Ik heb het niet in een nieuwsbericht voorbij zien komen, maar de rente voor een 1 jaars deposito bij Ayvens is 2,45%. Was 2,2%.
Oud nieuws, excuus.
Oud nieuws, excuus.
[ Voor 10% gewijzigd door Niku op 17-04-2026 21:12 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Niku op 17-04-2026 21:12 ]
Is hier bericht toen het dat werd rond 16 maart.Niku schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:37:
Ik heb het niet in een nieuwsbericht voorbij zien komen, maar de rente voor een 1 jaars deposito bij Ayvens is 2,45%. Was 2,2%.
[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 17-04-2026 21:56 ]
Een gedeelde google sheet in de ts zetten die iedereen kan bijwerken?hoihoi66 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:55:
[...]
Waarom moet ik het bijhouden voor ‘ons’ allen
Bestaat er geen mogelijkheid dat een ieder iets kan delen ook al is deze geen eigenaar van dit topic?
Je wil het openzetten voor iedereen. Ik wil best geloven dat jij alleen maar goede bedoelingen hebt, maar hoe voorkom je dat malloten die sheet dan helemaal slopen of vullen met onzin ?addictive_rhymz schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 07:48:
[...]
Een gedeelde google sheet in de ts zetten die iedereen kan bijwerken?
mpandroid schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:35:
Artikel van RTL nieuws over de diverse rente acties van de Nederlandse (groot)banken.
https://www.rtl.nl/nieuws...n-klanten-aan-te-trekken/
En weer de suggestie dat de kleinere Nederlandse banken (zoals YapiKredi, Garanti, Anadolu enz) buitenlandse banken zijn.Stunten met actierentes
Het zijn vooral buitenlandse banken die stunten met actierentes. Maar ook (grote) Nederlandse banken zoals ING en ASN. Laatstgenoemde bank beloonde nieuwe klanten onlangs met een bonus van 2 procent als zij een spaarrekening openden en daar minimaal 2.500 euro op stortten. Voorwaarde was wel dat zij het geld er minstens drie maanden op lieten staan.
De meeste hoge rentes zijn toch ook bij buitenlandse banken? Dat heeft weinig te maken met of je deze kleine banken Nederlands noemt of niet.W1ck1e schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:53:
[...]
[...]
En weer de suggestie dat de kleinere Nederlandse banken (zoals YapiKredi, Garanti, Anadolu enz) buitenlandse banken zijn.
Ja dat klopt, Maar de kleinere Nederlandse banken met moeilijke namen worden steeds niet genoemd. De gemiddelde klant van een grootbank zal na het lezen van dit artikel eerder (niet altijd) denken "ik wil ook wel een hogere rente, maar ik durf niet naar het buitenland (en dat dan niet doen), als hij niet weet dat er ook Nederlandse banken zijn met een beter aanbod dan de genoemde grootbanken (wat hij dan misschien wel zou doen)"Rubbergrover1 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:29:
[...]
De meeste hoge rentes zijn toch ook bij buitenlandse banken? Dat heeft weinig te maken met of je deze kleine banken Nederlands noemt of niet.
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 18-04-2026 10:46 ]
Dan is het niet goed verrecht. Je kan hem echt wel zo bouwen dat iedereen er mee overweg kan en hij niet gesloopt kan worden. Als jullie dit wensen kan ik een poging wagen. Excel is voor mij kinderspel.mrmrmr schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:46:
In een ander topic wordt wel een Google spreadsheet gebruikt, maar in de weinige velden die in te vullen zijn werd al regelmatig de boel verbouwd. Hoewel dat waarschijnlijk zonder opzet gebeurde, kun je wel concluderen dat het geen werkbare optie is als men alles kan aanpassen.
Hmm, misschien wel een punt om via hun redactionele ombudsman aan te kaarten wegens "suggestieve" berichtgeving?W1ck1e schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:35:
[...]
Ja dat klopt, Maar de kleinere Nederlandse banken met moeilijke namen worden steeds niet genoemd. De gemiddelde klant van een grootbank zal na het lezen van dit artikel eerder (niet altijd) denken "ik wil ook wel een hogere rente, maar ik durf niet naar het buitenland (en dat dan niet doen), als hij niet weet dat er ook Nederlandse banken zijn met een beter aanbod dan de genoemde grootbanken (wat hij dan misschien wel zou doen)"
ik zou bij kranten, publieke omroepen en commerciele zenders meer volledige berichtgeving willen zien. Dan wat we hier weer voorgeschoteld krijgen. Ik heb het idee dat er andere dan de belangen van de spaarders spelen.
Het is een Google online spreadsheet. Die kent niet veel andere soorten dan wel of geen toegang. Als je toegang hebt kun je ook formules veranderen, de opmaak aanpassen en dergelijke.siveiro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 11:19:
Dan is het niet goed verrecht. Je kan hem echt wel zo bouwen dat iedereen er mee overweg kan en hij niet gesloopt kan worden. Als jullie dit wensen kan ik een poging wagen. Excel is voor mij kinderspel.
Vertel eens, wie is die gemiddelde klant dan wel? Je kent ze en weet ze zelfs te doorgronden.W1ck1e schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:35:
[...]
Ja dat klopt, Maar de kleinere Nederlandse banken met moeilijke namen worden steeds niet genoemd. De gemiddelde klant van een grootbank zal na het lezen van dit artikel eerder (niet altijd) denken "ik wil ook wel een hogere rente, maar ik durf niet naar het buitenland (en dat dan niet doen), als hij niet weet dat er ook Nederlandse banken zijn met een beter aanbod dan de genoemde grootbanken (wat hij dan misschien wel zou doen)"
ik zou bij kranten, publieke omroepen en commerciele zenders meer volledige berichtgeving willen zien. Dan wat we hier weer voorgeschoteld krijgen. Ik heb het idee dat er andere dan de belangen van de spaarders spelen.
Of als het ware onder curatele gesteld te worden met vragen over de herkomst van het geld. Meestal is het vragen naar de bekende weg. Ik verplaats zo min mogelijk, heb ik die ergernissen ook niet.Appeltjeeitje schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:12:
[...]In mijn familie- en kennissenkring hoor ik vooral dat zij geen zin hebben om over te stappen, gedoe, voor weinig.
Eens. En dat maakt de "beloning" nog kleiner.Harry720A schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:56:
[...]
Of als het ware onder curatele gesteld te worden met vragen over de herkomst van het geld. Meestal is het vragen naar de bekende weg. Ik verplaats zo min mogelijk, heb ik die ergernissen ook niet.
Wordt er gesloopt dan terug naar de oude situatie. Diegene die zich niet aan de regels houdt wordt door de admin gewaarschuwd/gestraft net als altijd.W1ck1e schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:31:
[...]
Je wil het openzetten voor iedereen. Ik wil best geloven dat jij alleen maar goede bedoelingen hebt, maar hoe voorkom je dat malloten die sheet dan helemaal slopen of vullen met onzin ?
[ Voor 16% gewijzigd door hoihoi66 op 19-04-2026 07:48 ]
Die 'gemaksfactor' moet je inderdaad niet onderschatten. Want even van de andere kant geredeneerd. Iemand die iets meer interesse in financiën heeft en ook een zodanig groot kapitaal heeft (en voor langere tijd beschikbaar) dat een paar promille meer rente ook uitmaakt, zal vaak veel meer baat hebben bij een keus voor een (groter) deel van dat vermogen beleggen dan kiezen voor een spaarrekening met een paar promille meer rente.Appeltjeeitje schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:12:
[...]
In mijn familie- en kennissenkring hoor ik vooral dat zij geen zin hebben om over te stappen, gedoe, voor weinig. Of zij tot jouw gemiddelde behoren weet ik niet. Wel zie ik dat zij niet de hele dag bezig zijn met geld of financiele fora. Daarnaast klinken hoge percentages leuk maar gaat het om absolute opbrengsten. Bij € 20.000 spaargeld, en veel meer zal mijn kring niet hebben, is 2% rente maar €150 meer dan bij 1,25% rente.
Kan het dan niet via een excel, waar dat wel beter te regelen is? Op google drive, of op een MS OneDrive?mrmrmr schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:49:
[...]
Het is een Google online spreadsheet. Die kent niet veel andere soorten dan wel of geen toegang. Als je toegang hebt kun je ook formules veranderen, de opmaak aanpassen en dergelijke.
Je zult toch een vergaande mate van toegang moeten hebben als je iedereen rijen wil laten toevoegen en formules bewerken.
Het probleem is dat het vrijwel zeker is dat je rechten moet toekennen en dat dit vrijwel zeker tot problemen leidt bij openstellen voor de wereld (of zelfs voor het Tweakers lezerpubliek). Je zou wel een soort verwerkingswachtrij kunnen bouwen, maar dat heft het voordeel van snelle updates ook meteen op.helloitsme schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:01:
[...]
Kan het dan niet via een excel, waar dat wel beter te regelen is? Op google drive, of op een MS OneDrive?
( Ben niet de grootste kenner op dit vlak, maar ik dacht ik vraag het toch even)
Mee eens. Voor de meeste Nederlanders is het tientjeswerk. Een iets lagere hypotheekrente zoeken zet voor de meeste mensen veel meer zoden aan de dijk.Appeltjeeitje schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:12:
[...]
Vertel eens, wie is die gemiddelde klant dan wel? Je kent ze en weet ze zelfs te doorgronden.
In mijn familie- en kennissenkring hoor ik vooral dat zij geen zin hebben om over te stappen, gedoe, voor weinig. Of zij tot jouw gemiddelde behoren weet ik niet. Wel zie ik dat zij niet de hele dag bezig zijn met geld of financiele fora. Daarnaast klinken hoge percentages leuk maar gaat het om absolute opbrengsten. Bij € 20.000 spaargeld, en veel meer zal mijn kring niet hebben, is 2% rente maar €150 meer dan bij 1,25% rente. En bij van die 3-maanden-aktie's moet je dan dus ook nog 4 keer handelen om dat te bereiken. Dat doen ze niet.
Volgens het CBS ligt de mediaan aan spaargeld (over het jaar 2024) bij de volgende leeftijdsklassen bij;
35-45 jaar € 16.400
45-55 jaar € 24.500
55-65 jaar € 32.100
Boven deze leeftijden loopt het op naar ten hoogste € 35.200, eronder loopt ie af naar € 13.200 bij de 25-35 jarigen.
En je hebt het idee dat bijvoorbeeld bij de commerciele zenders andere belangen spelen dan die van de spaarders, serieus?
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt met een storting op Garanti die je vandaag uitvoert. Als het op zondag wordt verwerkt dan waarschijnlijk ook op een normale zaterdagwaalkachel2 schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:42:
Even een vraagje, aanstaande zaterdag komt er een deposito vrij bij Klarna. Ik zou dit via mijn bank en instant payment weer willen storten bij garantibank. Maar is dit gelijk rentedragend of kan ik beter wachten tot dinsdag?
Gisteren inderdaad als test geld overgemaakt, maar datum staat op 20-04, dus vandaar de vraag.W1ck1e schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:00:
[...]
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt met een storting op Garanti die je vandaag uitvoert. Als het op zondag wordt verwerkt dan waarschijnlijk ook op een normale zaterdag
Nou, dan weet je het eigenlijk wel. Daarnaast, hoe snel is Klarna ?waalkachel2 schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:18:
[...]
Gisteren inderdaad als test geld overgemaakt, maar datum staat op 20-04, dus vandaar de vraag.
20-04 is maandag, morgen dus. Waarom zou je dan willen wachten tot dinsdag, wat je eerder schreef?waalkachel2 schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:18:
[...]
Gisteren inderdaad als test geld overgemaakt, maar datum staat op 20-04, dus vandaar de vraag.
Klarna heeft ip, maar gelukkig ook nog wel een redelijke renteW1ck1e schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:26:
[...]
Nou, dan weet je het eigenlijk wel. Daarnaast, hoe snel is Klarna ?
Ik zou dus wachten tot na het weekend.
Gaat om volgend weekendcivspeler schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:27:
[...]
20-04 is maandag, morgen dus. Waarom zou je dan willen wachten tot dinsdag, wat je eerder schreef?
Mijn actieperiode loopt eerdaags af, maar het verlengingsaanbod is nu een stuk minder interessant: 2,20% voor nog eens 2 maanden.pentaw1nz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:30:
Garantibank. Fijn dat je als bestaande klant dus niet hoeft te vragen of hoeft over te stappen!
Geachte relatie,
Wat fijn dat u bij ons spaart! Wij hebben goed nieuws voor u. De populaire Nieuwe Spaarder Actie is speciaal voor u verlengd met een actierente van 2,55% op jaarbasis. In plaats van de reguliere rente van 1,55% ontvangt u nog langer deze aantrekkelijke actierente op uw spaarrekening x.
Hoe werkt het?
De actierente van 2,55% is automatisch voor u geactiveerd. U hoeft hier niets voor te doen. Over iedere euro op uw spaarrekening ontvangt u 2,55% rente op jaarbasis. De verlenging van de actierente geldt tot 30-06-2026.
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer
Inderdaad. Gaat niet zo fitsend bij Consors bank. Eenvoudig aanvragen na inloggen op je oude acoount is er niet bij. Het inloggen lukt nog wel (6 maanden+ 1 dag na opheffing Tagesgeldkonto), maar je wordt gedwongen uit te loggen om in het aanvraagformulier te komen. Gevolg: de hele riedel opnieuw doen (Postindent, Wohnsitzbestätigung, enz. enz. ).Frankenstein schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:08:
[...]
Wilde een duimpje geven, omdat het zo snel kan. Toch maar niet, want ik blijk gewoon niet in te kunnen loggen met de inloggegevens die ik hier heb. Niet getreurd, er is een formulier, dat gaat nu ondertekend naar Neurenberg.
Tja, je bent een "nieuwe" klant of je bent dat niet.....Coffeeroam schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:56:
[...]
Inderdaad. Gaat niet zo fitsend bij Consors bank. Eenvoudig aanvragen na inloggen op je oude acoount is er niet bij. Het inloggen lukt nog wel (6 maanden+ 1 dag na opheffing Tagesgeldkonto), maar je wordt gedwongen uit te loggen om in het aanvraagformulier te komen. Gevolg: de hele riedel opnieuw doen (Postindent, Wohnsitzbestätigung, enz. enz. ).
Ik bedoel maar, het gaat niet altijd zo makkelijk als bij @JuanDjoeC schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:23:
[...]
Tja, je bent een "nieuwe" klant of je bent dat niet.....
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Ai, en vaak willen ze er eentje die niet ouder is dan 12 weken. Dat is dus nog krap ook.frapex schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:33:
Medio februari heb ik een woonplaatsverklaring aangevraagd en recent ontvangen.
Ter informatie: de totale doorlooptijd, van aanvraag tot ontvangst, bedroeg 9 weken.
De dagtekening op de documenten was 12 dagen eerder.
Ga dus bij het aanvragen van een woonplaatsverklaring uit van de maximale verwerkingstijd van 11 weken.
Zeker weten, de aanvraag kan al binnen 2 weken verwerkt worden, of pas na 11 weken. Plus 1-2 weken voor de verzending. Dat maakt het heel lastig om de aanvraag goed in te plannen, je hebt tenslotte geen invloed op de dagtekening op de woonplaatsverklaring. Je wordt dan als het ware gedwongen om regelmatig (elke 1-2 maanden) een nieuwe woonplaatsverklaring aan te vragen. Dus krijgen ze het nog drukkerrubenjanse schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:26:
[...]
Ai, en vaak willen ze er eentje die niet ouder is dan 12 weken. Dat is dus nog krap ook.
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Ik heb niet veel ervaring erin, maar is dit niet target audiences?mrmrmr schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:49:
[...]
Het is een Google online spreadsheet. Die kent niet veel andere soorten dan wel of geen toegang. Als je toegang hebt kun je ook formules veranderen, de opmaak aanpassen en dergelijke.
Je zult toch een vergaande mate van toegang moeten hebben als je iedereen rijen wil laten toevoegen en formules bewerken.
Tuut tuut, dat is snel!frapex schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:33:
Medio februari heb ik een woonplaatsverklaring aangevraagd en recent ontvangen.
Ter informatie: de totale doorlooptijd, van aanvraag tot ontvangst, bedroeg 9 weken.
De dagtekening op de documenten was 12 dagen eerder.
Ga dus bij het aanvragen van een woonplaatsverklaring uit van de maximale verwerkingstijd van 11 weken.
En stuur je dan je BSN via onversleutelde email?Coffeeroam schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:05:
[...]
Tuut tuut, dat is snel!![]()
Ik heb 25 februari aangevraagd; nog steeds niets gehad.
Ik vraag nu preventief elke 12 weken een nieuwe (dat komt ervan!).
:strip_exif()/f/image/FlBdp3ZsQYooz6AA3yc3LiiN.png?f=user_large)
Hier hetzelfde aanbod. Ik twijfel nu om bij Garantibank een nieuwe rekening op naam van partner te openen of opnieuw bij Advanzia. Advanzia biedt 3,17% voor 3 maanden. Garantibank 2,8% maar dan wel voor 6 maanden.Fanta schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:29:
[...]
Mijn actieperiode loopt eerdaags af, maar het verlengingsaanbod is nu een stuk minder interessant: 2,20% voor nog eens 2 maanden.
Ik zou altijd voor Advanzia gaan (hogere rente), want je weet maar nooit of ze de actierente bij jou verlengen na 3 maanden. Dit forum laat zien dat de redenen om iemand een verlengingsaanbod te doen bij Advanzia ondoorgrondelijk zijn, maar nee heb je, ja kan je krijgen (ik ben bij Advanzia gestart in feb. 2025, heb nog steeds dezelfde rekening met steeds verlengingen, mijn vrouw is er 1 keer tussenuit gegooid). Mocht je geen verlenging krijgen, dan kan je daarna alsnog naar Garantibank, want het is niet de verwachting dat de actierente daar binnen nu en 3 maanden drastisch verlaagd zal worden.Impuls-1 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:37:
[...]
Hier hetzelfde aanbod. Ik twijfel nu om bij Garantibank een nieuwe rekening op naam van partner te openen of opnieuw bij Advanzia. Advanzia biedt 3,17% voor 3 maanden. Garantibank 2,8% maar dan wel voor 6 maanden.
[ Voor 115% gewijzigd door ZieMaar! op 23-04-2026 09:21 ]
[ Voor 107% gewijzigd door ZieMaar! op 23-04-2026 09:22 ]
Ik verwacht dat mijn partner of ik hem binnenkort ook krijg, geldt dit ook voor een deposito van 3 maanden en minimaal €250?W1ck1e schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:48:
Mailtje van nibc over een actie met een 10 euro bol.com kadobon bij openen van een deposito binnen 7 dagen na ontvangst van de mail. max 1 bon per huishouden.
Voor de bonnen geldt: op=op
Ik zie geen andere voorwaarden. Dan binnen 7 dagen na de mail.waalkachel2 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:00:
[...]
Ik verwacht dat mijn partner of ik hem binnenkort ook krijg, geldt dit ook voor een deposito van 3 maanden en minimaal €250?
Toch mooi 4% 'bonusrente'!waalkachel2 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 19:00:
[...]
Ik verwacht dat mijn partner of ik hem binnenkort ook krijg, geldt dit ook voor een deposito van 3 maanden en minimaal €250?
Kareem Abdul-Jabbar
Dat zal meer te maken hebben met vakantiegeld. Situatie in Iran hoeft zeker niet hogere rentes te betekenen. Recessie hangt namelijk ook in de lucht als de productie kosten hoog zijn en de vraag blijft achter.Kareem schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:23:
Ik zie diverse aanbiedingen voor deposito's langskomen bij banken.
Zit er een renteverhoging aan te komen dat ze graag willen dat we het nog snel even vastzetten tegen aan lagere rente?
Verwachtingen en verwachtingen-management. Op korte en lange termijnKareem schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:23:
Zit er een renteverhoging aan te komen dat ze graag willen dat we het nog snel even vastzetten tegen aan lagere rente?
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 23-04-2026 08:00 ]
Hoeveel kun je vandaag nog overboeken naar een ander?
Dit verschilt per inlogmiddel. In totaal kun je maximaal € 0,00 overboeken per dag.
Je hebt vandaag al € 0,00 overgeboekt.
Hierdoor kun je vandaag nog € 0,00 overboeken.
Naar je eigen rekeningen kun je standaard meer overboeken.Naar eigen rekeningen Ondertekenen met Naar tegenrekening andere bank Naar eigen rekening bij ASN ASN Digipas - € 50.000.000 Toegangsnaam en wachtwoord € 50.000 € 250.000
Dat kan. Maar alleen als je aan de ASN spaarrekening een tegenrekening hebt gekoppeld bij die andere bank (limiet 50.000). Dus je kan niet een naar een willekeurige rekening op je eigen naam over maken, dan geldt de normale daglimiet.mrmrmr schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:27:
Weet iemand dit?
Kan je in de praktijk bij een ASN spaarrekening (geopend bij ASN) in het weekend direct geld overmaken naar de tegenrekening bij een andere grote bank?
De FAQ's van de bank en de weergave van overmakingslimiet laat te wensen over:Hoeveel kun je vandaag nog overboeken naar een ander? Dit verschilt per inlogmiddel. In totaal kun je maximaal € 0,00 overboeken per dag. Je hebt vandaag al € 0,00 overgeboekt. Hierdoor kun je vandaag nog € 0,00 overboeken. Naar je eigen rekeningen kun je standaard meer overboeken.De werkelijke limiet is blijkbaar € 50.000 (Toegangsnaam en wachtwoord + Naar tegenrekening andere bank)Naar eigen rekeningen Ondertekenen met Naar tegenrekening andere bank Naar eigen rekening bij ASN ASN Digipas - € 50.000.000 Toegangsnaam en wachtwoord € 50.000 € 250.000
Dat kan allemaal technisch wel kloppen, maar dit is geen goede voorlichting voor klanten van wat je op een spaarrekening met tegenrekening kan overmaken. Dat is immers de belangrijkste ter zake doende limiet, overmaken naar een andere rekening kan sowieso niet, dus waarom klanten verwarren met nul bedragen?
Dag- en permanent limiet zijn op te hogen. Wachttijd 4 uur. De uren tussen 20.00 uur en 05.00 uur tellen niet mee.mrmrmr schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:27:
Weet iemand dit?
[ Voor 29% gewijzigd door Harry720A op 23-04-2026 13:21 ]
Linkje ?Kareem schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:23:
Als ik het mij goed herinner dan is het vrijwel direct. ASN ondersteunt instant payments.mrmrmr schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:06:
Bedankt voor de reacties! Voor de goede orde, mijn vraag is om praktijkervaring bij overmaken in het weekend, hoe lang het duurt voordat het geld op de tegenrekening staat. Dat zou ik graag willen weten.
Het deel onder de dubbele lijn is een ter info opmerking over de moeilijk te interpreteren informatievoorziening over hoeveel je per dag over mag maken.
Die limiet voor een spaarrekening met externe tegenrekening is niet te wijzigen, die is altijd € 50.000 per dag. Dat was voor de helpdesk ook niet meteen duidelijk, maar zij zien op hun systemen wel wat de limiet is voor de betreffende spaarrekening.