Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:37
7 juli 200 euro opgenomen richting een ASN rekening. Dit was de derde overschrijving. Volgens de app zou het bedrag sinds 10 juli ontvangen moeten zijn. Echter, het bedrag staat er nu, 10 dagen later nog steeds niet op! Wekt niet echt vertrouwen.
Nu is het wachten op antwoord van het serviceteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Heeft iemand al iets gehoord over de TR IBAN die eraan zou komen?

Sinds de berichtgeving met de intentie voor de toekomst, hier verder niks meer over gehoord..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LogiZ5500 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:02:
Heeft iemand al iets gehoord over de TR IBAN die eraan zou komen?

Sinds de berichtgeving met de intentie voor de toekomst, hier verder niks meer over gehoord..
Ik heb hem tot nu toe alleen bij Duitse TR accounts gezien, ook zonder 50k limiet. Dus hij bestaat zeker en komt er aan, maar NL zal nog even moeten wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 18-07-2024 11:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:57
fsfikke schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:11:
[...]

Ik heb hem tot nu toe alleen bij Duitse TR accounts gezien, ook zonder 50k limiet. Dus hij bestaat zeker en komt er aan, maar NL zal nog even moeten wachten.
Ik heb al lange tijd een grote knop in de Portefeuille gedeelte van de staan met de melding: 'Upgrade om toegang te krijgen tot rekening functionaliteiten' maar er gebeurd niks als ik er op druk.

Anyway, gisteren een groot bedrag overgemaakt van bunq naar TR en het gaat stukken sneller dan voorheen. In 15 minuten stond het geld al op mijn TR-rekening (IBAN is van Citibank) :)
Blijft toch spannend als je grote bedragen overmaakt haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:37
t0mmiiiii schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:10:
7 juli 200 euro opgenomen richting een ASN rekening. Dit was de derde overschrijving. Volgens de app zou het bedrag sinds 10 juli ontvangen moeten zijn. Echter, het bedrag staat er nu, 10 dagen later nog steeds niet op! Wekt niet echt vertrouwen.
Nu is het wachten op antwoord van het serviceteam.
Update, het bedrag is net binnengekomen! 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:45
t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:47:
[...]

Update, het bedrag is net binnengekomen! 9 dagen.
Misgelopen rente minder dan 25 cent. Gelukkig niet zo veel. Enig idee waarom het zolang duurde ?
Mijn ervaring is dat naar ASN het 1 nacht duurt. Mits werkdagen.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 19-07-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
elpablo007 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:28:
Is het betrouwbaar? Nee absoluut niet! Daar kom je achter als je geld nooit aankomt bij trade republic.. lees mijn ervaring en die van andere maar.. ik heb 7 juni geld overgemaakt wat nooit is aangekomen.. waarna men daarna zogoed als onbereikbaar zijn.. ik wacht nu nog steeds op mijn geld en een reactie!

Snap echt niet wat er gebeurd.. gewoon duizenden euro's weg in de lucht.. en al weken geen reactie.. het moet echt compleet chaos zij daar..
Heb je je geld inmiddels wel terug? Of is het nog steeds weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 12:40
Ik moet zeggen dat overboekingen van TR -> ING ook bijzonder lang duren. Woensdag geld terug geboekt, nog niet binnen. Andersom is het wel binnen de dag (maar zeker niet binnen een paar uur). Lees ook wel andere ervaringen hier, ben wel benieuwd hoe dat zit.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:28
bryanvan schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:30:
Ik moet zeggen dat overboekingen van TR -> ING ook bijzonder lang duren. Woensdag geld terug geboekt, nog niet binnen. Andersom is het wel binnen de dag (maar zeker niet binnen een paar uur). Lees ook wel andere ervaringen hier, ben wel benieuwd hoe dat zit.
Willekeur denk ik. Miss pikken ze je eruit en dan ga je in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
bryanvan schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:30:
Is het wellicht je eerste opname ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 15:42
Hoe zit het met een kind; misschien dat ik eroverheen kijk maar kan niets vinden om b.v een tweede rekening te openen voor kinderen.

Net zoals ik voor mezelf kan switchen naar andere rekeningen, kan/wil ik dat ook voor mijn kids doen. Hier is nu de rente beter dan waar ik ( kids dus ) nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Lord Anubis schreef op zondag 21 juli 2024 @ 06:45:
Hoe zit het met een kind; misschien dat ik eroverheen kijk maar kan niets vinden om b.v een tweede rekening te openen voor kinderen.

Net zoals ik voor mezelf kan switchen naar andere rekeningen, kan/wil ik dat ook voor mijn kids doen. Hier is nu de rente beter dan waar ik ( kids dus ) nu zit.
Tenzij je iets anders of meer bedoelt dan dat je je eigen kind helpt bij het openen en beheren van een TR rekening (conform de voorwaarden FAQ van TR) op diens naam gekoppeld aan een tegenrekening ook op diens naam bedoeld voor het sparen met diens geld lijkt het mij prima dat je over de schouders meekijkt hierbij. Zonder dat je zelf handelingen verricht buiten medeweten van je kind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Bj4WwQ-pMPBDTgzs8sOyUa48_I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/11eLT7db7QYPZGek7d8gQWdO.png?f=user_large

Een kind van 18 of ouder moet dat eigenlijk zelf kunnen (misschien met wat hulp, en dat is ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 15:42
W1ck1e schreef op zondag 21 juli 2024 @ 08:48:
[...]

Tenzij je iets anders of meer bedoelt dan dat je je eigen kind helpt bij het openen en beheren van een TR rekening (conform de voorwaarden FAQ van TR) op diens naam gekoppeld aan een tegenrekening ook op diens naam bedoeld voor het sparen met diens geld lijkt het mij prima dat je over de schouders meekijkt hierbij. Zonder dat je zelf handelingen verricht buiten medeweten van je kind.

[Afbeelding]

Een kind van 18 of ouder moet dat eigenlijk zelf kunnen (misschien met wat hulp, en dat is ook prima).
Wil echt een spaarrekening of een rekening om mee te sparen voor de kinderen.
Als ze idd een eigen rekening kunnen/mogen openen dat is dat ernaast.

Misschien toch ergens anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 12:40
W1ck1e schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:02:
[...]

Is het wellicht je eerste opname ?
Nope was 2de of 3rde terugboeking.

Stond er vanochtend op, had ik ook al verwacht hoor, maar 3 dagen voelt als lang.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Laatst online: 21:39
Hier gister om 9:03 een ‘groot’ bedrag over gemaakt van TR naar Rabo. Vandaag om 8:57 binnen. Echt super zeg! Vond het best spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Magreet1 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:40:
Hier gister om 9:03 een ‘groot’ bedrag over gemaakt van TR naar Rabo. Vandaag om 8:57 binnen. Echt super zeg! Vond het best spannend.
Dus zoals verwacht na 1 nacht. Volgens mij zijn opnames van TR binnen dezelfde werkdag nog zeldzaam.

edit: blijkbaar valt dat laatste mee. @Schweino @Rene85

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 23-07-2024 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
W1ck1e schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Dus zoals verwacht na 1 nacht. Volgens mij zijn opnames van TR binnen dezelfde werkdag nog zeldzaam.
Tip: Open een gratis Revolut rekening. Daarmee kan je kosteloos een creditcard top up doen van je TR rekening naar Revolut. Het bedrag staat dan direct op je Revolut rekening. Van je Revolut rekening kan je het vervolgens weer via een directe overboekingen naar een andere (groot)bank overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rene85 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:25:
Onttrekking van TR (JP Morgan bank account) naar ING lijkt hier ook sneller te gaan dan een tijdje terug. Voorheen een hele werkdag (soms iets meer), nu binnen 3uur op de rekening
@W1ck1e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02:30
Schweino schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:54:
[...]

Tip: Open een gratis Revolut rekening. Daarmee kan je kosteloos een creditcard top up doen van je TR rekening naar Revolut. Het bedrag staat dan direct op je Revolut rekening. Van je Revolut rekening kan je het vervolgens weer via een directe overboekingen naar een andere (groot)bank overboeken.
Wees wel bewust dat dit gedoe kan opleveren met AML als jij Revolut alleen als ‘sluis’ rekening gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:18
Het lukt mij niet eens om een opname te initiëren. Als ik op "volgende" druk, na het invoeren van mijn gewenste opnamebedrag krijg ik de melding "er is een fout opgetreden". Maar contact opgenomen met TR. Vind het een beetje shady zo. Tot nu toe altijd tevreden, betaal altijd met de TR kaart voor de save-back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
TZC-T1-FX schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:41:
Het lukt mij niet eens om een opname te initiëren. Als ik op "volgende" druk, na het invoeren van mijn gewenste opnamebedrag krijg ik de melding "er is een fout opgetreden". Maar contact opgenomen met TR. Vind het een beetje shady zo.
Waarom vind je een fout in hun platform shady?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
Een bank die een primair proces niet in orde heeft? Dat wekt niet veel vertrouwen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:22
TZC-T1-FX schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:40:
Een bank die een primair proces niet in orde heeft? Dat wekt niet veel vertrouwen, of wel?
Gelukkig hebben de grootbanken geen storingen ed... :| (ASN ligt er bij mij vaker uit dan TR tot nu toe, tijdspanne = 3 maanden). Inmiddels wel opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
De vertaling van shady is oneerlijk of illegaal. Dat lijkt mij een brug te ver. Er gaat gewoon even iets mis zonder opzet. Hanlon's razor. Net zoals bij de andere banken, groot of klein.
Van de storingen bij TR merk ik minder dan bij die van ASN omdat ik er minder mee doe. Alleen maar de rente opbouw en uitkering monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Shady is misschien niet de beste term ervoor, 'zorgwekkend' is waarschijnlijk meer wat TZC-T1-FX bedoelde :P

Zodra het met geld te maken heeft, merk je dat mensen zich al snel zorgen maken. En daar ben ik geen uitzondering op. Ik maak soms ook geld over van of naar TR, en ook al weet ik inmiddels wel dat het goedkomt, ga ik toch elke paar uur checken of het wel allemaal goed gaat en ik geen fouten heb gemaakt :+

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

The Third Man

The Third Jellyfish

TZC-T1-FX schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:40:
Misschien eens turven hoe vaak 'ING heeft een storing' op Tweakers.net frontpage voorbij is gekomen. Ik denk wel tientallen keren.

Daarnaast is TR geen bank maar een beleggingsplatform die bankfunctionaliteiten aanbiedt (ofwel het is niet een primair proces). Maar je kan ook lang zoeken naar een beleggingsplatform dat nooit een storing heeft met beleggingen.

[ Voor 15% gewijzigd door The Third Man op 24-07-2024 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:34
Ik heb begin deze maand een (grote) betaling gedaan met mijn kaart. Ging goed, netjes roundup en saveback gekregen. Een aantal dagen later was deze betaling ineens geannuleerd (terwijl het product net 2 dagen daarvoor was afgeleverd) en stond het bedrag weer op mijn kaart. Saveback is toen ook (terecht) teruggenomen.

Het bedrag is echter ~1,5 week later alsnog in z'n volledigheid afgeschreven van het saldo van de kaart maar er is geen transactie zichtbaar waarin staat dat dit gebeurd is. En omdat er geen transactie aan vast zit, heb ik ook mijn saveback niet gekregen. Lijkt me wel erg tricky om saldo mutaties te kunnen krijgen zonder dat hier een transactie aan vast zit.

Via de chat van TR kom je nergens, die blijft alleen maar in rondjes vragen en zodra je een "verkeerde afslag" in het menu hebt genomen dan kan je niet verder. Dus maar een mail gestuurd. Krijg je doodleuk een dag later een mailtje: "Klik hier om met ons te chatten" En die opent dus doodleuk het "chat menu" weer waar je weer in vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 18:17

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Globalcitizen schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:57:
[...]

Volgens de documentatie rekent TR helemaal geen koersopslag bij vreemde valuta. Ik heb het kortgeleden uitgeprobeerd met een online betaling in GBP en dat lijkt inderdaad zo te zijn!:) Het was precies de koers die de Oanda currency converter (zonder opslag) op dat moment aangaf.

Dat is interessant. Vanwege de 1% saveback is het daarom zelfs beter dan N26 en Openbank met Travel+ (die totnutoe de beste koersen buiten de eurozone gaven).
Weet iemand hoe de wereldwijde wisselkoersen van Trade Republic zijn t.o.v. Openbank?

Btw, ik vraag me af of het instellen van een Savings Plan uiteindelijk opweegt t.o.v. die 15 euro saveback die je maandelijks kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savendro
  • Laatst online: 09-06 18:50
Ik heb hier afgelopen weekend ook een rekening geopend, vooral ingegeven door de renteverlaging bij Bunq. Het openen van de rekening was met een paar minuten allemaal geregeld. Direct maandagochtend kwam de proef storting aan en was mijn tegenrekening gelukkig geverifieerd. Mijn zorgen omdat op de ING enkel mijn initialen staan waren daarmee weggenomen. Diezelfde maandag het geld van Bunq afgehaald en naar mijn ING rekening gestort. (daar wacht ik nu nog steeds op..)

Vandaag zowel de eenmalige gratis instantpay gedaan als een reguliere storting die ook vandaag is binnengekomen. Helaas kwam ik er wel achter dat er een letterfout in mijn postcode zat. Met behulp van de chat kwam ik in een loophole terecht omdat aanpassen in de app niet mogelijk is vanwege "identificatie ondersteuning niet beschikbaar" Helaas staan nergens op de site contactgegevens dus die heb ik hier weggehaald. Een mail verstuurd en 2 uur later was het geregeld. Dat was fijn.

Ik overweg ook het periodiek beleggen in ETF's. Is er iemand met ervaring daarmee? Volgens mij wordt er gebruik gemaakt van een alternatief orderplatform waar orders tegen elkaar worden gematched, daar ben ik niet zo'n fan van. Het concept van periodieke opdracht naar de TR rekening vanwaar dan automatisch ingelegd wordt vind ik wel fijn, een soort "fire and forget". Bezit je dan achter de komma delen van ETF stukken of wordt het afgerond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04:43
ocn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Weet iemand hoe de wereldwijde wisselkoersen van Trade Republic zijn t.o.v. Openbank?

(...)
Trade Republic rekent geen koersopslag (net zoals N26 en Openbank met Travel+) en hoort daarmee (samen met genoemde) tot de beste wisselkoersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
ocn schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:09:
[...]

(...)

Btw, ik vraag me af of het instellen van een Savings Plan uiteindelijk opweegt t.o.v. die 15 euro saveback die je maandelijks kan verdienen.
Ik weet niet hoe je "opwegen" meet. Er zitten geen kosten aan het Savings plan (behalve ooit in de toekomst 1€ verkoopkosten), dus wat dat betreft is het gratis geld.
Als je toch al wilde beleggen, zou je een wereldwijde aandelenindexETF kunnen kiezen. Als je een meer "spaar-achtig" verloop en opbrengst wil, zou je b.v. ENRX of XEON kunnen kiezen; de kans op verlies is dan klein (tenzij de ECB-rente weer negatief zou worden).

Overigens moet je natuurlijk het Savings Plan wel in je belastingaangifte meenemen (of eerder verkopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
Savendro schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:18:
(...)

Ik overweg ook het periodiek beleggen in ETF's. Is er iemand met ervaring daarmee? Volgens mij wordt er gebruik gemaakt van een alternatief orderplatform waar orders tegen elkaar worden gematched, daar ben ik niet zo'n fan van. Het concept van periodieke opdracht naar de TR rekening vanwaar dan automatisch ingelegd wordt vind ik wel fijn, een soort "fire and forget". Bezit je dan achter de komma delen van ETF stukken of wordt het afgerond?
Je bezit fractioneel stukken (achter de komma).
Het klopt dat de prijs niet optimaal *kan* zijn. Dat heb je overigens ook bij b.v. N26 en soms bij DeGiro. Ik geloof echter niet dat het eventuele (eenmalige) prijsvoordeel bij een "echtere" broker (Saxo, grootbank,...) opweegt tegen de service fee die daar gerekend wordt. De spread verwacht ik heel snel terugverdiend te hebben (maar aankoop dus wel een tijdje aanhouden, maar dat was al je plan begreep ik). Om kans op slechtere prijs te minimaliseren: kies een veelverhandelde ETF, handel alleen tijden business hours en indien mogelijk geef een limiet op (de laatste twee heb je natuurlijk niet in de hand bij automatische periodieke orders).

(Dankjewel over terugmelding over klantenservice. Het is goed om te weten dat die behulpzaam is als het nodig is; ik heb nog geen contact met hen (nodig) gehad.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ik ben trouwens zelf wel benieuwd hoe de spread van ETFs (b.v. XEON) bij Trade Republic (LS exchange) vergelijkt met die bij N26 (Upvest). Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
The Third Man schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:57:
[...]
Misschien eens turven hoe vaak 'ING heeft een storing' op Tweakers.net frontpage voorbij is gekomen. Ik denk wel tientallen keren.

Daarnaast is TR geen bank maar een beleggingsplatform die bankfunctionaliteiten aanbiedt (ofwel het is niet een primair proces). Maar je kan ook lang zoeken naar een beleggingsplatform dat nooit een storing heeft met beleggingen.
Een storing van enkele uren waardoor ik niet met ideal kan betalen of mijn rekening in kan zien vind ik toch wel anders dan letterlijk 1 week niet mijn geld kunnen opnemen. Daarnaast heeft Trade Republic toch een bankvergunning, dus het is nu een bank. Ik zit bij alle systeembanken en meerdere beleggingsplatformen maar heb nog nooit een situatie meegemaakt dat ik een week lang geen geld kan opnemen. Ik heb ook nog geen bericht van de klantenservice teruggehad, alleen een mailtje met "we zijn je niet vergeten". Natuurlijk lukt geld storten nog wel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4ajJTcGmlcnZjDWLRQDYSsEdzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4Ex84oMGi4hHf9ssQKW9n23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
TZC-T1-FX schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:24:
[...]

Een storing van enkele uren waardoor ik niet met ideal kan betalen of mijn rekening in kan zien vind ik toch wel anders dan letterlijk 1 week niet mijn geld kunnen opnemen. Daarnaast heeft Trade Republic toch een bankvergunning, dus het is nu een bank. Ik zit bij alle systeembanken en meerdere beleggingsplatformen maar heb nog nooit een situatie meegemaakt dat ik een week lang geen geld kan opnemen. Ik heb ook nog geen bericht van de klantenservice teruggehad, alleen een mailtje met "we zijn je niet vergeten". Natuurlijk lukt geld storten nog wel ;)

[Afbeelding]
Ik heb het probleem ook. Opgemerkt sinds jouw bericht gisteren. Via de website lukt opnemen bij mij wel. Op een laptop, Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
rr7r schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Ik heb het probleem ook. Opgemerkt sinds jouw bericht gisteren. Via de website lukt opnemen bij mij wel. Op een laptop, Chrome.
Dank. Ik dacht dat ze een app only waren. Net ook geprobeerd via de website, daar kom ik verder en kan ik een opname order inschieten. Dat is een positief signaal voor mij. Ben nu wel benieuwd waarom het niet via de app lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
TZC-T1-FX schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:41:
[...]

Dank. Ik dacht dat ze een app only waren. Net ook geprobeerd via de website, daar kom ik verder en kan ik een opname order inschieten. Dat is een positief signaal voor mij. Ben nu wel benieuwd waarom het niet via de app lukt.
Goed om te lezen. Ik heb ze net ook gemaild. Maar las dat jij al weekje bezig bent. Ik weet niet zo goed wat ik er allemaal van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:28
Is het normaal dat je transactie kosten moet betalen van 30 euro op een bedrag van 5K als ik via Google Pay geld wil overmaken in de TR app?

Ik had eerst 100 euro overgemaakt zonder kosten en zie dit bedrag bij Saldo staan. Echter kan ik dit niet naar Rente overzetten of krijg je juist over je Saldo (waar verzilveren) bij staat als je Rente geactiveerd hebt?

Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
@Road-runner83 TR kent geen aparte spaarrekening. Je ontvangt dus rente over je saldo als je de rente hebt geactiveerd. De eerste keer geld overboeken via creditcard, Apple Pay, Google Pay etc is gratis. Daarna betaal je een fee. Dat kan dus kloppen. Overboeken naar je IBAN is altijd gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door TZC-T1-FX op 24-07-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
TZC-T1-FX schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:39:
@Road-runner83 TR kent geen aparte spaarrekening. Je ontvangt dus rente over je saldo als je de rente hebt geactiveerd. De eerste keer geld overboeken via creditcard, Apple Pay, Google Pay etc is gratis. Daarna betaal je een fee. Dat kan dus kloppen. Overboeken naar je IBAN is altijd gratis.
Thanks voor je snelle reactie! Boek ik de rest nu over vanuit de ING app 👍😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
Een storing van enkele uren waardoor ik niet met ideal kan betalen of mijn rekening in kan zien vind ik toch wel anders dan letterlijk 1 week niet mijn geld kunnen opnemen. Daarnaast heeft Trade Republic toch een bankvergunning, dus het is nu een bank. Ik zit bij alle systeembanken en meerdere beleggingsplatformen maar heb nog nooit een situatie meegemaakt dat ik een week lang geen geld kan opnemen.
ING had vorig jaar een storing waarbij transacties dubbel getoond werden, en hetzelfde jaar een storing waarbij een paar klanten gegevens van andere klanten konden inzien en wijzigen. Raisin had gisteren en vanochtend een storing dat sommige tegoeden onterecht als €0 werden getoond. Dingen gaan soms mis, ook bij banken. Als je daarbij na een week al aan illegale / frauduleuze praktijken gaat denken, is deze bank / broker misschien niet voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:53
Vanavond een rekening geopend.
Zojuist een euro overgemaakt van m’n Abn naar TR en hij staat er instant op.

Nog nooit zo snel een rekening geopend en een overboeking ontvangen.

Rente meteen geactiveerd.

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 07:53
Reintje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:21:
Vanavond een rekening geopend.
Zojuist een euro overgemaakt van m’n Abn naar TR en hij staat er instant op.

Nog nooit zo snel een rekening geopend en een overboeking ontvangen.

Rente meteen geactiveerd.

Top!
Interesting, gisteren ook een rekening geopend en overgemaakt via transfer (ABN) maar nog niet te zien bij TR. Nog even geduld hebben zoals te lezen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05

LankHoar

Langharig tuig

Recent heb ik een rekening geopend bij Trade Republic. Nu wil ik geld overmaken vanaf mijn ASN betaalrekening, maar die worden gebounced. Dit omdat de naam zogenaamd niet overeen komt: ze willen je volledige naam op de rekening zien, en ASN Schrijft voorletter + achternaam (dus voornaam niet volledig uitgeschreven).

ASN heb ik al gevraagd of ze de volledige naam kunnen weergeven, en die zeggen dat ze dat niet kunnen. Trade Republic zegt dat ze ook niets kunnen doen. Dus ASN werkt gewoon niet i.c.m. Trade Republic? Of is er nog een andere weg voor mij? Hun rente is lekker hoog dus zou daar graag gebruik van maken :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 10:37
LankHoar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:14:
Recent heb ik een rekening geopend bij Trade Republic. Nu wil ik geld overmaken vanaf mijn ASN betaalrekening, maar die worden gebounced. Dit omdat de naam zogenaamd niet overeen komt: ze willen je volledige naam op de rekening zien, en ASN Schrijft voorletter + achternaam (dus voornaam niet volledig uitgeschreven).

ASN heb ik al gevraagd of ze de volledige naam kunnen weergeven, en die zeggen dat ze dat niet kunnen. Trade Republic zegt dat ze ook niets kunnen doen. Dus ASN werkt gewoon niet i.c.m. Trade Republic? Of is er nog een andere weg voor mij? Hun rente is lekker hoog dus zou daar graag gebruik van maken :)
Ik had precies hetzelfde probleem van de week.
Heb dus maar alles naar raisin gezet i.c.m een spaarrekening, helaas wel een kleine halve procent minder.
Ik ben wel benieuwd of het uiteindelijk dan toch bij Trade Republic lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:10

Dan heb ik geluk denk ik. Bij Knab doen ze hetzelfde (voorletters en geen voornaam) en mijn stortingen komen aan. Random gedoe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06

Ik heb dat probleem niet bij TR. Bij TR heb ik mijn volledige doopnamen, bij ASN alleen de afkorting. Gaat altijd goed. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Dus ASN werkt gewoon niet i.c.m. Trade Republic? Of is er nog een andere weg voor mij? Hun rente is lekker hoog dus zou daar graag gebruik van maken :)
Overmaken van ASN naar Trade Republic werkt voor mij prima, ondanks dat ASN inderdaad alleen voorletters weergeeft. Misschien maakt het verschil dat het in mijn geval om meerdere voornamen / voorletters gaat waardoor er meer overeenkomt?

Als alternatief zou je een gratis rekening bij bijvoorbeeld Revolut of OpenBank kunnen openen. Die gebruiken ook volledige voornamen (in het geval van OpenBank wel in het formaat achternaam voornaam). Of als je 1 voornaam hebt, N26, die alleen de eerste voornaam vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

alson schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Overmaken van ASN naar Trade Republic werkt voor mij prima, ondanks dat ASN inderdaad alleen voorletters weergeeft. Misschien maakt het verschil dat het in mijn geval om meerdere voornamen / voorletters gaat waardoor er meer overeenkomt?

Als alternatief zou je een gratis rekening bij bijvoorbeeld Revolut of OpenBank kunnen openen. Die gebruiken ook volledige voornamen (in het geval van OpenBank wel in het formaat achternaam voornaam). Of als je 1 voornaam hebt, N26, die alleen de eerste voornaam vermeldt.
Wellicht komt het inderdaad daardoor, dat die en/of roet in het eten gooit.

Om nou een andere rekening te openen puur voor het doorsluisen van geld, gaat me wat ver. Lijkt me ook dat er dan alarmbelletjes afgaan waar ik niet op zit te wachten (dat gebeurd echt veel in Nederland), want dat lijkt natuurlijk verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
Trade Republic is in Duitsland bezig om volwaardige bankrekeningen uit te rollen. Als dat ook voor Nederlandse klanten komt, zal neem ik aan die beperking van alleen van eigen rekeningen storten of opnemen vervallen.

OpenBank biedt voor de eerste zes maanden trouwens een rente van 3,65% (Welkom spaarrekening) die dicht bij TR ligt. Maar dat is off-topic voor dit topic ;).

[ Voor 3% gewijzigd door alson op 26-07-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
alson schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Bij werkt ASN ook niet.
Ik gebruik N26 als tussenstation. Werkt uitstekend. Zij gebruiken al je voornamen voluit (ik heb er meer dan één).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-06 14:30
Probeer beiden opties eerst met één euro.
Eerste met alleen (eerste) voornaam + achternaam en tweede met alle voornamen + achternaam. Kijk welke bounced and gebruik de andere om geld het geld over te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

LankHoar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Wellicht komt het inderdaad daardoor, dat die en/of roet in het eten gooit.

Om nou een andere rekening te openen puur voor het doorsluisen van geld, gaat me wat ver. Lijkt me ook dat er dan alarmbelletjes afgaan waar ik niet op zit te wachten (dat gebeurd echt veel in Nederland), want dat lijkt natuurlijk verdacht.
Ik bedacht me dat ik natuurlijk mijn bunq account ook nog heb, die staat wel echt op mijn naam. Dus die zojuist gebruikt als "geldezel". Dat lijkt goed te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
LankHoar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:38:
[...]

Ik bedacht me dat ik natuurlijk mijn bunq account ook nog heb, die staat wel echt op mijn naam. Dus die zojuist gebruikt als "geldezel". Dat lijkt goed te gaan :)
Mijn ING-rekening staat ook alleen maar op mijn voorletter en hele achternaam, en ik heb nog nooit problemen gehad met geld overmaken naar TR.

Wel zet ik altijd voor de zekerheid in de omschrijving bij het overmaken mijn volledige naam ('[Voornaam] [Achternaam] for Trade Republic'). Mogelijk is dat iets wat je met je ASN-rekening ook kan uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Blijf 't bijzonder vinden. Bij mijn ING rekening is het ook niet uitgeschreven. Heb nog nooit problemen gehad. Je kan via revolut een rekening openen en via daar doorsluizen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Bij mij is er iets geks aan de hand. 2dgn geleden een TR account aangemaakt. Ging allemaal vrij snel en soepel. Geld overgemaakt via Google Pay. Gaat ook goed.

Daarna geld over gemaakt naar de gekoppelde IBAN. Staat er 2dgn later nog niet op, dat kan heb ik gelezen maar ik checkte net nog even de IBAN en ik zie nu een andere staan tot mijn verbazing 😐

Als deze niet bestaat krijg ik het geld terug maar anders moet ik ING contacten. Had ipv 1 euro gelijk 400 overgemaakt 😅.

Had de IBAN uiteraard gewoon gekopieerd. Heel vaag dit.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:59
---

Edit: dacht dat ik dit in het spaartopic had gepost, geen idee hoe dit nu de in TR thread is gekomen. Excuses. Volgens mij zijn er wat posts verplaatst.

[ Voor 73% gewijzigd door zunrob op 26-07-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:53
Edit:
Verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Reintje op 26-07-2024 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Laatst online: 14-06 10:05
rr7r schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Probeerde zojuist ook geld op te nemen, maar kreeg dezelfde foutmelding. Is mijn aanname juist dat ze de storing nog niet hebben weten te verhelpen of kunnen jullie inmiddels wel geld via de app overmaken naar je betaalrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
xzip22 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:37:
[...]

Probeerde zojuist ook geld op te nemen, maar kreeg dezelfde foutmelding. Is mijn aanname juist dat ze de storing nog niet hebben weten te verhelpen of kunnen jullie inmiddels wel geld via de app overmaken naar je betaalrekening?
Via de app nog steeds foutmelding. Herinstallatie app veranderde ook niets. Via website was wel succesvol. Hun gemaild en dat duidelijk aangegeven, kreeg ik een mail in het Duits met de vraag of ik via de site al geprobeerd had. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door rr7r op 26-07-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Laatst online: 14-06 10:05
rr7r schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Via de app nog steeds foutmelding. Herinstallatie app veranderde ook niets. Via website was wel succesvol. Hun gemaild en dat duidelijk aangegeven, kreeg ik een mail in het Duits met de vraag of ik via de site al geprobeerd had. :*)
Oké thnx. Ik wacht dan even tot maandag en anders doe ik het via de site. Heb nog nooit via de site ingelogd, dus moet nog even uitvogelen hoe ik dat moet aanpakken.

Apart trouwens dat ze niet een storingsmelding ergens in de app zetten (of bij het openen) zodat je i.i.g. weet dat er iets aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
xzip22 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:42:
[...]

Heb nog nooit via de site ingelogd, dus moet nog even uitvogelen hoe ik dat moet aanpakken.
Knop 'inloggen' op de website rechtsboven. Telefoonnummer invoeren. PIN code invoeren. SMS code invoeren. En dan even zoeken waar je de knop opnemen kreeg. Die had andere plek dan in app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
zunrob schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:43:
---

Edit: dacht dat ik dit in het spaartopic had gepost, geen idee hoe dit nu de in TR thread is gekomen. Excuses. Volgens mij zijn er wat posts verplaatst.
Volgens mij is er wat geklooid met de topics? Als ik in my react op het spaartopic klik, kom ik in dit TR draadje terecht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
/edit
Verkeerde topic 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door xileS op 27-07-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
xileS schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 00:05:
Oeps verlengen bij een einde van deposito moet blijkbaar 6 dagen van te voren..

Had net willen verlengen, maar bij mij loopt de credit Europe actie rente af deze maand. N26 metal is nog steeds 4%, denk dat ik dat toch maar ga proberen. Is volgens mij lkr snel aangevraagd.
Ook in het verkeerde topic terecht gekomen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 15:30

Open een gratis rekening bij Bunq of N26 en sluis het via die weg. Is al eerder gepost zie ik, no free lunch rule geldt hier ook ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 27-07-2024 09:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Wietsee. schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Open een gratis rekening bij Bunq of N26 en sluis het via die weg. Is al eerder gepost zie ik, no free lunch rule geldt hier ook ;).
Tot je rekening geblokkeerd word..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 15:30
Youtl schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Tot je rekening geblokkeerd word..
Volkomen onzin. Gegroet jarenlang gebruiker van enkel Openbank, N26, Bunq en Trade Republic (enkel gratis banken heb ik nog).

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Wietsee. schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:39:
[...]

Volkomen onzin. Gegroet jarenlang gebruiker van enkel Openbank, N26, Bunq en Trade Republic (enkel gratis banken heb ik nog).
Als jij je betaalrekening actief gebruikt is er inderdaad niks aan de hand nee.

Maar jouw suggestie om een rekening te openen puur voor doorsluizen is een ander verhaal, het is dan niet zozeer de vraag of maar wanneer de bank jouw rekening blokkeert/beperkt en vragen gaat stellen over dit gebruik omdat dit als verdacht kan worden gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

The Third Man

The Third Jellyfish

Youtl schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:53:
[...]

Maar jouw suggestie om een rekening te openen puur voor doorsluizen is een ander verhaal, het is dan niet zozeer de vraag of maar wanneer de bank jouw rekening blokkeert/beperkt en vragen gaat stellen over dit gebruik omdat dit als verdacht kan worden gezien.
En? Je hebt gewoon een (Europees) wettelijk recht hiervoor, al stuur je elke dag een euro via tig rekeningen heen en weer, als het maar op jouw naam staat en je een verklaring voor de herkomst van het geld hebt. Het is niet zo dat als er een anti-witwas vlaggetje omhoog gaat, je per definitie geblokkeerd kan raken, dat gebeurt alleen als je er geen verantwoording voor kan afleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
The Third Man schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 10:55:
[...]
En? Je hebt gewoon een (Europees) wettelijk recht hiervoor, al stuur je elke dag een euro via tig rekeningen heen en weer, als het maar op jouw naam staat en je een verklaring voor de herkomst van het geld hebt. Het is niet zo dat als er een anti-witwas vlaggetje omhoog gaat, je per definitie geblokkeerd kan raken, dat gebeurt alleen als je er geen verantwoording voor kan afleggen.
Lees de verschillende verhalen hier en reddit over blokkades en hoe lang het duurt voor het opgelost is.

De praktijk en theorie verschillen divers. Daarnaast (in geval van Bunq waar ik hier iets ook over las) kan je rekening opgezegd worden als je primaire doel geld sluizen is. Revolut had dacht ik ook zoiets in de T&C staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Youtl op 27-07-2024 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
[...]

[Afbeelding]
De laatste app update heeft dit gefixed. Via de app geld opnemen werkt nu bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 16:12

Ik gebruik zelf ook ASN in combinatie met Trade Republic. Dit werkt al maanden vlekkeloos. Ik denk dat het te maken heeft met de tenaamstelling van de bankrekening: deze heb je bij ASN en Trade op moeten geven. Hou je dit bij beiden gelijk, dan is er niets aan de hand.

Wat je zou kunnen proberen is de tenaamstelling bij 1 van 2 accounts veranderen: ASN had je al geprobeerd zei je, dan zou ik Trade proberen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik kan ook nog steeds niet geld overmaken vanaf Trade Republic naar 1 van mijn gekoppelde rekening. Ik krijg ook de foutmelding in de app zoals hierboven al beschreven. Vervolgens de web app geprobeerd, maar daar staat maar één van mijn twee gekoppelde rekeningen, met geen mogelijkheid deze te wijzigen. En ik wil natuurlijk net het geld naar die andere rekening hebben.
Daarnaast kan ik met geen mogelijkheid vinden in de (web) app waar je gekoppelde rekeningen kan verwijderen.

Ik heb uiteindelijk de klantenservice weten te benaderen na een heel vervelende vragenlijst die je steeds maar afwimpeld. Hiervan heb ik twee dagen later inmiddels terug gekregen dat ze het erg druk hebben en hier nog later op terugkomen.

In de tussentijd vang ik wel prima rente, maar als je het geld nodig hebt is dit allemaal natuurlijk uiterst vervelend. Ik hoop dat hier snel verbetering in gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
-Tim- schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:07:
Ik kan ook nog steeds niet geld overmaken vanaf Trade Republic naar 1 van mijn gekoppelde rekening. Ik krijg ook de foutmelding in de app zoals hierboven al beschreven. Vervolgens de web app geprobeerd, maar daar staat maar één van mijn twee gekoppelde rekeningen, met geen mogelijkheid deze te wijzigen. En ik wil natuurlijk net het geld naar die andere rekening hebben.
Daarnaast kan ik met geen mogelijkheid vinden in de (web) app waar je gekoppelde rekeningen kan verwijderen.
...
Volgens mij kan je in de web app alleen terugboeken naar de rekening waar je de laatste keer van gestort hebt. Dus maak een klein bedrag over van die "andere rekening" naar TR. Wacht tot het is aangekomen en kijk welke rekening dan wordt weergegeven in de web-app. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino

Ik heb uiteindelijk de klantenservice weten te benaderen na een heel vervelende vragenlijst die je steeds maar afwimpeld. Hiervan heb ik twee dagen later inmiddels terug gekregen dat ze het erg druk hebben en hier nog later op terugkomen.

In de tussentijd vang ik wel prima rente, maar als je het geld nodig hebt is dit allemaal natuurlijk uiterst vervelend. Ik hoop dat hier snel verbetering in gaat komen.
Schweino in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Road-runner83 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:56:
Bij mij is er iets geks aan de hand. 2dgn geleden een TR account aangemaakt. Ging allemaal vrij snel en soepel. Geld overgemaakt via Google Pay. Gaat ook goed.

Daarna geld over gemaakt naar de gekoppelde IBAN. Staat er 2dgn later nog niet op, dat kan heb ik gelezen maar ik checkte net nog even de IBAN en ik zie nu een andere staan tot mijn verbazing 😐

Als deze niet bestaat krijg ik het geld terug maar anders moet ik ING contacten. Had ipv 1 euro gelijk 400 overgemaakt 😅.

Had de IBAN uiteraard gewoon gekopieerd. Heel vaag dit.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Bovenstaande was gelukkig iets anders aan de hand. Meer een fout in de ING app als je het mij vraagt. Ik had de IBAN van TR gekopieerd en in de ING app vroeg hij xxx rekening gebruiken? Ik dacht dat het de gekopieerde was (had achteraf even dubbel moeten checken) maar het was mijn Raisin DE account die in mijn adresboek stond.

Wat mij betreft een bug want ik had een ander DE IBAN gekopieerd dus waarom hij dan de DE Raisin IBAN voorstelt....

Wellicht heeft iemand er nog wat aan hier :).

Ondertussen ben ik mooi geld naar TR aan het overmaken, duurde wel 2dgn de eerste keer en tweede keer maar 2u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Je suggestie is om een Revolut rekening te openen? Dat lijkt me niet nodig, de twee rekeningen die ik gekoppeld hebben werken prima met Trade Republic, dus dat gaat niks oplossen.

@W1ck1e bedankt voor je suggestie, maar de weergegeven rekening is niet de laatste rekening die ik gebruikt heb, maar juist de eerste. Hier kan ik op het moment gelukkig nog wel bij, maar ik vraag me af hoe dat geweest was als ik die rekening al gesloten had. Aangezien ik ook geen mogelijkheid zie om gekoppelde rekeningen te verwijderen.

Ik snap dat 'de oplossing' blijkbaar gaat zijn dat ik dus gewoon naar die oude rekening moet overmaken. Maar los van dat dat erg onhandig voor mij gaat zijn, bedoelde ik het ook meer als het delen van mijn ervaring met Trade Republic. Welke dus op het moment niet bepaald goed is: ze maken het erg lastig om bij mijn geld te komen en aan de klantenservice heb ik tot zo ver ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

-Tim- schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Je suggestie is om een Revolut rekening te openen? Dat lijkt me niet nodig, de twee rekeningen die ik gekoppeld hebben werken prima met Trade Republic, dus dat gaat niks oplossen.
[..]
Ehh....
Ik kan ook nog steeds niet geld overmaken vanaf Trade Republic naar 1 van mijn gekoppelde rekening. Ik krijg ook de foutmelding in de app zoals hierboven al beschreven.
Werkt het nou of niet, je bent niet erg duidelijk ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
[...]

@W1ck1e bedankt voor je suggestie, maar de weergegeven rekening is niet de laatste rekening die ik gebruikt heb, maar juist de eerste. Hier kan ik op het moment gelukkig nog wel bij, maar ik vraag me af hoe dat geweest was als ik die rekening al gesloten had. Aangezien ik ook geen mogelijkheid zie om gekoppelde rekeningen te verwijderen.

Ik snap dat 'de oplossing' blijkbaar gaat zijn dat ik dus gewoon naar die oude rekening moet overmaken. Maar los van dat dat erg onhandig voor mij gaat zijn, bedoelde ik het ook meer als het delen van mijn ervaring met Trade Republic. Welke dus op het moment niet bepaald goed is: ze maken het erg lastig om bij mijn geld te komen en aan de klantenservice heb ik tot zo ver ook niks.
Volgens mij geef je aan dat je niet over je TR geld kan beschikken?

De door mij aangedragen oplossing is idd een Revolut rekening openen als je snel over je TR geld wil kunnen beschikken op een andere bank. Het handige aan Revolut is namelijk dat je zonder extra kosten geld op je Revolut rekening kan storten dmv een (credit)card. Zo kan je dus zonder wachttijd geld van je TR rekening naar Revolut overbrengen. En eventueel van Revolut weer naar een andere bank via instant payment via IBAN.

Overboeken van TR naar een bankrekening via IBAN is namelijk niet instant en kan soms wel een dag duren (of langer in het weekend bijvoorbeeld).

Revolut biedt hier dus een unieke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
...
...
Ok, jammer, bij mij is het wel de laatste stortende rekening. Dan maar hopen dat opnemen met de app binnenkort weer wel werkt. Wordt vervolgd ;)

Ik krijg geen foutmelding bij het opnemen met de app. Dus dat lijkt dus goed te gaan. Morgen verwacht ik het bedrag op mijn tegenrekening. Ik heb een citideff account bij TR, mocht dat een rol spelen bij deze storing

Rond 09:30 uur is het geld na 1 nacht bijgeschreven op de tegenrekening bij ASN

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 31-07-2024 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

fsfikke schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Ehh....

[...]

Werkt het nou of niet, je bent niet erg duidelijk ;)
Ik snap dat het wat onduidelijk overkomt.
Samengevat: Ik kan onmogelijk geld overmaken naar de specifieke rekening die ik gekoppeld heb. De app geeft een foutmelding bij uberhaupt geld overmaken, en de webapp heeft geen mogelijkheid in de UI om de juiste rekening te selecteren

Dan kan ik wel nóg een bankaccount gaan openen om toch bij m'n geld te komen, maar in principe is dit gewoon een gebrek van Trade Republic. Ik moet zonder omwegen toch gewoon bij m'n geld kunnen?

En dat wou ik graag delen in dit ervaringen topic. Zoals @W1ck1e zegt, afwachten tot ze dit fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
-Tim- schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:42:
... Zoals @W1ck1e zegt, afwachten tot ze dit fixen.
Of ze regelen dat je via de web-app de tegenrekening kunt kiezen. Dat lijkt mij ook niet zo moeilijk.

Ik gebruik sowieso liever een website dan een app (dat via de app de 2fa loopt is geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een flink bedrag wat ik bij Trade Republic weg moet halen, de laatste keren ging dat goed met kleinere bedragen. Het is belangrijk dat dit goed gaat, nog tips zodat het niet ergens blijft hangen? :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
THE_BASE schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:09:
Ik heb een flink bedrag wat ik bij Trade Republic weg moet halen, de laatste keren ging dat goed met kleinere bedragen. Het is belangrijk dat dit goed gaat, nog tips zodat het niet ergens blijft hangen? :)
Overmaken.

Niet zo druk over maken. En ja, het kan misschien een dag of 2 duren, maar dat kan altijd gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Doe het niet op vrijdag, zaterdag of zondag (omdat het dan langer duurt dan nodig), maar wel in de ochtend. De grootte van het bedrag of de porties heeft bij mij nog nooit iets uitgemaakt.

Bij 50k is de rente per dag toch zo'n 5 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 30-07-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Doe het niet op vrijdag, zaterdag of zondag (omdat het dan langer duurt dan nodig), maar wel in de ochtend. De grootte van het bedrag of de porties heeft bij mij nog nooit iets uitgemaakt.

Bij 50k is de rente per dag toch zo'n 5 euro.
Thanks, dan doen we het bedrag in één keer op een maandagmorgen. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 16:16

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Denk dat dat geen probleem is. Mocht je het wel willen opdelen dan zou ik voor elke transactie een ander bedrag gebruiken. Mocht er dan 1 bepaalde transactie blijven hangen, dan weet je precies welke dat is, en niet 1 van de 10 transacties van 5.000.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:30
Als het bedrag max 10k is en je het geld ook via Apple Pay kunt uitgeven dan is dat een goede optie en instant.

let op dat de max dag limiet voor geld opnames 1500 is en bij bestedingen 10k. Apple Pay valt bij mij tot nu altijd onder bestedingen.

Edit: max maand limiet is 50k. En dus kun je 5 dagen lang 10k per dag uitgeven via je kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door denneappel op 31-07-2024 08:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

-Tim- schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:42:
[...]

Ik snap dat het wat onduidelijk overkomt.
Samengevat: Ik kan onmogelijk geld overmaken naar de specifieke rekening die ik gekoppeld heb. De app geeft een foutmelding bij uberhaupt geld overmaken, en de webapp heeft geen mogelijkheid in de UI om de juiste rekening te selecteren

Dan kan ik wel nóg een bankaccount gaan openen om toch bij m'n geld te komen, maar in principe is dit gewoon een gebrek van Trade Republic. Ik moet zonder omwegen toch gewoon bij m'n geld kunnen?

En dat wou ik graag delen in dit ervaringen topic. Zoals @W1ck1e zegt, afwachten tot ze dit fixen.
Net een update gekregen van Trade Republic:
During the last 2 days you might have experienced a technical issue that didn’t allow you to pay-out the funds from your Trade Republic account. This issue has been resolved. To be able to pay-out the funds please update the app version to the latest available in your app store.
Ik heb nu wel vanuit de TR app kunnen overboeken naar m'n tegenrekening. Die foutmelding die meerder mensen kregen is nu gefixed dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@-Tim- Dank je wel voor die update. Ik zi nu ook de update van de app en ook die van N26. Het is goed dat ze de app hebben vernieuwd. Morgen is namelijk weer rente dag. Ik zorg dat ik alvast de popcorn in huis heb voor alle berichten in dat kader vanaf morgenochtend.
rente :
niet geactiveerd,
nog niet bijgeschreven
berekening klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
-Tim- schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Ik heb nu wel vanuit de TR app kunnen overboeken naar m'n tegenrekening. Die foutmelding die meerder mensen kregen is nu gefixed dus :)
Hier ook sinds zondag. Zag ook dat ze sinds kort een Nederlands bijkantoor hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door rr7r op 31-07-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Heb vanmorgen weer wat geld overgemaakt wat was opgebouwd op mijn ING in korte tijd en daar op de spaar stond. Had al zo'n idee dat vandaag en morgen met de rentebetaling het nog wel eens druk zou kunnen zijn (maar wellicht slaat dat nergens op). Dat blijkt(?), want ik heb vanmorgen om 07.00 uur overgemaakt en er staat nog steeds niks op mijn TR rekening. Op zo'n moment ga je wel even direct de IBAN checken of je het wel goed hebt gedaan enzo :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiaoqi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 22:41
Oekol schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:06:
[...]

Blijf 't bijzonder vinden. Bij mijn ING rekening is het ook niet uitgeschreven. Heb nog nooit problemen gehad. Je kan via revolut een rekening openen en via daar doorsluizen.
Bij mij is een overboeking vanaf ING (2 voorletters) ook teruggeboekt... Dit is erg verwarrend, bij sommige is dit geen probleem maar bij anderen wel? Komt het doordat ik meerdere voorletters heb? Wel erg irritant dat TR zo handelt, geen andere instantie die ook eist dat de naam hetzelfde is heeft problemen gegeven met mijn ING rekening (bv IBKR, DeGiro, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

xiaoqi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:09:
[...]

Bij mij is een overboeking vanaf ING (2 voorletters) ook teruggeboekt... Dit is erg verwarrend, bij sommige is dit geen probleem maar bij anderen wel? Komt het doordat ik meerdere voorletters heb? Wel erg irritant dat TR zo handelt, geen andere instantie die ook eist dat de naam hetzelfde is heeft problemen gegeven met mijn ING rekening (bv IBKR, DeGiro, etc.).
Zul je net zien, het staat er sinds 14.50 bijgeschreven. Overigens is nog nooit een zending bij mij geweigerd vanaf ING en komen ze in de regel echt 'retesnel' aan. Ik zie ook mijn voor en achternaam staan bij het kopje 'van'. Terwijl ING in de app en op mijn bankpas alleen mijn initiale gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiaoqi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06 22:41
Oekol schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Zul je net zien, het staat er sinds 14.50 bijgeschreven. Overigens is nog nooit een zending bij mij geweigerd vanaf ING en komen ze in de regel echt 'retesnel' aan. Ik zie ook mijn voor en achternaam staan bij het kopje 'van'. Terwijl ING in de app en op mijn bankpas alleen mijn initiale gebruikt.
Misschien komt het omdat ik 2 voornamen hebt. Heb jij 1 of meerdere voornamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

xiaoqi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:26:
[...]

1 voornaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xiaoqi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Dat hoeft het niet te zijn. Bij mij gaat het goed. Ik heb 2 voornamen en ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-06 18:25
Hi, ik gebruik TR inmiddels een paar maanden (automatisch beleggen, 15€ cashback bij betalingen, 4% rente over saldo), en ben redelijk tevreden. Echter, ik had eigenlijk nog nooit iets teruggeboekt naar mijn ING tegenrekening (kan het geld immers gewoon uitgeven), dus dat wilde ik vanavond toch maar eens proberen, ik krijg echter deze melding (Er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ciJf0LobkMWQPWdKockbqp5nUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbXWz7oNNcipnvws2sifPeKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb uiteraard saldo beschikbaar voor de overboeking, en mijn ING IBAN staat in de lijst/is correct.

Update: Ik heb dit kunnen oplossen door de app te updaten (dat gaat in principe automatisch, maar stond in de lijst om vannacht geüpdatet te worden, nu even handmatig gedaan), heb de overboeking vervolgens kunnen doorlopen, nu alleen nog even ontvangen, maar daar heb ik wel vertrouwen in..

[ Voor 16% gewijzigd door spacefreek op 02-08-2024 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
spacefreek schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:40:
,..

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb uiteraard saldo beschikbaar voor de overboeking, en mijn ING IBAN staat in de lijst/is correct.

Update: Ik heb dit kunnen oplossen door de app te updaten (dat gaat in principe automatisch, maar stond in de lijst om vannacht geüpdatet te worden, nu even handmatig gedaan), heb de overboeking vervolgens kunnen doorlopen, nu alleen nog even ontvangen, maar daar heb ik wel vertrouwen in..
Vorige week woensdag is er hier melding gedaan van dit probleem. Gisteren dat het met een update verholpen is.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste