WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42
Schweino schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:41:
[...]

Centraal beheer zegt toch echt "computer says no" in dit geval. Ik heb ze er vorige week over gebeld. Zowel met een TR als ook een Revolut rekening als tegenrekening kan je daar geen spaarrekening openen (want geen IDIN). Het advies was om via een bank die wel IDIN ondersteunt de aanmelding bij centraal beheer te doen en later handmatig de tegenrekening aan te passen (schriftelijk met kopie paspoort en rekeningsfafschrift)....
Interessante. Enerzijds positief dat CB de optie geeft om later aan te passen, maar je moet alsnog een bankrekening hebben bij een bank die IDIN heeft. En niet elke bank heeft dit.

Ik ben geen jurist maar mij lijkt het verplichten van IDIN niet houdbaar, zolang je een Nederlands bankrekeningnummer van een betaalrekening als tegenrekening hebt. En het gaat echt niet alleen om "nieuwe" fintechs die net opgericht zijn waar je nog gegronde twijfels zou kunnen hebben, het gaat ook over Triodos of Revolut dat volwaardige NL bankrekeningen zijn, maar geen IDIN ondersteunen.
Het is daarmee wat mij betreft een ongewenst instrument van de grote banken waarmee, onder het mom van veiligheid, de consument gedwongen wordt om daar te bankieren.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Youtl schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Het is nu wachten dat er meer features bij komen, zo kan het een echte concurrent gaan worden net als Revolut bijvoorbeeld. Ook het app design is simpel en overzichtelijk.
Als ze willen concurreren met Scalable Capital. En omdat ze adverteren met 3% over gehele saldo (volgens mij is er geen maximum saldo): saldo verdelen over verschillende banken zodat je per gekoppelde bank 100k aan dgs garantie hebt. Dat doet SC namelijk ook. En omdat er overlap is tussen de banken die SC gebruikt en die van TR ben ik nog even aan het twijfelen wat ik doe.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Iemand gisteren uitgenodigd vandaag beide 3% ontvangen (nieuwe klant ook E 10 bonus). Overboekingen van en naar Rabo zijn IP (ook vandaag). Daarna overboekingrn tussen 2 TR rekeningen uitgeprobeerd (ook IP). Wat mij wel opviel is bij het toevoegen van de nieuwe IBAN (in dit geval TR) de enige vraag die ik krijg is of ik deze persoon vertrouw. Dus doorklikken en gaat de transactie door. Dat betekent als iemand mijn telefoon en pin code heeft er is verder geen andere controle stap om geld over te boeken naar een willekeurige rekening? Heeft iemand ervaring hiermee?

• W1ck1e
  • Nu online
@Harbo Als je op 2-FA zoekt dan vind je wel wat berichten hierover. Die je de goede kant op wijzen.

• Harbo
  • Niet online
Mijn vraag gaat niet over 2FA. TR heeft ook niet een echte 2FA (niet in de zin die ik ken bij andere banken):

"Trade Republic secures accounts using 2FA, primarily pairing your account with a single trusted smartphone via a PIN."

Mijn vraag ging over het transacties naar een willekeurige IBAN (wat zelf in te voeren is). Bij andere banken zoals Openbank is dit ook mogelijk echter om een transactie uit te voeren moet men dan echt een SMS (2FA) + een aantal cijfers van Secret Key invoeren. Hier is gewoon op Ja klikken en doorgaan.

• W1ck1e
  • Nu online
Volgens mij is het met 2FA mogelijk om je tegen acties van derden te beschermen. Maar ik kan mij vergissen.

• Harbo
  • Niet online
En hoe zet jij deze aan als ik mag vragen?

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Harbo schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:26:
Mijn vraag gaat niet over 2FA. TR heeft ook niet een echte 2FA (niet in de zin die ik ken bij andere banken):

"Trade Republic secures accounts using 2FA, primarily pairing your account with a single trusted smartphone via a PIN."

Mijn vraag ging over het transacties naar een willekeurige IBAN (wat zelf in te voeren is). Bij andere banken zoals Openbank is dit ook mogelijk echter om een transactie uit te voeren moet men dan echt een SMS (2FA) + een aantal cijfers van Secret Key invoeren. Hier is gewoon op Ja klikken en doorgaan.
Maar op het begin om in de app te komen heb je je biometrische gegevens, / pincode en optioneel nog een extra authenticator code nodig als je dat instelt. Je bent vrij om die authenticator app op een andere mobiel te installeren voor 'echte' 2fa.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-06 21:23
Heb sinds vandaag ook een TR rekening. Eerste indruk is positief.

Vooral de 3% regeling is prettig.

Wiskunde is de taal van de natuur.

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

Mijn vrouw overigens maar rekening aan laten maken en zij heeft nu haar spaargeld op TR staan. Binnen een paar minuten stond de 10 euro welkomstaanbieding er ook op trouwens en bij mij instant 3%. Heerlijk!

Wel grappig om te horen hoe anderen denken over een buitenlandse bank. Het gros heeft liever 1% blijkbaar omdat dat een 'bekende bank' is. En dat is hun goedrecht, je zal maar je hele leven gewerkt hebben om 1 domme fout te maken en je geld kwijt te zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• W1ck1e
  • Nu online
@Oekol Ik zou wel aanraden altijd te spreiden tussen meerdere banken. Al is het maar om te voorkomen dat je niet aan je geld kan komen (door een storing met de betreffende bank) Dan maar een beetje minder rente op een deel van je vermogen.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:32:
Mijn vrouw overigens maar rekening aan laten maken en zij heeft nu haar spaargeld op TR staan. Binnen een paar minuten stond de 10 euro welkomstaanbieding er ook op trouwens en bij mij instant 3%. Heerlijk!

Wel grappig om te horen hoe anderen denken over een buitenlandse bank. Het gros heeft liever 1% blijkbaar omdat dat een 'bekende bank' is. En dat is hun goedrecht, je zal maar je hele leven gewerkt hebben om 1 domme fout te maken en je geld kwijt te zijn.
Ik hoor het ook, zelfs in m'n vriendenkring. Een rekening openen waar je een hogere rente krijgt is net een te grote stap voor ze. Geen zin in meerdere rekeningen, of geen zin om het geld te verplaatsen etc.

Zolang je je maar goed verdiept in een bank voordat je een (groot) deel van je spaargeld verplaatst.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 09:15
Heb me rekening zojuist maar ff opgezegd met die rare actie dat alleen nieuwe klanten 3 procent rente krijgen. Volgende maand wellicht ff kijken of ik dan als nieuwe klant weer die kant op ga.

• Dugal
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:56
Geeft men eigenlijk vaker van die speciale acties? Een tijdje geleden was het een aandeel t.w.v. €100 of een storting van €30 dacht ik gehoord te hebben. Maar om op 3 maanden met 1% extra rente €100 te verkrijgen…

En kan je aan meerdere acties na elkaar deelnemen? Of zegt men; je hebt in 2023 al 4 mensen aangebracht, dus mag je nu niet meer deelnemen?

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 23:52
TweakerMarco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:33:
Heb me rekening zojuist maar ff opgezegd met die rare actie dat alleen nieuwe klanten 3 procent rente krijgen. Volgende maand wellicht ff kijken of ik dan als nieuwe klant weer die kant op ga.
Als ik me niet vergis, weigert Trade Republic voormalige klanten opnieuw een rekening te openen. Op hun website is het niet zo duidelijk verwoord, maar ik heb hier en daar gelezen dat dit voormalige klanten van Trade Republic is overkomen.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 17:33
"Bestaande klanten hebben al jaren kunnen profiteren van het doorgeven van de ECB-rente."

Aldus Trade Republic op reddit: https://www.reddit.com/r/traderepublic/comments/1tb6g64/comment/oliy2xv/

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:08
TweakerMarco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:33:
Houdt er rekening mee dat TR je in principe niet meer terug wil hebben als klant na opzegging. Eenmaal opgezegd, mag je niet meer terugkomen. Bij veel andere bank instellingen mag een spijt op tant weer verwelkomt worden, maar bij TR zijn ze blijkbaar daar niet van gediend. Ik heb althans nog niet gelezen hier van opzeggers uit het verleden die hier een nieuwe bankrekening mogen openen.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 15-05-2026 10:29 ]

• TweakerMarco
  • Laatst online: 03-06 09:15
We gaan het meemaken of ze me ooit weer willen :-). Was daar ook net begonnen met wat aandelenfondsen, dus de cross sell werkt wel een beetje.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:26:
[...]

...Bij veel andere bank instellingen mag een spijt op tant weer verwelkomt worden, ...
Off-topic; spijtoptant is een (heel mooi) woord O+ (Anders raad ik aan Spijt op tand te gebruiken)

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 15-05-2026 14:09 ]

• Harbo
  • Niet online
Ik krijg in de app pop up om ETF portfolio in te stellen. Deze kan ik wegklikken maar ik wil liever niet dat hij voorkomt. Echter zie ik in de instellingen geen optie om deze uit te zetten.

• RoRoNL
  • Niet online
Harbo schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:02:
Ik krijg in de app pop up om ETF portfolio in te stellen. Deze kan ik wegklikken maar ik wil liever niet dat hij voorkomt. Echter zie ik in de instellingen geen optie om deze uit te zetten.
Ik had die vraag eerder gesteld via 'klantenservice', na een zeer lange verwerkingstijd begreep ik dat dit niet mogelijk is, het is wel 'genoteerd'..

• Harbo
  • Niet online
Wat is het grootste bedrag dat opgenomen kan worden naar tegenrekening? Ik las hier dat bedragen tot 5k met IP worden overgeboekt.

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:39:
Wat is het grootste bedrag dat opgenomen kan worden naar tegenrekening? Ik las hier dat bedragen tot 5k met IP worden overgeboekt.
Neen, mag ook meer. En sowieso kan je opnames in meerdere delen achter elkaar doen. ik hak het in stukken van 9855. Vaak komen de bedragen dan instant binnen bij ASN. Indien niet meteen dan pauzeer ik even.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 16-05-2026 15:46 ]

• Harbo
  • Niet online
9855 is een magisch getal of groter bedrag gaat niet door?

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:42:
9855 is een magisch getal of groter bedrag gaat niet door?
Als jij dat wil wel. Voor mij is dat het hoogste hele veelvoud van 365 beneden de 10k. Dan ben ik met een paar overboekingen wel klaar. 365 geeft 2 of 3 cent rente per dag. Afhankelijk van het percentage.

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
Je kunt bij het maken van de overboeking zien of het instant of 1-3 dagen duurt, voordat je het overmaakt.

Recent in delen van 10.000 instant overgemaakt. Hij deed wel raar. De ene keer gaf hij bij 12k ook instant aan en daarna weer niet.

• Harbo
  • Niet online
@FCTW Dit heb ik ook recent meegemaakt met Consors. Het zelfde bedrag op zelfde dag ging naar mijn Rabo instant en bij mijn vrouw (van haar Consors ook naar Rabo ) niet. Ik heb indruk dat ze per dag een bescikbaar limiet hebben voor het IP en als dat op is dan gaat naar Sepa automatisch.

• W1ck1e
  • Nu online
Harbo schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:51:
@FCTW Dit heb ik ook recent meegemaakt met Consors. Het zelfde bedrag op zelfde dag ging naar mijn Rabo instant en bij mijn vrouw (van haar Consors ook naar Rabo ) niet. Ik heb indruk dat ze per dag een bescikbaar limiet hebben voor het IP en als dat op is dan gaat naar Sepa automatisch.
Bij mij, als het bij TR niet instant gebeurt, dan alsnog wel een paar uur later. In beide richtingen.

• rr7r
2FA is nu wel voor het huidige gekoppelde apparaat instelbaar om over te slaan. Ook kan je nu een lang wachtwoord kiezen ipv een PIN.

• ratzz
  • Laatst online: 03-06 12:08
rr7r schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:46:
2FA is nu wel voor het huidige gekoppelde apparaat instelbaar om over te slaan. Ook kan je nu een lang wachtwoord kiezen ipv een PIN.
Top, meteen de 2FA verwijderd voor mijn telefoon. Een 6 cijferige pin was ook een fijne toevoeging geweest maar dat is persoonlijk.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:38

KL643

beeldaandemuur

ratzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:03:
[...]

Top, meteen de 2FA verwijderd voor mijn telefoon. Een 6 cijferige pin was ook een fijne toevoeging geweest maar dat is persoonlijk.
Gooi het in de ideeën bus bij TR 😊

beeldaandemuur

• W1ck1e
  • Nu online
[...]

Ik kan er nog niet voor kiezen. Hat zal wel een gefaseerde uitrol zijn.
Is een wachtwoord van 6 cijfers niet ook een 6-cijferige pin ?

• ratzz
W1ck1e schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Jawel maar dat tikt niet zo lekker weg als bij een numeriek toetsenbord.

• W1ck1e
  • Nu online
ratzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:44:
[...]

Jawel maar dat tikt niet zo lekker weg als mij een numeriek toetsenbord.
Lees nog eens ;)

• ratzz
mij=bij

• W1ck1e
  • Nu online
Neen, mijn bericht.

• rr7r
W1ck1e schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Ik zit wel op iOS, jij op Android, maar: beveiliging > toegangscode, en dan goed kijken of je in lichtgrijs ziet staan 'maak nieuw wachtwoord ipv nieuwe PIN'.

• rr7r
[...]

Ik had liever (fysieke) passkeys ondersteuning gezien, wat ook wel bij een moderne Fintech zou passen. Waarschijnlijk te niche. Maar de beveiliging is in elk geval goed opgehoogd nu.

• W1ck1e
  • Nu online
rr7r schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:44:
[...]

Ik zit wel op iOS, jij op Android, maar: beveiliging > toegangscode, en dan goed kijken of je in lichtgrijs ziet staan 'maak nieuw wachtwoord ipv nieuwe PIN'.
Neen, nog niet. Zal wel per account gaan.

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 16:40
[...]

Waarom zou je de 2FA willen verwijderen?

• ratzz
postvoordennis schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:51:
[...]

Waarom zou je de 2FA willen verwijderen?
Op mijn telefoon log ik in en op de app log ik in, dat voelt voor mij veilig genoeg. Maar bij een nieuw device vind ik het wel geruststellend als daar 2FA bovenop komt, dat zou zomaar iemand anders kunnen zijn.

• ratzz
Ja dat een wachtwoord van 6 cijfers ook een soort van pin is, ja dat klopt maar zoals gezegd, een pin op een numeriek toetsenbord tikt net wat lekkerder weg.

• W1ck1e
  • Nu online
rr7r schreef op maandag 18 mei 2026 @ 21:44:
[...]

Gevonden, bij "Stel een nieuwe pincode in", staat onderin in grijs: "Stel in plaats daarvan een wachtwoord in".

• W1ck1e
  • Nu online
ratzz schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:22:
[...]

Ja dat een wachtwoord van 6 cijfers ook een soort van pin is, ja dat klopt maar zoals gezegd, een pin op een numeriek toetsenbord tikt net wat lekkerder weg.
Ik besefte niet dat je bij wachtwoord een alfanumeriek toetsenbord en bij een pincode een numeriek. En dan ben ik het wel eens dat een pincode lekkerder werkt op een telefoon.

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:30
Ergens dit jaar moet het mogelijk worden om weer opnieuw klant te kunnen worden wanneer je eerder je account verwijderd hebt.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:08
Raymon89 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 23:15:
Ergens dit jaar moet het mogelijk worden om weer opnieuw klant te kunnen worden wanneer je eerder je account verwijderd hebt.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Ze maken ook volop reclame op TV voor nieuwe klanten, dus kan me voorstellen dat ze ook oud-klanten dan ook weer in hun armen terug gaan sluiten. Tot nu toe een harde ‘Njet’ maar dan kan dus weer veranderen.

• Henk.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 20:20
Degene die zijn TR rekening via je een referral link activeert krijgt dus ook 3% rente, maar is dit onbeperkt of maar 3 maanden? Kan hier niks over vinden 🤷🏻‍♂️

En is het dan ook tot 50k of is dit ook weer anders?

• W1ck1e
  • Nu online
Henk. schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:01:
Degene die zijn TR rekening via je een referral link activeert krijgt dus ook 3% rente, maar is dit onbeperkt of maar 3 maanden? Kan hier niks over vinden 🤷🏻‍♂️

En is het dan ook tot 50k of is dit ook weer anders?
Hier staat een antwoord.
Op gehele saldo, ook boven de 50k

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik snap best dat ze bestaande klanten als actie referral laten geven, maar vind het eerlijk gezegd wel wat opmerkelijk om je huidige klantenbestand op deze manier met een suf gevoel achter te laten. Doe dan voor iedereen 2,75%, dat is nog steeds de beste rente in de markt, en dan voor je huidige klanten die een referral doen tot 1 jaar 3% rente.

Enige wat ze nu genereren is een wat zuur gevoel bij hun halve klantenbestand.

• Henk.
W1ck1e schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:17:
[...]

Hier staat een antwoord.
Thanks 👍🏻

Voor de bestaande klant is het wel nog steeds tot 50k toch?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 22:08
Henk. schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:15:
[...]

Thanks 👍🏻

Voor de bestaande klant is het wel nog steeds tot 50k toch?
Nee, dat limiet hebben ze een tijd geleden al opgeheven, voor iedereen.

The devil is in the details.

• Henk.
Hahn schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 17:17:
[...]

Nee, dat limiet hebben ze een tijd geleden al opgeheven, voor iedereen.
Oh echt, Ik kan het nergens iets over vinden, alleen voor nieuwe klanten zie ik

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 22:08
Henk. schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:43:
[...]

Oh echt, Ik kan het nergens iets over vinden, alleen voor nieuwe klanten zie ik
In de TR app staat er dit:
Interest cash limits
• Trade Republic IBAN users in Germany, Austria, France, Spain, Netherlands and Italy earn interest on unlimited uninvested cash.
• Trade Republic IBAN users in other jurisdictions and non-Trade Republic IBAN users earn interest on uninvested cash up to 50,000 €.

The devil is in the details.

• W1ck1e
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:43:
Ik snap best dat ze bestaande klanten als actie referral laten geven, maar vind het eerlijk gezegd wel wat opmerkelijk om je huidige klantenbestand op deze manier met een suf gevoel achter te laten. Doe dan voor iedereen 2,75%, dat is nog steeds de beste rente in de markt, en dan voor je huidige klanten die een referral doen tot 1 jaar 3% rente.

Enige wat ze nu genereren is een wat zuur gevoel bij hun halve klantenbestand.
Vergeleken met banken die mooie rentes bieden aan nieuwe klanten waarbij bestaande klanten slechts misschien ook in aanmerking komen voor die rente als ze opzeggen en dan opnieuw klant worden vind ik het een heel schappelijke regeling.

Ze willen meer klanten, als die de bank zelf weten te vinden, helemaal goed. Als bestaande klanten anderen attenderen is dat ook mooi. Ik wordt niet gestraft als bestaande klant (wat ik ben en ook al met tevredenheid, want indertijd goede rente) als ik in mijn omgeving een paar nieuwe klanten vind. En als beloning krijg ik zelf ook die rente.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 19:30

amphora

Websites & Fotografie

Ik mis volgens mij in de iOS app tegenwoordig het totale bedrag wat ik bij TR heb staan, dus Portfolio + Saldo in één. Dat stond dacht ik onder je eigen profiel op de plek waar nu 'Verwijs door 3% rente' reclame staat. Of zie ik iets over het hoofd?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Dugal
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:56
Bij je profiel (rechtsbovenaan) staat de nettowaarde.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 19:30

amphora

Websites & Fotografie

Dugal schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:39:
Bij je profiel (rechtsbovenaan) staat de nettowaarde.
Bij mij dus niet (meer). Daar stond het wel ja.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Henk.
amphora schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:12:
[...]

Bij mij dus niet (meer). Daar stond het wel ja.
Als je drukt op profiel recht bovenin en dan op rekening drukt staat het onderin de pop-up.

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:22
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:35:
Mijn vriendin heeft zich aangemeld, duurt wat langer dan een paar minuten. Rekening is vlot geopend, doet het ook, "heen en weer". We wachten nog even met de storting van 300 euro. Let er op dat je de rente activeert in de app. Als dat niet gebeurt krijgt de nieuwe klant geen rente (tot het wel geactiveerd wordt). Door rente te activeren accepteer je bepaalde voorwaarden, die de nieuwe klant moet lezen. Bij de vermelde 3% geeft 365 euro per dag 3 cent rente. Voor de spaarders die dat graag in de gaten houden.
Is het mogelijk om die extra voorwaarden in te zien, voordat je een rekening opent en de rente gaat activeren? Misschien zijn in die voorwaarden redenen om de rekening niet te openen.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:57:
[...]

Is het mogelijk om die extra voorwaarden in te zien, voordat je een rekening opent en de rente gaat activeren? Misschien zijn in die voorwaarden redenen om de rekening niet te openen.
Wat volgt is geen advies:
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker dat je ze van te voren kan inzien (klikken op een "i"-tje ?). Wel dat er vanaf de start van TR met die mooie rente er zo'n voorwaarde activatie vinkje is geweest. Volgens mij staat er niks spannends in. Ik vertrouw er op dat het goed zit. Dat vertrouwen is nog niet geschaad. Hoeveel schade kan je lopen wanneer je na lezen van de voorwaarden geen saldo gaat stallen ?
Bovenstaande is geen advies

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08:22
W1ck1e schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:08:
[...]

Wat volgt is geen advies:
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker dat je ze van te voren kan inzien (klikken op een "i"-tje ?). Wel dat er vanaf de start van TR met die mooie rente er zo'n voorwaarde activatie vinkje is geweest. Volgens mij staat er niks spannends in. Ik vertrouw er op dat het goed zit. Dat vertrouwen is nog niet geschaad. Hoeveel schade kan je lopen wanneer je na lezen van de voorwaarden geen saldo gaat stallen ?
Bovenstaande is geen advies
Ja, begrijp ik. Dank je. 't Is omdat ik dacht waarom zou je nog akkoord moeten gaan met voorwaarden om die rente te kunnen pakken. Je hebt toch al een rekening en hebt al de algemene voorwaarden geaccepteerd. Enfin, we gaan het zien.

• W1ck1e
  • Nu online
Coffeeroam schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:40:
[...]

Ja, begrijp ik. Dank je. 't Is omdat ik dacht waarom zou je nog akkoord moeten gaan met voorwaarden om die rente te kunnen pakken. Je hebt toch al een rekening en hebt al de algemene voorwaarden geaccepteerd. Enfin, we gaan het zien.
Tenzij mijn geheugen mij in de steek laat heb ik als bestaande spaarder nu niet opnieuw iets moeten accepteren om die 3% te krijgen. De doorverwezen klanten echter wel.

• W1ck1e
  • Nu online
In dit bericht in het spaartopic staat "Ter info: BforBank is de online-only bank van Crédit Agricole."
Die laatste is een van de banken waar je TR saldo kan staan. Mogelijk heb je hierdoor minder DGS dekking dan je verwacht.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 09:27

Internet Janny

He does it for free

Op de website van TR zijn allerlei pdf's te vinden, volgens mij ook met algemene voorwaarden. Wel in het Engels.

Zero compensation

• AJD85
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-05 14:16
Ik heb nu vorige week vrijdagavond 15 mei geprobeerd een rekening te openen bij Trade Republic. Tijdens het aanmeldproces werd er ook om een check van mijn e-mailadres gevraagd en dat is mislukt. Sindsdien blijft in de app 'Verificatie vertraagd' staan. Zou dat met de e-mailcheck te maken kunnen hebben of is het normaal dat het zo lang duurt?

Persoonlijke gegevens uploaden en Identiteitsverificatie staan wel een vinkje voor. Nog niet voor 'Rekening activeren'

Edit - Never mind. Registratie geannuleerd en nieuwe poging gedaan. Nu binnen 5 minuten een werkend account/rekening. Toch misschien foutje gemaakt in mijn naam eerder

[ Voor 15% gewijzigd door AJD85 op 25-05-2026 19:10 ]

• AJD85
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-05 14:16
En het overmaken van een eerste bedrag ging ook instant. Ik had verwacht dat dit een paar dagen zou duren, maar dit verrast mij. Nu eerst even een week aankijken en dan waarschijnlijk wat meer overmaken.

• W1ck1e
  • Nu online
AJD85 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:23:
En het overmaken van een eerste bedrag ging ook instant. Ik had verwacht dat dit een paar dagen zou duren, maar dit verrast mij. Nu eerst even een week aankijken en dan waarschijnlijk wat meer overmaken.
Ik zou ook even wat saldo opnemen bij wijze van test. Uiteindelijk wil je ook weer je geld kunnen opnemen ;)

• postvoordennis
  • Laatst online: 31-05 16:40
W1ck1e schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:17:
[...]

Hier staat een antwoord.
Het antwoord wat ze daar geven over de duur van de 3% rente klopt alleen niet.

Voor de 3% rente (bij nieuwe klanten) zit geen eindttermijn aan vast. TR probeert dit zolang mogelijk vol te houden en mocht het niet meer lukken, dan laten ze het ruim van tevoren weten.

Bron: YouTube: Tien vragen over de 3% rente van Trade Republic

• W1ck1e
  • Nu online
postvoordennis schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:25:
[...]

Het antwoord wat ze daar geven over de duur van de 3% rente klopt alleen niet.

Voor de 3% rente (bij nieuwe klanten) zit geen eindttermijn aan vast. TR probeert dit zolang mogelijk vol te houden en mocht het niet meer lukken, dan laten ze het ruim van tevoren weten.

Bron: YouTube: Tien vragen over de 3% rente van Trade Republic
In mijn reactie op dat bericht betwijfelde ik het al. Maar nu weten we meer, voortschrijdende kennis.
Dank voor de video.

• Janpietertje89
  • Laatst online: 09:45
Gister een groter bedrag overgemaakt naar mijn rabo rekening, zou vandaag uitgevoerd worden, staat nu ook in de app dat hij uitgevoerd is (is niet meer grijs) maar geld staat nog steeds niet op mijn rabo rekening. Vreemd hoe willekeurig dit allemaal lijkt te werken. Lastig om rente te maximaliseren met deze willekeur.

• RoRoNL
  • Niet online
@Janpietertje89 Het kan ook heel goed dat het bedrag nu nog even ‘pending’ is bij de ontvangende bank, in jouw geval de Rabo. Dan is dat dus niet aan TR te wijten, je zou even via de online chat van de Rabobank kunnen vragen waarom het nog niet verwerkt is.

• DeNachtwacht
Ik heb nooit superbedragen overgemaakt, maar wel gebruik ik de app nu al bijna 2 jaar maandelijks om spaargeld te storten (steeds iets meer) en af en toe ook steeds grotere bedragen terug te storten soms (vakantie enzo)

Ik denk echt dat het in het patroon zit dat je gebruikt, ik heb nog nooit gehad dat een betaling vertraagd was sinds de Instant Payments zijn geactiveerd. Alleen dat het in het begin af en toe in het weekend wat vertraagd was maar dat is nu ook voorbij.

• Janpietertje89
  • Laatst online: 09:45
RoRoNL schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:12:
@Janpietertje89 Het kan ook heel goed dat het bedrag nu nog even ‘pending’ is bij de ontvangende bank, in jouw geval de Rabo. Dan is dat dus niet aan TR te wijten, je zou even via de online chat van de Rabobank kunnen vragen waarom het nog niet verwerkt is.
Ondertussen ontvangen, zat toch nog een uur of 3 tussen versturen door TR en ontvangen bij Rabo

• W1ck1e
  • Nu online
Janpietertje89 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:24:
[...]

Ondertussen ontvangen, zat toch nog een uur of 3 tussen versturen door TR en ontvangen bij Rabo
Die paar uur heb ik ook wel eens (met ING & ASN). Daarom probeer ik de transacties altijd in de ochtend te doen. Om zoveel mogelijk kans te hebben dat het dezelfde dag nog aan komt. Ik heb het idee dat het minder aan TR ligt dan aan de ander.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:51
Vanaf vandaag heeft Trade Republic een telefonische klantenservice

Things get better

• DeNachtwacht
Dat is mooi, maar ik hoop toch vooral dat ze wat gaan doen aan die rente voor mensen die niet toevallig wéér 4 vrienden kunnen charteren om dit zelf ook te krijgen. Ik kan niet bezig blijven en ben al druk aan het rondkijken naar alternatieven, 1-jarige depositos zijn zo erg nog niet als je gewoon weet dat je alleen als vaste klant genaaid wordt... ik zei al eerder als ze het slim gedaan hadden hadden ze iedereen 2,75% gegeven en juist vaste klanten die hen helpen klanten aan te dragen een beloning te geven in de vorm van 0,25% of 0,5% er bovenop.

Maaar nu kijk je als trouwe klant om je heen en zie je dat je als enige van de Trade Republic klanten geflest wordt omdat ik iedereen in mijn netwerk met interesse al eerder had omgepraat... hele slimme verkoopstrategie 8)7. Ik ben iig weer serieus om me heen aan het kijken. Raisin biedt een 1-jarig deposito met 3,05% rente dus dat is alvast beter.

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-05-2026 16:10 ]

• boyette
DeNachtwacht schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:05:
Dat is mooi, maar ik hoop toch vooral dat ze wat gaan doen aan die rente voor mensen die niet toevallig wéér 4 vrienden kunnen charteren om dit zelf ook te krijgen. Ik kan niet bezig blijven en ben al druk aan het rondkijken naar alternatieven, 1-jarige depositos zijn zo erg nog niet als je gewoon weet dat je alleen als vaste klant genaaid wordt... ik zei al eerder als ze het slim gedaan hadden hadden ze iedereen 2,75% gegeven en juist vaste klanten die hen helpen klanten aan te dragen een beloning te geven in de vorm van 0,25% of 0,5% er bovenop.

Maaar nu kijk je als trouwe klant om je heen en zie je dat je als enige van de Trade Republic klanten geflest wordt omdat ik iedereen in mijn netwerk met interesse al eerder had omgepraat... hele slimme verkoopstrategie 8)7. Ik ben iig weer serieus om me heen aan het kijken. Raisin biedt een 1-jarig deposito met 3,05% rente dus dat is alvast beter.
Nexent?

• W1ck1e
  • Nu online
boyette schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:46:
Vanaf vandaag heeft Trade Republic een telefonische klantenservice

Things get better
Ik moest even zoeken in de app. Maar inderdaad je kunt nu bellen (wel even de app de toestemming geven om een telefoon gesprek te starten). Ik had liever een nummer wat we zelf konden bellen.

• boyette
W1ck1e schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:22:
[...]

Ik moest even zoeken in de app. Maar inderdaad je kunt nu bellen (wel even de app de toestemming geven om een telefoon gesprek te starten). Ik had liever een nummer wat we zelf konden bellen.
Security

• W1ck1e
  • Nu online
Vast een van de redenen. Maar toch.

• DeNachtwacht
Neh, dat is 3 maanden 2,75% en daarna heb je geen idee. Raisin zelf heeft overigens eenzelfde actie maar dan voor de volle 3 maanden 3%, dus die is dan nog beter ook. Ik ben niet van met elke wind meeswitchen van bank, maar door de opzet van deze actie bij Trade Republic weet je dat je als enige nog minstens een heel jaar naar maar 2% rente gaat zitten kijken als je geen mensen meer om je heen warm kan maken TR.

Tsja dan kan je passief wachten terwijl je structureel 1% rente misloopt of dat geld voor dat jaar op een deposito gaan zetten :P

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-05-2026 16:26 ]

• boyette
DeNachtwacht schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:26:
[...]

Neh, dat is 3 maanden 2,75% en daarna heb je geen idee. Raisin zelf heeft overigens eenzelfde actie maar dan voor de volle 3 maanden 3%, dus die is dan nog beter ook. Ik ben niet van met elke wind meeswitchen van bank, maar door de opzet van deze actie bij Trade Republic weet je dat je als enige nog minstens een heel jaar naar maar 2% rente gaat zitten kijken als je geen mensen meer om je heen warm kan maken TR.

Tsja dan kan je passief wachten terwijl je structureel 1% rente misloopt of dat geld voor dat jaar op een deposito gaan zetten :P
11 juni gaat het wel omhoog

• DeNachtwacht
boyette schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:45:
[...]

11 juni gaat het wel omhoog
Want?

• boyette
Want omdat de rente dan stijgt

• DeNachtwacht
Hele mooie cirkelredenering ;) maar alles vanuit de ECB, tsja voordat dat op 3% staat zijn we echt maanden verder. Met 3,05% rente op 1-jaarsdeposito moet het wel heel gek lopen wil je daar netto over een jaar een slechte keus mee hebben gedaan.

• W1ck1e
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:01:
... Met 3,05% rente op 1-jaarsdeposito moet het wel heel gek lopen wil je daar netto over een jaar een slechte keus mee hebben gedaan.
Misschien nu al. 3,4% voor 5 maanden vrij opneembaar bij Consorsbank.

• boyette
DeNachtwacht schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:01:
Hele mooie cirkelredenering ;) maar alles vanuit de ECB, tsja voordat dat op 3% staat zijn we echt maanden verder. Met 3,05% rente op 1-jaarsdeposito moet het wel heel gek lopen wil je daar netto over een jaar een slechte keus mee hebben gedaan.
De ecb is 11 juni

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:05:

Verbaas mij ook over het verschil tussen oude klanten en nieuwe klanten. Mijn partner was er al klant en ik heb via haar gisterenavond ook ff aangemeld. Dat ging trouwens vrij vlot.

Nu krijgt ze voor 3 maanden ook 3%, terwijl ik die voor een veel langere periode (niet helemaal duidelijk hoe lang) krijg.. Daarnaast kreeg ik gelijk een 10 euro bonus na een storting van 300 euro. En als er iemand via mij klant wordt, krijg ik 10 euro als bonus en mij partner moet haar best doen om telkens iemand aan te melden om 3% voor 3 maanden te kunnen behouden en krijgt geen 10 euro bonus.

Opzeggen en opnieuw aanvragen helpt ook niet las ik?

• DeNachtwacht
xileS schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:20:
Opzeggen en opnieuw aanvragen helpt ook niet las ik?
Nee, en dat is me allemaal ook te veel moeite. Zoals ik hierboven ook aangaf is bij elke concurrerende betere rente weer overstappen ook wat loos maar zoals gezegd weet je dus vrij zeker dat je het aankomend jaar die 3% niet gaat krijgen als vaste klant, aangezien je dit moet "verdienen".

Enige waar je op kan hopen is, zoals hierboven terecht wordt gezegd, dat de aankomende renteverhogingen de komende maanden langzaam richting die 3% gaan klimmen. Maar inmiddels is mijn Manobank account via Raisin al aangemaakt en zet ik het tot het jaar van deze "actie" weer afgelopen is met alle liefde bij een 1-jaars deposito met 3,05% rente. De ECB moet wel heel gekke dingen doen wil dat over 1 jaar netto een slecht idee zijn geweest :P

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:58
DeNachtwacht schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:21:
Enige waar je op kan hopen is, zoals hierboven terecht wordt gezegd, dat de aankomende renteverhogingen de komende maanden langzaam richting die 3% gaan klimmen.
Je hoopt op meer rente maar dat gaat gelijk op met meer inflatie zodat je geld harder minder waard wordt. Ik zou me niet zo druk maken en gewoon bij TR stallen voor de geldende rente. Of iets nuttigs met je geld doen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• DeNachtwacht
@Radiodurans ik doe ook wat met aandelen/etf: gezond beheer van je geld gaat natuurlijk gepaard met niet alle eieren in 1 mandje leggen. Bovendien is het sowieso vrij onverstandig al je geld in etf/aandelen etc te hebben want zodra de auto dan kapot gaat of er is een andere tegenvaller dan moet je je etf/aandelen aanspreken (in een mogelijk ongunstige tijd).

Dus een stuk spaargeld hoort wel degelijk bij een gezonde spreiding. En laat nou het verschil tussen 2% en 3% rente precies zijn dat je met die laatste de inflatie nog redelijk bij kan benen, met 2% is daar inderdaad geen sprake van.

[ Voor 27% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-05-2026 19:22 ]

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 17:33
snip: zie gele blok topicwarning

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 03-06-2026 12:40 ]

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 21:32
snip: topicwarning gemist ?

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 03-06-2026 12:39 ]

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:33

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

snip: klopt maar dan via topicreport

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 03-06-2026 12:39 ]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Referrals zijn verboden, dat staan we niet toe, geen uitzonderingen. Graag een tr aanmaken als je er een ziet.

Discussie over het beleid etc, dan mag in dm met de moderators of via het feedback topic :).