Ik heb nadat ik m'n post verstuurde nog even in m'n mailbox zitten kijken, en dan kom ik toch tot een andere conclusieW1ck1e schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:32:
[...]
Daar waar 1,90% wordt genoemd wordt met een sterretje verwezen naar het rekenvoorbeeld (met de huidige percentages 3,0%, 1,9% en periodes 3 en 9 maanden). Het voorbeeld legt slechts uit hoe je de effectieve rente uitrekent.
De eerste plek waar ik heb gevonden dat de rente op de normale spaarrekening variabel is, is in de precontractueleinformatie over de rekening:
[...]
De tekst op de website zou eenduidiger zijn wanneer het sterretje ook zou verwijzen naar de het variabele karakter van de rente op de normale spaarrekening. Naar mijn mening leidt de niet-eenduidigheid van de huidige tekst tot mijn "denkfout".
Dat een rentewijziging 2 maanden van te voren zal worden is weer een pluspunt. Naast mijn algemene beeld van deze bank dat zij de zaken goed voor elkaar hebben ben ik nog steeds zeer positief. Dat de rente van 1,9% niet voor 9 maanden gegarandeerd is neem ik graag voor lief.
Einde december 2023 een Welkom Spaarrekening geopend met 6 maanden actie-rente van 3,65% en daarna het rekenvoorbeeld met dan 6 maanden 2,75% rente.
Ik heb 17 december 2024 een mailtje gekregen dat op 17 februari 2025 de rente van 2,75% naar de 2,5% gaat zakken.
Dan heb ik 6 maanden 3,65% gehad, en daarna 7 maanden 2,75% wat dan wel de laatste 6 maanden van dat rekenvoorbeeld toch blijkt te kloppen, maar dat kan ook gewoon een gevalletje toeval zijn
Ey!! Macarena \o/
/f/image/MzRsAn8zF5Nun8zItGS3JiP0.png?f=fotoalbum_large)