• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:47
De kritieke opmerking in dat bericht is "banks with voluntary deposit guarantee" itt "banks with statutory deposit guarantee". Het is totaal onduidelijk hoe die eerste garantie werkt..... Ik zou dus bij Scalable ondanks de mooie woorden ook niet boven de 100K spaargeld gaan - ook omdat je als klant niet weet bij welke bank je geld uiteindelijk terecht komt..

[ Voor 13% gewijzigd door DjoeC op 24-03-2026 13:53 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04
van hier :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGpeUQBBbKt6IPxA_Dk5ulHNye4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5KtIWYJ89lcMUdn8AzNg53RC.png?f=fotoalbum_large

Mijn interpretatie van Prime+ is 4 of 5 maal 100000 euro bij banken. De rest daarboven komt bij het "voluntary deposit scheme".

Maar duidelijk is het allemaal niet.

• jawaligt
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:04:
van hier :

Mijn interpretatie van Prime+ is 4 of 5 maal 100000 euro bij banken. De rest daarboven komt bij het "voluntary deposit scheme".

Maar duidelijk is het allemaal niet.
Ik vind het je reinste oplichterij. SC maakt nu overal goede sier met 2,5 % rente, "de hoogste spaarrente", terwijl het geen spaarrekening is. Het is een beleggingsproduct dat doet alsof het een spaarproduct is, waardoor de risico's fundamenteel anders zijn en het DGS niet op gaat.

Dat zou anders zijn als SC jou (ook bij een free account) zelf de keuze zou geven voor allocatie bij partnerbanken of geldmarktfondsen.

De uitingen op de website staan bovendien vol weasel words, pas als je de algemene voorwaarden goed leest (in het bijzonder sectie C lid II) wordt duidelijk hoe de vork echt in de steel zit.

Ik heb een week geleden de diverse vergelijkingssites en kranten die hierover hebben gepubliceerd geïnformeerd, maar krijg tot nu toe nauwelijks reacties. Ze nemen dus kritiekloos persberichten over zonder het goed te checken, en corrigeren zichzelf vervolgens niet.

Ergens heb ik de indruk dat ze het gewoon niet snappen, zeker de kranten.

[ Voor 7% gewijzigd door jawaligt op 24-03-2026 16:17 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 09:12
Ik wilde zojuist eens even de tijd nemen om een spaarrekening bij Advanzia te openen, blijkt de rente sinds vandaag (alweer) verlaagd te zijn naar 3,14%. Nog steeds een leuke rente op vrij opneembaar saldo natuurlijk, maar toch jammer van die 3,4%. Gisteren stond er nog dat die rente-actie zou gelden tot 31 maart. Jammer, ik neem mijn 'verlies'! :|

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:40
veertje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:55:
Weet iemand of dit ook een mogelijkheid is: https://www.bankofscotland.de/sparen/tagesgeld 3,25%
Of is dat alleen voor duitsers?
Kan inderdaad niet, omdat je in Duitsland moet wonen. Apart dat een andere bank, Umweltbank dan weer wel Nederlanders accepteert voor een spaarrekening (ook 3 maanden, maar dan 3%). Heel selectief dus daar bij onze oosterburen.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29
Datisraar schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:11:
[...]

Kan inderdaad niet, omdat je in Duitsland moet wonen. Apart dat een andere bank, Umweltbank dan weer wel Nederlanders accepteert voor een spaarrekening (ook 3 maanden, maar dan 3%). Heel selectief dus daar bij onze oosterburen.
Dezelfde discussie hadden we eind november vorig jaar ook.

Er is een hele reeks banken in Duitsland die alleen duitse klanten willen, of eventueel nog een selectief aantal andere landen, maar geen nederlanders. Die met de hogere spaarrentes:

Norisbank (tot 30-Jun) — 3,33%
Bank Of Scotland (3 mnd) — 3,25%
Raisin DE (3 mnd) — 3,20%
Distingo Bank (3 mnd) — 3,20%
Bigbank.de (4 mnd) — 3,05%
IKANO bank / Fleks Horten (tot 15-Jun) — 3,01%
BBVA (6 mnd) — 3,00%
comdirect (6 mnd) — 3,00%
Suresse Direct Bank (4 mnd) — 3,00%
Hamburg Direct Bank (4 mnd) — 3,00%
Stellantis Direktbank (3 mnd) — 3,00%
ProCredit (tot 31-mei) — 3,00%
ING Extra Konto (4 mnd) — 3,00%
VR Meine Bank (4 mnd) — 3,00%
DHB Bank - Netsp@r (4 mnd) — 3,00%

Deze lijst vooral om te voorkomen dat we dezelfde vragen binnenkort weer krijgen (al gebruikt bijna niemand de Zoek-functie, lijkt het).

• W1ck1e
Over het Scalable Overnight Account. ( SOA ;) ) Stiftung Warentest (volgens mij de Duitse consumentenbond) heeft er ook ook een artikel over.

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
rechtsherstel schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:46:
Euribor 12 maanden stijgt in 1 dag van 2,367% naar 2,552%. Dat moet gevolgen hebben voor de spaarrentes.
Staat nu op 2,929%!

• DjoeC
Er wordt momenteel gerekend met 71% kans op een renteverhoging door de ECB in april en een 2e verhoging in juni: The odds of a 25 bps rate hike for April now stand at ~71% with a rate hike by at least June pretty much fully priced in.

Klinkt in ieder geval positief voor spaarrente en korte termijn deposito's. Wel zie ik steeds meer berichten langs komen over potentiele problemen bij privaat verstrekte kredieten (leningen door niet-banken). Lees: De risico's vergelijkbaar met de credietcrisis nemen toe maar zijn aan de oppervlakte nog niet zichtbaar. Er zijn al investeringsfondsen die het terugtrekken van je geld flink beperken...

Ik kan er als nog niks mee anders dan zorgen dat mijn geld zo volledig mogelijk ofwel gegarandeerd is, ofwel zonder beperkingen verhuisd kan worden. Wees alert, ook op je spaargeld!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:06
DjoeC schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:09:
[...]

Er wordt momenteel gerekend met 71% kans op een renteverhoging door de ECB in april en een 2e verhoging in juni: The odds of a 25 bps rate hike for April now stand at ~71% with a rate hike by at least June pretty much fully priced in.

Klinkt in ieder geval positief voor spaarrente en korte termijn deposito's.
De opwaartse druk op rentes wordt volgens mij volledig verklaard doordat er een hele stevige inflatie aan zit te komen door de prijsexplosie van olie en gas.
Deze inflatie zal waarschijnlijk een stuk hoger zijn dan de renteverhogingen dus wordt je als spaarder waarschijnlijk alleen maar armer op de korte termijn.

Wat je wel kunt proberen om straks, als de rentes weer beginnen te dalen, een flink deel van je spaargeld voor langere tijd vast te zetten tegen een hoge rente om zo maximaal van deze fluctuaties te profiteren.

• Danielbleker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-03 20:19
FreshM schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:05:
Ik wilde zojuist eens even de tijd nemen om een spaarrekening bij Advanzia te openen, blijkt de rente sinds vandaag (alweer) verlaagd te zijn naar 3,14%. Nog steeds een leuke rente op vrij opneembaar saldo natuurlijk, maar toch jammer van die 3,4%. Gisteren stond er nog dat die rente-actie zou gelden tot 31 maart. Jammer, ik neem mijn 'verlies'! :|
Ik lijk ook precies pech te hebben. Rekening afgelopen maandag geopend toen er 3.4% stond. Vandaag is het geld aangekomen en ik zag de 3.14% op de homepage. Begon even aan mezelf te twijfelen maar het is dus zomaar eerder gewijzigd. Vreemd genoeg kan ik nergens mijn geldige rentepercentage zien. Alleen het totaalbedrag.

• W1ck1e
Danielbleker schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:29:
[...]

Ik lijk ook precies pech te hebben. Rekening afgelopen maandag geopend toen er 3.4% stond. Vandaag is het geld aangekomen en ik zag de 3.14% op de homepage. Begon even aan mezelf te twijfelen maar het is dus zomaar eerder gewijzigd. Vreemd genoeg kan ik nergens mijn geldige rentepercentage zien. Alleen het totaalbedrag.
Op basis van het uitvoerig antwoord op een vraag die ik via mail gesteld aan Advanzia weet ik dat de rente die je krijgt gelijk is aan de rente op het moment waarop je het minimum bedrag van 5000 euro haalt of overschrijdt. Zekerheid heb je door het maand overzicht dat je begin april gaat krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 25-03-2026 14:40 ]

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:06
Zijn er voor Nederlandse spaarders ook meerjarige deposito's beschikbaar die periodiek (jaarlijks?) rente uitkeren?

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 09:12
Danielbleker schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:29:
[...]

W1ck1e was me al voor: je zult inderdaad op je eerste afschrift moeten wachten dat begin april komt (ik heb eerder een rekening bij Advanzia gehad), daar staat het geldende percentage op. Mocht dat afwijken van de actievoorwaarden die golden toen jij je rekening afsloot, dan kun je er in elk geval een mailtje of telefoontje aan wagen. Let er inderdaad op dat je aan alle actievoorwaarden moet voldoen, inclusief die 5000 euro minimaal saldo die W1ck1e noemt, om de actierente te krijgen.
Ik trek hier zelf de les uit om voortaan de actievoorwaarden onderaan de actiepagina te kopiëren bij het openen van een (spaar)rekening (bij Advanzia).

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:58
GroteVoet459 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Deze lijst vooral om te voorkomen dat we dezelfde vragen binnenkort weer krijgen (al gebruikt bijna niemand de Zoek-functie, lijkt het).
Bedankt voor het lijstje! Hoef ik de vraag niet meer te stellen. :)

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

marktweakt schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:41:
Zijn er voor Nederlandse spaarders ook meerjarige deposito's beschikbaar die periodiek (jaarlijks?) rente uitkeren?
Normaal ontvang je de rente van een meerjarig deposito elk jaar op z'n "verjaardag", dus niet op 1 januari.
Iets anders is in Nederland heel ongebruikelijk.

Ook alle rente pas na het laatste jaar uitbetalen is in Nederland heel ongebruikelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door aawe mwan op 25-03-2026 18:09 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• W1ck1e
aawe mwan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:43:

Normaal ontvang je de rente van een meerjarig deposito altijd op z'n "verjaardag", niet op 1 januari.
"jaarlijks" betekent niet met oud-en-nieuw.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Juan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:03:
Wederom problemen bij Ayvens, de app laad niet, blijft een rondje draaien.
Website bankieren doet het wel, maar een betaling aan Ayvens is teruggekomen met melding
//
Om een technische of administratieve reden kunnen we deze overboeking niet verwerken. Control....
[...]
In de tijd dat het nog Leaseplanbank heette, heb ik wel eens op zondagochtend met de helpdesk gebeld, omdat mijn login geblokkeerd was: ik had toen zelf 2 keer het verkeerde wachtwoord ingevoerd. Maar dat kon direct telefonisch verholpen worden.

Recent kreeg ik bij het overboeken een melding vergelijkbaar met de melding die jij nu krijgt. Ik heb een schermprintje in een e-mailtje gezet. De volgende dag werkte het nog niet en de dag daarna ook niet. Pas letterlijk een paar WEKEN later kreeg ik een reactie van Ayvens op mijn e-mail, dat ze op mijn rekening zagen dat het intussen gelukt was om een overboeking te doen en dat het dus niet meer nodig was om mij te helpen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:45
Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,90% p.j. naar 1,92% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 26.03.2026

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
Nexent heeft de rentes op deposito's van 18mnd t/m 10jr verhoogd met 0,1-0,35% https://www.nexentbank.nl...ent-bank-termijndeposito/

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:06:
Nexent heeft de rentes op deposito's van 18mnd t/m 10jr verhoogd met 0,1-0,35% https://www.nexentbank.nl...ent-bank-termijndeposito/
Mocht je een deposito willen afsluiten: het minimum bedrag is 2500 euro en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4i0Dqn_gz9lo9fYvsdiBRC6-lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TQuYEnxs3fCcAZIgkol4bB6z.png?f=fotoalbum_large

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-03 19:00
Normaal is CentraalBeheer niet interessant maar ze bieden sinds vandaag een actierente van 3% voor een deposito van 3 maanden. Dat lijkt mij best netjes. (alleen nieuw geld, niet wat al op rekening staat)

zie:
https://www.centraalbeheer.nl/sparen/rentevast-rekening

minimale inleg 500 euro.
actie geldt van 26 maart tot 1 juli

[ Voor 8% gewijzigd door Justie op 26-03-2026 13:52 ]

• DjoeC
Justie schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:51:
Normaal is CentraalBeheer niet interessant maar ze bieden sinds vandaag een actierente van 3% voor een deposito van 3 maanden. Dat lijkt mij best netjes. (alleen nieuw geld, niet wat al op rekening staat)

zie:

minimale inleg 500 euro.
Hmm, wel een beetje halfslachtig uitgevoerd.... Bij "bereken je eindbedrag" staat 3 maanden er niet tussen. Maar, wel een mooie optie voor elders vrijvallende korte deposito's.

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

zie:

minimale inleg 500 euro.
Je hebt een RentePlús Rekening nodig om een RenteVast Rekening te kunnen openen. Is dit gratis?

• W1ck1e
zing schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:58:
[...]

Je hebt een RentePlús Rekening nodig om een RenteVast Rekening te kunnen openen. Is dit gratis?
Ja. Net als de meeste spaarrekeningen.
Betaal rekeningen kosten meestal wel geld.

uit de voorwaarden:
2. Rente
2.1 De rente is vast

Het rentepercentage verandert tijdens de Looptijd niet.
2.2 Je kunt de bijgeschreven rente niet opnemen
Ook de bijgeschreven rente staat gedurende de Looptijd vast.

2.3 We berekenen de rente per dag
De renteberekening start op de dag waarop je de RenteVast Rekening opent. In een schrikkeljaar rekenen we met 366 dagen.
2.4 We schrijven de rente maandelijks bij
We schrijven de rente bij op de 2e dag van de volgende maand.
Die 3% (op jaarbasis) is mooi. Als die nominaal is, en je krijgt ook rente over de bijgeschreven rente dan is de effectieve rente iets hoger. Niet dat het verschil erg groot zal zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door W1ck1e op 26-03-2026 14:27 ]

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-03 19:13
Jammer dat die van Advanzia is gezakt, niets aan te doen.

Vanochtend mijn eerst ‘grote’ bedrag overgemaakt en staat nu bij Advanzia. Dit is mooi.

Alleen ik heb geen bevestiging via de mail ontvangen met dat deze is gekoppeld aan X% rente ofzo of heb ik het ergens verkeerd gelezen?

Je krijgt maandelijks wel een overzicht met de opgebouwde rente las ik maar het zou wel zo netjes zijn als je hier na het overmaken iets over te zien kreeg.

Dit zie ik nu meer niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7tTidxZG5ADhrTRr4kz548gxtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LgKxPq1H5piDttYtlCptui6.jpg?f=fotoalbum_large

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:30
hoihoi66 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:14:
Jammer dat die van Advanzia is gezakt, niets aan te doen.

Vanochtend mijn eerst ‘grote’ bedrag overgemaakt en staat nu bij Advanzia. Dit is mooi.

Alleen ik heb geen bevestiging via de mail ontvangen met dat deze is gekoppeld aan X% rente ofzo of heb ik het ergens verkeerd gelezen?

Je krijgt maandelijks wel een overzicht met de opgebouwde rente las ik maar het zou wel zo netjes zijn als je hier na het overmaken iets over te zien kreeg.

Dit zie ik nu meer niet:

[Afbeelding]
Ik zou ze gewoon bellen. Het is ook gewoon stom dat je niet je actuele rente online kan zien, maar pas op het maandelijkse statement. Hoe meer mensen bellen, hoe eerder ze de webomgeving misschien gaan aanpassen.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
@We Are Borg Is het mogelijk hier ook duimpjes omlaag te introduceren? Lijkt me een optie ter verbetering van de leesbaarheid en scheelt jou werk en mij ergernis. En iedereen die dat wil kan ook nog eens lekker door slowchatten. Win-win!

[ Voor 26% gewijzigd door rindertb op 26-03-2026 16:22 ]

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-03 19:13
Coffeeroam schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:16:
[...]

Ik zou ze gewoon bellen. Het is ook gewoon stom dat je niet je actuele rente online kan zien, maar pas op het maandelijkse statement. Hoe meer mensen bellen, hoe eerder ze de webomgeving misschien gaan aanpassen.
Ik neem aan dat het wel zo hoort/klopt wat ik nu in kan zien?

• W1ck1e
hoihoi66 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:06:

Ik neem aan dat het wel zo hoort/klopt wat ik nu in kan zien?
Ja, wat jij ziet is normaal bij Advanzia

• W1ck1e
rindertb schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:51:
@We Are Borg Is het mogelijk hier ook duimpjes omlaag te introduceren? Lijkt me een optie ter verbetering van de leesbaarheid en scheelt jou werk en mij ergernis. En iedereen die dat wil kan ook nog eens lekker door slowchatten. Win-win!
Als een duimpje omlaag een vervanger is van een bericht dan lijkt mij dat bericht niet nodig en/of wenselijk. Dat duimpje is in dat geval ook niet nodig.

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
W1ck1e schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:26:
[...]

Als een duimpje omlaag een vervanger is van een bericht dan lijkt mij dat bericht niet nodig en/of wenselijk. Dat duimpje is in dat geval ook niet nodig.
Kijk eens hoe het geregeld is bij commentaar op Tweakers nieuwsberichten.

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:07
Santander Consumer heeft nu ook een nieuwe klanten promo/actie: 2,5% voor 6 maanden. (Niet de beste actierente voor 6 maanden, dan is Openbank actie met 2,8% beter, maar als alternatief wellicht interessant.)

https://www.santanderconsumerbank.nl/nl/sparen/spaarrekening
Spaarrekening
tot

2,50%*

Kenmerken

*Promotionele rente voor nieuwe klanten gedurende 6 maanden. daarna basisrente, momenteel 2,00 %

Dagelijks opneembaar

Maandelijkse rentebetaling

Variabele rente

Tot € 1.000.000 per rekening

Geen kosten
Tot € 100.000 bescherming via het Spaanse depositogarantiestelsel (let op: saldo van OpenBank telt ook mee als fusie voltooid is)

[ Voor 14% gewijzigd door irongalaxy op 26-03-2026 19:21 ]

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:45
Resurs Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,92% p.j. naar 1,93% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 27.03.2026

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51

sanook

_/-\o_

irongalaxy schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:16:
Tot € 100.000 bescherming via het Spaanse depositogarantiestelsel (let op: saldo van OpenBank telt ook mee als fusie voltooid is)
Hoe zat het ook al weer met Spaans erfrecht?

• W1ck1e
sanook schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:02:
[...]

Retorische vraag ipv een waarschuwing ?

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:28
Normaal is CentraalBeheer niet interessant
CB heeft van de banken met een Nederlandse vergunning actueel de hoogste rente op diverse looptijden. Met bovendien een regeling voor voortijdse beëindiging. En ik neem aan ook een heel solide aanbieder. Verhogingen bij CB binnenkort lijken me niet uitgesloten. Al bij al interessante aanbieder voor lange looptijden, net als Rabo en NN.

[ Voor 35% gewijzigd door Frankenstein op 26-03-2026 23:57 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42
Coffeeroam schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Ik had het over andersom, van Nexent naar ING.
Precies. Ik had hetzelfde met BigBank: naar BigBank overmaken gaat instant, maar eraf halen duurt een paar werkdagen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Coffeeroam
LuPo schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:25:
[...]

Precies. Ik had hetzelfde met BigBank: naar BigBank overmaken gaat instant, maar eraf halen duurt een paar werkdagen.
Behalve dat Nexent suggereert dat het instant is. Je kunt aanvinken of je het "meteen" of "op een andere datum" wil hebben. Maar dat maakt kennelijk niks uit...."Meteen" is niet meteen, zelfs niet de volgende dag.

[ Voor 9% gewijzigd door Coffeeroam op 27-03-2026 08:43 ]

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
LuPo schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:25:
[...]

Bij Bigbank eraf ook instant, maar er is een opzegtermijn van 2 dagen maar dan wel instant.

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:19
sipjohn schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Bij Bigbank eraf ook instant, maar er is een opzegtermijn van 2 dagen maar dan wel instant.
Het is niet instant. Er staat het volgende bij de Veelgestelde Vragen als je geld wil overmaken van BigBank naar je tegenrekening.
Wanneer worden mijn opgenomen bedragen uitbetaald?

Uw opgenomen bedragen worden na een verwerkingsperiode van uiterlijk 3 werkdagen uitbetaald. Indien de uitbetalingsdatum in het weekend of op een feestdag valt, zal het bedrag de eerstvolgende werkdag worden uitbetaald. Tijdens de verwerkingsperiode zult u wel nog rente verdienen over het gereserveerde bedrag.

De reden voor deze verwerkingsperiode is als een preventieve maatregel tegen het witwassen van geld.

[ Voor 38% gewijzigd door LongBowNL op 27-03-2026 13:45 ]

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:48
Is er een overzichtje met En/Of spaarrekeningen + rentes.
Misschien wel van toegevoegde waarde om dit toe te voegen aan het lijstje van @GroteVoet459 voor de mensen die perse een En/Of willen afsluiten?

Yapikredi
Garanti
Santander Consumer Bank
De grootbanken (maar dan wel wel een betaalrekening erbij)
… nog anderen?

• Coffeeroam
fissa schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:57:
Misschien wel van toegevoegde waarde om dit toe te voegen aan het lijstje van @GroteVoet459 voor de mensen die perse een En/Of willen afsluiten?

Yapikredi
Garanti
Santander Consumer Bank
De grootbanken (maar dan wel wel een betaalrekening erbij)
… nog anderen?
ook bij:
- Nexent
- CentraalBeheer
- Ayvens
- ASN
- DHB
- NIBC
- NN
en meer...

(misschien beter een lijstje maken waar het niet kan).

• W1ck1e
@fissa @Coffeeroam Kan een en/of rekening bij die banken ook wanneer je daarnaast een persoonlijke niet en/of rekening wil hebben ?

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29
fissa schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:57:
...
Er kan een heleboel bij in het lijstje:
- Periode van rentebijschrijving
- App of alleen website
- Welk DSG
etc.

Maar ik ben geen vergelijkingssite en ga geen dingen uitzoeken die voor mijzelf niet van belang zijn.

Ik probeer hier een enkele post te geven met de beste rentes waar.voor NL (en misschien BE) mensen een rekening is te openen, zonder daar een filter op te zetten (zoals bij sommige sites wel gebeurd). En daarmee ook een beetje de historische ontwikkeling van de spaarrente bij te houden.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:28
Flinke erhoging in Duitsland van de actierente van Santander (nee, daar kun je als Nederlander niet terecht) van 2,75 naar 3,30% (4 maanden). Jazeker, er is opwaartse druk in spaarrenteland!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:51

sanook

_/-\o_

Frankenstein schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:23:
Jazeker, er is opwaartse druk in spaarrenteland!
Ik heb liever rust in de wereld en lagere rente.

[ Voor 25% gewijzigd door sanook op 27-03-2026 20:46 ]

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
LongBowNL schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:42:
[...]

Het is niet instant. Er staat het volgende bij de Veelgestelde Vragen als je geld wil overmaken van BigBank naar je tegenrekening.

[...]
ok 3 dagen ipv 2, maar dan wel instant:
https://gathering.tweaker...message/84363136#84363136

Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
sanook schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:41:
[...]

Eens, want dit betekend ook weer hoge inflatie - netto houden we er net zo veel aan over (niks).

• W1ck1e
sanook schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:41:
[...]

Dit is inderdaad het spaartopic, niet het "ik wil ten koste van eventueel alles zoveel mogelijk geld vergaren" topic.

• Jacco2020
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:59
sanook schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:02:
[...]

Oud linkje: https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/

Met Google is er meer te vinden over erven in Spanje. Maar in z'n algemeenheid wordt geadviseerd een specialist daarvoor in te zetten aangezien de regels per regio verschillen. Je moet dus extra kosten en (veel) tijdverlies incalculeren. Was reden voor mij niet meer te gaan sparen in Spanje en te kiezen voor Zweedse banken (geen erf- en bronbelasting).

• fissa
GroteVoet459 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:41:
[...]

Er kan een heleboel bij in het lijstje:
- Periode van rentebijschrijving
- App of alleen website
- Welk DSG
etc.

Maar ik ben geen vergelijkingssite en ga geen dingen uitzoeken die voor mijzelf niet van belang zijn.

Ik probeer hier een enkele post te geven met de beste rentes waar.voor NL (en misschien BE) mensen een rekening is te openen, zonder daar een filter op te zetten (zoals bij sommige sites wel gebeurd). En daarmee ook een beetje de historische ontwikkeling van de spaarrente bij te houden.
Ik begrijp het helemaal. No worries, de lijst hierboven kan ik al iets mee.

Mijn garanti actierente loopt 13 april af. Dan wil ik de boel omzetten naar iets anders. Als ik m’n garanti rekening “opzeg” krijg ik dan automatisch mijn rente overgeboekt naar mijn tegenrekening of hoe gaat dit in zijn werk? Garantie keert namelijk uit op 1-1.

• Coffeeroam
fissa schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Ik begrijp het helemaal. No worries, de lijst hierboven kan ik al iets mee.

Mijn garanti actierente loopt 13 april af. Dan wil ik de boel omzetten naar iets anders. Als ik m’n garanti rekening “opzeg” krijg ik dan automatisch mijn rente overgeboekt naar mijn tegenrekening of hoe gaat dit in zijn werk? Garantie keert namelijk uit op 1-1.
Als je Garanti opzegt, krijg je meteen de rente uitgekeerd, niet pas op 1-1.

• fissa
Coffeeroam schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:21:
[...]

Als je Garanti opzegt, krijg je meteen de rente uitgekeerd, niet pas op 1-1.
Oké, maar hoe? Op m’n garanti rekening? Want die zeg ik toch op, of hoe werkt dit praktisch?

• W1ck1e
fissa schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:31:
[...]

Oké, maar hoe? Op m’n garanti rekening? Want die zeg ik toch op, of hoe werkt dit praktisch?
Dat gaat dan naar de tegenrekening, net zoals het resterende saldo. Dat doet de bank als jij de rekening opheft.

• fissa
W1ck1e schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:17:
@fissa @Coffeeroam Kan een en/of rekening bij die banken ook wanneer je daarnaast een persoonlijke niet en/of rekening wil hebben ?
Geen idee eigenlijk. Zal eens checken. Vermoed van wel, maar wel één keer de actierente.

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:56:
[...]

Die actierente is inderdaad de reden van de vraag. Onze gezamenlijke spaarrekening hebben we bij de DHB. Niet voor de rente. Daarvoor hebben we betere opties. Indien nodig vullen we de DHB rekening aan.
Uit de voorwaarden van DHB:
U kunt slechts één DHB S@veOnlinerekening op uw naam openen en aanhouden.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:En weer open. Graag nogmaals aandacht voor de topicwarning. Offtopic, slowchat en persoonlijke updates zijn verwijderd.

[ Voor 62% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2026 19:47 ]

Pagina: 1 ... 188 189 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling