• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49
https://www.rtl.nl/nieuws...op-je-spaargeld-heb-je-de
Als consumenten niet overstappen naar een bank met een hogere rente, dan is er voor Nederlandse banken weinig reden om de spaarrente te verhogen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Voor de goede orde, het frame (in de media) dat je moet overstappen klopt niet. Je hoeft niet van betaalrekening te wisselen, je neemt er een spaarrekening bij.

• riwi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 20:40
DjoeC schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:36:
[...]
Niet helemaal waar. Bij mij recent nieuw deposito op de dag rond. Daarnaast is 1 dag renteverlies het voordeel vaak meer dan waard. Voor _mij_ is het jaarverschil substantieel met weinig extra moeite.
OK, dus het kan wel sneller heen en terug. En inderdaaad wordt het beloont met duidelijk extra rente inkomsten.
Ik doe net als de vraagsteller ook wel in aandelen (soms) en dan wil ik instappen op een koersval moment. En dan wil ik niet een dag wachten. Dat zou best wat geld kunnen kosten (of besparen, bij verdere aandeel koersdaling). Ik zit bij ABNAMRO ook wel met de 4 uurs vertraging van een tijdslot op de spaar rekening, maargoed dat geeft ook extra veiligheid.
Het blijven keuzes, maar 'crimby' leek voor vrij opneembaar te willen gaan en dan is raisin niet het eenvoudigst/makkelijkst/snelst volgens mij. Ik dacht dat het hem meer ging om een snel opneembaar reserve bakje voor aandelen aankopen met betere rente dan hij bij ABNAMRO heeft.
Bij Ayvens kan je ook 2x een boeking van 25k doen dan is het er wel direct. Als je 500k moet ovehevelen dan werkt dat niet denk ik.

PC specs

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
riwi schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:24:
[...]

OK, dus het kan wel sneller heen en terug. En inderdaaad wordt het beloont met duidelijk extra rente inkomsten.
Ik doe net als de vraagsteller ook wel in aandelen (soms) en dan wil ik instappen op een koersval moment. En dan wil ik niet een dag wachten. Dat zou best wat geld kunnen kosten (of besparen, bij verdere aandeel koersdaling). Ik zit bij ABNAMRO ook wel met de 4 uurs vertraging van een tijdslot op de spaar rekening, maargoed dat geeft ook extra veiligheid.
Het blijven keuzes, maar 'crimby' leek voor vrij opneembaar te willen gaan en dan is raisin niet het eenvoudigst/makkelijkst/snelst volgens mij. Ik dacht dat het hem meer ging om een snel opneembaar reserve bakje voor aandelen aankopen met betere rente dan hij bij ABNAMRO heeft.
Bij Ayvens kan je ook 2x een boeking van 25k doen dan is het er wel direct. Als je 500k moet ovehevelen dan werkt dat niet denk ik.
Tja, aandelen is een ander beest voor een ander topic ;)

Om te sparen via Raisin krijg je een Plan code en kan je geld meteen door naar de partnerbank. Het is spaargeld, opnemen moet je niet te vaak doen. Het verschil tussen sparen en beleggen/speculeren ;)

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:51
Carrefour Banque gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,03% p.j. naar 2,22% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 22.09.2026.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Sander12 schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:15:
santander spaarrekening per 22 sept 26

Huidige rente 2,10%

Nieuwe rente 2,20%
Jammer dat Santander geen IP heeft want anders was het een no-brainer om daar weer heen te gaan.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:15

SanookH

_/-\o_

Bericht van Raisin:

Carrefour Banque gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 2,03% p.j. naar 2,22% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 22.09.2026.

Was al gemeld, excuses.

[ Voor 11% gewijzigd door SanookH op 21-09-2026 19:44 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:38:
[...]

Jammer dat Santander geen IP heeft want anders was het een no-brainer om daar weer heen te gaan.
Zelfde dag is volgens mij voldoende. Geen idee of Santander dat heeft.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Nieuwe Duitse bank bij Raisin: Creditplus Bank.
Creditplus Bank werd in 1960 opgericht in Stuttgart, waar het hoofdkantoor nog altijd gevestigd is. Door haar scherpe focus op consumptief krediet en een diversiteit aan verkoopkanalen neemt Creditplus Bank een unieke positie in op de Duitse markt. Eenvoudige én verantwoorde kredietverlening staat centraal in al haar activiteiten. Als honderdprocent dochteronderneming van CA Consumer Finance maakt Creditplus Bank deel uit van de Crédit Agricole Group, een van de grootste bankengroepen ter wereld en in Europa. Als onderdeel van deze groep is Creditplus Bank gebonden aan coöperatieve beginselen en bouwt zij voort op waarden als solidariteit, democratie en wederkerigheid. In alles wat zij doet staan de tevredenheid en de belangen van klanten, medewerkers, aandeelhouders en coöperatieve leden centraal.
Niet de hoogste rentes maar meer concurrentie bij Raisin kan geen kwaad.
  • 3 maanden: 2,50%
  • 6 maanden: 2,70%
  • 1 jaar: 3,00%
  • 2 jaar: 3,05%
Minimum inleg €1000.

Let ook weer op bij opening: (staat bij meer Duitse banken in het Productinformatieblad)
Bij opening vindt de overboeking van het inlegbedrag naar uw termijndeposito bij Creditplus plaats op de eerstvolgende maandag of donderdag nadat uw aanvraag is doorgestuurd naar Creditplus. Dit kan ertoe leiden dat het inlegbedrag enkele werkdagen op uw Raisin-rekening gereserveerd staat, tot de boeking op de eerstvolgende maandag of donderdag wordt uitgevoerd.

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:15

SanookH

_/-\o_

Sander12 schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:29:
Via Raisin!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

• Piete2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-09 20:51
Hoe zijn de ervaringen met de Klarna flex rekening. Lees er weinig over in dit topic. Heb deze van de week geopend aangezien ze daar 3% momenteel geven tot ergens begin 2027. Zit nu bij Bunq maar krijg daar maar 1,51%. Heb om te testen al een paar euro overgemaakt en dat stond direct op de rekening bij Klarna dus dat gaat vrij rap. Maar alvorens ik alles verplaats zoek ik eigenlijk wat ervaringen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

W1ck1e schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:07:
[...]

Voor de goede orde, het frame (in de media) dat je moet overstappen klopt niet. Je hoeft niet van betaalrekening te wisselen, je neemt er een spaarrekening bij.
Eens. Maar dit is Tweakers.

Een vriend van me is uitgekocht en heeft 100k wat niet direct een doel heeft nu (hij huurt voorlopig). Maar Nexent of Ayvens is echt te eng, dat staat bij Rabo tegen bijna niks…

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:08
Piete2022 schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:00:
Hoe zijn de ervaringen met de Klarna flex rekening. Lees er weinig over in dit topic. Heb deze van de week geopend aangezien ze daar 3% momenteel geven tot ergens begin 2027. Zit nu bij Bunq maar krijg daar maar 1,51%. Heb om te testen al een paar euro overgemaakt en dat stond direct op de rekening bij Klarna dus dat gaat vrij rap. Maar alvorens ik alles verplaats zoek ik eigenlijk wat ervaringen.
Verschrikkelijke app, die soms for whatever reason niet goed werkt / niet kan inloggen. Maar ben er al 1,5 of 2 jaar klant en qua geld storten en opnemen geen issues (behalve dan als de app niet wilt inloggen :Y)). Rente overigens niet nagerekend of zo, maar heb ook geen reden om aan te nemen dat het niet zou kloppen.

Daarnaast ook "gewoon" IP in beide richtingen wat altijd wel prettig is. (Bij overboeken vanaf Klarna dan wel kiezen voor de optie van 1-3 dagen, vervolgens staat er weer wel een IP vinkje dat prima werkt. De optie "onmiddelijk" gaat op basis van "kaart" (MasterCard / Visa / ...) en is een heel andere route. Gewoon bankoverschrijving op basis van IBAN doet het gewoon prima).

Owja, en uiteraard rekening houden met dat het Zweeds is. Dus het DGS is gericht op Zweedse kronen. Je spaart wel in euro's, en het DGS maakt ook euro's over. Ze zijn zelfs zo vriendelijk om de omzetting van euro's naar Zweedse kronen en van Zweedse kronen naar euro's tegen dezelfde wisselkoers te doen (dus geen koersrisico, niet in sparen en niet in DGS). De enige kanttekening is dat de maximale dekking ook in Zweedse kronen is. Die is wel "grofweg" 100k (en moeten ze ook elke X jaar opnieuw eiken zodat die 100k is), maar kan door koerswisselingen dus wijzigen. Dus als je er 100k opzet kan het zijn dat tegen de tijd dat het DGS uitkeert die 100k in euro's omgerekend naar Zweedse kronen hoger is dan wat je vergoed krijgt, en dan passen ze wel die limiet toe. Dus ik zou een "gezonde" marge hanteren.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:46
Piete2022 schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:00:
Er is een apart Klarna topic op Tweakers. Maar dat gaat over Klarna in het algemeen en loopt het ook niet echt storm: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2325586

Verder maak ik zelf gebruik van de Klarna kaart en flex spaarrekening. App werkt prima, IP beide kanten op. Weinig te klagen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:05:
[...]

Eens. Maar dit is Tweakers.

Een vriend van me is uitgekocht en heeft 100k wat niet direct een doel heeft nu (hij huurt voorlopig). Maar Nexent of Aydens is echt te eng, dat staat bij Rabo tegen bijna niks…
Je kunt slechts beperkt proberen ze te overtuigen dat het ook veilig is.

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:13:
Verschrikkelijke app, die soms for whatever reason niet goed werkt / niet kan inloggen. Maar ben er al 1,5 of 2 jaar klant en qua geld storten en opnemen geen issues (behalve dan als de app niet wilt inloggen :Y)). Rente overigens niet nagerekend of zo, maar heb ook geen reden om aan te nemen dat het niet zou kloppen.
Moet je alles wat sparen betreft via de app doen, via de website kan dat niet?

• pvg
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06:22

pvg

ING heeft weer een spaardeposito actie: 6 of 9 maanden tegen 2.6% resp 2.8% op jaar basis (voor “nieuw” geld sinds 20-9).

• RobertMe
Novax schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:34:
[...]

Moet je alles wat sparen betreft via de app doen, via de website kan dat niet?
Even op de website ingelogd (via emailadres en code per mail + SMS, ik vond het al gek dat ik in de password manager geen echte credentials had staan). Na lang zoeken en klikken moest ik de login bevestigen in de app (dus daar gaat al "is de app verplicht?") en daarna kon ik wel de rekeningen zien, daarvoor stond bij "rekeningen" niks / niet de spaarrekening. "Geld toevoegen" staat er ook, maar ik zie zo snel weer niks om geld op te nemen.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:12
riwi schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:24:
[...]

Excuus als ik niet helemaal helder was. Het gaat om mijn buffer, niet een heel groot bedrag, die ik wat sneller wil laten groeien dan de ABN. Vrij opneembaar in deze is dus dat het niet vast mag staan. Als ik het onverwachts nodig heb, dan moet ik er bij kunnen.

Aandelen doe ik doorlopend en dat is de grootste pot. Gaat niet van de buffer af.

• DjoeC
crimby schreef op maandag 21 september 2026 @ 22:18:
[...]

Excuus als ik niet helemaal helder was. Het gaat om mijn buffer, niet een heel groot bedrag, die ik wat sneller wil laten groeien dan de ABN. Vrij opneembaar in deze is dus dat het niet vast mag staan. Als ik het onverwachts nodig heb, dan moet ik er bij kunnen.

Aandelen doe ik doorlopend en dat is de grootste pot. Gaat niet van de buffer af.
Begin hier: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4" en selecteer bijvoorbeeld om te beginnen Yapi Kredi of Openbank. Tijdens de eerste 90-180 dagen zoek je naar de volgende bank.

• W1ck1e
  • Nu online
Te verwachten reactie van de grootbanken: wij herkennen ons niet in het geschetste beeld.

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:47
Het argument dat je maar moet overstappen naar een andere bank vind ik te makkelijk. Zelfs als bestaande klant krijg je bij de grootbanken weinig reden om te blijven. En als je bereid bent je geld minder vrij opneembaar te maken, zoals bij TijdslotSparen, moet je daar nog steeds genoegen nemen met een relatief lage rente.

Ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld: bestaande klanten die al jaren trouw zijn, krijgen nauwelijks iets extra's. Banken weten blijkbaar dat veel klanten toch blijven zitten.

Hier nog een mooi linkje van Radar, daar gaat het ook over.

[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 22-09-2026 13:15 ]

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-09 18:50
W1ck1e schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:07:
[...]

Een frame klopt per definitie niet. Daarom is het een frame.

[ Voor 8% gewijzigd door brabosnol1 op 22-09-2026 00:47 ]

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-09 18:50
Novax schreef op maandag 21 september 2026 @ 19:42:
Nieuwe Duitse bank bij Raisin: Creditplus Bank.

[...]

Niet de hoogste rentes maar meer concurrentie bij Raisin kan geen kwaad.
  • 3 maanden: 2,50%
  • 6 maanden: 2,70%
  • 1 jaar: 3,00%
  • 2 jaar: 3,05%
Minimum inleg €1000.

Let ook weer op bij opening: (staat bij meer Duitse banken in het Productinformatieblad)

[...]
Heeft iemand al het optimale moment gevonden om bij deze produkten de opdracht in Raisin te geven?

• Novax
  • Niet online
brabosnol1 schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 00:52:
[...]

Heeft iemand al het optimale moment gevonden om bij deze produkten de opdracht in Raisin te geven?
Dat weet je pas na een aantal pogingen, je zou dat een aantal keer kunnen doen met het minimum bedrag wat nodig om een deposito bij de bank te kunnen openen. Maar dan is het nog niet zeker of de verwerkingstijd bij de banken die dit hebben ongeveer gelijk is.

Ik zou zelf een eerste poging doen op maandag vroeg in de ochtend, wellicht dat het in één dag kan. Kan dat niet dan dinsdagochtend, lukt dat dan volgende poging op woensdagochtend.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15
Als je de ervaring, met deposito's openen in het algemeen via Raisin bedoeld.
Dan was (2 jaar geleden, nog zonder IP bij Raisin) het met Banca Progetto, erg goede ervaring.
De verwerking was snel, en als je het goed getimed had, dat de dag van vrijvallen in het weekend viel, dan kreeg je nog een paar dagen extra ook tegen het afgesloten tarief, dus werkte evt. vertraging in je voordeel.

Overmaken naar Depo, deed ik altijd op een di/wo (bewust om te zorgen dat de vrijval in het weekend viel, en daarmee extra dagen rente kreeg, in het geval van ACT/360)
en het op het moment van vrijvallen, was het dagvrijvallen+1 om 10:00 in de ochtend al zichtbaar op je Raisin rekening, en kreeg je met gemak, nog naar bv je Rabo (mits voor 12:00 overgemaakt)
Geen rente verlies.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Novax
  • Niet online
Stijgingen voor de lange termijn bij Myntro uit Zweden via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 2 jaar: 3,00% naar 3,10%
  • 5 jaar: 3,43% naar 3,48%
  • 6 jaar: 3,43% naar 3,48% (hoogste voor deze looptijd)
  • 10 jaar: 3,68% naar 3,75% (hoogste samen met BankB)

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:23
Volkswagen Bank

nieuwe klanten 3.50% voor 6 maanden

deposito's (Sparbrief)
1 Jahr Laufzeit: 3,20 %
2 Jahre Laufzeit: 3,30 %
3 Jahre Laufzeit: 3,30 %
4 Jahre Laufzeit: 3,20 %
5 Jahre Laufzeit: 3,20 %

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:46
riwi schreef op maandag 21 september 2026 @ 15:35:
[...]

(overboeken duurt een dag of zelfs meer)
Dit kan ik en een aantal andere hier ontkrachten, het is gewoon niet waar wat jij schrijft. Waarom deze desinformatie? Hier heeft niemand wat aan en voegt niks toe aan dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door gielie op 22-09-2026 09:24 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• RobertMe
gielie schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 09:24:
[...]

Dit kan ik en een aantal andere hier ontkrachten, het is gewoon niet waar wat jij schrijft. Waarom deze desinformatie? Hier heeft niemand wat aan en voegt niks toe aan dit topic.
offtopic:
Het is helemaal geen desinformatie? De informatie is enkele maanden verouderd / achterhaald. Terwijl je nu stelt dat er bewust foute / misleidende informatie wordt gepost.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net even Radar gekeken, wat een slecht verhaal van die vent. Heel summier, heel basis. Niets nieuws onder de zon en de man kwam slecht uit zijn woorden.

Zeggen dat je het beste een deposito kunt opnemen zonder te vermelden dat je het geld moet kunnen missen bijvoorbeeld.

Ze hadden beter een Tweaker kunnen uitnodigen. :)

iPhone 18 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • LG OLED G4 • Marstek Venus E 3.0 • Kia EV3 GT-Line

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:32
Openbank naar 2,25% https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening
Weet niet of het al gemeld was maar Santander is naar 2,20% gegaan.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Tegen beter weten in contact gezocht met Ayvens waarom hun rente achterblijft.
Dat wist de klantenservice natuurlijk niet.

Ik heb rekeningen bij Renault Bank en Santander, maar heb geen zin in het overhevelen en Ayvens heeft IP dat is wel erg fijn/

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:17:
Net even Radar gekeken, wat een slecht verhaal van die vent. Heel summier, heel basis. Niets nieuws onder de zon en de man kwam slecht uit zijn woorden.

Zeggen dat je het beste een deposito kunt opnemen zonder te vermelden dat je het geld moet kunnen missen bijvoorbeeld.

Wat is volgens jou het publiek van Radar en Kassa ?
Ik ben blij dat een aantal kleinere banken nu een keer met naam genoemd worden.
De website kende ik nog niet (maar wordt in dit draadje wel genoemd)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Elandenmelk schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:19:
Openbank heeft toch wel IP toch?

• Elandenmelk
Slasher schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 11:51:
[...]

Openbank heeft toch wel IP toch?
Ja

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:26
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik probeer een deposito te openen krijg ik andere tarieven te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnzCxWSCsknITrsYk7RE7jlv1Gk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JwSrscgrzNdAwshxzvr3XCY0.png?f=fotoalbum_large

• W1ck1e
  • Nu online
deejeebv schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar als ik probeer een deposito te openen krijg ik andere tarieven te zien:
[Afbeelding]
Ik kan het niet controleren, vanwege te weinig saldo. Het kan zijn dat de website nog niet is bijgewerkt. Als je het echt vandaag wil openen moet je misschien even bellen.

De rente aanpassing gaat morgen in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/II-o5YKZiKB1atp_H_Z6x2BIp7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6sZAobGnWwpiwe3TUlXuqXPR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 22-09-2026 15:24 ]

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:47
Op de hoofdpagina van de website https://www.yapikredi.nl/ staat ook Rentetarieven (per 23 september):
  • Euro-Plus Spaarrekening3,30%Jubileumsrente
  • Euro-Plus Deposito3,10%1 jaar (einde looptijd)
  • Euro-Plus Deposito3,20%2 jaar (einde looptijd)
  • Euro-Plus Deposito3,55%5 jaar (einde looptijd)
Andere jaren van 4 jaar staat er niet bij dat overzicht, maar wel hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 22-09-2026 17:41 ]

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Even kudo’s voor Consorsbank. Openen van de rekening ging best vlot en de app zeer prettig. Communicatie erg duidelijk. En grootste voordeel: instant payment.

Nu vijf maanden rente trekken met 3,6%. :)

[ Voor 25% gewijzigd door CarbonCopy op 23-09-2026 06:12 ]

• Frankenstein
  • Laatst online: 22-09 21:20
W1ck1e schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 14:07:
[...]

Ik kan het niet controleren, vanwege te weinig saldo. Het kan zijn dat de website nog niet is bijgewerkt. Als je het echt vandaag wil openen moet je misschien even bellen.

De rente aanpassing gaat morgen in:

[Afbeelding]
Yapı Kredi Nederland N.V.
4 en 5 jaar 3,55% (hoogste voor die looptijd!)

• Novax
  • Niet online
Nieuwe spaarrekening bij Raisin genaamd SimpleSave met 2,25% rente (2,31% effectief). Geen bronbelasting.

Ongewone constructie:
Uw spaartegoeden worden door Raisin Bank (namens u) aangehouden bij het Duitse bijkantoor van Citibank Europe plc. Uw spaargeld valt onder de Ierse depositogarantie.
Er staat ook dat de rente maandelijks wordt uitgekeerd op de Raisin-rekening.

• Frankenstein
  • Laatst online: 22-09 21:20
CarbonCopy schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:21:
Even kudo’s voor Consorsbank. Openen van de rekening ging best vlot en de app zeer prettig. Communicatie erg duidelijk. En grootste voordeel: instant payment met directe overschrijving naar ING. Vreemde is dat het andersom niet instant payment is.

Nu vijf maanden rente trekken met 3,6%. :)
Bij mij ook in 10 dagen geregeld deze keer, inclusief de briefpost. Pas eind van de maand nodig. Ik hoop op verhoging bij Consorsbank. En ik verwacht zeker verhoging, ze staan inmiddels 15e in Duitsland (gisteren was dat nog 12e meen ik). De vraag is, wanneer, en, kunnen wij daarvan profiteren... :)

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

THE_BASE schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:17:

Dat is toch altijd bij dit soort programma’s? Heel erg Jip en Janneke taal.

Ik vond de straat-interviews ook tenenkrommend.

De man raadde Raisin nog aan en gaf aan dat je daar voor 1 jaar vast wel 3.5% kon krijgen! Dan moet je dus wel naar de Baltische staten en je moet je af vragen of je dat moet willen in deze tijd…

Als je “maar” 25k of 50k hebt kun je het beter gewoon veilig en zonder een jaar (of twee) vastzetten bij Yapi Kredi of Anadolu .

Ik onderschrijf wel dat mensen te lang bij grootbanken blijven hangen. Ik gebruik Rabo en Knab voor mijn kortlopende dingen en al het overige gaat uiteraard naar andere banken.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 22-09-2026 18:54 ]

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:51
Novax schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:34:
Nieuwe spaarrekening bij Raisin genaamd SimpleSave met 2,25% rente (2,32% effectief). Geen bronbelasting.

Ongewone constructie:

[...]

Hoe doe je dat 2,25% --> 2,32%? Ik kom niet verder dan 2,27%.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je bovenste link opent de app en ik linkt meteen door naar aanmelden 8)7

Ik kreeg serieus gisteren nog D003 foutmelding

@mwoe en @Hugo50 doe er je voordeel mee!

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 22-09-2026 18:58 ]

• Novax
  • Niet online
rechtsherstel schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:56:
Hoe doe je dat 2,25% --> 2,32%? Ik kom niet verder dan 2,27%.
Overgenomen van Raisin zelf (al had ik het laatste cijfer verkeerd)

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:56:
[...]

...
Op de pc (geen app geinstalleerd) ga ik gewoon naar het rente overzicht.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

W1ck1e schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:04:
[...]

Op de pc (geen app geinstalleerd) ga ik gewoon naar het rente overzicht.
Ik probeer al weken een account aan te maken maar kreeg altijd D003 in de app. Met die link schoot hij wel door. Maar gaat nog steeds niet goed …

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf9IDW2RFKTpJrczpoa4lmLN1zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjDyW3gjw4UQMG5kIDrB26PQ.jpg?f=fotoalbum_large

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:42:
Tegen beter weten in contact gezocht met Ayvens waarom hun rente achterblijft.
Dat wist de klantenservice natuurlijk niet.

Ik heb rekeningen bij Renault Bank en Santander, maar heb geen zin in het overhevelen en Ayvens heeft IP dat is wel erg fijn/
Ayvens is niet uniek met IP, ik heb daar inmiddels alles weg gehaald en gebruik Trade Republic (3% rente) voor in de plaats. Bijkomende voordeel/nadeel is dat je spaarrekening ook gelijk je betaalrekening is, deze heb ik als visa debit aan mij Google pay gekoppeld en kan dit dus gewoon gebruiken als betaalpas, zodat ik minder hoef aan te houden bij mijn hoofbank.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

xileS schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:14:
[...]

Ayvens is niet uniek met IP, ik heb daar inmiddels alles weg gehaald en gebruik Trade Republic (3% rente) voor in de plaats. Bijkomende voordeel/nadeel is dat je spaarrekening ook gelijk je betaalrekening is, deze heb ik als visa debit aan mij Google pay gekoppeld en kan dit dus gewoon gebruiken als betaalpas, zodat ik minder hoef aan te houden bij mijn hoofbank.
Die 3% is maar tijdelijk toch?

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:30:
[...]

Die 3% is maar tijdelijk toch?
Ligt er geloof ik net aan wanneer je klant bent geworden. Ik ben in de periode klant geworden dat ik voor altijd 3% krijg "tot zo lang het kan" ofzo xD. Geen idee tot wanneer dus.

Volgens mij krijgen nieuwe klanten ook 3%, maar wellicht tegen weer andere voorwaarden..

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:09
Elandenmelk schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 10:19:
Aanvullend op bericht van @Elandenmelk: bij de "gepersonaliseerde" spaarrekening, in ieder geval bij mij, is de rente niet verhoogd. Deze was nog steeds 2%. En de reguliere spaarrekening was verhoogd naar 2,25%.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

FreakNL schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:11:
Ik probeer al weken een account aan te maken maar kreeg altijd D003 in de app. Met die link schoot hij wel door. Maar gaat nog steeds niet goed …
Dat zijn foutmeldingen m.b.t. de C Sharp (programmeertaal) uitvoerbare bestanden, aan de serverzijde. Die draait Microsoft Windows. Nullreference betekent waarschijnlijk dat een pointer naar geheugen of code niet is geïnitialiseerd. Dat kan gebeuren als de client (de app) data anders aanlevert dan server verwacht en de programmeur daar geen rekening mee heeft gehouden.

Als er een nieuwere versie is van de app kun je die proberen. Of met Chromium browser.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

mrmrmr schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 20:02:
[...]

Dat zijn foutmeldingen m.b.t. de C Sharp (programmeertaal) uitvoerbare bestanden, aan de serverzijde. Die draait Microsoft Windows. Nullreference betekent waarschijnlijk dat een pointer naar geheugen of code niet is geïnitialiseerd. Dat kan gebeuren als de client (de app) data anders aanlevert dan server verwacht en de programmeur daar geen rekening mee heeft gehouden.

Als er een nieuwere versie is van de app kun je die proberen. Of met Chromium browser.
Op de telefoon van vriendin (waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht?) werkt het wel. Heb nu een account… Allebei een iPhone17 btw…

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:31:
[...]

Ligt er geloof ik net aan wanneer je klant bent geworden. Ik ben in de periode klant geworden dat ik voor altijd 3% krijg "tot zo lang het kan" ofzo xD. Geen idee tot wanneer dus.

Volgens mij krijgen nieuwe klanten ook 3%, maar wellicht tegen weer andere voorwaarden..
En voor andere klanten is is het 2,5% en volgen ze de ECB, dat is ook hoger dan Avyens. Goede optie zo.

• Hugo50
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:40
FreakNL schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:56:
[...]

Ik kreeg serieus gisteren nog D003 foutmelding

@mwoe en @Hugo50 doe er je voordeel mee!
Nog steeds D003 foutmelding

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Een andere telefoon proberen kan helpen (dus)…

• Novax
  • Niet online
Stijgingen bij spaarrekeningen (met voorwaarden) via Raisin:
  • Banca Progetto (Italië): 2,25% naar 2,40% (éénmalige inleg)
  • Banca CF+ (Italië): 2,30% naar 2,35% (wekelijks storten/opnemen)
  • Nordax (Zweden): 2,20% naar 2,21%

• Novax
  • Niet online
En stijgingen voor de lange termijn bij Badenia uit Duitsland via Raisin: (geen bronbelasting)
  • 1 jaar: 2,61% naar 2,90%
  • 6 jaar: 3,40% naar 3,45%
  • 7 jaar: 3,40% naar 3,55%
  • 8 jaar: 3,50% naar 3,55%
  • 9 jaar: 3,50% naar 3,60% (hoogste voor deze looptijd)
  • 10 jaar: 3,70% naar 3,75% (gedeeld hoogste)
Let op: Rente wordt jaarlijks uitgekeerd op de Raisin-rekening

• Elandenmelk
Nieuwe spaarrekening bij Raisin genaamd SimpleSave met 2,25% rente (2,31% effectief). Geen bronbelasting.

Ongewone constructie:

[...]

Trade Republic gebruikt dezelfde constructie, zij het zo dat ze tegenwoordig met meer banken werken dan alleen Citi Ireland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbbNcs1vGaVrOqd5g_tpBP2zQgI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yv6ZTWmgUvoluPBD3MAcTZTu.png?f=user_large

• Novax
  • Niet online
Elandenmelk schreef op woensdag 23 september 2026 @ 08:17:
[...]

Trade Republic gebruikt dezelfde constructie, zij het zo dat ze tegenwoordig met meer banken werken dan alleen Citi Ireland:

[Afbeelding]
Inderdaad vergelijkbaar maar volgens mij juridisch niet helemaal hetzelfde, bij een deposito van gerechtigde weet de bank ook van de aandelen van de klanten, bij een omnibusrekening niet, dat ligt bij Trade Republic.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Bigbank heeft weer stilletjes de depositorente verhoogd:
LooptijdRenteBij verlenging
1 - 2 maanden2,10%2,10%
3 - 5 maanden2,50%2,50%
6 - 8 maanden2,90%3,00%
9 - 11 maanden3,10%3,20%
1 - 10 jaar3,40%3,50%

Juist

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:51
Garantibank
Looptijd
3 m
6 m
9 m
1 j
2 j
3 j
4 j
5 j
Huidig tarief
2,35%
2,55%
2,60%
2,85%
2,85%
2,90%
2,90%
3,05%
Nieuw tarief
2,35%
2,55%
2,60%
3,15%
3,20%
3,30%
3,40%
3,40%

[ Voor 5% gewijzigd door Sander12 op 23-09-2026 09:31 ]

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:43

Seafarer

XXX

Jeldert schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:17:
1 - 2 maanden2,10%2,10%
3 - 5 maanden2,50%2,50%
6 - 8 maanden2,90%3,00%
9 - 11 maanden3,10%3,20%
1 - 10 jaar3,40%3,50%
Ja bijzonder is dat. Geen mail, geen reclame.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler. :) Debiet is vermogen en niet de temperatuur.

• DjoeC
Ongewone constructie:
[...]

Dat betekent maandelijks goed opletten om de rente niet renteloos te laten blijven.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Jeldert schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:17:
1 - 2 maanden2,10%2,10%
3 - 5 maanden2,50%2,50%
6 - 8 maanden2,90%3,00%
9 - 11 maanden3,10%3,20%
1 - 10 jaar3,40%3,50%
Die 1-10 jaar is dus gewoon 12 maanden? 3.4 rente.
Dat is wel een aardige rente...
Kan dat tot 1 ton?

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:41:
Dat betekent maandelijks goed opletten om de rente niet renteloos te laten blijven.
Ja, dat geldt overigens ook voor de EuroExtra rekening die nu de hoogste rente heeft bij Raisin met 2,35%. Volgende week donderdag 1 oktober dus en dan hopelijk nog kunnen verplaatsen voor het weekend.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Joostje123 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:43:
[...]

Die 1-10 jaar is dus gewoon 12 maanden? 3.4 rente.
Dat is wel een aardige rente...
Kan dat tot 1 ton?
Ja en ja.
Sparen met een minimum inleg van € 1.000 en een maximum van € 100.000 per depositocontract.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeldert op 23-09-2026 11:03 ]

Juist

Pagina: 1 ... 213 214 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling