Als je maandelijks aan de 15 euro saveback komt, dan moet je fonds waar je periodiek 50 euro mee belegt meer dan 15 euro in waarde dalen om verlies te hebben ten opzichte van een NL bank zonder save back. En bij TR heb je ook nog eens rente op je saldo van de "betaalrekening"
Welke richting ?boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:19:
tussen Bunq en TR zijn ook geen instant payments mogelijk?
duurt iig dagen
Bij mij asn: storten wel, opnemen niet (kost een dag). Geen ervaringen met Bunq
Inmiddels aangekomen/opgedoken ?Harbo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:21:
Vanochtend een bedrag van Rabo overgemaakt naar TR. Normaal gesproken zie ik hem aan andere kant binnen 10 - 15 minuut bijgeschreven. Maar nu nog niet. Nog iemand?
StortenW1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:25:
[...]
Welke richting ?
Bij mij asn: storten wel, opnemen niet (kost een dag). Geen ervaringen met Bunq
Wacht al dagen op de eerste storting
Vind die app van TR ook best wel vaag
Maar misschien blijft die daarin hangen
Even over obligaties
Op ISIN zoeken niet mogelijk ?
Heb de vraag gesteld aan hun KS maar volgens mij snapt men de vraag niet eens
[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 13-06-2024 15:19 ]
En als je een gewone overschrijving vanaf Bunq doet, voor een klein bedrag ?boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:18:
[...]
Storten
Wacht al dagen op de eerste storting
Vind die app van TR ook best wel vaag
Maar misschien blijft die daarin hangen
...
Ik heb nooit een storting geinitieerd met de app van TR, ik schrijf gewoon over van mijn tegenrekening.
Dat is juist wat ik heb gedaanW1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:24:
[...]
En als je een gewone overschrijving vanaf Bunq doet, een klein bedrag. Ik heb nooit een storting geinitieerd met de app van TR, ik schrijf gewoon over van mijn tegenrekening.
Maar die app blijft nu in die modus hangen zeg maar misschien wel daardoor want die weet natuurlijk niet dat die storting al onderweg is
Dan zou ik jouw geval contact opnemen met Bunq. Misschien dat zij je iets kunnen vertellen.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:25:
[...]
Dat is juist wat ik heb gedaan
Maar die app blijft nu in die modus hangen zeg maar misschien wel daardoor want die weet natuurlijk niet dat die storting al onderweg is
waarvoor ?W1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:26:
[...]
Dan zou ik jouw geval contact opnemen met Bunq. Misschien dat zij je iets kunnen vertellen.
die zullen gewoon zeggen dat het geld is verstuurd wat natuurlijk zo is
en daar staat duidelijk bij dat er nog geen ontvangstbevestiging is van de ontvanger dus dat het op hun tussenrekening staat ook als je op de transactie klikt krijg je daar een kraakhelder verhaal over
dus ik heb geen vraag aan bunq
hun app is kraakhelder
Toen een transactie van mij van bank A naar B maar niet aankwam, terwijl dat normaal gesproken instant is. kon bank B niets zeggen, want ze zien inkomende overschrijvingen van te voren niet. Bij bank A konden ze niks raars zien, en de overschrijving was wat hun betreft uitgevoerd. Beide banken zeiden dat een onderzoek altijd aan de verzendende kant gestart moet worden. Dat onderzoek niet gestart, wilde sowieso wachten, want kosten. Een uur of 5 later kwam het geld gewoon aan.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:36:
[...]
waarvoor ?
die zullen gewoon zeggen dat het geld is verstuurd wat natuurlijk zo is
en daar staat duidelijk bij dat er nog geen ontvangstbevestiging is van de ontvanger dus dat het op hun tussenrekening staat ook als je op de transactie klikt krijg je daar een kraakhelder verhaal over
dus ik heb geen vraag aan bunq
hun app is kraakhelder
geld komt altijd direct aan maar sommige banken zetten dit nog even op een tussenrekeningW1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:42:
[...]
Toen een transactie van mij van bank A naar B maar niet aankwam, terwijl dat normaal gesproken instant is. kon bank B niets zeggen, want ze zien inkomende overschrijvingen van te voren niet. Bij bank A konden ze niks raars zien, en de overschrijving was wat hun betreft uitgevoerd. Beide banken zeiden dat een onderzoek altijd aan de verzendende kant gestart moet worden. Dat onderzoek niet gestart, wilde sowieso wachten, want kosten. Een uur of 5 later kwam het geld gewoon aan.
met bunq nog nooit zoiets meegemaakt dus het zal TR wel zijn die nog een paar dagen dagrente willen voor ze mij gaan meenemen in hun renteberekening
maar was benieuwd of anderen de combi bunq en TR eens hebben getest
Ik heb ervaring met ING en ASN. asn komt meteen aan, ing binnen een paar uur. Dus TR pakt geen dag rente van mij bij een storting. Dus ik denk dat bij jou aan Bunq ligt, maar dat kan ik niet zeker weten.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:48:
[...]
...
met bunq nog nooit zoiets meegemaakt dus het zal TR wel zijn die nog een paar dagen dagrente willen voor ze mij gaan meenemen in hun renteberekening
maar was benieuwd of anderen de combi bunq en TR eens hebben getest
Voor zover ik weet is dat AI dat antwoordt.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:18:
[...]
Even over obligaties
Op ISIN zoeken niet mogelijk ?
Heb de vraag gesteld aan hun KS maar volgens mij snapt men de vraag niet eens
heb een paar keer gereageerd dat de vraag niet wordt beantwoordPistachenootje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:52:
[...]
Voor zover ik weet is dat AI dat antwoordt.
nu is er volgens mij een echte medewerker bij betrokken die de vraag net zo goed niet snapt
hmmW1ck1e schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:51:
[...]
Ik heb ervaring met ING en ASN. asn komt meteen aan, ing binnen een paar uur. Dus TR pakt geen dag rente van mij bij een storting. Dus ik denk dat bij jou aan Bunq ligt, maar dat kan ik niet zeker weten.
heb je ook een HSBC account bij TR of een andere ?
volgens mij krijgt niet iedereen altijd HSBC
[ Voor 5% gewijzigd door boyette op 13-06-2024 15:56 ]
Ik heb deze maand slechts 1 dividenduitkering ontvangen (JGPI) op 8 juni, terwijl ik er enkele meer had verwacht: QYLD, XYLE, TSWE, TDIV, TRET. ...
Voorheen kwamen uitbetalingen op dividend paydate binnen. Geen problemen bij jullie?
Voorheen kwamen uitbetalingen op dividend paydate binnen. Geen problemen bij jullie?
Serieus: wat is HSBC ? Ik denk het niet dus.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:56:
[...]
hmm
Heb je naar het goede nummer overgeschreven, dus niet naar de rekening waar de opnames vandaan komen ?
Mijn TR account gebruikt ook een rekening bij HSBC.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:56:
Mijn beperkte ervaring vanaf Rabo: storting kan aankomen binnen 1-2 uur op een werkdag, maar in het weekend heb ik ook ~6 uur gezien of maandagochtend pas. 10-30 minuten of nog sneller herken ik niet. De vertraging zit volgens mij bij HSBC/TR want Rabo laat het zien als een instant payment ("Bij ontvanger om <zelfde tijd>").
Ik vermoed dat je IBAN van TR is en dat je geld bewaard wordt op een derdengeldenrekening van HSBC.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:42:
Mijn bankrekening nummer dat TR heeft uitgegeven is eigenlijk van HSBC
[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 13-06-2024 17:05 ]
Zijn ze gekocht op ex datum zelf of ervoor?catchingfire schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:58:
Ik heb deze maand slechts 1 dividenduitkering ontvangen (JGPI) op 8 juni, terwijl ik er enkele meer had verwacht: QYLD, XYLE, TSWE, TDIV, TRET. ...
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Jammer, lijkt erop dat we moeten afwachten tot TR daar een keer iets over zegt op sociale media of de FAQ bijwerkt. Want er zullen vast wel meer mensen zijn die deze vraag hebben gesteld aan TR.Schweino schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:19:
[...]
Nee, heb nog 2x een mail gestuurd en krijg iedere keer een standaard gescripte reactie die geen antwoord geeft op mijn vraag.
Hopeloze klantenservice.
nee het is gewoon een HSBC rekeningPistachenootje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Ik vermoed dat je IBAN van TR is en dat je geld bewaard wordt op een derdengeldenrekening van HSBC.
jij snapt hetuser109731 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:45:
[...]
Mijn TR account gebruikt ook een rekening bij HSBC.
Mijn beperkte ervaring vanaf Rabo: storting kan aankomen binnen 1-2 uur op een werkdag, maar in het weekend heb ik ook ~6 uur gezien of maandagochtend pas. 10-30 minuten of nog sneller herken ik niet. De vertraging zit volgens mij bij HSBC/TR want Rabo laat het zien als een instant payment ("Bij ontvanger om <zelfde tijd>").
dat denk ik dus ook
zoiets is het bij bunq ook maar het duurt nu al meer dan 2 dagen
Al lang (voor de exdiv datum) in bezit. Vorige maanden ging alles prima. Nu opeens niks. Maar lees meer over missende dividenduitkeringen op X.Bschnitz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:02:
[...]
Zijn ze gekocht op ex datum zelf of ervoor?
In de app kan je via de BIC code zien wat jouw partner bank is bij TR (links bovenaan op je logo klikken). Bij het openen krijg je een partner bank toegewezen, je kan geen voorkeur opgeven. Wat ik verder weet is dat in Nederland een afwijkende instant payment methode wordt gebruikt t.o.v. andere Europese landen. Hierdoor kan het dus zijn dat je NL bank zegt instant payments te hebben, maar dat dit niet geldt voor EU overboekingen.
Mmmm, gaat bij mij vaak goed maar soms duurt het inderdaad 2 weken langer dan er staat.catchingfire schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:22:
[...]
Al lang (voor de exdiv datum) in bezit. Vorige maanden ging alles prima. Nu opeens niks. Maar lees meer over missende dividenduitkeringen op X.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Mijn punt is dat je een IBAN van TR krijgt en je geld gestald wordt op een derdengeldenrekening van de partnerbank. Je hebt geen eigen rekening bij de partnerbank.xxaixx schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:41:
[...]
In de app kan je via de BIC code zien wat jouw partner bank is bij TR (links bovenaan op je logo klikken). Bij het openen krijg je een partner bank toegewezen, je kan geen voorkeur opgeven.
Omdat de bank code van HSBC wordt gebruikt voor je rekening
Ik las ergens dat TR eigen rekeningen gaat uitgeven maar dat is dus nu nog niet (altijd) het geval
Sommigen hebben kennelijk ook rekeningen van andere banken dus dan kan het verschil maken wat voor rekening je krijgt van welke bank hoe de overschrijvingen verlopen
ze verdelen het geloof ik over 4 banken
Ik las ergens dat TR eigen rekeningen gaat uitgeven maar dat is dus nu nog niet (altijd) het geval
Sommigen hebben kennelijk ook rekeningen van andere banken dus dan kan het verschil maken wat voor rekening je krijgt van welke bank hoe de overschrijvingen verlopen
ze verdelen het geloof ik over 4 banken
Hi, ik wil ook gebruikmaken van TR maar mijn eerste testboeking is geweigerd vanwege de voorletters/voorbamen. ING stuurt enkel de letters mee terwijl TR mijn volledige voornamen als referentie gebruikt. Iemand bekend met een oplossing? Ik lees meerderen die zonder problemen vanaf ING kunnen overboeken naar TR?
Mozwuito schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:06:
[...]
Jammer, lijkt erop dat we moeten afwachten tot TR daar een keer iets over zegt op sociale media of de FAQ bijwerkt. Want er zullen vast wel meer mensen zijn die deze vraag hebben gesteld aan TR.
:strip_exif()/f/image/Fx77kq2CAUthcflcyPmkq3Ja.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen ING, maar ASN heeft ook alleen de voorletters, en dat werd zonder problemen geaccepteerd door TR. Evenals mijn Revolut rekening, die wel volledige voornamen heeft.WimRacing schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:10:
Hi, ik wil ook gebruikmaken van TR maar mijn eerste testboeking is geweigerd vanwege de voorletters/voorbamen. ING stuurt enkel de letters mee terwijl TR mijn volledige voornamen als referentie gebruikt. Iemand bekend met een oplossing? Ik lees meerderen die zonder problemen vanaf ING kunnen overboeken naar TR?
Ik weet niet of het gaat werken, maar het is iets wat je zou kunnen proberen: In de omschrijving je volledige naam en achternaam vermelden inclusief je effectenrekening nummer.WimRacing schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:10:
Alternatief is een gratis Revolut rekening openen. Revolut heeft instant payment met ING en TR.
Zodra ze de eigen IBAN hier gaan uitrollen is dat gedoe met voorletters en langzame overboekingen hopelijk verleden tijd. Dus dat afwachten is ook een optie als het nu niet lukt vanwege verschil in voornaam/voorletters.
Ik zat nog even te kijken naar instant payments. In deze PDF (SEPA Instant Credit Transfer Register of Participants) staat Trade Republic (BIC: TRBKDEBBXXX) nu met als Readiness Date 3 juni 2024.
Ik zat nog even te kijken naar instant payments. In deze PDF (SEPA Instant Credit Transfer Register of Participants) staat Trade Republic (BIC: TRBKDEBBXXX) nu met als Readiness Date 3 juni 2024.
Mijn ervaring is dat een betaling van Revolut naar TR er minimaal 1 dag over doetxxaixx schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:02:
[...]
Alternatief is een gratis Revolut rekening openen. Revolut heeft instant payment met ING en TR.
Net twee overboekingen gedaan van Rabobank naar TR. De betalingen waren niet "instant" maar langer dan een kwartier heeft het ook niet geduurd.user109731 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:41:
Zodra ze de eigen IBAN hier gaan uitrollen is dat gedoe met voorletters en langzame overboekingen hopelijk verleden tijd. Dus dat afwachten is ook een optie als het nu niet lukt vanwege verschil in voornaam/voorletters.
I want to live forever, so far.. so good.
Mijn ervaring is dat overschrijvingen van Revolut en ASN naar TR er soms 10 minuten, vaak een paar uur, en soms een (werk)dag over doen. Ik heb het nooit echt instant (in seconden) gezien, maar wel te snel voor de gewone SEPA overschrijving. Dus het lijkt aannemelijk dat er na het bijschrijven van het geld, er nog een intern proces bij TR moet plaatsvinden voordat het geld toegankelijk is.
Vreemd al die verschillende doorlooptijden terwijl dezelfde banken betrokken zijn. Bij mij is een overboeking van Revolut naar Tr in de meeste gevallen binnen 10 minuten beschikbaar. Soms iets langer (uitzondering), maar nog nooit langer dan een uur. Ik doe gewoon een standaard overboeking zonder de omschrijving aan te passen.Schweino schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:07:
[...]
Mijn ervaring is dat een betaling van Revolut naar TR er minimaal 1 dag over doet
Goeie tip ga ik proberen, thx!xxaixx schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 20:02:
[...]
Ik weet niet of het gaat werken, maar het is iets wat je zou kunnen proberen: In de omschrijving je volledige naam en achternaam vermelden inclusief je effectenrekening nummer.
Dat komt dus omdat TR bij verschillende banken rekeningen onder brengtxxaixx schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:37:
[...]
Vreemd al die verschillende doorlooptijden terwijl dezelfde banken betrokken zijn. Bij mij is een overboeking van Revolut naar Tr in de meeste gevallen binnen 10 minuten beschikbaar. Soms iets langer (uitzondering), maar nog nooit langer dan een uur. Ik doe gewoon een standaard overboeking zonder de omschrijving aan te passen.
Dus TR bestaat in 4 varianten
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat je geld op die rekening bewaard wordt. TR gebruikt tot nu toe namelijk derdengeldenrekeningen. Ik heb niet gelezen dat dat veranderd is.boyette schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:03:
Omdat de bank code van HSBC wordt gebruikt voor je rekening
nou.. dat is wel de rekening en dus de bank waar naar je overboekt..Pistachenootje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 03:53:
[...]
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat je geld op die rekening bewaard wordt. TR gebruikt tot nu toe namelijk derdengeldenrekeningen. Ik heb niet gelezen dat dat veranderd is.
hoe ze dat daarna dan doen weet ik niet
maar als je geld stort gaat het toch daar naar toe dus ben je bijv. afhankelijk van de doorloptijd van HSBC
Dat is het nummer waar je het naar overboekt maar achter de schermen gaat het naar een derdengeldenrekening waar je geld samen met dat van anderen staat. Zie ook de FAQ hier https://traderepublic.com/nl-nlboyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 04:15:
[...]
nou.. dat is wel de rekening en dus de bank waar naar je overboekt..
hoe ze dat daarna dan doen weet ik niet
ja ok.. maar dat is een verhaal wat weer daarna komt.Pistachenootje schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 05:10:
[...]
Dat is het nummer waar je het naar overboekt maar achter de schermen gaat het naar een derdengeldenrekening waar je geld samen met dat van anderen staat. Zie ook de FAQ hier https://traderepublic.com/nl-nl
In eerste instantie zal de boeking op de rekening bij bijv. HSBC terecht moeten komen.
Daar gaat het verhaal van de vertraging over.
Dat het vervolgens daarna weer ergens anders geboekt wordt dat doet niet ter zake in deze. Dat is een vervolgverhaal.
Nou het gekke is..
De eerste betaling duurde een eeuwigheid.,.
Nu doe ik een groot bedrag en dat gaat plotseling wel met instant payment..
komt er ook direct bij te staan in Bunq en dat was de eerste keer niet..
schiet mij maar lek
nu staat er in bunq direct "gearriveerd"
echter in TR wederom niets zichtbaar..
maar het kan dat zij niet continu de tegoeden uitlezen bij HSBC zal ook wel een soort API zijn die om de zoveel tijd runt en dan een tijd nodig heeft voor alle updates
De eerste betaling duurde een eeuwigheid.,.
Nu doe ik een groot bedrag en dat gaat plotseling wel met instant payment..
komt er ook direct bij te staan in Bunq en dat was de eerste keer niet..
schiet mij maar lek
nu staat er in bunq direct "gearriveerd"
echter in TR wederom niets zichtbaar..
maar het kan dat zij niet continu de tegoeden uitlezen bij HSBC zal ook wel een soort API zijn die om de zoveel tijd runt en dan een tijd nodig heeft voor alle updates
[ Voor 35% gewijzigd door boyette op 14-06-2024 06:18 ]
~
[ Voor 100% gewijzigd door Wietsee. op 14-06-2024 10:04 ]
Blijft knipperen dan time outBoerenlater schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:54:
Kunnen jullie wel inloggen?
[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 14-06-2024 10:56 ]
Er was een korte storing. (Iets met een server-error, nog niet eerder gezien).
En deze is nu weer voorbij…
En deze is nu weer voorbij…
[ Voor 24% gewijzigd door RoRoNL op 14-06-2024 11:04 ]
@boyette Maar is je geld nu helemaal weer boven water ?
Nee de instant payments zijn nog steeds niet verwerkt.W1ck1e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:08:
@boyette Maar is je geld nu helemaal weer boven water ?
Bij bunq staat er gearriveerd bij TR is het nooit aangekomen terwijl de normale sepa boekingen wel zijn aangekomen na drie dagen
Tja.
Ik probeer te begrijpen hoe dat nu precies werkt bij TR maar daar moet ik denk ik wat meer ervaring voor krijgen de komende periode
Ik lees wel op diverse Europese fora dat dit wel eens vaker gebeurd
[ Voor 22% gewijzigd door boyette op 14-06-2024 11:11 ]
Als ik stort vanaf mijn tegenrekening dan kan ik niet kiezen of aangeven wat ik wil. Van asn komt het dan instant aan, van ing komt het binnen een paar uur aan.boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:10:
[...]
Nee de instant payments zijn nog steeds niet verwerkt.
Bij bunq staat er gearriveerd bij TR is het nooit aangekomen terwijl de normale sepa boekingen wel zijn aangekomen na drie dagen
Tja.
Ik probeer te begrijpen hoe dat nu precies werkt bij TR maar daar moet ik denk ik wat meer ervaring voor krijgen de komende periode
Ik lees wel op diverse Europese fora dat dit wel eens vaker gebeurd
Nu ontvang ik plotseling 1 eurocent van TR bij Bunq..met een pukcode maar waarvoor ?!?
Lijkt wel alsof dit de eerste transacties tussen bunq en TR waren maar dat kan toch niet..
Hmm en het saldo is nu ook opeens aangevuld bij TR tegelijkertijd
Nu gaat alles opeens pijlsnel
Lijkt wel alsof dit de eerste transacties tussen bunq en TR waren maar dat kan toch niet..
[ Voor 57% gewijzigd door boyette op 14-06-2024 11:34 ]
Bewaar die puk code maar, die heb je nodig als je de tegenrekening wil wijzigen. Kijk ook eens in het spaartopic, voor berichten over TR en PUK code toen TR nog geen eigen draadje had.boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:30:
Nu ontvang ik plotseling 1 eurocent van TR bij Bunq..met een pukcode maar waarvoor ?!?
Hmm heel apart en die transactie komt zomaar ergens tussendoor en het hele verhaal is nooit ergens naar voren gekomen in het gehele proces. Dit komt zomaar uit de lucht vallenW1ck1e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:39:
[...]
Bewaar die puk code maar, die heb je nodig als je de tegenrekening wil wijzigen. Kijk ook eens in het spaartopic, voor berichten over TR en PUK code toen TR nog geen eigen draadje had.
Ik kan mij even niet herinneren bij mijn aanmelding (begin 2023) of het langs kwam, ik denk het echter wel. Het staat in ieder geval wel in de faq :boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:42:
[...]
Hmm heel apart en die transactie komt zomaar ergens tussendoor en het hele verhaal is nooit ergens naar voren gekomen in het gehele proces. Dit komt zomaar uit de lucht vallen
Why do I have to specify a reference account?
Your reference account is your personal bank account that is used for all withdrawals from your Trade Republic cash account.
You enter your chosen reference account when registering with us. We’ll then transfer 0,01 EUR to this account. In the reference line of this transfer you'll find your personal unblocking key (PUK). It's a good idea to keep this information secure.
ik heb zoiets nooit voorbij zien komen ook heb ik geen referentie account opgegeven
Ik heb gewoon een aantal overboekingen gedaan naar TR.
en plotseling ontvang ik nu deze boeking zonder enige aanleiding of context..
Het is dat jij me dit nu vertelt..
Zoiets lijkt me ook niet iets waar je toevallig in de faq voorbij moet komen
Kennelijk heeft TR een van mijn bunq transacties willekeurig als vaste tegenrekening gebruikt maar dit is geen spaarrekening met een vaste tegenrekening.
Dus schiet mij maar lek...
TR bedenkt gaande weg maar wat...daar lijkt het op.. als je het mij vraagt..
en plotseling ontvang ik nu deze boeking zonder enige aanleiding of context..
Zoiets lijkt me ook niet iets waar je toevallig in de faq voorbij moet komen
Kennelijk heeft TR een van mijn bunq transacties willekeurig als vaste tegenrekening gebruikt maar dit is geen spaarrekening met een vaste tegenrekening.
[ Voor 41% gewijzigd door boyette op 14-06-2024 11:53 ]
Tenzij jij iets anders bedoelt dan ik begrijp:boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:49:
... Kennelijk heeft TR een van mijn bunq transacties willekeurig als vaste tegenrekening gebruikt maar dit is geen spaarrekening met een vaste tegenrekening. ...
TR heeft wel een vaste tegenrekening (of een paar) nodig, en dan boeit het niet of dat bunq is (of een andere) , als het maar een betaalrekening is waar je geld naar toe en vandaan kan (van of naar verschillende rekeningen)
Als ik je nu goed begrepen heb staat er vandaag voor het eerst saldo op je TR rekening. Of sinds gisteren. Dan kan je binnenkort zien dat je rente opbouwt. Als je dat niet ziet (onder saldo/voordelen even klikken op "rente") over moet je wellicht nog wat voorwaarden goedkeuren. Ook hierover staan genoeg berichten in dit draadje (en het spaartopic). Om te voorkomen dat je begin volgende maand beseft dat je geen rente hebt gekregen.
[ Voor 28% gewijzigd door W1ck1e op 14-06-2024 12:20 ]
Als je geld overboekt naar TR dan wordt de rekening waarvandaan dit gedaan is toegevoegd als tegenrekening. Dat betekent dat je naar die specifieke rekening vanuit TR geld kan overboeken.boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:49:
ik heb zoiets nooit voorbij zien komen ook heb ik geen referentie account opgegeven
Die PUK heb je nodig als verificatie voor bepaalde acties. Ze doen dit op deze manier omdat anderen hier zo niet zomaar bij zouden moeten kunnen.en plotseling ontvang ik nu deze boeking zonder enige aanleiding of context..
De informatievoorziening hierover is inderdaad niet heel duidelijk. Als het goed is heb je in de app in het menu onder het kopje activiteit hier dingen over langs zien komen.Zoiets lijkt me ook niet iets waar je toevallig in de faq voorbij moet komen
Ik heb geld overgemaakt naar trade republic maar is nooit aangekomen nu al 8dagen later. aangezien je ze niet kunt bellen, heb ik via de app contact gezocht en moest een screenshot maken van de overmaking, heb dat gedaan maar nu al weer 4 dagen geen bericht terug. het contact loopt volgens mij via een chat bot.
kan er met mijn pet niet bij waarom het fout gaat en dat ze niet reageren.
probeer nu geld er af te halen maar is ook al meer dan 2 dagen niet aangekomen.
het ruikt naar oplichting!
Volgens is mij is "service-nl@traderepublic.com" bemenst.elpablo007 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:52:
Ik heb geld overgemaakt naar trade republic maar is nooit aangekomen nu al 8dagen later. aangezien je ze niet kunt bellen, heb ik via de app contact gezocht en moest een screenshot maken van de overmaking, heb dat gedaan maar nu al weer 4 dagen geen bericht terug. het contact loopt volgens mij via een chat bot.
Wat zegt de verzendende bank ?
Is de tenaamstelling van die rekening "gelijk"
En zet even een raam open
Bij mijn vrouw werd er 1 bedrag geweigerd ivm de reden dat de naam ineens niet overeen kwam en een 2e bedrag dat 3 minuten later gestort was is nu ook al 3 dagen foetsieelpablo007 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:52:
Die 3.75 rente heb ik wel ergens handmatig geactiveerd voordat ik saldo stortte.W1ck1e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Tenzij jij iets anders bedoelt dan ik begrijp:
TR heeft wel een vaste tegenrekening (of een paar) nodig, en dan boeit het niet of dat bunq is (of een andere) , als het maar een betaalrekening is waar je geld naar toe en vandaan kan (van of naar verschillende rekeningen)
Als ik je nu goed begrepen heb staat er vandaag voor het eerst saldo op je TR rekening. Of sinds gisteren. Dan kan je binnenkort zien dat je rente opbouwt. Als je dat niet ziet (onder saldo/voordelen even klikken op "rente") over moet je wellicht nog wat voorwaarden goedkeuren. Ook hierover staan genoeg berichten in dit draadje (en het spaartopic). Om te voorkomen dat je begin volgende maand beseft dat je geen rente hebt gekregen.
Ik zie nu alleen jaarlijkse rente 3.75 en alle andere waardes in dat rente scherm staan op 0
Uitkeringen
Rente 0 in behandeling
Mogelijk dat over een paar dagen de verwachte rente iets gaat weergeven al per 1 juli ?
Wat betreft de tegenrekening wil ik alleen maar zeggen dat ik nergens ben tegengekomen dat ik een vaste tegenrekening nodig heb of zal krijgen.
Trade Republic is voor beleggen betalen en sparen.
Ik heb wel gemerkt dat je de betaalrekening die je krijgt als het ware omvormt naar een soort hybride rekening maar ik zie niet hoe die een vaste tegenrekening zou kunnen krijgen.
Het zal nog steeds altijd mogelijk zijn stortingen te doen van welke rekening dan ook op dezelfde naam.
Mogelijk dat opnames gekoppelt worden dan aan deze vaste tegenrekening en dat het alleen daarvoor geld maar het is wel vreemd dat je daarover niet vooraf actief wordt geïnformeerd.
Maar ja . Ik kan ook gewoon willekeurige betalingen doen dus daar is ook geen tegenrekening voor nodig.. dus ik begrijp het hele tegenrekening verhaal niet ..
Meer iets theoretisch wat je in de praktijk altijd kunt omzeilen door in plaats van een opname een betaling te doen van je saldo.
[ Voor 30% gewijzigd door boyette op 14-06-2024 17:48 ]
In behandeling is een slechte vertaling denk ik. Het is de hoeveelheid rente die opgebouwd is, maar nog niet uitbetaald.boyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:43:
[...]
Die 3.75 rente heb ik wel ergens handmatig geactiveerd voordat ik saldo stortte.
Ik zie nu alleen jaarlijkse rente 3.75 en alle andere waardes in dat rente scherm staan op 0
Uitkeringen
Rente 0 in behandeling
Mogelijk dat over een paar dagen de verwachte rente iets gaat weergeven al per 1 juli ?
Isboyette schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:43:
...
...
niet een antwoord op jouw vraag ?Dan kan je binnenkort zien dat je rente opbouwt.
Bij
moet bij een positief saldo elke dag het bedrag achter "Opgebouwd deze maand" toenemen.Overzicht
Gemiddeld saldo
Volgende uitbetaling
Opgebouwd deze maand
Het functioneert !W1ck1e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 20:40:
[...]
Bij
[...]
moet bij een positief saldo elke dag het bedrag achter "Opgebouwd deze maand" toenemen.
Bedankt voor de tip
Mooi, test maandag maar een kleine opname van je rekening, die komt dan dinsdag aan, misschien wat later.
Ik heb ook geen duidelijk antwoord ontvangen via de klantenservice, dus heb ik mijn vraag gesteld via LinkedIn aan Erik Mauritz, Senior Advisor bij Trade Republic. Hij gaf aan dat zij op de hoogte zijn van de huidige tekst in de FAQ, maar dat er voor Nederland nog niets is besloten. Op dit moment zijn ze nog aan het onderzoeken hoe dit in Nederland geïmplementeerd zal worden, mede vanwege de fiscale implicaties bij spaargeld versus liquiditeitsfondsen (beleggingen) en het feit dat de verhoudingen in dat geval duidelijk moeten worden vermeld.Schweino schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:27:
[...]
Na 4x op en neer mailen (de klantenservice is niet al te best helaas) heb ik de volgende reactie gekregen. Ik heb de wedervraag gesteld wat de cutoff is mbt bank/liquidity funds.
Ook worden een aantal andere eerder in dit opic gestelde vragen beantwoord:
- De nieuwe IBAN wordt naar ALLE Trade Republic klanten uitgerold, dus ook naar Nederlandse klanten
- De nieuwe IBAN blijft een virtuele IBAN, het geld wordt bij andere banken gestald
Mail van Trade Republic:
Thank you for your message.
After reaching one million Trade Republic card users in just five months and ending the waitlist to allow all customers to order their card immediately, we are expanding our banking offering. Our goal is to support you in managing your full financial life with Trade Republic. As a first step, each customer needs to upgrade to the new Trade Republic IBAN.
Upgrading to the new Trade Republic IBAN offers the following benefits:
Interest on all uninvested cash: There will no longer be a cap, replacing the previous limit of 50,000 €. Interest will accrue daily, be distributed monthly, and be available to both new and existing customers.
Early access to current account features: These include transferring money to anyone, instantly topping up your account from any bank, paying bills, and receiving your salary. This will be rolled out on top of the Trade Republic IBAN in the coming months.
As a German bank, Trade Republic will continue to distribute your uninvested cash deposits among escrow partner banks, such as Deutsche Bank, HSBC or J.P. Morgan and for higher balances further diversify it into liquidity funds. Therefore, you benefit from the deposit protection of several escrow partner banks as well as the unlimited segregation of fund assets.
Any individual balance held at each escrow partner bank has a deposit protection of up to 100,000 €. Cash deposited in the liquidity funds are directly held in your name on a segregated custody account. This means that your assets are segregated from corporate assets and are fully recoverable in the highly unlikely scenario that Trade Republic has to wind down its business.
To ensure a seamless user experience, access to the Trade Republic IBAN will be rolled out in stages over time to all customers. You’ll receive a notification as soon as you’re eligible to upgrade.
Het staat vast dat Trade Republic IBAN uiteindelijk voor iedereen beschikbaar zal zijn, maar qua concrete implementatie is er op dit moment nog niets bekend voor Nederland. Hopelijk kunnen ze voorkomen dat het geld van Nederlandse klanten wordt geïnvesteerd in liquiditeitsfondsen.
ik zal eens wat heen en weer boeken en wat testen met verschillende bankenW1ck1e schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:52:
[...]
Mooi, test maandag maar een kleine opname van je rekening, die komt dan dinsdag aan, misschien wat later.
Vandaag geprobeerd? Op een zondag kun je beter geen overboekingen doen, deze worden vaak niet verwerkt door banken buiten NLboyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:00:
ABN - TR(HSBC)
Zou volgens abn ook instant moeten zijn maar dat is het ook niet
Ik zou min of meer reguliere werktijden aanhouden, dus zoiets als vanaf maandag 8:00 tot vrijdag 17:00 en binnen deze periode ook niet al te laat in de avond.
[ Voor 20% gewijzigd door JohanNL op 16-06-2024 10:12 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Let er maar op dat de te naam stelling van de rekening voldoende overeenkomt met die van je rekening bij TRboyette schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:10:
[...]
ik zal eens wat heen en weer boeken en wat testen met verschillende banken
Door een geaccepteerde storting wordt de gebruikte rekening een rekening waar je terug naar kunt opnemen. Ik weet niet hoeveel tegenrekeningen je kunt hebben, 2 lijkt mij voldoende.
Verder wat @JohanNL schreef, maar geen opnames op (of de dag voorafgaande aan) zaterdagen, zondagen en feestdagen
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 16-06-2024 12:02 ]
Ja vandaag maar dat moet met instant payments niet uit maken normaliterJohanNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:08:
[...]
Vandaag geprobeerd? Op een zondag kun je beter geen overboekingen doen, deze worden vaak niet verwerkt door banken buiten NL
Ik zou min of meer reguliere werktijden aanhouden, dus zoiets als vanaf maandag 8:00 tot vrijdag 17:00 en binnen deze periode ook niet al te laat in de avond.
Zowel bunq als abn komt vandaag niet aan
Het komt waarschijnlijk ook wel aan, maar ze verwerken het vandaag bij TR of de partnerbank niet, dat is het probleem.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:10:
[...]
Ja vandaag maar dat moet met instant payments niet uit maken normaliter
Zoals ook in het eerste bericht van dit topic (door @JohanNL geschreven en bijgewerkt) staat doet TR niet aan instant buiten de reguliere werkdagen.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:10:
[...]
Ja vandaag maar dat moet met instant payments niet uit maken normaliter
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 16-06-2024 16:28 ]
Bij TR dus..JohanNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:20:
[...]
Het komt waarschijnlijk ook wel aan, maar ze verwerken het vandaag bij TR of de partnerbank niet, dat is het probleem.
Maar dat is niet echt normaal bij instant payments
Als ik nu tussen abn en bunq boek is dat wel instant zichtbaar
[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 16-06-2024 16:33 ]
Ja, Nederland - of de Nederlandse banken - lopen enorm voorop in Europa als het gaat om dit soort zaken.boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:33:
[...]
Bij TR dus..
Maar dat is niet echt normaal bij instant payments
Als ik nu tussen abn en bunq boek is dat wel instant zichtbaar
Maar ga je de grens over is het dus een totaal ander verhaal en daarbij is de zondag daar ook nog vaak een magische dag waarop zowat alles stil ligt.
In het vervolg hier dus rekening mee houden en je overboekingen beter inplannen.
Dit betroffen testenJohanNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:50:
[...]
Ja, Nederland - of de Nederlandse banken - lopen enorm voorop in Europa als het gaat om dit soort zaken.
Maar ga je de grens over is het dus een totaal ander verhaal en daarbij is de zondag daar ook nog vaak een magische dag waarop zowat alles stil ligt.
In het vervolg hier dus rekening mee houden en je overboekingen beter inplannen.
Maar bijv bunq- revolut gaat altijd instant
[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 16-06-2024 17:33 ]
Terwijl het zo simpel geregeld kan worden met een EU-brede garantie dat het saldo tot 1 ton alleen bij partnerbanken gestald zal worden.
Dan kan je natuurlijk gegarandeerd gedag zeggen tegen je 3,75% renteMozwuito schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:13:
Terwijl het zo simpel geregeld kan worden met een EU-brede garantie dat het saldo tot 1 ton alleen bij partnerbanken gestald zal worden.
The devil is in the details.
En waarom weet je dat zo zeker? Het maakt mij iig niet uit tot welk bedrag TR inzet van partnerbanken wil garanderen, als ze daar maar duidelijk over zijn zodat ik en anderen daar rekening mee kunnen houden met de eigen spaarstrategie. Ik had de 1 ton puur als voorbeeld aangehouden omdat dit de DGS-limiet is.Hahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:15:
[...]
Dan kan je natuurlijk gegarandeerd gedag zeggen tegen je 3,75% renteJe kan niet alles tegelijk hebben.
Omdat geen enkele andere bank met de €100.000-bescherming ook maar in de buurt van de 3,75% rente komt.
Ik gok dat dat niet te doen is voor ze om duidelijk/transparant over te zijn. Dikke kans dat ze je geld op heel veel plekken tegelijk bewaren/investeren.Het maakt mij iig niet uit tot welk bedrag TR inzet van partnerbanken wil garanderen, als ze daar maar duidelijk over zijn zodat ik en anderen daar rekening mee kunnen houden met de eigen spaarstrategie. Ik had de 1 ton puur als voorbeeld aangehouden omdat dit de DGS-limiet is.
The devil is in the details.
Dat is ook mogelijk, we zullen het gaan zien met welke info ze komen zodra de TR-IBAN naar Nederland wordt uitgerold. Zoals uit het bericht van @Omolomel al blijkt, zijn ze het aan het onderzoeken.Hahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:31:
[...]
Ik gok dat dat niet te doen is voor ze om duidelijk/transparant over te zijn. Dikke kans dat ze je geld op heel veel plekken tegelijk bewaren/investeren.
Nogmaals, ik vind sowieso dat het voor TR zelf makkelijker werken zou zijn als ze een EU-brede garantie tot een bepaald saldo zouden geven dat er alleen met partnerbanken gewerkt zou worden. Dan hoeven ze niet voor elk land apart uit te zoeken hoe ze de klanten kunnen geruststellen.
Volgens mij maakt het helemaal niet uit wat TR doet met de gelden op de rekening en tot welke grens ze wat doen: Beleggen, stallen bij de ECB, leningen verstrekken enz. Voor de NL belasting is het alleen van belang dat de Nederlander het geld op een spaarrekening heeft staan. Dus TR zou de TR rekening voor Nederlanders formeel / juridisch een spaarrekening moeten noemen. Het blijft natuurlijk de vraag of ze dit willen/kunnen voor de (kleine groep?) nederlanders bij TR met een vermogen boven de box3 grens en zeker voor de groep die er alleen spaart. Levert deze groep TR (extra) winst op? Het kan zijn dat ze weer afscheid gaan nemen van deze groep mensen. Dus gewoon Afwachten totdat de plannen voor NL bekend worden.
N26 na kosten (162 euro) op 3,838% rente, rente verlagingen worden 2 maanden van te voren aangekondigd, is nog niet gebeurdHahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 00:31:
Omdat geen enkele andere bank met de €100.000-bescherming ook maar in de buurt van de 3,75% rente komt.
...
CEB voor klanten die in de 3,75% aktie zitten
Mijn bank zegt dat het gewoon is aangekomen.. wat ook raar is dat ik meerdere bedragen heb overgemaakt maar ineens kwam 1 bepaald bedrag niet aan. heb daarna voor het testen 10 euro overgemaakt en die komt wel gewoon aan.. het is nu al 11 dagen en nog steeds geen geld en reactie..W1ck1e schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:05:
[...]
Volgens is mij is "service-nl@traderepublic.com" bemenst.
Wat zegt de verzendende bank ?
Is de tenaamstelling van die rekening "gelijk"
En zet even een raam open
Ik ga nu maar dat emailadres proberen..
(ja de rekening staat op de zelfde naam)
[ Voor 3% gewijzigd door elpablo007 op 17-06-2024 09:25 ]
Was dat "bepaald(e)" bedrag een heel ander bedrag dan normaal ?elpablo007 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:23:
[...]
Mijn bank zegt dat het gewoon is aangekomen.. wat ook raar is dat ik meerdere bedragen heb overgemaakt maar ineens kwam 1 bepaald bedrag niet aan. heb daarna voor het testen 10 euro overgemaakt en die komt wel gewoon aan.. het is nu al 11 dagen en nog steeds geen geld en reactie..
Ik ga nu maar dat emailadres proberen..
(ja de rekening staat op de zelfde naam)
Succes !
nee was geen apart bedrag maar wel genoeg om van wakker te liggenW1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:44:
[...]
Was dat "bepaald(e)" bedrag een heel ander bedrag dan normaal ?
Succes !
Heb je het wel naar de juiste rekening overgemaakt, dus niet naar de rekening waar je opnames vandaan komen ?elpablo007 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:06:
[...]
nee was geen apart bedrag maar wel genoeg om van wakker te liggen
Houd je ons op de hoogte ?
ja heb het goede rekening nummer gebruikt precies hetzelfde als de andere bedragen die wel zijn aangekomen. het klopt idd dat je van een terug storting het van een ander rekening nummer krijgt.W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:09:
[...]
Heb je het wel naar de juiste rekening overgemaakt, dus niet naar de rekening waar je opnames vandaan komen ?
Houd je ons op de hoogte ?
zal updaten als ik meer weet. bedankt voor het mee denken.
heb net met mijn eigen bank gesproken en ze hebben de transactie na gekeken en blijkt gewoon goed zijn
aangekomen bij TR. als het alsnog niet lukt via de mail kan mijn bank ook een officiële navraag doen bij TR.
hoop niet dat een blije TR medewerker er van op vakantie is gegaan
aangekomen bij TR. als het alsnog niet lukt via de mail kan mijn bank ook een officiële navraag doen bij TR.
Dat is mooi, als ze het ook gratis onderzoeken.elpablo007 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:57:
heb net met mijn eigen bank gesproken en ze hebben de transactie na gekeken en blijkt gewoon goed zijn