Het is heel normaal op Captcha's te krijgen wanneer je op een VPN zit. Ik krijg ze soms zelfs op Google.OttiglioM schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:15:
[...]
Inmiddels zijn de captcha's verdwenen. Nadat ik wat heb zitten stoeien met mijn (Nord)VPN. Normaal gesproken staat die op Milaan (ik woon in Italië). Niet dat ik veel te verbergen heb maar sommige content vereist een geolocatie om die in te kunnen zien. Dus ik switch nog wel eens met Nederland en de USA. Ik zet de VPN ook wel eens uit. Wat de instelling was op het moment van de verschijning van de captcha's weet ik dus niet. Tussendoor verscheen er nog een mededeling van Firefox dat er een ernstig beveiligingsprobleem met openbank.nl was. En dat ik beter kon afbreken. Toen heb ik een koude herstart gedaan en toen was het probleem verdwenen.
Over blijft toch een concrete vraag: Heeft iemand dit wel eens meegemaakt tijdens de inlogsessie in een bank omgeving nadat gebruiker en wachtwoord waren ingevoerd en vervolgens op de inlog knop is geklikt?
Goed om te horen dat Openbank de beveiliging een stuk hoger zet bij mensen die vanuit verschillende geografische lokaties inloggen.
Wanneer de eerste Captcha verschenen is weet ik niet meer. Misschien wel 10 jaar geleden. VPN heb ik sinds een jaartje of 3. Ik heb geen statistiek bijgehouden maar gevoelsmatig is het niet meer geworden na toepassing van VPN.thomvh schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:19:
[...]
Het is heel normaal op Captcha's te krijgen wanneer je op een VPN zit. Ik krijg ze soms zelfs op Google.
@W1ck1e Ik woon hier inmiddels al 3 jaar. Nooit eerder problemen gehad.
OttiglioM schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:35:
[...]
Dan komt er een nieuwe. En daarna weer. Net zo lang tot ik weer bij de eerste uitkom. Ik moet de Captcha (waar ik overigens een ruime ervaring mee heb) echt correct oplossen. Dan kom ik pas in mijn account.
Net geprobeerd. Geen Captcha. Ik heb wel een adblocker
Dus wereldreizigers met een openbank account zouden vaak tegen deze specifiek OB captcha's aan moeten lopen. Ik wacht de ervaringen af.....Wolly schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:27:
Goed om te horen dat Openbank de beveiliging een stuk hoger zet bij mensen die vanuit verschillende geografische lokaties inloggen.
Gebruikersnaam en toegangscode zijn toch de basis. En ja, eens in de drie maanden een SMS controle. Gaat al zo sinds pakweg 5 jaar. Waarom verrast het systeem mij nu met een Captcha?
Vroeger werden mensen op hun ogen geloofd. Inmiddels zijn er wat meer beveiligings methodes. Als mijn gegevens terwijl ik zojuist heb gebankierd opeens minuten later kilometers verderop worden gebruikt zou ik het ook wel fijn vinden als de bank dan extra vragen stelt.OttiglioM schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:41:
[...]
Dus wereldreizigers met een openbank account zouden vaak tegen deze specifiek OB captcha's aan moeten lopen. Ik wacht de ervaringen af.....
Gebruikersnaam en toegangscode zijn toch de basis. En ja, eens in de drie maanden een SMS controle. Gaat al zo sinds pakweg 5 jaar. Waarom verrast het systeem mij nu met een Captcha?
Heben ze inmiddels al hun systeem zo ingericht dat je geen spam meer krijgt over winacties en worden transacties inmiddels 24/7 verwerkt [instant pay?]
Man wat een bank. Als je ze belt krijg je niet direct het idee dat je met een helpdesk in Nederland belt.
Man wat een bank. Als je ze belt krijg je niet direct het idee dat je met een helpdesk in Nederland belt.
You are NIJL-ed!
Juist de helpdesk is de reden dat ik mijn rekening gewoon laat doorlopen. n=1Nijl schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:47:
...
Instant pay hebben ze volgens mij sinds oktober oid toen de nieuwe Europese SEPA-norm in ging die het voor alle banken in alle SEPA-landen verplicht stelde.Nijl schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:47:
Heben ze inmiddels al hun systeem zo ingericht dat je geen spam meer krijgt over winacties en worden transacties inmiddels 24/7 verwerkt [instant pay?]