Dat opnames voor de klant gratis zijn, betekent nog niet dat banken onderling elkaar sowieso geld in rekening brengen voor een geldopname van een externe bank. In het ene geval is die fee voldoende, in het andere geval betaalt de consument ook nog iets extra's.atlas1302 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:15:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe Openbank dat gaat realiseren en aanpakken, de Deutsche Bank en Argenta rekenen geen toeslagen bijv. Dus op die manier zou je dan wel weer uit de voeten kunnen, maar even afwachten denk ik.
Die fee die de consument betaalt wordt in rekening gebracht door de opnemende bank, niet door Openbank. Je zult dus ook zien dat je door Openbank niets in rekening wordt gebracht, maar dat de fee van de geldautomaat gewoon betaald moet worden. De laatste fintech (waarvan ik wist) dat deze terug betaald wordt (Denizen) is per 1 januari opgehouden te bestaan.
Dus wees voorzichtig met het lezen van de marketing, en hou bit.ly/thefreeATMlist goed in de gaten! (en vul aan/pas aan waar nodig)