Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 12:31
Datisraar schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:19:
[...]

Ik lees dat als: minimaal 500€ op de rekening laten staan, totdat de 50 euro is bijgeschreven.
Het is niet de bedoeling 500 euro over te maken en de dag daarna gelijk 490 euro weer op te nemen zodat er nog maar 10 euro op de rekening staat.
Waarom staat er dan? :
Activeer de betaalrekening door alle benodigde en ondertekende documentatie op te sturen en uiterlijk 28 februari 2020 minstens € 500 op de betaalrekening te storten.
Dit geeft de suggestie dat er pas 29 februari 2020 minstens € 500 op je rekening moet staan, maar voor die datum mag er een ander (lager) bedrag op staan (maar wel boven de € 0 op de dag van opening van de rekening, verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:39
Er moet inderdaad uiterlijk 29 februari minimaal €500 opstaan en dan moet je wachten totdat de bonus gestort is voordat je het geld er weer af kunt halen.
Maar als je het er eerder op zet dan zit het er dik in dat je ook eerder de bonus ontvangt en je het geld er ook weer eerder af kunt halen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:03
Datisraar schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:19:
[...]

Ik lees dat als: minimaal 500€ op de rekening laten staan, totdat de 50 euro is bijgeschreven.
Het is niet de bedoeling 500 euro over te maken en de dag daarna gelijk 490 euro weer op te nemen zodat er nog maar 10 euro op de rekening staat.
Dit lijkt mij inderdaad van toepassing. Anders krijg je wat men ook in het Flatex-topic deed: geld storten, snel geld vangen en wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:16
cyberdyne schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:23:
[...]

Lijkt mij gratis, waarom zou het niet gratis zijn?

[...]

https://www.openbank.nl/#bloque-cuenta-uenl
Meer over het travel card plan wat je aan / uit kan zetten, dat heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-02-2021
Nou, heb 450,- van m'n rekening gehaald. Zal echt raar moeten lopen als ik geen bonus krijg :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:41
E461 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:26:
Nou, heb 450,- van m'n rekening gehaald. Zal echt raar moeten lopen als ik geen bonus krijg :?
Okay, je kan het altijd proberen maar dan in maart niet gaan klagen waar die bonus is gebleven en waarom het niet betaald is als je onder de 500€ zit😉.......

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 30-01-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
E461 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:26:
Je moet er minimaal €500 ophouden totdat de bonus is gestort, of is die bij jou als gestort?
Haal je het er eerder af dan krijg je de bonus zeer waarschijnlijk niet, staat gewoon in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
JohanNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:59:
[...]

Je moet er minimaal €500 ophouden totdat de bonus is gestort, of is die bij jou als gestort?
Haal je het er eerder af dan krijg je de bonus zeer waarschijnlijk niet, staat gewoon in de voorwaarden.
Heb het de 18e gestort. Ik verwacht mijn bonus dus op 18 februari. Ook met een huidig en toekomstig saldo van 50 euro.

Ik ben geen jurist, maar bij mij is geen enkele twijfel over de juistheid van mijn interpretatie. Daarom doe ik het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Aflevering 3 :+

Eind van de middag werd ik gebeld door medewerker 3. Vergeten te vragen wat zijn positie is binnen Openbank, maar ze hadden intern overleg gehad. Er werd niet gesproken over de zogenaamd ingeschakelde advocaat, maar dat terzijde. Deze meneer begon met hetzelfde verhaal als medewerker 2.
"Banken zijn verplicht om een kopie van een identiteitsbewijs te vragen en mogen zelf kiezen of ze een watermerk toestaan of weigeren. En de directie heeft besloten om geen watermerk toe te staan.
Toen vroeg ik natuurlijk waar dit op gebaseerd was. Ik werd doorverwezen naar https://www.rijksoverheid...-te-geven-aan-een-bedrijf Ik pakte die pagina er weer bij en gaf aan dat het eerste deel van zijn zin daar staat vermeld, maar dat daar met geen woord wordt gerept over de keuzevrijheid m.b.t. het watermerk.
"Nee, het staat er niet zo letterlijk. Maar wij zijn dan ook een Spaanse bank en wij moeten ons aan Spaanse wetgeving houden".
:? Dus geen bron én jullie hoeven je niet aan Nederlandse wet en regelgeving te houden?
"Het hogere management heeft het zo besloten meneer".
Toen haalde ik de pagina van de AP er weer bij, waar ook op die pagina van de rijksoverheid naar wordt gelinkt: https://autoriteitpersoon...teitsbewijs-weigeren-6705 Die had ik ze al gemaild en had meneer naar eigen zeggen ook gelezen, waarop ik dus nogmaals het stukje tekst voorlas m.b.t. het niet mogen weigeren van een beschreven (watermerk), maar toch leesbare kopie. Hier had hij verder geen weerwoord meer op. Kreeg het idee dat de AP als organisatie niet bekend was en dus ook niet echt serieus genomen wordt. Maar goed, ze gingen het intern opnieuw overleggen. Morgen zelf maar eens de AP bellen, want ik ga ondertussen zelf twijfelen of ik iets over het hoofd zie dan wel de informatie op de site van de AP volledig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
E461 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:06:
[...]

Heb het de 18e gestort. Ik verwacht mijn bonus dus op 18 februari. Ook met een huidig en toekomstig saldo van 50 euro.

Ik ben geen jurist, maar bij mij is geen enkele twijfel over de juistheid van mijn interpretatie. Daarom doe ik het.
Okay, laat je ons Tweakers na de 18e,
even weten of het bij jou dan bijgeschreven is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik heb het nagevraagd bij de Openbank en dit antwoord gekregen:
Goedemiddag ..........,
Bedankt voor je bericht en wat fijn dat je interesse hebt in Openbank! Om de € 50 van de welkomstactie te ontvangen, moet jouw nieuwe Open Betaalrekening geactiveerd zijn vóór 29 februari 2020 en moet je minstens € 500 op de rekening storten en behouden vóór 31 maart 2020.
Mocht je verder nog vragen hebben, dan kan je 365 dagen per jaar bellen naar +31 (0) 70 7007 516 of mailen naar info@openbank.com.
Nog een fijn weekend!
OPENBANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:39
De eigen voorwaarden van Openbank zeggen dit:
Je moet tussen 9 december 2019 en 29 februari 2020 een betaalrekening openen bij Openbank.
- Vul de promotiecode in die in het promotiecode gedeelte staat op het registratieformulier voor een betaalrekening.
- Activeer de betaalrekening door alle benodigde en ondertekende documentatie op te sturen en uiterlijk 31 maart 2020 minstens € 500 op de betaalrekening te storten.
- Je mag de rekening opzeggen wanneer je wilt, maar deze moet wel minstens tot de datum van ontvangst van de prijs worden aangehouden.

De prijs zal worden uitgekeerd op de betaalrekening in de maand volgend op het voldoen aan de voorwaarden die hier worden beschreven. Er wordt slechts één betaling gedaan per nieuwe klant.
Dus in januari 500 euro gestort = uiterlijk 29 februari 50 euro cadeau.

[ Voor 5% gewijzigd door U123456 op 01-02-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Ze hebben de actie dus een maand verlengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E461
Ik heb ook de voorwaarden heel goed gelezen en ik kom tot een heel andere conclusie dus. Zal het maar niet citeren, want voegt niets toe.

Fijn dat we een standpunt van de bank hebben. Als ze het niet storten dan zal ik ze bellen en vragen: ‘wat is dit?’.

Ik verwacht mijn bonus deze maand en in het ergste geval stort ik alsnog 500 euro eind maart en krijg ik het in april :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Anoniem: 632581 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:01:
Ik kan niet uit hun website halen of zij ook over instant payments beschikken? hoelang duurt het bijvoorbeeld om vanuit een openbank rekening naar ING te overboeken? iemand al evaring hiermee. Verder klinkt een gratis rekening dat ook nog onder de EU deposito garantiestelsel zit wel geweldig. En om niet te vergeten de 2-1 kaart waarmee je ook een creditcard zou willen activeren mocht je willen.
Instant Payment van/naar Nederlandse IBAN rekeningen is er (nog) niet bij Openbank, maar overboekingen gaan tijdens werkdagen heel snel. Ik heb getest met ING en Bunq en duurt de overboeking in de ochtend ongeveer 2 tot 4 uur. Maar als je smiddags overboekt dan is het de volgende ochtend (vroeg) binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-06 15:38
Jemig, laatste 3 pagina’s vol met azijnzeikers...

Maar goed, heb als een normaal persoon een kopie van mijn paspoort gestuurd en na het activeren 500 gestort.

Nu wachten op mijn welkomstbonus :), denk dat ik daarna een tijdje de rekening ga proberen.

Wil traditionele banken met hun mega bonussen niet supporten, dus ben altijd van de ASN/SNS geweest, maar deze rekening kost daarentegen helemaal niks!

Verder ken ik de bonuscultuur niet bij Openbank, maar hoop dat het niet aan mega bonussen meedoet.

[ Voor 11% gewijzigd door Idree op 02-02-2020 20:37 ]

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 11:12
Idree schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:49:
Jemig, laatste 3 pagina’s vol met azijnzeikers...

Maar goed, heb als een normaal persoon een kopie van mijn paspoort gestuurd en na het activeren 500 gestort.

Nu wachten op mijn welkomstbonus :), denk dat ik daarna een tijdje de rekening ga proberen.

Wil traditionele banken met hun mega bonussen niet supporten, dus ben altijd van de ASN/SNS heeft, maar deze rekening kost daarentegen helemaal niks!

Verder ken ik de bonuscultuur niet bij Openbank, maar hoop dat het niet aan mega bonussen meedoet.
Bij gaat het ook om het moederbedrijf Santander. Ben nog niet onder de indruk van hun app om dit voor dagelijkse zaken te gebruiken. Ik neem deze maand afscheid van mijn ING rekening. Ben geswitched naar Knab en Bunq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-05 19:31
Ik heb net mijn rekening geactiveerd bij openbank, meteen een mail gestuurd want ik had zelf meer interesse in de welkom spaar rekening, mij eerst zelfs telefonisch verteld dat deze niet 1% rente heeft voor 6 maanden maar 2%. Dus even afwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Neko Central schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:25:
Ik heb net mijn rekening geactiveerd bij openbank, meteen een mail gestuurd want ik had zelf meer interesse in de welkom spaar rekening, mij eerst zelfs telefonisch verteld dat deze niet 1% rente heeft voor 6 maanden maar 2%. Dus even afwachten.
Waarom zou je daar meer interesse in hebben?
Die rente geldt namelijk maar voor de eerste €5000 die je erop zet.
Met 1% rente is dat na een half jaar €25 of met 2% €50, dan kun je toch beter direct voor de €50 bonus gaan bij een storting van €500 :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Neko Central schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:25:
Ik heb mijn rekening geactiveerd met de 50 euro actie code. Als je dit doet heb je geen 1% rente op je spaar rekening. Het is dus of de 500/50 euro actie. Of 1% rente over de eerste 5k op je spaar rek.. Dit werd mij verteld door een medewerker via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
Dacuuu schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb mijn rekening geactiveerd met de 50 euro actie code. Als je dit doet heb je geen 1% rente op je spaar rekening. Het is dus of de 500/50 euro actie. Of 1% rente over de eerste 5k op je spaar rek.. Dit werd mij verteld door een medewerker via de telefoon.
Een medewerker vertelde mij iets anders, mij is gezegd mail ons dat je afziet van de 50 euro actie en gebruik wilt maken van de andere actie and Dan regelt hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Central
JohanNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:53:
[...]

Waarom zou je daar meer interesse in hebben?
Die rente geldt namelijk maar voor de eerste €5000 die je erop zet.
Met 1% rente is dat na een half jaar €25 of met 2% €50, dan kun je toch beter direct voor de €50 bonus gaan bij een storting van €500 :p
Vanwege mijn financiële situatie heb ik liever de 2% daar heb ik momenteel persoonlijke meer aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Gisteren in Cancún bij een Santander ATM (in een Circle K) geld opgenomen. Kon maximaal 6000 pesos krijgen, en dat inderdaad zonder wisselkoersopslag én zonder automaatkosten. Ik kon wel 2 keer achter elkaar geld opnemen, dus dat scheelt ons toch weer wat euro's in vergelijking met onze ABN en ING rekeningen. :)

Als ik terug thuis ben overigens maar eens aan de klantenservice vragen waarom de mobiele betaalpas van mijn Maestro als een Mastercard wordt gezien bij betaalterminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Tommert38 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 01:22:

Als ik terug thuis ben overigens maar eens aan de klantenservice vragen waarom de mobiele betaalpas van mijn Maestro als een Mastercard wordt gezien bij betaalterminals.
Maestro = Mastercard

Kijk zelfs de logo's lijken op elkaar: https://www.mastercard.nl...ogo-mastercard-mobile.svg
https://emspay.nl/sites/e...ent%20methods/Maestro.png

Je hebt ook nog betaalkaarten met V-pay, die zijn van Visa

[ Voor 9% gewijzigd door JohanNL op 04-02-2020 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 13:40
Maestro ≠ Mastercard. Maestro is per definitie debit en een ander netwerk dan Mastercard. In mijn geval wordt het dus als credit/debit Mastercard gezien, welke bijvoorbeeld de AH niet accepteert. Dat Maestro eigendom is van het bedrijf Mastercard, maakt het nog niet hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat is inderdaad een ander netwerk en zijn niet direct compatible met elkaar. Als de winkel geen MasterCard ondersteund, kan je ook niet met een MasterCard in Apple Pay betalen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
Vandaag de Maestro betaalpas van Openbank ontvangen.
Op de meegestuurde info staat:
2 in 1: een gratis betaalpas + een travel card.
Schakel je reisvoordelen in en uit wanneer je wilt, betaal alleen wanneer je deze nodig hebt.
Profiteer er gratis van tot en met 30/04/20!
Op de website staat een andere datum en prijs, onder “Hoe weet je of de reisvoordelen ingeschakeld zijn?”
Houd er rekening mee dat wanneer je ze inschakelt, er maandelijks € 9,99 in rekening wordt gebracht en dat het plan elke maand automatisch wordt verlengd zolang dit ingeschakeld is. Probeer de reisvoordelen gratis uit tot en met 31 maart 2020
Website is geupdate:
Houd er rekening mee dat wanneer je ze inschakelt, er maandelijks € 7,99 per maand in rekening wordt gebracht en dat het plan elke maand automatisch wordt verlengd zolang dit ingeschakeld is.
Het travel card plan is voor altijd gratis voor de eerste 20.000 nieuwe klanten die zich aanmelden t/m 31 mei 2020!
Na activeren van de pas in de app staan de travel card functie automatisch AAN. :)

[ Voor 57% gewijzigd door U123456 op 06-02-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
JohanNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 01:48:
[...]

Maestro = Mastercard

Kijk zelfs de logo's lijken op elkaar: https://www.mastercard.nl...ogo-mastercard-mobile.svg
https://emspay.nl/sites/e...ent%20methods/Maestro.png

Je hebt ook nog betaalkaarten met V-pay, die zijn van Visa
Probeer maar eens of je overal kan betalen met je Mastercard kaart...no bueno! Jumbo / Lidl werkt hier goed, AH niet. Monkeytown ook niet, en zo nog wel meer hier in de buurt waar je met een Mastercard een dikke kruis op het pin display te zien krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 22:38
U123456 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:15:
[...]
Op de website staat een andere datum en prijs, onder “Hoe weet je of de reisvoordelen ingeschakeld zijn?”
[...]

Na activeren van de pas in de app staan de travel card echter automatisch AAN.
Dus nog even zelf uitzetten, wanneer je geen travel card functies wil gebruiken na 31/03 of 30/04. :)
Interessant, bij mij staat er dat ik er altijd gebruik van kan maken: https://prnt.sc/qxkh3q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
J0kerNL schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:50:
[...]

Interessant, bij mij staat er dat ik er altijd gebruik van kan maken: https://prnt.sc/qxkh3q
Dit heb ik ook, maar hoe weet je dat bij de 20000 eerste behoort? HGeb een mailtje gestuurd naar open bank.

Op de site staat: Travelplan gratis "tot maart" in het kaartje bij de betaalpas staat "tot en met 30/4/20" en op deze pagina staat "altijd gratis voor de eerste 20000".

Benieuwd tot welke groep ik behoor.

Ik kan het niet eens uitschakelen nu.

[ Voor 3% gewijzigd door sander36 op 04-02-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Bij mij staat inderdaad ook dezelfde tekst. Kan mij overigens niet voorstellen dat Openbank.NL nu al meer dan 20.000 klanten heeft.

Verder iets gevonden in de voorwaarden wat ik nog niet wist:
Limieten
Limieten voor de aankoop van goederen en diensten: € 1.200,- euro per dag.
Limieten voor het opnemen van contant geld, ongeacht of het bijbehorende saldo hoger is: € 1.200,- euro per dag.
Als een hogere of lagere limiet vereist is, kan dit worden aangevraagd via de website, de app of via +31 (0) 70 7007 516.
edit: in de app staat bij de instellingen van mijn betaalpas resp. 2000 en 600 euro :?
Kan ik daar overigens wel zelf wijzigen van 150 tot maximaal 3000 euro.

[ Voor 46% gewijzigd door U123456 op 04-02-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Heb me ook aangemeld voor de wachtlijst. Hopelijk krijg ik snel een code en duurt dit niet weken ofzo. Zou het zo’n storm lopen, waarom een wachtlijst….?

Anyway, vraagje: is de pas een 2 in 1 pas? Daarmee bedoel ik: zowel Maestro + (debit) Mastercard?

Welke logo’s staan er op de pas, allebei of maar 1 van beide?

Als de pas alleen Maestro is, hoe kun je deze dan noemenswaardig in het buitenland (vooral buiten de EU) gebruiken met de reisvoordelen/Travel+ die je aan kunt zetten voor bijvoorbeeld de verzekeringen, pinnen bij ATM’s, buitenlandse betalingen op locatie en geen extra koersopslag etc.? Daarbij denk je toch meer aan een debit Mastercard? Of kun je 2 afzonderlijke passen aanvragen (1 maestro/pinpas en 1 debit Mastercard), maar waar slaat dat 2in1 pas dan weer op + hoe kunnen dan de Travel+ voordelen al aanstaan bij jullie? Is me nog niet echt duidelijk wat voor pas het nu precies is, of hoe dat werkt, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
michael4500 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:09:
Heb me ook aangemeld voor de wachtlijst. Hopelijk krijg ik snel een code en duurt dit niet weken ofzo. Zou het zo’n storm lopen, waarom een wachtlijst….?

Anyway, vraagje: is de pas een 2 in 1 pas? Daarmee bedoel ik: zowel Maestro + (debit) Mastercard?

Welke logo’s staan er op de pas, allebei of maar 1 van beide?

Als de pas alleen Maestro is, hoe kun je deze dan noemenswaardig in het buitenland (vooral buiten de EU) gebruiken met de reisvoordelen/Travel+ die je aan kunt zetten voor bijvoorbeeld de verzekeringen, pinnen bij ATM’s, buitenlandse betalingen op locatie en geen extra koersopslag etc.? Daarbij denk je toch meer aan een debit Mastercard? Of kun je 2 afzonderlijke passen aanvragen (1 maestro/pinpas en 1 debit Mastercard), maar waar slaat dat 2in1 pas dan weer op + hoe kunnen dan de Travel+ voordelen al aanstaan bij jullie? Is me nog niet echt duidelijk wat voor pas het nu precies is, of hoe dat werkt, vandaar.
alleen maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 19:42
[...]

Voor mij was dit de reden om een rekening te openen. Hopelijk hoor ik bij de eerste 20,000. Kan ik mooi die verzekeringen gebruiken, scheelt namelijk een reisverzekering!

Nu ook hopen dat ze binnenkort met een (debit) Mastercard komen. iDeal zal zeer waarschijnlijk voorlopig wel niet gebeuren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sander36
stane schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:11:
[...]

Voor mij was dit de reden om een rekening te openen. Hopelijk hoor ik bij de eerste 20,000. Kan ik mooi die verzekeringen gebruiken, scheelt namelijk een reisverzekering!

Nu ook hopen dat ze binnenkort met een (debit) Mastercard komen. iDeal zal zeer waarschijnlijk voorlopig wel niet gebeuren..
dat zal wel alleen gelden als je de reis met de rekening betaald. kan de voorwaarden zo gauw niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Lijkt me allemaal erg vaag want hoe weet je nou of je bij die 20.000 hoort?
Ik zie ze zomaar die €9,99 afschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
U123456 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:15:
[...]
[...]

Na activeren van de pas in de app staan de travel card echter automatisch AAN.
Dus nog even zelf uitzetten, wanneer je geen travel card functies wil gebruiken na 31/03 of 30/04. :)
Vreemd, die verschillende datums en prijzen. Op een andere plek wordt 7,99 p/m genoemd...

Misschien verouderde info. De actie zal wel verlengd zijn en daarmee ook de datum verschoven. Maar alsnog apart dat er verschillende bedragen genoemd worden. Of is dat een ander soort pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Inderdaad, eens. Verwarrend, gaat het abonnement per maand straks 7,99€ of 9,99€ worden, of blijft het gratis omdat wij de eerste 20.000 rekeninghouders zijn in Nederland ? Er zijn geen verschillende pakketten volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 05-02-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
Datisraar schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:33:
Inderdaad, eens. Verwarrend, gaat het abonnement per maand straks 7,99€ of 9,99€ worden, of blijft het gratis omdat wij de eerste 20.000 rekeninghouders zijn in Nederland ? Er zijn geen verschillende pakketten volgens mij.
heb het gisteren gevraagd aan open bank, nog geen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:51
En wat valt er eigenlijk onder Travel+ qua verzekering? Ik kan geen voorwaarden/dekking vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:34
Kan je de pas al activeren terwijl hij nog niet binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 12:38
ZXRY schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:02:
Kan je de pas al activeren terwijl hij nog niet binnen is?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
Heb de pas net geactiveerd, had nog een promotiecode van 3 weken geleden maar heb met de nieuwe actie besloten toch een rekening te openen.

Wanneer ik op travel+ uitschakelen klik, staat er bovenaan 'Je hoeft deze functie niet in of uit te schakelen. Voor jou is Travel+ gratis!'
Echter daaronder staat 'Gratis tot maart 2020'. Betekent die eerste melding dat ik bij de eerste 20.000 aanmeldingen zit? De pagina is niet helemaal lekker vertaald dus vandaar de verwarring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
Ik moet zeggen dat ik niet kapot ben van Open bank. Paar weken geleden een uitnodigingscode ontvangen en mijzelf aangemeld. Viel mij gelijk op dat je veel meer informatie moet invullen en controleren dan bij andere banken. Zo was ik als ondernemer verplicht om een bewijs van inkomen aan te leveren. Dus de meeste recente aangifte omzetbelasting (Q3 2019) doorgestuurd.

Daarna gebeld dat mijn ID niet goed was (er was maar 1 uploadveld voor blijkbaar beide zijden van het ID, dus ik had maar 1 kant geupload). Gelijk de tweede kant toegestuurd per mail en men bevestigde gelijk telefonisch dat de aanvraag zo helemaal compleet was. Ook aangegeven dat er nog wat zaken onduidelijk waren in het aanvraagproces.

Paar dagen later wordt ik gebeld puur om mij persoonlijk te bedanken voor de suggesties die ik had genoemd in het vorige gesprek ter verbetering. Mij wordt nogmaals vertel dat de aanvraag in orde is maar dat de juridische afdeling wat tijd nodig heeft om de Nederlandse kwartaalaangifte te verwerken (schijnbaar hadden ze die nog niet voorbij zien komen).

Week later wordt ik weer gebeld - aangifte omzetbelasting is toch niet goed - ze willen een jaaropgave. Aangegeven dat ik pas vorig jaar ben gestart en nog geen jaaropgave had. Na enige discussie zou een KVK uitreksel dan ook goed zijn. Immers dat is gewaarmerkt door een offficiele instantie en bevat ook persoonlijke naam en adres - dat vonden ze belangrijk. Dus gelijk een recent uitreksel KvK doorgestuurd (moest ik nota bene speciaal bestellen want moest recent zijn).

Weer gebeld (zoveelste keer) dat het nu echt in orde moest komen maar dat de juridische afdeling enige tijd nodig had om het uitreksel te verwerken. Wordt ik deze week weer gebeld - ja meneer we willen een loonstrook van u anders kunnen we de rekening niet openen. Uitgelegd dat ik ZZP'er ben en geen loonstrook heb en dat deze discussie al een tijdje loopt. Kvk uitreksel was in ieder geval niet goed maar ze konden me ook niet vertellen wat ze dan wel wilden hebben. Ik zou nog teruggebeld worden - al weer enige dagen niks gehoord.

Ik snap dat de Nederlandse markt nieuw voor ze is en dat de meeste mensen geen ondernemer zijn, maar wat een ongelooflijk gezeur zeg. Ik sla deze bank over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:29
Brooky schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:54:
En wat valt er eigenlijk onder Travel+ qua verzekering? Ik kan geen voorwaarden/dekking vinden :)
Ik kan dat ook niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 19:42
sander36 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:16:
[...]

dat zal wel alleen gelden als je de reis met de rekening betaald. kan de voorwaarden zo gauw niet vinden.
Dat is inderdaad het geval. Heb even op de Duitse website gekeken. Het komt dus neer op de volgende voorwaarden:
  • Je moet de reis betalen met je betaalrekening en/of pinpas.
  • De pinpas moet aanstaan gedurende de hele reis.
  • Nationale reizen vallen niet onder de reisverzekering
  • 100.000 EUR per persoon is verzekerd, max 5 personen bij ongevallen
  • Tot 6.000 EUR voor aankopen met de bankpas in de maanden vóór het ongeval
  • Bijstand bij ongeval of ziekte, max 50.000 EUR. Voorschot ziekenhuis tot aan 15.000 EUR, huisvesting familieleden tot 2.000 EUR, 'en meer.'
  • Schade of diefstal aan bagage tot 1.500 EUR, vertraging tot 600 EUR, diefstal in kluis tot 200 EUR.
  • Vertraging in vervoer vallen ook onder de reisverzekering.
  • Aansprakelijkheidsverzekering tot 90.000 EUR
  • Rechtsbijstand tot 1.500 EUR.
Let op dat dit voor Duitsland geldt en dat er dus voor Nederland andere voorwaarden aan verbonden kunnen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brooky
Nog even goed gekeken naar het contract welke je per mail hebt gekregen bij aanmelding en op de laatste pagina’s staat de dekking. Als ik snel kijk hetzelfde als wat @stane hierboven schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:46

Oekol

waka waka hey hey

Mobiel betalen

Ze bieden support aan voor Apple Pay, Openbank Wallet, Fitbit Pay en Garmin Pay. Dit is nog niet het geval voor Apple Pay

Twee keer apple pay? Of wat moet er staan ipv en ipv welke apple pay? Staat in op

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Silvos schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:30:
Ik moet zeggen dat ik niet kapot ben van Open bank. Paar weken geleden een uitnodigingscode ontvangen en mijzelf aangemeld. Viel mij gelijk op dat je veel meer informatie moet invullen en controleren dan bij andere banken. Zo was ik als ondernemer verplicht om een bewijs van inkomen aan te leveren. Dus de meeste recente aangifte omzetbelasting (Q3 2019) doorgestuurd.

Daarna gebeld dat mijn ID niet goed was (er was maar 1 uploadveld voor blijkbaar beide zijden van het ID, dus ik had maar 1 kant geupload). Gelijk de tweede kant toegestuurd per mail en men bevestigde gelijk telefonisch dat de aanvraag zo helemaal compleet was. Ook aangegeven dat er nog wat zaken onduidelijk waren in het aanvraagproces.

Paar dagen later wordt ik gebeld puur om mij persoonlijk te bedanken voor de suggesties die ik had genoemd in het vorige gesprek ter verbetering. Mij wordt nogmaals vertel dat de aanvraag in orde is maar dat de juridische afdeling wat tijd nodig heeft om de Nederlandse kwartaalaangifte te verwerken (schijnbaar hadden ze die nog niet voorbij zien komen).

Week later wordt ik weer gebeld - aangifte omzetbelasting is toch niet goed - ze willen een jaaropgave. Aangegeven dat ik pas vorig jaar ben gestart en nog geen jaaropgave had. Na enige discussie zou een KVK uitreksel dan ook goed zijn. Immers dat is gewaarmerkt door een offficiele instantie en bevat ook persoonlijke naam en adres - dat vonden ze belangrijk. Dus gelijk een recent uitreksel KvK doorgestuurd (moest ik nota bene speciaal bestellen want moest recent zijn).

Weer gebeld (zoveelste keer) dat het nu echt in orde moest komen maar dat de juridische afdeling enige tijd nodig had om het uitreksel te verwerken. Wordt ik deze week weer gebeld - ja meneer we willen een loonstrook van u anders kunnen we de rekening niet openen. Uitgelegd dat ik ZZP'er ben en geen loonstrook heb en dat deze discussie al een tijdje loopt. Kvk uitreksel was in ieder geval niet goed maar ze konden me ook niet vertellen wat ze dan wel wilden hebben. Ik zou nog teruggebeld worden - al weer enige dagen niks gehoord.

Ik snap dat de Nederlandse markt nieuw voor ze is en dat de meeste mensen geen ondernemer zijn, maar wat een ongelooflijk gezeur zeg. Ik sla deze bank over denk ik.
Okay, dat is balen. Het blijft een Spaanse bank die met alles wat formeler/strenger blijkt te zijn bij de aanmeld procedure. Je krijgt wel een officiële bankrekening. Ik ben in loondienst maar moest wel de naam van mijn werkgever opgeven en het gemiddelde jaarloon. Ook nog best veel, maar ik Kan me voorstellen dat jij in dat geval af zou haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:53
Net de bank gebeld ivm de “eerste 20.000” altijd gratis. Keurig te woord gestaan. Wordt er over teruggebeld. Ben benieuwd.

Apple Pay werkt gewoon in Nederland bij deze bank

[ Voor 17% gewijzigd door Pimirene op 06-02-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Met maar liefst 2 hele procenten rente op je spaargeld probeert het nieuwe Openbank vanaf vandaag ook de Nederlandse markt te veroveren. De Spaanse internetbank presenteert zich vanmiddag aan het grote publiek.

Ook bij Openbank kun je gratis een betaal- en spaarrekening openen en opzeggen. Bovendien krijg je dus over de eerste 5000 euro spaargeld die je op een rekening zet 2 procent rente, gedurende de eerste zes maanden.

Gisteren meldde de website nog dat het om 1 procent rente zou gaan, maar de bank kiest dus voor nog grover geschut, verzekert een persvoorlichter.

Het hoge tarief van Openbank is wel van tijdelijke aard. Na zes maanden wordt deze net zo laag als bij andere banken: 0,01 procent. Het gaat dus om een soort welkomstgeschenk.
https://www.rtlz.nl/life/...tander-nieuwe-online-bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdyne
Ik heb mij ingeschreven door mijn e-mail op te geven maar nog geen bericht ontvangen. Echter vanaf vandaag kan men gewoon een bankrekening openen bij openbank. Weet iemand of de promo voor de € 50 bonus nog geldig is?

[ Voor 3% gewijzigd door cyberdyne op 06-02-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

cyberdyne schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:43:
Ik heb mij ingeschreven door mijn e-mail op te geven maar nog geen bericht ontvangen. Echter vanaf vandaag kan men gewoon een bankrekening openen bij openbank. Weet iemand of de promo voor de € 50 bonus nog geldig is?
Nog steeds geldig tot en met 31 Maart als ik me niet goed vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-06 15:38
Heb eergister mijn pasje ontvangen, direct via mijn Apple Pay Wallet app toegevoegd en 500+ overgemaakt. Vandaag Apple pay kunnen testen bij de AH en een snoepautomaat.

Werkt als een trein, en dat helemaal gratis! :)

Oh, en levelslang gratis reisverzekering + goedkoop buitenlandse valuta pinnen voor mij en mijn vriendin is wel een keigoeie deal!

Mijn Revolut, N26, Monese, Monyou Go, Bunq & KNAB Basis rekeningen kunnen allemaal de ijstkast in xD.

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdyne
Maar ontvangt men nog überhaupt een activatiecode per e-mail, nu het gewoon mogelijk is voor iedereen om een bankrekening te openen op de site zonder e-mail uitnodiging?
Ik wil natuurlijk een rekening openen met een activatiecode, pas dan heb je recht op de bonus volgens de voorwaarden :9
Anoniem: 632581 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Nog steeds geldig tot en met 31 Maart als ik me niet goed vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat ik heb begrepen is de bonus niet meer, maar wel 2% rente over 6 maanden over een bedrag van maximaal 5.000,- euro. Dat is ook 50,- euro als ik snel reken.

Twijfel om van Knab naar Open Bank te gaan i.v.m. Reisverzekering en gratis betalen in het buitenland.

Klopt dit laatste?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:31:
Wat ik heb begrepen is de bonus niet meer, maar wel 2% rente over 6 maanden over een bedrag van maximaal 5.000,- euro. Dat is ook 50,- euro als ik snel reken.
Is dat die speciale welkomsspaarrekening? Onder welke condities kan je die openen? Als in: heb je daar een speciale link voor nodig? En geldt die gratis travel+ dan ook?
Er zijn meerdere acties met diverse voorwaarden. Ik ben het overzicht kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08-2024
De oude bonus actie voor voor-inschrijvers is niet meer actief. Daar is die welkomstspaarrekening voor in het leven geroepen die je 2% rente geeft tot 5000 euro voor een periode van 6 maanden. Ik vermoed dat het hier om jaarlijkse rente gaat (dus effectief 1%).
De actiecode voor de welkomstrekening is WELKOM. Het travel card plan is gratis voor de eerste 20.000 klanten die vóór 31 mei 2020 aanmelden.
Abonnementskosten: Openbank brengt abonnementskosten in rekening aan de Pashouder voor de
activering van de Betaalpas vanaf de dag na activering van de Betaalpas. Dit is een tarief dat Openbank
maandelijks in rekening brengt. Als de Pashouder de reisvoordelen van de Betaalpas deactiveert vóór
het einde van de maand, zal Openbank de abonnementskosten voor de volgende maand niet in rekening
brengen (de reeds betaalde kosten worden niet terugbetaald) en de reisservices/voordelen die bij de
Betaalpas horen, blijven de hele maand geldig. De Betaalpas kan onbeperkt worden
geactiveerd/gedeactiveerd. De reisvoordelen van het travel card plan zijn gratis voor de eerste 20.000
nieuwe klanten die zich voor 31/05/2020 aanmelden. Vanaf 01/06/2020 kost het travel card plan 7,99
euro per maand, alleen indien het ingeschakeld is.
link naar welkomst spaarrekening: https://www.openbank.nl/klant-worden/promo-code/welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idree schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:58:
Heb eergister mijn pasje ontvangen, direct via mijn Apple Pay Wallet app toegevoegd en 500+ overgemaakt. Vandaag Apple pay kunnen testen bij de AH en een snoepautomaat.

Werkt als een trein, en dat helemaal gratis! :)

Oh, en levelslang gratis reisverzekering + goedkoop buitenlandse valuta pinnen voor mij en mijn vriendin is wel een keigoeie deal!

Mijn Revolut, N26, Monese, Monyou Go, Bunq & KNAB Basis rekeningen kunnen allemaal de ijstkast in xD.
Ben benieuwd, heb hem zelf ook aangevraagd. Ben ook benieuwd of ik tot de 20000 behoren voor de levenslange gratis travel gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Anoniem: 632581 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:23:
[...]

Ben benieuwd, heb hem zelf ook aangevraagd. Ben ook benieuwd of ik tot de 20000 behoren voor de levenslange gratis travel gebeuren :D
Wacht, levenslang?
Het was toch enkel een maand of 2 extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:31:
Dit is het verschil:
De 50 euro deal: 500 euro maximaal 2 maanden laten staan op de Openbank betaalrekening.
De 2% deal: 5000 euro 6 maanden laten staan op de Welkom Spaarrekening.
Opbrengst is in beide gevallen inderdaad 50 euro.
Twijfel om van Knab naar Open Bank te gaan i.v.m. Reisverzekering en gratis betalen in het buitenland.
Klopt dit laatste?
Wanneer de Travel card opties AAN staan heb je geen koersopslag bij betalingen buiten de Eurozone.

Bij de reisverzekering heb ik zo mijn vragen.
- Ziektekosten zijn beperkt tot 50000 euro, wat weinig is als je in de USA in een ziekenhuis terecht komt.
- Verder kan ik niet vinden wanneer de verzekering geldig is. Moet de reis perse betaald zijn met de kaart of niet? En zijn reizen met je eigen auto alleen in de rubriek ongevallen uitgesloten of in de hele verzekering?
- Bij sommige verzekeringsrubrieken is mij niet duidelijk wanneer er uitbetaald gaat worden. Voorbeeld: er staat in het eerder genoemde toegestuurde document op pagina 115 “ C1. Journey departure delay €150”.
Om hoeveel vertraging gaat het dan en om welke vervoersmiddelen?

Zou er naast het schema met dekkingen wellicht ook nog een document bestaan met voorwaarden of zo, waarin wel heldere termijnen, enz. genoemd worden? Heeft iemand deze al kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pimirene schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:37:
Net de bank gebeld ivm de “eerste 20.000” altijd gratis. Keurig te woord gestaan. Wordt er over teruggebeld. Ben benieuwd.

Apple Pay werkt gewoon in Nederland bij deze bank
Zie hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander36
Datisraar schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:48:
[...]

Okay, dat is balen. Het blijft een Spaanse bank die met alles wat formeler/strenger blijkt te zijn bij de aanmeld procedure. Je krijgt wel een officiële bankrekening. Ik ben in loondienst maar moest wel de naam van mijn werkgever opgeven en het gemiddelde jaarloon. Ook nog best veel, maar ik Kan me voorstellen dat jij in dat geval af zou haken.
Geen last van gehad hoor van jaarlonen en werkgevers. Gewoon 'pensioen' opgegeven. Kijken niet naar de leeftijd ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
Ze marchanderen daar nogal met de actievoorwaarden, het wachten is tot dat je aan beide acties kan deelnemen.

[ Voor 35% gewijzigd door sander36 op 06-02-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander36
Als je al een Betaalrekening hebt, kun je de WELKOM spaarrekening niet openen. Wel de OPEN spaarrekening maar die geeft 0,01% en heeft dus geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
Heb telefonisch contact gehad met de klantenservice. De 50 euro welkoms-bonus geldt voor de eerste 20000 klanten. Als je voor 31 mei 2020 'travel+'-verzekering activeert, is deze voor altijd gratis. Wanneer je je betaalpas activeert, staat travel+ momenteel dan ook standaard ingeschakeld.

Ben er tot nu toe erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bytemaester schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:07:
Heb telefonisch contact gehad met de klantenservice. De 50 euro welkoms-bonus geldt voor de eerste 20000 klanten. Als je voor 31 mei 2020 'travel+'-verzekering activeert, is deze voor altijd gratis. Wanneer je je betaalpas activeert, staat travel+ momenteel dan ook standaard ingeschakeld.

Ben er tot nu toe erg blij mee.
Vaag, blijkbaar weer verandert?, en je weet zeker dat wanneer je de travel+verzekering activeert dit niet stiekem en abonnement activeert? :o

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 06-02-2020 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bytemaester
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-03-2021
Ze gaven inderdaad toe dat ze nog wat 'dingen aan het aanpassen' waren omtrent data, voorwaarden etc haha. Ik heb diezelfde vraag ook voorgelegd, Richard van OpenBank vertelde mij van niet. Het bleef gratis voor hen die voor 31 mei activeerden. Dus we moeten daar momenteel maar op vertrouwen. Ga het natuurlijk in juni wel controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 15:24

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik heb zitten zoeken op de site, maar kan het niet vinden: kan ik met de pas pinnen in de winkel (betaalautomaat)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
Nijl schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:46:
Ik heb zitten zoeken op de site, maar kan het niet vinden: kan ik met de pas pinnen in de winkel (betaalautomaat)
het is een gewone pinpas zoals ook in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 15:24

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

sander36 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:47:
[...]

het is een gewone pinpas zoals ook in NL
Dus ook geen kosten bij het betalen via een betaalautomaat in een winkel?

[ Voor 13% gewijzigd door Nijl op 06-02-2020 13:54 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
Nijl schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Dus ook geen kosten bij het betalen via een betaalautomaat in een winkel?
allez gratiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Als de voordelen nu echt voor altijd gratis zijn is het wel een interessante concurrent voor n26, met dus iets betere voordelen tov de gratis n26 account. Gratis geld in vreemde valuta opnemen en fitbitpay trekken me het meest.

Ik heb me nu maar wel aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 07:50
Nouja, geen Mastercard is toch wel een belangrijk ontbrekend dingetje tov N26 ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:15:
Nouja, geen Mastercard is toch wel een belangrijk ontbrekend dingetje tov N26 ;)
Ik heb ook gewoon de N26 maestro. (Die kan je gratis aanvragen als je 100euro op je N26 hebt staan. Maar dat is iets voor in het N26 topic)

[ Voor 19% gewijzigd door menzo op 06-02-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
menzo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:21:
[...]

Ik heb ook gewoon de N26 maestro. (Die kan je gratis aanvragen als je 100euro op je N26 hebt staan. Maar dat is iets voor in het N26 topic)
Mastercard zei ik (CC). Die heb je niet bij Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Ah nu snap ik je, ja dat is een pluspunt van N26. Daarom wil ik nu ze beide. ;)
Nu nog instant payments tussen Openbank, N26 en de Nederlandse grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
Brent schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:23:
[...]

mastercard heeft open bank ook (betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Oja? Ik zie dat niet op de website. Of is die Travelcard eigenlijk gewoon een Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Brent schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:30:
Oja? Ik zie dat niet op de website. Of is die Travelcard eigenlijk gewoon een Mastercard?
Openbank zal best ergens een fysieke Mastercard aanbieden, maar (nog) niet in Nederland. Staat trouwens wel in de prijslijst en op hun website over Apple Pay.

Er is in dit topic wel iemand die een debit Mastercard via de app heeft aangevraagd en gekregen, maar op dit moment is dit niet meer mogelijk.

Wel is er een zgn. e-Commerce Mastercard, maar dat is een virtuele prepaid card met 1 euro per keer oplaadkosten. Travel Card is geen card, maar is een functie op de 2-in-1 Maestro card.

[ Voor 28% gewijzigd door U123456 op 13-06-2020 16:32 . Reden: virtuele card heeft geen oplaadkosten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is het mogelijk om meerdere spaarrekeningen/spaarpotjes te openen, zodat je je spaargeld kan verdelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
__BlackEyed__ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:42:
Is het mogelijk om meerdere spaarrekeningen/spaarpotjes te openen, zodat je je spaargeld kan verdelen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

menzo schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:25:
[...]

Ah nu snap ik je, ja dat is een pluspunt van N26. Daarom wil ik nu ze beide. ;)
Nu nog instant payments tussen Openbank, N26 en de Nederlandse grootbanken.
Je zou travel card kunnne gebruiken voor Bunq ook een hele goede alternatief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdyne
Heb net gebeld met de klantenservice. Voor diegenen die zich nog niet hebben aangemeld, wil je gebruik maken van de 50 euro bonus, moet je geen actiecode invullen bij het aanmelden (tenzij je natuurlijk een actiecode al hebt ontvangen). Als je WELKOM invult dan kies je voor de 2% rente en krijg je niet ook nog de bonus van 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
Ik heb gisteren na lang wachten toch besloten een rekening te openen en heb dit gedaan met de promotiecode die ik half januari per mail had ontvangen. Als ik het goed begrijp kan ik in dit geval nog gebruik maken van de 50 euro bonusactie, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Ja, dat is correct. De 50 euro bonus loopt nog.
ZXRY schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:49:
Ik heb gisteren na lang wachten toch besloten een rekening te openen en heb dit gedaan met de promotiecode die ik half januari per mail had ontvangen. Als ik het goed begrijp kan ik in dit geval nog gebruik maken van de 50 euro bonusactie, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stievo9997
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 11:24
cyberdyne schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:50:
Ja, dat is correct. De 50 euro bonus loopt nog.

[...]
Ook ik overweeg om hier een rekening te openen, echter nog nooit een promotiecode ontvangen oid. Maar zou het liefst gebruik willen maken van de 50 euro bonus (bij storten van 500 euro), ipv de rente variant. Dus dit zou kunnen zodra men geen promotiecode ingeeft bij het aanmelden?

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Ja, dat heeft de klantenservice mij net verteld. Je krijgt dan automatisch de 50 euro toegekend.
Je hoeft overigens ook geen 500 euro meteen op je rekening te storten, als je maar 500 euro op je rekening hebt staan op 28 februari 31 maart 2020.
stievo9997 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:56:
[...]

Ook ik overweeg om hier een rekening te openen, echter nog nooit een promotiecode ontvangen oid. Maar zou het liefst gebruik willen maken van de 50 euro bonus (bij storten van 500 euro), ipv de rente variant. Dus dit zou kunnen zodra men geen promotiecode ingeeft bij het aanmelden?

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
Hoe kom je in godsnaam aan die datum dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Staan in de actievoorwaarden
E461 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:08:
Hoe kom je in godsnaam aan die datum dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Laatst online: 03-11-2024
Nou, als ik al die verwarringen zo eens lees, laat ik Openbank eerst de kans maar eens geven om dit allemaal op te lossen.

Er zit geen strakke leidraad in, iedereen denkt maar ....het zit zo of zo. Heeft iemand die 500 piek nu al eens gehad? Of moet iedereen nu maar wachten op 28 februari?

Ik ga het zien op 28/02 wat de belofte waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga er maar niet vannuit, ik ben zelf benieuwd hoe gratis Openbank wel echt is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stievo9997
  • Laatst online: 06-06 11:24
Ik heb zojuist ook nog even met de klantenservice gebeld.
Diegene die een promotiecode hebben ontvangen via de mail, kunnen middels die code gebruik maken van de 50 euro bonus, mits ze 500 euro op de betaalrekening hebben staan (of dat specifiek op 28 februari erop moet staan, is niet naar voor gekomen in het gesprek). Voor deze code te verkrijgen moest je je aanmelden op de site, waarna vervolgens de codes per week naar verschillende personen in de wachtrij werden verstuurd. Echter is het aanmelden hiervoor niet meer mogelijk sinds deze maand, en geldt nu de actie Welkom spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
Weet toevallig iemand of de Openbank ook (gratis) zakelijke rekening heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander36
atlas1302 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:39:
Nou, als ik al die verwarringen zo eens lees, laat ik Openbank eerst de kans maar eens geven om dit allemaal op te lossen.

Er zit geen strakke leidraad in, iedereen denkt maar ....het zit zo of zo. Heeft iemand die 500 piek nu al eens gehad? Of moet iedereen nu maar wachten op 28 februari?

Ik ga het zien op 28/02 wat de belofte waard is.
500 piek, weer een andere actie ? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• E461
Ik erger me echt helemaal kapot aan de mensen die die het topic en de voorwaarden niet of niet goed lezen.

28 februari is de uiterste datum dat je een rekening geopend moet hebben om aanspraak te kunnen maken op die welkomstbonus van €50,-. Dan moet je wel uiterlijk 31 maart €500,- bijschreven op die rekening.

En dan moet je een maand wachten op de bijschrijving.

Ik snap echt niet waarom sommigen denken dat 28 februari de datum is (tenzij ze 28 december gestort hebben, want dan is het dus wel de datum).

En voor mij is het niet logisch dat je zonder een code in te voeren die bonus krijgt. Ook al zegt de klantenservice dat. Logischerwijze is dat alleen als je al zo'n code voor 50,- hebt ontvangen, maar dit is ook het laatste wat ik erover zeg, want twee pagina's verder gaat iemand weer iets heel anders zeggen.

Voor wie wel goed gelezen heeft: ik heb twee codes over die ik graag deel (op eigen risico). (Aangevraagd op willekeurig nepmailadres).

---

En de mastercard, ik zeg het nog een keer: sommigen hier hebben hem wel (waaronder ikzelf). De fysieke kaart dus; niet de virtuele. Bij een bepaalde update heeft Openbank de mogelijk verwijderd om die kaart te bestellen. Die heeft overigens ook Travel+. Dit vind ik wel een heel toffe actie van Openbank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regilioo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-01-2023
E461 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:39:
Ik erger me echt helemaal kapot aan de mensen die die het topic en de voorwaarden niet of niet goed lezen.

28 februari is de uiterste datum dat je een rekening geopend moet hebben om aanspraak te kunnen maken op die welkomstbonus van €50,-. Dan moet je wel uiterlijk €500,- bijschreven op die rekening.

En dan moet je een maand wachten op de bijschrijving.

Ik snap echt niet waarom sommigen denken dat 28 februari de datum is (tenzij ze 28 december gestort hebben, want dan is het dus wel de datum).

En voor mij is het niet logisch dat je zonder een code in te voeren die bonus krijgt. Ook al zegt de klantenservice dat. Logischerwijze is dat alleen als je al zo'n code voor 50,- hebt ontvangen, maar dit is ook het laatste wat ik erover zeg, want twee pagina's verder gaat iemand weer iets heel anders zeggen.

Voor wie wel goed gelezen heeft: ik heb twee codes over die ik graag deel (op eigen risico). (Aangevraagd op willekeurig nepmailadres).

---

En de mastercard, ik zeg het nog een keer: sommigen hier hebben hem wel (waaronder ikzelf). De fysieke kaart dus; niet de virtuele. Bij een bepaalde update heeft Openbank de mogelijk verwijderd om die kaart te bestellen. Die heeft overigens ook Travel+. Dit vind ik wel een heel toffe actie van Openbank! _/-\o_
Mag ik er 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E461
Verstuurd via pm. Heb er nog één dus.

Geen codes meer

[ Voor 8% gewijzigd door E461 op 06-02-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 18:30
E461 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Verstuurd via pm. Heb er nog één dus.
Zou ik die andere code dan van je mogen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik dit zo lees laat ik Open Bank even aan mij voorbij gaan.

Ik heb Bunq en als ik mij niet vergis heb ik ook daar met Travel Card geen kosten voor betalen in andere valuta.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Pagina: 1 ... 4 ... 89 Laatste