Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

atlas1302 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:15:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe Openbank dat gaat realiseren en aanpakken, de Deutsche Bank en Argenta rekenen geen toeslagen bijv. Dus op die manier zou je dan wel weer uit de voeten kunnen, maar even afwachten denk ik.
Dat opnames voor de klant gratis zijn, betekent nog niet dat banken onderling elkaar sowieso geld in rekening brengen voor een geldopname van een externe bank. In het ene geval is die fee voldoende, in het andere geval betaalt de consument ook nog iets extra's.

Die fee die de consument betaalt wordt in rekening gebracht door de opnemende bank, niet door Openbank. Je zult dus ook zien dat je door Openbank niets in rekening wordt gebracht, maar dat de fee van de geldautomaat gewoon betaald moet worden. De laatste fintech (waarvan ik wist) dat deze terug betaald wordt (Denizen) is per 1 januari opgehouden te bestaan.

Dus wees voorzichtig met het lezen van de marketing, en hou bit.ly/thefreeATMlist goed in de gaten! (en vul aan/pas aan waar nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
Dus wees voorzichtig met het lezen van de marketing, en hou bit.ly/thefreeATMlist goed in de gaten! (en vul aan/pas aan waar nodig)
Een respectabele lijst met gratis ATM`s over heel de wereld, kan altijd beter maar niet slecht die ''Revolut''

En die hebben we ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:38
Datisraar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:07:
[...]

Quote:
Ik heb vandaag een promotiecode ontvangen om klant te worden! Je krijgt €50 cadeau als je voor 28 februari €500 op je rekening zet, dus dat is mooi meegenomen! Binnen 10 dagen wordt de betaalpas thuisbezorgd (mits de aanmelding goedgekeurd wordt).

Hoeveel weken heb jij gewacht?
Ik sta ongeveer 1 maand nu op de wachtlijst.
Ik heb vandaag ook een mailtje ontvangen met de promotiecode, ik zit nog er even aan te denken om er eentje aan te vragen, aangezien ik ook al een rekening bij N26, Revolut en Transferwise heb :P

[ Voor 3% gewijzigd door J0kerNL op 13-01-2020 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
N26, Revolut en Transferwise heb :P
same here :) toch maar aangevraagd. 50 gratis geld om te testen kan nooit kwaad.

[ Voor 104% gewijzigd door saharoen op 13-01-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:37

Tens

let me drink about it

Datisraar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:07:
(mits de aanmelding goedgekeurd wordt).
Eh, zij moeten toch blij zijn dat jij bij hun wilt bankieren, ipv dat jij blij moet zijn dat je bij hun mag bankieren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-06 10:47
Ja, ik weet ook niet waarom ze (nog) een wachtlijst hebben. Wel vandaag ook de welkomst code ontvangen en rekening bij Openbank aangevraagd via mobiele telefoon. Ik heb een voorlopig ES IBAN nummer toegewezen gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Datisraar op 13-01-2020 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 19:06
Heb de code ook gekregen, maar twijfel of ik het ga doen. Zie eigenlijk de voordelen niet, behalve dat het 50 euro oplevert. De actie van 50 euro duurt wel tot 31 januari (maar je kunt dan nog ruim een maand 500 euro storten).

Iemand een idee van de voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Openbank heeft volgens mij wel veel weg van N26. Maar bij Openbank spreekt de Spanjaard Nederlands en zijn ze per telefoon in Nederland te bereiken. Voor Spanje gangers kan er gratis gepind worden bij alle Santander banken op het vasteland en Canarische eilanden. Scheelt steeds 2€ per opname daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03 11:26
Code ontvangen. Het voelt nog een beetje als een beta-versie allemaal.

Het aanmeldproces werd afgesloten met een foutmelding, maar aan de telefoon zeiden ze dat er niets aan de hand is. En inderdaad: inloggen werkt. Ook het aanvragen van de pas en de virtuele pas eindigde allebei in een foutmelding.

Ik vind de app niet heel erg overzichtelijk eerlijk gezegd:
1. Veel nadrukkelijke aandacht voor dingen die je als gebruiker maar één of twee keer zult bekijken, terwijl je eigenlijk direct je transacties wilt zien.
2. Er zitten nog best veel Spaanse teksten in, of krakkemikkige vertalingen (bv: 'wereldwijde positie' ipv 'globaal overzicht' oid).
3. Ik wordt aangesproken met m'n volle voornaam én doopnaam (eigenaardig).
4. in het hoofdscherm is je saldo opgesplitst in 'saldo' en 'beschikbaar saldo', en in een dieptescherm staan kregen als 'saldo', 'in afwachting van consolidatie' , 'in afwachting van autorisatie', en 'beschikbaar saldo) - dat klinkt alsof ze in de 20e eeuw cheques aan het verwerken zijn. Doet me een beetje denken aan mijn Engelse bank, in 1998.
5. En je logt in met je paspoort- of ID-kaartnummer. Dat voelt een beetje... tjsa.

Het moet nog wel wat smoother allemaal vind ik.

En edit:
6. Hoewel Open Bank in theorie mee zou moeten doen aan SEPA Instant Credit Transfer, is na een half uur mijn overschrijving vanaf Bunq nog niet binnen. Maar dat geldt voor N26 ook, dus zou ook aan bunq kunnen liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door g0blin op 14-01-2020 13:16 . Reden: bullet 6 toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
We kunnen in ieder geval aan de slag, het is een feit. Ik ga eens checken of in Portugal veel Santander banken zijn. Je zou bijna denken van wel.

Wie gaat er op vakantie naar Portugal, mmmmm al die lekkere gerechten en wijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

g0blin schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:14:
En edit:
6. Hoewel Open Bank in theorie mee zou moeten doen aan SEPA Instant Credit Transfer, is na een half uur mijn overschrijving vanaf Bunq nog niet binnen. Maar dat geldt voor N26 ook, dus zou ook aan bunq kunnen liggen.
Kan ook aan N26 en Openbank liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:14

Nog maar eens die tabel opgezocht ( https://www.europeanpayme...ants-sepa-payment-schemes ): N26 en bunq zouden het moeten hebben, evenals de Spaanse Banco Santander.

Misschien is die tabel toch niet zo accuraat als ik eerst dacht?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:18
4. in het hoofdscherm is je saldo opgesplitst in 'saldo' en 'beschikbaar saldo', en in een dieptescherm staan kregen als 'saldo', 'in afwachting van consolidatie' , 'in afwachting van autorisatie', en 'beschikbaar saldo) - dat klinkt alsof ze in de 20e eeuw cheques aan het verwerken zijn. Doet me een beetje denken aan mijn Engelse bank, in 1998.
De zaken die je noemt vielen mij ook al op. Bijzonder die uitsplitsing van de saldi, maar misschien is dit in Spanje gebruikelijk?

Wat me ook opviel: als je bij je rekeninggegevens linksboven op het het menu met de drie puntjes klikt dan kan je kiezen voor certificaten. Aldaar heb je de mogelijkheid om PDFjes te laten genereren met je saldo en bewijs dat je de rekeninghouder bent. Dit in mooi officieel taalgebruik: "binnen deze entiteit" en "onderhavig attest is verstrekt te Madrid" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:08
Dus als ik het goed begrijp is de betaalpas gratis, en is er daarnaast een aparte travel card die tijdelijk gratis is en over een paar maanden geld kost? Voor gratis 50 euro is het wel geinig om het uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wel lastig om door de bomen het bos te zien met Revolut, N26, Openbank, de verschillen lijken erg klein te zijn?

Vandaag ook code ontvangen en voor die 50euro is een account zo aangemaakt dus toch maara even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

alleen de travel card is gratis tot aan maart daarna wordt de travel card 10 euro per maand. Heb overigens ook de uitnodigings code ontvangen inclussief de 50 euro bonus wanneer ik er 500 euro erop zet maar ik twijfel toch wel nog enigzins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-06 17:51
Ik heb ook de code eindelijk ontvangen. €50 klinkt wel leuk als student :)

@Anoniem: 632581 Travelcard:
Heb je de voordelen niet langer nodig? Schakel ze dan uit! Betaal alleen wanneer je ze nodig hebt, want je kunt je plan op ieder moment kosteloos opzeggen.

Bron: https://www.openbank.nl/r42-exclusieve-reisvoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35
Hier ook de code ontvangen :)
Kan ik ook de '' Я42 betaalpas '' krijgen, hoe verzinnen ze het :p

Voor de €50 bonus hoef je zo te zien ook niet die €500 erop te houden, nadat je de bonus hebt gekregen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stane schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:49:
Heb de code ook gekregen, maar twijfel of ik het ga doen. Zie eigenlijk de voordelen niet, behalve dat het 50 euro oplevert. De actie van 50 euro duurt wel tot 31 januari (maar je kunt dan nog ruim een maand 500 euro storten).

Iemand een idee van de voordelen?
Precies dezelfde gedachtes hierzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb vandaag bericht gehad dat mijn rekening geactiveerd is. Mooi. Moet je die maestro r42 pas zelf nog in de open bank app bestellen, of komt ie vanzelf? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0blin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-03 11:26
Het aanvragen van de pas, de virtuele e-commerce card en de spaarrekening worden nog altijd met een foutmelding afgebroken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Datisraar schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:55:
Ik heb vandaag bericht gehad dat mijn rekening geactiveerd is. Mooi. Moet je die maestro r42 pas zelf nog in de open bank app bestellen, of komt ie vanzelf? Weet iemand dat?
Volgens het aanmeldproces kwam die binnen 10 dagen. Die hoef je dus niet los meer aan te vragen.

Heeft iemand al gezien waar je de Welkom spaarrekening opent (met 1% rente over 5.000 voor 6 mnd)?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Ah, dus dat 'gratis pinnen' buiten de EU komt met een kaartkost van 8 euro per maand? Dat zal dan wel het addertje onder het gras / verdienmodel zijn.

Ik ben wel te porren voor een andere bank als die kosten veel lager kunnen dan wat ik nu betaal ( 2,2% total ongeveer ). Dat zie ik nog niet direct gebeuren.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58
Ik heb gisteren mijn rekening geopend en er 501 euro op gestort, maar de 50 euro heb ik nog niet gekregen. Een van jullie wel al?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik denk dat het even kan duren voordat je 50€ krijgt bijgeboekt. De bedoeling is ook dat je die 500€ een tijd laat staan. Rustig afwachten heb ik begrepen. Overigens lukt het vandaag om een spaarrekening te openen, maar is meer als extra potje. Rente is ook net als in NL erg laag of zelfs 0.01%. Overboekingen tussen mijn Bunq rekening en Openbank gaan snel door de weeks, bijna Instant Payment. Vanochtend om 08.00 uur een bedrag overgeboekt en rond tien, half elf stond het al op de Openbank rekening. Als iemand nog andere ervaringen heeft, kom maar op!

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 17-01-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Datisraar schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:51:
Ik denk dat het even kan duren voordat je 50€ krijgt bijgeboekt. De bedoeling is ook dat je die 500€ een tijd laat staan. Rustig afwachten heb ik begrepen. Overigens lukt het vandaag om een spaarrekening te openen, maar is meer als extra potje. Rente is ook net als in NL erg laag of zelfs 0.01%. Overboekingen tussen mijn Bunq rekening en Openbank gaan snel door de weeks, bijna Instant Payment. Vanochtend om 08.00 uur een bedrag overgeboekt en rond tien, half elf stond het al op de Openbank rekening. Als iemand nog andere ervaringen heeft, kom maar op!
Er zou ook een actie moeten lopen met een spaarrekening met 1% rente.
Maar die kan je niet openen, zover ik zie.
https://www.openbank.nl/spaarrekening

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
In de app zelf, bij betaal en spaarrekeningen, te openen. Gisteren kreeg ik een foutmelding maar vandaag gelukt. Je krijgt in de app een aparte ES IBAN spaarrekening nummer toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1321768

Aangemeld kwartier geleden. Vanaf wanneer is rekening dan actief de mensen die al hebben aangemeld? Hoop vandaag nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:08
ik dacht dat ze ook ideal hadden, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren met een Spaans iban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raven22 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:38:
ik dacht dat ze ook ideal hadden, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren met een Spaans iban
Nee, dat kan je wel die wens doorstrepen ja.

Vraagje, kan je dus dadelijk vanaf begin ook al Apple Pay dus met Meastro gebruiken? Dat is wel fijn, want dat heeft N26 niet, alleen Mastercard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

RobertowNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:09:
[...]

Er zou ook een actie moeten lopen met een spaarrekening met 1% rente.
Maar die kan je niet openen, zover ik zie.
https://www.openbank.nl/spaarrekening
Om het antwoord hier ook maar even te plaatsen, je kan beide acties niet combineren.
Geeft ook antwoord op de vraag hoe lang het geld er moet blijven staan.
Wat top dat je klant bij ons bent geworden! Aangezien jij je Open Betaalrekening hebt geopend met de welkomstcode van de wachtlijst, is de Welkom Spaarrekening niet beschikbaar.

Jij hebt met deze code namelijk de mogelijkheid tot een veel betere promotie! De Welkom Spaarrekening biedt een rente van 1% op maximaal € 5.000 voor zes maanden. In euro\'s is dit een rendement van € 25.

Momenteel heb jij toegang tot de welkomstactie van € 50 op een storting van € 500. Om aan de voorwaarden te voldoen dient je rekening voor 31 januari 2020 geactiveerd te zijn en de € 500 voor 28 februari 2020 worden gestort op jouw Open Betaalrekening. Hiermee behaal je een rendement van 10% binnen twee maanden!

Het is wel belangrijke dat je de € 500 op jouw Open Betaalrekening houdt tot we de € 50 hebben uitbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
raven22 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:38:
Nee, iDeal is echt Nederlands. Daarom bieden buitenlandse banken Monese, Revolut, N26, Bnc10, Openbank, TransferWise (de lijst wordt steeds langer) etc. dat niet aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 17-01-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:59
Daarom is Moneyou Go interessant: iDeal, nl IBAN, maestro, rente en geen opslag bij non euro transacties en opnamen Oja.. En alles gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Maar een Go Plus is toch niet gratis met kaartje, 42 euro p/j. na de gratis periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Sndrrr81 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:24:
Daarom is Moneyou Go interessant: iDeal, nl IBAN, maestro, rente en geen opslag bij non euro transacties en opnamen Oja.. En alles gratis!
Dat is dan ook het enige bij money you go. Een hele simpele bankrekening als je alleen iDeal belangrijk vindt. Die bank is heel erg beperkt in overig gebruik in Nederland en kan je weinig mee. Hooguit leuk als vakantie rekening in Engeland of USA. Bij money you go geen instant Payment, je kan niet op meerdere apparaten inloggen, moet steeds 1 cent via iDeal betalen. Je moet nog een tegenrekening hebben. Niet rood staan, geen Apple Pay betaling met telefoon of horloge. Dan kun je nog beter 1,55 € per maand nemen bij een ING die dat alles heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 18-01-2020 04:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:59
Moneyou Go met pas is gewoon gratis hoor.

@Datisraar klopt niet helemaal wat je zegt. Steeds 1ct via iDEAL betalen -> klopt niet . Het is enkel een verificatiemiddel als je de app opnieuw moet installeren ( bijv.bij een nieuwe telefoon) of als je herhaaldelijk verkeerde pin hebt ingetoetst. Dus dat "steeds" is.onjuist.
Dat je een tegenstelling moet hebben klopt.in zo verre dat je vanaf die rekening een identificatiestorting moet doen. Dat geldt voor elke neo bank aangezien je niet naar een kantoor kan om je te identificeren. Ook bij Openbank moet je een id storting doen via een andere bank.
Inderdaad geen instant payments maar dat hebben Openbank, Revolut en N26 ook niet.
Moneyou kan je overigens ook gewoon als incasso rekening gebruiken voor je vaste lasten. Dus volwaardige rekening.

Kortom, vergeleken met Open bank geen apple pay. Wel NL.iDeal., onbeperkt gratis pinnen ipv 5x , betere spaarrente, meerdere potjes

[ Voor 4% gewijzigd door Sndrrr81 op 18-01-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Volgens mij is Moneyou GO Plus alleen met kaart, en dat kost geld. Het kost zo wie zo geld want je moet een tegenrekening hebben.
Een Go basic is gratis zonder kaart.

Bron: https://www.homefinance.n...we-betaalbank-moneyou-go/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@atlas1302 Achterhaalde informatie. Moneyou Go = gratis met betaalpas. Je moet inderdaad nog wel een tegenrekening hebben (helaas). Anders dan dat is het mijn standaard rekening. De potjes zijn ideaal i.c.m. (automatisch) budgetteren/sparen/afschrijven. Maar dit is meer voer voor Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go

Heb mij ook maar aangemeld, maar eigenlijk alleen voor die bonus. Zie nog steeds niet echt de meerwaarde. Je krijgt blijkbaar ook geen enkele bevestiging van je aanmelding of dat je op een wachtlijst staat. Zou toch op z'n minst een mailtje met "Hoi, Welkom!" verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:28
Hoe lang duurt het verificatieproces als je kiest voor overmaken? Ik heb mij donderdag aangemeld, maar nog niks vernomen. Ik had al direct 1 EUR overgemaakt overgemaakt

Overigens had ik in eerste instantie gekozen voor de videoverificatie, maar na 10 minuten prutsen met het laten zien van mijn paspoort zei support dat het niet ging lukken en dat ik voor een andere methode moest kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Gisteren mijn pas mogen ontvangen, een debit Maestro. Vandaag meteen geld opgenomen uit een ING automaat, en dat lukte gelukkig. De volgende test zal zijn of geld opnemen bij Santander ATMs inderdaad geen kosten met zich meebrengt, aangezien een Maestro-pas in het buitenland verder niet zo bruikbaar zal zijn. Voor overige betalingen in het buitenland zal ik de debit Mastercard van N26 gebruiken met als backup uiteraard de credit Mastercard van ABN AMRO.

Wat betreft de Android app, deze is inderdaad niet erg overzichtelijk, maar dat is voornamelijk bij het startscherm (tabblad Financiële positie) en tabblad Overschijvingen, mede door de vreemde Nederlandse vertalingen. De tabbladen Rekeningen en Kaarten spreken wel voor zich, en die zal ik ook het meeste gebruiken. Verder heb ik nog geen enkele foutmelding gezien in de app.

Edit 1: Overigens kan je ook mobiel betalen in de app, zie ik nu. Je hoeft enkel NFC aan te zetten en je mobiel te ontgrendelen. Snel eens proberen of dat bevalt!

Edit 2: Zojuist mobiel betaald, en het is inderdaad ontgrendelen, mobiel tegen de betaalterminal houden en klaar. De app hoeft dus niet geopend te zijn. Wat me wel opviel is dat de terminal zei dat het een Mastercard betaling was, terwijl de gekoppelde pas toch echt een Maestro is. Eens kijken of het bij de AH dan ook werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Tommert38 op 18-01-2020 19:15 . Reden: Stukje mobiel betalen toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
oohh schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:32:
Hoe lang duurt het verificatieproces als je kiest voor overmaken? Ik heb mij donderdag aangemeld, maar nog niks vernomen. Ik had al direct 1 EUR overgemaakt overgemaakt

Overigens had ik in eerste instantie gekozen voor de videoverificatie, maar na 10 minuten prutsen met het laten zien van mijn paspoort zei support dat het niet ging lukken en dat ik voor een andere methode moest kiezen.
Ik heb mij vorige week maandag avond online aangemeld met kopie paspoort en gelijk een overschrijving gedaan naar het nieuwe ES IBAN nummer. Echter was niet voldoende om de rekening te activeren kreeg ik woensdag te horen. . Woensdag avond opnieuw een foto van mijn paspoort gemaild en een duidelijkere bewijs van overboeking. Toen kreeg ik afgelopen donderdag de activatie mededeling per e-mail. Bijna 4 dagen dus. Ik zie in de app nu dat de maestro pas onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:08
Freakster86 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:19:
@atlas1302 Achterhaalde informatie. Moneyou Go = gratis met betaalpas. Je moet inderdaad nog wel een tegenrekening hebben (helaas). Anders dan dat is het mijn standaard rekening. De potjes zijn ideaal i.c.m. (automatisch) budgetteren/sparen/afschrijven. Maar dit is meer voer voor Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go

Heb mij ook maar aangemeld, maar eigenlijk alleen voor die bonus. Zie nog steeds niet echt de meerwaarde. Je krijgt blijkbaar ook geen enkele bevestiging van je aanmelding of dat je op een wachtlijst staat. Zou toch op z'n minst een mailtje met "Hoi, Welkom!" verwachten.
Moneyou is echter wel alleen tijdelijk gratis. Ik dacht dat ze rond de 3 euro per maand ervoor willen vragen. En dat dat uitgesteld is omdat ze nog niet tevreden zijn met de functies die ze nu aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
ZXRY schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Moneyou is echter wel alleen tijdelijk gratis. Ik dacht dat ze rond de 3 euro per maand ervoor willen vragen. En dat dat uitgesteld is omdat ze nog niet tevreden zijn met de functies die ze nu aanbieden.
Dat gaan ze voorlopig dus niet doen en als ze dat wel gaan doen moeten ze iets extra's bieden bovenop wat de reguliere banken te bieden hebben of de kosten die ze dan vragen zijn een stuk lager.
Echt extra's bieden ze niet en gaan ze ook niet bieden denk ik, dus zullen ze moeten concurreren op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Ook de link gekregen voor aanmelden, hoewel het er interessant uit ziet zie ik het niet van meerwaarde voor mijn geval. Heb al N26 wat ik voor alles gebruik en nog een NL bank ernaast houd voor iDeal en iDin. Met een Spaanse IBAN erbij hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb inmiddels mijn Openbank rekening laten activeren en gelijk 500€ gestort. Maar ik heb ook een spaarrekening bij Openbank geopend. Voor degene die dat ook gedaan hebben, hevelen jullie dat gelijk over naar de spaarrekening of laat je 500€ op de gewone rekening staan ivm de bonus?
Het voordeel van deze Spaanse rekening is dat je gratis kan pinnen tijdens vakanties in Spanje en Portugal bij de Santander bank geldautomaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Datisraar op 20-01-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Datisraar schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:44:
Ik heb inmiddels mijn Openbank rekening laten activeren en gelijk 500€ gestort. Maar ik heb ook een spaarrekening bij Openbank geopend. Voor degene die dat ook gedaan hebben, hevelen jullie dat gelijk over naar de spaarrekening of laat je 500€ op de gewone rekening staan ivm de bonus?
Het voordeel van deze Spaanse rekening is dat je gratis kan pinnen tijdens vakanties in Spanje en Portugal bij de Santander bank geldautomaat.
Ik zou dat toch maar laten staan totdat de bonus erbij is gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Okay, doe ik. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ook de link gekregen maar twijfel nog. Kan je alleen inloggen op de app met je paspoort nummer? Of daarna ook met vingerafdruk of iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:18
@xabre16v Je kan ook op de app inloggen met je vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Thanks. :) Nog een vraag, als het het zo lees krijg je alleen een Maestro kaart, prima voor in Nederland maar krijg je ook een debit Mastercard? (handig voor internet aankopen)
Gratis Я42 betaalpas
2 in 1: betaalpas + travel card plan met exclusieve voordelen, gratis tot en met 30 april 2020!
Weet iemand wat die pas na 30 april gaat kosten?

[ Voor 35% gewijzigd door xabre16v op 21-01-2020 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ik ben vandaag en gisteren blijkbaar gebeld door een Spaans telefoonnummer, heb niet opgenomen.
Members only: telefoonnummer
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand anders ook? Met wat google werk ben ik er achter gekomen dat dit Openbank moet zijn.

Ik heb afgelopen zaterdag de registratie volledig ingevuld met kopie paspoort, een overboeking en het bewijs daarvan, alles zou in orde moeten zijn.
Tot nu toe ook nog geen mail ontvangen van activatie o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JohanNL schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:30:
Ik ben vandaag en gisteren blijkbaar gebeld door een Spaans telefoonnummer, heb niet opgenomen.
***members only***

Iemand anders ook? Met wat google werk ben ik er achter gekomen dat dit Openbank moet zijn.

Ik heb afgelopen zaterdag de registratie volledig ingevuld met kopie paspoort, een overboeking en het bewijs daarvan, alles zou in orde moeten zijn.
Ja is openbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:30:
***members only***

Had ik ook. Was bij mij met de uploads blijkbaar niet duidelijk genoeg. Dan krijg je nog bericht om je paspoort kopie en een duidelijker bewijs van overboeking nog een keer te sturen. Heb ik gemaild naar documenten@openbank.com en dag later was rekening geactiveerd. Dan zou het ook bij jou goed moeten komen. Je kan inderdaad vanuit Spanje gebeld worden om dat te doen! En het fijne is je hoeft geen Spaans of Engels te praten. Ze spreken gewoon Nederlands.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 21-01-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
@xabre16v

Je kunt een fysieke Mastercard aanvragen, maar volgens het kostendocument betaal je dan eenmalig 1,99.

Ik heb als test het aanvraagproces doorlopen, maar werd hier niet op gewezen. De tekst zegt trouwens ook 'Gratis pas en geld opnemen zonder extra kosten'.

Trouwens is een Mastercard niet eens zo nuttig want je betaalt koersopslag als je geen abo hebt. Dit zou niet gelden voor de prepaid 'eCommerce Card', maar die kun je overigens niet eens toevoegen aan Apple Pay. En het betreft, voor zover ik begrijp, een kaart die je moet 'opwaarderen'. Dus prepaid in de letterlijke betekenis van het woord.

edit: je betaalt ook na de 30ste niets als je reisvoordeel uitschakelt.

---

Ik heb vrijdag min code ontvangen en zondag is mijn rekening geactiveerd (overboeking).

Vandaag is mijn maestro-kaart zichtbaar in de app en heb ik de gegevens opgezocht en de kaart manueel toegevoegd aan Apple Wallet. Wel heel omslachtig dat steeds via sms-code bevestigen. Ik weet dus niet of ik er echt veel aan heb in deze vorm. Heb ook een vraag gestuurd over de kosten van de Mastercard naar ayuda@openbank.com (help?) en krijg een Spaanse autoreply.

Maar het is gratis, dus we mogen niet klagen :9

[ Voor 3% gewijzigd door E461 op 21-01-2020 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
Na drie keer gebeld te zijn vanuit Madrid en een storing bij Openbank verder, is inmiddels ook mijn rekening geopend :) Goed begin zullen we maar zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrozi op 21-01-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Toch vreemd dat ze de moeite nemen je te bellen, met een Spaans nummer, maar niet de moeite nemen om '' gewoon '' even een mailtje te sturen met daarin wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

MxD schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:54:

Bij de ING betaal ik per maand iets van 1.55 (wordt binnenkort verhoogd). Ik vind die maandelijks kosten net zoiets als een entree prijs bij de Albert Heijn: eerst toegang betalen en dan mag je pas je boodschappen doen (en naderhand afrekenen). Ik ga de ING opzeggen en Knab basis nemen. Daarnaast neem ik dan of MoneYou go of openbank voor de pin betalingen e.d. voor op reis heb ik n26.
De kosten voor de bank voor het aanhouden van die rekening zijn hoger dan wat ze aan jou berekenen.

Sowieso, ik heb liever dat ik per product betaal bij de bank, dus alleen voor wat ik afneem, dan dat ik iets gratis krijg en dan vervolgens voor andere producten meer moet betalen om die kosten van de gratis betaalrekening terug te verdienen.

Of dacht je dat je het veilig beheren van jouw geld gratis was? De bank heeft ook zijn kosten. Zelfs als je het in een sok onder je bed zou stoppen, betaal je altijd nog minimaal voor je sok en het bed.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
JohanNL schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:16:
Toch vreemd dat ze de moeite nemen je te bellen, met een Spaans nummer, maar niet de moeite nemen om '' gewoon '' even een mailtje te sturen met daarin wat ze willen.
Inderdaad. Eerlijk gezegd heb ik twee keer niet opgenomen, omdat ik bij het googelen van dit nummer uitkwam op een louche website met rare ads en iets over "canary islands".

Eerlijk gezegd dacht ik dat het een nummer was waarmee frauduleuze praktijken worden ondernomen.....

Je moet toch alert zijn hedendaags O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E461 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:18:
@xabre16v

Je kunt een fysieke Mastercard aanvragen, maar volgens het kostendocument betaal je dan eenmalig 1,99.

Ik heb als test het aanvraagproces doorlopen, maar werd hier niet op gewezen. De tekst zegt trouwens ook 'Gratis pas en geld opnemen zonder extra kosten'.

Trouwens is een Mastercard niet eens zo nuttig want je betaalt koersopslag als je geen abo hebt. Dit zou niet gelden voor de prepaid 'eCommerce Card', maar die kun je overigens niet eens toevoegen aan Apple Pay. En het betreft, voor zover ik begrijp, een kaart die je moet 'opwaarderen'. Dus prepaid in de letterlijke betekenis van het woord.

edit: je betaalt ook na de 30ste niets als je reisvoordeel uitschakelt.

---

Ik heb vrijdag min code ontvangen en zondag is mijn rekening geactiveerd (overboeking).

Vandaag is mijn maestro-kaart zichtbaar in de app en heb ik de gegevens opgezocht en de kaart manueel toegevoegd aan Apple Wallet. Wel heel omslachtig dat steeds via sms-code bevestigen. Ik weet dus niet of ik er echt veel aan heb in deze vorm. Heb ook een vraag gestuurd over de kosten van de Mastercard naar ayuda@openbank.com (help?) en krijg een Spaanse autoreply.

Maar het is gratis, dus we mogen niet klagen :9
Wanneer zie je die kaart verschijnen? Kan sinds vandaag inloggen in de app, dus paar dagen kan dit duren de maestro kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:16:
Openbank houdt meer van telefonisch contact en denken meer persoonlijk te zijn door je te bellen ipv mailen blijkbaar. Overigen heb ik zelf op hun nummer 070-7007518 terug gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 1321768 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:15:
[...]
Wanneer zie je die kaart verschijnen? Kan sinds vandaag inloggen in de app, dus paar dagen kan dit duren de maestro kaart?
Na activering van je rekening duurt 2 a 3 dagen voordat je het in de app kunt zien en wordt op dat moment naar je verstuurd. Je hoeft een kaart dus niet zelf (opnieuw) te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Datisraar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:50:
[...]

Na activering van je rekening duurt 2 a 3 dagen voordat je het in de app kunt zien en wordt op dat moment naar je verstuurd. Je hoeft een kaart dus niet zelf (opnieuw) te bestellen.
En die kan je dus gelijk de maestro kaart instellen zonder fysieke ontvangst als Apple Pay Maestro??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ok ben zojuist weer gebeld en heb deze keer opgenomen.
De reden was dat er bij het bewijs van overboeking geen logo van de bank op stond, maar die stond er toch echt wel op, heel vreemd!
Ik stuur nu dus maar opnieuw hetzelfde document naar hun e-mailadres en hoop dat ze het deze keer wel zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apart. Gisteravond eens klein bedrag van 5 eurocent overgemaakt naar rekening openbank en staat er nog steeds niet op. Was gewoon als test. Iemand een idee hoe lang deze overboeking kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naboo schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:41:
[...]
Zelfs als je het in een sok onder je bed zou stoppen, betaal je altijd nog minimaal voor je sok en het bed.
Maar dat is eenmalig, bij een bank betaal je vaker als 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Anoniem: 632581 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Maar dat is eenmail, bij een bank betaal je vaker als 1x.
In principe zou je ook nog ( een gedeelte van ) de kosten van je woning erbij moeten rekenen en een verzekering ( tot 100K ) om een goede vergelijking te maken.
Ben bang dat je dan toch beter af bent bij je bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het was even zoeken om de kostenlijst ergens te vinden, maar die is te vinden bij het aanmelden.
Een debit Mastercard is eenmalig €1.99 dus.
Ik zie verder niet zoveel voordelen ten opzichte van N26 behalve dan betalen met je Maestro via je mobiel bij pin automaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 1321768 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:32:
Apart. Gisteravond eens klein bedrag van 5 eurocent overgemaakt naar rekening openbank en staat er nog steeds niet op. Was gewoon als test. Iemand een idee hoe lang deze overboeking kan duren?
Ligt er aan welke bank. Vanaf Bunq is dat ongeveer twee uur. Bij andere banken zoals SNS duurde het langer maar voor 17.00 uur als je de avond daarvoor overboekte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:39:
Het was even zoeken om de kostenlijst ergens te vinden, maar die is te vinden bij het aanmelden.
Een debit Mastercard is eenmalig €1.99 dus.
Ik zie verder niet zoveel voordelen ten opzichte van N26 behalve dan betalen met je Maestro via je mobiel bij pin automaten.
Voordelen tov N26: Apple Pay met maestro doet het bij Openbank wel (Apple Watch of telefoon).
Gratis geldopnames in Spanje en Portugal bij Santander banken. Scheelt bij vakanties steeds 2€ per opname. In Spanje zijn geldautomaten meestal niet gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 22-01-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:50:
[...]

Voordelen tov N26: Apple Pay met maestro doet het bij Openbank wel (Apple Watch of telefoon).
Gratis geldopnames in Spanje en Portugal bij Santander banken.
Dat is inderdaad een voordeel voor Apple gebruiken maar ik heb geen Apple producten. In Spanje kom ik nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Dat is inderdaad een voordeel voor Apple gebruiken maar ik heb geen Apple producten. In Spanje kom ik nooit. :)
Dan heeft het voor jou misschien geen zin. Waarom heb je dan een rekening geopend? Alleen vanwege de 50€bonus misschien?

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 22-01-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Datisraar schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Dan heeft het voor jou misschien geen zin. Waarom heb je dan een rekening geopend?
Ik heb er geen rekening geopend. Ik oriënteer slechts nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:53:
[...]

Ik heb er geen rekening geopend. Ik oriënteer slechts nog.
Okay. Prima!

Nb leuk heh al die Fin tech neo banken, N26, TransferWise, Revolut, Monese, Monzo, Openbank etc. En er komen de komende jaren volgens mij nog meer bij in Europa......en nu Nog een Spaanse Fin tech, Bnc10!

[ Voor 38% gewijzigd door Datisraar op 22-01-2020 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:08
Als je nog iemand spreekt van Openbank, geef dan aan dat je teleurgesteld bent dat er geen Ideal is. Deed ik ook en dat vonden ze fijn te horen. De NL markt vinden ze belangrijk en Ideal is daarvoor noodzakelijk, dat weet men ook. Dus hoe meer mensen klagen hoe hoger het op het to do lijstje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Inmiddels is mijn rekening nu ook geactiveerd, gewoon met hetzelfde betalingsbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 12:54
Ook ik heb een rekening geopend bij Openbank, dit was afgelopen vrijdag. Tot op het heden nog niks gehoord, Hoelang duurt dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
SteinGames schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:04:
Ook ik heb een rekening geopend bij Openbank, dit was afgelopen vrijdag. Tot op het heden nog niks gehoord, Hoelang duurt dit ongeveer?
Heb je toevallig telefoontjes gehad vanuit een Spaans telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
JohanNL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:07:
[...]

Nee, ik heb nog geen telefoontjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
raven22 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:44:
Als je nog iemand spreekt van Openbank, geef dan aan dat je teleurgesteld bent dat er geen Ideal is. Deed ik ook en dat vonden ze fijn te horen. De NL markt vinden ze belangrijk en Ideal is daarvoor noodzakelijk, dat weet men ook. Dus hoe meer mensen klagen hoe hoger het op het to do lijstje komt.
raven22 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:44:
Apart dat ze ons landje belangrijk vinden. Eerst zijn wij en Duitsland aan de beurt, de rest volgt later. En dat ze Nederlands sprekend personeel hebben is ook opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
JohanNL schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:07:
[...]

Ik wel. Zoals eerder vermeld.

3x zelfs. Nummer uit Madrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen met Openbank en Apple Pay al geactiveerd en proberen handmatig in te geven, ze vragen om de beveilgingscode. Die kan je pas zien neem ik als je pas activeert via de app, dat vind ik te risicovol. Andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Anoniem: 632581 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:41:
[...]

Maar dat is eenmalig, bij een bank betaal je vaker als 1x.
Een bank heeft dan ook doorlopende kosten.... of dacht je dat de software en andere systemen om jouw geld veilig te houden gratis zijn?

maar goed, dit wordt off topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Datisraar schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:40:
[...]

[...]

Apart dat ze ons landje belangrijk vinden. Eerst zijn wij en Duitsland aan de beurt, de rest volgt later. En dat ze Nederlands sprekend personeel hebben is ook opvallend.
Op zicht niet raar, qua banksystemen en internetgebruik staat Nederland in de hoogste regionen van de wereld. Ons land is geloof ik het land dat bovenaan staat wat betreft gebruik van internetbankieren, geloof rond 90% van Nederland gebruikt dit. Wat ver boven andere landelijke gemiddelden zit. Vooral mobiel bankieren staan wij echt ver boven andere landen qua gebruik.

Dus daarin zijn wij een goede testcase, omdat onze eisen en ervaringen anders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Naboo op 22-01-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
SteinGames schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:04:
Ik wacht sinds zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
Ik ben zojuist gebeld, Alleen had ik niet de mogelijkheid om op te nemen. Vervolgens dit mailtje ontvangen
Goedenavond Stein,

We mailen je in verband met de activatie van je rekening. Helaas hebben we je telefonisch niet kunnen bereiken.

Zou je ons willen bellen op *knip* ? We zijn 365 dagen per jaar van 08.00 – 22.00 uur beschikbaar. Het is ook mogelijk dat je deze e-mail beantwoord met een tijdstip en telefoonnummer waarop wij je kunnen bereiken.

Bedankt en nog een fijne dag!

OPENBANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 06-06 12:38
SteinGames schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:47:
Ik ben zojuist gebeld, Alleen had ik niet de mogelijkheid om op te nemen. Vervolgens dit mailtje ontvangen

[...]
Als je ze terug belt is het volgens mij ook nog maar geluk hebben dat diegene weet waarvoor je belt :P Degene die ik sprak was aardig, maar had echt geen idee wat hij moest doen toen ik zei dat ik terug belde om mijn rek te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
Maaark schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:04:
[...]

Als je ze terug belt is het volgens mij ook nog maar geluk hebben dat diegene weet waarvoor je belt :P Degene die ik sprak was aardig, maar had echt geen idee wat hij moest doen toen ik zei dat ik terug belde om mijn rek te activeren.
Dus beter even wachten tot ze terug bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Laatst online: 06-06 12:38
SteinGames schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Dus beter even wachten tot ze terug bellen?
Ligt eraan hoeveel tijd je hebt en of ze inmiddels training gehad hebben. Ik heb ze gisteren terug gebeld en toen ging het niet zo soepel :) Dus misschien handig om ze een tijd voor te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Heb nog een excuses mailtje ontvangen.
Ze hebben het nu achteraf ook door dat ze onnodig om een bewijs van overboeking hadden gevraagd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
En hierbij nog een update met snelheid overboeking die ik had naar Openbank. Vanaf ING en Bunq, ongeveer 2 uur ( door de weeks bij een ochtend overboeking). Vanaf Sns duurt het langer en meerdere uren tot 1 dag, door de weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Goed om te horen dat er schot in zit, de pas kan toch ook verstuurd worden naar Portugal?
Heb daar wel een adres, maar zal me moeten aanmelden met mijn Nld. paspoort. Gaat dat lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:38
SteinGames schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:47:

[...]
Ik werd vandaag ook gebeld, was wegens back-end issues dat mijn rekening nog niet actief was, verder rest was alles in orde :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteinGames
Vandaag gebeld, Volgens Openbank was de afschrijft niet voldoende omdat het logo van de bank er niet op stond (Via ING app) Vervolgens via de website een uitdraai gemaakt, en deze was wel goed. Rekening was een paar uur later actief. Alleen zie ik in de app nog niet dat er een betaalpas actief is en dat ik deze via de website kan aanvragen (Staat er in het spaans) Vervolgens als ik in de laatste mail kijk die ik heb ontvangen van openbank met de mededeling dat de rekening actief is, staat dat de pas binnen enkele werkdagen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
SteinGames schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:20:
Vandaag gebeld, Volgens Openbank was de afschrijft niet voldoende omdat het logo van de bank er niet op stond (Via ING app) Vervolgens via de website een uitdraai gemaakt, en deze was wel goed. Rekening was een paar uur later actief. Alleen zie ik in de app nog niet dat er een betaalpas actief is en dat ik deze via de website kan aanvragen (Staat er in het spaans) Vervolgens als ik in de laatste mail kijk die ik heb ontvangen van openbank met de mededeling dat de rekening actief is, staat dat de pas binnen enkele werkdagen komt
Kan kloppen. Na een dag of 2 zie je in de app dat een pas is aangemaakt. Is dan onderweg en hoef je dus niet zelf in de app te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
SteinGames schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:20:
Die komt circa twee dagen nadat je rekening geactiveerd is, zoals ik al eerder geschreven had. (edit: oh, dat had ik niet zo expliciet gezegd, zie ik)

Wat betreft afschrift: bij het i'tje was ook vermeld dat het afschrift de naam of het logo van de bank moet bevatten. Ik heb ook ING en had dus meteen via internetbankieren een pdf aangemaakt omdat logo en naam inderdaad ontbreken.

---

Mensen, de Mastercard is ook aan te vragen, maar de eCommerce card kun je niets mee. Opwaarderen zou 1 euro kosten per keer en je kunt hem niet toevoegen aan Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteinGames
E461 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Die komt circa twee dagen nadat je rekening geactiveerd is, zoals ik al eerder geschreven had. (edit: oh, dat had ik niet zo expliciet gezegd, zie ik)

Wat betreft afschrift: bij het i'tje was ook vermeld dat het afschrift de naam of het logo van de bank moet bevatten. Ik heb ook ING en had dus meteen via internetbankieren een pdf aangemaakt omdat logo en naam inderdaad ontbreken.

---

Mensen, de Mastercard is ook aan te vragen, maar de eCommerce card kun je niets mee. Opwaarderen zou 1 euro kosten per keer en je kunt hem niet toevoegen aan Apple Pay.
Ja ik had via de app de afschrift gedownload en daar kwam die dus niet op. Helemaal niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Heb vandaag ook aangemeld in Portugal, sta op de wachtlijst. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

We gaan regelmatig naar Portugal, dus dat zou dan alweer een opsteker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:14
E461 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Mensen, de Mastercard is ook aan te vragen,
He, waar dan?

Overigens zie ik net dat je de eerste 6 maanden 1% rente krijgt. Is dat nieuw?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 2 ... 89 Laatste