Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29
JohanNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Aan de IBAN die aan jou is toegewezen kun je volgens mij niet zien waar je geld staat, dit is ook slechts zo'n zogenaamde omnibusrekening.
In je account staat naar welke bank je geld uiteindelijk gaat en wordt gestald.
Mijn IBAN / BIC wijst naar HSBC CONTINENTAL EUROPE, IRELAND - hier lijkt de match er dus wel te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXje1JwMuIYjnUr-DGv5pweQUiQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C4Q3cyCHoCejPENYbCrG3zEs.png?f=user_large

Aanvulling: en volgens de Legal Documentation moet ik bij de Duitse DSG aankloppen ... ?

[ Voor 28% gewijzigd door GroteVoet459 op 24-06-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:00:
[...]

Mijn IBAN / BIC wijst naar HSBC CONTINENTAL EUROPE, IRELAND, dus niet alles loopt via dezelfde omnibus.
Ja vreemde gang van zaken met die bankenroulette, hier hoort Citibank Europe Germany Branch bij mijn IBAN, daar staat het geld ook bij volgens mijn documenten maar is het Ierse DGS op van toepassing.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik heb deze combinatie:

van hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CG07YQ1sBqO60tJczeJX6EMhTzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vrk7rStQeem7ELsUaUXUPOqq.png?f=user_large

aangelogd op TR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyt8p7XxveI9GnDHNmYMs9T_jxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SNZrvGCdAWnWDhjsgQ0QXVuw.png?f=user_large

En zoals @JohanNL ook heeft : Iers DGS

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 24-06-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:44:
[...]

Aan de IBAN die aan jou is toegewezen kun je volgens mij niet zien waar je geld staat, dit is ook slechts zo'n zogenaamde omnibusrekening.
In je account staat naar welke bank je geld uiteindelijk gaat en wordt gestald.
Waar in mijn account? Ik zie op de Rekeningoverzicht (afschrift) ook BIC van Citi Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Harbo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Waar in mijn account? Ik zie op de Rekeningoverzicht (afschrift) ook BIC van Citi Bank.
Profiellogo -> onder Documenten kiezen voor Juridische documenten -> Algemene documenten -> Informatie over het depositogarantiestelsel
En dan staat dat m.b.t. het DGS van Ierland onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@JohanNL : Jij hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elpablo007
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
W1ck1e schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:27:
[...]
@elpablo007 Toen het een paar weken terug bij mij ook wat langer duurde voordat mijn geld op de tegenrekening aankwam (TR was niet de verzendende bank) gaven beide banken aan dat een onderzoek ALLEEN bij de verzendende bank kan worden gestart.
heb net weer mijn bank gesproken, maar ze kunnen helaas toch niks doen omdat volgens hun (ABN Amro) alles is goed gegaan.. (ik heb geld overgeboekt naar een rekening die op mijn naam staat en dat is aangekomen).

helaas niet zichtbaar op mijn Trade Republic rekening.

En nog steeds geen reactie.. niet over mail of app.. praat nu al weer over bijna 2 weken geen reactie!

zal updates blijven geven... ga nu een klacht in dienen bij Bafin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:12
Ik probeer een trade republic rekening te openen op mijn eigen naam.

Ik heb een rabo en/of rekening met mijn echtgenote

TR zeurt dat de Rabo niet mijn voornamen meegeeft maar alleen mijn voorletters. Hebben meer mensen hier last van en hebben jullie het kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Fredericm schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:25:

TR zeurt dat de Rabo niet mijn voornamen meegeeft maar alleen mijn voorletters. Hebben meer mensen hier last van en hebben jullie het kunnen oplossen?
Lees de topic start even door, dit is een bekend probleem.

Het lijkt overigens wel iets te zijn dat enkel speelt bij mensen met meerdere voornamen, want ik heb slechts één voornaam en gebruik mijn privé Rabobank rekening voor betalingen naar TR zonder problemen.
Wellicht dat anderen dit ook kunnen bevestigen, dan verduidelijk ik dat nog verder in de topic start.

In jouw geval zou je nog als workaround een Revolut rekening kunnen openen en die gebruiken voor TR, want Revolut gebruikt wel de voornamen voluit in hun overboekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Fredericm schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:25:

Hier ook Rabo en/of rekening en geen problemen met overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Profiellogo -> onder Documenten kiezen voor Juridische documenten -> Algemene documenten -> Informatie over het depositogarantiestelsel
En dan staat dat m.b.t. het DGS van Ierland onderaan.
En ik heb dan daar 2 keer een document met die naam.
In het ene staat Duits dgs, in het andere Iers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:17:
[...]
En ik heb dan daar 2 keer een document met die naam.
In het ene staat Duits dgs, in het andere Iers. ;)
Is dat niet van TR zelf? Die lijkt me dan niet van toepassing voor het spaar/kasgeld gedeelte.
Maar volgens mij stond die er eerst niet bij, wellicht dat alles op een gegeven moment dan wel onder de bankvergunning van TR zelf wordt gezet, dat zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Update van iOS app met een niet klikbare banner om me te verleiden naar een andere rekening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcN3vE0TetRFxurh8nWoNOSjK6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/22KNctkkPlK7XvPTgn6I8xVl.png?f=fotoalbum_large

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:33:
Update van iOS app met een niet klikbare banner om me te verleiden naar een andere rekening.

[Afbeelding]
Heb je hier al eerder aan jou gerichte berichten ontvangen van TR ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023

[Afbeelding]
Ik krijg dit ook, het werkt bij mij ook niet. Maar denk dat dit te maken zal hebben met de nieuwe IBAN's die ze gaan uitgeven maar dat het nog niet beschikbaar is in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozwuito
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22-05 14:31
JohanNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:36:
[...]
Het lijkt overigens wel iets te zijn dat enkel speelt bij mensen met meerdere voornamen, want ik heb slechts één voornaam en gebruik mijn privé Rabobank rekening voor betalingen naar TR zonder problemen.
Wellicht dat anderen dit ook kunnen bevestigen, dan verduidelijk ik dat nog verder in de topic start.
Ik heb meer voornamen, mijn ING-rekening is met initialen en bij TR heb ik de voornamen voluit ingevuld.
Blijkbaar ziet TR wel het verband tussen de initialen en mijn voornamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Heb je hier al eerder aan jou gerichte berichten ontvangen van TR ?
Nope.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
Trade Republic neemt de effectenafwikkeling in eigen handen. De in twee jaar opgebouwde infrastructuur stelt de broker in staat om diensten zoals dividenduitkeringen en aandelensplitsingen intern te verwerken. "Wij zijn voortaan niet meer afhankelijk van partners. Dit is een belangrijke stap om sneller nieuwe producten te kunnen ontwikkelen voor onze klanten", zegt Christian Hecker, mede-oprichter van Trade Republic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hyack schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:30:
Trade Republic neemt de effectenafwikkeling in eigen handen. De in twee jaar opgebouwde infrastructuur stelt de broker in staat om diensten zoals dividenduitkeringen en aandelensplitsingen intern te verwerken. "Wij zijn voortaan niet meer afhankelijk van partners. Dit is een belangrijke stap om sneller nieuwe producten te kunnen ontwikkelen voor onze klanten", zegt Christian Hecker, mede-oprichter van Trade Republic.
Heb jij toevallig een bron van deze informatie ? (een linkje of zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-04 08:58
W1ck1e schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:35:
[...]

Heb jij toevallig een bron van deze informatie ? (een linkje of zo)
https://www.deaandeelhoud...aar-eigen-bewaarplatform/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023

[Afbeelding]
Net Support gesproken en het is een fout. Vooralsnog kun je alleen in Duitsland overstappen. Onbekend is wanneer NL aan de beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 22:14

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

JohanNL schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:36:
[...]

Lees de topic start even door, dit is een bekend probleem.

In jouw geval zou je nog als workaround een Revolut rekening kunnen openen en die gebruiken voor TR, want Revolut gebruikt wel de voornamen voluit in hun overboekingen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn vrouw (met twee voornamen) en onze partnerrekening. Gekke is dat ik wel de link kon opzetten naar mijn TR account, en ook ik heb twee voornamen.

Via Revolut zou wellicht kunnen werken, maar dan wordt dat ook gelijk het vaste tegenaccount. Als we dan geld willen opnemen gaat het ook weer via dat tussenaccount, wat me vervelend lijkt.

Trade Republic's support geeft zelf deze opties aan:
You still have the following options to deposit funds into your Trade Republic account:
  • Ask your reference bank to change the sender name to match the one you registered with Trade Republic
  • Use another bank account in your name to make a SEPA transfer
  • Deposit money using your debit or credit card, or Google/Apple Pay (please only use this option if you have already have a reference account set up for withdrawals)
Lijkt er inderdaad op dat het niet anders is dan, of ik moet mijn bank kunnen overtuigen volledige voornamen te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Je kan ook een N26 account gebruiken. Heeft instant payment en iDeal dus een volwaardige bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 07:28
Het gaat steeds beter met overboeken

Vanuit ABN instant is nu plotseling ook instant terwijl dat vorige week nog 2-4 dagen duurde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Vanaf KNAB is het ongeveer 4 uur - 2x deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpablo007
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Heb nog steeds geen reactie..

Deze reactie voegt weinig toe als je niet meer informatie geeft. Hoe lang wacht je al? Waar wacht je op? Wat heb je zelf gedaan? Etc.

[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 27-06-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:59

Oekol

waka waka hey hey

Na een beetje teruggelezen te hebben hier gisteravond een rekening geopend en wat euro's overgemaakt. Stond er vanmiddag toen ik keek op en heb toen paar euro terug over gemaakt naar ING en daar stond het tot mijn verbazing vanmiddag nog zelfs op. Wat ik gewend ben met Santander, maar niet hier gelezen heb. Hier stond 't in de reacties meer dat t zeker een dag duurder. Enfin. Vanavond nog maar eens wat overmaken en daarna wat verschuiven naar TR.

Overigens bij de terugboeking de tekst bij dat je hier geen geld terug moet over maken. Ging even checken maar dat was inderdaad een heel ander IBAN.
Naam: TRADE REPUBLIC BANK GMBH
Omschrijving: Je opname van de
vereffeningsrekening van Trade
Republic. Maak geen
overschrijvingen naar deze IBAN.

[ Voor 28% gewijzigd door Oekol op 26-06-2024 21:03 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Vanochtend ook wat test overboekingen gedaan:

Revolut -> TR : 15 minuten
TR -> Revolut via card to card top up: Instant
TR -> Revolut bankoverschrijving: 7 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:00:
Na een beetje teruggelezen te hebben hier gisteravond een rekening geopend en wat euro's overgemaakt. Stond er vanmiddag toen ik keek op en heb toen paar euro terug over gemaakt naar ING en daar stond het tot mijn verbazing vanmiddag nog zelfs op. Wat ik gewend ben met Santander, maar niet hier gelezen heb. Hier stond 't in de reacties meer dat t zeker een dag duurder. Enfin. Vanavond nog maar eens wat overmaken en daarna wat verschuiven naar TR.

Overigens bij de terugboeking de tekst bij dat je hier geen geld terug moet over maken. Ging even checken maar dat was inderdaad een heel ander IBAN.

[...]
Dat een boeking terug naar je tegenrekening dezelfde dag aankomt is dan net nieuw, dat was eerst nog niet zo namelijk.
Voor de rest even de topic start doornemen, die dus alweer een update mag hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JohanNL schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:38:
[...]

Dat een boeking terug naar je tegenrekening dezelfde dag aankomt is dan net nieuw, dat was eerst nog niet zo namelijk.
Voor de rest even de topic start doornemen, die dus alweer een update mag hebben ;)
Heb ik zeker doorgelezen en het topic ook. Vanwaar de opmerking? Ik geef mijn ervaring aan.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
...
Mijn berichten over opnames zijn gebaseerd op ervaringen in het verleden. Maar zoals je weet is dat geen garantie voor de toekomst ;) Op basis van jouw bericht is wellicht te stellen dat TR aan het verbeteren is. Niet op communicatie gebied maar dan wel in het kader van instant opnames. Ik ga volgende week merken of dat bij mij ook verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:50:
[...]

Heb ik zeker doorgelezen en het topic ook. Vanwaar de opmerking? Ik geef mijn ervaring aan.
Omdat je dit zei:

' Overigens bij de terugboeking de tekst bij dat je hier geen geld terug moet over maken. Ging even checken maar dat was inderdaad een heel ander IBAN. '

Maar als dit puur jouw ervaring is heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

[...]
Lijkt erop alsof ze dat allemaal aan het fixen zijn waardoor dat nu een stuk sneller werkt
Ik ervaar het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25
Door de positieve berichten over de overboekingssnelheid hierboven heb ik gisteravond om 22:40 een klein bedragje overgemaakt van TR naar mijn ING-tegenrekening, om te kijken of het voor mij ook geldt.

Maar helaas een kleine 12 uur later is het er nog steeds niet, dus blijkbaar is het, in ieder geval buiten kantoortijden, nog niet noemenswaardig snel(ler) ;( :P

Wat ik overigens geen groot punt vind, ik ben verder heel blij met TR :) En met overboeken houd ik er altijd rekening mee dat het een dag of 2 kan duren, maar door de snelheden hierboven benoemd had ik gehoopt dat het sneller zou gaan. Maar helaas, pindakaas.

edit:
Natuurlijk staat het 10 minuten na het posten van dit bericht wel op m'n ING-rekening :D Maar goed, het heeft dus krap 12 uur geduurd. Not bad, not great.

[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 27-06-2024 11:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:08:
Door de positieve berichten over de overboekingssnelheid hierboven heb ik gisteravond om 22:40 een klein bedragje overgemaakt van TR naar mijn ING-tegenrekening, om te kijken of het voor mij ook geldt.

Maar helaas een kleine 12 uur later is het er nog steeds niet, dus blijkbaar is het, in ieder geval buiten kantoortijden, nog niet noemenswaardig snel(ler) ;( :P

Wat ik overigens geen groot punt vind, ik ben verder heel blij met TR :) En met overboeken houd ik er altijd rekening mee dat het een dag of 2 kan duren, maar door de snelheden hierboven benoemd had ik gehoopt dat het sneller zou gaan. Maar helaas, pindakaas.

edit:
Natuurlijk staat het 10 minuten na het posten van dit bericht wel op m'n ING-rekening :D Maar goed, het heeft dus krap 12 uur geduurd. Not bad, not great.
Ik vind het al een vooruitgang wanneer een opname bij TR tijdens kantooruren diezelfde dag nog aankomt bij mijn tegenrekening. Ik denk dat je de lat iets te hoog hebt gelegd. Bij ING kunnen ze ook nog redeneren: "morgen ben je de eerste"

Zo zal ik aanstaande maandag de te verwachten rente wegboeken. Ook interessant: verbetert TR (ook) de rentebijschrijving ? En hoeveel berichtjes puur daarover gaan we volgende week kunnen lezen ? ;) En hoeveel nieuwe klanten hebben de openingspost goed gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Mijn berichten over opnames zijn gebaseerd op ervaringen in het verleden. Maar zoals je weet is dat geen garantie voor de toekomst ;) Op basis van jouw bericht is wellicht te stellen dat TR aan het verbeteren is. Niet op communicatie gebied maar dan wel in het kader van instant opnames. Ik ga volgende week merken of dat bij mij ook verbetert.
Ik zie dat elke overschrijving die ik in de avond heb gedaan om stipt 8.58 bij TR op de rekening stond. Heb nu zojuist wat later dan gisteren (ongeveer twee uur later), kijken of dat vandaag nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Ik zie dat elke overschrijving die ik in de avond heb gedaan om stipt 8.58 bij TR op de rekening stond. Heb nu zojuist wat later dan gisteren (ongeveer twee uur later), kijken of dat vandaag nog komt.
Ik kan je niet helemaal volgen.
Of heb je gisteren ook eerder dan in de avond opnames gedaan bij TR, namelijk rond het middaguur ?
Maar die van in de avond en stipt 8:58 zijn ook al snel (-ler dan mijn ervaringen tot nu toe)

Wat is de bank van je tegenrekening ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 27-06-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:57:
[...]

Ik kan je niet helemaal volgen.
Of heb je gisteren ook eerder dan in de avond opnames gedaan bij TR, namelijk rond het middaguur ?
Maar die van in de avond en stipt 8:58 zijn ook al snel (-ler dan mijn ervaringen tot nu toe)

Wat is de bank van je tegenrekening ?
Snap ik. Zal het even op een rij zetten:

1e keer na avondeten en na openen rekening (uurtje of 20 a 21u) overgemaakt van ING naar TR. In de ochtend om 08.58 stipt bijgeschreven.

12 uur overgemaakt van TR naar ING en stond er de volgende dag al op (echter de vorige dag niet gekeken).

Daarom nogmaals een test gedaan:
2e keer wederom in de avond van ING naar TR. In de ochtend wederom 08.58 zichtbaar. Nu vandaag dus iets later overgemaakt weer terug naar ING denk uurtje of 14u is mijn schatting.

Kijk zojuist en het is alweer bijgeschreven op de ING. Heb wederom niet eerder gekeken behalve direct nadat ik de boeking maakte. Maar in 3 uur op de tegenrekening is eerlijk gezegd net zo goed als Santander of wellicht zelfs iets beter. Ben positief verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Snap ik. Zal het even op een rij zetten:

1e keer na avondeten en na openen rekening (uurtje of 20 a 21u) overgemaakt van ING naar TR. In de ochtend om 08.58 stipt bijgeschreven.

12 uur overgemaakt van TR naar ING en stond er de volgende dag al op (echter de vorige dag niet gekeken).

Daarom nogmaals een test gedaan:
2e keer wederom in de avond van ING naar TR. In de ochtend wederom 08.58 zichtbaar. Nu vandaag dus iets later overgemaakt weer terug naar ING denk uurtje of 14u is mijn schatting.

Kijk zojuist en het is alweer bijgeschreven op de ING. Heb wederom niet eerder gekeken behalve direct nadat ik de boeking maakte. Maar in 3 uur op de tegenrekening is eerlijk gezegd net zo goed als Santander of wellicht zelfs iets beter. Ben positief verrast.
Nu begrijp ik het.

Omdat het volgens mij helder is dat de meeste stortingen naar TR dezelfde dag nog aankomen (mits tijdens kantooruren) dacht ik dat je het over opnames had, waarvan recentelijk berichten komen dat die ook binnen dezelfde werkdag zijn uitgevoerd (en bijgeschreven op de tegenrekening). Jouw opname van vandaag naar ING is daar een voorbeeld van. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar er zijn er nu al drie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:46:
[...]

Nu begrijp ik het.

Omdat het volgens mij helder is dat de meeste stortingen naar TR dezelfde dag nog aankomen (mits tijdens kantooruren) dacht ik dat je het over opnames had, waarvan recentelijk berichten komen dat die ook binnen dezelfde werkdag zijn uitgevoerd (en bijgeschreven op de tegenrekening). Jouw opname van vandaag naar ING is daar een voorbeeld van. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar er zijn er nu al drie ;)
Zojuist weer een wat groter bedrag over gemaakt. Wil namelijk ook wel wat van de rente zien of ik dat nu goed geactiveerd heb. Denk dat ik om 08.58 moet kijken of 't er op staat. Daarna doe ik ook een overboeking tijdens werkuren kijken hoe snel dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 07:08:
[...]

Zojuist weer een wat groter bedrag over gemaakt. Wil namelijk ook wel wat van de rente zien of ik dat nu goed geactiveerd heb. Denk dat ik om 08.58 moet kijken of 't er op staat. Daarna doe ik ook een overboeking tijdens werkuren kijken hoe snel dat gaat.
Je bedoelt dus 2 stortingen ?
Over het activeren : In de app op het "saldo" tabblad, zie je als het activeren gelukt is, onder "voordelen" een tegel met "rente". Als je daar op klikt zie je bij "Opgebouwd deze maand" het bedrag dat je tot nu toe deze maand hebt opgebouwd. Sinds de nieuwe rente is dat 1 cent per dag per 96 euro saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Zo kan je de rente activeren :
The Third Man schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:33:
Ik ben in de app naar Cash gegaan, omlaag scrollen naar Benefits, Interest aangetikt en daarmee geactiveerd.
cash = saldo
benefits = voordelen
interest = rente

activeren is niet met terugwerkende kracht

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 28-06-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 22:45
Ik heb gisteren 3 stortingen gedaan.
1x rond 7:00u, een bedrag van € xxx
1x begin middag, een bedrag van € x
En later in de middag ook nog een bedrag van € xx

Het valt mij op dat de x en xx bedragen in een paar uur erop stonden, en de € xxx storting van die ochtend er nog steeds niet op staat. Is dat een herkenbaar patroon voor de mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
WiseDise schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:34:

Het valt mij op dat de x en xx bedragen in een paar uur erop stonden, en de € xxx storting van die ochtend er nog steeds niet op staat. Is dat een herkenbaar patroon voor de mensen hier?
Het ligt misschien aan de "openingstijden" van de bank van je tegenrekening. Ik kan mij zomaar voorstellen dat de opdrachten die voor kantoortijd (bijv xxx om 7 uur) zijn ingediend worden verzameld en op enig moment op dezelfde dag worden verwerkt/verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
WiseDise schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:34:

Is betaling XXX de eerste overboeking die je doet naar TR?
Want die duurt langer omdat het je verificatie-betaling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:29:
[...]

Dat kan natuurlijk ook (en is niet onwaarschijnlijk want @WiseDise is een nieuwe naam in dit topic). Indien dat laatste klopt: let er op dat je de rente activeert. Kijk een paar berichtjes terug of zoek op "activeren" in dit draadje. En lees de openingspost goed, om teleurstellingen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 22:45
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:29:
[...]

Nee, niet de eerste transactie. Ik ben een meelezer en zag het lopende draadje over de tijd die eroverheen kan gaan en besloot de proef op de som te nemen, om vervolgens hier te vragen of iemand het 'gedrag' herkend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:02:
[...]

Je bedoelt dus 2 stortingen ?
Over het activeren : In de app op het "saldo" tabblad, zie je als het activeren gelukt is, onder "voordelen" een tegel met "rente". Als je daar op klikt zie je bij "Opgebouwd deze maand" het bedrag dat je tot nu toe deze maand hebt opgebouwd. Sinds de nieuwe rente is dat 1 cent per dag per 96 euro saldo.
@WiseDise Vanmorgen rond 07.00 uur geld overgemaakt van ING naar TR. Om 10.37 uur was hij bijgeschreven.
Zojuist weer een terugboeking van TR naar ING gedaan om te kijken hoe lang dit duurt als het binnen werkuren gedaan wordt.

Wat betreft die tegel met rente staat dat goed. Morgen even kijken nu ik vandaag wat groter bedrag heb verplaatst of dat goed gaat. Kan ik daarna in de nieuwe maand alles van Santander naar TR overhevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:06:
...
Zojuist weer een terugboeking van TR naar ING gedaan om te kijken hoe lang dit duurt als het binnen werkuren gedaan wordt.
...
Wat mij betreft is dit het enige dat nog meer duidelijkheid nodig heeft. Komt het vandaag aan of later (dan waarschijnlijk pas maandag) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Oekol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:06:
[...]
Wat betreft die tegel met rente staat dat goed. Morgen even kijken nu ik vandaag wat groter bedrag heb verplaatst of dat goed gaat.
Bij mij in ieder geval wel.

Alleen de regel met "Gemiddeld bedrag" blijf ik vreemd vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 28-06-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:14:
...
Alleen de regel met "Gemiddeld bedrag" blijf ik vreemd vinden.
Indien "hoe dan ?"

Als je deze maand tot vandaag (dus 27 dagen in totaal) er geld op hebt staan:
1 - 10 juni : 100 euro
11 - 20 juni : 1000 euro
21 - 27 juni : 10000 euro
dan is je gemiddelde bedrag :
(10 * 100 + 10 * 1000 + 7 * 10000 ) / 27 euro = 3000 euro (toevallig een mooi rond bedrag)

waarvan de eerste 11 dagen 4% rente en de resterende 16 dagen 3,75% (waarbij hun jaar 360 dagen is)

reden van de regel met "gemiddeld bedrag" : zonder deze rentewijziging had je makkelijk kunnen berekenen/schatten wat de te verwachten rente zou zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 28-06-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ook even een test gedaan van TR naar Rabo. Opdracht 26e in de avond ingevoerd in TR app, vanochtend 28e aangekomen bij Rabo. De App zegt 1-3 werkdagen, dus die 2 dagen is daar precies in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:47:
[...]
Wat mij betreft is dit het enige dat nog meer duidelijkheid nodig heeft. Komt het vandaag aan of later (dan waarschijnlijk pas maandag) ?
Na 1 uur gekeken niks, na 2 uur gekeken niks, 3 uur lukte het om te kijken vanwege verplichtingen.
Nu 4 uur na het overboeken van TR naar ING staat het op mijn ING rekening.

Dus na 3 uur ofwel na 4 uur staat het op de tegenrekening. Als dit de bare minimum is en het wordt alleen maar sneller (instant payments) zeg ik akkoord d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Nou en met die debitkaart waar je cashback op krijgt voor je aankopen, gaat er bij mij in iedergeval voorlopig sowieso geen geld meer terug naar de tegenrekening.
En als je nú al een instant opname wil, kun je die kaart ook gebruiken om je Revolut rekening op te laden, en eventueel vanaf daar een IP uitvoeren naar welke rekening dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heeft iemand al door wanneer je wel of geen cashback krijgt als je met PayPal betaalt (gekoppeld aan je TR kaart)?

De ene keer krijg ik wel cashback en de andere keer niet, ik kan er geen peil op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Schweino schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:30:
Heeft iemand al door wanneer je wel of geen cashback krijgt als je met PayPal betaalt (gekoppeld aan je TR kaart)?

De ene keer krijg ik wel cashback en de andere keer niet, ik kan er geen peil op trekken.
Paypal geeft wel een code als het ware door waardoor ze weten wat voor soort betaling je doet, als het bijvoorbeeld gaat om die familiy & friends functie hebben ze dat wel door en krijg je niets waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:10:
[...]

Na 1 uur gekeken niks, na 2 uur gekeken niks, 3 uur lukte het om te kijken vanwege verplichtingen.
Nu 4 uur na het overboeken van TR naar ING staat het op mijn ING rekening.

Dus na 3 uur ofwel na 4 uur staat het op de tegenrekening. Als dit de bare minimum is en het wordt alleen maar sneller (instant payments) zeg ik akkoord d:)b
Dan doe ik maandag tijdens kantooruren een opname naar mijn asn rekening (waarvan ik heb gemerkt dat die sneller is dan ing). Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
JohanNL schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:52:
[...]

Paypal geeft wel een code als het ware door waardoor ze weten wat voor soort betaling je doet, als het bijvoorbeeld gaat om die familiy & friends functie hebben ze dat wel door en krijg je niets waarschijnlijk.
Het gaat hier om webshop aankopen waarbij het de ene keer wel tot een cashback leidt en de andere keer niet. Mijn ervaringen:

Wel: Amazon, AliExpress, Nike, Greetz
Niet: Zalando, Uniqlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:20

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ik betaal altijd via de creditcard betaling, je vult je gegevens in uit de app en het werkt altijd. Zit Paypal er ook niet tussen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Ik zou inderdaad geen PayPal gebruiken bij partijen die ook direct Visa accepteren. Alleen maar meer kans dat de saveback misgaat. Ik vindt het in mijn transactieoverzicht ook makkelijker dan die soms cryptische PayPal afschrijvingen.

Ik kan het me hooguit voorstellen bij een dubieuze webshop indien je meer vertrouwen hebt in PayPal dan je credit / debitkaart aanbieder om geld terug te krijgen. Maar dat lijkt me met deze partijen niet zo'n issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:38:
Ik zou inderdaad geen PayPal gebruiken bij partijen die ook direct Visa accepteren. Alleen maar meer kans dat de saveback misgaat. Ik vindt het in mijn transactieoverzicht ook makkelijker dan die soms cryptische PayPal afschrijvingen.

Ik kan het me hooguit voorstellen bij een dubieuze webshop indien je meer vertrouwen hebt in PayPal dan je credit / debitkaart aanbieder om geld terug te krijgen. Maar dat lijkt me met deze partijen niet zo'n issue.
Bij AliExpress heb ik er toch wel graag PayPal tussen zitten mocht er iets mis gaan. Zeker als ik hier regelmatig lees dat de klantenservice van TR te wensen over laat zou ik daar niet van afhankelijk willen zijn in het geval een chargeback nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Schweino op 30-06-2024 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19
Gisteravond 5k overgemaakt naar mijn TR account, er is nog steeds niets aangekomen.

Verwerken zij geen transacties in het weekend?

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:40
Beste @Strider heb je de topic starter gelezen? Daar kan je op de meeste vragen mbt TR de informatie terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Strider schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:27:
Gisteravond 5k overgemaakt naar mijn TR account, er is nog steeds niets aangekomen.

Verwerken zij geen transacties in het weekend?
Daar ging het de laatste pagina's nog over. Sowieso hoef je in het weekend niks te verwachten. En buiten werktijden om zal het sowieso al snel 12 uur of langer duren. Goede kans dat het morgen erop zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:16:
[...]

Daar ging het de laatste pagina's nog over. Sowieso hoef je in het weekend niks te verwachten. En buiten werktijden om zal het sowieso al snel 12 uur of langer duren. Goede kans dat het morgen erop zal staan.
Of het er morgen al te zien is hangt ook af van of het de eerste overboeking is of niet. Echter dat weten we niet want @Strider geeft weinig informatie in het bericht met de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje: TR berekent rente op basis van 360 dagen per jaar. Betekent dit dat we in de praktijk iets meer dan 3,75% krijgen of zijn er 5 dagen waarop geen rente toegekend wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@wian
W1ck1e schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:12:
...
Omdat TR rekent met 360 dagen per jaar is het 3,8125% nominaal en met rente op rente 3,879827% effectief.
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Schweino schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:59:
Bij AliExpress heb ik er toch wel graag PayPal tussen zitten mocht er iets mis gaan. Zeker als ik hier regelmatig lees dat de klantenservice van TR te wensen over laat zou ik daar niet van afhankelijk willen zijn in het geval een chargeback nodig is.
Ik heb uitstekende ervaringen met de klantenservice van AliExpress. Beter dan die van PayPal. Voor veel producten (de "Choice" selectie) betalen zij zelfs het verzendlabel om het product terug te sturen zonder opgave van reden en betalen ze alles terug inclusief verzendkosten. Anders zal het misschien de keuze zijn tussen 1% saveback of PayPal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bedankt W1ck1e, had ik niet verwacht. Dit is goed nieuws, heb mijn Raisin tegoed verplaatst naar TR. Vreemd dat TR relatief weinig besproken wordt in het algemene spaartopic, het levert meer rente op en werkt veel prettiger dan Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
wian schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:01:
[...]

Bedankt W1ck1e, had ik niet verwacht. Dit is goed nieuws, heb mijn Raisin tegoed verplaatst naar TR. Vreemd dat TR relatief weinig besproken wordt in het algemene spaartopic, het levert meer rente op en werkt veel prettiger dan Raisin.
Aangezien TR een eigen topic heeft zouden hooguit berichten met alleen het noemen van TR als alternatief in het algemene spaartopic moeten staan.

Indien nog niet gedaan, lees sowieso de topic start, en liefst de rest ook. Voorkomt teleurstellingen. Met name door niet de rente te activeren.

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 30-06-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rolfjes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Dat inderdaad. Verkoop het na verloop van tijd zodat dit weer terugvloeit naar de betaalrekening. Na tip van medetweaker hier XEON ingeruild voor Smart Overnight Return EUR (acc) [LYXW] welke een lagere TER heeft.

Gratis Tip: ga eens tanken met je cc kaart en betaal contactloos. Je zit binnen no-time aan je 15 euro >:)
Kan je iets meer vertellen over de voordelen van LYXW? Mag natuurlijk ook in Goedkoopste manier voor geldmarktfonds, daar zag ik deze nog niet voorbij komen.

Ik lees op Finanztip het volgende:
Warum empfiehlt Finanztip nicht den Lyxor Smart Overnight?

Der ETF-Anbieter Lyxor hat ebenfalls einen ETF im Angebot, der die Euro-Short-Term-Rate nachbildet, er trägt den Namen „Lyxor Smart Overnight Return Ucits ETF“. Es gibt ihn in einer ausschüttenden (ISIN: LU2082999306) und einer wiederanlegenden Variante (ISIN: LU1190417599).

Der ETF bildet die ESTR ebenfalls mittels Swaps nach. Zu unseren Emp­feh­lungen gehört er trotzdem nicht. Der Grund: Sein Portfolio, auf das er die Tauschgeschäfte aufbaut, besteht nicht wie bei unseren Emp­feh­lungen aus sicheren Staatsanleihen. Stattdessen investiert er in Aktien. Kommt es zu einem Ausfall des Swap-Partners, ist der ETF also in Aktien investiert. Das birgt aus unserer Sicht ein unnötiges Risiko für einen Sicherheitsbaustein.

Google-Translate:
De ETF-aanbieder Lyxor heeft ook een ETF in de aanbieding die de kortetermijnrente in euro nabootst, deze heet “Lyxor Smart Overnight Return Ucits ETF”. Het is beschikbaar in een distributieversie (ISIN: LU2082999306) en een herinvesteringsversie (ISIN: LU1190417599).

De ETF repliceert ook de ESTR met behulp van swaps. Het behoort echter niet tot onze aanbevelingen. De reden: Zijn portefeuille, waarop hij de valutatransacties baseert, bestaat niet uit veilige staatsobligaties, zoals bij onze aanbevelingen het geval is. In plaats daarvan belegt hij in aandelen. Als de swappartner faalt, wordt de ETF in aandelen belegd. Dit vormt in onze ogen een onnodig risico voor een veiligheidscomponent.

[ Voor 59% gewijzigd door fsfikke op 30-06-2024 17:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:58
fsfikke schreef op zondag 30 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Kan je iets meer vertellen over de voordelen van LYXW? Mag natuurlijk ook in Goedkoopste manier voor geldmarktfonds, daar zag ik deze nog niet voorbij komen.

Ik lees op Finanztip het volgende:

[...]
Hi, meer dan de informatie die je vond had ik niet. Ik had deze initieel aangekocht met de cashback maar viel me op dat performance niet gelijk liep met bv de XEON (na een week in mn TR portefeuille). Hierdoor besloten toch terug te gaan naar XEON (waar de performance in mijn portefeuille wel van omhoog ging).

Ik zal initiële post even aanpassen kan helaas niet meer.

ofwel persoonlijke voorkeur is XEON en niet LYXW.

[ Voor 5% gewijzigd door Rolfjes op 30-06-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Dan doe ik maandag tijdens kantooruren een opname naar mijn asn rekening (waarvan ik heb gemerkt dat die sneller is dan ing). Het zal mij benieuwen.
Ik ga morgenvroeg het vermogen van Santander wegboeken naar tegenrekening en dan naar TR doen. Denk dat ik het wel in meerdere keren doe of wellicht zelfs meerdere dagen.

Is het gebruikelijk om in stukjes van 5k, 10k of 20k op te knippen of zolang het beneden die 50k blijft waarop je rente krijgt kan het ook in 1x en is het gewoon random als je bank iets tegen houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
JohanNL schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:22:
En als je nú al een instant opname wil, kun je die kaart ook gebruiken om je Revolut rekening op te laden, en eventueel vanaf daar een IP uitvoeren naar welke rekening dan ook.
Bedankt voor deze tip. Wist niet dat het mogelijk was om bij Revolut geld toe te voegen via VISA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:18:
[...]

Ik ga morgenvroeg het vermogen van Santander wegboeken naar tegenrekening en dan naar TR doen. Denk dat ik het wel in meerdere keren doe of wellicht zelfs meerdere dagen.

Is het gebruikelijk om in stukjes van 5k, 10k of 20k op te knippen of zolang het beneden die 50k blijft waarop je rente krijgt kan het ook in 1x en is het gewoon random als je bank iets tegen houdt?
In dit berichtje over mailtje kan je zien wat er gebeurde toen ik een keer een groot bedrag stortte op mijn TR rekening. Dus daar moet je even alert op zijn.

Zolang je het niet helemaal vertrouwt raad ik je aan steeds een deel te storten. En ik zou ook een keer een groot bedrag opnemen, zodat je dat ook getest hebt.

De 50k grens met betrekking tot de rente gaat over het totale saldo, niet de verschillende stortingen apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:44:
[...]

In dit berichtje over mailtje kan je zien wat er gebeurde toen ik een keer een groot bedrag stortte op mijn TR rekening. Dus daar moet je even alert op zijn.

Zolang je het niet helemaal vertrouwt raad ik je aan steeds een deel te storten. En ik zou ook een keer een groot bedrag opnemen, zodat je dat ook getest hebt.

De 50k grens met betrekking tot de rente gaat over het totale saldo, niet de verschillende stortingen apart.
Dank voor het delen.

Dat laatste begrijp ik. Maar het: 'ik zou ook een keer een groot bedrag opnemen' niet. Waarom zou dat wezenloos anders zijn dat de kleine bedragen die ik tot nu toe heen en weer gestuurd heb om te testen?

Doel je dan op dat ze 't vast kunnen gaan houden of wat probeer je te zeggen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 30 juni 2024 @ 21:31:
[...]

Dank voor het delen.

Dat laatste begrijp ik. Maar het: 'ik zou ook een keer een groot bedrag opnemen' niet. Waarom zou dat wezenloos anders zijn dat de kleine bedragen die ik tot nu toe heen en weer gestuurd heb om te testen?

Doel je dan op dat ze 't vast kunnen gaan houden of wat probeer je te zeggen? :)
Ik vind het verplaatsen van grote bedragen nog steeds spannender dan van kleine bedragen. Ondanks dat het altijd goed gegaan is. Niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
alson schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb uitstekende ervaringen met de klantenservice van AliExpress. Beter dan die van PayPal. Voor veel producten (de "Choice" selectie) betalen zij zelfs het verzendlabel om het product terug te sturen zonder opgave van reden en betalen ze alles terug inclusief verzendkosten. Anders zal het misschien de keuze zijn tussen 1% saveback of PayPal zijn.
Offtopic: Ik heb helaas een mindere ervaring met AliExpress. Een aantal maanden geleden werd een transactie aangemerkt als verdacht. Resultaat: Geld afgeschreven (via Paypal) maar de producten werden niet verzonden door Ali gedurende het onderzoek, Dat onderzoek was na een maand nog niet afgerond en ik werd de hele tijd aan het lijntje gehouden door de klantenservice van Ali en kreeg ik ook regelmatig totaal onjuiste informatie. Toen ik het beu was heb ik een PayPal claim ingediend en had ik mijn geld na een week oid terug via Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Zo zal ik aanstaande maandag de te verwachten rente wegboeken. Ook interessant: verbetert TR (ook) de rentebijschrijving ? En hoeveel berichtjes puur daarover gaan we volgende week kunnen lezen ? ;) En hoeveel nieuwe klanten hebben de openingspost goed gelezen ?
Afgelopen maand nieuwe klant en de rente is al gestort bij mij.
Lijkt opnieuw een verbetering van TR en verwacht dan ook weinig klachten hierover vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
"en de rente is al gestort bij mij." - Hier ook.

Tijdstip : 04:14

[ Voor 17% gewijzigd door Harbo op 01-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
GroteVoet459 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:15:
[...]

Afgelopen maand nieuwe klant en de rente is al gestort bij mij.
Lijkt opnieuw een verbetering van TR en verwacht dan ook weinig klachten hierover vandaag.
Hoe werkt dat precies ?
Ik zie wel een bedrag staan bij rente en er staat dan ontvangen rente maar dit is niet toegevoegd aan het saldo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
boyette schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:57:
[...]

Hoe werkt dat precies ?
Ik zie wel een bedrag staan bij rente en er staat dan ontvangen rente maar dit is niet toegevoegd aan het saldo..
Vorige maand waren er een aantal mensen bij wie er vertraging was met de uitbetaling - blijkbaar is dit nog niet voor iedereen opgelost. Misschien ook gerelateerd aan de onderliggende bank (bij mij HSBC CONTINENTAL EUROPE, IRELAND)

Ik heb onder Cash nu een tabje voor Jun en Jul.
Bij Jun staan de transacties van juni - het initi|ele openen, wat geld van tegenrekeningen gestort en het overgezette spaargeld
Bij Jul staat de renteuitbetaling van vandaag.
Het totaalbedrag is ook inclusief die rente.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 01-07-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Op de dag van renteuitkering, kan het er eventjes nog niet compleet uitzien in je overzicht, dit is aan het einde van die dag, of uiterlijk de volgende dag altijd goed verwerkt. Niet direct berichten naar de support versturen jongens. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:40:
"en de rente is al gestort bij mij." - Hier ook.

Tijdstip : 04:14
Bij mij is de rente begin van de avond bijgeschreven, op tijd om vandaag mee te tellen voor de rente van juli. Let op, mocht je vandaag geld willen afboeken, dan is dat gemaximeerd tot het saldo zonder de vandaag bijgeschreven rente. Mocht je dus alles willen opnemen, dan moet je wachten tot morgen voor het laatste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wat betreft de rente, die werd vannacht om 02.21 uur bijgeschreven. Dus toen ik wakker werd was 't 'kassa' ;) .

Groot deel van Santander in ochtend overgeboekt naar ING maar door afspraken (stond er 12u op) kon ik 't pas 14u naar TR overboeken. Resultaat is dat het er nog niet opstaat, dat is dan wel even een 'vervelend' gevoel omdat het zoveel geld is wat nergens zichtbaar is maar maak me er verder niet druk over. Morgen gaan we verder met het overzetten👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Iets gebeurd wat ik niet verwacht had. Kijk zojuist en het geld was alsnog gisteren om 21.16 bijgeschreven en heb er ook rente op gehad (kom op een verschil van 1 eurocent uit wat ik meer had berekend, is een afronding wat ik deed). Had mij er eigenlijk bij neergelegd dat ik te laat was en het er straks pas bijgeschreven zou worden en niet buiten kantoortijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 06:45:
Iets gebeurd wat ik niet verwacht had. Kijk zojuist en het geld was alsnog gisteren om 21.16 bijgeschreven en heb er ook rente op gehad (kom op een verschil van 1 eurocent uit wat ik meer had berekend, is een afronding wat ik deed). Had mij er eigenlijk bij neergelegd dat ik te laat was en het er straks pas bijgeschreven zou worden en niet buiten kantoortijden.
Ik had dat echter wel een beetje verwacht. Dat kan ik makkelijk beweren achteraf ;)
Je rente over gisteren is precies 1 cent per 96 euro saldo om 23:59. Reken maar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:05:
[...]

Ik had dat echter wel een beetje verwacht. Dat kan ik makkelijk beweren achteraf ;)
Je rente over gisteren is precies 1 cent per 96 euro saldo om 23:59. Reken maar na.
Klopt wat je zegt inderdaad. Had al eerder jouw opmerking over 360 dagen langs zien komen dus bedrag x 3,75% / 360 gedaan en dat komt op hetzelfde uit als het saldo / 96. Er zit echter bij beide een afronding achter de komma van ,87 welke ik afrond en TR blijkbaar niet. Daar vervalt die ,87 eurocent achter de komma. Of hij is gewoon niet zichtbaar in de app dat kan ook.

Had overigens niet verwacht dat het geld er nog in de avond bijgestort zou worden, handen jeuken om het dan vanavond nog later over te maken om te kijken, maar aan de andere kant ook lekker boeiend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Klopt wat je zegt inderdaad. Had al eerder jouw opmerking over 360 dagen langs zien komen dus bedrag x 3,75% / 360 gedaan en dat komt op hetzelfde uit als het saldo / 96. Er zit echter bij beide een afronding achter de komma van ,87 welke ik afrond en TR blijkbaar niet. Daar vervalt die ,87 eurocent achter de komma. Of hij is gewoon niet zichtbaar in de app dat kan ook.

Had overigens niet verwacht dat het geld er nog in de avond bijgestort zou worden, handen jeuken om het dan vanavond nog later over te maken om te kijken, maar aan de andere kant ook lekker boeiend. :)
Ik zou de pech niet opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:55:
[...]

Helaas, dat kwam pas vandaag binnen. Dus geen verbetering bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Helaas, dat kwam pas vandaag binnen. Dus geen verbetering bij mij.
Bijzonder! Dus je had in de ochtend gedaan en dan later pas bijgeschreven? Dan is ING wat dat betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Bijzonder! Dus je had in de ochtend gedaan en dan later pas bijgeschreven? Dan is ING wat dat betreft beter.
Ja, er is 1 nacht overheen gegaan.
Volgende maand ga ik weer testen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 03-07-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Hm, had ik eens wat leuke betalingen gedaan met de kaart en maximale saveback verdiend, is deze niet geïnvesteerd :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j5LCQ8x-PjtgCf91OhWy9Cg5sg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtznuVeHmNmDBCXlch4f7FcX.jpg?f=fotoalbum_large

Maar gisteren is gewoon m’n savings plan van >50€ geïnvesteerd. Had wel recent het bedrag verhoogd maar het was altijd al >50€. Weet niet of het daar aan ligt maar kan alleen maar een tip geven om niet in het weekend voor de saveback investering een wijziging in je savings plan te doen.

Uiteraard via de chat om opheldering gevraagd dus we zullen zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Radiodurans op 03-07-2024 09:25 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
@Radiodurans is het aandeel van de saveback nog gelijk aan één van de aandelen waarin je investeert via het savings plan? Dit is namelijk een voorwaarde om de saveback te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
xxaixx schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:09:
@Radiodurans is het aandeel van de saveback nog gelijk aan één van de aandelen waarin je investeert via het savings plan? Dit is namelijk een voorwaarde om de saveback te krijgen.
Goede opmerking maar ja, het betreft hetzelfde ETC.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mogelijk ook voor anderen relevant/interessant om rekening mee te houden:

Vorige week had ik bij Picnic de IBAN van m'n TR-rekening ingevuld als betaalmethode, in de hoop dat ik van de TR 1% Saveback gebruik zou kunnen maken, als ik bij Picnic bestel. Bij Picnic kan je alleen met iDEAL betalen, of automatische afschrijving via IBAN.

Dit leek in eerste instantie te werken, want ik kon gewoon bestellen bij Picnic, en de boodschappen zijn netjes bezorgd afgelopen maandagochtend, op de bananen na, die waren niet op voorraad. Dus ik zou €1,55 terugkrijgen daarvoor.

Vandaag kreeg ik een mailtje van Trade Republic met de melding dat zij een payment/deposit (naar mijn TR-rekening toe) hebben geweigerd, en dat het geld teruggaat naar de verstuurder. Dit kwam omdat het niet van een rekening zou komen die op mijn naam staat.

Omdat ik 99% zeker wist dat de verstuurder Picnic was, heb ik contact opgenomen met Picnic. Zij geven aan dat de betaling van mij naar hun wel gewoon gelukt lijkt te zijn, en dat zij inderdaad €1,55 naar mijn rekening hebben overgemaakt.

Het gekke is nu alleen dat ik in de TR-app nergens kan zien dat er geld door Picnic van mijn rekening af is geschreven. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat precies in z'n werking gaat. Ik gok dat het komt doordat het geen betaling via TR zelf is, maar dat het afschrijving op verzoek van Picnic is (waardoor ik waarschijnlijk ook geen 1% Saveback zal ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:34
Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:21:
Mogelijk ook voor anderen relevant/interessant om rekening mee te houden:

Vorige week had ik bij Picnic de IBAN van m'n TR-rekening ingevuld als betaalmethode, in de hoop dat ik van de TR 1% Saveback gebruik zou kunnen maken, als ik bij Picnic bestel. Bij Picnic kan je alleen met iDEAL betalen, of automatische afschrijving via IBAN.

Dit leek in eerste instantie te werken, want ik kon gewoon bestellen bij Picnic, en de boodschappen zijn netjes bezorgd afgelopen maandagochtend, op de bananen na, die waren niet op voorraad. Dus ik zou €1,55 terugkrijgen daarvoor.

Vandaag kreeg ik een mailtje van Trade Republic met de melding dat zij een payment/deposit (naar mijn TR-rekening toe) hebben geweigerd, en dat het geld teruggaat naar de verstuurder. Dit kwam omdat het niet van een rekening zou komen die op mijn naam staat.

Omdat ik 99% zeker wist dat de verstuurder Picnic was, heb ik contact opgenomen met Picnic. Zij geven aan dat de betaling van mij naar hun wel gewoon gelukt lijkt te zijn, en dat zij inderdaad €1,55 naar mijn rekening hebben overgemaakt.

Het gekke is nu alleen dat ik in de TR-app nergens kan zien dat er geld door Picnic van mijn rekening af is geschreven. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat precies in z'n werking gaat. Ik gok dat het komt doordat het geen betaling via TR zelf is, maar dat het afschrijving op verzoek van Picnic is (waardoor ik waarschijnlijk ook geen 1% Saveback zal ontvangen).
Dit staat ook uitgelegd in de voorwaarden van de bankrekening. Je kunt alleen vanaf je eigen (goedgekeurde) tegenrekening geld erop storten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
DutchKel schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Dit staat ook uitgelegd in de voorwaarden van de bankrekening. Je kunt alleen vanaf je eigen (goedgekeurde) tegenrekening geld erop storten.
Ja, dat snap ik. Ik had er geen rekening mee gehouden dat Picnic een terugbetaling zou gaan doen, en dat dat dan niet aan zou komen, maar dat is ook niet waarom ik het deel.

Waarom ik het deelde is dat het nu dus niet helemaal duidelijk voor me is of/dat ik kan betalen door m'n IBAN van TR in te vullen, omdat ik de betaling (nog?) niet terug kan zien in de app. En dat dat dus iets is om mogelijk rekening mee te houden, ook in verband met de 1% Saveback.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
@Hahn je Iban van TR is geen betaalrekening (transactie van Picnic zal waarschijnlijk afgekeurd / geweigerd worden). Daarnaast krijg je alleen saveback als de betaling via de visa debet card van TR laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
xxaixx schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:30:
@Hahn je Iban van TR is geen betaalrekening (transactie van Picnic zal waarschijnlijk afgekeurd / geweigerd worden).
Dat was ook mijn verwachting, maar we zijn 2 dagen verder en Picnic zelf gaf aan dat de betaling gelukt was. Maar dan gok ik dat de betaling alsnog teruggetrokken zal worden, en dan zou ik automatisch een iDEAL-betaalverzoek krijgen, zeiden ze bij Picnic :)
Daarnaast krijg je alleen saveback als de betaling via de visa debet card van TR laat lopen.
Ja, goed punt. Dat het via je VISA debit card zou gaan was ik even vergeten. Ik dacht/hoopte TR-betaling = saveback. Maar fout gedacht :P

Thanks!

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste