Ik ben qua betaalrekening overgestapt van de rabobank naar trade republic. Je moet dan natuurlijk overal je rekeningnummer laten aanpassen naar het TR NL IBAN nummer. Automatische incasso's etc.
Alles is wel goed gegaan, ook bijv. met omzetten tegenrekeningnummer bij DeGiro, Raisin etc. Iedereen accepteerde het Trade Republic bankrekeningnummer. Soms tikje lastig dat Ideal niet werd ondersteund vanwege een 0,01ct verificatiestorting, maar dat was op te lossen.
Vandaag liep ik tegen het eerste serieuze probleem aan bij het omzetten van mijn rekeningnummer bij Marktplaats. Dat wordt daar gebruikt voor afhandeling van betaalverzoeken e.d.
Het wijzigen lukte gewoon niet. Na ontiegelijk veel gedoe en gelazer met OPP (Online Payment Platform, de tussenpersoon tussen de de banken en Marktplaats, houdt o.a. betalingen vast) kreeg ik de volgende uitleg van OPP waarom het Trade Republic bankrekeningnummer niet werd geaccepteerd:
We hebben recent uw account gecontroleerd en gezien dat u uw bankgegevens heeft verstrekt. Helaas kunnen we, vanwege het interne beleid van Online Payment Platform met betrekking tot geaccepteerde banken, het gekoppelde IBAN-nummer niet accepteren om uw account te verifiëren.
We begrijpen dat dit wellicht ongemakkelijk is en we verontschuldigen ons hiervoor. Dit beleid is van toepassing om een veilige en efficiënte transactieomgeving te waarborgen voor al onze klanten.
Om de verificatie van uw account te kunnen afronden, verzoeken we u vriendelijk om een andere bankrekening te koppelen.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil met de rabobank kunnen stoppen en alles via TR laten lopen. Is iemand anders ook tegen dit probleem aangelopen?
If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.