Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
FreakNL schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:46:
[...]

Gisteren (denk 14:00) overgemaakt van KNAB naar mijn nieuwe TR account (NL IBAN). Geld is er nog steeds niet :?

IBAN gekopieerd uit de TR app en ook nog nagekeken, moet goed zijn.
Was je eerder ook al klant ?
Gingen eerdere stortingen, van deze rekening wel goed ?
Komt de tenaamstelling overeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Alle overboekingen komen gewoon aan bij mij, kleine bedragen instant, grote duurde iets van een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 17:48
Deusesque schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:06:
[...]

Bedankt voor de info. Ik ben net als jij waarschijnlijk nog steeds benieuwd of dit niet gewoon een false sense of security stap is, of dat er ook echt iets gecheckt en dus tegengehouden kan worden. Ik kan mij niet meer herinneren of ik mijn gezicht heb moeten laten scannen bij aanmelden, ik dacht van niet namelijk...

Was het zo'n heftige procedure met flitsende kleuren in je gezicht? KNAB gebruikt die ook en ga ervan uit dat zij wel echt checken met mijn eerdere selfies.
Het kader werd groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
xileS schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:02:
[...]

Ik zelf gebruik in het buitenland al jaren N26 en daarmee is ook geen koersopslag bij betalingen met de pas. Bij geldopname wel iets van 1,7% als ik het mij goed herinner.

Misschien dat TR een andere wisselkoers gebruikt dat die goedkoper is? Want anders zou het niet moeten schelen.
N26 gebruikt de mastercard wisselkoers, Trade Republic die van Visa

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:49:
[...]

N26 gebruikt de mastercard wisselkoers, Trade Republic die van Visa
Een snelle search geeft dan juist aan dat Mastercard vaak betere wisselkoersen heeft dan Visa in zuidoost Azië, dus ervaring hierboven dat TR het goedkoopste is, zal misschien toeval zijn?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:31

FreakNL

Well do ya punk?

W1ck1e schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:11:
[...]

Was je eerder ook al klant ?
Gingen eerdere stortingen, van deze rekening wel goed ?
Komt de tenaamstelling overeen ?
Nee nooit eerder klant en allereerste overboeking.

Maar het kwam uiteindelijk 13:00 binnen :)

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 07:21:

Nee nooit eerder klant en allereerste overboeking.

Maar het kwam uiteindelijk 13:00 binnen :)
En de tenaamstelling ?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:31

FreakNL

Well do ya punk?

Die was niet eens correct , ik had mijn goeie naam maar met (Trade) erachter (adresboek)

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:20:
Die was niet eens correct , ik had mijn goeie naam maar met (Trade) erachter (adresboek)
Zou DAT dan de vertraging hebben veroorzaakt ?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
W1ck1e schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:24:
[...]

Zou DAT dan de vertraging hebben veroorzaakt ?
Zou niet moeten uitmaken want er is geen naam/nummer controle vanuit de verzendende bank in iedergeval, er zit namelijk al een controlegetal in de IBAN zelf.
Vul Sinterklaas in als begunstigde en het komt alsnog aan.

In vino veritas, in aqua sanitas

• W1ck1e
  • Nu online
JohanNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:35:
[...]

Zou niet moeten uitmaken want er is geen naam/nummer controle vanuit de verzendende bank in iedergeval, er zit namelijk al een controlegetal in de IBAN zelf.
Ik meen mij te kunnen herinneren dat in het verleden wel eens een storting door TR om die reden geweigerd of vertraagd werd.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:07

The Third Man

The Third Jellyfish

JohanNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:35:
[...]

Je kan er wel gedoe door krijgen als de transactie eruit gepikt wordt vanwege een signalering en er iemand naar gaat kijken. Die signalering zou er ook door getriggerd kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 04-09-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
TweakerMarco schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 23:03:

... Ook het versturen vanaf TR gaat niet instant momenteel.
Vanmorgen gemerkt: kleine opname wel instant, grote niet. In het vervolg dan maar weer de grotere opnames vroeg in de ochtend doen om de kans dat het dezelfde dag nog aankomt te vergroten.

edit: binnen ongeveer 3 uur aangekomen op tegenrekening, vind ik snel genoeg

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 09-09-2025 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:54
W1ck1e schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:05:
[...]

Vanmorgen gemerkt: kleine opname wel instant, grote niet. In het vervolg dan maar weer de grotere opnames vroeg in de ochtend doen om de kans dat het dezelfde dag nog aankomt te vergroten.

edit: binnen ongeveer 3 uur aangekomen op tegenrekening, vind ik snel genoeg
Had vandaag ook zo'n ervaring bij een andere bank. Eerst een klein bedrag instant daarna een groter bedrag en die werd zelfs niet afgeschreven. Navraag leerde dat er een extra controle op gedaan wordt. Zou inderdaad maximaal 3 uur duren. Blijkbaar worden grotere bedragen handmatig gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
TanteBeth schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:36:
[...]

Had vandaag ook zo'n ervaring bij een andere bank. Eerst een klein bedrag instant daarna een groter bedrag en die werd zelfs niet afgeschreven. Navraag leerde dat er een extra controle op gedaan wordt. Zou inderdaad maximaal 3 uur duren. Blijkbaar worden grotere bedragen handmatig gecontroleerd.
Bij de volgende opname zal ik even kijken wat de grens is voor instant.

edit: even gedaan alsof ik geld wilde opnemen. na de eerdere opnames van vandaag lijkt het dat ik tot 5000 euro instant kan opnemen.

Edit2
Over de grotere opname: een klein uur na mijn handeling is de "overschrijving gedaan naar de ontvangende bank". Zoveel tijd heeft dan die handmatige controle gekost

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 09-09-2025 22:51 ]

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:49:
[...]

Bij de volgende opname zal ik even kijken wat de grens is voor instant.

edit: even gedaan alsof ik geld wilde opnemen. na de eerdere opnames van vandaag lijkt het dat ik tot 5000 euro instant kan opnemen.

Edit2
Over de grotere opname: een klein uur na mijn handeling is de "overschrijving gedaan naar de ontvangende bank". Zoveel tijd heeft dan die handmatige controle gekost
Zojuist (zaterdagochtend) heb ik het vrijgekomen bedrag van een deposito overgemaakt naar TR. In delen zodat ik kon stoppen indien het niet instant aankwam, en ik mogelijk rente zou verliezen. Maar het kwam allemaal meteen aan (ondanks dat bij de 2de overboeking de melding stond dat het binnen 1 werkdag zou aankomen, bij de andere stond "direct"). Geen van de delen was meer dan 10K
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste