Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

+- 5 euro aan rente leergeld, dat valt nog mee ;)
Het scheelt één dag, met €50.000 komt dat bij 3,75% rente neer op €1,88. Ik was een deel van m'n som vergeten te doen. Mijn fout :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 09-08-2024 11:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:12
Hahn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Het scheelt één dag, met €50.000 komt dat bij 3,75% rente neer op €1,88. Ik had een deel van m'n som vergeten te doen. Mijn fout :P
50k * 3,75% / 360 (daar rekent TR mee) = 5,2083333333333333333 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:41:
[...]

50k * 3,75 / 360 (daar rekent TR mee) = 5,20 euro
Je quote m'n edit al mee ;) Ik was vergeten om te delen door het aantal dagen en las '1.875' van m'n rekenmachine als €1,88 (ipv €1.875 rente per jaar) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hahn schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:42:
[...]

Je quote m'n edit al mee ;) Ik was vergeten om te delen door het aantal dagen en las '1.875' van m'n rekenmachine als €1,88 (ipv €1.875 rente per jaar) :+
En jij miste mijn 2 edits ( % & 833333333333333333333)

We kunnen beter beiden wat beter het bericht beter controleren voordat we het posten. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:11
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

+- 5 euro aan rente leergeld, dat valt nog mee ;)
Ik snap dat iedere dag rente oplevert. Maar het woord leergeld vind ik niet passend. Ik heb het geld gewoon nodig (tbv aankoop woning), dat bedrag moet gewoon voor een bepaalde dag op de rekening van de notaris staan. Nu kan ik wel proberen zo krap mogelijk voor die datum de transacties in te plannen (en dus maximaal te profiteren van de TR rente). Maar dan heb je een risico dat er (om wat voor reden dan ook, storing) je toch te laat bent met het overboeken naar de notaris rekening. Daar komt nog bij dat vanaf TR rekening je alleen naar een vaste tegenrekening kunt boeken en het van daar af pas naar de notaris kunt overmaken. Waar ook weer een limiet op zit.

Dan lijkt het mij beter (met name voor de gemoedsrust) deze transacties zo snel mogelijk af te ronden. Dan ben je zeker (zo zeker mogelijk) dat het bedrag tijdig op de rekening van de notaris staat.

Dat lijkt mij dus meest belangrijke in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

En jij miste mijn 2 edits ( % & 833333333333333333333)

We kunnen beter beiden wat beter het bericht beter controleren voordat we het posten. ;)
Jouw edit kwam na mijn quote, daar kan ik niks aan doen. Jij reageerde op mijn post, terwijl in jouw quote al mijn verbetering zat :>

Maar goed, zoals ik al zei: ik maakte een foutje, dus ik heb niks gezegd. Terug naar orde van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
pastafan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Ik snap dat iedere dag rente oplevert. Maar het woord leergeld vind ik niet passend. Ik heb het geld gewoon nodig (tbv aankoop woning), dat bedrag moet gewoon voor een bepaalde dag op de rekening van de notaris staan. Nu kan ik wel proberen zo krap mogelijk voor die datum de transacties in te plannen (en dus maximaal te profiteren van de TR rente). Maar dan heb je een risico dat er (om wat voor reden dan ook, storing) je toch te laat bent met het overboeken naar de notaris rekening. Daar komt nog bij dat vanaf TR rekening je alleen naar een vaste tegenrekening kunt boeken en het van daar af pas naar de notaris kunt overmaken. Waar ook weer een limiet op zit.

Dan lijkt het mij beter (met name voor de gemoedsrust) deze transacties zo snel mogelijk af te ronden. Dan ben je zeker (zo zeker mogelijk) dat het bedrag tijdig op de rekening van de notaris staat.

Dat lijkt mij dus meest belangrijke in dit geval.
In de context van bijvoorbeeld een notaris heb je volkomen gelijk. Gefeliciteerd met je nieuwe woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:11
W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

In de context van bijvoorbeeld een notaris heb je volkomen gelijk. Gefeliciteerd met je nieuwe woning.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:29

amphora

Websites & Fotografie

Ben TR nu beetje aan het uitproberen maar de app kan nog wel een update gebruiken qua interface. Less is more principe iets te ver doorgetrokken...
Maar leuke rente ter compensatie zeg maar. Moest ik ff kwijt :)

[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 09-08-2024 14:30 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
amphora schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:29:
Ben TR nu beetje aan het uitproberen maar de app kan nog wel een update gebruiken qua interface. Less is more principe iets te ver doorgetrokken...
Maar leuke rente ter compensatie zeg maar. Moest ik ff kwijt :)
Lees minimaal de topic start en daarna ook een aantal andere berichten om teleurstelling te voorkomen. Zoek bijvoorbeeld op "activeren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

W1ck1e schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

Lees minimaal de topic start en daarna ook een aantal andere berichten om teleurstelling te voorkomen. Zoek bijvoorbeeld op "activeren".
Waarom zou ik moeten zoeken op activeren en TS lezen? Ik kom vooralsnog overal wel uit en heb geen vragen. Interface van de app stelt me alleen wat teleur.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
amphora schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Waarom zou ik moeten zoeken op activeren en TS lezen? Ik kom vooralsnog overal wel uit en heb geen vragen. Interface van de app stelt me alleen wat teleur.
Succes !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 23:26
amphora schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Ho ho ho, zo gemakkelijk gaat dat niet. Jij bent IN PANIEK omdat je tegoed en/of de rente er over niet binnen de door jou verwachte termijn op je rekening staat, en je zit de HELE DAG te F5'en; geef toe. En dat terwijl we jou hier al verteld hebben dat dat heel gewoon is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

RetroMan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

Ho ho ho, zo gemakkelijk gaat dat niet. Jij bent IN PANIEK omdat je tegoed en/of de rente er over niet binnen de door jou verwachte termijn op je rekening staat, en je zit de HELE DAG te F5'en; geef toe. En dat terwijl we jou hier al verteld hebben dat dat heel gewoon is!
Haha. Gelukkig niet. Vroeg me soms wel af waar me geld was gebleven. Maar paniek? Nah. Kwam vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RetroMan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:09:
[...]

Volgens mij verwissel je @amphora met een ander. Ik zie geen eerdere berichten van hem over TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

The Third Man

The Third Jellyfish

@W1ck1e woosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:49
Iemand ook problemen met inloggen? Pincode is onjuist, krijg ook geen email om deze te kunnen resetten.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Headshot_NL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:30:
Iemand ook problemen met inloggen? Pincode is onjuist, krijg ook geen email om deze te kunnen resetten.
Nope, app werkt gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Headshot_NL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:30:
Mijn app op android doet het ook met mijn pincode. Is het probleem op jouw pc of op je telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:55
Ik kreeg net wel de melding dat mijn sessie verlopen is en dat ik ineens met mijn pincode moest inloggen (die ik dus niet meer zeker wist omdat ik die normaal niet gebruik), na 4 pogingen had ik de juiste pincode.

Edit: ik log normaal in via mijn vingerafdruk.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 10-08-2024 17:36 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Iets wat ik niet 123 vinden kan;

Weet iemand of het mogelijk is de CVV code van de Visa Card makkelijk zelf te veranderen? (Vernieuwen naar een nieuwe combinatie) of behoort dit niet tot de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
RoRoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:44:

Weet iemand of het mogelijk is de CVV code van de Visa Card makkelijk zelf te veranderen? (Vernieuwen naar een nieuwe combinatie) of behoort dit niet tot de mogelijkheden?
Die kan je niet zelf veranderen. En een korte Google-zoekopdracht leert me dat je dat bij geen enkele creditcard zelf kunt doen.

Mocht het echt nodig zijn, zou je het bij de uitgever (TR in dit geval) kunnen vragen of het veranderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
RoRoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:44:

Als die is gelekt kun je mogelijk de (digitale) kaart opzeggen en een nieuwe aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
DutchKel schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Als die is gelekt kun je mogelijk de (digitale) kaart opzeggen en een nieuwe aanvragen.
Het kan. Eenvoudig in de app. FAQs:

https://support.traderepu...How-can-I-replace-my-card
https://support.traderepu...w-can-I-terminate-my-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Die kan je niet zelf veranderen. En een korte Google-zoekopdracht leert me dat je dat bij geen enkele creditcard zelf kunt doen.
Bij de virtuele CC die bij Bunq komt (gratis bij Savingsplan), kan dit heel gemakkelijk via de app. Dit had ik ook gehoopt te kunnen doen via de app van TR.
Maar mogelijk is het net zo gemakkelijk (en toegestaan) om de visa kaart van TR te vervangen. Maar dit neem ik maar even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
DutchKel schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Mogelijk is dit net zo gemakkelijk als het kiezen van een nieuwe cvv code, of is dit echt alleen bedoeld voor bij diefstal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disconnection
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-06 01:30
Ik volg dit topic al een tijdje en maak op dit moment alleen gebruik van Trade Republic voor de 3.75% rente op niet belegd geld.
Een paar dagen geleden ging het in dit topic over het gebruik van de Trade Republic kaart in het buitenland met vreemde valuta's. Nu heb ik voor mijn komende vakantie een Revolut kaart aangeschaft om in het buitenland te kunnen betalen met zo min mogelijk kosten. Nu heeft de Revolut Standard redelijk veel restricties (o.a. bij opnemen alleen gratis tot 200 euro en weekendtoeslag) en vraag ik mij af of ik niet beter een Trade Republic kaart kan nemen. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn de wisselkoersen (VISA vs Revolut eigen wisselkoers?) en andere kosten vergelijkbaar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben sinds een week nu ook lid van Trade Republic, maar ben tot nu toe nog niet echt onder de indruk.

Tijdens mijn KYC is door (een medewerker van) Trade Republic een van mijn voornamen aangepast naar iets anders dan op mijn ID stond. Ik heb daarna contact proberen op te nemen met Trade Republic maar hing vast in een chatbot loop. Chatbot vroeg wat mijn vraag was, ik gaf aan 'naam onjuist' en dan krijg je een formulier om je naam te laten wijzigen n.a.v. huwelijk/scheiding/legal reasons. Geen andere opties waren mogelijk.
Uiteindelijk dat maar ingevuld, legal reasons aangevinkt en foto gemaakt van m'n paspoort. Je kunt er niks bijzetten.
Je voelt m al aankomen; afgekeurd. Reageren onmogelijk (no-reply adres) en chatbot geeft je geen optie om met een mens te praten. Uiteindelijk 3x dat formulier ingevuld voordat ze het doorhadden dat een van m'n voornamen onjuist was.

Daarna geprobeerd om de classic kaart te bestellen. Geld proberen te storten met credit card; gaat niet. App hangt dan vast op een wit scherm. Paar keer geprobeerd, nope, dan maar storten naar het IBAN nummer. Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...

Overigens staan er ook hier en daar spelfouten in de app, weinig bemoedigend.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:18
Kom je van de Rabo bank, zo met dat "clubgevoel" :+
Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...
Je hebt bij TR maar één rekening - dat zal voor de meeste gebruikers om de spaarrente van 3,75% tot €50K zijn. Betalingen van je virtuele TR kaart komen van die spaarrekening, want je hebt geen aparte betaalrekening.

Als je er geen/weinig geld op die rekening zet, waarom heb je dan een rekening bij TR genomen?
Voor alleen een prepaid zijn er volgens mij wel andere opties die wel instant pay bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:15:
....
Als je er geen/weinig geld op die rekening zet, waarom heb je dan een rekening bij TR genomen?
Voor alleen een prepaid zijn er volgens mij wel andere opties die wel instant pay bieden.
Volgens mij zit in @Freekers nog in de beginfase van de rekening. Overmaken naar de TR rekening vanaf een tegenrekening duurt nog 1 dag. Dat zal waarschijnlijk later geen dag meer kosten. En dan kan het grote sparen beginnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 18:07
Freekers schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:57:
Daar gaat 1 werkdag overheen, dus al nagenoeg onbruikbaar als prepaid kaart die ik alleen oplaad met hetgeen ik nodig heb om te betalen/iets te bestellen aangezien Curve geen optie is...
Ik zou dan eerder aanraden om naar Revolut of N26 te kijken. Net als TR een debit Visa/Mastercard, maar wel instant transfers. Voor Revolut inkomend en uitgaand, en voor N26 in ieder geval inkomend. Meende dat je bij uitgaande IP bij N26 €1 betaalt, maar misschien is dat achterhaald. TR is een soort hybride tussen spaarrekening, beleggingsrekening en betaalpas, dus het zou niet mijn eerste keus zijn voor puur betaalpas als geen van de andere functies je interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanmorgen wist ik niet wat mij overkwam: een groot bedrag overgemaakt van Trade Republic naar ING om 7.30 uur. Om 8.15 uur stond het al bij ING. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
THE_BASE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:13:
Vanmorgen wist ik niet wat mij overkwam: een groot bedrag overgemaakt van Trade Republic naar ING om 7.30 uur. Om 8.15 uur stond het al bij ING. :)
En normaal duurde dat minimaal 1 nacht ?
Bij welke bank staat je TR geld ?
Mocht dat een rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:25:
[...]

En normaal duurde dat minimaal 1 nacht ?
Bij welke bank staat je TR geld ?
Mocht dat een rol spelen.
Ik meen bij Citibank, normaal duurde het in elk geval uren. Ben ik ook gewend van andere buitenlandse banken.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
THE_BASE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Ik meen bij Citibank, normaal duurde het in elk geval uren. Ben ik ook gewend van andere buitenlandse banken.
Ik "heb" Citibank. Bij mij: stortingen van ASN naar TR zijn instant, van ING een paar uur & opnames naar ING of ASN kosten tot nu altijd minimaal 1 nacht.
Jouw ervaring zou een verbetering betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kom je van de Rabo bank, zo met dat "clubgevoel" :+
Lid, klant, whatever ;)
Ik heb TR genomen voor de 1% cashback saveback.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:18

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Disconnection schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:18:
Ik volg dit topic al een tijdje en maak op dit moment alleen gebruik van Trade Republic voor de 3.75% rente op niet belegd geld.
Een paar dagen geleden ging het in dit topic over het gebruik van de Trade Republic kaart in het buitenland met vreemde valuta's. Nu heb ik voor mijn komende vakantie een Revolut kaart aangeschaft om in het buitenland te kunnen betalen met zo min mogelijk kosten. Nu heeft de Revolut Standard redelijk veel restricties (o.a. bij opnemen alleen gratis tot 200 euro en weekendtoeslag) en vraag ik mij af of ik niet beter een Trade Republic kaart kan nemen. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn de wisselkoersen (VISA vs Revolut eigen wisselkoers?) en andere kosten vergelijkbaar?
Ik heb TR voor m'n spaarcentjes, daar hang ik persoonlijk liever niet een betaalkaart aan. Ik heb geen ervaringen met Revolut, maar voor buitenlandse betalingen ben ik een tevreden gebruiker van Wise.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rr7r
-Tim- schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Ik heb TR voor m'n spaarcentjes, daar hang ik persoonlijk liever niet een betaalkaart aan. Ik heb geen ervaringen met Revolut, maar voor buitenlandse betalingen ben ik een tevreden gebruiker van Wise.
Je kan voor je betaalkaart dagelijkse en maandelijkse betalingslimieten instellen die dan ook gelden voor Apple Pay en Google Pay. Daarnaast evt. de online betaalfunctie uitschakelen en je beperken tot een virtuele betaalkaart met Apple/Google Pay. Ondertussen krijg je 'ECB-rente' op je 'betaalkaart rekening' en profiteer je van de 1% saveback (als je een maandelijks plan opzet voor 50 euro per maand, desnoods XEON).

TR profileert zich niet als prepaid creditcard, maar als een platform voor periodiek beleggen. Alle bankfuncties er omheen zijn bedoeld ter ondersteuning daarvan.

[ Voor 0% gewijzigd door rr7r op 12-08-2024 20:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caalberts
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Zojuist mijn eerste storting vanaf Rabobank proberen te doen. Helaas binnen een half uur al een maitlje dat de storting is mislukt en het bedrag teruggestort zal worden. Worden een drietal redenen opgegeven:
The following conditions must be met for your deposit:

Your full name is specified as the recipient name.

It is a SEPA transfer.

You are the owner of the account from which you are making the transfer. This can also be a joint account.
Ik kan me enkel bedenken dat het probleem is dat bij Traderepublic mijn voornamen volledig erin staan, bij rabobank zijn dit de eerste letters of dat het feit dat de Raborekening een gedeelde rekening is problemen geeft...

Update: zojuist via de support in de app erachter gekomen dat de transfer mislukt is omdat niet gecontroleerd kon worden of het zendende account van mij was. Nog niet heel veel verder, maar ok.

[ Voor 12% gewijzigd door Caalberts op 14-08-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Caalberts heb je jouw bsn nummer ingevuld in je TR account ?
heb je nog andere rekeningen die je zou kunnen gebruiken als tegenrekening om mee te storten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caalberts
W1ck1e schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:26:
@Caalberts heb je jouw bsn nummer ingevuld in je TR account ?
heb je nog andere rekeningen die je zou kunnen gebruiken als tegenrekening om mee te storten ?
Dankjewel voor je reply. BSN is ingevuld en helaas geen andere rekening om mee te storten. En om er nou hiervoor één te openen... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Caalberts schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:10:
Zojuist mijn eerste storting vanaf Rabobank proberen te doen. Helaas binnen een half uur al een maitlje dat de storting is mislukt en het bedrag teruggestort zal worden. Worden een drietal redenen opgegeven:

[...]

Ik kan me enkel bedenken dat het probleem is dat bij Traderepublic mijn voornamen volledig erin staan, bij rabobank zijn dit de eerste letters of dat het feit dat de Raborekening een gedeelde rekening is problemen geeft...

Update: zojuist via de support in de app erachter gekomen dat de transfer mislukt is omdat niet gecontroleerd kon worden of het zendende account van mij was. Nog niet heel veel verder, maar ok.
De gedeelde rekening van de rabobank is niet toegestaan. De naam maakt verder niet uit.

Ik heb nog een prive rekening naast de gedeelde rekening, maar die had ik al voordat ik bij TR een rekening opende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:53:
[...]

De gedeelde rekening van de rabobank is niet toegestaan. De naam maakt verder niet uit.

Ik heb nog een prive rekening naast de gedeelde rekening, maar die had ik al voordat ik bij TR een rekening opende.
Ik gebruik ook een e/o rekening om te storten bij TR en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Z___Z schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Ik gebruik ook een e/o rekening om te storten bij TR en geen problemen ondervonden.
Dan heb je geluk gehad. Ik heb al vaker in deze topic gelezen dat een e/o rekening niet werkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:56:
[...]

Dan heb je geluk gehad. Ik heb al vaker in deze topic gelezen dat een e/o rekening niet werkte.
Kan wel zijn, maar je moet niet iets claimen wat niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Z___Z schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Kan wel zijn, maar je moet niet iets claimen wat niet waar is.
Toch claim ik dat wel aangezien het bij veel mensen niet werkt. Dat laat wel zien dat het waar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Toch claim ik dat wel aangezien het bij veel mensen niet werkt. Dat laat wel zien dat het waar is.
Je zegt dat het niet is toegestaan wat dus niet waar is. Het klopt dat er mensen zijn waar het niet werkt. Dat is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
De ervaring van @Z___Z past bij
The following conditions must be met for your deposit:

Your full name is specified as the recipient name.

It is a SEPA transfer.

You are the owner of the account from which you are making the transfer. This can also be a joint account.
, tenminste als, zoals ik denk, met "joint account" een "en/of rekening" bedoeld wordt. In dit geval zal dus iets anders aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
W1ck1e schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:24:
De ervaring van @Z___Z past bij
[...]
, tenminste als, zoals ik denk, met "joint account" een "en/of rekening" bedoeld wordt. In dit geval zal dus iets anders aan de hand zijn.
Mogelijk is de controle dan iets te streng qua naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:00
Ik moest aan TR support een bank statement vanuit ABN aanleveren om aan te tonen dat ik eigenaar ben van de rekening. Zou door support worden toegevoegd als bewijs en daarna wel mogelijk moeten zijn om over te maken. Enige wat ik kan verzinnen is dat ABN enkel mijn initialen gebruikt bij overboeken? Of een hoofdletter meer/minder in de achternaam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
Caalberts schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:10:

klantovereenkomst Version No. 06.02NL-en

Artikel 4.2
Payments to the Customer are only possible to a Reference Account in the Customer's name.
Artikel 6.1
In addition, further legal notification
obligations may arise, in particular from the German Money Laundering Act (Geldwäschegesetz – hereinafter “GwG”)
(e.g., proof that the Reference Account is held in the name of the Customer).
Artikel 10.2
Trade Republic may terminate the Framework Agreement at any time subject to a notice period of at least two months.
Apart from that, Trade Republic may also terminate the Framework Agreement without notice if there is an important
reason. Reasons for termination without notice for Trade Republic are in particular:
  • The Customer uses their Trade Republic Custody Account jointly with others.
Ik zie niet staan dat het uitsluitend op jouw naam moet staan.
TR account gezamenlijk gebruiken lijkt wel verboten.
DutchKel schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
[...]

Niet werken en niet toegestaan is niet hetzelfde. Daarnaast wat betekent 'niet werken'? Werkt het bij niemand? Of kan het zijn dat het vaak bij een aantal niet werkt? En hoeveel dan? En waarom niet? Gaan ze dit oplossen? Je claim lijkt me onterecht wat niets afdoet dat het mogelijk bij een aantal of velen niet werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door rr7r op 14-08-2024 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
@rr7r en @Z___Z jullie hebben gelijk. Ik dacht dat het niet was toegestaan maar blijkbaar mag het wel als ik de tekst goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caalberts
Zuaro schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:29:
Ik moest aan TR support een bank statement vanuit ABN aanleveren om aan te tonen dat ik eigenaar ben van de rekening. Zou door support worden toegevoegd als bewijs en daarna wel mogelijk moeten zijn om over te maken. Enige wat ik kan verzinnen is dat ABN enkel mijn initialen gebruikt bij overboeken? Of een hoofdletter meer/minder in de achternaam...
Bedankt. Ik heb ze nu gemaild. Verwacht een dergelijke zelfde reactie. Dan nog RABO zover krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Bank statement = rekening overzicht ? @Caalberts

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 14-08-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:28
W1ck1e schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Ik "heb" Citibank. Bij mij: stortingen van ASN naar TR zijn instant, van ING een paar uur & opnames naar ING of ASN kosten tot nu altijd minimaal 1 nacht.
Jouw ervaring zou een verbetering betekenen.
Bij mij lukt overschrijven van ASN niet. Bij ASN voorletters en bij TR voornamen voluit. ASN in voornamen voluit veranderen gaat niet. Hoe is het jou wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
duysa01 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:34:
[...]

Bij mij lukt overschrijven van ASN niet. Bij ASN voorletters en bij TR voornamen voluit. ASN in voornamen voluit veranderen gaat niet. Hoe is het jou wel gelukt?
Was mijn 2de tegenrekening, ging vanzelf. Storting kwam meteen aan.

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:13
Mijn eerste overboeking van ABN naar Trade Republic is ook teruggestort (heb ook twee voornamen..), dus ik ga ook maar eens een mailtje naar support sturen. Van mijn Bunq rekening naar TR gaat trouwens wel goed, maar daar mag ik maar 2x per maand geld vanaf halen, niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:07
sheepdog schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:05:
Mijn eerste overboeking van ABN naar Trade Republic is ook teruggestort (heb ook twee voornamen..), dus ik ga ook maar eens een mailtje naar support sturen. Van mijn Bunq rekening naar TR gaat trouwens wel goed, maar daar mag ik maar 2x per maand geld vanaf halen, niet ideaal.
Bijzonder al die issues. Bij mij werken zowel ABN als ook Revolut probleemloos als tegenrekening. Beide zijn geen en/of rekening en ik heb maar liefst vier voornamen.

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-02 20:31
Een ding wat ik niet snap (waarschijnlijk is dit al eerder besproken): Indien Trade Replublic een volwaardige bank is zoals zij zelf aangeven, waarom staat de rekening op naam van Citibank Europe?

Is het geld onder DGS nog steeds gedekt als op het naam van Citibank staat en TR slechts een tussenpersoon is?

• W1ck1e
KrsOne schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:14:
... waarschijnlijk is dit al eerder besproken ...
Inderdaad.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
KrsOne schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:14:
Een ding wat ik niet snap (waarschijnlijk is dit al eerder besproken): Indien Trade Replublic een volwaardige bank is zoals zij zelf aangeven, waarom staat de rekening op naam van Citibank Europe?

Is het geld onder DGS nog steeds gedekt als op het naam van Citibank staat en TR slechts een tussenpersoon is?
Dat ligt eraan of TR één rekening bij Citi heeft of voor iedere klant 1. Indien het eerste is er eenmaal 100k dekking onder DGS. Indien voor iedere klant een eigen is er per klant 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-02 20:31
Johan Bogle schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:19:
[...]
Dat ligt eraan of TR één rekening bij Citi heeft of voor iedere klant 1. Indien het eerste is er eenmaal 100k dekking onder DGS. Indien voor iedere klant een eigen is er per klant 100k.
Ik hoor toch weer verschillende verhalen erover. Ik heb begrepen dat alles op één rekening zit (collectieve escrow account). Hier staat dat het wel gedekt is.
https://money.stackexchan...antee-scheme-if-the-money

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caalberts
sheepdog schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:05:
Resultaat: geen echte oplossing. Zie hieronder reactie TR.
- Ask your reference bank to change the sender name to match the one you registered with Trade Republic
- Use another bank account in your name to make a SEPA transfer
- Deposit money using your debit or credit card, or Google/Apple Pay (please only use this option if you have already have a reference account set up for withdrawals)
Via Debit of credit card is een misleiding, want voor het terugstorten naar een bankrekening heb je ook een gekoppelde bankrekening nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:53
Familielid heeft nu ook problemen met activeren van de tegenrekening van ABN. Bij mij ging het direct goed.

Meerdere voornamen en een dubbele achternaam met streepje.
Bij ABN staat dit streepje er niet tussen en ze heeft alleen initialen bij ABN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston b
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-04 18:33
Hey allemaal.

Ik had ook een rekening geopend bij TR. En ook via Rabobank geld proberen. Over te maken. Maar krijgen jullie als het geweigerd is ook een reactie zoals ik kreeg. Bij mij stond er.
We kunnen je storting niet verwerken. No SEPA description provided.

Net contact opgenomen met Rabo maar krijg wel een heel wazig antwoord van hun terug. Dat zou komen omdat ik een storting doe en geen overboeking. Beetje apart.

Nu heb ik inderdaad ook een en/of rekening met meerdere voorletters. Dus ben een beetje benieuwd of jullie ook die melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-07 10:27
Overboeken van en/of bij de Rabo lukt hier ook niet, van mijn persoonlijke Rabo rekening met ook meerdere voorletters is het geen probleem.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:53
Hoe kun je namen dan checken en eventueel aanpassen binnen ABN?

Als ze een betaling doet aan mij, dan zie ik alle 4 initialen en de dubbele achternaam.
Ik begrijp totaal niet waar het probleem nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:32
Iemand dit ook meegemaakt; had net wat share’s gekocht en kwam net onder de €200 op mijn saldo. Kon daarom bij sommige benzine benzinepompen niet tanken, kreeg melding van dat er geen €200 gereserveerd kon worden. Dat snap ik. Maar bij enkele vaak genoeg getankt terwijl het saldo onder de €100 zat.

Is er vanuit TR en anderen een nieuw beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

NVM, niet goed gelezen

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 691473 op 20-08-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Lord Anubis schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:
Iemand dit ook meegemaakt; had net wat share’s gekocht en kwam net onder de €200 op mijn saldo. Kon daarom bij sommige benzine benzinepompen niet tanken, kreeg melding van dat er geen €200 gereserveerd kon worden. Dat snap ik. Maar bij enkele vaak genoeg getankt terwijl het saldo onder de €100 zat.

Normaalgesproken is je huidige saldo dan het maximale bestedingslimiet, maar dit is bij TR dus zo te zien niet zo.
Er moet dus altijd minimaal €200 op staan wil je tanken.

Wat overigens sowieso het beste is wat betreft de cashback/saveback, want je krijgt dat over het gereserveerde bedrag en niet het daadwerkelijke getankte bedrag.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
JohanNL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:30:
[...]
Normaalgesproken is je huidige saldo dan het maximale bestedingslimiet, maar dit is bij TR dus zo te zien niet zo.
Er moet dus altijd minimaal €200 op staan wil je tanken.
Dat waren mijn eerdere ervaringen ook.

Uiteindelijk gewoon met Revolut betaald maar je zou maar bijna leeg zijn op de snelweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Lord Anubis schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Dat waren mijn eerdere ervaringen ook.

Uiteindelijk gewoon met Revolut betaald maar je zou maar bijna leeg zijn op de snelweg.
Maar waarom zou je er niet gewoon een ruim bedrag opzetten en aanhouden? Bij van die andere cashback-kaarten of de rekening bij je huisbank snap ik het, want je krijgt daar geen rente op.
Bij TR krijg je dat echter wel en niet zomaar ' wat rente ', maar 3,75% op dit moment, dat krijg je op geen enkele andere spaar/betaalrekening meer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
JohanNL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Maar waarom zou je er niet gewoon een ruim bedrag opzetten en aanhouden? Bij van die andere cashback-kaarten of de rekening bij je huisbank snap ik het, want je krijgt daar geen rente op.
Bij TR krijg je dat echter wel en niet zomaar ' wat rente ', maar 3,75% op dit moment, dat krijg je op geen enkele andere spaar/betaalrekening meer volgens mij.
Daar gaat het niet om. Het was gewoon een vraag over wat voor wijziging ik ervaarde.
Ik heb beschreven wat de reden was waarom het onder de €200 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxaixx
  • Laatst online: 17:11
Lord Anubis schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:35:

De reservering geldt alleen bij onbemande pompen of bij pompen waar je kan tanken door te pinnen direct aan de pomp. Onderweg (op de snelweg) tanken bij een bemande pomp kan je gerust doen met een saldo onder de €200,-. Dus geen stress, behalve dan misschien om je bijna lege tank 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Dan hebben we overigens ook nog de kaart-acceptatie zelf.
Laatst bij een restaurant die de TR kaart niet accepteerde, waarop ik nog een andere kaart had geprobeerd, die ook een soortgelijke cashback constructie hanteert en via het Mastercard netwerk loopt, maar werkte ook niet.
Uiteindelijk maar via de huisbank betaald en dat werkte wel.
Er zijn dus nog steeds terminals die niet met Visa/Mastercard debit kaarten overweg kunnen, en dus de TR kaart weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
JohanNL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:06:
Dan hebben we overigens ook nog de kaart-acceptatie zelf.
Laatst bij een restaurant die de TR kaart niet accepteerde, waarop ik nog een andere kaart had geprobeerd, die ook een soortgelijke cashback constructie hanteert en via het Mastercard netwerk loopt, maar werkte ook niet.
Uiteindelijk maar via de huisbank betaald en dat werkte wel.
Er zijn dus nog steeds terminals die niet met Visa/Mastercard debit kaarten overweg kunnen, en dus de TR kaart weigeren.
Mogelijk accepteren die ook de nieuwe bankpassen zonder Maestro logo niet.

Ik herken dit van een betaalautomaat van een parkeergarage. Ik heb 4 passen waar ik normaal mee kan betalen maar alleen de pas met het Maestro logo werkt en die wordt binnen 4 maanden vervangen (dan is de pas verlopen).

Het maakt dus niet uit of het een buitenlandse of binnenlandse pas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
xxaixx schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

De reservering geldt alleen bij onbemande pompen of bij pompen waar je kan tanken door te pinnen direct aan de pomp. Onderweg (op de snelweg) tanken bij een bemande pomp kan je gerust doen met een saldo onder de €200,-. Dus geen stress, behalve dan misschien om je bijna lege tank 😉
Maar zoals ik eerder schreef, ik had daar, bij de paar hier in de omgeving al eerder getankt terwijl er minder €200 op stond. Waar ik tank zijn allemaal onbemand.

Tevens was dat het punt niet, het ging er bij om, wat is er veranderd?

Nog geen 35 min geleden in Zelzate ( Belgie - scheelt €0,25 /L ) getankt en zelfde resultaat als in Nederland; kan met iedere kaart daar tanken of het €50 of €150 erop staat. Alleen werkte de TR niet, zelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14:37
Lord Anubis schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:20:

Ik dacht dat dat afhankelijk is van de benzinepomp. Ik tank vaak bij Shell Express en daar wordt 125 euro gereserveerd. Maar ik heb ook ooit bij BP getankt waar 200 euro gereserveerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
JohanNL schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Wat overigens sowieso het beste is wat betreft de cashback/saveback, want je krijgt dat over het gereserveerde bedrag en niet het daadwerkelijke getankte bedrag.
Dat is helaas niet meer het geval, meerdere malen getest de afgelopen 3 weken en de saveback is gerelateerd aan het daadwerkelijke tankbedrag en niet aan de reservering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:51
Schweino schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Dat is helaas niet meer het geval, meerdere malen getest de afgelopen 3 weken en de saveback is gerelateerd aan het daadwerkelijke tankbedrag en niet aan de reservering..
Vorige week heb ik getankt bij een onbemande pomp en kreeg nog steeds 2 euro saveback op basis van de reservering van 200 euro terwijl ik uiteindelijk maar voor ca. 12 euro heb getankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️⤴️
TxxxxO
SSSSSSSST.…🤐

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 21-08-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
JdJtA schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

Vorige week heb ik getankt bij een onbemande pomp en kreeg nog steeds 2 euro saveback op basis van de reservering van 200 euro terwijl ik uiteindelijk maar voor ca. 12 euro heb getankt...
Zie je dit ook terug als je naar het transactiebedrag gaat in je overzicht? Dat er dan een hogere saveback staat dan je mag verwachten mbt het afgeschreven bedrag?

Ik zie daar namelijk een saveback staan wat overeenkomt met het daadwerkelijk afgerekende bedrag (in dit geval 26 cent bij een tankbeurt van 26,90 euro, waarbij eerst 200 euro werd gereserveerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:51
Schweino schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:24:
[...]

Zie je dit ook terug als je naar het transactiebedrag gaat in je overzicht? Dat er dan een hogere saveback staat dan je mag verwachten mbt het afgeschreven bedrag?

Ik zie daar namelijk een saveback staan wat overeenkomt met het daadwerkelijk afgerekende bedrag (in dit geval 26 cent bij een tankbeurt van 26,90 euro, waarbij eerst 200 euro werd gereserveerd).
Ja, ik zie 2 euro staan bij de afgeronde transactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5CTRhHpXC9PSdtsp9HCuxDJmCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwpWrZfZUzYCFNVHIBSdm37b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 17:39
Sindskort zit ik ook bij Trade Republic en ben best wel enthousiast.
Het periodiek beleggen is iets waar ik echt enthousiast over ben. Elke week koop ik bepaalde aandelen bij en daar rekenen zij geen transactie kosten voor. De app is gebruiksvriendelijk en heel overzichtelijk.

Ook het overschrijven naar de rekening gaat ontzettend snel, vanmorgen heb ik weer geld overgeschreven van Rabo naar TR het duurde maar 9 minuten voor het geld op de rekening stond.

Ik zit er over na te denken ook de betaalkaart te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Lipton16 op 23-08-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 18:14
Ik ben mij aan het inlezen over TR en heb ook al een account. Ik heb een DE rekening met BIC CITYDEFF gekregen. Deze valt volgens mij onder ierland: https://www.citigroup.com...tor-information-sheet.pdf

Heeft iemand zich al ingelezen in hoe het geld wordt teruggestort wanneer het depositostelsel in gang treedt? Op https://www.depositguarantee.ie/en/compensation-process lees ik daarover het volgende: "Payments will be made by cheque". Hoe gaan we dit doen als er geen enkele bank in Nederland meer cheque's accepteert?
Of lees ik verkeerd/ zie ik wat over het hoofd en kan het ook via de bank worden overgemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
bluewater schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:58:
Ik ben mij aan het inlezen over TR en heb ook al een account. Ik heb een DE rekening met BIC CITYDEFF gekregen. Deze valt volgens mij onder ierland: https://www.citigroup.com...tor-information-sheet.pdf

Heeft iemand zich al ingelezen in hoe het geld wordt teruggestort wanneer het depositostelsel in gang treedt? Op https://www.depositguarantee.ie/en/compensation-process lees ik daarover het volgende: "Payments will be made by cheque". Hoe gaan we dit doen als er geen enkele bank in Nederland meer cheque's accepteert?
Of lees ik verkeerd/ zie ik wat over het hoofd en kan het ook via de bank worden overgemaakt?
Gelukkig is dat nog niet gebeurd, dus niemand weet met zekerheid hoe een en ander zal plaatsvinden.
In spaartopic deel 3 is daar ook al over geschreven (zoek op cheque).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Lipton16 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:54:
Sindskort zit ik ook bij Trade Republic en ben best wel enthousiast.
Het periodiek beleggen is iets waar ik echt enthousiast over ben. Elke week koop ik bepaalde aandelen bij en daar rekenen zij geen transactie kosten voor. De app is gebruiksvriendelijk en heel overzichtelijk.
Let wel op dat je niet een hogere prijs betaald dan die op moment van uitvoering geldt.
Hier kom je natuurlijk pas achteraf achter, maar je kunt zodoende wel inschatten hoe het in de toekomst zal zijn en óf het dus daadwerkelijk een gratis periodieke order was, of dat je toch indirect kosten hebt gemaakt.
Vooral de kleinere bedrijven met weinig omzet op de beurs zou ik goed in de gaten houden wat dit betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

bluewater schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:58:
Hoe gaan we dit doen als er geen enkele bank in Nederland meer cheque's accepteert?
Dan zul je dus naar een buitenlandse bank moeten gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Let wel op dat je niet een hogere prijs betaald dan die op moment van uitvoering geldt.
Hier kom je natuurlijk pas achteraf achter, maar je kunt zodoende wel inschatten hoe het in de toekomst zal zijn en óf het dus daadwerkelijk een gratis periodieke order was, of dat je toch indirect kosten hebt gemaakt.
Vooral de kleinere bedrijven met weinig omzet op de beurs zou ik goed in de gaten houden wat dit betreft.
Orders worden bestens ingelegd. Dus sowieso moet je geen automatische orders aanmaken op aandelen met weinig liquiditeit. Maar inderdaad zelfs als je grote ETFs koopt kan het zijn dat je onzichtbaar "genaaid" wordt door een hogere prijs te betalen dan de marktprijs. Bij kleine bedragen merk je dit niet echt, dus als je elke transactie 1 cent per stuk te veel betaalt valt dat weg in de koersschommelingen die je ziet, maar kan TR dus wel winst op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

Staat natuurlijk enigszins haaks op het principe van best execution en de regelgeving daaromtrent.
https://www.afm.nl/nl-nl/...-beleggers/best-execution

Voor mij is het meer een speel dingetje en de Cash back is hoger dan het verlies via een ongunstige aankoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
ELD schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:12:
[...]

Staat natuurlijk enigszins haaks op het principe van best execution en de regelgeving daaromtrent.
https://www.afm.nl/nl-nl/...-beleggers/best-execution

Voor mij is het meer een speel dingetje en de Cash back is hoger dan het verlies via een ongunstige aankoopprijs.
TR zit alleen in Duitsland en daar gelden weer andere regels, waaronder dat ze jouw orders mogen doorverkopen aan zo'n tussenbeurs die niet de beste bied/laat prijs hanteert.
Pluspuntje is dan nog wel dat ze onder die wetgeving jouw aandelen niet mogen uitlenen dacht ik.
Bij die andere budget broker Bux is dat dan weer precies andersom.

Met Flatex destijds die in het begin helemaal ' gratis ' was was dit ook een klein fiasco met bepaalde aandelen en ETF's die precies dezelfde bied/laat hanteerden als de reguliere beurs waarop de desbetreffende aandelen/ETF's werden verhandeld.
Maar bepaalde aandelen en ETF's hadden een totaal andere bied/laat die voor jou als gebruiker van het platform erg ongunstig waren, vooral buiten de normale beurstijden.
Wellicht lijkt een cent of 2 extra spread niet veel, maar bij een niet ondenkbare order van 1000 stuks KPN bijvoorbeeld is dat al €10 aan indirecte kosten bij een aan/verkoop.
Dan ben je dus veelal duurder uit dan het uit te laten voeren via een ' normale ' broker waarbij je op de reguliere beurs orders kunt plaatsen.

Goed opletten dus, goedkoop kan uiteindelijk duurkoop zijn, letterlijk in dit geval.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 23-08-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-06 17:39
JohanNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Thanks, goed advies!
Ik ga het zeker in de gaten houden, ergens moeten zij er natuurlijk ook aan verdienen en ik begrijp dat er in deze wereld niks gratis is.
Voor mij is het vooral een mooi middel om een paar honderd euro elke maand automatisch in te leggen in aandelen die ik volg.

Ik ga er aan de hand van jouw post ook meer op letten dat ik uiteindelijk niet te veel betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JohanNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

TR zit alleen in Duitsland en daar gelden weer andere regels, waaronder dat ze jouw orders mogen doorverkopen aan zo'n tussenbeurs die niet de beste bied/laat prijs hanteert.
Pluspuntje is dan nog wel dat ze onder die wetgeving jouw aandelen niet mogen uitlenen dacht ik.
Bij die andere budget broker Bux is dat dan weer precies andersom.
[…]
Het interessante is dat deze (behoorlijk hoge) kosten bij Duitse TR accounts ook genoemd worden in het kostenoverzicht van een Sparplan. In Nederland zie je deze kosten niet. De vraag is of ze ook daadwerkelijk niet bestaan voor Nederlandse klanten, maar dan zouden wij een betere spread moeten krijgen op L&S…

Zo wordt een ETF met een TER van 0,20% opeens 0,30%.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b2ZxCb9KH6ve5a5OhIF_sMOuzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcBJXu0fo7QDnw1XtuCRud6E.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 23-08-2024 14:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELD
  • Niet online

ELD

JohanNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is best execution onderdeel van MiFID II, maar wellicht zijn er bepaalde uitzonderingen mogelijk waar TR gebruik van maakt, neem aan dat ze gewoon compliant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:14
Na het lezen van problemen met een de tegenrekening en met name dat de naam niet identiek was heb ik als proef geld overgemaakt van N26 naar TR omdat ze beiden voluit de naam gebruiken krijg ik net bericht dat de storing wordt terug geboekt omdat die niet aan de voorwaarde zou voldoen.

Iemand enig idee in welke hoek ik het moet zoeken en wat er fout gaat?

Edit1:
Valt me net in dat als ik van SNS geld overmaak naar N26 dat ik dan de melding krijg dat de naam niet geverifieerd kan worden, mogelijk ligt het daaraan.

Edit2:
Net geld overgemaakt van SNS naar TR krijg ik ook de melding dat de naam niet geverifieerd kan worden omdat het een buitenlandse rekening betreft. Ben benieuwd of het nu wel lukt.

Zou het zijn dat ik heb aangegeven in NL te zit dat die de DE Iban niet accepteert?

Edit3: Het geld van de SNS rekening met alleen initialen en de achternaam heeft hij wel geaccepteerd, zelf heeft de bank de initialen omgezet naar de volledige voornamen.

Hoe of wat nu precies allemaal, ik heb in ieder geval een rekening kunnen koppelen.

[ Voor 52% gewijzigd door ratzz op 24-08-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 20:43
@assasinbats Is het bij jou gelukt? Ik heb 3 voornamen en ING… wel apart dit allemaal.

Ik krijg nu trouwens wat ik ook invul een fout bij het aanmaken van de rekening. (Voornamen, achternaam, geboortedatum) dus ik kan niet verder.

[ Voor 44% gewijzigd door CarpeVentum op 25-08-2024 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-07 17:50
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1 Mocht je opeens een nieuwe IBAN krijgen, is het denk ik tijd om te switchen van bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RaiderZ schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:23:
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1 Mocht je opeens een nieuwe IBAN krijgen, is het denk ik tijd om te switchen van bank
Je krijgt niet “opeens een nieuwe IBAN”, je zult dat zelf actief moeten bevestigen. Wel grappig om te zien hoe iedereen in paniek raakt nu ze er achter komen dat banken hun cashtegoeden niet in een kluis bewaren :+ Waar denk je dat die rente die je krijgt vandaan komt?

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
fsfikke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:44:
[...]

Je krijgt niet “opeens een nieuwe IBAN”, je zult dat zelf actief moeten bevestigen. ...
Volgens mij heeft het ook te maken met rente voor saldo boven 50k. TR zal daar vast de spaarders over benaderen, zodat je akkoord kunt gaan of iets anders beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

W1ck1e schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:52:
[...]
Volgens mij heeft het ook te maken met rente voor saldo boven 50k. TR zal daar vast de spaarders over benaderen, zodat je akkoord kunt gaan of iets anders beslissen.
Niet enkel boven de 50k, het volgt het slikken of stikken principe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcrUg-dHWSSidi6j-D5x8BMVelI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWiGWDHJsL4vHaYsp6KbtqWS.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mensen niet lijken te snappen is dat geld wat in een geldmarktfonds zit op zich beter beschermd is bij faillissement van een bank omdat het niet tot vermogen van de bank geld en geldeisers daar geen aanspraak op kunnen maken.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste