Omdat ze in Nederland hun diensten aanbieden.buglife schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:25:
[...]
Waarom zou een Spaanse zich moeten schikken aan dat veel Nederlanders in maart hun belastingaangifte doen?
Nee, ik heb er geen cijfers van, maar het lijkt me logisch dat veel Nederlanders al in maart hun belastingaangifte willen doen. Het is gewoon vervelend als je in maart je belastingaangifte wilt doen en dan bij het invullen van je banksaldi erachter komt dat je nog geen jaaroverzicht hebt van Openbank en daar nog een paar maand op moet wachten.Zijn er getallen van dat het in maart vaker gebeurt dan april? Er is bovendien tijd tot 1 mei, dus in dat opzicht voldoet april.
Dat vind ik wel een goed tip.Als het zo belangrijk is, houd je zelf een administratie bij. Ben je helemaal niet meer afhankelijk van een jaaroverzicht van een instelling. Dat doe ik zelf overigens ook. Als het jaaroverzicht komt, leg ik hem ter controle langs mijn eigen administratie. Als er dan iets niet klopt, zou ik altijd nog de aangifte kunnen aanpassen.
Overigens vind ik het wel vreemd dat dit anno 2026 niet voorafingevuld is zoals bij Nederlandse bankrekeningen. We leven in een verenigd Europa waarin landen dit soort gegevens nou juist met elkaar delen om onder andere belastingontduiking tegen te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Koos Werkloos op 21-03-2026 12:10 ]
:strip_exif()/f/image/sT7v03uh4wTwFvtFejfqTDFs.png?f=user_large)
/f/image/gId9wP4xwp3rMDqjY64NJ7Wp.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zvsmKimH1t5wYXcwsol7YwI4.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/K8dUDDOmdmTGAEIKgsoroWEl.png?f=fotoalbum_large)