Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:04
In dit topic kunnen discussies gevoerd worden en ervaringen gedeeld worden over Vivid

---

Inleiding:

Vivid is een spin-off van de Russiche Tinkoff Bank die begonnen is in Duitsland en het inmiddels ook mogelijk heeft gemaakt voor Nederlandse inwoners om een rekening bij ze aan te houden.
Het idee achter Vivid is om het geld van de gemiddelde consument weer te laten renderen, in plaats van het weg te laten smelten door factoren als inflatie, bankkosten en geen/negatieve rentes op positieve saldi.
Daarnaast moet bankieren bij Vivid makkelijk, innovatief en veilig zijn.

Zie ook de About Vivid pagina

---

Belangrijke kenmerken:

- Gratis Duitse IBAN
- Gratis meerdere IBAN's aan te vragen d.m.v. het creëren van '' pockets ''
- Mogelijkheid tot het delen van '' pockets '' met andere Vivid gebruikers
- Volledig online, enkel via de Vivid app te gebruiken
- Visa Betaalkaart & online te gebruiken voor de Visa betaalmethode / als credit/debit kaart
- Mogelijkheid om cashback te ontvangen voor het doen van betalingen
- Mogelijkheid om diverse valuta aan te houden
- Zonder kosten wereldwijd betalen, overboeken en laten afschrijven
- Apple & Google pay mogelijk!
- Medemogelijk gemaakt door SolarisBank, bescherming tot €100K dankzij het Duitse DGS
- [ Binnenkort ] Zonder commissie investeren in aandelen en ETF's
Pockets
Bij Vivid heb je zogenaamde '' pockets '', die wel enigszins lijken op de '' potjes '' van Moneyou en de grote basis vormen van jouw Vivid account.
Met uitzondering van de '' stock rewards '' heeft elke '' pocket '' een eigen rekeningnummer ( IBAN ), kun je deze een eigen zelfgekozen naam geven, een pictogram kiezen en kun je zowel een fysieke als een virtuele VISA kaart van Vivid eraan koppelen.
Elke pocket kun je als een individuele rekening gebruiken, welke te gebruiken is als een normale betaalrekening en het dus mogelijk is om zowel geld te ontvangen als ook te versturen en automatische incasso's uit te laten voeren.
Je kunt geld storten op een van je pockets door geld te storten van een andere rekening naar de bijbehorende IBAN van de pocket en via Vivid Pay.
Aan elke pocket kun je ook een vreemde valuta toevoegen, met een maximum van 10 vreemde valuta's per account.
Voor elke vreemde valuta die je toevoegt aan een van je pockets wordt achter de schermen ook een rekening geopend.

Let op: Het is vooralsnog niet mogelijk om rekening/rekeningnummer(IBAN) te sluiten, waardoor je gemaakte pockets niet kunt verwijderen.
Ook vreemde valuta rekeningen die je toevoegt aan een pocket kun je niet sluiten en kunnen ook niet overgedragen worden aan een andere pocket.
Denk er dus goed over na als je een pocket opent of een vreemde valuta toevoegt!
Visa debitkaart
Net zoals bij een reguliere bank kun je bij Vivid ook een betaalkaart krijgen, zodat je ook nog op een traditionele manier kunt pinnen of geld kunt opnemen bij een betaalautomaat.
Bij Vivid krijg je een VISA debitkaart, welke je niet moet verwarren met Vpay of Meastro, maar dus op hetzelfde netwerk loopt als die van de VISA creditkaarten.
Daarbij krijg je dan ook de zogenaamde '' kaartnummers '' zoals je ook hebt bij creditcards, waarmee je offline/online aankopen kunt doen waarbij VISA wordt ondersteund als betaalmethode. ( dit wordt meestal ook wel aangeduid als '' creditcard '' )
Deze gegevens staan niet op de kaart zelf, maar kun je terugvinden in je account.
Voor je veiligheid kun je eventueel ook de kaartnummers laten vernieuwen, de kaart ( tijdelijk ) laten bevriezen en andere beperkingen toepassen.
De VISA kaart kun je koppelen aan een van je pockets, welke je eventueel later ook nog kunt koppelen aan een andere pocket.
Elke betaling die je verricht met je VISA kaart of de daar bijbehorende kaartnummers wordt het saldo van de gekoppelde pocket aangesproken.

Het is ook mogelijk om nog een virtuele VISA kaart aan te vragen, dit betreft dan een kaart die je niet fysiek opgestuurd krijgt maar enkel een virtuele kaart die je kunt koppelen aan een van je pockets en zijn eigen kaartnummers heeft.

De kosten voor de eerste fysieke en virtuele kaart zijn gratis met Vivid Prime.
De eerstvolgende extra ( metal ) fysieke kaart kost €20 en een virtuele kaart €1.
Pocket sharing
Met pocket sharing kun je een van je pockets delen met een andere Vivid gebruiker.
Op deze manier kun je een soort van gezamenlijk potje creëren voor jou en iemand anders of zelfs een hele club/vereniging, in theorie.
Zie ook:
https://help.vivid.money/...9-what-is-a-shared-pocket
https://help.vivid.money/...6-how-to-share-the-pocket
Stock rewards
Stock rewards is de term die gebruikt wordt voor het cashback systeem van Vivid.
Elke cashback die je ontvangt gaat ook naar de speciale '' stock rewards '' pocket waarbij de inleg op papier wordt geïnvesteerd in een door jou vooraf gekozen aandeel.
Het speciale hiervan is dat je initiële inleg niet minder kan worden als de door jou gekozen aandeel daalt in waarde, maar dat je inleg wel meer waard kan worden als de door jou gekozen aandeel in waarde stijgt.
Een soort van risicoloos beleggen dus.
Op elk gewenst moment kun je ook de cashback die je hebt opgebouwd laten uitkeren naar je main pocket, eventueel gemaakte winst krijg je er dan automatisch bij terwijl eventueel gemaakte verlies wordt gecompenseerd en weggestreept.
Apple & Google pay
Het is met Vivid ook mogelijk om een andere betaalprovider aan zowel je fysieke als je virtuele Vivid kaart toe te voegen, waaronder Apple maar ook Google Pay.
Het proces om Apple pay werkend te krijgen spreekt voor zich, maar Google pay is een ander verhaal omdat deze dienst officieel niet in Nederland beschikbaar is in zijn volledigheid.
Toch kan het werken omdat de Vivid VISA kaart een Duitse BIN/kenmerk bevat, Google Pay in Duitsland al wel volledig is gelanceerd en daardoor wel door Google Pay wordt ondersteund.
Om Google Pay helemaal werkend te krijgen moet je dan nog wel de Google Pay app installeren, die je niet zomaar kunt installeren van de Google Play store als je toestel locatie op Nederland is ingesteld ( of al voorgeïnstalleerd is )
De enige mogelijkheid om het dan wel te installeren is om de app te sideloaden ( installeren van apps buiten de officiële store om )
Als je niet weet hoe dat moet of geen betrouwbare bron weet waar je de Google Pay app kunt downloaden, neem dan eens een kijkje in dit topic: Google Pay in Nederland
Invest
Commissievrij investeren in aandelen & ETF's

Coming soon :)

Link: https://vivid.money/en-eu/investments/
Tarieven
In principe kun je Vivid volledig gratis gebruiken & aanhouden, maar er bestaat ook een '' premium pakket '' en er zijn nog wel een paar zaken waarvoor een ( kleine ) vergoeding wordt gevraagd of indirect extra kosten op worden doorberekend.

Hierbij de belangrijkste:

Het Vivid Prime pakket: €9,99
Zie: https://vivid.money/en-eu/compare/

Geldautomaat: Minder dan €50 opnemen kost 3% met een minimum van €1
Meer dan €50 is gratis mits niet meer dan €200 per maand ( Vivid standard ) of €1000 per maand ( Vivid Prime ) anders 3%.
Zie: https://help.vivid.money/...sh-free-of-charge-in-euro

Extra ( Metal ) VISA kaart €20
Extra virtual VISA kaart €1

Een positief saldo tussen €0 en €249.999,99 = 0% rente
Daarboven = 0,5% negatieve rente op jaarbasis

Vervanging van de fysieke VISA kaart: om de 12 maanden gratis bij Vivid standard of om de 6 maanden bij Vivid Prime, anders €20.

Wisselkoersen van en naar vreemde valuta: minimaal een op/afslag van 0,5% op de middenkoers van de ECB, welke in bepaalde gevallen hoger kan zijn bij specifieke valuta of bepaalde tijden.

Volledige lijst: https://www.solarisbank.c...ichnis_v2.6.1_english.pdf

[ --- ]

Lopende acties:

[h2]€50 bonus voor nieuwe gebruikers[/h2]

Vivid heeft een actie lopen waarbij je als nieuwe gebruiker €50 cadeau kunt krijgen als je je via een speciale link ( referral ) van boon.PLANET aanmeld.
Het is eigenlijk bedoeld voor nieuwe klanten die een boon.PLANET rekening hadden, maar het werkt ook voor nieuwe klanten die hier geen rekening hebben of hadden.
Link om aan te melden voor deze actie moet je zelf opzoeken omdat deze hier niet wordt toegestaan door de moderators

Let op: zelfs al zit je op de speciale /lp-boon website, zijn er blijkbaar twee verschillende knoppen op de website te vinden.
Zowel op desktop als mobiel moet je drukken op de '' Open your free account '' knop die onder '' Join Vivid Money and get 50€ welcome bonus '' staat.
Op mobiel wordt je dan doorgestuurd naar de Google/Apple store en kun je de app installeren.
Op desktop schuift de website naar beneden en moet je je emailadres invullen, waarna je een email krijgt met een speciale link die je dan weer moet openen op je mobiel.
Het is dus handiger gelijk het proces te doorlopen vanaf je mobiel.

En uiteraard garantie tot de voordeur, maar het zou nog steeds moeten werken gezien de ervaringen die ik online heb gelezen.
Wordt hier z.s.m. geüpdatet mocht ( er vermoeden zijn van dat ) het niet meer werkt.

Nadat je succesvol je rekening hebt geactiveerd moet je nog het volgende doen om de €50 te ontvangen:

- In je pocket '' Stock rewards '' moet je een aandeel kiezen - geen zorgen, als je gekozen aandeel minder waard wordt verlies je niet ( een deel van ) de bonus of andere cashbacks die je hierin opspaart, het kan alleen maar meer waard worden!
- Doe een aankoop van tenminste €20 met je fysieke Vivid kaart in de winkel of met de Visa kaartgegevens voor bijvoorbeeld een online aankoop.
Hiervoor moet je dus wel eerst minimaal €20 op je rekening storten.
Uiteraard is een aanzienlijk groter bedrag storten wel aan te raden zodat je niet in een situatie komt waarbij je te weinig saldo op je rekening hebt staan, geld wat je overhoud stort je eventueel weer terug.
- Wachten! Meestal komt de bonus binnen 2 tot 7 dagen na je eerste besteding van tenminste €20.
- Je hebt je bonus ontvangen: Deze ontvang je in je '' Stock rewards pocket ''.
Je kunt deze bonus gelijk laten uitkeren door '' Redeem '' te drukken, maar het is slimmer om dit even te laten staan omdat de bonus wordt gekoppeld aan een aandeel die je hebt uitgekozen en deze niet minder kan worden dan wat je aan bonus had ontvangen.
Het is wel zo dat als je gekozen aandeel flink op verlies staat je hem beter wel kunt laten uitkeren, dit omdat je gekozen aandeel eerst weer al het koersverlies goed moet maken wil jouw bonus ook weer meer waard worden, maar ook je andere cashbacks worden in deze pocket bijgeschreven.
Als je je Stock rewards pocket laat uitkeren dan wordt eventueel gemaakt verlies in deze pocket weer gereset en start nieuw bijgeschreven cashback ook weer vanaf de dan geldende beurskoers van de door jouw gekozen aandeel.

Bovenstaande boon.PLANET actie is niet meer actief

Alternatief of eventueel mogelijk te combineren:

- Er loopt ook een soortgelijke actie voor Moneyou gebruikers die een cadeau kunnen ontvangen van €40.
Hiervoor moet dan wel daadwerkelijk een bedrag van ten minste €300 van jouw Moneyou rekening worden overgeschreven naar een Vivid rekening van jou.

Bovenstaande actie ook niet meer geldig

- Een eBay cadeabon t.w.v. €30 voor nieuwe klanten.
Voorwaarden: https://website-static.vi...docs/en/tcs-visa-ebay.pdf

Een speciale link met de actie is ook voor beide acties benodigd, die je zelf even moet opzoeken.
Gratis Vivid Prime
Je krijgt op dit moment als nieuwe gebruiker gratis Vivid Prime.

Met Vivid Prime krijg je een paar extra's, waaronder extra cashback bij geselecteerde offline stenen winkels als ook online winkels en services.
De meest interessante lijkt mij op dit moment de Lidl en de Aldi waarbij je 10% cashback krijgt, met een maximum van €20 cashback per maand ( bij €200 uitgaven zit je dus op €20 cashback )
Bij de online deelnemers zit: Amazon Prime ( 10% ), YouTube ( 10% ), Netflix ( 10% ), Spotify ( 10% ), badoo ( 10% ), Tinder ( 10% ), Playstation ( 10% ), Nintendo ( 10% ), Steam Games ( 5% ), XBOX ( 5% ), Kindle ( 5% ) en met een maximum van €80 cashback per maand.

Zie volledige lijst voordelen Vivid Prime: https://vivid.money/en-de/compare/

Extra cashback met Curve:

Je kunt ook je Vivid Visa kaart toevoegen aan de betaalapp Curve
Met Curve is het ook nog mogelijk om extra cashback te ontvangen, waardoor je dus zowel cashback van Curve als van Vivid kunt ontvangen via deze constructie.
Zie ook het Curve topic: Curve (prepaid creditcard)

[ Voor 187% gewijzigd door JohanNL op 08-01-2021 23:34 . Reden: aanvulling link naar invest ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL

FAQ:

https://vividmoney.zendesk.com/hc/en-us

In principe moet in de bovenstaande link alles te vinden zijn, maar hierbij nog een paar simpele Q&A's waarbij de meest gestelde vragen worden beantwoord:

Q: Kan ik de Vivid bankomgeving ook in de browser openen, zoals op mijn desktop/laptop?
A: Nee, de Vivid bankomgeving is app-only, beschikbaar voor Android en iOS

Q: Is Vivid volledig gratis?
A: In principe kun je het volledig gratis gebruiken en aanhouden, maar er zijn uitzonderingen, zie het kopje '' Tarieven '' hierboven en/of: https://www.solarisbank.c...ichnis_v2.6.1_english.pdf

Q: Kan ik overal met mijn (fysieke) VISA Debit kaart betalen?
A: Dit hangt er zeer van af waar en bij welke winkel je wilt betalen of deze VISA ondersteunen.
De meeste winkels ondersteunen VISA wel, zowel in Nederland als ook in het buitenland.
Echter is het bekend dat de Albert Heijn geen VISA ondersteund ( met uitzondering van ( sommige ) AH to-go's en Schiphol )
De AH ondersteund standaard enkel Maestro, in dat geval werkt Google Pay helaas ook niet.

Q: Het lukt mij maar niet om het verificatieproces door te komen, wat kan ik doen?
A: Mogelijk is de app vastgelopen op je telefoon, probeer de app daarom eens af te sluiten en weer opnieuw te openen.
Mocht dat ook niet werken dan is het wellicht op het moment dat jij het probeert erg druk, probeer het eens op een ander tijdstip zoals vroeg in de ochtend of doordeweeks op een werkdag in de na-ochtend of begin van de middag.

Q: Ik wil een pocket verwijderen, hoe moet dat?
A: Dit is vooralsnog niet mogelijk, ook de klantenservice kan je hier niet mee helpen.

Q: Ik heb mijn welkomstbonus voor het aanmelden nog niet ontvangen, wat moet ik doen?
A: In dat geval kun je het beste even de klantenservice contacteren.
Let op dat er helaas geen enkele garantie is dat je de bonus zult ontvangen als je niet de juiste link hebt gebruikt of ( in geval van de Boon actie ) geen Boon account hebt of hebt gehad, ( in geval van Moneyou actie ) geen Moneyou account hebt of hebt gehad en je niet ( volledig ) voldoet aan de actievoorwaarden.

Q: Ik heb geld overgemaakt van een andere bank dan Vivid naar mijn Vivid rekening en dit is na 1 werkdag nog steeds niet bijgeschreven, wat moet ik doen?
A: De meeste overboekingen die van een andere bank komen dan Vivid ( SolarisBank ) worden doorgaans binnen een paar uur bijgeschreven, maar uiterlijk binnen 1 werkdag.
Mocht het langer duren, dan is er wellicht een storing bij Vivid en is het aan te raden nog een paar extra dagen te wachten.
Als er na uiterlijk 2 weken nog steeds niets is bijgeschreven kun je het beste eerst Vivid contacteren hierover.
Mochten zij geen oplossing bieden, dan kun je een onderzoek starten bij de bank waarvandaan je het geld hebt overgemaakt.

Q: Hoe kan ik online betalen met mijn Vivid rekening?
A: Dat kan op twee manieren:
- Het geld overmaken via een ordinaire online overboeking
- Het gebruik maken van de kaartgegevens voor ( online ) betalingen via VISA, dit proces is hetzelfde als bij een creditcard betaling waarbij VISA wordt ondersteund.
De kaartgegevens ( naam, kaartnummer, expiratiedatum en de CVV bestaande uit 3 cijfers ) kun je vinden in de app en invullen tijdens het betaalproces.

Q: Ik krijg bij een ( online ) betaling ( met het gebruik van de kaartnummers ) de melding dat de betaling geweigerd is.
Bij mijn transacties staat een transactie waarbij staat '' Operation failed '', wat gaat er fout / wat moet ik doen?
A: Dit kan diverse redenen hebben zoals:
- Je hebt de afgelopen tijd heel veel transacties uitgevoerd ( naar hetzelfde bedrijf )
- Je hebt meer uitgegeven dan je bestedingslimiet voor deze maand - ook al heb je geen kredietfaciliteit, heb je alsnog een bestedingslimiet ongeacht je positieve saldo -
- Er is mogelijk ( een vermoeden van ) fraude gedetecteerd
In alle gevallen kun je het beste even Vivid contacteren via de chat.

Q: Ik wil betalen bij een betaalterminal in een fysieke winkel met mijn Vivid ( Metal ) kaart, maar deze wordt geweigerd en de betaalterminal zelf geeft een fout aan waar ik niet mee kan / niets van begrijp.
A: Als je een foutmelding krijgt kun je altijd het beste even in de app van Vivid kijken, daar staat meestal exact de juiste reden waarom jouw betaling mislukt.

[ Voor 213% gewijzigd door JohanNL op 17-11-2020 22:52 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[ Gereserveerd voor TS ]

[ Voor 92% gewijzigd door JohanNL op 08-11-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:01
JohanNL schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:10:
[...]

Al bijna een maand geleden, zoiets.

Maar ik weet denk ik om welk probleem het gaat, de app compleet afsluiten en weer opstarten zou het moeten oplossen.
Alles al geprobeerd. Dat ook al vaker gedaan maar helaas werkt dat niet. Laatste dagen krijgt ze continu de melding dat het te druk is. Ze kan aangeven een bericht te ontvangen wanneer het rustig is. Dat bericht komt alleen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Thanks voor de tip. Helaas is mijn 250Mb/25Mb verbinding volgens hun systeem 'Bad' en kom ik er niet door. Ook over 4G is het te langzaam. Misschien van de week nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32
Dank voor de tip.

Hier zojuist succesvol de identificatie doorlopen en rekening inmiddels geopend.
Was wel een wachttijd voordat ik met de identificatie-agent verbonden was.
Ging verder soepel, wel even onduidelijk waar de SMS verificatiecode ingevoerd moest worden.

Pas zou er over een weekje moeten zijn volgens de app.
Geopend via boon.planet, weet iemand wanneer de welkomstbonus bijgeschreven wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Wally2002 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:47:
Dank voor de tip.

Hier zojuist succesvol de identificatie doorlopen en rekening inmiddels geopend.
Was wel een wachttijd voordat ik met de identificatie-agent verbonden was.
Ging verder soepel, wel even onduidelijk waar de SMS verificatiecode ingevoerd moest worden.

Pas zou er over een weekje moeten zijn volgens de app.
Geopend via boon.planet, weet iemand wanneer de welkomstbonus bijgeschreven wordt?
Helemaal vergeten te vermelden, dus hierbij: je moet een transactie doen van tenminste €20.
Maar eerst moet je een aandeel kiezen bij stock rewards!
Daarna zet je dus geld op je rekening via overschrijving en kun je al d.m.v. de Visa kaart gegevens een online betaling doen of je wacht op de Vivid metal card en doet bijvoorbeeld bij de Lidl of de Aldi boodschappen voor tenminste €20.

De bonus ontvang je dan als het goed is binnen een week, maar had die van mij destijds al na 2 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:38
Dit is ook een leuk ding bij Vivid Prime
For anyone who likes spending outside of Europe, we offer 1% cashback on purchases and another 3% on payments in restaurants with Vivid prime. And as if this wasn't enough, you will always get 0.1% cashback on any purchase you make - no matter where you are.
https://vivid.money/en-de/compare/

Overigens krijg je ook op automatische incasso 0,1% cashback.

Deze en andere FAQ van Vivid Money: https://vividmoney.zendesk.com/hc/en-us

[ Voor 78% gewijzigd door U123456 op 30-10-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Vivid is niet helemaal een nieuwe bank, maar een spin-off van de Russiche Tinkoff Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ervaren jullie ook problemen met de app, dat wanneer je hem voor de tweede keer opent (dus zit nog in het geheugen) dat dan de pockets niet willen laden. Moet telkens de app weer eruit gooien en opnieuw opstarten.

Mocht je nog dingen missen in de app, dan kun je via deze link feedback geven: https://docs.google.com/f...EJQlQe1j-5AT-Ikg/viewform

Een paar dingen die ik graag zie:
- Compactere pockets, zodat je er meer op één scherm ziet staan. Eigenlijk zoals bij Moneyou.
- Eigen plaatjes per pocket kunnen uploaden en instellen.
- (Gemakkelijk*) periodieke overschrijvingen tussen pockets instellen. Vooralsnog kan dat alleen via het overboeken van geld tussen de IBANs, maar dan moet je 2x een IBAN kopiëren en tussen schermen switchen.
- Een naam kunnen geven aan je (virtuele) VISA kaarten. En dat valt eigenlijk samen met het kunnen slepen van je pas over alle pockets, dus ook helemaal naar beneden. Dat laatste werkt bij mij niet. Dus moet je nu via de kaart > change pocket > pocket instellen.
- Volgorde van de pockets kunnen wijzigen.

Stiekem toch best wel veel features die Moneyou (net) had ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

reiker

dan jij!

Nuevocasa schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:12:
[...]

Alles al geprobeerd. Dat ook al vaker gedaan maar helaas werkt dat niet. Laatste dagen krijgt ze continu de melding dat het te druk is. Ze kan aangeven een bericht te ontvangen wanneer het rustig is. Dat bericht komt alleen nooit.
Ik heb er ook twee weken mee geworsteld en allerlei tijdstippen geprobeerd, zelfs om 23:45u lukte het niet. Uiteindelijk succes op zondagochtend om 8:10u. Toen had ik binnen een minuut iemand op het scherm.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Freakster86 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:40:
Ervaren jullie ook problemen met de app, dat wanneer je hem voor de tweede keer opent (dus zit nog in het geheugen) dat dan de pockets niet willen laden. Moet telkens de app weer eruit gooien en opnieuw opstarten.

Mocht je nog dingen missen in de app, dan kun je via deze link feedback geven: https://docs.google.com/f...EJQlQe1j-5AT-Ikg/viewform

Een paar dingen die ik graag zie:
- Compactere pockets, zodat je er meer op één scherm ziet staan. Eigenlijk zoals bij Moneyou.
- Eigen plaatjes per pocket kunnen uploaden en instellen.
- (Gemakkelijk*) periodieke overschrijvingen tussen pockets instellen. Vooralsnog kan dat alleen via het overboeken van geld tussen de IBANs, maar dan moet je 2x een IBAN kopiëren en tussen schermen switchen.
- Een naam kunnen geven aan je (virtuele) VISA kaarten. En dat valt eigenlijk samen met het kunnen slepen van je pas over alle pockets, dus ook helemaal naar beneden. Dat laatste werkt bij mij niet. Dus moet je nu via de kaart > change pocket > pocket instellen.
- Volgorde van de pockets kunnen wijzigen.

Stiekem toch best wel veel features die Moneyou (net) had ;(
Ja hier ervaar ik dat ook op android. Soms zit je weer in de app zonder verificatie, soms krijg je een "error". en soms gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 08:45
Is het mogelijk om een rekening te delen met vivid bank? Ik denk bijvoorbeeld aan een scenario waarbij ik en mijn vriendin allebei een persoonlijke Vivid rekening hebben met een van ons een boodschappenrekening die we met de ander delen, waarbij wij vervolgens ieder voor zich de betaalpas kunnen koppelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

reiker

dan jij!

FJP84 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:19:
Is het mogelijk om een rekening te delen met vivid bank? Ik denk bijvoorbeeld aan een scenario waarbij ik en mijn vriendin allebei een persoonlijke Vivid rekening hebben met een van ons een boodschappenrekening die we met de ander delen, waarbij wij vervolgens ieder voor zich de betaalpas kunnen koppelen
Ja dat kan, je kunt sinds kort pockets sharing doen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 08:45
[
reiker schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

Ja dat kan, je kunt sinds kort pockets sharing doen.
Dat klinkt heel interessant. Ik moet me nu even verder inlezen maar de features van het standard plan lijken precies het gat te vullen dat ik nu mis bij N26.

- Google Pay
- 15 pockets ipv 2 spaces
- Pas/Google Pay koppelen aan specifieke pockets
- Metal card
- Pocket sharing.

Zijn er al ervaringsdeskundigen die iets kunnen zeggen over een vergelijk met N26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:17
FJP84 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:20:
[
[...]

Dat klinkt heel interessant. Ik moet me nu even verder inlezen maar de features van het standard plan lijken precies het gat te vullen dat ik nu mis bij N26.

- Google Pay
- 15 pockets ipv 2 spaces
- Pas/Google Pay koppelen aan specifieke pockets
- Metal card
- Pocket sharing.

Zijn er al ervaringsdeskundigen die iets kunnen zeggen over een vergelijk met N26?
Ja, ik gebruik N26 domweg niet meer. Ik ga het denk ik opheffen. Vivid biedt mij meer. Er is 1 ding dat N26 heeft dat Vivid niet heeft en dat is een Maestro pas. Niet alle winkels (vooral AH) accepteren Visa debet kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

glatuin schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Er is 1 ding dat N26 heeft dat Vivid niet heeft en dat is een Maestro pas.
En het ontvangen van Instant Payments, een web-client (voor wie liever op de laptop zaken regelt), en een API (voor externe apps). Dus N26 heeft 4 dingen die Vivid niet heeft.

Of eigenlijk 6 dingen als je het grote internationale netwerk/klantenbestand en de 7 jaar ervaring meetelt.

Vivid daarentegen heeft meerdere IBANs lees ik? Dat is echt, echt wel fijn.

Allebei hebben ze geen Fitbit Pay of iDeal.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
TS inmiddels wat aangevuld.

@Sando Je kunt inderdaad tot 15 IBAN's krijgen d.m.v. het creëren van een nieuwe pocket, 1 metal card en 1 virtual card, allemaal gratis :)
De metal card en de virtual card kun je dan ook op elk gewenst moment switchen naar een van je andere '' pockets '' welke elk een andere IBAN heeft.
Met een knop in de app kun je ook nieuwe VISA '' creditcard gegevens '' aanvragen.

Let wel op dat je die pockets op dit moment niet kunt sluiten, zelfs de klantenservice kan dat niet voor je doen!
Zelfde geldt voor die vreemde valuta rekeningen zeg maar, je kunt maximaal 10 daarvan hebben in je Vivid account.
Dus stel je hebt 10 pockets met elk een USD '' potje '' erbij, dan zijn dat er dus al 10 en kun je deze ook niet sluiten op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

JohanNL schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:27:
TS inmiddels wat aangevuld.

@Sando Je kunt inderdaad tot 15 IBAN's krijgen d.m.v. het creëren van een nieuwe pocket
Cool, ik zal het gratis bankentopic TS even updaten met 15 IBANS.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Heel veel info staat in de prijslijst: https://www.solarisbank.c...ichnis_v2.6.1_english.pdf

Wat mij daar ook opviel:
- ATM geldopname minimaal 50 EUR, anders 3% kosten (tenminste 1 EUR), maximaal 1000 EUR per dag en 2000 EUR per maand. Eerste 200 EUR (Free) / 1000 EUR (Prime) zonder kosten, daarboven 3%.
- maximaal 2000 EUR per dag en 3000 EUR per maand aan PIN kaarttransacties.
- 0.5% koersopslag bij transacties vreemde valuta (non-EUR), 1% koersopslag buiten openingstijden exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder commissie investeren in aandelen en ETF's
Ik mag toch hopen dat hier zonder provisie bedoeld wordt - als een commissie naar iedere investering kijkt wordt het wel heel stroperig.

Ter aanvulling lever ik hier nog 10 bronnen in context: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, allemaal van organisaties waarvan ik verwacht dat ze professionele teksten produceren, geen bloggers of iets dergelijks. Het is een bijdrage om de opening te optimaliseren (zie ook mijn andere bijdrage), maar een taalkundige discussie is niet zo interessant. Iedereen mag er vanuit gaan dat ik alleen maar feedback lever als ik volledig overtuigd ben van de juistheid van mijn opmerking, wat uiteraard niet betekent dat ik onfeilbaar ben.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 01-11-2020 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Anoniem: 567735 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:41:
[...]

Ik mag toch hopen dat hier zonder provisie bedoeld wordt - als een commissie naar iedere investering kijkt wordt het wel heel stroperig.
https://www.encyclo.nl/begrip/Commissie
financiële zaken: transactiekosten bij aan- en verkoop van effecten. ...
Gevonden op https://www.economischwoordenboek.nl?zoek=commissie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 12:21
Iemand al ervaring met het delen van een pocket? ik kom er niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsstunt
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-04 06:20
Net ook aangevraagd, de identificatie ging in één keer probleemloos goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
veertje schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:44:
Iemand al ervaring met het delen van een pocket? ik kom er niet helemaal uit.
Dit is de uitleg op de website: https://help.vivid.money/...6-how-to-share-the-pocket
Wel even zorgen dat je update naar de meest recente versie van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AFqYMZGp7J6YCs5u7VZZTZMnRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2WmgoazE14jcT5xAQlgQOs4v.png?f=fotoalbum_large

@Anoniem: 567735 @JohanNL als de commissie voor handelen in Nederlandse aandelen ook echt heel laag is, dan ben ik verkocht. Ik doe dat nu nog bij ING, en dat is niet bepaald goedkoop. De rekening kost geld, het bewaren van het saldo kost geld, de winst kost geld, etc.

Aan de andere kant, het moet allemaal niet te mooi zijn, anders kan het niet anders dan dat dit een soort Bunq is. Eerst alles gratis, heel erg marketen op hoe gratis het is, en na een jaar of 5 komt de aap uit de mouw. Inmiddels betalen mensen daar €12 tot €20 per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 02-11-2020 00:20 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Sando schreef op maandag 2 november 2020 @ 00:18:
[Afbeelding]

@Anoniem: 567735 @JohanNL als de commissie voor handelen in Nederlandse aandelen ook echt heel laag is, dan ben ik verkocht. Ik doe dat nu nog bij ING, en dat is niet bepaald goedkoop. De rekening kost geld, het bewaren van het saldo kost geld, de winst kost geld, etc.

Aan de andere kant, het moet allemaal niet te mooi zijn, anders kan het niet anders dan dat dit een soort Bunq is. Eerst alles gratis, heel erg marketen op hoe gratis het is, en na een jaar of 5 komt de aap uit de mouw. Inmiddels betalen mensen daar €12 tot €20 per maand.
Volgens mij is de bedoeling dat dit allemaal volledig gratis is, tenminste zonder kosten van Vivid, maar dat er wel beperkingen zijn.
Zo heb je bij een bank als ING de toegang tot het volledige aanbod van Euronext Amsterdam met de AEX, AMX, AScX en ook lokaal.
Bij wat Vivid wil aanbieden moet je ervan uitgaan dat dit slechts een select aantal bedrijven zijn, vooral de grotere bedrijven en dat er geen één van de " lokale " aandelen bij zit.

Vivid gaat waarschijnlijk een soort van " tussenbeurs " gebruiken, die het meeste lijkt op die van Flatex ( Tradegate )
Dat houdt in dat je niet gelijk handelt op de beurs en je geen orders kunt plaatsen in het orderboek van een beurs zoals de AEX, maar dat je afhankelijk bent van het aanbod van de " tussenbeurs ".
In principe hoeft dit helemaal geen probleem te zijn.
Stel een aandeeltje AF-KLM kost €2 op de *normale* beurs, dan zou jij het op dat moment ook voor €2 moeten kunnen kopen bij Vivid.
Probleem is echter dat Vivid Duits is en het in Duitsland is toegestaan om kosten indirect door te rekenen aan de klant en een op " basis van commissie " vergoedingen te vragen voor het doorsturen van orders naar een beurs.
Wat er op neer kan komen dat jij niet voor €2 een aandeeltje AF-KLM op dat moment kunt kopen, maar dat dit je bijvoorbeeld €2,01 kost.
Die cent is de winst van de " tussenbeurs " en Vivid krijgt een vergoeding voor het " doorsturen " van jouw order.

Dus, commissie vrij beleggen? Het is maar de vraag op welke manier!

Maar het idee is dus op zich ook helemaal niet nieuw.
Ik benoemde al Flatex, die waren eerst ook gratis en het Amerikaanse Robinhood komt je wellicht ook wel bekend voor, waarbij je zover ik weet volledig gratis kunt handelen, alleen worden je effecten mogelijk uitgeleend en gaat de opbrengst daarvan niet naar jou.
Ook zijn er twee andere partijen waarbij je volledig gratis kunt handelen in een beperkt aantal aandelen, waarbij je als Nederlander een rekening kunt openen.
Hierbij is het verdienmodel dan ook het uitlenen van je effecten.

Volledig gratis kan gewoonweg niet, tenminste niet voor de langere termijn.
Ergens moeten ze op verdienen en het meest voor de hand liggende is wat mij betreft dus zo'n op en afslag op de beurskoersen van aandelen.
Uitlenen van je effecten zullen ze niet doen, want dat is dan weer verboden in Duitsland :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
Nog een overstap-actie, ditmaal Moneyou Go > Vivid Money:
Special offer for Moneyou customers
Join Vivid Money and get a 40€ welcome bonus

There are two stages to qualifying for this offer. First, create a Vivid Money account by the 31st of December 2020. You will then need to make a single €300 transfer from your Moneyou account before the 10th of January 2021. You will receive a €40 bonus in your Rewards Pocket within 7 days of making the transfer. Note that transfers made to your Vivid Money account that arrive after the 10th of January will not qualify.
https://vivid.money/en-de/lp-moneyou/

Mogelijk vooral gericht op Duitse klanten van Moneyou, maar dit staat niet expliciet op de website.

[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 04-11-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Ik beleef zelf veel plezier aan de stock-rewards. Toch een beetje spelen met aandelen, maar zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
veertje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:09:
Ik beleef zelf veel plezier aan de stock-rewards. Toch een beetje spelen met aandelen, maar zonder risico.
Geen risico op dat je initiële inleg minder waard wordt inderdaad, maar je winst daarop kan wel weer verdampen als de koers van je gekozen aandeel daalt.
Ook kun je beter je stock rewards laten uitbetalen als deze op flink verlies staat, want als je nieuwe stock rewards ontvangt, dan worden deze hier ook aan toegevoegd en moet je op de stock rewards in zijn geheel eerst weer het verlies wegwerken, voordat je winst maakt.
Kortgezegd als je je stock rewards laat uitbetalen '' reset '' je eventueel gemaakt verlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
JohanNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:01:
[...]

Geen risico op dat je initiële inleg minder waard wordt inderdaad, maar je winst daarop kan wel weer verdampen als de koers van je gekozen aandeel daalt.
Ook kun je beter je stock rewards laten uitbetalen als deze op flink verlies staat, want als je nieuwe stock rewards ontvangt, dan worden deze hier ook aan toegevoegd en moet je op de stock rewards in zijn geheel eerst weer het verlies wegwerken, voordat je winst maakt.
Kortgezegd als je je stock rewards laat uitbetalen '' reset '' je eventueel gemaakt verlies :)
Daar heb je een punt, maar moet wel flink verlies zijn. Moeilijk in te schatten hoe flink. Vraag me ook af of je op maar 1 bedrijf moet gaan zitten. Natuurlijk sowieso niet te veel spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 21:41

JRR

Iets wat volgens mij nog niet helemaal goed werkt bij Vivid is het fenomeen ‘retourpinnen’. Afgelopen dinsdag wat spulletjes terug gebracht naar de Hornbach. Er kwam geen foutmelding bij het uitlezen van de kaart en op de bon staat ook gewoon het afgeschermde nummer van de kaart, maar tot heden is er niks bijgeschreven terwijl dit binnen een werkdag plaats had moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
JRR schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:05:
Iets wat volgens mij nog niet helemaal goed werkt bij Vivid is het fenomeen ‘retourpinnen’. Afgelopen dinsdag wat spulletjes terug gebracht naar de Hornbach. Er kwam geen foutmelding bij het uitlezen van de kaart en op de bon staat ook gewoon het afgeschermde nummer van de kaart, maar tot heden is er niks bijgeschreven terwijl dit binnen een werkdag plaats had moeten vinden.
Retourpinnen duurt soms wat langer, lees ik hier: https://forum.fok.nl/topic/2558147/1/50
Overigens mag je voor retourpinnen ook een andere pas gebruiken dan waarmee de betaling gedaan is.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 07-11-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Het lukt niet om van moneyou go naar Vivid over te boeken. Iedere keer komt het saldo weer terug. Zijn meerdere mensen bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:27
AndromedaDiablo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:56:
Het lukt niet om van moneyou go naar Vivid over te boeken. Iedere keer komt het saldo weer terug. Zijn meerdere mensen bekend met dit probleem?
Ja heb hetzelfde: geen idee waar het aan ligt. De IBAN klopt. Ik ga het via N26 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
In het Moneyou topic werd dat al besproken. Daar hebben meer mensen last van. Klanten van ABN krijgen de melding dat de "BIC" niet beschikbaar is o.i.d. Vivid is ervan op de hoogte en ze zijn het aan het uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
dirk_mec schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:14:
[...]

Ja heb hetzelfde: geen idee waar het aan ligt. De IBAN klopt. Ik ga het via N26 proberen.
Van N26 naar Vivid werkte bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:17
Wally2002 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:27:
[...]

Van N26 naar Vivid werkte bij mij wel.
Ok dus nu duurt het 1 dag langer. Eerst van ABN naar N26 en dan weer naar Vivid. Ik heb automatische boekingen van ABN naar Vivid staan direct na storting van mijn salaris. Hopelijk is het rond de 24e weer opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 21:41

JRR

U123456 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:48:
[...]
Retourpinnen duurt soms wat langer, lees ik hier: https://forum.fok.nl/topic/2558147/1/50
Overigens mag je voor retourpinnen ook een andere pas gebruiken dan waarmee de betaling gedaan is.
Inmiddels opgelost! Om 01:48 vannacht (vreemde tijd, maar goed....) kwam er een notificatie dat het bedrag was bijgeschreven. Heeft dus in totaal 4 dagen geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Mijn bevindingen tot nu toe:

- Toevoegen aan Apple Pay gaat probleemloos. Zodra je de kaart in de app 'uitzet', wordt dat doorgegeven aan Apple en zie je dat in je wallet erbij staan en kun je hem niet gebruiken. Aanzetten in de Vivid app zorgt ervoor dat de kaart op mijn iphone weer beschikbaar wordt, maar op de watch niet. Op de watch de kaart maar verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ik heb nog niet de fysieke kaart in huis, dus de gegevens vanuit de app gehaald, let er dan op dat je de offline kaargegevens gebruikt.

- Overboeken van N26 naar Vivid zoals eerder aangegeven geen probleem. Vanaf Moneyou Go kwam het geld terug.

- Uitgave bij Lidl via Apple Pay zonder problemen en de 10% cashback wordt direct bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
Wally2002 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:11:
Mijn bevindingen tot nu toe:

- Overboeken van N26 naar Vivid zoals eerder aangegeven geen probleem. Vanaf Moneyou Go kwam het geld terug.
Kan het mogelijk zijn dat omdat moneyou go stopt ze geen updates meer doorvoeren waaronder nieuwe banken Swift enz toevoegen in hun systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
AndromedaDiablo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:14:
[...]

Kan het mogelijk zijn dat omdat moneyou go stopt ze geen updates meer doorvoeren waaronder nieuwe banken Swift enz toevoegen in hun systeem.
Er zijn ook problemen gemeld met overboekingen van ABN Amro naar Vivid. En ABN Amro blijft nog even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
Andere NL banken geen problemen?

Misschien de DNB vergeten deze bank toe te voegen tot het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
AndromedaDiablo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:20:
Andere NL banken geen problemen?

Misschien de DNB vergeten deze bank toe te voegen tot het systeem.
Ik had op pepper begrepen dat ABN Amro eerder geen problemen had met overboeken naar Vivid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Abn en moneyou hebben allebeide gewerkt eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Nogmaals: probleem ligt bij de ABN, waarvan Moneyou ook het betalingsverkeer gebruikt.
Geen idee wat er dan precies aan de hand is maar gelukkig ontvangt iedereen zijn/haar geld wel binnen een dag terug.
Ik neem aan dat het uiteindelijk eind volgende week weer werkt en ga het dan ook opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:27
JohanNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:01:
[...]

Kun je niet beter gewoon telkens een ander aandeel pakken in je stock rewards. De flinke verliezers liquideer je en probeer je dan opnieuw.

Daarnaast, met geen downside risk is het een kwestie van de meest volatiele aandelen uitzoeken. Helaas kun je niet 10x leveraged op NKLA gaan. Je vraagt je af waar ze nog winst op maken. :+

Enfin, sinds kort de kaart binnen. Gelijk maar even een referral naar vrouwlief gestuurd, want dit is natuurlijk wel een beetje een aasgierenkaart. Normaal kopen we niet veel bij de lidl, maar met bijpinnen, om het vervolgens bij andere winkels uit te geven komen we toch aan 2x20 euro cashback in november. Leuk, een rekening die je jaarlijks 500 euro oplevert. :+

Mooie kaart verder, maar op de flinke cashback na ben ik er nog niet uit wat de meerwaarde is van deze kaart tov de reeds bestaande fintechs. De authenticatie is meh, de koersopslag is groter dan n26. Een en/of rekening heb ik nog niet geprobeerd. En je kunt niet eens via je pc inloggen.

Het zal me ook benieuwen of die cashbacks de komende maanden nog wel zo goed blijven. Dit moet toch bakken met geld kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
scoobs schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:38:
[...]

Kun je niet beter gewoon telkens een ander aandeel pakken in je stock rewards. De flinke verliezers liquideer je en probeer je dan opnieuw.
Nee dat kan niet, je kunt enkel je gehele stock rewards pocket laten uitkeren, niet enkel een aandeel daaruit.
scoobs schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:38:
[...]

Het zal me ook benieuwen of die cashbacks de komende maanden nog wel zo goed blijven. Dit moet toch bakken met geld kosten...
Zit er dik in dat dit niet voor eeuwig zo blijft inderdaad, alhoewel je normaal gesproken wel €10 per maand moet betalen voor Vivid Prime met de cashback's.
De meeste acties inclusief die met de Lidl en de Aldi lopen ook maar tot 30 november, geen idee wat er daarna komt.

In Nederland is dit niet toegestaan, maar in Duitsland mag er bij financiële transacties tussen financiële dienstverleners in bepaalde gevallen op commissiebasis worden gewerkt.
Ik bedenk me nu net dat ze dat niet enkel bij aan/verkopen van beleggingen zouden kunnen doen ( zoals ik hier had uitgelegd ), maar ook bij gewone betaaltransacties van klanten bijvoorbeeld.
Het zou dus kunnen zijn dat Vivid een vergoeding krijgt van VISA voor elke transactie die een klant uitvoert.
Aan de VISA accepterende verkoper worden de kosten dan natuurlijk doorberekent, die de kosten dan op een of andere manier weer moet doorberekenen aan de klant.
En als dit mogelijk is, dan kunnen ze vast ook afspraken maken met winkels die als adverteerders fungeren, waardoor deze ook indirect ( een deel van ) de cashback betalen die klanten kunnen ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:27
Dan maar eens kijken hoe het zit met die redeem acties. Klinkt alsof je verstandigste keuze is om gewoon telkens te liquideren voordat je nieuwe cashbacks toevoegt. Op die manier heb je de meeste volatiliteit tegenover winst, en met een cutoff op gelijk spel is dat juist wat je wilt. Daarna stop je het maar lekker in een fatsoendelijke broker. Is natuurlijk allemaal wisselgeld, maar toch leuk om eens geen downside risk te hebben met "beleggen".

Overigens: cashbacks op internetdiensten vallen onder prime, de 0,1, 1 en 3% cashbacks ook, maar er is een hele lijst aan "special offers" die volgens de overzichten van vivid gewoon blijft werken onder basic. Dat is waar Lidl, Aldi & consorten onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
Lidl & Aldi is tijdelijke promotie tm 30 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Volgens de Vivid klantenservice zouden de overboekingen vanaf MoneYou/ABN weer moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
U123456 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:53:
Nog een overstap-actie, ditmaal Moneyou Go > Vivid Money:
[...]

https://vivid.money/en-de/lp-moneyou/

Mogelijk vooral gericht op Duitse klanten van Moneyou, maar dit staat niet expliciet op de website.
Nu de overboeking vanaf Moneyou naar Vivid weer werkt, inmiddels ook 300 euro overgemaakt en ontvangen.
Ik had via de tip in de OP (boon.planet) inmiddels de 50 euro bonus ontvangen. Ben benieuwd of dit stapelbaar is met die Moneyou actie. De 50 euro was 1 dag na de eerste uitgave al bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wally2002 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:35:
[...]

Nu de overboeking vanaf Moneyou naar Vivid weer werkt, inmiddels ook 300 euro overgemaakt en ontvangen.
Ik had via de tip in de OP (boon.planet) inmiddels de 50 euro bonus ontvangen. Ben benieuwd of dit stapelbaar is met die Moneyou actie. De 50 euro was 1 dag na de eerste uitgave al bijgeschreven.
Hier zelfde situatie en eergisteren dus €300 van Moneyou naar Vivid succesvol overgemaakt, maar ben bang dat ik die €40 niet ontvang.
Proberen kan altijd natuurlijk :)

Het linkje die verwijst naar de Google App Playstore op zowel de .boon als de Moneyou actiepagina was wel hetzelfde volgens mij, dus in theorie...

[ Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 11-11-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
JohanNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:37:
[...]

Hier zelfde situatie en eergisteren dus €300 van Moneyou naar Vivid succesvol overgemaakt, maar ben bang dat ik die €40 niet ontvang.
Proberen kan altijd natuurlijk :)

Het linkje die verwijst naar de Google App Playstore op zowel de .boon als de Moneyou actiepagina was wel hetzelfde volgens mij, dus in theorie...
Haha, dan zal ik in ieder geval een uitgave gaan doen van minimaal 20 (?) euro, wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wally2002 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:45:
[...]

Haha, dan zal ik in ieder geval een uitgave gaan doen van minimaal 20 (?) euro, wie weet....
Ja, minimaal een uitgave van €20 doen nadat de €300 van Moneyou is ontvangen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weli
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-03-2022
heeft iemand betaling aan Netflix geprobeerd of het werkt ik krijg namelijk steeds deze melding

(Er is een fout opgetreden bij het verwerken van je betalingsgegevens.) gebruik de cvv code wat op de metal pas staat :) alvast bedankt voor wat tips

[ Voor 7% gewijzigd door weli op 15-11-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
weli schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:46:
heeft iemand betaling aan Netflix geprobeerd of het werkt ik krijg namelijk steeds deze melding

(Er is een fout opgetreden bij het verwerken van je betalingsgegevens.) gebruik de cvv code wat op de metal pas staat :) alvast bedankt voor wat tips
De 3 cijfers van de cvv code wel ingevoerd bij de betalingsgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weli
4 cijfers toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Code staat in de app, 3 cijfers bij gegevens van de kaart. Te vinden onder “Your cards”, selecteer de card en dan even CVV aantikken.

[ Voor 17% gewijzigd door U123456 op 15-11-2020 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weli
Dank je wel het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Wally2002 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:35:
In vervolg op bovenstaande, afgelopen vrijdag een uitgave gedaan van ruim 61 euro nadat ik 10 november vanaf Moneyou geld erop had gezet. Tot nu toe geen dubbele bonus bijgeschreven ivm de Moneyou-actie, dus ofwel die actie geldt alleen in Duitsland, ofwel de bonussen zijn niet stapelbaar (of beide). Of het duurt nog even, maar de bonus via boon.planet stond er dezelfde avond op.

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 15-11-2020 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Een nieuwe actie van Vivid, ditmaal een eBay cadeaubon van 30 EUR voor nieuwe klanten:
How can I receive a bonus?
All you need is to create a Vivid Money account using the link and make a first purchase for at least 20€. After this you’ll receive your eBay voucher on your email within 7 days.

How long will this promotion be valid for?
This promotion will be valid until the 13st of December 2020. You need to create an account and make your first purchase for a minimum of 20€ by this date.
The voucher can be redeemed from November 16, 2020, 00:01 (CET) until December 31, 2020, 23:59 (CET). The number of vouchers is limited.
Link actie: https://vivid.money/en-de/lp-ebay/
Voorwaarden eBay voucher: https://website-static.vi...docs/en/tcs-visa-ebay.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 20:24
Heb in zekere zin ook wel interesse in deze bank, vooral door het cashback systeem. Zijn er nog leuke promoties, zag laatst iets met Boon en dan kreeg je 50 euro. Alleen dit is al voorbij begreep ik. Maar zie nu de ebay actie

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pukson schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:15:
Heb in zekere zin ook wel interesse in deze bank, vooral door het cashback systeem. Zijn er nog leuke promoties, zag laatst iets met Boon en dan kreeg je 50 euro. Alleen dit is al voorbij begreep ik. Maar zie nu de ebay actie
Ik zie het inderdaad, de boon actie hebben ze gestopt.
Met de ebay actie kun je €30 tegoed ontvangen, als je moneyou hebt kun je €40 krijgen als je €300 vanaf je moneyou rekening overmaakt naar je vivid rekening of je vraagt aan iemand die al vivid heeft voor een vriendencode voor €20 en extra cashback voor een bepaalde tijd voor aankopen bij geselecteerde winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceetje13
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik gebruik Vivid nu een weekje, ik wacht nog op de metal card die binnen moet komen.

Ervaringen tot nu toe zijn positief, wat ik fijn vind is:

- Mogelijkheid om potjes te maken die elk een apart IBAN hebben.
- Mogelijkheid om virtuele Visa debit kaarten aan te maken en deze te koppelen aan een IBAN (zoals bij Bunq)
- Mogelijkheid om kaarten heel gemakkelijk te switchen van het potje waar die aan gekoppeld is, werkt hetzelfde zoals bij MoneYou, gewoon drag & drop.
- Snel geld overmaken van het ene potje naar het andere potje door van het ene potje naar het andere potje te vegen

Wat ik nog mis is het instellen van een spaardoel en een V Pay card i.v.m. acceptatie van Visa/Mastercard in Nederland.

Vooralsnog vind ik het zeker niet slecht gezien het nog in de kinderschoenen staat, sommige elementen hebben ze ''goed afgekeken'' en zelfs efficiënter en beter geïmplementeerd dan de concurrentie, andere elementen missen weer nog, maar die gaan er vast nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zie bij cashback ook Zalando bijvoorbeeld, werkt dit ook in nederland of alleen via de duitse site dan?

Zo net even mn spotify betaalmethode gewijzigd naar cc van Vivid maar dan moet je ook je land wijzigen. Opzich geen probleem. Ben toch wel benieuwd of de meeste cashback acties niet gericht zijn op duitsland

[ Voor 50% gewijzigd door Pukson op 18-11-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Met Lidl werkt het in elk geval ook op de Nederlandse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Aah nice, ga dit topic volgen. Ziet er interessant uit. Iemamd verder nog tips die echt handig zijn of je moet doen als je de rekening net hebt geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Pukson schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:02:
Aah nice, ga dit topic volgen. Ziet er interessant uit. Iemamd verder nog tips die echt handig zijn of je moet doen als je de rekening net hebt geopend?
Een aandeel kiezen bij stock rewards
Geld erop zetten
Een transactie doen van tenminste €20 voor een van de bonussen.
€200 besteden bij de Aldi of de Lidl voor de maximale cashback van deze maand van €20, geld erbij pinnen telt ook ( actie is geldig t/m 30 november )
Wellicht koppelen aan Curve voor extra cashback bij bepaalde winkels
En als je het handig vind kun je Vivid koppelen aan Google Pay of Apple Pay

Voor de rest gewoon de functies wat bestuderen/uitproberen en gebruiken als bankrekening :)

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 18-11-2020 23:10 ]

• Wally2002
Pukson schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:21:
Zie bij cashback ook Zalando bijvoorbeeld, werkt dit ook in nederland of alleen via de duitse site dan?

Zo net even mn spotify betaalmethode gewijzigd naar cc van Vivid maar dan moet je ook je land wijzigen. Opzich geen probleem. Ben toch wel benieuwd of de meeste cashback acties niet gericht zijn op duitsland
Waar zie je Zalando? In de app wordt die niet expliciet genoemd, zou dan de standaard 0,1% cashback zijn?

En inderdaad is het wel heel duidelijk dat de cashbacks op Duitsland gericht zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ceetje13
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-06-2023
Pukson schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:21:

Bovenstaande had ik ook, dit heb ik omzeild via Paypal.

• Pukson
Wally2002 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 02:39:
[...]

Waar zie je Zalando? In de app wordt die niet expliciet genoemd, zou dan de standaard 0,1% cashback zijn?

En inderdaad is het wel heel duidelijk dat de cashbacks op Duitsland gericht zijn.
Onder super deals.

Ohja wat is je tax nummer gewoon je bsn?

• Wally2002
Pukson schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:25:
[...]

Onder super deals.

Ohja wat is je tax nummer gewoon je bsn?
Ik heb niet iets wat ‘super deals’ heet, wel special offers. Daarin zie ik bij mij geen Zalando.

BSN is idd je tax nr

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:05
VHware schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:47:
Met Lidl werkt het in elk geval ook op de Nederlandse webshop.
Amazon prime ook voor NL account 10% cashback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8wjjJFrfs_BQEwGXl-3Y7E9BcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6EXaIoNPcpGfTePaz090Rzr.jpg?f=fotoalbum_large

@Wally2002

Moet blijkbaar wel eerst een vriend zien uit te nodigen om het te krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door Pukson op 19-11-2020 10:21 ]

• veertje
Die super deals lijken echt nice, jammer dat ik al iemand uitgenodigd heb vóór deze actie begon. En meer vrienden met interesse hierin heb ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door veertje op 19-11-2020 10:28 ]

• Wally2002
veertje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:27:
Die super deals lijken echt nice, jammer dat ik al iemand uitgenodigd heb vóór deze actie begon. En meer vrienden met interesse hierin heb ik niet.
@Pukson interessant die super deals. Ik heb nog niemand uitgenodigd, en krijg alleen een mogelijkheid voor een bonus van 20 eur voor mij en de vriend, nadat de vriend 20 euro heeft uitgegeven.

• Pukson
Super deals krijg je automatisch als je een vriend uitnodigd en als die zich registreert. Ga de PS5 wel bestellen bij fnac. 50 euro korting in feite haha. Super deals kan je maandelijks tot 80 euro cashback krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Eergisteren een account aangemaakt via de boon link, helaas was de actie al voorbij. Maar wat me opviel in tegenstelling tot de berichtgeving hier is dat ik geen video-call hoefde te doen. Ik heb enkel mijn id moeten fotograferen, samen met een paar selfies geüpload en binnen 10 minuten was mijn account actief.
Blijkbaar hebben ze die stap van het video-bellen eruit gehaald.

Tot nu toe ziet het er prima uit een nette duidelijke app met redelijk veel mogelijkheden. Naar mijn menig een combinatie van Bunq en N26. Dat je aparte IBANS krijgt per pocket vindt ik al top, was al opzoek naar zo’n alternatief voor Bunq. Met een Vivid account zie ik voor mezelf geen meerwaarde in het aanhouden van Revolut, dus die ga ik op termijn opzeggen.

Ook het overmaken naar Vivid gaat redelijk snel, heb op verschillende tijdstippen steeds kleine bedragen overgemaakt van diverse banken (N26, ING, Revolut, MoneYou) en allemaal kwamen ze binnen een paar uur aan. MoneYou was volgens mij het traagst.

Wat ik persoonlijk wel een nadeel vindt is dat ze al je namen volledig vermelden en koppelen aan je rekening i.p.v. te werken initialen. Bij elke transactie en overboeking die je doet krijgt de tegenpartij al je namen voluit te zien. Dat vindt ik nogmaals persoonlijk wat minder, maar helaas valt daar weinig aan te veranderen.

Tot zover ben ik best tevreden over Vivid. Als volgende week mijn pas binnen is kan ik nog even profiteren van de Lidl en Aldi cashback actie😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Hoe lang duurt het voordat de MoneYou bonus word bijgeschreven? Ik heb eergisteren geld overgemaakt vanaf mijn MOYO rekening naar vivid maar nog niks ontvangen.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-04 11:42
Ik dacht ook een vivid rekening te openen. De videochat voor verificatie is afgeschaft, maar je moet je paspoort scannen/fotograferen in de app, maar is tot twee keer toe afgewezen. Anderen, die daar ook moeite mee hebben (gehad)?

[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 21-11-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Datisraar schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:31:
Ik dacht ook een vivid rekening te openen. De videochat voor verificatie is afgeschaft, maar je moet je paspoort scannen/fotograferen in de app, maar is tot twee keer toe afgewezen. Anderen, die daar ook moeite mee hebben (gehad)?
Geen ervaring mee. Die video chat was echt een drama. Bij mijn vrouw lukte het na 20x proberen na 3 weken. Ik zou het op een ander tijdstip gewoon nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Nuevocasa schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:45:
[...]

Geen ervaring mee. Die video chat was echt een drama. Bij mijn vrouw lukte het na 20x proberen na 3 weken. Ik zou het op een ander tijdstip gewoon nog eens proberen.
Ik wilde gisteren avond naar de voice kijken, maar heb het maar half gezien. Gisteren avond, met goeie verlichting, een foto en selfie geprobeerd te maken. Heb een ruim uur lang foto's en selfies gemaakt, maar kreeg dus tweemaal een afwijzing van de aanvraag na de beoordeling. Later vandaag dan nog maar eens proberen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Datisraar schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 08:50:
[...]

Ik wilde gisteren avond naar de voice kijken, maar heb het maar half gezien. Gisteren avond, met goeie verlichting, een foto en selfie geprobeerd te maken. Heb een ruim uur lang foto's en selfies gemaakt, maar kreeg dus tweemaal een afwijzing van de aanvraag na de beoordeling. Later vandaag dan nog maar eens proberen.....
Misschien toch met daglicht proberen. Succes ermee. Je zou denken als ze met iets nieuws komen het wel beter zal zijn 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Bij de videochat verificatie die ik had wilden ze o.a. de 'bolletjes' zien terwijl ik het paspoort bewoog.
Dit is het zogenaamde 'kinegram'.

De tip is dus wellicht om te zorgen dat je met goed (kunst)licht dit reflecterende patroon ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hier totaal geen problemen ondervonden met foto's maken van mijn paspoort, was binnen 5 minuten geverifieerd :)
Gisteren toevallig een boodschap gedaan bij de Lidl maar mijn pas werd geweigerd :( (Google Pay) Kan het kloppen dat niet elke Lidl vestiging Visa accepteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Pukson schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:49:
Hier totaal geen problemen ondervonden met foto's maken van mijn paspoort, was binnen 5 minuten geverifieerd :)
Gisteren toevallig een boodschap gedaan bij de Lidl maar mijn pas werd geweigerd :( (Google Pay) Kan het kloppen dat niet elke Lidl vestiging Visa accepteert?
Alle Lidl vestigingen accepteren Visa. Wat zei de automaat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:07:
[...]
Wat zei de automaat precies?
Ik denk dat de automaat zei dat je eerst één transactie met de fysieke kaart doen moet voor-ie werkt in GPay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat de automaat zei dat je eerst één transactie met de fysieke kaart doen moet voor-ie werkt in GPay.
Neehoor, weet eigenlijk niet eens meer wat er stond. Pakte direct een andere pas. Daarvoor had ik bij de Hema ook wat gehaald icm Curve pas die gekoppeld is aan Vivid. Daar werkte de pas prima, en ook een BP.

[ Voor 4% gewijzigd door Pukson op 21-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:15
Pukson schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:49:
Niet alle kassa's accepteren inderdaad Visa is mijn ervaring. De 'hoofdkassa' waar ook de klantenservice zit eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Wally2002 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:16:
Bij de videochat verificatie die ik had wilden ze o.a. de 'bolletjes' zien terwijl ik het paspoort bewoog.
Dit is het zogenaamde 'kinegram'.

De tip is dus wellicht om te zorgen dat je met goed (kunst)licht dit reflecterende patroon ziet.
Bedankt voor die tip! 👍. Gisterenmiddag met daglicht, alles opnieuw met die bolletjes en werd de aanvraag nu wél geaccepteerd. Visa kaart is onderweg. Mooi. Gelijk wat geld overgemaakt, maar is nog geen Instant Payment. Dan zal het maandagmiddag wel op de nieuwe rekening staan denk ik. Ik heb een zakelijke en een privé telefoon, fijn is dat ik op beide telefoons kan inloggen in de app.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 22-11-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zojuist de ebay giftcard al ontvangen. Alleen krijg ik deze met geen mogelijkheid toegrvoegd aan een bestelling. Wanneer ik bijv een google chromecast wil kopen op ebay.com/.de en voer de code in krijg ik telkens een foutmelding. This code can't be used

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Pukson Ik zou dan even support appen. Tot nu toe hebben ze bij mij alles (zelfs in het weekend) snel opgelost of beantwoord.

Ondertussen de laatste cashback van November binnen geharkt met de boodschappen. Ben benieuwd of Aldi/Lidl erin blijven na deze maand of ander nog terug komen.

Maar goed, deze gratis rekening heeft nu al ruim 110 euro opgeleverd (Tesla O+ ) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Freakster86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
@Pukson Ik zou dan even support appen. Tot nu toe hebben ze bij mij alles (zelfs in het weekend) snel opgelost of beantwoord.

Ondertussen de laatste cashback van November binnen geharkt met de boodschappen. Ben benieuwd of Aldi/Lidl erin blijven na deze maand of ander nog terug komen.

Maar goed, deze gratis rekening heeft nu al ruim 110 euro opgeleverd (Tesla O+ ) :+
Tesla stock gekozen ja? Ben maar in dubio welke ik kies haha. Tesla is al dit jaar zo hard gestegen. Ik laat hem wel op apple staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:48:
[...]

Tesla stock gekozen ja? Ben maar in dubio welke ik kies haha. Tesla is al dit jaar zo hard gestegen. Ik laat hem wel op apple staan
Tesla is volatiel, ~30% erbij in 1 week 8)7 En aangezien je niet kunt verliezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Freakster86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:05:
[...]

Tesla is volatiel, ~30% erbij in 1 week 8)7 En aangezien je niet kunt verliezen :+
De tot nu toe gemaakt winst kun je wel kwijtraken.

Maar een voordeel heb je wel; je kunt op elk gewenst moment van de dag, 24/7, je stockrewards laten uitkeren.
Dus je zou de futures ( voorbeurs ) van Tesla in de gaten kunnen houden, mocht die op flink verlies staan dan is het wellicht verstandig de stock rewards uit te laten keren zodat je nog profiteert van de laatste koers tijdens reguliere beurstijden.
Vraag is met Tesla nog wel of ze de koers & notering van de Duitse beurs ( Xetra ) of de Nasdaq gebruiken.

• Pukson
Nou, support laat ook niks van zich horen de laatste 2 dagen. Heb de ebay voucher eindelijk kunnen gebruiken door de bestelling als gast te voldoen. Mooiste is nog dat de verkoper m'n bestelling direct had geannuleerd. Wat dus resulteert in een bon die weg is. Ook leuk.

Ook heb ik het probleem dat ik geen pockets kan shares. M'n wederhelft kan mij zonder problemen uitnodigen en toevoegen aan een pocket, maar als ik het doe. Dan krijg ik something went wrong.

Inmiddels staan er 3 vragen uit al 2 dagen en de support die zogenaamd typically in 2 uur reageert dat is inmiddels 2 dagen geworden.

• U123456
Ik heb de indruk dat de Duitstalige support sneller werkt dan de Engelstalige. Dit op basis van mijn eigen ervaring met beide routes. Zou natuurlijk ook gewoon toeval en geluk kunnen zijn. :)

[ Voor 45% gewijzigd door U123456 op 26-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Goede avond Vividers! Ik heb sinds vorig weekend ook een Vivid rekening. Rekeningen inmiddels want je kan extra DE Iban rekeningen openen, en heb de Metal Card ontvangen. App look and feel ziet er goed uit, en kun je de app op meerdere telefoons gebruiken. En nog gratis ook. Goeie 1e indruk dus. Wel een vraagje, ik heb vandaag bij de Shell met de kaart 30€ betaald, en krijg 0,03 € als reward. Weet iemand of je dat soort bedragen ook kan laten uitbetalen of bijschrijven op je bankrekening ipv stock reward? Zo ja, hoe doe je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pukson
Datisraar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:19:
Goede avond Vividers! Ik heb sinds vorig weekend ook een Vivid rekening. Rekeningen inmiddels want je kan extra DE Iban rekeningen openen, en heb de Metal Card ontvangen. App look and feel ziet er goed uit, en kun je de app op meerdere telefoons gebruiken. En nog gratis ook. Goeie 1e indruk dus. Wel een vraagje, ik heb vandaag bij de Shell met de kaart 30€ betaald, en krijg 0,03 € als reward. Weet iemand of je dat soort bedragen ook kan laten uitbetalen of bijschrijven op je bankrekening ipv stock reward? Zo ja, hoe doe je dat?
Bij je pocket Stock rewards kun je drukken op redeem. Dan komt het op 1 van je betaalrekeningen.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste