• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02-2022
Mede-auteur:
  • J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:16

J0kerNL

In dit topic worden er discussie gehouden en ervaringen besproken over Openbank

Introductie

Openbank is een Spaanse onlinebank die sinds haar oprichting in 1995 tot Banco Santander behoort. De bank heeft haar eigen banklicentie en staat ingeschreven in het bankregister van de Banco de España met bankcode 0073. Het is een bank met meerdere kanalen waar transacties zowel telefonisch als via internet kunnen worden gerealiseerd. De bank heeft een fysiek kantoor in Madrid.

Mobiel betalen

Ze bieden support aan voor Apple Pay, Openbank Wallet, Fitbit Pay en Garmin Pay.

Downloaden:
Android: https://play.google.com/s...ils?id=es.openbank.mobile
iOS: https://apps.apple.com/nl...el-bankieren/id1217874244

[Voor 109% gewijzigd door J0kerNL op 04-02-2023 19:08]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Wat maakt deze bank nu zo aantrekkelijk t.a.v. andere Fintech banken.
Vertel. Je topic start is even karig als de website van die bank. Waarom zou iemand zonder enige informatie een rekening ergens willen openen?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:58
Ik zag het inderdaad paar weken geleden, heb mij ook aangemeld voor de wachtlijst. Ben benieuwd. Een paar punten die mij opvielen:

- Het is de grootste digitale bank van Europa
- De bank erachter is Banco Santander, een erg grote speler
- Ze beloven een volledige gratis rekening inclusief betaalpas(sen)
- Hun app en web interface ziet er erg goed uit
- Veel functies inclusief automatisch investeren

Maar het belangrijkste is als deze bank een NL IBAN kan uitgeven, imo. En dat zou een groot voordeel zijn t.o.v. andere online banken. IBAN discriminatie is verboden, maar ik merk toch wel dat veel mensen liever geld overmaken naar een NL IBAN dan naar een buitenlandse IBAN met bijvoorbeeld Marktplaats. Als deze bank een Nederlandse IBAN kan verstrekken, inclusief iDeal, dan is het een hele grote uitdager voor de Nederlandse bankensector.

Overigens weet ik nog niet of ik een Openbank rekening daadwerkelijk ga aanvragen. Ik heb momenteel al ING en ABN Amro en daarnaast nog Revolut en N26. Revolut vind ik erg handig voor de virtuele credit card en wisselkoers en dat laatste geldt ook voor N26. Zo heb ik een Turks Netflix abonnement dat ontzettend scheelt in prijs door de gunstige wisselkoers van N26. Zolang deze laatste twee gratis blijven houd ik die sowieso aan.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:53
Ik heb mij aangemeld voor de wachtlijst. Zit momenteel bij Knab maar ben wel een beetje aan het rondkijken naar wat anders.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:41
ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:49:
Waar zie je dit staan? Ik zie enkel een vermelding over de gratis betaalpas.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:30
Freakster86 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:24:
[...]

Heb je de site wel geopend? Prominent op de homepage, blokje rechtsboven.

• ZXRY
Freakster86 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:24:
[...]

https://www.openbank.nl/wie-wij-zijn

"100% digitaal en zonder extra kosten
Al onze diensten zijn beschikbaar via één website en app."

Op de Spaanse site in het Engels is er wat meer informatie te vinden. Maar de bank profileert zich ook als een bank waar je kosteloos een account kan openen.

----------------------------

Ik kreeg trouwens 13 december een mailtje van ze, dat ik in de komende dagen 'op een exclusieve wijze kan deelnemen' en dat er 'een verrassing op mij wacht'. Nou, ik ben erg benieuwd haha.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57

Sabbi

je denkt aan mij.

ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:34:
[...]

[...]
'Zonder extra kosten' betekent niet hetzelfde als 'Zonder kosten'.

• Freakster86
Drardollan schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:31:
[...]

Heb je de site wel geopend? Prominent op de homepage, blokje rechtsboven.
|:( Wist dat ik wat was vergeten...

Er staat "Gratis betaalpas" en vervolgens "bij je betaalrekening". Waaruit kan ik dan afleiden dat ook de betaalrekening gratis is?
Wat ook kan suggereren dat je één bedrag betaalt. Ik zie nergens "gratis betaalrekening" staan o.i.d.

• ZXRY
Sabbi schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:39:
[...]

'Zonder extra kosten' betekent niet hetzelfde als 'Zonder kosten'.
Weet ik, maar wat ik al zei, op de Spaanse site in het Engels is meer informatie te vinden. En zowel op de Spaanse, Portugese als Duitse site staat wel dat de rekening volledig kosteloos is. Daarnaast is het zoals ik al zei een bank die zich profileert als kosteloos. Dan zou het mij best verbazen als het hier wel geld zal kosten. Ik denk dat de Nederlandse site nog niet helemaal omgezet/vertaald is.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:12

g0tanks

Moderator CSA
Hoe zit het met credit cards? Zo te zien kan je enkel een debit mastercard aanvragen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ondersteund door Santander Group, met een totaal van € 1.512.096 aan activa in 2019.
Voor een bank die sinds 1995 opereert is dat niet bijster veel moet ik zeggen.

• ZXRY
Om jullie de moeite te besparen:

Zover ik kon vinden mist deze specifieke pagina nog op de Nederlandse site. Dat is denk ik een kwestie van nog niet vertaald.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:26
En wat is dan het verdienmodel? Want als er geen kosten voor de klanten zijn moet er ergens geld verdiend worden. En het lijkt me niet dat ze dat met negatieve rente gaan doen. ;)

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

slechts 3 maanden gratis lijkt hier te staan?

Dan mag de rekening wel gratis zijn maar zonder pas kom je niet zo ver.

[Voor 25% gewijzigd door Sabbi op 16-12-2019 13:49]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis een uitgebreide topicstart @atlas1302 . Zou je deze in orde willen maken, zodat het topic kan openblijven?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• ZXRY
Sabbi schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:48:
[Afbeelding]

slechts 3 maanden gratis lijkt hier te staan?

Dan mag de rekening wel gratis zijn maar zonder pas kom je niet zo ver.
R42 kaart is een speciaal soort reiskaart zover ik begrijp:

https://www.openbank.de/r42-debitkarte-reiseversicherung

En staat dus los van de Maestro/Mastercard/Visa kaart. Maar het blijft speculeren, we zullen deze week nog wel definitief nieuws horen over hoe en wat.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:50
Je moet nog wel een achterliggende betaalrekening hebben, zoals veel online rekeningen ook gebruiken.
Daardoor blijven de kosten lekker laag, maar "echt" overstappen kan dus niet, je moet nog ergens anders een betaalrekening hebben.

• ZXRY
MuddyMagical schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:48:
En wat is dan het verdienmodel? Want als er geen kosten voor de klanten zijn moet er ergens geld verdiend worden. En het lijkt me niet dat ze dat met negatieve rente gaan doen. ;)
De bank verdient sowieso al aan jouw spaargeld dat je erop hebt staan, en aan rente uit rood staan en dergelijke. In het buitenland is het veel gebruikelijker dat een rekening gewoon gratis is, het is echt iets Nederlands dat je maandelijks betaalt voor je rekening.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:52:
[...]

R42 kaart is een speciaal soort reiskaart zover ik begrijp:

https://www.openbank.de/r42-debitkarte-reiseversicherung

En staat dus los van de Maestro/Mastercard/Visa kaart. Maar het blijft speculeren, we zullen deze week nog wel definitief nieuws horen over hoe en wat.
Nee, dat is de normale debit card, de credit card kost zelfs 15 euro per maand.

De screenshot die je gaf voor de duitse site gaat trouwens over spaarrekeningen. (Sparkontos)
Gratis spaarrekeningen kan je echt overal krijgen, niets bijzonders aan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:56:
[...]

De bank verdient sowieso al aan jouw spaargeld dat je erop hebt staan, en aan rente uit rood staan en dergelijke. In het buitenland is het veel gebruikelijker dat een rekening gewoon gratis is, het is echt iets Nederlands dat je maandelijks betaalt voor je rekening.
Verkijk je daar niet op. Rekeningen mogen dan wel gratis zijn maar ze verdienen het geld weer aan zaken die hier juist weer gratis (of goedkoop) zijn. Denk aan forse boetes op rood staan (bovenop rente) of betalen per transactie.

• ZXRY
Sabbi schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:56:
[...]

Nee, dat is de normale debit card, de credit card kost zelfs 15 euro per maand.

De screenshot die je gaf voor de duitse site gaat trouwens over spaarrekeningen. (Sparkontos)
Gratis spaarrekeningen kan je echt overal krijgen, niets bijzonders aan.
Alles wat ik kon vinden gaat over een soort reiskaart, terwijl de gewone debit card gratis is. Maar het is afwachten. In de Duitse screen staat trouwens Kontoführung, wat het houden van een account betekent. Wat in deze dus ook over een gewone betaalrekening kan gaan. Mijn Duits is verder niet vloeiend dus geen idee of het in die context wordt bedoeld.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:59:
[...]

Alles wat ik kon vinden gaat over een soort reiskaart, terwijl de gewone debit card gratis is. Maar het is afwachten. In de Duitse screen staat trouwens Kontoführung, wat het houden van een account betekent. Wat in deze dus ook over een gewone betaalrekening kan gaan. Mijn Duits is verder niet vloeiend dus geen idee of het in die context wordt bedoeld.
De gratis kaart is virtueel, dwz dat je geen echte pas krijgt, maar alleen een app om online mee te betalen.

Ik denk dat het aanbod in Nederland inderdaad wel niet hetzelfde zal zijn als in Dld, maar verwacht er niet te veel wereldschokkends van.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
sypie schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:44:
[...]

Volgens mij gaat het om miljoenen euro's en is de M ergens weggevallen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ZXRY
Sabbi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:03:
[...]

De gratis kaart is virtueel, dwz dat je geen echte pas krijgt, maar alleen een app om online mee te betalen.

Ik denk dat het aanbod in Nederland inderdaad wel niet hetzelfde zal zijn als in Dld, maar verwacht er niet te veel wereldschokkends van.
Alles wat ik kan vinden op de Spaanse site duidt op een gratis rekening incl. fysieke debit card. Maar dit topic is sowieso op dit moment nog overbodig. De onthulling zal niet lang meer duren en pas als alle feiten bekend zijn kunnen we oordelen of deze bank het waard is.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sypie schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:44:
[...]

Het is de grootste bank in Europa, en één van de drie die indertijd ABN-AMRO wilden opkopen, dus daar missen wel wat nullen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:26

Ethirty

Who...me?

Het is onderdeel van Santander, dus hoe gaat dit iets veranderen aan de status quo van de grote banken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ethirty schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:50:
Het is onderdeel van Santander, dus hoe gaat dit iets veranderen aan de status quo van de grote banken?
De status quo kan ook slaan op bestaande business modellen en hoeft niet om het veranderen van bestaande namen te gaan. Incumbents kunnen best voorloper zijn in digitale transformaties.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18
ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:45:
Om jullie de moeite te besparen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zover ik kon vinden mist deze specifieke pagina nog op de Nederlandse site. Dat is denk ik een kwestie van nog niet vertaald.
In de broncode op openbank.nl/klant-worden staat het volgende: "openDebitCard":"Open Debit kaart","accountTypeInfo":"* Gratis het eerste jaar. De verlenging kost €18 per jaar"

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:03

Tens

fits the description

denk dat dit de hoofdactiviteit is:
Geautomatiseerd investeren: Robo-Advisor

Ontdek wat jouw beleggersprofiel is.
Vervolgens bieden wij je beleggingsstrategieën op maat aan en kun je beginnen met investeren vanaf een minimumbedrag.
Elke maand zal onze investeringscommissie, geadviseerd door BlackRock-experts, de markt analyseren en indien gewenst je portefeuille automatisch aanpassen.
en dat zal niet gratis zijn, of goedkoper dan een ander, en wat eerder gezegd is: 'zonder extra kosten' is niet gelijk aan gratis.
En serieus, zijn die twintig knoppen 'meld je aan' nu echt nodig?

De website niet getest op FF zo te zien, er lopen wat dingen in elkaar over......

een wachtlijst om je aan te kunnen melden :?

[Voor 3% gewijzigd door Tens op 16-12-2019 19:27]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ZXRY
MelvinW schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:04:
[...]

In de broncode op openbank.nl/klant-worden staat het volgende: "openDebitCard":"Open Debit kaart","accountTypeInfo":"* Gratis het eerste jaar. De verlenging kost €18 per jaar"
Hmm dan ben ik heel benieuwd wat hun USP is. Want waarom zou je niet voor hetzelfde bedrag een rekening openen bij een grootbank?

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:52
Ik vraag me inderdaad ook af wat het USP is. Afgaande op de huidige informatie lijken de pas/rekening alleen maar tijdelijk gratis, wat daarmee niet gunstiger is dan Revolut of N26.

Daarnaast vermoed is dat omdat de achterliggende Bank Santander is dat het gaat om Spaanse IBAN nummer wat ook weer niet gunstiger is dan de Duitse IBAN van N26 of de Engelse IBAN van Revolut. Een Nederlandse IBAN (maar vooral ondersteuning voor iDeal) zie ik nog niet zo snel gebeuren. Daarnaast ben ik nieuwsgierig of ze een Maestro pinpas gaan aanbieden of alleen een Mastercard, zonder Maestro is het sowieso niet zo interessant.

Natuurlijk zijn er ook potentiële pluspunten;
- Zo vind ik de ingebouwde password manager slim bedacht, het lijkt me persoonlijk wel handig om wachtwoorden te kunnen bewaren in mijn bankapp.
- Daarnaast zie ik opvallend uitgebreide veiligheidsinstellingen, zo kun je per apparaat inzien en beheren of het toegang heeft dat je bankaccount en kun je bijvoorbeeld overboekingen met dubbele verificatie ondertekenen.
- Telefonisch bereikbaarheid 7 dagen per week

Dat zijn opties die ik nog niet bij andere (online) banken heb gezien.

• atlas1302
De bank begint in 2019 met Europese expansie in Duitsland, Nederland en Portugal. Ik mag aannemen dat de IBAN nummers dan ook van die landen zijn.

Er is verder nog niet zo veel bekend over deze ontwikkelingen, dus we moeten het even afwachten hoe dat zich laat ontwikkelen in deze drie genoemde landen. De specifieke IBAN nummers zou volgens mij een must moeten zijn.

Een wachtlijst om je aan te kunnen melden? waar hebben we dat eerder gezien...bij N26 destijds ook.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44
Sabbi schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:03:
[...]

Kun je zon kaart aan Google Pay oid hangen? Dan heb je in theorie ook geen fysieke kaart nodig, toch?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• atlas1302

• Tens

Tens

fits the description

atlas1302 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:47:
Een wachtlijst om je aan te kunnen melden? waar hebben we dat eerder gezien...bij N26 destijds ook.
>:) Als een marketing truc één keer werkt zal die de volgende keer ook wel werken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Silvos schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:52:
Ik vraag me inderdaad ook af wat het USP is. Afgaande op de huidige informatie lijken de pas/rekening alleen maar tijdelijk gratis, wat daarmee niet gunstiger is dan Revolut of N26.

Daarnaast vermoed is dat omdat de achterliggende Bank Santander is dat het gaat om Spaanse IBAN nummer wat ook weer niet gunstiger is dan de Duitse IBAN van N26 of de Engelse IBAN van Revolut. Een Nederlandse IBAN (maar vooral ondersteuning voor iDeal) zie ik nog niet zo snel gebeuren. Daarnaast ben ik nieuwsgierig of ze een Maestro pinpas gaan aanbieden of alleen een Mastercard, zonder Maestro is het sowieso niet zo interessant.

- Zo vind ik de ingebouwde password manager slim bedacht, het lijkt me persoonlijk wel handig om wachtwoorden te kunnen bewaren in mijn bankapp.
- Daarnaast zie ik opvallend uitgebreide veiligheidsinstellingen, zo kun je per apparaat inzien en beheren of het toegang heeft dat je bankaccount en kun je bijvoorbeeld overboekingen met dubbele verificatie ondertekenen.

Dat laatste is bij Knab gewoon mogelijk

• Brent
Onder typen die niet werken zie ik de virtuele CC's...

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18
Silvos schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:52:

De IBAN is inderdaad van Spanje. Een Maestro-pas bieden ze wel aan. Daarnaast ook een MasterCard Debit en Prepaid kaart.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21
Ik ben erg benieuwd hoe gratis deze bank is. Toen ING aankondigde om te verkennen om op basis van persoonlijke bankgegevens aanbiedingen en andere reclames bij hun klanten onder te brengen was de wereld te klein. Nu wil ik niet suggereren dat zij dit mogelijk doen maar ik ben erg benieuwd wat ze met data doen van hun klanten.
Fintech en gratis bestaat gewoonweg niet. De kosten om te voldoen aan allerlei strenge wetgeving zijn daarvoor mijn inziens te hoog en dan hebben we het niet gehad over ICT en alle infrastructuur om betalingsverkeer te kunnen aanbieden.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• atlas1302
ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:34:
[...]

https://www.openbank.nl/wie-wij-zijn

Op de Spaanse site in het Engels is er wat meer informatie te vinden. Maar de bank profileert zich ook als een bank waar je kosteloos een account kan openen.

----------------------------

Ik kreeg trouwens 13 december een mailtje van ze, dat ik in de komende dagen 'op een exclusieve wijze kan deelnemen' en dat er 'een verrassing op mij wacht'. Nou, ik ben erg benieuwd haha.
Het is 13 december geweest, wat is de verassing ;)

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-03 23:48
De website lijkt gisteren (17/12) te zijn aangepast. Inmiddels kun je inloggen. Op de inlogpagina word je doorverwezen naar de app, waar je op 'klant worden' kunt klikken. Je wordt dan doorverwezen naar https://www.openbank.nl/klant-worden , waar je je wachtlijstcode invult.

Ben benieuwd.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:02
Als ik de voorwaarden lees, heb je 3% koersopslag met niet euro betalingen als je het gratis abonnement hebt.

Voor buiten de EU is het totaal niet interessant tov n26

• atlas1302
Heb het ook gezien de website staat open voor inschrijven op de wachtlijst, volgens mij lezen ze mee op het forum ;)

Ik zit in het buitenland dus ik kijk de kat nog even uit de boom, heb Revolut en N26 dus we kunnen vooruit.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Uit de FAQ op https://www.openbank.nl/betaalrekening
Wanneer je je Open Betaalrekening opent, krijg je een Europese IBAN, die begint met de letters "ES" vanwege de Spaanse oorsprong.
NL IBANs gaan er niet komen voor de duidelijkheid.

Dit is wel heel gek:
Je beschikt over 2 gratis geldopnames per maand bij alle geldautomaten in Nederland. en zo vaak je wilt bij de 40.000 geldautomaten van Santander Group wereldwijd.
En ergens anders op de site:
5 keer per maand gratis geld opnemen in de eurozone en onbeperkt bij de 40.000 geldautomaten van Santander Group wereldwijd.
Is het nou 2 of 5 keer 8)7

[Voor 44% gewijzigd door xabre16v op 20-12-2019 10:34]

• atlas1302
En het wordt echt leuk als je de voordelen inschakelt! Dan veranderen je 5 opnames per maand in Nederland in opnames overal ter wereld
Ze houden wel van voordeeltjes zo te zien op die site, en ze hebben het i.d.d. nog steeds over een Spaans Iban nummer wat nog steeds wordt gehandhaafd.

Expanderen maar :)

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:48
Miki schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:28:
Ik ben erg benieuwd hoe gratis deze bank is. Toen ING aankondigde om te verkennen om op basis van persoonlijke bankgegevens aanbiedingen en andere reclames bij hun klanten onder te brengen was de wereld te klein. Nu wil ik niet suggereren dat zij dit mogelijk doen maar ik ben erg benieuwd wat ze met data doen van hun klanten.
Fintech en gratis bestaat gewoonweg niet. De kosten om te voldoen aan allerlei strenge wetgeving zijn daarvoor mijn inziens te hoog en dan hebben we het niet gehad over ICT en alle infrastructuur om betalingsverkeer te kunnen aanbieden.
MoneYou kan het blijkbaar ook: https://www.moneyou.nl/betalen

In Duitsland kan het nog gekker:
https://www.commerzbank.d...stenloses-girokonto3.html

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21
Wat lief, liefdadigheidsinstellingen die geheel belangeloos gratis betaalrekeningen aanbieden B)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Tens

Tens

fits the description

atlas1302 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:35:
[...]

Ze houden wel van voordeeltjes zo te zien op die site, en ze hebben het i.d.d. nog steeds over een Spaans Iban nummer wat nog steeds wordt gehandhaafd.

Expanderen maar :)
Sinds wanneer is vijf keer per maand gratis geld opnemen een voordeeltje?

• JohanNL
Miki schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:16:
[...]

Wat lief, liefdadigheidsinstellingen die geheel belangeloos gratis betaalrekeningen aanbieden B)
Zou je bijna denken ;)
MoneYou is ook een dochteronderneming van de ABN, onze halve staatsbank, wellicht dat die iets cadeau wil doen aan haar burgers ;)
Commerzbank lijkt uit te zijn op zoveel mogelijk klanten om daarna de boel wellicht te verkopen ( vergelijkbaar aan Flatex verhaal )
Profiteer ervan zou ik zeggen, je doet wel een beetje alsof de andere banken die wel een maand/jaar bijdrage vragen geen eigen belang meer hebben.
Die hopen ook gewoon dat als je al een betaalrekening hebt bij hun, dat je later ook een hypotheek, lening en andere producten bij ze gaat afsluiten omdat je al klant bent.

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-03 21:41
ZXRY schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:49:
- Hun app en web interface ziet er erg goed uit
- Veel functies inclusief automatisch investeren
Ik begrijp niet wrm daar in NL nog steeds zo wild over gedaan wordt. In Belgie hebben we al jaar en dag Argenta, een degelijke, solide, correcte bank met altijd al gratis rekeningen, gratis bankkaarten en zelfs gratis MasterCards.. Zit er zelf al jaren omdat 1) de service er enorme goed is, 2) inderdaad alles gratis is, en 3) ik simpelweg weiger om ook maar 1 eurocent te betalen om mijn eigen geld te mogen afhalen of kunnen gebruiken..

• Brent
680x0 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:10:
[...]

Ik begrijp niet wrm daar in NL nog steeds zo wild over gedaan wordt. In Belgie hebben we al jaar en dag Argenta, een degelijke, solide, correcte bank met altijd al gratis rekeningen, gratis bankkaarten en zelfs gratis MasterCards.. Zit er zelf al jaren omdat 1) de service er enorme goed is, 2) inderdaad alles gratis is, en 3) ik simpelweg weiger om ook maar 1 eurocent te betalen om mijn eigen geld te mogen afhalen of kunnen gebruiken..
$inset_zuunige_ollanders_grap.

Er wordt wild over gedaan omdat er geen reguliere gratis zichtrekeningen met pas zijn in NL. Enige uitzondering is Moneyou GO, welke pas sindskort de ietwat vage melding dat alleen het eerste jaar gratis zou zijn heeft weggehaald.

Vandaar.

Anoniem: 162126

downtime schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:48:
[...]

Het is de grootste bank in Europa, en één van de drie die indertijd ABN-AMRO wilden opkopen, dus daar missen wel wat nullen.
ja, 6 nullen want meneer vergat de M die er achter staat.

• ZXRY
680x0 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:10:
[...]

Zal allemaal best kunnen, feit blijft dat er geen Nederlandse bank is die een gratis betaalrekening aanbiedt op Moneyou na. Maar volgens mij zullen ze in toekomst wel geld vragen hiervoor.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gratis, zonder extra kosten.... Op het moment betalen banken zelf negatieve rente. Waar moet het geld vandaan komen?

Icesave scenario??

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:02
Wim-Bart schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:59:
Gratis, zonder extra kosten.... Op het moment betalen banken zelf negatieve rente. Waar moet het geld vandaan komen?

Icesave scenario??
Ik zie best veel dingen waar ze aardig aan verdienen: torenhoge koersopslag, duur reisvoordelen abonnement, merchant fees, hun beleggingsrekening.

En het is ook gewoon reclame/marktaandeel kopen bij een "hippe" doelgroep voor Santander.

• ZXRY
Wim-Bart schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 02:59:

Icesave scenario??
Er zijn veel banken in verschillende landen die gratis rekeningen aanbieden. De rente ligt nu historisch laag, maar aan de andere kant zet jij geld op je spaarrekening, die de bank vervolgens tegen een veel hoger percentage kan uitlenen. Bij veel gratis rekeningen zitten overigens wel een hoop verborgen kosten. Dus als je daar niet oplet betaal je je blauw.

• ZXRY
Overigens staat dit nu op hun website:

"Rente, vanaf de eerste dag en de eerste euro
Als nieuwe klant profiteer je van de volgende voordelen:

De eerste 6 maanden: 1% rente over de eerste € 5.000. Je ontvangt de rente elke maand op je Welkom spaarrekening."

Die 6 maanden lang 1% rente is wel echt een hoog percentage t.o.v. de rente die hier bijna op 0 staat in Nederland. En het voordeel t.o.v. een deposito is dat je geld elk moment beschikbaar is zonder boete o.i.d.

Zover ik kan lezen op deze pagina https://www.openbank.nl/spaarrekening is zowel de spaar- als de betaalrekening volledig gratis.

Ik hoop dat ze in de toekomst een NL Iban kunnen aanbieden, zoals N26 ook in Spanje een Spaans IBAN kan aanbieden. Met een Nederlands IBAN en iDeal toegang zou deze bank een hele goede keuze kunnen zijn, wat ook de competitie in de bankensector hier aanwakkert.

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik vraag me een twee dingen af:

Is de r42 card ook een maestro pas zodat er overal in nld te pinnen is? Ik zag ergens op de site wel een afbeelding van een pas staan met het maestro logo erop.

Op de site hebben ze het over de r42-card met en zonder reisvoordelen. Die reisvoordelen pas kost 9,99 per maand en dan is overal ter wereld gratis te pinnen, 5 keer per maand (is per maand aan en uit te zetten). Zonder reisvoordeel is 5 pinnen alleen 5 keer per maand gratis binnen de euro zone. Ergens anders staat dat pinnen in nld 2 keer per maand gratis is. Hoe moet ik dat interpreteren? Met de gratis kaart 5x per maand gratis pinnen binnen de euro zone waarvan 2x binnen nld?

Bij de ING betaal ik per maand iets van 1.55 (wordt binnenkort verhoogd). Ik vind die maandelijks kosten net zoiets als een entree prijs bij de Albert Heijn: eerst toegang betalen en dan mag je pas je boodschappen doen (en naderhand afrekenen). Ik ga de ING opzeggen en Knab basis nemen. Daarnaast neem ik dan of MoneYou go of openbank voor de pin betalingen e.d. voor op reis heb ik n26.

• Freakster86
MxD schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:54:
Daarnaast neem ik dan of MoneYou go of openbank voor de pin betalingen e.d. voor op reis heb ik n26.
Even een tip als je Moneyou neemt: je moet een tegenrekening opgeven. Die kun je vooralsnog niet wijzigen. Dus houd daar rekening mee. Om die reden zit ik nog aan mijn ING rekening vast :(

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:11
Fin toch banken gaan wel op elkaar lijken vind ik. Aan de ene kant een goede ontwikkeling, maar er is nu veel concurrentie en zal alleen maar groter worden. Heb zowel Money you in NL (Echt veels te beperkt voor mij en dus al opgeheven) en N26 uit Duitsland geprobeerd (alleen leuk als vakantiebestemming rekening). Momenteel ben ik Revolut en Monese en TransferWise, met Bunq aan het uitproberen. Kijken of dat wat wordt. Mijn salaris laat ik ‘old-school’ gewoon op mijn SNS bank overmaken. Ik vind gratis helemaal niet belangrijk bij banken en betaal liever voor een normale, goede bank, die in het Nederlands via telefoon of Whats app is te gebruiken en waar je veel mee kunt doen. Maar dat is mijn idee.
Maar Openbank wil ik ook uiteraard proberen als de kans zich voor doet binnenkort.

[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 21-12-2019 16:44]

• tinzarian
  • Niet online
Ik vind het allemaal uitermate onduidelijk, en ik gok dat dat met opzet is. Ze roepen wel zonder "extra kosten" maar na wat graven blijken die er zeker wel te zijn. Je kan kiezen 10 euro per maand te betalen voor je kaart of allerlei duidelijke extra "Servicevergoedingen en –kosten"
ZXRY schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:32:
Overigens staat dit nu op hun website:

"Rente, vanaf de eerste dag en de eerste euro
Als nieuwe klant profiteer je van de volgende voordelen:

De eerste 6 maanden: 1% rente over de eerste € 5.000. Je ontvangt de rente elke maand op je Welkom spaarrekening."

Die 6 maanden lang 1% rente is wel echt een hoog percentage t.o.v. de rente die hier bijna op 0 staat in Nederland.
Hoeveel krijg je boven die € 5000? 1% klinkt als veel tegenwoordig, maar het gaat nog steeds maar over maximaal € 25

[Voor 45% gewijzigd door tinzarian op 23-12-2019 00:46]

• tinzarian
  • Niet online
[...]
verplaatst naar mijn vorige post

[Voor 95% gewijzigd door tinzarian op 23-12-2019 00:23]

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:59
MxD schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:54:

Bij de ING betaal ik per maand iets van 1.55 (wordt binnenkort verhoogd). Ik vind die maandelijks kosten net zoiets als een entree prijs bij de Albert Heijn: eerst toegang betalen en dan mag je pas je boodschappen doen (en naderhand afrekenen).
Want AH biedt wel gratis digitaal veilig beheer van je financiën? Gemakkelijk en veilig kunnen betalen is ook een product. Als dat zonder maandelijkse kosten is, is het verdienmodel iets anders. Ik heb ook gratis cards met eigen IBANs, maar altijd is er wel een 'addertje' onder het gras of gewoon een transparant nadeel. ING kan trouwens goedkoper als je geldopnames beperkt. (1,25 per maand).

@Datisraar Transferwise heeft mijn voorkeur, o.a. vanwege de snelle ideal overboeking en de transparante fee. De helpdesk is snel en vriendelijk (aantal keer wat gewone vragen gesteld). Revolut vind ik wat minder gebruiksvriendelijk qua app. Wel een stuk goedkoper, maar in het weekend een slechte wisselkoers en overboekingen gaan langzaam. Beide kaarten werken prima in de fysieke wereld. Beiden vallen niet onder garantiestelsel, dat blijft jammer en is iets om rekening mee te houden (daarom liever een transparante fee betalen - transferwise maakt een leuke winst en revolut draait zwaar verlies)

[Voor 29% gewijzigd door Bulldock op 23-12-2019 00:44]

• atlas1302
transferwise maakt een leuke winst en revolut draait zwaar verlies
Heb je hier een bron van?

• atlas1302
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=18&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjavonWyMvmAhX9A2MBHbCvCEwQFjARegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.banken.nl%2Fnieuws%2F21606%2Fhoe-verdienen-digital-only-banken-hun-geld&usg=AOvVaw2ANZDslmD5Tig-X5-tPHPV

Hier wordt toch iets anders gezegd ;)

Openbank staat nog niet in het rijtje thuis, Revolut is èèn na grootste op Transferwise na. Misschien dat de cijfers in 2020 er anders uitzien, Brexit heeft voor Revolut wel impact denk ik. Mijn nieuwe kaart is overigens Visa.

Het zou leuk zijn als Openbank door zou pakken in Nederland met een NL - IBAN, maar of dat er allemaal inzit. Ik vind het op dit moment erg onduidelijk welke kant ze willen op fietsen. :/

• ZXRY
Datisraar schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:39:
Fin toch banken gaan wel op elkaar lijken vind ik. Aan de ene kant een goede ontwikkeling, maar er is nu veel concurrentie en zal alleen maar groter worden. Heb zowel Money you in NL (Echt veels te beperkt voor mij en dus al opgeheven) en N26 uit Duitsland geprobeerd (alleen leuk als vakantiebestemming rekening). Momenteel ben ik Revolut en Monese en TransferWise, met Bunq aan het uitproberen. Kijken of dat wat wordt. Mijn salaris laat ik ‘old-school’ gewoon op mijn SNS bank overmaken. Ik vind gratis helemaal niet belangrijk bij banken en betaal liever voor een normale, goede bank, die in het Nederlands via telefoon of Whats app is te gebruiken en waar je veel mee kunt doen. Maar dat is mijn idee.
Maar Openbank wil ik ook uiteraard proberen als de kans zich voor doet binnenkort.
Ja, ik zie N26, Revolut enzo ook alleen als toevoegingen en niet als vervangers. In dit geval voegen ze o.a. (prepaid) credit cards en gunstige valutakoersen via Paypal toe. Ik zou zelf voorlopig (en waarschijnlijk nooit) al mijn Nederlandse rekeningen opzeggen. Daarvoor zitten er nog te veel haken en ogen aan Fintechs imo.
tinzarian schreef op maandag 23 december 2019 @ 00:19:Hoeveel krijg je boven die € 5000? 1% klinkt als veel tegenwoordig, maar het gaat nog steeds maar over maximaal € 25
Volgens mij krijg je boven de 5.000 euro gewoon de gebruikelijke 0.01%. Overigens is de 1% op 5000 euro, 50 euro en niet 25 euro. Als je 5000 euro aan spaargeld hebt liggen is het wellicht interessant. Ja, 50 euro is niet bijzonder veel, aan de andere kant is het wel een 1% rendement met 0,0 risico eraan verbonden. Dat ga je met obligaties bij lange na niet halen.

Anoniem: 310408

Wil je even bevestigen dat je geen medewerker van die bank bent of op enige manier betaald voor deze post?

• atlas1302
Wil je even bevestigen dat je geen medewerker van die bank bent of op enige manier betaald voor deze post?
Ik zit voor een andere bank, Chesterfield. En nee, ik ben geen directeur van Openbank. Wie ben jij?

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
flame

[Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 23-12-2019 19:53]

Niet de echte!

• U123456
  • Registratie: September 2014
ZXRY schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:32:

Die 6 maanden lang 1% rente is wel echt een hoog percentage t.o.v. de rente die hier bijna op 0 staat in Nederland. En het voordeel t.o.v. een deposito is dat je geld elk moment beschikbaar is zonder boete o.i.d.
Niet helemaal 0, maar als je het als een soort 6 maands deposito ziet, dan is het inderdaad beter dan de 0,35% van Leaseplanbank (hoogste rente 6 mnd deposito in NL).

• atlas1302
Openbank, de grootste volledig digitale bank van Europa en onderdeel van de Santander group, lanceert de eerste bestemming van een internationale uitbreiding in Duitsland. Later dit jaar worden Nederland en Portugal hieraan toegevoegd, daarna volgen verschillende landen in Europa en Amerika op de middellange termijn.

Tijdens de jaarlijkse mediadag in Berlijn zal Openbank een reeks producten en diensten presenteren die tegen het einde van het jaar volledig operationeel zullen zijn in Duitsland. De bank biedt Duitse klanten een state-of-the-art platform en mobiele app, met AI- en machine learning-technologie, cloudgebaseerde systemen en de hoogste beveiligingsstandaarden voor bruikbaarheid en optimale klantervaring.

• Tens

Tens

fits the description

atlas1302 schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:13:
[...]

Ik zit voor een andere bank, Chesterfield. En nee, ik ben geen directeur van Openbank. Wie ben jij?
Dat is dus totaal geen antwoord op de vraag...
atlas1302 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:56:
Openbank, de grootste volledig digitale bank van Europa en onderdeel van de Santander group, lanceert de eerste bestemming van een internationale uitbreiding in Duitsland. Later dit jaar worden Nederland en Portugal hieraan toegevoegd, daarna volgen verschillende landen in Europa en Amerika op de middellange termijn.

Tijdens de jaarlijkse mediadag in Berlijn zal Openbank een reeks producten en diensten presenteren die tegen het einde van het jaar volledig operationeel zullen zijn in Duitsland. De bank biedt Duitse klanten een state-of-the-art platform en mobiele app, met AI- en machine learning-technologie, cloudgebaseerde systemen en de hoogste beveiligingsstandaarden voor bruikbaarheid en optimale klantervaring.
perfecte reclametekst....

[Voor 61% gewijzigd door Tens op 25-12-2019 14:27]

• atlas1302
Ik vind het persoonlijk niet zo perfect, maar ik deel informatie wat ik tegenkom op het internet.

Misschien kan jezelf ook iets toevoegen wat met Openbank.NL te maken heeft, mijn interesse heeft dat wel.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:59
Volgende keer dan even quote functie gebruiken en een linkje erbij...

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
The_Worst schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:06:
Ik heb mij aangemeld voor de wachtlijst. Zit momenteel bij Knab maar ben wel een beetje aan het rondkijken naar wat anders.
Waarom als ik vragen mag? Volgens mij is (vooral zakelijk) Knab een hele aantrekkelijke bank.

Anoniem: 886251

Luchtbakker schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:14:
[...]

Waarom als ik vragen mag? Volgens mij is (vooral zakelijk) Knab een hele aantrekkelijke bank.
Meningen hierover verschillen nogal kijk maar op het Knab draadje

• U123456
  • Registratie: September 2014
atlas1302 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:56:

Link: https://www.santander.com...r.com&utm_campaign=buffer (in het Engels)

• atlas1302
Ik vraag mij eigenlijk af waar mijn mede redacteur blijft met zijn antwoorden en reactie`s, deze heeft mij gevraagd om hem aan mijn zijde toe te voegen. :|

• Datisraar
Heeft er iemand al een rekening geopend bij Openbank?
Je moet weliswaar eerst via je emailadres op de wachtlijst staan, en zou je een welkomst code moeten krijgen.
Ik sta op de wachtlijst bij openbank, maar nog geen welkomst code en we zitten al bijna in 2020.
Iemand dus al wel?

Anoniem: 886251

Datisraar schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:58:
Je moet weliswaar eerst via je emailadres op de wachtlijst staan, en zou je een welkomst code moeten krijgen.
Ik sta op de wachtlijst bij openbank, maar nog geen welkomst code en we zitten al bijna in 2020.
Iemand dus al wel?
Zelfde hier niks gekregen

Op de site is nu meer duidelijk en je krijgt een Spaans IBAN, nou dan hoeft het niet.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 28-12-2019 17:36]

• Datisraar
Ach je weet niet. Zo’n 10.000 Nederlanders proberen inmiddels een N26 rekening met een Duitse DE IBAN en een deel is laaiend enthousiast dus wie wat wat Openbank doet in Nederland. Het zal net als bij N26 geen storm lopen met honderd duizenden aanmeldingen in Nederland , maar ik wil deze Openbank wel proberen.

• atlas1302
De Duitsers zijn het eerste aan de beurt, daarna Nederland en Portugal.
Later dit jaar worden Nederland en Portugal hieraan toegevoegd, daarna volgen verschillende landen in Europa en Amerika op de middellange termijn.
Maar het zou dit jaar moeten gebeuren, dus krap tijd. Ik wil best een Spaans Iban, wil in de toekomst meer naar Spanje dus lijkt me geen probleem.

• Datisraar
Inderdaad voor mensen die vaker naar Spanje gaan is Openbank wel iets. Vanuit Nederland kan ik geen Spaanse IBAN bank aanvragen. Binnenkort dus wel. En bij Spaanse geldautomaten moet je altijd een kleine vergoeding betalen bij geldopnames. Zou het daar bij de Santander automaat in Spanje dan wel gratis zijn?

• ZXRY
Datisraar schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:58:
Iemand dus al wel?
Heb al sinds de mail van 13 december niks meer gehoord. Terwijl er letterlijk in de mail 'De komende dagen kun je op exclusieve wijze deelnemen aan Openbank!' staat. Het voldoet in ieder geval wel aan het stereotype van Spanje :D .

Maar goed, ik ben inmiddels niet meer geïnteresseerd tenzij er een mooie bonus bijkomt die het openen van een account het waard maakt. Ik heb al 2 buitenlandse rekeningen en deze voegt imo niks toe t.o.v. die andere 2.

• Datisraar
Ter info: net gebeld met Open bank. Voor degenen die op de wachtlijst staan, vanaf half januari worden de welkomst codes gemaild.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:47:
Inderdaad voor mensen die vaker naar Spanje gaan is Openbank wel iets. Vanuit Nederland kan ik geen Spaanse IBAN bank aanvragen. Binnenkort dus wel. En bij Spaanse geldautomaten moet je altijd een kleine vergoeding betalen bij geldopnames. Zou het daar bij de Santander automaat in Spanje dan wel gratis zijn?
Volgens de site wel ja. Ik ga ze iig met aandacht in de gaten houden, misschien een goede vervanging voor bunq - dat me toch de duur is voor de matige kwaliteit.

[Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 08-01-2020 17:56]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Anoniem: 567735

Datisraar schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:47:
Inderdaad voor mensen die vaker naar Spanje gaan is Openbank wel iets. Vanuit Nederland kan ik geen Spaanse IBAN bank aanvragen. Binnenkort dus wel.
Sowieso kun je nu al terecht bij BNC10 voor een Spaanse bankrekening en dito opname-condities.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-03 22:56
Ik heb vandaag een promotiecode ontvangen om klant te worden! Je krijgt €50 cadeau als je voor 28 februari €500 op je rekening zet, dus dat is mooi meegenomen! Binnen 10 dagen wordt de betaalpas thuisbezorgd (mits de aanmelding goedgekeurd wordt).

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:05
Tommert38 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:11:
Ik heb vandaag een promotiecode ontvangen om klant te worden! Je krijgt €50 cadeau als je voor 28 februari €500 op je rekening zet, dus dat is mooi meegenomen! Binnen 10 dagen wordt de betaalpas thuisbezorgd (mits de aanmelding goedgekeurd wordt).
Is dit als je je opgegeven hebt middels de wachtlijst?
Ik heb dit namelijk, maar nog niets ontvangen.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-03 22:56
@Phyrozi Ik heb me inderdaad ingeschreven voor de wachtlijst, al een hele tijd terug. Wellicht werken ze op basis van first come, first served?

Wel fijn dat ik er vroeg bij ben, want dit gaat perfect uitkomen voor onze vakantie naar Mexico in februari :)

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:05
@Tommert38 Wellicht inderdaad. Mooi voor jou in ieder geval!
Ik heb mij pas eind december ingeschreven.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

@atlas1302 ik ben wel benieuwd hoe hun DE aanbieding er uit gaat zien. In NL haal je gratis je geld uit zo goed als elke geldautomaat. In DE niet. Afhankelijk van je bank is die aangesloten bij een netwerk die geldautomaten uitbuiten (Cash Group, Cash Pool, DiBa, Raiffeisen/Volksbanken, Sparkassen -- daarnaast zijn er ook nog losse netwerken als Euronet etc.). Dan kan je daar zonder kosten geld pinnen, maar kom je bij een automaat uit een andere groep terecht dan betaal je daar een opslag tot wel 5 EUR in sommige gevallen.
Je bent dan als consument veel meer bewust uit welke automaat je jouw geld haalt.

Een gratis rekening / basis pas en een promo rente voor de eerste x maanden zijn in veel landen eigenlijk wel normaal tegenwoordig.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-03 09:11

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Als ze failliet gaan staat de spaanse regering dan garant voor het spaarbedrag en zo ja met welk maximum?

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• JohanNL
MrMonkE schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:14:
Als ze failliet gaan staat de spaanse regering dan garant voor het spaarbedrag en zo ja met welk maximum?
Het depositogarantiestelsel is voor alle deelnemers €100.000 per bank
Wel kan het, mocht het zover komen wat gedoe opleveren en zul je naar verwachting allemaal documenten moeten opsturen, naar Spanje...
Wellicht moet je er zelfs heen maar al de regels en voorwaarden zouden ergens online wel te vinden moeten zijn.
Ook moet de Spaanse overheid niet in de problemen raken of zelfs failliet gaan ( maar in zo'n doomscenario kun je je ook nog afvragen hoeveel een euro dan nog waard is. )

• Brent
Qwerty-273 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:10:
Een gratis rekening / basis pas en een promo rente voor de eerste x maanden zijn in veel landen eigenlijk wel normaal tegenwoordig.
De ING is zo'n beetje overal in Europa aanwezig, maar alleen hier mag je ervoor dokken :o

• atlas1302
Qwerty-273 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 00:10:
@atlas1302 ik ben wel benieuwd hoe hun DE aanbieding er uit gaat zien. In NL haal je gratis je geld uit zo goed als elke geldautomaat. In DE niet. Afhankelijk van je bank is die aangesloten bij een netwerk die geldautomaten uitbuiten (Cash Group, Cash Pool, DiBa, Raiffeisen/Volksbanken, Sparkassen -- daarnaast zijn er ook nog losse netwerken als Euronet etc.). Dan kan je daar zonder kosten geld pinnen, maar kom je bij een automaat uit een andere groep terecht dan betaal je daar een opslag tot wel 5 EUR in sommige gevallen.
Je bent dan als consument veel meer bewust uit welke automaat je jouw geld haalt.

Daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe Openbank dat gaat realiseren en aanpakken, de Deutsche Bank en Argenta rekenen geen toeslagen bijv. Dus op die manier zou je dan wel weer uit de voeten kunnen, maar even afwachten denk ik.

• Datisraar
Phyrozi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:13:
[...]

Is dit als je je opgegeven hebt middels de wachtlijst?
Ik heb dit namelijk, maar nog niets ontvangen.

Quote:

Hoeveel weken heb jij gewacht?
Ik sta ongeveer 1 maand nu op de wachtlijst.

[Voor 29% gewijzigd door Datisraar op 09-01-2020 22:09]

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee