die dag, volgens een nominale jaarrente van 4%. Die opgebouwde rente wordt dan in het begin van de volgende maand bijgeschreven op de rekening.

Omdat TR rekent met 360 dagen per jaar krijg je per spaardag 1 cent rente per 90 euro saldo.

wel fijn dat Erik iets zegt over het dgs. (kijk zelf maar wat) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 29-05-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Het klopt dat Erik (in de video) het zegt, maar het klopt niet wat hij zegt. Bij gelijkblijvende rente zou je kunnen zeggen dat je rente 4% is over het (gewogen) gemiddelde van alle dagelijkse saldo's.

Maar een betere formulering zou zijn: elke dag bouw je rente op over het saldo op het eind van die dag, volgens een nominale jaarrente van 4%. Die opgebouwde rente wordt dan in het begin van de volgende maand bijgeschreven op de rekening.

Omdat TR rekent met 360 dagen per jaar krijg je per spaardag 1 cent rente per 90 euro saldo.

wel fijn dat Erik iets zegt over het dgs. (kijk zelf maar wat) ;)
Wij hebben het maximum van 50.000 euro gestald. Ik neem aan dat ik dan voor de volledige maand juni gewoon 4% rente krijg: ongeveer 166 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
piwakawaka schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:00:
[...]

De "en/of" is niet het probleem. De voorletters zijn het probleem.
Mij lukte het ook niet om van een "J.K.L. Jansen en/of P.Q. Pieters"-rekening (wij hebben meerdere voorletters) overgemaakt te krijgen.
Ik doe het nu via mijn N26-rekening (zonder gebruik te maken van "€ 0,90 direct overmaken"). Staat er het binnen 24 uur op.
Op welke manier zijn de voorletters het probleem? Wij hebben ook beide meerdere voorletters. Bij TR worden mijn volledige voornamen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Headshot_NL schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:02:
Hier gaat een en/of ook niet goed. Contact met support is erg lastig en geeft geen goede reacties op de vragen die ik stel. Enige opties zijn volgend TR: Bankrekening bij de Rabo een andere naam geven of overboeken vanaf een andere rekening. Nu dus N26 als tussenstap.
Iets omslachtig en jammer, maar het is niet anders.
Bij mij gaat het goed van ING naar TR en weer terug. Naam op de bank is hetzelfde, alleen gebruikt TR mijn voornaam.

Bij mijn partner gaat het goed van Rabobank naar TR, maar duurt het terugboeken extreem lang van TR naar Rabobank. Dat is nog steeds niet aangekomen na 48 uur. Ook dezelfde voorletters, alleen schrijft TR de voornaam volledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:43:
[...]

Wij hebben het maximum van 50.000 euro gestald. Ik neem aan dat ik dan voor de volledige maand juni gewoon 4% rente krijg: ongeveer 166 euro.
In dat geval krijg je op 1 juli precies € 166,67 euro over juni .

Omdat je er nu al 50k op hebt staan ga je aanstaande zaterdag 1 juni over de 50k uit. Over de dan opgebouwde en bijgeschreven rente (zelf even uitrekenen hoeveel dat is) krijg je dan geen rente. Als je iets minder dan dat bedrag morgen opneemt, dan heb je het vrijdag en is er zaterdag ruimte voor de rente. Rentes worden bijgeschreven op de eerste van de maand, behalve indien dat een zondag of een feestdag is. Dat is mijn ervaring.

Neen, 2 dagen 4% op jaarbasis over max 167,67 euro is niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:57:
[...]

In dat geval krijg je op 1 juli precies € 166,67 euro over juni .

Omdat je er nu al 50k op hebt staan ga je aanstaande zaterdag 1 juni over de 50k uit. Over de dan opgebouwde en bijgeschreven rente (zelf even uitrekenen hoeveel dat is) krijg je dan geen rente. Als je iets minder dan dat bedrag morgen opneemt, dan heb je het vrijdag en is er zaterdag ruimte voor de rente. Rentes worden bijgeschreven op de eerste van de maand, behalve indien dat een zondag of een feestdag is. Dat is mijn ervaring.

Neen, 2 dagen 4% op jaarbasis over max 167,67 euro is niet veel.
Mijn bedoeling is om de uitgekeerde rente op te nemen en over te maken naar Santander waar de rest van het geld staat wat wel meer dan 50.000 euro aan rente ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:00:
[...]

Mijn bedoeling is om de uitgekeerde rente op te nemen en over te maken naar Santander waar de rest van het geld staat wat wel meer dan
50.000 euro aan rente
ontvangt.
Dan heb je wel heel veel spaargeld. Goed bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:02:
[...]
Dan heb je wel heel veel spaargeld. Goed bezig ;)
En dat keer twee met de wederhelft. Maar we zijn aan het zoeken naar een nieuw huis en dan gaat het hard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:04:
[...]

En dat keer twee met de wederhelft. Maar we zijn aan het zoeken naar een nieuw huis en dan gaat het hard. ;)
Om 50000 aan rente te ontvangen heb je bij een rente van 4% toch een saldo van 1,25 miljoen nodig.
Bedoelde je echt wat je schreef ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:07:
[...]

Om 50000 aan rente te ontvangen heb je bij een rente van 4% toch een saldo van 1,25 miljoen nodig.
Bedoelde je echt wat je schreef ?
Oh, nee, dat is in mijn dromen. Dan is een nieuw huis ook niet zo'n lastige opgave. :+

Ik bedoelde dat Santander rente geeft boven 50.000 euro aan spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:31
Ik heb de kaart aangevraagd, deze komt een dezer dagen binnen.
Nu zag ik de optie voor 1% Saveback.
Iemand die dit gebruikt?
Klopt het dat dit weekend is, nadat je een x bedrag per x periode gaat beleggen?
Nog een tip voor beleggingsproduct?
Ik dacht aan de S&P 500 met een klein bedrag, maar krijg een foutmelding wanneer ik deze wil initiëren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 01:51
Saveback gebruik ik nu bijna 2 maanden, bevalt goed. Iedere maand 65 (50 + 15 saveback) in msci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 16:26
LogiZ5500 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:39:
Ik heb de kaart aangevraagd, deze komt een dezer dagen binnen.
Nu zag ik de optie voor 1% Saveback.
Iemand die dit gebruikt?
Klopt het dat dit weekend is, nadat je een x bedrag per x periode gaat beleggen?
Nog een tip voor beleggingsproduct?
Ik dacht aan de S&P 500 met een klein bedrag, maar krijg een foutmelding wanneer ik deze wil initiëren..
Gebruik Saveback nu voor de 2e maand en je krijgt als ik het me goed herinner na het einde van de maand op de eerste werkdag de opgespaarde saveback+je eigen inleg (minimaal 50 euro).

Dit ging de eerste keer wel apart van elkaar dus je krijgt 1x een melding dat je eigen inleg is gedaan en daarna nog een melding over de extra saveback die is ingelegd.

Ik heb zelf in deze ETF wat inleg gedaan (zitten ruim 3500 beleggingen in dus dekt een wat groter deel van de markt dan S&P500) maar om iets aan te raden vind ik lastig want heb er niet veel ervaring mee. Misschien hier even rondkijken voor meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
-Vergissing-

[ Voor 104% gewijzigd door Pistachenootje op 29-05-2024 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:20
JohanNL schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:46:
[...]

Dat klinkt heel interessant, ook dat met een eigen IBAN van TR is een goed teken en neemt mogelijk nog wat onzekerheden weg in de toekomst.
Alhoewel het toch wel spannend blijft om er meer dan €100K p.p. aan te houden i.v.m. het DGS.
Ik begrijp dat je met een upgrade naar een TR IBAN je ermee instemt dat je spaargeld over meerdere partnerbanken kan worden verdeeld en bij hoge bedragen zelfs in een geldmarktfonds kan worden gestoken. Ik weet niet of dat voor Nederlanders i.v.m. de VRH en DGS dan wel zo interessant is. https://www.finanztip.de/...ige-aenderung-bei-zinsen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
rechtsherstel schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:11:
[...]
Ik begrijp dat je met een upgrade naar een TR IBAN je ermee instemt dat je spaargeld over meerdere partnerbanken kan worden verdeeld en bij hoge bedragen zelfs in een geldmarktfonds kan worden gestoken. Ik weet niet of dat voor Nederlanders i.v.m. de VRH en DGS dan wel zo interessant is. https://www.finanztip.de/...ige-aenderung-bei-zinsen/
Chat GPT vindt er het zijne van vertaalt het even naar Nederlands:
Trade Republic introduceert een eigen betaalrekening: de verrekeningsrekening, die automatisch wordt geopend bij het openen van een effectenrekening bij Trade Republic, wordt omgezet in een betaalrekening als je akkoord gaat met een nieuwe klantovereenkomst. De details en exacte voorwaarden ontbraken deels in een persbericht van dinsdag, maar inmiddels hebben we meer ontdekt: er zullen geen kosten zijn voor het beheer van de rekening, overboekingen zijn gratis en ook de Visa Debitcard met Saveback-functie blijft kosteloos.

Daarnaast heeft Trade Republic aangekondigd dat zijn gebruikers in de komende weken eerst een eigen IBAN rechtstreeks van Trade Republic zullen krijgen als eerste stap. Tot nu toe kwam je IBAN van partnerbanken. Daarna zal de betaalrekening stapsgewijs aan alle gebruikers beschikbaar worden gesteld, voordat over de komende maanden geleidelijk functies worden vrijgegeven (bijvoorbeeld automatische incasso’s, overboekingen, geld storten en opnemen). Het kan dus nog even duren voordat je de TR-betaalrekening echt kunt gebruiken.

4% rente nu ook boven €50.000

Er is ook een belangrijke wijziging in de rente die je krijgt voor je spaargeld op de verrekeningsrekening of toekomstige betaalrekening: tot nu toe kreeg je rente alleen op saldi tot €50.000. Deze limiet vervalt volledig zodra je de nieuwe IBAN hebt.

Het addertje onder het gras

Om de rente op hogere spaarbedragen mogelijk te maken, maakt Trade Republic gebruik van een ongebruikelijke constructie waarmee je ook moet instemmen in de nieuwe klantovereenkomst: je geld op de rekening kan niet langer (zoals voorheen) bij slechts één partnerbank van Trade Republic liggen, maar bij maximaal twee. Heb je bijvoorbeeld €10.000 op de rekening, dan kunnen €8.000 bij de Deutsche Bank liggen en €2.000 bij de Citibank in Ierland.

Heb je bijzonder hoge tegoeden (vanaf welk bedrag dat precies is, specificeert Trade Republic niet exact), dan kan een deel van je geld bovendien in een geldmarktfonds worden geplaatst. Hier garandeert Trade Republic het saldo – en ook de huidige 4% rente, ongeacht of het fonds beter of slechter presteert. Hoe je geld wordt verdeeld over de banken of het fonds, kun je niet beïnvloeden, maar je kunt het alleen dagelijks in de app zien.

Waarom de nieuwe constructie kritisch kan zijn

Als je geld bij de Citibank of de HSBC Continental Europe in Ierland ligt, is het volgens ons niet voldoende verzekerd. Daarom komt de rekening van Trade Republic nog steeds niet voor in onze aanbevelingen voor spaarrekeningen.

Ligt het geld in het geldmarktfonds, dan is er ook een zeker risico. Want dit is geen klassieke bankdeposito, maar een beursinvestering. Geldmarktfondsen zijn weliswaar risicoloos en speciaal vermogen, maar: mocht Trade Republic failliet gaan terwijl het fonds net is ingestort, dan zou het verschil tussen je saldo en de koers van het fonds verloren gaan.

Wees je dus absoluut bewust van deze risico’s, vooral voordat je grote bedragen bij Trade Republic parkeert. Gratis betaalrekeningen die wij aanbevelen, vind je in onze betaalrekening-gids. En in onze spaarrekening-vergelijker vind je rentetarieven die sowieso maar net onder de 4% van Trade Republic liggen (bijvoorbeeld 3,8% p.a. voor 3 maanden bij de TF Bank of 3,75% p.a., ofwel voor 5 maanden bij de Consorsbank of zelfs voor 6 maanden bij de Credit Europe Bank) – bij volgens ons volledig veilige banken.
Ik denk dat de betaalrekening dan geen vaste tegenrekening meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:21:
[...]

Chat GPT vindt er het zijne van :

[...]

Ik denk dat de betaalrekening dan geen vaste tegenrekening meer heeft.
ChatGPT heeft weinig te vinden. Zoals deze zin al aangeeft: "Gratis betaalrekeningen die wij aanbevelen, vind je in onze betaalrekening-gids." papegaait ChatGPT gewoon waar 'ie op getraind is.

ChatGPT is geen betrouwbare onderzoekstool, het is alleen leuk ter inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:26:
[...]

ChatGPT heeft weinig te vinden. Zoals deze zin al aangeeft: "Gratis betaalrekeningen die wij aanbevelen, vind je in onze betaalrekening-gids." papegaait ChatGPT gewoon waar 'ie op getraind is.

ChatGPT is geen betrouwbare onderzoekstool, het is alleen leuk ter inspiratie.
Het is maar een inleidend zinnetje van mij, en niet correct. Ik heb het gelinkte artikel laten vertalen naar Nederlands. Mijn Duits is niet zo goed. Dus dan lees ik liever een vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik houd het lekker op hoe het is met één tegenrekening en rente tot 50K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:35:
Ik houd het lekker op hoe het is met één tegenrekening en rente tot 50K.
Ik weet nog niet of dat een optie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:38:
[...]
Ik weet nog niet of dat een optie blijft.
Is het überhaupt wel voor andere landen dan Duitsland? En wanneer is de uitrol? Ik heb het deels doorgelezen, maar begrijp niet goed wat er exact veranderd, anders dan

- een IBAN van TR
- geld naar twee banken in plaats van één
- bij enorm hoge bedragen zelfs in een fonds

Waarom die website suggereert dat geld bij Citibank niet veilig zou zijn is mij een raadsel, want Ierland valt gewoon onder het EU DGS.

Voor mij geldt wel: als ze allemaal creatieve dingen gaan doen bij een bank, stap ik over.

[ Voor 51% gewijzigd door THE_BASE op 29-05-2024 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magreet1
Zou je geld dat bij TR staat dan nog onder sparen vallen voor de belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Laatst online: 11:42
Er is hier ook een Engelstalige versie van het artikel te vinden: https://www.eqs-news.com/...card-waiting-list/2062351

Wat ik me hierdoor afvraag: als iedereen een TR IBAN krijgt, houdt dit dan in dat je een vervangende debit card nodig hebt en daar opnieuw voor mag betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Mozwuito schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:48:
Er is hier ook een Engelstalige versie van het artikel te vinden: https://www.eqs-news.com/...card-waiting-list/2062351

Wat ik me hierdoor afvraag: als iedereen een TR IBAN krijgt, houdt dit dan in dat je een vervangende debit card nodig hebt en daar opnieuw voor mag betalen?
Je debit card heeft een VISA nummer en dat is niet hetzelfde als een IBAN bankrekening nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
Schweino schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 23:59:
[...]

Je debit card heeft een VISA nummer en dat is niet hetzelfde als een IBAN bankrekening nummer.
TR kan het VISA-kaartnummer aan de nieuwe IBAN koppelen? Lijkt me sowieso voor de hand liggen dat TR hierover tzt wel een mail aan de kaarthouders zal sturen hoe het e.e.a. precies zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Mozwuito schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:07:
[...]

TR kan het VISA-kaartnummer aan de nieuwe IBAN koppelen? Lijkt me sowieso voor de hand liggen dat TR hierover tzt wel een mail aan de kaarthouders zal sturen hoe het e.e.a. precies zit.
Dat lijkt me wel. Revolut is recent ook van IBAN gewisseld (van Litouwen naar Nederland) en daar is mijn fysieke mastercard debit card ook niet omgewisseld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alson
Mozwuito schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:07:
Een VISA betaling is geen SEPA betaling. Het is een betaling die over het VISA netwerk gaat, die puur van kaartnummers uitgaat. Dat er toevallig een bankrekening achter hangt zit puur in het systeem van de bank of andere die de kaart uitgeeft. Daar heeft VISA niets mee te maken. Alleen of de transactie slaagt (voldoende tegoed / bestedingsruimte), of niet. Het had ook een pre-paid kaart kunnen zijn die je met contant geld in een winkel gekocht hebt. VISA kaart en IBAN zijn gewoon twee verschillende manieren om bij hetzelfde account te komen. Vergelijk het met een IPv4 en een IPv6 adres. Als je van IPv6 adres wijzigt, merken IPv4 clients daar niets van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Als TR nu ineens het geld van Nederlandse klanten in geldmarktfondsen zou gaan stoppen zou dat leiden tot een grote uitstroom van Nederlandse klanten. Gaan ze dus niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik vind het wel vreemd dat deze informatie nu naar buiten komt, nog geen twee dagen na die simpele Q&A op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gisteren een account aangemaakt met het gebruik van mijn rijbewijs. Later werd om het paspoortnummer gevraagd, deze had ik niet bij de hand. Inmiddels krijg ik die vraag niet meer en geeft de app al een dag aan dat ze een rekening maken. Enig idee hoe lang dit duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 14:10
JohanNL schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:22:
In dit topic kunnen discussies gevoerd worden en ervaringen gedeeld worden over Trade Republic
---

Inleiding:

Trade Republic is een nieuwe financiële dienstverlener, die zich vooral focust op particulieren die willen beleggen tegen lage kosten.
Ze zijn echter vooral bekend geworden door hun hoge rente op de kas/spaarrekening en bieden sindskort ook een betaalkaart aan met cashback op de betalingen die daarmee worden verricht.

Belangrijke kenmerken:

- Beleggen in een ruim aanbod aan aandelen en ETF's
- Orders worden uitgevoerd op een 'tussenbeurs', wat negatief zou kunnen uitpakken voor de bied/laat prijs
- Enkel €1 transactiekosten per manuele order, periodieke orders zijn gratis
- Geen kosten voor het aanhouden van de rekening zelf, geen bewaarloon
- 4% rente op het kassaldo, maandelijks uitgekeerd, op maximaal een saldo van €50K (Let op dat je dit mogelijk nog wel moet activeren in de app!)
- 1% cashback (Cashsave) op aankopen met de debitcard, in vorm van aandelen of ETF's

Tip: Als je het antwoord op je vraag hier niet kunt vinden, kijk dan ook even in Het spaartopic - Deel 4 waar Trade Republic (afgekort: TR) ook veel is besproken.

Tip 2: Je kunt bij het aanmelden van een nieuwe rekening ook nog €10 cadeau krijgen in aandelen, hiervoor heb je een zogenaamde referral/verwijzings code nodig van een al bestaande gebruiker.
Het is niet de bedoeling om in dit topic hiernaar te vragen of deze te delen, maar zoek deze elders op.
Voorstel tot naamswijziging van dit topic: Trade Republic
Dat het om een discussie en om ervaring gaat is nl. evident. We zitten immers bij Tweakers.

PS: het is maar een voorstel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
piwakawaka schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:20:
[...]

Dat het om een discussie en om ervaring gaat is nl. evident. We zitten immers bij Tweakers.

Ik kan zoiets volgens mij niet eens aanpassen, maar er zijn meer topics over banken/fintechs die deze titel hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
Pistachenootje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 03:34:
Als TR nu ineens het geld van Nederlandse klanten in geldmarktfondsen zou gaan stoppen zou dat leiden tot een grote uitstroom van Nederlandse klanten. Gaan ze dus niet doen.
Ik denk niet dat ze zich wat aantrekken van wat een aantal Tweakers ervan vinden. Het zou me niets verbazen als ze erop gokken dat de meeste clienten alleen maar kijken wat er wordt aangeboden en niet naar hoe het onder de motorkap werkt.

Maar met deze info zou ik zeker graag willen weten onder welk bedrag ik moet blijven om het beperkt te houden tot opslag bij partnerbanken. Als ik TR was zou ik die grens op minimaal 1 ton leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Mozwuito schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Ik denk niet dat ze zich wat aantrekken van wat een aantal Tweakers ervan vinden. Het zou me niets verbazen als ze erop gokken dat de meeste clienten alleen maar kijken wat er wordt aangeboden en niet naar hoe het onder de motorkap werkt.
Maar voor de Belastingdienst is het juist wel relevant hoe het werkt, voor alle Nederlanders (die VRH moeten betalen), niet alleen voor een paar Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
Pistachenootje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:27:
[...]

Maar voor de Belastingdienst is het juist wel relevant hoe het werkt, voor alle Nederlanders, niet alleen voor een paar Tweakers.
Daar heb je een punt. Ik neem aan dat dit dan ook voor de belastingdiensten in andere EU-landen belangrijk is, dus TR zal er zeker duidelijk in moeten zijn tot welk saldo je geld gegarandeerd bij partnerbanken blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
Even voor de duidelijkheid:
Wordt er nu 4% rente betaald over een saldo van maximaal €50.000 of betekent dit als je saldo €50.100 bedraagt, je geen rente meer krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
bernie2009 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:42:
Even voor de duidelijkheid:
Wordt er nu 4% rente betaald over een saldo van maximaal €50.000 of betekent dit als je saldo €50.100 bedraagt, je geen rente meer krijgt?
Jawel, dan krijg je gewoon rente over de 50k. De overige 100 euro is dan zonder rente en kun je dan beter elders stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:06
Eriksk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:12:
Ik heb gisteren een account aangemaakt met het gebruik van mijn rijbewijs. Later werd om het paspoortnummer gevraagd, deze had ik niet bij de hand. Inmiddels krijg ik die vraag niet meer en geeft de app al een dag aan dat ze een rekening maken. Enig idee hoe lang dit duurt?
No

Ik heb gisteren ook account aangemaakt met precies hetzelfde resultaat. Paspoortnummer heb ik wel nog kunnen doorgeven.
Tot nu toe ook nog niks gehoord verder.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
JdJtA schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:52:
[...]

...

Ik heb zelf in deze ETF wat inleg gedaan (zitten ruim 3500 beleggingen in dus dekt een wat groter deel van de markt dan S&P500) maar om iets aan te raden vind ik lastig want heb er niet veel ervaring mee. ...
Ik heb IE0009HF1MK9 gekozen, vanwege de aanzienlijk lagere kosten en toch participaties in 1517 bedrijven (geen swap). Dividendlekkage zou kleiner kunnen zijn dan bij b.v. Luxemburgse fondsen, omdat het een Iers fonds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Globalcitizen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Ik heb IE0009HF1MK9 gekozen, vanwege de aanzienlijk lagere kosten en toch participaties in 1517 bedrijven (geen swap). Dividendlekkage zou kleiner kunnen zijn dan bij b.v. Luxemburgse fondsen, omdat het een Iers fonds is.
Die had ik ook op het oog, tot ik zag dat deze niet herbeleggend/accumulating is. Iemand nog betere suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door ocn op 30-05-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 19:47
Headshot_NL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:59:
[...]

Jawel, dan krijg je gewoon rente over de 50k. De overige 100 euro is dan zonder rente en kun je dan beter elders stallen.
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ocn schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:25:
[...]

Die had ik ook op het oog, tot ik zag dat deze niet herbeleggend/accumulating is. Iemand nog betere suggesties?
Je zou ook een los aandeel kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
[...]

Waarom vind je dat erg, als ik vragen mag? I.t.t. b.v. DeGiro Custody rekent TR, voorzover ik weet, geen kosten bij dividenduitkeringen. Bovendien kunnen Nederlanders dividend aftrekken bij de belastingen; een buitenlands fonds kan dat niet altijd, dus daarom zou een dividenduitkerend fonds zelfs voordeliger kunnen zijn (mits ze dividend direct mogen doorgeven, wat niet altijd het geval is).

[ Voor 6% gewijzigd door Globalcitizen op 30-05-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 20:30
[...]

Ik gebruik de Cashback functie ook en beleg dit in XEON (overnight euro swap). In feite geldmarktfonds. Wil na een jaar oid in één keer deze ETF verkopen zodat dit terug de spaarrekening op gaat. Idee daarachter is dat je nauwelijks fluctuatie hebt op de rekening (heb ook een Degiro rekening waar ik beleg).

Info over XEON: https://www.justetf.com/e...le.html?isin=LU0290358497

Zie https://youtu.be/jVvBrBK53oQ?si=dXAL2nEghl3YG8j7

edit: toevoeging

[ Voor 27% gewijzigd door Rolfjes op 30-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

JohanNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:45:
[...]

Je zou ook een los aandeel kunnen kiezen.
Ik bedoel natuurlijk world ETF's die je via het savings plan van Trade Republic kan aankopen, met minimale dividendlekkage en kosten.

[ Voor 20% gewijzigd door ocn op 30-05-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Globalcitizen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:48:
[...]

Waarom vind je dat erg, als ik vragen mag? I.t.t. b.v. DeGiro Custody rekent TR, voorzover ik weet, geen kosten bij dividenduitkeringen. Bovendien kunnen Nederlanders dividend aftrekken bij de belastingen; een buitenlands fonds kan dat niet altijd, dus daarom zou een dividenduitkerend fonds zelfs voordeliger kunnen zijn (mits ze dividend direct mogen doorgeven, wat niet altijd het geval is).
Gemak, ik wil zo min mogelijk omkijken naar ETF-beleggingen. Geen zin om bij belastingaangifte hoeven na te denken over dividenduitkeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Rolfjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:05:
[...]

Ik gebruik de Cashback functie ook en beleg dit in XEON (overnight euro swap). In feite geldmarktfonds. Wil na een jaar oid in één keer deze ETF verkopen zodat dit terug de spaarrekening op gaat. Idee daarachter is dat je nauwelijks fluctuatie hebt op de rekening (heb ook een Degiro rekening waar ik beleg).

Info over XEON: https://www.justetf.com/e...le.html?isin=LU0290358497

Zie https://youtu.be/jVvBrBK53oQ?si=dXAL2nEghl3YG8j7

edit: toevoeging
Voor geldmarktfondsen/ETFs zie ook dit draadje (met optie voor ETF zonder swap):
Goedkoopste manier voor geldmarktfonds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ocn schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Ik bedoel natuurlijk world ETF's die je via het savings plan van Trade Republic kan aankopen, met minimale dividendlekkage en kosten.
Nouja wellicht had je wel een bedrijf in gedachten waar je wel wat geld in zou willen stoppen, dan is die Saveback functionaliteit best een veilige manier hiervoor.
Aangezien TR helemaal geen kosten rekent voor het aanhouden van posities kan dat ook best lucratief zijn, met ETF's heb je dat wel door de uitgever ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

JohanNL schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Nouja wellicht had je wel een bedrijf in gedachten waar je wel wat geld in zou willen stoppen, dan is die Saveback functionaliteit best een veilige manier hiervoor.
Aangezien TR helemaal geen kosten rekent voor het aanhouden van posities kan dat ook best lucratief zijn, met ETF's heb je dat wel door de uitgever ervan.
Ik heb het over savings plan, niet saveback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Dan heb ik dat totaal verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

piwakawaka schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:20:
[...]

offtopic:
Ik vind ook wat van topictitels, net als het misbruik van "[tags]".

Like WTF staat hier nou eigenlijk: [iPhone 15 (en Plus, Pro en Pro Max)] Ervaringen & Discussie

Vroegâh was dat gewoon "Het grote iPhone 15-topic".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
ocn schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:16:
[...]

In het passief beleggen draadje zijn een aantal suggesties gegeven. Op papier zien ze er wat aantrekkelijker uit dan VWCE bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste