Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
fsfikke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Niet enkel boven de 50k, het volgt het slikken of stikken principe:
...
Dat bedoelde ik. Het hele bedrag niet alleen het deel boven 50k. Als het gevolgen heeft voor het DGS dan vind ik het wel belangrijk. Maar ikzelf heb nog niks gehoord van TR zelf.

edit: DGS of belastingtarief (met dank aan @DeadKennedy )
ik heb ergens gelezen dat hierover gesprekken worden gevoerd tussen TR en BD / DNB

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 25-08-2024 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:22
CarpeVentum schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:31:
@assasinbats Is het bij jou gelukt? Ik heb 3 voornamen en ING… wel apart dit allemaal.

Ik krijg nu trouwens wat ik ook invul een fout bij het aanmaken van de rekening. (Voornamen, achternaam, geboortedatum) dus ik kan niet verder.
Nee ik ben nog niet verder. Ik heb een bank statement opgestuurd naar de klantenservice op hun verzoek, maar nog steeds wordt het geld teruggestort. Het is inmiddels al meer dan een week radiostilte. Ik heb maar een nieuw ticket aangemaakt, maar het schiet allemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
fsfikke schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Niet enkel boven de 50k, het volgt het slikken of stikken principe:
[Afbeelding]

Wat mensen niet lijken te snappen is dat geld wat in een geldmarktfonds zit op zich beter beschermd is bij faillissement van een bank omdat het niet tot vermogen van de bank geld en geldeisers daar geen aanspraak op kunnen maken.
Ik maak me nooit druk over DGS of de veiligheid van geldmarktfondsen.

Alleen over geld in een MMF betalen we in Nederland hoog tarief VRH, dus gaat je belasting over je "spaargeld" bij TR ineens van 0,7% naar 2,17%. Dág rendement ;w .

[ Voor 3% gewijzigd door DeadKennedy op 25-08-2024 23:01 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DeadKennedy schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 23:00:
[...]

Ik maak me nooit druk over DGS of de veiligheid van geldmarktfondsen.

Alleen over geld in een MMF betalen we in Nederland hoog tarief VRH, dus gaat je belasting over je "spaargeld" bij TR ineens van 0,7% naar 2,17%. Dág rendement ;w .
Ik had het over de discussie op Reddit, die ging niet over Nederland/VRH. En voor NL is het ook nog maar de grote vraag (en mogelijk ook waarom ze het in Nederland nog niet ingevoerd hebben). Jouw spaargeld bij de ABN/ING/Rabo/Etc. zit achter de schermen ook in een MMF, daar betaal je ook geen hoger tarief over. In Duitsland is dat belastingtechnisch geen probleem dus kunnen ze daar ook open over zijn.

Maar zolang dit in Nederland nog niet ingevoerd is en de bijbehorende voorwaarden niet gepubliceerd zijn is het puur speculeren.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2024 23:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:31
Moet je eerste storting nog ergens aan voldoen? Ik heb gisteravond vanaf ING een tientje overgemaakt maar nog niks binnen. Als ik dan ook iets lees over 10 minuten, dan duurt dit wel wat langer. De app meldt wel iets over een bonus van €10 als je €100 stort... Maar dat leek me niet het minimaal vereiste bedrag?

Geld staat bij mij ook bij CITIDEFF met een Duitse IBAN.

En ja, ik heb 3 voornamen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:44
CarpeVentum schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:03:
Moet je eerste storting nog ergens aan voldoen? Ik heb gisteravond vanaf ING een tientje overgemaakt maar nog niks binnen. Als ik dan ook iets lees over 10 minuten, dan duurt dit wel wat langer. De app meldt wel iets over een bonus van €10 als je €100 stort... Maar dat leek me niet het minimaal vereiste bedrag?

Geld staat bij mij ook bij CITIDEFF met een Duitse IBAN.

En ja, ik heb 3 voornamen 8)7
Openingspost doorgelezen? Eerste storting kan wel even duren.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:56
Ik had vanaf mijn Openbankrekening een eurootje overgemaakt naar mijn kort geleden geopende TR-rekening.
En daarvandaan die euro ook weer terug gestuurd. Dat ging allemaal goed, echter een paar dagen later stortte TR ook nog eens € 0,01 er achteraan. Is dat rente? En als het rente is, dan is het toch gek dat dat niet op de TR-rekening bij geschreven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:59
rowicom schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:55:
...TR ook nog eens € 0,01 er achteraan. Is dat rente? En als het rente is, dan is het toch gek dat dat niet op de TR-rekening bij geschreven wordt?
Dat had ik ook, in de omschrijving staat dat het een PUK code is. Ik heb me er verder niet in verdiept maar ik ga ervan uit dat je die nodig hebt in geval van problemen bij het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik had vanaf mijn Openbankrekening een eurootje overgemaakt naar mijn kort geleden geopende TR-rekening.
En daarvandaan die euro ook weer terug gestuurd. Dat ging allemaal goed, echter een paar dagen later stortte TR ook nog eens € 0,01 er achteraan. Is dat rente? En als het rente is, dan is het toch gek dat dat niet op de TR-rekening bij geschreven wordt?
Staat vast iets over in het draadje, maar bij die cent staat ook een puk code. bewaar die informatie.
is volgens mij nodig wanneer je van telefoon wisselt. zoek maar even

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 27-08-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
W1ck1e schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:01:
[...]

Staat vast iets over in het draadje, maar bij die cent staat ook een puk code. bewaar die informatie.
is volgens mij nodig wanneer je van telefoon wisselt. zoek maar even
Ja klopt, in de omschrijving staat inderdaad onder andere PUK. Dank voor jullie reacties, ik ga de code goed bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
rowicom schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Ja klopt, in de omschrijving staat inderdaad onder andere PUK. Dank voor jullie reacties, ik ga de code goed bewaren.
Aangezien het internet niets vergeet kan je hem ook hier plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:55
Dus de tegenrekening hoeft geen Nederlandse Iban te hebben?
Ik heb op dit moment geen tegenrekening op de juiste naam als referentie rekening volgens TR.
Zou mij erg helpen als dit wel werkt, want m’n Openbank rekening heeft wel de juiste tenaamstelling

[ Voor 4% gewijzigd door Reintje op 27-08-2024 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caalberts
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Reintje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Ik heb op dit moment geen tegenrekening op de juiste naam als referentie rekening volgens TR.
Zou mij erg helpen als dit wel werkt, want m’n Openbank rekening heeft wel de juiste tenaamstelling
Grappig, ik heb hier ook overna gedacht. Alleen vond het risico wat te groot dat men geld vaststaat als de bank in buitenland ooit komt te vervallen om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Reintje schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:12:
[...]

Ik zat in precies dezelfde situatie als jij. Onze twee ing rekeningen zijn en/of en werden niet geaccepteerd. Toen bedacht ik me dat ik ook nog een lege Openbank rekening had. Met inderdaad dezelfde naam en voornaam als bij TR. En daarmee lukt het dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
rowicom schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Ik zat in precies dezelfde situatie als jij. Onze twee ing rekeningen zijn en/of en werden niet geaccepteerd. Toen bedacht ik me dat ik ook nog een lege Openbank rekening had. Met inderdaad dezelfde naam en voornaam als bij TR. En daarmee lukt het dus wel!
Blijft spannend zo, mijn N26 rekening met dezelfde naam (voluit voornamen, wel Duits Iban) pakte hij niet maar mijn SNS met initialen pakt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Globalcitizen schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 00:02:
Tips voor mensen die beginnen met geld overmaken naar TR:
- vergeet niet je BSN in te voeren voordat je een groter bedrag overmaakt (een klein testbedragje kan zonder BSN doorkomen maar is dus geen bewijs dat alles werkt)
BSN in te voeren? Bij elke overschrijving of eenmalig in de gegevens op hun portal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
rowicom schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:43:
[...]

BSN in te voeren? Bij elke overschrijving of eenmalig in de gegevens op hun portal?
Eenmalig in de gegevens.

• CarpeVentum
JohanNL schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Openingspost doorgelezen? Eerste storting kan wel even duren.
Ik denk dat ik gewoon een beetje ongeduldig ben :D Loop allemaal rendement mis zo he :P

Is er wel iets van een indicatie? Misschien is het druk, want vandaag is de 4e dag en nog altijd niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:18
Trade Republic wordt inderdaad steeds sneller. Vandaag net na middernacht geld opgenomen. Stond vanochtend voor 9.00 uur al op mijn ING rekening. Tot nu toe ging er bij mij altijd een dag overheen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:44
CarpeVentum schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat ik gewoon een beetje ongeduldig ben :D Loop allemaal rendement mis zo he :P

Is er wel iets van een indicatie? Misschien is het druk, want vandaag is de 4e dag en nog altijd niets.
Dat duurt dan wel weer erg lang.

In vino veritas, in aqua sanitas

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:16:
Trade Republic wordt inderdaad steeds sneller. Vandaag net na middernacht geld opgenomen. Stond vanochtend voor 9.00 uur al op mijn ING rekening. Tot nu toe ging er bij mij altijd een dag overheen.
Is de valutadatum van de afboeking misschien de datum van gisteren ?
Bij welke bank staat je geld ? Citibank ?

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:18
W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:30:
[...]

Is de valutadatum van de afboeking misschien de datum van gisteren ?
Bij welke bank staat je geld ? Citibank ?
Valutadatum vandaag. Bank Citibank.

• W1ck1e
rechtsherstel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:39:
[...]
Valutadatum vandaag. Bank Citibank.
Dat is inderdaad een verbetering. Ik zal binnenkort ook wat geld opnemen naar mijn ING rekening, maar dan ergens in de ochtend, niet meteen na middernacht. Wordt vevolgd.

• rowicom
Als het overmaken naar je TR rekening zo nauw luistert voor wat betreft de tenaamstelling van de rekening waar het vandaan komt, dan zijn onderstaande plaatjes van de pagina met transacties op de site toch wel verwarrend, niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmH4wAUQRJxv6eKcRvsstSbBZVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oXNebQzHG5Sy2CU1xo1zzmcP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31aav9NNtCQUNBd9iN7c4xafVSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bf9RcmB2iXtYWYA3r3281u67.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-07 08:29

amphora

Websites & Fotografie

rowicom schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:05:
Als het overmaken naar je TR rekening zo nauw luistert voor wat betreft de tenaamstelling van de rekening waar het vandaan komt, dan zijn onderstaande plaatjes van de pagina met transacties op de site toch wel verwarrend, niet?
Wat is daar verwarrend aan? Het kan ook met iedere bank. Bij de volgende stap staat toch ook duidelijk dat de naam overeen moet komen?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34
rechtsherstel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:16:
Helaas wil dat niks zeggen. Ik heb gisteren rond 13u geld overgemaakt naar mijn nl rekening en het staat er nog steeds niet op. Het is dus nog steeds zo willekeurig als maar wat. Ik heb ook al eens gehad dat het 15 minuten later erop stond.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• W1ck1e
DutchKel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:19:
[...]

Helaas wil dat niks zeggen. Ik heb gisteren rond 13u geld overgemaakt naar mijn nl rekening en het staat er nog steeds niet op. Het is dus nog steeds zo willekeurig als maar wat. Ik heb ook al eens gehad dat het 15 minuten later erop stond.
Ik denk niet dat het willekeurig is, we zijn er alleen nog niet achter hoe het werkt. Stel TR kijkt om 01:00 uur welke opnames in de laatste 24 uur zijn gedaan. En verwerkt die. Dan kan het voor opnames sinds middernacht op dezelfde dag aankomen bij de tegenrekening. Test loopt ;)

• rowicom
Nog maar eens een discussie op Reddit. Hier https://www.reddit.com/r/.../16nh00h/comment/l7i8tey/

Het gaat over het Ierse DGS, wat van toepassing is als je geld bij Citibank staat. Afgezien van het feit of dat inderdaad zo is, wordt er over het Ierse DGS het volgende gezegd in de laatste comment van dat topic:

If you get allocated Citi bank Europe, it is protected by Irish deposit guarantee scheme.
In case it’s needed (i.e. the bank defaults) the Irish deposit guarantee scheme will reimburse funds via Cheque only.
If you are based in Netherlands, cheque is not legal tender. So it becomes useless.

• W1ck1e
rowicom schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:15:
Nog maar eens een discussie op Reddit. Hier https://www.reddit.com/r/.../16nh00h/comment/l7i8tey/

Het gaat over het Ierse DGS, wat van toepassing is als je geld bij Citibank staat. Afgezien van het feit of dat inderdaad zo is, wordt er over het Ierse DGS het volgende gezegd in de laatste comment van dat topic:

If you get allocated Citi bank Europe, it is protected by Irish deposit guarantee scheme.
In case it’s needed (i.e. the bank defaults) the Irish deposit guarantee scheme will reimburse funds via Cheque only.
If you are based in Netherlands, cheque is not legal tender. So it becomes useless.
Via link krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9OG2KgTxqs_bi4bwSBJ_6ocV-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7XMl1NvWRhp3P12hgvBmO8ci.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat is de local branch ja, maar zoals in de thread wordt geciteerd " Deposits at Citibank Europe plc are protected by the Irish Deposit Guarantee Scheme. ". Net als dat een spaarrekening bij de Belgische branch van Santander nog steeds onder het Spaanse DGS valt en dus vanuit daar wordt uitgekeerd. En volgens https://www.depositguarantee.ie/en/compensation-process is het nog steeds actueel dat de uitbetaling per cheque plaatsvindt. Alleen is het ook weer niet 'useless', je moet alleen behoorlijk wat moeite gaan doen, waarschijnlijk zelfs een rekening openen in een land waar cheques worden geaccepteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door The Third Man op 29-08-2024 16:40 ]

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 18:07
The Third Man schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:38:
[...]
Dat is de local branch ja, maar zoals in de thread wordt geciteerd " Deposits at Citibank Europe plc are protected by the Irish Deposit Guarantee Scheme. ". Net als dat een spaarrekening bij de Belgische branch van Santander nog steeds onder het Spaanse DGS valt en dus vanuit daar wordt uitgekeerd.
Ik ken de precieze regels niet, maar is het altijd zo dat het DGS die het vergoedt ook degene is die het uitkeert? Ik meen dat er ook een variant is waarbij bijvoorbeeld het Duitse DGS uitkeert volgens hun procedure maar het geld vervolgens bij het Ierse DGS haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 22:47
Deze avond account geopend bij Trade Republic, deftig bedrag overgeschreven van ING naar TR en stond halfuurtje later er al op.

Vlotte start, kan niet iedere bank gezegd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

alson schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

Ik ken de precieze regels niet, maar is het altijd zo dat het DGS die het vergoedt ook degene is die het uitkeert? Ik meen dat er ook een variant is waarbij bijvoorbeeld het Duitse DGS uitkeert volgens hun procedure maar het geld vervolgens bij het Ierse DGS haalt.
Het moet sowieso de Ierse DGS zijn die het uitkeert als zij de verantwoording dragen, de Duitse DGS is geen partij hierin, net als dat het Belgische DGS geen partij is als Santander omvalt. Local branches die slechts als een administratief doorgeefluik fungeren gelden niet als daadwerkelijk losse bank in dat land en het zijn de daadwerkelijke losse banken die samen een DGS vormen.

Wat wel zou kunnen is dat DNB gaat bemiddelen om iets anders te regelen voor Nederlandse spaarders, maar dat is geen wettelijk recht waar je vanuit kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
JohanNL schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:25:
[...]

Dat duurt dan wel weer erg lang.
Ik heb nu m’n storting terug gekregen met ‘no sepa description provided’. Nog maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 18:07
The Third Man schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 00:37:
[...]
Het moet sowieso de Ierse DGS zijn die het uitkeert als zij de verantwoording dragen, de Duitse DGS is geen partij hierin, net als dat het Belgische DGS geen partij is als Santander omvalt. Local branches die slechts als een administratief doorgeefluik fungeren gelden niet als daadwerkelijk losse bank in dat land en het zijn de daadwerkelijke losse banken die samen een DGS vormen.
Hier staat wel dat als een buitenlandse bank met een Nederlands bijkantoor, zoals OpenBank of Revolut, omvalt, DNB de betaling regelt hoewel het (in dit geval Spaanse) voor het geld zorgt: https://www.dnb.nl/en/rel...-dutch-deposit-guarantee/

Dus local branches zijn zeker relevant voor hoe het DGS uitbetaalt. Maar of de Duitse centrale bank ook zoiets voor Nederlanders doet heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:26:
[...]

Ik denk niet dat het willekeurig is, we zijn er alleen nog niet achter hoe het werkt. Stel TR kijkt om 01:00 uur welke opnames in de laatste 24 uur zijn gedaan. En verwerkt die. Dan kan het voor opnames sinds middernacht op dezelfde dag aankomen bij de tegenrekening. Test loopt ;)
Gisteren nog niks aangekomen (opname later in de ochtend gedaan). Op ING is het om 09:45 wel al aangekomen, op ASN om 11:45 ook

De test van een opname net na middernacht zal ik een keer doen als dan nog wakker ben. wordt vervolgd.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 30-08-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

alson schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:38:
[...]

Hier staat wel dat als een buitenlandse bank met een Nederlands bijkantoor, zoals OpenBank of Revolut, omvalt, DNB de betaling regelt hoewel het (in dit geval Spaanse) voor het geld zorgt: https://www.dnb.nl/en/rel...-dutch-deposit-guarantee/

Dus local branches zijn zeker relevant voor hoe het DGS uitbetaalt. Maar of de Duitse centrale bank ook zoiets voor Nederlanders doet heb ik niet kunnen vinden.
Dat is waar, alleen dan moet het daadwerkelijk als branch fungeren en niet als 'cross-border service':
If you are a customer of a branch of a foreign bank in the Netherlands, it may take longer to get your money back. DNB is responsible for arranging the payout, but does so on behalf of the foreign deposit guarantee scheme. The foreign deposit guarantee scheme determines who gets what payout.

If you are a customer of a foreign bank operating in the Netherlands through a cross-border service, the payout will be arranged by the foreign deposit guarantee scheme. In that case, you should ask your bank about the procedure. If you have opened a savings account through a savings platform with a partner bank of the platform, the payout will be arranged by the deposit guarantee scheme of the country where the partner bank is located.
De vraag is of een TR casus wel telt als het afnemen van een rekening via een branch, want men (TR) gebruikt de branch (bijv Duitse Citibank) hooguit voor het rekeningnummer, maar de service aan de klant is tussen TR en de klant (je bent geen klant van Citibank bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als Citibank failliet gaat, zal TR ervoor zorgen dat je het geld terugkrijgt via DGS en zullen ze het op een van de andere custody banken zetten.
Als TR failliet gaat is je geld veilig bij Citibank en is het geen DGS kwestie, maar de curator zal de derdengelden terug moeten storten naar de eigenaren. Geen idee hoe dat proces zou werken en hoe lang dit zal duren. Hetzelfde geldt voor je aandelen. Die zullen naar een andere broker moeten via de curator. Grote kans dat een derde partij de klanten overneemt uit de failliete boedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DutchKel schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:19:
Ja hier hetzelfde probleem.
Ik heb nog een Bunq spaarrekening, mss dat ik die maar eens gebruik als buffer zodat ik het geld wel direct heb wanneer ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
SURFivor schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Ik heb nog een Bunq spaarrekening, mss dat ik die maar eens gebruik als buffer zodat ik het geld wel direct heb wanneer ik het nodig heb.
Bij mijn bunq easy savings rekening mag ik maar 2 keer per maand opnemen. Ik reserveer die opnames tot het eind van de maand. Als ik snel geld nodig heb haal ik het wel van een andere rekening af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
SURFivor schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Vanochtend stond het eindelijk op de rekening, het duurde deze keer in totaal ongeveer 40 uur. Volgens mij is het nu wel het langste dat ik er ooit op heb moeten wachten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:01:
[...]

Bij mijn bunq easy savings rekening mag ik maar 2 keer per maand opnemen. Ik reserveer die opnames tot het eind van de maand. Als ik snel geld nodig heb haal ik het wel van een andere rekening af.
Ik ga er vanuit dat het bij mij max 1x/mnd nodig is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Z___Z schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:08:
Als Citibank failliet gaat, zal TR ervoor zorgen dat je het geld terugkrijgt via DGS en zullen ze het op een van de andere custody banken zetten.
Hoe weet je dit zo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Niet zeker, maar ik heb geen overeenkomst met Citibank en wel met TR. Dus als er iets mis gaat met een leverancier van TR dan moet TR dit oplossen. In het gunstigste geval is dat dus dat TR de DGS regelt. In het slechtste geval gaat TR hierdoor ook failliet.

Het werkt ook zo bij aandelen die brokers bij derden stallen en aangezien TR meer een broker is dan een bank, lijkt me dit een logische conclusie.

Overigens valt Citibank niet zomaar om. Het is een systeembank, wat wel gered zal worden, omdat het too big to fail is.

Bij alle systeembanken zou ik gerust meer dan 100k stallen. Bij kleine banken niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Z___Z schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:07:
[...]

Niet zeker, maar ik heb geen overeenkomst met Citibank en wel met TR. Dus als er iets mis gaat met een leverancier van TR dan moet TR dit oplossen. In het gunstigste geval is dat dus dat TR de DGS regelt. In het slechtste geval gaat TR hierdoor ook failliet.
Maar die overeenkomst die je hebt kan wat anders stipuleren, dus jouw "Dus als er iets mis gaat met een leverancier van TR dan moet TR dit oplossen" is compleet ongefundeerd, want dat hangt 100% van je overeenkomst af (dat is ook de essentie waarom je een overeenkomst sluit). En in die overeenkomst staat vanaf appendix 3.1 niks over de rol die TR zou moeten spelen anders dan preventieve maatregelen vanuit actief beheer, administratie, monitoring van de custody accounts enzovoort. Wat betreft het DGS staat er alleen:
The Trust Bank is a member of the applicable statutory compensation scheme. For this purpose, the Customer receives corresponding information from Trade Republic on an annual basis. Irrespective of this, the information on the statutory compensation scheme is available in the Application for all Trust Banks engaged by Trade Republic
En als je die dan van de TR website voor de Duitse voor JPMorgan en van de Ierse voor Citibank bekijkt, staat in beide gevallen:
Reimbursement
The responsible deposit guarantee scheme is:

< knip > adresinfo DGS </knip>

It will repay your eligible deposits (up to €100,000) within 15 working days from 1 January 2019 until 31 December 2020; within 10 working days from 1 January 2021 to 31 December 2023; and within 7 working days from 1 January 2024 onwards, save where specific exceptions apply.
oftewel dat het een externe organisatie, namelijk het DGS, de reimbursement zal uitvoeren.
Het werkt ook zo bij aandelen die brokers bij derden stallen en aangezien TR meer een broker is dan een bank, lijkt me dit een logische conclusie.

Overigens valt Citibank niet zomaar om. Het is een systeembank, wat wel gered zal worden, omdat het too big to fail is.

Bij alle systeembanken zou ik gerust meer dan 100k stallen. Bij kleine banken niet.
Allemaal leuk en aardig, maar dan gaan we weer richting het 'ik denk dat' en 'ik schat het zo in'. Daar vraagt men niet naar, het gaat juist om de feitelijke onderbouwing voor het een of het ander. Too big to fail is natuurlijk een kortzichtige dooddoener totdat het wel een keer gebeurt en dan hebben we niks aan dat Z___Z of wie dan ook beweerde dat het niet zou gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 30-08-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
The Third Man schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:28:
[...]
Maar die overeenkomst die je hebt kan wat anders stipuleren, dus jouw "Dus als er iets mis gaat met een leverancier van TR dan moet TR dit oplossen" is compleet ongefundeerd, want dat hangt 100% van je overeenkomst af (dat is ook de essentie waarom je een overeenkomst sluit). En in die overeenkomst staat vanaf appendix 3.1 niks over de rol die TR zou moeten spelen anders dan preventieve maatregelen vanuit actief beheer, administratie, monitoring van de custody accounts enzovoort. Wat betreft het DGS staat er alleen:

[...]
En als je die dan van de TR website voor de Duitse voor JPMorgan en van de Ierse voor Citibank bekijkt, staat in beide gevallen:

[...]
oftewel dat het een externe organisatie, namelijk het DGS, de reimbursement zal uitvoeren.

[...]
Allemaal leuk en aardig, maar dan gaan we weer richting het 'ik denk dat' en 'ik schat het zo in'. Daar vraagt men niet naar, het gaat juist om de feitelijke onderbouwing voor het een of het ander. Too big too fail is natuurlijk een kortzichtige dooddoener totdat het wel een keer gebeurt en dan hebben we niks aan dat Z___Z of wie dan ook beweerde dat het niet zou gebeuren.
Als ik de Ierse documentatie doorlees valt de hele rekening niet onder DGS, omdat rekeningen die gehouden worden door "Banks, credit unions and building societies" uitgesloten zijn van DGS. De derdegelden rekening staat op de naam van TR en niet op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:57
Z___Z schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:44:
[...]

Als ik de Ierse documentatie doorlees valt de hele rekening niet onder DGS, omdat rekeningen die gehouden worden door "Banks, credit unions and building societies" uitgesloten zijn van DGS. De derdegelden rekening staat op de naam van TR en niet op persoonlijke titel.
In het depositor information sheet van je rekening staat toch duidelijk dat het wel onder het DGS valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@Z___Z lekker citaat zonder context, je plukt dat van de pagina van wie er beschermde depositors zijn, dus de 'storters' https://www.depositguaran...over/protected-depositors

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e6BsARo.png

Daarbij is een individu diegene die de storting heeft gemaakt (we hebben een half topic vol over mislukte en vertraagde stortingen van individuen). Er staat niks over dat de rekening, in TR's termen een "Omnibus account" van een individu moet zijn.

En bij de pagina van de deposits sttps://www.depositguarantee.ie/en/what-we-cover/protected-deposits

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtrBNpb.png

Staat vrij duidelijk dat een 'deposit' dus om een balans op an account with bank, building society or credit union gaat. Oftewel exact de casus waar het hier om gaat.

Daarnaast is het natuurlijk ook wat apart om zo snel op basis van een ge-cherry-picked zinnetje te concluderen dat het niet onder de DGS valt als TR dat nota bene (zoals ze wettelijk verplicht zijn) actief communiceert in zowel de klantovereenkomst als de supplementaire documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
Ik zoek me suf. Waar kan ik de omschrijving zien van transacties/afschrijvingen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:35
mastair schreef op zondag 1 september 2024 @ 06:58:
Ik zoek me suf. Waar kan ik de omschrijving zien van transacties/afschrijvingen?
Op het startscherm linksboven klikken op je naam. Naar beneden scrollen naar documenten en op overzichten klikken. Daar kan je je transactie zien en je aankopen van beleggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
Flexion1 schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:57:
[...]

Op het startscherm linksboven klikken op je naam. Naar beneden scrollen naar documenten en op overzichten klikken. Daar kan je je transactie zien en je aankopen van beleggingen.
Onhandig. Maar het werkt ook niet voor een transactie van vannacht. Als ik als maand september kies, dan blijft het laden hangen. Morgen nog maar een keer proberen.

Wie verzint dat dat een omschrijving niet bij de transactie zelf komt.. 😖

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-07 08:29

amphora

Websites & Fotografie

Ben ik de enige bij wie crypto en derivaten niets laat zien in de app op iPhone? Zit wel op iOS 18 beta, wellicht daarom?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:08
Ik heb ze nog nooit in de app gezien. iOS 17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
Mijn dochter en ik hebben sinds bijna een maand een TR-rekening. Ik dacht dat op zondag er geen rente bijschrijvingen kwamen van TR.

Mijn dochter had vanmiddag rond 17:00 uur de rente bijschrijving, ik "pas" rond 20:00 uur.

Dus blijkbaar ook gewoon op zondag de rente bijschrijving.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:07
Bravertal schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:01:
Mijn dochter en ik hebben sinds bijna een maand een TR-rekening. Ik dacht dat op zondag er geen rente bijschrijvingen kwamen van TR.

Mijn dochter had vanmiddag rond 17:00 uur de rente bijschrijving, ik "pas" rond 20:00 uur.

Ik zie het nu idd ook. Helaas verwerken ze nog steeds geen inkomende overschrijvingen in het weekend. Vrijdagavond een bedrag overgeboekt van ABN naar TR en nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Bravertal schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:01:

Vanmorgen zag ik nog het oude saldo exclusief xyz.14 opgebouwde rente
5 minuten geleden zag ik het nieuwe saldo inclusief xyz.15 aan rente (rente klopt met mijn sheet), maar nog geen transactie van die rente
na melding zojuist op telefoon is ook de transactie te zien.
met valuta datum van vandaag (vorige jaar werd rente over september pas op 2 oktober bijgeschreven (1 okt was ook een zondag)

dus nu is dat verbeterd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:10:
[...]

Ik zie het nu idd ook. Helaas verwerken ze nog steeds geen inkomende overschrijvingen in het weekend. Vrijdagavond een bedrag overgeboekt van ABN naar TR en nog niet binnen.
staat er bij ABN dat het is ontvangen door TR ?

Bij mij werkt normaal wel gewoon instant

maar niet iedereen heeft dezelfde soort rekening bij TR

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 01-09-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
boyette schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:48:
[...]

staat er bij ABN dat het is ontvangen door TR ?

Bij mij werkt normaal wel gewoon instant

maar niet iedereen heeft dezelfde soort rekening bij TR
Ja, volgens ABN is het ontvangen (instant). Op doordeweekse dagen zie ik het bedrag dan ongeveer 15 minuten later in mń TR account verschijnen, maar in het weekend is dit niet het geval (nooit geweest ook).

Omdat ze nu de rente blijkbaar wel in het weekend uitbetalen (was voorheen niet het geval) had ik de hoop dat ze ook overboekingen in het weekend zouden ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Schweino schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:42:
[...]

Ja, volgens ABN is het ontvangen (instant). Op doordeweekse dagen zie ik het bedrag dan ongeveer 15 minuten later in mń TR account verschijnen, maar in het weekend is dit niet het geval (nooit geweest ook).

Omdat ze nu de rente blijkbaar wel in het weekend uitbetalen (was voorheen niet het geval) had ik de hoop dat ze ook overboekingen in het weekend zouden ondersteunen.
van welke bank is je TR rekening waar je naar toe boekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
boyette schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:48:
[...]

van welke bank is je TR rekening waar je naar toe boekt?
Citi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
bij mij HSBC en daar is dat probleem niet met ABN

dus ik denk dat dat niet zozeer een TR issue is maar iets te maken heeft met CITI bank.. die de transacties niet zo snel verwerken.
maar goed is dat zon probleem?

het is nu al maandag dus het zal er zo wel op staan dan

gaat maar om een aantal uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
boyette schreef op maandag 2 september 2024 @ 00:05:
[...]

bij mij HSBC en daar is dat probleem niet met ABN

dus ik denk dat dat niet zozeer een TR issue is maar iets te maken heeft met CITI bank.. die de transacties niet zo snel verwerken.
maar goed is dat zon probleem?

het is nu al maandag dus het zal er zo wel op staan dan

gaat maar om een aantal uur.
Vrijdagavond - maandagochtend kan 2 tot 3 rentedagen schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Schweino schreef op maandag 2 september 2024 @ 00:07:
[...]

Dit is niet een bank die je gebruikt om tonnnen te stallen
dus dat gaat niet om grote bedragen.. en de gemiste rente is daarom ook zeer beperkt

Bovendien.. waarom maak je het dan niet vrijdagmiddag over als dat zo belangrijk is..
of gebruik je een andere bank?

Er zijn toch banken genoeg waarbij je wel gebruik kunt maken van de dagrentes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35

Oekol

waka waka hey hey

Schweino schreef op maandag 2 september 2024 @ 00:07:
[...]

Als je er al 50k op hebt staan bij TR hebben we het over ~5 euro per dag. Meer dan 50k krijg je toch geen rente bij TR. Dus ~10 euro maximaal mis je omdat je te laat hebt overgeschreven. Valt mee toch? Les voor volgende keer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:55:

Als je er al 50k op hebt staan bij TR hebben we het over ~5 euro per dag. Meer dan 50k krijg je toch geen rente bij TR. Dus ~10 euro maximaal mis je omdat je te laat hebt overgeschreven. Valt mee toch? Les voor volgende keer.
@Schweino heeft al eerder gemerkt dat een storting op een donderdag van abnamro naar TR lang duurde. Hij heeft ook andere ervaringen, dus het wisselt. Een 10-tje extra rente verlies vind ik wel een reden om het beter in te plannen. In dit geval dus ma-do tijdens de ochtend kantooruren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:48
Ik heb vorige week donderdag geld gestort van mijn ABN rekening naar TR, het bedrag stond er binnen een kwartier op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kal-Ell schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:27:
Ik heb vorige week donderdag geld gestort van mijn ABN rekening naar TR, het bedrag stond er binnen een kwartier op
Dat geloof ik meteen. Ik heb ook deze ervaring, weliswaar met rekeningen van ing & asn. @Schweino heeft pech met abnamro of er speelt iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
Mijn meest recente boekingen van KNAB naar TR (laatste ~2 maanden) lijken allemaal binnen 4 uur geregeld te zijn, alles in de ochtend van een werkdag gedaan.

Opnemen van de rente (afromen tot €50K) gisteravond gedaan en stond net om 11:00u bij Openbank.

Update: rekening is ondergebracht bij HSBC Ierland

[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-09-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Heeft iemand enig idee of je een tweede telefoon aan de rekening kunt koppelen zonder problemen? Hij vraagt of ik een nieuw apparaat wil koppelen en of ik mijn rekening eraan wil koppelen. Gaat mijn verbinding met mijn primaire telefoon dan weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ratzz schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:33:
Heeft iemand enig idee of je een tweede telefoon aan de rekening kunt koppelen zonder problemen? Hij vraagt of ik een nieuw apparaat wil koppelen en of ik mijn rekening eraan wil koppelen. Gaat mijn verbinding met mijn primaire telefoon dan weg?
Heb je dit zelf geiniteerd, of was dit opeens/spontaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Dat was ikzelf. Ik wordt een beetje kregel van dat alles wat belangrijk is op maar 1 telefoon staat dus ik probeer zoveel mogelijk al mijn apps die er toe doen ook op mijn back-up telefoon te zetten en te activeren. Bij de meeste banken levert dat geen probleem op maar ik vind geen verdere info op TR dan alleen een andere toestel gaan gebruiken maar niks over 2 devices ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
W1ck1e schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:39:
[...]
Heb je dit zelf geiniteerd, of was dit opeens/spontaan ?
Bedankt voor de oplettendheid, het is ook verwarrend dat ik de telefoon en app hij noem, zie mijn reactie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-07 14:51
Ik boek steeds de rente (in principe alles wat boven de 50k uitkomt) maandelijks over naar ABN. Vandaag komt de melding dat ik mijn ABN bankrekening weer moet koppelen. Is dat opnieuw nodig iedere x maanden? Ik moet dus nu een euro overmaken naar TR om geld te kunnen opnemen naar een ABN rek waar ik al tig x maar heb overgeboekt? Raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-03 14:28
Goedeavond,

Waar kan ik de rente aanzetten? Of staat dit automatisch aan? Ik heb net geld overgeboekt en zie dat het in mijn kasrekening staat.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet henkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
henkafca020 schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:53:
Goedeavond,

Waar kan ik de rente aanzetten? Of staat dit automatisch aan? Ik heb net geld overgeboekt en zie dat het in mijn kasrekening staat.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet henkie
Lees de openings post. Zoek vervolgens op activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Mijn account is geactiveerd alleen ik zie nergens rente staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpoHYO3a-fl84hMlWyfbz3TRuNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOErJmmbqjl4oFbe5zkqhsWb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Niet klikken op de smartie met je "M", maar op "saldo", en dan onder "voordelen": "rente"

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 02-09-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veri
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Het is bij Cash, helemaal onderaan moet je deze activeren. Het rechtse menu dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
veri schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:02:
Het is bij Cash, helemaal onderaan moet je deze activeren. Het rechtse menu dus
De interface van @henkafca020 is NL. Dus saldo, voordelen & rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
W1ck1e schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:30:
[...]

Dat geloof ik meteen. Ik heb ook deze ervaring, weliswaar met rekeningen van ing & asn. @Schweino heeft pech met abnamro of er speelt iets anders.
Dat een storting op donderdag lang duurde is al weer even geleden. De laatste tijd is het bijna instant, op doordeweekse dagen dan. Mijn weekend storting is vanochtend om 3:30 uur bijgeschreven overigens.

Vanochtend om 9:03 nog een overboeking gedaan en die was om 9:26 bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkafca020
Bedankt allen voor de hulp! Rente is geactiveerd! Laatste vraag, zie je dagelijks hoeveel rente je hebt opgebouwd of wordt er 1x per maand afgerekend en zie je alleen dan wat je krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
henkafca020 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 04:17:
Bedankt allen voor de hulp! Rente is geactiveerd! Laatste vraag, zie je dagelijks hoeveel rente je hebt opgebouwd of wordt er 1x per maand afgerekend en zie je alleen dan wat je krijgt?
dat telt iedere dag een beetje op dat bedrag

dat kan je zien in datzelfde scherm als waarin je je rente hebt geactiveerd en waar je ook je gemiddelde saldo ziet

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 03-09-2024 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veri
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
henkafca020 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 04:17:
je ziet het elke 24 u geloof ik , de pending/accrued interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
Voor mijn partner willen we ook een TR account aanmaken. Onze en/of rekening is momenteel gekoppeld aan mijn TR account.
Weet iemand hier of een enkele en/of rekening een referentie- / tegenrekening kan zijn voor 2 Trade republic accounts? Of is dat de goden verzoeken om problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JeyJey schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:04:
Voor mijn partner willen we ook een TR account aanmaken. Onze en/of rekening is momenteel gekoppeld aan mijn TR account.
Weet iemand hier of een enkele en/of rekening een referentie- / tegenrekening kan zijn voor 2 Trade republic accounts? Of is dat de goden verzoeken om problemen :)
Ik vind die en/of rekening gekoppeld aan jouw TR rekening al opvallend. Ik zou daar de tegenrekening wijzigen in een die alleen van jou is. Dat kan je volgens mij bereiken door een bedrag van die rekening over te maken naar jouw TR rekening.

En dat vervolgens jouw partner een eigen TR rekening opent, gekoppeld aan een eigen tegenrekening.
En dan voor beide TR rekeningen ieder een eigen telefoon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
W1ck1e schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:18:
[...]
Ik vind die en/of rekening gekoppeld aan jouw TR rekening al opvallend. Ik zou daar de tegenrekening wijzigen in een die alleen van jou is. Dat kan je volgens mij bereiken door een bedrag van die rekening over te maken naar jouw TR rekening.

En dat vervolgens jouw partner een eigen TR rekening opent, gekoppeld aan een eigen tegenrekening.
En dan voor beide TR rekeningen ieder een eigen telefoon gebruiken.
ja misschien is dat wel verstandiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:55

Veritas

concedo nulli

Waar eerder de overboekingen na genoeg instant waren (ASN->TR), wacht ik nu al bijna 27 uur op de bijschrijving van mijn laatste storting. Iemand met dezelfde ervaringen toevallig? Heb nog wel even geduld, maar vind het wel opvallend t.o.v. de snelheid van voorheen. En jammer bovendien, want rente ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Veritas schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:31:
Waar eerder de overboekingen na genoeg instant waren (ASN->TR), wacht ik nu al bijna 27 uur op de bijschrijving van mijn laatste storting. Iemand met dezelfde ervaringen toevallig? Heb nog wel even geduld, maar vind het wel opvallend t.o.v. de snelheid van voorheen. En jammer bovendien, want rente ;-)
Was was de datum en tijd van de overschrijving ?
Was het een heel ander bedrag dan andere overschrijvingen ?
Ik heb wel eens een vraag gekregen over grote overschrijvingen, heb je je mail gechecked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Veritas schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:31:
Vandaag rond 16:00 uur nog 2x een groot bedrag overgemaakt (beiden > 10K):

1x vanaf Revolut en 1x vanaf ABN AMRO.

In beide gevallen was het binnen 10 minuten bijgeschreven bij TR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

W1ck1e schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:48:
[...]

Was was de datum en tijd van de overschrijving ?
Was het een heel ander bedrag dan andere overschrijvingen ?
Ik heb wel eens een vraag gekregen over grote overschrijvingen, heb je je mail gechecked ?
Niets afwijkends vreemd genoeg, zelfde bedrag als regelmatig, zelfde rekeningnummer, zelfde tijd.
Schweino schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:29:
[...]

Vandaag rond 16:00 uur nog 2x een groot bedrag overgemaakt (beiden > 10K):

1x vanaf Revolut en 1x vanaf ABN AMRO.

In beide gevallen was het binnen 10 minuten bijgeschreven bij TR.
Dank voor delen, bijzonder dit...

Morgen (na 48 uur) maar eens even met klantenservice contact opnemen.

[ Voor 33% gewijzigd door Veritas op 04-09-2024 18:52 ]

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Weet iemand toevallig waarom ik op zeg maar 10 plekken die Visa-kaart toe kan voegen zonder problemen behalve bij Apple? Heeft iemand hier dat daar werkend in de App Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
BDHowner schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:47:
Weet iemand toevallig waarom ik op zeg maar 10 plekken die Visa-kaart toe kan voegen zonder problemen behalve bij Apple? Heeft iemand hier dat daar werkend in de App Store?
Toevoegen aan Apple Pay en dan Apple Pay in de App Store.

• BDHowner
Z___Z schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:52:
[...]

Toevoegen aan Apple Pay en dan Apple Pay in de App Store.
Ah, ok, ik heb hem al wel al in Apple Pay staan, maar ik heb ook PayPal en er staat PayPal als standaard wat ik niet lijk te kunnen veranderen. Kunnen abonnementen etc. ook met Apple Pay afgerekend worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:22
assasinbats schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 22:17:
[...]

Nee ik ben nog niet verder. Ik heb een bank statement opgestuurd naar de klantenservice op hun verzoek, maar nog steeds wordt het geld teruggestort. Het is inmiddels al meer dan een week radiostilte. Ik heb maar een nieuw ticket aangemaakt, maar het schiet allemaal niet op.
Inmiddels is er voortgang. Op het oorspronkelijke ticket is op vrijdag 30 augustus gereageerd (na mijn herinnering van 15 aug). Er werd mij verzekerd dat het nu wel zou werken. En inderdaad, maandag 2 sep stond een overschrijving met enkele uren er op. Deze week al een aantal overschrijven heen en weer gestuurd (tussen 06:30 en 15:00) en allemaal waren ze binnen een paar uur op de goede bestemming.

• Radiodurans
  • Laatst online: 23:00
BDHowner schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:23:
[...]
Ah, ok, ik heb hem al wel al in Apple Pay staan, maar ik heb ook PayPal en er staat PayPal als standaard wat ik niet lijk te kunnen veranderen. Kunnen abonnementen etc. ook met Apple Pay afgerekend worden?
Stuk voor stuk alle abonnementen opzeggen en dan opnieuw aanmelden met je TR VISA. Als je dat allemaal gedaan hebt dan kun je ook de TR VISA als primair betaalmiddel kiezen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Veritas

Veritas

concedo nulli

Veritas schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:52:
[...]

Niets afwijkends vreemd genoeg, zelfde bedrag als regelmatig, zelfde rekeningnummer, zelfde tijd.

[...]

Dank voor delen, bijzonder dit...

Morgen (na 48 uur) maar eens even met klantenservice contact opnemen.
Ter info, vanochtend contact gezocht met de klantenservice. Ticket aanmaken via de app. Ze gaven binnen het uur antwoord, dat is positief. Ze vroegen om aanvullende informatie (.pdf van overschrijving), die had ik er niet direct bijgestopt.

Toen ik deze pdf wilde opsturen keek ik nog een keer op mijn account, en zag dat de storting na 50 uur eindelijk was aangekomen. Op de vraag waarom dit langer duurde dan normaal heb ik geen antwoord meer gekregen van klantenservice (wel gesteld), maar gelukkig staat het er gewoon weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDHowner
Radiodurans schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:30:
[...]

Stuk voor stuk alle abonnementen opzeggen en dan opnieuw aanmelden met je TR VISA. Als je dat allemaal gedaan hebt dan kun je ook de TR VISA als primair betaalmiddel kiezen.
Thanks a lot! Dit was het. Want een ontzettend rare manier van betaalmethodes beheren zeg. Je zou zeggen voeg een methode toe en geef aan welke standaard is en boek daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:01
Ik heb eerder in het spaartopic geplaatst betreft geld sparen via Raisin en/of Trade Republic. Redelijk veel gelezen in de topics hier. Toch nog wat verwarring tussen Raisin en Trade Republic, omdat Raisin ook heel populair is.

Via Raisin kan ik ongeveer 3.4% rente halen bij bijvoorbeeld een Zweedse bank. Dit staat dan een jaar vast. Bij Trade Republic lijk ik 3.75% rente te halen dat ook nog eens vrij opneembaar is.

Op papier klinkt Trade Republic als de betere optie? Ik lees wel wat minder goede ervaringen her en der over Trade Republic (bij Raisin minder?). Volgens mij voornamelijk met geld erop en eraf halen, wat volgens mij weer bij mensen gebeurt waar het fout gaat met de (tweede) naam. Ik zal sowieso niet boven de €50.000 erop zetten nu of in de nabije toekomst.

Los van investeringen en een buffer: zie ik iets over het hoofd? Waarom zou ik een deel van mijn geld niet hier stallen in plaats van Raisin (of ING)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Fuujii schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:03:
Ik heb eerder in het spaartopic geplaatst betreft geld sparen via Raisin en/of Trade Republic. Redelijk veel gelezen in de topics hier. Toch nog wat verwarring tussen Raisin en Trade Republic, omdat Raisin ook heel populair is.

Via Raisin kan ik ongeveer 3.4% rente halen bij bijvoorbeeld een Zweedse bank. Dit staat dan een jaar vast. Bij Trade Republic lijk ik 3.75% rente te halen dat ook nog eens vrij opneembaar is.

Op papier klinkt Trade Republic als de betere optie? Ik lees wel wat minder goede ervaringen her en der over Trade Republic (bij Raisin minder?). Volgens mij voornamelijk met geld erop en eraf halen, wat volgens mij weer bij mensen gebeurt waar het fout gaat met de (tweede) naam. Ik zal sowieso niet boven de €50.000 erop zetten nu of in de nabije toekomst.

Los van investeringen en een buffer: zie ik iets over het hoofd? Waarom zou ik een deel van mijn geld niet hier stallen in plaats van Raisin (of ING)?
Ik spaar niet via Raisin maar wel bij TR. TR bevalt mij goed. Ik zou zeggen: open voorzichtig (klein bedrag storten en opnemen) een rekening. Mocht het niet lukken (vanwege naam of andere issues), jammer. Kijk even hoeveel moeite je wil doen. Als het wel goed gaat, mooi. En dan: Vergeet niet de rente te activeren om een teleurstelling begin volgende maand te voorkomen. Voordat je een serieus bedrag stort. Doe stortingen en opnames op slimme momenten.
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste