• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:49
@rogervdh
Je ziet het jaaroverzicht van vorig jaar. Dus 2025. Dat klopt toch?
Of bedoel je 2024? Op dat overzicht staat je eindsaldo op 31-12-2024. Dat kan je overnemen als saldo op 1-1-2025.
De uitgekeerde rente kan je terugvinden op de afschriften. Maar als je een echte spaarder bent dan is het nutteloos om het werkelijk rendement te berekenen.

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

budjepaul schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:58:
[...]
Kijk je op de goede plek? In het overzicht met documentatie moet je namelijk nog doorklikken op de button met 3 puntjes, en daar voor de optie met jaaroverzichten kiezen.
Daar ligt het helaas niet aan. Ben al wat jaartjes klant en inmiddels weet ik die redelijk verstopte plek direct te vinden. Voorgaande jaren was het altijd rond 25-28 maart beschikbaar, maar inmiddels dus nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jLclgcgukRkrIKshoeR0wZcvZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K8dUDDOmdmTGAEIKgsoroWEl.png?f=fotoalbum_large

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

devriesjande schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 13:03:
@rogervdh
Je ziet het jaaroverzicht van vorig jaar. Dus 2025. Dat klopt toch?
Of bedoel je 2024? Op dat overzicht staat je eindsaldo op 31-12-2024. Dat kan je overnemen als saldo op 1-1-2025.
De uitgekeerde rente kan je terugvinden op de afschriften. Maar als je een echte spaarder bent dan is het nutteloos om het werkelijk rendement te berekenen.
27 maart 2025 is het jaaroverzicht over 2024 toegevoegd. Verder heb ik ook nog wat effecten bij Openbank (achteraf wat spijt van, maar dat terzijde), dus ik had het liefste gewoon het nieuwe jaaroverzicht gehad. Zojuist maar weer een mail gestuurd waar het blijft...

Inmiddels reactie van Openbank... "Medio april", alsjeblieft zeg:

Inderdaad is het jaaroverzicht 2025 voor mensen met beleggingen nog niet gepubliceerd.

Voor de klanten die beleggingen hebben wordt het jaaroverzicht 2025 op de eerder genoemde plek gepubliceerd om en nabij medio april 2026.

[ Voor 17% gewijzigd door rogervdh op 04-04-2026 19:28 ]

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 29-04 12:24
Voor degenen die het interesseert: Openbank automatische import rekening info is nu (eindelijk) beschikbaar in het financiële beheerprogramma budgetbakers.com (privé, zakelijk weet ik niet). Zelfs de spaarrekeningen, wat opmerkelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door GeEkIe op 05-04-2026 15:33 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Tazzios

..

Van het weekend ook tegen de betaallimiet aangelopen van 3000 (voor vliegtickets) Ik heb de betaalpas al 2 jaar. Gebeld maar ze konden niets doen moest maar handmatig overmaken,... direct maar naar mijn abn overgemaakt maar is nog steeds niet aangekomen.

Verder vind ik onwijs irritant dat bij de transacties niet eens de tegenrekening kan zien, lijkt mij toch een basis functie.

Aardig als extra rekening maar als primaire zou ik het niemand aanbevelen.

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 22:33
Tazzios schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:17:
Van het weekend ook tegen de betaallimiet aangelopen van 3000 (voor vliegtickets) Ik heb de betaalpas al 2 jaar. Gebeld maar ze konden niets doen moest maar handmatig overmaken,... direct maar naar mijn abn overgemaakt maar is nog steeds niet aangekomen.

Verder vind ik onwijs irritant dat bij de transacties niet eens de tegenrekening kan zien, lijkt mij toch een basis functie.

Dat is minder fijn om te horen. Ik gebruik ook de betaalpas, alleen voor noodgevallen. Even kort getest met een betaling in de supermarkt, wat gelukkig lukte. Goed om te weten dat het met grote bedragen minder goed gaat.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 16:50
r3mi3 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:12:
[...]
Dat is minder fijn om te horen. Ik gebruik ook de betaalpas, alleen voor noodgevallen. Even kort getest met een betaling in de supermarkt, wat gelukkig lukte. Goed om te weten dat het met grote bedragen minder goed gaat.
Ik gebruik de betaalpas elke dag bij diverse winkels zonder problemen. Dat gaat helemaal niet "minder goed", dat gaat prima. Je moet natuurlijk wel de limieten (die elke bankpas heeft gelukkig) in de gaten houden.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:42
Zucht.. Openbank heeft nog altijd geen jaaroverzicht klaarstaan. Fijn, weer belastingaangifte straks last minute er tussendoor moeten doen. Gebeld, maar de helpdesk geeft aan dat zij ook geen inzicht krijgen in wanneer die jaaropgave volgt. Ze worden redelijk platgebeld hierover omdat (veel) mensen het liefst voor 1 april al aangifte hadden gedaan, wat nu niet kan. Schijnt overigens alleen zo te zijn icm beleggingen, bij alleen betaal/spaar is het jaaroverzicht er misschien al wel...

Hoe dan ook, ben er wel een beetje klaar mee. Had mijn beleggingen eind december al weggehaald ivm de waardeloze koppeling met de NL Belastingdienst (je moet dan 1001 fondsen/beleggingen wegklikken die vooringevuld staan om die te vervangen door één regel / bedrag). Maar denk dat ik mijn spaarrekening ook maar leeg trek.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:45
Valorian schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:15:
Maar denk dat ik mijn spaarrekening ook maar leeg trek.
Vooral doen! Als veel meer mensen dat doen hebben ze minder geld en gaat de spaarrente voor de achterblijvers vast omhoog ;)

Dat gezegd hebbend: Het is natuurlijk bijzonder dat ze niet voor april een jaaroverzicht (kunnen/willen) produceren. En anders zul je op basis van je rekeningafschriften zelf aan t excellen moeten ;) Omdat je bij beleggen aan moet geven dat je voldoende kennis en inzicht hebt (onderdeel van mogen beleggen) is dat vast niet zo complex.

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 17:44
Tsja, gratis bank, Spanje... dan kan je misschien ook niet heel veel beter verwachten. Ook ik overweeg Openbank te verlaten, maar dat moet weer telefonisch en dat schijnt ook weer een hele hoop gedoe te kosten en sommigen zelf niet eens te lukken. Dus is weer zo'n klusje dat ik eindeloos uitstel.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-04 18:00
Tazzios schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:17:

Het niet kunnen inzien van de tegenrekeningen is iets typisch Spaans, dat zie je bij andere banken in Spanje, Santander, caixa bank etc ook. Kun je niets aan doen, heeft met privacy te maken vermoed ik. Maar niet alleen in Spanje maar ook andere landen in Portugal en Frankrijk laten veelal de ibans van anderen niet zien bij het bankieren.

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28
Heb intussen de bankpas van Openbank ontvangen. Wat me opviel is dat de envelop van de zijkant open was. Het is een soort gevouwen envelop waar waarschijnlijk wat lijm tussen hoort te zitten, maar dat was hier niet of nauwelijks het geval waardoor in principe de pas er onderweg uitgehaald zou kunnen zijn. Is het anderen ook opgevallen dat deze enveloppen niet heel veilig lijken?

De pas zat er overigens gewoon in, maar het voelt niet heel prettig dat de pas zo onveilig wordt verzonden.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:35
Batilan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:29:
Heb intussen de bankpas van Openbank ontvangen. Wat me opviel is dat de envelop van de zijkant open was. Het is een soort gevouwen envelop waar waarschijnlijk wat lijm tussen hoort te zitten, maar dat was hier niet of nauwelijks het geval waardoor in principe de pas er onderweg uitgehaald zou kunnen zijn. Is het anderen ook opgevallen dat deze enveloppen niet heel veilig lijken?

De pas zat er overigens gewoon in, maar het voelt niet heel prettig dat de pas zo onveilig wordt verzonden.
Dat is mij indertijd niet opgevallen, de lijm plakt nu nog steeds. Maar je kunt altijd de betaalkaart uitzetten als je alleen maar wilt sparen bij Openbank. En als het goed is weet alleen jij jouw pincode.

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 08:00
Batilan schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:29:

In principe activeer je de nieuwe via de app en stel je de pincode pas in na ontvangst?
Ik ben het overigens wel met je eens hoor dat het niet netjes is, maar volgens mij is er niet veel aan de hand.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 29-04 12:24
Koos Werkloos schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:35:
Tsja, gratis bank, Spanje... dan kan je misschien ook niet heel veel beter verwachten. Ook ik overweeg Openbank te verlaten, maar dat moet weer telefonisch en dat schijnt ook weer een hele hoop gedoe te kosten en sommigen zelf niet eens te lukken. Dus is weer zo'n klusje dat ik eindeloos uitstel.
Openbank.nl biedt de diensten in NL aan dus valt het onder het Nederlandse recht.

Formeel gezien kan je je rekening via info@openbank.nl opheffen. Zet in het onderwerp: "Rekening opheffen" en in de mail:
  1. Vermeld je volledige naam, je paspoort/ID-nummer (of NIE) en het IBAN dat je wilt sluiten.
  2. Voeg een duidelijke kopie of foto van je identiteitsbewijs toe.
  3. Let op: De kans is groot dat ze je alsnog even bellen om de aanvraag ter beveiliging te verifiëren.
Als Openbank.nl de boel vertraagt of je verzoek negeert, sta je als consument behoorlijk sterk. Sinds de aanscherping van de Europese regels in 2024 en 2025 zijn banken verplicht om klachtenprocedures transparanter te maken.

Omdat je via Openbank.nl bankiert, heb je te maken met een unieke situatie: de bank werkt met een Spaans bankpaspoort, maar biedt diensten aan in Nederland. Dit betekent dat je via verschillende wegen je recht kunt halen.

Als ze moeilijk doen stuur je een klacht naar klachten@openbank.nl . Gebruik de term: "formele klacht". Blijven ze moeilijk doen dan dien je een klacht bij kifid.nl in.

Omdat het een online product betreft, kun je ook gebruikmaken van het Europese platform voor geschillenbeslechting: ec.europa.eu/consumers/odr

Dit platform stuurt je klacht door naar de juiste instantie in Europa en dwingt de bank om te reageren.

Openbank.nl moet opzeggen volgens EUropese regels net zo makkelijk maken als openen van diensten.

[ Voor 2% gewijzigd door GeEkIe op 10-04-2026 13:20 . Reden: aanvulling ]

• Jacco2020
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:53
W1ck1e schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:51:
[...]

Bij mij is de in 2025 uitgekeerde rente gelijk aan het bedrag dat is verborgen door de blauwe vlek.

[Afbeelding]
Bedankt, maar is mij bekend ja. Ik moet alleen het jaaroverzicht nog steeds krijgen over de post krijgen (ben geen klant meer). Hangt ergens nu zo'n twee weken al. Via een beveligde link maar digitaal een verzoek ingedend. Zal mij benieuwen.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:51
Koos Werkloos schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:35:
Waarom überhaupt opheffen en verlaten? Het kost je niets en dan heb je ook de ellende niet die je schijnt te verwachten. Zolang de rekening en de passen gratis blijven zit het je ook niet in de weg imho. Waarschijnlijk heffen ze hem t.z.t. zelf op als alle rekeningen gedurende een lange periode op nul blijven staan en niet meer actief gebruikt worden.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Moossiee schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:05:
[...]

Na 4x bellen heb ik het opgegeven. Ik krijg elke keer te horen dat het 5 dagen duurt om mijn gegevens te verwijderen zodat mijn ID nummer opnieuw gebruikt kan worden. Voordat hun website die foutmelding geeft dat je je niet kan registreren ben je ook minutenlang verder met klikken. Ik heb het verdeeld over andere banken en nu dus maar even geen bonusrente. Gezien de tijd die ik heb gestoken in het bellen en proberen aan te melden zit me het gemis aan extra rente steeds minder dwars.
1 maand na opzeggen geprobeerd opnieuw zich aan te melden, maar krijg een foutmelding. Dus 5 dagen wat ze zeggen klopt niet.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zie op de site nog steeds geen jaaroverzicht 2025 staan, is dat bij de rest ook zo? 2024 staat er, maar daarna niets meer...

• cderidder
  • Laatst online: 23:42
mrwolf schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:50:
Ik zie op de site nog steeds geen jaaroverzicht 2025 staan, is dat bij de rest ook zo? 2024 staat er, maar daarna niets meer...
Hier ook niet. Vorige week contact gehad met ze. Ze proberen het deze week aan te leveren. Weet niet wat daar misgegaan is maar best is het niet.

• mrwolf
  • Niet online
Echt bizar, ik hoop wel dat dit komende week echt komt voor de belastingaangifte

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-04 17:19
mrwolf schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:50:
Blijkbaar zijn mensen met beleggingen de klos? Ik heb alleen sparen en het sinds 27 maart al.
1. Log in op de website
2. klik op het menu bij je naarm.
3. klik op documentatie
4. daar staat-ie. Hij heet 'jaaroverzicht'

• mrwolf
  • Niet online
Ja, de WhatsApp support zei inderdaad dat het om de beleggingen ging

• cderidder
  • Laatst online: 23:42
Hier zijn einnnnndelijk de jaaroverzichten binnen. En weer ouderwets goed verstopt. Niet onder de documenten, maar vanaf daar doorklikken in de app op de puntjes om in het tweede deel te komen Jaaroverzichten en juridische correspondentie.
Meteen de beleggingsrekening opgezegd. Duur, slecht rendement en elk jaar gezeik met de belastingaangifte. Ze wilde in Nederland beleggers trekken maar slaan de plank uiteindelijk mis. Voor de rest prima bank maar beleggen ver uit de buurt blijven.
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste