• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Schweino schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:41:
[...]

Centraal beheer zegt toch echt "computer says no" in dit geval. Ik heb ze er vorige week over gebeld. Zowel met een TR als ook een Revolut rekening als tegenrekening kan je daar geen spaarrekening openen (want geen IDIN). Het advies was om via een bank die wel IDIN ondersteunt de aanmelding bij centraal beheer te doen en later handmatig de tegenrekening aan te passen (schriftelijk met kopie paspoort en rekeningsfafschrift)....
Interessante. Enerzijds positief dat CB de optie geeft om later aan te passen, maar je moet alsnog een bankrekening hebben bij een bank die IDIN heeft. En niet elke bank heeft dit.

Ik ben geen jurist maar mij lijkt het verplichten van IDIN niet houdbaar, zolang je een Nederlands bankrekeningnummer van een betaalrekening als tegenrekening hebt. En het gaat echt niet alleen om "nieuwe" fintechs die net opgericht zijn waar je nog gegronde twijfels zou kunnen hebben, het gaat ook over Triodos of Revolut dat volwaardige NL bankrekeningen zijn, maar geen IDIN ondersteunen.
Het is daarmee wat mij betreft een ongewenst instrument van de grote banken waarmee, onder het mom van veiligheid, de consument gedwongen wordt om daar te bankieren.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Youtl schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Het is nu wachten dat er meer features bij komen, zo kan het een echte concurrent gaan worden net als Revolut bijvoorbeeld. Ook het app design is simpel en overzichtelijk.
Als ze willen concurreren met Scalable Capital. En omdat ze adverteren met 3% over gehele saldo (volgens mij is er geen maximum saldo): saldo verdelen over verschillende banken zodat je per gekoppelde bank 100k aan dgs garantie hebt. Dat doet SC namelijk ook. En omdat er overlap is tussen de banken die SC gebruikt en die van TR ben ik nog even aan het twijfelen wat ik doe.

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Iemand gisteren uitgenodigd vandaag beide 3% ontvangen (nieuwe klant ook E 10 bonus). Overboekingen van en naar Rabo zijn IP (ook vandaag). Daarna overboekingrn tussen 2 TR rekeningen uitgeprobeerd (ook IP). Wat mij wel opviel is bij het toevoegen van de nieuwe IBAN (in dit geval TR) de enige vraag die ik krijg is of ik deze persoon vertrouw. Dus doorklikken en gaat de transactie door. Dat betekent als iemand mijn telefoon en pin code heeft er is verder geen andere controle stap om geld over te boeken naar een willekeurige rekening? Heeft iemand ervaring hiermee?

• W1ck1e
  • Nu online
@Harbo Als je op 2-FA zoekt dan vind je wel wat berichten hierover. Die je de goede kant op wijzen.

• Harbo
  • Niet online
Mijn vraag gaat niet over 2FA. TR heeft ook niet een echte 2FA (niet in de zin die ik ken bij andere banken):

"Trade Republic secures accounts using 2FA, primarily pairing your account with a single trusted smartphone via a PIN."

Mijn vraag ging over het transacties naar een willekeurige IBAN (wat zelf in te voeren is). Bij andere banken zoals Openbank is dit ook mogelijk echter om een transactie uit te voeren moet men dan echt een SMS (2FA) + een aantal cijfers van Secret Key invoeren. Hier is gewoon op Ja klikken en doorgaan.

• W1ck1e
  • Nu online
Volgens mij is het met 2FA mogelijk om je tegen acties van derden te beschermen. Maar ik kan mij vergissen.

• Harbo
  • Niet online
En hoe zet jij deze aan als ik mag vragen?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:39

Oekol

waka waka hey hey

Harbo schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:26:
Mijn vraag gaat niet over 2FA. TR heeft ook niet een echte 2FA (niet in de zin die ik ken bij andere banken):

"Trade Republic secures accounts using 2FA, primarily pairing your account with a single trusted smartphone via a PIN."

Mijn vraag ging over het transacties naar een willekeurige IBAN (wat zelf in te voeren is). Bij andere banken zoals Openbank is dit ook mogelijk echter om een transactie uit te voeren moet men dan echt een SMS (2FA) + een aantal cijfers van Secret Key invoeren. Hier is gewoon op Ja klikken en doorgaan.
Maar op het begin om in de app te komen heb je je biometrische gegevens, / pincode en optioneel nog een extra authenticator code nodig als je dat instelt. Je bent vrij om die authenticator app op een andere mobiel te installeren voor 'echte' 2fa.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15:31
Heb sinds vandaag ook een TR rekening. Eerste indruk is positief.

Vooral de 3% regeling is prettig.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste