Piete2022 schreef op maandag 21 september 2026 @ 21:00:
Hoe zijn de ervaringen met de Klarna flex rekening. Lees er weinig over in dit topic. Heb deze van de week geopend aangezien ze daar 3% momenteel geven tot ergens begin 2027. Zit nu bij Bunq maar krijg daar maar 1,51%. Heb om te testen al een paar euro overgemaakt en dat stond direct op de rekening bij Klarna dus dat gaat vrij rap. Maar alvorens ik alles verplaats zoek ik eigenlijk wat ervaringen.
Verschrikkelijke app, die soms for whatever reason niet goed werkt / niet kan inloggen. Maar ben er al 1,5 of 2 jaar klant en qua geld storten en opnemen geen issues (behalve dan als de app niet wilt inloggen

). Rente overigens niet nagerekend of zo, maar heb ook geen reden om aan te nemen dat het niet zou kloppen.
Daarnaast ook "gewoon" IP in beide richtingen wat altijd wel prettig is. (Bij overboeken vanaf Klarna dan wel kiezen voor de optie van 1-3 dagen, vervolgens staat er weer wel een IP vinkje dat prima werkt. De optie "onmiddelijk" gaat op basis van "kaart" (MasterCard / Visa / ...) en is een heel andere route. Gewoon bankoverschrijving op basis van IBAN doet het gewoon prima).
Owja, en uiteraard rekening houden met dat het Zweeds is. Dus het DGS is gericht op Zweedse kronen. Je spaart wel in euro's, en het DGS maakt ook euro's over. Ze zijn zelfs zo vriendelijk om de omzetting van euro's naar Zweedse kronen en van Zweedse kronen naar euro's tegen dezelfde wisselkoers te doen (dus geen koersrisico, niet in sparen en niet in DGS). De enige kanttekening is dat de maximale dekking ook in Zweedse kronen is. Die is wel "grofweg" 100k (en moeten ze ook elke X jaar opnieuw eiken zodat die 100k is), maar kan door koerswisselingen dus wijzigen. Dus als je er 100k opzet kan het zijn dat tegen de tijd dat het DGS uitkeert die 100k in euro's omgerekend naar Zweedse kronen hoger is dan wat je vergoed krijgt, en dan passen ze wel die limiet toe. Dus ik zou een "gezonde" marge hanteren.