Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-05 18:15
Mede-auteur:
  • J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19:28

J0kerNL

In dit topic worden er discussie gehouden en ervaringen besproken over Openbank

Introductie

Openbank is een Spaanse onlinebank die sinds haar oprichting in 1995 tot Banco Santander behoort. De bank heeft haar eigen banklicentie en staat ingeschreven in het bankregister van de Banco de España met bankcode 0073. Het is een bank met meerdere kanalen waar transacties zowel telefonisch als via internet kunnen worden gerealiseerd. De bank heeft een fysiek kantoor in Madrid.

Op dit moment is er een wachtlijst.

Mobiel betalen

Ze bieden support aan voor Apple Pay, Openbank Wallet, Fitbit Pay en Garmin Pay. Dit is nog niet het geval voor Apple Pay

Actie

Als je voor 31 januari een account bij hun aanmaakt, kun je als je 500 euro stort, 50 euro gratis krijgen.

Downloaden:
Android: https://play.google.com/s...ils?id=es.openbank.mobile
iOS: https://apps.apple.com/nl...el-bankieren/id1217874244

[Voor 98% gewijzigd door J0kerNL op 15-01-2020 21:06]

• atlas1302
De bank begint in 2019 met Europese expansie in Duitsland, Nederland en Portugal. Ik mag aannemen dat de IBAN nummers dan ook van die landen zijn.

Er is verder nog niet zo veel bekend over deze ontwikkelingen, dus we moeten het even afwachten hoe dat zich laat ontwikkelen in deze drie genoemde landen. De specifieke IBAN nummers zou volgens mij een must moeten zijn.

Een wachtlijst om je aan te kunnen melden? waar hebben we dat eerder gezien...bij N26 destijds ook.

• atlas1302

• atlas1302
ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:34:
[...]

https://www.openbank.nl/wie-wij-zijn

"100% digitaal en zonder extra kosten
Al onze diensten zijn beschikbaar via één website en app."

Op de Spaanse site in het Engels is er wat meer informatie te vinden. Maar de bank profileert zich ook als een bank waar je kosteloos een account kan openen.

----------------------------

Ik kreeg trouwens 13 december een mailtje van ze, dat ik in de komende dagen 'op een exclusieve wijze kan deelnemen' en dat er 'een verrassing op mij wacht'. Nou, ik ben erg benieuwd haha.
Het is 13 december geweest, wat is de verassing ;)

• atlas1302
Heb het ook gezien de website staat open voor inschrijven op de wachtlijst, volgens mij lezen ze mee op het forum ;)

Ik zit in het buitenland dus ik kijk de kat nog even uit de boom, heb Revolut en N26 dus we kunnen vooruit.

• atlas1302
En het wordt echt leuk als je de voordelen inschakelt! Dan veranderen je 5 opnames per maand in Nederland in opnames overal ter wereld
Ze houden wel van voordeeltjes zo te zien op die site, en ze hebben het i.d.d. nog steeds over een Spaans Iban nummer wat nog steeds wordt gehandhaafd.

Expanderen maar :)

• atlas1302
transferwise maakt een leuke winst en revolut draait zwaar verlies
Heb je hier een bron van?

• atlas1302
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=18&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjavonWyMvmAhX9A2MBHbCvCEwQFjARegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.banken.nl%2Fnieuws%2F21606%2Fhoe-verdienen-digital-only-banken-hun-geld&usg=AOvVaw2ANZDslmD5Tig-X5-tPHPV

Hier wordt toch iets anders gezegd ;)

Openbank staat nog niet in het rijtje thuis, Revolut is èèn na grootste op Transferwise na. Misschien dat de cijfers in 2020 er anders uitzien, Brexit heeft voor Revolut wel impact denk ik. Mijn nieuwe kaart is overigens Visa.

Het zou leuk zijn als Openbank door zou pakken in Nederland met een NL - IBAN, maar of dat er allemaal inzit. Ik vind het op dit moment erg onduidelijk welke kant ze willen op fietsen. :/

• atlas1302
Wil je even bevestigen dat je geen medewerker van die bank bent of op enige manier betaald voor deze post?
Ik zit voor een andere bank, Chesterfield. En nee, ik ben geen directeur van Openbank. Wie ben jij?

• atlas1302
Openbank, de grootste volledig digitale bank van Europa en onderdeel van de Santander group, lanceert de eerste bestemming van een internationale uitbreiding in Duitsland. Later dit jaar worden Nederland en Portugal hieraan toegevoegd, daarna volgen verschillende landen in Europa en Amerika op de middellange termijn.

Tijdens de jaarlijkse mediadag in Berlijn zal Openbank een reeks producten en diensten presenteren die tegen het einde van het jaar volledig operationeel zullen zijn in Duitsland. De bank biedt Duitse klanten een state-of-the-art platform en mobiele app, met AI- en machine learning-technologie, cloudgebaseerde systemen en de hoogste beveiligingsstandaarden voor bruikbaarheid en optimale klantervaring.

• atlas1302
Ik vind het persoonlijk niet zo perfect, maar ik deel informatie wat ik tegenkom op het internet.

Misschien kan jezelf ook iets toevoegen wat met Openbank.NL te maken heeft, mijn interesse heeft dat wel.

• atlas1302
Ik vraag mij eigenlijk af waar mijn mede redacteur blijft met zijn antwoorden en reactie`s, deze heeft mij gevraagd om hem aan mijn zijde toe te voegen. :|

• atlas1302
De Duitsers zijn het eerste aan de beurt, daarna Nederland en Portugal.
Later dit jaar worden Nederland en Portugal hieraan toegevoegd, daarna volgen verschillende landen in Europa en Amerika op de middellange termijn.
Maar het zou dit jaar moeten gebeuren, dus krap tijd. Ik wil best een Spaans Iban, wil in de toekomst meer naar Spanje dus lijkt me geen probleem.

• atlas1302
Qwerty-273 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:10:
@atlas1302 ik ben wel benieuwd hoe hun DE aanbieding er uit gaat zien. In NL haal je gratis je geld uit zo goed als elke geldautomaat. In DE niet. Afhankelijk van je bank is die aangesloten bij een netwerk die geldautomaten uitbuiten (Cash Group, Cash Pool, DiBa, Raiffeisen/Volksbanken, Sparkassen -- daarnaast zijn er ook nog losse netwerken als Euronet etc.). Dan kan je daar zonder kosten geld pinnen, maar kom je bij een automaat uit een andere groep terecht dan betaal je daar een opslag tot wel 5 EUR in sommige gevallen.
Je bent dan als consument veel meer bewust uit welke automaat je jouw geld haalt.

Een gratis rekening / basis pas en een promo rente voor de eerste x maanden zijn in veel landen eigenlijk wel normaal tegenwoordig.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe Openbank dat gaat realiseren en aanpakken, de Deutsche Bank en Argenta rekenen geen toeslagen bijv. Dus op die manier zou je dan wel weer uit de voeten kunnen, maar even afwachten denk ik.

• atlas1302
Dus wees voorzichtig met het lezen van de marketing, en hou bit.ly/thefreeATMlist goed in de gaten! (en vul aan/pas aan waar nodig)
Een respectabele lijst met gratis ATM`s over heel de wereld, kan altijd beter maar niet slecht die ''Revolut''

En die hebben we ook ;)

• J0kerNL
Datisraar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:07:
[...]

Quote:
Ik heb vandaag een promotiecode ontvangen om klant te worden! Je krijgt €50 cadeau als je voor 28 februari €500 op je rekening zet, dus dat is mooi meegenomen! Binnen 10 dagen wordt de betaalpas thuisbezorgd (mits de aanmelding goedgekeurd wordt).

Hoeveel weken heb jij gewacht?
Ik sta ongeveer 1 maand nu op de wachtlijst.
Ik heb vandaag ook een mailtje ontvangen met de promotiecode, ik zit nog er even aan te denken om er eentje aan te vragen, aangezien ik ook al een rekening bij N26, Revolut en Transferwise heb :P

[Voor 3% gewijzigd door J0kerNL op 13-01-2020 18:42]

• atlas1302
We kunnen in ieder geval aan de slag, het is een feit. Ik ga eens checken of in Portugal veel Santander banken zijn. Je zou bijna denken van wel.

Wie gaat er op vakantie naar Portugal, mmmmm al die lekkere gerechten en wijn :9

• atlas1302
Maar een Go Plus is toch niet gratis met kaartje, 42 euro p/j. na de gratis periode.

• atlas1302
Volgens mij is Moneyou GO Plus alleen met kaart, en dat kost geld. Het kost zo wie zo geld want je moet een tegenrekening hebben.
Een Go basic is gratis zonder kaart.

Bron: https://www.homefinance.n...we-betaalbank-moneyou-go/

• atlas1302
Goed om te horen dat er schot in zit, de pas kan toch ook verstuurd worden naar Portugal?
Heb daar wel een adres, maar zal me moeten aanmelden met mijn Nld. paspoort. Gaat dat lukken?

• J0kerNL
SteinGames schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:47:
Ik ben zojuist gebeld, Alleen had ik niet de mogelijkheid om op te nemen. Vervolgens dit mailtje ontvangen

[...]
Ik werd vandaag ook gebeld, was wegens back-end issues dat mijn rekening nog niet actief was, verder rest was alles in orde :9

• atlas1302
Heb vandaag ook aangemeld in Portugal, sta op de wachtlijst. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

We gaan regelmatig naar Portugal, dus dat zou dan alweer een opsteker zijn.

• J0kerNL
Vreemd, ik heb wel geprobeerd om een Maestro pas te vragen, alleen daar staat dat ik mijn maximale passen heb overschreden. Weet iemand waar ik mijn gegevens kan vinden van de pas die ik dan wel heb : 8)7

• atlas1302
J0kerNL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:56:
Vreemd, ik heb wel geprobeerd om een Maestro pas te vragen, alleen daar staat dat ik mijn maximale passen heb overschreden. Weet iemand waar ik mijn gegevens kan vinden van de pas die ik dan wel heb : 8)7
Confrère, die Maestro pas krijg je toegezonden alleen is het nog niet zichtbaar in de app. Dat las ik hier een paar berichten terug.
Dus het is eigenlijk een bevestiging dat die pas in de maak is en wordt opgestuurt, een Maestro pas.

Ik heb daar geen ruk aan, ik wil een Master of Visa kaart voor het buitenlandse gebeuren. Santander banken werken toch ook met deze kaarten? of is het een speciale Santander debet card.

Het lijkt toch nog niet overzichtelijk, maar met trial en error komen we in dit topic er wel uit. ;)

• atlas1302
Dat lijkt me ook een goede actie, toevoegen aan Google Pay. Iemand dat al gedaan?

• atlas1302
Ik dacht even een rekening te openen in Portugal. Binnen een week kreeg ik de inlogcode, dus lekker snel. Ik heb daar ook een corr. adres waar de kaart naar toe gestuurd kan worden.

Als identiteit controle voor paspoort gekozen, Europees toch. Dan mijn fiscaal nummer en daar gaat het meteen mis, het is een Nederlands paspoort dus....
Ik zou het in Nederland moeten aanvragen, Nederlands paspoort, en dan opsturen naar...Portugal misschien.

Weet je wat, laat het voor mij maar zitten voorlopig misschien dat ik nog een poging doe via Nederland.

Wie zijn adres mag ik eenmalig leasen?

• atlas1302
Ik begrijp niks van je post. Wat is het probleem?
Ik kan in Portugal niet met een Nld. paspoort een rekening openen. in Nld.wel natuurlijk maar ik heb geen adres daar, woon op CV.
Tweakers biedt geen platform om contracten met anderen te breken.

[Voor 22% gewijzigd door Ardana op 30-01-2020 20:56]

• J0kerNL
U123456 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:15:
Vandaag de Maestro betaalpas van Openbank ontvangen.
Op de meegestuurde info staat:
[...]
Op de website staat een andere datum en prijs, onder “Hoe weet je of de reisvoordelen ingeschakeld zijn?”
[...]

Na activeren van de pas in de app staan de travel card echter automatisch AAN.
Dus nog even zelf uitzetten, wanneer je geen travel card functies wil gebruiken na 31/03 of 30/04. :)
Interessant, bij mij staat er dat ik er altijd gebruik van kan maken: https://prnt.sc/qxkh3q

• atlas1302
Nou, als ik al die verwarringen zo eens lees, laat ik Openbank eerst de kans maar eens geven om dit allemaal op te lossen.

Er zit geen strakke leidraad in, iedereen denkt maar ....het zit zo of zo. Heeft iemand die 500 piek nu al eens gehad? Of moet iedereen nu maar wachten op 28 februari?

Ik ga het zien op 28/02 wat de belofte waard is.

• J0kerNL
edit: was al beantwoord

[Voor 94% gewijzigd door J0kerNL op 07-02-2020 22:51]

• J0kerNL
U123456 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:56:
[...]
Voorwaarden van de reisverzekering staan op de laatste bladzijden van het document wat je na goedkeuring per e-mail krijgt. Op de website van Openbank zelf nog niet kunnen vinden, wel als afbeeldingen dankzij een user op kortingssite Pepper: https://nl.pepper.com/comments/permalink/1026493
Zijn wel nette voorwaarden om de Openbank rekening aan te houden voor de lange termijn, ben wel benieuwd of ze het gratis gaan houden :P

• J0kerNL
JohanNL schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:25:
@Dacuuu En is dit dus levenslang gratis voor de eerste 20.000 aanmeldingen?
Valorian schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:25:
[...]

Hoe zie je in de app of je bij de eerste 20000 zit en dus de
“Voor altijd gratis travel opties” hebt?
Zie dit eerder bericht van mij:
J0kerNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Interessant, bij mij staat er dat ik er altijd gebruik van kan maken: https://prnt.sc/qxkh3q

• J0kerNL
JohanNL schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:46:
@J0kerNL Dit topic is ook zo onduidelijk, dus ik vroeg het voor de zekerheid :)
Maar ook op die printscreen van jou staat eerst '' tot maart 2020 '' waarna het stukje staat dat het voor de eerste 20.000 voor altijd gratis is.
Ik doelde dan ook op het 'Travel+ is gratis voor jou!' stukje :+ , ik vind het inderdaad ook erg onduidelijk.

• atlas1302
Heb mij ook aangemeld in Nederland, de laatste stap documenten aanleveren heb ik even in de wacht gehouden.
Ik wil weten of de pas ook opgestuurd kan worden naar Portugal, ik heb gemaild maar zit nog steeds te wachten op antwoord.

Weet iemand of het opstuuradres gewijzigd kan worden na aanmelding?

• atlas1302
Jongens geen geruzie, nergens voor nodig. Houdt het neutraal, er zijn genoeg vragen die Openbank ons nog bezig houdt? Laten we ons daarop concentreren.

• atlas1302
We hebben Open bank nog maar eens een mail gestuurd, ze reageren gewoon niet. Ik wil weten of mijn verzendadres veranderd kan worden i.v.m. opsturen van de kaart.

Stel...je bent op vakantie of gewoon voor een tijdje in het buitenland (EU), je verliest de pas of wordt geleend zonder te vragen. Je hebt de pas nodig dus een nieuwe opsturen zou toch op z`n minst mogelijk moeten zijn.

Zo`n moeilijke vraag is het toch niet? Misschien moet Openbank zich ook gaan inlezen op het forum om onduidelijkheden transparant te maken.

• atlas1302
In dit geval zou het Portugal zijn, omdat Openbank ook daar zit zou het in principe toch mogelijk moeten zijn.

Woonadres hoeft per definitie geen verzendadres te zijn. Maar goed dit zou ik graag van Openbank zelf willen horen, het gaat er mij ook om de communicatie....als dat niet vlot, dan vind ik dat niet fijn.

Niet zo lang geleden heeft Revolut mij een nieuwe kaart opgestuurd zelfs naar Kaapverdië, perfect en in een rap tempo. Kost een beetje, maar dat maakt niet uit.

N26 stuurt ook een nieuwe Kaarten op naar Portugal.

• atlas1302
Daar heb je gelijk in, in feite is het ook zo. Het is een adres van mijn moeder waar ook ik ingeschreven stond, helaas is dat vergane glorie tijd. Kan natuurlijk de nieuwe bewoners contacten, ze kunnen toch weinig met de kaart.

In Portugal heb ik ook een corr. adres maar geen woonadres. Buiten EU sturen ze helemaal niets, nada op. Dus ook een beetje jammer.

• J0kerNL
Brent schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:30:
[...]

offtopic:
Moneyou GO: app ligt er helft v/d tijd uit + je moet je oude NLse rekening aanhouden voor als je de app eens opnieuw wil installeren.
Knab: prima website en app.
Bunq: enkel via app, die wel uitstekend is.
N26: prima website en app. Met debit CC!
ING LU: overboekingen duren 48 uur...
Openbank (tot dusver): app is meh (kan niet overboeken), website doet het prima, wel veel doorklikken en IBANs houden ze goed verborgen itt je documentnummer :+

Voor DKB was ik te laat, en Revolut en bankgaranties gaan nog niet samen dus brand me er niet aan. Fidor ken ik ook nog maar weet niet of die te openen is hier.
Beetje offtopic, maar wat zijn bijvoorbeeld de voordelen van ING LU t.o.v. ING NL :D

• J0kerNL
Brent schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Gratis, kunt verhuizen tussen landen, virtuele CC. Beter dan NLse, behalve de overboektijd dus.
Aha, bedankt, ik zie dat je minimaal 2000 EUR op je spaarrekening moet hebben, of 1000 EUR per maand minimaal binnen moet komen. Ik zie ook: In line with the current rules in terms of money laundering and with a view to validating your identification, you must send us a copy of your currently valid identification document and make a transfer of EUR 100 from an account you already hold in one of the following countries: Luxembourg, Belgium, France or Germany., ben benieuwd in elk geval, ik ga wel proberen het te openen, ik neem aan dat je deze in Nederland hebt geopend online?

• J0kerNL
Vandaag een random pack met allemaal reclamefolders gekregen mbt hun product :P , even kijken of er nog wat nuttigs tussen zit.

• J0kerNL
Idree schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:21:
Inmiddels al een paar weken dagelijks gebruik gemaakt van mijn gratis Maestro + Apple pay combo en meteen besloten mijn betaalde betaalrekening bij KNAB om te zetten naar Basis :)

Werkt allemaal vlot en bovendien GRATIS!

[...]

[...]

Ik heb de Mastercard ook besteld middels een truukje op mijn jailbroken iPhone.
Benieuwd of jij hetzelfde hebt gedaan?

Groet
Ik ben ook benieuwd, ik zie dat de link privé is gemaakt ;)

• J0kerNL
U123456 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:59:
[...]
Off topic: na downgraden ook kosten: Light Lidmaatschap (een vast maandelijks bedrag van 1,9 euro)
Offtopic: Inderdaad, ik heb net ook een account aangemaakt, wanneer krijg je overigens het geld? Ik ga hem denk ik weer opzeggen aangezien ik te veel fintech accounts heb :+

• atlas1302
Als antwoord op mijn mail waar ik een vraag had gesteld, bellen! Ik hoor slecht dus dat heeft voor mij weinig nut. Ik wil gewoon antwoord via mail of app, zeker als het om algemene vragen gaat.

Hartelijk dank voor je email.

In verband met de bescherming van je persoonsgegevens is het helaas niet mogelijk om je vraag per e-mail te beantwoorden. We raden je aan om telefonisch contact met ons op te nemen op onderstaand telefoonnummer en je documentnummer en je toegangscode bij de hand te houden.

Mocht je verder nog vragen hebben, kan je altijd mailen of bellen naar +31 (0) 70 7007 516. Wij staan 365 dagen per jaar van 08.00 tot 22.00 voor je klaar.

Bedankt en nog een fijne dag!

OPENBANK

• atlas1302
Het was een gewone algemene vraag, als je terug leest weet je ook waar het over gaat. Door slechthorendheid kan ik niet telefoneren dat heeft geen nut.

Als daar geen rekening mee gehouden wordt, er zijn nu eenmaal mensen doof of slechthorend, dan is dat niet mijn bank.

• atlas1302
Hoe doen andere privacygevoelige instanties dat?
Dat is op zich al een lastige vraag, uwv heeft bijv. een dovenchat en de banken die ik ken hebben een webcare. Daar kan je met de meest voor de hand liggende vragen behoorlijk uit de voeten.

Ik vind alleen bellen zeker niet goed, je hebt nooit referentie wat er is besproken en of de zaken goed zijn doorgekomen. Schriftelijk of mail dat staat vast en is geen discussie mogelijk, en een simpel JA of NEE als antwoord kan al voldoende zijn.

• J0kerNL
De bonus is bij mij er al bijgeschreven :) , deze rekening blijft nog steeds handig mede door Google Pay & de reisverzekering, zeker de moeite waard om aan te houden.

• J0kerNL
Luuk2015 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:54:
Ik heb vandaag een betaalrekening aangemaakt, echter wacht ik nu op de document controle.
Hebben jullie een idee hoelang dit kan duren?
Bij mij was dit al ongeveer gedaan in 1 werkdag, kan variëren

• J0kerNL
Vandaag trouwens een overschrijving naar mijn eigen tegenrekening gedaan, best wel vaag dat je alleen tijdens hun werkuren kunt overmaken, maar goed. Om een of andere reden moet je hierbij een e-mailadres opgeven, kreeg een mailtje terug met de titel 'Overschrijving ten uwe gunste', en verder in het Engels, was wel chapeau 8)7

• atlas1302
Als je een vraag stelt via E-mail wordt deze niet beantwoord ( bescherming privè gegevens), je moet bellen. Maar jouw privè gegevens mag je wel doormailen omdat er een en ander mis gaat, dat is toch dezelfde zottigheid.

Ik vind dat het niet vlekkeloos gaat op deze manier, veel gedoe er omheen...ik wacht het echt nog eens rustig af.

Mijn Revolut en N26 draaien als een speer, dus kan voorlopig wel een tijdje vooruit.

• atlas1302
-ION- schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:29:
Ze vragen nog steeds kopie van identiteitsbewijs per mail te versturen als er iets mis is gegaan met het indienen daarvan in het aanmeldingsproces. Lekker veilig...
De mevrouw aan de telefoon kon ook niks voor mij betekenen. Dan maar geen rekening.
Mooie avitar trowens, daar heb ik een schilderij van gemaakt zo`n 35 jaar geleden. Kijk er nog elke dag naar :)

Ik vind dat je gelijk hebt, dat geklungel met opsturen van bewijsstukken... identiteit zelfs. Laten ze gewoon genoegen nemen met een video chat en de identiteit vast leggen, wel zo vertrouwelijk.

Ik ben er voorlopig ook een beetje klaar mee, misschien in de toekomst nog eens.

• J0kerNL
Nickk93 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:23:
[...]

Is de Maestro pas ook nog steeds actief na het activeren van de Mastercard? Of is het of Maestro of Mastercard?
Ze zijn beide actief, je kunt ze afzonderlijk aan of uit schakelen.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True