Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:36
Op 12/08/2020 kwam Moneyou met het nieuws dat het bedrijf wordt opgeheven door eigenaar ABN Amro.
Een nieuwe Moneyou Go rekening openen is per direct niet meer mogelijk.
Moneyou stopt

Beste klant,

We vinden het heel jammer je te moeten berichten dat Moneyou, met uitzondering van Hypotheken, stopt. We realiseren ons dat we hiermee niet aan ieders verwachtingen voldoen en dat spijt ons ontzettend.

Vanaf oktober ontvang je persoonlijk informatie over wat dit voor jou en jouw producten betekent. De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd. In de tussentijd is Moneyou operationeel en kun je de dienstverlening verwachten die je van ons gewend bent.

Heb je een Moneyou hypotheek? Dan verandert er niets: het Moneyou hypotheeklabel blijft actief als onderdeel van ABN AMRO Hypotheken Groep
Moneyou Go is een bank-app met betaal- en spaarrekening van Moneyou.

Moneyou is een 100% dochter van ABN Amro en biedt financiële producten aan zoals hypotheken, spaarrekeningen, betaalrekeningen, enz.

Dit zijn de kenmerken van de Moneyou Go betaal- en spaarrekening:
- gratis combi-rekening voor betalen en sparen
- 0,00% spaarrente effectief op jaarbasis, uitbetaling per kwartaal (rente per 30/06/2020)
- Gratis Maestro betaalpas (optioneel)
- iDeal mogelijk via de app
- aanmaken potjes voor eigen spaardoelen mogelijk
- notificaties van mislukte overboekingen, bijvoorbeeld door saldotekort
- mogelijkheid tot automatische incasso (direct debit)
- geen koersopslag op Maestro betalingen en geldopnamen vreemde valuta
- klantenservice bereikbaar via Whatsapp, e-mail of 0800–6663993 (NL) / +31208892002 (buitenland)
- blokkeren van je app of pas 24/7 bereikbaar op 0800–6663993 (NL) / +31208892002 (buitenland)
- tegoed tot €100.000 gedekt door NL depositogarantiestelsel via bankvergunning ABN Amro

Limieten:
- contant geld opnemen (ATM) per dag tot € 500,-
- betalen met betaalpas per dag tot € 50.000,-
- contactloos betalen maximaal € 25,- per keer
- overschrijven en betalen met de app tot € 50.000,- per dag

Minpunten:
- geen gezamenlijke (en/of) rekening mogelijk
- deposito openen niet mogelijk
- internet bankieren via website is niet mogelijk
- zelf een PIN code kiezen bij aanvraag betaalpas is niet mogelijk
- PIN code wijzigen alleen mogelijk bij sommige buitenlandse ATM's en Geldmaat, niet in de app
- geen instant payments
- app kan slechts op 1 device actief zijn
- geen kostenoverzicht op de website
- klantenservice in weekend gesloten

website: www.moneyou.nl/betalen
video: https://player.vimeo.com/video/298356708

voorwaarden Moneyou Go: https://www.moneyou.nl/-/...oorwaarden-moneyou-go.pdf
informatieblad Moneyou Go: https://www.moneyou.nl/-/...rmatieblad-moneyou-go.pdf

about: https://www.moneyou.nl/over-moneyou
help: https://www.moneyou.nl/klantenservice
relatie met ABN-AMRO: https://www.moneyou.nl/over-moneyou/relatie-met-ABN-AMRO

iPhone: https://itunes.apple.com/nl/app/moneyou-go/id1297183366
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.moneyou.go

[ Voor 61% gewijzigd door U123456 op 12-09-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wooters
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 22:02
Eerste indruk is positief!

Wel redelijk spartaans qua functionaliteit op dit moment. Zou zelf graag geautomatiseerd schuiven tussen potjes en openen deposito toegevoegd zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:11
automatische incasso (direct debit) (nog) niet mogelijk volgens je minpunten lijstje.
Maakt de betaalrekening gelijk overbodig, alle organistaies doen alleen maar automatische incasso.
Als ze dat krijgen zou ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 22:02
Ik vond het een nadeel dat een account niet te gebruiken is op twee telefoons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
miniterror schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:52:
automatische incasso (direct debit) (nog) niet mogelijk volgens je minpunten lijstje.
Maakt de betaalrekening gelijk overbodig, alle organistaies doen alleen maar automatische incasso.
Volgens support eind april mogelijk. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-03 21:31
miniterror schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:52:
Dit is toch CORE feature nummer 1 van een bank? Ik snap dit soort partijen niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Gisteren nog wat ontdekt:
- van en naar andere bank gaat nu soms traag, SEPA instant transfer gaat dat t.z.t. oplossen.

[ Voor 48% gewijzigd door U123456 op 05-07-2019 22:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 19:29

Veritas

concedo nulli

Wat ik me afvraag: blijft de rekening gratis of lokken ze nu wat klanten en gaan ze daarna ineens wel geld vragen voor de dienst. Beetje bunq-style van een paar jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Veritas schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:47:
Wat ik me afvraag: blijft de rekening gratis of lokken ze nu wat klanten en gaan ze daarna ineens wel geld vragen voor de dienst. Beetje bunq-style van een paar jaar geleden.
Zodra het verdienmodel niet genoeg oplevert lijkt het mij een logische stap om er geld voor te vragen.

Tot 1/1/2019 zou het eigenlijk gratis zijn en daarna 3euro worden dacht ik. Er waren toen ook 2pakketten een gratis zonder pas en een betaald met pas.

Dat is voor onbekende tijd geschrapt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 13:45
Veritas schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:47:
Tijdje terug aan de support gevraagd, zou voor altijd gratis zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vanaf vandaag dus :)
Nieuw in Moneyou Go: automatische incasso
Hi,
Vanaf nu kan je gebruik maken van automatische incasso met je Moneyou Go rekening. Zo kan je bijvoorbeeld je huur, telefoonkosten en Netflix abonnement automatisch van je potje ‘vast lasten’ laten afschrijven. Lekker overzichtelijk, zo houd je meer grip op je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-04 11:06
Zag het mailtje ook al, maar op mijn IPhone kom ik er nog uit waar dat potje vast lasten zit :+ .
Heb ook nog geen update van de app, maar mooi dat ze het hebben toegevoegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

24 April heb ik al een succesvolle incasso gehad van mijn energieleverancier; ik wist nieteens dat het niet mogelijk was; en had gewoon mijn automatische Incasso's al overgezet naar MOYO.

20*350ZO45°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLkaiser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 18:59
Ik krijg toevallig vandaag deze e-mail van Moneyou

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/caprNbZzl6zGWLO8jiuI92lD/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:13
Ik denk dat Moneyou Go steeds meer potentie krijgt.
Nu nog de app mogen draaien op een android telefoon met root.. 8)7

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1205886

Hi,
Goed nieuws, Zoals andere hier al hebben geplaatst kun je inderdaad gebruik maken van automatische incasso met je Moneyou Go rekening.

De rekening en de pas is helemaal gratis! In ieder geval tot eind 2019, maar wellicht nog langer. Als je nog andere vragen of tips hebt voor de Go app dan hoor ik het graag.

Wouter van Moneyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Eindelijk automatische incasso. Nu nog push meldingen af en bijschrijvingen en het begint ergens op te lijken. Ga dit dan toch overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:21:
Eindelijk automatische incasso. Nu nog push meldingen af en bijschrijvingen en het begint ergens op te lijken. Ga dit dan toch overwegen.
Push meldingen zou inderdaad super zijn, net als N26 en Bunq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Gebruik het nu ook een tijdje.
Zocht naar een goedkope backup voor mijn normale betaalrekening. Goedkoper lukt gok ik niet :P Met gratis bankpas ook nog. Dat het onderdeel is van ABN AMRO geeft mij ook wel vertrouwen.
Pinpas bewaar ik bij mijn autopapieren, los van mijn portemonnee. Mocht ik mijn portemonee vergeten, verliezen of hij wordt gestolen, of in het extreme geval dat de Rabobank dagenlang stuk is, dan heb ik in ieder geval nog wat geld naast de beperkte hoeveelheid contant wat ik heb.

En rente *O* :P Bijna net zo weinig als mijn spaarrekening, maar alsnog meer dan (alle?) andere betaalrekeningen.

Betalen in winkels is geen probleem, zoals te verwachten eigenlijk.
App werkt an sich ook prima. Al zijn ze wat panisch met root toegang :+ Zelfs Magisk Hide werkt niet :(

Wel handig, gezien je de pincode van je pas niet kan veranderen, als ik die vergeet kan je via de app achterhalen. (Niet in 1x zichtbaar in de app, ieder cijfer wordt kort weergegeven)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Nakebod schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:36:
Wel handig, gezien je de pincode van je pas niet kan veranderen, als ik die vergeet kan je via de app achterhalen. (Niet in 1x zichtbaar in de app, ieder cijfer wordt kort weergegeven)
Handig? Gevaarlijk bedoel je? Het wordt door de bank ten strengste afgeraden om je PIN-code ook maar ergens op te schrijven, maar als jij die op een telefoonscherm staat af te lezen is toch een compleet identieke situatie? Er hoeft maar iemand over je schouder mee te kijken en de gevolgen zijn hetzelfde.

Ik kan me ook nog indenken dat iemand zijn/haar telefoon wordt gestolen (inclusief zo'n kek hoesje waar al je pasjes in kunt steken. domste uitvinding ooit) en dat deze dan op een of andere manier wordt ontgrendeld en als de app dan niet is beveiligd met vingerafdruk of toevallig open staat, ben je ook mogelijk het haasje.

Als bank zou je dit soort functionaliteit niet moeten kunnen aanbieden, laat staan willen aanbieden. Pas kwijt of pincode vergeten? Jammer dan. Blokkeren en nieuwe aanvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tigerblood op 30-04-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Odeklontje op 30-04-2019 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Anoniem: 1205886 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:43:
[...] Als je nog andere vragen of tips hebt voor de Go app dan hoor ik het graag.
In welke versie zitten de automatische incasso's? Binnenkort in iOS 1.23.2?

Komen de betaalverzoeken ook weer terug? In 1.23.0 was dat erg handig, maar sinds de update mis ik deze functie wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid gezien basisfunctionaliteit niet hoogste prioriteit heeft gehad, kan je periodieke overboekingen instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:23:
Uit nieuwsgierigheid gezien basisfunctionaliteit niet hoogste prioriteit heeft gehad, kan je periodieke overboekingen instellen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje, heb gistermiddag om 15.00 uur geld overgemaakt van ING naar mijn Moneyou Go rekening. Staat er nog steeds niet op, duurt dit altijd zo lang?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:04
Je zult gisteren wel net na 15.00 uur de overboeking hebben gedaan. Dan wordt het geld de eerstvolgende werkdag bijgeschreven. Aangezien het vandaag een feestdag is voor de banken (Dag van de Arbeid) zal het morgen wel op de rekening staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippowave
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:03:
Vraagje, heb gistermiddag om 15.00 uur geld overgemaakt van ING naar mijn Moneyou Go rekening. Staat er nog steeds niet op, duurt dit altijd zo lang?
Heb een keer gebeld naar support, je moet geld voor 13:00 overmaken naar de Moneyou rekening dan komt het dezelfde dag. Dus pas na 13:00 vandaag zal je geld aankomen denk ik, hoop dat ze dit zsm gaan versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Gisteren van Moneyou Go naar N26 duurde het ongeveer 6 uur, maar die overboeking was 's ochtends gedaan.

[ Voor 79% gewijzigd door U123456 op 01-05-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U123456 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:45:
[...]
Gisteren van Moneyou Go naar N26 duurde het ongeveer 6 uur, maar die overboeking was 's ochtends gedaan.
Nagevraagd aan Moneyou GO. Inderdaad voor 13.00 uur overgeboekt staat het binnen 6 uur erop vanaf andere rekening anders 1 werkdag. Maar door dag van de Arbeid staat het er dus morgenochtend op. :)

Gaat eens tijd worden voor Instant Payments. Bij alle banken, want dit kan anno 2019 toch niet meer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1036995 op 01-05-2019 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-05 22:38
Net een rekening aangemaakt. Ik merk wel dat het nog een beetje in zijn kinderschoenen staat. Krijg in de app best vaak de melding technische fout. Ook geen uitleg erbij wat er dan fout gaat. Hoop dat dit snel wordt opgelost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30
Fijn dat er nu eindelijk automatische incasso is. Dat is zo’n basic feature dat ik er niet eens over nagedacht had dat het er wellicht niet zou zijn. En dat heb ik helaas geweten. Ik had bij een bedrijf m’n Moneyou Go rekening opgegeven voor de automatische incasso, en de betaling mislukte uiteraard. Geen groot probleem zou ik denken, snel m’n rekeningnummer gewijzigd naar m’n normale betaalrekening en de twee (kwam er toen pas achter) niet betaalde maanden handmatig overgeboekt.

Echter kwam het bedrijf 2,5 maand na die handmatige overboeking met de mededeling dat ze geen geld ontvangen hadden, en of ik een betalingsbewijs wilde laten zien. Moneyou Go heeft geen rekeningafschriften dus heb ik een screenshot gemaakt van de overboeking. 2 weken later kreeg ik helaas te horen dat dit niet ‘officieel’ was en dat ik nog 1 dag had voor het naar het incassobureau werd gestuurd. Eh, juist…

Gelukkig was de klantenservice van Moneyou Go snel, en kreeg ik binnen een dag een ‘officieel’ rekeningafschrift (in PDF) en hadden ze ook al een onderzoek afgerond dat het bedrag toch echt wel aangekomen is. De tegenpartij moest dan ook al snel toegeven dat hun administratie een rommel is. Kudos voor de klantenservice van Moneyou dus! Heb ik ze ook laten weten per email, en gisteren lag er ineens een handgeschreven kaartje in de bus met ‘dank voor je complimenten’ :)

De app is inderdaad nog wat basic, maar de klantenservice ben ik dus erg tevreden over :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:03:
Wat eerder in dit topic is aangegeven klopt dus waarschijnlijk ten overvloede maar:
Overboekingen kunnen maximaal 2 werkdagen duren. Maar in de meeste gevallen is het binnen 1 werkdag al verwerkt. Als je overboeking voor 13:00 uur is gedaan staat het vaak dezelfde dag nog op je rekening.

Vandaag (1 mei) Is het toevallig dag van de arbeid en is er daardoor geen betalingsverkeer tussen banken waardoor het iets langer duurt. Ik verwacht dat je geld morgen op je rekening staat.
Odeklontje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:57:
[...]

In welke versie zitten de automatische incasso's? Binnenkort in iOS 1.23.2?

Komen de betaalverzoeken ook weer terug? In 1.23.0 was dat erg handig, maar sinds de update mis ik deze functie wel.
Alles wat er voor automatische incasso's nodig was zit al in de huidige app. Achter de schermen moest er nog wat gebeuren zodat ze ook daadwerkelijk verwerkt konden worden. Dit is vorige week aangezet. We hebben dit gisteren ook per mail aan onze klanten laten weten.

Ik denk dat je met betaalverzoeken het snel aanvullen van je rekening via Ideal bedoelt. Dit komt zeker terug. Hier zat een bug in waardoor we de functie tijdelijk uit de app hebben moeten halen.

Wouter van Moneyou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
RobbertC schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:59:
[...]
De app is inderdaad nog wat basic, maar de klantenservice ben ik dus erg tevreden over :)
Mooi om te horen dat er nog klantenservice bestaat. Bellen is inderdaad geen probleem en je krijgt altijd wel iemand snel aan de lijn. En basic... tja. Ik zit ook wel te wachten om rekeningafschriften te downloaden (kon voorheen overigens wel) maar dat werd heel onoverzichtelijk met al die potjes. Oja, en ik mis een simpel adressenboekje.

Betreft rentewijzigingen bij Moneyou:
  • 14 November 2018 van 0,30% naar 0,25%
  • 3 Mei 2019 van 0,25% naar 0,20%
En nu ING met Apple Pay komt, wanneer Moneyou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 19:29

Veritas

concedo nulli

Maaark schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:53:
[...]

Tijdje terug aan de support gevraagd, zou voor altijd gratis zijn
Anoniem: 1205886 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:43:
Hi,
Goed nieuws, Zoals andere hier al hebben geplaatst kun je inderdaad gebruik maken van automatische incasso met je Moneyou Go rekening.

De rekening en de pas is helemaal gratis! In ieder geval tot eind 2019, maar wellicht nog langer. Als je nog andere vragen of tips hebt voor de Go app dan hoor ik het graag.

Wouter van Moneyou
Lijkt er dus toch op dat het "gratis" gedeelte een lokkertje is. Voorheen was de moneyou betaalrekening geloof ik 5 euro per maand. Het lijkt mij dus een aanzienlijke kans dat dit per 2020 weer zo zal worden.

Ik snap ook wel dat een bank een verdienmodel nodig heeft, maar ik denk niet dat ik dan overga. Ik zoek wel een alternatief voor mijn bunqrekening van 1 euro per maand die per 2021 naar 7.95 euro o.i.d. gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veritas schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:36:
[...]

[...]

Lijkt er dus toch op dat het "gratis" gedeelte een lokkertje is. Voorheen was de moneyou betaalrekening geloof ik 5 euro per maand. Het lijkt mij dus een aanzienlijke kans dat dit per 2020 weer zo zal worden.

Ik snap ook wel dat een bank een verdienmodel nodig heeft, maar ik denk niet dat ik dan overga. Ik zoek wel een alternatief voor mijn bunqrekening van 1 euro per maand die per 2021 naar 7.95 euro o.i.d. gaat.
ABN/ING/Rabo vragen 1,55 en zitten aardig in de buurt van 1 euro. Nou is de vraag of er een duurder pakket gaat komen vanwege Apple Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik heb wel vaak last van een technische storing, althans, dat is de melding die ik krijg, waardoor ik niet bij bij m'n rekeningen kan. Dat vind ik toch wel erg slecht. Het is voor mij alleen een extra rekening, maar voor primaire rekening is de dienst echt nog niet stabiel genoeg wat mij betreft.

Ander punt: een screenshot maken van de app, bijv om een screenshot van een betaling aan anderen te mailen, wordt soms wel, soms niet toegestaan door de app. Niet consequent dus.

Verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koksie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:08:
Ik heb wel vaak last van een technische storing, althans, dat is de melding die ik krijg, waardoor ik niet bij bij m'n rekeningen kan. Dat vind ik toch wel erg slecht. Het is voor mij alleen een extra rekening, maar voor primaire rekening is de dienst echt nog niet stabiel genoeg wat mij betreft.

Ander punt: een screenshot maken van de app, bijv om een screenshot van een betaling aan anderen te mailen, wordt soms wel, soms niet toegestaan door de app. Niet consequent dus.

Verder prima.
Hier ook vaak technische errors ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Dat is gelukkig al een stuk beter geworden, afgelopen jaar is er een periode geweest dat het er iedere dag uit lag.

Gelukkig nu automatische incasso, dat maakt het eindelijk een (beter) bruikbaar product.
Ben benieuwd wat de prijs per 2020 gaat worden, 5 euro is mij persoonlijk te veel. Zeker gezien je er nog een rekening naast moet aanhouden voor de 1 cent verificatie bij (her)installeren van de app.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
RobertowNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:26:
Dat is gelukkig al een stuk beter geworden, afgelopen jaar is er een periode geweest dat het er iedere dag uit lag.

Gelukkig nu automatische incasso, dat maakt het eindelijk een (beter) bruikbaar product.
Ben benieuwd wat de prijs per 2020 gaat worden, 5 euro is mij persoonlijk te veel. Zeker gezien je er nog een rekening naast moet aanhouden voor de 1 cent verificatie bij (her)installeren van de app.
Ik ga er zeker nier voor betalen, ik heb de pas denk ik 5 keer gebruikt afgelopen jaar, dus zodra ik ervoor moet betalen, lever ik de pas weer in. Was ik eigenlijk voor 1-1-2019 al van plan, maar toen werd de gratis periode verlengd dus heb ik 'm maar gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

koksie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:36:
[...]

Ik ga er zeker nier voor betalen, ik heb de pas denk ik 5 keer gebruikt afgelopen jaar, dus zodra ik ervoor moet betalen, lever ik de pas weer in. Was ik eigenlijk voor 1-1-2019 al van plan, maar toen werd de gratis periode verlengd dus heb ik 'm maar gehouden.
Hoe kan je de pas inleveren?? Mocht je er ooit voor moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
MxD schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:27:
[...]

Ik neem aan: afmelden via de app, dan wordt ie geblokkeerd. Of via de klantenservice. Denk ik, nog niet geprobeerd uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Anoniem: 1205886 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:34:
We hebben dit gisteren ook per mail aan onze klanten laten weten.
Niks ontvangen. Spam nagekeken, alles waar mijn mail op binnenkomt doorzocht maar helemaal niks. Mijn e-mailadres is bij jullie bekend omdat ik vorige week wel een mail heb gehad over de rentewijzigingen, MoneYou weet mij dus te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 1205886 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:34:
We hebben dit gisteren ook per mail aan onze klanten laten weten.
Hier ook niets ontvangen. Wel de mail over de rentewijzigingen van de spaarrekeningen.
In de Go-app is geen instelling om mails aan of uit te zetten. Dus daaraan kan het niet liggen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MxD schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:27:
[...]

Omdat er op dit moment nog geen plannen zijn om de pas betaald te maken zit de optie om de pas op te zeggen nog niet in de app. Mocht dit veranderen dan zullen wij het uiteraard mogelijk maken om de pas stop te zetten. Je kunt de pas wel gemakkelijk via de app blokkeren mocht je hem niet gebruiken of kwijt zijn geraakt.
U123456 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Hier ook niets ontvangen. Wel de maiil over de rentewijzigingen van de spaarrekeningen.
In de Go-app is geen instelling om mails aan of uit te zetten. Dus daaraan kan het niet liggen ....
Dat is vreemd. Hier moet ik even achteraan gaan. De mail is voor zover ik weet naar al onze Go gebruikers gestuurd. De inhoud van de mail kun je op de eerste pagina van dit topic zien mocht je je buitengesloten voelen ;) .

Wouter van Moneyou

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frank.visser
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Tot nu toe was ik bijzonder tevreden over Moneyou Go, maar mijn partner is nu in de bizarre situatie terechtgekomen dat ze nu niet meer bij haar geld kan komen:

Ze heeft een Moneyou Go rekening een tijdje terug geopend die ze nu als lopende rekening en spaarrekening gebruikt (hypotheek etc.) en heeft haar Nederlandse rekening gesloten en is overgeschakeld naar N26, wat een Duitse IBAN heeft. Haar telefoon is per ongeluk gereset, en nu kan ze de app niet niet meer activeren omdat customer suppport weigert om die als tegenrekeing te accepteren. Ze kan dus nu ook niet meer bij haar pin code.

Het enige wat Moneyou aanbied is om al het geld te transfereren naar haar Duitse rekening, maar dan komt ze in de problemen met haar incasso's en vaste betalingen. Vind het sowieso bizar dat blijkbaar met een telefoontje wel al het geld van je rekening kan worden getransfereerd.

Het is toch illegaal om een Nederlandse tegenrekening verplicht te stellen, dit is IBAN discriminatie? Waar is de beste plek om hier een klacht over in te dienen? Heeft iemand nog een tip om dit op te lossen zonder weer verplicht een Nederlandse bankrekening te openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

frank.visser schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:55:
Tot nu toe was ik bijzonder tevreden over Moneyou Go, maar mijn partner is nu in de bizarre situatie terechtgekomen dat ze nu niet meer bij haar geld kan komen:

Ze heeft een Moneyou Go rekening een tijdje terug geopend die ze nu als lopende rekening en spaarrekening gebruikt (hypotheek etc.) en heeft haar Nederlandse rekening gesloten en is overgeschakeld naar N26, wat een Duitse IBAN heeft. Haar telefoon is per ongeluk gereset, en nu kan ze de app niet niet meer activeren omdat customer suppport weigert om die als tegenrekeing te accepteren. Ze kan dus nu ook niet meer bij haar pin code.

Het enige wat Moneyou aanbied is om al het geld te transfereren naar haar Duitse rekening, maar dan komt ze in de problemen met haar incasso's en vaste betalingen. Vind het sowieso bizar dat blijkbaar met een telefoontje wel al het geld van je rekening kan worden getransfereerd.

Het is toch illegaal om een Nederlandse tegenrekening verplicht te stellen, dit is IBAN discriminatie? Waar is de beste plek om hier een klacht over in te dienen? Heeft iemand nog een tip om dit op te lossen zonder weer verplicht een Nederlandse bankrekening te openen?
Heb het al eerder gezegd Moneyou Go is niet te gebruiken als bankrekening alleen, je moet hier altijd een NL rekening naast hebben voor dit soort situaties..

Het staat ook in de voorwaarden vermeld dat ze je om een 1cent verificatie kunnen vragen middels iDeal. En elke keer dat de app word gereset of crasht vragen ze dit meestal om weer in te loggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 01-10-2024
IBAN discriminatie is gedefinieerd voor salaris en automatische incasso's, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15
AlbertJP schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:13:
[...]

IBAN discriminatie is gedefinieerd voor salaris en automatische incasso's, verder niet.
Heb je hier een bron voor? Ik ben al eerder aan het zoeken geweest in de EU wet tekst maar kwam daar niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.dnb.nl/en/bin...m47-314713.pdf?2019051412

Volgens mij worden hier geen banken genoemd die elkaar "discrimineren"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@frank.visser Het is verre van klantvriendelijk en snap ook niet wat de reden achter deze beperking is. Ben benieuwd wat @Anoniem: 1205886 hierover te zeggen heeft.

Beste/snelste oplossing is denk ik Bunq Free aanvragen en vanuit daaruit de 1 cent verificatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Laatst online: 01-10-2024
Wally2002 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:51:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik ben al eerder aan het zoeken geweest in de EU wet tekst maar kwam daar niet veel verder.
Op de site van de DNB was het uitgelegd maar daar is het niet meer te vinden. Misschien is het veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank.visser
Freakster86 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:08:
@frank.visser Het is verre van klantvriendelijk en snap ook niet wat de reden achter deze beperking is. Ben benieuwd wat @Anoniem: 1205886 hierover te zeggen heeft.

Beste/snelste oplossing is denk ik Bunq Free aanvragen en vanuit daaruit de 1 cent verificatie doen.
Bedankt voor de tip, we konden inderdaad heel snel een nieuwe (gratis!) rekening daar openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank.visser
En het wordt steeds gekker: het blijkt nu dat de tegenrekening helemaal niet aangepast kan worden! Ze heeft een nieuwe rekening geopend bij Bunq Free (wat trouwens een hele soepele ervaring was), en een email gestuurd naar de helpdesk met de nieuwe IBAN om deze met spoed te koppelen aan de rekening, geregistreerd onder ticket 02691132.

Gebeld om er vaart achter te zetten zodat ze snel weer bij haar geld kan komen: Laurien van de helpdesk meld nu dat de nieuwe (Nederlandse) rekening niet ingesteld kan worden als de nieuwe tegenrekening, en dat het überhaupt niet mogelijk is om een nieuwe tegenrekening in te stellen, Ik heb ook even bij mij gechecked en zie inderdaad ook geen mogelijkheid om de tegenrekening te veranderen.

De enige oplossing is volgens de helpdesk om nieuwe Moneyou Go rekening te openen en het geld daar naartoe te boeken met een email verzoek(!). Dit houd dus in dat je al je potjes, incasso's en automatische overschrijvingen opnieuw in moet stellen, je je betaalhistorie kwijt bent, en lijkt mij ook bijzonder onveilig.

Dat je een Nederlandse tegenrekening nodig hebt vind ik raar maar is niet zo'n groot bezwaar, dat je deze niet kunt wijzigen vind ik volkomen onbegrijpelijk en ook onwerkbaar. Het is nu veel te makkelijk om buiten je rekening gesloten te worden en dagenlang niet meer bij je geld te kunnen komen of door allerlei rare hoepels te moeten springen.

Ik denk er nu jammer genoeg ook hard over om mijn rekening te zeggen, want dit risico wil ik niet lopen. Mijn vriendin is er in ieder geval klaar mee, want het ziet er niet uit dat dit snel aangepast gaat worden.

Iemand nog suggesties voor een bettere app-based bankrekening met iDEAL, automatische incasso's en een Nederlandse IBAN (vanwege de hypotheekoverschrijvingen)?

[ Voor 1% gewijzigd door frank.visser op 01-06-2019 11:04 . Reden: onduidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
frank.visser schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:03:
En het wordt steeds gekker: het blijkt nu dat de tegenrekening helemaal niet aangepast kan worden! Ze heeft een nieuwe rekening geopend bij Bunq Free (wat trouwens een hele soepele ervaring was), en een email gestuurd naar de helpdesk met de nieuwe IBAN om deze met spoed te koppelen aan de rekening,
Wacht even, er moest toch alleen een verificatie gedaan worden via iDeal? Heb je dat al geprobeerd?
Dus App opstarten en gewoon tijdens de iDeal transactie Bunq selecteren.
Misschien lukt het dan wel.

[ Voor 210% gewijzigd door U123456 op 01-06-2019 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frank.visser
U123456 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:16:
[...]
Wacht even, er moest toch alleen een verificatie gedaan worden via iDeal? Heb je dat al geprobeerd?
Dus App opstarten en gewoon tijdens de iDeal transactie BUNQ selecteren.
Misschien lukt het dan wel.
Dat is dus het meest waanzinnige aan deze hele situatie: je kunt inderdaad tijdens de verificatie stap een nieuwe bankrekening opgeven (er staat zelfs "ik gebruik deze rekening niet meer, geef een nieuwe rekening op"). Als je dan je nieuwe rekening opgeeft kom je in Bunq terecht, je doet je betaling van 1 cent via iDeal, en dan zegt de Moneyou app: "Oeps, er gaat iets fout, neem contact op met de klantenservice, zodat we je kunnen helpen". Dat helpen valt dan vet tegen, want ze vertellen dan dat de tegenrekening niet aangepast kan worden.

Maar waarom geeft het verificatiescherm de optie om de tegenrekening aan te passen als dat in werkelijkheid niet kan? Dat is het meest pijnlijke aan dit verhaal, dit is gewoon pure incompetie, er is duidlijk iets mis gegaan tijdens de requirements gathering fase toen ze hun MVP aan het bouwen waren.

[ Voor 0% gewijzigd door frank.visser op 01-06-2019 11:50 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
frank.visser schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:46:
Dat is dus het meest waanzinnige aan deze hele situatie: je kunt inderdaad tijdens de verificatie stap een nieuwe bankrekening opgeven (er staat zelfs "ik gebruik deze rekening niet meer, geef een nieuwe rekening op"). Als je dan je nieuwe rekening opgeeft kom je in Bunq terecht, je doet je betaling van 1 cent via iDeal, en dan zegt de Moneyou app: "Oeps, er gaat iets fout, neem contact op met de klantenservice, zodat we je kunnen helpen". Dat helpen valt dan vet tegen, want ze vertellen dan dat de tegenrekening niet aangepast kan worden.
Wat een drama zeg! Het klinkt alsof deze bug ergens diep in de systemen van Moneyou zit. Een nieuwe extra Go rekening openen lijkt mij niet echt een structurele oplossing voor deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frank.visser schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:03:
En het wordt steeds gekker: het blijkt nu dat de tegenrekening helemaal niet aangepast kan worden! Ze heeft een nieuwe rekening geopend bij Bunq Free (wat trouwens een hele soepele ervaring was), en een email gestuurd naar de helpdesk met de nieuwe IBAN om deze met spoed te koppelen aan de rekening, geregistreerd onder ticket 02691132.

Gebeld om er vaart achter te zetten zodat ze snel weer bij haar geld kan komen: Laurien van de helpdesk meld nu dat de nieuwe (Nederlandse) rekening niet ingesteld kan worden als de nieuwe tegenrekening, en dat het überhaupt niet mogelijk is om een nieuwe tegenrekening in te stellen, Ik heb ook even bij mij gechecked en zie inderdaad ook geen mogelijkheid om de tegenrekening te veranderen.

De enige oplossing is volgens de helpdesk om nieuwe Moneyou Go rekening te openen en het geld daar naartoe te boeken met een email verzoek(!). Dit houd dus in dat je al je potjes, incasso's en automatische overschrijvingen opnieuw in moet stellen, je je betaalhistorie kwijt bent, en lijkt mij ook bijzonder onveilig.

Dat je een Nederlandse tegenrekening nodig hebt vind ik raar maar is niet zo'n groot bezwaar, dat je deze niet kunt wijzigen vind ik volkomen onbegrijpelijk en ook onwerkbaar. Het is nu veel te makkelijk om buiten je rekening gesloten te worden en dagenlang niet meer bij je geld te kunnen komen of door allerlei rare hoepels te moeten springen.

Ik denk er nu jammer genoeg ook hard over om mijn rekening te zeggen, want dit risico wil ik niet lopen. Mijn vriendin is er in ieder geval klaar mee, want het ziet er niet uit dat dit snel aangepast gaat worden.

Iemand nog suggesties voor een bettere app-based bankrekening met iDEAL, automatische incasso's en een Nederlandse IBAN (vanwege de hypotheekoverschrijvingen)?
Ik heb momenteel de combinatie van N26 en Bunq Free. En nu nog Knab reserve, maar dat gaat wss ING worden vanwege Apple Pay :) Tenzij ABN/SNS dit ook gaan aanbieden.

Bij Bunq hoef je ook geen 1cent verificatie(elke keer als er wat fout gaat) dus in theorie kun je dit als enige NL Rekening houden.

Daarnaast laat Knab wensen over betreffende innovatie. Wel moet ik erkennen dat hun Klantenservice van zeer hoog niveau is(in vergelijking met ABN/ING/Rabo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@frank.visser Wat een zooitje. Dit laat mooi de onvolwassenheid van Moneyou zien... Vermoedelijk is dit functionaliteit die ze pas later gaan toevoegen. En met later zal het nog wel een lange tijd duren. De app wordt qua functionaliteit echt met een slakken tempo uitgebreid. Vraag mij af hoeveel mensen er überhaupt nog aan werken. Maar omdat het nog niet is toegevoegd wil/kan de klantenservice ook niets voor je betekenen gok ik zo. Ik zou toch wel graag een reactie van @Anoniem: 1205886 hierop willen krijgen.

Kom er door dit bericht namelijk achter dat ik tegen hetzelfde probleem aan ga lopen. Heb mijn oude ING rekening als tegenrekening gebruikt, maar die wil ik dus binnenkort opzeggen. Dat gaat dus niet als ik dit zo lees. :X 8)7

En voor wat betreft een alternatief met ideal: Bung free, maar dan heb je geen betaalpas (los van promo aanbiedingen). Wat in principe prima kan werken i.c.m. N26 of Revolut. Anders kom je toch uit bij een betaalpakket bij een willekeurige bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi Frank, Jammer om te horen dat je partner hier tegenaan loopt. Wat mijn collega Laurien heeft aangegeven klopt.
Voor Go is het nog niet mogelijk om de tegenrekening aan te passen. De enige mogelijkheid die wij hebben in deze situatie is de rekening opheffen en een nieuwe rekening aanvragen met de nieuwe tegenrekening. Wij zijn bezig om de verificatieboeking van 1 cent uit het proces te halen zodat dit niet meer voor kan komen. Ik kan hier nog geen datum voor geven.

Wij doen vanwege de veiligheid uiteraard geen overboekingen op alleen een verzoek via de telefoon.

Wouter van Moneyou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
Nog een nadeel ontdekt van Moneyou Go: betalen via NFC met je smartphone kan niet en de webcare geeft aan niet eens zeker te weten dat deze feature op de lijst staat om ooit ingebouwd te worden. Vind dit nogal raar, aangezien hun moederbedrijf ABN amro dit bijv. al een hele tijd heeft en het een hele fijne feature is.

Nou ja, dan maar gewoon bij 1 van de volwassen banken blijven, nieuwkomers zijn leuk maar ze moeten echt dit soort basis-dingen gewoon goed regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 1205886 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:56:
Voor Go is het nog niet mogelijk om de tegenrekening aan te passen. De enige mogelijkheid die wij hebben in deze situatie is de rekening opheffen en een nieuwe rekening aanvragen met de nieuwe tegenrekening.
Even een vraagje uit interesse:
- Heeft Moneyou in zulke gevallen een 'overstapservice' voor wat betreft automatische incasso's, enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U123456 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:32:
[...]
Even een vraagje uit interesse:
- Heeft Moneyou in zulke gevallen een 'overstapservice' voor wat betreft automatische incasso's, enz.?
Goede vraag en het antwoord is nog niet.
Dit is de volgende stap na het toevoegen van automatische incasso's. (Het eerst toevoegen van een overstapservice voordat automatische incasso's toegevoegd waren leek ons niet zo handig.)

Wouter van Moneyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Anoniem: 1205886 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:51:
[...]

Goede vraag en het antwoord is nog niet.
Dit is de volgende stap na het toevoegen van automatische incasso's. (Het eerst toevoegen van een overstapservice voordat automatische incasso's toegevoegd waren leek ons niet zo handig.)
Ik bedoel natuurlijk een nette oplossing voor klanten die gedwongen hun rekening moeten opheffen en een nieuwe moeten openen en hun hele betaalgeschiedenis en automatische incasso's kwijtraken
('zulke gevallen" -> zie hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Anoniem: 1205886 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Voor Go is het nog niet mogelijk om de tegenrekening aan te passen.
Dus je bent verplicht om je tegenrekening aan te houden, omdat je anders dus de sjaak bent... :X :F Waar was die waarschuwing bij het openen van de rekening?
Anoniem: 1205886 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:51:
[...]
Dit is de volgende stap na het toevoegen van automatische incasso's.
Is er ergens een roadmap waarin staat in welke volgorde features gaan worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:56
Freakster86 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:56:
[...]

Dus je bent verplicht om je tegenrekening aan te houden, omdat je anders dus de sjaak bent... :X :F Waar was die waarschuwing bij het openen van de rekening?

[...]

Is er ergens een roadmap waarin staat in welke volgorde features gaan worden toegevoegd?
Je bedoelt een roadmap met vele gaten waarschijnlijk, gezien er een bult features te noemen zijn die ze nog niet hebben en ook niet weten wanneer wel. Dit is toch onderdeel van ABN Amro, waarom voelt het dan alsof een nieuw team leert 'bankje spelen'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Wat mij is opgevallen is dat mensen die een betaalverzoek met Moneyou betalen, al hun namen (ook hun eerste, tweede etc.) en achternaam in de afzender staat. Ik kan mij voorstellen dat het niet wenselijk en onnodig is. Voor sommige verificaties wordt soms gevraagd naar je andere namen. Hoe is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Fr33z schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:46:
[...]

Je bedoelt een roadmap met vele gaten waarschijnlijk, gezien er een bult features te noemen zijn die ze nog niet hebben en ook niet weten wanneer wel. Dit is toch onderdeel van ABN Amro, waarom voelt het dan alsof een nieuw team leert 'bankje spelen'?
Ja, dat gevoel krijg je inderdaad een beetje.

Vond via google wel https://create.moneyou.nl/roadmap maar create hebben ze (zonder bericht voor zover ik weet) ook destijds offline gehaald. Het geeft weinig vertrouwen in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

U123456 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Ik bedoel natuurlijk een nette oplossing voor klanten die gedwongen hun rekening moeten opheffen en een nieuwe moeten openen en hun hele betaalgeschiedenis en automatische incasso's kwijtraken
('zulke gevallen" -> zie hierboven).
We zijn hard bezig met het aanpassen van onze processen zodat het niet meer nodig is om een cent over te maken om een rekening te openen of de app opnieuw te koppelen. Dit zal dit soort gevallen ook voorkomen in de toekomst. Tot dit zover is hebben we helaas geen andere oplossing.
Freakster86 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:56:
[...]
Wij zijn inderdaad een dochter van de ABN Amro maar wij hebben wel compleet onze eigen systemen. Alle features moeten dus ook gebouwd worden om te passen binnen onze systemen.
Wij bepalen regelmatig op welke functies wij de komende periode gaan focussen. Een roadmap van wanneer wat gaat gebeuren kan ik daardoor niet geven omdat dit altijd nog kan veranderen.

Wouter van Moneyou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Vandaag update 1.26.0 geïnstalleerd, nog geen benoemingswaardigheden ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:31
Ik lees hier over problemen met de tegenrekening.
Nu ga ik over een paar maanden over van ABN (mijn tegenrekening) over naar een andere bank. De tegenrekening kan, heb ik begrepen, niet gewijzigd worden,

Waar heb ik eigenlijk de tegenrekening nog voor nodig? Alles werkt gewoon goed.

Edit: bij installatie van de app op een nieuwe smartphone moet je weer 1 cent overboeken van je tegenrekening

[ Voor 16% gewijzigd door Wenzel op 06-06-2019 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wenzel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:24:
Edit: bij installatie van de app op een nieuwe smartphone moet je weer 1 cent overboeken van je tegenrekening
Das wel vrij ongelukkig als je je tegenrekening hebt opgezegd :?

Kan @Anoniem: 1205886 hierop reageren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

De app kan zo te zien niet op een Chromebook geinstalleerd worden. (IIG niet op een HP Chromebook X360)
Play store zegt dat mijn device niet compatible is.
@Anoniem: 1205886 is daar een specifieke reden voor, of zijn er een paar vinkjes vergeten ergens? :)
En ik las net dat je het maar op 1 apparaat kan activeren, wtf is dat voor een imho debiele beperking. Het is 2019, waar mensen meer dan 1 device hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:53:
[...]

Das wel vrij ongelukkig als je je tegenrekening hebt opgezegd :?

Kan @Anoniem: 1205886 hierop reageren?
Dat is letterlijk een paar posts boven jou gedaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
@Anoniem: 1205886 Heb je misschien ook definities van de foutcode / error "EncapErrorResult fout 1, 1001, 2104, 3001, 34003 etc? Met enige regelmaat komen ze in mijn scherm, vooral bij het scrollen door mijn transacties. Na 3 keer scrollen dan laadt de pagina niet meer en dan staat er een foutcode met "Contact opnemen". iPhone herstarten heeft geen effect.

Edit: Vandaag een update van de app, versie 1.27.0 met instellingen voor PSD2.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nWNQorr.jpg?1Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pfcnVPl.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Odeklontje op 13-06-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

@Anoniem: 1205886

Foutcode 116 bij een Belgisch tankstation is zo 2002.

E111 toen op mijn rekening; vergelijkbare omschijving:
Foutmeldingscode 116 betekent dat uw bank geen authorisatie geeft om te tanken. Dit kan te maken hebben met het feit dat u een ontoereikend saldo heeft óf dat bij uw bank een reservering vaststaat.

Als u tankt bij een onbemand tankstation in Nederland, reserveert uw bank een bedrag van € 125,- om de uiteindelijke betaling te garanderen. Dit bedrag wordt dan tijdelijk geblokkeerd op uw rekening. Indien er een storing plaatsvindt in het betalingsverkeer kan het voorkomen dat de reservering vast blijft staan. Hierdoor geeft uw bank geen toestemming om te tanken en krijgt u foutmeldingscode 116. Wij adviseren u om contact op te nemen met uw bank. Alleen uw bank kan deze reservering weer vrij geven.
Ik heb dus geen "vastgelopen reservering" maar kreeg helemaal geen tankautorisatie.

Heb eventueel een foutmeldingsbon beschikbaar + transactienummers e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 17-06-2019 12:09 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:00
Jammer.. ik zat te kijken om bezig te gaan met Moneyou, maar als ik de reacties van @Anoniem: 1205886 zo lees wacht ik daar maar mee. Het komt allemaal neer op "Ja sorry, de gebruiker heeft heel veel overlast van deze problemen. Maar ik kan niks doen behalve een omslachtige workaround!".
En natuurlijk, kan een servicedesk medewerker (ik neem aan dat @Anoniem: 1205886 gewoon een account is van de helpdesk) alleen roeien met de riemen die ze hebben gekregen van de developers. Maar het laat wel zien hoe slecht alles geregeld is. :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Weer een rentewijziging bij Moneyou!
  • 14-11-2018 : van 0,30% naar 0,25%
  • 03-05-2019 : van 0,25% naar 0,20%
  • 26-06-2019 : van 0,20% naar 0,15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zag het mailtje ook, en mijn eerste gedachte was: #care.
Voor de rente heb ik alle banken al lang opgegeven. Rabo, ING, ABN zelf, allemaal 0.03% momenteel.
Overal waar je nog wat krijgt ik meegenomen, maar ik ga de moeite niet nemen om over te stappen.
Hoofdspaarrekening loopt bij de NN, en daar krijg ik 0.20%, alsnog één van de hogere in NL :+

Als je er € 10000 op hebt staan dan scheelt dat met 0.15% tov 0.20% rente 5 euro voor een jaar. Of 10 euro als je 0.15% tov 0.25% zet.
Vergeleken met de reguliere banken met 0.03%: 22 euro tov 0.25% rente, of 13 euro tov 0.15% op jaarbasis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
U123456 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:40:
- zelf een PIN code kiezen of wijzigen is niet mogelijk
Ik heb deze week de PIN van mijn Moneyou Go betaalpas gewijzigd bij een ATM van Barclays in Engeland. Kies ‘PIN services’ en daarna ‘select a new PIN’. In Nederland lukt dit nog steeds niet. Mijn 'nieuwe' pincode is nu ook op te vragen via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:26:
[...]
Ik heb deze week de PIN van mijn Moneyou Go betaalpas gewijzigd bij een ATM van Barclays in Engeland. Kies ‘PIN services’ en daarna ‘select a new PIN’. In Nederland lukt dit nog steeds niet. Mijn 'nieuwe' pincode is nu ook op te vragen via de app.
Mooi dat dat is gelukt, idd jammer dat dat nog niet in Nederland kan. Vorige in Duitsland bij een Sparkasse een poging gewaagd maar daar lukt het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippowave
In iOS 13 public beta werkt de Go app bij mij in ieder geval niet. Kan dus momenteel niet inloggen, app laat alleen het startscherm zien bij opstarten en sluit dan af.

Iemand moest het testen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
@Anoniem: 1032177 Hoe zit het met Instant payments?

Update: Moneyou zegt eind van dit jaar na mail contact! Waarom wachten tot eind dit jaar zou je zeggen! Ik vermoed dat instant payments helemaal niet wordt ingevoerd bij Moneyou!!

[ Voor 67% gewijzigd door Frans G op 02-07-2019 08:33 ]

Frans G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
...en het downloaden van onze afschriften in pdf/csv...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
Odeklontje schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:02:
[...]

...en het downloaden van onze afschriften in pdf/csv...?
... en het wijzigen van de tegenrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Wenzel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:42:
[...]

... en het wijzigen van de tegenrekening?
... en het verlagen van de spaarrente? Oh wacht... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:20
Heeft iemand Moneyou Go al geprobeerd met buitenlandse valuta? Het schijnt dat er volgens hun website geen fee wordt gerekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U123456
J0kerNL schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:28:
Heeft iemand Moneyou Go al geprobeerd met buitenlandse valuta? Het schijnt dat er volgens hun website geen fee wordt gerekend.
Zowel in USD als in GBP gebruikt. Bij alle transacties werd de koers van Maestro gebruikt zonder extra koersopslag. Ook bij geldopnames (ATM) geen extra kosten vanuit Moneyou. Prima dus!
Scheelt 1,1 of 2 % ten opzichte van bijvoorbeeld ING betaalpas of ICS creditcard. :)

[ Voor 12% gewijzigd door U123456 op 03-07-2019 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06:20
U123456 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:52:
[...]
Zowel in USD als in GBP gebruikt. Bij alle transacties werd de koers van Maestro gebruikt zonder extra koersopslag. Ook bij geldopnames (ATM) geen extra kosten vanuit Moneyou. Prima dus!
Scheelt 1,1 of 2 % ten opzichte van bijvoorbeeld ING betaalpas of ICS creditcard. :)
Oh dat is dan wel netjes :) , ik gebruik nu ook N26. Voor withdrawals uit de geldautomaat chargen ze wel 1.7% in niet Eurolanden t.o.v. Moneyou, voor betalingen via de pin niks.

[ Voor 5% gewijzigd door J0kerNL op 03-07-2019 21:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:07
Leuk kleinigheidje ontdekt nadat ik de openingspost had gelezen. Voor de mensen die de pincode van hun Moneyou Go pas willen wijzigen en niet helemaal naar het Verenigd Koninkrijk willen reizen daarvoor, het kan blijkbaar ook bij Argenta automaten in het lieftallige België :) . Ter info, bij KBC en BNP Paribas Fortis kan dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Un6V7Rc608Z0Gfab6u1wMSfk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zb5o2mewsy13A16sGOaersD4/full.jpg

De nieuwe code verschijnt ook direct in de app als je em daarna op vraagt. Wellicht handig aangezien dit een land is waar tweakers sneller zullen passeren :)

[ Voor 22% gewijzigd door Andros op 05-07-2019 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Laatst online: 01-05 23:22
Waarom kan je niet met Moneyou afrekenen bij iDeal? Als ik bijv netflix wil betalen met iDeal staan er verschillende banken maar geen Moneyou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 01-05 20:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15
@vasquez86 Het ligt denk ik aan de payment provider die desbetreffend bedrijf gebruikt.
Netflix werkt met Adyen dus raar dat moneuou niet tot de mogelijkheden behoord.

de link die @saharoen plaatst heeft hier volgens mij niet zo heel veel mee te maken, Bluem is een andere payment provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Laatst online: 01-05 20:42
Ik heb net gekeken bij netflix en monenyou staat gewoon bij betaal mogelijkheid voor ideal
12 banken totaal

[ Voor 11% gewijzigd door saharoen op 05-07-2019 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 21:04
Andros schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:05:
Leuk kleinigheidje ontdekt nadat ik de openingspost had gelezen. Voor de mensen die de pincode van hun Moneyou Go pas willen wijzigen en niet helemaal naar het Verenigd Koninkrijk willen reizen daarvoor, het kan blijkbaar ook bij Argenta automaten in het lieftallige België :) . Ter info, bij KBC en BNP Paribas Fortis kan dit niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De nieuwe code verschijnt ook direct in de app als je em daarna op vraagt. Wellicht handig aangezien dit een land is waar tweakers sneller zullen passeren :)
Afgelopen week is mij dit ook geluk bij de nieuwe Geldmaat in Nederland, hier kan je ook je PIN veranderen, ook bij passen van andere banken is mij dit gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Facepalm schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:03:
[...]

Afgelopen week is mij dit ook geluk bij de nieuwe Geldmaat in Nederland, hier kan je ook je PIN veranderen, ook bij passen van andere banken is mij dit gelukt! :)
Hier ook gelukt bij een Geldmaat in Nijkerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Gisteren een Moneyou Go rekening aangevraagd, vandaag goedgekeurd. Zit nog wel met enkele vragen; ik wil deze rekening gaan gebruiken als een centrale pot die aangevuld zal worden door verschillende personen. Bij voorkeur via iDeal, dus met Tikkie. Nu begrijp ik dat Instant Payments nog niet ondersteunt worden, weet iemand hoe dat zit met betaalverzoeken via Tikkie? (of heeft Moneyou zelf een betaalverzoek alternatief?). Zeker in het geval van het weekend, zoals vandaag, kan het knap irritant zijn dat er 3 dagen lang geen geld toegevoegd kan worden op de rekening.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cassie789 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:13:
Gisteren een Moneyou Go rekening aangevraagd, vandaag goedgekeurd. Zit nog wel met enkele vragen; ik wil deze rekening gaan gebruiken als een centrale pot die aangevuld zal worden door verschillende personen. Bij voorkeur via iDeal, dus met Tikkie. Nu begrijp ik dat Instant Payments nog niet ondersteunt worden, weet iemand hoe dat zit met betaalverzoeken via Tikkie? (of heeft Moneyou zelf een betaalverzoek alternatief?). Zeker in het geval van het weekend, zoals vandaag, kan het knap irritant zijn dat er 3 dagen lang geen geld toegevoegd kan worden op de rekening.

Alvast bedankt!
Ga er maar van uit dat een Tikkie betaling word bijgeschreven binnen 1-3werkdagen. Aangezien het geen ABN AMRO rekening is en Moneyou Go geen eigen betaalverzoeken heeft.

Daarnaast is het maar de vraag of Moneyou Go een raadzaam product is, heeft namelijk de nodige beperkingen wat best jammer is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
Ik heb de rekening vandaag opgezegd.

De reden is dat het er nog steeds niet mogelijk is om je tegenrekening te wijzigen. Volgen de Klantenservice komt het ooit wel, maar het gaat nog vele maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 22:02
Ik heb 8 maart al opgezegd. Nog steeds geen reactie....

Verder is het de vraag wat er met moneyou go gaat gebeuren, nu de spaartak is verkocht : https://www.telegraaf.nl/...spaarportefeuille-moneyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Hoe heb je het opgezegd?

Ik moest een mailtje sturen naar betalen@moneyou.nl. Daarna heb ik een bevestigingsmail gekregen met de casenummer en een belofte dat ze binnen 2 dagen reageren :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste