Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:51
Kan je met TR ook afzonderlijke spaarpotjes maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:25
Atomius schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:32:
Neen, volgens mij niet. Waarom wil je dat ? Dat kan je toch ook zelf bijhouden in notepad ;) of excel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:41

The Third Man

The Third Jellyfish

TR is ook geen spaarbank, het is een beleggingsplatform dat just so happens de ECB rente op je courante geldtegoed betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
The Third Man schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:11:
[...]
TR is ook geen spaarbank, het is een beleggingsplatform dat just so happens de ECB rente op je courante geldtegoed betaalt.
Daarmee heb je gelijk, dat is onderdeel van het verdienmodel van TR. En die rente is om spaarders te verleiden te gaan beleggen. Tot nu toe heb ik geen verplichting om dat ook te doen. Dus voor mij is het spaarrekening. Die ecb rente gunnen aan de spaarders dat zouden meer banken moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Neen, volgens mij niet. Waarom wil je dat ? Dat kan je toch ook zelf bijhouden in notepad ;) of excel !
Dat is extra werk en dat wil ik juist niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:19:
[...]

Daarmee heb je gelijk, dat is onderdeel van het verdienmodel van TR. En die rente is om spaarders te verleiden te gaan beleggen. Tot nu toe heb ik geen verplichting om dat ook te doen. Dus voor mij is het spaarrekening. Die ecb rente gunnen aan de spaarders dat zouden meer banken moeten doen.
Een auto kan voor mij ook een slaapplek zijn maar ik ga niet eisen dat een autofabrikant een badkamer aan hun auto's toevoegt noch dat hotelketens meer mobiele slaapkamers moeten aanbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
The Third Man schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:24:
[...]
Een auto kan voor mij ook een slaapplek zijn maar ik ga niet eisen dat een autofabrikant een badkamer aan hun auto's toevoegt noch dat hotelketens meer mobiele slaapkamers moeten aanbieden :P
Ik snap jouw analogie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Atomius schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:22:
[...]

Dat is extra werk en dat wil ik juist niet :)
Nou het is meer waarom willen bepaalde spaarders potjes voor van alles en nog wat maken. Wat ik aan spaargeld heb is verdeeld over een aantal rekeningen zodat ik binnen het dgs zoveel mogelijk rente ontvang. Waar ik later aan ga besteden zie ik dan wel weer.

[ Voor 29% gewijzigd door W1ck1e op 17-06-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:33:
[...]

Ik snap jouw analogie niet.
Om één of andere reden vindt @The Third Man het nodig om, naar aanleiding van Atomius' vraag over afzonderlijke spaarpotjes, nogmaals z'n punt te maken met een analogie dat TR niet bedoeld is als spaarrekening...

Dat punt was echter al duidelijk, en jij stelde die vraag niet eens, maar misschien heeft The Third Man dat gemist :+
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:36:
[...]
Nou het is meer waarom willen bepspaarders potjes voor van alles en
Omdat sommige mensen dat overzichtelijk(er) vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:37:
... maar misschien heeft The Third Man dat gemist ...
Ik vond de film beter ;)

Uiteraard doen mensen dat voor het overzicht als ze dat willen. Maar ik dat kan ik prima zelf, zonder de bank wijzer te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 17-06-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Hahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Om één of andere reden vindt @The Third Man het nodig om, naar aanleiding van Atomius' vraag over afzonderlijke spaarpotjes, nogmaals z'n punt te maken met een analogie dat TR niet bedoeld is als spaarrekening...

Dat punt was echter al duidelijk, en jij stelde die vraag niet eens, maar misschien heeft The Third Man dat gemist :+
Klopt, hij stelde ook geen vraag, maar stelde wel "Dus voor mij is het spaarrekening" en daarnaast dat meer banken de ECB-rente aan hun spaarders zouden moeten gunnen. Waar ik op doelde was dat beiden verwachtingen zijn die niet logischerwijze waargemaakt zullen worden, immers het gaat om twee verschillende takken van sport. Een beleggersplatform zal snel meer bieden om zo meer klanten te lokken (en zal er geen baat bij hebben typische spaardersfunctionaliteit te bieden), en een (spaar)bank zal altijd minder rente geven omdat ze daar hun marge op maken.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 17-06-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:04
elpablo007 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:57:
heb net met mijn eigen bank gesproken en ze hebben de transactie na gekeken en blijkt gewoon goed zijn
aangekomen bij TR. als het alsnog niet lukt via de mail kan mijn bank ook een officiële navraag doen bij TR.

hoop niet dat een blije TR medewerker er van op vakantie is gegaan :s
Ben benieuwd... wij hebben hetzelfde probleem... volgens de Rabo wel aangekomen, maar TR weet nergens vanaf.

Edit:
Vrijdag en vandaag (maandag) totaal geen reactie via email, terwijl 2 dagen daarvoor reactie binnen een uur....

[ Voor 10% gewijzigd door Nougat op 17-06-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
The Third Man schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:57:
[...]
Klopt, hij stelde ook geen vraag, maar stelde wel "Dus voor mij is het spaarrekening" en daarnaast dat meer banken de ECB-rente aan hun spaarders zouden moeten gunnen. Waar ik op doelde was dat beiden verwachtingen zijn die niet logischerwijze waargemaakt zullen worden, immers het gaat om twee verschillende takken van sport. Een beleggersplatform zal snel meer bieden om zo meer klanten te lokken (en zal er geen baat bij hebben typische spaardersfunctionaliteit te bieden), en een (spaar)bank zal altijd minder rente geven omdat ze daar hun marge op maken.
Het zijn geen verwachtingen van mij. Ik zie/gebruik de rekening als een spaarrekening. Vandaar "voor mij". Hoe anderen dat zien is aan hen. En de kreet "dat zouden meer .... moeten doen" is een variatie op de reclame van cup-a-soup (met de leus: dat zouden meer mensen moeten doen). Het is niet "moeten" maar "zouden moeten". En er zijn volgens mij ook spaarders die vinden dat wanneer een bank zelf die rente van de ecb krijgt ze dat best mogen benaderen met de spaarrente. Zeker als ze daarbij denken aan de kosten van bijvoorbeeld een betaalrekening bij de grootbanken, Of aan de rente bij een lening of rood staan.

BTW: is het niet zo dat een bank spaargeld vaker mag uitlenen dan 1 keer zodat het ook nog winst kan opleveren wanneer de leenrente lager is dan de spaarrente ?
2 * 3% is meer dan 1 * 4%.
Het lijkt niet zo te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 17-06-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Nougat schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Ben benieuwd... wij hebben hetzelfde probleem... volgens de Rabo wel aangekomen, maar TR weet nergens vanaf.
@elpablo007 Heb jij toevallig ook de tegenrekening bij de Rabo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:36:
[...]
Nou het is meer waarom willen bepaalde spaarders potjes voor van alles en nog wat maken. Wat ik aan spaargeld heb is verdeeld over een aantal rekeningen zodat ik binnen het dgs zoveel mogelijk rente ontvang. Waar ik later aan ga besteden zie ik dan wel weer.
Kind 1, 2, onderhoud onvoorzien huis om er maar een paar te noemen. En niet voor elk doel een andere rekening willen openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Atomius schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:55:
[...]

Kind 1, 2, onderhoud onvoorzien huis om er maar een paar te noemen. En niet voor elk doel een andere rekening willen openen
Lukt het sparen dan beter, dan wanneer je alles op een hoop gooit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan zou je naar N26 kunnen kijken. Zelf geen ervaring mee maar volgens mij kan dat met spaces bij bepaalde abbos? Voor de hoogste rente heb je wel Metal nodig.

TR bevalt hier prima en die debit kaart is leuk als backup, al regelmatig gebruikt als pinpas. Toch lees ik iets te vaak dat stortingen niet of heel laat aankomen en de klantenservice is slecht. Ze zijn hard gegroeid en het zal vrijwel altijd gewoon goed gaan, maar dat houdt mij nog tegen om er echt veel geld neer te zetten. Hopelijk wordt dit beter met de nieuwe IBAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
user109731 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Dan zou je naar N26 kunnen kijken. Zelf geen ervaring mee maar volgens mij kan dat met spaces bij bepaalde abbos? Voor de hoogste rente heb je wel Metal nodig. ...
Helaas, op de extra spaces krijg je GEEN rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Atomius schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:55:
[...]

Maar hoe moet dit uiteindelijk een echte toevoeging zijn?
Dit kun je het beste toch zoals eerder gezegd in een excel o.i.d. bijhouden? Zeker ook aangezien je nog wel meer rekeningen hebt.
Mijn ervaring is ook dat zoiets totaal niet werkt, het alleen maar chaos creëert en het uiteindelijk meer een tijdrovend spelletje wordt.
Wellicht als je het heel simpel maakt, met enkel een (spaar)rekening bij je huisbank, dus ook geen cash, aandelen, crypto of wat dan ook...
Maargoed, misschien mis ik iets...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
JohanNL schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:58:
Maar hoe moet dit uiteindelijk een echte toevoeging zijn?
Dit kun je het beste toch zoals eerder gezegd in een excel o.i.d. bijhouden?
Eens, potjes houd ik zelf bij (in mijn geval GnuCash). Die functie van de banken is niet bruikbaar als je geld over meerdere rekeningen verspreid hebt. En hoe de meesten een spaarrekening gebruiken wordt er grofweg een keer per maand geld gestort of opgenomen, dus de mutaties bijhouden is niet echt veel werk. Net zoals ik ook de huishoudboekje functionaliteit van betaalrekeningen (en TR) niet gebruik omdat dit niet handig is als betalingen over meerdere banken verspreid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:02:
[...]
Lukt het sparen dan beter, dan wanneer je alles op een hoop gooit ?
Lijkt me vooral nuttig als je weinig spaargeld hebt en dus in de problemen komt als je met het ene potje een gat van het andere potje probeert te vullen. Heb het idee dat dit probleem niet zo speelt hier in dit topic :+

Budgetten is wat veel mensen niet kunnen. Met cash was dat visueel, maar met digitaal geld is het alleen maar lastiger geworden. Van de mensen die in geldproblemen komen denk ik dat 80% te voorkomen was als ze konden budgetteren. Dan helpen die potjes wel.

Ik zou graag de transacties kunnen exporteren voor hetzelfde doel. Niet zozeer om potjes te maken, maar wel om mijn uitgaven inzichtelijk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Z___Z schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:29:
[...]

Lijkt me vooral nuttig als je weinig spaargeld hebt en dus in de problemen komt als je met het ene potje een gat van het andere potje probeert te vullen. Heb het idee dat dit probleem niet zo speelt hier in dit topic :+

...

Ik zou graag de transacties kunnen exporteren voor hetzelfde doel. Niet zozeer om potjes te maken, maar wel om mijn uitgaven inzichtelijk te krijgen.
Ook met weinig saldo krijg je met een hoger percentage meer rente dan met een laag percentage. De rekening bij TR is gratis. Lege potjes met gevulde potjes aanvullen kan je wellicht voorkomen door overbodige uitgaves uit of af te stellen.

Het belangrijkste is dat je inzichtelijk maakt (eerlijk en realistisch) wat je inkomsten en uitgaven zijn. Daar heb je niet altijd spaarpotjes bij de bank nodig. Met een schriftje of bestandje op de pc kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
Dit weekend een instant payment gedaan naar TR vanuit BUNQ en vanuit ABN

Bunq zojuist gearriveerd..

ABN nog altijd niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
boyette schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:42:

ABN nog altijd niet..
Hier ook trage/wisselende ervaringen vanaf ABN. Laatst op donderdag overdag wat overgemaakt en het werd op maandag (!) pas bijgeschreven bij TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Schweino schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:49:
[...]

Hier ook trage/wisselende ervaringen vanaf ABN. Laatst op donderdag overdag wat overgemaakt en het werd op maandag (!) pas bijgeschreven bij TR.
dan maar van ABN via IDEAL naar Bunq en dan met een instant naar TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:42:

ABN nog altijd niet..
Het resultaat van de test met bunq vind ik dan wel weer opvallend. Bij mij worden opnames in het weekend pas op maandag verzonden en komen dan op dinsdag aan, bij mijn tegenrekeningen, ING & ASN
AbnAmro is dan wel weer zoals ik zou verwachten.

[ Voor 31% gewijzigd door W1ck1e op 18-06-2024 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Schweino schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:49:
[...]

En dat had volgens mij gewoon op die vrijdag moeten binnen komen, of was het rond een feestdag, bijvoorbeeld 9 mei, hemelvaartsdag ?

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 18-06-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Nougat schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Edit:
Vrijdag en vandaag (maandag) totaal geen reactie via email, terwijl 2 dagen daarvoor reactie binnen een uur....
Ja wel arpart krijg ook nog geen reactie. Heb nu gemaild, daarvoor via de app geprobeerd maar daar krijg je een bot die vervolgens niks meer doet. Hoe heb jij contact gezocht? (Welk email adres?) Ik heb nu (service-nl@traderepublic.com) geprobeerd. Maar ook (service@traderepublic.com)

[ Voor 9% gewijzigd door elpablo007 op 18-06-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:47:
[...]

Het resultaat van de test met bunq vind ik dan wel weer opvallend. Bij mij worden opnames in het weekend pas op maandag verzonden en komen dan op dinsdag aan, bij mijn tegenrekeningen, ING & ASN
AbnAmro is dan wel weer zoals ik zou verwachten.
Zitten nu al op dag 3 waarvan 2 werkdagen en ABN is er nog steeds niet dit is zelfs voor een normale boeking niet normaal binnen
europa

Zelfs naar azie gaat het sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:10:

Zitten nu al op dag 3 waarvan 2 werkdagen en ABN is er nog steeds niet dit is zelfs voor een normale boeking niet normaal binnen
europa

...
Ik verwacht dat je het bedrag later vandaag op de abnamro rekening ziet. Een opname bij TR op de zondag, wordt op de maandag "opgepakt" en uitgevoerd waardoor het pas ergens op de dinsdag aankomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

elpablo007 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Ja wel arpart krijg ook nog geen reactie. Heb nu gemaild, daarvoor via de app geprobeerd maar daar krijg je een bot die vervolgens niks meer doet. Hoe heb jij contact gezocht? (Welk email adres?) Ik heb nu (service-nl@traderepublic.com) geprobeerd. Maar ook (service@traderepublic.com)
Lijkt me voor hun service-afdeling ook beter om dit soort paniekberichtjes van "OMG, ik heb twee dagen geleden iets overgemaakt en ik zie het nog steeds niet!!!!" een paar dagen te laten liggen. Lossen zich vanzelf op :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
fsfikke schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Lijkt me voor hun service-afdeling ook beter om dit soort paniekberichtjes van "OMG, ik heb twee dagen geleden iets overgemaakt en ik zie het nog steeds niet!!!!" een paar dagen te laten liggen. Lossen zich vanzelf op :)
2 dagen? Heb jij de berichten wel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
elpablo007 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Ik heb ook een klacht ingediend via klachten@traderepublic.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Nougat schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:27:
[...]

2 dagen? Heb jij de berichten wel gelezen?
De berichten mbt 2 of 3 dagen zijn er ook al genoeg teveel, als de betrokkenen nu de openings post hadden gelezen dan hadden ze dat geweten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elpablo007
Tja nu al weer 11 dagen dat mijn geld niet is aangekomen en bijna een week geen reactie van TR.

Goed dat je het zegt stuur ook nog naar klachten@traderepulic.com.

las dat TR ook onder BaFin valt een Duitse overheidsinstelling waar je ook een klacht neer kunt leggen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:38:
[...]

De berichten mbt 2 of 3 dagen zijn er ook al genoeg teveel, als de betrokkenen nu de openings post hadden gelezen dan hadden ze dat geweten.
Heb ik gelezen, bij mij om een afwijzing en een betaling vlak daarachter aan waar helemaal niets over bekend is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
elpablo007 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:41:
Tja nu al weer 11 dagen dat mijn geld niet is aangekomen en bijna een week geen reactie van TR.

Goed dat je het zegt stuur ook nog naar klachten@traderepulic.com.

las dat TR ook onder BaFin valt een Duitse overheidsinstelling waar je ook een klacht neer kunt leggen..
Als ik vandaag nog geen reactie krijg op een mailtje, dat probeer ik ook eens de Duitse versie: Beschwerde@traderepublic.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
disclaimer: Onderstaand is geen bagatellisering van de problemen die spaarders ervaren of hebben bij TR.

Op zoek naar trustpilot reviews over TR vind ik vandaag dit pareltje.
Het terugkrijgen van mijn geld van Trade Republic was een aangrijpende en emotioneel uitputtende ervaring. Ik had €12.000 geïnvesteerd, er volledig van overtuigd dat het een legitiem bedrijf was. De eerste interacties en presentatie leken authentiek, en ik geloofde dat ik een slimme financiële zet deed. Het werd echter al snel duidelijk dat ik het slachtoffer was geworden van oplichting. De schok en het verraad toen ik besefte dat mijn zuurverdiende geld in het niets was verdwenen, waren verwoestend.

Wanhopig en vastbesloten om een ​​oplossing te vinden, struinde ik het internet af naar mogelijke manieren om mijn verloren geld terug te vorderen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik nog een andere entiteit tegen die beweerde slachtoffers van financiële fraude te helpen, maar werd opnieuw misleid. Deze tweede zwendel verergerde mijn angst, waardoor ik me volkomen hopeloos en onzeker voelde over wie ik kon vertrouwen.

Het was tijdens deze donkere periode dat ik Ovinsecore ontdekte. Vanaf het moment dat ik contact met hen opnam, voelde ik een sprankje hoop. Het team van Ovinsecore toonde een niveau van professionaliteit en empathie dat hen onmiddellijk onderscheidde van de frauduleuze entiteiten die ik eerder was tegengekomen. Ze namen de tijd om naar mijn verhaal te luisteren, de nuances van mijn situatie te begrijpen en mij gerust te stellen dat ik niet de enige was in deze strijd.

Ovinsecore's benadering van mijn zaak was nauwgezet en transparant. Ze stelden een duidelijk plan van aanpak op, waarin elke stap van het herstelproces gedetailleerd werd uitgelegd. Deze transparantie was cruciaal bij het opnieuw opbouwen van mijn geschonden vertrouwen. Hun expertise in het omgaan met financiële oplichting was duidelijk, en hun vertrouwen in hun vermogen om mijn geld terug te krijgen, gaf mij de broodnodige geruststelling.

Gedurende het hele proces handhaafde Ovinsecore een consistente en open communicatie. Ze gaven regelmatig updates over de voortgang van mijn zaak en pakten alle zorgen die ik had snel en grondig aan. Deze mate van betrokkenheid heeft ertoe bijgedragen dat ik mijn angsten kon verlichten en mijn hoop levend kon houden. Ze behandelden elk aspect van het herstelproces met precisie en zorg, waarmee ze blijk gaven van hun diepgaande kennis van de juridische en financiële complexiteiten die daarmee gepaard gingen.

Na wat voelde als een eeuwigheid van onzekerheid en stress, bracht Ovinsecore het nieuws waar ik wanhopig op had gewacht: ze hadden met succes mijn €12.000 teruggevorderd. De opluchting en dankbaarheid die ik op dat moment voelde, waren overweldigend. Het was alsof er een zware last van mijn schouders was gevallen. Dankzij Ovinsecore was de nachtmerrie eindelijk voorbij en kon ik verder met mijn leven.

Ik ben Ovinsecore enorm dankbaar voor hun niet-aflatende steun en toewijding bij het oplossen van mijn situatie. Hun inspanningen hebben niet alleen mijn financiële stabiliteit hersteld, maar ook mijn vertrouwen in de mogelijkheid van gerechtigheid en herstel. Ik kan Ovinsecore ten zeerste aanbevelen aan iedereen die zich in een soortgelijke situatie bevindt. Hun professionaliteit, expertise en oprechte zorg voor hun klanten maken hen tot een baken van hoop in de donkere wereld van financiële oplichting. Als u met een soortgelijke crisis wordt geconfronteerd, is Ovinsecore de bondgenoot die u nodig hebt om terug te winnen wat rechtmatig van u is.
Gisteren stond er een iets andere tekst, en ging het een bedrag van 45000 euro.
Het lijkt mij niet zozeer een bericht van een klacht of ervaring, maar eerder een promotie van "ovinse core". Met zo veel veren in mijn ... zou ik niet meer lekker zitten ;)

Uit de tekst kan ik niet opmaken wie de oplichter is, wat er gebeurd is, en wat de oplossing was.

ik vermoed dat het een AI gegeneerde tekst is. Wat dan meteen "ovinse core" in een bepaald daglicht plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:52:
disclaimer: Onderstaand is geen bagatellisering van de problemen die spaarders ervaren of hebben bij TR.

[...]

Gisteren stond er een iets andere tekst, en ging het een bedrag van 45000 euro.
Het lijkt mij niet zozeer een bericht van een klacht of ervaring, maar eerder een promotie van "ovinse core". Met zo veel veren in mijn ... zou ik niet meer lekker zitten ;)

Uit de tekst kan ik niet opmaken wie de oplichter is, wat er gebeurd is, en wat de oplossing was.

ik vermoed dat het een AI gegeneerde tekst is. Wat dan meteen "ovinse core" in een bepaald daglicht plaatst.
De CEO staat i.i.g. op veel websites: https://lens.google.com/s...xMDAwMDAsMTAwMDAwXV1dXQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Scherp !
De linkjes, bijvoorbeeld Linked-In, verwijzen naar de pagina van de toko weer zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 18-06-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Ik kreeg zomaar weer een reactie van TR...

"Nadat ik in ons systeem heb gekeken, is het me opgevallen dat je overboeking is geweigerd en teruggestuurd naar de rekening van herkomst. De reden hiervoor is omdat je naam niet (volledig) overeenkomt met de naam in ons systeem. Houd er rekening mee dat dit proces enkele bankwerkdagen kan duren."

Waarom staat het eerste kleine bedrag dat binnen 2 dagen terug op de rekening en 6 bankwerkdagen later de kleine tienduizend euro niet? Daar krijg ik maar geen antwoord op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:47:
[...]

En dat had volgens mij gewoon op die vrijdag moeten binnen komen, of was het rond een feestdag, bijvoorbeeld 9 mei, hemelvaartsdag ?
nee, het was een gewone donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
Nog steeds geen persoonlijke reactie.. krijg een geautomatiseerd mailtje dat het druk is en dat ze zo snel mogelijk proberen te reageren.. heb inmiddels alles van de rekening van Trade Republic af gehaald. maar ben nog steeds een paar K kwijt.. hoe slecht kun je dit soort dingen oppakken! dat je geen telefonische contact mogelijkheid hebt dat kan ik nog snappen vanwege de kosten.. maar ze hebben gewoon helemaal geen service. je bied een dienst in Nederland aan maar hebt geen enkele ondersteuning daar voor.. ik red me in het Engels maar ook vele niet. ( niet dat ze reageren 8)7 )

Nogmaals je kunt als je in een slecht situatie terecht komt ook je huis of kinderen kwijt raken als je ineens een paar duizend mist. dat heb ik gelukkig niet, maar had van tevoren wel goed gekeken of ze wel betrouwbaar waren en kregen over het algemeen een goed cijfer.. maar dit valt echt zwaar tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
elpablo007 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:49:
Nog steeds geen persoonlijke reactie.. krijg een geautomatiseerd mailtje dat het druk is en dat ze zo snel mogelijk proberen te reageren.. heb inmiddels alles van de rekening van Trade Republic af gehaald. maar ben nog steeds een paar K kwijt.. hoe slecht kun je dit soort dingen oppakken! dat je geen telefonische contact mogelijkheid hebt dat kan ik nog snappen vanwege de kosten.. maar ze hebben gewoon helemaal geen service. je bied een dienst in Nederland aan maar hebt geen enkele ondersteuning daar voor.. ik red me in het Engels maar ook vele niet.

Nogmaals je kunt als je in een slecht situatie terecht komt ook je huis of kinderen kwijt raken als je ineens een paar duizend mist. dat heb ik gelukkig niet, maar had van tevoren wel goed gekeken of ze wel betrouwbaar waren en kregen over het algemeen een goed cijfer.. maar dit valt echt zwaar tegen
Jammer dat het zo loopt.
Uiteraard hoop ik dat je jouw geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:33
Nog steeds geen persoonlijke reactie.. krijg een geautomatiseerd mailtje dat het druk is en dat ze zo snel mogelijk proberen te reageren.. heb inmiddels alles van de rekening van Trade Republic af gehaald. maar ben nog steeds een paar K kwijt.. hoe slecht kun je dit soort dingen oppakken! dat je geen telefonische contact mogelijkheid hebt dat kan ik nog snappen vanwege de kosten.. maar ze hebben gewoon helemaal geen service. je bied een dienst in Nederland aan maar hebt geen enkele ondersteuning daar voor.. ik red me in het Engels maar ook vele niet. ( niet dat ze reageren 8)7 )

Echt raar dat het zo loopt. Was je al langer bij deze bank? Ik twijfel nu wel of ik door ga met elke maand geld bij hen stallen. Bij mij gaat alles tot nog toe goed. Maar je wil op z’n minst normaal reactie als je een probleem meldt, en daarna uiteraard dat het opgelost wordt. Maar als dat eerste al niet eens gebeurd… dat is helemaal schandalig zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat

Ik had ze vandaag weer een bericht gestuurd of zij bewijs van terugstorten kunnen sturen. Ik ga ook alle instanties waar ze bij aangesloten zijn mailen... als het daarnaast mij te lang gaat duren rij ik naar Berlijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nougat
Er is een wonder gebeurd.... het laatste bericht van TR waa dat het bedrag geweigerd was omdat de naam niet helemaal klopte en dat het teruggestort was en dat het een aantal bankwerkdagen zou duren.... maar dat is niet gebeurd!
Het bedrag staat er nu op! En zelfs het al teruggestort tientje staat erbij!

Weet niet wat er allemaal mis gaat in die toko, maar er klopt geen bal van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpablo007
Nougat schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:22:
Er is een wonder gebeurd.... het laatste bericht van TR waa dat het bedrag geweigerd was omdat de naam niet helemaal klopte en dat het teruggestort was en dat het een aantal bankwerkdagen zou duren.... maar dat is niet gebeurd!

Fijn dat dat is gebeurd! ik ga het nog afwachten.. maar inderdaad moet ook overal aan de bel gaan trekken.. spaar al 10 tallen jaren bij verschillende banken maar dit heb ik nog niet mee gemaakt.. zou niet moeten kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
Magreet1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Echt raar dat het zo loopt. Was je al langer bij deze bank? Ik twijfel nu wel of ik door ga met elke maand geld bij hen stallen. Bij mij gaat alles tot nog toe goed. Maar je wil op z’n minst normaal reactie als je een probleem meldt, en daarna uiteraard dat het opgelost wordt. Maar als dat eerste al niet eens gebeurd… dat is helemaal schandalig zeg!
Nee pas een maand... Het zal waarschijnlijk meestal goed gaan.. maar als het dus mis gaat heb je wel een probleem.. zelf zou ik voor iets minder rente te gaan. ik overweeg nu Raisin soort tussenpersoon tussen (europeese) spaarbanken.. die als iets mis gaat voor jou kunnen reclameren..

[ Voor 4% gewijzigd door elpablo007 op 20-06-2024 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Nougat schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 00:22:

Mooi dat je geld boven water is. Kan je weer wat beter slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:51
TR is een Duitse financiële instelling en in Duitsland is het gebruikelijk om je volledige voornamen te gebruiken voor de tenaamstelling van een bankrekening. In Nederland is het weer gebruikelijk om initialen te gebruiken. Deze 2 methodieken matchen blijkbaar onvoldoende waardoor overschrijvingen uit NL geweigerd worden. De controle zal ongetwijfeld een geautomatiseerd proces (op basis van triggers) zijn waardoor er soms wel en soms niet overschrijvingen lukken. In dit forum (o.a. topic starter), maar ook in het forum over sparen op tweakers werd en wordt veelvuldig gewezen op de tenaamstelling situatie. Zorg dus dat je aan deze belangrijke voorwaarde voldoet om issues te voorkomen.

Uit eigen ervaring weet ik dat eenzelfde situatie van afkeuring storting ivm tenaamstelling en zelfs blokkade van rekening ook bij Raising kan gebeuren.

Het is dus gewoon een methodiek van controle die wij als Nederlanders (voorlopig) moeten accepteren als je wilt sparen bij deze duitse clubs. Wie weet wordt het straks makkelijker als TR de eigen Iban heeft ingevoerd en de rekening dus meer richting een normale bankrekening gaat.

Ps. Tijdelijke alternatief om het tenaamstelling issue te omzeilen is een gratis rekening openen bij Revolut of N26 op basis van je volledige voornamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
xxaixx schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:05:
Uit eigen ervaring weet ik dat eenzelfde situatie van afkeuring storting ivm tenaamstelling en zelfs blokkade van rekening ook bij Raising kan gebeuren.

Het is dus gewoon een methodiek van controle die wij als Nederlanders (voorlopig) moeten accepteren als je wilt sparen bij deze duitse clubs. Wie weet wordt het straks makkelijker als TR de eigen Iban heeft ingevoerd en de rekening dus meer richting een normale bankrekening gaat.
Dat er soms een vertraging is of een storting geweigerd wordt is niet erg, maar dat het geld dagen of zelfs weken 'weg' is en de klantenservice dan ook helemaal niet reageert, dat kan eigenlijk echt niet voor een financiële instelling waar mensen hun spaargeld aan toevertrouwen. Raisin heeft een betere klantenservice dan dit.

Als ze overspoelt worden met nieuwe klanten en vragen kunnen ze beter een account-stop inlassen of met een wachtlijst werken. Dan kunnen ze gelijk die nieuwe IBAN invoeren voor alle bestaande en nieuwe klanten.

Ik zou graag een paar euro per maand betalen als dat betekent dat ik premium support krijg bij problemen en misschien nog wat andere kleine extra's, want TR is best fijn als je geen problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xxaixx schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:05:
TR is een Duitse financiële instelling en in Duitsland is het gebruikelijk om je volledige voornamen te gebruiken voor de tenaamstelling van een bankrekening. In Nederland is het weer gebruikelijk om initialen te gebruiken. Deze 2 methodieken matchen blijkbaar onvoldoende waardoor overschrijvingen uit NL geweigerd worden. De controle zal ongetwijfeld een geautomatiseerd proces (op basis van triggers) zijn waardoor er soms wel en soms niet overschrijvingen lukken. In dit forum (o.a. topic starter), maar ook in het forum over sparen op tweakers werd en wordt veelvuldig gewezen op de tenaamstelling situatie. Zorg dus dat je aan deze belangrijke voorwaarde voldoet om issues te voorkomen.
...
Dan begrijp ik niet dat opnames naar of stortingen van dezelfde tegenrekening niet altijd hetzelfde verlopen. Of is de hoogte van het bedrag dan een trigger ?

Wellicht dat de eerste transacties bij een rekening toch wat handwerk zijn ?
Dat zou ook de ervaring van de eerste renteuitkering kunnen verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 20-06-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
@W1ck1e ik weet niet wat de triggers zijn bij TR, maar dit zou zomaar de hoogte van het bedrag kunnen zijn. Of de frequentie, of opeens afwijking in het bedrag van zoveel procent. Of gewoon een periodieke controle.

Bij Raisin heb ik eens in de zoveel tijd (ongeveer 1x per kwartaal 😁) dat mijn spaarrekening wordt geblokkeerd omdat ze de tegenrekening bij mij niet kunnen verifiëren. Het is een en/of waarbij ik als tweede persoon sta. Inmiddels weet ik wat er speelt en stuur ik gewoon weer een bankafschrift naar ze op en is binnen 1 dag de rekening weer toegankelijk. Soms moet je maar gewoon meebewegen met de wonderlijke wereld van het bankwezen en de EU regels met betrekking tot fraude/witwas preventie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
@user109731 mee eens hoor dat een klantenservice gewoon goed bereikbaar moet zijn en inhoudelijke correcte reactie moet geven (en geen standaard reactie van ai of een faq lijstje).

Ik zit al bij Tr voordat ze met de hoge rente kwamen en het was toen prima incl. De klantenservice. Na de rente stap hebben ze veel nieuwe klanten aangetrokken en ik denk dat een spaarklant een ander type klant is dan de belegger en dat ze dit niet goed hebben ingeschat.

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het ook goed kan gaan bij TR maar dat je daarbij wel goed hun "regeltjes" moet naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
W1ck1e schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:42:
[...]

Mooi dat je geld boven water is. Kan je weer wat beter slapen ;)
Geeft inderdaad wel wat rust 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
user109731 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:18:
[...]

Dat er soms een vertraging is of een storting geweigerd wordt is niet erg, maar dat het geld dagen of zelfs weken 'weg' is en de klantenservice dan ook helemaal niet reageert, dat kan eigenlijk echt niet voor een financiële instelling waar mensen hun spaargeld aan toevertrouwen. Raisin heeft een betere klantenservice dan dit.
Als ze duidelijk en verklaarbare oorzaken geven is het niet zo erg. Als volgens hun eerst het bedrag niet aan is gekomen en een ander bedrag is geweigerd dat binnen 2 dagen teruggestort is en dan een week later het niet aangekomen bedrag teruggestort zou worden... wat dus niet gebeurd want het komt toch op de spaarrekening dan weet ik echt niet wat ze bij de klantenservice aan het doen zijn....
Maargoed, nu in overleg met m'n vrouw of we alles overzetten naar haar CEB rekening of bij TR laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Nougat schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Als ze duidelijk en verklaarbare oorzaken geven is het niet zo erg. Als volgens hun eerst het bedrag niet aan is gekomen en een ander bedrag is geweigerd dat binnen 2 dagen teruggestort is en dan een week later het niet aangekomen bedrag teruggestort zou worden... wat dus niet gebeurd want het komt toch op de spaarrekening dan weet ik echt niet wat ze bij de klantenservice aan het doen zijn....
Maargoed, nu in overleg met m'n vrouw of we alles overzetten naar haar CEB rekening of bij TR laten staan.
Ligt een beetje aan de rente die je voorlopig hebt bij ceb. Zit je boven of op de 3,50% dan zou ik in jouw geval (gemoedsrust) het naar ceb brengen (zeker als TR nu leeg is). TR niet opheffen want misschien wil je later nog terug, en dat geeft weer problemen als je opgezegd hebt. En dan kan je voorlopig de vinger aan de pols houden door regelmatig met kleine bedragen testen. Opnames & stortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
W1ck1e schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:02:
[...]
Ligt een beetje aan de rente die je voorlopig hebt bij ceb. Zit je boven of op de 3,50% dan zou ik in jouw geval (gemoedsrust) het naar ceb brengen (zeker als TR nu leeg is). TR niet opheffen want misschien wil je later nog terug, en dat geeft weer problemen als je opgezegd hebt. En dan kan je voorlopig de vinger aan de pols houden door regelmatig met kleine bedragen testen. Opnames & stortingen.
Had daar voor haar net voor de daling een rekening geopend, dus 1/2 jaar 3,75%... al is 3,5 ook niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Laatst online: 14:30
Ik zit bij bunq voor de hogere spaarrente en 'gratis' credit card. Maar wil wel overstappen naar TradeRepublic voor het sparen en 'gratis' credit card daar. Twee vragen:

Het is nog niet bekend of de rekening daar als sparen of beleggen gerekend gaat worden door de belastingdienst toch? Wel een halfjaartje de 3,75% rente waard en desnoods eind december even stallen bij Bunq...
Ervaringen met de 'gratis' credit card? Waar werkt die wel en waar neit? Moet je er eerst ook tegoed op storten zoals Bunq of wordt het meteen van je TR spaarrekening gehaald (/gereserveerd) bij gebruik?

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Locolau schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:24:
Ik zit bij bunq voor de hogere spaarrente en 'gratis' credit card. Maar wil wel overstappen naar TradeRepublic voor het sparen en 'gratis' credit card daar. Twee vragen:

Het is nog niet bekend of de rekening daar als sparen of beleggen gerekend gaat worden door de belastingdienst toch? Wel een halfjaartje de 3,75% rente waard en desnoods eind december even stallen bij Bunq...
Ervaringen met de 'gratis' credit card? Waar werkt die wel en waar neit? Moet je er eerst ook tegoed op storten zoals Bunq of wordt het meteen van je TR spaarrekening gehaald (/gereserveerd) bij gebruik?

Thanks!
Kijk even welke vragen hier en in de rest van het draadje worden beantwoord. Veel leesplezier. Doe je best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
nog steeds geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
Het is toch te gek voor woorden.... de klantenservice en het contacten daarvan moet gewoon beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Nog een review op trustpilot
Ging te mooi....
Het aanmeldproces werkt perfect en eerste storting ging ook goed. Toen alles verder uitproberen...

EXTRA GELD STORTEN
Als je extra geld wilt storten, mag je dokken en welgeteld 7% van wat je wilt overmaken. Trade Republic meldt dat storten gratis is, maar dat is niet wat ik heb gezien. Leuk die rente van 3,75, maar wat heb je daar aan?

GELD TERUGBOEKEN
Even geld terugboeken kan tegenzitten. Je moet daarvoor een andere bankrekening koppelen, maar dat accepteert Trade Mark niet. Ik probeer nu mijn andere rekening te koppelen in de hoop dat TR die wel accepteert zodat ik mijn geld terug kan boeken.

Kortom leuke rente, maar toch wel wat addertjes onder het gras en gedoe ervan.

Datum van ervaring: 20 juni 2024
Die kosten van 0,7% (dus niet 7%, hoe verzin je het, hoe speel je dan quitte) zijn dus bij storten met een credit card. Met een reguliere storting zijn er geen kosten. De rest van het verhaal kan ik niet plaatsen. Natuurlijk kunnen medewerkers van TR fouten maken (en dat doen ze ook), maar klanten kunnen er ook wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
W1ck1e schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:02:
Nog een review op trustpilot
[...]
De rest van het verhaal kan ik niet plaatsen.
Ik heb het aanmeld-proces ook deze week doorlopen en de mensen uit het Spaar-topic weten dat ik dat misschien iets beter documenteer dan de meesten (voor gebruik in de Pinned posts).

De eerste 2 á 3 dagen heb je geen geregistreerde Tegenrekening/Reference account in je profiel, omdat de betaling vanaf die rekening nog niet binnen/verwerkt is. Je Cash tab is op dat moment ook nog helemaal leeg behalve die foto dat je geld moet storten en de Storten-knop onderaan.
Als je op dat moment geld (dat je via de CC of Google/Apple Pay gestort had) wilt opnemen dan kan dat inderdaad *nog* niet.

Terugboeken was mijn voorlaatste test en die heb ik zojuist gedaan.
Reference account is sinds gisteren netjes gevuld dus is te gebruiken.

Mijn backup-bank als extra Reference Account toevoegen is de laatste test, maar OpenBank is (nog) niet zo vlot met internationale overboekingen.
Update: OB-betaling is binnen. In de app heb ik nu bij opnemen de keuze uit beide accounts, op de website zie ik vooralsnog alleen de laatste. Dat zal misschien volgende week weer wijzigen als er een periodieke overboeking binnen komt ...

[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 21-06-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb het aanmeld-proces ook deze week doorlopen en de mensen uit het Spaar-topic weten dat ik dat misschien iets beter documenteer dan de meesten (voor gebruik in de Pinned posts).

...

Terugboeken was mijn voorlaatste test en die heb ik zojuist gedaan.
Reference account is sinds gisteren netjes gevuld dus is te gebruiken.

Mijn backup-bank als extra Reference Account toevoegen is de laatste test, maar OpenBank is (nog) niet zo vlot met internationale overboekingen.
Dank je wel voor de uitleg (dat zie bijna nooit op trustpilot)

Over het toevoegen van een reference account: bij mij was het voldoende om geld over te maken van een andere rekening van mij met de goede naamstelling. bij mij asn. Na een uurtje of zo was het geregeld en kon ik hem voor een opname selecteren in de app (de eerste was ook nog te kiezen). Op de pc via de website kan ik alleen maar de nieuwe kiezen.

Stortingen waren (behalve de registratie storting altijd instant. Echter gisteren heb ik per ongeluk geld over gemaakt naar TR (dat had een andere rekening van mij moeten zijn. Naar TR duurde het gisteren opeens 6 uur. Het was maar een klein bedrag. Ik heb het wel zsm weer teruggeboekt. Zoals verwacht heb ik het gisteren nog niet terug gezien. Ik ga ervan uit vandaag straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
W1ck1e schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:28:
[...]
Kijk even welke vragen hier en in de rest van het draadje worden beantwoord. Veel leesplezier. Doe je best ;)
Thanks voor de reactie maar het antwoord op de vragen staat er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Locolau schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Thanks voor de reactie maar het antwoord op de vragen staat er niet bij...
Nou,

uit de openings post:
- De belastingdienst heeft aangegeven dat ze het kassaldo ook daadwerkelijk zien als spaargeld en het dus onder het lagere VRH-tarief valt, zie het spaartopic voor de bron hiervoor
Volgens mij (ik heb hem niet) is het een debit card, en kan je niet rood staan. Je hebt maar een rekening bij TR dus daar gaat volgens mij het geld dan vanaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
@Locolau de card van bunq is volgens mij een prepaid card. De card van TR is een debit card van Visa. De acceptatie in Nederland is zeer goed en de card is goed te gebruiken als dagelijks betaalmiddel. Daarnaast kan je er ook internet aankopen mee doen of abonnementen (Netflix) mee betalen. De transacties gaan direct ten laste van het saldo op je TR rekening, dus als je daar geen/te weinig saldo hebt dan wordt een transactie afgekeurd. Ik heb geen ervaring met het reserveren van een borg (autohuur) via de TR card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Thanks mensen! Ik ga maar eens wat overzetten en die meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:52:

[...]
...

En vandaag staat er op trust pilot weer een nieuwe review van TR / promotie van ovinse core.
Ik had nooit gedacht dat ik het slachtoffer zou worden van online oplichting, maar helaas overkwam het mij. De oplichters waren ongelooflijk overtuigend en uiteindelijk verloor ik een aanzienlijk bedrag. Omdat ik me er kapot van voelde en niet zeker wist wat ik moest doen, wendde ik me tot OVINSECORE voor hulp. Hun uitzonderlijke service en expertise maakten een wereld van verschil, en ik ben ongelooflijk dankbaar voor hun hulp.

Vanaf het moment dat ik OVINSECORE contacteerde, wist ik dat ik in goede handen was. Hun team reageerde snel en was uiterst empathisch voor mijn situatie. Ze namen de tijd om gedetailleerd naar mijn verhaal te luisteren en verzamelden alle benodigde informatie om de aard van de zwendel te begrijpen. Hun professionaliteit en medeleven waren vanaf het begin duidelijk zichtbaar, wat ongelooflijk geruststellend was in zo’n stressvolle tijd.

Het team van OVINSECORE heeft een grondig onderzoek naar mijn zaak uitgevoerd. Ze gebruikten geavanceerde technologie en hun uitgebreide kennis van onlinefraude om de daders op te sporen. Ik werd gedurende het hele proces op de hoogte gehouden, met regelmatige updates en duidelijke uitleg over elke stap die ze namen. Deze transparantie was van cruciaal belang om mij betrokken en geïnformeerd te laten voelen.

Dankzij de niet aflatende inspanningen van OVINSECORE konden ze een aanzienlijk deel van mijn verloren geld terugkrijgen. Het gevoel van opluchting en dankbaarheid dat ik voelde toen ik het geld terug op mijn rekening zag, was overweldigend. Hun expertise en toewijding waren werkelijk indrukwekkend, en ik kan ze niet genoeg bedanken voor wat ze hebben bereikt.

Zelfs nadat het herstel voltooid was, bleef OVINSECORE ondersteuning van onschatbare waarde bieden. Ze boden uitgebreid advies over hoe ik mezelf tegen toekomstige oplichting kon beschermen en mijn online veiligheid kon verbeteren. Hun begeleiding heeft mij geholpen mijn zelfvertrouwen terug te winnen en veiliger door de digitale wereld te navigeren.

Het slachtoffer worden van oplichting was een van de meest uitdagende ervaringen in mijn leven, maar OVINSECORE draaide het om. Hun professionaliteit, expertise en meelevende aanpak hielpen me niet alleen mijn geld terug te krijgen, maar herstelden ook mijn vertrouwen in de mogelijkheid van gerechtigheid. Ik beveel OVINSECORE van harte aan aan iedereen die zich in een soortgelijke situatie bevindt. Hun toewijding en effectiviteit zijn ongeëvenaard, en ik ben eeuwig dankbaar voor hun hulp.

Bedankt, OVINSECORE, voor uw uitstekende service en niet-aflatende steun. Je hebt echt een verschil gemaakt in mijn leven.

Datum van ervaring: 18 mei 2024
De eerdere melding is niet meer te vinden (verwijderd door trustpilot ?). ovinse core lijkt mij hier de oplichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Overduidelijk ja. Heb je het ook gerapporteerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
The Third Man schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:45:
Overduidelijk ja. Heb je het ook gerapporteerd?
Neen, ik heb geen idee hoe of waar.
Ik ben er mee bezig ;)
Ja

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 22-06-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:12
ik gebruik de Trade Republic app voor inzage in mijn spaar saldo op Trade Republic.

Is er iemand die weet hoe (waar in de app) kan ik het actuele aangeboden rente percentage (interest rente) kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
pastafan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:49:
ik gebruik de Trade Republic app voor inzage in mijn spaar saldo op Trade Republic.

Is er iemand die weet hoe (waar in de app) kan ik het actuele aangeboden rente percentage (interest rente) kan zien?
Klik op rente onder voordelen onder saldo.
Of in het Engels.
Als je de rente nog niet geactiveerd hebt dan staat er iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:16
Ik lees (hier en reddit) verschillende vaak negatieve verhalen over TR en dan vooral hun trage support en transacties die kwijtraken of vertraagd zijn

Is dit echt zo erg bij deze toko of valt dat wel mee bij de Tweakers hier?

Overweeg namelijk om de kaart te nemen voor gratis ATM in het buitenland en geen fx kosten in het buitenland wat een stuk aantrekkelijker is dan mijn Revolut Metal account waar ik max 800 per maand gratis kan opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Youtl schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:52:
Ik lees (hier en reddit) verschillende vaak negatieve verhalen over TR en dan vooral hun trage support en transacties die kwijtraken of vertraagd zijn

Overweeg namelijk om de kaart te nemen voor gratis ATM in het buitenland en geen fx kosten in het buitenland wat een stuk aantrekkelijker is dan mijn Revolut Metal account waar ik max 800 per maand gratis kan opnemen.
ben er onlangs bij gegaan
niks mis mee
alleen duren transacties soms een paar dagen
bij de ene bank niet bij de andere bank onverklaarbaar lang
maar dan gaat dit over 3 dagen ipv 0 zeg maar..

en de vraag is ook of dit aan TR ligt of aan de andere zijde..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Youtl schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:52:

Hier werkt alles naar behoren, maar lees vooral de topic start door.
Let op dat je alsnog fx kosten hebt in vorm van een aangepaste wisselkoers die net wat ongunstiger is, maar een beter alternatief is er niet voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat ik wel mis bij transacties is het bedrag dat er voor de betaling op stond, stel je betaalt €50 en hebt €99 op je rekening, dan zie je bij ABN AMRO “saldo na boeking” €49 staan bij de transactie van €50. Op die manier kun je dus altijd de geschiedenis van je transacties “teruglopen”. Ik kan dit bij TR helaas niet vinden, lijkt ook nergens in te stellen te zijn.

Of is dit wel mogelijk en heb ik het gemist? Vind ik toch wel prettig idee als het zou kunnen namelijk.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
Is het betrouwbaar? Nee absoluut niet! Daar kom je achter als je geld nooit aankomt bij trade republic.. lees mijn ervaring en die van andere maar.. ik heb 7 juni geld overgemaakt wat nooit is aangekomen.. waarna men daarna zogoed als onbereikbaar zijn.. ik wacht nu nog steeds op mijn geld en een reactie!

Snap echt niet wat er gebeurd.. gewoon duizenden euro's weg in de lucht.. en al weken geen reactie.. het moet echt compleet chaos zij daar..

[ Voor 19% gewijzigd door elpablo007 op 24-06-2024 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
DeNachtwacht schreef op zondag 23 juni 2024 @ 23:26:
Wat ik wel mis bij transacties is het bedrag dat er voor de betaling op stond, stel je betaalt €50 en hebt €99 op je rekening, dan zie je bij ABN AMRO “saldo na boeking” €49 staan bij de transactie van €50. Op die manier kun je dus altijd de geschiedenis van je transacties “teruglopen”. Ik kan dit bij TR helaas niet vinden, lijkt ook nergens in te stellen te zijn.

Of is dit wel mogelijk en heb ik het gemist? Vind ik toch wel prettig idee als het zou kunnen namelijk.
zo te zien is dat er momenteel nog niet.. maar dat is wel bij meer banken zo
hoewel je met TR wel kunt betalen is dit ook niet echt een bank die zodanig is ingericht dus dit zal geen prioriteit hebben voor TR

Het is ook geen betaalrekening

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 24-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
elpablo007 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:28:
Is het betrouwbaar? Nee absoluut niet! Daar kom je achter als je geld nooit aankomt bij trade republic.. lees mijn ervaring en die van andere maar.. ik heb 7 juni geld overgemaakt wat nooit is aangekomen.. waarna men daarna zogoed als onbereikbaar zijn.. ik wacht nu nog steeds op mijn geld en een reactie!

Snap echt niet wat er gebeurd.. gewoon duizenden euro's weg in de lucht.. en al weken geen reactie.. het moet echt compleet chaos zij daar..
van welke bank was dat?
ik zou eens een betalingsonderzoek laten instellen bij ook de bank van herkomst
dat moet van 2 kanten kunnen worden opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
boyette schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:42:
[...]

van welke bank was dat?
Van de ABN amro , ja dat ga ik ook doen.. helaas reageerd TR niet op mijn vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
boyette schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:42:
[...]

van welke bank was dat?
@elpablo007 Toen het een paar weken terug bij mij ook wat langer duurde voordat mijn geld op de tegenrekening aankwam (TR was niet de verzendende bank) gaven beide banken aan dat een onderzoek ALLEEN bij de verzendende bank kan worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Op een Duits forum kwam ik dit artikel tegen: Trade Republic schließt den eigenen Kundenservice

Als ik het goed begrijp ontslaan ze de eigen klantenservice medewerkers en gaan ze het uitbesteden aan bedrijven die specialiseren in het verlenen van klantenservice.

[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 24-06-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
user109731 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:32:
Op een Duits forum kwam ik dit artikel tegen: Trade Republic schließt den eigenen Kundenservice

Als ik het goed begrijp ontslaan ze de eigen klantenservice medewerkers en gaan ze het uitbesteden aan bedrijven die specialiseren in het verlenen van klantenservice.
Samengeval en vertaald (door chatgpt)
De neobroker Trade Republic heeft onlangs besloten tientallen medewerkers in de klantenservice te ontslaan, wat op een ongelegen moment komt, aangezien het bedrijf onlangs vanwege zijn klantenservice onder vuur is komen te liggen. Meerdere bedrijfsinsiders en interne documenten die in handen zijn van de WirtschaftsWoche bevestigen dat Trade Republic van plan is zijn gehele interne klantenservice te sluiten. Dit omvat ook de onmiddellijke sluiting van de dochteronderneming Trade Republic Service GmbH.

Een woordvoerster van Trade Republic heeft bevestigd dat de klantenservice niet langer intern, maar via externe, gespecialiseerde klantencentra in heel Europa zal worden afgehandeld. Deze herstructurering zou ervoor moeten zorgen dat complexe vragen gerichter en een groot deel van de vragen sneller worden afgehandeld. Echter, slechts enkele medewerkers van de gesloten service-dochter zullen naar de Trade Republic Bank overgaan, terwijl de meerderheid van de werknemers een nieuwe baan zal moeten zoeken. Naar schatting zijn er minstens 50 medewerkers getroffen.

Dit nieuws komt te midden van een periode van verhoogde kritiek op de klantenservice van Trade Republic. Onlangs informeerde het fintechbedrijf zijn crypto-beleggers met een zeer korte termijn over een delisting van bepaalde munten, die uiteindelijk niet plaatsvond. Bovendien waren er klachten van gebruikers over vertraagde dividenduitkeringen en niet uitgevoerde spaarplannen. Deze problemen hebben ertoe geleid dat consumenten klachten hebben ingediend bij de financiële toezichthouder BaFin, die deze klachten nu onderzoekt.
Dan verwacht ik wel dat er minder klachten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 19:46

nlboy

Alles kitz?

Ik heb besloten om toch mijn TR rekening te sluiten. Vooral de onzekerheid die het met zich mee brengt dat je elke keer aantal werkdagen moet wachten totdat je het geld ontvangt op je tegenrekening vindt ik niet fijn. Terwijl het storten op je TR rekening wel binnen enkele uren verwerkt is.

Genoeg aanbieders die het wel vaak via Instant Payment verwerken. Dan maar 0,75 procent minder rente met iets meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
nlboy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:04:
Ik heb besloten om toch mijn TR rekening te sluiten. Vooral de onzekerheid die het met zich mee brengt dat je elke keer aantal werkdagen moet wachten totdat je het geld ontvangt op je tegenrekening vindt ik niet fijn. Terwijl het storten op je TR rekening wel binnen enkele uren verwerkt is.

Genoeg aanbieders die het wel vaak via Instant Payment verwerken. Dan maar 0,75 procent minder rente met iets meer zekerheid.
Zoals je hier kunt zien heb ik afgelopen donderdag een klein bedrag willen terugboeken. Dat is tot nu nog niet binnengekomen op de tegenrekening. Maar morgen is pas de 3de werkdag sindsdien. Bijna alle opnames waren de volgende werkdag binnen. Ik heb gelukkig ook andere rekeningen als ik meteen geld nodig heb. Maar ik begrijp je overwegingen. Als ik joui was zou ik echter niet de de rekening sluiten of opheffen, maar alleen leeghalen. Mocht je je namelijk nog bedenken dan kan je niet zo makkelijk opnieuw een rekening openen, voor zover ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-06 18:56
W1ck1e schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:20:
[...]
Zoals je hier kunt zien heb ik afgelopen donderdag een klein bedrag willen terugboeken. Dat is tot nu nog niet binnengekomen op de tegenrekening. Maar morgen is pas de 3de werkdag sindsdien. Bijna alle opnames waren de volgende werkdag binnen. Ik heb gelukkig ook andere rekeningen als ik meteen geld nodig heb. Maar ik begrijp je overwegingen. Als ik joui was zou ik echter niet de de rekening sluiten of opheffen, maar alleen leeghalen. Mocht je je namelijk nog bedenken dan kan je niet zo makkelijk opnieuw een rekening openen, voor zover ik begrepen heb.
Ik hoor graag een update hoe lang het duurt om het geld van TR naar je eigen rekening te storten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 19:46

nlboy

Alles kitz?

Hyack schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:22:
[...]

Ik hoor graag een update hoe lang het duurt om het geld van TR naar je eigen rekening te storten :)
Bij mij wisselt het heel erg. De ene keer heb ik het de volgende (werk)dag ontvangen en de andere keer 3 werkdagen later. Dit inconsistente gebeuren vind ik erg irritant/onzeker, want ondertussen heeft TR wel dat bedrag gereserveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor iedereen die een Revolut rekening heeft is het misschien handiger/sneller om geld op Revolut te storten dmv de TR creditcard (zonder kosten).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Als je het wil horen moet je het even hardop lezen ;) Ik zag zojuist dat het geld was bijgeschreven, de sms van asn was van 10.57 uur. De valuta datum is vandaag, maar vanwege de grootte van het bedrag is de schade een paar cent. Aanloggen bij asn met de app gaat niet meteen goed, ze hebben het naar eigen zeggen druk.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 24-06-2024 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mijn (laatste) ervaring : klein bedrag van TR op 11 Juni afgeboekt was op mijn Rabo op 13 Juni bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
@W1ck1e Ik heb vanochtend om kwart voor 8 een bedrag van TR overgemaakt naar de Rabobank. Het is om kwart over 11 al aangekomen. Ik had dit niet verwacht zo snel. Ik zit bij HSBC.

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 24-06-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
Ik denk dat de wisselende ervaringen mbt het verwerken van stortingen en opnames een gevolg zijn van: de 4 verschillende partner banken (er is dus (nog) niet sprake van 1 TR bankrekening) in combinatie de betrokken betaalrekening. Voorbeeld: Van TR naar Rabo kan dus op 4 verschillende manieren.

Daarnaast heb je een Nederlandse instant payment methode en een Europese methode. Voorbeeld: Knab zegt instant payment te hebben, maar dat hebben ze niet naar Revolut. Deze zit namelijk op een ander systeem aangesloten.

Als ik een boeking van Revolut naar TR doe dan zie ik in de transactie binnen enkele seconden de bevestiging dat het geld is ontvangen (in mijn geval door CiTi). Daarna duurt het nog even voordat ik over het geld kan beschikken omdat waarschijnlijk TR nog een batch moet draaien (maar dit is in bijna al gevallen binnen 15 minuten verwerkt).

Een opname overdag naar Revolut vanaf TR (via CiTi dus) dan heb ik dit in alle gevallen de volgende werkdag op mijn Revolut staan.

Ps. Ik zou de rekening bij TR niet sluiten maar inderdaad op nul zetten als je daar nu geen geld wil hebben staan. Het opnieuw openen is (bijna) onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:57:
@W1ck1e Ik heb vanochtend om kwart voor 8 een bedrag van TR overgemaakt naar de Rabobank. Het is om kwart over 11 al aangekomen. Ik had dit niet verwacht zo snel. Ik zit bij HSBC.
Controle op mijn TR IBAN (DE) gedaan : Citi Europe Bank Germany Branch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
xxaixx schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:59:
Daarna duurt het nog even voordat ik over het geld kan beschikken omdat waarschijnlijk TR nog een batch moet draaien (maar dit is in bijna al gevallen binnen 15 minuten verwerkt).
Een batch 's nachts bij TR draait ergens rond 03:00 uur. Dit geldt voor de transacties gemaakt naar de TR na 00:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
elpablo007 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:21:
[...]

Van de ABN amro , ja dat ga ik ook doen.. helaas reageerd TR niet op mijn vragen..
Waarom heb je dat nog niet gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
[...]

Is ook afhankelijk van bij welke bank die eigen rekening is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Harbo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:26:
[...]

Controle op mijn TR IBAN (DE) gedaan : Citi Europe Bank Germany Branch
Aan de IBAN die aan jou is toegewezen kun je volgens mij niet zien waar je geld staat, dit is ook slechts zo'n zogenaamde omnibusrekening.
In je account staat naar welke bank je geld uiteindelijk gaat en wordt gestald.

Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste