Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 20:51
Brent schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:56:
[...]

He, waar dan?

Overigens zie ik net dat je de eerste 6 maanden 1% rente krijgt. Is dat nieuw?
Als je niet kwalificeert voor de €50 bonus, dan kun je een spaarrekening krijgen met 1% rente, je kunt niet beide krijgen.
Tenminste dat is hoe ik het heb begrepen, de site is wat verwarrend op sommige plaatsen inderdaad :p

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:21
[...]

He, waar dan?

De MasterCard debit Card heb ik nagevraagd maar is (nog) niet te bestellen. Ik heb een foto gestuurd van het overzicht wat we eerst kregen dat de kaart 1,99€ kost, want men wist nog nergens van. Ze willen wel iets met een metalen Card gaan doen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datisraar schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:35:
[...]

De MasterCard debit Card heb ik nagevraagd maar is (nog) niet te bestellen. Ik heb een foto gestuurd van het overzicht wat we eerst kregen dat de kaart 1,99€ kost, want men wist nog nergens van. Ze willen wel iets met een metalen Card gaan doen in de toekomst.
Metalen kaarten zijn helemaal in lijkt het, bij de fin tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
[...]

Oh dus alleen Maestro op dit moment? Das jammer. Een debit Mastercard vind ik reuze handig voor internet aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Tommert38 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:01:
Edit 2: Zojuist mobiel betaald, en het is inderdaad ontgrendelen, mobiel tegen de betaalterminal houden en klaar. De app hoeft dus niet geopend te zijn. Wat me wel opviel is dat de terminal zei dat het een Mastercard betaling was, terwijl de gekoppelde pas toch echt een Maestro is. Eens kijken of het bij de AH dan ook werkt.
Al bij de AH geweest om te testen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
[...]

He, waar dan?

[...]

Ik heb hem gewoon aangevraagd via de app, maar ik zie dat ze de pagina hebben aangepast. Nu alleen maar maestro blijkbaar. Heb overigens ook niets betaald voor de mastercard. Bijzonder :9

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F6J0BbF/mastercard.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gZj6BMm/maestro.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MCnBL4M/passen.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8BSSnpw/wallet.png

----------

Iets heel anders:

Ik vind de app bijna onbruikbaar. Zelfs voor het overmaken van een euro moet ik een sms-code overtypen en voordat ik een IBAN e.d. heb ingevoerd, ben ik ook al een paar minuten verder. Daarnaast betaal je dus koersopslag als je betaalt met vreemde valuta na 1 april (tenzij je duur abo neemt).

Enigste voordeel dat ik kan bedenken is dat de maestro-kaart met Apple Pay te gebruiken is.

[ Voor 16% gewijzigd door E461 op 24-01-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je kunt dus alleen maar die eCommerce Mastercard aanvragen welke een prepaid is en geen debit? (moet je die eerst 'opladen' of gaat het direct van je rekening af?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
bllb schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Het gekke is dat op de Maestro pas ook een 16 cijfer achtig debitcard nummer staat.......zou het dan toch een soort combinatie pas zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29
Datisraar schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Het gekke is dat op de Maestro pas ook een 16 cijfer achtig debitcard nummer staat.......zou het dan toch een soort combinatie pas zijn??
In veel landen staat dat nummer gewoon op de kaart en kun je je Maestro zo online gebruiken, praktisch als CC (mits ondersteund door die website).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:24:
[...]

Nederlandse Maestro-passen hebben dat nummer ook gewoon. Het staat alleen meestal niet op de kaart. Bij Rabobank kun je het bijvoorbeeld wel terugvinden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 20:41
Vreemd, ik heb wel geprobeerd om een Maestro pas te vragen, alleen daar staat dat ik mijn maximale passen heb overschreden. Weet iemand waar ik mijn gegevens kan vinden van de pas die ik dan wel heb : 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Nederlandse Maestro-passen hebben dat nummer ook gewoon. Het staat alleen meestal niet op de kaart. Bij Rabobank kun je het bijvoorbeeld wel terugvinden in de app.
Alleen Knab had als NL bank de 16digits staan op hun passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 18:08
J0kerNL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:56:
Vreemd, ik heb wel geprobeerd om een Maestro pas te vragen, alleen daar staat dat ik mijn maximale passen heb overschreden. Weet iemand waar ik mijn gegevens kan vinden van de pas die ik dan wel heb : 8)7
Confrère, die Maestro pas krijg je toegezonden alleen is het nog niet zichtbaar in de app. Dat las ik hier een paar berichten terug.
Dus het is eigenlijk een bevestiging dat die pas in de maak is en wordt opgestuurt, een Maestro pas.

Ik heb daar geen ruk aan, ik wil een Master of Visa kaart voor het buitenlandse gebeuren. Santander banken werken toch ook met deze kaarten? of is het een speciale Santander debet card.

Het lijkt toch nog niet overzichtelijk, maar met trial en error komen we in dit topic er wel uit. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Pas vandaag ontvangen. Is denk ik een Santander debit kaart/Maestro pas. Mijn SNS bank heeft het zelfs nog niet eens, maar de Maestro pas op Apple Watch Geïnstalleerd voor Apple Pay en werkt perfect! Kunnen de 5 miljoen N26 cliënten nog een puntje aan zuigen tov de 100 (?) Openbank NL rekening houders 😉.

[ Voor 33% gewijzigd door Datisraar op 24-01-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
Vandaag een brief met een paar brochures en een aantal stickers van Openbank ontvangen. Alles is echter in het Spaans en lijkt ook echt gefocust te zijn op Spanje. Verder ook geen spoor van de bankpas. Meer mensen deze envelop in de bus gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Ik probeer een bankpas aan te vragen maar krijg een error in het Spaans. Of krijg je vanzelf een pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:17
Ik heb maanden geleden me al aangemeld voor de wachtlijst van Openbank, maar ik heb helaas nog geen invite mogen ontvangen. Zijn er meer die dit hebben? Ik zie dat de Openbank maestro ook toe te voegen is aan Google Play. Dat zou me een hoop geld schelen voor Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Dat lijkt me ook een goede actie, toevoegen aan Google Pay. Iemand dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
ZXRY schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:51:
[...]

Moneyou is echter wel alleen tijdelijk gratis. Ik dacht dat ze rond de 3 euro per maand ervoor willen vragen. En dat dat uitgesteld is omdat ze nog niet tevreden zijn met de functies die ze nu aanbieden.
Ik ben benieuwd, want zodra het geld gaat kosten ben ik weg. Genoeg andere 2e bank gratis alternatieven.. N26, monese,
etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Nickk93 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:48:
Ik heb maanden geleden me al aangemeld voor de wachtlijst van Openbank, maar ik heb helaas nog geen invite mogen ontvangen. Zijn er meer die dit hebben? Ik zie dat de Openbank maestro ook toe te voegen is aan Google Play. Dat zou me een hoop geld schelen voor Bunq.
Dan zou ik even bellen met Openbank op het 070 nummer. Ik heb begin december me aangemeld en duurde bij mij ongeveer 1 maand, dus zou jij de welkomst code al hebben moeten ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
raven22 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 09:16:
Ik probeer een bankpas aan te vragen maar krijg een error in het Spaans. Of krijg je vanzelf een pas?
Zodra je rekening geactiveerd is, word je pas opgestuurd. Je hoeft niet (opnieuw) te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-08 22:55
Hier zowel de Mastercard als de Maestro toegevoegd aan google pay. Werkt allebei ook in winkels met contactloos betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 16:13

Kek

3flix

Ik heb een paar dagen geleden een account aangemaakt. snap ik het nou goed dat daarbij ook standaard een pas zit (moest tijdens het aanvraag process een kleur pas kiezen) Account is reeds actief maar zie nog nergens dat er een pas onderweg is. Gewoon 10 dagen wachten of moet ik dit nog achteraf aanvragen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Kek schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:42:
Ik heb een paar dagen geleden een account aangemaakt. snap ik het nou goed dat daarbij ook standaard een pas zit (moest tijdens het aanvraag process een kleur pas kiezen) Account is reeds actief maar zie nog nergens dat er een pas onderweg is. Gewoon 10 dagen wachten of moet ik dit nog achteraf aanvragen...?
Ik wacht nog steeds op activatie sinds zondag. Wanneer had jij je aangemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Datisraar schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:17:
Pas vandaag ontvangen. Is denk ik een Santander debit kaart/Maestro pas. Mijn SNS bank heeft het zelfs nog niet eens, maar de Maestro pas op Apple Watch Geïnstalleerd voor Apple Pay en werkt perfect! Kunnen de 5 miljoen N26 cliënten nog een puntje aan zuigen tov de 100 (?) Openbank NL rekening houders 😉.
...maar ABN Amro en ING hebben gewoon ook maestro Apple Pay kaarten... en dat wordt prima supported in NL. Wat maakt Openbank hierin onderscheidend? Enige handige pluspunt dat ik voor zover heb gezien (en ook waarom ik een zou overwegen, twijfel alleen om het aan te vragen) is het gratis pinnen in Spanje. Voor de rest heeft Openbank niets boeiends tegenover Revolut/N26/Transferwise etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
karimmm schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:17:
[...]

...maar ABN Amro en ING hebben gewoon ook maestro Apple Pay kaarten... en dat wordt prima supported in NL. Wat maakt Openbank hierin onderscheidend? Enige handige pluspunt dat ik voor zover heb gezien (en ook waarom ik een zou overwegen, twijfel alleen om het aan te vragen) is het gratis pinnen in Spanje. Voor de rest heeft Openbank niets boeiends tegenover Revolut/N26/Transferwise etc.
Ach, van de andere fintec banken valt ook wat af te dingen. Revolut en Transferwise zijn banken die geen Nederlandse support hebben en niet onder de 100.000€ bankgarantie vallen. Revolut valt ondanks de grote groei, nu op in het nieuws over financiële problemen en klanten die Revolut aanklagen omdat accounts met geld erop, zomaar gesloten werden. N26 heeft geen Maestro Apple Pay met apple watch of iPhone. Ik zie voor mij inderdaad de toegevoegde waarde door vakanties in Spanje en gebruik Maestro Apple Pay bij Open bank. En gratis.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 25-01-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Laatst online: 17-09 16:13

Kek

3flix

Nuevocasa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Ik wacht nog steeds op activatie sinds zondag. Wanneer had jij je aangemeld?
Ik kreeg de mail op donderdag, gelijk aangemeld, vrijdagochtend was alles actief.. (maar dus nog onduidelijk of ik een pas ga krijgen of niet...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
bllb schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Jazeker, en daar wordt het helaas geweigerd.. Met de pas gaat uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:50
Kek schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:42:
snap ik het nou goed dat daarbij ook standaard een pas zit (moest tijdens het aanvraag process een kleur pas kiezen
Kijk even twee berichten boven je eigen bericht. Dit is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 25-01-2020 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Kek schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:19:
[...]

Ik kreeg de mail op donderdag, gelijk aangemeld, vrijdagochtend was alles actief.. (maar dus nog onduidelijk of ik een pas ga krijgen of niet...)
Na een mail werd ik binnen een paar minuten gebeld. M'n account is nu geactiveerd. Zat ook te knooien met de pas... Maar dus gewoon geduld hebben lees ik hier boven :) zie nog geen debit card staan bij m'n passen. De e-commerce kaart wel kunnen activeren, contactloos in Google pay Werkt helaas niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sndrrr81
Net betaald met Google Pay en de Maestro. Springt de taal op het PIN apparaat meteen op Spaans en op het bonnetje staat de transactieinfo ook in het Spaans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:23
ACTIEVOORWAARDEN “Betaalrekening € 50”: https://www.openbank.nl/a...romotions/WL_50Eur_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
M.a.w gratis 50 euro voor iedere Nederlander die 500 euro heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nuevocasa schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:14:
[...]

Na een mail werd ik binnen een paar minuten gebeld. M'n account is nu geactiveerd. Zat ook te knooien met de pas... Maar dus gewoon geduld hebben lees ik hier boven :) zie nog geen debit card staan bij m'n passen. De e-commerce kaart wel kunnen activeren, contactloos in Google pay Werkt helaas niet.
Heb donderdag mijn bankafschrift opgestuurd maar heb nog niets vernomen van ze... App/website staat nog steeds op 'geduld hebben'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik kreeg een mail met het verzoek om terug te bellen (Spaans telefoontje gemist). De dame aan de lijn gaf aan dat de foto's van mijn ID niet worden geaccepteerd, omdat er een watermerk op zit.

Ik gebruik standaard de KopieID app. Er zit inderdaad een watermerk op met hun naam en de datum van uitgifte. Alles is perfect leesbaar, maar desondanks weigeren ze het. Ik heb gevraagd waar ze dit op baseren, want de overheid geeft zelf aan dat dit dé manier is om je persoonsgegevens te delen. Dit moesten ze intern gaan navragen/overleggen en ik word later op de dag terug gebeld.

Valt me op dat tot op heden vrijwel geen enkele instelling de KopieID kopieën accepteert (wanneer er een watermerk op de afbeelding staat), terwijl de overheid dat juist adviseert. Het levert altijd wel gezeik op. Waar gaat het dan mis?

Edit: 1400 en autoriteitpersoonsgegevens maar even geraadpleegd gezien dit nu al de zoveelste keer is dat ik hier tegen aan loop. https://autoriteitpersoon...teitsbewijs-weigeren-6705
Mag een organisatie een beschreven kopie van mijn identiteitsbewijs weigeren?

Nee, dat mag niet. Wanneer die organisatie een wettelijke grondslag heeft om een volledig kopie van het identiteitsbewijs te verwerken, dan is een beschreven kopie hiervoor genoeg.

U kunt er dus voor kiezen om op de kopie te schrijven. Dat is ook aan te raden, want zo beschermt u de kopie tegen identiteitsfraude.

Let op: Alle persoonsgegevens (zoals de foto en het BSN) op de beschreven kopie moeten leesbaar zijn. Ook de foto moet voldoende zichtbaar zijn om u te kunnen identificeren. Wat u op de kopie schrijft, mag dus geen afbreuk doen aan de identificerende functie van de kopie. Gebruik dus bijvoorbeeld een dunne pen en geen dikke stift om op de kopie te schrijven.
Dus een kopie met watermerk die verder prima leesbaar is, mogen ze niet weigeren. Mail met vraag om nieuwe kopieën met bovenstaande beantwoord. Benieuwd wat ze ermee gaan doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Freakster86 op 28-01-2020 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 01:27
Rekening is geactiveerd.

Ik zie dat je een Open Spaarrekening kan openen en de Welkom Spaarrekening Met 1% rente helaas nog niet gelanceerd is.

Nu nog op mn pasje wachten :)

OpenBank vooralsnog de enige bank met Apple Pay + Maestro die ook nog volledig gratis is met een European banking license!

Werd tijd, wilde echt niet een gratis rekening met Apple Pay + Maestro bij Revolut omdat ze al jaren schimmig doen over hun banking license.

N26 wil maar niet Apple Pay activeren voor hun Maestro pas, en de rest vraagt geld voor een Apple Pay + Maestro combi.

Hulde aan OpenBank!

[ Voor 11% gewijzigd door Idree op 28-01-2020 11:29 ]

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Freakster86 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:19:

Valt me op dat tot op heden vrijwel geen enkele instelling de KopieID kopieën accepteert (wanneer er een watermerk op de afbeelding staat), terwijl de overheid dat juist adviseert. Het levert altijd wel gezeik op. Waar gaat het dan mis?
Niemand weet de precieze wetgeving, incl. ambtenaren en professionals.

Zal ik eens wat leuks vertellen: kopieën van ID maken is bij wet verboden. Dat is immers namaak, fraude :) Toch wil iedereen een kopie, want het is de makkelijkste manier om enigszins zeker te zijn van of jij wel bent wie je zegt dat je bent. Banken hebben de plicht hiernaar te vragen, om hun klant te kennen (KYC wetgeving). Daar je hem met een internet (of de meeste moderne banken) je niet even je ID kunt laten zien, vragen ze maar om een kopie.

Vandaar KopieID, een manier om een kopie duidelijk niet na te maken (watermerk). Maar zoals je vaststelt, niemand weet dit. Gemeenten heb ik overigens ook altijd hetzelfde: die weten alleen maar dat ze kopieën moeten verzamelen van zo goed mogelijke kwaliteit, niet of dat mag of niet.

Het is kortom zo goed als een wilde westen. Als je zelf ook je zorgen maakt om het namaken, kun je evt enkel een goeie grijswaarden kopie delen, dat wordt ook weleens geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Brent En daarom maak ik er nu ook een keer een punt van. Toevallig is dat dan nu Openbank. Die hele KopieID app wordt compleet nutteloos gemaakt op deze manier. Mijn ervaring: wegstrepen is nog nooit geaccepteerd, en enkel een watermerk slechts een enkele keer. En als zelfs een bank in NL dit niet weet...? Dan gaat het toch ergens goed mis. Het staat heel duidelijk op de site van de AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Freakster86 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:55:
@Brent En daarom maak ik er nu ook een keer een punt van. Toevallig is dat dan nu Openbank. Die hele KopieID app wordt compleet nutteloos gemaakt op deze manier. Mijn ervaring: wegstrepen is nog nooit geaccepteerd, en enkel een watermerk slechts een enkele keer. En als zelfs een bank in NL dit niet weet...? Dan gaat het toch ergens goed mis. Het staat heel duidelijk op de site van de AP.
Als de overheid zelf het al niet weet, dan helpdeskmiepen uit blik zeker ook niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Brent Des te meer reden om er een keer tegenin te gaan ;) Ze gaan het intern bespreken en bellen mij straks terug. Dus ben benieuwd wat ze te zeggen hebben op hetgeen er op de site van de AP staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
Freakster86 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:09:
@Brent Des te meer reden om er een keer tegenin te gaan ;) Ze gaan het intern bespreken en bellen mij straks terug. Dus ben benieuwd wat ze te zeggen hebben op hetgeen er op de site van de AP staat.
Meteen een mooie test of Openbank ook echt terugbelt wanneer ze dat beloven. :)

Zelf heb ik vandaag de promotiecode per mail ontvangen en de identificatie per video doorlopen. Ben nu aan het wachten op e-mail van Openbank dat alles geactiveerd is. Een Spaanse IBAN al per mail ontvangen.

Voor de Maestro betaalpas heb ik voor de gele gekozen. Steekt lekker af in mijn portemonnee. Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2019/12/1230418/06092843/openbank-apple-pay-watch.jpg

Update:
28-1: e-mail van Openbank. Rekening is nu actief. Totale doorlooptijd ongeveer 3 uurtjes.
4-2: Maestro betaalpas per post uit Spanje ontvangen en daarna in app geactiveerd.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 04-02-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Freakster86 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:09:
Je moet op een gegeven moment je veldslagen uitkiezen, maar ik wens je succes, je hebt natuurlijk gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Idree schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:25:
Rekening is geactiveerd.

Ik zie dat je een Open Spaarrekening kan openen en de Welkom Spaarrekening Met 1% rente helaas nog niet gelanceerd is.

Nu nog op mn pasje wachten :)

OpenBank vooralsnog de enige bank met Apple Pay + Maestro die ook nog volledig gratis is met een European banking license!

Werd tijd, wilde echt niet een gratis rekening met Apple Pay + Maestro bij Revolut omdat ze al jaren schimmig doen over hun banking license.

N26 wil maar niet Apple Pay activeren voor hun Maestro pas, en de rest vraagt geld voor een Apple Pay + Maestro combi.

Hulde aan OpenBank!
Precies!. Ik heb naast de gratis Openbank rekening, ook nog Sns bank voor mijn salaris. Maar die bank heeft dat heeft nog niet eens, Apple Pay met Maestro en betaal ik daar 2,75€ per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Datisraar schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:17:
[...]

Precies!. Ik heb naast de gratis Openbank rekening, ook nog Sns bank voor mijn salaris. Maar die bank heeft dat heeft nog niet eens, Apple Pay met Maestro en betaal ik daar 2,75€ per maand.
Inderdaad. Daarom ben ik van SNS naar ING gegaan als main bank, het enige wat ik mis is het scannen van accept giro's, maar voor de rest is ING veel beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, pas is binnen en Apple Pay werkt goed. Maestro dus overal. Is toch een uniek selling point van Openbank, gratis Apple Pay Maestro. Top!

Vraag is natuurlijk of het gratis blijft, maar voor nu zeker geweldig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:58
LockeJohn schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:00:
[...]

M.a.w gratis 50 euro voor iedere Nederlander die 500 euro heeft ?
en die een uitnodiging van Openbank ontvangen heeft.

Ik had die wel, maar mijn vrouw kan alleen inschrijven op de wachtlijst en dus geen rekening openen :-(

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
U123456 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:22:
[...]
Meteen een mooie test of Openbank ook echt terugbelt wanneer ze dat beloven. :)
Zojuist teruggebeld door dezelfde dame. Dus wat dat betreft doen ze het goed. Wel met een nummer uit Madrid, terwijl je zelf naar hun met een 070 nummer belt. Kan me voorstellen dat dat bij sommige mensen enige verwarring kan oproepen.
Brent schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Je moet op een gegeven moment je veldslagen uitkiezen, maar ik wens je succes, je hebt natuurlijk gelijk!
Dit kost gelukkig niet veel moeite. Tijd geleden bij Coinbase een keer geprobeerd, maar na tig mails heen en weer het opgegeven. Maar goed, de dame gaf aan dat ze er intern niet uitkwamen en hebben zojuist een Nederlandse advocaat ingeschakeld om uit te laten zoeken wat hier nu wel/niet mag/moet. De verwijzing naar de site van de AP was blijkbaar niet voldoende. Ze zullen in ieder geval de informatie die ik heb gedeeld doorsturen. Helaas had ze geen idee hoelang dit zou duren, maar ik zou t.z.t. worden teruggebeld.

Vervolgens nog de afsluitende vraag gekregen of ik in de tussentijd alsnog een foto van mijn ID zonder watermerk wilde sturen om de aanvraag af te ronden... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:50
Freakster86 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:53:
Maar goed, de dame gaf aan dat ze er intern niet uitkwamen en hebben zojuist een Nederlandse advocaat ingeschakeld om uit te laten zoeken wat hier nu wel/niet mag/moet. De verwijzing naar de site van de AP was blijkbaar niet voldoende.
Goede actie dit. Vind de info op de site van AP erg helder verwoord, mooi dat ze dat zo gedaan hebben.

Wel suffig dat ze alsnog om een kopie zonder watermerk vroeg. Dan heeft ze je punt nog niet begrepen blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:02:
Zo, pas is binnen en Apple Pay werkt goed. Maestro dus overal. Is toch een uniek selling point van Openbank, gratis Apple Pay Maestro. Top!

Vraag is natuurlijk of het gratis blijft, maar voor nu zeker geweldig.
Het blijft gratis mits je dat in de app voor 31 maart aangeeft dat je de reiskaart onderdeel wil uitschakelen op je Maestro pas. Overigens werkt Instant Payment binnen Openbank al wel. Een familielid van mij heeft ook zijn rekening geactiveerd en een overboeking gedaan. Stond geloof ik binnen1 minuut op de andere Openbank rekening. Nu van/naar Nederland nog. Alleen Bunq en ABN AMRO hebben ook het Europese IP, dus misschien in de toekomst die als eerste......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@Datisraar Binnen dezelfde bank een overboeking doen ging zowat altijd al instant, ook voordat instant payments er al waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
En zojuist medewerker twee gesproken van Openbank :) Dit kan nog wel eens een soapje gaan worden :9

Hij was volgens mij niet helemaal op de hoogte van het eerdere gesprek met medewerker één en de stap richting 'een advocaat'. Hij wilde mij desondanks even wijzen op het feit dat op de site van de Rijksoverheid staat dat banken verplicht zijn om een kopie van een ID te vragen en dus watermerken niet zijn toegestaan. Juist... Dat eerste was ook niet echt het punt. Dat tweede blijkt alleen nergens uit. Toen ik vervolgens doorverwees naar de Autoriteitspersoonsgegevens werd daar niet heel serieus op gereageerd, zo van "ja, ja, dat zal zo zijn" met vervolgens een nieuw argument "maar wij zijn een Spaanse bank". :+ Conclusie: weer intern (met medewerker één) overleggen wat nu hiermee te doen.

Hij gaf verder aan dat ik niet de eerste was met een watermerk en dat het vaker voorkomt. Maar blijkbaar zijn al die andere keren klanten overstag gegaan, want ze (Openbank) blijven het weigeren. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Een (test-)overboeking vanaf ING was binnen een paar uur zichtbaar bij Openbank. Helaas toont het transactieoverzicht daar alleen naam en omschrijving. Het rekeningnummer staat er helaas niet bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdsotm
  • Laatst online: 18-07-2022
Helaas. In december aangemeld voor de welkomcode, twee weken geleden ontvangen. Aanmelden lukte eerst niet: de inlog vroeg om een paspoort of een Nederlandse ID-kaart. Ik heb geen van beide, wel een (Belgische) ID-kaart, woon hier overigens al ruim dertig jaar, nooit een issue geweest. Van het nummer de streepjes weggelaten en als paspoort ingevuld, toen lukte het wel. Na het weekend eerst een gemist telefoontje uit Madrid, even later een mail om 070etc te bellen. Behoorlijk lang in de wachtstand, drie versies gehoord van wat het probleem zou kunnen zijn, uiteindelijk zoals verwacht: als niet-Nederlander heb je een paspoort nodig. Uitgelegd dat ik met mijn ID heel Europa rond kom, dat wist ze niet, zou ze hogerop navragen. Vandaag teruggebeld: njet, enkel paspoort. Maakt op mij nog niet echt een Europese en "Open" indruk. Ervaring met helpdesk: erg vriendelijk, amateuristisch. Dus einde kennismaking. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
Bij 'overboekingen > stipjes > ontvangen overboekingen > bank van herkomst' kun je een deel van de IBAN zien. Het is volgens mij wel de bedoeling dat je hem helemaal kunt zien. misschien op iPad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook contact gehad met de werknemers van de helpdest, en bij mij ging het ook om het watermerk. Ze zijn erg vriendelijk, maar wat betref amateuristisch en het waterkenmerk ben ik van mening, dat zij er ook niet veel aan kunnen doen, ze werken volgens het regels van de bank. En zij kunnen daar niet vam afwijken. Ik vind het ook raar waarom je met een buitenlands id geen rekening kunt openen. Maar daar kan de helpdesk niks aan doen zolang zij gewone werknemers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdsotm
  • Laatst online: 18-07-2022
@Verwijderd
Bij de helpdesk heb ik zelf aangegeven dat ik begrijp dat zij de regels niet zelf bedenken maar enkel uitvoeren.
Mijn kwalificatie "amateuristisch" ging over de probleemversies die ik achtereenvolgens te horen kreeg: 1 er ontbreken letters van uw ID op de scan (ik ga het uitzoeken, best wel leuk muziekje) 2 de foto staat niet op uw ID (ik ga het uitzoeken, best wel leuk muziekje) 3 we hebben uw paspoort nodig. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:03

RobertowNL

For your gear!

Idree schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:25:
Rekening is geactiveerd.

De rekening met 1% rente is de openingsactie voor klanten die niet gebruik maken van de actie van 50 euro.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Weet iemand waar ik de Security Code is van de Maestropas kan vinden? Apple Pay vraagt hier om, maar hij is niet (zoals een CVV) terug te vinden op de pas. De laatste cijfers 3 cijfers van mijn IBAN en 000 heb ik al geprobeerd...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oohh
Jk_W schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:29:
Weet iemand waar ik de Security Code is van de Maestropas kan vinden? Apple Pay vraagt hier om, maar hij is niet (zoals een CCV) terug te vinden op de pas. De laatste cijfers 3 cijfers van mijn IBAN en 000 heb ik al geprobeerd...
In de app naar je passen gaan, de juiste pas selecteren, en dan rechtsboven op de drie puntjes klikken. Vervolgens klik je op CVV raadplegen.

De app is inderdaad niet heel intuïtief of overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHDpro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik heb ook inmiddels een rekening bij Openbank. Een paar observaties:
  • Bij aanvragen moet je een waslijst aan vragen beantwoorden. Ik begrijp dat het een financiele instelling is, maar ik heb afgelopen maand ook een American Express kaart aangevraagt en daar hoefde je toch beduidend minder info aan te leveren.
  • Bij aanvraag heb ik gewoon mijn volledige voornamen zoals die op mijn paspoort staan ingevuld. Bij de meeste Nederlandse instellingen gaat dat prima, dan word "alpha beta charlie" gewoon "A.B.C." maar bij Openbank ben je blijkbaar vanaf dan permanent meneer "alpha beta charlie".
  • Ik heb via de telefonische helpdesk dit proberen te wijzigen (ik was al door het hele process heen en toen was het te laat). Helaas was de activatie van de rekening al te ver gevorderd om de rekening nog aan te passen. Gelukkig kan je in de web interface wel een alias instellen. Volgens de helpdeskmedewerker krijg je na een paar dagen een code thuisgestuurd met 8 cijfers waarmee dan weer wel veranderingen konden worden doorgevoerd.
  • Helpdesk ondersteuning is best goed: om het meerdere keren in hun systeem te proberen wel twee keer netjes terug gebeld.
  • Inloggen op de website & app met je paspoort (of id kaart) nummer en een zelf gekozen code... uh okay.
Nou nog even afwachten op de rest (in de app word nog geen pas weer gegeven, maar aan de reacties hier te zien is het gewoon een kwesite van wachten). En afwachten wat nu echt op mijn bankpas staat (hele naam, of toch afgekort?)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Dat paspoort/id-kaartnummer is iets typisch Spaans inderdaad, meer bedrijven gebruiken dat daar als gebruikersnaam. Je hoeft het i.t.t. ons BSN niet geheim te houden, sterker nog, in Spanje zetten mensen het op hun cv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E461
‘Grappig’ feitje:

je documentnummer wordt in de omschrijving meegestuurd bij overboekingen...

ID debiteur: XX##X##X#

slaat toch nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een promocode ontvangen om zich aan te melden, maar heeft daar eigenlijk niet zoveel zin in. Weet iemand toevallig of die promocodes persoonsgebonden zijn? Anders kan ik me er natuurlijk gewoon mee aanmelden.

Niet dat er na het aanmeldproces een foutmelding komt oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
finsdefis schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:11:
Mijn vrouw heeft een promocode ontvangen om zich aan te melden, maar heeft daar eigenlijk niet zoveel zin in. Weet iemand toevallig of die promocodes persoonsgebonden zijn? Anders kan ik me er natuurlijk gewoon mee aanmelden.

Niet dat er na het aanmeldproces een foutmelding komt oid.
Nee, lijkt mij niet persoonsgebonden. Bij het aanmelden voor de wachtlijst hoef je toch alleen je e-mail in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:12:
[...]

Nee, lijkt mij niet persoonsgebonden. Bij het aanmelden voor de wachtlijst hoef je toch alleen je e-mail in te voeren?
Klopt, ik heb het ook gewoon maar geprobeerd. Hele proces snel doorlopen en nu wachten op goedkeuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

E461 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:08:
‘Grappig’ feitje:

slaat toch nergens op?
Wat?! Dat is toch privacy fail van jewelste :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:57
tdsotm schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:03:
Helaas. In december aangemeld voor de welkomcode, twee weken geleden ontvangen. Aanmelden lukte eerst niet: de inlog vroeg om een paspoort of een Nederlandse ID-kaart. Ik heb geen van beide, wel een (Belgische) ID-kaart, woon hier overigens al ruim dertig jaar, nooit een issue geweest. Van het nummer de streepjes weggelaten en als paspoort ingevuld, toen lukte het wel. Na het weekend eerst een gemist telefoontje uit Madrid, even later een mail om 070etc te bellen. Behoorlijk lang in de wachtstand, drie versies gehoord van wat het probleem zou kunnen zijn, uiteindelijk zoals verwacht: als niet-Nederlander heb je een paspoort nodig. Uitgelegd dat ik met mijn ID heel Europa rond kom, dat wist ze niet, zou ze hogerop navragen. Vandaag teruggebeld: njet, enkel paspoort. Maakt op mij nog niet echt een Europese en "Open" indruk. Ervaring met helpdesk: erg vriendelijk, amateuristisch. Dus einde kennismaking. ;w
Die snap ik niet. Al zal de reden zijn dat ze een Spaanse bank zijn... ook in Spanje is een ID een geldig identificatiemiddel. Je kan als Belg toch ook gewoon met je ID Spanje binnenkomen?

Ik had eigenlijk van een ervaren club als Santander wel beter verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbertJP
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:44:
[...]

Wat?! Dat is toch privacy fail van jewelste :X
Zoals ik zei, niet in Spanje. Dat dat in NL anders is, moet men blijkbaar nog aan wennen.
Dennisweb schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:52:
[...]
Die snap ik niet. Al zal de reden zijn dat ze een Spaanse bank zijn... ook in Spanje is een ID een geldig identificatiemiddel. Je kan als Belg toch ook gewoon met je ID Spanje binnenkomen?

Ik had eigenlijk van een ervaren club als Santander wel beter verwacht.
Ik heb toevallig in Spanje gewoond en mijn ervaring met de overheid is dat ze van mij als Nederlander ook graag een paspoort i.p.v. ID zagen om iets gedaan te krijgen.

[ Voor 51% gewijzigd door AlbertJP op 29-01-2020 19:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
Ja mooi dat dat zo in Spanje werkt, in Nederland dus (nog) niet.
Als ik naar iemand geld overmaak dan is dat echt niemands zaak om ook het documentnummer van mijn paspoort te bemachtigen.
Met je documentnummer kun je ook inloggen op Openbank, wat erg slim is, want die gegevens geef je dus ook aan iedereen cadeau waarna je geld overboekt, handig! :+

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 29-01-2020 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
‘Grappig’ feitje:

slaat toch nergens op?
Wat is hier de reden van vraag ik mij af... Daar heeft niemand toch baat bij? Nog meer persoonsgegevens die 'gewoon' op straat belanden. Vraag mij af of dit überhaupt wel mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbertJP
In Spanje controleren mensen zo of een rekening bij een persoon hoort. Je kunt daar namelijk foto's van je ID zonder problemen met iedereen delen om je identiteit te bewijzen. Bij online-verkopen op Spaanse equivalenten van Marktplaats is dat zelfs heel gebruikelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door AlbertJP op 29-01-2020 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
AlbertJP schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:38:
In Spanje controleren mensen zo of een rekening bij een persoon hoort. Je kunt daar namelijk foto's van je ID zonder problemen met iedereen delen om je identiteit te bewijzen. Bij online-verkopen op Spaanse equivalenten van Marktplaats is dat zelfs heel gebruikelijk.
Dat is leuk, maar we zijn hier niet in Spanje. Openbank heeft zich gewoon aan de Nederlandse wet te houden. En delen van een in Nederland fraudegevoelig document openbaren lijkt mij niet heel handig.

Wat mij betreft mag dat dus aangepakt worden. Soortgelijk euvel bij de Belastingdienst met de BSN-nummers van zzp’ers in hun belastingsnummer. Daarom hebben we nu opeens nieuwe nummers. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
AlbertJP schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:38:
:? Sorry, maar dit is toch niet normaal? Ik snap hier niks van. Dit lijkt mij toch echt een dingetje voor de AP, want ik kan mij niet voorstellen dat het toevoegen van dit documentnummer aan elke overboeking mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlbertJP
Nee, dat is het ook niet. Ik geef alleen even wat achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat nr is volgens mij verder niet geheim, en qua PI is het net zo 'erg' als de naam die hier verplicht is.

Is er trouwens een storing nu bij Openbank? Ik kan niet van mijn rekening naar elders overboeken of contacten aanmaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Brent schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:18:
Dat nr is volgens mij verder niet geheim, en qua PI is het net zo 'erg' als de naam die hier verplicht is.
Je kunt dat nummer gebruiken om in te loggen en het wordt verder ook ( mede ) gebruikt om je te identificeren bij banken en wat andere instanties.
Gevoelige informatie, die je cadeau geeft bij elke overboeking.
En ja, het is inderdaad wellicht net zo gevoelig als je tenaamstelling van je rekening, maar het gaat om de combinatie; met enkel een tenaamstelling of enkel een documentnummer zul je niet zoveel kunnen uithalen, maar combineer ze en je hebt toch wel wat gevoelige informatie te pakken die misbruikt zou kunnen worden.
( En dit is nog buiten het feit dat je kunt inloggen met dat documentnummer, wat gewoonweg 7(8)7 is als je dat met overboekingen cadeau geeft. )

Aangezien andere ( Nederlandse ) bankrekeningen deze informatie niet delen in een overboeking is dit toch wel echt een groot minpunt van Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@JohanNL Je gaat me niet vertellen dat je persoonsnummer ook meteen een van de manieren is om in te loggen bij Openbank? Want dat zou wel zwaar bezopen zijn in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:03

RobertowNL

For your gear!

Dennisweb schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:05:
@JohanNL Je gaat me niet vertellen dat je persoonsnummer ook meteen een van de manieren is om in te loggen bij Openbank? Want dat zou wel zwaar bezopen zijn in mijn optiek.
Je idkaartnr is je login.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn wel redenen mijn account bij Openbank eens snel op te zeggen. Kom op, dit kan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Dennisweb schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:05:
Ga maar eens naar: https://www.openbank.nl/ en druk dan rechtsboven op inloggen.
Naast het documentnummer is dan nog een 4 cijferige pincode nodig. _O- 7(8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:21:
Dit zijn wel redenen mijn account bij Openbank eens snel op te zeggen. Kom op, dit kan niet.
Of de rekening alleen nog voor overboekingen naar je eigen rekeningen gebruiken?
Verder is Openbank voor veel mensen toch interessant ivm de Apple Pay mogelijkheid met Maestro.
Je ID nummer als inlognaam lijkt mij niet direct onveiliger dan je e-mailadres of 1e voorletter+achternaam?

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 30-01-2020 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
‘Grappig’ feitje:

slaat toch nergens op?
Net een overschrijving van Openbank naar ING binnengekregen:
En nergens een documentnummer te zien :?

Dit is alles wat ik als ontvanger te zien krijg in MijnING:
Naam: ACHTERNAAM 1eVOORNAAM 2eVOORNAAM
Omschrijving: EIGEN OMSCHRIJVING
IBAN: ESXXXXXXXXXXXXX
Kenmerk: NOT PROVIDED
Valutadatum: 30-01-2020
Bij een overboeking van N26 naar ING staat bij kenmerk een reeks van 32 tekens, zowel cijfers als letters.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 30-01-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Ik dacht even een rekening te openen in Portugal. Binnen een week kreeg ik de inlogcode, dus lekker snel. Ik heb daar ook een corr. adres waar de kaart naar toe gestuurd kan worden.

Als identiteit controle voor paspoort gekozen, Europees toch. Dan mijn fiscaal nummer en daar gaat het meteen mis, het is een Nederlands paspoort dus....
Ik zou het in Nederland moeten aanvragen, Nederlands paspoort, en dan opsturen naar...Portugal misschien.

Weet je wat, laat het voor mij maar zitten voorlopig misschien dat ik nog een poging doe via Nederland.

Wie zijn adres mag ik eenmalig leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
atlas1302 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:41:
Ik dacht even een rekening te openen in Portugal. Binnen een week kreeg ik de inlogcode, dus lekker snel. Ik heb daar ook een corr. adres waar de kaart naar toe gestuurd kan worden.

Als identiteit controle voor paspoort gekozen, Europees toch. Dan mijn fiscaal nummer en daar gaat het meteen mis, het is een Nederlands paspoort dus....
Ik zou het in Nederland moeten aanvragen, Nederlands paspoort, en dan opsturen naar...Portugal misschien.

Weet je wat, laat het voor mij maar zitten voorlopig misschien dat ik nog een poging doe via Nederland.

Wie zijn adres mag ik eenmalig leasen?
Ik begrijp niks van je post. Wat is het probleem?

JohanNL schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:46:
[...]

Je kunt dat nummer gebruiken om in te loggen en het wordt verder ook ( mede ) gebruikt om je te identificeren bij banken en wat andere instanties.
Gevoelige informatie, die je cadeau geeft bij elke overboeking.
Maar niet gevoeliger dan je naam, die er sowieso bij staat, toch? Minder gevoelig juist, want je kunt dat nummer tenminste veranderen, je naam niet (zo makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een poging gewaagd me aan te melden. Eerste stappen gingen eenvoudig, nu aan het wachten op bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Ik begrijp niks van je post. Wat is het probleem?
Ik kan in Portugal niet met een Nld. paspoort een rekening openen. in Nld.wel natuurlijk maar ik heb geen adres daar, woon op CV.
Tweakers biedt geen platform om contracten met anderen te breken.

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 30-01-2020 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb ook van mijn Openbank naar mijn Bunq rekening een overboeking gedaan, maar ik zie geen ID of paspoort nummer die meegestuurd wordt bij ontvangst. Ik zie dus geen AVG problemen in ieder geval bij overboekingen, wel mis ik het IBAN nummer van de verzonden bank, als ik iets op mijn Openbank rekening ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
atlas1302 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Ik kan in Portugal niet met een Nld. paspoort een rekening openen. in Nld.wel natuurlijk maar ik heb geen adres daar, woon op CV.
Quote verwijderd.
Hmm, dat is vreemd. Ik had al de indruk dat het geen echte Europese rekening a la N26 of bunq was, waar je hem overal kunt aanvragen en daarna ook gewoon van land kunt verhuizen.

Ik zie wel een knop om een openbank rekening te openen als je er al een hebt in een ander land. Kun je hem in NL aanvragen en daarna via die knop in Portugal openen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 30-01-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
Datisraar schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:54:
Ik heb ook van mijn Openbank naar mijn Bunq rekening een overboeking gedaan, maar ik zie geen ID of paspoort nummer die meegestuurd wordt bij ontvangst. Ik zie dus geen AVG problemen in ieder geval bij overboekingen, wel mis ik het IBAN nummer van de verzonden bank, als ik iets op mijn Openbank rekening ontvang.
Ook bij inkomende overschrijving naar ASN zie ik geen id nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet uit hun website halen of zij ook over instant payments beschikken? hoelang duurt het bijvoorbeeld om vanuit een openbank rekening naar ING te overboeken? iemand al evaring hiermee. Verder klinkt een gratis rekening dat ook nog onder de EU deposito garantiestelsel zit wel geweldig. En om niet te vergeten de 2-1 kaart waarmee je ook een creditcard zou willen activeren mocht je willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Brent schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:45:

[...]

Maar niet gevoeliger dan je naam, die er sowieso bij staat, toch? Minder gevoelig juist, want je kunt dat nummer tenminste veranderen, je naam niet (zo makkelijk).
Oh ja? Kun je die zomaar veranderen zonder een nieuw paspoort/id aan te vragen?
Het gaat vooral om de combinatie van de gegevens die je opstuurd, je hebt twee type gegevens waarvan je dan weet dat die bij elkaar horen.
Maar hopelijk gezien de reacties wordt dat documentnummer toch niet meegestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Het gaat vooral om de combinatie van de gegevens die je opstuurd, je hebt twee type gegevens waarvan je dan weet dat die bij elkaar horen.
Maar hopelijk gezien de reacties wordt dat documentnummer toch niet meegestuurd :)
Klopt, in ieder geval bij SNS en Bunq bank, worden geen paspoort gegevens meegestuurd bij overboekingen vanaf Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
[...]

Het is een documentnummer dus met een nieuw of ander document (ID) heb je een ander nummer. Nog nooit een paspoort verlengt?
Het gaat vooral om de combinatie van de gegevens die je opstuurt, je hebt twee type gegevens waarvan je dan weet dat die bij elkaar horen.
Daar heb je gelijk in. Maar toch, omdat je naam er al bij stond, is de marginale schade beperkt lijkt mij. Als het je om anonimiteit te doen was boekte je sowieso niet per banktransfer over denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Brent schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Het is een documentnummer dus met een nieuw of ander document (ID) heb je een ander nummer. Nog nooit een paspoort verlengt?
Dat bedoelde ik ;)
Maar een paspoort is wel 10 jaar geldig, dus ja... gewoon zo min mogelijk gegevens verstrekken aan personen die die informatie niet nodig hebben lijkt me het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
U123456 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:48:
[...]
Net een overschrijving van Openbank naar ING binnengekregen:
En nergens een documentnummer te zien :?

Dit is alles wat ik als ontvanger te zien krijg in MijnING:
[...]

Bij een overboeking van N26 naar ING staat bij kenmerk een reeks van 32 tekens, zowel cijfers als letters.
ABN AMRO geeft nr wel weer.
[...]

Wordt wel meegestuurd. Of het ook wordt weergegeven is een tweede

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Czw89Q7/foto-kopie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Weet iemand wat met het volgende van Uitsluitingen in de Actievoorwaarden wordt bedoeld?
Klanten die op het moment van het openen van de rekening en het ontvangen van de prijs onvoldoende saldo op de rekening hebben of zich anderzijds in een abnormale situatie bevinden.
Moet er saldo op de nieuwe Openbank rekening staan op het moment van het openen van de rekening? Dus je moet meteen geld overmaken naar de rekening, en zo ja, hoeveel is voldoende?
B ) Uitsluitingen
De volgende personen hebben geen recht op de prijs:
- Diegenen die niet aan alle voorwaarden voldoen die in de bovenstaande paragraaf zijn omschreven.
- Klanten die op het moment van het openen van de rekening en het ontvangen van de prijs onvoldoende saldo op de rekening hebben of zich anderzijds in een abnormale situatie bevinden.
- Klanten die zich volgens Openbank schuldig maken aan frauduleus gedrag rondom deze actie.
- Klanten die niet in Nederland wonen en klanten met een buitenlands correspondentieadres.[/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
Ik lees dat als negatief saldo. Had de voorwaarden al doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Is die R42 betaalpas (maestro) kaart nu gratis of niet? Ik wil eerst alles gratis (Nederlandse hè) uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
cyberdyne schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:47:
Weet iemand wat met het volgende van Uitsluitingen in de Actievoorwaarden wordt bedoeld?

[...]

Moet er saldo op de nieuwe Openbank rekening staan op het moment van het openen van de rekening? Dus je moet meteen geld overmaken naar de rekening, en zo ja, hoeveel is voldoende?

[...]
Ik lees dat als: minimaal 500€ op de rekening laten staan, totdat de 50 euro is bijgeschreven.
Het is niet de bedoeling 500 euro over te maken en de dag daarna gelijk 490 euro weer op te nemen zodat er nog maar 10 euro op de rekening staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 30-01-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Dacuuu schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:02:
Is die R42 betaalpas (maestro) kaart nu gratis of niet? Ik wil eerst alles gratis (Nederlandse hè) uitproberen.
Lijkt mij gratis, waarom zou het niet gratis zijn?
Met je Я42 betaalpas ligt de wereld aan je voeten!

2 in 1! Gratis betaalpas + travel card plan, alles in één pas.
https://www.openbank.nl/#bloque-cuenta-uenl
Pagina: 1 ... 3 ... 90 Laatste