Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:20
@Valorian hier werkt alles prima maar is nog niet alkes vertaald waardoor ik heel soms nog iets in het spaans krijg.

De app is minder intuïtief dan de nl grootbanken apps maar komt wel meer overeen met andere middellandse zee banken.

De loop waar je in zit kan ook bij een groot bank voorkomen. Ik was juist weer verbaasd hoe eenvoudig en makkelijk er een tel nummer bij ing gewijzigd kan worden.

Overmaken in de app kan op meerdere manieren/locaties. Hun go-to icon zijn de twee pijltjes, dus je kan gelijk vanaf de landing pagina onderin klikken of als je al in een rekening zit juist bovenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:52:
@Valorian hier werkt alles prima maar is nog niet alkes vertaald waardoor ik heel soms nog iets in het spaans krijg.

De app is minder intuïtief dan de nl grootbanken apps maar komt wel meer overeen met andere middellandse zee banken.

De loop waar je in zit kan ook bij een groot bank voorkomen. Ik was juist weer verbaasd hoe eenvoudig en makkelijk er een tel nummer bij ing gewijzigd kan worden.

Overmaken in de app kan op meerdere manieren/locaties. Hun go-to icon zijn de twee pijltjes, dus je kan gelijk vanaf de landing pagina onderin klikken of als je al in een rekening zit juist bovenin.
Thx. Ja, als het eenmaal werkt vast prima. En het verschil tussen mijn ING vrij opneembare spaarrekening en Openbank is bijna 1% qua rente (1,06 vs 1,9). Dus ik ga er nog maar even een poging aan wagen.

De pijlen inmiddels gevonden (@areyouben gaf dit ook al aan, dank!). Ik had werkelijk overal op geklikt qua puntjes en dingetje behalve daar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:25
Valorian schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:36:
[...]

Zal ze eens bellen vandaag…. En anders óf mijn brief zoeken óf kijken of de oude telefoon het nog doet en via die telefoon sms intvangen en code aanpassen en dan nieuwe telefoon registreren als vertrouwd via die code zodat het daar hopelijk ook op werkt…
Aan de telefoon zullen je ze zeker kunnen helpen uit die loop te komen. Ik denk dat je zonder codes je oude telefoon kan verwijderen als vertrouwd apparaat en dat daarna weer sms-codes via ouderwetse sms op je telefoonnummer worden verstuurd. Daarna zou je dan zelf een nieuwe handtekening moeten kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
areyouben schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Aan de telefoon zullen je ze zeker kunnen helpen uit die loop te komen. Ik denk dat je zonder codes je oude telefoon kan verwijderen als vertrouwd apparaat en dat daarna weer sms-codes via ouderwetse sms op je telefoonnummer worden verstuurd. Daarna zou je dan zelf een nieuwe handtekening moeten kunnen aanvragen.
Ja, heb ze wel eens vaker aan de lijn gehad. Een keer ivm nogal omslachtige manier waarop bij geautomatiseerde beleggingsrekening tientallen nummers van fondsen e.d. als rekeningnr in de belastingaangifte vooringevuld staan, en het onduidelijk was wat ik daar nou moest weghalen of juist invullen (uiteindelijk: gewoon één nr met het totaalbedrag op de belegggingsrekening). En een keer omdat ik de anti-witwas-etc-formulieren nog moest invullen/activeren, maar dat kon ook niet zonder code. In beide gevallen goed geholpen door een prettige NL-medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-09 21:31
Mistraller schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:03:
[...]

IBAN in Nederland heeft helaas wel een erg vervelende domme keus in zich; De banknaam zit erin. Europees gezien is die fout ook gemaakt, het land is erin verwerkt. Dat houdt in dat je nooit je bankrekeningnummer fatsoenlijk kunt meenemen; hoe Europees we het hier ook gaan regelen.

Instant payment is een gigantische move voor de bankensector geweest.
Technisch omdat voorheen alles in batches verliep, en nu 1 voor 1 met grote datastromen tot gevolg. Maar vooral ook op het gebied van clearing and settlement oftwel onderling vertrouwen. Iets waar je als consument nooit bij stil staat, maar wel aan de basis stond voor een betrouwbare financiële sector. Dat is fundamenteel aan het veranderen door IP.

Hier mooi uitgelegd voor de geinteresseerden.

https://medium.com/@finte...to-real-time-a30d37944ade

TL:DR

[...]
Met als aanvulling: Op zich is het niet typisch alleen Nederlands dat er letters van de bank in een IBAN zitten. Landen als Ierland en Malta hebben dat ook.
Voorbeeld: IE29 AIBK 9311 5212 3456 78 in Ierland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Even bellen met openbank lost vaak wel bekende problemen op met sms. Er zitten daar een paar medewerkers die erg goed zijn en de brug slaan tussen de spaanse werkwijze’s en hoe nederlanders gewend zijn hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:27

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is er iemand die ooit aanspraak heeft gemaakt op die Travel+ reisverzekering? Hoe is dat gegaan? Voldeed je volledig aan de voorwaarden (m.a.w. zo'n beetje alles mbt je reis betaald met je Openbank betaalpas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Valorian schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:55:
[...]

Thx. Ja, als het eenmaal werkt vast prima. En het verschil tussen mijn ING vrij opneembare spaarrekening en Openbank is bijna 1% qua rente (1,06 vs 1,9). Dus ik ga er nog maar even een poging aan wagen.

De pijlen inmiddels gevonden (@areyouben gaf dit ook al aan, dank!). Ik had werkelijk overal op geklikt qua puntjes en dingetje behalve daar ;)
Je kan beter naar Garanti BBVA Bank gaan die bieden nu 2,55% rente voor het eerste halfjaar. Deposito Garantie Stelsel en vrij opneembaar.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:10
Datisraar schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Met als aanvulling: Op zich is het niet typisch alleen Nederlands dat er letters van de bank in een IBAN zitten. Landen als Ierland en Malta hebben dat ook.
Voorbeeld: IE29 AIBK 9311 5212 3456 78 in Ierland.
Protectionisme is ook niet iets wat alleen in Nederland speelt 8) Maar ik ging er voor het gemak even vanuit dat de meesten hier Nederlands zijn. In het ontwerp van IBAN hadden beter helemaal geen letters toegestaan cq gebruikt moeten worden. Óók niet voor de landcode als je vooraf EU-wide ANP al in je specs opneemt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:41:
[...]

Protectionisme is ook niet iets wat alleen in Nederland speelt 8) Maar ik ging er voor het gemak even vanuit dat de meesten hier Nederlands zijn. In het ontwerp van IBAN hadden beter helemaal geen letters toegestaan cq gebruikt moeten worden. Óók niet voor de landcode als je vooraf EU-wide ANP al in je specs opneemt.
Is het niet zo dat die letters vervangen kunnen worden door cijfers, nu al? Dus ipv NL bv 89?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valorian
Jumpman schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:40:
[...]

Je kan beter naar Garanti BBVA Bank gaan die bieden nu 2,55% rente voor het eerste halfjaar. Deposito Garantie Stelsel en vrij opneembaar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ik heb een account aangemaakt bij OpenBank, geld er op gezet, bijna 10 dagen gewacht totdat het pasje binnen was, geactiveerd, daarna het mobiel betalen aangezet in de app. Sta ik in de winkel om dat voor het eerst te testen krijg ik alleen errors te zien op het apparaat. Heb het meerdere keren geprobeerd bij diverse pinapparaten en het is me niet gelukt. De klantenservice gaf ook aan dat dit niet werkt. Gelijk mijn rekening weer opgezet én ik ga mijn heil ergens anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:20
haagsepracht schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:31:
Ik heb een account aangemaakt bij OpenBank, geld er op gezet, bijna 10 dagen gewacht totdat het pasje binnen was, geactiveerd, daarna het mobiel betalen aangezet in de app. Sta ik in de winkel om dat voor het eerst te testen krijg ik alleen errors te zien op het apparaat. Heb het meerdere keren geprobeerd bij diverse pinapparaten en het is me niet gelukt. De klantenservice gaf ook aan dat dit niet werkt. Gelijk mijn rekening weer opgezet én ik ga mijn heil ergens anders zoeken.
apple wallet, google pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:28
Ik zou zeggen, heel veel succes elders!

PS: Had je ook al eens betaald met je nieuwe pas? Volgens mij is dat een vereiste voor het mobiel betalen werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Nu online
Je moet eerst een keer betalen met je pinpas in de sleuf ipv NFC. Daarna werkt zowel NFC van je pas als je mobiel.
Wordt ook ergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Falco schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:36:
[...]

Ik zou zeggen, heel veel succes elders!

PS: Had je ook al eens betaald met je nieuwe pas? Volgens mij is dat een vereiste voor het mobiel betalen werkt....
Yes, heb eerst betaald met de pas en daarna nog één dag gewacht. Zit op GrapheneOS, dus Google pay is geen optie, moet echt via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:28
haagsepracht schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Yes, heb eerst betaald met de pas en daarna nog één dag gewacht. Zit op GrapheneOS, dus Google pay is geen optie, moet echt via de app.
OK, dat is raar dan, heb je ook de tip van @GeEkIe gezien?

Andere optie is dan wellicht nog de Curve App, ook geen lichtend privacy voorbeeld maar dan heb je de eieren in ieder geval niet allemaal in 1 mandje als je Apple/Google pay zou gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSander562
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:52
haagsepracht schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Lijkt mij dat óf je telefoon niet als primair ingesteld staat in de Openbank app of dat de winkelier misschien geen Mastercard Debit ondersteund wat nog steeds mogelijk is.
(Bij Openbank app is namelijk je pas voor de kassa altijd Mastercard debit uit eigen ervaring ook al is maestro gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Falco schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:31:
[...]

OK, dat is raar dan, heb je ook de tip van @GeEkIe gezien?

Andere optie is dan wellicht nog de Curve App, ook geen lichtend privacy voorbeeld maar dan heb je de eieren in ieder geval niet allemaal in 1 mandje als je Apple/Google pay zou gebruiken....
Ik ga het nog een keer proberen idd of het wellicht wel lukt na het fysiek gebruiken van de pas ipv via NFC. Kan me niet meer herinneren of ik dat toen had gedaan.

Heb in GrapheneOS de Openbank app ook als betalingsapp geselecteerd gehad. Ben benieuwd.. en anders toch maar verder kijken. Garmin Pay werkt prima op de Smart Watch maar wil een alternatief hebben voor op de mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belgareth
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
Valorian schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:12:
Gaat bij jullie het overboeken van geld vanaf Openbank soepel?

Als ik wil overboeken dan vraagt de bank om een bevestigingscode op mobiel, maar die ontvang ik niet. Dat is overigens vanaf een pc. Vanaf mobiel in de app lijkt er helemaal geen mogelijkheid zijn om geld over te boeken. Voelt allemaal wat brakjes... Gaat het bij jullie soepeler?

Misschien komt het omdat mijn telefoon niet geregistreerd is als "Vertrouwd apparaat", maar als ik dat wil doen moet ik eerst een elektronische code invoeren, die ik nog nooit gemaakt heb, en als ik daar een nieuwe voor aanvraag moet ik aan het eind weer zo'n sms-code bevestigen die ik dus niet krijg...
volgens heb ik dit ook gehad bij een nieuwe telefoon. De code komt op de oude telefoon binnen, maar niet als sms maar een push notificatie van de app. Dit is irritant maar dat blijft zo totdat je huidige telefoon als vertrouwd apparaat hebt geregistreerd. Staat mij ook bij dat je maar één vertrouwd apparaat mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Nu online
belgareth schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:35:
[...]
Staat mij ook bij dat je maar één vertrouwd apparaat mag hebben.
Dit zou wel eens de kern van het probleem kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-08 18:08
Weet iemand hoe het deposito garantie stelsel werkt als je al een ton bij banco santander hebt staan? Zit daar een doorkijk op, of hebben ze ieder hun eigen regeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
SamPep schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 21:07:
Weet iemand hoe het deposito garantie stelsel werkt als je al een ton bij banco santander hebt staan? Zit daar een doorkijk op, of hebben ze ieder hun eigen regeling?
Bij Spaanse banken register staan beiden apart geregistreerd. Gewoon 2x een ton dekking dus.
Pagina: 1 ... 89 90 Laatste