Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:49
Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:21:
Het gekke is nu alleen dat ik in de TR-app nergens kan zien dat er geld door Picnic van mijn rekening af is geschreven. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat precies in z'n werking gaat. Ik gok dat het komt doordat het geen betaling via TR zelf is, maar dat het afschrijving op verzoek van Picnic is (waardoor ik waarschijnlijk ook geen 1% Saveback zal ontvangen).
Je kunt helemaal geen automatische incasso's laten uitvoeren, vandaar.
Alleen zijn ze bij Picnic waarschijnlijk zo coulant dat ze de goederen leveren en geld terug storten vóórdat ze daadwerkelijk het geld hebben ontvangen.
De rekening volgt dus waarschijnlijk de komende dagen nog wel.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57
JohanNL schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:46:
[...]

Je kunt helemaal geen automatische incasso's laten uitvoeren, vandaar.
Daar ben ik nu net achter, ja :)
Alleen zijn ze bij Picnic waarschijnlijk zo coulant dat ze de goederen leveren en geld terug storten vóórdat ze daadwerkelijk het geld hebben ontvangen.
De rekening volgt dus waarschijnlijk de komende dagen nog wel.
Ja, het is een automatische afschrijving achteraf, dus dat ik de boodschappen heb ontvangen is niet het gekke.

Maar, zoals ik al zei, geeft Picnic zelf aan dat de betaling wel gelukt is. Die automatische afschrijving wordt eigenlijk altijd binnen een paar uur na bezorging gedaan, dus dat zou afgelopen maandag zijn. En tot dusver is dat nog niet geweigerd/gestorneerd.

Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan gebeuren, en ik hoef dus ook niet nóg iemand die me gaat uitleggen dat wat ik gedaan heb niet kan/mag/moet/gaat werken, want dat weet ik inmiddels wel ;)

Maar dat Picnic niet direct een 'Nee, jullie mogen niet afschrijven van deze IBAN' heeft gekregen vond ik wel opvallend.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:50:
[...]
Maar dat Picnic niet direct een 'Nee, jullie mogen niet afschrijven van deze IBAN' heeft gekregen vond ik wel opvallend.
Omdat ze dat niet kunnen zien, ze krijgen pas nádat ze proberen af te schrijven een respons terug dat het niet mogelijk is.
En dat kan soms wel dagen op zich laten wachten, dat hele systeem is namelijk wel zo'n beetje uit het tijdperk van de dinosauriërs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik heb een zooi aandelen verkocht, staat bij m'n saldo maar ik kan het niet naar m'n tegenrekening overmaken? Slechts een tiende is beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Boerenlater schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:34:
Ik heb een zooi aandelen verkocht, staat bij m'n saldo maar ik kan het niet naar m'n tegenrekening overmaken? Slechts een tiende is beschikbaar.
Vandaag verkocht? Zo ja, dan zal je waarschijnlijk even wat geduld moeten hebben. Er staat soms bij dat het 24 of 48 uur kan duren voordat alles beschikbaar is om het naar je tegenrekening te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Transacties in o.a. aandelen zijn doorgaans T+2.
Dus nu opnemen zou je dan debetrente gaan kosten, maar aangezien je met TR hierover geen overeenkomst hebt zullen ze het geld pas over 2 handelsdagen beschikbaar stellen.
Tenminste zo zou het moeten werken, heb zelf nog niets verkocht om daarna terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een geruststelling maar ook serieuze slordigheid van Trade Republic waar degenen die scherp naar de rekening kijken tegenaan kunnen lopen. Vaak voorbij gekomen is dat de rente aan het begin vd maand niet direct uitbetaald wordt soms, maar ik loop tegen iets serieuzer aan; het totaalbedrag op mijn rekening is niet altijd actueel.

De afgelopen dagen had ik het gevoel dat het totaaloverzicht te weinig geld aangaf, tot vanochtend ineens mijn periodieke inleg voor de belegging verscheen op de rekening zonder dat er geld werd afgeschreven. Omdat ik wel serieus wilde weten of mijn geld veilig staat even via de webinterface ingelogd, daar alle bedragen per maand gecopy-pasted naar Google Spreadsheet en vervolgens per maand een overzicht gemaakt.

Eerst leek ik €X te veel op mijn rekening te hebben, tot mij ineens te binnen schoot dat je natuurlijk de Saveback in Google Sheet buiten je overzicht moet houden, want die max €15 per maand die je krijgt naast je rente, gaat niet van je eigen geld af.

Lang verhaal kort; als ik alles nu bij elkaar op en aftrek, heb ik het royale bedrag van €0,17 te veel op mijn rekening. Het rekeningoverzicht klopt om de één of andere reden nog steeds niet 100%, hoewel de foutmarge gelukkig nu een stuk kleiner is dan eerst.

Ik blijf er dus een zorgelijk gevoel bij houden dat dit niet op orde is. Dat een aandelenaankoop niet meteen op 1 juli plaatsvindt maar een paar dagen later, is heel normaal. Maar bij elke andere bank wordt het bedrag netjes van je rekening gehaald op 1 juli, en zie je het in de vorm van aandelen X dagen later terugkomen. En aan het eind vd rit heb ik nu dus nog steeds een mysterieus extra bedrag dat nog niet terug te rekenen is via Excel. Zouden een paar anderen met een overzichtelijk rekeningoverzicht, maar die ook net as ik de saveback gebruiken, ook eens kunnen kijken? Ben benieuwd of anderen hier ook tegenaan lopen en zoja hoeveel dat bedrag is.

Trade Republic doet dit dus op zijn minst rommelig, hoop dat ze dit wel gaan aanpakken want dit is de basis van vertrrouwen in een bank natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-07-2024 23:22 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:11
@DeNachtwacht maak je toevallig ook gebruik van de optie round up? Ik maak hier zelf geen gebruik van, maar kan me voorstellen dat TR de round up reserveert totdat deze belegt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:50:
[...]

Daar ben ik nu net achter, ja :)

[...]

Ja, het is een automatische afschrijving achteraf, dus dat ik de boodschappen heb ontvangen is niet het gekke.

Maar, zoals ik al zei, geeft Picnic zelf aan dat de betaling wel gelukt is. Die automatische afschrijving wordt eigenlijk altijd binnen een paar uur na bezorging gedaan, dus dat zou afgelopen maandag zijn. En tot dusver is dat nog niet geweigerd/gestorneerd.

Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel gaan gebeuren, en ik hoef dus ook niet nóg iemand die me gaat uitleggen dat wat ik gedaan heb niet kan/mag/moet/gaat werken, want dat weet ik inmiddels wel ;)

Ik vermoed dat de Picnic er vanuit gaat dat het lukt omdat de gegevens kloppen van de bankrekening. De validatie lukt en je kunt een betaling innen. Als je het probeert te innen zal je eigen bank eerst zeggen: De gegevens zijn correct dus het lukt wel. Echter als het werkelijk aan de andere kant wordt gevraagd zal het geweigerd worden. Maar hier kom je pas na een paar uur of langer achter, het kan zelfs tot ik dacht 7 werkdagen duren voordat een afschrijving is goed of afgekeurd.

Ik kan bijvoorbeeld bij de rabobank niet negatief staan. Toch gaan automatische afschrijvingen gewoon door en lijkt het alsof ik negatief sta. Als dit het geval is dan heb ik 7 werkdagen om het bedrag aan te vullen, als ik dat niet binnen die 7 dagen doe dan wordt de werkelijke afschrijving niet uitgevoerd. Ik sta dus niet negatief omdat het bedrag nog niet werkelijk is afgeschreven, maar als je mijn saldo bekijkt lijkt het alsof ik dan wel negatief sta.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Vanochtend toch een mailtje gekregen van Picnic dat de betaling is mislukt, en of ik via iDEAL wil betalen.

Lang verhaal kort: doe niet zo dom als ik en gebruik je TR IBAN niet als rekening om vanaf te laten schrijven, want dat werkt niet :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
Hahn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:43:
Vanochtend toch een mailtje gekregen van Picnic dat de betaling is mislukt, en of ik via iDEAL wil betalen.

Lang verhaal kort: doe niet zo dom als ik en gebruik je TR IBAN niet als rekening om vanaf te laten schrijven, want dat werkt niet :P
Ik heb hierover nu ook iets toegevoegd aan de topic start.

Heb ook gezien in de app dat ze inmiddels €30 voor het verwijzen van een nieuwe gebruiker geven, dit was voorheen €10.
Als nieuwe gebruiker krijg je die €30 nu dan ook neem ik aan.

[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 04-07-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Wie heeft er op dit moment de volgende rekening bij TR:
https://traderepublic.com/nl-nl/rente

Mijn deposito bij Raisin (Italiaanse bank) loopt af en zit aan die rekening te denken. 3,75% is hoger dan 1 jaar vast zetten via Raisin.

Wat zijn de ervaringen met deze rekening bij TR? Verloopt alles soepel? Geld staat er snel op/snel eraf?

[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 05-07-2024 08:55 . Reden: Geen affiliate link ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:29
Road-runner83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:47:
...

Wat zijn de ervaringen met deze rekening bij TR? Verloopt alles soepel? Geld staat er snel op/snel eraf?

a: wisselend
b: neen
c: wisselend

Veel leesplezier, pak er gerust een kop koffie bij ;)

[ Voor 37% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
Ik ben begonnen op pagina 25 en ahv die pagina: laat maar zitten :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 12:13

Mijn deposito bij Raisin (Italiaanse bank) loopt af en zit aan die rekening te denken. 3,75% is hoger dan 1 jaar vast zetten via Raisin.

Waarschijnlijk geen goede graadmeter maar als je om kan gaan met Raisin lukt het in mijn ogen vast ook met TR. Ik heb beide in gebruik en ben met allebei redelijk tevreden zolang je maar enig geduld hebt en niet te snel in 'paniek' raakt.

De klantenservice van TR ondergaat als ik de laatste berichten goed heb begrepen een transformatie maar was tot op heden afwezig/slecht maar heb ze zelf nog niet nodig gehad. Bij Raisin laat deze echter ook echt wel wat te wensen over (meer dan 20 minuten wachten tot je iemand aan de lijn hebt, op berichten via de website reageren ze na een aantal dagen/weken).

De app van TR is wat mij betreft betrouwbaarder, bij die van Raisin 'verdwijnen' er regelmatig rekeningen uit het overzicht die dan na een paar uur opeens weer te zien zijn.

Het overboeken is bij beide ook genoeg over te zeggen. Gaat bij mij tot nu toe goed bij TR, bij Raisin is het geld tot op heden langer uit zicht vanwege de tussenrekening waar je altijd eerst naar over moet boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Road-runner83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:10:
Ik ben begonnen op pagina 25 en ahv die pagina: laat maar zitten :D
De openings topic staat op pagina 1 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Van ING af gaat het redelijk soepel. Betalingen staan er na 3 uur op. Overboeken van TR naar ING duurt een dag.

Ik gebruik het alleen als een veredelde current account met wat bonus en ingebouwde credit kaart functionaliteit. Dus alle boodschappen, lunch werk, aankopen in winkels, abonnementen die werken met credit kaart (voorlopig alleen Spotify en Netflix) en alle online betalingen op websites, e.g. de Etos en Amazon.nl. Alle Amerikaanse dingen kunnen eigenlijk altijd makkelijk via de kaart en ik heb mijn eigen credit kaart opgezegd.

Het werkt verder soepel als je wijzigingen niet te snel achter elkaar doet. Dus als je een savings plan hebt ingesteld, pas het dan pas de volgende dag aan als je toch nog iets wil wijzigen.

De beleggingen boek ik na een redelijke opbouw over naar de beleggingsrekening voor mijn kinderen en begin weer opnieuw. Mijn eigen portefeuille zal ik nooit bij TR stallen, teveel risico. Grote bedragen moet je stallen bij grote banken die "too big to fail" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Nu online
Thanks voor de reacties, ik heb nog een maandje dus denk er nog even over na. Met Raisin tot nu toe nog 0 problemen gehad (ook nog geen klanteservice nodig gehad en geld stond er snel op, nu nog terug :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ELD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:52:
Van ING af gaat het redelijk soepel. Betalingen staan er na 3 uur op. Overboeken van TR naar ING duurt een dag. ...
Bij mij kost dat ook een dag. Geen groot probleem. Echter bij anderen met de TR / ING combinatie kan het blijkbaar op dezelfde dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Road-runner83 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:59:
Thanks voor de reacties, ik heb nog een maandje dus denk er nog even over na. Met Raisin tot nu toe nog 0 problemen gehad (ook nog geen klanteservice nodig gehad en geld stond er snel op, nu nog terug :D).
Als je het voor het eind van deze maand nog helemaal regelt, inclusief alle controles aan jouw kant, dan heb je het up-and-running op het moment dat je het wil gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:24

Tot nu toe ben ik tevreden. Gebruik het een maand of 5 nu. Tegenrekening is een gezamenlijke rekening bij ASN. Nog geen gekke dingen gehad. Ik gebruik alleen deze tegenrekening voor het overboeken.

Maakt gebruik van de spaarrekening, de 1% cashback (dmv de card en wallet) en dus het maandelijks beleggen (Gratis Tweakers Tip, om snel aan de 15e te komen in de maand kun je contactloos pinnen bij een tankstation, hij reserveert 200e maar rekent uiteindelijk het echte bedrag later af, maar je krijgt wel 1% over 200e... >:) )

Van ASN naar TR duurt een paar uur (werkdagen en in de ochtend). Van TR naar ASN duurt wat langer (~dag). Vanuit ASN wordt maandelijks een bedrag over gemaakt. Ben klein begonnen (spreiding). TR was mijn alternatief voor Advanzia.

Edit; Tweakertip

[ Voor 10% gewijzigd door Rolfjes op 05-07-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ELD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:52:
Van ING af gaat het redelijk soepel. Betalingen staan er na 3 uur op. Overboeken van TR naar ING duurt een dag.

Ik gebruik het alleen als een veredelde current account met wat bonus en ingebouwde credit kaart functionaliteit. Dus alle boodschappen, lunch werk, aankopen in winkels, abonnementen die werken met credit kaart (voorlopig alleen Spotify en Netflix) en alle online betalingen op websites, e.g. de Etos en Amazon.nl. Alle Amerikaanse dingen kunnen eigenlijk altijd makkelijk via de kaart en ik heb mijn eigen credit kaart opgezegd.

Het werkt verder soepel als je wijzigingen niet te snel achter elkaar doet. Dus als je een savings plan hebt ingesteld, pas het dan pas de volgende dag aan als je toch nog iets wil wijzigen.

De beleggingen boek ik na een redelijke opbouw over naar de beleggingsrekening voor mijn kinderen en begin weer opnieuw. Mijn eigen portefeuille zal ik nooit bij TR stallen, teveel risico. Grote bedragen moet je stallen bij grote banken die "too big to fail" zijn.
Let op: TR geeft je een Visa Debit card, geen credit card. Je hebt dus voldoende saldo op de achtergrond nodig voor het doen van uitgaven. Verder zijn mijn ervaringen met TR zeer positief.

De rente is hoog en wordt zeer netjes iedere maand bijgeschreven. De app is modern, er is een 1% cashback spaarplan wat goed werkt en het beleggen in aandelen verloopt ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoNL op 05-07-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

RoRoNL schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:48:
[...]
Let op: TR geeft je een Visa Debit card, geen credit card. Je hebt dus voldoende saldo op de achtergrond nodig voor het doen van uitgaven. Verder zijn mijn ervaringen met TR zeer positief.
Klopt, met functionaliteit doelde ik op het feit dat je van de credit card betaal functionaliteit gebruik kan maken en geen krediet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

Heeft iemand trouwens al geprobeerd om retour bedragen te ontvangen bij het pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ELD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:48:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd om retour bedragen te ontvangen bij het pinnen?
Dat is gewoon een Visa/Mastercard functie, dus lijkt me niet dat dit problemen oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 17:37
ELD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:48:
Ja bij de Praxis, dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Z___Z schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:52:
[...]

Dat is gewoon een Visa/Mastercard functie, dus lijkt me niet dat dit problemen oplevert.
Aangezien TR moeilijk doet met inkomende boekingen die niet naar een andere rekening van jou herleidbaar is, kan dit wel eens problemen opleveren.
De reden daarvoor heeft natuurlijk alles met de Wwft te maken en met die terugpin functie zou je in theorie kunnen witwassen.
Dus ik laat het ook graag eerst iemand anders uittesten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
JohanNL schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:28:
[...]

Aangezien TR moeilijk doet met inkomende boekingen die niet naar een andere rekening van jou herleidbaar is, kan dit wel eens problemen opleveren.
De reden daarvoor heeft natuurlijk alles met de Wwft te maken en met die terugpin functie zou je in theorie kunnen witwassen.
Dus ik laat het ook graag eerst iemand anders uittesten :)
Zoals ik een paar posts terug al aan den lijve heb ondervonden is een overboeking naar je TR IBAN en gebruik maken van je TR VISA card niet hetzelfde :P

Maar Jero_B in de post boven je heeft het al uitgetest en bevestigt dat retourpinnen werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

Hahn schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:31:
[...]

Zoals ik een paar posts terug al aan den lijve heb ondervonden is een overboeking naar je TR IBAN en gebruik maken van je TR VISA card niet hetzelfde :P

Maar Jero_B in de post boven je heeft het al uitgetest en bevestigt dat retourpinnen werkt :)
De vraag is of hij daarover nog een cash back kreeg, waarschijnlijk niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
ELD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:00:
[...]

De vraag is of hij daarover nog een cash back kreeg, waarschijnlijk niet ;)
Die vraag heb ik in ieder geval niet, want saveback gaat over card payments, niet refunds.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:19
Radiodurans schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:02:
Uiteraard via de chat om opheldering gevraagd dus we zullen zien.
Twee dagen na het openen van de support chat kreeg ik daadwerkelijk iemand te spreken. Bleek inderdaad dat door het ‘op het laatste moment’ wijzigen van m’n savingsplan (via ‘manage plan’, dus niet opzeggen en een nieuw plan aanmaken) de saveback die al klaar stond niet meer kon worden gekoppeld aan het ‘oude’ plan. Het systeem is dan niet slim genoeg om het te koppelen aan het nieuwe plan. Tja, computer says no en helaas geen mogelijkheid tot coulance.

Maar wel dus gewoon een heel vriendelijk persoon via de chat die wist waar het over ging en mijn woorden begreep. Jammer van die 15 euro en een meer service gericht bedrijf heeft coulance oplossingen maar voor zo’n prijsvechter wel een adequate servicedesk.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Radiodurans schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:57:
[...]

Twee dagen na het openen van de support chat kreeg ik daadwerkelijk iemand te spreken. Bleek inderdaad dat door het ‘op het laatste moment’ wijzigen van m’n savingsplan (via ‘manage plan’, dus niet opzeggen en een nieuw plan aanmaken) de saveback die al klaar stond niet meer kon worden gekoppeld aan het ‘oude’ plan. Het systeem is dan niet slim genoeg om het te koppelen aan het nieuwe plan. Tja, computer says no en helaas geen mogelijkheid tot coulance.

Maar wel dus gewoon een heel vriendelijk persoon via de chat die wist waar het over ging en mijn woorden begreep. Jammer van die 15 euro en een meer service gericht bedrijf heeft coulance oplossingen maar voor zo’n prijsvechter wel een adequate servicedesk.
Netjes dat je nog even een update geeft. Niet helemaal wat je wilde, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcodk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik kan bevestigen dat de fysieke TR kaart kan worden gebruikt bij de tolpoortjes van Sanef en SAPN in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:25
Gek genoeg kwam mijn betaling van de SNS die ik vannacht uitvoerde vanochtend binnen op mijn TR rekening. Dacht altijd dat ze in het weekend geen betalingen verwerkte.

Daarna in de ochtend nog 2 betalingen uitgevoerd maar vooralsnog zijn die niet binnen (verwacht ze ook pas op maandag).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:42
Youtl schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:40:
Gek genoeg kwam mijn betaling van de SNS die ik vannacht uitvoerde vanochtend binnen op mijn TR rekening. Dacht altijd dat ze in het weekend geen betalingen verwerkte.

Daarna in de ochtend nog 2 betalingen uitgevoerd maar vooralsnog zijn die niet binnen (verwacht ze ook pas op maandag).
Gisteren een groter en klein bedrag gedaan kort achterelkaar. Kleine bedrag stond er gister avond al op. Grote bedrag vandaag nog niet. Gok dus na het weekend pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg63
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05 16:43
Ik heb een vraag over de trade republic kaart. Voor de instelling van de beveiliging zijn er 4 onderdelen
Geldopnames, online betalingen, swipe betalingen, contactloze betalingen. Als je bijvoorbeeld niet wilt dat er online betalingen mee gedaan kunnen worden zet je het puntje dan rechts, dan wordt de kleur zwart of juist links en wordt hij grijs. Alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@ploeg63 Is inderdaad wat onduidelijk. Maar rechts (zwart) AAN (instelling actief), en Links grijs is UIT (Die instelling niet van toepassing).

[ Voor 26% gewijzigd door RoRoNL op 06-07-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg63
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-05 16:43
Dank je voor je bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:13
Let erop dat zaken zoals je Netflix ook als 'online' betalingen gelden. Dus als je dat uit zet en je hebt dat abo op TR lopen, gaat dat niet goed.

Ik heb het gewoon even uitgeprobeerd en eerst uit gezet. Netflix betaling werd geweigerd, online betalingen daarna weer aangezet en gelukkig heeft Netflix het een halve dag later nog eens geprobeerd. Toen lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:28
Ik heb net een tr account geopend, maar moet ik nu nog ergens aan zetten dat ik rente wil ontvangen? Dacht dat ergens gelezen te hebben maar kan het nergens terug vinden in de app.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:13
In je saldo tabblad zit onder de bolletjes van je inkomsten/uitgaven en je transacties, nog een lijstje met 'voordelen' het eerste grijze vlakje heet rente, daarop klikken en dan kan je zien of het aan of uit staat, en dan kun je volgens mij ook daar de boel aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Makrolon schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:32:
Ik heb net een tr account geopend, maar moet ik nu nog ergens aan zetten dat ik rente wil ontvangen? Dacht dat ergens gelezen te hebben maar kan het nergens terug vinden in de app.
Zoek op "activeren" in dit draadje. Vergeet niet van tevoren een klein bedrag over te maken vanaf je tegenrekening met een overschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024

rokl

test

Ik heb me op 3 juli voor het eerst aangemeld en op 4 juli als test 1.- Euro overgemaakt van mijn ABN-AMRO rekening. Tot vandaag staat dit bedrag er niet bij. Op 5 juli een Revolut account aangemaakt en 2.- Euro naar TR overgeboekt. Ook dit bedrag staat er nog niet bij. Is dat herkenbaar en heeft dat mee te maken dat ik me net heb aangemeld?

Ik begrijp ook niet de vele opmerkingen hier op het forum dat overboekingen van/naar TR in het weekend niet worden verwerkt. De verwerking gaat toch automatisch via computers. Er zit toch geen medewerker tussen, die handelingen moet verrichten???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

rokl schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:31:
Ik heb me op 3 juli voor het eerst aangemeld en op 4 juli als test 1.- Euro overgemaakt van mijn ABN-AMRO rekening. Tot vandaag staat dit bedrag er niet bij. Op 5 juli een Revolut account aangemaakt en 2.- Euro naar TR overgeboekt. Ook dit bedrag staat er nog niet bij. Is dat herkenbaar en heeft dat mee te maken dat ik me net heb aangemeld?

Ik begrijp ook niet de vele opmerkingen hier op het forum dat overboekingen van/naar TR in het weekend niet worden verwerkt. De verwerking gaat toch automatisch via computers. Er zit toch geen medewerker tussen, die handelingen moet verrichten???
Dus je hebt de posts gelezen waarin staat dat de eerste overboeking langer dan normaal duurt en dat overboekingen in het weekend vaak niet verwerkt worden. Maar toch vraag je je af waarom jouw eerste overboeking van net voor het weekend nog niet bijgeschreven is? :D 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e

Je hoeft het niet te begrijpen. Geloven is genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Ik heb eerder dit jaar een telefoon in België gekocht via marktplaats. Geld donderdag avond overgemaakt en stond pas dinsdag middag op de Belgische tegen rekening. In het weekend liggen daar veel transacties plat. Dus nee zo gek is dat niet we zijn vooral ontzettend verwend in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
Wat is handiger in 1x een groot bedrag van xx.xxx over te maken of in delen van xxxx?

Omdat ik veel lees dat grote bedragen nog wel eens fout/erg lang kunnen duren? Of is dit al verleden tijd.

Nu net via ing even snel een xxxx bedrag over gemaakt, eens even kijken hoe lang duurt.

(Wel al eerder een klein bedrag overgemaakt en opgenomen)

[ Voor 12% gewijzigd door Henk. op 08-07-2024 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Henk. schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:40:
Wat is handiger in 1x een groot bedrag van xx.xxx over te maken of in delen van xxxx?

Omdat ik veel lees dat grote bedragen nog wel eens fout/erg lang kunnen duren? Of is dit al verleden tijd.

Nu net via ing even snel een xxxx bedrag over gemaakt, eens even kijken hoe lang duurt.

Als het bedrag van vandaag van dezelfde rekening komt als het kleine bedrag dan zal het waarschijnlijk wel loslopen. Daarna gaan grote bedragen volgens mij even snel als kleine volgens mij. Probeer wel binnen reguliere kantoortijden te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:23
Henk. schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:40:

Ik zou het in kleine bedragen doen. Als ik kleine bedragen overmaak dan staat het er binnen een uur erop. Ik heb afgelopen donderdag 5000 euro overgemaakt en het is nog niet binnen. Maar het kan ook toeval zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kal-Ell schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:12:
[...]

Ik zou het in kleine bedragen doen. Als ik kleine bedragen overmaak dan staat het er binnen een uur erop. Ik heb afgelopen donderdag 5000 euro overgemaakt en het is nog niet binnen. Maar het kan ook toeval zijn
Waar heb je je tegenrekening(-en) ?
En was dat afgelopen donderdag een andere dan eerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ligt eraan of je verzendende bank het als instant payment stuurt of als SEPA transactie. Ligt weer aan de verzendende bank tot welk bedrag ze nog als IP sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Z___Z schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:36:
Ligt eraan of je verzendende bank het als instant payment stuurt of als SEPA transactie. Ligt weer aan de verzendende bank tot welk bedrag ze nog als IP sturen.
Bij ASN & ING is het sowieso niet instant, want buitenlandse rekening En bij ING geldt nog een maximum van 5 miljoen euro. Dat staat op hun websites.

Ik weet niet welke banken wel instant doen naar buitenlandse rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:06
Kal-Ell schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:12:
[...]

Ik heb vanmorgen 5000 overgemaakt.
En tot mn verbazing stond het er een uur later al op.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vermoed dat er bij de grotere bedragen soms de gebruikelijke “verdachte transacties” vinkjes afgaan achter de schermen. Het is een bank in het buitenland en het is een groot bedrag kortom genoeg reden om een extra check te laten doen door de anti-phishing en/of belastingdienstafdelingen van beide banken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Hier verschillende bedragen overgemaakt. Net 5000, binnen 5 minuten binnen (vanuit Rabo). Laatst een keer 20k overgemaakt, in het weekend zelfs, maandagochtend om 10:00 was t binnen. Hier geen enkel probleem met TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08:23
W1ck1e schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:15:
[...]

Waar heb je je tegenrekening(-en) ?
En was dat afgelopen donderdag een andere dan eerder ?
Mijn tegenrekening is abn Amro.
Ik heb eerder op donderdag geld overgemaakt, dus daar zou het niet aan kunnen liggen

Ik heb net mijn geld op mijn abn rekening ontvangen

[ Voor 7% gewijzigd door Kal-Ell op 08-07-2024 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Kal-Ell schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Mijn tegenrekening is abn Amro.
Ik heb eerder op donderdag geld overgemaakt, dus daar zou het niet aan kunnen liggen

Ik heb net mijn geld op mijn abn rekening ontvangen
Aha, je hebt het over opnames.
En volgens mij had @Henk. het over stortingen.
Dat is dus wel een verschil: stortingen binnen dezelfde werkdag, opnames kosten minimaal 1 nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:28
W1ck1e schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:18:
[...]

Zoek op "activeren" in dit draadje. Vergeet niet van tevoren een klein bedrag over te maken vanaf je tegenrekening met een overschrijving.
Thanks, toen het geld er op stond stond gelijk duidelijk in beeld waar je op moet klikken idd

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk.
Vanmorgen om 7:30 bijna 10k overgemaakt (om net onder de 10k te blijven) en rond 12:15 binnen op mijn TR rekening.
Nu direct een groter bedrag overgemaakt, kijken hoe lang dat duurt 🤞🏼

Zat er al langer aan te denken om mijn stilstaande gelden ergens anders onder te brengen aangezien de rente bij ING gewoon ruk is.
Het was ongeveer 1,3% en zag nu toevallig dat het naar 1.5% is gegaan.
Nou als ik er toch niks mee doe dan liever 3,75% d:)b

[ Voor 42% gewijzigd door Henk. op 08-07-2024 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Puddi Puddin schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Gisteren een groter en klein bedrag gedaan kort achterelkaar. Kleine bedrag stond er gister avond al op. Grote bedrag vandaag nog niet. Gok dus na het weekend pas.
UPDATE: Grote bedrag staat er inmiddels ook op. Gewoon wat geduld hebben dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:22
JdJtA schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:23:
[...]

Ja, ik had deze maand 15 euro aan Saveback met een aantal keer tanken bij een onbemand tankstation. Die 1500 euro had ik met mijn reguliere uitgaven nooit gehaald.
Nou moe, werkt dit nog steeds dan? Of zit er flinke vertraging in de correctie?

Laat Tango nu net een actie hebben waarbij je met hun app elke DERDE keer nog eens extra 2 cent korting krijgt... Prima: zoals het een goede Hollander betaamt :+ tank ik dan zo'n 3L, nóg een 3L en daarna dus de 'volle tank.' Het tankstation zit toch mooi aan de twee-tot-drie-dagelijkse route tussen PSZ/basisschool en huis.

Gisterenavond getankt: reservering was 200 EUR en tot nu toe staat de saveback nog steeds op 2 EUR, terwijl het tankbedrag al binnen minuten was aangepast naar 5,41 EUR....

't Is niet dat ik de boel bewust wil flessen bij TR, maar nu komen toevallig twee voordelen bij elkaar op een gekke manier.

[ Voor 0% gewijzigd door Catillus op 08-07-2024 16:40 . Reden: niet met vuisten typen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:24
Catillus schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:30:
[...]

Nou moe, werkt dit nog steeds dan? Of zit er flinke vertraging in de correctie?

Laat Tango nu net een actie hebben waarbij je met hun app elke DERDE keer nog eens extra 2 cent korting krijgt... Prima: zoals het een goede Hollander betaamt :+ tank ik dan zo'n 3L, nóg een 3L en daarna dus de 'volle tank.' Het tankstation zit toch mooi aan de twee-tot-drie-dagelijkse route tussen PSZ/basisschool en huis.

Gisterenavond getankt: reservering was 200 EUR en tot nu toe staat de savebak nog steeds op 2 EUR, terwijl het tankbedrag al binnen minuten was aangepast naar 5,41 EUR....

't Is niet dat ik de boel bewust wil flessen bij TR, maar nu komen toevallig twee voordelen bij elkaar op een gekke manier.
Al drie maanden werkt dit top *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
W1ck1e schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:56:
[Bij ASN & ING is het sowieso niet instant, want buitenlandse rekening En bij ING geldt nog een maximum van 5 miljoen euro. Dat staat op hun websites.

Ik weet niet welke banken wel instant doen naar buitenlandse rekeningen.
Waarom denk je dat ASN geen instant payments naar buitenlandse rekeningen doet? ASN naar N26 (Duitsland) en Openbank (Spanje) is instant, en naar Revolut was toen het nog een Litouws IBAN was ook al instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
alson schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Waarom denk je dat ASN geen instant payments naar buitenlandse rekeningen doet? ASN naar N26 (Duitsland) en Openbank (Spanje) is instant, en naar Revolut was toen het nog een Litouws IBAN was ook al instant.
Ik denk dat omdat ik dat kan lezen op de website
Wanneer werkt Instant Payments niet?
Nog niet alle betalingen en overboekingen worden binnen 5 seconden verwerkt. Deze nog niet:

Periodieke overboeking naar een andere bank (hier werken we hard aan)
Overboeking naar een kleine, niet aangesloten Nederlandse bank
Overboeking naar een bank buiten Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
W1ck1e schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:57:
Ik denk dat omdat ik dat kan lezen op de website
Dat is in Jip-en-Janneke taal en flink versimpelt. Als je details wil hebben moet je de leden van de verschillende IP systemen opzoeken. Er zijn meerdere IP systemen in gebruik, en als twee banken een gemeenschappelijk systeem gebruiken, dan werkt IP. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat ASN naar ING instant is, en ASN naar N26 ook, maar ING naar N26 niet. Ik kan me voorstellen dat dit voor hun helpdesk te ingewikkeld is om uit te leggen, en dit dus maar op hun website zetten aangezien klanten niet snel zullen klagen over een te snelle overschrijving. Helaas zijn zulke overzichten niet altijd up-to-date, dus proberen met €0,01 vind ik het meest betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
Update: rond 16:00 uur staat het grote bedrag ook op TR, 3.5 uur van ING naar TR is prima 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 16:47
Vraagje;
Afgelopen week heb ik €100 gestort op TR. Ging probleemloos en snel. Als test (en voor m’n eigen gemoedsrust) heb ik €10 teruggestort naar m’n eigen rekening. Heb echter €0,01 ontvangen en geen €10. In de app staat €10 overgemaakt. Heeft iemand dat vaker gehad? Wordt de rente eerst uitgekeerd en dan de €10…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
De eerste keer geld terug storten kreeg ik ook eerst 1cent (is gewoon verificatie) een dag erna kreeg ik het bedrag binnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou bijna zeggen dat het langzamerhand slim is een boodschap bij de quickreply te zetten dat
- de eerste keren de transacties heen en weer vertraagd kunnen zijn
- rente op de 1e van de maand in weekenden soms toch later worden uitbetaald
- periodieke beleggingen op de 1e direct worden ingezet, maar pas 2-3 dagen later van de rekening zijn

Het blijft hier wel een erge herhaling van steeds dezelfde vragen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:11
@Floxs en @Henk. De 0,01 transactie is een zeer speciale transactie van TR. In de omschrijving staat een security code die nodig is om toegang te krijgen tot je rekening indien er problemen zijn. Deze code dus goed bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxs
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-04 16:47
Bedankt voor de toelichting allen! Had wel even snel gekeken op het forum of mijn vraag al eerder was gesteld, blijkbaar niet snel genoeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedJD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-02 11:45
Weet iemand of het mogelijk is om bij TR in te schrijven indien je in Nederlands verblijft met een verblijfsvergunning? Mijn vriendin wil zich ook graag inschrijven bij TR, echter zag ik dat 'permanent residency in the country you are registering from', ik weet echter alleen niet of zij dus ook als permanent resident wordt gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
RedJD schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:34:
Weet iemand of het mogelijk is om bij TR in te schrijven indien je in Nederlands verblijft met een verblijfsvergunning? Mijn vriendin wil zich ook graag inschrijven bij TR, echter zag ik dat 'permanent residency in the country you are registering from', ik weet echter alleen niet of zij dus ook als permanent resident wordt gezien..
Gewoon proberen. In het ergste geval lukt het niet, kost je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Je kan toch nooit zeggen dat je permanent in een land verblijft? Het lijkt mij dat ze bedoelen dat je er niet alleen op bezoek / vakantie bent, maar er langdurig woont, belasting betaalt, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
alson schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:07:
Je kan toch nooit zeggen dat je permanent in een land verblijft? Het lijkt mij dat ze bedoelen dat je er niet alleen op bezoek / vakantie bent, maar er langdurig woont, belasting betaalt, etc.
Permanent betekent in deze situatie niet 'voor altijd', maar 'vast', als in, een vast verblijfsvergunning, geen tijdelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedJD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-02 11:45
Hahn schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:06:
[...]

Permanent betekent in deze situatie niet 'voor altijd', maar 'vast', als in, een vast verblijfsvergunning, geen tijdelijke.
We gaan het inderdaad gewoon proberen, ze voldoet verder aan alle voorwaarden. Ze betaald hier inderdaad ook gewoon belasting e.d.

Het leek me geen slecht idee om in elk geval even te checken of andere hier ervaring mee hadden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:27

Oekol

waka waka hey hey

Moest even wat geld overmaken van de TR naar de lopende ING rekening.
Bedrag afgeboekt op TR om 09.27 uur en na exact twee uur om 11.27 uur binnen op de ING.
Volgens mij is dit weer een persoonlijk record ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn (eerste) overboeking ging vanmorgen super snel. Ik heb de rekening de afgelopen dagen geopend en vanmorgen een bedrag overgemaakt (vanaf de Rabobank). Dit was om 09:48. Ik had mezelf verteld dat ik een paar werkdagen zou moeten wachten - maar om 10:08 kreeg ik een push-notificatie van TR dat het geld is bijgeschreven :P. Dat was dus precies 20 minuten.

De reden voor dat ik voor TR heb gekozen is de spaarrekening en de 3,75% rente. Wellicht dat ik de rente bijschrijvingen ga beleggen, de app ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

Razr schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:34:
Mijn (eerste) overboeking ging vanmorgen super snel. Ik heb de rekening de afgelopen dagen geopend en vanmorgen een bedrag overgemaakt (vanaf de Rabobank). Dit was om 09:48. Ik had mezelf verteld dat ik een paar werkdagen zou moeten wachten - maar om 10:08 kreeg ik een push-notificatie van TR dat het geld is bijgeschreven :P. Dat was dus precies 20 minuten.

De reden voor dat ik voor TR heb gekozen is de spaarrekening en de 3,75% rente. Wellicht dat ik de rente bijschrijvingen ga beleggen, de app ziet er goed uit!
Merk toch bij ING dat het een paar uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrand
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09-06 08:10
Ik geef het ondertussen op, Credit Card betaling is tegengehouden wegens foutmelding, Google Pay lukt niet wegens 'niet geschikt voor dit soort betalingen'. De banktransfer kwam vandaag, na 6 dagen onderweg terug. Dat was het dan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ahrand schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 18:42:
Ik geef het ondertussen op, Credit Card betaling is tegengehouden wegens foutmelding, Google Pay lukt niet wegens 'niet geschikt voor dit soort betalingen'. De banktransfer kwam vandaag, na 6 dagen onderweg terug. Dat was het dan ...
Je kunt de Revolut methode nog proberen, maar ik begrijp het heel goed dat je er inmiddels wel klaar mee bent.
Vreemd dat het bij de één zonder problemen en snel werkt, terwijl bij de ander het een groot drama is met overboekingen die (tijdelijk) kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JohanNL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Je kunt de Revolut methode nog proberen, maar ik begrijp het heel goed dat je er inmiddels wel klaar mee bent.
Vreemd dat het bij de één zonder problemen en snel werkt, terwijl bij de ander het een groot drama is met overboekingen die (tijdelijk) kwijtraken.
Ik denk dat het ook met de instellingen te maken kan hebben. Bijvoorbeeld het vinkje uit bij online betalingen doen. Dan krijg je na de controle pas dat je geen betaling kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

JohanNL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:14:
[...]
Wat ik had gelezen is dat en/of rekeningen nogal wat problemen kunnen geven of rekeningen waarbij de namen moeilijk matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrand
Ik heb een gezamelijke rekening met mijn vrouw. Allebei onze namen staan er volledig op. Ik ga die rekening niet veranderen om Trade Republic ten dienste te zijn. Is er een andere neo broker die niet zo moeilijk doet die jullie kunnen aanbevelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ahrand schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:44:
Ik heb een gezamelijke rekening met mijn vrouw. Allebei onze namen staan er volledig op. Ik ga die rekening niet veranderen om Trade Republic ten dienste te zijn. Is er een andere neo broker die niet zo moeilijk doet die jullie kunnen aanbevelen ?
Als het om het beleggen gaat zou je Trading212 kunnen proberen.
Hebben ook wel ' spaar-opties ' maar dat zit net wat anders in elkaar omdat ze hiervoor MMF's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 12:40
ELD schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Merk toch bij ING dat het een paar uur duurt.
Misschien stomme vraag, maar hoe kan je instellen dat je een notificatie krijgt bij deposits? Heb nu al meerdere deposits gedaan maar nog geen enkele keer een notificatie daarvan gekregen. Beide schuifjes staan in de meldingen naar rechts.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrand
JohanNL schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:13:
[...]

Als het om het beleggen gaat zou je Trading212 kunnen proberen.
Hebben ook wel ' spaar-opties ' maar dat zit net wat anders in elkaar omdat ze hiervoor MMF's gebruiken.
Niet beschikbaar voor België (vreemd want nagenoeg alle andere EU landen wel...)
Wat met Lightyear of Freedom24 ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ahrand op 17-07-2024 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
bryanvan schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:28:
[...]

Misschien stomme vraag, maar hoe kan je instellen dat je een notificatie krijgt bij deposits? Heb nu al meerdere deposits gedaan maar nog geen enkele keer een notificatie daarvan gekregen. Beide schuifjes staan in de meldingen naar rechts.
Notificaties van TR, bedoel je? Of van ING?

Als je van TR bedoelt: heb je al gekeken of je notificaties van TR binnen iOS/Android wel hebt toegestaan? Want ik heb de notificaties in de instellingen van TR uitstaan (email en notifications staan allebei uit), maar ik krijg toch altijd meldingen als ik iets betaal of geld gestort is op m'n TR-rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
Wat zijn de ervaringen met de gratis digitale kaart die ze aanbieden, is dit gewoon een volwaardige creditcard?
Zo ja dan zou ik mijn oude (waar ik elke keer voor moet betalen) bij ING kunnen opzeggen

[ Voor 4% gewijzigd door Henk. op 17-07-2024 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Henk. schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:35:
Wat zijn de ervaringen met de gratis digitale kaart die ze aanbieden, is dit gewoon een volwaardige creditcard?
Zo ja dan zou ik mijn oude (waar ik elke keer voor moet betalen) bij ING kunnen opzeggen
Werkt prima.
Naast deze gebruik ik ook die van Revolut.
De dure creditcards van de bank e.d. kunnen de deur uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Henk. schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:35:
Het is een debet credit card. Deze wordt op veel plaatsen geaccepteerd maar niet overal. De Consumentenbond heeft daar eens onderzoek naar gedaan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 12:40
Hahn schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 00:01:
[...]

Notificaties van TR, bedoel je? Of van ING?

Als je van TR bedoelt: heb je al gekeken of je notificaties van TR binnen iOS/Android wel hebt toegestaan? Want ik heb de notificaties in de instellingen van TR uitstaan (email en notifications staan allebei uit), maar ik krijg toch altijd meldingen als ik iets betaal of geld gestort is op m'n TR-rekening.
Ik heb de alle notifications aan staan in de APP (IOS) en in de TR APP zelf zijn beide schuifjes naar rechts. Meer instellingen zijn er volgens mij niet?

Ik krijg overigens wel berichten als ik iets betaal met Apple Pay, dat werkt als een trein. Vond het al gek dat ik niet ergens iets ontving over inkomend geld :S.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
DutchKel schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Het is een debet credit card. Deze wordt op veel plaatsen geaccepteerd maar niet overal. De Consumentenbond heeft daar eens onderzoek naar gedaan.

***members only***
Thanks dit is wel belangrijke informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Het is een Visa debitkaart. Werkt vrijwel overal waar Visa creditkaarten werken, maar wordt inderdaad niet altijd geaccepteerd als borg voor hotel of autohuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
Onttrekking van TR (JP Morgan bank account) naar ING lijkt hier ook sneller te gaan dan een tijdje terug. Voorheen een hele werkdag (soms iets meer), nu binnen 3uur op de rekening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:25
[...]

***members only***
Het is niet een prepaid creditcard zoals de Consumentenbond het omschrijft, het is puur een debit card (wat wij in NL kennen als betaalpas).

Debit kaarten worden in de regel beter geaccepteerd dan prepaid kaarten.

Het is jammer dat Trade Republic er geen aankoopverzekering op bied dan zou ik Revolut per direct downgraden naar gratis en omgaan naar TR voor mijn kaartaankopen samen met Amex.

[ Voor 4% gewijzigd door Youtl op 17-07-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Youtl schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:08:
[...]

Het is niet een prepaid creditcard zoals de Consumentenbond het omschrijft, het is puur een debit card (wat wij in NL kennen als betaalpas).

Debit kaarten worden in de regel beter geaccepteerd dan prepaid kaarten.

Het is jammer dat Trade Republic er geen aankoopverzekering op bied dan zou ik Revolut per direct downgraden naar gratis en omgaan naar TR voor mijn kaartaankopen samen met Amex.
Bescherming tegen fraude met de kaartgegevens zelf heb je natuurlijk wel, tenminste dat is geloof ik standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
JohanNL schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Bescherming tegen fraude met de kaartgegevens zelf heb je natuurlijk wel, tenminste dat is geloof ik standaard.
Klopt. Dat is geen aankoopverzekering maar iets wat ICS bijvoorbeeld 'aflevergarantie' noemt. Als je bestelling niet wordt geleverd bijvoorbeeld. Of je krijgt iets heel anders of een nep product. Je kunt dan de transactie betwisten bij de bank/kaartuitgever.

Aankoopverzekering is een verzekering tegen verlies, schade of diefstal voor bepaalde aankopen met de kaart, tot x maanden na aankoop. Dat vind je inderdaad bij creditcards (en ook wel de duurdere debit cards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wally2002 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:56:
[...]

Klopt. Dat is geen aankoopverzekering maar iets wat ICS bijvoorbeeld 'aflevergarantie' noemt. Als je bestelling niet wordt geleverd bijvoorbeeld. Of je krijgt iets heel anders of een nep product. Je kunt dan de transactie betwisten bij de bank/kaartuitgever.

Aankoopverzekering is een verzekering tegen verlies, schade of diefstal voor bepaalde aankopen met de kaart, tot x maanden na aankoop. Dat vind je inderdaad bij creditcards (en ook wel de duurdere debit cards).
Volgens mij is die afleveringgarantie ook weer iets anders, want in die gevallen heb je wel uitdrukkelijk toestemming gegeven om een bepaalde dienst of product aan te schaffen.
Ik heb het over als iemand zonder toestemming jouw kaartgegevens gebruikt voor aankopen, die je dan kunt betwisten.
Volgens mij is die functionaliteit iets van Mastercard/Visa zelf, want die kaartgegevens zijn anders veel te fraudegevoelig.

Met €50K wat sommigen van ons erop hebben staan wil je ook niet dat dit ' zomaar ' eraf kan worden gehaald als een kwaadwillige jouw kaartgegevens heeft.
Heb wel eens een aanschaf gedaan met kaartgegevens van een andere kaart bij een webshop, waarna een aantal dagen later er allemaal pogingen waren met mijn kaart om betalingen uit te voeren.
Dus ook al ga je er zelf voorzichtig mee om, kan het zomaar mis gaan, want die webshop had hoogstwaarschijnlijk een lek.

[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 17-07-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:18
JohanNL schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is die afleveringgarantie ook weer iets anders, want in die gevallen heb je wel uitdrukkelijk toestemming gegeven om een bepaalde dienst of product aan te schaffen.
Ik heb het over als iemand zonder toestemming jouw kaartgegevens gebruikt voor aankopen, die je dan kunt betwisten.
Volgens mij is die functionaliteit iets van Mastercard/Visa zelf, want die kaartgegevens zijn anders veel te fraudegevoelig.
Klopt, frauduleuze afschrijvingen, waar je geen toestemming voor hebt gegeven, zijn inderdaad weer wat anders. Qua proces wel ongeveer vergelijkbaar, in beide gevallen betwist je bij je bank de transactie. En ook de aflevergarantie loopt via MasterCard/Visa zelf.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste