Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:55

knakworst

Get more sats!

Morgen verlaagt de ECB naar verwachting de rente met 0,25%. De rente op de spaarrekening zal snel volgen verwacht ik, gezien hun pushbericht waarin obligaties met een lange looptijd geadverteerd werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:37
knakworst schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:38:
Morgen verlaagt de ECB naar verwachting de rente met 0,25%. De rente op de spaarrekening zal snel volgen verwacht ik, gezien hun pushbericht waarin obligaties met een lange looptijd geadverteerd werden.
Het zij zo, met 3,75% rente hebben ze nog steeds een super goed aanbod.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Heeft iemand ervaring met Trade Republic en automatische incasso's? Ik zit eraan te denken om mijn vaste lasten (verzekeringen, nutsvoorzieningen etc) via TR te betalen ivm de 1% save back.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:38
@Schweino Helaas gaat deze vlieger niet op, je krijgt alleen saveback via betalingen met de TR Card.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:35
Ik heb zojuist Spotify en Netflix op de kaart van TR gezet. Het loopt via de kaart, want je klikt Visa aan en je moet deze ook verifiëren binnen de TR app. Lijkt me ergens sterk dat je dan geen cashback krijgt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Morwen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:58:
Ik heb zojuist Spotify en Netflix op de kaart van TR gezet. Het loopt via de kaart, want je klikt Visa aan en je moet deze ook verifiëren binnen de TR app. Lijkt me ergens sterk dat je dan geen cashback krijgt?
Die krijg je in dat geval wel, want dat loopt inderdaad via de Visa kaart.
Maar automatische incasso's staan daar los van en gaan direct via iban, echter kun je helemaal geen automatische incasso's of andere reguliere bankbetalingen met TR uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
JohanNL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Die je krijg je in dat geval wel, want dat loopt inderdaad via de Visa kaart.
Maar automatische incasso's staan daar los van en gaan direct via iban, echter kun je helemaal geen automatische incasso's of andere reguliere bankbetalingen met TR uitvoeren.
Hopelijk zijn dat features die geïntroduceerd gaan worden als ze hun eigen IBAN in Nederland uitrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Schweino schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:49:
[...]
Hopelijk zijn dat features die geïntroduceerd gaan worden als ze hun eigen IBAN in Nederland uitrollen
Zijn die plannen er dan? Lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Pistachenootje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Zijn die plannen er dan? Lijkt me sterk.
Ze zijn op dit moment hun eigen TR IBAN aan het uitrollen, Duitsland als eerste. Daarna volgen andere landen. Ik weet overigens niet of dit voor iedereen een DE IBAN zal zijn of dat ze land specifieke IBANs aan zullen bieden.

https://support.traderepu...t-the-Trade-Republic-IBAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Ik zie daar nergens staan dat ze Nederlandse IBAN's gaan uitrollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Pistachenootje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:52:
Ik zie daar nergens staan dat ze Nederlandse IBAN's gaan uitrollen.
Dat zeg ik ook niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Schweino schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:56:
[...]
Dat zeg ik ook niet toch?
Ik heb je verkeerd begrepen. Uit "hun eigen IBAN in Nederland uitrollen" dacht ik op te maken dat het om een Nederlandse IBAN ging. Mijn fout.

Zijn die nieuwe IBAN's nog steeds virtuele IBAN's die verwijzen naar een derdengeldenrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Pistachenootje schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Ik heb je verkeerd begrepen. Uit "hun eigen IBAN in Nederland uitrollen" dacht ik op te maken dat het om een Nederlandse IBAN ging. Mijn fout.

Zijn die nieuwe IBAN's nog steeds virtuele IBAN's die verwijzen naar een derdengeldenrekening?
Dat is volgens mij nog niet duidelijk. Wat ik tot nu toe heb gelezen op de TR site, X (https://x.com/traderepublic/status/1795348575406215184) maar ook wat de chatbot aan informatie geeft is:
  • Ze rollen hun eigen Trade Republic IBAN uit de komende periode
  • Je moet zelf actief aangeven of je wil overstappen of niet
  • De voordelen van je huidige (virtuele, niet TR IBAN) vervallen als je niet overstapt (oftewel geen rente meer op dat tegoed)
  • Indien je overstapt blijft je oude IBAN nog 90 dagen in de lucht en worden transacties gedurende die 90 dagen automatisch doorgestuurd naar je nieuwe TR IBAN
  • Op de nieuwe TR IBAN zit geen 50k limiet meer mbt rente en je kan er salaris op ontvangen en rekeningen mee betalen (automatische incasso?)
  • Waar je geld daadwerkelijk gestald staat is niet duidelijk, mogelijk is dat niet alleen een bank/spaar-rekening maar ook geldmarktfondsen. Ik heb TR een mail gestuurd om hier verduidelijking over te vragen, want dit betekent in Nederland uiteraard wat voor de vermogensrendementsheffing aangezien geldmarktfondsen als belegging worden gezien door de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Schweino Ga er maar vanuit dat ze het niet gaan toestaan dat er ingaande of uitgaande betalingen worden verricht, behalve naar je tegenrekening.
TR wil klanten hebben die bij ze gaan beleggen, hebben als lokketje een spaarrekening erbij met een hoge rente en delen met jou de winst van betalingen die worden verricht met de Visa debit kaart.
Om een volledige betaalrekening aan te bieden lijkt me niet in hun belang, dan komt er zoveel meer bij kijken en enorme kosten voor CDD analisten om o.a. de Wwft te handhaven.
Mocht het wel zover komen ga je in iedergeval geen cashback krijgen over reguliere banktransacties, inclusief automatische incasso's, als het je daar om ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
JohanNL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:53:
@Schweino Ga er maar vanuit dat ze het niet gaan toestaan dat er ingaande of uitgaande betalingen worden verricht, behalve naar je tegenrekening.
TR wil klanten hebben die bij ze gaan beleggen, hebben als lokketje een spaarrekening erbij met een hoge rente en delen met jou de winst van betalingen die worden verricht met de Visa debit kaart.
Om een volledige betaalrekening aan te bieden lijkt me niet in hun belang, dan komt er zoveel meer bij kijken en enorme kosten voor CDD analisten om o.a. de Wwft te handhaven.
Mocht het wel zover komen ga je in iedergeval geen cashback krijgen over reguliere banktransacties, inclusief automatische incasso's, als het je daar om ging.
Volgens mij zeggen ze het letterlijk zelf op de pagina waar ik een paar posts hier boven naar link?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_M_t93_qHlPhbG6vlzMGryhjOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3815MZLlB6NsyWtpJ0sl8BvF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 06-06-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Schweino schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Volgens mij zeggen ze het letterlijk zelf op de pagina waar ik een paar posts hier boven naar link?

[Afbeelding]
Oké, ik vind het erg onlogisch, maar we zullen het zien ;)
Wellicht weten ze een constructie te maken waardoor je sneller geneigd bent om te beleggen, want daar gaat het ze uiteindelijk wel om.

Openbank hanteert ook al een aantal jaren een zelfde soort constructie o.b.v. een gratis betaalrekening, maar dat is niet zo'n succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05
TR heeft sinds eind vorig jaar een volledige EU bankvergunning dus wet- en regelgevingtechnisch mogen ze allerlei nieuwe producten gaan aanbieden. Het bericht heeft het vooral over sparen en beleggen, maar met een volledige vergunning zijn volgens mij ook leningen mogelijk.

Een TR IBAN is volgens mij niets anders dan dat je overgezet wordt naar de nieuwe bankvergunning.

Vivid Money heeft ook zoiets gedaan en is weggegaan bij Solaris bank en is gefaseerd overgegaan naar de nieuwe bankidentiteit in Luxemburg (met nieuwe DE IBAN).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Schweino Afhankelijk van zaken als waar mijn geld dan in de toekomst geparkeerd staat, hoe dat DGS technisch zit, en hoe de belastingdienst dat ziet, ben ik al dan niet blij met deze ontwikkeling. Echter dat ik straks een TR betaalrekening heb betekent niet dat ik hem ook zo ga gebruiken. Het rekeningnummer ga ik zo weinig mogelijk communiceren. Ik houd mijn geld liever op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 15:56
Lijkt erop dat ze meegaan in de aangekondigde renteverlaging van de ECB:

https://support.traderepu...ed-to-know-about-interest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PFZcaakNHJc9xtv7CerXY80NKkQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNqV3rqpjQ0l41a0PAj7rsWo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:58
De rente ging vorig jaar ook niet automatisch van 2% naar 4%, dat moest je handmatig doen. Misschien geldt dat voor de verlaging ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
JdJtA schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:46:
Lijkt erop dat ze meegaan in de aangekondigde renteverlaging van de ECB:

https://support.traderepu...ed-to-know-about-interest

[Afbeelding]
Logisch. Je gaat niet meer geven aan klanten dat zij krijgen van de ECB.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 09:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kal-Ell schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:53:
De rente ging vorig jaar ook niet automatisch van 2% naar 4%, dat moest je handmatig doen. Misschien geldt dat voor de verlaging ook ;)
;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
Ik heb zojuist mijn banden opgepompt bij een tankstation. Het koste € 1 en betaalt met Google Wallet... echter zie ik nu van mijn rekening - €175.. Iemand anders hier die weet of ik die € 174 betaalde lucht nog terugkrijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14

The Third Man

The Third Jellyfish

Welkom in de wereld van reserveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Hyack schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:51:
Ik heb zojuist mijn banden opgepompt bij een tankstation. Het koste € 1 en betaalt met Google Wallet... echter zie ik nu van mijn rekening - €175.. Iemand anders hier die weet of ik die € 174 betaalde lucht nog terugkrijg?
Die komt wel terug en dan waarschijnlijk ook nog eens €1,75 cashback, dus dat was best een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 13:21
JohanNL schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:03:
[...]
Die komt wel terug en dan waarschijnlijk ook nog eens €1,75 cashback, dus dat was best een goede deal!
Heeft iemand dit daadwerkelijk teruggezien afgelopen maandag? De enige die ik ken die zo’n reservering heeft gedaan met tanken kreeg uiteindelijk niet de save back er op.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Radiodurans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:06:
[...]

Heeft iemand dit daadwerkelijk teruggezien afgelopen maandag? De enige die ik ken die zo’n reservering heeft gedaan met tanken kreeg uiteindelijk niet de save back er op.
Ja bij mijn transacties staat het cashback bedrag o.b.v. het reserveringsbedrag en dit is voor de rest ook niet ergens teruggevorderd zover ik kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 30-05 15:56
Radiodurans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:06:
[...]

Ja, ik had deze maand 15 euro aan Saveback met een aantal keer tanken bij een onbemand tankstation. Die 1500 euro had ik met mijn reguliere uitgaven nooit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
The Third Man schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:59:
Welkom in de wereld van reserveringen.
Bij het Tanken reserveren het ook, maar daar werd het meteen aangepast naar €69.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja dat wil nog wel eens wisselen helaas. Heb ook eens een weekje moeten wachten op een vage Tamoil, en merk het ook vaak in het buitenland. Reservering van de deelfietsenverhuur in Bordeaux heeft er meer dan een maand op gestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-05 20:49
Ik heb mijn Revolut rekening succesvol aangevuld met Apple Pay en dat leverde 1% save back op.
nu ben ik niet van plan om te gaan beleggen maar 1x per maand 1500 naar Revolut (en weer terug via IBAN overschrijving) lijkt mij de makkelijkste manier om je 15 euro save back te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
denneappel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:57:
Ik heb mijn Revolut rekening succesvol aangevuld met Apple Pay en dat leverde 1% save back op.
nu ben ik niet van plan om te gaan beleggen maar 1x per maand 1500 naar Revolut (en weer terug via IBAN overschrijving) lijkt mij de makkelijkste manier om je 15 euro save back te krijgen.
Let wel op dat ze dit doorgaans als gesjoemel kunnen zien en je kaart dan gaan blokkeren/opzeggen.
Zou het dus niet grootschalig aanpakken, maar vooral wel legitieme transacties maken.

Heb het hier ook even geprobeerd met een klein bedrag en het werkt niet, komt bij te staan dat de transactie niet in aanmerking komt voor saveback, helaas!

[ Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 06-06-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ren-z
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-05 21:39
denneappel schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:57:
Neem aan dat je TR bedoeld ipv Revolut? Storten via Apple Pay kost toch ook zoveel procent?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:32
Eerste ECB renteverlaging in 5 jaar!

Voor alle Trade Republic klanten; we volgen de ECB en passen per 12 juni onze rente aan naar 3,75% (tot 50.000 euro, dagelijks berekend, maandelijks uitgekeerd).
https://x.com/erikmauritz...MN2JQc7KF8JPRO-5dSyg&s=19

Senior advisor TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-05 23:55
Schweino schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:38:
[...]
• Waar je geld daadwerkelijk gestald staat is niet duidelijk, mogelijk is dat niet alleen een bank/spaar-rekening maar ook geldmarktfondsen. Ik heb TR een mail gestuurd om hier verduidelijking over te vragen, want dit betekent in Nederland uiteraard wat voor de vermogensrendementsheffing aangezien geldmarktfondsen als belegging worden gezien door de belastingdienst.
[/list]
Goede vraag, ben benieuwd naar het antwoord. In de FAQ staat alleen dat TR de geldmarktfondsen gaat gebruiken bij "higher balances". Zou wel fijn zijn als ze kunnen aangeven vanaf welk bedrag dat dan van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
En volgens de beste man blijven we in NL voorlopig de 50k grens houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Ren-z schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:18:
[...]

Neem aan dat je TR bedoeld ipv Revolut? Storten via Apple Pay kost toch ook zoveel procent?
Ik heb het nog even een keer gelezen en bedoel het precies zoals het er staat.

Er even vanuit gaande dat je een TR kaart hebt en die hebt toegevoegd op je iPhone/iPad in je wallet.

In Revolut voeg je geld toe via Apple Pay en je kiest daarbij voor je TR kaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDVncIMrsl-_NIqwfG6UpOnUVr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozPUXZxCJPYhQAAxf7rA3ylP.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens zie ik in TR de saveback (en uiteraard een lager saldo)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyzgABl90uMiT6WXQSQ4ppZyp6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uY1pn1kzy2S5zQ09RaB0UBUj.png?f=fotoalbum_large

Nogmaals: Ik ben zelf niet van plan om te beleggen bij TR en ga het "truukje" dus ook niet gebruiken. Ik kan me goed voorstellen dat als meerdere mensen 1x per maand 1500 euro uitgeven bij Revolut dit binnenkort niet meer werkt. Doe er mee wat je wilt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• denneappel
wat betreft de verlaging naar 3,75% ben ik erg positief.

Ik zie het als signaal dat ze de ECB volgen en dat de zeer gunstige rente niet tijdelijk is. Gezien de ECB de rente maar heel beperkt verder kan verlagen verwacht ik er nog lang van kan profiteren. Zeker als anderen hierdoor toch de stap zetten om er te gaan beleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
denneappel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:34:
[...]

Er even vanuit gaande dat je een TR kaart hebt en die hebt toegevoegd op je iPhone/iPad in je wallet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogmaals: Ik ben zelf niet van plan om te beleggen bij TR en ga het "truukje" dus ook niet gebruiken. Ik kan me goed voorstellen dat als meerdere mensen 1x per maand 1500 euro uitgeven bij Revolut dit binnenkort niet meer werkt. Doe er mee wat je wilt ;)
Interessant. Met Google Pay werkt het iig niet (zojuist getest). "Komt niet in aanmerking voor saveback" staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omolomel
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-01 03:44
denneappel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist getest via Apple Pay, maar ik krijg de melding dat de betaling niet in aanmerking komt voor saveback. Waarschijnlijk controleren ze dit pas als je Saveback succesvol hebt geconfigureerd en dus een periodieke investering hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:46
denneappel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:40:
wat betreft de verlaging naar 3,75% ben ik erg positief.

Ik zie het als signaal dat ze de ECB volgen en dat de zeer gunstige rente niet tijdelijk is. Gezien de ECB de rente maar heel beperkt verder kan verlagen verwacht ik er nog lang van kan profiteren. Zeker als anderen hierdoor toch de stap zetten om er te gaan beleggen :)
Eens. Het is toch bizar dat andere banken met eigenlijk 0 moeite en risico zoveel marge kunnen pakken. Hoef ik me iets minder druk te maken dat ik de dgs nodig heb. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:23
Pistachenootje schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 02:55:
[...]

En volgens de beste man blijven we in NL voorlopig de 50k grens houden.
Is dit alleen aan Duitsland voorbehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:38

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zojuist de spiegelkaart ontvangen terwijl ik de classic had besteld.
Heb Rabo credit card meteen opgezegd. Moest in het buitenland overal voor lappen qua cash withdrawel. Ben benieuwd hoe het hier gaat. Of de koers niet stiekem hoger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:00
De classic spiegelt ook, maar is gemaakt van plastic. De mirror is een metal card. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30
Cyclonist schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:45:
[...]

Is dit alleen aan Duitsland voorbehouden?
Wat is aan Duitsland voorbehouden? Het niet hebben van de 50k-grens? Ja, in Duitsland ontvang je boven de €50.000 ook nog rente. In Nederland is dat maximum er nog steeds, vooralsnog.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Hahn Zoals ik begrepen heb wordt die 50k grens ook in andere landen opgeheven. Dat zou ik wel fijn vinden indien de TR rekening daarbij niet spannender wordt. Dan kan ik de de daling van het percentage compenseren door een hoger saldo. Oh, wacht .... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:15:
@Hahn Zoals ik begrepen heb wordt die 50k grens ook in andere landen opgeheven. Dat zou ik wel fijn vinden indien de TR rekening daarbij niet spannender wordt. Dan kan ik de de daling van het percentage compenseren door een hoger saldo. Oh, wacht .... ;)
Waaruit heb je dat begrepen? Ik hoop ook dat ze het doen, en verwacht het ook wel, maar ik heb nog geen geruchten dan wel bevestigingen voorbij zien komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:16:
[...]

Waaruit heb je dat begrepen? Ik hoop ook dat ze het doen, en verwacht het ook wel, maar ik heb nog geen geruchten dan wel bevestigingen voorbij zien komen :)
Ik heb ergens gelezen, maar ik ga het niet zoeken, "all customers". Het is dan wel een interpretatie van mij.

ik kon het niet laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kk9gAHBzl2t7JDh3mHLymAUBOss=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VtSLjM6JciW5F3zFAifTyUME.png?f=user_large

Maar misschien is de wens de vader van de gedachte ;)

[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 07-06-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 15:18:
[...]
Ik heb ergens gelezen, maar ik ga het niet zoeken, "all customers". Het is dan wel een interpretatie van mij.

ik kon het niet laten.

[Afbeelding]

Maar misschien is de wens de vader van de gedachte ;)
Aangezien ze het over een 'rollout' hebben zou het kunnen dat ze het enkel en alleen over Duitsland hebben. Maar ik snap dat je dat leest als 'na Duitsland volgt de rest'. Laten we het hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:12
Schweino schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:46:
Interessant. Met Google Pay werkt het iig niet (zojuist getest). "Komt niet in aanmerking voor saveback" staat er.
Je kan bij Revolut toch ook gratis geld toevoegen via een VISA / Mastercard? Alleen zal dat ook niet voor save back in aanmerking komen, en heb je kans geblokkeerd te worden door Revolut of Trade Republic, want banken zijn vaak geen fan van het rondpompen van geld. Vooral als dit is om extra punten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik nu een paar weken de TR kaart naar volle tevredenheid. Wat ik echter niet kan vinden: stel je koopt iets bij een webshop maar retourneert het product. Kan het bedrag dan wel worden teruggeboekt op de TR rekening? Aangezien je er alleen op kan storen vanaf je vooraf bepaalde tegenrekening.

Ik lees hierboven eea over reserveringen bij tankstations. Is het daarmee te vergelijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schweino
Mozwuito schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:58:
[...]

Goede vraag, ben benieuwd naar het antwoord. In de FAQ staat alleen dat TR de geldmarktfondsen gaat gebruiken bij "higher balances". Zou wel fijn zijn als ze kunnen aangeven vanaf welk bedrag dat dan van toepassing is.
Na 4x op en neer mailen (de klantenservice is niet al te best helaas) heb ik de volgende reactie gekregen. Ik heb de wedervraag gesteld wat de cutoff is mbt bank/liquidity funds.

Ook worden een aantal andere eerder in dit opic gestelde vragen beantwoord:

- De nieuwe IBAN wordt naar ALLE Trade Republic klanten uitgerold, dus ook naar Nederlandse klanten
- De nieuwe IBAN blijft een virtuele IBAN, het geld wordt bij andere banken gestald

Mail van Trade Republic:

Thank you for your message.

After reaching one million Trade Republic card users in just five months and ending the waitlist to allow all customers to order their card immediately, we are expanding our banking offering. Our goal is to support you in managing your full financial life with Trade Republic. As a first step, each customer needs to upgrade to the new Trade Republic IBAN.

Upgrading to the new Trade Republic IBAN offers the following benefits:
Interest on all uninvested cash: There will no longer be a cap, replacing the previous limit of 50,000 €. Interest will accrue daily, be distributed monthly, and be available to both new and existing customers.
Early access to current account features: These include transferring money to anyone, instantly topping up your account from any bank, paying bills, and receiving your salary. This will be rolled out on top of the Trade Republic IBAN in the coming months.

As a German bank, Trade Republic will continue to distribute your uninvested cash deposits among escrow partner banks, such as Deutsche Bank, HSBC or J.P. Morgan and for higher balances further diversify it into liquidity funds. Therefore, you benefit from the deposit protection of several escrow partner banks as well as the unlimited segregation of fund assets.

Any individual balance held at each escrow partner bank has a deposit protection of up to 100,000 €. Cash deposited in the liquidity funds are directly held in your name on a segregated custody account. This means that your assets are segregated from corporate assets and are fully recoverable in the highly unlikely scenario that Trade Republic has to wind down its business.

To ensure a seamless user experience, access to the Trade Republic IBAN will be rolled out in stages over time to all customers. You’ll receive a notification as soon as you’re eligible to upgrade.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 08-06-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:57
Mijn vrouw had laatst iets geretourneerd bij een kledingwinkel en het geld was gewoon bijgeschreven op de Trade Republic kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:35
sOid schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:27:
Ik gebruik nu een paar weken de TR kaart naar volle tevredenheid. Wat ik echter niet kan vinden: stel je koopt iets bij een webshop maar retourneert het product. Kan het bedrag dan wel worden teruggeboekt op de TR rekening? Aangezien je er alleen op kan storen vanaf je vooraf bepaalde tegenrekening.

Ik lees hierboven eea over reserveringen bij tankstations. Is het daarmee te vergelijken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nqx4IOp9BX7pgMz4uZaMBPSnhIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9F7bRBPglVfbYosCrq87Fj7P.png?f=fotoalbum_large

Wordt gewoon teruggestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Akiranon schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 14:54:
De classic spiegelt ook, maar is gemaakt van plastic. De mirror is een metal card. :)
Ahhh held. Dank. Nooit gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:27:
Dit gaat via het Visa netwerk en staat los van bankoverschrijvingen en restricties daarop. Het zijn twee verschillende manieren om je rekening te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
user109731 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Dit gaat via het VISA netwerk en staat los van bankoverschrijvingen en restricties daarop. Het zijn twee verschillende manieren om je rekening te bereiken.
Ah makes sense, dank voor de verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Schweino schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Ik heb de wedervraag gesteld wat de cutoff is mbt bank/liquidity funds.
...
Any individual balance held at each escrow partner bank has a deposit protection of up to 100,000 €. Cash deposited in the liquidity funds are directly held in your name on a segregated custody account. This means that your assets are segregated from corporate assets and are fully recoverable in the highly unlikely scenario that Trade Republic has to wind down its business.
...
Omdat ze volgens mij de vraag over de cut-off niet specifiek beantwoorden heb ik ruimte om te denken dat die 100.000 euro is. Tot dan binnen dgs en veilig bij een bank, daarboven andere voorwaarden en wellicht iets minder veilig.

BTW: Dat de lagere rente per 12 juni ingaat is nu ook te zien in de TR app.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
W1ck1e schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:27:
[...]
Omdat ze volgens mij de vraag over de cut-off niet specifiek beantwoorden heb ik ruimte om te denken dat die 100.000 euro is. Tot dan binnen dgs en veilig bij een bank, daarboven andere voorwaarden en wellicht iets minder veilig.

BTW: Dat de lagere rente per 12 juni ingaat is nu ook te zien in de TR app.
Er staat in de gequote mail van TR letterlijk:
Interest on all uninvested cash: There will no longer be a cap, replacing the previous limit of 50,000 €. Interest will accrue daily, be distributed monthly, and be available to both new and existing customers.
De 100.000 euro deposito staat daar los van en is ook per escrow bank:
Any individual balance held at each escrow partner bank has a deposit protection of up to 100,000 €.
Dat zou volgens mij dan wel inhouden dat als je ook nog direct bij die escrows tegoeden aanhoud, die van die 100k afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Wally2002 Ik had het over de grens (cut-off) waarboven mijn/jouw geld niet bij een spaarinstelling gestald wordt door TR maar bij iets anders. En niet over dat je "maar" over tot 100k rente krijgt van TR, want die grens is er dan niet meer. Wel voor mij vanwege DGS en .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
@W1ck1e ik zie het nu idd. My bad.
En inderdaad nergens heb ik aangegeven dat de rente tot 100k tegoed zou zijn. Daar is geen limiet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 09:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Na 4x op en neer mailen (de klantenservice is niet al te best helaas) heb ik de volgende reactie gekregen. Ik heb de wedervraag gesteld wat de cutoff is mbt bank/liquidity funds.

Ook worden een aantal andere eerder in dit opic gestelde vragen beantwoord:

- De nieuwe IBAN wordt naar ALLE Trade Republic klanten uitgerold, dus ook naar Nederlandse klanten
- De nieuwe IBAN blijft een virtuele IBAN, het geld wordt bij andere banken gestald
Hmmm, dus dat gaat betekenen zoals eerder hier te lezen dat geld van Trade Republic belastingtechnisch in Nederland niet meer als spaargeld maar obligatie/belegging wordt gezien? Dat is wel slecht nieuws, dan wordt het dus van het best renderende spaarproduct (één van de) slechtst renderende beleggingen qua vermogensbelasting.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Hmmm, dus dat gaat betekenen zoals eerder hier te lezen dat geld van Trade Republic belastingtechnisch in Nederland niet meer als spaargeld maar obligatie/belegging wordt gezien? Dat is wel slecht nieuws, dan wordt het dus van het best renderende spaarproduct (één van de) slechtst renderende beleggingen qua vermogensbelasting.
Mocht dat zo zijn, dan kan je nog steeds iets langer dan 3 maanden rond de peildatum van 1 januari 2025 het saldo van TR elders op een spaarrekening stallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:47:
Het is afwachten hoe ze dit precies gaan invullen met het geldmarktfonds. Als ik onderstaande lees krijg ik de indruk dat ze een echte betaalrekening willen gaan aanbieden en daarmee juist meer de kant op gaan van een 'normale' bank. Fingers crossed.
These include transferring money to anyone, instantly topping up your account from any bank, paying bills, and receiving your salary. This will be rolled out on top of the Trade Republic IBAN in the coming months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 23:25
Hopelijk geen domme vraag...
Ik heb een account geopend bij trade reunion en van een en/of rekening geld op gestort. Ik lees dat dit wel eens problemen geeft. Daar de en/of rekening staat op 2 namen staat en de trade republic rekening op 1 naam.
Bovendien staat de en/of rekening dus ook op mijn naam, maar alleen met voorletter van mijn voornaam en trade republic heeft mijn volledige voornaam.
Een ander alternatief mocht dit fout gaan, is google pay. Hiermee wordt je bankpas(van en/of rekening in mijn geval) virtueel in google wallet gezet. Op mijn pas staat mijn naam (met voorletter), terwijl het van en/of rekening is. Is dit dan een alternatief of zal dit potentieel hetzelfde probleem opleveren?

Een aparte rekening alleen op mijn naam vind ik niet echt een goed alternatief

De gratis virtuele card, is dit een virtuele credit card met als tegenrekening de trade republic account? En kun je z'on kaart overal gebruiken als creditkaart?

[ Voor 4% gewijzigd door demonk op 08-06-2024 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
demonk schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:12:
De gratis virtuele card, is dit een virtuele credit card met als tegenrekening de trade republic account? En kun je z'on kaart overal gebruiken als creditkaart?
Het is geen creditcard, er is namelijk geen krediet verstrekt.

Het is een debitcard waarmee je uitgaven kan doen vanuit het saldo van je TR account.

De kaart kun je overal gebruiken waar het betreffende kaartschema wordt geaccepteerd.
Soms wil bv een autoverhuurbedrijf of hotel een creditcard om borg en eventuele toekomstige schade op door te belasten.
Of kun je wel met debitcard terecht, maar wordt er een significant bedrag vanaf je saldo gereserveerd als borg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

demonk schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:12:
Hopelijk geen domme vraag...
Ik heb een account geopend bij trade reunion
Dan lijk je in het verkeerde topic te zitten.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Wat me wel opvalt is dat wanneer ik amper saldo erop heb staan. 20 euro bijv. Dat mijn limiet 6000 is. Dan is het toch een creditcard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
ApC_IcE schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:10:
Wat me wel opvalt is dat wanneer ik amper saldo erop heb staan. 20 euro bijv. Dat mijn limiet 6000 is. Dan is het toch een creditcard?
dit is niet je bestedingsruimte maar een limiet op wat je totaal mag betalen met de kaart in een periode. Als je meer dan 6000 aan saldo zou hebben kun je alsnog niet meer dan 6000 uitgeven per maand.
En probeer maar eens een uitgave van meer dan 20 euro te doen, die komt er echt niet doorheen.

Bij het afsluiten ben je toch ook niet een kredietovereenkomst aangegaan met afspraken over rente en terugbetaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Wally2002 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:22:
[...]

dit is niet je bestedingsruimte maar een limiet op wat je totaal mag betalen met de kaart in een periode. Als je meer dan 6000 aan saldo zou hebben kun je alsnog niet meer dan 6000 uitgeven per maand.
En probeer maar eens een uitgave van meer dan 20 euro te doen, die komt er echt niet doorheen.

Bij het afsluiten ben je toch ook niet een kredietovereenkomst aangegaan met afspraken over rente en terugbetaling?
Ik heb al behoorlijk lang TR. Maar pas net de kaart. Vond het limiet niet duidelijk.
Logisch wat je zegt. Maar het staat er beetje te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
Dank voor de reakties.

[ Voor 90% gewijzigd door demonk op 09-06-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik wilde net reageren op jouw berichtje waar nog iets meer in stond, maar dat is nu weg. Volgens mij kan je ook vanaf je tegenrekening geld (klein bedrag) overmaken naar TR om de tegenrekening te "autoriseren". Dan hoef je niet bang te zijn voor rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ApC_IcE schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:10:
Dat limiet kan je zelf instellen. Per dag en per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
W1ck1e schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Ik wilde net reageren op jouw berichtje waar nog iets meer in stond, maar dat is nu weg. Volgens mij kan je ook vanaf je tegenrekening geld (klein bedrag) overmaken naar TR om de tegenrekening te "autoriseren". Dan hoef je niet bang te zijn voor rare dingen.
Sorry ik was wat dingen door elkaar aan het halen. Het ging over RUUT.
Over trade republic, heb ik wat gelezen over de en/of rekeningen. Ik ben wel beniewd of dit gaat lukken. Om daarvan geld over te boeken naar trade republic. Trade republic gebruikt volledige voornaam en en/of rekening staat op 2 namen en gebruikt alleen voorletters ipv volledige voornaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
demonk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Sorry ik was wat dingen door elkaar aan het halen. Het ging over RUUT.
Over trade republic, heb ik wat gelezen over de en/of rekeningen. Ik ben wel beniewd of dit gaat lukken. Om daarvan geld over te boeken naar trade republic. Trade republic gebruikt volledige voornaam en en/of rekening staat op 2 namen en gebruikt alleen voorletters ipv volledige voornaam.
Heb je niet een persoonlijke rekening op alleen je eigen naam die je kunt gebruiken als tegenrekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonk
W1ck1e schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:31:
[...]

Heb je niet een persoonlijke rekening op alleen je eigen naam die je kunt gebruiken als tegenrekening ?
Helaas niet.
Je kunt ook geen tegenrekening opgeven in de trade app. Ik neem aan dat hij dan de rekening gebruikt waarmee je het geld overboekt.
En ik neem ook aan dat alleen die rekening dan gebruikt kan worden om later geld terug te storten? Ik moet nog even kijken hoe dat terugstorten dan werkt in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:12
demonk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:39:
Je kunt ook geen tegenrekening opgeven in de trade app. Ik neem aan dat hij dan de rekening gebruikt waarmee je het geld overboekt.
En ik neem ook aan dat alleen die rekening dan gebruikt kan worden om later geld terug te storten? Ik moet nog even kijken hoe dat terugstorten dan werkt in de app
Het 'opgeven' van een tegenrekening gaat door geld op de TR rekening te storten. Maar hiervoor moet de naam dus overeen komen. Anders wordt het geld teruggestort. Alleen voorletters was voor mij geen probleem. Ik geloof dat er eerder over en/of rekeningen is geschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Klopt onderstaande uit de TS nog?
Tip 2: Je kunt bij het aanmelden van een nieuwe rekening ook nog €10 cadeau krijgen in aandelen, hiervoor heb je een zogenaamde referral/verwijzings code nodig van een al bestaande gebruiker.
Als ik de voorwaarden in de app lees lijkt alleen de bestaande klant 10 euro in aandelen te krijgen en lees ik niet dat de nieuwe klant ook een cadeau ontvangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:57
Schweino schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:16:
Klopt onderstaande uit de TS nog?

[...]

Als ik de voorwaarden in de app lees lijkt alleen de bestaande klant 10 euro in aandelen te krijgen en lees ik niet dat de nieuwe klant ook een cadeau ontvangt.
Klopt nog. Ook nieuwe klant krijgt 10 € in een aandeel (na storting en 2 transacties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vanochtend een bedrag van Rabo overgemaakt naar TR. Normaal gesproken zie ik hem aan andere kant binnen 10 - 15 minuut bijgeschreven. Maar nu nog niet. Nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lxxv
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-05 21:58
Wat is de juiste plek waar je referrals voor TR kan vinden? Niet dit topic begrijp ik, maar waar mag het dan wel?

Overigens wil ik alleen sparen en niet beleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Lxxv schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:20:
Wat is de juiste plek waar je referrals voor TR kan vinden? Niet dit topic begrijp ik, maar waar mag het dan wel?

Overigens wil ik alleen sparen en niet beleggen
Helaas, zie: Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

Er is dus hier op GoT geen plaats meer voor en de mods handhaven dit ook streng.
Dus via Google zoeken, Reddit, DM naar andere gebruikers, via eigen sociale netwerk etc etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:45
Ik had mijn vakantie huis in Britse ponden betaald en in ieder geval stuk betere koers dan via mijn abn Amro Mastercard.
Vervolgens zocht ik de de 1% cashback op maar toen bleek dat je die 50 euro periodiek moest beleggen. Daar heb ik verder geen moeite mee dus maar ingesteld.
Daarna werd alsnog met terugwerkende kracht 15 cashback toegekend. Sympathiek!

Ik denk dat ik in Engeland vaker gebruik ga maken van de rekening via Google Pay.

Overboekingen duren in een minuut of 10 op de rekening.

Het hele verhaal had ik echter in gang gezet vanwege de hoge rente. Dat is voor mij bij het belangrijkste voordeel maar de rest is een leuke bonus.

Alles bij elkaar zeker positieve indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is de rente bij TR voor het deel boven 50k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Harbo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:03:
Wat is de rente bij TR voor het deel boven 50k?
Op dit moment: niets.
In de toekomst in Duitsland, en wie weet in Nederland daarna, geheel rentedragend ook ver boven die 50k.
Maar dat moet zich nog uitkristalliseren met de nieuwe volledige IBAN rekeningen waar aan gewerkt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door RoRoNL op 11-06-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05 16:58
EDIT: verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Ravian18 op 11-06-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 00:37
Per vandaag is de rente gezakt naar 3,75%. Ik had ze ook alleen als spaargeld zakje. Toch overweeg ik nu ook te gaan betalen met hun, die cashback is toch best interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DJustin schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:48:
Per vandaag is de rente gezakt naar 3,75%. Ik had ze ook alleen als spaargeld zakje. Toch overweeg ik nu ook te gaan betalen met hun, die cashback is toch best interessant.
In de app zijn ze daar nog niet eenduidig over:
4 %
Jaarlijkse rente
terwijl eronder nog
Nieuwe ECB rente
De ECB heeft de rente verlaagd naar 3,75 %. Dit is
effectief sinds 12 juni
staat

Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het saldo dat vandaag/vanavond op de rekening staat 3,75% rente krijgt op jaarbasis.

Omdat TR rekent met 360 dagen per jaar is het 3,8125% nominaal en met rente op rente 3,879827% effectief.

update : Op dit moment (13:58) is onder "Voordelen" het kadertje weer leeg en grijs. En kan ik niet naar bovenstaande informatie. Waarschijnlijk klopt het einde van de dag wel weer.
En zojuist bevestigd door @DJustin

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 12-06-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 00:37
W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:12:
[...]
In de app zijn ze daar nog niet eenduidig over:
Per zojuist wel, ik heb nu ook in de app 3,75% staan.

Ik heb een vraagje en ik weet niet of mensen hier al ervaringen mee hebben. Die safeback is dat alleen bij kaartbetalingen of is dat ook bij online betalingen en afschrijven, zoals verzekeringen en utilities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
DJustin schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Ik heb een vraagje en ik weet niet of mensen hier al ervaringen mee hebben. Die safeback is dat alleen bij kaartbetalingen of is dat ook bij online betalingen en afschrijven, zoals verzekeringen en utilities?
Alle betalingen die van de debit card worden afgeschreven (dus niet die via de IBAN worden betaald). Er zijn uitzonderingen waarbij er geen save back geldt; Het opwaarderen van een andere debit card bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 29-05 20:13
...
Mail van Trade Republic:
...
As a German bank, Trade Republic will continue to distribute your uninvested cash deposits among escrow partner banks, such as Deutsche Bank, HSBC or J.P. Morgan and for higher balances further diversify it into liquidity funds. Therefore, you benefit from the deposit protection of several escrow partner banks as well as the unlimited segregation of fund assets.
Wat die higher balances zijn is niet duidelijk nog? Alles <50k lijkt me niet "higher balances" toch, als in dat blijft gewoon op een "spaarrekening" staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:41:
Wat die higher balances zijn is niet duidelijk nog? Alles <50k lijkt me niet "higher balances" toch, als in dat blijft gewoon op een "spaarrekening" staan?
Dat is nog onduidelijk. Het zou ook 100k kunnen zijn bijvoorbeeld (DGS grens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
catchingfire schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:41:
[...]

Nee, heb nog 2x een mail gestuurd en krijg iedere keer een standaard gescripte reactie die geen antwoord geeft op mijn vraag.
Hopeloze klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Schweino schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Nee, heb nog 2x een mail gestuurd en krijg iedere keer een standaard gescripte reactie die geen antwoord geeft op mijn vraag.
Hopeloze klantenservice.
Ik wil wel wachten tot het in Nederland ook aktief is. Mijn geld is snel genoeg weg. Nu is het nog een beetje koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:35
DJustin schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:31:
[...]

Bij mij is zonet HBO abo van de kaart geboekt, € 3,99. Ik krijg er € 0,04 Cashback voor. Bijna 50 cent op jaarbasis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:46
tussen Bunq en TR zijn ook geen instant payments mogelijk?
duurt iig dagen

[ Voor 12% gewijzigd door boyette op 13-06-2024 02:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Uit het verschil tussen de opgebouwde rente tot vandaag en tot die van gisteren blijkt dat de nieuwe rente van 3,75% over het eindsaldo van gisteren voor het eerst is toegepast.

Met deze nieuwe rente bouw je per dag per 96 euro (was 90) precies 1 eurocent aan rente op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Morwen schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:44:
[...]

Bij mij is zonet HBO abo van de kaart geboekt, € 3,99. Ik krijg er € 0,04 Cashback voor. Bijna 50 cent op jaarbasis. :+
Dat is toch een kop koffie! Een ijsje. Een uur parkeren dan? Een wc-rol?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
Maar al die kleine bedragen bij elkaar kan iets veel groters worden, zeker als je het ook nog laat renderen op de beurs.
Het is een leuke extra, bij de reguliere Nederlandse huisbank krijg je helemaal niets en mag je het doorgaans doen met de tweejaarlijkse verhoging van de pakketkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
JohanNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:32:
Maar al die kleine bedragen bij elkaar kan iets veel groters worden, zeker als je het ook nog laat renderen op de beurs.
Of kleiner, als de beurs het slecht doet ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste