Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:44
Rolfjes schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:05:
[...]
Ik gebruik de Cashback functie ook en beleg dit in XEON
Begrijp ik het goed: als je nu max 15 euro per maand cashback krijgt, over het gemiddelde bedrag zo’n 4% trekt en de TER plus de 1€ verkoopkosten er nog af haalt dan kun je max zo’n 2,5€ extra verdienen op jaarbasis met deze ETF? :9

[ Voor 10% gewijzigd door Radiodurans op 30-05-2024 18:16 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kreeg net een interessant mailtje van TR met als titel "Introductie bestedingslimieten"

Beste ...,

We hebben bestedingslimieten geïntroduceerd om je te helpen bestedingen en beleggingen in balans te brengen en veilig te stellen.

Je kunt nu dagelijkse of maandelijkse bestedings- en geldopnamelimieten direct in de app instellen.

Met daaronder een linkje wat je direct in de app naar een pagina met de limieten brengt, een pagina die ik nog niet los heb weten kunnen opvragen. Je kan dan een daglimiet instellen (die snap ik nog wel) maar ook een maandlimiet. Beiden moet je ook verplicht actief hebben met een maximumwaarde van respectievelijk 10k (dag) en 50k (maand)

Ik lees hier verder echter nog niks over en die maandlimiet vind ik wel een beetje suf, je kan dus niet meer onbeperkt geld opnemen van je spaarrekening. Zelfs 10k max per dag is onhandig als je de rekening een keer leeg zou willen halen.

Deze limieten zijn alleen voor de card zo blijkt, zie hieronder;

[ Voor 3% gewijzigd door IceOnFire op 30-05-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om de rekeningafschriften als tekst te downloaden (csv)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:37
@IceOnFire dit betreft limieten voor de TR card. Dit heeft dus geen effect voor het opnemen van je spaargeld via een bankoverschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
xxaixx schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:00:
@IceOnFire dit betreft limieten voor de TR card. Dit heeft dus geen effect voor het opnemen van je spaargeld via een bankoverschrijving.
Ahaa! Bedankt voor de toelichting, dat staat er nergens bij in die mail. Mooi, geen limieten op de rekening zelf dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 22:09
Radiodurans schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:11:
[...]

Begrijp ik het goed: als je nu max 15 euro per maand cashback krijgt, over het gemiddelde bedrag zo’n 4% trekt en de TER plus de 1€ verkoopkosten er nog af haalt dan kun je max zo’n 2,5€ extra verdienen op jaarbasis met deze ETF? :9
En daar betaal je vervolgens nog vermogensrendementsheffing over :) (indien je boven het drempelbedrag aan vermogen hebt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
Ik denk niet dat het belangrijkste van deze constructie het rendement van xeon is. Maar volgens mij wil de poster aangeven dat je met zeer beperkt risico gebruik kan maken van de saveback en daardoor 15 euro per maand kan ontvangen icm 4% rente op je "betaalrekening"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06 13:00
xxaixx schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:01:
Ik denk niet dat het belangrijkste van deze constructie het rendement van xeon is. Maar volgens mij wil de poster aangeven dat je met zeer beperkt risico gebruik kan maken van de saveback en daardoor 15 euro per maand kan ontvangen icm 4% rente op je "betaalrekening"
Dat inderdaad. Verkoop het na verloop van tijd zodat dit weer terugvloeit naar de betaalrekening. Na tip van medetweaker hier XEON ingeruild voor Smart Overnight Return EUR (acc) [LYXW] welke een lagere TER heeft.

Gratis Tip: ga eens tanken met je cc kaart en betaal contactloos. Je zit binnen no-time aan je 15 euro >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfjes op 31-05-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Precies dit, ik zit nu een maandje bij Trade Republic en ga er nu gewoon sparen nadat de eerste test-transacties zijn gedaan. Ik zit bij ABN Amro en herken hetzelfde. Betaling van vakantiegeld afgelopen vrijdag 12:42 vanuit ABN is om 12:55 binnen op Trade Republic. Verder:
- in het weekend geen transacties, dus dat is idd een nadeel. Testetaling van gister is nog steeds niet binnen.
- terugstorting van TR naar ABN gaat een stuk trager, dus als je snel cash nodig hebt werkt het niet. Ik denk overigens dat dit ook een veiligheidsmaatregel is dus vind dat zelf wel prettig icm de cashback card.

Tot slot zoals net al boven genoemd, volgens mij is per volgend jaar instant payments in de EU verplicht, dus idd gaat dit probleem sowieso snel verdwijnen. Grote vraag is vooral hoe lang Trade Republic zo aantrekkelijk blijft want het is natuurlijk duidelijk dat dit is om klanten te trekken en zodra dat gelukt is ongetwijfelt verdwijnt.
Ik had als test inderdaad gisterenmiddag rond deze tijd geld van TR overgeboekt naar mijn ABN rekening. Dat staat er momenteel nog niet op. Maar even afkijken hoe lang het precies duurt. Andersom was heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eriksk schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:12:
Ik heb gisteren een account aangemaakt met het gebruik van mijn rijbewijs. Later werd om het paspoortnummer gevraagd, deze had ik niet bij de hand. Inmiddels krijg ik die vraag niet meer en geeft de app al een dag aan dat ze een rekening maken. Enig idee hoe lang dit duurt?
Ik bleek al vrij snel een mail gekregen te hebben met het verzoek om een kopie van mijn paspoort aan te leveren. Servicedesk reageert erg snel en duidelijk op vragen en de verdere afhandeling. Probleem was dan ook snel verholpen, boven verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 14:02

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Inmiddels ook mijn overboeking van bunq ontvangen (1 werkdag). Om m'n refferal bonus te claimen maar wat stocks gekocht. Maar daar kom ik niet voor, ik wil die spaarrente. Ik vind de app lekker minimaal en over het algemeen duidelijk, maar één dingetje vind ik wel iets te uitgekleed:
Ik zie een tabje Wealth (met je stocks portfolio zeg maar) en een tabje Cash. Dat Cash voelt een beetje aan voor me als geld dat nog geen bestemming heeft. Is dat het bedrag waar je uiteindelijk die 4% rente over vangt of moet ik dat daarvoor eerst nog ergens onderbrengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
-Tim- schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:53:
Is dat het bedrag waar je uiteindelijk die 4% rente over vangt?
Ja :) Wel even aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 31-05-2024 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-05 21:39
En het is weer pay day, lekker hoor! In tegenstelling tot vorige keer is de rente direct bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ren-z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:36:
En het is weer pay day, lekker hoor! In tegenstelling tot vorige keer is de rente direct bijgeschreven.
Hier niet. Is m’n eerste rente. Zie wel dat rente op 0 staat, maar zie geen bijschrijving. Of wellicht de eerste keer niet direct, zoals bij jou?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ren-z
@THE_BASE Klopt, vorige keer was mijn eerste keer. Toen heb ik moeten wachten tot 3 mei 18:07 om precies te zijn. Nu lijk ik in de molen te zitten en gaat het allemaal vlotter. Nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik lees op Reddit toch best veel verhalen van mensen die problemen hebben met storten naar TR:
https://www.reddit.com/r/...trade_republic_is_a_mess/
Deposited 2 euro as test, it arrived in day or so. Then I transfered a larger sum, after 2 weeks nothing. I raised 2 support questions and today I sent a complaint as well. Havent heard anything. I am very worried. I for sure do not recommend Trade republic with handling money.
You are not alone. I had huge problems with deposits into Trade Republic last year. Multiple other posters in other threads have reported problems too. Money frequently goes missing. Sometimes for weeks. In my case 10,000 Euros went missing and was refunded to me six weeks later. The customer service is worse than awful - just bots repeating the same nonsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:26
Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door Ruben0s op 01-06-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:59:
Ik lees op Reddit toch best veel verhalen van mensen die problemen hebben met storten naar TR:
https://www.reddit.com/r/...trade_republic_is_a_mess/

[...]

[...]
Laat je niet bang maken. Het gaat ook vaak wel goed. Hier twee nieuwe rekeningen waar het vooralsnog goed gaat. Op Tweakers lees ik ook doorgaans tevreden klanten.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ren-z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:57:
@THE_BASE Klopt, vorige keer was mijn eerste keer. Toen heb ik moeten wachten tot 3 mei 18:07 om precies te zijn. Nu lijk ik in de molen te zitten en gaat het allemaal vlotter. Nog even geduld.
Partner heeft het blijkbaar wel. Maar ik zal geduldig afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:44:
[...]

Hier niet. Is m’n eerste rente. Zie wel dat rente op 0 staat, maar zie geen bijschrijving. Of wellicht de eerste keer niet direct, zoals bij jou?
Hmm hier ook niks, er staat gemiddeld saldo 0, met een rente van 4% is dat 0 euro… even een support ticket geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Z___Z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:15:
[...]

Hmm hier ook niks, er staat gemiddeld saldo 0, met een rente van 4% is dat 0 euro… even een support ticket geopend.
Je gemiddeld saldo is op de 1e van de maand toch 0 euro en dat loopt toch tot de 30e op tot het volledige bedrag op die dag? Volgens mij is dat normaal. Bij m’n partner staat dat er ook en die heeft wel een eerste rentebijschrijving ontvangen om 6:11 uur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
Tja, voor wat het waard is mijn positieve twee eurocent: afgelopen maand m’n TR rekening geopend zonder problemen.
- Geld overmaken gaat ook goed en op dezelfde dag ondanks dat ik een ‘lastige’ naam heb
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
- Even wachten nog op de fysieke kaart maar de virtuele werkt prima in het buitenland (Albanië, Griekenland) en bij supermarkten.
- Prima collectie van ETFs en stocks beschikbaar, aan- en verkoopkosten duidelijk en overzichtelijk afgezien van wat er achter de schermen gebeurt met die speciale handelsplatform van ze. Wel altijd handmatig limit order kiezen, standaard staat ie telkens weer op market order.
- Saveback en roundup in actie maar eerste belegging moet daarmee nog gebeuren.
- vandaag eerste rente ontvangen, keurig op de eerste van de maand dus.
- overzichtelijke app
- verbeteringen blijven komen zoals de limieten voor de kaart.
-
Echt heel tevreden dus en kan het alleen maar toejuichen dat de oligopolie van de grote NLse banken wordt doorbroken.

[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 01-06-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:30:
[...]

Je gemiddeld saldo is op de 1e van de maand toch 0 euro en dat loopt toch tot de 30e op tot het volledige bedrag op die dag? Volgens mij is dat normaal. Bij m’n partner staat dat er ook en die heeft wel een eerste rentebijschrijving ontvangen om 6:11 uur.
Gemiddelde saldo lijkt me de som van je saldo per periode maal de periode. Die is bij een positieve saldo dus nooit 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Z___Z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Gemiddelde saldo lijkt me de som van je saldo per periode maal de periode. Die is bij een positieve saldo dus nooit 0.
Hier hebben we beiden een behoorlijk bedrag er op staan en bij beiden op 0. Ik snap je gedachte, maar ik denk dat ze opbouwen vanaf de eerste rentegevende dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:07:
[...]

Hier hebben we beiden een behoorlijk bedrag er op staan en bij beiden op 0. Ik snap je gedachte, maar ik denk dat ze opbouwen vanaf de eerste rentegevende dag?
Er staat bij mij bij uitkeringen een uitkering van 0 euro in behandeling, terwijl de afgelopen paar maanden de rente wel correct was bijgeschreven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:39
@Z___Z Op de dag van de rente uitkering ziet een en ander een beetje raar uit.
De opgebouwde rente van de vorige maand is niet meer zichtbaar en misschien nog niet bijgeschreven.
Later vandaag, morgen of nog later bij nieuwe klanten blijkt waarschijnlijk alles te kloppen.

Op het rente scherm met "gemiddeld saldo" staat daar vandaag nog 0 euro omdat het de eerste van de maand is. Als je later deze maand naar dit scherm kijkt klopt het "gemiddelde saldo" wel. Dat bedrag blijft dan constant als je niet stort of opneemt.

@Boerenlater Er is maar een klant de eerste, de rest komt in er onbekende volgorde achteraan. Dat duurt even.

Vandaag blijkbaar tot 18:00 uur. Dus dat varieert bij mij, het is ook al vroeg in de ochtend geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 01-06-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hier staat de rente er nog niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:19:
@Z___Z
@Boerenlater Er is maar een klant de eerste, de rest komt in er onbekende volgorde achteraan. Dat duurt even.
Dat was dan zeker mijn wederhelft om 6:11 uur. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 22:09
Vanaf welke banken is een overschrijving naar Trade Republic (zo goed als) instant? Vanaf ABN en Revolut duurt het (meer dan) een dag is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schweino schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:17:
Vanaf welke banken is een overschrijving naar Trade Republic (zo goed als) instant? Vanaf ABN en Revolut duurt het (meer dan) een dag is mijn ervaring.
Voor mij: ING een paar uur, ASN instant

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
Oh, wat zal Trade Republic weer blij zijn met honderden tot duizenden tickets van mensen die nog geen rente bijgeschreven zien, en niet even een paar uur kunnen wachten :P

Voor één ieder na mij die er vragen en/of zorgen over heeft: wacht het gewoon even een dagje af.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:25:
Oh, wat zal Trade Republic weer blij zijn met honderden tot duizenden tickets van mensen die nog geen rente bijgeschreven zien, en niet even een paar uur kunnen wachten :P

Voor één ieder na mij die er vragen en/of zorgen over heeft: wacht het gewoon even een dagje af.
Ligt toch echt aan hun eigen UX. Als ze niet ergens melden dat het 0 euro is in behandeling, is er geen twijfel mogelijk. Mis informatie is slechter dan geen informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Z___Z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Ligt toch echt aan hun eigen UX. Als ze niet ergens melden dat het 0 euro is in behandeling, is er geen twijfel mogelijk. Mis informatie is slechter dan geen informatie.
Dat spreek ik zeker niet tegen. Maar elke maand is het weer precies hetzelfde verhaal:

07:00: "Het is al 7 uur de nieuwe maand en ik heb nog niks!"
07:15: "Oh, het is net bijgeschreven."

:P

Ik snap het ook wel, ik heb een paar maanden geleden ook een ticket gemaakt toen ik na meer dan een dag nog geen rente bijgeschreven had. Maar inmiddels kan ik met zekerheid zeggen: het komt wel goed, gewoon even geduld hebben.

En desnoods maak je op dag 2 of 3 een ticket. Je geld is niet zomaar verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 01-06-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Dat spreek ik zeker niet tegen. Maar elke maand is het weer precies hetzelfde verhaal:

07:00: "Het is al 7 uur de nieuwe maand en ik heb nog niks!"
07:15: "Oh, het is net bijgeschreven."

:P

Ik snap het ook wel, ik heb een paar maanden geleden ook een ticket gemaakt toen ik na meer dan een dag nog geen rente bijgeschreven had. Maar inmiddels kan ik met zekerheid zeggen: het komt wel goed, gewoon even geduld hebben.

En desnoods maak je op dag 2 of 3 een ticket. Je geld is niet zomaar verdwenen.
Ja, mee eens. Help systeem is wel slecht, pfff. Je kan niet zomaar vrije tekst typen, je moet eerst een paar keer tegen de bot vertellen dat je nog niet het goede antwoord hebt, voordat je een vrij invoerveld krijgt.

Ik wou ook feedback leveren, in hun FAQ staat hoe je feedback kan leveren, maar vervolgens werken die stappen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 08:10
Vinden jullie naast sparen beleggen via trade republic ook aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-06 02:39
...
Globalcitizen in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:25:

Ik neem even aan dat klanten alleen in het kader van de eerste rentebijschrijving contact opnemen, dus dat zijn dan nieuwe klanten. Duizenden tickets zullen ze dan wel niet halen. Tweakers hier horen sowieso niet meteen te bellen, want die kunnen in dit draadje over genoeg ervaringen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 12:30:
[...]

Ik neem even aan dat klanten alleen in het kader van de eerste rentebijschrijving contact opnemen, dus dat zijn dan nieuwe klanten. Duizenden tickets zullen ze dan wel niet halen. Tweakers hier horen sowieso niet meteen te bellen, want die kunnen in dit draadje over genoeg ervaringen lezen.
Meerdere Tweakers hier hebben vandaag al gepost dat ze een ticket aan hebben gemaakt...
Joel22 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:50:
Ik vind het makkelijk en overzichtelijk, dus wat mij betreft wel :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 01-06-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 13:41:
[...]

Meerdere Tweakers hier hebben vandaag al gepost dat ze een ticket aan hebben gemaakt...

...
Dat klopt, maar mijn mening is nog geen wet. Gelukkig maar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:59

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Naast sparen is een periodieke inleg van €50 per maand natuurlijk bijna een no-brainer als je daarnaast met de cashsave nog tot €15 er aan aandelen bij krijgt elke keer. Ik doe het wel iig. Periodiek heeft namelijk ook het voordeel van geen transactiekosten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 21:06
Op welk moment van de dag worden de periodieke orders uitgevoerd?
Tijdens beurstijden van de reguliere beurs of voor/nabeurs? Dit i.v.m. een hogere spread (verschil bied- en laatprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
irongalaxy schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:58:
Tijdens beurstijden van de reguliere beurs of voor/nabeurs? Dit i.v.m. een hogere spread (verschil bied- en laatprijs).
Ik gok dat dat direct zal gebeuren zodra de beurs open gaat. Dat lijkt mij het meest logische en eerlijkste, anders is de prijs mogelijk al omhooggeschoten en betaal je meer dan nodig was geweest.

Bij mij gaat 3 juni (maandag dus) mijn eerste saving plan van start, gecombineerd met de 1% Saveback, dus daarna weet ik het pas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Bij IBKR zijn de recurring investments een soort gemiddelde van de prijs van die dag. Geen idee hoe dat bij TR is geregeld. Maar in alle gevallen lijkt het mij het gunstigst om een fonds te kiezen met een lage spread en een hoge liquiditeit.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 01-06-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Radiodurans schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:05:
Bij IBKR zijn de recurring investments een soort gemiddelde van de prijs van die dag. Geen idee hoe dat bij TR is geregeld. Maar in alle gevallen lijkt het mij het gunstigst om een fonds te kiezen met een lage spread en een hoge liquiditeit.
Met gunstigst bedoel je het veiligst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:14
Tot 20k is het prima. Daarboven zou ik liever een serieuze broker kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Er zijn hier ook een paar horror verhalen langsgekomen maar is al wel een tijdje geleden en alles is (vziw) opgelost. Nu lijkt TR zn zaken beter voor elkaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:16:
[...]

Tot 20k is het prima. Daarboven zou ik liever een serieuze broker kiezen.
Waarom 20k? Lijkt me een compleet random grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Z___Z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:50:
[...]
Waarom 20k? Lijkt me een compleet random grens.
Dat is de grens van het beleggerscompensatiestelsel. Bij serieuze bedragen zou ik naar andere brokers kijken, bijvoorbeeld IBKR of je grootbank (bij passief beleggen met de NT fondsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Dat is de grens van het beleggerscompensatiestelsel. Bij serieuze bedragen zou ik naar andere brokers kijken, bijvoorbeeld IBKR of je grootbank (bij passief beleggen met de NT fondsen).
https://support.traderepu...ecurities-held-in-custody
Je stukken worden bewaard bij een derde bank als custodian. Dus heb hier sowieso meer vertrouwen in dan de gratis DeGiro rekening. Die 20k zou in principe dus nooit van toepassing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
Je effecten staan bij een depot bank dus niet bij Trade Republic en zijn geen onderdeel van het vermogen van Trade Republic. Alleen als TR zich niet aan de wet houdt en de aandelen niet heeft gestald bij de depot bank, loop je risico op een verlies bij een faillissement. Aangezien trade republic een bank vergunning heeft, zal de Duitse centrale bank toezien dat TR werkt conform vergunning en wetgeving (de Duitse centrale bank staat daarnaast niet bekend als een makkelijk en soepel instituut (zoals de Cypriotische centrale bank)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Z___Z schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:01:
[...]

https://support.traderepu...ecurities-held-in-custody
Je stukken worden bewaard bij een derde bank als custodian. Dus heb hier sowieso meer vertrouwen in dan de gratis DeGiro rekening. Die 20k zou in principe dus nooit van toepassing zijn.
Dat is de theorie. In de praktijk kunnen er problemen zijn met de vermogensscheiding en kun je de 20k bescherming wel degelijk nodig hebben.

Verder wil je als serieuze belegger natuurlijk op openbare beurzen kunnen handelen. Dat kan niet bij TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
De toezichthouder AFM heeft broker DEGIRO in 2020 boetes opgelegd voor het overtreden van regels op het gebied van vermogensscheiding, belangenconflicten en belangenverstrengeling.

Tja, blijkbaar zijn andere partijen ook niet zo "veilig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
xxaixx schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:30:
De toezichthouder AFM heeft broker DEGIRO in 2020 boetes opgelegd voor het overtreden van regels op het gebied van vermogensscheiding, belangenconflicten en belangenverstrengeling.

Tja, blijkbaar zijn andere partijen ook niet zo "veilig".
De goedkope accounts bij DeGiro bewaren de stukken ook niet in de naam van iedere individuele klant en ze lenen de stukken uit. Dus is wel een andere situatie.

Maar ook als TR problemen heeft met het scheiden van het vermogen zal het grootste deel wel gescheiden zijn en hoef dus alleen ingedekt te worden voor het stuk wat mogelijk niet gescheiden is. Dan kan je dus veel meer aandelen bij TR hebben voordat je over de 20k schade lijdt en dus aanspraak moet doen op het garantiefonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Dat is de theorie. In de praktijk kunnen er problemen zijn met de vermogensscheiding en kun je de 20k bescherming wel degelijk nodig hebben.

Verder wil je als serieuze belegger natuurlijk op openbare beurzen kunnen handelen. Dat kan niet bij TR.
Ja eens over de beurs, al zal dat voor de passieve belegger in kleine bedragen vrij weinig uitmaken. Of TR nu verdient door een iets grotere spread of een percentage van de transactie afroomt zal kwa kosten weinig verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
xxaixx schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:30:
En dat kon allemaal gebeuren terwijl ze onder toezicht stonden van DNB. Dat een broker onder toezicht staat zegt dus weinig.

Ps. DeGiro is overigens ook zeker geen broker die ik zou aanraden voor de serieuze belegger. Maar TR ook niet; Payment for order flow, je kunt slechts handelen op één gesloten beurs en ze hebben niet eens een telefoonnummer waar je ze kan bereiken. Maar goed, voor de minder veeleisende belegger is het wellicht een redelijk keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En inderdaad, daar is het bushbericht: de rente is uitgekeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En ik maar wachten op mijn storting naar ABN sinds donderdag 14:00. Vind het toch wel lang duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:18:
En ik maar wachten op mijn storting naar ABN sinds donderdag 14:00. Vind het toch wel lang duren.
Mijn advies zou zijn om een deel van je spaargeld bij een bank te zetten waar je sneller bij kunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-06 15:52
Afgelopen do 2x geld overgemaakt vanuit Rabobank naar TR. Duurde een half uur voordat het op de rekening stond. Gisteren nog eens geld overgemaakt om 20.00 maar nog steeds niets op de TR rekening. Werken ze niet in het weekend??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 15:36
Hahn schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Ik gok dat dat direct zal gebeuren zodra de beurs open gaat. Dat lijkt mij het meest logische en eerlijkste, anders is de prijs mogelijk al omhooggeschoten en betaal je meer dan nodig was geweest.

Bij mij gaat 3 juni (maandag dus) mijn eerste saving plan van start, gecombineerd met de 1% Saveback, dus daarna weet ik het pas :P
16:00 de vorige keer.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Hyack schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:37:
Afgelopen do 2x geld overgemaakt vanuit Rabobank naar TR. Duurde een half uur voordat het op de rekening stond. Gisteren nog eens geld overgemaakt om 20.00 maar nog steeds niets op de TR rekening. Werken ze niet in het weekend??
In het weekend hoef je het niet te verwachten inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:00
Hyack schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:37:
Werken ze niet in het weekend??
In de financiële wereld gebeurt niets in het weekend, onthoud dat nu eens. Wij zijn nu weekend aan het vieren, maandagmiddag komen wij pas weer in actie voor u.

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 02-06-2024 09:35 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 20-06 16:09
irongalaxy schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:58:
Bij mij zijn de periodieke orders (2x) uitgevoerd om 17.22 en 19.22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
JdJtA schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:36:
[...]
Bij mij zijn de periodieke orders (2x) uitgevoerd om 17.22 en 19.22.
Die van 19:22 is wel buiten de openingstijden van de Xetra beurs :/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@JohanNL Bovenstaand zijn misschien wel zaken waardoor de openingspost even een update verdient. Naast de kernmerken eronder ook een paar aandachtspunten/nadelen/veelgestelde vragen oid

Veel gestelde vragen:
- betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening duurt meestal iets langer dan ernaar toe.
- Door aankomende Europese wetgeving zal bovenstaand nadeel op termijn gaan verdwijnen omdat Instant Payments moeten worden geïmplementeerd.
- Op de eerste van de maand ontvang je je rente, dit wordt meestal ergens die dag verwerkt maar kan door een feestdag ook weleens vertraging oplopen. Maar: het komt goed :)
- Voor degenen die nooit eerder belegd hebben: net als bij elke andere broker wordt ook een (periodieke) belegging die je buiten werktijden geeft, pas tijdens openingstijden van de beurs verwerkt. Dat is dus op werkdagen. De order wordt dan open gezet, maar pas als iemand jou de ETF/aandelen/obligaties wil verkopen zie je ze verschijnen, daar kan dus ook een paar dagen overheen gaan.

Scheelt een hoop dubbele vragen volgens mij ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:04
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:16:
@JohanNL Bovenstaand zijn misschien wel zaken waardoor de openingspost even een update verdient. Naast de kernmerken eronder ook een paar aandachtspunten/nadelen/veelgestelde vragen oid

Veel gestelde vragen:
- betalingen naar je Trade Republic rekeningen gaan de eerste ke(e)r(en) nog wat langzamer, daarna is meestal de ervaring dat deze tijdens werktijden binnen een paar uur op de Trade Republic rekening staan. Buiten werktijden (weekend, nacht) worden orders niet verwerkt en duurt het dus langer.
- Van Trade Republic terug geld overmaken naar je eigen rekening duurt meestal iets langer dan ernaar toe.
- Door aankomende Europese wetgeving zal bovenstaand nadeel op termijn gaan verdwijnen omdat Instant Payments moeten worden geïmplementeerd.
- Op de eerste van de maand ontvang je je rente, dit wordt meestal ergens die dag verwerkt maar kan door een feestdag ook weleens vertraging oplopen. Maar: het komt goed :)
- Voor degenen die nooit eerder belegd hebben: net als bij elke andere broker wordt ook een (periodieke) belegging die je buiten werktijden geeft, pas tijdens openingstijden van de beurs verwerkt. Dat is dus op werkdagen. De order wordt dan open gezet, maar pas als iemand jou de ETF/aandelen/obligaties wil verkopen zie je ze verschijnen, daar kan dus ook een paar dagen overheen gaan.

Scheelt een hoop dubbele vragen volgens mij ;)
Dank! Meteen aan toegevoegd.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:16:
@JohanNL
...
...
...
@JohanNL
Opnemen: kost tussen 2 werkdagen volgens mij altijd 1 nacht en meer indien zaterdag, zondag of feestdag.
Rente: indien de 1ste een zondag of feestdag is wordt de rente die dag nog niet bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Radiodurans schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Die van 19:22 is wel buiten de openingstijden van de Xetra beurs :/
Maar je handelt toch niet op Xetra?

"When you place an order with Trade Republic, it is always executed on the same exchange: the Lang & Schwarz Exchange which is part of the Hamburg Stock Exchange."
https://curvo.eu/article/trade-republic-review

[ Voor 32% gewijzigd door Pistachenootje op 02-06-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Het klopt dat je niet op de xetra handelt. Maar het is mijn ervaring dat je periodieke.orders worden uitgevoerd tijdens de normale openingstijden van de Europese of Amerikaanse beurs afhankelijk van welk fonds je koopt. Niet-periodieke orders worden uitgevoerd conform je specifieke opdracht, direkt of bij behalen van je limiet en dit kan dus buiten de openingstijden zijn van de standaard Europese/Amerikaanse beurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Hah dat dacht ik maar blijkbaar dus op de beurs van Hamburg. Die is open van 8:00 tot 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-06 12:48
Ben nu 11 maanden klant van TR. Tot volle tevredenheid, krijg maandelijks mijn rente uitgekeerd over mijn 50K daar gestald.

Echter, er is 1 punt waar ik mee zit:

ik krijg geen jaaroverzicht over 2023 van ze. Al meerdere keren contact met helpdesk gehad dat ik een jaaroverzicht zoek (en dus geen maandelijkse of kwartaal overzichten).

met een jaaroverzicht bedoel ik het standaard jaaroverzicht dat je eigenlijk van een bank behoort te krijgen:
saldo op 1-1 van het jaar (of wanneer de rekening is geopend indien halverwege het jaar), saldo op 31-12, en het bijgeschreven rente bedrag.

Zijn er anderen die ook maar geen jaaroverzicht 2023 van TR krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Radiodurans schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:35:
[...]

Hah dat dacht ik maar blijkbaar dus op de beurs van Hamburg. Die is open van 8:00 tot 22:00
De Lang & Schwarz exchange is een onderdeel van de beurs van Hamburg met kennelijk eigen openingstijden:
Our trading times are Mo-Fr 7:30am-11:00pm, Sa from 10am-1pm, and Su 5pm-7pm. https://www.ls-tc.de/en/faq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06 17:34
pastafan schreef op zondag 2 juni 2024 @ 14:50:
Ben nu 11 maanden klant van TR. Tot volle tevredenheid, krijg maandelijks mijn rente uitgekeerd over mijn 50K daar gestald.

Echter, er is 1 punt waar ik mee zit:

ik krijg geen jaaroverzicht over 2023 van ze. Al meerdere keren contact met helpdesk gehad dat ik een jaaroverzicht zoek (en dus geen maandelijkse overzichten).

met een jaaroverzicht bedoel ik het standaard jaaroverzicht dat je eigenlijk van een bank behoort te krijgen:
saldo op 1-1 van het jaar (of wanneer de rekening is geopend indien halverwege het jaar), saldo op 31-12, en het bijgeschreven rente bedrag.

Zijn er anderen die ook maar geen jaaroverzicht 2023 van TR krijgt?
Jawel, maar zoals wel vaker bij TR verstoppen ze dat op een onlogische plek: een verzamelbak van alles.

Bij mij in Android klikken op je profiel/account letter linksboven en dan ongeveer midden onder het kopje 'Activity.' (waar ook je expired orders staan bijvoorbeeld). Gisteren zo te zien ook een 'Ex-Post Cost Report' over 2023 gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqFMyvQwrP-GySWdgxrIqlS5WcU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Igyc6Ec3K3kOAsZC4V30OssO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Catillus schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Jawel, maar zoals wel vaker bij TR verstoppen ze dat op een onlogische plek: een verzamelbak van alles.

Bij mij in Android klikken op je profiel/account letter linksboven en dan ongeveer midden onder het kopje 'Activity.' (waar ook je expired orders staan bijvoorbeeld). Gisteren zo te zien ook een 'Ex-Post Cost Report' over 2023 gekregen.

[Afbeelding]
@Catillus Ja, daar heb ik ook al gekeken, en na jouw posting nog eens dubbel gechecked. Ik zie hem echt niet staan.

Kijk maar:

Ik zit ook op Android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_E7eqBTLUogA_ntY83FtRbGDGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThZBP0CDejBmHGGEEnWQIs05.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 14:07
Is er iemand die ongeveer weet wat de levertijd is van de fysieke "classic" creditcard? Het lijkt mij dat dit toch niet langer zou duren dan 1 week.
Hij is verzonden op 1 juni (aanvraag was al wat dagen eerder) en in het mailtje staat dat ze leveren binnen 2 weken. Maar ik hoop hem net iets eerder te ontvangen voor mijn vakantie, anders vraag ik nog even een andere CC aan.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Radiodurans
Headshot_NL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:17: Maar ik hoop hem net iets eerder te ontvangen voor mijn vakantie, anders vraag ik nog even een andere CC aan.
Het is geen credit card hè? Als je een credit card nodig hebt voor vakantie dan kun je die beter sowieso nu bestellen zodat je ‘m nog op tijd binnen zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
Bij een vriend refer zou je € 10 krijgen aan aandelen in Amazon. Een vriend heeft de referal stappen gevolgd en er staat dat ik € 10 heb aan amazon aandelen. Echter zie ik nu dat er ook -€ 10 bij transacties staat als 'buy order' en dat ik dus € 10 mist van mijn rekening.. is dit een sigaar uit eigen doos??!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Catillus schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:22:
[...]

[Afbeelding]
@Catillus Reactie van TR helpdesk verschaft mij duidelijkheid, zie de reactie hieronder:

"We voorzien onze klanten van een jaaropgave indien er tijdens het afgelopen jaar minstens 3 verkopen zijn uitgevoerd.

Bij het doornemen van je account heb ik gemerkt dat je niet aan die grens komt. Het ontvangen van interest of dividenden telt niet om aan het minimum van 3 transacties te komen.

We voorzien je echter van andere documenten die je kunnen helpen met je belastingaangifte. Voor elke transactie in je Cash tijdslijn ontvang je een afschrift.

Je kan ook een bankafschrift voor een bepaalde maand of periode gratis downloaden in de app. Dit afschrift is een transactieoverzicht inclusief stortingen, opnames, rente etc., en toont het kassaldo na elke transactie. Zorg hiervoor dat je je app hebt bijgewerkt naar de nieuwste versie.
"

Ik gebruik TR niet om te beleggen. dus heb ook geen aankopen/verkopen uitgevoerd. Dat verklaart waarom ik geen jaaroverzicht heb ontvangen. Waarschijnlijk heb jij wel minimaal 3 verkopen verricht en daardoor wel een jaaroverzicht ontvangen. Dat zou het verschil verklaren tussen de screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Hyack schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:59:
Bij een vriend refer zou je € 10 krijgen aan aandelen in Amazon. Een vriend heeft de referal stappen gevolgd en er staat dat ik € 10 heb aan amazon aandelen. Echter zie ik nu dat er ook -€ 10 bij transacties staat als 'buy order' en dat ik dus € 10 mist van mijn rekening.. is dit een sigaar uit eigen doos??!
Waarschijnlijk heb je dan ook eerst €10 erbij gekregen.
Zoniet even in de gaten houden, waarschijnlijk corrigeert het zichzelf wel weer binnen een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zaterdag geld overgemaakt, maar nog niet binnen.
Het is vanaf een en/of rekening gedaan, dat zal dan waarschijnlijk langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
JohanNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan ook eerst €10 erbij gekregen.
Zoniet even in de gaten houden, waarschijnlijk corrigeert het zichzelf wel weer binnen een aantal dagen.
Dat dacht ik ook, heb het even nagerekend en helaas zat die € 10 daar dus niet bij. Ik wacht wel even een dag of twee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
pastafan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:10:
[...]
"We voorzien onze klanten van een jaaropgave indien er tijdens het afgelopen jaar minstens 3 verkopen zijn uitgevoerd."
Wel belachelijk dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
Eerlijk gezegd wist ik het niet, maar blijkbaar is het niet verplicht om als bank een financieel jaaroverzicht te verstrekken. Bron is de NVB:

Verplicht
Banken zijn wettelijk verplicht om bepaalde gegevens van klanten door te geven aan de Belastingdienst. Bijvoorbeeld gegevens die nodig zijn om vast te stellen of en hoeveel iemand belasting moet betalen. Maar ook: in welk land iemand belasting moet betalen.
Banken leveren die gegevens direct en geautomatiseerd aan bij de Belastingdienst.

Ook consumenten krijgen als extra service van hun bank een afschrift van de gegevens die naar de Belastingdienst zijn gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06 17:34
pastafan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:10:
[...]

@Catillus Reactie van TR helpdesk verschaft mij duidelijkheid, zie de reactie hieronder:

"We voorzien onze klanten van een jaaropgave indien er tijdens het afgelopen jaar minstens 3 verkopen zijn uitgevoerd.

Bij het doornemen van je account heb ik gemerkt dat je niet aan die grens komt. Het ontvangen van interest of dividenden telt niet om aan het minimum van 3 transacties te komen.

We voorzien je echter van andere documenten die je kunnen helpen met je belastingaangifte. Voor elke transactie in je Cash tijdslijn ontvang je een afschrift.

Je kan ook een bankafschrift voor een bepaalde maand of periode gratis downloaden in de app. Dit afschrift is een transactieoverzicht inclusief stortingen, opnames, rente etc., en toont het kassaldo na elke transactie. Zorg hiervoor dat je je app hebt bijgewerkt naar de nieuwste versie.
"

Ik gebruik TR niet om te beleggen. dus heb ook geen aankopen/verkopen uitgevoerd. Dat verklaart waarom ik geen jaaroverzicht heb ontvangen. Waarschijnlijk heb jij wel minimaal 3 verkopen verricht en daardoor wel een jaaroverzicht ontvangen. Dat zou het verschil verklaren tussen de screenshots.
Aaaah dat is het dan. Ik zit inderdaad op ongeveer 280 transacties (ik was duidelijk hun beoogde doelgroep: gelokt met sparen, overgegaan tot actief beleggen). Tot mijn eigen verbazing heb ik die gasten ongeveer 20x omzet gegeven van mijn inleg. :o

Niet dat je daarmee als de messias behandeld wordt hoor: op elke vraag die je de NL klantenservice stelt krijg je eerst een heel snel AI-gegeneerd/geholpen antwoord terug dat altijd de plank misslaat. Dan mopper je terug en dagen later komt dan een minder slecht antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Radiodurans schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Het is geen credit card hè? Als je een credit card nodig hebt voor vakantie dan kun je die beter sowieso nu bestellen zodat je ‘m nog op tijd binnen zou kunnen hebben.
Oh, dat is een goeie, ik dacht dat het gewoon de fysieke variant was van de digitale pas.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
Radiodurans schreef op maandag 3 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Wat is het verschil tussen een credit card en TR Mirror/Classic kaart dan?

Kun je met de TR kaart geen reservering doen bijv?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Headshot_NL schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Oh, dat is een goeie, ik dacht dat het gewoon de fysieke variant was van de digitale pas.
Dat is het ook, letterlijk. Alleen is de digitale pas óók geen creditcard, maar een debitcard.
Ren-z schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Een debit card is een betaalpas waarmee u wereldwijd kunt betalen waar Mastercard of VISA wordt geaccepteerd. In tegenstelling tot een creditcard krijgt u geen krediet, maar worden betalingen direct van uw tegoed (bankrekening / card account) afgeschreven.
Ik denk dat het qua werking weinig tot niks zal schelen, maar het kan zijn dat de TR debitcard minder geaccepteerd wordt dan creditcards.

[ Voor 53% gewijzigd door Hahn op 04-06-2024 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ren-z schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Op een debitcard kan je ook een reservering doen, maar dat zorgt ervoor dat je dat geld niet meer kan uitgeven, terwijl bij een reservering op een creditcard je dat geld niet hoeft te hebben. Dat is belangrijk als je langer in een hotel zit en het gereserveerd bedrag significant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben overigens wel benieuwd naar in welke mate de debit card gebruikt kan worden bij hotels en autoverhuur. Met name bij die laatst is dat vaak niet mogelijk, en willen ze credit, maar aangezien het in dit geval aan een spaarrekening gekoppeld is kan ik mij voorstellen dat men nog wel geneigd zou kunnen zijn deze debit card te accepteren. Bij een creditcard wordt er namelijk ook vaak maar €1000 of €2000 gereserveerd, dat zijn toch bedragen die velen hopelijk toch wel op hun spaarrekening hebben staan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
DeNachtwacht schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:54:
Ik ben overigens wel benieuwd naar in welke mate de debit card gebruikt kan worden bij hotels en autoverhuur. Met name bij die laatst is dat vaak niet mogelijk, en willen ze credit, maar aangezien het in dit geval aan een spaarrekening gekoppeld is kan ik mij voorstellen dat men nog wel geneigd zou kunnen zijn deze debit card te accepteren. Bij een creditcard wordt er namelijk ook vaak maar €1000 of €2000 gereserveerd, dat zijn toch bedragen die velen hopelijk toch wel op hun spaarrekening hebben staan.
Je kunt je alleen wel afvragen of er dan nog een verschil is tussen ' gewoon ' de borg pinnen of cash betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Hoe zit het eigenlijk met een terugbetaling op deze pas?
Ik heb aankopen gedaan online en moet wat terugsturen, dus het geld komt ook op deze betaalmethode terug. Accepteren ze dat wel gewoon omdat het natuurlijk niet van een tegenrekening is op dezelfde naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Headshot_NL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:59:
Hoe zit het eigenlijk met een terugbetaling op deze pas?
Ik heb aankopen gedaan online en moet wat terugsturen, dus het geld komt ook op deze betaalmethode terug. Accepteren ze dat wel gewoon omdat het natuurlijk niet van een tegenrekening is op dezelfde naam.
Natuurlijk werkt dat gewoon en gelden bij een terugbetaling op je creditcard niet dezelfde regels als voor een bankoverboeking. Dat zijn twee verschillende dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 05-06-2024 10:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 23:43
fsfikke schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Natuurlijk werkt dat gewoon en gelden bij een terugbetaling op je creditcard niet dezelfde regels als voor een bankoverboeking. Dat zijn twee verschillende dingen.
Het is geen creditcard maar een debit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wally2002 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Het is geen creditcard maar een debit card.
Maakt in dit geval geen verschil. Een refund is geen bankoverschrijving van de IBAN van de winkel naar jou toe.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 05-06-2024 12:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:26
Vandaag de kaart van €5 ontvangen. Ding ziet er echt ontiegelijk goedkoop uit.

Ziet er uit als kartonnetje met zilverfolie erop geplakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Ruben0s op 05-06-2024 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:53
Ruben0s schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:30:
Vandaag de kaart van €5 ontvangen. Ding ziet er echt ontiegelijk goedkoop uit.

Ziet er uit als kartonnetje met zilverfolie erop geplakt.
Hier ook. Plasticje met zilverfolie. De bonuskaart is er luxe bij. Vond het ook niet zo heel grappig dat het een opvallende envelop was TRADE REPUBLIC BANK. Kan eigenlijk niks mee gebeuren maarja, weet ik veel door hoe veel handen die envelop gaat? En mijn volle naam (met doopnaam :+ ) en adres staat er lekker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Morwen schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:45:
[...]

Hier ook. Plasticje met zilverfolie. De bonuskaart is er luxe bij. Vond het ook niet zo heel grappig dat het een opvallende envelop was TRADE REPUBLIC BANK. Kan eigenlijk niks mee gebeuren maarja, weet ik veel door hoe veel handen die envelop gaat? En mijn volle naam (met doopnaam :+ ) en adres staat er lekker bij.
Staan toch kaartgegevens op, kunnen ze in principe wel wat mee als ze dat willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:53
JohanNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Staan toch kaartgegevens op, kunnen ze in principe wel wat mee als ze dat willen.
Op de kaart staat dan weer alleen mijn naam. Zonder doopnaam gelukkig. :? Verder geen cijfertjes oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Morwen schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:15:
[...]

Op de kaart staat dan weer alleen mijn naam. Zonder doopnaam gelukkig. :? Verder geen cijfertjes oid.
Aha interessant dat er Visa debit kaarten zijn die ook zo werken, ik ken ze alleen met volledige kaartgegevens erop.
Inchecken bij een hotel en met de kaartgegevens van je kaart de borg voldoen gaat dus zomaar niet, want die staan er niet op :+

Heb zelf gewoon de kaartgegevens gekoppeld aan mijn iphone en apple watch voor reguliere pin betalingen.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 05-06-2024 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 23:43
JohanNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:53:
[...]

Aha interessant dat er Visa debit kaarten zijn die ook zo werken, ik ken ze alleen met volledige kaartgegevens erop.
Inchecken bij een hotel en met de kaartgegevens van je kaart de borg voldoen gaat dus zomaar niet, want die staan er niet op :+
Dit is ook gewoon toegestaan door VISA. Het achterliggende idee is dat betalingen steeds meer via de EMV chip moeten lopen met verificatie via pincode in plaats van de magstripe icm met handtekening en eventueel verificatie van een ID bewijs. In Europa is dat al de standaard. USA heeft uiteraard de wet van de remmende voorsprong.
Het kaartnummer zie je om die reden ook niet meer embossed op nieuwe kaarten.
Heb zelf gewoon de kaartgegevens gekoppeld aan mijn iphone en apple watch voor reguliere pin betalingen.
Aanmelden voor Apple Pay kan inderdaad door invoering van de kaartgegevens (de andere optie is via de app van de bank), maar Apple Pay maakt gebruikt van een pseudo-kaartnummer, de betaalapparatuur ziet dan ook een ander kaartnummer. Bij reizen met een betaalkaart via OV Pay kun je dus bijvoorbeeld niet met je fysieke pas inchecken en met je Apple Pay uitchecken, dat zijn voor het systeem twee verschillende kaarten en dus twee keer een check-in.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste