Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 09:32
Saveback is opgehoogd naar 2% indien je crypto Wallet aanmaakt en je kaartbetalingen koppelt aan je crypto Wallet ipv kassaldo.

https://assets.traderepub...to_PressRelease_NL_NL.pdf

YouTube: Trade Republic Keynote III | Crypto Wallet.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
amphora schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:46:
Maakte vandaag geld over naar m’n TR account en zag dat IBAN naamcheck werkte!
Klopt, al een tijd. Alleen over maken in het weekend is nog steeds niet instant.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:54
amphora schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:46:
Maakte vandaag geld over naar m’n TR account en zag dat IBAN naamcheck werkte!
@Bschnitz
Een opname komt bij mij wel nog dezelfde dag aan. Naar ASN. Is volgens mij afhankelijk van bank tegenrekening. Als ik mij niet vergis zijn stortingen instant.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 14-11-2025 20:39 ]

• Bschnitz
W1ck1e schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:28:
[...]

@Bschnitz
Een opname komt bij mij wel nog dezelfde dag aan. Naar ASN. Is volgens mij afhankelijk van bank tegenrekening. Als ik mij niet vergis zijn stortingen instant.
Naja bij mij ook behalve in het weekend. Als ik zaterdag iets overmaakt dan komt het maandag 11 uur pas aan. Zit bij de Rabo.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• W1ck1e
Bschnitz schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:04:
[...]

Naja bij mij ook behalve in het weekend. Als ik zaterdag iets overmaakt dan komt het maandag 11 uur pas aan. Zit bij de Rabo.
Voor de goede orde, bij mij dus ook op zaterdag dezelfde dag.

• Bschnitz
W1ck1e schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 22:07:
[...]

Voor de goede orde, bij mij dus ook op zaterdag dezelfde dag.
Dan is het een Rabo ding...

• Remigius
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Heeft iemand wel eens een hogere saveback gehad? Ik wordt iedere maand afgekapt op 15 euro, maar vorige maand heb ik 1 keer 17,95 gehad. Deze is hierna ook daadwerkelijk uitgevoerd. Ik heb nergens gelezen dat het hoger is geworden..

• rr7r
rr7r schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:04:
Saveback is opgehoogd naar 2% indien je crypto Wallet aanmaakt en je kaartbetalingen koppelt aan je crypto Wallet ipv kassaldo.

Dus ik koop enthousiast een beetje ethereum omdat de spread daar 0.1% is ipv 0,8% bij BTC et al., kan je alleen marktorders opgeven en geen limietorders. OK. Ik dat doen en voert ie m uit tegen een hogere laatkoers dan gequoteerd werd (2782 vs <2749). Meteen 2% verlies in de boeken. Als ze dat met uitgeven ook doen dan dekt dat die hogere 1% meerkosten niet eens. :')

Kleine rectificatie: spread was 0.8%, ik kan niet rekenen. Maar laat verschil tussen laatkoers en uitvoeringskoers onverlet (1,18%).

[ Voor 19% gewijzigd door rr7r op 15-11-2025 09:22 . Reden: kleine rectificatie tav spread ]

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:08
rr7r schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:42:
[...]

Dus ik koop enthousiast een beetje ethereum omdat de spread daar 0.1% is ipv 0,8% bij BTC et al., kan je alleen marktorders opgeven en geen limietorders. OK. Ik dat doen en voert ie m uit tegen een hogere laatkoers dan gequoteerd werd (2782 vs <2749). Meteen 2% verlies in de boeken. Als ze dat met uitgeven ook doen dan dekt dat die hogere 1% meerkosten niet eens. :')
Dat is gangbaar bij TR. Ze nemen 2 a 2,5% boven de laatprijs. Ik heb hiervoor in dit onderwerp enkele weken geleden al gewaarschuwd. Ze zijn ook oneerlijk want die verdoken commissie wordt nergens gedocumenteerd... Er moet ergens aan verdiend worden maar dit vind ik gewoon grof.

• W1ck1e
@chrpmm Weer een woord geleerd ;)
"Verdoken" betekent verborgen, verscholen of verstopt. Het kan verwijzen naar een geheim dat niet onthuld wordt, een persoon die zich schuilhoudt, of een constructie die aan het oog onttrokken is, zoals een verdoken vloer in een gebouw. Synoniemen zijn onder meer "heimelijk" en "bedekt".

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:02

The Third Man

The Third Jellyfish

@chrpmm sowieso is het een gebed zonder eind want je handelt op een schaduwbeurs met eigen regels, ze zijn slechts een reseller van het Lang&Schwarz platform. Kwestie van prioriteiten om niet een cashback van een of twee procent boven een normale, directe handel op een reguliere beurs te stellen.

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Ik heb eergisteravond mijn TR rekening leeg getrokken (grote aanschaf dan meteen maar een beetje verplaatsen van risico's). Gewoon in stapjes van 5k en alles was instant van TR naar Rabo. Nu is dat wel mijn 'huisrekening' van eerder, maar toch, in een kwartiertje tijd meerdere tienduizend euro's overgemaakt zonder ook maar iets van een pop-up of vraag.

Voor de goede orde: Ik heb dus géén gezichtscans o.i.d. gehad.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32
rr7r schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:04:

Bij mij zie ik alleen staan dat je 1% bonus krijgt op binnenkomende crypto overboekingen. Dat lijkt me wat anders dan 1% extra saveback.

• W1ck1e
Morwen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:33:
Ik heb eergisteravond mijn TR rekening leeg getrokken (grote aanschaf dan meteen maar een beetje verplaatsen van risico's). Gewoon in stapjes van 5k en alles was instant van TR naar Rabo. Nu is dat wel mijn 'huisrekening' van eerder, maar toch, in een kwartiertje tijd meerdere tienduizend euro's overgemaakt zonder ook maar iets van een pop-up of vraag.

Voor de goede orde: Ik heb dus géén gezichtscans o.i.d. gehad.
Ik heb dezelfde ervaring, iets grotere delen weliswaar. Komt ook meteen aan. Reden dat ik het opsplits is dat ik niet wil dat een van beide banken het even wil bekijken voordat het uitgevoerd wordt. Van ASN naar openbank heb ik vertraging gehad met stortingen van meer dan 5000 euro. Dan maar splitten in delen die klein genoeg zijn.

Ik zou echter zo'n grote opname niet in de avond doen, maar eerder op de dag. Om een grotere kans te hebben dat het op tijd aankomt op de tegenrekening en dat het ook nog op tijd verder kan naar de andere spaarbank.

• chrpmm
@W1ck1e Is een gangbaar woord in 'Zuid-Nederland' hoor ;)

@The Third Man Jij blijft hier inderdaad ook steeds voor waarschuwen maar ze zijn natuurlijk heel sluw en misbruiken de aantrekkingskracht voor de 'shiny things' (cashback, bonus, 1 euro, ...) die vele mensen ervaren en waardoor ze zich niet goed informeren. Ik blijf er wel bij dat je met TR je voordeel kan doen. Je hebt een gratis geldreserve met kaart die (zonder voorwaarden) gewoon 2% opbrengt en je kan er goedkoop beleggen in aandelen, ETF's en fixed income als je hun valkuilen maar begrijpt en kan vermijden...

• W1ck1e
chrpmm schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:04:
@W1ck1e Is een gangbaar woord in 'Zuid-Nederland' hoor ;)
...
Ik woon in Landgraaf ("zuidoosten van Nederland"), maar gelukkig zocht ik het woord op voordat ik reageerde.
Ondanks mijn 60 jaar kende ik het woord nog niet. Of is het "Dankzij" ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 15-11-2025 09:12 ]

• Bschnitz
chrpmm schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:10:
[...]

Dat is gangbaar bij TR. Ze nemen 2 a 2,5% boven de laatprijs. Ik heb hiervoor in dit onderwerp enkele weken geleden al gewaarschuwd. Ze zijn ook oneerlijk want die verdoken commissie wordt nergens gedocumenteerd... Er moet ergens aan verdiend worden maar dit vind ik gewoon grof.
Je moet gewoon op limit kopen en dan krijg je het ook voor dat bedrag.

• chrpmm
W1ck1e schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:09:
[...]

Ik woon in Landgraaf ("zuidoosten van Nederland"), maar gelukkig zocht ik het woord op voordat ik reageerde.
Ondanks mijn 60 jaar kende ik het woord nog niet
Met 'Zuid-Nederland' bedoelde ik aan de andere kant van de grens :) Ik woon ongeveer in de meest zuidelijke plaats in Europa waar Nederlands de voertaal is (op Calpé, Benidorm en TenBel na) .

• chrpmm
Bschnitz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:14:
[...]

Je moet gewoon op limit kopen en dan krijg je het ook voor dat bedrag.
Met de periodieke inleg (nodig voor cashback) kan dat niet bij TR.

• rr7r
Heb even een kleine rectificatie bijgeplaatst in originele post. De spread was 0.8%, ik kan niet rekenen. Maar laat verschil tussen laatkoers en uitvoeringskoers onverlet (1,18%). Je kan geen limietorders opgeven bij crypto bij TR @Bschnitz .

Net wel een betaling gedaan en ze laten niet zien tegen welke koers het wordt verrekend. Ik heb nav screenshot kunnen zien met welke hoeveelheid mijn ETH is afgenomen en als ik dat verreken met het PIN bedrag en vergelijk met de biedkoers toen ik 30s. later buitenstond dan lijkt de juiste biedkoers gehanteerd te zijn. Maar dat verschil tussen die laatkoers van net en de uitvoeringskoers kan ik op geen enkele manier begrijpen. Het klopt gewoon niet.

• rr7r
chrpmm schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:17:
[...]

Bij normaal kopen bij crypto bij TR dus ook niet. Normaal doe ik altijd limiet orders opgeven juist om dit soort geëtter.

• Bschnitz
rr7r schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:26:
Heb even een kleine rectificatie bijgeplaatst in originele post. De spread was 0.8%, ik kan niet rekenen. Maar laat verschil tussen laatkoers en uitvoeringskoers onverlet (1,18%). Je kan geen limietorders opgeven bij crypto bij TR @Bschnitz .

Net wel een betaling gedaan en ze laten niet zien tegen welke koers het wordt verrekend. Ik heb nav screenshot kunnen zien met welke hoeveelheid mijn ETH is afgenomen en als ik dat verreken met het PIN bedrag en vergelijk met de biedkoers toen ik 30s. later buitenstond dan lijkt de juiste biedkoers gehanteerd te zijn. Maar dat verschil tussen die laatkoers van net en de uitvoeringskoers kan ik op geen enkele manier begrijpen. Het klopt gewoon niet.
Ik heb totaal nergens gelezen dat het specifiek om crypto ging.... klopt idd dat het niet kan bij crypto.

• chrpmm
rr7r schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:26:
Heb even een kleine rectificatie bijgeplaatst in originele post. De spread was 0.8%, ik kan niet rekenen. Maar laat verschil tussen laatkoers en uitvoeringskoers onverlet (1,18%)...
Ik heb het ondervonden bij BTC en daar is de meerkost weldegelijk tussen de 2 en 2,5% (en vreemd genoeg is de marge niet constant). Bij verkoop leek het me correcter te zijn, maar het was ook niet de pure biedprijs plus 1 eur zoals ze adverteren.
Ik heb enkel getest met kleine bedragen en misschien heeft dat ook invloed gehad?

• rr7r
chrpmm schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:40:
[...]

Ik heb het ondervonden bij BTC en daar is de meerkost weldegelijk tussen de 2 en 2,5% (en vreemd genoeg is de marge niet constant). Bij verkoop leek het me correcter te zijn, maar het was ook niet de pure biedprijs plus 1 eur zoals ze adverteren.
Ik heb enkel getest met kleine bedragen en misschien heeft dat ook invloed gehad?
Ja het was bij mij ook met 250 euro, want TR, eerst even testen haha. Ik had wel verkeerd gerekend want het verschil is 2% (of meer?) maar 0.8% daarvan is spread, en dus transparant, maar een gat tussen uitvoeringskoers en laatkoers mag toch niet? En je kan geen limietkoers opgeven dus dan wordt het een soort Toto Republic ipv Trade Republic.

@Bschnitz Ethereum stond in mn post. Maar het is nog vroeg, maakte zelf ook rekenfoutje.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:26

Internet Janny

He does it for free

chrpmm schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:17:
[...]

Bij automatische orders van een grote etf a la VWRL pakt ie gewoon op de normale beurstijd de order zonder extra grote spreak.

Zero compensation

• rr7r
Wally2002 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:36:
[...]

Bij mij zie ik alleen staan dat je 1% bonus krijgt op binnenkomende crypto overboekingen. Dat lijkt me wat anders dan 1% extra saveback.
App updaten. En dan bij kaartinstellingen kan je kiezen of het van je saldo of crypto Wallet afgaat. dan krijg je wel 2%. heb het inmiddels bevestigd staan bij een PIN betaling vanaf crypto Wallet. Dat van die 1% bonus 30 dagen is een ander verhaal.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
rr7r schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 07:42:
[...]

Kleine rectificatie: spread was 0.8%, ik kan niet rekenen. Maar laat verschil tussen laatkoers en uitvoeringskoers onverlet (1,18%).
Dit zat er dik in want TR of hun 'schaduwbeurs' hebben waarschijnlijk helemaal geen eigen crypto exchange, maar baseren hun handel op iets anders, waarschijnlijk een of andere crypto derivaten handelaar.
Die handelaar of beurs heeft dan al een redelijk ruime spread, deze hanteert TR dan ook of maakt deze nog wat ruimer als de handel te laag is.
Echter, bij veel gerenommeerde crypto platformen betaal je je ook blauw als je ' even ' wat crypto wilt aankopen.
Met een beetje pech betaal je dan bovenop de spread ook nog forse transactiekosten.

Maar of het nog voordelig uitkomt door crypto te kopen en dit dan weer te gebruiken voor betalingen, waarschijnlijk niet nee.
Er blijft gewoon altijd wat aan de strijkstok hangen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• rr7r
JohanNL schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:43:
[...]

Dit zat er dik in want TR of hun 'schaduwbeurs' hebben waarschijnlijk helemaal geen eigen crypto exchange, maar baseren hun handel op iets anders, waarschijnlijk een of andere crypto derivaten handelaar.
Die handelaar of beurs heeft dan al een redelijk ruime spread, deze hanteert TR dan ook of maakt deze nog wat ruimer als de handel te laag is.
Echter, bij veel gerenommeerde crypto platformen betaal je je ook blauw als je ' even ' wat crypto wilt aankopen.
Met een beetje pech betaal je dan bovenop de spread ook nog forse transactiekosten.

Maar of het nog voordelig uitkomt door crypto te kopen en dit dan weer te gebruiken voor betalingen, waarschijnlijk niet nee.
Er blijft gewoon altijd wat aan de strijkstok hangen.
Een spread met aanvullend transactiekosten is transparant, zelfs wanneer het heel hoog is. Maar een noemenswaardig verschil tussen uitvoeringskoers en laatkoers is gewoon niet oké. Maar ik val in herhaling dus zal dat stuk nu hierbij laten.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:42
Wat kost Trade Republic officieel?
• Voor aandelen en ETF’s rekent Trade Republic € 1 per transactie voor afwikkeling (“external settlement”) volgens meerdere bronnen. 
• Er zijn geen inactiviteitskosten en geen opnamekosten volgens Trade Republic. 
• Voor periodiek beleggen / spaarplannen: vaak € 0 transactiekosten voor ETF-spaarplannen. 
• Bij stortingen: de eerste storting via creditcard / e-wallet is gratis, daarna is er 0,7% fee volgens BrokersKiezen. 
• Als je dividenden ontvangt in een andere valuta dan EUR, kan er een conversiekost zijn. 

Waar zitten “verborgen” of minder voor de hand liggende kosten of risico’s?
• Spread / Order-routing: Trade Republic voert orders uit via de LS Exchange (Lang & Schwarz) in plaats van direct op reguliere beurzen. 
• Hierdoor kan er sprake zijn van minder gunstige prijzen (“ongunstige spreads”), wat effectief een kostenpost kan zijn, zeker bij grote orders. 
• Het verdienmodel van Trade Republic omvat “Payment for Order Flow” (PFOF): ze krijgen vergoedingen van marktmakers voor het doorsturen van je order. 
• In de klantvoorwaarden staat dat “extra kosten en belastingen kunnen worden verrekend door derden”. 

Conclusie
• Nee, er zijn geen grote “verborgen commissies” zoals verborgen abonnementskosten of bewaarloon: de basisstructuur is vrij eenvoudig en transparant.
• Ja, er kunnen wel indirecte kosten zijn — bijvoorbeeld via spread of via de market-maker waar je orders naartoe gaan. Dat betekent dat het mogelijk is dat je minder voordelige koersen krijgt dan op de “open beurs” zou zijn, vooral voor grote of zeer actieve trades.
Aldus Chat GTP. Dit is toch allemaal allang bekend en is de prijs die je betaalt voor gemak van een brokerplatform.

Wat ik het probleem vind is dat een platform zoals TR er geen belang bij heeft dat je je posities lang vasthoud maar juist veel handelen stimuleert. Er zitten allerlei triggers ingebouwd om handelen te stimuleren terwijl de aloude wijsheid van succesvol beleggen is dat de factor tijd je grootste vriend is.
Ik beleg naast TR ook bij Meesman en daar zit die prikkel niet in. Je krijgt ook maar 1 keer per week een update. Geeft een stuk meer rust.

• JohanNL
  • Nu online
Morales79 schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:19:
[...]

Aldus Chat GTP. Dit is toch allemaal allang bekend en is de prijs die je betaalt voor gemak van een brokerplatform.

Wat ik het probleem vind is dat een platform zoals TR er geen belang bij heeft dat je je posities lang vasthoud maar juist veel handelen stimuleert. Er zitten allerlei triggers ingebouwd om handelen te stimuleren terwijl de aloude wijsheid van succesvol beleggen is dat de factor tijd je grootste vriend is.
Ik beleg naast TR ook bij Meesman en daar zit die prikkel niet in. Je krijgt ook maar 1 keer per week een update. Geeft een stuk meer rust.
Wat voor triggers precies? Dat ze spaarders proberen over te halen te gaan beleggen met o.a. dat saveback programma is evident.
Maar zodra je posities hebt ingenomen wordt je niet bestookt met berichten o.i.d. om weer te verkopen, of wat je hier maar mee wilt bedoelen...
Ik zie juist een platform dat is ingericht voor de langere termijn belegger; actief handelen kost je geld, periodiek aankopen is goedkoper en posities aanhouden is gratis.

• Morales79
JohanNL schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:47:
[...]

Wat voor triggers precies? Dat ze spaarders proberen over te halen te gaan beleggen met o.a. dat saveback programma is evident.
Maar zodra je posities hebt ingenomen wordt je niet bestookt met berichten o.i.d. om weer te verkopen, of wat je hier maar mee wilt bedoelen...
Ik zie juist een platform dat is ingericht voor de langere termijn belegger; actief handelen kost je geld, periodiek aankopen is goedkoper en posities aanhouden is gratis.
Het is idd wat subtieler dan berichten sturen dat je moet verkopen, dat zou ook een beetje raar zijn.
De triggers die ik bedoel zijn vooral het faciliteren van gemak en real time inzichten en mogelijkheden om impuls aankopen/verkopen te doen binnen een paar seconden. Het is psychologisch normaal gedrag dat mensen nerveus worden van constant koersen checken en zeker als er zich een daling of crash voordoet dan gaan er allerlei onbewuste triggers in je hoofd in werking waar veel mensen slecht tegen bestand zijn.
Bij een aanbieder als Meesman wordt dat ondervangen door dat je niet in real time kunt handelen. Een ingestuurde transactie wordt daar 1 keer per week uitgevoerd tegen een koers je dus niet kan timen.
Ik merk in ieder geval bij mezelf dat dit al veel meer rust geeft.
En aangezien TR een platform is wat zijn business model bouwt op het aantal transacties is het moeilijk te geloven dat zij zich ook niet erg goed bewust zijn van de psychologische effecten die het heeft op hun klanten.

• JohanNL
  • Nu online
Morales79 schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:16:
[...]

Het is idd wat subtieler dan berichten sturen dat je moet verkopen, dat zou ook een beetje raar zijn.
De triggers die ik bedoel zijn vooral het faciliteren van gemak en real time inzichten en mogelijkheden om impuls aankopen/verkopen te doen binnen een paar seconden. Het is psychologisch normaal gedrag dat mensen nerveus worden van constant koersen checken en zeker als er zich een daling of crash voordoet dan gaan er allerlei onbewuste triggers in je hoofd in werking waar veel mensen slecht tegen bestand zijn.
Bij een aanbieder als Meesman wordt dat ondervangen door dat je niet in real time kunt handelen. Een ingestuurde transactie wordt daar 1 keer per week uitgevoerd tegen een koers je dus niet kan timen.
Ik merk in ieder geval bij mezelf dat dit al veel meer rust geeft.
En aangezien TR een platform is wat zijn business model bouwt op het aantal transacties is het moeilijk te geloven dat zij zich ook niet erg goed bewust zijn van de psychologische effecten die het heeft op hun klanten.
Dit is meer het verschil tussen het type platform wat je hier beschrijft, niet TR specifiek.
Meesman hanteert een veel beperkter type platform waarbij je enkel kunt beleggen in een aantal fondsen van hunzelf.

• The Third Man
  • Laatst online: 21:02

The Third Man

The Third Jellyfish

JohanNL schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:47:
[...]

Juist, maar ze weten ook dat mensen dat eens gaan verkopen. Aan beide kanten (aan- en verkoop) extra geld verdienen schaalt alleen maar beter bij de lange termijnbelegger omdat die het grootste vermogen verzamelt wat uiteindelijk gecasht wordt. De 'triggers' zijn eerder aanwezig *voordat* dat proces begint, want eenmaal erin zal de 'ik zit er tenslotte toch al in' al vanzelf genoeg anti-trigger zijn zodat de klant niet aan alternatieven gaat/wil gaan denken (ecosysteem-bedrijfsmodel). De hoge rente op de courante rekening is natuurlijk de bekendste lokker maar ook de vlot ontworpen app en marketing (erg typisch voor neobanken en -brokers, duidelijk op Milennials en jonger gericht) en het schijnbaar goedkoop zijn (waar DeGiro ooit mee is begonnen).

[ Voor 17% gewijzigd door The Third Man op 16-11-2025 14:02 ]

• Morales79
JohanNL schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:01:
[...]

Dit is meer het verschil tussen het type platform wat je hier beschrijft, niet TR specifiek.
Meesman hanteert een veel beperkter type platform waarbij je enkel kunt beleggen in een aantal fondsen van hunzelf.
Klopt het is niet TR specifiek, geldt ook voor DeGiro e.a.
Wat betreft Meesman: zijn geen vergelijkbare platforms maar bieden wel beiden een toegankelijke oplossing voor vermogensopbouw. Ik betrek hem in de vergelijking omdat ze A. Een ander filosofie hebben (echt gericht op lange termijn zonder triggers) en B. omdat ik er toevallig een deel van mijn geld beleg. Maar er zijn natuurlijk talloze andere opties.
Persoonlijk zie ik een brokerplatform als TR niet als ideaal voor lange termijn beleggen. Het nodigt toch teveel uit voor casino spelletjes (kan ook leuk zijn :) )

• Jelle Steenbergen
  • Laatst online: 16:36
Ik wilde een account aanmaken, maar het lukt me niet de selfie verificatie af te ronden. Zodra de camera in beeld komt, springt het meteen op rood met de optie 'try again'.
Heb eerdere berichten daarover gelezen met het advies om te blijven proberen en wat tips. Deze tips gevolgd, maar na >50 pogingen ben ik het wel zat. Krijg nu reminders dat ik nog één stap en 'enkele minuten' verwijdert ben van toegang.

• chrpmm
@Jelle Steenbergen misschien heb je gewoon pech en is je hoofd niet compatibel. Sneu als je van de rente wilde profiteren maar voor beleggen is er ander en beter...

• Jelle Steenbergen
  • Laatst online: 16:36
Eens, voor zowel sparen als beleggen ben ik elders ook prima af, dus no biggie. Vond verder geen berichten van mensen die de verificatie hebben opgeven, dus ook daarom het bericht.

Ik hoopte vooral de saveback te proberen en wellicht enkele euro's per maand te besparen i.c.m. een kleine belegging voldoende voor die saveback.

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
Jelle Steenbergen schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:18:
Eens, voor zowel sparen als beleggen ben ik elders ook prima af, dus no biggie. Vond verder geen berichten van mensen die de verificatie hebben opgeven, dus ook daarom het bericht.

Ik hoopte vooral de saveback te proberen en wellicht enkele euro's per maand te besparen i.c.m. een kleine belegging voldoende voor die saveback.
Lijkt eerder een software probleem. Telefoon opnieuw opgestart? Andere telefoon geprobeerd? Machtiging voor camera gegeven?

Bij mij was de verificatie geen probleem. Veel sterkte.

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hey, iedereen die hier met crypto aan het testen is geweest heeft een buitenlandse IBAN neem ik aan? Bij mij (NL IBAN) kan ik het nog niet activeren en ik lees op de TR website dat het voorlopig alleen in: "Germany, Italy, Spain, France, Austria, Ireland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Lithuania and Latvia" kan

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jelle Steenbergen schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:04:
Ik wilde een account aanmaken, maar het lukt me niet de selfie verificatie af te ronden. Zodra de camera in beeld komt, springt het meteen op rood met de optie 'try again'.
Heb eerdere berichten daarover gelezen met het advies om te blijven proberen en wat tips. Deze tips gevolgd, maar na >50 pogingen ben ik het wel zat. Krijg nu reminders dat ik nog één stap en 'enkele minuten' verwijdert ben van toegang.
Zorg voor heeeel veel en ruim licht op je gezicht en hoofd.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48

Dido

heforshe

Morales79 schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:43:
Persoonlijk zie ik een brokerplatform als TR niet als ideaal voor lange termijn beleggen. Het nodigt toch teveel uit voor casino spelletjes (kan ook leuk zijn :) )
Ik denk toch echt dat het heel erg afhangt van de gebruiker.

Ik stop via TR elke maand wat geld in 2 ETFs, en behalve dat ik zo nu en dan eens kijk hoe het er voor staat, voel ik echt geen enkele aanmoediging om impulsaankopen te doen (of om het crypto-casino in te stappen).

Die meldingen zijn eenvoudig genoeg weg te klikken, en zetten mij echt niet aan tot rare dingen, hoor.

Maar goed, ik zie TR dan ook vooral als een middellange-termijn spaarrekening met wat extra rendement, en voorlopig voldoet het uitstekend. Ik heb helemaal geen zin om me te gaan verdiepen in dagkoersen, spreads, limit-orders en dat soort zaken - en het helpt misschien ook dat ik nooit de aantrekkingskracht van gokken heb begrepen. Ik kan rustig naar een casion gaan om alleen maar een drankje te drinken, zonder ook maar de neiging te hebben ook maar een euro uit te geven aan een gokje.

Wat betekent mijn avatar?

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Jelle Steenbergen schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:04:
Bijzonder, ik had 1x een fout omdat ik mn hoofd niet goed had gedraaid. Verder was ik in een paar min klaar, ik heb de rekening vandaag aangemaakt. Maar hier is dan ook wel veel licht, ik denk dat dat ook veel uitmaakt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Remigius
Heeft iemand ervaring met de crypto wallet gebruiken voor de verhoogde saveback? Ik maak altijd de 1500 euro op, dus ik zit er aan te denken om deze vast in bijv. Stable coins aan te schaffen en dan daar van te betalen. Ik begrijp dat er risico aan zit, maar volgens mij blijft dit op deze manier beperkt. En door maandelijks automatisch 1500 euro aan stable coins te kopen zitten er volgens mij geen extra kosten aan. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

• Wally2002
Remigius schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:14:
Heeft iemand ervaring met de crypto wallet gebruiken voor de verhoogde saveback? Ik maak altijd de 1500 euro op, dus ik zit er aan te denken om deze vast in bijv. Stable coins aan te schaffen en dan daar van te betalen. Ik begrijp dat er risico aan zit, maar volgens mij blijft dit op deze manier beperkt. En door maandelijks automatisch 1500 euro aan stable coins te kopen zitten er volgens mij geen extra kosten aan. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
Ik neem aan dat de saveback gemaximeerd blijft op 15 euro per maand, als je met “ik maak altijd de 1500 euro op” bedoeld te zeggen dat je uitgaven elke maand voldoende zijn om aan dit maximum te komen bereik je met de 1% extra saveback alleen maar sneller het plafond van 15 euro?
Of wordt die grens ook opgerekt door TR?

• rr7r
Remigius schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:14:
Ja eerdere berichten in dit topic hierover zie je over het hoofd.

• rr7r
Wally2002 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 04:33:
[...]

Of wordt die grens ook opgerekt door TR?
Zie persbericht in eerdere post van dit topic. Het is nog steeds bij max 1500 pm maar als je 2% pakt via crypto wallet kan je dus 30 pm halen.

[ Voor 20% gewijzigd door rr7r op 19-11-2025 06:33 ]

• Wally2002
rr7r schreef op woensdag 19 november 2025 @ 06:27:
[...]

Zie persbericht in eerdere post van dit topic. Het is nog steeds bij max 1500 pm maar als je 2% pakt via crypto wallet kan je dus 30 pm halen.
In dat PDF persbericht zie ik niet zo snel iets over de saveback staan. Alleen dat je nu in crypto kan handelen.

Even los van het feit dat een klant deze info uit een persbericht zou moeten halen.

De informatievoorziening is sowieso wat matig.
Op de banner in de app heeft men het over 1% extra bij aankoop maar niet over extra saveback. Het filmpje is ook geen fijne manier om info te krijgen, dat is meer reclame. Ik wil gewoon een duidelijke PDF met voorwaarden.

• rr7r
Wally2002 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 07:42:
[...]

In dat PDF persbericht zie ik niet zo snel iets over de saveback staan. Alleen dat je nu in crypto kan handelen.
Misschien minder snel lezen?
Het nieuwe aanbod integreert crypto in het dagelijks leven. Met de Trade Republic Card kunnen klanten
rechtstreeks vanuit hun crypto-saldo betalen en 2% Crypto Saveback verdienen op elke aankoop —
1/3 automatisch herbelegd in een periodieke belegging, tot een maandelijks bedrag van € 1.500. Bij een
betaling met crypto wordt crypto verkocht, wat fiscale gevolgen kan hebben.
Staat gewoon in het persbericht.

• Wally2002
rr7r schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:00:
[...]

Misschien minder snel lezen?

[...]

Staat gewoon in het persbericht.
Is dat uit het persbericht dat je linkt in je post van 14 november 20:04 uur? Ik lees daar nergens dat de Max saveback naar 30 euro gaat.

• Wally2002
Inmiddels hier wat crypto gekocht om verder mee te testen. Als je uitgaven vanuit crypto wilt doen via de betaalkaart, wordt het bedrag aan crypto verkocht om de uitgave te dekken. Wat mij niet duidelijk is, is of die verkooptransactie ook 1 euro kost. De beschikbare info en voorwaarden kan ik hierover niet vinden ook niet op de TR website.

• rr7r
Wally2002 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:55:
[...]

Is dat uit het persbericht dat je linkt in je post van 14 november 20:04 uur? Ik lees daar nergens dat de Max saveback naar 30 euro gaat.
2% op max 1500 euro betalingen per maand staat in het persbericht, in voorgaande post heb ik de citaat neergezet. Op de website staat nog 1% op 1500 euro betalingen per maand. De betalingen waarover je saveback krijgt is gemaximeerd, niet zozeer de saveback zelf.
Wally2002 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:46:
Inmiddels hier wat crypto gekocht om verder mee te testen. Als je uitgaven vanuit crypto wilt doen via de betaalkaart, wordt het bedrag aan crypto verkocht om de uitgave te dekken. Wat mij niet duidelijk is, is of die verkooptransactie ook 1 euro kost. De beschikbare info en voorwaarden kan ik hierover niet vinden ook niet op de TR website.
Ja wordt verkocht, en nee, je kan niet zien tegen welke koers, alleen afleiden als je gaat rekenen. En bij aankopen voeren ze 1% boven de laatkoers uit, wat ikzelf en 1 iemand anders al meldde. Dus het enthousiasme was bij mij na 1 dag al weg.

[ Voor 8% gewijzigd door rr7r op 19-11-2025 10:26 ]

• Wally2002
rr7r schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:23:
[...]

2% op max 1500 euro betalingen per maand staat in het persbericht, in voorgaande post heb ik de citaat neergezet. Op de website staat nog 1% op 1500 euro betalingen per maand. De betalingen waarover je saveback krijgt is gemaximeerd, niet zozeer de saveback zelf.
Ik meen dat hier gesteld werd dat je tot 30 euro cashback kon ontvangen. Vandaar mijn verwarring.
[...]

Ja wordt verkocht, en nee, je kan niet zien tegen welke koers, alleen afleiden als je gaat rekenen. En bij aankopen voeren ze 1% boven de laatkoers uit, wat ikzelf en 1 iemand anders al meldde. Dus het enthousiasme was bij mij na 1 dag al weg.
Gaat mij niet zozeer om de koers maar of daar dan ook een fee van 1 euro bij komt. Want dan ben je bij betalingen tot 100 euro sowieso dief van eigen portemonnee.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wally2002 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:48:
[...]

Ik meen dat hier gesteld werd dat je tot 30 euro cashback kon ontvangen. Vandaar mijn verwarring.
Waar werd dat gesteld? Want ik ben al meermaals tegen het limiet van 15 euro aangelopen.

Ah, dit ging blijkbaar om crypto saveback, wat iets anders is.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 19-11-2025 10:53 ]

The devil is in the details.

• Remigius
rr7r schreef op woensdag 19 november 2025 @ 06:27:
[...]

Ja eerdere berichten in dit topic hierover zie je over het hoofd.
Ik had hier nog niets over gepost en eerdere berichten welke ik gevonden had gingen vooral over de crypto bonus volgens mij.

De 1500 euro en dan 2% ipv 1% is mij duidelijk. De vraag is alleen of door stablecoins te gebruiken en periodieke overboekingen het loont om je saveback te verhogen. Of dat iemand weet of die 15 euro die je 'verdient' ergens anders aan kosten worden gerekend. Maar ik maak uit andere berichten op dat de crypto munten niet gunstig verkocht worden dus.

• Remigius
rr7r schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:23:
[...]
Bedankt, dit is de informatie die ik nodig had en hier had ik blijkbaar overheen gelezen. Jammer maar helaas, dan loont het niet.

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 14:18
Youtl schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:37:
[...]

Correctie, heb net even mijn OVPAY betaling gecheckt en als je je transactieoverzicht download staat de referentie om in te loggen wel bij de OvPay transactie als naam.

Zo kun je dus wel je ritgegevens terugzoeken op de website.
bedankt voor deze tip :) Zat net te k%$tten met precies dit probleem!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50

amphora

Websites & Fotografie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gvq4n973pib6UnXNeCbb2dfI08U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBas8maSA3uDeBpbdVh45OrV.jpg?f=fotoalbum_large

Ok. De beurzen gaan niet heel lekker op dit moment maar zo slecht toch ook weer niet 🤣

Iemand anders deze bug ook?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
amphora schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:48:
[Afbeelding]

Ok. De beurzen gaan niet heel lekker op dit moment maar zo slecht toch ook weer niet 🤣

Iemand anders deze bug ook?
Ja, sinds gisteren ofzo doen de langere termijn grafieken gek. Als je 'm op 1D of 1W zet is het iets minder verontrustend :P

The devil is in the details.

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm, het valt mij op dat betalingen van Trade Republic naar ING niet instant worden verwerkt. Een uur geleden een overboeking gedaan en deze staat nog op "in behandeling". Ik was de laatste maanden eraan gewend dat deze overboekingen altijd instant waren.

Anderen hier ook last van?

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:55
SURFivor schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:14:
Hmm, het valt mij op dat betalingen van Trade Republic naar ING niet instant worden verwerkt. Een uur geleden een overboeking gedaan en deze staat nog op "in behandeling". Ik was de laatste maanden eraan gewend dat deze overboekingen altijd instant waren.

Anderen hier ook last van?
Lijkt op een storing, vanochtend rond 7u ging hij nog instant bij mij naar ING.

• W1ck1e
Youtl schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:52:
[...]

Lijkt op een storing, vanochtend rond 7u ging hij nog instant bij mij naar ING.
@SURFivor
Of het ligt aan hoeveel geld is opgenomen.
Maar bij mij gaat het met ASN vaak beter dan met ING. Dus ik gebruik liever de ASN rekening. Delen van +- 8000 euro gingen bij mij vorige week instant.

• Nougat
  • Nu online
Hmmm... 3 van de 4 overboeken zijn naar de Rabo helaas niet meer instant 😡

Edit
Net pas (16:52) alle overboekingen binnen

[ Voor 24% gewijzigd door Nougat op 28-11-2025 16:57 ]

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:25
Nougat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:07:
Hmmm... 3 van de 4 overboeken zijn naar de Rabo helaas niet meer instant 😡 ...
Gokje: ze beschouwen de rekening niet meer als een betaalrekening. Volgens de richtlijn hadden ze al vanaf 9 oktober VoP en IP moeten bieden.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55
Krijg net een mail van TR waarin het aantal partnerbanken is uitgebreid met 2 nieuwe:
Hello Xxx,

Over the past years we have expanded our network of banking partners across Europe. Your money is held with some of the largest and most trusted institutions, including:

– Citibank Europe
– Crédit Agricole CIB
– Deutsche Bank
– HSBC Continental Europe
– J.P. Morgan
– Natixis
– SEB

This enables a high level of security for your cash as you benefit from EU deposit guarantee on up to 100,000 € per person per bank.

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:45:
Krijg net een mail van TR waarin het aantal partnerbanken is uitgebreid met 2 nieuwe:

[...]
Ik vraag mij dan af of een saldo van meer dan 1 ton altijd goed verdeeld wordt over verschillende banken.
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste