• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:23

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

ElMayo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 15:35:
[...]

Zoals het hoort met 2FA ;)
Mja, je zou het gebruiksvriendelijker kunnen oplossen. Bij read acties zou je samen met de inloggegevens (en eerdere inlog met 2fa) aanvullend kunnen vertrouwen op cookies of device fingerprint, bij create, update en delete acties wel om tweede factor vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door ocn op 05-05-2026 23:18 ]

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:41
ocn schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:15:
[...]

Mja, je zou het gebruiksvriendelijker kunnen oplossen. Bij read acties zou je samen met de inloggegevens (en eerdere inlog met 2fa) aanvullend kunnen vertrouwen op cookies of device fingerprint, bij create, update en delete acties wel om tweede factor vragen.
In dit geval zorgt het voor maximale beveiliging. Zodra je “gebruiksvriendelijke” aanpassingen gaat doen gaat de veiligheid omlaag.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:33
ElMayo schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 23:33:
[...]

In dit geval zorgt het voor maximale beveiliging. Zodra je “gebruiksvriendelijke” aanpassingen gaat doen gaat de veiligheid omlaag.
De gekoppelde app staat toch al op het toestel? Wat is dan benodigd? Toestel + PIN-toestel + TR PIN. Mag jij driemaal raden waar de meeste mensen hun 2FA sleutel bewaren. Op het toestel, want anders kan je überhaupt geen inlog doen op de app van het toestel, tenzij ze nog iets anders bij zich dragen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21
Mja, maar mijn authenticator heeft biometrische beveiliging. Dus Toestel + biometrische beveiliging + nog een keer (dezelfde) biometrische beveiliging van de authenticator app. Dit laatste is wel nuttig als je geunlockte telefoon uit je handen wordt gegrist (endemisch in Londen).

Ik heb zelf ook liever een 6-cijferige pincode met de optie voor biometrische beveiliging op de app en dan 2FA i.h.g.v. actief handelen.

Het is nu in ieder geval een stuk veiliger dan de 4 cijferige code. Dat was toch wel 1 van de grootste klachten hier (naast de willekeurige controle acties bij overmaken).

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als ik wil bankieren bij TR heb ik 2 opties, met mijn telefoon, of via de website.

Met de telefoon:
telefoon unlocken met pincode
app starten
tr pincode invoeren
en ik heb toegang

Via de website
telefoonnummer invoeren
tr pincode invoeren
melding op telefoon
tr pincode invoeren
goedkeuren
tr pincode invoeren
en ik heb toegang

Volgens mij heb ik dus voor TR geen 2FA ingesteld. Klopt dat ?
Hoe stel ik dat in als ik dat zou willen ? Kan ik het ook weer uitzetten en wat zijn de opties (gezichtsherkenning, vingerafdruk, google authenticator, smsje) ?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

W1ck1e schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:26:
Als ik wil bankieren bij TR heb ik 2 opties, met mijn telefoon, of via de website.

Met de telefoon:
app starten
tr pincode invoeren
en ik heb toegang

Via de website
telefoonnummer invoeren
tr pincode invoeren
melding op telefoon
tr pincode invoeren
goedkeuren
tr pincode invoeren
en ik heb toegang

Hoe stel ik dat in als ik dat zou willen ? Kan ik het ook weer uitzetten en wat zijn de opties (gezichtsherkenning, vingerafdruk, google authenticator, smsje) ?
Beide dingen die je beschrijft hebben 2 factoren authenticatie ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• W1ck1e
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:39:
[...]

Beide dingen die je beschrijft hebben 2 factoren authenticatie ;)
Ik kan mij niet herinneren dat het ooit anders was. Dus dan is 2FA voor mij niks nieuws.

• KeizerWilmer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:45
W1ck1e schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:26:

Met de telefoon:
app starten
tr pincode invoeren
en ik heb toegang

Via de website
telefoonnummer invoeren
tr pincode invoeren
melding op telefoon
tr pincode invoeren
goedkeuren
tr pincode invoeren
en ik heb toegang

Bij jouw staat het nu uit.
Ga in de app naar je profiel -> Instellingen -> Beveiliging -> Authenticator.
Daar kan je het aan en uit zetten. Gaat via TOTP (in jouw geval dus via Google Authenticator).

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

W1ck1e schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:48:
[...]

Ik kan mij niet herinneren dat het ooit anders was. Dus dan is 2FA voor mij niks nieuws.
bij een 'echte' 2FA is vaak wel 1 van de factoren een externe authenticator of een biometrisch item.

bezit van de foon + 2x dezelfde pincode om je foon te unlocken en de app te unlocken zijn niet hele sterke factoren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• W1ck1e
  • Nu online
KeizerWilmer schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:49:
[...]

Bij jouw staat het nu uit.
Ga in de app naar je profiel -> Instellingen -> Beveiliging -> Authenticator.
Daar kan je het aan en uit zetten. Gaat via TOTP (in jouw geval dus via Google Authenticator).
Bij profiel -> Instellingen -> Beveiliging heb ik geen "authenticator", maar wel "Biometrie" & "Wijzig pincode".
Mijn telefoon is een android toestel.

• W1ck1e
  • Nu online
YakuzA schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:52:
[...]

bij een 'echte' 2FA is vaak wel 1 van de factoren een externe authenticator of een biometrisch item.

bezit van de foon + 2x dezelfde pincode om je foon te unlocken en de app te unlocken zijn niet hele sterke factoren.
Dat ben ik met je eens. Maar mijn TR pincode is een andere dan die voor de telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2026 08:55 ]

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:40
W1ck1e schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:53:
[...]

Bij profiel -> Instellingen -> Beveiliging heb ik geen "authenticator", maar wel "Biometrie" & "Wijzig pincode".
Misschien de app updaten?

• KeizerWilmer
W1ck1e schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:53:
[...]

Welke app versie heb je? Mogelijk dat je de update nog moet krijgen?
Ik zit hier op 4.2618.0.

• W1ck1e
  • Nu online
Hij is al up2date. 4.2618.0.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02
Aannemelijk wordt die 2FA op dit moment nog uitgerold en nu alleen nog op iOS? Er is ook nog geen officiële berichtgeving over geweest.

Overigens is deze functionaliteit wel een goede oplossing op de vele bezwaren hier eerder in het topic tegen het feit dat je zonder al te veel moeite een overboeking naar een ander (vreemde) IBAN kon doen als je eenmaal toegang tot de app had. Er is wel een soort van controle door TR zelf maar die leek op basis van een algoritme en niet duidelijk wanneer die wel of niet om een selfie vroeg.

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:27

KL643

beeldaandemuur

Nee, werkt ook op mijn Pixel 👍

beeldaandemuur

• KeizerWilmer
Hier ook een Android. Het zal wel gefaseerd gaan.

Vind de frequentie van de 2FA wel hoog. Als je eventjes schakelt tussen de TR app en een andere app, wordt er daarna weer om biometrie gevraagd (prima) maar dus ook weer de 2FA code. Ik zou het fijner vinden als je de app opstart dan om 2FA wordt gevraagd en als de app op de achtergrond open blijft staan niet weer de 2FA wordt gevraagd (evt. wel bij belangrijke acties).

• W1ck1e
  • Nu online
KL643 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 09:57:
Nee, werkt ook op mijn Pixel 👍
Wat zijn bij jou dan de keuzes bij "je profiel -> Instellingen -> Beveiliging" ?

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Biometrie, Toegangscode en Authenticator

beeldaandemuur

• W1ck1e
  • Nu online
KL643 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:28:
Biometrie, Toegangscode en Authenticator
Asjemenou, dat heb ik nu ook. Dus het is een gefaseerde uitrol van de feature, binnen dezelfde versie van de app.

als ik naar "Authenticator" ga dan krijg ik:

Authenticator-app koppelen
1 Stel je authenticator-app in
voer een installatiesleutel in je authenticator-app in.
2 bevestig met een code
3 Inloggen goedkeuren

met een knop "Betaalverzoek >" ??

Hoe doe ik stap 1 ?

die google authenticator-app gebruik ik al voor andere zaken

blijkbaar moet ik op "betaalverzoek >" klikken.
rare naam !

edit: hoe veel veiliger is een extra code via een authenticator-app op hetzelfde apparaat als waarmee je de bankzaken doet ?

[ Voor 52% gewijzigd door W1ck1e op 06-05-2026 11:01 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:06
YakuzA schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 08:52:
[...]

Dat het misschien niet hele sterke factoren zijn maakt het niet minder 'echt' 2FA.

2 Factor Authentication is letterlijk:
  • Iets wat je weet = wachtwoord, pincode, etc
  • Iets wat je hebt = smartphone, usb-stick, etc
  • Iets wat je bent = vingerafdruk, gezichtsherkenning, etc
2 van deze 3 factoren samen = 2FA

Dus als jij jouw smartphone hebt en inlogt met je wachtwoord of vingerafdruk, dan is dat écht 2FA. Iemand die alleen jouw wachtwoord of alleen jouw smartphone heeft (één factor) kan er nog niks mee.

The devil is in the details.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Sowieso weer die typische inflatie van het woord "echt" hier. Het is allemaal "echt", elke factor is een factor. Of het veiliger is met A en B samen of met B en C zijn de gradaties, maar niet meer of minder "echt".

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Third Man schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:59:
Sowieso weer die typische inflatie van het woord "echt" hier. Het is allemaal "echt", elke factor is een factor. Of het veiliger is met A en B samen of met B en C zijn de gradaties, maar niet meer of minder "echt".
Ik stel voor dat we het woord 'werkelijk' gebruiken.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:26

The Third Man

The Third Jellyfish

ocn schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:10:
[...]

Ik stel voor dat we het woord 'werkelijk' gebruiken.
Dat is slechts een synoniem. We hoeven niet te zeggen dat iets echt/werkelijk/waarheidsvol is als de context niet in twijfel trekt aan de waarheidsvinding ervan. Een bewering die je doet kan echt zijn of gelogen. Een bankbiljet kan echt zijn of vervalst. Dan gebruik je 'echt' of 'werkelijk waar'. Als in: 'niet nep'.

Bij een technische bepaling van bijvoorbeeld het aantal factoren dan is het gewoon een telling. Je gebruik 1 factor (een wachtwoord) of meerdere, verschillende checks = meerdere factoren, vandaar dat ook vaker MFA wordt gebruikt.

Wikipedia: Multi-factor authentication
Multi-factor authentication (MFA), also known as two-factor authentication (2FA), is an electronic authentication method in which a user is granted access to a website or application only after successfully presenting two or more distinct types of evidence (or factors) to an authentication mechanism. MFA protects personal data—which may include personal identification or financial assets—from being accessed by an unauthorized third party that may have been able to discover, for example, a single password.
Je zegt ook niet dat je "echt" twee laptops hebt. Of je hebt er een, of je hebt er twee, simpel zat. Met factoren bij beveiliging net zo. Twee keer je wachtwoord vragen is nog steeds 1 factor. Wachtwoord en pincode = 2. Het veiliger als die extra factor biometrisch is, of iets fysieks als locatie, maar dat maakt het niet 'onecht' als de beide factoren secrets zijn. Wikipedia noemt ook bij het rijtje "knows/has/is" dat het dingen zijn die "may include". Niet dat het onderscheid opeens een essentiele eis is om als MFA te laten werken. Omdat de essentie slechts de meerdere factoren zijn, niet wat die zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door The Third Man op 06-05-2026 12:28 ]

• ocn

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Third Man schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 12:26:
[...]

Dat is slechts een synoniem. We hoeven niet te zeggen dat iets echt/werkelijk/waarheidsvol is als de context niet in twijfel trekt aan de waarheidsvinding ervan. Een bewering die je doet kan echt zijn of gelogen. Een bankbiljet kan echt zijn of vervalst. Dan gebruik je 'echt' of 'werkelijk waar'. Als in: 'niet nep'.

Bij een technische bepaling van bijvoorbeeld het aantal factoren dan is het gewoon een telling. Je gebruik 1 factor (een wachtwoord) of meerdere, verschillende checks = meerdere factoren, vandaar dat ook vaker MFA wordt gebruikt.

Wikipedia: Multi-factor authentication

[...]
Je zegt ook niet dat je "echt" twee laptops hebt. Of je hebt er een, of je hebt er twee, simpel zat. Met factoren bij beveiliging net zo. Twee keer je wachtwoord vragen is nog steeds 1 factor. Wachtwoord en pincode = 2. Het veiliger als die extra factor biometrisch is, of iets fysieks als locatie, maar dat maakt het niet 'onecht' als de beide factoren secrets zijn. Wikipedia noemt ook bij het rijtje "knows/has/is" dat het dingen zijn die "may include". Niet dat het onderscheid opeens een essentiele eis is om als MFA te laten werken. Omdat de essentie slechts de meerdere factoren zijn, niet wat die zijn.
Ahh, “echt” als in écht echt 😄

Maar ja, twee keer hetzelfde wachtwoord blijft een beetje alsof je twee keer dezelfde sok aantrekt en zegt dat je nu extra aangekleed bent, technisch waar, maar niemand trapt erin.

• rr7r
2FA op het toestel zelf mbt de gekoppelde app vind ik eerlijk gezegd hinderlijk en ik vermoed dat velen daarom zullen afhaken, terwijl ik het juist wenselijk vind voor degenen die inloggen via web of de app proberen te activeren. Hopelijk verfijnen ze nog de voorkeuren die je hiervoor kunt instellen, zodat iedereen tevreden gaat zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door rr7r op 06-05-2026 13:02 ]

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:52
Typerend dat ze geen hersteloptie voor een verloren geraakte tweede factor bieden.

• rr7r
rindertb schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:15:
Typerend dat ze geen hersteloptie voor een verloren geraakte tweede factor bieden.
Weet je niet. Er staat bij app inloggen "hulp nodig?" bij en als je daar op klikt heb je twee keuzes: opnieuw proberen of verifiëren met identiteit. Dus lijkt me dat met ID+selfie de 2FA overruled.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Kunnen we de 2FA discussie staken en weer ontppic door :) ?

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15:35
Is er al iets bekend over iDeal/Wero implementatie? Vind het erg stil op dat onderwerp terwijl je daarmee in theorie volledig op TR kan overstappen en bijna niks zal missen.

• JohanNL
  • Laatst online: 18:24
Youtl schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:43:
Is er al iets bekend over iDeal/Wero implementatie? Vind het erg stil op dat onderwerp terwijl je daarmee in theorie volledig op TR kan overstappen en bijna niks zal missen.
Vraag is even of je dat überhaupt wil; compleet overstappen op één bank en niets anders. Ik zou het in iedergeval niet aanraden en zeker niet bij TR waarvan nog onduidelijk is hoe behulpzaam en betrouwbaar die klantenservice is als het er op aan komt. Ideal/Wero zal tzt wel komen, maar je kunt ook een Bunq rekening er bijvoorbeeld bij doen voor dit soort type betalingen. Voor mij blijft TR vooral interessant voor de rente en de cashback op aankopen met de debitkaart.

In vino veritas, in aqua sanitas

• W1ck1e
  • Nu online
Is dit al hier gemeld ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cht7WoByPWCDV_5bKoPHNbfHwmg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QnBT17zXVxWproTPZdiAR1GN.png?f=user_large

3% voor nieuwe klanten. Geen idee hoelang.

Waarschuwing: in het verleden is gebleken dat spaarders die een bestaande rekening hebben opgezegd daarna niet opnieuw klant konden worden. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.

@GroteVoet459 Wellicht voor het pinned post in het spaartopic ?

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2026 12:07 ]

• KeizerWilmer
Jammer genoeg niet voor huidige klanten, maar daarvoor hebben ze trouwens wel een actie waarbij je ook 3% rente krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyqWui4bA9ETXK3GKBymF3eHIfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIULLvgvz6InRQZJyAQieq1I.jpg?f=fotoalbum_large In de app -> Saldo -> Rente, of Profiel -> Nodig vrienden uit.

• W1ck1e
  • Nu online
KeizerWilmer schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:07:
Jammer genoeg niet voor huidige klanten, maar daarvoor hebben ze trouwens wel een actie waarbij je ook 3% rente krijgt.

[Afbeelding] In de app -> Saldo -> Rente, of Profiel -> Nodig vrienden uit.
Top.
Als je doorklikt dan zie je dat het tot maximaal 12 maanden is, per aangemelde klant (die 300 euro stort) 3 maanden.

edit: Ik kan niet vinden of zo'n referral klant ook de 3% krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2026 13:36 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:10
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:00:
Is dit al hier gemeld ?

[Afbeelding]

Waarschuwing: in het verleden is gebleken dat spaarders die een bestaande rekening hebben opgezegd daarna niet opnieuw klant konden worden. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Het klopt dat klanten die hun rekening hebben opgezegd niet opnieuw klant kunnen worden. Iemand uit mijn omgeving heeft het recent nog geprobeerd.

• rr7r
oohh schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:06:
[...]

Het klopt dat klanten die hun rekening hebben opgezegd niet opnieuw klant kunnen worden. Iemand uit mijn omgeving heeft het recent nog geprobeerd.
Stond vroeger ook in de FAQ. Nu zie ik dat niet meer. Goede kans dat je nog steeds gelijk hebt. Wel klantonvriendelijk vind ik. Net als die nieuwe klantenactie, maar dat doen ze overal: loyaliteit uitbuiten en nieuwe klanten paaien.

Ik zie nu wel dat de NL pagina ook de telefonische klantenservice heeft en bijhorend persbericht, ook staat daar de 3% actie vermeld:

https://traderepublic.com/assets/files/PressRelease_Brad_Pitt_NL_NL.pdf

Gevonden via: https://traderepublic.com/nl-nl/about#we-zijn-in-het-nieuws

• W1ck1e
  • Nu online
rr7r schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:30:
[...]

Stond vroeger ook in de FAQ. Nu zie ik dat niet meer. Goede kans dat je nog steeds gelijk hebt. Wel klantonvriendelijk vind ik. Net als die nieuwe klantenactie, maar dat doen ze overal: loyaliteit uitbuiten en nieuwe klanten paaien.

Ik zie nu wel dat de NL pagina ook de telefonische klantenservice heeft en bijhorend persbericht, ook staat daar de 3% actie vermeld:

https://traderepublic.com/assets/files/PressRelease_Brad_Pitt_NL_NL.pdf

Gevonden via: https://traderepublic.com/nl-nl/about#we-zijn-in-het-nieuws
Het is mooi dat ze schrijven dat er telefonische helpdesk is, maar de beste manier om dat aan te tonen is volgens mij het noemen van een normaal telefoonnummer. Ik kan niet uit de voeten met de chat en ren daar alleen maar rond. Mijn vraag, geen paniek (dus geen alarm), die ik wil stellen is: "krijgt de via een referral geworden klant ook de 3% ?" Bij het rond rennen in de app zie ik wel een opmerking van "klant geworden op/na 12 mei 2026, 3%). Ik wil het graag explicieter lezen. Ze hebben het wel over een bonus voor de nieuwe klant, maar hinten dat dat een eenmalig iets is.

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-05 19:29
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:13:
[...]

Top.
Als je doorklikt dan zie je dat het tot maximaal 12 maanden is, per aangemelde klant (die 300 euro stort) 3 maanden.

edit: Ik kan niet vinden of zo'n referral klant ook de 3% krijgt.
Volgens mij moet een klant voor een bedrag van 300 euro betalen ipv storten.

• W1ck1e
  • Nu online
Sandernochill schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:43:
[...]

Volgens mij moet een klant voor een bedrag van 300 euro betalen ipv storten.
Heb je een bron waaruit dat blijkt ? Volgens mij storten, maar je kan gelijk hebben.
de tekst in de app is letterlijk "Je vriend(in) stort 300 euro binnen 21 dagen"

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2026 14:56 ]

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-05 19:29
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:53:
[...]

Heb je een bron waaruit dat blijkt ? Volgens mij storten, maar je kan gelijk hebben.
de tekst in de app is letterlijk "Je vriend(in) stort 300 euro binnen 21 dagen"
Ah oke, ik heb het in engels en hier staat 'Your friend pays in € 300 within the first 21 days'

• W1ck1e
  • Nu online
Uit de eerder genoemde pdf:
(het is geen tekst, dus dan maar even plaatjes)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLAy4YEbBagdUc0vOkXb7guDmDQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4C8kRiPjYyWqrWGeqSGZniYR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tY80pAAhiC3Yblbr1VeEiFpLLow=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/enuFPDecLfQD5R4hLnJvVFd3.png?f=user_large

maak ik op dat ook doorverwezen nieuwe klanten 3% krijgen.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Maar hoezo Brad Pitt dan?

2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:00:
Is dit al hier gemeld ?

[Afbeelding]

Dank, maar hoe zie ik dit als ik een referral aanmaak? Dat heb ik dus zojuist gedaan maar de bekende die dit linkje opent ziet alleen maar staan "ontvang een welkomstbonus" zonder dat er ergens staat dat dit 3% rente is en ook niet hoe lang die rente 3% is.

Kortom: idee een 10, uitvoering een 5 wat mij betreft tot nu toe. Erg suf dat ze dat niet duidelijk maken, eventuele interesse is zo weer snel tot 0 gedaald natuurlijk. Zou jij lid worden van een bank die het groot heeft over een "welkomstbonus" zonder te zeggen wat dit is?

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 12-05-2026 16:17 ]

• W1ck1e
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:12:
[...]

Dank, maar hoe zie ik dit als ik een referral aanmaak? Dat heb ik dus zojuist gedaan maar de bekende die dit linkje opent ziet alleen maar staan "ontvang een welkomstbonus" zonder dat er ergens staat dat dit 3% rente is en ook niet hoe lang die rente 3% is.

Kortom: idee een 10, uitvoering een 5 wat mij betreft tot nu toe. Erg suf dat ze dat niet duidelijk maken, eventuele interesse is zo weer snel tot 0 gedaald natuurlijk. Zou jij lid worden van een bank die het groot heeft over een "welkomstbonus" zonder te zeggen wat dit is?
Ik denk dat de nieuwe klant dat ziet na klant worden en geld storten (die 300 euro) en dat daar dan 3% staat (zoals er nu bij jou 2% staat). Volgens mij kan de nieuwe klant wel teleurgesteld worden maar niet benadeeld.

Voor de rest deel ik je mening, het oogt wat rommelig.

Houd je ons (of mij via DM) op de hoogte ?
Ik heb een en ander in de week gezet bij 4 mensen in mijn omgeving.

Edit: Die ik uitdrukkelijk niet adviseer om zelf ook te gaan sparen bij TR tenzij ze er zelf achter staan. Die 300 euro noem ik dus even geen sparen.
@Internet Janny Ja dus, bepaalde mensen wel, maar niet zonder ze eerst gebeld te hebben. Dat is dus geen spammen (naar mijn mening) en ze hebben er zelf waarschijnlijk ook voordeel bij als ze willen.

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2026 17:03 ]

• Internet Janny
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

Gaan jullie vrienden/familie spammen met een linkje om een rekening te openen? Ik niet.

2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850

• irongalaxy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-05 14:39
Echte hè. Hij was waarschijnlijk te duur, om hem wel tekst te geven. Ik had liever 3% rente gezien voor bestaande klanten i.p.v. referral voorwaarden.

• W1ck1e
  • Nu online
irongalaxy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:49:
[...]

... Ik had liever 3% rente gezien voor bestaande klanten i.p.v. referral voorwaarden.
Een referral waarbij belegd moet worden zou ik niet doen. Dit is wat mij betreft mooi genoeg.

• rr7r
"wat biedt jouw bank?" ... Twee procent meneer.

• W1ck1e
  • Nu online
Totdat ik kan terug vinden hoe lang voor de nieuwe klanten de 3% gegarandeerd is, en het dus minder dan 12 maanden kan zijn is het voor bestaande klanten (van eerder dan 12 mei 2026) een leukere deal dan voor de klanten na 12 mei 2026 want die zijn uitgesloten van referrals vesturen naar vrienden. Waar ik dit precies gelezen heb ben ik al weer vergeten, sorry.

Maar dit is dus een actie die voor bestaande klanten eventueel leuker is.

• Sinny
  • Laatst online: 24-05 05:24
Inmiddels genoeg DM's gehad :+

[ Voor 90% gewijzigd door Sinny op 12-05-2026 22:25 ]

• Hahn
irongalaxy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:49:
[...]

Ik had liever 3% rente gezien voor bestaande klanten i.p.v. referral voorwaarden.
Dat hadden alle bestaande klanten liever gezien, maar ze doen het om nieuwe klanten binnen te lokken. Bestaande klanten hebben toch niet veel opties die beter zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 12-05-2026 21:44 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:52

Oekol

waka waka hey hey

Dus als ik mijn vrouw via referral een rekening laat openen. Het spaargeld die kant op verhuis gaan we van 2% naar 3% toe?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:22:
Dus als ik mijn vrouw via referral een rekening laat openen. Het spaargeld die kant op verhuis gaan we van 2% naar 3% toe?
Ik zou het geld lekker houden ;)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:23:
[...]

Ik zou het geld lekker houden ;)
Want? Die 1% meer krijg je niet?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:27:
[...]

Want? Die 1% meer krijg je niet?
Je vrouw opent de rekening, jij krijgt 3%

• W1ck1e
  • Nu online
Sinny schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:37:
Inmiddels genoeg DM's gehad :+
Kan jij laten weten of en hoelang je 3% krijgt ?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:30:
[...]

Je vrouw opent de rekening, jij krijgt 3%
Ah zij krijgt dan gewoon 2%? Wat een gedoe :)

• W1ck1e
  • Nu online
Oekol schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:00:
[...]

Ah zij krijgt dan gewoon 2%? Wat een gedoe :)
Neen. Ik verwacht dat zij ook 3% krijgt. Vandaar mijn vraag aan @Sinny

• Hahn
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:04:
[...]

Neen. Ik verwacht dat zij ook 3% krijgt. Vandaar mijn vraag aan @Sinny
Ik volg niet helemaal wat je er zo onduidelijk aan vindt?

Nieuwe klanten krijgen 3% rente:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrRmrtIJGBVt7osNMVOVnTxL4DI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5HdPsWKIiZlpz8UfYkhtbDEw.png?f=user_large
https://traderepublic.com/en-nl/interest

Hoe lang die 3% voor nieuwe klanten blijft gelden zeggen ze niet, omdat ze waarschijnlijk flexibel ermee willen zijn en het over een tijdje weer naar beneden kan gaan.

Bestaande klanten kunnen via referrals 3 maanden 3% rente krijgen, tot een max van 12 maanden (4 referrals x 3 maanden), mits die referrals binnen de eerste 21 dagen minimaal €300 hebben gestort.

• W1ck1e
  • Nu online
@Hahn Ik wil zeker weten dat iemand die via een referral klant ook 3% krijgt, en zichzelf niet benadeelt. Los daarvan kan ik niet vinden hoelang een nieuwe klant die 3% krijgt. Een week, een maand .... ?

Misschien zeggen ze het wel tegen een nieuwe klant.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 12-05-2026 23:23 ]

• Hahn
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:20:
@Hahn Ik wil zeker weten dat iemand die via een referral klant ook 3% krijgt, en zichzelf niet benadeelt. Los daarvan kan ik niet vinden hoelang een nieuwe klant die 3% krijgt.
... dat zeg ik:
Hoe lang die 3% voor nieuwe klanten blijft gelden zeggen ze niet, omdat ze waarschijnlijk flexibel ermee willen zijn en het over een tijdje weer naar beneden kan gaan.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik een referall link klik. Zie ik staan:

"Je beloning wacht op je.

Sluit je aan bij Trade Republic. Accepteer de uitnodiging om je welkomstbonus veilig te stellen.

Krijg je beloning. Stort binnen 21 dagen geld.

Je vriend(in) krijgt ook een beloning, zodra jij de jouwe hebt ontvangen."

Maar ligt het aan mij dat ik nergens zie staan wat de beloning (voor de nieuwe klant en/of uitnodiger) is?

• brabosnol1
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-05 04:02
Weggejorist.

[ Voor 89% gewijzigd door brabosnol1 op 13-05-2026 06:23 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

xileS schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 03:20:
Als ik een referall link klik. Zie ik staan:

"Je beloning wacht op je.

Sluit je aan bij Trade Republic. Accepteer de uitnodiging om je welkomstbonus veilig te stellen.

Krijg je beloning. Stort binnen 21 dagen geld.

Je vriend(in) krijgt ook een beloning, zodra jij de jouwe hebt ontvangen."

Maar ligt het aan mij dat ik nergens zie staan wat de beloning (voor de nieuwe klant en/of uitnodiger) is?
De 3% dus. Maar voor hoelang is de vraag.

• Smile
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-05 19:05
Oekol schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 06:52:
[...]

Ik heb al een rekening bij Trade Republic en ik heb de vraag aan hen gesteld via de chat.

Zij geven het volgende aan: de rente van 3% geldt zolang het nieuw geopende account aangehouden wordt.
Op mijn specifieke vraag of dit voor altijd is en onafhankelijk of de basisrente 0%, 2% of bijvoorbeeld 5% is, geven zij aan dat deze 3% inderdaad voor altijd is en onafhankelijk van de dan geldende rente.

Bij een doorverwijzing krijgt de nieuwe klant naast de 3% rente nog eenmalig 10 euro extra bonus bij het openen van een rekening en na een storting van ten minste 300 euro. De oude klant die doorverwijst krijgt dan ook voor 3 maanden 3% rente, met een maximum van 4 doorverwijzingen en 12 maanden 3% rente.

Ik heb zelf net iemand doorverwezen en ik zie dat degene die doorverwijst (ikzelf in dit geval) geen 10 euro bonus krijgt. Wel gaat de 3% rente meteen in, nadat de nieuwe klant 300 euro gestort heeft. De nieuwe klant krijgt wel direct 10 euro bonus. Let op dat de nieuwe klant in de app de rente nog moet activeren, pas na deze activatie ontvang je rente.

Wil je een verwijzing ontvangen dan kun je me een DM sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door Smile op 13-05-2026 09:13 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Smile schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:40:
...
Zij geven het volgende aan: de rente van 3% geldt zolang het nieuw geopende account aangehouden wordt.
Op mijn specifieke vraag of dit voor altijd is en onafhankelijk of de basisrente 0%, 2% of bijvoorbeeld 5% is, geven zij aan dat deze 3% inderdaad voor altijd is en onafhankelijk van de dan geldende rente.
...
Als antwoord op
Ik twijfel er niet aan dat dit aan jou geantwoord is. Maar ik vind het niet realistisch, bij een lage ecb rente is het niet houdbaar, bij een hoge ecb rente rennen de klanten weg.

Ik zelf ben nog aan het twijfelen omdat ik ook gebruik maak van Scalable waar mijn spaargeld elke dag kan wisselen van bank zonder dat ik daarop invloed heb. Mocht ik daarnaast ook geld bij TR hebben dan zou ik over de 100k kunnen gaan.

Daarnaast voor alle geinteresseerden: ga alleen sparen bij een bank waar je zelf vertrouwen in hebt. Dit is mijn enige advies, zie mijn berichten hier dus niet als zodanig.

• KL643

KL643

beeldaandemuur

TRADE REPUBLIC
24‌/‌7 hulp: Bellen en chatten

Beste..

Jullie hebben erom gevraagd, en wij hebben geluisterd. Vandaag lanceren we onze nieuwe klantenservice.

Bellen of chatten: Neem 24 uur per dag telefonisch of via de chat contact met ons op.

Persoonlijk: Krijg direct een van onze duizend experts aan de lijn, geen chatbot.

Transparant: Volg de status van je aanvragen in de app.

De nieuwe service zal de komende weken voor iedereen beschikbaar zijn, zonder extra kosten.

beeldaandemuur

• W1ck1e
  • Nu online
KL643 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:41:
TRADE REPUBLIC

Beste..
...
kreeg ik in een berichtje op mijn gekoppelde telefoon.

voor mij persoonlijk is een echt normaal telefoonnummer voor de reguliere klantenservice (meteen te bellen zonder eerst te chatten) het belangrijkst.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 09:56 ]

• Internet Janny
  • Nu online

Internet Janny

He does it for free

KL643 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:41:
TRADE REPUBLIC

Beste..

Jullie hebben erom gevraagd, en wij hebben geluisterd. Vandaag lanceren we onze nieuwe klantenservice.

Bellen of chatten: Neem 24 uur per dag telefonisch of via de chat contact met ons op.

Persoonlijk: Krijg direct een van onze duizend experts aan de lijn, geen chatbot.

Transparant: Volg de status van je aanvragen in de app.

De nieuwe service zal de komende weken voor iedereen beschikbaar zijn, zonder extra kosten.
1000 man vind ik nogal veel voor Europa.

• W1ck1e
  • Nu online
Internet Janny schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:41:
[...]

1000 man vind ik nogal veel voor Europa.
Brad Pitt is wereldwijd merk ambassadeur.
Hun medewerkers werken 8 uur per dag dan is het op elk moment (24/7) maar 333. En ze zullen ook wel eens verlof/weekend/vakantie hebben. Is het dan nog veel ?

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 10:50 ]

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:35
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:47:
[...]

Brad Pitt is wereldwijd merk ambassadeur.
Hun medewerkers werken 8 uur per dag dan is het op elk moment (24/7) maar 333. En ze zullen ook wel eens verlof/weekend/vakantie hebben. Is het dan nog veel ?
Voor 18 landen (volgens Gemini). Lijkt me inderdaad reuze mee te vallen. Gemiddeld 18,5 per land per dienst.

[ Voor 11% gewijzigd door Elandenmelk op 13-05-2026 11:02 ]

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb mijn TR sinds 2024 niet gebruikt. Destijds verliep alles vlot qua stortingen (heen en weer) en volgens mij was het ook IP. Nu lees ik dat er geen IP meer is maar ook lees ik hier dat boekingen vanaf de TR rekening worden ook tegengehouden. Hoe wordt dit dan opgelost? Wordt geld dan automatisch vrijgegeven na bepaalde tijd of moet men dan hun benaderen (en op welke manier)?

• W1ck1e
  • Nu online
Mijn vriendin heeft zich aangemeld, duurt wat langer dan een paar minuten. Rekening is vlot geopend, doet het ook, "heen en weer". We wachten nog even met de storting van 300 euro. Let er op dat je de rente activeert in de app. Als dat niet gebeurt krijgt de nieuwe klant geen rente (tot het wel geactiveerd wordt). Door rente te activeren accepteer je bepaalde voorwaarden, die de nieuwe klant moet lezen. Bij de vermelde 3% geeft 365 euro per dag 3 cent rente. Voor de spaarders die dat graag in de gaten houden.

[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 11:38 ]

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 10:04
Youtl schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:43:
Inderdaad bijna. Maar nog niet helemaal. Waar ik met name tegenaan loop is dat het TRBK bankrekeningnummer niet overal wordt geaccepteerd.

Voorbeeld 1: Marktplaats kent online betalingen via een betaalverzoek. Je moet dan je rekeningnummer van je bank bij je gegevens gaan invullen. Een TRBK rekeningnummer wordt echter niet geaccepteerd.

Voorbeeld 2: ik wilde een spaarrekening afsluiten bij Centraal Beheer. Dan heb je een tegenrekeningnummer nodig om naar af en toe te boeken. Ook hier werd een TRBK rekeningnummer niet geaccepteerd.

Het gaat soms wel goed, bijv. Bij Degiro. Maar blijft irritant.

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• Harbo
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:35:
Mijn vriendin heeft zich aangemeld, duurt wat langer dan een paar minuten. Rekening is vlot geopend, doet het ook, "heen en weer". We wachten nog even met de storting van 300 euro. Let er op dat je de rente activeert in de app. Als dat niet gebeurt krijgt de nieuwe klant geen rente (tot het wel geactiveerd wordt). Door rente te activeren accepteer je bepaalde voorwaarden, die de nieuwe klant moet lezen. Bij de vermelde 3% geeft 365 euro per dag 3 cent rente. Voor de spaarders die dat graag in de gaten houden.
Ik wil iemand uitnodigen om zelf 3% rente te krijgen. Hoe lang moet E 300 lang staan op de rekening van iemand die ik ga uitnodigen?

• Youtl
elmerblues schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Inderdaad bijna. Maar nog niet helemaal. Waar ik met name tegenaan loop is dat het TRBK bankrekeningnummer niet overal wordt geaccepteerd.

Voorbeeld 1: Marktplaats kent online betalingen via een betaalverzoek. Je moet dan je rekeningnummer van je bank bij je gegevens gaan invullen. Een TRBK rekeningnummer wordt echter niet geaccepteerd.

Voorbeeld 2: ik wilde een spaarrekening afsluiten bij Centraal Beheer. Dan heb je een tegenrekeningnummer nodig om naar af en toe te boeken. Ook hier werd een TRBK rekeningnummer niet geaccepteerd.

Ik denk dat het nog tijd heeft om bij alle partijen de nieuwe IBAN lijst door te voeren. Ook met Revolut was dit eerst nog een probleem wat later opgelost werd.

Wat betreft de betaalverzoeken, dit kan misschien te maken hebben met de partij waar Marktplaats mee samenwerkt voor betaalverzoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Youtl op 13-05-2026 11:48 ]

• Youtl
JohanNL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:30:
[...]

Vraag is even of je dat überhaupt wil; compleet overstappen op één bank en niets anders. Ik zou het in iedergeval niet aanraden en zeker niet bij TR waarvan nog onduidelijk is hoe behulpzaam en betrouwbaar die klantenservice is als het er op aan komt. Ideal/Wero zal tzt wel komen, maar je kunt ook een Bunq rekening er bijvoorbeeld bij doen voor dit soort type betalingen. Voor mij blijft TR vooral interessant voor de rente en de cashback op aankopen met de debitkaart.
Grappig, ik zou juist niet op Bunq inzetten. Die vertrouw ik juist minder omdat die vaak hun product willen aanpassen en dan is een gratis pakket leuk tot Bunq met update X weer hun betaalplannen omgooit.

Maar TR zou dan niet de enige bankrekening zijn maar meer een hoofdrekening als vervanger voor een traditionele bank. Klarna/N26/Wise zou dan daarnaast nog actief blijven bijvoorbeeld. Het heeft inderdaad tijd nodig om te zien hoe betrouwbaar TR zal zijn bij echte problemen waarbij je niet bij je geld kan of iets.

• W1ck1e
  • Nu online
Youtl schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Grappig, ik zou juist niet op Bunq inzetten. Die vertrouw ik juist minder omdat die vaak hun product willen aanpassen en dan is een gratis pakket leuk tot Bunq met update X weer hun betaalplannen omgooit.

Maar TR zou dan niet de enige bankrekening zijn maar meer een hoofdrekening als vervanger voor een traditionele bank. Klarna/N26/Wise zou dan daarnaast nog actief blijven bijvoorbeeld. Het heeft inderdaad tijd nodig om te zien hoe betrouwbaar TR zal zijn bij echte problemen waarbij je niet bij je geld kan of iets.
Eens over bunq. Ik zou wel altijd een traditionele bank aanhouden. En daarnaast TR. Minstens.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
W1ck1e schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:35:
Done geactiveerd en de eerste €1K staat er :)F

• JohanNL
  • Laatst online: 18:24
[...]

Het was als voorbeeld :)

Iedereen kan ineens zijn beleid en kosten wijzigen, zou TR ook ineens kunnen doen, denk aan enkel nog ' gratis bankieren ' als je ook actief gaat beleggen. Bij Vivid hebben we dat al eerder gezien in vergelijkbare strekking. Maar zolang dat niet aan de orde is kun je leuke combinaties maken met diverse gratis betaalrekeningen.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 13-05-2026 12:45 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

• W1ck1e
  • Nu online
@WiLLoW_TieN

van hier

Bent u een bank ?
Trade Republic is een volledig Duitse bank. We staan onder toezicht van de BaFin (Federale financiële toezichthoudende autoriteit). Sommige activiteiten en diensten worden aangeboden via onze Nederlandse vestiging die onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank.
Is mijn geld beschermd ?
Klantgelden worden aangehouden op een omnibus trustrekening bij gerenommeerde partnerbanken van Trade Republic. Deze gelden worden beschermd door het depositogarantiestelsel van de desbetreffende partnerbank tot € 100.000 per klant. De huidige partnerbanken zijn Citibank Europe plc, Crédit Agricole CIB, Deutsche Bank AG, HSBC Continental Europe S.A., J.P. Morgan SE, Natixis CIB en SEB AB.

De effecten in je bewaarrekening vallen niet onder het depositogarantiestelsel, maar zijn jouw eigendom. Ze worden bewaard door Trade Republic Bank GmbH in de respectievelijke nationale en internationale depots. Daarom zijn de effecten altijd van jou.
er is dus wat overlap met de banken die door scalable capital worden gebruikt.
eventueel van belang als je niet over de 100k van het dgs wil gaan bij de bank die door SC voor jou worden gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 13-05-2026 14:59 ]

• Harbo
  • Niet online
Ik zit in de app te kijken maar zie ik daar nergens de huidige rente. Is dat afhankelijk van saldo (staat op dit moment niet veel)?

• Vanquish92
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Harbo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:29:
Ik zit in de app te kijken maar zie ik daar nergens de huidige rente. Is dat afhankelijk van saldo (staat op dit moment niet veel)?
Kies op het hoofdscherm Saldo, klik vlak onder Beschikbaar op het blokje Rente, daar zie je de huidige rente.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Harbo schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:29:
Klik op het blokje Rente, dat opent en dan lees je o.a. daar je huidige rente.
@Vanquish92 Was mij een halve seconde voor _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 13-05-2026 16:34 ]

• Sinny
  • Laatst online: 24-05 05:24
W1ck1e schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:50:
[...]

Kan jij laten weten of en hoelang je 3% krijgt ?
3% inderdaad geactiveerd, kon zo snel geen datum/tijdspanne vinden :)

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02
elmerblues schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:37:
[...]

In dit soort gevallen moet men je via een ander kanaal verder helpen, om je rekeningnummer alsnog te accepteren (als dit in een online formulier niet werkt).
Men mag namelijk niet discrimineren op IBAN.

Er zijn een aantal uitzonderingen zoals financiële diensten waar expliciet om een Nederlandse IBAN van een tegenekening gevraagd mag/moet worden. Denk aan creditcards of inderdaad spaarrekeningen.

En ik zie dat ook betaalverzoeken uitgezonderd zijn, maar daarbij wordt er vanuit gegaan dat alsnog op een andere manier de betaling plaats kan vinden.

Zie ook de pagina van DNB hierover.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gister namiddag nog iets meer overgeboekt naar TR. De eerste paar €€ aan rente zijn gemaakt 👍🏻

Ik was ja ook maf dat ik het gewoon bij ING had staan waarvoor circa 1,0% kreeg…

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 14-05-2026 19:10 ]

• W1ck1e
  • Nu online
@WiLLoW_TieN Geen bedragen noemen. Noch het effectieve percentage bij ING. Gaat niemand iets aan. Wijzig je bericht.
BTW het is geen ver-pis-wedstrijd. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door W1ck1e op 14-05-2026 08:24 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Voor bestaande spaarders bij TR die ingaan op "stuur mij maar een referral" berichten van andere tweakers: besef wel dat daarbij jouw echte naam aan hen bekend worden gemaakt. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.

• DeNachtwacht
[...]

Idem hier, ik heb in de begintijd bij hen gezeten wegens Apple Pay maar ten eerste bleven ze relatief duur en daarnaast was het elke maand weer spannend of het complete abonnement, de app en alles eromheen weer helemaal overhoop werd gegooid en je weer moest uitvogelen hoe alles werkte en wat voor jou het beste abonnement was. Ik ben altijd wel een early adaptor maar ik vond het op een gegeven moment ook iets te veel een zichzelf hip voelende yuppenbank ipv echt technologisch vooruitstrevend dus heb opgezegd.

Trade Republic bevalt me vanaf moment 1 eigenlijk, ik zit er nu 2 jaar. De app en features worden constant beter maar juist ook op een gezond en stabiel tempo.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-05-2026 10:04 ]

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:17:
@WiLLoW_TieN Geen bedragen noemen. Noch het effectieve percentage bij ING. Gaat niemand iets aan. Wijzig je bericht.
:? Laat mensen lekker zelf weten wat ze delen?

Iemand erop wijzen dat persoonlijke data delen gevoelig kan zijn, sure, maar mensen vertellen dat ze geen bedragen mogen noemen en dat ze hun bericht moeten wijzigen is nergens voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 14-05-2026 10:22 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:21:
[...]

:? Laat mensen lekker zelf weten wat ze delen?

Iemand erop wijzen dat persoonlijke data delen gevoelig kan zijn, sure, maar mensen vertellen dat ze geen bedragen mogen noemen en dat ze hun bericht moeten wijzigen is nergens voor nodig.
Jij hebt deze mening, ik heb die andere. Beide prima.

• Hahn
W1ck1e schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:33:
[...]

Jij hebt deze mening, ik heb die andere. Beide prima.
Dat jij mensen gaat vertellen wat ze moeten doen ('Geen bedragen noemen', 'Wijzig je bericht') vind ik helemaal niet prima.

Als je je mening wilt delen, deel het als je mening, bijvoorbeeld met 'Ik vind niet dat je bedragen moet noemen hier', maar ga geen opdrachten geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 14-05-2026 10:40 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Hahn schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:37:
[...]

Dat jij mensen gaat vertellen wat ze moeten doen ('Geen bedragen noemen', 'Wijzig je bericht') vind ik helemaal niet prima.
Het is prima dat we van mening verschillen
Als mijn advies of opdracht niet wordt gevolgd ga/kan/wil ik daar niets aan doen. ;)

• Youtl
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Trade Republic bevalt me vanaf moment 1 eigenlijk, ik zit er nu 2 jaar. De app en features worden constant beter maar juist ook op een gezond en stabiel tempo.
Het is nu wachten dat er meer features bij komen, zo kan het een echte concurrent gaan worden net als Revolut bijvoorbeeld. Ook het app design is simpel en overzichtelijk.

• DeNachtwacht
Welke features mis jij dan? Ik vind wero/ideal nog handig, maar verder zie ik eigenlijk weinig dat wat mij betreft nog echt beter kan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 11:53
Wally2002 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 04:53:
[...]

In dit soort gevallen moet men je via een ander kanaal verder helpen, om je rekeningnummer alsnog te accepteren (als dit in een online formulier niet werkt).
Men mag namelijk niet discrimineren op IBAN.

Er zijn een aantal uitzonderingen zoals financiële diensten waar expliciet om een Nederlandse IBAN van een tegenekening gevraagd mag/moet worden. Denk aan creditcards of inderdaad spaarrekeningen.

En ik zie dat ook betaalverzoeken uitgezonderd zijn, maar daarbij wordt er vanuit gegaan dat alsnog op een andere manier de betaling plaats kan vinden.

Zie ook de pagina van DNB hierover.
Centraal beheer zegt toch echt "computer says no" in dit geval. Ik heb ze er vorige week over gebeld. Zowel met een TR als ook een Revolut rekening als tegenrekening kan je daar geen spaarrekening openen (want geen IDIN). Het advies was om via een bank die wel IDIN ondersteunt de aanmelding bij centraal beheer te doen en later handmatig de tegenrekening aan te passen (schriftelijk met kopie paspoort en rekeningsfafschrift)....

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:30
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:55:
Welke features mis jij dan? Ik vind wero/ideal nog handig, maar verder zie ik eigenlijk weinig dat wat mij betreft nog echt beter kan.

***members only***
Dit jaar was dat bij mij rond half april.. zelf maar voor 1 april opgezocht via de kwartaaloverzichten bij TR.

• Youtl
DeNachtwacht schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:55:

***members only***
Dat, maar ik mis bijvoorbeeld iDeal/Wero, klantenservice 24/7 (binnenkort beschikbaar!), duidelijke incassobeheer voor automatische incasso's. iDin/itsme ondersteuning. Mogelijkheid op meerdere apparaten tegelijk in te kunnen loggen (momenteel kan ik alleen op me iPhone, op me iPad inloggen betekent dat ik weer word uitgelogd.

• KeizerWilmer
Spaarpotjes zou ook een hele mooie toevoeging zijn.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste