Dat is dus de charge card die ik benoemde, zo noem je dat type verrekening.

Ik zie persoonlijk overigens niet echt in wat de toegevoegde waarde daarvan is. Zet €1000 (of €2500 of whatever) op een rekening gekoppeld aan je kaart (bijv. die van OpenBank), dat fungeert als je "krediet". Geef het uit wanneer je wil en breng het saldo daarna terug naar €1000 zodra het uitkomt.
Je hebt precies hetzelfde resultaat bereikt, alleen betaal je nu aan je eigen bankrekening terug in plaats van naar die van de cardissuer. Je moet alleen die initiële €1000 ter beschikking hebben. (Als je die niet hebt, moet je je afvragen of je dan wel moet aanschaffen wat je wil kopen - maar dat even terzijde.) Overigens kan koppelen aan je primaire betaalrekening ook natuurlijk, maar het is maar net wat je fijn vindt.

In zo'n beetje alle andere landen kun je ook je rekening spreiden over een x tijd. Natuurlijk wel tegen een aardig rente percentage. De monoplolist ICS heeft die regeling een paar jaar geleden afgeschaft in NL..
Weet niet of je ICS zuiver een monopolist mag noemen, maar ik snap het sentiment.

Er zijn echter meerdere kaarten te verkrijgen in NL die niet via ICS worden uitgegeven. ING bijvoorbeeld heeft nog kaarten uitgegeven met hun "gespreid betalen"-mogelijkheid, maar ook zij faseren dit uit per 31-03-2027. ING was denk ik wel de laatste toko in NL die dit type kaarten nog uitgaf...
Ook is er de mogelijkheid tot een chargeback met een creditcard.
Die mogelijkheid heb je ook met debitcards, daar heb je gelukkig geen credit-variant (welke dan ook) voor nodig.
Kijk als we het hebben over voordelen benoemen van een credit-variant kan ik maar 1 ding benoemen: de aankoopverzekeringen die je vaak bij (alle type) echte creditcards erbij krijgt, maar bijna nooit bij debit-varianten krijgt. (Ironisch genoeg was OpenBank daar de uitzondering

(Was een tijdje gratis voor nieuwe klanten, wordt nu niet meer gratis aangeboden dacht ik)) Daarnaast als je heel veel reist kan het soms wat voordeeltjes opleveren op luchthavens e.d., maar dat is voor de meeste mensen totaal niet boeiend.
Met het wegvallen van Maestro en V-PAY, waardoor iedereen een debit card van type MasterCard of VISA krijgt, heeft een credit card voor de gemiddelde gebruiker echt nauwelijks voordelen ten opzichte van de debit cards; voor velen denk ik zelfs eerder nadelen. (Zoals de hele lage acceptatiegraad in fysieke winkels en de jaarlijkse kosten) Het aantal usecases waarbij je echt een credit variant nodig hebt ipv je normale debitkaart zal heel sterk afnemen zodra de transitie naar MasterCard/VISA rond is.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)