• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 15:01
En met een pure spaarbank doel je op mogelijkheden als buitenlandse rekeningen via Raisin bijvoorbeeld.

Dat punt snap ik verder wel hoor, ik denk ook als de 3% verlopen is, dat dat misschien niet zo'n gek idee is, zeker als nu de rentes wat aan het oplopen zijn. Het voordeel nu is natuurlijk dat het vrij opneembaar is.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:19
@AaiGht @The Third Man In het scherm met je saldo kan je via "beschikbaar saldo" zien waar je geld staat. Bij mij staat alles bij "Natixis". Ik weet niet hoe vaak dat wijzigt (bij mij was in het verleden een andere bank en nu is het al enige tijd deze)

• AaiGht
W1ck1e schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:45:
@AaiGht @The Third Man In het scherm met je saldo kan je via "beschikbaar saldo" zien waar je geld staat. Bij mij staat alles bij "Natixis". Ik weet niet hoe vaak dat wijzigt (bij mij was in het verleden een andere bank en nu is het al enige tijd deze)
Ja weet ik, en ook bij mij is dit nu al voor een derde keer gewijzigd (fijn dat ze dat ook ff laten weten he?)

Want stel; je hebt bij deze bank via een andere manier al geld gestald, en komt via TR bij diezelfde bank boven een ton uit, neem ik even aan dat je geen garantie hebt voor je tegoed wat boven die ton uit komt, toch?

• W1ck1e
AaiGht schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:58:
[...]

Ja weet ik, en ook bij mij is dit nu al voor een derde keer gewijzigd (fijn dat ze dat ook ff laten weten he?)

Want stel; je hebt bij deze bank via een andere manier al geld gestald, en komt via TR bij diezelfde bank boven een ton uit, neem ik even aan dat je geen garantie hebt voor je tegoed wat boven die ton uit komt, toch?
Lijkt mij correct. Dat heb ik ook wanneer ik scalable en TR tegelijkertijd gebruik. Maar je kunt elke dag kijken waar het staat. En maar vertrouwen dat het goed gaat. Maar dat is een persoonlijke keuze.

• AaiGht
Ze zouden om die reden eigenlijk standaard moeten notificeren als ze dit wijzigen, of zelfs de mogelijk moeten geven om bepaalde banken te willen mijden als een klant hier om zulke redenen om vraagt. Maar goed, das denk ik allemaal wat veel gevraagd.

• W1ck1e
AaiGht schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:56:
Ze zouden om die reden eigenlijk standaard moeten notificeren als ze dit wijzigen, of zelfs de mogelijk moeten geven om bepaalde banken te willen mijden als een klant hier om zulke redenen om vraagt. Maar goed, das denk ik allemaal wat veel gevraagd.
Ik denk dat het verlies van de klanten die om deze reden bij TR vertrekken voor lief nemen.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:39
The Third Man schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:31:

Dat gezegd hebbende, qua garantiestelling maakt het effectief weinig uit, immers men is zoals bij alle beleggingen verplicht een geldmarktfondsinvestering in een bewaarfirma te stallen. Je bent linksom en rechtsom dus niet kwetsbaar voor een faillissement.
He wat? TR is een bank en de partnerbanken zijn banken, dus die komen op de bankbalans lijkt mij. Als ze het in geldmarktfondsen stoppen, zit het direct in geldmarktfondsen. Ik vermoed dat je e-geldinstellingen en banken nu door elkaar haalt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:04

The Third Man

The Third Jellyfish

rr7r schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

He wat? TR is een bank en de partnerbanken zijn banken, dus die komen op de bankbalans lijkt mij. Als ze het in geldmarktfondsen stoppen, zit het direct in geldmarktfondsen. Ik vermoed dat je e-geldinstellingen en banken nu door elkaar haalt.
Zeg je niet nu hetzelfde als wat ik al zei :? dat het dus niet kwetsbaar is voor een faillissement omdat het dan wel bij een partnerbank staat dan wel in een bewaarfirma voor de geldmarktfondsparticipatie?

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:39
The Third Man schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:25:
[...]

Zeg je niet nu hetzelfde als wat ik al zei :? dat het dus niet kwetsbaar is voor een faillissement omdat het dan wel bij een partnerbank staat dan wel in een bewaarfirma voor de geldmarktfondsparticipatie?
Ja denk het wel. Je kan je bericht op twee manieren lezen. Mja, excuus voor verwarring eventueel.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:18
...
Last but not least, je kan ook de vraag stellen of het zo slim/zinvol is om zulke bedragen per se bij een bedrijf als TR te stallen en dan niet een pure spaarbank met bijna net zo leuke rente te kiezen. Waarom per se dit avontuur aangaan, om het zo te zeggen.
Dat zal dan toch het Brad Pitt effect zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Batilan op 04-08-2026 23:23 ]

• W1ck1e
...
Het kan daarentegen wel uitmaken voor de VRH, immers dat rekent met een ander tarief voor dat deel. Maar de implicaties daarvan hangen weer volledig af van je totale box 3 plaatje en je kan de tegenbewijsregeling toepassen.

Last but not least, je kan ook de vraag stellen of het zo slim/zinvol is om zulke bedragen per se bij een bedrijf als TR te stallen en dan niet een pure spaarbank met bijna net zo leuke rente te kiezen. Waarom per se dit avontuur aangaan, om het zo te zeggen.
Bij mij (n=1) werd het saldo van 2025 als spaargeld gezien.

Voor mensen die niet meer alles kunnen kiezen omdat ze hun spaargeld moeten of willen spreiden is TR wellicht wel slim en/of zinvol.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 05-08-2026 07:54 ]

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Referrals zijn verboden, dat staan we niet toe, geen uitzonderingen. Graag een tr aanmaken als je er een ziet.

Discussie over het beleid etc, dan mag in dm met de moderators of via het feedback topic :).