Ben vooral benieuwd wat de volgorde der dingen gaat worden bij Moneyou. Gaat men beginnen met het uitfaseren van de Go betaalrekeningen of met de spaarrekeningen? En wat gaat er gebeuren met groendeposito’s die formeel bij ABNAmro Groenbank lopen?
@U123456 Rekeningen zijn al niet meer te openen. Vermoedelijk kondigen ze in oktober aan dat per datum xx de rekening wordt gesloten. Voor die tijd kun je het handmatig overboeken en anders gaat het automatisch naar je tegenrekening.
De discussie over geopolitiek is interessant maar niet direct relevant voor een gebruikers-ervaringen topic over MoneyYou Go
Weet je zeker dat n26 een tegenrekening verplicht?Jan-Remco schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:22:
Ik heb nog SNS, maar die dient alleen als nederlandse tegenrekening voor N26 (die verplicht dat) en daarvoor kan ik goedkoper bij ABN AMRO terecht.
[ Voor 6% gewijzigd door Faceless op 16-08-2020 22:54 . Reden: verduidelijking ]
N26 behoeft geen tegenrekening.Faceless schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:54:
[...]
Weet je zeker dat n26 een tegenrekening verplicht?
ABN AMRO vanwege standaard Nederlandse bankfaciliteiten (iDEAL, Apple Pay, etc), alle 3 bestaande versies van instant payments en vele koppelbare wearables, gecombineerd met Openbank (met gratis Travel+) vanwege maximaal 5 betaalrekeningen, 5 spaarrekeningen met eigen IBAN's en 5 betaalpassen en Revolut met tegenwoordig instant payments en iDEAL top-ups (en binnenkort volledige iDEAL support?) als backup levert een veelvoud van voordelige betaalopties thuis en op reis voor minimale maandelijkse lasten...Jan-Remco schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:22:
Moneyou stopt dus. Denk dat ik zal overstappen naar ABN AMRO voor een goedkope rekening, tenzij iemand nog wat anders weet?
Voor sparen al overgestapt naar OpenBank, voor mijn standaard bankrekening gebruik in N26, beiden echter geen Ideal.
Ik heb nog SNS, maar die dient alleen als nederlandse tegenrekening voor N26 (die verplicht dat) en daarvoor kan ik goedkoper bij ABN AMRO terecht.
De spaarrekeningen van Openbank hebben hun eigen IBAN en missen eigenlijk alleen een gekoppelde betaalpas. Je kan de betaalrekeningen en spaarrekeningen (maximaal 5 van elk) dus gebruiken als potjes van waaruit alles kan met uitzondering van betalen met betaalpas vanuit de spaarrekeningen.Neirod schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:
Kent iemand een alternatief voor het potjes concept van MY. Dat werkte voor mij zo goed met budgeteren en gereserveerde uitgaven achter de hand houden enzo. Potje voor boodschappen per maand, potje voor diverse per maand. Heeft me echt veel geld bespaard.
Ik denk dat je hier wel heel lang op mag gaan wachten, maar willen ze een serieuze speler zijn in de Nederlandse markt zouden ze het wel moeten gaan ondersteunen.Odeklontje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:55:
Dus eigenlijk is het nog wachten op de ondersteuning van iDEAL bij Openbank.
Vraag is alleen of een Spaanse bank dat zomaar kan doen, wellicht is een Nederlandse bankvergunning wel verplicht, geen idee eerlijk gezegd.
In vino veritas, in aqua sanitas
Antwoord nee, dit is niet vereist, het uitgeven van Nederlandse iBANS evenmin.Bigf00t schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:17:
[...]
(..) issuer te worden als Nederlandse bank? (..)
Voorbeelden: Openbank actief als nederlandse bank met ES iban, Handelsbanken, een Zweedse bank, actief met iDEAL, wel Nederlandse ibans dacht ik, maar again, dat is niet vereist. Hun hebben een Nederlandse afdeling opgezet, maar dat is niet verplicht, voorbeelden: Monese, N26, Holvi etc.
Nee helaas, je zult een nieuwe rekening bij Revolut moeten openen en de Monyou moeten sluiten, men neemt enkel het personeel en een deel van het technisch platform over.(..) Overgezet worden naar Revolut met een NL IBAN + iDeal betalingen is in ieder geval welkom (..)
Voor de rest kan ik idd bevestigen dat Revolut zelf in het laatste traject van certificering en licensering zit bij Currence om iDEAL partner bank te worden bij hun.
Ze zullen idd later dit jaar iDEAL als betaaloptie gaan aanbieden voor Nederlandse rekeninghouders om te selecteren in een iDEAL scherm van een webshop of app.
Ik kan het ook niet meer vinden. Misschien bij Moneyou zelf, ik heb teveel bankrekeningenFaceless schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:54:
[...]
Weet je zeker dat n26 een tegenrekening verplicht?
Spijtig om te horen dat MoneYou er mee stopt. Ik had niet zo veel eisen aan een betaalrekening, dus MoneYou was in dit opzicht perfect voor mij.
Zelfs het updaten van de app met een simpele korte melding dat Moneyou stopt en dat je op de website moet kijken voor meer informatie heeft letterlijk een week geduurd
Ik heb gisteren de app sinds een maand weer geopend, maar kreeg deze melding niet eens. Heb wel de laatste versie van de app. Heb ook geen mail ontvangen, terwijl ik de maanden daarvoor wel af en toe een mail kreeg.
Sowieso wel bijzonder dit, in april kwamen ze nog met nieuwe algemene voorwaarden waarin de mogelijkheid werd genoemd dat er nieuwe betaalde pakketten kwamen. En dan nu zo plotseling de stekker eruit trekken.
Sowieso wel bijzonder dit, in april kwamen ze nog met nieuwe algemene voorwaarden waarin de mogelijkheid werd genoemd dat er nieuwe betaalde pakketten kwamen. En dan nu zo plotseling de stekker eruit trekken.
Bovenin de app stond voorheen een vakje met je saldo en met de (opgebouwde) rente. Daar is nu een vakje bijgekomen (en die zie je als eerste als je de app opent) met de melding:musicfreak schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:28:
Ik heb gisteren de app sinds een maand weer geopend, maar kreeg deze melding niet eens. Heb wel de laatste versie van de app. Heb ook geen mail ontvangen, terwijl ik de maanden daarvoor wel af en toe een mail kreeg.
Belangrijk bericht voor klanten:
Moneyou stopt haar activiteiten. Kijk op moneyou.nl voor meer informatie
Via automatisch updaten was de update van de MoneYou Go app niet meegekomen, geen idee waarom niet. Na het opzoeken van de app in de Play store heb ik hem handmatig geupdate en nu zie ik inderdaad ook deze melding.
Maar dat ze dan niet even een link bij dit bericht plaatsen zeg, zou de app dat niet ondersteunen?
[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 19-08-2020 10:47 ]
@musicfreak Ik vermoed ruimte tekort. Vandaar dat ook die laatste punt ontbreekt 
Snap niet waarom ze niet gewoon klanten per e-mail informeren.
Snap niet waarom ze niet gewoon klanten per e-mail informeren.
Hier iOS en laatste versie van de app maar tot op heden geen enkel bericht in de app, en ook geen e-mail ontvangen.
Inmiddels alle automatische incasso's aan het overzetten naar m'n legacy bank.
Inmiddels alle automatische incasso's aan het overzetten naar m'n legacy bank.
Ik zit al jaren voor het sparen bij Moneyou. Was echt super prima als spaarrekening bank. Dat ga ik nu ook overzetten naar mijn oude bank. Die ondersteunt tegenwoordig ook meerdere spaarrekeningen dus ga ik daar maar verder. Voor de rente hoef je het voorlopig toch niet te doen.
Alleen jammer, ik had net 3 weken geleden alles overgezet naar Moneyou Go voor de vaste maandlasten die ik samen met mijn vriendin had. Maar daar moet ik dus ook iets anders op gaan verzinnen.
Alleen jammer, ik had net 3 weken geleden alles overgezet naar Moneyou Go voor de vaste maandlasten die ik samen met mijn vriendin had. Maar daar moet ik dus ook iets anders op gaan verzinnen.
Toen ik noodgedwongen
van bunq naar Moneyou Go ging heb ik een lijstje bijgehouden van alle instanties etc waar ik mijn rekening moest aanpassen. Dat waren er 28. Enkele daarvan moest het zelfs redelijk ouderwets via een e-mail en bij 3 zelfs per formulier op de post. Ook werd ik in 2 gevallen nagebeld om te verifieren of ik inderdaad mijn rekeningnr wilde wijzigen. Al met al best veel gedoe.
Nu, enkele maanden later, kan ik het lijstje weer opnieuw gaan afwerken :-S. Voordeel is dan weer dát ik een mooi lijstje heb dat nog actueel is.
Nu, enkele maanden later, kan ik het lijstje weer opnieuw gaan afwerken :-S. Voordeel is dan weer dát ik een mooi lijstje heb dat nog actueel is.
Jesus wat kut. Ontdek net pas die melding in de app die nergens naar verwijst. Had het anders nieteens geweten.
En ik heb nog met de klantenservice gebeld 2x en gemaild om te vragen of Go nog wel doorgaat volgend jaar. Wat een bullshit. Inderdaad irritant om nu weet over te stappen.
Gelukkig alleen voor privé lasten (5 maandelijkse incassos) en niet voor woning/auto.
In elk geval wordt het ING. Is de goedkoopste rekening, zeker als je geen cash gebruikt en geen of bijna geen pas.
En ik heb nog met de klantenservice gebeld 2x en gemaild om te vragen of Go nog wel doorgaat volgend jaar. Wat een bullshit. Inderdaad irritant om nu weet over te stappen.
Gelukkig alleen voor privé lasten (5 maandelijkse incassos) en niet voor woning/auto.
In elk geval wordt het ING. Is de goedkoopste rekening, zeker als je geen cash gebruikt en geen of bijna geen pas.
Ja laat dit ook maar een les wezen: kies geen gratis/budget bank voor je primaire bankzaken maar een degelijke bank, verder is ( extra ) service ook wat waard.
En dat laatste heb ik recentelijk ook mogen aanvoelen, dat een bank die zijn zaakjes op orde heeft en een daadwerkelijke klantenservice heeft cruciaal is.
Pakketkosten betalen voor je rekening is daar ook geen garantie voor.
En dat laatste heb ik recentelijk ook mogen aanvoelen, dat een bank die zijn zaakjes op orde heeft en een daadwerkelijke klantenservice heeft cruciaal is.
Een rekening bij een hoofdbank blijft inderdaad voorlopig de beste keuze imo. Fintechs zijn leuk als extra rekeningen en voegen soms ook wel wat toe maar primair zal ik ze niet gebruiken. Die kleine 20 euro die je bespaart is het niet waard als je steeds al je incasso's mag gaan overzetten bijvoorbeeld.JohanNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:28:
Ja laat dit ook maar een les wezen: kies geen gratis/budget bank voor je primaire bankzaken maar een degelijke bank, verder is ( extra ) service ook wat waard.
Ik heb zelf ook even Money you go gehad, maar al weer opgezegd. Gratis is altijd meegenomen maar miste nog wat dingen. Ben blij dat ik mijn Rabo heb aangehouden al die tijd en daar ‘old school’ mijn salaris betaling op heb gehouden voor de bankkosten 1,70€ per maand en blijft voor mij de rots in de (bank) branding. Ja, ik ben ook enorme fan van de diverse neo/Fin tech banken in Europa. Ben enorm voor vernieuwing en ja, zit ook bij Bunq, Openbank, N26, Revolut, Monese, TransferWise (zal ik nog even doorgaan?). Maar een van die bedrijven zal nooit mijn hoofdbank worden. Misschien ben ik nog te traditioneel (maar ben dan al ook 50). En dan dit verhaal van Money you go? Triest......
[ Voor 30% gewijzigd door Datisraar op 21-08-2020 17:44 ]
Het blijft raar dat je in andere landen geen cent betaald voor je traditionele bank betaalrekening.JohanNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:28:
Puur voor pasgebruik heb ik al sinds eind 2015 een andere bank. Eerst paar jaar N26 (met Revolut passen als backup) en ergens in 2017 overgegaan op Revolut, omdat die instant top up heeft en wél zijn app doorontwikkelde en bugs aanpakte.
N26 heeft dik 2.5 jaar geen enkele bug opgelost en werd vooral een heel irritante maar voordelige bank.
Voor pasgebruik, gebruik ik straks al bijna 5 jaar geen Nederlandse bank. Dat gaat echt prima. Het kan dus wel.
Zo heb ik dus 3 rekeningen die ik actief gebruik:
Eigen Bunq>MoneYou>ING rekening (met spaar eraan gekoppeld)
En/Of bij ABN ivm laagste kosten (met en/of spaar)
Revolut free en als backup N26.
Werkt best goed. Gescheiden vaste huis/auto lasten en gescheiden pasgebruik met een flinke dosis analytics (Revolut app) houd mijn uitgaven inzichtelijk.
Baal er best wel van. Enige bank waar je op een betaalrekening potjes kon maken. Rabo doet dat alleen op zijn spaarrekening.
Ja balen natuurlijk. Welke rekeningen en banken ga je nu proberen? 🤔Akemi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:21:
Baal er best wel van. Enige bank waar je op een betaalrekening potjes kon maken. Rabo doet dat alleen op zijn spaarrekening.
Het lijkt erop dat N26 een soortgelijk iets heeft. Het is gratis en werkt, bij de gratis versie, met 2 spaces/potjes. Alleen kan je niet betalen vanuit die potjes, dat moet eerst naar je main account.Datisraar schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:46:
[...]
Ja balen natuurlijk. Welke rekeningen en banken ga je nu proberen? 🤔
Revolut is ook gratis maar die heeft dat in zijn geheel niet.
Voor mij is het alleen van belang om een rekening te hebben waar ik kinderbijslag, vakantiegeld en kgb gescheiden hou. Ik heb verder geen full blown rekening met alle toeters en bellen nodig.
Daar heb ik al rekeningen voor lopen bij systeem banken.
Revolut heeft Vaults. Kun je incidenteel inleggen, automatisch inleggen of afronding naar boven van je betaalrekening inleggen.Akemi schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:03:
[...]
Revolut is ook gratis maar die heeft dat in zijn geheel niet.
Ik voel met je mee. Ik val hier ook tussen wal en schip. Gebruik de potjes echt veel en vond het juist ideaal om alles te budgetteren en gescheiden te houden. Pinnen en iDeal betalingen uit elk potje. Heerlijk overzichtelijk.Akemi schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:21:
Heb al wat zitten gluren in Het grote gratis bankentopic naar alternatieven, maar het is allemaal net niks. Knab of Openbank (of beiden) is een optie, maar dat wordt wel erg veel gedoe... Die komen nog wel het dichts bij. De rest biedt enkel wat spaarpotjes aan waar je verder niets mee kunt.
Zodra je eigenlijk meer dan 5 potjes hebt waaruit je rechtstreeks wilt betalen moet je dus al banken gaan combineren... Wil je iDeal, dan valt Openbank helemaal af. En bij Knab voor elke rekening een aparte pas krijgen... het maakt het allemaal erg onoverzichtelijk.
Hate to say it, maar ik overweeg bijna om toch bunq premium te nemen via een pack

Je maakt dit wel erg zwart zo.. Bangmakerij. Preek je voor eigen parochie?JohanNL schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:28:
Dit is geen les, elke bank zou theoretisch gezien kunnen stoppen etc etc.
De banken die volgens jou hun zaakjes op orde hebben, hebben dat dus in zijn geheel niet, tenminste ik neem aan dat je de rabo onder de bekende banken schaart. Klantenservice kan niets mag niets, weet niets. En zo kan ik een heel betoog over een paar ervaringen houden.
Het gaat er juist om dat klanten open minded worden en niet panisch aan het oude gedachte goed/patroon vast houden. En die kentering kost tijd. Meer tijd als ABN aan MY gunt in deze veranderende tijd.
Electra bijv zie je het ook steeds verder loskomen. 5 jaar geleden hoorde je nog 'oh als ik maar niet zonder stroom zit'. Tegenwoordig stapt tante annie elk jaar al over, gelokt door een mooie welkomstbonus.
Zelfde met je mobiel, volgens bovenstaande redentatie kun je naar KPN tmobile of vodafone. De budget spelers zijn niet te vertrouwen etc...
Dit soort zaken kunnen gebeuren als een bedrijf anders presteert dan verwacht.
Heb een net Openbank aangevraagd eens kijken hoe dat eruit ziet
ps. ideal vind ik persoonlijk geen gemis, als je als webshop alleen ideal aanbied dan ben je wel heel bekrompen aan het ondernemen. Typisch nederlande oplossing voor een zeer kleine markt, zonder garanties etc.
Ik kan eigenlijk overal betalen met de mastercard dan wel niet via een paypal account. Dan heb je als klant tenminste nog enige rechten en mogelijkheden bij wanprestatie.
[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 24-08-2020 08:33 ]
Ook hier pas (erg laat) een melding dat de boel ermee stopt. Gaat lekker, eerst Bunq die stopt met gratis rekeningen en woekertarieven gaat vragen, en nu MoneYou
.
Overigens doet de app het niet en kon ik vanmiddag ook al niet pinnen in de winkel. Het zal zeer waarschijnlijk een storing zijn, die melding kreeg ik ook al op de betaalautomaat.
Gelukkig heb ik m'n primaire Rabo rekening wel altijd aangehouden, en het blijkt (helaas) nog steeds nodig te zijn.
Voor m'n moeder die de wereld van e-banking nog moet ontdekken maar gewoon een ING rekening geopend. Dat is dan toch wat vertrouwder. Die deed alles nog met acceptgiro's (ergens best begrijpelijk als er twee banken binnen een jaar stoppen met hun dienstverlening).
Overigens doet de app het niet en kon ik vanmiddag ook al niet pinnen in de winkel. Het zal zeer waarschijnlijk een storing zijn, die melding kreeg ik ook al op de betaalautomaat.
Gelukkig heb ik m'n primaire Rabo rekening wel altijd aangehouden, en het blijkt (helaas) nog steeds nodig te zijn.
Voor m'n moeder die de wereld van e-banking nog moet ontdekken maar gewoon een ING rekening geopend. Dat is dan toch wat vertrouwder. Die deed alles nog met acceptgiro's (ergens best begrijpelijk als er twee banken binnen een jaar stoppen met hun dienstverlening).
Is er echt geen andere bank die hetzelfde concept hanteerd? Meerdere potjes (meer dan 5) en een pas die je aan andere potjes kan koppelen.
Ben zelf MNY Go gebruiker vanaf dag 1 (nog voordat het voor iedereen beschikbaar werd.
Al die potjes waren zo super handig! Knab is het net niet. Bunq is prijzig. Hoeft niet Perse gratis te zijn.
Ben zelf MNY Go gebruiker vanaf dag 1 (nog voordat het voor iedereen beschikbaar werd.
Al die potjes waren zo super handig! Knab is het net niet. Bunq is prijzig. Hoeft niet Perse gratis te zijn.
Computer says no
Vooral dat koppelen van je pas aan een ander potje/rekening is problematisch. Bunq lijkt de enige bank te zijn die hetzelfde concept hanteert, maar dan met extra's zoals elk 'potje' een eigen IBAN, waarbij je je pas aan twee rekeningen tegelijk kan koppelen (met twee pincodes). En je maximaal 3 gratis passen krijgt.Meekoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:28:
Is er echt geen andere bank die hetzelfde concept hanteerd? Meerdere potjes (meer dan 5) en een pas die je aan andere potjes kan koppelen.
Openbank en Knab geven je wel 5 rekeningen (+5 of meer spaarpotjes), maar dan heb je ook 5 passen. Met deze twee banken kun je dus niet exact hetzelfde voor elkaar krijgen en het kost zelfs wat meer gedoe.
Qua kosten;
- Openbank is gratis, maar wel Spaanse IBANs.
- Knab kost nu het 1ste jaar 30 euro, daarna 60 euro. Knab geeft daarnaast 50 euro bonus als je de overstapservice gebruikt. Dus ongeveer 1,33 jaar gratis.
- Bunq kost 60 euro per jaar, maar dan moet je wel in een pack gaan zitten en het SJW-Tree-Hugging-Cult gebeuren kunnen slikken .
Ik verwacht geen alternatief aanbod vanuit ABN eerlijk gezegd. Ik weet wel enigszins wat er gaat gebeuren de tech van MoneYou, maar daar mag ik niet veel over zeggen. 😕
Computer says no
Dat lijkt me een goed idee want al jouw persoongegevens zijn in handen van TweakersMeekoh schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:55:
Ik verwacht geen alternatief aanbod vanuit ABN eerlijk gezegd. Ik weet wel enigszins wat er gaat gebeuren de tech van MoneYou, maar daar mag ik niet veel over zeggen. 😕

Iedereen kan hier zo opzoeken waar ik werk en wat onze klanten zijn.dirk_mec schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 20:27:
[...]
Dat lijkt me een goed idee want al jouw persoongegevens zijn in handen van Tweakers
Al zouden ze die persoonsgegevens niet hebben van mij dan had ik dat nog niet gedaan. Iets met professionele integriteit enzo. Dat is gewoon een No-Go
Maargoed, wat betreft MoneYou alternatief dat is voor mij wel een dingetje...ik was net bezig alles van ING naar MoneYou te verhuizen.
Degene die het dichtst in de buurt komt lijkt mij dus Bunq voor zover ik wijzer kan worden uit hun website (wat een k*t site hebben die zeg).
[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 13-09-2020 08:54 ]
Computer says no
Leuk dat ik hier pas lees dat ze gaan stoppen. Geen enkele melding in de app.
Maar goed dat ik het volledig naar ze overstappen nog niet helemaal doorgezet had.
Maar goed dat ik het volledig naar ze overstappen nog niet helemaal doorgezet had.
Ze hebben deze week een eerste e-mail erover verzonden.....
Waarom meld je dat dan hier? Zeg er dan niets erover want het voegt niets toe.Meekoh schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:46:
[...]
Al zouden ze die persoonsgegevens niet hebben van mij dan had ik dat nog niet gedaan. Iets met professionele integriteit enzo. Dat is gewoon een No-Go
Heel simpel, iemand geeft aan te hopen op een goed alternatief van ABN. Ik geef alleen aan dat je daar weinig van hoeft te verwachten.dirk_mec schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:16:
[...]
Waarom meld je dat dan hier? Zeg er dan niets erover want het voegt niets toe.
De reden dat ABN stop met Moneyou is omdat Moneyou in de basis een spaarbank is. Een spaarbank met te veel geld, waardoor ABN zelf ook te veel spaargeld heeft. Dus een product waarbij mensen geld in meerdere potjes kunnen beheren zitten ze gewoon niet op te wachten. Ze willen niet nog meer geld.
Dat is ook de reden dat de Hypotheek tak van Moneyou wel blijft bestaan, Al dat spaargeld moet in Hypotheken worden gestopt. Dit is geen bedrijfsgeheim of zo, het staat allemaal in hun eigen persbericht en is ook een beetje hoe Spaarbanken werken.
Computer says no
Volgens mij kunnen we nog steeds de tegenrekening niet wijzigen, toch?
En om de app opnieuw te installeren zonder de toegang tot je rekening te verliezen, moet je 1-malig de inlogcode wijzigen.
Echter, inlogcode probeer ik nu al een paar dagen te wijzigen, maar dan krijg ik 'technische fout'. Meer mensen hier last van?
En om de app opnieuw te installeren zonder de toegang tot je rekening te verliezen, moet je 1-malig de inlogcode wijzigen.
Echter, inlogcode probeer ik nu al een paar dagen te wijzigen, maar dan krijg ik 'technische fout'. Meer mensen hier last van?
https://www.iex.nl/Nieuws...-platform-Moneyou-Go.aspxAMSTERDAM (AFN) - ABN AMRO heeft zijn technologieplatform Moneyou Go van Moneyou verkocht aan fintechbedrijf TM-Pro. Het gaat om het platform zelf en alle onderdelen zoals het intellectuele eigendom en de medewerkers. De activiteiten zullen verder gaan onder de naam van TM-Pro.
Moneyou is een online financiële dienstverlener die in 2001 is opgericht. Naast hypotheek- en spaarproducten, biedt Moneyou het online betaalplatform Moneyou Go aan. Eerder maakte ABN AMRO bekend dat het alle activiteiten van Moneyou, op de hypotheekactiviteiten na, zal beëindigen.
TM-Pro is een Nederlandse aanbieder van financiële technologie. Het bedrijf werd in 2011 opgericht. TM-Pro werkt al langere tijd samen met Moneyou. Financiële details over de verkoop werden niet gegeven.
https://tm-pro.eu ken het verder niet, maar dus geen revolut
Wat zouden ze dan hebben gedaan voor Moneyou? Want ik zie niks van hun samenwerking in de app?
En wat zij dan met een bankapp als Moneyou moeten inclusief medewerkers... Een eigen fintech bank starten?TM-Pro werkt al langere tijd samen met Moneyou.
@Freakster86 Goede vraag. Bankstatus is wellicht wat lastig (administratief gezien?), maar misschien opschalen m.b.t. PSD2 diensten? Vind het ook wel raar dat alle medewerkers over gaan, volgens linkedin zijn dat er 100+, terwijl TM Pro <10 mensen in dienst heeft. Misschien is een groot deel gewoon bij ABN in dienst.
Wat zijn ze van plan dan?
https://www.abnamro.com/n...-verkocht-aan-tm-pro.html
Quote: ABN AMRO maakt bekend dat technologieplatform ‘Moneyou Go’ van Moneyou wordt verkocht aan TM-Pro. TM-Pro neemt het platform over, inclusief alle onderdelen, het intellectueel eigendom en de betrokken medewerkers. De operationele activiteiten en de software zullen worden gecombineerd tot een gezamenlijke ‘open banking’ oplossing voor financiële dienstverlening. De activiteiten zullen verder gaan onder de naam van TM-Pro.
https://www.abnamro.com/n...-verkocht-aan-tm-pro.html
Quote: ABN AMRO maakt bekend dat technologieplatform ‘Moneyou Go’ van Moneyou wordt verkocht aan TM-Pro. TM-Pro neemt het platform over, inclusief alle onderdelen, het intellectueel eigendom en de betrokken medewerkers. De operationele activiteiten en de software zullen worden gecombineerd tot een gezamenlijke ‘open banking’ oplossing voor financiële dienstverlening. De activiteiten zullen verder gaan onder de naam van TM-Pro.
Het is inmiddels oktober. Is iemand van jullie al benaderd door Moneyou met betrekking tot de vervolgstappen en eventueel sluiten van rekeningen? Ik heb tot heden nog niks ontvangen van Moneyou
Ze noemen het "vanaf" oktober. Heel duidelijk zijn ze daar niet in en waarom dat zolang moet duren...
Zie https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws onderaan:
Zie https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws onderaan:
Hoe sluit ik mijn rekening en mijn klantrelatie?
Vanaf oktober ontvangen onze klanten informatie over de vervolgstappen. Je kunt er ook voor kiezen om je rekening en klantrelatie al eerder te sluiten.
Klik hier voor het sluiten van je spaarrekening.
Klik hier voor het sluiten van je Go rekening.
Klik hier voor het sluiten van je klantrelatie.
Doe je zelf niets, dan zullen ze op het einde gewoon je saldo terugboeken naar je tegenrekening. Het bericht dat klanten deze maand zullen ontvangen zal waarschijnlijk een einddatum betreffen. En waarom dat bericht er nog niet is? Gezien de overname van onderdelen etc. zijn/waren ze die datum nog aan het uitvogelen gok ik zo.Mijn tegenrekening is niet meer actief. Hoe kan ik die wijzigen?
Klik hier voor meer informatie over het wijzigen van je tegenrekening.
Hebben meer mensen last van het feit dat je niet meer kan inloggen in de app?
Hij zeurt nu dat mijn inlogcode niet correct is maar dat is ie wel.
Wil nu een hele procedure doorlopen om mij te verifiëren.
Ze schieten ook lekker op met de mail die ze zouden sturen deze maand.
Hij zeurt nu dat mijn inlogcode niet correct is maar dat is ie wel.
Wil nu een hele procedure doorlopen om mij te verifiëren.
Ze schieten ook lekker op met de mail die ze zouden sturen deze maand.
@Akemi Ik kan de app gewoon openen, dus mogelijk even de app uit het geheugen halen of de telefoon opnieuw opstarten?
Ik las in het spaartopic dat al wel iemand een mail van Moneyou had gekregen (spaarrekening, geen saldo) en dat ze de rekening vanaf november gingen sluiten: Tochjo in "Het spaartopic - Deel 3"
Ik heb onderstussen zelf een (redelijk) goed alternatief gevonden in Vivid. De potjes met IBANs en (virtuele) Visa kaarten werken prima. Wat mij betreft een aanrader. Het helpt ook wel dat het alleen al minimaal 90 euro gratis geld oplevert
Ik las in het spaartopic dat al wel iemand een mail van Moneyou had gekregen (spaarrekening, geen saldo) en dat ze de rekening vanaf november gingen sluiten: Tochjo in "Het spaartopic - Deel 3"
Ik heb onderstussen zelf een (redelijk) goed alternatief gevonden in Vivid. De potjes met IBANs en (virtuele) Visa kaarten werken prima. Wat mij betreft een aanrader. Het helpt ook wel dat het alleen al minimaal 90 euro gratis geld oplevert
Vivid is inderdaad een heel mooi alternatief voor de potjes en heeft zelfs nog veel extra's te bieden, alhoewel het geen Nederlandse IBAN heeft of iDeal.
Dus een totale vervanging is het zeker niet, maar wel mooi te combineren met een simpele Nederlandse rekening van een degelijke Nederlandse bank.
Voor wie interesse heeft, je kunt nog €50 bonus krijgen via de boon.PLANET referral: https://vivid.money/en-de/lp-boon/
Dus een totale vervanging is het zeker niet, maar wel mooi te combineren met een simpele Nederlandse rekening van een degelijke Nederlandse bank.
Voor wie interesse heeft, je kunt nog €50 bonus krijgen via de boon.PLANET referral: https://vivid.money/en-de/lp-boon/
Vivid met het gratis Knab Basis lijkt dus een prima alternatief voor Moneyou Go. Al heb ik het idee dat het bij Knab ook wat rommelt, dus geen idee hoelang zij de gratis variant nog in stand houden. De basisrekeningen van de traditionele Nederlandse banken zijn gelukkig ook niet duur en voldoen prima.
@TexMex Met " degelijke bank " bedoelde ik dan ook geen KNAB 
Vooral ook het gebruik van KNAB Basis op een manier zoals je een gewone betaalrekening gebruikt gaat vroeg of laat problemen geven.
De iDeal functie mag je volgens mij eigenlijk ook niet eens gebruiken als basis gebruiker of hebben ze liever niet, alleen werkt het tot dusver nog wel.
Vooral ook het gebruik van KNAB Basis op een manier zoals je een gewone betaalrekening gebruikt gaat vroeg of laat problemen geven.
De iDeal functie mag je volgens mij eigenlijk ook niet eens gebruiken als basis gebruiker of hebben ze liever niet, alleen werkt het tot dusver nog wel.
Het was ook puur mijn eigen opmerking! 
iDEAL is geen enkel probleem bij Knab Basis. Incasso's kunnen wel een probleem zijn. Die werken gewoon prima, maar zijn volgens de voorwaarden bij Knab Basis officieel niet toegestaan. Als je naast een buitenlandse fintech dus alleen iDEAL nodig hebt, is Knab Basis wel degelijk een optie.
Desondanks zou ik Knab zelf op dit moment ook niet direct aanraden, want het loopt daar allemaal niet echt soepel meer.
iDEAL is geen enkel probleem bij Knab Basis. Incasso's kunnen wel een probleem zijn. Die werken gewoon prima, maar zijn volgens de voorwaarden bij Knab Basis officieel niet toegestaan. Als je naast een buitenlandse fintech dus alleen iDEAL nodig hebt, is Knab Basis wel degelijk een optie.
Desondanks zou ik Knab zelf op dit moment ook niet direct aanraden, want het loopt daar allemaal niet echt soepel meer.
Ik heb een Vivid topic geopend: Discussie over & Ervaringen met Vivid
Lijkt mij een interessante speler die een eigen topic verdiend
De inhoudelijke discussie over Vivid kan daar dan ook plaatsvinden, in plaats van hier in het Moneyou topic.
Lijkt mij een interessante speler die een eigen topic verdiend
De inhoudelijke discussie over Vivid kan daar dan ook plaatsvinden, in plaats van hier in het Moneyou topic.
Verbaast me niets hoe ze hun klanten besodemieteren en gemaakte afspraken zomaar breken.TexMex schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:34:
[ Voor 34% gewijzigd door MTT op 01-11-2020 16:39 ]
https://vivid.money/en-de/lp-moneyou/Special offer for Moneyou customers
Join Vivid Money and get a 40€ welcome bonus
There are two stages to qualifying for this offer. First, create a Vivid Money account by the 31st of December 2020. You will then need to make a single €300 transfer from your Moneyou account before the 10th of January 2021. You will receive a €40 bonus in your Rewards Pocket within 7 days of making the transfer. Note that transfers made to your Vivid Money account that arrive after the 10th of January will not qualify.
Zal dit ook gelden als je al een account bij vivid hebt?
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Poging waard lijkt me? En dan daarna de overstapservice van Knab meepakken voor 50 euroAllInOneNerd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:22:
[...]
Zal dit ook gelden als je al een account bij vivid hebt?
Nou dat gaat lekker. Gisteren een nieuwe Vivid pocket aangemaakt met eigen IBAN. Daarna vanochtend geld overgemaakt vanaf Moneyou. ‘s Avonds was het geld echter niet bij Vivid Money, maar weer terug op de Moneyou Go. Heel apart ....

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 05-11-2020 20:44 ]
Nog een keer proberen?U123456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:43:
Nou dat gaat lekker. Gisteren een nieuwe Vivid pocket aangemaakt met eigen IBAN. Daarna vanochtend geld overgemaakt vanaf Moneyou. ‘s Avonds was het geld echter niet bij Vivid Money, maar weer terug op de Moneyou Go. Heel apart ....
Heb ook zojuist nog geld overgemaakt van Moneyou naar Vivid, hopelijk komt het bij mij wel gewoon aan!
Wow, hier ook! Gisteren geld overgemaakt naar de juiste IBAN van mijn main pocket. Vandaag is het geld blijkbaar weer teruggestortU123456 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:43:
Het vreemde is dat ik eerder wel zonder problemen een (kleiner) bedrag van Moneyou naar de Main Pocket van Vivid heb overgemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 05-11-2020 21:55 ]
Komt hier ook terug, Moneyou app geeft aan 'transfer not executable'.
Probleem bij Moneyou of Vivid?
Probleem bij Moneyou of Vivid?
Nogmaals geprobeerd, ook weer mislukt.JohanNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:57:
Nog een keer proberen?
Ben geneigd te denken dat het bij Moneyou (=ABN Amro) mis gaat, gezien dit bericht van 2/11:
https://nl.pepper.com/aan...9?page=71#comment-1514341Hebben toevallig meer mensen problemen met geld overmaken vanaf een ABN Amro rekening naar je Vivid-rekening sinds afgelopen weekend? Ik krijg steeds een melding: "De Bank (BIC) van de begunstigde is niet bereikbaar".
Hier op Tweakers alvast samen kijken bij welke bedragen het overboeken mislukt?
Bij mij ging het om 2 pogingen van 300 EUR. Wie meer of minder?
Mijn laatste geslaagde overboeking van Moneyou Go naar Vivid was half oktober.
[ Voor 19% gewijzigd door U123456 op 06-11-2020 10:48 ]
Hier ook terug ontvangen, wat vreemd zeg!
" Transfer not executable " staat in de omschrijving.
Probleem lijkt mij bij de ABN te liggen.
[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 06-11-2020 10:48 ]
hier hetzelfde.. eerder een klein bedrag geen probleem
2e overboeking van gisteravond is vandaag wéér terug geboekt...
bedrag maakt niet uit.. zelfs € 0,01 gaat mis. Bij Moneyou geen "foutmelding/reden", staat gewoon weer op je rekening. Bij ABN krijg je mislukte transactie met als reden: BIC van de begunstigde is niet bereikbaarU123456 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:32:
[...]
Nogmaals geprobeerd, ook weer mislukt.
Ben geneigd te denken dat het bij Moneyou (=ABN Amro) mis gaat, gezien dit bericht van 2/11:
[...]
https://nl.pepper.com/aan...9?page=71#comment-1514341
Hier op Tweakers alvast samen kijken bij welke bedragen het overboeken mislukt?
Bij mij ging het om 2 pogingen van 300 EUR. Wie meer of minder?
Mijn laatste geslaagde overboeking van Moneyou Go naar Vivid was half oktober.
Moneyou klantenservice over het overboeken naar een Duitse rekening:
Het is een bekende probleem helaas, momenteel wordt hier hard aan gewerkt om het op te lossen. Je kunt voor de zekerheid een email sturen naar betalen@moneyou.nl vanuit bij ons bekende emailadres. Zo kunnen we je op de hoogte houden wanneer de probleem opgelost is.
Het is een bekende probleem helaas, momenteel wordt hier hard aan gewerkt om het op te lossen. Je kunt voor de zekerheid een email sturen naar betalen@moneyou.nl vanuit bij ons bekende emailadres. Zo kunnen we je op de hoogte houden wanneer de probleem opgelost is.
Contact opgenomen met Vivid. De medewerker zag dat het een terugkerend probleem is en heeft het team op de hoogte gebracht. Even afwachten dus.
Abn lijkt weer te werkenJohanNL schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:48:
Hier ook terug ontvangen, wat vreemd zeg!
Okay, zojuist het geld opnieuw overgemaakt en dan zullen we morgen zien of het is aangekomen of dat het weer teruggestort wordt
Volgens de Vivid klantenservice zouden de overboekingen vanaf MoneYou/ABN weer moeten werken. Gelijk maar weer overmaken.
De overboeking van gisteren nog niet ontvangen bij Vivid.Freakster86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:44:
Volgens de Vivid klantenservice zouden de overboekingen vanaf MoneYou/ABN weer moeten werken. Gelijk maar weer overmaken.
Die had er nu in principe wel moeten zijn.
Ik kreeg het bericht net pas, dus geen idee of overboekingen van gisteren dan wel lukken.JohanNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:10:
[...]
De overboeking van gisteren nog niet ontvangen bij Vivid.
zelfde hier, staat er nog niet op inderdaad. Maar is ook nog niet teruggeboekt...JohanNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:10:
[...]
De overboeking van gisteren nog niet ontvangen bij Vivid.
komt zojuist binnen, werkt weer dus
[ Voor 5% gewijzigd door msmilde op 09-11-2020 12:38 ]
Hier ook!msmilde schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:55:
[...]
zelfde hier, staat er nog niet op inderdaad. Maar is ook nog niet teruggeboekt...
komt zojuist binnen, werkt weer dus
Mooi, nu eens kijken of ik dan ook nog die €40 bonus krijg
Moet wellicht nog een transactie voor worden gedaan, zal ik dus even doen.
Vandaag even wat financiele zaken afgehandeld. Ook mijn Moneyou GO opgezegd.
Ik had daarvoor ook op bericht van Moneyou kunnen wachten, maar het is goed zo.
Het eind komt toch ....
Ik had daarvoor ook op bericht van Moneyou kunnen wachten, maar het is goed zo.
Het eind komt toch ....
Hier is Moneyou nog in gebruik voor de Marktplaats betaalverzoeken en Tikkie. De rest is gelukkig al overgezet 
Theoretisch gezien zou ik deze laatste dingen ook kunnen overzetten naar ING, maar ik vind het wel prettig om deze transacties zo lang mogelijk gescheiden te houden van mijn 'vaste lasten rekening'. Als betaalrekening gebruik ik N26 maar dat werkt helaas niet met Marktplaats en Tikkie. Misschien dat Revolut in de toekomst een optie is als ze iDEAL gaan ondersteunen. Knab basis lijkt me op dit moment ook niet zo'n geweldige keuze hiervoor en het is maar weer de vraag hoelang dit nog bestaat.
Theoretisch gezien zou ik deze laatste dingen ook kunnen overzetten naar ING, maar ik vind het wel prettig om deze transacties zo lang mogelijk gescheiden te houden van mijn 'vaste lasten rekening'. Als betaalrekening gebruik ik N26 maar dat werkt helaas niet met Marktplaats en Tikkie. Misschien dat Revolut in de toekomst een optie is als ze iDEAL gaan ondersteunen. Knab basis lijkt me op dit moment ook niet zo'n geweldige keuze hiervoor en het is maar weer de vraag hoelang dit nog bestaat.
Leuk artikel:
https://www.rtlnieuws.nl/...islukking-prestigeproject
https://www.rtlnieuws.nl/...islukking-prestigeproject
[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 19-11-2020 06:26 ]
Met de meest recente Moneyou app update, kan je vanuit de app je rekening opzeggen.
Is er al iets bekend over wanneer ze de rekeningen voor iedereen gaan sluiten, die dat nog niet vrijwillig hebben gedaan?
JohanNL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:10:
Is er al iets bekend over wanneer ze de rekeningen voor iedereen gaan sluiten, die dat nog niet vrijwillig hebben gedaan?
(bron)De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd.
Via de chat weten ze ook niet meer dan er op de website staat. Ze informeren klanten in batches om de drukte te spreiden. Naar verwachting gaat tot proces nog door tot in 2021. Een harde datum is er dus niet maar als ik mag speculeren:
- 2020-Q3: Informeren van de klanten voor stoppen of overstappen.
- 2021-Q1: Afbouwen van klantenbestand.
- 2021-Q2: Einde Moneyou.
Vandaag mijn Moneyou GO leeggemaakt. Maar ik durf niet op de knop "Rekening Sluiten" te drukken want dan kan ik waarschijnlijk de laatste (november) afschrift downloaden.
Weet iemand wat er gebeurt na het indrukken van de knop?
Weet iemand wat er gebeurt na het indrukken van de knop?
Vandaag dan eindelijk de langverwachte officiële mail ontvangen.

Grappig detail: Ik heb deze mail ontvangen nadat ik afgelopen weekend mijn rekening zelf al opgezegd had, want ik had het idee dat het allemaal niet zo soepel meer liep (iDEAL betaalpagina die 2 keer bleef hangen en niet terugkeerde naar website van webshop, de betalingen waren uiteindelijk wel doorgekomen). Ik had deze Moneyou rekening puur nog in gebruik voor iDEAL naast mijn N26 rekening.
Hopelijk kunnen we qua iDEAL 'binnenkort' met Revolut aan de slag en dan kunnen we Moneyou snel vergeten

Grappig detail: Ik heb deze mail ontvangen nadat ik afgelopen weekend mijn rekening zelf al opgezegd had, want ik had het idee dat het allemaal niet zo soepel meer liep (iDEAL betaalpagina die 2 keer bleef hangen en niet terugkeerde naar website van webshop, de betalingen waren uiteindelijk wel doorgekomen). Ik had deze Moneyou rekening puur nog in gebruik voor iDEAL naast mijn N26 rekening.
Hopelijk kunnen we qua iDEAL 'binnenkort' met Revolut aan de slag en dan kunnen we Moneyou snel vergeten

Wel een gemiste kans voor Moneyou om te verwijzen naar de Consumentenbond i.p.v. de resterende GO-kllanten een nieuwe betaalrekening bij ABNAmro aan te bieden met een leuke korting en overstapbonus of zo.
[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 01-12-2020 21:22 ]
Dat is ook een beetje wat ik had verwacht. Mensen een halfjaar gratis een betaalrekening bij ABN oid aanbieden. Maar het lijkt er sterk op dat ze de Moneyou klanten daar niet willen hebben.U123456 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:21:
Wel een gemiste kans voor Moneyou om te verwijzen naar de Consumentenbond i.p.v. de resterende GO-kllanten een nieuwe betaalrekening bij ABNAmro aan te bieden met een leuke korting en overstapbonus of zo.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 01-12-2020 21:47 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Achteraf zo blij dat je je tegenrekening niet kon wijzigen
Blijft jammer, maar persoonlijk vind ik het nu met ING + Vivid + N26 beter dan voorheen. ING als hoofdrekening (betrouwbaar + iDeal), Vivid voor alle potjes met IBANS en (virtuele) CC(s) en N26 voor de boodschappen (maestro i.v.m. AH). Toegegeven, iDeal gebruik is niet heel praktisch omdat het niet uit de potjes kan. Maar iDeal probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden en dat lukt aardig. Picnic schrijft keurig af van mijn Duitse IBAN van Vivid bijvoorbeeld.
Blijft jammer, maar persoonlijk vind ik het nu met ING + Vivid + N26 beter dan voorheen. ING als hoofdrekening (betrouwbaar + iDeal), Vivid voor alle potjes met IBANS en (virtuele) CC(s) en N26 voor de boodschappen (maestro i.v.m. AH). Toegegeven, iDeal gebruik is niet heel praktisch omdat het niet uit de potjes kan. Maar iDeal probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden en dat lukt aardig. Picnic schrijft keurig af van mijn Duitse IBAN van Vivid bijvoorbeeld.
Ik was al van plan om weg te gaan bij Moneyou dus zal er deze week ook maar eens vaart achter zetten. Jammer dat het geflopt is maar vergeleken met N26 is dit ook echt een draak van een product. Trage doorlooptijden van overboekingen, app geeft regelmatig technische storing bij authenticatie....
Maar eens kijken waar ik nu een NL rekening moet/kan gaan openen.
Maar eens kijken waar ik nu een NL rekening moet/kan gaan openen.
Hebben jullie dat ook? Als ik naar https://vivid.money/en-de/lp-moneyou/ ga om een Vivid rekening te openen, dan verandert de URL in https://vivid.money/en-de/ waardoor ik gewoonweg niet zeker weet of ik in aanmerking kom voor de € 40,-
Gebruik ik met https://vivid.money/en-de/lp-moneyou/ wel de goede link?
Mazda MX-30
Die actie lijkt inmiddels voorbij, wel kun je nog 20 euro krijgen als je jezelf via een huidige Vivid-klant aanmeld voor Vivid Money. Dus even vragen of zoeken. Meer info over Vivid: Discussie over & Ervaringen met Vividnathalia schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:32:
Kreeg zojuist een nieuwe update via de mail en op hun website staat het nu ook: https://www.moneyou.nl/betalen/rekening-sluiten/go
Per 15 april worden de MoneYou Go rekeningen dus gesloten
Per 15 april worden de MoneYou Go rekeningen dus gesloten

[ Voor 16% gewijzigd door JohanNL op 04-02-2021 11:05 ]
Als ik het goed heb stopt de GO-versie per 15-4 maar Moneyou stopt later in dit jaar nog, toch?
De reden dat ze stoppen met MY is dat spaargeld weinig oplevert op dit moment. Dus waarom zouden ze dan het spaargeld over willen hevelen van het ene naar het andere bedrijf het uit hetzelfde concern (weten dat de klanten van MY 'koopjesjagers' zijn zeg maar.Je hoeft niet te verwachten dat dit type klant ook uit trouw een hypotheek afsluiten bij ABN. Dan kun je er nog iets aan verdienen.RobertowNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:46:
[...]
Dat is ook een beetje wat ik had verwacht. Mensen een halfjaar gratis een betaalrekening bij ABN oid aanbieden. Maar het lijkt er sterk op dat ze de Moneyou klanten daar niet willen hebben.
De gemiddelde MY klant kun je vergelijken met iemand die voor een paar kratjes bier in de aanbieding naar supermarkt X gaat maar bij de volgende aanbieding naar Y gaat en niet bij X blijft plakken. Er valt op dit moment geen geld te verdienen aan bier, dus proberen ze je ook niet naar een ander filiaal te lokken om daar bier te kopen.
Nouja ze hebben 20 miljard aan spaargeld opgehaald in een tijd waarin je als bank niet zo bizar goedkoop kon lenen bij de ECB. Inmiddels is het concept achterhaald door de realiteit.Mandera schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:40:
Ik was al van plan om weg te gaan bij Moneyou dus zal er deze week ook maar eens vaart achter zetten. Jammer dat het geflopt is
Online betalen met iDeal door Revolut klanten is sinds december 2020 ook mogelijk. Voor degenen die nog een alternatief zoeken voor MoneYou....nathalia schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:00:
[...]
Een deel van de medewerkers van MoneYou gaat over naar fintechpartij Revolut die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt. Op deze manier kan Revolut gebruikmaken van de iDEAL infrastructuur van MoneYou.
Dit komt geheel overeen met de reactie van Currence iDEAL B.V. op de vraag die gesteld is over betalen met iDEAL bij Revolut. Hierbij hun reactie:
"Online betalen met iDEAL door Revolut-klanten is nog niet mogelijk. Revolut werkt momenteel echter aan de mogelijkheid om hun klanten met iDEAL te kunnen laten betalen. Dit zal naar verwachting later dit jaar van start gaan. Eventuele verdere vragen kunnen aan Revolut worden gesteld."
Kortom, voorlopig gewoon de rekening bij MoneYou aanhouden. Wellicht kan het makkelijk worden overgezet naar Revolut.
Zie ook https://www.ideal.nl/actu...ortaan-met-ideal-betalen/
[ Voor 5% gewijzigd door nathalia op 12-02-2021 13:48 ]
Mazda MX-30
Zoals wel vaker gezegd eisen sommige bedrijven (tegen de regels in) een NL-IBAN.nathalia schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:28:
[...]
Online betalen met iDeal door Revolut klanten is sinds december 2020 ook mogelijk. Voor degenen die nog een alternatief zoeken voor MoneYou....
Zie ook https://www.ideal.nl/actu...ortaan-met-ideal-betalen/
Toch apart, had bij de eerste berichten dat ze gingen stoppen de rekening opgeheven, dat werd in september ook bevestigd.
Kreeg daarna toch nog de herinneringen dat ze gingen stoppen en dus op 15 april nogmaals dat de rekening net zoals van iedereen is opgeheven. Nu nog per post een laatste afschrift.
Blijkbaar was het in september dus toch niet opgeheven wat ik nu weer irritant vind voor de belastingaangifte komend jaar.
Was bij Bunq ook al dat opzeggen nog geen opheffen was.
Kreeg daarna toch nog de herinneringen dat ze gingen stoppen en dus op 15 april nogmaals dat de rekening net zoals van iedereen is opgeheven. Nu nog per post een laatste afschrift.
Blijkbaar was het in september dus toch niet opgeheven wat ik nu weer irritant vind voor de belastingaangifte komend jaar.
Was bij Bunq ook al dat opzeggen nog geen opheffen was.