Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iemand ervaring met het openen van een Tagesgeldkonto bij Consors Bank (op dit moment 2,8%)?

Tien dagen geleden alles ingevuld en kreeg toen een link om via Deutsche Post een Indentifizierung te doen (ook gelukt, na drie pogingen).
Vervolgens kreeg ik nog een vraag voor een bewijs van mijn huisadres (b.v. kopietje IB brief o.i.d.)
Want op een Nederlands paspoort of rijbewijs staat geen huisadres.
Ook dat gedaan en werd bevestigd dat het ontvangen is.

En toen was het laatste bericht:

Vielen Dank für das Einreichen Ihrer Unterlagen. Diese haben wir entsprechend zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.
Wir wünschen Ihnen eine schöne Woche.
Freundliche Grüße

Maar hoe lang het nog gaat duren... geen idee. :?
Iemand ervaring mee?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 20:35
Mijn geld zit dus nu ook vast in het Advanzia systeem. Ik kreeg een email van ze dat het geld naar mijn tegenrekening was gestort. Dit is waarschijnlijk een automatische gegenereerde email want in werkelijkheid is dit dus niet gebeurd.

Ik heb ze een email gestuurd met o.a. de vraag of klanten gecompenseerd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:39
Krijg nou wat: bij ING staat nu ‘direct’ bij overkomstduur naar Bigbank, N26, Openbank. Hoe is het toch mogelijk …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
Justie schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:18:
Mijn geld zit dus nu ook vast in het Advanzia systeem. Ik kreeg een email van ze dat het geld naar mijn tegenrekening was gestort. Dit is waarschijnlijk een automatische gegenereerde email want in werkelijkheid is dit dus niet gebeurd.

Ik heb ze een email gestuurd met o.a. de vraag of klanten gecompenseerd gaan worden.
Een grote teringbende daar in luxembourg

Vandaag onderstaande melding op het account van de vrouw
Ze zijn aan het overwerken op zaterdag
// verklaring niet kloppende rente
wir möchten Sie darüber informieren, dass sich die Zustellung Ihrer Kontoauszüge, die Sie üblicherweise am Anfang eines jeden Monats erhalten, aufgrund von einem Problem bei der Zinsberechnung verzögert.

Derzeit führen wir eine umfassende Überprüfung der betroffenen Kontoauszüge durch, um sicherzustellen, dass alle Korrekturen ordnungsgemäß vorgenommen werden. Sie werden den Kontoauszug in der kommenden Woche erhalten.

Bitte beachten Sie, dass die in Ihrem Kundenportal zum Datum 01.10.2025 ausgewiesenen Zinsen möglicherweise ebenfalls korrigiert werden müssen. Falls Sie eine Zinsauszahlung vornehmen möchten, empfehlen wir Ihnen, diese erst nach Erhalt des korrigierten Kontoauszugs zu veranlassen, um eventuelle Unstimmigkeiten zu vermeiden.

Wir entschuldigen uns für die entstandenen Unannehmlichkeiten und danken Ihnen für Ihr Verständnis

//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:16

Aangezien ik maar een kleine opname heb gedaan, is het renteverlies daar maar een paar centen.
Verlies aan rente omdat ik nu (waarschijnlijk) minder rente opbouw dan voorheen of elders is wat meer.

Als compensatie zou ik een mooi verlengingsaanbod wel accepteren, De huidige actierente (2,43%) is mooi genoeg.

edit: al mijn opnames waren binnen een dag, stortingen alleen in het begin even niet (als ik mij niet vergis)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 04-10-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:39

Mij werd gezegd dat Sepa er 1 tot 3 werkdagen over kan doen … Ietwat geïrriteerd: ‘Het zijn niet van die direct boekingen’. Op mijn vraag of hun nieuwe provider het altijd langzamer gaat doen was het antwoord ‘nee’. Ik had gewoon geluk dat het tot nu altijd binnen 1 dag was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
rindertb schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:28:
Krijg nou wat: bij ING staat nu ‘direct’ bij overkomstduur naar Bigbank, N26, Openbank. Hoe is het toch mogelijk …
Klopt idd, naar OpenBank staat nu direct op de rekening. OpenBank terug naar ING niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:08
ehtweak schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:25:
Iemand ervaring met het openen van een Tagesgeldkonto bij Consors Bank (op dit moment 2,8%)?

Tien dagen geleden alles ingevuld en kreeg toen een link om via Deutsche Post een Indentifizierung te doen (ook gelukt, na drie pogingen).
Vervolgens kreeg ik nog een vraag voor een bewijs van mijn huisadres (b.v. kopietje IB brief o.i.d.)
Want op een Nederlands paspoort of rijbewijs staat geen huisadres.
Ook dat gedaan en werd bevestigd dat het ontvangen is.

En toen was het laatste bericht:

Vielen Dank für das Einreichen Ihrer Unterlagen. Diese haben wir entsprechend zur Bearbeitung weitergeleitet. Sobald wir Informationen für Sie haben, melden wir uns bei Ihnen. Bitte geben Sie uns etwas Zeit.
Wir wünschen Ihnen eine schöne Woche.
Freundliche Grüße

Maar hoe lang het nog gaat duren... geen idee. :?
Iemand ervaring mee?
Er is hier al veel gezegd over Consors. Als je even zoekt - daar is een prachtig zoekvenster voor hier op tweakers - dan zie je dat het ergens tussen een week en een maand kan duren. Je krijgt dan 2 à 3 mooie brieven van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:15
geenstijl schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:43:
[...]
Klopt idd, naar OpenBank staat nu direct op de rekening. OpenBank terug naar ING niet.
De vraag is dan bij terug naar ING: Aan welke kant van de schutting blijft het hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-10 21:23
[...]
En valutadatum vandaag. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-10 20:35
Ik heb een grote opname gedaan dus elke dag kost mij een paar euro. Het rare is dat bij mijn partner het wel binnen een dag op de tegenrekening stond. Het blijven 'hangen' in hun systeem geldt dus niet voor iedereen.

en het bericht over het maandoverzicht in het Engels:

We would like to inform you that the delivery of your account statements, which you usually receive at the beginning of each month, is delayed due to an issue with the interest calculation.

We are currently conducting a thorough review of the affected statements to ensure that all corrections are properly applied. You will receive your account statement during next week.

Please note that the interest amounts displayed in your client portal as of 01.10.2025 may also need to be corrected. If you wish to make an interest payment, we recommend doing so only after receiving the corrected account statement, to avoid any discrepancies.

We apologize for the inconvenience and thank you for your understanding.
Kind regards,
Advanzia Bank Customer Service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:24
[...]
Is ING nu ook in 2022 aanbeland? :+

Toen ik voorjaar 2022 een rekening bij OpenBank opende was er al IP van mijn grootbank naar OpenBank. Andersom niet, maar dat ligt uiteraard aan OpenBank (die IP als betaalde optie geven bij de transactie, maar ook dan werkt het niet / van lezen alleen in Spanje).

Uiteraard hoort er onder de IP regelgeving ook vanuit de kant van OpenBank verandering in te komen. In ieder geval als het een overboeking vanaf de betaalrekening is. Wat dus betekent altijd IP doen indien beschikbaar en tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA transactie wat bij OpenBank dus gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:42
rindertb schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:28:
Ja, eindelijk. Het is dat ING zo’n beetje als laatste bank in Nederland, dat ook verplicht is; rond 9 oktober as moeten alle Europese betaalrekeningen daar aan mee werken om Instant uit te boeken naar andere Europese banken.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 04-10-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-10 21:23
Persoonlijke lijst van banken die doen aan naam nummer controle vanaf ING:
Anadolubank*
Argenta
Ayvens*
bunq*
Centraal Beheer
Lloyds Bank
Nationale Nederlanden Bank*
Nexent*
NIBC

* = instant payments

[ Voor 7% gewijzigd door rechtsherstel op 04-10-2025 19:16 ]

Pagina: 1 ... 162 163 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling