Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:11:
Als ik dit zo lees laat ik Open Bank even aan mij voorbij gaan.

Ik heb Bunq en als ik mij niet vergis heb ik ook daar met Travel Card geen kosten voor betalen in andere valuta.
Alleen betaal je een 1euro met de travel card om get op te nemen in vreemde valuta. Als je dat niet vaak doet en niet om die verzekering geef,t heeft het niet veel meer voordeel

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zojuist even zelf gebeld en zeer kundig en vriendelijk geholpen. Antwoord als volgt:

Geen code invullen is 50 euro als je 500 euro stort en WELKOM is 2% rente tot maximaal 5.000 euro.

De verzekering en geen koersopslag krijgen sowieso alle klanten, tot de 20.000e.

Helder toch?

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12:34
Typisch Nederlands lees ik vandaag weer op andere fora, het is ook nooit goed heh. Altijd gelijk weer geklaag over Icesave dit en Openbank dat, mensen die een hekel hebben aan Santander, slechte vertalingen etc.. Blij dat dit initiatief van Openbank er is. Gewoon een Fin-echte bank-tech erbij, mooi toch. Alles in het (inderdaad soms apart vertaald) Nederlands😉 en je kan ze ook nog bellen (in het Nederlands). Dat hebben de andere buitenlandse Fin-techs niet eens. En die reagluurders op andere sites, die geen rekening willen openen, vooral niet doen😉.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:21:
Zojuist even zelf gebeld en zeer kundig en vriendelijk geholpen. Antwoord als volgt:

Geen code invullen is 50 euro als je 500 euro stort en WELKOM is 2% rente tot maximaal 5.000 euro.

De verzekering en geen koersopslag krijgen sowieso alle klanten, tot de 20.000e.

Helder toch?
Helder?. Duizend vragen.. Met de invite code krijg je een scherm dat je de bonus van 50 euro krijgt, bij storten van 500 euro. En ik lees ook nergens 2%, wel 1%, maar daar maak je volgens mijn helpdesk boy geen aanspraak op omdat ik me heb aangemeld met de 50 euro actie code.

Verder kan je nergens zien of je bij de eerste 20k mensen zit..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• THE_BASE
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:37:
[...]

Helder?. Duizend vragen.. Met de invite code krijg je een scherm dat je de bonus van 50 euro krijgt, bij storten van 500 euro. En ik lees ook nergens 2%, wel 1%, maar daar maak je volgens mijn helpdesk boy geen aanspraak op omdat ik me heb aangemeld met de 50 euro actie code.

Verder kan je nergens zien of je bij de eerste 20k mensen zit..
Denk je dat Openbank in 1 dag 20.000 nieuwe klanten heeft? Vast niet, alleen een stel Tweakers.

Bovendien vind ik de andere zaken interessanter en is 50 euro mooi meegenomen.

• Dacuuu
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Denk je dat Openbank in 1 dag 20.000 nieuwe klanten heeft? Vast niet, alleen een stel Tweakers.

Ik ben ook niet zeer negatief hoor, ben blij dat ze er zijn. Maar de informatie verstrekking is niet allemaal op 1 lijn, en soms onduidelijk.

• THE_BASE
  • Niet online
Dacuuu schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:41:
[...]

Ik ben ook niet zeer negatief hoor, ben blij dat ze er zijn. Maar de informatie verstrekking is niet allemaal op 1 lijn, en soms onduidelijk.
Die ben ik zeker met je een, maar het feit dat ze wel bereikbaar zijn en gewoon Nederlands spreken is een plus voor mij.

• Datisraar
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Openbank is pas vanaf begin januari begonnen met de wachtlijst rekeningen, dus tot nu toe nog geen 20.000 Nederlandse klanten zo snel gaat het nu ook weer niet. Ik schat 500 tot 1000 tweakers misschien. Ik wist buiten tweakers in januari ook nog niet van Openbank af. Maar ach, ik kan er naast zitten met de aantallen. N26 had twee jaar geleden 10.000 klanten en zijn inmiddels gegroeid naar 100.000 in Nederland. Dat is dus heel hard gegaan. Dat zou met Openbank ook kunnen gebeuren.

• ORoces
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 31-03 19:03
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:21:

Helder toch?
Je kreeg juist een persoonlijke code nadat je op de wachtlijst stond. Die moest je invullen voor die 50 euro.

Dus geen code is niet echt helder.

• THE_BASE
  • Niet online
ORoces schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:03:
[...]

Je kreeg juist een persoonlijke code nadat je op de wachtlijst stond. Die moest je invullen voor die 50 euro.

Dus geen code is niet echt helder.
Niet helder, eens. Maar heb twee mensen aan de lijn gehad en beiden meldden het.

Wat ik zei: mooi meegenomen, maar de andere voordelen ook.

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 10:54
Als je de € 50,- wilt (na een storting van € 500,-) dan open je dus een "Open Betaalrekening" zonder een actiecode in te vullen.

Als je 2% rente wilt op maximaal € 5000,- over 6 maanden, dan open je dus een "Welkom Spaarrekening" met de actiecode "WELKOM". Er wordt dan automatisch ook een betaalrekening geopend.

Kortom, als je € 50,- wilt en helemaal geen spaarrekening wilt, dan kies je voor de eerste optie. Als je € 50,- wilt én een spaarrekening wilt openen, dan kies je voor de tweede optie.

• sander36
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 08-03 17:21
Marketingtechnisch mankeert er nog al e.e.a. aan deze introductie van open bank. Je zou toch denken dat dit allemaal wat beter voorbereid moet zijn. Bijvoorbeeld de teksten op de website zeggen iets anders dan bij de documentatie die je krijgt in de brievenbus en de klantenservice zegt dan weer dat, dan weer wat anders.

Maar ik vermaak me wel hoor. Ze proberen het wel.

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 15:37
nathalia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:20:
Als je de € 50,- wilt (na een storting van € 500,-) dan open je dus een "Open Betaalrekening" zonder een actiecode in te vullen.

Als je 2% rente wilt op maximaal € 5000,- over 6 maanden, dan open je dus een "Welkom Spaarrekening" met de actiecode "WELKOM". Er wordt dan automatisch ook een betaalrekening geopend.

Kortom, als je € 50,- wilt en helemaal geen spaarrekening wilt, dan kies je voor de eerste optie. Als je € 50,- wilt én een spaarrekening wilt openen, dan kies je voor de tweede optie.
Maar 6 maanden 2% rente over maximaal 5000 euro is ook 50 euro....

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:00
Heeft iemand al eens geprobeerd een gezamenlijke rekening te openen bij Openbank? Op hun site lijkt daar niks over gezegd te worden.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:27
nathalia schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:20:

Als je €50 wilt maar ook een spaarrekening kies je ook voor optie 1.
Optie 2 is overbodig als je ook voor optie 1 kunt gaan.

Voordeligste manier van indexbeleggen in aandelen

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb nu een account aangemaakt.

Klopt het dat ik niet direct kan inloggen, maar moet wachten op een e-mail vanuit Open Bank?

• Dacuuu
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:16:

Klopt het dat ik niet direct kan inloggen, maar moet wachten op een e-mail vanuit Open Bank?
ja.

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:37

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:16:

Die melding kreeg ik ook na het registreren. Neem aan dat de 2 documenten die je moest uploaden gewoon handmatig door iemand gecontroleerd worden en aangezien ik het tegen 18 uur pas geüpload heb, ga ik er vanuit dat iemand dit tijdens kantoor uren moet doen. Morgen afwachten dus.

XBL: MRE Inc | Mixer: MRE-Inc

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 31-03 22:53
Bij OpenBank kun je niet snel een top up van je bankrekening doen, neem ik aan? Dus dat je het geld er instant op kan zetten zoals bij bunq wel kan.

Nu er nog geen Instant Payments tussen Nederlandse en Europese banken is, is een Spaanse IBAN nog even vervelend dus.

• sander36
Dennisweb schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:59:
Bij OpenBank kun je niet snel een top up van je bankrekening doen, neem ik aan? Dus dat je het geld er instant op kan zetten zoals bij bunq wel kan.

Nu er nog geen Instant Payments tussen Nederlandse en Europese banken is, is een Spaanse IBAN nog even vervelend dus.
klopt. wel dezelfde dag verwerkt.

• MrJvG13
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17-02 16:33
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar...
Let op dat je onder: Communicatie-instellingen
Communicatie van derden uitzet

Ik wil communicatie over producten en diensten ontvangen van bedrijven waar Openbank mee samenwerkt, aangepast aan mijn profiel.

Tenzij je hier geen problemen mee hebt natuurlijk.

• Dennisweb
MrJvG13 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:34:
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar...
Let op dat je onder: Communicatie-instellingen
Communicatie van derden uitzet

Ik wil communicatie over producten en diensten ontvangen van bedrijven waar Openbank mee samenwerkt, aangepast aan mijn profiel.

Tenzij je hier geen problemen mee hebt natuurlijk.
Kijk. Daar zit het stukje ‘gratis’. Het product ben je dus zelf, tenzij je dat uitzet. Nu zijn we hier op Tweakers, maar de meeste ‘gemiddelde klanten’ zullen het niet weten.

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-03 19:21
Dennisweb schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:59:

Klopt, vanuit ING is het overigens wel snel overgeboekt. Ik heb mijn rekening rond 3 uur geopend d.m.v. verificatie, en 1 euro overgemaakt via ING. Toen ik was geaccepteerd rond half 6 en op mijn Openbank rekening kon, stond de 1 euro er al op. Dus ook later in de middag wordt de overboeking op dezelfde dag verwerkt.

Bij N26 staan alleen overboekingen in de vroege ochtend dezelfde dag op de rekening bij mij.

• jugger naut
  • Nu online
In de voorwaarden van de spaarrekening staat:

Het verkrijgen van deze inkomsten is afhankelijk van het voldoen aan het volgende criterium: een minimale investering in de geautomatiseerde belegginsdiesnt, Robo-Advisor, van E 35.000,- . Als niet aan deze eis wordt voldaan zal de bruto nominale jaarlijkse rente 0,01% tot E 5.000,- bedragen.

Dit gaat over de 0,20% rente over E 5.000,-

Nou, morgen maar even bellen om de rekening weer op te zeggen :')

[Voor 5% gewijzigd door jugger naut op 07-02-2020 00:24]

Maker van https://oneplusstock.net/

• Dennisweb
Misschien is het toch een idee om eerst de voorwaarden te lezen, alvorens een rekening te openen?

Een bankrekening is en blijft een financieel product en geen speelgoed. Een online bank is net zo goed een bank als de ING. Met andere woorden: je krijgt te maken met voorwaarden.

Ik zie nu veel meldingen van mensen die de voorwaarden niet (goed) lezen. Sorry, maar je dacht toch niet echt dat je én een gratis bankrekening, gratis bankpas, gratis reisverzekering en 2% rente gratis krijgt?

Tuurlijk niet. Er zit meestal wel ergens een catch. Anders is het natuurlijk niet vol te houden. Datzelfde geldt ook voor gratis 50 euro als je voor een bepaalde datum 500 euro overboekt én behoudt.

- Je moet dus 500 euro overboeken;
- Je mag geen euro van die 500 euro uitgeven
- Zo kan B.S. geld uitlenen aan de hand van het gestalde geld en dus rente trekken.

Lees dus altijd eerst de voorwaarden. Ik ben tekstschrijver en schrijf vaak over leningen, verzekeringen en dergelijke. Mijn tip is altijd: voorwaarden checken. :)

• jugger naut
  • Nu online
Dennisweb schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:48:
Misschien is het toch een idee om eerst de voorwaarden te lezen, alvorens een rekening te openen?

Een bankrekening is en blijft een financieel product en geen speelgoed. Een online bank is net zo goed een bank als de ING. Met andere woorden: je krijgt te maken met voorwaarden.

Ik zie nu veel meldingen van mensen die de voorwaarden niet (goed) lezen. Sorry, maar je dacht toch niet echt dat je én een gratis bankrekening, gratis bankpas, gratis reisverzekering en 2% rente gratis krijgt?

Tuurlijk niet. Er zit meestal wel ergens een catch. Anders is het natuurlijk niet vol te houden. Datzelfde geldt ook voor gratis 50 euro als je voor een bepaalde datum 500 euro overboekt én behoudt.

- Zo kan B.S. geld uitlenen aan de hand van het gestalde geld en dus rente trekken.

Lees dus altijd eerst de voorwaarden. Ik ben tekstschrijver en schrijf vaak over leningen, verzekeringen en dergelijke. Mijn tip is altijd: voorwaarden checken. :)
Ach, zo heel bijzonder is een bankrekening openen niet hoor. En je tip, tja volgens mij zitten er geen 10 jarigen op tweakers dus daar spreek je niet zoveel mensen mee aan denk ik ;)

• Dacuuu
  • Nu online
jugger naut schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:23:
In de voorwaarden van de spaarrekening staat:

Het verkrijgen van deze inkomsten is afhankelijk van het voldoen aan het volgende criterium: een minimale investering in de geautomatiseerde belegginsdiesnt, Robo-Advisor, van E 35.000,- . Als niet aan deze eis wordt voldaan zal de bruto nominale jaarlijkse rente 0,01% tot E 5.000,- bedragen.

Dit gaat over de 0,20% rente over E 5.000,-

Nou, morgen maar even bellen om de rekening weer op te zeggen :')
Maar jij hebt het over de robo advisor (beleggen) en niet over de normale spaarrekening toch?

Je hebt betalen, sparen en beleggen.

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

[b]Dennisweb schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:48:
...

...
B.S. zal inderdaad zitten te wachten op 30.000(?) keer 500,- keer een negatieve Euribor 1M van -0,459%

Sterk verdienmodel ;)

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:05
Tenzij Openbank / Banco Santander het zo aanpakt met het geld van Tweakers :)
Om de kosten van negatieve rente te drukken verzamelen Duitse banken zoveel eurobiljetten dat hun kluizen te klein dreigen te worden. Er ligt meer dan €43 mrd op de planken, drie keer meer dan in de periode voor de negatieve rente, blijkt uit cijfers van de Bundesbank. Nederlandse financiële instellingen volgen het Duitse voorbeeld overigens niet, zo lieten ze desgevraagd weten.
Link: https://fd.nl/beurs/13332...anhoudende-stroom-euro-s# (na inlog)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hmm was al bezig met aanmelden en toen zag ik Maestro. Heb je volgens mij vrij weinig aan ivm online aankopen en de gunstige wisselkoers?

Probeer maar eens in een niet Europese webshop te betalen met een Maestro kaart? Kom ik toch nooit tegen in ieder geval.

Ook vaag:
Betaal gratis in vreemde valuta en met de Mastercard wisselkoers, elke dag inclusief in het weekend!
Maar het is een Maestro kaart? Of toch niet?
Uit de voorwaarden:
Levering van de pas (Mastercard) : €1,99
Tevens kan ik nergens vinden hoe je nu een account kunt opheffen?

[Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2020 08:02]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:48:

Niet zo druk maken hoor, als je geen 500 euro kunt missen, moet je ook niet mee doen aan deze actie.

Bovendien is een bankrekening openen tegenwoordig net zo makkelijk als een brood halen, je bent echter zelf verantwoordelijk, dus denk zelf goed na of de bank betrouwbaar is. Een partij als Santander is dat in mijn ogen wel.

Zo niet, zo’n account is zo opgezegd.

• Datisraar
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:58:
Hmm was al bezig met aanmelden en toen zag ik Maestro. Heb je volgens mij vrij weinig aan ivm online aankopen en de gunstige wisselkoers?

Probeer maar eens in een niet Europese webshop te betalen met een Maestro kaart? Kom ik toch nooit tegen in ieder geval.

Ook vaag:

[...]

Maar het is een Maestro kaart? Of toch niet?
Uit de voorwaarden:

[...]

Opzeggen is niet zo moeilijk bij banken. Misschien een mailtje naar Openbank? Maar eerst goed lezen is ook een kunst blijkbaar. Op de site en de reacties en antwoorden van andere tweakers eerst
maar eens bekijken zou ik zeggen. Men ruikt gratis geld en gelijk ook weer reacties als ‘nee toch maar niet’ en wat zijn de opzegmogelijkheden. Nederland op zijn smalst.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 07-02-2020 08:17]

• Phusebox
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Opzeggen is niet zo moeilijk bij banken. Misschien een mailtje naar Openbank? Maar eerst goed lezen is ook een kunst blijkbaar. Op de site en de reacties en antwoorden van andere tweakers eerst
maar eens bekijken zou ik zeggen. Men ruikt gratis geld en gelijk ook weer reacties als ‘nee toch maar niet’ en wat zijn de opzegmogelijkheden. Nederland op zijn smalst.
Goed lezen doe ik dus, en op de ene plek noemen ze Mastercard, en op de andere Maestro.

Bovendien staat in hun hele FAQ of rest van de site niets over opzeggen. Ik wil graag juist alles weten voor ik iets aanvraag. En dan kom jij aan met "goed lezen is een kunst". Die info moeten ze gewoon vooraf verstrekken. Zo niet, dan hoeft het voor mij al niet.

Betaal ik liever 10 euro per maand aan N26.

[Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2020 08:25]

• Datisraar
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:21:
[...]

Goed lezen doe ik dus, en op de ene plek noemen ze Mastercard, en op de andere Maestro.

Bovendien staat in hun hele FAQ of rest van de site niets over opzeggen. Ik wil graag juist alles weten voor ik iets aanvraag. En dan kom jij aan met "goed lezen is een kunst". Die info moeten ze gewoon vooraf verstrekken. Zo niet, dan hoeft het voor mij al niet.

In het bijna 40 pagina's tellende document dat je moet ondertekenen staat ook niets over hoe je kunt opzeggen of wat de ontbindende voorwaarden zijn. Lekker dan, is niet eens rechtsgeldig volgens mij zoiets.

Betaal ik liever 10 euro per maand aan N26.
Ik snap je wel, maar je hebt in je leven toch wel eens eerder wat opgezegd neem ik aan? Een e-mail is niet zo moeilijk. Maar omdat het niet gelijk duidelijk is vraag je maar gelijk naar de opzeg mogelijkheden. Geef het een kans zou ik zeggen.

• Phusebox
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Ik snap je wel, maar je hebt in je leven toch wel eens eerder wat opgezegd neem ik aan? Een e-mail is niet zo moeilijk. Maar omdat het niet gelijk duidelijk is vraag je maar gelijk naar de opzeg mogelijkheden. Geef het een kans zou ik zeggen.
Mja dacht ga eens verder. Bewijs van overboeking... Mooi, hoe dan? Mag geen screenshots maken in de Rabo app. En nu kan ik dus niet meer verder. Geld kwijt of wachten tot ik een papieren afschrift krijg?

• THE_BASE
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:32:
[...]

Mja dacht ga eens verder. Bewijs van overboeking... Mooi, hoe dan? Mag geen screenshots maken in de Rabo app. En nu kan ik dus niet meer verder. Geld kwijt of wachten tot ik een papieren afschrift krijg?
Mijn partner heeft uit de app van Rabobank gewoon een screenshot met zijn iPhone kunnen maken.

• Pimirene
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 09:41
Het fijne van deze bank lijkt mij dat je geen kosten hebt als je geld in Spanje opneemt bij de automaat. Blijkt namelijk dat je dat met andere passen steeds vaker wel moet doen. Tenminste dat begreep ik uit de voorwaarden.

Kreeg gisteren 120 pagina’s voorwaarden, ben er nog niet doorheen. Wel gisteravond een bevestiging dat rekening was geopend. Straks ff kijken of ik bij de eerste 20.000 behoor.

[Voor 29% gewijzigd door Pimirene op 07-02-2020 08:48]

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Dus de betaalrekening is niet gratis of nou wel gratis? de rest interesseert me niet zo.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

Nakebod

Nope.

Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:32:
[...]

In de Rabo app naar je overboeking gaan > Delen > Opslaan. Krijg je een mooie pdf.pdf.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Vonhelsing
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-02 17:03
Net contact opgenomen met Openbank en ik kreeg de bevestiging dat de 50,- euro welkomstbonus alleen beschikbaar is voor klanten die op de wachtlijst hebben gestaan.

Beetje onduidelijk allemaal...

• Phusebox
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:12:
[...]

In de Rabo app naar je overboeking gaan > Delen > Opslaan. Krijg je een mooie pdf.pdf.
Die optie heb ik niet.

• Netoj
  • Niet online
Kon je gelijk ook vragen hoe je een rekening moet opheffen ^^

• Pimirene
Netoj schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:07:
Dus de betaalrekening is niet gratis of nou wel gratis? de rest interesseert me niet zo.
Ja, is gratis. En als je bij de eerste 20.000 behoor ook de travel optie gratis.
Net nagevraagd, ik zit bij de eerste 20.000.

• Netoj
  • Niet online
Pimirene schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Ja, is gratis. En als je bij de eerste 20.000 behoor ook de travel optie gratis.
Net nagevraagd, ik zit bij de eerste 20.000.
Ah mooi, ik geloof ook wel dat ik erbij zit had me aantal weken terug aangemeld met de uitnodiging code

• jugger naut
  • Nu online
Dacuuu schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 05:01:
[...]

Maar jij hebt het over de robo advisor (beleggen) en niet over de normale spaarrekening toch?

Je hebt betalen, sparen en beleggen.
Ja, om de hoge spaarrente te krijgen op een spaarrekening moet je naast de 5.000 euro die daarop staat ook nog eens 35.000 beleggen. Anders krijg je 0,01% rente 8)7

• sander36
jugger naut schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Ja, om de hoge spaarrente te krijgen op een spaarrekening moet je naast de 5.000 euro die daarop staat ook nog eens 35.000 beleggen. Anders krijg je 0,01% rente 8)7
Dat lijkt me niet.
Let wel: aanbod is voor de WELKOM Spaarrekening. Niet voor de OPEN Spaarrekening.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:45
Is iemand er al in geslaagd iets over te boeken vanaf de openbank rekening? Bij mij levert dat nu al sinds het begin 2 weken steevast een fout op. Zo heb ik er niets aan natuurlijk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Dacuuu
  • Nu online
Brent schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:59:
Is iemand er al in geslaagd iets over te boeken vanaf de openbank rekening? Bij mij levert dat nu al sinds het begin 2 weken steevast een fout op. Zo heb ik er niets aan natuurlijk.
Via de laptop (win 10/ chrome) wel, via de Android app loopt het spaak.

• E461
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 30-03 01:27
Vonhelsing schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:22:
Net contact opgenomen met Openbank en ik kreeg de bevestiging dat de 50,- euro welkomstbonus alleen beschikbaar is voor klanten die op de wachtlijst hebben gestaan.

hehe, dat klinkt tenminste logisch :)

• U123456
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:58:
Staat in de voorwaarden die je na acceptatie door Openbank per e-mail hebt ontvangen:
Looptijd van het contract
Het contract van de Open betaalekening loopt voor onbepaalde tijd. De klant kan het contract te allen tijde opzeggen door middel van een schriftelijke kennisgeving aan de Bank, één maand van tevoren.
De Bank kan het contract eveneens beëindigen door middel van een voorafgaande schriftelijke kennisgeving aan de klant, ten minste twee maanden van tevoren. De opzegging van dit contract leidt tot de annulering van alle producten die de klant op dat moment bij de bank aanhoudt.

Herroepingsrecht
De rekeninghouder heeft, vanaf de datum van ondertekening van het contract, veertien kalenderdagen om zijn herroepingsrecht uit te oefenen zonder daarvoor een reden te geven of een boete te ontvangen.
De rekeninghouder zal zijn/haar besluit aan de Bank meedelen binnen die periode door:
- te e-mailen naar info@openbank.com;
- te bellen naar +31 (0) 70 7007 516;
- te schrijven naar OPEN BANK, S.A., Apdo de Correos, 1086, 28014, Madrid;
- te schrijven naar OPEN BANK, S.A., Paseo de la Castellana, 134, 28046, Madrid;
- of alle andere middelen die door de wet zijn toegestaan om de kennisgeving te doen.
Deze voorwaarden staan ook op de site: https://bancoonline.openb...entoGS/DocumentoGSPreview

Off-topic: kan iemand dit soort links verzamelen en in de openingspost van dit topic zetten?

[Voor 10% gewijzigd door U123456 op 07-02-2020 11:42]

• Brent
Dacuuu schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Via de laptop (win 10/ chrome) wel, via de Android app loopt het spaak.
Top, dat werkt wel idd. Zat idd op Android te knoeien. Jammer dat dat zo gaar werkt. Moneyou ligt er ook al zo vaak uit :/

• marinusvano
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 31-03 22:17
Inmiddels de Maestro pas ruim een week in gebruik, dat wil zeggen na 1 betaling de pas aan ApplePay toegevoegd en daar verder mee betaald. Alleen de POS-terminal bij AH reageert in het Spaans, overige gewoon in het Nederlands. Wel onhandig dat betalingen vrij lang "in behandeling" blijven staan en niet meteen van het saldo zoals getoond op de eerste pagina van de app en internet bankieren omgeving worden afgetrokken; dit is een paar klikken verder pas zichtbaar.
De "e-commerce" virtuele prepaid mastercard voor online aankopen al wel toegevoegd maar nog niet gebruikt.
Tof dat de eerste gebruikers ook buiten de eurozone gratis kunnen blijven pinnen en betalen zonder koersopslag. Uit ervaring lukt dat prima met Maestro.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:42
Tip (eigenlijk van @m0ridin in het horloge-met-gps topic, maar voor hier ook interessant): Openbank, een digitale bank vanuit Santander (Spanje), heeft de NL markt betreden. Ze ondersteunen ook Garmin Pay en openen account is gratis. Kan handig zijn voor wie eens wil experimenteren met Garmin Pay maar dat i.v.m. ING rekening nog niet kon doen.

EDIT: Deze post had ik gedaan in een hardloop-topic. Dus kan zijn dat 'ie hier als weinig vernieuwend wordt ervaren (topic nog niet gelezen, maar is vast al gesproken over Garmin Pay ;)

[Voor 22% gewijzigd door Valorian op 07-02-2020 12:50]

• sander36
[b]
Tof dat de eerste gebruikers ook buiten de eurozone gratis kunnen blijven pinnen en betalen zonder koersopslag. Uit ervaring lukt dat prima met Maestro.
is er meerwaarde t.o.v. de MoneYou Go pas ? heb het nog niet kunnen ontdekken ?

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 15:33

SuperPoekie

Super Furry Animal

Valorian schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:02:
Tip (eigenlijk van @m0ridin in het horloge-met-gps topic, maar voor hier ook interessant): Openbank, een digitale bank vanuit Santander (Spanje), heeft de NL markt betreden. Ze ondersteunen ook Garmin Pay en openen account is gratis. Kan handig zijn voor wie eens wil experimenteren met Garmin Pay maar dat i.v.m. ING rekening nog niet kon doen.
Yup, hier om die reden ook geprobeerd. Ben benieuwd, want vooralsnog zou ik moeten kunnen inloggen om 'vast mijn digitale pas te gebruiken' maar inloggen in zowel app als website werkt nog niet. Ach, is ook meer voor noodgevallen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Vandemolen
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08-02 18:42
Net gecheckt bij de Klantenservice: alle berichten hier waarin staat dat je €50 bonus krijgt bij storting van €500 en behoud op 31 maart ZONDER code zijn niet correct.

Lijkt mij ook logisch, anders heeft die code voor wachtlijstklanten geen zin gehad.

Er staat ook niets over vermeld bij de aanmeldprocedure. Dus alleen WELKOM werkt bij aanvraag Spaarrekening.

• THE_BASE
  • Niet online
Vandemolen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:54:
Net gecheckt bij de Klantenservice: alle berichten hier waarin staat dat je €50 bonus krijgt bij storting van €500 en behoud op 31 maart ZONDER code zijn niet correct.

Lijkt mij ook logisch, anders heeft die code voor wachtlijstklanten geen zin gehad.

Er staat ook niets over vermeld bij de aanmeldprocedure. Dus alleen WELKOM werkt bij aanvraag Spaarrekening.
Ik begrijp dit niet, begint nu wel onduidelijk te worden.

Zojuist namelijk wederom gebeld: zonder code krijg je 50 euro, met code geld de andere actie met 2% rente tot 5000,- euro.

Had een ander meisje dan gisteren, dus het is niet zo dat één iemand het fout heeft. Jammer dat Openbank zelf niet reageert.

• raven22
  • Laatst online: 31-03 22:36
Brent schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:59:
laptop wel, android app niet

• nathalia
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 10:54
Dan zit er niets anders op dan je ZONDER code aan te melden voor de bankrekening en als je dan klant bent om de spaarrekening te openen MET de code WELKOM.

Als je dan € 500,- stort op de bankrekening en het er tot en met 31 maart op laat staan én € 5.000,- stort op de spaarrekening en dat 6 maanden laat staan, dan zal je toch wel één van de twee € 50,- gaan ontvangen....

Wel raar dat ze bij de klantenservice allemaal iets anders communiceren. Mij was ook verteld dat je een bankrekening kon openen zonder code en dan de € 50,- zou krijgen bij storting van € 500,- die je een maand moet laten staan.

[Voor 14% gewijzigd door nathalia op 07-02-2020 13:21]

• JohanNL
Als je naar de website kijkt, dan staat daar helemaal niets over dat je €50 krijgt bij het storten van €500 op een nieuwe rekening.
Dus ga er maar vanuit dat die actie enkel voor mensen is die zo'n code hebben ontvangen.
De actie met 2% rente tot €5000 voor maximaal 6 maanden is de actie die nu geldig is voor nieuwe klanten.

• Vandemolen
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 08-02 18:42
In mijn geval overigens, heb ik doorgevraagd en werd er opgeschakeld naar een supervisor.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Dat Travel+ i.c.m. Maestro is wel echt ideaal zeg. Geloof dat ik ook bij de eerste 20k zit. Maestro wordt veel beter geaccepteerd in Nederland en voor landen die nog veel met contanten werken is gratis ATM-gebruik ook fijn (5x per maand). En die accepteren vaak wel Maestro.

Voor terminals bij winkels etc. kan je dan een Debit Mastercard van één van de andere gratis banken gebruiken (Monese, Revolut, etc.).

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:55
marinusvano schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:45:
Alleen de POS-terminal bij AH reageert in het Spaans, overige gewoon in het Nederlands.
Blijkbaar is het voor hippe banken enorm moeilijk om kaarten correct te issuen, daar had N26 óók al last van in het verleden.

Kaarten bevatten een lijst met voorkeurstalen, als deze onhandig gekozen (lijkt hier het geval) of helemaal verkeerd (N26) zijn krijg je dit. Terwijl het vrij simpel is: Nederlandse klant, Nederlandse taal.

• Phusebox
  • Niet online
N26 is wel een stuk sneller met je account goedkeuren. Ging daar binnen 5 minuten. Wat is bij jullie de doorlooptijd geweest?

• E461
Misschien moet iemand vragen naar het standpunt van Openbank wat betreft de Mastercard. Hij werd eerder wel geleverd en hij wordt blijkbaar gemist.

https://i.ibb.co/xj5K7wr/afb2.jpg

[Voor 4% gewijzigd door E461 op 07-02-2020 17:54]

• JohanNL
Phusebox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:02:
N26 is wel een stuk sneller met je account goedkeuren. Ging daar binnen 5 minuten. Wat is bij jullie de doorlooptijd geweest?
Een week ongeveer want volgens hun stond het logo van de bank niet op het overboekingsbewijs, terwijl die daar toch echt wel op stond.
Heb precies hetzelfde toen nog eens opgestuurd waarna ze er ook achter kwamen dat ze hier ten onrechte naar hadden gevraagd :p
Maar normaal moet je rekenen op 1 a 2 werkdagen.
Op dezelfde dag, laat staan 5 minuten moet je niet op rekenen.

• Phusebox
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:22:
[...]

Op dezelfde dag, laat staan 5 minuten moet je niet op rekenen.
Het blijven Spanjaarden he... :+

• Pimirene
Binnen paar uur tussen aanmelding en activering. Dus kan wel snel.

• THE_BASE
  • Niet online
Gisterenavond aangemeld, nog altijd geen e-mail ontvangen.

Geduld is een schone zaak. :)

• ZXRY
THE_BASE schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:02:
[...]

Ik begrijp dit niet, begint nu wel onduidelijk te worden.

Zojuist namelijk wederom gebeld: zonder code krijg je 50 euro, met code geld de andere actie met 2% rente tot 5000,- euro.

Had een ander meisje dan gisteren, dus het is niet zo dat één iemand het fout heeft. Jammer dat Openbank zelf niet reageert.
Volgens mij vergeet je dat er 2 soorten codes zijn. Namelijk de persoonlijke codes die je kreeg als je op de wachtlijst stond, en de WELKOM code die voor iedereen werkt. Met een persoonlijke code heb je uiteraard ook gewoon recht op de 50 euro actie.

• Brent
E461 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:06:
Misschien moet iemand vragen naar het standpunt van Openbank wat betreft de Mastercard. Hij werd eerder wel geleverd en hij wordt blijkbaar gemist.

[Afbeelding]
Hoe kom je hieraan?

Ik zie dat ik een virtuele CC kan aanvragen, iemand die al gebruikt? Een fysieke CC zie ik niet ertussen. Grappig genoeg zie ik tussen de voorwaarden ervan een telefoonnummer waar je diefstal kunt melden ;)

[Voor 10% gewijzigd door Brent op 07-02-2020 18:46]

• THE_BASE
  • Niet online
ZXRY schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Volgens mij vergeet je dat er 2 soorten codes zijn. Namelijk de persoonlijke codes die je kreeg als je op de wachtlijst stond, en de WELKOM code die voor iedereen werkt. Met een persoonlijke code heb je uiteraard ook gewoon recht op de 50 euro actie.
Zoals eerder gezegd gisteren: gebeld met Openbank en ze geven aan, zonder code 50 euro, met code WELKOM 2% rente.

Dat was gisteren nog, vandaag is het anders. Die 50 euro ga ik gewoon krijgen. Heb naam van de medewerker genoteerd en ik mag naar haar vragen als ik het niet ga ontvangen.

• ZXRY
THE_BASE schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:42:
[...]

Zoals eerder gezegd gisteren: gebeld met Openbank en ze geven aan, zonder code 50 euro, met code WELKOM 2% rente.

Dat was gisteren nog, vandaag is het anders. Die 50 euro ga ik gewoon krijgen. Heb naam van de medewerker genoteerd en ik mag naar haar vragen als ik het niet ga ontvangen.
Het is in ieder geval wel een puinhoop bij die bank. Mede doordat pagina's/onderdelen half/niet consequent vertaald zijn. Daarnaast zegt elke medewerker van de bank wat anders.

• E461
Brent schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:43:
[...]

Hoe kom je hieraan?

Ik zie dat ik een virtuele CC kan aanvragen, iemand die al gebruikt? Een fysieke CC zie ik niet ertussen. Grappig genoeg zie ik tussen de voorwaarden ervan een telefoonnummer waar je diefstal kunt melden ;)
Heb ik eerder gepost. Was een reactie op jouw post nota bene :|

E461 in "Openbank.NL"

• ORoces
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 31-03 19:03
Vonhelsing schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:22:

samengevat dus:

1 De 50 euro bij 500 euro storten werkt alleen voor mensen die op de wachtlijst stonden en een persoonlijke code kregen.
2 Nu is er nog een actie dat je 'welkom' kan invullen en 2% rente krijgt over je eerste 5000 euro.
3 De eerste 20.000 aanmeldingen krijgen levenslang een reisverzekering.

De vraag is alleen of je 1 en 2 kan combineren maar het schijnt dus niet te kunnen.

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09:36
edit: was al beantwoord

[Voor 94% gewijzigd door J0kerNL op 07-02-2020 22:51]

• Dacuuu
  • Nu online
ORoces schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:43:
[...]

samengevat dus:

1 De 50 euro bij 500 euro storten werkt alleen voor mensen die op de wachtlijst stonden en een persoonlijke code kregen.
2 Nu is er nog een actie dat je 'welkom' kan invullen en 2% rente krijgt over je eerste 5000 euro.
3 De eerste 20.000 aanmeldingen krijgen levenslang een reisverzekering.

De vraag is alleen of je 1 en 2 kan combineren maar het schijnt dus niet te kunnen.
Dit klopt inderdaad. 1 en 2 zijn niet te combineren. Bij 1 krijg je een 'open' spaarrekening. En als je voor optie 2 gaat krijg je een 'welkom' spaar rekening.

Optie 3 geld ook als je via optie 1 bent aangemeld. Ik heb me 2 weken geleden aangemeld met persoonlijke code. Gisteren gevraagd via WhatsApp of ik bij de eerste 20k zit, en dat konden ze me bevestigen.

Tevens mag je 500 euro van optie 1 op je betaalrekening staan. Ben je voor optie 2 gegaan dan moet het op je welkom spaarrekening staan.

• Sndrrr81
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 31-03 21:59
Weet er iemand wat de dekking is van de reisverzekering en waar ik dat kan vinden (url?)

• Phusebox
  • Niet online
Voor een online dienst mag je goedkeuring binnen 24 uur toch wel verwachten. Zeker gelet op de sloot aan informatie die je moet aanleveren en hoe weinig je zelf nog maar hoeven te checken.

Is in ieder geval al een min punt ten opzichte van de concurrentie. Ook dat je geld moet overmaken naar een rekening waar je vervolgens voor onbekende tijd niet meer bij kan.

• Netoj
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:18:
Voor een online dienst mag je goedkeuring binnen 24 uur toch wel verwachten. Zeker gelet op de sloot aan informatie die je moet aanleveren en hoe weinig je zelf nog maar hoeven te checken.

Is in ieder geval al een min punt ten opzichte van de concurrentie. Ook dat je geld moet overmaken naar een rekening waar je vervolgens voor onbekende tijd niet meer bij kan.
Mijn account werd goedgekeurd binnen 3 uurtjes. Verder had ik maar 1 euro overgeboekt die je nog altijd kan terug boeken ;)

• U123456
Sndrrr81 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:12:
Weet er iemand wat de dekking is van de reisverzekering en waar ik dat kan vinden (url?)
Voorwaarden van de reisverzekering staan op de laatste bladzijden van het document wat je na goedkeuring per e-mail krijgt. Op de website van Openbank zelf nog niet kunnen vinden, wel als afbeeldingen dankzij een user op kortingssite Pepper: https://nl.pepper.com/comments/permalink/1026493

[Voor 41% gewijzigd door U123456 op 08-02-2020 11:01]

• Valorian
Mijn account is ook geactiveerd. Nu een beetje vreemd:

In mail “Waarom zou je wachten? Je kunt je Я42 betaalpas activeren vanuit de website of app en online aankopen doen. Bovendien kun je de pas uploaden naar je smartphone om contactloos te betalen met je telefoon.”

Lijkt mij een mooi plan. Maar in de app:

“Zorg dat je de fysieke betaalpas hebt ontvangen voor je de betaalpas activeert”

🤔 Die fysieke pas komt “ binnen 10 dagen”

Zie ik nog iets over het hoofd?

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09:36
U123456 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:56:
[...]
Voorwaarden van de reisverzekering staan op de laatste bladzijden van het document wat je na goedkeuring per e-mail krijgt. Op de website van Openbank zelf nog niet kunnen vinden, wel als afbeeldingen dankzij een user op kortingssite Pepper: https://nl.pepper.com/comments/permalink/1026493
Zijn wel nette voorwaarden om de Openbank rekening aan te houden voor de lange termijn, ben wel benieuwd of ze het gratis gaan houden :P

• ZXRY
Phusebox schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 09:18:

Was bij mij binnen 3 uur geactiveerd, ik stond echter wel als een van de eersten op de wachtlijst dus misschien had ik prioriteit? Volgens mij worden de meeste rekeningen namelijk niet zo snel geactiveerd.

---------------

Ik kreeg overigens vandaag post van de Openbank. Had verwacht dat het mijn kaart zou zijn, maar het was een enveloppe met wat boekjes, een welkomstbrief, brochures en wat stickers. Het zag er wel erg gelikt uit moet ik zeggen. Alles was ook in het Nederlands geprint.

• Pimirene
Valorian schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:45:
Mijn account is ook geactiveerd. Nu een beetje vreemd:

In mail “Waarom zou je wachten? Je kunt je Я42 betaalpas activeren vanuit de website of app en online aankopen doen. Bovendien kun je de pas uploaden naar je smartphone om contactloos te betalen met je telefoon.”

Lijkt mij een mooi plan. Maar in de app:

“Zorg dat je de fysieke betaalpas hebt ontvangen voor je de betaalpas activeert”

🤔 Die fysieke pas komt “ binnen 10 dagen”

Zie ik nog iets over het hoofd?
Het kan wel, maar Beter is te wachten totdat je de pas hebt ontvangen. Kan kwijtraken in de post en dan is het een geactiveerde pas. Dus ff geduld

• Dacuuu
  • Nu online
Hier de Travel+ voorwaarde:
https://i.imgur.com/JmnSP1e.png
https://i.imgur.com/2Ejq9jm.png
https://i.imgur.com/IcaWcRK.png
https://i.imgur.com/V109a94.png
https://i.imgur.com/vtevh4J.png

• Valorian
Pimirene schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Het kan wel, maar Beter is te wachten totdat je de pas hebt ontvangen. Kan kwijtraken in de post en dan is het een geactiveerde pas. Dus ff geduld
Thanks, goede tip inderdaad. Ben benieuwd! Ik hoop dat ik hiermee een gratis methode heb om Garmin Pay te gebruiken (bij gebrek ondersteuning ervan door ING). De R42 bankpas heet een “debet card”, is dat gewoon hetzelfde als een normale pinpas?

• JohanNL
@Dacuuu En is dit dus levenslang gratis voor de eerste 20.000 aanmeldingen?

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 31-03 23:27
Valorian schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:24:
[...]

Thanks, goede tip inderdaad. Ben benieuwd! Ik hoop dat ik hiermee een gratis methode heb om Garmin Pay te gebruiken (bij gebrek ondersteuning ervan door ING). De R42 bankpas heet een “debet card”, is dat gewoon hetzelfde als een normale pinpas?
Het is een Maestro pas, dus ja het is een normale pinpas.

De pas is overigens ook probleemloos toe te voegen aan Google Pay als je de CVV code opvraagt in de app. Ik gebruik nu bunq eigenlijk alleen maar voor een Maestro pas in Google Pay met een "Duitse" pas. Maar dan is 8 euro per maand wel veel. Ik moet nog even wachten totdat ik geld heb overgeboekt maandag om te testen, maar ik verwacht dat het probleemloos werkt.

• Valorian
Nickk93 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:49:
[...]

De pas is overigens ook probleemloos toe te voegen aan Google Pay als je de CVV code opvraagt in de app. Ik gebruik nu bunq eigenlijk alleen maar voor een Maestro pas in Google Pay met een "Duitse" pas. Maar dan is 8 euro per maand wel veel. Ik moet nog even wachten totdat ik geld heb overgeboekt maandag om te testen, maar ik verwacht dat het probleemloos werkt.
Perfect, goed om te weten. Ik wacht even tot fysieke pas binnen is, dan activeren, dan dus cvc code opvragen (die is ook voor garmin pay nodig), en dan testen. :) .. Heb meteen maar wat extra (naast die 1 euro voor activatie) overgemaakt, zodat ik straks niet hoef te testen met éen blikje cola ofzo 😊

• sander36
met je eigen auto op vakantie is dus niet gedekt onder rubriek 1.

"Met de exclusieve reisvoordelen profiteer je van verzekeringen die je dekken als je vlucht vertraagd is, je bagage is beschadigd of als je medische hulp nodig hebt."

[Voor 56% gewijzigd door sander36 op 08-02-2020 18:05]

• ronstal
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-03 19:40
Dag allemaal (net account maar weer eens in gebruik genomen),
Ik volg dit topic al een hele tijd, ik zie nuttige en soms wat minder nuttige info. Ik zal mijn ervaringen ook hier delen over Openbank.Ik zit zelf in de testgroep van Openbank heb ik begrepen van de klantenservice ;-)

Inmiddels in Spanje bij een Santander-geldautomaat gepind, was inderdaad zonder fee. Wel kreeg ik een melding dat de "eigenaar van dit geldautomaat bij Openbank €0,60 in rekening brengt". Inmiddels dit doorgegeven aan de klantenservice (die mij al herkennen aan de telefoon, of dit een goed teken is? :) ) van Openbank.

Op mijn debit Openbank-pas staat Maestro-logo. Volgens mij is het nummer overigens een creditcard-nummer.

Bij mijn aanmelding ergens januari kreeg ik ook een bevestiging van de actievoorwaarden "Betaalrekening €50". In het kort uit de voorwaarden:
- Je moet een natuurlijk persoon zijn (niet al klant van Openbank zijn), en meerderjarig zijn.
- Je moet in Nederland wonen.
- Je moet tussen 9 december 2019 en 31 januari 2020 een betaalrekening openen bij Openbank.
- Vul de promotiecode in die in het promotiecode gedeelte staat op het registratieformulier voor een betaalrekening.
- Activeer de betaalrekening door alle benodigde documentatie op te sturen en uiterlijk 28 februari 2020 minstens €500 op de betaalrekening te storten.
- Je moet de communicatie rondom de promotie rechtstreeks van Openbank ontvangen hebben.

Over de klantenservice niets dan lof. Je wordt netjes te woord gestaan en als ze er niet uitkomen gaan ze er zelf achteraan en/of wordt je ook nog teruggebeld. Nederlandse banken kunnen hier nog wat van leren.

Mijn aanmelding ging overigens niet zonder slag of stoot. Na stap 2 van de aanmelding klapte het systeem eruit. Heeft mij een aantal keren bellen gekost op het stap voor stap op te lossen. Blijkbaar was alleen het kiezen van de layout van de betaalpas tussen stap 2 en 3, waardoor ik later telefonisch mij keuze heb moeten maken. Dat is verder allemaal goed gekomen.

Overboeken van en naar de Openbank-betaalrekening gaat zonder problemen. Voor 12:00 uur overboeking doen is 's middags 17:00 op de andere rekening.

Al met al ben ik blij met deze rekening (ik kom geregeld in Spanje).

[Voor 5% gewijzigd door ronstal op 08-02-2020 19:45]

• Dacuuu
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:25:
@Dacuuu En is dit dus levenslang gratis voor de eerste 20.000 aanmeldingen?
Ja.
Nickk93 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Hoe voeg ik de maestro en of mastercard toe aan Google pay? Ik heb nog nooit Google pay gebruikt.

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 31-03 23:27
Dacuuu schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:17:
Hoe voeg ik de maestro en of mastercard toe aan Google pay? Ik heb nog nooit Google pay gebruikt.
Google Pay is officieel nog niet beschikbaar in Nederland. Sommigen hebben de app wel al via de play store aangeboden gekregen (je zou daar naar Google Pay kunnen zoeken). Zo niet kun je hier voldoende apk's voor vinden. Je zal de app dan moeten sideloaden

• Valorian
Hoe zie je in de app of je bij de eerste 20000 zit en dus de
“Voor altijd gratis travel opties” hebt?

• Dacuuu
  • Nu online
Nickk93 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:19:
[...]

Google Pay is officieel nog niet beschikbaar in Nederland. Sommigen hebben de app wel al via de play store aangeboden gekregen (je zou daar naar Google Pay kunnen zoeken). Zo niet kun je hier voldoende apk's voor vinden. Je zal de app dan moeten sideloaden
Ah nu valt het kwartje, de Google playstore zegt dat mijn telefoon niet compatibel is, daarom kan ik hem niet downloaden, heb de apk nu ge-sideload.(md5 hash gecheckt) Nu werkt het!
Bedankt.
Valorian schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:25:
[...]

Hoe zie je in de app of je bij de eerste 20000 zit en dus de
“Voor altijd gratis travel opties” hebt?
Dat kan je niet zien, ik heb het de helpdesk gevraagt vis WhatsApp, en die gaven mij de bevestiging.

• U123456
sander36 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 17:54:
met je eigen auto op vakantie is dus niet gedekt onder rubriek 1.

"Met de exclusieve reisvoordelen profiteer je van verzekeringen die je dekken als je vlucht vertraagd is, je bagage is beschadigd of als je medische hulp nodig hebt."
Bij rubriek 1 (ongevallen) is in ieder geval wel duidelijk dat je met je Openbank betaalpas betaald moet hebben om gedekt te zijn. Bij de andere rubrieken is dat mij op basis van deze voorwaarden nog niet helemaal helder.

• E461
ronstal schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:13:
Dag allemaal (net account maar weer eens in gebruik genomen),
Ik volg dit topic al een hele tijd, ik zie nuttige en soms wat minder nuttige info. Ik zal mijn ervaringen ook hier delen over Openbank.Ik zit zelf in de testgroep van Openbank heb ik begrepen van de klantenservice ;-)

Inmiddels in Spanje bij een Santander-geldautomaat gepind, was inderdaad zonder fee. Wel kreeg ik een melding dat de "eigenaar van dit geldautomaat bij Openbank €0,60 in rekening brengt". Inmiddels dit doorgegeven aan de klantenservice (die mij al herkennen aan de telefoon, of dit een goed teken is? :) ) van Openbank.

Op mijn debit Openbank-pas staat Maestro-logo. Volgens mij is het nummer overigens een creditcard-nummer.

Bij mijn aanmelding ergens januari kreeg ik ook een bevestiging van de actievoorwaarden "Betaalrekening €50". In het kort uit de voorwaarden:
- Je moet een natuurlijk persoon zijn (niet al klant van Openbank zijn), en meerderjarig zijn.
- Je moet in Nederland wonen.
- Je moet tussen 9 december 2019 en 31 januari een betaalrekening openen bij Openbank.
- Vul de promotiecode in die in het promotiecode gedeelte staat op het registratieformulier voor een betaalrekening.
- Activeer de betaalrekening door alle benodigde documentatie op te sturen en uiterlijk 28 februari 2020 minstens €500 op de betaalrekening te storten.
- Je moet de communicatie rondom de promotie rechtstreeks van Openbank ontvangen hebben.

Over de klantenservice niets dan lof. Je wordt netjes te woord gestaan en als ze er niet uitkomen gaan ze er zelf achteraan en/of wordt je ook nog teruggebeld. Nederlandse banken kunnen hier nog wat van leren.

Mijn aanmelding ging overigens niet zonder slag of stoot. Na stap 2 van de aanmelding klapte het systeem eruit. Heeft mij een aantal keren bellen gekost op het stap voor stap op te lossen. Blijkbaar was alleen het kiezen van de layout van de betaalpas tussen stap 2 en 3, waardoor ik later telefonisch mij keuze heb moeten maken. Dat is verder allemaal goed gekomen.

Overboeken van en naar de Openbank-betaalrekening gaat zonder problemen. Voor 12:00 uur overboeking doen is 's middags 17:00 op de andere rekening.

Al met al ben ik blij met deze rekening (ik kom geregeld in Spanje).
Lees alsjeblieft de voorwaarden goed voordat je net zoals de rest foute informatie verspreidt... Dit is echt heel kwalijk, vooral omdat je eigenlijk zegt ‘ik zeg het wel goed’. De maestro is dus gewoon een maestro. En al was het een mastercard, dan was het nog steeds geen creditcard.

zie:
Je moet tussen 9 december 2019 en 29 februari 2020 een betaalrekening openen bij Openbank.

Activeer de betaalrekening door alle benodigde en ondertekende documentatie op te sturen en uiterlijk 31 maart 2020 minstens € 500 op de betaalrekening te storten.

• sander36
E461 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:20:
[...]

Lees alsjeblieft de voorwaarden goed voordat je net zoals de rest foute informatie verspreidt... Dit is echt heel kwalijk, vooral omdat je eigenlijk zegt ‘ik zeg het wel goed’.
Nou nou. Heel kwalijk. We hebben hier over een actie van een bank, niet over een dodelijk virus. Kom op he.

Ronstal heeft de originele actievoorwaarden gekopieerd, kan hij er wat aan doen dat deze actievoorwaarden telkens worden aangepast.

• E461
sander36 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:26:
[...]

Nou nou. Heel kwalijk. We hebben hier over een actie van een bank, niet over een dodelijk virus. Kom op he.

Ronstal heeft de originele actievoorwaarden gekopieerd, kan hij er wat aan doen dat deze actievoorwaarden telkens worden aangepast.
Dat van 28 februari kan ik teugvinden in de mail met welkomstcode, maar de voorwaarden zoals in de pdf zijn volgens mij ongewijzigd. Hoe hij aan 31 januari komt is mij niet duidelijk. Staat niet in mijn welkomstmail vermeld.

Als het ergens gestaan heeft dan bied ik mijn excuses aan, maar dat betwijfel ik.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True