Hmm, mischien zijn er weinig Nederlandse klanten die er om vragen en levert het ze us niets op? Ook bij Openbank moet de schoorsteen blijven roken. Maar als al eerder gezegd: Dien een klantwens in en als veel anderen dat ook doen verandert er op termijn mogelijk iets?
[...]
Nee, ik heb er geen cijfers van, maar het lijkt me logisch dat veel Nederlanders al in maart hun belastingaangifte willen doen. Het is gewoon vervelend als je in maart je belastingaangifte wilt doen en dan bij het invullen van je banksaldi erachter komt dat je nog geen jaaroverzicht hebt van Openbank en daar nog een paar maand op moet wachten.
Als al eerder gezegd: Je hoeft Openbank niet te gebruiken, da's een persoonlijke keuze. Als ik vind dat een leverancier me niet goed bedient dan stem ik met mijn voeten. In dit geval kun je stemmen met je (spaar)geld.
[...]
Dat vind ik wel een goed tip.
Zelf controleren zou je sowieso altijd moeten doen. Of zoals de Belastingdienst zegt: Vertrouwen is goed, controleren is beter....
[...]
Overigens vind ik het wel vreemd dat dit anno 2026 niet voorafingevuld is zoals bij Nederlandse bankrekeningen. We leven in een verenigd Europa waarin landen dit soort gegevens nou juist met elkaar delen om onder andere belastingontduiking tegen te gaan.
Buitenlandse banken wisselen gegevens uit via Europese methoden en vallen in die context onder Europeese regels. Nederlandse banken vallen onder Nederlandse regels en moeten (wettelijk) hun gegevens voor eind februari bij de Belastingdienst hebben aangeleverd. De buitenlandse uitwisseling gebeurt volgens mij tussen belastingdiensten en niet door buitenlandse banken met de NL belastingdienst, dat zal dus altijd na ijlen. Maar,
via deze link kun je vast meer vinden.....
Dat jij "geen zin" hebt kun je de bank niet verwijten.....
[
Voor 6% gewijzigd door
DjoeC op 21-03-2026 12:43
]