Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vanochtend rente van Juli (bijgeschreven om 03:33) overgeboekt naar mijn Rabo geen probleem. Krijg ook automatisch update pop up maar toch via Google Play store gedaan. Dus overboeking heb ik voor app update gedaan.

Edit : Geld op mijn Rabo was om 08:22 bijgeschreven. Dit was bijzonder snel van TR naar Rabo. Meestal duurt dit 1-2 werkdagen.

[ Voor 35% gewijzigd door Harbo op 01-08-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 09:54
W1ck1e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:59:
[...]

Dat hoeft het niet te zijn. Bij mij gaat het goed. Ik heb 2 voornamen en ING
Same here. Werk nu pas sinds kort met TR en ING en gaat behoorlijk soepel. Kan soms wel wat langer duren voordat het erop staat maar dat mag de pret niet drukken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:55
Nou, bij mij werkt het inboeken van ING naar TR voor geen meter. Drie voornamen, dus de autopiloot bij TR zal wel op tilt slaan. Ook het toevoegen van de omschrijving met de namen voluit geschreven helpt niks. Heb maar een ticket ingeschoten bij TR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14
Opmerkelijk: Een collega had vanochtend de rente over juli al op zijn TR rekening staan. Bij mij staat het rentebedrag (waar ALTJD "in behandeling" bij staat op 0, m.a.w. neem ik aan dat die teller is 'gereset' voor de maand augustus; maar mijn saldo is onveranderd, de rente van juli is er niet bij. De rente over juni had ik wel snel op 1 juli. Ik heb de app al een keer helemaal afgesloten (conform een tip op dit forum). Zijn er meer mensen die op 01-08 om 11:40 hun rente nog niet hebben? Of iedereen juist wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:40:
Opmerkelijk: Een collega had vanochtend de rente over juli al op zijn TR rekening staan. Bij mij staat het rentebedrag (waar ALTJD "in behandeling" bij staat op 0, m.a.w. neem ik aan dat die teller is 'gereset' voor de maand augustus; maar mijn saldo is onveranderd, de rente van juli is er niet bij. De rente over juni had ik wel snel op 1 juli. Ik heb de app al een keer helemaal afgesloten (conform een tip op dit forum). Zijn er meer mensen die op 01-08 om 11:40 hun rente nog niet hebben? Of iedereen juist wel?
Nee, iedereen heeft het al, alleen jij niet. Pech gehad, geen rente voor jou, volgende maand beter!

Alle gekheid op een stokje: elke maand is het weer hetzelfde verhaal. Paniek om niks (jaja, je bent niet in paniek, je vraagt het alleen maar ;)). Wacht het gewoon even af.

Ik heb bij mijn transacties staan dat m'n rente bijgeschreven is, maar ik zie het nog niet in m'n totale saldo staan. Dan komt vanzelf goed. Is het niet vandaag, dan wel morgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
Ik ben inderdaad niet in paniek. Ik probeer te snappen hoe dit werkt. Zijn die transacties dan zo complex dat er een tijdsverschil tussen nr 1 en nr laatst van meerdere uren kan optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:55:
Ik ben inderdaad niet in paniek. Ik probeer te snappen hoe dit werkt. Zijn die transacties dan zo complex dat er een tijdsverschil tussen nr 1 en nr laatst van meerdere uren kan optreden?
Hoe het precies werkt weet alleen TR zelf. Er zullen vast een heleboel factoren meespelen.

Maar stel dat er elke seconde 50 transacties gedaan kunnen worden, dan kunnen er 180.000 transacties per uur gedaan worden. Trade Republic heeft volgens eigen zeggen ~4 miljoen klanten. Dus dan duurt het 22 uur om 4 miljoen transacties te doen.

Die 50 transacties per seconde is een random gok van mij, dat zouden er ook 20 of 80 (of een fractie of veelvoud daarvan) kunnen zijn. Maar hopelijk geeft 4 miljoen klanten (en dus om en nabij zoveel transacties) wat context over waarom je niet om 00:01 al je rente bijgeschreven hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSupraLife
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-02 18:40
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb 2 euro overgemaakt van ING > TR. dat ging vlot en het bedrag staat bij saldo. Nu heb ik 1 euro van TR > ING overgemaakt (bankoverboeking), nu staat er 0,01 euro op mijn ING rekening bijgeschreven i.p.v 1 euro. Wel staat er “reservering” rechts bovenin als ik op de transactie klik.
Komt het restant van het bedrag nog, of wat kan ik verwachten?
Graag test ik dit even voordat ik aan de slag ga met grotere bedragen.
Alvast bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
TheSupraLife schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:03:
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb 2 euro overgemaakt van ING > TR. dat ging vlot en het bedrag staat bij saldo. Nu heb ik 1 euro van TR > ING overgemaakt (bankoverboeking), nu staat er 0,01 euro op mijn ING rekening bijgeschreven i.p.v 1 euro. Wel staat er “reservering” rechts bovenin als ik op de transactie klik.
Komt het restant van het bedrag nog, of wat kan ik verwachten?
Graag test ik dit even voordat ik aan de slag ga met grotere bedragen.
Alvast bedankt
Die €0,01 is een losstaande overschrijving van TR om eenmalig te bevestigen dat je ING-rekening bestaat/terugbetaling accepteert. Heeft niks te maken met jouw 1 euro overboeking.

Overboekingen kunnen makkelijk 2-4 dagen duren, zeker rond het weekend. Ook hier weer: gewoon even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rente voor het eerst in de vroege ochtend bijgeschreven. Gelijk naar ING overgeboekt om 10:00 uur en een uur later al bij ING. Het kan dus toch!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Soms 4-5 dagen. Niemand die het weet. Soms is het ook na 2 uur.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Blijkbaar en ook meermaals beschreven in dit draadje. (waarschijnlijk echter niet zo complex als wel gewoon veel werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
Ik heb "dit draadje" echt wel doorgelezen hoor, ik ben nog steeds niet in paniek en heb gezien dat ik niet de enige ben met dit punt. Ik wist dus dat het (kennelijk) "zo is" voordat ik mijn bericht van 11:40 postte. Nog steeds echter probeer ik het 'waarom' te begrijpen en dat zie ik nergens in dit draadje. De reden dat een renteberekening veel werk zou zijn gaat er bij mij niet 1,2, 3 in. Dat rekent een beetje server toch in 0,3 ms uit?

[ Voor 77% gewijzigd door RetroMan op 01-08-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

minder 24/7 kijken en 24/7 F5'en is meestal de beste remedie :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:30:
Ik heb "dit draadje" echt wel doorgelezen hoor, ik ben nog steeds niet in paniek en heb gezien dat ik niet de enige ben met dit punt. Ik wist dus dat het (kennelijk) "zo is" voordat ik mijn bericht van 11:40 postte. Nog steeds echter probeer ik het 'waarom' te begrijpen en dat zie ik nergens in dit draadje. De reden dat een renteberekening veel werk zou zijn gaat er bij mij niet 1,2, 3 in. Dat rekent een beetje server toch in 0,3 ms uit?
Ik ben bang dat alleen een medewerker van TR weet waarom het is. En of die dat nu hier gaan uitleggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
YakuzA schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:54:
[...]

minder 24/7 kijken en 24/7 F5'en is meestal de beste remedie :)
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat de boekingen sneller zullen verlopen door minder te kijken. ik begrijp ondertussen wel dat ik hier waarschijnlijk niet het echte antwoord op mijn vraag ga vinden, en dat er een soort berusting is omdat "het nu eenmaal zo is". Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van een forum op Tweakers maar goed, dat kan ook aan mijn verwachtingspatroon liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:57:
[...]

Ik ben bang dat alleen een medewerker van TR weet waarom het is. En of die dat nu hier gaan uitleggen ...
Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Inmiddels lijkt het me ook minder waarschijnlijk dat er een goed antwoord komt. Kennelijk vinden we het goed dat nu eenmaal zo is. Stel dat de boeking inderdaad pas morgen binnen is, zou ik dan als vervolgvraag nog willen stellen wat er met die ene rentedag gebeurt. Maar dat durf ik nu niet meer zo goed aan. Ik moet mijn verwachtingen simpelweg bijstellen, zo lijkt het. Ik heb wel medelijden met al die medewerkers van de renteafdelingen van ING en Rabo. Die hebben nog veel meer bankrekeningen dan TR en zullen nu wel peentjes zitten te zweten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
Bschnitz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Soms 4-5 dagen. Niemand die het weet. Soms is het ook na 2 uur.
Weet je of die dagen in rente worden gecompenseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Als het goed is niet. Alleen het bedrag wat daadwerkelijk op de rekening staat. Transfer telt niet mee.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Mijn rente bijschrijvingen zijn altijd op de dag zelf uitgevoerd, behalve toen de 1ste een zondag was. Ik ga ervan uit dat de valutadatum altijd de 1ste is (behalve die zondag). Dus er hoeft geen rente gecompenseerd te worden. (verwacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:10:
[...]

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat de boekingen sneller zullen verlopen door minder te kijken. ik begrijp ondertussen wel dat ik hier waarschijnlijk niet het echte antwoord op mijn vraag ga vinden, en dat er een soort berusting is omdat "het nu eenmaal zo is". Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van een forum op Tweakers maar goed, dat kan ook aan mijn verwachtingspatroon liggen natuurlijk.
Ik ben benieuwd wat je dan had verwacht. Wij kennen de interne processen net zo goed als wat jij ze kent. Het enige wat we hier kunnen doen is ervaring posten over hoe snel of langzaam iets gaat, maar daaruit kun je helaas nog geen conclusies trekken.

En ja ik ben het met de voorganger eens dat je minder moet F5en. Dat is niet omdat het proces dan sneller gaat maar wel dat je bloeddruk mogelijk wat lager wordt. Stressen heeft helaas geen zin, geduld hebben wel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:17
Trade Republic is een broker die een beperkte spaarrekening aan biedt, die eigenlijk gewoon een rekening is waar je even je niet belegde geld zou stallen. Die moet je sowieso niet vergelijken met een "gewone" bank.

Ze maken het zichzelf nog een beetje moeilijker door het geld niet te stallen op een rekening bij zichzelf, maar bij 3 (of al 4?) verschillende partners, in verschillende landen.

Kijk voor de grap ook eens in het Spaartopic naar de klachten over zaken die in de app/website van Raisin verkeerd staan of zelfs helemaal verdwijnen. Blijkbaar zijn we in NL gewoon veel te veel verwend qua banken (ondanks al ons geklaag er over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
DutchKel schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Ik ben benieuwd wat je dan had verwacht. Wij kennen de interne processen net zo goed als wat jij ze kent. Het enige wat we hier kunnen doen is ervaring posten over hoe snel of langzaam iets gaat, maar daaruit kun je helaas nog geen conclusies trekken.

En ja ik ben het met de voorganger eens dat je minder moet F5en. Dat is niet omdat het proces dan sneller gaat maar wel dat je bloeddruk mogelijk wat lager wordt. Stressen heeft helaas geen zin, geduld hebben wel.
Ik had verwacht dat het willen achterhalen c.q. begrijpen van de daadwerkelijke reden achter dit vreemde en inconsistente gedrag van een bank, niet zou worden gezien als "in paniek zijn", "stressen", "veel F5en" en "hoge bloeddruk". Ik ken Tweakers als een forum waar wordt uitgegaan van feiten in plaats van aannames en had verwacht dat dit ook hier van toepassing zou zijn. Zeker omdat het niet alleen over techniek maar ook nog eens om geld gaat.

Beide verwachtingen heb ik inmiddels bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik wacht ook rustig even af. Normaalgesproken altijd direct op dag 1 de rente bijgeschreven maar vandaag niet. De teller is wel weer gereset dus het zal vast wel komen, daar maak ik me niet druk over.

Maat het blijft wel vreemd dat er zoveel verschil in zit. Dit lijkt me toch een automatisch proces...

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Ik had verwacht dat het willen achterhalen c.q. begrijpen van de daadwerkelijke reden achter dit vreemde en inconsistente gedrag van een bank, niet zou worden gezien als "in paniek zijn", "stressen", "veel F5en" en "hoge bloeddruk". Ik ken Tweakers als een forum waar wordt uitgegaan van feiten in plaats van aannames en had verwacht dat dit ook hier van toepassing zou zijn. Zeker omdat het niet alleen over techniek maar ook nog eens om geld gaat.

Ik ken tweakers echter als een forum waar toch vaak ook aannames & generalisaties als universele feiten worden gepresenteerd. Het lijkt wel een doorsnee van de samenleving met iets meer interesse op het vlak van techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
GroteVoet459 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:41:

Blijkbaar zijn we in NL gewoon veel te veel verwend qua banken (ondanks al ons geklaag er over)
Ondanks? Ik denk juist eerder dankzij ;) Mede doordat klanten kritisch zijn (wat jij 'geklaag' noemt) en hoge verwachtingen hebben, is het qua bankieren in Nederland vrij goed geregeld.

En dat vind ik inderdaad een goed punt om rekening mee te houden, want je merkt het hier, maar ook in de bunq- en N26-topics: zodra het ergens rente-uitbetaaldag is en het staat nog niet op de rekening van mensen zodra de eerste zonnestralen door de ramen schijnen, dan is er wel weer iemand* die vragen stelt of dit wel normaal is of hoe het kan.

* Die 'iemand' is vrijwel altijd iemand die pas net begonnen is met bankieren/investeren bij TR/bunq/N26/vul-in :P
[...]

Het is vooral dat je niet de eerste bent, en ook niet één van de eerste 100, die zulke vragen stelt zodra een uitbetaling/overboeking iets minder snel gaat dan je had verwacht.

En dat is overigens prima, het is logisch dat als het helemaal nieuw voor je is, en je gewend bent dat betalingen eigenlijk altijd binnen seconden geregeld zijn in plaats van in uren/dagen, dat je je een beetje zorgen maakt over of het wel goed komt met je geld.

Ik zit nu zo'n half jaar bij TR, heb al tienduizenden euro's heen en weer geslingerd, en dat is altijd goed gegaan, maar toch knijp ik 'm altijd weer even als ik een bedrag overschrijf. Soms gaat dat zelfs maar om een paar honderd euro, maar toch zou ik ervan balen als ik een vergissing heb gemaakt of er iets fout gaat. Maar goed checken wat je doet, en een dagje of 2 wachten, en je hebt 99,99% kans dat het allemaal wel los zal lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:30:
[...]

Ondanks? Ik denk juist eerder dankzij ;) Mede doordat klanten kritisch zijn (wat jij 'geklaag' noemt) en hoge verwachtingen hebben, is het qua bankieren in Nederland vrij goed geregeld.

En dat vind ik inderdaad een goed punt om rekening mee te houden, want je merkt het hier, maar ook in de bunq- en N26-topics: zodra het ergens rente-uitbetaaldag is en het staat nog niet op de rekening van mensen zodra de eerste zonnestralen door de ramen schijnen, dan is er wel weer iemand* die vragen stelt of dit wel normaal is of hoe het kan.

...
Volgens mij is het wel lekker rustig in de topics over de grootbanken. Daar maakt het ook niet zoveel uit als je de rente een dag later krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:43:
[...]

Volgens mij is het wel lekker rustig in de topics over de grootbanken. Daar maakt het ook niet zoveel uit als je de rente een dag later krijgt.
ING heeft het slim gespeeld inderdaad, die betalen de rente nog maar één keer per jaar uit. Heb je ook maar één keer per jaar gezeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 21:32
Overboeken naar de Rabo gaat weer lekker traag... al langer dan 7 uur helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Ik denk dat iedereen hier in deze topic wel wil weten of te voorspellen is wanneer een betaling wordt ontvangen of verzonden.

Ook worden er in deze topic juist veel feiten geplaatst en weinig aannames. Feit is dat sommige betalingen/ontvangsten snel gaan en andere heel lang duren.

Kortom je verwachtingen zijn prima, maar niet reëel zolang er geen medewerker van Trade Republic die kennis heeft van alle processen in deze topic zit. Ook een medewerker van de bank zelf die bij de helpdesk werkt krijgt vaak niet te zien hoe de processen werken.

En zoals al is gezegd je bent nummer XXXX die deze vraag stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DutchKel schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:57:
... maar niet reëel zolang er geen medewerker van Trade Republic die kennis heeft van alle processen in deze topic zit. ...
Ik heb geen idee wat bank personeel allemaal in de vrije tijd doet, maar kan niet uitsluiten dat er op tweakers ook een aantal aanwezig zijn. Dat het verstandig is om zich hier als zodanig bekend te maken lijkt mij echter niet. btw: ik ben het niet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:22
Nu heb ik 1 euro van TR > ING overgemaakt (bankoverboeking), nu staat er 0,01 euro op mijn ING rekening bijgeschreven i.p.v 1 euro.
Let op! In de omschrijving van de €0,01 staat een code vermeld. Deze code heb je nodig voor het geval je ooit de toegang tot je account verliest. Noteer hem dus goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:22
Toch altijd weer leuk om te zien. De topic is de hele maand redelijk rustig totdat het de 1e van de maand is, dan explodeert het aantal berichten. Gelukkig doet TR niet aan wekelijkse rente uitbetaling (zoals bunq), want dan was er geen doorkomen meer aan in dit topic. Ben benieuwd of de mailbox en chat van TR ook elke maand explodeert 🫣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Mijn rente is wel binnen maar als ik het probeer over te maken krijg ik een foutmelding ("something went wrong. Please try again"). Anderen hier last van?

Edit: updaten van de app geeft het probleem verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Pistachenootje op 01-08-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Pistachenootje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:32:
Mijn rente is wel binnen maar als ik het probeer over te maken krijg ik een foutmelding ("something went wrong. Please try again"). Anderen hier last van?
Ja - spacefreek in "Discussie over & Ervaringen met Trade Republic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]
Ik denk dat iedereen hier in deze topic wel wil weten of te voorspellen is wanneer een betaling wordt ontvangen of verzonden.
Maar totdat iemand tijd gaat steken in het verzamelen van de data en die in een overzicht correleert en het resultaat deelt blijft het allemaal gokken.

Ik kreeg het zojuist om 14:55 CEST "pas" op mijn HSBC-rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Nu heb ik 1 euro van TR > ING overgemaakt (bankoverboeking), nu staat er 0,01 euro op mijn ING rekening bijgeschreven i.p.v 1 euro.
Die €0,01 is een controlebetalng van TR zelf - die heeft (zoals hierboven gemeld) een code in de beschrijving die je nodig hebt in geval van toegangsproblemen.

Jouw €1,00 komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:38:
[...]

Maar totdat iemand tijd gaat steken in het verzamelen van de data en die in een overzicht correleert en het resultaat delt blijft het allemaal gokken.
...
Dat lijkt mij vrij zinloos. Dat zijn dan resultaten uit het verleden .... Dus al gauw niet meer up2date.
Daarnaast zal ook dat dan weer niet voldoende worden gelezen. Dus tja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
Hahn schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:30:
[...]

* Die 'iemand' is vrijwel altijd iemand die pas net begonnen is met bankieren/investeren bij TR/bunq/N26/vul-in :P

[...]

Het is vooral dat je niet de eerste bent, en ook niet één van de eerste 100, die zulke vragen stelt zodra een uitbetaling/overboeking iets minder snel gaat dan je had verwacht.

En dat is overigens prima, het is logisch dat als het helemaal nieuw voor je is, en je gewend bent dat betalingen eigenlijk altijd binnen seconden geregeld zijn in plaats van in uren/dagen, dat je je een beetje zorgen maakt over of het wel goed komt met je geld.

Ik zit nu zo'n half jaar bij TR, heb al tienduizenden euro's heen en weer geslingerd, en dat is altijd goed gegaan, maar toch knijp ik 'm altijd weer even als ik een bedrag overschrijf. Soms gaat dat zelfs maar om een paar honderd euro, maar toch zou ik ervan balen als ik een vergissing heb gemaakt of er iets fout gaat. Maar goed checken wat je doet, en een dagje of 2 wachten, en je hebt 99,99% kans dat het allemaal wel los zal lopen :)
Ik ga nog één keer melden dat ik van te voren al wist dat het langer kon duren, dat ik me geen zorgen maak over dat het goed komt met mijn geld etc. etc. Waar al die aannames vandaan komen snap ik niet, en ik heb ze tot 4 x toe getracht te ontkrachten, maar het is kennelijk een nogal hardnekkige gedachte.

Ik vind het erg raar dat de common sense in deze community lijkt te zijn dat het normaal is om te wachten. Ik lees net "een dagje of 2 wachten" en dan "zal het allemaal wel los lopen". Waarom? Omdat ik zou verwachten dat 1) we hier weten dat dit technisch nagenoeg onverklaarbaar is en 2) dat het wachten ons geld kost.

Maar goed. Had ik trouwens al gemeld dat ik niet in paniek ben? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Ik ga nog één keer melden dat ik van te voren al wist dat het langer kon duren, dat ik me geen zorgen maak over dat het goed komt met mijn geld etc. etc. Waar al die aannames vandaan komen snap ik niet, en ik heb ze tot 4 x toe getracht te ontkrachten, maar het is kennelijk een nogal hardnekkige gedachte.

Ik vind het erg raar dat de common sense in deze community lijkt te zijn dat het normaal is om te wachten. Ik lees net "een dagje of 2 wachten" en dan "zal het allemaal wel los lopen". Waarom? Omdat ik zou verwachten dat 1) we hier weten dat dit technisch nagenoeg onverklaarbaar is en 2) dat het wachten ons geld kost.

Ok je wilt een technische verklaring:

Het verschil in snelheid bij betalingen van en naar Duitse bankrekeningen kan te maken hebben met verschillende factoren, zoals het type betaling, de betrokken banken, en het tijdstip van de transactie.

1. **SEPA-overschrijvingen**: De meeste betalingen binnen Europa verlopen via het SEPA (Single Euro Payments Area) netwerk. Standaard SEPA-overschrijvingen worden meestal binnen één werkdag verwerkt, maar afhankelijk van de bank kan dit soms langer duren, vooral als de transactie later op de dag wordt ingediend of als er sprake is van een weekend of feestdag.

2. **Instant Payments**: Dit is een vorm van SEPA-overschrijving die veel sneller is. Bij Instant Payments worden betalingen vrijwel onmiddellijk verwerkt, vaak binnen enkele seconden tot een paar minuten, ongeacht het tijdstip van de dag. Niet alle banken bieden echter deze dienst aan, en het kan zijn dat de bank van de ontvanger of de verzender niet is aangesloten op het Instant Payments-netwerk, wat betekent dat de betaling terugvalt op de standaard verwerkingstijd.

3. **Interne verwerkingstijden van banken**: Banken hebben interne processen die betalingen verwerken. Sommige banken verwerken betalingen meerdere keren per dag, terwijl andere slechts een paar vaste momenten hebben. Dit kan betekenen dat als je een betaling vlak voor een verwerkingstijd indient, deze snel wordt verwerkt, maar als je net na een verwerkingstijd indient, het langer kan duren.

4. **Weekenden en feestdagen**: Tijdens weekenden en feestdagen worden standaardbetalingen vaak vertraagd omdat de meeste banken betalingen alleen op werkdagen verwerken. Instant Payments daarentegen worden vaak 24/7 verwerkt, zelfs tijdens weekenden en feestdagen, mits beide banken in het netwerk zitten.

5. **Bank-specifieke factoren**: Elke bank heeft zijn eigen beleid en technische infrastructuur, wat betekent dat er variatie kan zijn in de snelheid van betalingen. Sommige banken hebben een snellere verwerking dan andere.

Samenvattend, de snelheid van betalingen hangt af van het type betaling (standaard of instant), de betrokken banken en het tijdstip waarop de transactie wordt uitgevoerd. Als je regelmatig snellere betalingen wilt, kan het nuttig zijn om te kijken of je bank Instant Payments aanbiedt en of dit actief is bij zowel de verzender als de ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
[...]

Ook worden er in deze topic juist veel feiten geplaatst en weinig aannames. Feit is dat sommige betalingen/ontvangsten snel gaan en andere heel lang duren.

Kortom je verwachtingen zijn prima, maar niet reëel zolang er geen medewerker van Trade Republic die kennis heeft van alle processen in deze topic zit. Ook een medewerker van de bank zelf die bij de helpdesk werkt krijgt vaak niet te zien hoe de processen werken.

En zoals al is gezegd je bent nummer XXXX die deze vraag stelt.
Ik denk dat iedereen in deze [SIC] topic dat ook voor veel banken, inclusief buitenlandse banken, dat ook gewoon kan voorspellen. En zo niet, dan mag je van ELKE bank toch op zijn minst consistent gedrag verwachten. Dus a) als je collega de rente heeft, dan jij ook en/of b) dat je de rente, rekening houdend met bank holidays, op hetzelfde moment krijgt als de vorige perioden. En niet ineens later.

De aannames waar ik op doel zijn die dat ik in paniek zou zijn, de hele tijd zou zitten te f5'en, etc. Dit is de 5e keer dat ik uitleg dat dat niet het geval is.

Als laatste ben ik waarschijnlijk niet nummer XXXX die deze vraag stelt. Ik heb, heel nadrukkelijk, niet gevraagd naar "wanneer", maar naar "waarom". Dat onderscheid lijkt, op een paar uitzonderingen na, voor de meeste respondenten verdraaide lastig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RetroMan schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Zo vind ik het weer raar dat jij het raar vindt dat sommige mensen hier, waaronder ik, accepteren dat het soms nou eenmaal even kan duren. Ook al is het technisch gezien in theorie onnodig (het is niet onverklaarbaar, het is hooguit onnodig). Er zullen bijvoorbeeld soms nog handmatige controles uitgevoerd worden, om bijvoorbeeld fraude te voorkomen, etc.

En ja, dat kost je soms een dagje rente op het bedrag wat je over aan het maken bent. Dat is jammer, maar helaas. Je bent vrij om over te stappen naar een andere partij, waar je hoogstwaarschijnlijk minder rente krijgt, en je dus zelfs met trage overboekingen beter uit bent bij TR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik onderscheid 2 zaken: de bijschrijving van de rente en de doorlooptijd van een overboeking

rente: behoudens incidentele gevallen wordt de rente op de 1ste van de maand bijgeschreven, behalve als dat een zondag is. het moment op die dag is wat mij betreft niet van belang, het saldo voor de berekening van de rente van die dag is middernacht, dus de eindstand. omdat niet iedereen tegelijkertijd aan de beurt is, kan het tijdstip verschillen. ook is de volgorde blijkbaar verschillend vergeleken met andere rente-uitkeer-dagen

overboeking:
een storting is volgens mij altijd binnen een dag als je die dag goed kiest en het tijdstip
een opname kost bij mij (maar niet bij iedereen) altijd minimaal een nacht. handige dagen zijn dan maandag t/m donderdag
overboekingen kan je slim en dom plannen met al dan niet een verschil in rente resultaat

een en ander is besproken in de start topic en komt ook regelmatig terug in de berichtjes daarna

de ervaring met betrekking tot rente en overboeking is volgens mij bij een pas geopende rekening anders dan later. dat noem ik uittrillen, en is wat mij betreft iets tijdelijks

bij een uitgetrilde rekening
krijg je de rente op dezelfde dag als andere spaarders
kan je rekening houden met de ervaringen van andere spaarders met overboekingen

het waarom van dit is voor mij nauwelijks van belang, ik vind het prima hoe het gaat en ik kan er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:55:
Ik onderscheid 2 zaken: de bijschrijving van de rente en de doorlooptijd van een overboeking

rente: behoudens incidentele gevallen wordt de rente op de 1ste van de maand bijgeschreven, behalve als dat een zondag is. het moment op die dag is wat mij betreft niet van belang, het saldo voor de berekening van de rente van die dag is middernacht, dus de eindstand. omdat niet iedereen tegelijkertijd aan de beurt is, kan het tijdstip verschillen. ook is de volgorde blijkbaar verschillend vergeleken met andere rente-uitkeer-dagen

overboeking:
een storting is volgens mij altijd binnen een dag als je die dag goed kiest en het tijdstip
een opname kost bij mij (maar niet bij iedereen) altijd minimaal een nacht. handige dagen zijn dan maandag t/m donderdag
overboekingen kan je slim en dom plannen met al dan niet een verschil in rente resultaat

een en ander is besproken in de start topic en komt ook regelmatig terug in de berichtjes daarna

de ervaring met betrekking tot rente en overboeking is volgens mij bij een pas geopende rekening anders dan later. dat noem ik uittrillen, en is wat mij betreft iets tijdelijks

bij een uitgetrilde rekening
krijg je de rente op dezelfde dag als andere spaarders
kan je rekening houden met de ervaringen van andere spaarders met overboekingen

het waarom van dit is voor mij nauwelijks van belang, ik vind het prima hoe het gaat en ik kan er rekening mee houden.
Maar als de rente 1 dag te laat is dan mis je alleen 1 dag rente over de rente toch? Tenzij de rentedatum op de 1e staat dan mis je niks alleen zie je de waarde dan later opgehoogd.

Ik heb ook wel eens dat ik een bedrag 2 dagen later ontvangen zie op de rekening maar dat de rentedatum dan toch 2 dagen eerder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
DutchKel schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:19:
[...]

Maar als de rente 1 dag te laat is dan mis je alleen 1 dag rente over de rente toch? Tenzij de rentedatum op de 1e staat dan mis je niks alleen zie je de waarde dan later opgehoogd.

Ik heb ook wel eens dat ik een bedrag 2 dagen later ontvangen zie op de rekening maar dat de rentedatum dan toch 2 dagen eerder staat.
1 dag rente op rente is minder dan 2 cent. Bij een saldo van 50k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:35:
[...]

1 dag rente op rente is minder dan 2 cent. Bij een saldo van 50k
Mogelijk zitten er wel Hollanders in deze topic. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacefreek
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04 15:13
W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:40:
[...]

Vorige week woensdag is er hier melding gedaan van dit probleem. Gisteren dat het met een update verholpen is.
Dank, niet gezien met de zoek-functie, want de specifieke foutmelding stond in de afbeelding (had niet het hele topic manueel doorgeplozen), heb in ieder geval in mijn bericht de foutmelding ook toegevoegd als platte tekst voor de vindbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door spacefreek op 02-08-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
Is bij meer mensen de app half stuk?

Was tot op heden erg tevreden met TR, maar dat uitgerekend op een slechte beursdag als vandaag de boel omvalt wekt niet echt veel vertrouwen. Wat als ik wél had willen uitstappen nu?

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RonJ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:03:
Is bij meer mensen de app half stuk?

Was tot op heden erg tevreden met TR, maar dat uitgerekend op een slechte beursdag als vandaag de boel omvalt wekt niet echt veel vertrouwen. Wat als ik wél had willen uitstappen nu?
Is de app up2date (deze week was er een update als ik mij niet vergis) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:59
W1ck1e schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:07:
[...]

Is de app up2date (deze week was er een update als ik mij niet vergis) ?
Ja. Geen update beschikbaar, laatste update 2 dagen geleden (iOS). Inmiddels lijkt eea weer te werken trouwens.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RonJ schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

Ja. Geen update beschikbaar, laatste update 2 dagen geleden (iOS). Inmiddels lijkt eea weer te werken trouwens.
Die update bedoelde ik. Ik had net alleen een kleine vertraging (even gegevens ophalen) in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
Vandaag (2 aug.) is er 50€ automatisch belegd, en is de 15€ cashback ook belegd. Echter, nu valt me op dat mijn saldo met 65€ is gedaald, terwijl dit natuurlijk -50€ moet zijn. Hebben anderen dit ook gehad? Of wordt dat later nog gecorrigeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:41
spacefreek schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:48:
Vandaag (2 aug.) is er 50€ automatisch belegd, en is de 15€ cashback ook belegd. Echter, nu valt me op dat mijn saldo met 65€ is gedaald, terwijl dit natuurlijk -50€ moet zijn. Hebben anderen dit ook gehad? Of wordt dat later nog gecorrigeerd?
Wordt later gecorrigeerd. Bij mij was het juist andersom. De cashback werd eerst bij mijn spaarsaldo bijgeschreven en paar uur later belegd en weer afgeschreven van de spaarrekening.

Ws intern proces. Bij TR beste om 1 a 2 werkdagen te wachten. Vaak is alles dan weer rechtgetrokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-04 05:30
spacefreek schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:48:
Wanneer je linksboven op je voorletter drukt, documenten scrolt, overzichten drukt, rekeningoverzicht drukt, dan kan je een overzicht genereren. Daar staat bij elke mutatie je nieuwe saldo vermeld. Veel overzichtelijker dan in de app dus. Wel kunnen de pintransacties een dag verschillen met hoe het in de app staat. Ook staat daar saveback als bij- en afboeking terwijl in de app alleen afboeking.

[ Voor 5% gewijzigd door rr7r op 03-08-2024 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacefreek
Helder, dankjewel, inmiddels staat het er weer goed op. Had eerder ook zoiets met 1000€ inboeken, stond al weergegeven als transactie, maar het beschikbare saldo werd maar niet verhoogd, later wel. Kennelijk kan er tijd zitten tussen het weergeven van een transactie, en wijziging in beschikbaar vermogen (uiteraard alleen bij een inkomende transactie, het blijft toch een bank }:| ), maar dat ben ik niet gewend van andere banken, lijkt me ook niet heel lastig instant te doen.. Sowieso kan het nu wat ‘blurry’ worden als je veel transacties doet, maar het rekeningoverzicht (pdf) is een handig overzicht (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 15:17
Gisteren voor het eerst gehad dat automatisch beleggen buiten de normale beurstijden (19:40) is gegaan. Dan is de spread veel groter en betaal je mogelijk te veel voor de aandelen.

De saveback is wel tijdens normale beurstijden belegd (16:44).

Ik hou het in de gaten via onderstaande site:

https://www.finanzen.net/...orld-etf-ie0009hf1mk9/l&s

[ Voor 36% gewijzigd door Ruben0s op 03-08-2024 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:43

LankHoar

Langharig tuig

Even voor mijn absolute zekerheid: ik heb nu mijn geld bij Trade Republic in "Cash account" staan, nog niets in "Securities account". Dat betekent toch dat dit onder het bankgarantie stelsel valt (tot 1 ton uiteraard)?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:07:
Even voor mijn absolute zekerheid: ik heb nu mijn geld bij Trade Republic in "Cash account" staan, nog niets in "Securities account". Dat betekent toch dat dit onder het bankgarantie stelsel valt (tot 1 ton uiteraard)?
Voldoende zekerheid voor de meeste onder ons. Rente tot 50000
Rente geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Voldoende zekerheid voor de meeste onder ons. Rente tot 50000
Rente geactiveerd ?
Ja rente staat geactiveerd. Dat is dus tot 50K? Hmm toch maar eens kijken of ik dan nog wat overhevel naar nog weer een ander account. Ik dacht dat dit ook tot de 100K grens was namelijk :)

Alsnog royaal meer dan bij Bunq, waar ik nu weg ben. Maar ook met name om de relatief grote hoeveelheid negatieve nieuws momenten van hun de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
LankHoar schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:44:
[...]

Ja rente staat geactiveerd. Dat is dus tot 50K? Hmm toch maar eens kijken of ik dan nog wat overhevel naar nog weer een ander account. Ik dacht dat dit ook tot de 100K grens was namelijk :)

Alsnog royaal meer dan bij Bunq, waar ik nu weg ben. Maar ook met name om de relatief grote hoeveelheid negatieve nieuws momenten van hun de laatste tijd.
Ja, op dit moment krijg je maar rente over het deel tot 50k. Indien je vandaag afroomt komt het pas maandag aan. Maandag wordt dinsdag. Ik heb geen problemen gehad met een groot saldo opnemen bij TR, dus het kan in een keer.

Geen getallen noemen: heb je in juli dan ook meer saldo gehad dan 50k ? En ook : over welk bedrag heb je rente ontvangen (of kijken ze naar het gemiddelde saldo over de maand, en maakt het niet meteen uit als je op een dag meer dan 50k hebt)

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 03-08-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

W1ck1e schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:48:
[...]

Ja, op dit moment krijg je maar rente over het deel tot 50k. Indien je vandaag afroomt komt het pas maandag aan. Maandag wordt dinsdag. Ik heb geen problemen gehad met een groot saldo opnemen bij TR, dus het kan in een keer.

Geen getallen noemen: heb je in juli dan ook meer saldo gehad dan 50k ? En ook : over welk bedrag heb je rente ontvangen (of kijken ze naar het gemiddelde saldo over de maand, en maakt het niet meteen uit als je op een dag meer dan 50k hebt)
Check, thanks! Maar alvast een deel teruggedaan naar bunq, en dan even bedenken of ik toch nog een extra rekening wil openen met goede spaarrente, of dat ik dit deel aan bunq toevertrouw (eigenlijk niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@LankHoar Ik heb juist wel een rekening geopend voor die 3,36%. Maar ik ben nog niet tevreden (zie bunq draadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiaoqi
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ruben0s schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:59:
Gisteren voor het eerst gehad dat automatisch beleggen buiten de normale beurstijden (19:40) is gegaan. Dan is de spread veel groter en betaal je mogelijk te veel voor de aandelen.

De saveback is wel tijdens normale beurstijden belegd (16:44).

Ik hou het in de gaten via onderstaande site:

https://www.finanzen.net/...orld-etf-ie0009hf1mk9/l&s
Dat is wel bijzonder, gegeven dat ze op hun eigen site aangeven dat het tijdens XETRA openingstijden uitgevoerd wordt (9:00 tot 17:30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 15:17
xiaoqi schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:41:
[...]

Dat is wel bijzonder, gegeven dat ze op hun eigen site aangeven dat het tijdens XETRA openingstijden uitgevoerd wordt (9:00 tot 17:30).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHm2enXzdfE_T4rJo2WuFGqcpHA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qJzFjr0u30ciWXBM9cE5PL5U.png?f=fotoalbum_large

En komt blijkbaar vaker voor:
JdJtA schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Bij mij zijn de periodieke orders (2x) uitgevoerd om 17.22 en 19.22.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruben0s op 03-08-2024 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06
rr7r schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 07:12:
[...]

Wanneer je linksboven op je voorletter drukt, documenten scrolt, overzichten drukt, rekeningoverzicht drukt, dan kan je een overzicht genereren. Daar staat bij elke mutatie je nieuwe saldo vermeld. Veel overzichtelijker dan in de app dus.
Dat is inderdaad een veel beter overzicht. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:30

CIM

Ruben0s schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:49:
[...]

[Afbeelding]

En komt blijkbaar vaker voor:

[...]
Ik vindt het vooral bijzonder dat ze een aankoop van een financieel instrument "sparen" noemen. Dat zou ik, als ik de AFM zou zijn, nooit zo toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:44
Is denk ik een slechte vertaling van het duits.

In het Duits heten deze functies waar je periodiek wat inlegt dus gewoon "Sparplan", dat is daar een heel normaal begrip en komt in veel meer apps enzo ter sprake. Ik denk dat er verder niet zo heel diep over nagedacht is en er geen bewuste strategie onder zit. Het blijft een broker met een vrij basic app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
Ik lees hier over cashbacks en savebacks, automatisch beleggen met 15€ cashback enzovoorts.

Nou probeer ik alles te lezen hier, maar dit is me even ontgaan sorry,
Dus mijn vraag is: hoe haal ik meer potentieel uit mijn geld dan alleen rente?
Zijn er nog goeie tips en trucs die ik moet weten?

3,75% Rente trekken doe ik uiteraard al.
Belegen doe ik ook sinds kort, sta ondertussen bijna 500 in de min sinds afgelopen vrijdag 🫣 maar geen paniek en geen haast 😅

Ik wil wel natuurlijk als echte Hollander elke verkrijgbare cent verdienen 😄

[ Voor 4% gewijzigd door Henk. op 04-08-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
^^^ Met alle respect, heb je deze pagina’s al rustig doorgenomen?
https://support.traderepu...enefits?expanded=Benefits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 21:44
RoRoNL schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:44:
^^^ Met alle respect, heb je deze pagina’s al rustig doorgenomen?
https://support.traderepu...enefits?expanded=Benefits
Nee 😂

Ik ga me even Inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Ik heb vanochtend een verkooporder gegeven voor 100% van mijn S&P 500 aandelen. Zojuist zie ik dat om 16.06 uur slechts een fractie van mijn aandelen is verkocht. Ik zie in mijn portefeuille overzicht geen S&P 500 aandelen meer staan.

Waar is de rest van de aandelen gebleven? Is het gebruikelijk dat dit in meerdere batches wordt verkocht maar wel in een keer uit je portefeuille verwijderd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Is het normaal dat je 1% moet betalen als je met de app geld wilt overboeken NAAR Trade Republic? 😕

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGfi48kGWUDApcHP7gFEhGNaS78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7IafOeWsdtJChywrzMdVdv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
atjong schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:15:
Is het normaal dat je 1% moet betalen als je met de app geld wilt overboeken NAAR Trade Republic? 😕

[Afbeelding]
Alleen als je daarvoor kiest. (met credit card storten), dan is het trouwens 0,7%. Een reguliere overschrijving middels internetbankieren heeft geen kosten. Dan heb je ook meteen een tegenrekening (wel op de juiste naam). Die tegenrekening heb je sowieso nodig. Lees anders even het draadje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:20

[Afbeelding]
Via credit/debit kaart wel ja, let op dat TR er ook gewoon kosten voor moet betalen aan Visa/Mastercard.
€1 op een top-up van €100 is dan wel weer erg veel, maar wellicht zijn dit wel daadwerkelijk de kosten die ze hiervoor maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
Ik kan me goed voorstellen wanneer je het tarievenblad* niet doorneemt dat het als een verrassing kan komen dat je moet betalen voor een creditcard top up. Je zou een gewone iban overboeking kunnen overwegen. Zie ook: https://support.traderepu...my-Trade-Republic-account

*Tarievenblad is in de app te vinden. Zie hier: https://support.traderepu...an-I-find-legal-documents

[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 06-08-2024 19:55 . Reden: *tarievenblad foutief verwezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-04 06:48

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe de wisselkoersen zich verhouden tot Openbank bij cash geldopname en/of pinnen in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
ocn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:54:
Weet iemand hoe de wisselkoersen zich verhouden tot Openbank bij cash geldopname en/of pinnen in het buitenland?
Trade Republic FAQ:
For withdrawals in a different currency, we directly apply the exchange rate provided by Visa. We do not charge additional fees for currency exchange. The same withdrawal limits apply to Euro and foreign transactions.
URL: https://support.traderepu...t-are-the-withdrawal-fees

Visa Exchange Calculator:
https://www.visa.co.uk/su...ange-rate-calculator.html

[ Voor 3% gewijzigd door rr7r op 07-08-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dank. 2% bank fee dus, en bij Mastercard 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

[Afbeelding]
Gewoon zelf via je bank geld overmaken naar TR. Duurt wat langer, maar kost niks (creditcard en iDEAL Google Pay hebben wel kosten, alleen de eerste keer is gratis).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:49
ocn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Dank. 2% bank fee dus, en bij Mastercard 0%.
De bank fee die je op de URL ziet is aanpasbaar en is 0% bij TR. " We do not charge additional fees for currency exchange."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Hahn schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Gewoon zelf via je bank geld overmaken naar TR. Duurt wat langer, maar kost niks (creditcard en iDEAL hebben wel kosten, alleen de eerste keer is gratis).
Ik heb in de app helemaal geen andere mogelijkheid dan via creditcard. Zelf overmaken via IBAN kan inderdaad ook. Maar het blijft toch idioot dat je in hun app niet kosteloos een bedrag op je eigen rekening kunt storten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

atjong schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb in de app helemaal geen andere mogelijkheid dan via creditcard. Zelf overmaken via IBAN kan inderdaad ook. Maar het blijft toch idioot dat je in hun app niet kosteloos een bedrag op je eigen rekening kunt storten?
Waarom heb je de verwachting dat je gratis geld van een creditcard kan opnemen via een derde partij (TR)? Die transacties kosten geld, ergens moet er betaald worden. Niet heel gek dat TR dat niet doet.

[ Voor 9% gewijzigd door ocn op 07-08-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Ik heb ook Google Pay als optie, waar weer andere betaalopties achter kunnen zitten. Maar ook dat kost geld.

Maar TR is geen spaarbank, dus 'idioot' zou ik het niet noemen dat ze geen gratis optie hebben. Jammer vind ik het wel, maar overmaken werkt ook prima (zij het wat trager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
[...]

Ik heb nog nooit betaald om geld te storten op TR. Gewoon met een overschrijving via internetbankieren vanaf mijn tegenrekening. Storten kan in principe binnen de werkdag. Waarom moet er een 2de optie zijn die gratis is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Kan je me laten zien waar de apps van ABN/Rabo/ING überhaupt de mogelijkheid hebben om geld te storten? Wat jij zoekt is Revolut, daar kan je kosteloos geld storten via je Creditcard.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 07-08-2024 12:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:48:
[...]

Kan je me laten zien waar de apps van ABN/Rabo/ING überhaupt de mogelijkheid hebben om geld te storten? Wat jij zoekt is Revolut, daar kan je kosteloos geld storten via je Creditcard.
Niet wat je bedoelt, maar ik kan prima de app van asn gebruiken om geld te storten van asn naar TR. En ik neem aan dat het met de apps van AbnAmro, ING, Rabo ook kan, van de betreffende rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

W1ck1e schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Niet wat je bedoelt, maar ik kan prima de app van asn gebruiken om geld te storen van asn naar TR. En ik neem aan dat het met de apps van AbnAmro, ING, Rabo ook kan, van de betreffende rekening.
Met je creditcard? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:04:
[...]

Niet wat je bedoelt, maar ik kan prima de app van asn gebruiken om geld te storen van asn naar TR. En ik neem aan dat het met de apps van AbnAmro, ING, Rabo ook kan, van de betreffende rekening.
Met geld storten bedoel ik inderdaad niet geld overmaken, anders had ik dat woord wel gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Met geld storten bedoel ik inderdaad niet geld overmaken, anders had ik dat woord wel gebruikt ;)
Daarom open ik ook met "Niet wat je bedoelt ..." Maar als iemand zo graag een app gebruikt dan kan dat. Ik heb wel een creditcard maar dat is om geld achter de hand te houden, niet voor een serieus saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:14
fsfikke schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

een betaling doen met je creditcard is geen storting..
dat is een betaling..

vraag me wel af of PSD2 hier niet op van toepassing is
kennelijk niet..

[ Voor 11% gewijzigd door boyette op 08-08-2024 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

boyette schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:25:
[...]

dat is een betaling..
Sterker nog, een lening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:14
ocn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:48:
[...]

Sterker nog, een lening!
Een betaling met je creditcard en een lening naar je creditcardmaatschappij

Allebei dus maar dat vernietigd de betaling niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien is het een soort beermoney trucje, waarbij je gebruik maakt van de maximale leenruimte op een creditcard, om kortstondig rente te trekken op die leenruimte via een spaarrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

boyette schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 00:25:
[...]

dat is een betaling..

vraag me wel af of PSD2 hier niet op van toepassing is
kennelijk niet..
Je stort geld op je eigen rekening, middels een creditcard (wat ook uit eigen banktegoed kan komen). Ik snap niet waarom we met z'n allen nu zo ons best aan het doen zijn om andermans uitspraken opzettelijk verkeerd te interpreteren.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 08-08-2024 09:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

fsfikke schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Je stort geld op je eigen rekening, middels een creditcard (wat ook uit eigen banktegoed kan komen). Ik snap niet waarom we met z'n allen nu zo ons best aan het doen zijn om andermans uitspraken opzettelijk verkeerd te interpreteren.
Creditcardtransacties kosten de ondernemer die een online payment terminal implementeert geld. Daarom is het niet logisch dat er vanaf een creditcard gratis op een spaarrekening kan worden gestort. Dat dit bij het aankopen van producten soms gratis is, komt omdat de merchant de kosten dan verrekent in de kostprijs van het product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ocn schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:10:
[...]

Creditcardtransacties kosten de ondernemer die een online payment terminal implementeert geld. Daarom is het niet logisch dat er vanaf een creditcard gratis op een spaarrekening kan worden gestort. Dat dit bij het aankopen van producten soms gratis is, komt omdat de merchant de kosten dan verrekent in de kostprijs van het product.
Gaan we verder met open deuren intrappen? :+

Jeetje jongens, het ging over iemand die het belachelijk vond dat TR niet meerdere manieren had om via de TR app geld op de rekening te storten, ik noemde enkel dat ABN/etc. die mogelijkheid ook niet bieden. Ik heb het helemaal niet over dat dit met een creditcard zou moeten kunnen, dat fantaseren jullie er zelf bij.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 08-08-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:03
woensdag 7 augustus bij TR opdracht gegeven 50.000 euro opname naar vaste tegenrekening (ASN Bank).

Is er vanmorgen (9 augustus) rond 10:00 bijgeschreven op ASN rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
pastafan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:28:
woensdag 7 augustus bij TR opdracht gegeven 50.000 euro opname naar vaste tegenrekening (ASN Bank).

Is er vanmorgen (9 augustus) rond 10:00 bijgeschreven op ASN rekening.
Hoe laat heb je die opdracht gegeven ? Als het ergens in de ochtend is, ontvang je het geld meestal maar 1 dag later (ook bij asn). Behoudens niet werkdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:03
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:33:
[...]

Hoe laat heb je die opdracht gegeven ? Als het ergens in de ochtend is, ontvang je het geld meestal maar 1 dag later (ook bij asn). Behoudens niet werkdagen.
In de namiddag, zo rond 16:30 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
pastafan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:35:
[...]

In de namiddag, zo rond 16:30 uur.
+- 5 euro aan rente leergeld, dat valt nog mee ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste