Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:50
Inwoners van BE hebben ook een nieuwe IBAN gekregen. Het is nog steeds de Duitse variant maar nu echt van TR ipv de partnerbank. De limiet van 50K voor het ontvangen van rente is weg en er wordt nog steeds gewerkt met een tegenrekening die op dezelfde naam moet staan. De overschrijvingen gaan nu ook echt instant.
Naar mijn gevoel zijn we beteraf dan de NL residents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-10 23:02
@RoRoNL daarom vind ik deze fora ook zo waardevol. Google geeft tegenwoordig vaak AI antwoorden, deze ook. Zo zie je maar dat dit soms niet correct is. Hartelijk dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:08
kbus schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:41:
[...]

Ik heb sinds kort een rekening bij Trade Republic en daar zit een virtuele VISA debit kaart bij. Ik lees hier dat je in de winkels met deze virtuele kaart kunt betalen. Ik had aan google gevraag of je ermee kunt betalen in winkels, toen kwam het antwoord dat dat niet kon en je dan een fysieke kaart aan moet vragen.
Maar hier zitten allemaal ervaringsdeskundigen, vandaar mijn vraag.
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Wij boeken zelfs hotels ermee, eigenlijk alles waar onze NL bankpas niet werkt, werkt wel met TR Visa.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:38
Doen ze niet mee aan VoP, naam-IBAN check?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Bschnitz schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:31:
Wij boeken zelfs hotels ermee, eigenlijk alles waar onze NL bankpas niet werkt, werkt wel met TR Visa.
offtopic:
Goed kans dat dat tegenwoordig ook wel werkt met je normale bankpas, tenzij je nog met zo'n oud maestro ding zit opgescheept - maestro-passen worden vervangen door MC/Visa debit-cards, die veel breder online inzetbaar zijn.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
rindertb schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:16:
Doen ze niet mee aan VoP, naam-IBAN check?
Nog niet, dit komt er wel aan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:28

rokl

test

Weet iemand wanneer TR met IDEAL kan worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
rokl schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:17:
Weet iemand wanneer TR met IDEAL kan worden gebruikt?
Ik heb nog geen plannen gehoord / aankondigingen gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GKenzovoort
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-10 13:25
Sinds vandaag krijg ik mail en reclame in de app ook over de nieuwe vaste rente / fixed interest categorie.
Vandaag introduceren we de volgende beleggingscategorie - Vaste Rente.
- Verdien 1-3 % meer rente dan op je gewone spaarrekening.
- Kies de looptijd. Zet de rente voor jaren vast.
- Blijf flexibel. Haal geld eerder terug als je het nodig hebt.
Ik heb ernaar gekeken maar snap er eerlijk gezegt niet heel veel van. Meer rente dan de gewone spaarrekening (2%) klinkt natuurlijk mooi maar wat is het risico profiel? Is het gegarandeerde rente? Of zijn dit obligaties ofzo? Of een deposito spaarrekening?
Is er iemand die er verstand van heeft die het wel begrijpt en mij kan uitleggen waarom dit wel of niet een goed idee is om er geld in te stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrpmm
GKenzovoort schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:22:
Sinds vandaag krijg ik mail en reclame in de app ook over de nieuwe vaste rente / fixed interest categorie.

[...]

Ik heb ernaar gekeken maar snap er eerlijk gezegt niet heel veel van. Meer rente dan de gewone spaarrekening (2%) klinkt natuurlijk mooi maar wat is het risico profiel? Is het gegarandeerde rente? Of zijn dit obligaties ofzo? Of een deposito spaarrekening?
Is er iemand die er verstand van heeft die het wel begrijpt en mij kan uitleggen waarom dit wel of niet een goed idee is om er geld in te stoppen?
Het zijn termijnrekeningen (je krijgt iets meer rente als je je geld een bepaalde tijd vastzet en een boete als je vroegtijdig uitstapt)

Het is een goed idee als je je geld met 100% zekerheid een bepaalde tijd kan missen en geen risico wilt lopen op het kapitaalbedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:44
Voor de Nederlandse belastingdienst vallen alle 3 de categorieën voor box3 onder beleggingen (dus hoog fictief rendement). Dus alleen interessant als je nog binnen je box3 vrijstelling zit qua vermogen. De fixed interest opties vallen daarnaast ook buiten het deposito garantie stelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:31

[...]

Ik heb die email vorige week gehad, wat mij bijstaat is dat het niet echt loont want voor 1 jaar vastzetten krijg je 2,1 % rente tegenover 2% wat je nu krijgt bij je vrije opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrpmm
xxaixx schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:08:
Voor de Nederlandse belastingdienst vallen alle 3 de categorieën voor box3 onder beleggingen (dus hoog fictief rendement). Dus alleen interessant als je nog binnen je box3 vrijstelling zit qua vermogen. De fixed interest opties vallen daarnaast ook buiten het deposito garantie stelsel.
Ben je zeker? In BE zijn dit (niet-gereglementeerde) spaarrekeningen.
Die vallen volgens mij wel onder het deposito garantie stelsel. Dit is Europese wetgeving en is dus ook van toepassing in NL en DE.
Het fixed interest aanbod is wel tweedelig bij TR. Je hebt de termijnrekeningen en de obligaties. Obligaties vallen idd niet onder het deposito garantie stelsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xxaixx
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:44
Klik maar eens door bij een product bij fixed interest en dan meer info, je ziet dan dat bijvoorbeeld iShares er achter zit en dat je geld in een mandje wordt gestoken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrpmm
Nu zie ik het ook en die dingen hebben een ISIN code.... het zijn dus gewoon fondsen (geldmarkt) met TER kosten die voorgesteld worden als termijnrekeningen want ze beloven vaste rente.
Niet erg netjes van TR dit...

@GKenzovoort negeer mijn antwoord op jouw post maar aub. daar klopt dus niets van :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKenzovoort
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-10 13:25
Ok, bedankt voor alle reacties. Dus als ik het goed begrijp valt het toch onder beleggen en is het geen spaarproduct. In dat geval vind ik het niet interessant aangezien ik dan beter gewoon het geld kan beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik denk dat het ook wijs is om bij 'Trade' in TradeRepublic er standaard vanuit te gaan dat ze meer en meer richting beleggings- en geldmarktfondsen gaan en niet miraculeus goed renderende spaarproducten proberen te slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:44
Wel ironisch dit toch, door hun eigen aanbod van gewoon de ECB depositorente uit te betalen op het kassaldo, concurreren ze hun nieuwste aanbod om je geld te beleggen in geldmarktfondsen weg :+

Maar leuk dat ze met nieuw aanbod en functionaliteiten komen, laat ze dat vooral doen.
Er moeten genoeg mensen hieraan deelnemen, anders kan die hoge rente, cashback en gratis beleggen ook niet op de langere termijn blijven bestaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor zover ik zie is het vooral marketing en zijn het simpelweg min of meer bonds in een ander jasje (en zo zal de belastingdienst het ook zien). Kortom als je interesse hebt, dan beter gewoon goed kijken naar bonds met goede voorwaarden/rendementen ipv hier fixed in te blijven.

Of zie ik het verkeerd?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:44
DeNachtwacht schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:19:
Voor zover ik zie is het vooral marketing en zijn het simpelweg min of meer bonds in een ander jasje (en zo zal de belastingdienst het ook zien). Kortom als je interesse hebt, dan beter gewoon goed kijken naar bonds met goede voorwaarden/rendementen ipv hier fixed in te blijven.

Of zie ik het verkeerd?
Ja, maar de belastingdienst komt echter al je rendement - als die er al is - met het huidige systeem weer wegsnoepen, dus totaal niet interessant.
Die obligaties met goede voorwaarden/rendementen zijn vooral in de praktijk opties die extra risico's met zich meebrengen.
Het idee van TR is dan natuurlijk dat je moet gaan handelen op hun platform en ze hier wat aan kunnen verdienen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:42

[...]

Je belegt in obligaties. Als je de termijn uitzit dan is het een gegarandeerde redement, maar als je eerder wilt liquideren, dan krijg je de marktwaarde op basis van de huidige rente.

Als de rente daalt, dan is het meer waard en heb je koerswinst. Als de rente stijgt, dan daalt de waarde en heb je koersverlies.

Met deze constructies zijn kleine banken in de VS in de problemen gekomen.

Als je de rit kan uitzitten dan is het een gegarandeerd rendement.

Hoe hoger de rente, deste hoger ook het debiteurenrisico. Je hebt geen garantie zoals spaarrekeningen.

Ik ben bang dat er ongelukken kunnen gebeuren. Ze hebben wat films gemaakt om op de risico's te wijzen, maar ik heb mijn bedenkingen of iedereen het zal begrijpen.

Voordeel is wel dat ze obligaties zeer toegankelijk maken, als je weet welke risico's je loopt en die wilt nemen.

Verder valt het onder overig dus hoog VRH tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-10 14:06
Hoe kan ik op desktop in de web versie een uitdraai krijgen van een bepaalde periode?
In de mobiele app kan dit, maar in desktop browser lijkt deze optie te ontbreken? Dat is toch bijna ondenkbaar?

Heeft tevens iemand ervaring hoe ik deze uitdraai dan kan omzetten naar een .csv? Ik zag via google aan het e.e.a. aan githubs en appjes die gebruikers zelf hebben gemaakt, maar dat werkte vooralsnog niet met mijn 'nederlandse' posten overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Laatst online: 18:15
Sandernochill schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:33:
Hoe kan ik op desktop in de web versie een uitdraai krijgen van een bepaalde periode?
In de mobiele app kan dit, maar in desktop browser lijkt deze optie te ontbreken? Dat is toch bijna ondenkbaar?

Heeft tevens iemand ervaring hoe ik deze uitdraai dan kan omzetten naar een .csv? Ik zag via google aan het e.e.a. aan githubs en appjes die gebruikers zelf hebben gemaakt, maar dat werkte vooralsnog niet met mijn 'nederlandse' posten overzicht.
Dit gebruik ik:
https://kontoauszug.jonathanpagel.com/#csv-export

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-10 14:06
Deze had ik ook gevonden, als ik mijn 'rekeningoverzicht.pdf' dan upload die ik vanuit de mobile app haal, krijg ik "Er zijn geen transacties gevonden. Controleer de PDF."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl

rokl

test

Heeft iemand ook ervaringen met afgewezen transacties (debit) omdat de zender alleen mijn eerste voornaam plus achternaam gebruikte i.p.v. alle drie voornamen plus achternaam zoals in mijn passport vermeld? Vreemd genoed werd een eerdere transactie van dezelfde zender geaccepteerd, maar de meest recente niet meer. Ik gebruik nooit mijn tweede en derde voornaam, altijd alleen mijn eerste. Bij alle overige banken waarmee ik samenwerk is dat tot op heden nooit een issue geweest. Meerdere pogingen gedaan om van de klantenservice van TR een antwoord te krijgen, maar ze gaan helemaal niet in op mijn vraag en zeggen altijd dat de zender alle drie voornamen plus achternaam moet gebruiken voor het overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
rokl schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:42: … van de klantenservice van TR een antwoord te krijgen, maar ze gaan helemaal niet in op mijn vraag en zeggen altijd dat de zender alle drie voornamen plus achternaam moet gebruiken voor het overboeken.
Ik heb ook een bizarre chat met hen lopen. Waarbij ze wel steeds reageren maar niet ingaan op mijn simpele vraag. Ze zeggen geen bot te zijn :)

Inhoudelijk gezien is wat TR hier doet opmerkelijk. Volgens mij is de regel dat een overboeking naar een geldige IBAN gewoon uitgevoerd wordt. Ook VoP, die bij TR ontbreekt, waarschuwt, maar weerhoudt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
rokl schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:42:
Heeft iemand ook ervaringen met afgewezen transacties (debit) omdat de zender alleen mijn eerste voornaam plus achternaam gebruikte i.p.v. alle drie voornamen plus achternaam zoals in mijn passport vermeld? Vreemd genoed werd een eerdere transactie van dezelfde zender geaccepteerd, maar de meest recente niet meer. Ik gebruik nooit mijn tweede en derde voornaam, altijd alleen mijn eerste. Bij alle overige banken waarmee ik samenwerk is dat tot op heden nooit een issue geweest. Meerdere pogingen gedaan om van de klantenservice van TR een antwoord te krijgen, maar ze gaan helemaal niet in op mijn vraag en zeggen altijd dat de zender alle drie voornamen plus achternaam moet gebruiken voor het overboeken.
Overmaken naar TR (met 2 voornamen) geeft bij de naam check bij de verzendende bank de vraag of het niet '1e voornaam 2e voornaam achternaam' moet zijn, als je als naam alleen '1e voornaam achternaam' gebruikt.
Dit is slechts een waarschuwing en de overboeking zou gewoon door moeten komen, want is alleen gebaseerd op de IBAN.

Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Ik zou bij de support niet beginnen over de naam, maar gewoon vragen of ze kunnen nagaan waarom de transactie niet is bijgeschreven. gebruik hier eventueel extra referentie nrs etc vanuit de verzendende bank bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl

rokl

test

Wally2002 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 19:16:
[...]

Overmaken naar TR (met 2 voornamen) geeft bij de naam check bij de verzendende bank de vraag of het niet '1e voornaam 2e voornaam achternaam' moet zijn, als je als naam alleen '1e voornaam achternaam' gebruikt.
Dit is slechts een waarschuwing en de overboeking zou gewoon door moeten komen, want is alleen gebaseerd op de IBAN.

Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Ik zou bij de support niet beginnen over de naam, maar gewoon vragen of ze kunnen nagaan waarom de transactie niet is bijgeschreven. gebruik hier eventueel extra referentie nrs etc vanuit de verzendende bank bij.
Heb ik al gedaan, zelfs meerdere keren. Krijg steeds hetzelfde antwoord: de verzendende bank gebruikt een naam die niet overeen komt met de naam die bij TR bekend staat (d.w.z. de volledige naam in mijn passport): de verzendende bank gebruikte voornaam 1 + achternaam; bij TR sta ik bekend als voornaam 1, voornaam 2, voornaam 3 + achternaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:51
rokl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:23:

Heb ik al gedaan, zelfs meerdere keren. Krijg steeds hetzelfde antwoord: de verzendende bank gebruikt een naam die niet overeen komt met de naam die bij TR bekend staat (d.w.z. de volledige naam in mijn passport): de verzendende bank gebruikte voornaam 1 + achternaam; bij TR sta ik bekend als voornaam 1, voornaam 2, voornaam 3 + achternaam
Heb je nog een andere tegenrekening en waar de tenaamstelling wel past bij die van TR ?
Ja, dan zou ik die gebruiken om te storten.
Nee, dan zou ik de tenaamstelling bij TR proberen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Vermoedelijk heb je dit wel gedaan maar nog even Checkvraag: je bent wel overgestapt naar de TR betaalrekening?

Edit: ter verduidelijking: je zou dan ook betalingen van derden moeten kunnen ontvangen, en daar is natuurlijk helemaal geen match met de naam.

[ Voor 11% gewijzigd door Wally2002 op 19-10-2025 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:51
Wally2002 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:11:

Vermoedelijk heb je dit wel gedaan maar nog even Checkvraag: je bent wel overgestapt naar de TR betaalrekening?

Edit: ter verduidelijking: je zou dan ook betalingen van derden moeten kunnen ontvangen, en daar is natuurlijk helemaal geen match met de naam.
Ik denk dat jij op het goede spoor zit.
Met het NL IBAN kan het geld in principe overal vandaan komen en naartoe gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 19-10-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
[...] Heb ik al gedaan, zelfs meerdere keren. Krijg steeds hetzelfde antwoord: de verzendende bank gebruikt een naam die niet overeen komt met de naam die bij TR bekend staat (d.w.z. de volledige naam in mijn passport): de verzendende bank gebruikte voornaam 1 + achternaam; bij TR sta ik bekend als voornaam 1, voornaam 2, voornaam 3 + achternaam
Mijn beide Nederlandse grootbanken gebruiken alleen mijn voorletter in de tenaamstelling. De ING zelfs met de aanduiding Hr ervoor. TR mijn voornaam voluit. TR doet bij mij niet moeilijk hierover. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat een bank niet AL je voornamen meeneemt in je tenaamstelling maar ook niet dat er een bank bestaat die ze allemaal volledig meeneemt. Wat ik wil zeggen is dat ik zou begrijpen dat TR al je voorletters terug wil zien.

Blijft staan dat op een betaalrekening betalingen ongeacht de tenaamstelling geaccepteerd zouden moeten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door rindertb op 19-10-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl

rokl

test

Wally2002 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:11:
[...]

Ja zeker. Heb TR de laatste weken gebruikt als betaalrekening inkl salaris enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokl

rokl

test

rindertb schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:27:
[...]
Mijn beide Nederlandse grootbanken gebruiken alleen mijn voorletter in de tenaamstelling. De ING zelfs met de aanduiding Hr ervoor. TR mijn voornaam voluit. TR doet bij mij niet moeilijk hierover. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat een bank niet AL je voornamen meeneemt in je tenaamstelling maar ook niet dat er een bank bestaat die ze allemaal volledig meeneemt. Wat ik wil zeggen is dat ik zou begrijpen dat TR al je voorletters terug wil zien.

Blijft staan dat op een betaalrekening betalingen ongeacht de tenaamstelling geaccepteerd zouden moeten worden.
Inderdaag TR wil al mijn voornamen zien, alhoewel, zoals ik al eerder aangaf, ze dat niet consistent doen. Een eerdere overboeking van dezelfde verzendende bank hadden ze geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
rokl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:28:
[...] Inderdaag TR wil al mijn voornamen zien, alhoewel, … ze dat niet consistent doen. …
TR gedraagt zich nog niet als een bank. De absurde chat die ik met hen heb over de ontbrekende VoP laat dit ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
rokl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

Inderdaag TR wil al mijn voornamen zien, alhoewel, zoals ik al eerder aangaf, ze dat niet consistent doen. Een eerdere overboeking van dezelfde verzendende bank hadden ze geaccepteerd.
De afgelopen dagen merk ik zelf dat overboekingen niet altijd instant aankwamen bij TR en ook bij overboeken vanaf TR. Mogelijk dat er een probleem is bij de clearing en een transactie ergens is blijven hangen.

Ander optie is dat de transactie eruit is gepikt i.v.m. mogelijk fraude of witwassen.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste