Yep. Kan biometric inloggen niet gebruiken sinds ik m'n OnePlus12 hebt. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Raisin en ondanks dat ik aangeeft dat het probleem zich alleen voordoet in de app van Raisin geven ze aan dat het alleen maar kan liggen aan de telefoon. In essentie zou dat kunnen in het geval de Raisin app voorwaarden stelt aan de biometrie waar mijn Oneplus12 niet aan voldoet. Vandaag nog getest, maar ik kan het nog steeds niet gebruiken.Shodan schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:22:
Heeft er iemand hier ook issues met biometrics inloggen via Raisin app? Geeft continue error. resetten biometrics helpt niet.
Maar ik ga niet (max) 11 weken wachten voordat zo'n papiertje binnen is. Dan is de betreffende renteactie van zo'n bank ook al weer voorbij.
Terwijl het dus ook anders kan/kon.
Dat is volgens mij niet helemaal waar. In mijn herinnering verlangen sommige landen/banken maximaal 6 maanden oud o.i.d.. Daartegenover bij andere bank juist weer langer geldig(5 jaar).FreshM schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:52:
[...]
Aanvragen van een woonplaatsverklaring bij de Belastingdienst t.b.v. buitenlandse banken is gratis.
De belastingdienst handelt de aanvraag binnen maximaal 11 weken af. Bij mij was het binnen die termijn. De verklaring blijft gelukkig het hele jaar bruikbaar.
(Maar mogelijk voor Duitsland/Consors inderdaad jaar, geen ervaring.)
Internet Budget Thuis 100/29Mbps; Modem Draytek Vigor 2765 Telefoon Siemens C470IP via Fritz!box 7260; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cheapbuzzer.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Ik blijf het bijzonder vinden dat je je BSN nummer in een onbeveiligde mail moet opsturen.......FreshM schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:52:
[...]
Aanvragen van een woonplaatsverklaring bij de Belastingdienst t.b.v. buitenlandse banken is gratis.
De belastingdienst handelt de aanvraag binnen maximaal 11 weken af. Bij mij was het binnen die termijn. De verklaring blijft gelukkig het hele jaar bruikbaar.
In dat geval kun je actieve spaarder natuurlijk op voorhand al verklaringen aanvragen voor de landen waarvoor je denkt mogelijk misschien te gaan sparen zodat je goed voorbereid bent....ehtweak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:02:
Maar ik ga niet (max) 11 weken wachten voordat zo'n papiertje binnen is. Dan is de betreffende renteactie van zo'n bank ook al weer voorbij.![]()
Ter info & preventie. Ik heb zojuist een e-mail ontvangen op een mail adres dat ik niet gebruik voor bankzaken voor het verifiëren van account bij Advanzia. Mail is in het Duits opgesteld.
Advanzia Bank
Verifikation Ihrer Schutzmaßnahmen notwendig
Zum Schutz Ihrer persönlichen Kontoinformationen haben wir unsere Sicherheitsmechanismen weiterentwickelt und zusätzliche Schutzfunktionen aktiviert. Diese Maßnahmen sollen unerlaubte Zugriffe zuverlässig unterbinden.
Wir bitten Sie, die aktualisierten Sicherheitsoptionen innerhalb von 24 Stunden zu überprüfen und zu bestätigen, damit Sie Ihr Konto weiterhin uneingeschränkt verwenden können.
Sollte innerhalb dieses Zeitraums keine Bestätigung erfolgen, wird Ihre Karte vorsorglich für Zahlungsvorgänge deaktiviert.
Sicherheitsoptionen jetzt prüfen und freigeben
@LGU Zou dit al één v.d. eerste pogingen zijn om met de gepubliceerde Odido data phishing uit te voeren?
Villager schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:51:
[...]
Yep. Kan biometric inloggen niet gebruiken sinds ik m'n OnePlus12 hebt. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Raisin en ondanks dat ik aangeeft dat het probleem zich alleen voordoet in de app van Raisin geven ze aan dat het alleen maar kan liggen aan de telefoon. In essentie zou dat kunnen in het geval de Raisin app voorwaarden stelt aan de biometrie waar mijn Oneplus12 niet aan voldoet. Vandaag nog getest, maar ik kan het nog steeds niet gebruiken.
Samsung a56, zelfde probleem
If you choose to criticise you choose your enemies
De tekst op de woonplaatsverklaring luidt "Is gedurende het jaar 2026 een inwoner van Nederland"sipjohn schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:13:
[...]
Dat is volgens mij niet helemaal waar. In mijn herinnering verlangen sommige landen/banken maximaal 6 maanden oud o.i.d.. Daartegenover bij andere bank juist weer langer geldig(5 jaar).
(Maar mogelijk voor Duitsland/Consors inderdaad jaar, geen ervaring.)
Dus is de verklaring het hele jaar geldig.
Ja dat is zeer bijzonder. Straks wordt de mailbox van de belastingdienst gehackt en ligt alles op straat.DjoeC schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:39:
[...]
Ik blijf het bijzonder vinden dat je je BSN nummer in een onbeveiligde mail moet opsturen.......
M.a.w. het is een toekomstgericht document?Coffeeroam schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:40:
[...]
De tekst op de woonplaatsverklaring luidt "Is gedurende het jaar 2026 een inwoner van Nederland"
Dus is de verklaring het hele jaar geldig.
Nu al verklarende dat je het hele jaar in NL gaat wonen...
Dat zou dan wel heel rap zijn waarbij ik (nog) niet kan bedenken waar in mijn geval de link zit tussen sparen bij Advanzia en de Odido hack waar een ander mail adres voor wordt gebruikt.ehtweak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:40:
@LGU Zou dit al één v.d. eerste pogingen zijn om met de gepubliceerde Odido data phishing uit te voeren?
Ja, je kunt het zelfs eind 2025 al aangevraagd hebben voor 2026.ehtweak schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:47:
[...]
M.a.w. het is een toekomstgericht document?![]()
Nu al verklarende dat je het hele jaar in NL gaat wonen...
Met de S24 Ultra lukt het hier wel, geen idee waar het aan ligt. App opnieuw installeren?Villager schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:51:
[...]
Yep. Kan biometric inloggen niet gebruiken sinds ik m'n OnePlus12 hebt. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Raisin en ondanks dat ik aangeeft dat het probleem zich alleen voordoet in de app van Raisin geven ze aan dat het alleen maar kan liggen aan de telefoon. In essentie zou dat kunnen in het geval de Raisin app voorwaarden stelt aan de biometrie waar mijn Oneplus12 niet aan voldoet. Vandaag nog getest, maar ik kan het nog steeds niet gebruiken.
De Staatssecretaris van Financiën heeft recentelijk een regeling gepubliceerd waarmee de te hanteren forfaits voor het belastingjaar 2025 zijn vastgelegd.
Voor het kalenderjaar 2025 bedraagt het forfaitaire rendementspercentage voor banktegoeden 1,37. Het forfaitaire rendementspercentage voor schulden bedraagt 2,70. Het forfaitaire rendementspercentage voor overige bezittingen (5,88) was al bekend.
Voor het kalenderjaar 2025 bedraagt het forfaitaire rendementspercentage voor banktegoeden 1,37. Het forfaitaire rendementspercentage voor schulden bedraagt 2,70. Het forfaitaire rendementspercentage voor overige bezittingen (5,88) was al bekend.
Hoe komt de activeringscode van Umwelt bank binnen? Registratie en alles is afgerond alleen bij inloggen geeft ie aan dat de code volgt.
Helaas geen mail ontvangen of komt deze per post?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Lees je email met onderwerp : "Ihre Kontoeröffnung bei der UmweltBank - Anmeldung Online-Banking"groxgrox schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:41:
Hoe komt de activeringscode van Umwelt bank binnen? Registratie en alles is afgerond alleen bij inloggen geeft ie aan dat de code volgt.
Precies. Vorige week was in Duitsland Norris Bank nog de hoogste met vrij opneembare actierente. Na Consorsbank heeft gisteren Meine Bank verhoogd (naar 3,35%), Norris op plek 3 (3,30%). Dit is van belang omdat het de rente van andere Duitse en in Duitsland actieve banken beïnvloedt.Juan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:57:
Dat geeft potentie voor de hoogtes van andere acties..
Meine Bank vereist een Duitse IBAN. Norris vereist een Duits mobielnummer en het openen van een betaalrekening. Deze bank vereist een kredietcheck van Schufa, heel vreemd voor een spaarrekening.Frankenstein schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 23:10:Meine Bank verhoogd (naar 3,35%), Norris op plek 3 (3,30%). Dit is van belang omdat het de rente van andere Duitse en in Duitsland actieve banken beïnvloedt.
Ik heb overigens de oplossing voor mijn telefoon gevonden in een reply van @Out.of.Control :
"Mocht iemand anders hier ook tegenaan lopen: probleem is opgelost door alle data van de app te wissen (cache en opslag). Daarna eenmalig inloggen met wachtwoord en daarna biometrisch inloggen aanzetten en alles werkt weer. "
Ergens in de instellingen, onder Apps en dan de Raisin App kun je dit doen. Bij werkt het nu weer
Meine Bank heeft die verhoging op 23-Feb gedaan.Frankenstein schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 23:10:
[...]
Na Consorsbank heeft gisteren Meine Bank verhoogd (naar 3,35%), Norris op plek 3 (3,30%). Dit is van belang omdat het de rente van andere Duitse en in Duitsland actieve banken beïnvloedt.
Noris Bank (één R) heeft die rente sinds 21-Jan - hun aanbiedingen lopen steeds tot 01-Jan / 30-Jun (bijna 6 maanden als je direct in stapt). Op de verplichte Giro (betaalrekening) moet je ook minimaal 3 incasso's laten lopen om in aanmerking te komen.
Naast de wel voor ons beschikbare duitse banken (Consors, VWFS, Umweltbank) zijn er nog minimaal 13 andere (niet voor NL/BE beschikbare) die een nieuwe klanten aanbieding van 3,00% hebben, van 3 t/m 6 maanden. Dan moet je bijvoorbeeld een duits woonadres hebben, of een duitse Steuer ID.
Behalve voor de trending heeft het hier noemen van dergelijke banken weinig zin - tenzij je in Duitsland woont. Als je een Duits mobiel nummer hebt zijn er nog wat extra opties tussen de 2,50% en 2,99%.
Sparkonto geeft een prima overzicht, inclusief de trending. Dan zie je ook dat de aanbiedingen echte uitschieters zijn en het gemiddelde ook in Duitsland veel lager ligt.
Op mijn Redmi Note 13 Pro+ 5G (wat een naam eigenlijkdutchgio schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:10:
[...]
Met de S24 Ultra lukt het hier wel, geen idee waar het aan ligt. App opnieuw installeren?
Nu 3,14% voor elke nieuwe klant
3 maanden
https://www.advanziakonto.com/conditions
Ze hebben trouwens het jaaroverzicht uitgesteld met een maand.
Komt nu pas eind maart.
Zijn ze dat niet verplicht uiterlijk februari aan te leveren?
Vanaf zondag zou men aangiftes kunnen doen.
3 maanden
Ze hebben trouwens het jaaroverzicht uitgesteld met een maand.
Komt nu pas eind maart.
Zijn ze dat niet verplicht uiterlijk februari aan te leveren?
Vanaf zondag zou men aangiftes kunnen doen.
[ Voor 53% gewijzigd door Juan op 27-02-2026 09:07 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ik ga het zien of ik door mijn test overschrijvingen heen en weer het renteverschil tussen 3,14% en 2,84% misloop.Juan schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:52:
3 maanden
a: het had ook andersom kunnen zijn
b: het is ook nu al ruim meer rente dan waar ik nu met mijn laaste deel spaar.
Advanzia: Gisteren de extra storting van € 5000 in orde gemaakt tbv aktierente 3.10% nav ontvangen email.
Nu bleek er een verschil tussen saldo op de web site met mijn spreadsheet overzicht.
Lang verhaal kort: De ouide aktie rente bij activering van de rekening was 2.90%, en blijkt met terugwerkende kracht verhoogt te zijn naar aktierente van 3.05%. N.B. Op de maandelijkse statements van 1-jan en 1-feb kwam de bijgeschreven rente overeen met 2.90% en ook het genoemde rente percentage was nog 2.90%.
Op de website zijn nu correctieboekingen van de rente zichtbaar op 1-jan en 1-feb.
Gevalletje "een vergissing van de bank in uw voordeel" zullen we maar zeggen...
Nu bleek er een verschil tussen saldo op de web site met mijn spreadsheet overzicht.
Lang verhaal kort: De ouide aktie rente bij activering van de rekening was 2.90%, en blijkt met terugwerkende kracht verhoogt te zijn naar aktierente van 3.05%. N.B. Op de maandelijkse statements van 1-jan en 1-feb kwam de bijgeschreven rente overeen met 2.90% en ook het genoemde rente percentage was nog 2.90%.
Op de website zijn nu correctieboekingen van de rente zichtbaar op 1-jan en 1-feb.
Email van Santander - fusie met Openbank:
Dus even opletten als je bij zowel SCB als bij Openbank zit en de gezamelijke saldi over de €100K gaan ...[...]
Santander Consumer Finance, S.A. (“SCF”) en Open Bank, S.A.U. (“Openbank”) momenteel een bedrijfsintegratieproces doorlopen. Op 3 december 2025 hebben zowel de algemene vergadering van aandeelhouders van SCF als de raad van bestuur van Openbank ingestemd met een fusie waarbij SCF Openbank zal overnemen, waarna Openbank zonder liquidatie zal worden ontbonden
[...]
Na controle in de databases van beide instellingen hebben wij vastgesteld dat u klant bent bij beide instellingen en dat u bij beide deposito’s heeft. In overeenstemming met artikel 5 bis, lid 5 van het Spaans Koninklijk Besluit 2606/1996 van 20 december betreffende depositogarantiestelsels voor kredietinstellingen (“Spaans Koninklijk Besluit 2606/1996”), informeren wij u over het volgende. Door de voorgenomen fusie kan het zijn dat sommige deposanten een deel van hun gegarandeerde dekking verliezen. Dit geldt voor deposanten die vóór de fusie bij beide kredietinstellingen deposito’s hadden die bij minstens één van de instellingen binnen de dekkingslimiet vielen, maar die na de fusie — door de samenvoeging van hun tegoeden bij één enkele kredietinstelling — de dekkingslimiet overschrijden.
Het gaat er niet om wanneer je de rekening geactiveerd hebt, maar wanneer je de eerste €5000 hebt gestort. Dat bepaalt de aktierente die je krijgt.bdekok schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:14:
Advanzia: Gisteren de extra storting van € 5000 in orde gemaakt tbv aktierente 3.10% nav ontvangen email.
Dit gaat over een verlengings aanbod op basis van het bijstorten van 5000 euro. Ik hoop dat je gelijk hebt en ook klopt dat bij de opening van een nieuwe rekening het moment van het overschrijden van de 5000 euro bepalend is voor de hoogte van de rente.Coffeeroam schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Het gaat er niet om wanneer je de rekening geactiveerd hebt, maar wanneer je de eerste €5000 hebt gestort. Dat bepaalt de aktierente die je krijgt.
Nee mijn opmerking ging over januari en februari van @bdekok.W1ck1e schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:16:
[...]
Dit gaat over een verlengings aanbod op basis van het bijstorten van 5000 euro. Ik hoop dat je gelijk hebt en ook klopt dat bij de opening van een nieuwe rekening het moment van het overschrijden van de 5000 euro bepalend is voor de hoogte van de rente.
Dat klopt en dat weet ik. Ik bedoelde met geactiveerd de datum van storting van meer dan €5000 (was op 2-dec) Bevestiging van opening rekening was op 26-nov. Het blijft apart dat de rente bijschrijving 2x gecorrigeerd is (ook t.o.v. maandelijks overzicht).Coffeeroam schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Het gaat er niet om wanneer je de rekening geactiveerd hebt, maar wanneer je de eerste €5000 hebt gestort. Dat bepaalt de aktierente die je krijgt.
En je eerste storting was pas in december ?bdekok schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:43:
[...]
Dat klopt en dat weet ik. Ik bedoelde met geactiveerd de datum van storting van meer dan €5000 (was op 2-dec) Bevestiging van opening rekening was op 26-nov. Het blijft apart dat de rente bijschrijving 2x gecorrigeerd is (ook t.o.v. maandelijks overzicht).
Ja, 2-dec.W1ck1e schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:47:
[...]
En je eerste storting was pas in december ?
Goed gegokt!Juan schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:52:
3 maanden
Wil je dat werkwoord hier niet gebruiken ?
Sommigen hier denken dat sparen een vorm van beleggen is
MeDirect biedt nu de volgende deposito’s aan:
1 jaar: 2,35%
2 t/m 5 jaar: 2,40%
1 jaar: 2,35%
2 t/m 5 jaar: 2,40%
Juist
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling